[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
De Lion image zal zo toch binnengehaald moeten worden om een bootable USB stick te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24
sm1ley schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:10:
[...]

De Lion image zal zo toch binnengehaald moeten worden om een bootable USB stick te maken?
Ik denk dat jij en ik best wel weten dat jij met die opmerking iets heel anders bedoelt, maw hij is toch niet "illegaal" bezig.... waar hij zijn dmg vandaan haalt is zijn zaak.

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 14-08-2011 19:19 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
OgWok schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:17:
[...]

Ik denk dat jij en ik best wel weten dat jij met die opmerking iets heel anders bedoelt, maw hij is toch niet "illegaal" bezig....
Er zijn ook andere legale methodes dan de AppStore om Lion over te hevelen. Ik probeer hier geen verwijt te maken hoewel ik iedereen wel aanspoor deze weg in te slaan ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
sm1ley schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Er zijn ook andere legale methodes dan de AppStore om Lion over te hevelen. Ik probeer hier geen verwijt te maken hoewel ik iedereen wel aanspoor deze weg in te slaan ja..
Prima, niks mis mee. Wel lastig dat ik niet bij de Macstore langs kan gaan om Lion te kopen. De AppStore is "not my thing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
OgWok schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:26:
[...]

Prima, niks mis mee. Wel lastig dat ik niet bij de Macstore langs kan gaan om Lion te kopen. De AppStore is "not my thing".
Ik haal ook liever een fysiek schijfje, maar als Lion zo voor 24 euro verkocht kan worden zie ik verder ook niet veel nadelen. Behalve dat het met een trage verbinding de nodige tijd in beslag neemt. Het OSX86 project stond er volgens mij ook niet achter dat Mac illegaal gedownload werd, omdat ze al een tijdje aansporen distro's van Mac niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Wat ook opvalt is dat als je, in Lion, de schijfbevoegdheden hersteld er maar weinig hersteld hoeft te worden. Dat was bij SL wel anders. Daar kwam na een paar dagen meestal weer een behoorlijke lijst tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Had een tijdje geleden, de versie voor Lion geinstelleerd op me pc.
En die draaide helemaal niet soepel!
Meer mensen hadden er last van.
Weet iemand of Lion een beetje soepel draait?
Natuurlijk hangt dit ook van de specificatie's van je computer af. Maar de versie 10.6.5 volgens mijn draaide echt super goed! Toen ik hem pas ging updaten, deed hij erg moeilijk!

Anders ben ik van plan om even een dvdje te bestellen, en het maar eens gaan installeren op me pc.

En het beste is gewoon via Iboot toch?
Had het vorige keer ook gedaan, maar had er een beetje moeite mee, om precies aan te geven welke HDD het moet zijn namelijk.

En weet iemand ook, of het mogelijk is om een partitie te maken van me schijf?
Namelijk naar HFS.

Want de vorige keer, toen ik het in Mac OSX wou doen, gaf die aan dat hij dan alles zou verwijderen.

[ Voor 29% gewijzigd door Krishh op 15-08-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Krishh:

ja, Lion draait hier prima. Opstarten duurt iets langer (heb wel herstel vensters na stoppen en opnieuw openen programma' s aan staan). Schoon geïnstalleerd, dus geen upgrade.
H67M-D2-D3 SandyBridge met i5 2310, Samsung 1TB SATA2, 8GB mem 1333 MHz, 9800GT.

[ Voor 16% gewijzigd door OgWok op 15-08-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 15:13
Na vele mislukte pogingen om Snow leopard te installeren ben ik dit weekend aan de slag gegaan met Lion. Installatie vanaf USB stick verliep vlekkeloos. Was vervolgens nog even zoeken naar de juiste kexts voor mijn moederbord maar hij loopt nu als een trein. Zelfs gamen gaat prima en ik merk geen verschil in FPS in bv HoN in vergelijking met mijn Windows installatie.
Het enige wat nog niet werkt is 5.1 geluid. Lion herkent de Realtek alc1200 als een stereo input. ik ben nu van plan om mijn speakers digitaal aan te sluiten in de hoop dat dat nog iets verandert.

Specs:
ASUS p5qpro
e8400 (non oc)
radeon 4850, met dual monitors die ook werken.
4 gig ram
dual boot met windows 7.

Mochten mensen nog kexts willen voor bovenstaande specs kunnen ze PMen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werk hier met 10.7 Lion - Multibeast 3.8 easybeast en een recente bootloader chameleon r1340 ook met USB stick geinstalleerd:

- Gigabyte H67N USB3 B3
- intel i5 2500k
- 4Gb RAM ocz
- PowerColor HD5770 1Gb
- Logitech C210 werkt OOB met FaceTime en Photo Booth

mic en camerawerkt goed ook met Skype/Soundstudio
De Logitech c210 webcam werkt ook OOB met 10.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Meilu schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:23:

Mochten mensen nog kexts willen voor bovenstaande specs kunnen ze PMen.
Hmm heb een bijna gelijke hardware, met via usb stick bedoel je dan de myhack methode?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden osx86 gedraait, maar toen had ik geen behoorlijk support voor mijn grafische kaart. Is er inmiddels al een bruikbare oplossing voor de 5750 kaarten?

Ik heb de volgende kaart: http://tweakers.net/price...a-di-512md5.html#tab:info

CC verteld mij dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Primary Adapter     
Graphics Card Manufacturer  Powered by AMD  
Graphics Chipset    ATI Radeon HD 5700 Series   
Device ID   68BE    
Vendor  1002    

Subsystem ID    0340    
Subsystem Vendor ID 1043    

Graphics Bus Capability PCI Express 2.0 
Maximum Bus Setting PCI Express 2.0 x16 

BIOS Version    012.014.000.004 
BIOS Part Number    113-AC33000-104 
BIOS Date   2009/12/02  

Memory Size 2301 MB 
Memory Type HyperMemory 

Core Clock in MHz   700 MHz 
Memory Clock in MHz 1150 MHz

Ik had dit gevonden: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=231768 maar ik weet niet of het is wat ik zoek. Of gaat dit in Lion direct al goed?

Verder heb ik een i5 750 en een gigabyte p55-ud3 (http://tweakers.net/price...-ga-p55-ud3.html#tab:info) en 4gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
@ogwok

Thanks voor je uitleg!

Alleenwat ik me verder nog afvraag.

Had hem namelijk draaien op een USB stick van 16 GB.
Nou wil ik mac osx gewoon draaien op me sata schijf.

heb een schijf van 500 GB waar windows op staat. 2 partitie's.

en een schijf van 2 tb.

Als ik bijvoorbeeld Mac osx op de 500 GB wil installeren. Gaat me Windows dan niet weg?
Of in ieder geval de partitie ?
Want de ene keer wou ik het namelijk ook installeren. Toen gaf die aan dat hij alles zou leeg gooien.
Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
Krishh schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:39:
@ogwok

Thanks voor je uitleg!

Alleenwat ik me verder nog afvraag.

Had hem namelijk draaien op een USB stick van 16 GB.
Nou wil ik mac osx gewoon draaien op me sata schijf.

heb een schijf van 500 GB waar windows op staat. 2 partitie's.

en een schijf van 2 tb.

