[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik heb al tijden een retestabiele osx installetie (10.6.6), maar nu valt me op dat de cpu koeler harder blaast als onder windows. Is dit een bekend 'euvel' ? Ik heb een Q6600, en met Temperature monitor zie ik dat de cores allemaal gemiddeld op 50c zitten bij normaal gebruik. Dit lijkt mij te hoog.

Hoe kan ik het beste controleren of ik alles goed heb geinstalleerd, denk aan QT en andere drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nu ook 10.6.8 draaien op mijn pc (Gigabyte P35-DS3, met HD5850). Met iBoot en Multibeast, werkt het allemaal toppie :D

Ik las dat 10.6.8 nog geen TRIM support heeft, maar dat er wel een enabler is. Maar ik las dat TRIM aanzetten performance vreet, iemand ervaring hiermee?

Wil wel even klagen over de vreselijk Mouse Acceleration Curve die OSX heeft (ben niet de enige zo te lezen op inet), bahbah. En dan halen ze ook nog een de API eruit om het aan te passen, foei!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:59:
ik heb al tijden een retestabiele osx installetie (10.6.6), maar nu valt me op dat de cpu koeler harder blaast als onder windows. Is dit een bekend 'euvel' ? Ik heb een Q6600, en met Temperature monitor zie ik dat de cores allemaal gemiddeld op 50c zitten bij normaal gebruik. Dit lijkt mij te hoog.

Hoe kan ik het beste controleren of ik alles goed heb geinstalleerd, denk aan QT en andere drivers
Werkt je Speedstep wel? Hiervoor met een DSDT file hebben voor je mobo. Dan kun je met MSR Tools kijken of het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het toch vragen. Als Windows man, vind het maar lastig wennen aan de keyboard navigatie in Finder. Command+down om iets te openen etc... Command+Backspace voor delete. Vraag is of dit niet allemaal om te tweaken is naar iets bekenders, ala Windows? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

iMars

Full time prutser

Stouten schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:02:
[...]

Ja, goed leren lezen in de guide.

YOU WILL NEED: A Mac OS X Snow Leopard Retail DVD

Je hebt dus een retail versie nodig, niet degene die bij de MBP is geleverd.
Ik heb dus een retail versie van Leopard en Snow Leopard, maar beiden werken niet :/
Heb een Intel Pentium 4 3.20GHz (775), het moet werken, want heb een houdere versie van 10.5.x ooit er op gehad. Maar heb het nog nooit voor elkaar gekregen via iBoot.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMars schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Ik heb dus een retail versie van Leopard en Snow Leopard, maar beiden werken niet :/
Heb een Intel Pentium 4 3.20GHz (775), het moet werken, want heb een houdere versie van 10.5.x ooit er op gehad. Maar heb het nog nooit voor elkaar gekregen via iBoot.
moet je niet een aangepaste legacy kernel hebben voor een p4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

matty___ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:22:
[...]

moet je niet een aangepaste legacy kernel hebben voor een p4?
Is het zo? Op hun website staat:
The iBoot + MultiBeast method is designed and tested for any desktop or laptop running the latest line of Intel processors, the Core i3/i5/i7s. I have had reports of success with older machines as well including CoreDuo, Core2Duo, and even Pentium 4. However, AMD processors are not supported.
Hmm, zit het forum af te struinen op tonymac, en daar hebben ze het er over dat er op F5 gedrukt moet worden, laat ik dat nu nog niet geprobeerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMars schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:47:
[...]

[...]

Hmm, zit het forum af te struinen op tonymac, en daar hebben ze het er over dat er op F5 gedrukt moet worden, laat ik dat nu nog niet geprobeerd hebben ;)
F5 is voor het herscannen van de dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SL is ook een Duallayer dvd toch? Neem aan dat die niet werkt met een normale dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:53:
SL is ook een Duallayer dvd toch? Neem aan dat die niet werkt met een normale dvd speler?
Hoezo, je kan toch ook dual layer video dvd's afspelen met een standaard spelertje van 15 euro of 5 jaar oud, waarom dan geen data?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O wist ik niet :+ Had een nieuwe DL brander gekocht bij mijn SL dvd, dus nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
iMars schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:47:
[...]

[...]

wel eens aan een usb install gedacht? er zijn windows tooltjes waarmee je het image kunt uitpakken op een usb stick cq hd partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

matty___ schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:52:
[...]

F5 is voor het herscannen van de dvd
No shit Sherlock ;) Lol, uiteraard weet ik dat F5 herscannen is, maar het was niet in me opgekomen om dat ook te doen. Ging er vanuit dat de DVD vanzelf in het venster kwam... toen dat niet gebeurde, heb ik na een tijdje gewoon op enter geramt ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:53:
Heb een NEC ND 3500 in mijn systeem zitten, welke een Dual layer brander is dus dat moet wel goed zijn.

Maar ik gok erop dat ik eerst maar eens de F5 moet gaan gebruiken in iBoot, zover was het nog niet in me opgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Met F5 kom ik inderdaad verder. Ik krijg nu de cd te zien en kan daarvan booten. Maar zodra ik het grijze scherm het de Apple logo zie, loopt alles vast. Heb met PCIRootUID=1 en met -x opgestart, maar kom niet verder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Nu ik al maanden met een Hackintosh Desktop werk, werd het tijd om iets meer portable te nemen.
Daarom heb ik van een medetweaker een IBM T41 Thinkpad overgenomen.

Wifi zou niet werken,maar aangezien de standaard Intel kaart niet door OSX wordt erkend was dat geen probleem.
Gelukkig kon ik voor weinig een Broadcom kaartje krijgen.Tijdens het inbouwen kwam ik er achter dat de latop helemaal GEEN wifi kaart meer had. Gek dat Wifi niet werkt 8)7

Daarna aan de gang geweest met verschillende 10.5 distro's. iPC OSX86 10.5.6 was de enige die het toe liet om OSX normaal op te starten.http://wiki.osx86project....kPad_T40.2FT41_.282373.29
Daarna gelijk een update gegeven naar 10.5.8.

Alles werk, behalve de ATI mobile 7500 videokaart.
Heb al twee verschillende dingen geprobeerd maar steeds hou ik een systeem over die alleen maar erros geeft tijdens het opstarten (-v gebruikt). :'(

Verder krijg ik SLEEP niet aan de gang.

