Ik ben ook eens aan de slag gegaan met OSX op mijn laptop, maar nog niet met heel veel succes. Ik zal mijn ervaringen tot nu toe even opsommen, wie weet heeft er iemand tips voor mij

Sorry voor de lange post...
Het gaat om een Dell E6410 laptop met de volgende specs:
- Intel i7 M620 2.67 Ghz CPU
- NVidia NVS3100M grafische kaart
- 8 GB geheugen (voor OSX installeren haal ik er eerst 4 GB uit)
- Intel Centrino Ultimate-N 6300 A/G/N wireless (deze schijnt niet compatibel te zijn met OSX, vandaar dat ik een Dell DW1397 BCM94312HMG A/B/G Wireless kaart op eBay heb besteld, deze moet nog binnenkomen)
Ik ben in het bezit van een OSX 10.6.3 retail DVD. Allereerst ben ik op zoek gegaan naar tutorials voor deze specifieke laptop en kwam op het volgende tegen:
http://www.insanelymac.co...php?showtopic=219229&st=0
Deze guide gaat er vanuit dat je de 10.6 retail DVD gebruikt en vervolgens de 10.6.3 combo gebruikt, maar de installatie werkt ook met de 10.6.3 retail. In de guide wordt een eigen boot ISO geleverd, dat geloof ik een aangepaste iBoot is. Na de installatie boot het systeem gewoon via deze iBoot CD.
Het begint lastig te worden zodra ik de 10.6.7 of 10.6.8 combo installeer. Ik werk op deze volgorde:
- Aangepaste iBoot voor E6410 booten
- OSX 10.6.3 retail DVD laden, op F5 drukken en installatie starten
- HD formateren via Disk Utility en OSX installeren
- Na de installatie opnieuw iBoot CD voor E6410 booten
- OSX starten op de harde schijf
- OSX 10.6.7 combo installeren, vervolgens niet opnieuw opstarten
- De post-installer van de custom E6410 ISO installeren (lijkt op een aangepaste MultiBeast?)
- Opnieuw opstarten
En na het opnieuw opstarten blijft hij hangen op het Apple logo. Als ik de -v parameter gebruik, blijft het systeem hangen op "PCI Configuration Begin". Het maakt niet uit welke parameter ik gebruik, ik kan niet meer in het systeem komen (ook niet via de custom iBoot CD). Ik heb arch=i386, -x, GraphicsEnabler=No, npci=0x2000 en een combinatie hiervan geprobeert, en niks lijkt te werken.
Ik heb ook geprobeerd om gewoon de native iBoot te gebruiken. Echter, hiermee kan ik de 10.6.3 retail DVD niet eens laden. Ook hier blijft deze haken op het Apple logo. Naar mijn idee zit in de laatste versie van iBoot een vernieuwde kernel (die ook in 10.6.8 zit), dat voor problemen zorgt. Maar ik kan het mis hebben.
Wat ik ook heb geprobeerd, is om wel de E6410 iBoot CD te gebruiken, maar om vervolgens MultiBeast te gebruiken in plaats van de post-installer die op de E6410 ISO staat. Ik heb een aangepaste DSDT gedownload die op de laatste pagina van
de guide staat, en vervolgens in MultiBeast de opties UserDSDT, System Utilities en FakeSMC aangevinkt. Maar na een reboot krijg ik hetzelfde probleem weer...
Is er iemand die hier meer van weet en mij op de juiste weg zou kunnen helpen?
Update: Ik lees op het forum van
tonymacx86 dat iemand de 10.6.7 werkend heeft op de E6410 met behulp van "tonymac x86 nvidia update 2.0". Op de site van tonymacx86 dat je nu kunt kiezen uit versie 2.1 (oudere drivers), en dat je de
officiële drivers van de nvidia site kunt downloaden. De GT 320M wordt door deze ondersteund, alleen is de 3100M gebasseerd op 310M, dus dan zal ik de oudere drivers misschien kunnen proberen? Maar een DSDT (waarvan ik de link eerder gaf), zou toch voldoende moeten zijn om OSX mijn videokaart native te herkennen?
Ik blijf het overigens vreemd vinden dat iBoot standaard niet werkt met de specificaties van mijn notebook. Ik heb geloof ik ergens een keer gelezen dat er tussen versie 10.6.3 en 10.6.8 iets is veranderd met de ondersteuning voor dedicated NVIDIA <-> on-board Intel HD videokaarten, misschien dat het daar het hele probleem mee heeft te maken..
[
Voor 14% gewijzigd door
Nordlys op 31-07-2011 20:07
]