Als ik bijvoorbeeld Mac osx op de 500 GB wil installeren. Gaat me Windows dan niet weg?
Of in ieder geval de partitie ?
Want de ene keer wou ik het namelijk ook installeren. Toen gaf die aan dat hij alles zou leeg gooien.
Vandaar.
Windows blijft intact, maar wanneer de bootloader (Chameleon) geïnstalleerd wordt start Windows in eerste instantie niet meer op. Dit is eenvoudig te verhelpen door de Windows partitie, en niet de partitie met de bootloader, op actief te zetten en te herstellen met de installatie DVD van Windows 7. Daarna de bootloader partitie weer op actief zetten en je hebt een dualboot met 1 harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
pientertje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:54:
Ik heb een tijdje geleden osx86 gedraait, maar toen had ik geen behoorlijk support voor mijn grafische kaart. Is er inmiddels al een bruikbare oplossing voor de 5750 kaarten?

Ik heb de volgende kaart: http://tweakers.net/price...a-di-512md5.html#tab:info

CC verteld mij dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Primary Adapter     
Graphics Card Manufacturer  Powered by AMD  
Graphics Chipset    ATI Radeon HD 5700 Series   
Device ID   68BE    
Vendor  1002    

Subsystem ID    0340    
Subsystem Vendor ID 1043    

Graphics Bus Capability PCI Express 2.0 
Maximum Bus Setting PCI Express 2.0 x16 

BIOS Version    012.014.000.004 
BIOS Part Number    113-AC33000-104 
BIOS Date   2009/12/02  

Memory Size 2301 MB 
Memory Type HyperMemory 

Core Clock in MHz   700 MHz 
Memory Clock in MHz 1150 MHz

Ik had dit gevonden: http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=231768 maar ik weet niet of het is wat ik zoek. Of gaat dit in Lion direct al goed?

Verder heb ik een i5 750 en een gigabyte p55-ud3 (http://tweakers.net/price...-ga-p55-ud3.html#tab:info) en 4gb ram.
link en link

Dus ja, het zou zonder problemen moeten werken, met of zonder injectie (out of the box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Wat ook handig is als je nog een usb stick hebt liggen die je niet meer gebruikt:

installeer chameleon op de usbstick en boot daarvan. Heb je 2 sticks kun je ook experimenteren met een andere bootloader zonder gelijk alles op zeep te helpen als een keer wat mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
hallo heer wagenaar,

ik zag op het tweakers forum dat je je leopard hebt draaien op de dots/98?
heb je hier toevallig ook een goede guide voor? k probeer me suf maar kom er echt niet uit.

Zou je me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Sm1ley.
Ik snap het even niet.
Dus jij zegt.
Dat als ik de Mac OSX installeer op de 2 partitie van me harde schijf.
Dat de 1e partitie, waarop me windows staat niet verwijdert wordt?
Want dit gaf die namelijk wel aan dat hij alles zou wissen namelijk.

Maar zoals je zegt, kan ik het gewoon installeren. En dan met me windows 7 dvd de partitie's weer actief maken.

Maar wat me ook erg fijn lijkt, is het installeren op een usb stick.
Zo heb ik het ook de vorige keer gedaan. Maar wat ik me eigen dan afvraag.

Kan ik dalijk ook gewoon vanaf de usb booten? In plaats van elke x iboot te gebruiken?
En kan ik ook gewoon bij me harde schijven?

Maar Chameleon is zoiets als iboot?

Sorry voor al de vragen.
Wou het graag deze keer goed doen vandaar :P
en dat ik dalijk mooi kan booten van Windows 7 en Mac OSX

[ Voor 11% gewijzigd door Krishh op 16-08-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Krishh schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:28:
Sm1ley.
Ik snap het even niet.
Dus jij zegt.
Dat als ik de Mac OSX installeer op de 2 partitie van me harde schijf.
Dat de 1e partitie, waarop me windows staat niet verwijdert wordt?
Want dit gaf die namelijk wel aan dat hij alles zou wissen namelijk.
Ik dacht als je dat via de Mac OS X setup doet dat hij alles wist en in GPT formateert (ervaring uit snow leopard)
Als je voor de mac os x installatie al partities had (gemaakt met een programma of voor je windows installeerde) en mac os x installeert op de partitie die je overhoudt is er niks weg.
Maar je kan best zeker zijn dat er niks meer is dat je nog nodig hebt op je pc want anders kan het wel eens zijn dat je iets fout klikt en alles weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Jep, daar ben ik bang voor!
Maar ik kan geen Mac partitie maken in Windows neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
hoi kan iemand me helpen om leopard te dinstalleren en draaien op de dots/98 van packard bell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je kan neem ik aan wel een partitie aan maken binnen windows met NTFS en die formateren naar GPT mbv OSX installatie?

Wil er zelf ook aan beginnen, maar vraag me wat af. Ik zie heel veel problemen met sleep enabler, maar heb je die echt nodig? Want als het niet hoeft, waarom zou je het dan installeren en problemen kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
ik heb al een lege NTFS partitie.
Op de 1 partitie zit mijn windows op(NTFS)
2e partitie is leeg.(NTFS)

Maar in Mac OSX leest hij geen NTFS!
Dus als ik hem al in windows al in een Mac partitie kan maken, dan heb ik een zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Krishh, lees je alsjeblieft even goed in wat betreft partitietabellen en partities, je haal het een en ander doordat elkaar.
Je hebt grofweg de keuze uit een MBR indeling of de GPT indeling. Je kan niet van type wisselen zonder alles te wissen.
Standaard kan je osx idd alleen op een gpt schijf installeren. Maar als je myhack gebruikt om een usb installer te maken, installeert ie een aangepast installatiebestand, waardoor je wel op partities op een MBR schijf kan installeren. Volgens mij blijft je Windows installatie dan wel behouden.
Maar ik zou je aanraden vooraf iig goed te backuppen en liever nog een aparte schijf te gebruiken voor osx.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Dikkedikkie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:55:
hoi kan iemand me helpen om leopard te dinstalleren en draaien op de dots/98 van packard bell?
Iemand????

ik las een heel eind terug dat het iemand gelukt was...alleen die reageert niet op een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Dikkedikkie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:55:
Als er iemand zou zijn die er op die Packard Bell heeft geïnstalleerd (en niet op vakantie is), zou die wel reageren. Al eens gekeken bij Insanely Mac of Kexts.com? Als je een uitgebreid overzicht geeft van de harde waren in die Packard Bell, heb je meer kans dat anderen iets kunnen zeggen.
En hou er rekening mee dat het niet een installatie is a la Windows......... div. bootloaders uitproberen, kexts opzoeken etc etc.
Als je snel klaar wilt zijn, koop dan hardware zoals TonyMac of Kexts.com aanbeveelt, dan heb je met een beetje kennis van zaken in 20 minuten Lion goed draaien.