Dit heb ik allemaal aangevinkt tijdens installatie:
  • 9.5.0 Voodo Kernel
  • Chipset: LegacyApplelntelPIIXATA
  • Audio: AD1980
  • Ethernet: Intel PRO 100/VE
  • Patched USB Drivers
  • PowerManagement Package
  • VoodooPower
  • Clamshell Display Support
  • ACPI Fix
  • CPUS=1 One Core Fix
  • Dual Boot Time Sync (ivm XP op andere partitie)
  • lOPCIFamily.kext patched
  • lOPCMCIAFamily
  • Finder 10.5.5 + Keyboard.prefPane
  • Seatbelt.kext 10.5.5
  • Shutdown/Restart Fix
  • IntelCPUPMDisable
  • PS/2 Keyboard Fix
  • Patch DSDT
  • AppleSMBIOS ToH
Heb meerdere dingen geprobeerd, waaronder : OpenHaltrestart.kext , Disabler.kext verwijderd, sleepenabler.kext.
Jammer genoeg werkt er geen een.

Zodra ik op SLEEP druk dan stopt de HDD, scherm blijft gewoon aan en verder...niets. Systeem loopt gewoon vast.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleep is idd tricky om werkend te krijgen. Voor sleep heb je goed werkende DSDT nodig voor jou moederbord.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/DSDT. Je kunt zoeken of er al een bestaat, anders zul je 'm zelf moeten tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:14:
Sleep is idd tricky om werkend te krijgen. Voor sleep heb je goed werkende DSDT nodig voor jou moederbord.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/DSDT. Je kunt zoeken of er al een bestaat, anders zul je 'm zelf moeten tweaken.
valt wel mee. er is de DSDT-autopatcher die het voor je oplost. Als je MB er tussen staat is het zo gepiept.
http://www.insanelymac.co....php?showtopic=235523&hl=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je moederbord er tussen staat ja :+ Dat van mij stond er tussen maar starte er toch echt niet mee op. Pas met een handmatig aangepaste file van de werkt het goed. Sleep niet geprobeert, ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Inmiddels ben ik al een jaartje of 2 een verfent mac gebruiker en heb jaren hiervoor altijd met windows gewerkt. Nu heb ik in het verleden meerdere keren geprobeerd OSX te installeren alleen dit draaide nooit echt stabiel en heb toen maar een mac gekocht.

Nu vraag ik me af, hoe zit het tegenwoordig met de stabiliteit? Ik zit er namelijk aan te denken om weer een pc te gaan bouwen om ook te kunnen gamen. Zou hiervoor wel mijn trouwe macbookje moeten verkopen en wil (en kan) osx niet verlaten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
t1mmy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 02:47:
Inmiddels ben ik al een jaartje of 2 een verfent mac gebruiker en heb jaren hiervoor altijd met windows gewerkt. Nu heb ik in het verleden meerdere keren geprobeerd OSX te installeren alleen dit draaide nooit echt stabiel en heb toen maar een mac gekocht.

Nu vraag ik me af, hoe zit het tegenwoordig met de stabiliteit? Ik zit er namelijk aan te denken om weer een pc te gaan bouwen om ook te kunnen gamen. Zou hiervoor wel mijn trouwe macbookje moeten verkopen en wil (en kan) osx niet verlaten natuurlijk!
nahja ik draai al sinds 10.5 een hack en sinds 10.6 met chameleon werkt het echt goed. Nooit echt problemen gehad behalve dat vanaf 10.6.8 en 10.7.0 mijn sleep niet meer werkt. (sleep wel maar resume niet).

voor de rest werkt het uitstekend mits de juiste hardware koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:57:
Als je moederbord er tussen staat ja :+ Dat van mij stond er tussen maar starte er toch echt niet mee op. Pas met een handmatig aangepaste file van de werkt het goed. Sleep niet geprobeert, ook niet nodig.
Kwestie van juist MB kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

matty___ schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:08:
[...]

nahja ik draai al sinds 10.5 een hack en sinds 10.6 met chameleon werkt het echt goed. Nooit echt problemen gehad behalve dat vanaf 10.6.8 en 10.7.0 mijn sleep niet meer werkt. (sleep wel maar resume niet).

voor de rest werkt het uitstekend mits de juiste hardware koopt.
Ik heb sinds gister 10.7 er op en wat sleep betreft heb je gelijk.Die werkt niet (tenminste, het uit sleep komen)
Maar tot 10.6.8 was dit geen een probleem.Sleep werkte als een zonnetje.

Op erg snel iets te vinden om mij Gigabyte GAp35-DS4 boord weer lekker aan de slaap te krijgen.
Maak gebruik van een met DSDT Auto-Patcher eigen gemaakt DSDT bestand (iBoot+Multibeast)

UPDATE:
Sleep werk NU WEL :)

Om dit werkend te krijgen heb ik gewoon mijn EXTRA folder leeggemaakt.Kext utilities laten draaien.
Systeem opnieuw opgestart.
Toen laatste Multibeast gedraaid en alleen FakeCSM.kext aangevinkt.
Natuurlijk gebruikmakend van eigen DSDT bestand.

Daarna werkte SLEEP weer als vanouds. Moets alleen nog oude Sound kext terug plaatsen want geluid deed niets meer.

[ Voor 20% gewijzigd door seninha op 22-07-2011 19:18 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

seninha schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:27:
[...]

Ik heb sinds gister 10.7 er op en wat sleep betreft heb je gelijk.Die werkt niet (tenminste, het uit sleep komen)

Op erg snel iets te vinden om mij Gigabyte GAp35-DS4 boord weer lekker aan de slaap te krijgen.
Maak gebruik van een met DSDT Auto-Patcher eigen gemaakt DSDT bestand (iBoot+Multibeast)

UPDATE:

Om dit werkend te krijgen heb ik gewoon mijn EXTRA folder leeggemaakt.Kext utilities laten draaien.

Daarna werkte SLEEP weer als vanouds. Moets alleen nog oude Sound kext terug plaatsen want geluid deed niets meer.
Mag ik vragen hoe jij Lion er op hebt gekregen?? Ik heb hetzelfde moederbord! ik krijg zonder problemen 10.6.8. er op, downloaden en installeren van lion lukt ook nog, maar na de 1e reboot is mn pc dood.. timemachine werkt gelukkig prima.. maar heb nu 4 pogingen achter de rug maar... helaas...

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:17
Hey,

Totaal niet bekend met Hackintosh, maar lijkt me leuk om te proberen.
Eerst een (noob) vraag... 10.7 staat gelijk aan osx Lion?