Of kijk hier eens of de Packard Bell erbij staat: http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

[ Voor 30% gewijzigd door OgWok op 17-08-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, je moet gewoon googlen op het typenr icm "osx86, leopard, snow leopard, hackintosh". Als je dan geen guide vindt, dan is die er nog niet.
Overigens kan je Snow Leopard ook installeren op zulke laptops, alleen moet je dan wel 10.6.0 installeren en upgraden, waarbij je de kernel vervangt. Nieuwere versies draaien niet op de Atom. Verder is het gewoon een kwestie van een van de manieren gebruiken om de installatie te booten. Als ik jou was zou ik naar myHack kijken, omdat je op een netbook toch vanaf USB zult moeten installeren. Dan kijk je of ie boot, zo ja, dan installeer je het. Vervolgens ga je dan in het OS zelf kijken welke hardware het wel of niet doet.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
10.7.1 zonder problemen geïnstalleerd, de update via de Apple website binnengehaald. Eventueel een oude kext terugzetten, voor mij betekent dat een nieuwe AppleHDA.kext om onboard audio weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
sm1ley schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:49:
10.7.1 zonder problemen geïnstalleerd, de update via de Apple website binnengehaald. Eventueel een oude kext terugzetten, voor mij betekent dat een nieuwe AppleHDA.kext om onboard audio weer werkend te krijgen.
same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
ik ben aan het kijken naar de aspire 5750, deze om precies te zijn.
weet iemand of deze het gaat doen met lion?
de 5750 staat in de lijst van dsdt auto-patcher, maar is dit dan wel de goede 5750?
als deze met dsdt auto-patcher werkt, werkt dan bijna door alleen de dsdt te patchen?

als iemand toevallig een laptop in deze prijscatogorie weet met deze specs hoor ik graag van je

edit: weet iemand toevallig of ik deze dichtgeklapt op mijn bureau kan leggen met een monitor via hdmi en een via vga?

[ Voor 11% gewijzigd door erik23 op 22-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb hier een vreemd probleem. Lion geïnstalleerd met een Kakewalk usb stick. Mobo P55M-UD2.
Installatie gaat goed. Chameleon installeren met Kakewalk 4.0.4 of Multibeast 3.8.0 lukt niet.......
HD is een Samsung 1TB met 2 500GB partities geformatteerd met schijfhulpprogramma (GUID).
Heb de schijfbevoegdheden ook hersteld.

Zou gewoon moeten werken nietwaar? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
OgWok schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:51:
Heb hier een vreemd probleem. Lion geïnstalleerd met een Kakewalk usb stick. Mobo P55M-UD2.
Installatie gaat goed. Chameleon installeren met Kakewalk 4.0.4 of Multibeast 3.8.0 lukt niet.......
HD is een Samsung 1TB met 2 500GB partities geformatteerd met schijfhulpprogramma (GUID).
Heb de schijfbevoegdheden ook hersteld.

Zou gewoon moeten werken nietwaar? Iemand een idee?
wat lukt niet? het installeren of het booten van?
in het 2de geval zou je kunnen kijken of de partitie op actief staat. Anders installeer je chameleon op een usb stick en kijk je of het daar wel lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
matty___ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:34:
[...]

wat lukt niet? het installeren of het booten van?
in het 2de geval zou je kunnen kijken of de partitie op actief staat. Anders installeer je chameleon op een usb stick en kijk je of het daar wel lukt
Het installeren van Lion lukt. Maar Chameleon installeren op de HD lukt niet. Opstarten vanaf de USB stick lukt en dan kan ik de Lion HD selecteren en verder opstarten. Dat is even een workaround.
Partitie is volgens OSX actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Download de laatste release direct van Chameleon:
http://chameleon.osx86.hu...n-2.0-RC4-r684-bin.tar.gz

En installeer deze handmatig :). Staat uitgelegd in de doc folder van Chameleon.
Als je dan foutmeldingen krijgt, kan je wat directer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb het nog iets anders gedaan. Heb Chameleon-2.1svn-r1446.pkg opgehaald en geïnstalleerd. Gaf ook een foutmelding dat de installatie niet gelukt was, maar Lion start nu wel op van de HD.
Ben er niet uit wat het probleem nu is. Heb met Chameleon nooit zoveel problemen gehad, behalve bij een WD harddisk die door Chameleon niet goed te krijgen was; GPT test, test, test error. Ubuntu en Win7 hadden met de WD geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
10.7.1 zonder problemen geïnstalleerd op Gigabyte H67M-D2-B3 en P55M-UD2. Ook werkt sleep op beide systemen goed :)

(wel even het geluid weer aktiveren)

edit: op de H67M wordt na de sleep de cmos gereset (lastig). ElliottForceLegacyRTC.kext helpt daar niet bij

[ Voor 40% gewijzigd door OgWok op 23-08-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
Aangezien ik goede ervaringen heb met apple en osx wil ik eigenlijk een nieuwe desktop. aangezien ik niet het geld over heb voor een mac pro denk ik aan een hackintosh. Echter heb ik nog wel twijfels mbt de stabiliteit. Met de juiste hardware krijg je alles aan de gang, er zijn verschillende best buy guides. Maar hoe zit het met stabiliteit, updaten etc.

Updaten kan niet meteen, dus dat zal gestructureerd gedaan moeten worden, maar hoe lang doe je met een installatie zonder dat je weer een avond kwijt bent om alles in te stellen en te installeren. Misschien heb ik een verkeerd beeld, maar dit houdt mij nog tegen. Voordeel van mijn macbook pro was dat alles out of the box werkt zonder al te veel instellen. Nu ben ik best bereid een avondje te investeren, maar niet continue.

Hoor graag jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
OgWok schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:44:
10.7.1 zonder problemen geïnstalleerd op Gigabyte H67M-D2-B3 en P55M-UD2. Ook werkt sleep op beide systemen goed :)

(wel even het geluid weer aktiveren)

edit: op de H67M wordt na de sleep de cmos gereset (lastig). ElliottForceLegacyRTC.kext helpt daar niet bij
Is inderdaad een erg irritant probleem! Het is op te lossen door de standaard AppleRTC kext aan te passen. Het is helaas nog niet op te lossen met DSDT...

Je kunt hier een patched AppleRTC kext downloaden; http://cl.ly/382z301a0V0Z082G2z1G. Deze kun je gewoon in Extra/Extensions plaatsen, omdat hij zo gepatcht is dat hij altijd wordt geladen boven de originele AppleRTC kext! Gemaakt door Conti, de maker van myHack :).
KraveN schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:44:
Aangezien ik goede ervaringen heb met apple en osx wil ik eigenlijk een nieuwe desktop. aangezien ik niet het geld over heb voor een mac pro denk ik aan een hackintosh. Echter heb ik nog wel twijfels mbt de stabiliteit. Met de juiste hardware krijg je alles aan de gang, er zijn verschillende best buy guides. Maar hoe zit het met stabiliteit, updaten etc.

Updaten kan niet meteen, dus dat zal gestructureerd gedaan moeten worden, maar hoe lang doe je met een installatie zonder dat je weer een avond kwijt bent om alles in te stellen en te installeren. Misschien heb ik een verkeerd beeld, maar dit houdt mij nog tegen. Voordeel van mijn macbook pro was dat alles out of the box werkt zonder al te veel instellen. Nu ben ik best bereid een avondje te investeren, maar niet continue.

Ik begrijp wat je bedoelt. Wanneer je je eerste PC koopt speciaal voor OS X, dan wil je dat alles perfect werkt, zonder teveel zorgen. Je wilt immers niet dat je Hackintosh slecht werkt, of dat het teveel werk kost.

Wanneer je hem goed installeert en configureert, dan is het net een echte Mac (Pro). Met updates is er over het algemeen ook geen probleem, je kunt meestal gewoon updaten via de originele Software update. Het kan wel eens voorkomen dat je niet gelijk kunt updaten, omdat er nieuwe dingen zijn toegevoegd die voor problemen kunnen zorgen. Wanneer je af en toe op een site als Hackintosh.nl kijkt, dan zie je gelijk of er nog nieuwe updates zijn en of het veilig is.

Wanneer je zelf niet super bekend bent met Hackintosh, is het misschien wel een goed idee om een 'expert' / gevorderde je te laten helpen met de installatie. Wanneer hij alles voor je configureerd, dan zal het vaker stabieler en beter draaien. Met een DSDT en zo weinig mogelijk kexts, dus bijna een echte Mac. Je kunt dit natuurlijk ook zelf doen en veel research doen, maar dat is jouw keus.

Wanneer je nog iemand zoekt om je te helpen, desnoods tegen betaling, dan kan je me gerust PM'en. Wat voor soort systeem zoek je? Wanneer je een systeem gaat samenstellen, maak gerust een topic aan op Hackintosh.nl voor advies, of vraag het hier ;).

[ Voor 58% gewijzigd door iMick op 23-08-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@ iMick: ja, die patched AppleRTC.kext werkt goed en de cmos wordt niet meer gereset _/-\o_
Heeft RTC met Real Time Clock the maken, die de klok in de cmos probeert te synchroniseren en dan een reset geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 12:11

Mijn ervaring is dat het net zo stabiel KAN zijn als een echte Mac deze zijn ook niet altijd feilloos.

De hardware keuze en installatie methode/software zijn cruciaal voor de stabiliteit.
Gebruik absoluut een best buy guide als je nog hardware moet aanschaffen.

Met updaten kunnen er problemen optreden de meeste zijn eenvoudig op te lossen vaak weer even een kext te herinstalleren. Het is overigens heel eenvoudig om een compleet bootable backup te maken met bv superduper of ccc.
Het beste is om deze backup op een compleet andere disk te zetten met daarop ook een OSx86 bootloader.

Zeker met je eerste hackintosh ben je wel meer dan een avondje kwijt om hem helemaal top te maken.

Echte Mac Pro's zijn gewoon veel te duur als ik mijn systeem met exact dezelfde spec's zou kopen was ik rond de 4000 euro kwijt ipv 1200 euro nu.

[ Voor 12% gewijzigd door TAMW op 01-09-2011 09:09 ]

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb het 2 jaar volgehouden, met toch wel regelmatig een vastloper (ik ben wel een "CMD + S"-master geworden), maar ben nu toch gezwicht met een iMac27 en een MBA... :)

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 17-09 04:53
Met een goed systeem is updaten zelden een probleem.
Ik heb een systeem dat zeker niet ideaal is (msi p55-gd65) en eigenlijk nooit problemen.
installeren is een kwestie van retail dvd gebruiken met standaard multibeast instellingen.
En eigenlijk alles werkt wel out of the box dan, op wat kleine irritaties na zoals alleen DVI met mijn club3d 5770.
xMove en Lion werkte ook prima en nu draait mijn systeem uitermate stabiel lion.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, maar écht lekker lopen en betrouwbaar zijn bij updates blijft toch lastig hoor. Heb met mijn pc bijvoorbeeld, die draaide Snow Leopard zonder problemen, paar DSDT fixes voor reboot en sleep, dat was alles. Nu in Lion krijg ik wat er op dat moment nog in het geheugen van mn videokaart (8600 GT) zit op mn scherm te zien als ik welke enabler dan ook gebruik. Heeft iemand nu wel een oplossing voor, maar dat omvat dus allerlei kexts uit Snow Leopard gebruiken. Vind ik niet echt handig eerlijk gezegd. Om de zoveel tijd wil ik altijd weer eens spelen met OSx86, maar ik kom toch altijd weer terug bij mijn vertrouwde Ubuntu O+ . Met een mooi slick thema erover ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Hallo allemaal,

Ik wil graag ook OSX proberen en dat wil ik doen doormiddel van Hackint0sh.
Dit zijn mijn specs:

Asrock G41C-VS LGA 775
Intel Pentium E2200
4GB Ram DDR3 1333
Sapphire HD 6770
500GB Samsung Spinpoint

Welke metode is het best om mee te beginnen?
De iBoot + Retail DVD schijnt het best te zijn.. alleen in heb de Retail DVD niet :')
Dan hebben we nog iDeneb 1.4 1.5 en 1.6 die werken allemaal niet, freeze na reboot. genoeg topics over kunnen vinden, maar niet met wat ik voor probleem heb.
Dus dan nog iAtkos, en installeren via de myHack manier.

/ EmpireEFI + Retail schijnt ook heeel populair te zijn.. zoveel keuze, wat moet ik nemen? :')

welke raden jullie aan? :)

[ Voor 49% gewijzigd door xheroxkefx op 09-09-2011 14:54 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
xheroxkefx schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:41:
Hallo allemaal,

Dit zijn mijn specs:

Asrock G41C-VS LGA 775
Intel Pentium E2200
4GB Ram DDR3 1333
Sapphire HD 6770
500GB Samsung Spinpoint

De iBoot + Retail DVD schijnt het best te zijn.. alleen in heb de Retail DVD niet :')
Dan hebben we nog iDeneb 1.4 1.5 en 1.6 die werken allemaal niet, freeze na reboot. genoeg topics over kunnen vinden, maar niet met wat ik voor probleem heb.

/ EmpireEFI + Retail schijnt ook heeel populair te zijn.. zoveel keuze, wat moet ik nemen? :')

Je kunt de retail dvd natuurlijk ook gewoon 'online' bij Apple bestellen voor 30 euro, heb ik vorige week ook gedaan. Gaat inderdaad met iBoot + Retail DVD een stuk beter dan met die iAtkos en iDeneb distro's... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
xheroxkefx schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:41:
Hallo allemaal,

Dit zijn mijn specs:

Asrock G41C-VS LGA 775
Intel Pentium E2200
4GB Ram DDR3 1333
Sapphire HD 6770
500GB Samsung Spinpoint

Zou ook voor iBoot met de retail DVD gaan. Je kan kijken bij OSX86project of je moederbord in de hardwarelijst staat, met de installatie methode. Snow Leopard DVD kan je ook vaak bij Dixons krijgen.
En als het even kan (tijdelijk) een nVidia grafische kaart erin.....

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 09-09-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
OgWok schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:05:
[...]

Zou ook voor iBoot met de retail DVD gaan. Je kan kijken bij OSX86project of je moederbord in de hardwarelijst staat, met de installatie methode. Snow Leopard DVD kan je ook vaak bij Dixons krijgen.
En als het even kan (tijdelijk) een nVidia grafische kaart erin.....
waarvoor een nvidia kaart? AMD wordt al langer en beter ondersteund dan nvidia.