Verder heb ik deze specs, en ik hoop dat iemand kan bevestigen of het werkt...
cpu: Intel core i7 2500K
mobo: asrock fatality
Ram: 8Gb Corsair veangance
Gpu: Sapphire HD6970
2x ssd en 2x hdd

Kan ik het os installeren op de ssd's trouwens?
En moet je perse de gekochte versie hebben van Lion?

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

OSX 10.7 is Lion ja.

Ik ben al een paar dagen bezig om mijn iATKOS installatie te upgraden naar 10.6.8, maar booten met iBoot lukt nog net, maar telkens als ik de Snow Leopard DVD in de drive stop krijg ik een EBIOS read error. Erg frustrerend. Ik heb al alle tips geprobeerd die op insanelymac gepost zijn (alles loskoppelen, alleen DVD en HDD aan SATA, image branden op lage snelheid (2.4x in mijn geval), gebrand met disktools in OSX). Op het upgraden van de DVD firmware (kan dat wel?) en het wisselen van de DVD drive na dan, want ik heb geen 2de liggen. Ze hebben het ook steeds over 80 pins IDE kabels, maar ik heb een SATA DVD drive. Een IDE drive wordt niet herkend. Toch maar een andere DVD speler halen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Wajo, Lion werkte bijna Out of The Box. Moest alleen een ALC889a patch toepassen en dat was het. Bizar makkelijk! Zelfs mijn twee videokaarten werkten zomaar, terwijl ik daar voor SL twee dagen op heb lopen ploeteren in m'n DSDT :P

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
seninha schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:27:
[...]

UPDATE:

update van fakesmc heeft hier ook wel een beetje geholpen maar helaas bij de resume krijg ik beeld met rare patterns en onwerkbaar...helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Gisteren mijn Gigabyte EP45-UD3R systeem geüpgraded naar Lion (met Kakewalk), installatie verliep zonder problemen. Makkelijkste OSx86 installatie die ik ooit heb gedaan. Sleep gebruik ik niet dus niet getest, audio heb ik met VoodooHDA aan de praat gekregen, dat was het enige dat het niet deed. Een gepatchte AppleHDA.kext zou ook moeten werken, maar het moest snel gaan dus dan maar met de Voodoo kext. :)

@RKwant: Niemand kan 100% bevestigen of het gaat werken.. Je zal sowieso opzoek moeten naar kexts voor je systeem, liefst zelfs een DSDT. (Als je niet weet wat ik bedoel heb je best wat leeswerk voor de boeg. ;)) Voor je eraan begint kan je best wat gaan rondkijken (met Google) naar "hackintosh asrock fatality" of "asrock fatality osx lion" (oid). Misschien zijn er al pogingen geweest met dat bord en met wat geluk heb je meteen al wat kexts om mee te starten.

Of je een legale Lion nodig hebt, best wel uiteraard. Zoek iemand met een echte Mac die het (via jouw AppleID bv) wil aankopen via de Mac App Store.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 23:24
WeeJeWel schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:19:
Wajo, Lion werkte bijna Out of The Box. Moest alleen een ALC889a patch toepassen en dat was het. Bizar makkelijk! Zelfs mijn twee videokaarten werkten zomaar, terwijl ik daar voor SL twee dagen op heb lopen ploeteren in m'n DSDT :P
En wat voor harde waren gebruik je?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

zonoskar schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:41:
Ik ben al een paar dagen bezig om mijn iATKOS installatie te upgraden naar 10.6.8, maar booten met iBoot lukt nog net, maar telkens als ik de Snow Leopard DVD in de drive stop krijg ik een EBIOS read error.
Heb je gekeken of er een alternatieve BIOS is voor jou mobo? Ik moest zelf ook een andere aangepaste flashen om mijn install werkend te krijgen. Volgens mij kan je trouwens een iAKTOS installatie niet upgraden voor zover ik weet.. ik heb die install gebruikt om een image te maken en deze dan te installeren.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Met een dsdt.aml kun je veel oplossen. Sowieso is iAtkos te oud en krijg je met upgraden dingen die niet lekker werken. Kijk eens naar multibeast, dat je makkelijkste manier om de boel te laten werken, ga ik over een aantal dagen ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
iatkos kun je wel upgraden.
ik heb hem nu van de standaard 10.6.3 geupgrade naar 10.6.7
moet je deze downloaden.
en voor de zekerheid daarna ff multibeast draaien. als je geluk hebt werkt dit.
mijn gma950 werkte slecht onder 10.6.3 maar nu in 10.6.7 prefect.
maar gezien ik een 32 bit heb gaat 10.7 niet werken.
hou de laatste tijd ibood in de gaten voor een laptop, een tijd geleden was deze inspiron 1764, helaas was ik er toen nog niet en weet de prijs ook niet. ik hoop dat er nog een langs komt over een tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik dacht iATKOS ook gewoon te upgraden, maar ik zat nog op 10.6.1. Gewoon de combi update 10.6.8 erop zetten en dan multibeast draaien voor reboot met een DSDT die ik met kakewalk multiBEAST gemaakt had. Maar dan boot mijn systeem dus niet, zo gauw er iets van OS-X geladen moet worden krijg ik een kernel panic.

Ik heb inmiddels de DVD van een firmware update voorzien, maar dat hielp niet. Ik zal eens naar een alternatieve BIOS kijken voor mijn Asus P5E.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Hij is te upgraden, maar het beste kun je alles vanilla houden.
Die custom dvd's gebruiken aangepaste dingen, die problemen kunnen veroorzaken.
Vooral ten tijde van leopard hier veel problemen mee gehad en vanilla was een hele verademing.
Op intel werkt het zelfs zo stabiel dat je met een goede dsdt.aml gewoon kan upgraden en nooit problemen krijgt net of het een standaard mac was.

Wat ik probeer te zeggen is kies niet te vlug voor die aangepaste dvd's, en ik gebruik liever mijn gekochte dvd puur omdat ik 100% eerlijke software erop heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het hiermee eens, je kunt beter een boot cd gebruiken zoals, Iboot of Kakewalk.

En daarna gewoon een vanilla installatie doen met een retail DVD van bijvoorbeeld Snow Leopard.