4870 bv draait als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 17-09 10:13
Probeer een beetje een Hackintosh samen te stellen, wil graag mijn eigen PC bouwen en geen van de Macs voldoen aan mijn eisen (of budget). Heb nog wel een legale Snow Leopard disk liggen en zal waarschijnlijk wanneer ik deze PC bouw Lion kopen (heb al een Mac, dus gaat wel lukken allemaal).
Zou dit werken voor OS-X?
CPU: Intel i5 2500K Boxed
Mobo: MSI P67S-C43(B3)
RAM: Corsair Vengeance 8GB
PSU: OCZ ModXStream Pro 700W
HDD: Samsung Ecogreen 2TB:
Case: Sharkoon Rebel9 Aluminium
Optical drive: Sony Optiarc
GPU: Sapphire HD6870 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Waarom kies je überhaupt een MSI moederbord? Zeker wanneer je Hackintosh wilt draaien is MSI not done... Kies gewoon een 100% ondersteund moederbord van Gigabyte. De rest is wel goed ondersteund ;).
Let wel op dat je bij je 2TB schijf wel twee partities van 1TB moet maken. Anders kun je OS X niet booten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMick schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:48:
Waarom kies je überhaupt een MSI moederbord? Zeker wanneer je Hackintosh wilt draaien is MSI not done... Kies gewoon een 100% ondersteund moederbord van Gigabyte. De rest is wel goed ondersteund ;).
Let wel op dat je bij je 2TB schijf wel twee partities van 1TB moet maken. Anders kun je OS X niet booten ;).
misschien dat het lukt met het msi board. maar zou persoonlijk ook voor gigabyte of asus gaan

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat 100% van Gigabyte valt ook wel mee hoor. Zelfs bij de modellen die Kakewalk en Tonymac op hun eigen site aanraden, is er nog genoeg geklooi aanwezig om sleep/shutdown/usb 3.0 e.d. volledig werkend te krijgen.

• Wolfos
Kan iemand me dan naar een goed (en goedkoop) moederbordje linken in de pricewatch? Zelfde socket natuurlijk.

Ik laat gewoon 1TB lege ruimte, 500GB voor OS-X, 400 voor Windows en 100 voor Fedora. Als ik dan nog eens opslagruimte nodig heb formatteer ik er wel wat bij.

[ Voor 42% gewijzigd door Wolfos op 10-09-2011 13:58 ]

• iMick
jvdgeest schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:00:
Dat 100% van Gigabyte valt ook wel mee hoor. Zelfs bij de modellen die Kakewalk en Tonymac op hun eigen site aanraden, is er nog genoeg geklooi aanwezig om sleep/shutdown/usb 3.0 e.d. volledig werkend te krijgen.
Dat ligt niet aan de moederborden hoor ;). De Gigaybyte moederborden waarvoor TonyMac een DSDt heeft gemaakt, werken 100 procent, zonder moeite... USB3.0 is gewoon de Lacie patched kext voor nodig, de rest gaat via DSDT.

Qua kexts draaien ze alleen op FakeSMC, AppleHDA (patched), ALC889.kext, RTL8xxx.kext en PatchedAppleRTC.kext.
Wolfos schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:56:
Kan iemand me dan naar een goed (en goedkoop) moederbordje linken in de pricewatch? Zelfde socket natuurlijk.

Ik laat gewoon 1TB lege ruimte, 500GB voor OS-X, 400 voor Windows en 100 voor Fedora. Als ik dan nog eens opslagruimte nodig heb formatteer ik er wel wat bij.
Welke prijsklasse ongeveer? Welke functies e.d. moet het moederbord allemaal hebben? Kies anders zelf even een Gigabyte moederbord wat je wel aanspreekt. Dan kijken wij wel of hij ondersteund is.

[ Voor 30% gewijzigd door iMick op 10-09-2011 14:13 ]

• Wolfos
Deze ziet er wel aardig uit:
pricewatch: Gigabyte GA-PH67-DS3-B3

Zal ook even geheugen aanpassen op 4x2, want ik geloof dat ik net 1x8GB heb staan. Niet alleen is 4x2 goedkoper, het is ook iets sneller.
Zit ik ook meteen weer op dezelfde prijs.

[ Voor 38% gewijzigd door Wolfos op 10-09-2011 14:52 ]

• iMick
Die zal perfect werken ;). Gewoon even Lion installeren via een USB stick met myHack erop.

• Wolfos
Ik geloof niet in perfect. Zeker niet als het om computers gaat ;)

Verwijderd

Weet iemand hoe je vanuit Windows een OSX Snow Leopard installatie drive maakt?
Dus op een externe usb disk, ik heb me OSX DVD kapot laten gaan, en nu meot ik hem opnieuw branden,
maar heb geen DVD9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wolfos schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:00:
Ik geloof niet in perfect. Zeker niet als het om computers gaat ;)
Ach, iedereen definieert perfect anders ;). Ik vindt een Hackintosh installatie perfect als alles werkt net als een echte Mac. (dus HDMI audio, sluimerstand, correcte informatie in Systeemprofiel).
Draait hier even stabiel als mijn 27 inch iMac ;).

Vindt het alleen niet nodig om een Mac Mini te kopen voor aan de TV, terwijl je voor de helft van de prijs een krachtiger systeem hebt. Heb nu een mini itx hackintoshje wat perfect werkt, dus ook HDMI audio!
En ik kon hem gesponsord krijgen, vandaar dat de keus snel gemaakt was.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:02:
Weet iemand hoe je vanuit Windows een OSX Snow Leopard installatie drive maakt?
Dus op een externe usb disk, ik heb me OSX DVD kapot laten gaan, en nu meot ik hem opnieuw branden,
maar heb geen DVD9.
Je kunt volgensmij vanuit Windows geen DMG restoren op een externe USB HDD. Dit is alleen mogelijk via OS X. Ik hoor echter weleens succesverhalen met het programma TransMac, maar of dat echt waar is kan ik niet garanderen ;). Een DMG branden op DVD is wel mogelijk met TransMac.

[ Voor 29% gewijzigd door iMick op 11-09-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
iMick schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:12:
[...]

Dat ligt niet aan de moederborden hoor ;). De Gigaybyte moederborden waarvoor TonyMac een DSDt heeft gemaakt, werken 100 procent, zonder moeite...
Dat is niet waar. Ik heb bijv. de GA-Z68MX-UD2H-B3, die zelfs door TonyMac en Kakewalk in hun builds worden aangeraden, en bij deze werkt sleep en shutdown niet standaard. Bij sleep wordt de CMOS batterij elke keer gereset en bij shutdown start hij soms opnieuw op. Ook is de kans groot dat je bij het opstarten te maken krijgt met "**Device in slot: SLOT--1 **" (heeft zeer waarschijnlijk te maken met de ethernet poort), dat de bootijd vertraagt met bijna een halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Daar kan ik ook aan toevoegen dat ik nu al een uur of 3 bezig ben 10.6.3 te installeren op een GA-H67M-D2-B3. Ben begonnen met Kakewalk 3.1; gaf een spontane reboot.

Daarna eens geprobeerd met iBoot cd 3.1.1, ook reboot. Overgestapt op myHack 2.0-RC4 en een USB bootstick gemaakt. Start netjes op en dan een reboot ook met -x. Zal er wel uitkomen, maar zo probleemloos gaat het ook niet, dus...... Je moet zeker van volhouden weten. Heb ook de goede DSDT.aml gebruikt.

Wat installeren betreft ging Lion op hetzelfde bord met Kakewalk 4.0.4 inderdaad heel vlot, wel de audio kext en sleepenabler handmatig installeren.

(er zit wel een nVidia EN210 in het systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:29:
[...]

Dat is niet waar. Ik heb bijv. de GA-Z68MX-UD2H-B3, die zelfs door TonyMac en Kakewalk in hun builds worden aangeraden, en bij deze werkt sleep en shutdown niet standaard. Bij sleep wordt de CMOS batterij elke keer gereset en bij shutdown start hij soms opnieuw op. Ook is de kans groot dat je bij het opstarten te maken krijgt met "**Device in slot: SLOT--1 **" (heeft zeer waarschijnlijk te maken met de ethernet poort), dat de bootijd vertraagt met bijna een halve minuut.
Vreemd.. Gebruik je wel dezelfde BIOS versie als de DSDT van TonyMac? (dat staat erbij als je hem download).

Een CMOS reset na sleep komt doordat de standaard AppleRTC kext is gewijzigd in Lion. Dit is helaas niet op te lossen in DSDT. Je kunt hiervoor de PatchedAppleRTC kext gebruiken. Deze kun je in Extra/Extensions plaatsen en die hoef je niet na elke update opnieuw te plaatsen. Hij heeft een hoger versienummer dan de standaard kext, waardoor die hem overruled. Download hem hier: http://cl.ly/382z301a0V0Z082G2z1G
Gemaakt door Conti, maker van myHack.

Device in SLOT-1 heb ik zelf nog niet meegemaakt. Wat heb je allemaal in je org.chameleon.boot.plist staan?
Welke versie van Chameleon gebruik je?
OgWok schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:07:
Daar kan ik ook aan toevoegen dat ik nu al een uur of 3 bezig ben 10.6.3 te installeren op een GA-H67M-D2-B3. Ben begonnen met Kakewalk 3.1; gaf een spontane reboot.

Daarna eens geprobeerd met iBoot cd 3.1.1, ook reboot. Overgestapt op myHack 2.0-RC4 en een USB bootstick gemaakt. Start netjes op en dan een reboot ook met -x. Zal er wel uitkomen, maar zo probleemloos gaat het ook niet, dus...... Je moet zeker van volhouden weten. Heb ook de goede DSDT.aml gebruikt.

Wat installeren betreft ging Lion op hetzelfde bord met Kakewalk 4.0.4 inderdaad heel vlot, wel de audio kext en sleepenabler handmatig installeren.

(er zit wel een nVidia EN210 in het systeem)
Vreemd. Wat gaat er fout wanneer je myHack gebruikt met de DSDT.aml uit TonyMac zijn database?

[ Voor 25% gewijzigd door iMick op 11-09-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Ja, zeg dat wel vreemd.... met myHack boot de stick, maar kan niet zien wat er fout gaat zo snel gaat het (de reboot dan, er komt eerst netjes het myHack scherm). Met -x zie je wel eerst een hoop regels voorbij komen, maar bij welke regel de reboot komt is net niet te zien.

(heb overigens ook getest met geen specifieke DSDT.aml: zelfde resultaat)

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 11-09-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Installeer je Snow Leopard of Lion? Ik neem aan Snow Leopard, omdat je een reboot krijgt? (van de kernel). Snow Leopard 10.6.0 / 10.6.3 heeft nog geen Sandy Bridge kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
OKee dus dat is het probleem, het is SL 10.6.3 die ik probeer te installeren. Nog ideeën voor een oplossing?
Andere kernel op de myHack stick zetten? Chimera 1.5?

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 11-09-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Waarom niet gewoon gelijk voor Lion gaan? Draait vele malen stabieler en soepeler op Sandy Bridge :). Installatie gaat ook nog veel makkelijker.

Wanneer je toch persé Snow Leopard wilt, is het wel even wat meer werk. Je zult bijv. Bridgehelper van TonyMac over de installatieUSB moeten plaatsen. (http://www.tonymacx86.com/viewforum.php?f=52). Het updaten naar 10.6.8 gaat meestal ook fout op Sandy Bridge, waardoor UpdateHelper weer nodig is...

Kortom, kies voor Lion. Gewoon met myHack en die DSDT ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Gebruik je wel dezelfde BIOS versie als de DSDT van TonyMac? (dat staat erbij als je hem download).
Jep! Versie F5 :) Ik heb zelf nog geprobeerd een DSDT te maken met patches op versie F11 (o.a. met de guide van macmanx86), maar dat ging niet zo goed. Dus uiteindelijk maar weer gedowngrade naar F5.

Ik ga het eens proberen met de PatchedAppleRTC. Wat betreft SLOT-1, zou ik bij een volgende install even moeten kijken, de huidige install staat er niet meer op.

myHack ga ik ook eens proberen. Ik heb nu al aardig wat gekloot met iBoot, Multibeast en Kakewalk. Laatsgenoemde gaat aardig, alleen je moet nog wel de ethernet en ik geloof audio achteraf fixen. Nadeel van iBoot en Multibeast is dat het nog niet direct met Lion werkt.

Heb je trouwens ook tips voor het makkelijk uitproberen van DSDT's en kexts, zonder dat je systeem direct in de war ligt? Eén tip die ik heb gezien is dat je een backup van een werkende DSDT in de /Extra folder kunt zetten. Wanneer je nieuwe DSDT niet werkt, kun je je oude gebruiken m.b.v. DSDT=/Extra/IetsAnders.aml. Zijn er nog meer van dat soort truucjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:28:
[...]

Jep! Versie F5 :) Ik heb zelf nog geprobeerd een DSDT te maken met patches op versie F11 (o.a. met de guide van macmanx86), maar dat ging niet zo goed. Dus uiteindelijk maar weer gedowngrade naar F5.

Ik ga het eens proberen met de PatchedAppleRTC. Wat betreft SLOT-1, zou ik bij een volgende install even moeten kijken, de huidige install staat er niet meer op.

myHack ga ik ook eens proberen. Ik heb nu al aardig wat gekloot met iBoot, Multibeast en Kakewalk. Laatsgenoemde gaat aardig, alleen je moet nog wel de ethernet en ik geloof audio achteraf fixen. Nadeel van iBoot en Multibeast is dat het nog niet direct met Lion werkt.