Het eventuel upgraden daarna naar bijvoorbeeld Lion 10.7 is dan een stap die je later weer kunt proberen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

heb hier Lion GM 10.7 geinstalleerd op een Gigabyte H67N usb3 met Powercolor 5770 videokaart. en een Intel 2500K. Alles werkend dmv Bootable Lion GM 10.7 USB installer, draait heel goed geen Kernel Panic te bekennen, gelukkig. Alleen voor LAN moest ik een drivertje zoeken. Geluid was Realtek ALC889 dmv Multibeast. Bootloader is Chameleon r1200. Ook nog een 100% compatibel webcam erop is de Logitech C210.

http://www.kexts.com/view/1523-chameleon_2.0_rc5_r1200_[vs].html

[ Voor 41% gewijzigd door himacc op 27-07-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Die link kun je beter ff weghalen

Wat heeft die manier btw voor meerwaarde of wat is er anders aan tegenover kakewalk die je ook met een USB stick kan maken? Ik ken hem namelijk niet.

[ Voor 70% gewijzigd door Donderstraaltje op 27-07-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Bootable USB 10.7 icm met Multibeast werkt zo makkelijk. Net wat je gewend bent, Kakewalk ben ik weer niet bekend mee. Met Bootable USB Lion GM 10.7 kun je gelijk installeren, daarna met je Usb bootloader opstarten en doorstarten naar OSX 10.7. Hierna een bootloader op je HD en 10.7 werkt. Liefst een recente bootloader zoals de Chameleon r1200. Die werkt prima

[ Voor 50% gewijzigd door himacc op 28-07-2011 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik noemde maar even wat, maar morgen ga ik Kakewalk dus uitproberen, puur omdat ik zag dat hij mijn mobo ook ondersteunde. Met iboot + multibeast wel ervaringen, maar nog niet met lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakewalk is briljant. Werkt perfect op mijn EP45-UD3LR (Q6600 @ 4.20 GHz / 8 GB DDR2 / HD5450). Is zowaar makkelijker als menig Windows-installatie. Mijn HD-5450 werdt zelfs al tijdens de installatie correct gedetecteerd. Post-install was er alleen een issue met geluid, gefixed dmv Multibeast en HDA 8xx Patch.. Super-stabiel, al maandenlang; eerst met Snow Leopard en zo ook te zien met Lion :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Kakewalk is inderdaad enorm handig als je bord ondersteund is. Ik gebruik het ook op mijn EP45-UD3R en EX58-UD5, enkel LAN en Audio deden het niet, LAN is niet zo'n probleem aangezien ik een Wifi kaartje hebt dat perfect als Airport werd herkent, audio was zo gefixed. :)

Lion met Kakewalk was de makkelijskte OSX86 installatie die ik ooit heb gedaan. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Kakewalk even eens goed bekeken :)

Hij maakt een usb stick aan met chameleon, DSDT (dus je kan ook ff van tonymac een eigen dsdt pakken), FakeSMC en een audio enabler. Plus zij claimen niet dat het eigen werk is maar geven netjes credits, hebben we in het verleden wel eens anders gezien. Het is super simpel en voor mij werkt het voor 99,9% ootb (of moet ik zeggen ooti met i van installatie? :P). Alleen sleep werkt niet en blijft niet werken, wat ik ook probeer. Daar ben ik nu naar aan het kijken, en zie dat er veel mensen met willekeurige bordjes last van hebben maar echt een oplossing vind ik niet.

- chameleon upgraden moet je mee oppassen, laatste paar versies wilt hij niet meer booten lijkt het. De meegeleverde 1078 is 100% stabiel.
- sleep werkt dus soms niet, totaal random bij welke bordjes het wel en niet werkt, dus houd ik bios upgrades maar in de gaten.
- het is super simpel en met minimale kennis kun je een eigen stick aanmaken (mij gelukt voor een niet ondersteund bord!)

Dus mocht iemand nog wat weten voor dat probleem hoor ik het graag. De bekende sleep enablers geven kernel panics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben ook eens aan de slag gegaan met OSX op mijn laptop, maar nog niet met heel veel succes. Ik zal mijn ervaringen tot nu toe even opsommen, wie weet heeft er iemand tips voor mij :) Sorry voor de lange post...

Het gaat om een Dell E6410 laptop met de volgende specs:
  • Intel i7 M620 2.67 Ghz CPU
  • NVidia NVS3100M grafische kaart
  • 8 GB geheugen (voor OSX installeren haal ik er eerst 4 GB uit)
  • Intel Centrino Ultimate-N 6300 A/G/N wireless (deze schijnt niet compatibel te zijn met OSX, vandaar dat ik een Dell DW1397 BCM94312HMG A/B/G Wireless kaart op eBay heb besteld, deze moet nog binnenkomen)
Ik ben in het bezit van een OSX 10.6.3 retail DVD. Allereerst ben ik op zoek gegaan naar tutorials voor deze specifieke laptop en kwam op het volgende tegen: http://www.insanelymac.co...php?showtopic=219229&st=0

Deze guide gaat er vanuit dat je de 10.6 retail DVD gebruikt en vervolgens de 10.6.3 combo gebruikt, maar de installatie werkt ook met de 10.6.3 retail. In de guide wordt een eigen boot ISO geleverd, dat geloof ik een aangepaste iBoot is. Na de installatie boot het systeem gewoon via deze iBoot CD.

Het begint lastig te worden zodra ik de 10.6.7 of 10.6.8 combo installeer. Ik werk op deze volgorde:
  1. Aangepaste iBoot voor E6410 booten
  2. OSX 10.6.3 retail DVD laden, op F5 drukken en installatie starten
  3. HD formateren via Disk Utility en OSX installeren
  4. Na de installatie opnieuw iBoot CD voor E6410 booten
  5. OSX starten op de harde schijf
  6. OSX 10.6.7 combo installeren, vervolgens niet opnieuw opstarten
  7. De post-installer van de custom E6410 ISO installeren (lijkt op een aangepaste MultiBeast?)
  8. Opnieuw opstarten
En na het opnieuw opstarten blijft hij hangen op het Apple logo. Als ik de -v parameter gebruik, blijft het systeem hangen op "PCI Configuration Begin". Het maakt niet uit welke parameter ik gebruik, ik kan niet meer in het systeem komen (ook niet via de custom iBoot CD). Ik heb arch=i386, -x, GraphicsEnabler=No, npci=0x2000 en een combinatie hiervan geprobeert, en niks lijkt te werken.