Heb je trouwens ook tips voor het makkelijk uitproberen van DSDT's en kexts, zonder dat je systeem direct in de war ligt? Eén tip die ik heb gezien is dat je een backup van een werkende DSDT in de /Extra folder kunt zetten. Wanneer je nieuwe DSDT niet werkt, kun je je oude gebruiken m.b.v. DSDT=/Extra/IetsAnders.aml. Zijn er nog meer van dat soort truucjes? :)
booten van usb stick.
ik heb bv 2. eentje die werkt en eentje waarmee ik aan het kloten ben. Werkt die niet kan ik altijd de andere gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hoe moet ik mij dat voorstellen? Plaats je de DSDT en kexts dan op de USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:18:
Hoe moet ik mij dat voorstellen? Plaats je de DSDT en kexts dan op de USB stick?
als je chameleon installeert kies je de usb stick, voor de rest hetzelfde als met harddisk. dus ja dsdt en extra op de usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat is ja geweldig... daar had ik héél wat reinstalls mee kunnen besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Nog iemand een idee hoe SL 10.6.3 werkend te krijgen op een GA-H67M-D2-B3 Sandy Bridge bord? Heb Kakewalk, iBoot en myHack geprobeerd allemaal een snelle reboot...... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Mijn reactie al gelezen / uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Gebruik je de 10.6.3 retail DVD? Die kan ik perfect installeren op een Sandy Bridge moederbord. Nadat je 10.6.3 hebt geïnstalleerd, even de UpdateHelper tool (van tonymacx86) installeren en rebooten. Vervolgens kun je de 10.6.8 combo installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Nordlys op 11-09-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:28:
Mijn reactie al gelezen / uitgeprobeerd?
Zeker. Lion heb ik al draaien en installatie ging prima. Ga nu wel een systeem maken voor iemand die nog geen Lion wil....... op hetzelfde moederbord.
Heb ook updatehelper geprobeerd, op de usbstick; resultaat reboot. Zo moeilijk moet het toch ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:33:
Even de UpdateHelper tool (van tonymacx86) installeren en rebooten. Vervolgens kun je de 10.6.8 combo installeren.
Dit zal waarschijnlijk niet werken, omdat update helper geen Sandy Bridge kernel installeert. Wat wel nodig is om OS X Snow Leopard te installeren. Aangezien de installatie DVD's 10.6 en 10.6.3 nog geen Sandy Bridge kernel hebben.

Het zal ongeveer op deze manier moeten, als je persé Snow Leopard wilt.
iMick schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:03:
Waarom niet gewoon gelijk voor Lion gaan? Draait vele malen stabieler en soepeler op Sandy Bridge :). Installatie gaat ook nog veel makkelijker.

Wanneer je toch persé Snow Leopard wilt, is het wel even wat meer werk. Je zult bijv. Bridgehelper van TonyMac over de installatieUSB moeten plaatsen. (http://www.tonymacx86.com/viewforum.php?f=52). Het updaten naar 10.6.8 gaat meestal ook fout op Sandy Bridge, waardoor UpdateHelper weer nodig is...

Kortom, kies voor Lion. Gewoon met myHack en die DSDT ;).
OgWok schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:35:
[...]

Zeker. Lion heb ik al draaien en installatie ging prima. Ga nu wel een systeem maken voor iemand die nog geen Lion wil....... op hetzelfde moederbord.
Heb ook updatehelper geprobeerd, op de usbstick; resultaat reboot. Zo moeilijk moet het toch ook niet zijn.
Heb je ook Bridge Helper eerst geprobeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door iMick op 11-09-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:33:
Gebruik je de 10.6.3 retail DVD? Die kan ik perfect installeren op een Sandy Bridge moederbord. Nadat je 10.6.3 hebt geïnstalleerd, even de UpdateHelper tool (van tonymacx86) installeren en rebooten. Vervolgens kun je de 10.6.8 combo installeren.
Hoe gaat de installatie methode bij jou dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
OgWok schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:36:
[...]

Hoe gaat de installatie methode bij jou dan precies?
Wanneer je met een DVD installeert, dan kun je ook de Hackboot DVD gebruiken van Mald0n. Die zou ook moeten werken, wanneer iBoot niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
iBoot CD booten -> 10.6.3 retail DVD plaatsen en op F5 drukken -> OS X installeren -> installatie booten met iBoot -> UpdateHelper installeren -> rebooten en opnieuw met iBoot starten -> 10.6.8 update combo installeren -> DSDT/kexts installeren met MultiBeast -> Lion installeren

[ Voor 5% gewijzigd door Nordlys op 11-09-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:38:
iBoot CD booten -> 10.6.3 retail DVD plaatsen en op F5 drukken -> OS X installeren -> installatie booten met iBoot -> UpdateHelper installeren -> rebooten en opnieuw met iBoot starten -> 10.6.8 update combo installeren -> DSDT/kexts installeren met MultiBeast -> Lion installeren
Het enige wat ik, denk ik, anders heb, is een usb-cddrive en geen ingebouwde sata cddrive....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:38:
je kunt toch ook gelijk lion installeren? lijkt me makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
matty___ schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:41:
[...]

je kunt toch ook gelijk lion installeren? lijkt me makkelijker
Helemaal waar, maar net wat ik al eerder meldde, het systeem is voor iemand die Snow Leopard wil.

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 11-09-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Met iBoot wordt dat nog niet echt ondersteund, voor zover ik TonyMac moet geloven. Met Kakewalk heb ik het geprobeerd en dat ging aardig goed. Nu wil ik myHack nog even gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
jvdgeest schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:42:
Met iBoot wordt dat nog niet echt ondersteund, voor zover ik TonyMac moet geloven. Met Kakewalk heb ik het geprobeerd en dat ging aardig goed. Nu wil ik myHack nog even gaan proberen.
Dus morgen maar even een sata dvddrive halen en nog eens testen.

Overigens is het prima weer voor dit soort werk :-)

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 11-09-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
En denk er aan dat je:
- Max. 4 GB gebruikt voor de installatie
- In de BIOS AHCI en HPET (64-bit) goed instelt
- Alle andere USB/randapparatuur niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:36:
[...]

Dit zal waarschijnlijk niet werken, omdat update helper geen Sandy Bridge kernel installeert. Wat wel nodig is om OS X Snow Leopard te installeren. Aangezien de installatie DVD's 10.6 en 10.6.3 nog geen Sandy Bridge kernel hebben.

Het zal ongeveer op deze manier moeten, als je persé Snow Leopard wilt.

[...]

[...]

Heb je ook Bridge Helper eerst geprobeerd?
Kan de hele bridge helper niet vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
OgWok schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:42:
[...]

Helemaal waar, maar net wat ik al eerder meldde, het systeem is voor iemand die Snow Leopard wil.
en dual installatie?
2 partities. doe je op de ene lion en dan via lion op de 2de een SL installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
OgWok schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:06:
[...]

Kan de hele bridge helper niet vinden.....
Heb hem hier voor je geupload: http://cl.ly/0s2p3J2D0t2v0n1d1E2w
Staat in TonyMac zijn archief ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:14:
[...]