Ik heb ook geprobeerd om gewoon de native iBoot te gebruiken. Echter, hiermee kan ik de 10.6.3 retail DVD niet eens laden. Ook hier blijft deze haken op het Apple logo. Naar mijn idee zit in de laatste versie van iBoot een vernieuwde kernel (die ook in 10.6.8 zit), dat voor problemen zorgt. Maar ik kan het mis hebben.

Wat ik ook heb geprobeerd, is om wel de E6410 iBoot CD te gebruiken, maar om vervolgens MultiBeast te gebruiken in plaats van de post-installer die op de E6410 ISO staat. Ik heb een aangepaste DSDT gedownload die op de laatste pagina van de guide staat, en vervolgens in MultiBeast de opties UserDSDT, System Utilities en FakeSMC aangevinkt. Maar na een reboot krijg ik hetzelfde probleem weer...

Is er iemand die hier meer van weet en mij op de juiste weg zou kunnen helpen? :)

Update: Ik lees op het forum van tonymacx86 dat iemand de 10.6.7 werkend heeft op de E6410 met behulp van "tonymac x86 nvidia update 2.0". Op de site van tonymacx86 dat je nu kunt kiezen uit versie 2.1 (oudere drivers), en dat je de officiële drivers van de nvidia site kunt downloaden. De GT 320M wordt door deze ondersteund, alleen is de 3100M gebasseerd op 310M, dus dan zal ik de oudere drivers misschien kunnen proberen? Maar een DSDT (waarvan ik de link eerder gaf), zou toch voldoende moeten zijn om OSX mijn videokaart native te herkennen?

Ik blijf het overigens vreemd vinden dat iBoot standaard niet werkt met de specificaties van mijn notebook. Ik heb geloof ik ergens een keer gelezen dat er tussen versie 10.6.3 en 10.6.8 iets is veranderd met de ondersteuning voor dedicated NVIDIA <-> on-board Intel HD videokaarten, misschien dat het daar het hele probleem mee heeft te maken..

[ Voor 14% gewijzigd door Nordlys op 31-07-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Goedendag mensen, ik klooi al een tijdje met hackintosh op mn computertje.
Nu heb ik altijd gedacht van als ik nou is ga upgraden dan wil ik het moederbord zo compatible mogelijk hebben met OSX.
Nou ben ik niet snel tevreden met wat ik koop dus ik zoek een vrij duur moederbord met een 1155 voetje (~€200-300) en daar prik ik dan een 2600K in.
Maar ik kan geen enkel 'high end/laatste generatie' moederbord vinden waar genoeg over bekend is met compatibiliteit, heeft iemand een gouden tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Check TonyMac86's buying guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Joon,

geen duur 1155 bordje kopen, is echt zonde. Er zijn genoeg goedkope bordjes die compatible zijn. Hoeft ook niet persi Gigabyte te wezen. AsRock heeft ook compatible bordjes. Deze bordjes werken ook met 10.7
http://www.asrock.com/mb/index.asp
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=H61M-GE

vind dit laatste bordje een heel mooi bordje met hdmi/dvi erop en niet duur (56,-) prik er een 2500k op voor 170,- en nog wat spul ik had met setje voor 450,- draaien, met up2date spul. Ze hebben de interne video al draaien op 10.7 zie:
http://www.tonymacx86.com...php?f=15&t=26370&start=20

[ Voor 10% gewijzigd door himacc op 01-08-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
himacc schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:46:
Joon,

geen duur 1155 bordje kopen, is echt zonde. Er zijn genoeg goedkope bordjes die compatible zijn. Hoeft ook niet persi Gigabyte te wezen. AsRock heeft ook compatible bordjes. Deze bordjes werken ook met 10.7
http://www.asrock.com/mb/index.asp
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=H61M-GE

vind dit laatste bordje een heel mooi bordje met hdmi/dvi erop en niet duur (56,-) prik er een 2500k op voor 170,- en nog wat spul ik had met setje voor 450,- draaien, met up2date spul. Ze hebben de interne video al draaien op 10.7 zie:
http://www.tonymacx86.com...php?f=15&t=26370&start=20
Dat is't m juist, het mag voldoende zijn om osx op te draaien maar ik doe veel meer met m'n pc ;)
Het mag dan zonde zijn in jou ogen maar ik hou gewoon van duurkoop! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is mij inmiddels gelukt met de Dell E6410, ik heb 10.6.8 er op en alles werkend :) Zal binnenkort even een guide maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Hier draait Lion inmiddels volledig op mijn nieuwe Sandy Bridge Mediacenter. Alleen HDMI audio kom ik nog niet helemaal uit onder OS X. Het verschijnt wel in Systeemprofiel > Audio, maar nog niet in Systeemvoorkeuren. Dat wordt dus nog even puzzelen.

Verder gelijk Lion Server op mijn socket 775 systeem gezet :). Draait perfect, alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:50:
Hier draait Lion inmiddels volledig op mijn nieuwe Sandy Bridge Mediacenter. Alleen HDMI audio kom ik nog niet helemaal uit onder OS X. Het verschijnt wel in Systeemprofiel > Audio, maar nog niet in Systeemvoorkeuren. Dat wordt dus nog even puzzelen.

Verder gelijk Lion Server op mijn socket 775 systeem gezet :). Draait perfect, alles werkt.
Mooi zo! En de hardware info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Hier draait 10.7 op een:
Gigabyte H67N usb3 b3
-2500k Sandy Bridge
-Powercolor HD5770

en Multibeast 3.8 met easyBeast erover heen. Klaar!

ging heel makkelijk, ben nu met de interne video bezig de HD 3000. Start al wel met de interne video via hdmi op, maar verkeerde resolutie> Heb de dsdt vanaf tonymacx86 gehaald, dsdt aangepast, In de bios ingesteld opstart onboard video, Systeemoverzicht ziet ook 2 videokaarten:
- Powercolor HD 5770
- GPU maar niet een .kext geladen.

http://www.tonymacx86.com....php?f=15&t=26370&start=0

en met een logitech c210 webcam eraan is het helemaal feest, 100% compatible ook Photo Booth

[ Voor 8% gewijzigd door himacc op 03-08-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Na een gefaalde update-poging, nu een clean install van Lion op mijn systeem, volgens deze guide; http://www.insanelymac.co...494ed4cf&showtopic=185097

Systeem:
Gigabyte GA-EX58-UD5
i7 920, nu even stock :P
12GB RAM, DDRIII @ Triple Channel, 1600mhz
HD4870 1GB
2x1TB Samsung F1
500W voeding

Wat me wel opvalt is dat het booten echt debiel lang duurt, de hele reut na de chameleon bootloader duurt echt even.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 03-08-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Henk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:45:
Na een gefaalde update-poging, nu een clean install van Lion op mijn systeem, volgens deze guide; http://www.insanelymac.co...494ed4cf&showtopic=185097

Systeem:
Gigabyte GA-EX58-UD5
i7 920, nu even stock :P
12GB RAM, DDRIII @ Triple Channel, 1600mhz
HD4870 1GB
2x1TB Samsung F1
500W voeding

Wat me wel opvalt is dat het booten echt debiel lang duurt, de hele reut na de chameleon bootloader duurt echt even.
Draai deze tool en boot daarna met UseKernelCache=Yes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
OgWok schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:19:
[...]

En wat voor harde waren gebruik je?
  • DFI Lanparty DK P45-T2RS Plus
  • 2x 8800GT
  • WL-138g v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik wil Lion erop knallen, heb snow redelijk lang/stabiel draaien.

Zou ik genoeg hebben aan volgende tutorial:
http://basshead.wordpress...hackintosh-second-method/

Lees namelijk veel goeds over Kakewalk en ik heb dezelfde mobo als in de tut ( GA-P35-DS3R )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Gewoon een USB maken met Lion erop, daarna Kakewalk eroverheen gooien en installeren maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Helaas kom ik erachter dat ik mn osx partitie heb verneukt, dus kakewalk is geen optie meer. Naja, even weer met iBoot aan de slag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Namens een collega, is het mogelijk om OSX werkend te krijgen met een Q8200 cpu? Volgens hem niet, omdat de Cpu geen VT ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Het zou gewoon moeten werken, ook al ondersteund de CPU geen VT. Zolang het maar SSE2 en SSE3 support heeft.
Je kunt alleen geen virtualbox / parallels draaien door het ontbreken van virtualisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Dacht ik al, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Q8200 is een Quad zoals alle anderen. VT is niet een must. Zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik heb een build nu die 100% stable is, die 100% vanilla is (upgradable getest met de 10.7.2 developer versie) en waarop alles werkt behalve sleep waar je ipv 1x op de power button/tobo/muis nu 2x moet bewegen/indrukken. Dus voor 99,99% werkt als een echte Mac, is hier behoefte aan als ik een guide schrijf? Misschien leuk om in de openingspost (zoals een andere bekende site) deze op te nemen als een standaard build om aan te refereren. De guide zou ook voor de meeste andere gigabyte borden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Voeg je guide toe via Tony malony 86

wordt echt wel gelezen, ik ben nu met AsRock bordje bezig en die werken ook heel makkelijk AsRock H61M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
WeeJeWel schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 01:09:
[...]

Draai deze tool en boot daarna met UseKernelCache=Yes ;)
thanks voor de tip, net geprobeerd, maar echt veel leek het niet te helpen :p

Achtja, binnenkort maar eens kijken of het me allemaal genoeg op de zenuwen kan werken voor een SSD :+

edit: sterker nog, installatie is gemold :+ Even opnieuw installeren maar...

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 04-08-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi mensen,

Myhack 2.0 RC1 is uit, er is een apart topic voor, maar wou jullie toch niet van deze sublieme release onthouden. Doet zijn werk zeer doeltreffend. Is alhier te vinden:
http://myhack.sojugarden.com/2011/07/myhack-2-0-rc1/

Waar ik voorheen echt moeite had om enigszins OSX draaiende te krijgen op mijn MSI P55A-GD65, gaat dit nu vlekkeloos. Bijna alles wordt ootb gezien, moest alleen RTL8xxx installatie doen via MultiBeast, en voor mijn Audigy 2 een heel erg andere fix. Daarvoor is sowieso ondersteuning miniem en ben al blij dat ik 5.1 channel geluid heb. Helaas geen midi in / out maar mag niet zeiken. Ga waarschijnlijk zsm een M-AUDIO USB geval aanschaffen ook zeker omdat ik die lekker mee kan nemen en dan alsnog lekker knallen met Reaper / Garageband.

Set-up:
- MSI P55A-GD65
- Core i5 750 @ 2.67 GHz.
- 8 GB DDR3 @ 1333 MHz.
- Gigabyte ATi Radeon HD 5770 (batmobiel cooler!)
- 2 x 2TB WD20EARS

Installatie van myhack is écht noobproof. Is echt kwestie van Lion installatie op externe schijf gooien, hij gooit zelf chameleon plus minimale aanpassingen eroverheen. Hij vraagt ook na afloop, wil je zelf je eigen DSDT toevoegen of gewoon lekker een base-install doen. Die base-install werkt voor mij dus prima; mijn HD5770 die in ieder geval icm met huidig bord voor nogal wat hoofdpijn zorgde met snow leopard werdt zelfs al tijdens Lion Install gezien. Installatie duurde 8 minuten, daarna nog even booten met externe schijf (booten gaat snel overigens, rond de 30 seconden voor mechanische schijf is best aardig) en myHack nog een keer op je gloednieuwe Lion install heengooien.

Summary: installatie is dus even noob-proof als kakewalk (of lui-proof in mijn geval), DSDT-less en dan toch heel erg wat ootb ondersteunde hardware. Ik ga hem vanavond op mijn oude Shuttle XPC met P35 chipset uitproberen en hoop dus even positief verrast te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Bah, gister halve dag kwijt aan het installeren van Osx en nog is het me niet gelukt ;( Heeft iemand een goed tutorial en dan met name het installeren van een boatloader?

het volgende heb ik gedaan;

- met iBoot opstarten
- Snow leopard installeren (ik geraak in osx setup of osx alleen met -v -pci1)
- dsdt bestand aanmaken en op desktop plaatsen
- met multibeast te werk gaan volgens tonymac tutorial

Vervolgens krijg ik hem niet aan de praat wanneer ik opstart zonder iBoot (still waiting for device), terwijl alles vlekkeloos werkt wanneer ik hem boot met iBoot (-v -pci1)

Of kan ik voor nu multibeast beter skippen (lees:bootable maken) en gelijk Lion installeren met myhack of kakewalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
SYQ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:36:
Bah, gister halve dag kwijt aan het installeren van Osx en nog is het me niet gelukt ;( Heeft iemand een goed tutorial en dan met name het installeren van een boatloader?

het volgende heb ik gedaan;

- met iBoot opstarten
- Snow leopard installeren (ik geraak in osx setup of osx alleen met -v -pci1)
- dsdt bestand aanmaken en op desktop plaatsen
- met multibeast te werk gaan volgens tonymac tutorial

Vervolgens krijg ik hem niet aan de praat wanneer ik opstart zonder iBoot (still waiting for device), terwijl alles vlekkeloos werkt wanneer ik hem boot met iBoot (-v -pci1)

Of kan ik voor nu multibeast beter skippen (lees:bootable maken) en gelijk Lion installeren met myhack of kakewalk?
Misschien een idee om Chameleon eens los van Multibeast te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik ben maar weer even opnieuw begonnen, verse Snow leopard erop en kan hem booten met iboot (-v -pci).