Heb hem hier voor je geupload: http://cl.ly/0s2p3J2D0t2v0n1d1E2w
Staat in TonyMac zijn archief ;).
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Succes. Heb gister even getest om SL op een H67M-D2-B3 en kreeg in ieder geval weer een installatiescherm :)
Het werkt dus alleen met een ingebouwde sata DVD speler. Alles wat via USB gaat geeft een reboot. USB-DVD, USB-stick werken voor de installatie op dit bord dus niet. Vandaar dat Kakewalk en myHack het ook niet deden.
Ga straks eens helemaal installeren, maar moet nog even een aparte HD regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

UNCLE
draai hier een GA-H67N-USB3-B3 met 10.7 | Vergelijkbaar met jouw Mobo beide Intel H67 Express Chipset
Vanaf het begin stabiel, nooit KP
heb de USB3 poorten ook draaien met de LaCie driver

[ Voor 18% gewijzigd door himacc op 13-09-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
himacc schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:45:
UNCLE
draai hier een GA-H67N-USB3-B3 met 10.7 | Vergelijkbaar met jouw Mobo beide Intel H67 Express Chipset
Da's mooi. Lion heb ik ook goed draaien op de H67M. Gaat alleen nu om een zelfde systeem waar Snow Leopard op moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
himacc schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:45:
UNCLE
Prachtig mobo hé! Draait hier ook perfect :). Welke grafische kaart gebruik jij? Of gebruik je de onboard GPU?
Kun je jouw Extra map + aangepaste S/L/E kexts een uploaden? Misschien hebben we nog dingen verschillend, die anders kunnen :).

Heb hier in ieder geval alles werkend op 10.7. Ook HDMI audio met GT220 of Intel HD3000.

• OgWok
SL 10.6.8 draait nu goed op de H67M-D2-B3. De DSDT van TonyMac is ook zo goed dat Sleep zo werkt zonder de Sleepenabler :)

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Hackintosh Expert?

Hij draait momenteel met een ATi HD5770 Powercolor, standaard herkent
heb 'm wel draaiend gehad op onboard video, door 106 te veranderen in 112 in de desbetreffende .kext driver. Nu in de bios staan op PCie maar kan zo me 5770 eruit halen en hij draait. Good mobo nog nooit een KP gehad. Die onboard, HD3000, video wordt gebruikt in de mac mini.
Me E/E folder is standaard Tonymac en die 889 voor audio
Ik heb dit mobo in een G4 Quicksilver geplaatst, met aan/uit knop werkend

[ Voor 28% gewijzigd door himacc op 14-09-2011 12:25 ]

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:21
Goedendag! Ik wil mijn systeem gaan ombouwen om SL of Lion (zou ik dan legaal bestellen) te kunnen dual booten met Windows 7 (legaal dvd). Ik heb mijn oog op de volgende configuratie, maar durf deze niet te kopen voor ik het zeker weet. Ik dacht zelf de Kakewalk methode te gaan gebruiken.

CPU: i7 2600k (aangeraden door Kakewalk)
MB: GIGABYTE GA-Z68MX-UD2H-B3 (idem)
GPU: XFX HD6870

1. Kan ik er zeker van zijn dat dit werkt? Anders geef ik liever niet zoveel geld aan uit (moet alles nieuw kopen omdat ik AMD draai)
2. Ik heb nu een MSI HD6970, en hoopte stiekem dat dit zou werken (omdat ik niet wil downgraden, logisch). Any chance? Iemand ervaring?
3. Verder dingen die ik moet weten, waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb hier weinig tot geen ervaring mee, behalve van wat ik heb gelezen en op mijn AMD heb geprobeerd. Dus sorry voor de wellicht overbodige vragen maar ik wil het zeker weten.

Bedankt! :)

• iMick
@Muldert
1: Werkt perfect :), allemaal.
2: De ondersteuning voor de AMD 6970 is nog in experimentele fase. Hij is al werkend gekregen, maar er zijn nog een paar 'glitches / bugs'. Kijk hier eens: http://netkas.org/?p=959. Netkas is de man van AMD GPU's op een Hackintosh. Staat veel informatie op zijn site.
3: Geen idee? Wanneer hij goed geconfigureerd is, dan is het net een echte Mac.

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:21
iMick schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:46:
@Muldert
1: Werkt perfect :), allemaal.
2: De ondersteuning voor de AMD 6970 is nog in experimentele fase. Hij is al werkend gekregen, maar er zijn nog een paar 'glitches / bugs'. Kijk hier eens: http://netkas.org/?p=959. Netkas is de man van AMD GPU's op een Hackintosh. Staat veel informatie op zijn site.
3: Geen idee? Wanneer hij goed geconfigureerd is, dan is het net een echte Mac.
Dank. Voor de snelle reactie ook! Ik zal de komende weken langzaamaan gaan ombouwen naar de i7 etc, en zal hier af en toe inchecken ;) En bedankt voor de netkas site!

Hans

EDIT: Het is mij stiekem een beetje onduidelijk wat ik moet kopen. Is de http://store.apple.com/nl/product/MD256Z/A?fnode=MTY1NDAzOA goed voor de Kakewalk methode? Want in de guide staat "Creating a Lion USB stick" dus is het kopen van een thumbdrive met Lion vervangend voor die stap?

[ Voor 62% gewijzigd door Muldert op 14-09-2011 21:06 ]

• OgWok
Muldert schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:48:
[...]

Dank. Voor de snelle reactie ook! Ik zal de komende weken langzaamaan gaan ombouwen naar de i7 etc, en zal hier af en toe inchecken ;) En bedankt voor de netkas site!

Hans

EDIT: Het is mij stiekem een beetje onduidelijk wat ik moet kopen. Is de http://store.apple.com/nl/product/MD256Z/A?fnode=MTY1NDAzOA goed voor de Kakewalk methode? Want in de guide staat "Creating a Lion USB stick" dus is het kopen van een thumbdrive met Lion vervangend voor die stap?
*knip*
Als je echt wil opschieten kan je een "oude" kleine notebook HD in een usb kastje nemen en daar de Lion installer op zetten. Dan ben je in een minuut of 5 klaar.
Eventueel Multibeast erachteraan draaien en alles werkt

Bespreken van warez is niet toegestaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 06-02-2014 21:32 ]

• iMick
@Muldert / Ogwok

Helaas is het nog niet te installeren met de OS X Lion USB stick. Dit komt door een slimme zet van Apple die ervoor zorgt dat het BaseSystem.dmg wordt gemount tijdens de installatie, waardoor de Mach_Kernel e.d. verschijnen. Dit is nog niet mogelijk met Chameleon, wanneer de basesystem op een andere partitie / USB staat.

Warez is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 06-02-2014 21:31 ]

• OgWok
iMick schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:33:
@Muldert / Ogwok

Helaas is het nog niet te installeren met de OS X Lion USB stick. Dit komt door een slimme zet van Apple die ervoor zorgt dat het BaseSystem.dmg wordt gemount tijdens de installatie, waardoor de Mach_Kernel e.d. verschijnen. Dit is nog niet mogelijk met Chameleon, wanneer de basesystem op een andere partitie / USB staat.

Je kunt het beste het even op een andere computer doen met OS X. Gewoon even kopen via de Mac App Store , voor 25 euro.
Dat zag ik gister ook gebeuren toen ik met myHack een Lion usb-stick aan het maken was (BaseSytem werd op de desktop gemount). Heb even de stick getest en startte netjes op en kwam in het Lion installatiescherm.

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.