Nu heb ik op een usb stickje kakewalk geinstalleerd;
ik boot via iBoot en selecteer vervolgens kakewalk usb stick, na tijdje loading restart pc uitzichzelf. Met verbose zie ik veel bestanden worden geladen en voordat ik een foutmelding zie restart de pc.

Precies hetzelfde probleem nu met myHack die ik op mijn externe usb schijf heb geinstalleerd

:(

ps. direct booten vanaf usb stick (kakewalk) of usb schijf (myhack) werkt niet op mijn pc

[ Voor 9% gewijzigd door SYQ op 08-08-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
SYQ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:33:
Ik ben maar weer even opnieuw begonnen, verse Snow leopard erop en kan hem booten met iboot (-v -pci).

Nu heb ik op een usb stickje kakewalk geinstalleerd;
ik boot via iBoot en selecteer vervolgens kakewalk usb stick, na tijdje loading restart pc uitzichzelf. Met verbose zie ik veel bestanden worden geladen en voordat ik een foutmelding zie restart de pc.

Precies hetzelfde probleem nu met myHack die ik op mijn externe usb schijf heb geinstalleerd

:(

ps. direct booten vanaf usb stick (kakewalk) of usb schijf (myhack) werkt niet op mijn pc
Zoek je kexts eens bij elkaar en stop ze in het script uit dit topic; http://www.insanelymac.co...494ed4cf&showtopic=185097

Het is dan echt zo simpel als lion restoren op een USB schijf met een huidige SL/lion config, daarmee je lion-systeem installeren, vervolgens weer vanuit je huidige SL patchen met het script, bootloader installeren op je net-geinstalleerde lion-partitie, en draaien.

Ow, en als mooie bijzaak heb je dan ook gewoon een 100% stock osx, zoals apple het bedoeld heeft :P Want of jij nou een kext in osx propt, of dat ze dat van apple doen, maakt niet heel veel verschil natuurlijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 08-08-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik moest in de bios expliciet de usb als first boot device setten, k ben nu in de installler lion aan het installleren. Als die klaar is ga ik je link even doornemen, thansk!

yeay, ik zit in Lion :) nu nog proberen om de installatie bootable te maken

weet iemand nog zo een tool om de gehele partitie te backuppen, mocht het fout gaan dat het dan simpel te restoren is. Of is dit een taak voor time machine?

[ Voor 40% gewijzigd door SYQ op 08-08-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
SYQ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:53:
Ik moest in de bios expliciet de usb als first boot device setten, k ben nu in de installler lion aan het installleren. Als die klaar is ga ik je link even doornemen, thansk!

yeay, ik zit in Lion :) nu nog proberen om de installatie bootable te maken

weet iemand nog zo een tool om de gehele partitie te backuppen, mocht het fout gaan dat het dan simpel te restoren is. Of is dit een taak voor time machine?
Ik zou een nieuwe disk echt even schoon installeren, en dan met time machine de nodige onderdelen restoren. Maar zo werk ik zelfs bij originele macs, lekker opruimen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

alles helemaal klaar inclusief backup, nu nog een manier vinden om mijn geluid (alc889a / p35 ds3r) werkend te krijgen.

Mbv multibeast geprobeerd geen succes, LegacyHDA_ALC889a.kext.zip (http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=235523) gedownload en in Extra/extensions gezet, heeft ook niet geholpen terwijl die wel werkte onder 10.6.6 grrr

edit/

zo en geluid ook werkend gekregen, via multibeast rollback audio doen en acl889a selecteren. ook system definitions aanvinken.

[ Voor 15% gewijzigd door SYQ op 08-08-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@ SYQ

Het schoot me nog te binnen dat ik een WD 1TB EARS hd heb waar ik SL op heb gezet en dat ging goed (met Multibeast)
Daarna heb ik op het systeem (voor de test) Win 7 en Ubuntu geinstalleerd (hd iedere keer helemaal geformatteerd). Daarna heb ik SL weer geinstalleerd en dat ging "goed"; van de WD opstarten met Chameleon gaf altijd een foutmelding; ook na veel veel pogingen met opnieuw installeren en formatteren met schijfhulpprogramma......

Lijkt dat op jouw problemen van even terug?

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 09-08-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Trouwens hoe houden jullie cpu temps/fan speeds enzo bij?
Er zijn fakesmc plugins maar ik krijg echt niks daarvan aan de praat.
Iemand die er hier ervaring mee heeft en misschien een klein stappenplan kan maken?
Hoe ik het ook probeer ik krijg ze niet als plugin in iStats menu 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Moet zeggen dat ik onnodig bezig ben geweest zondag en gister, terwijl de oplossing in mijn geval erg simpel bleek.

Mijn fout was dat nadat ik SL geinstalleerd had hem nog persee bootable wilde maken door met multibeast het een en ander te installeren. Dit faalde 3x, toen heb ik geprobeerd om de combo update naar 10.6.6 werkend te krijgen, weer faalde ik hierin om hem bootable te maken.

Dit terwijl je een boatloader kan installeren met Kakewalk/myHack na de installatie |:(

mijn stappenplan :
  • installatie SL mbv iBoot met de flags : -v -pci1.
    Ik heb een ati4870, en kreeg elke keer vastlopers op SLOT1
  • met iBoot cd (-v -pci1) booten naar de zojuist geinstalleerde SL
  • bootable usbstick/schijf maken met Kakewalk en een Lion retail disk
  • opstarten met usbstick/schijf, en installatie doorlopen (bestaande osx disk selecteren)
  • moest persee in bios usbstick/schijf als first boot device opgeven, dus via bootpopup (F12) zag de mobo de usb helemaal niet
  • en voaila, Lion werkend!
  • in mijn geval nog even de netwerkkaart + geluid geinstalleerd mbv multibeast
allezzz werkt behalve sleep, maar dat kan me gestolen worden

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 09-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Kan iemand mij vertellen of ze Snow Leopard bij elke MediaMarkt verkopen?

En kost 10.6.3 €30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Begon toch ook weer eens te kriebelen, dus ben nu een Lion USB install disk aan het maken met myHack via een Leopard Virtual Machine. Gaat nogal sloom, straks maar eens kijken of dat wil booten.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Snow Leopard hadden ze niet meer bij de MM in Leeuwarden. Iemand anders die weet waar ze te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Heeft er misschien iemand nog RC1 liggen van myhack 2.0? Want RC3 geeft schijnbaar een fout in VMs.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:56:
Heeft er misschien iemand nog RC1 liggen van myhack 2.0? Want RC3 geeft schijnbaar een fout in VMs.
Alsjeblieft:
http://www.ceil-in.eu/myhack-2.0-RC1.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Bedankt! Tis nu een beetje te laat voor mij om er nu mee te gaan prutsen, en heb vanavond met de maker van myHack gesproken op zn irc kanaal. Hij was op dat moment bezig met een nieuwe versie die dat probleem waar ik het over had oplost. Zou vandaag of morgen online komen. Dus misschien wacht ik wel op die release. Dat raadde hij wel aan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC1 werkt vooralsnog geweldig op de meeste hackintoshes hier in huis (4).. Moet af en toe klooien met dsdt.aml'tjes maar dat is absoluut niet erg. Bij de meeste myhack base installs werkt bijna alles ootb. Dan heb ik het over: P31/P35/P55, zowel nvidia als amd/ati kaartjes. Erg tevreden mee. Tot nu toe niet meer dan een uurtje bezig geweest per machine om alles werkend te krijgen.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, tis een fijne app. RC4 is ondertussen uit, met de bugfix voor het probleem dat ik had.

• OgWok
Gelukt Lion te installeren op een H67M-D2-D3. Ging niet helemaal vanzelf. Gebruikte een USB HD met 2 partities en om een of andere onduidelijke reden ging de Kakewalk installatie op de eerste partitie dan mis.
Daarna myHack en xMove eens getest (gaf GPT: test, test, error)

Uiteindelijk heeft Kakewalk de USB HD helemaal geformatteerd en kon ik in ieder geval een Lion installatiescherm krijgen. (2e partitie wissen was niet echt de bedoeling; stond een timemachine backup op; maar de installatie ging nu goed)
Na Lion installatie opieuw opstarten: kernel panic...... Eens kijken 7300GT eruit en een 9800GT erin.... en ja de desktop! Nu nog even ethernet en audio aanzwengelen.

Welke tool werkt het beste om de ALC888B/889 en de RTL8111E kexts te installeren?

Edit: installatie vanaf aanklikken van de installeerknop is 6m 48s. Ook wat vreemd dat je Flash nog apart moet installeren voor Safari......

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 11-08-2011 13:44 ]

• GerbrandR
Gisteren heb ik SL 10.6.3 besteld.
Net de bestelling binnen gekregen. Maar het is wel de 10.6 versie. Kan ik nu wel probleemloos updaten?

Het is overigens het Family pack.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6125/6031385591_39b7915acc_b.jpg

• OgWok
GerbrandR schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:18:
Gisteren heb ik SL 10.6.3 besteld.
Net de bestelling binnen gekregen. Maar het is wel de 10.6 versie. Kan ik nu wel probleemloos updaten?

Het is overigens het Family pack.

[afbeelding]
Wat versta je onder probleemloos?

• GerbrandR
OgWok schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Wat versta je onder probleemloos?
Dat ik eenvoudig van 10.6 naar 10.6.3 en verder kan updaten. Zonder al teveel te moeten updaten/veranderen,

Ik gebruik een cd met iBoot erop. Wanneer ik de Snow Leopard dvd erin doe, dan wordt die herkend.
Wanneer ik de dvd kies om te gaan installeren hoor ik de dvd drive z'n werk doen. Maar het scherm gaat op zwart. Het scherm blijft wel aan, niet dat hij geen signaal krijgt.

Dit heb ik 2 uren afgewacht, maar geen resultaat.

Moederbord: P5KPL-AM SE
Processor: Intel Core2Duo E6750
Geheugen 3GB DDR2
GPU: Ati Radeon X1950 Pro.

Moet ik misschien een andere bootloader gebruiken?

• OgWok
@GerbrandR

wat zie je als je opstart met -v ? (zou zeker de Radeon eens vervangen door een nVidia)

[ Voor 35% gewijzigd door OgWok op 11-08-2011 14:38 ]

• GerbrandR
Wanneer ik: -x -v PCIRootUID=1 typ voordat ik op F5 druk krijg ik eerst dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6187/6032263574_59c9439201_b.jpg

en daarna:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6129/6032263328_1f3c8359f9_b.jpg

Waarna vervolgens het scherm weer op zwart gaat.

• GerbrandR
Net weer geprobeerd met iBoot legacy.
Nu krijg ik dit te zien:

http://farm7.static.flick...31784337_462b66a81c_b.jpg

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

VoodooHDA.kext weggooien, die is voor je geluid. Hij ligt dwars. Ik zou ook even permissies herstellen.

• GerbrandR
Ik heb gezocht hoe een Kext te verwijderen. De HDD is geheel leeg.
En wanneer ik opstart met iBoot legacy, dan kan ik nergens de boot onderbreken.
Of moet ik pas, wanneer ik in het iBoot menu ben?

edit: Met Empire EFI lukt het wel om de installatie te starten.
Ik laat later weten hoe het gegaan is.

[ Voor 22% gewijzigd door GerbrandR op 11-08-2011 16:49 ]

• GerbrandR
Een update:

Installatie is gelukt d.m.v Empire EFI.
Daarna geupdate naar 10.6.3
Vervolgens EasyBeast geinstalleerd.

Wanneer ik dan weer opstart, duurt het ten eerste wel 10 minuten voor ik met mijn muis ergens op kan klikken. Ik kan de muis gewoon bewegen, maar klikken wil vreemd genoeg niet.

Toen de muis weer werkte heb ik een pakketje voor mijn moederbord, en een los pakketje voor mijn videokaart geinstalleerd via Kext Helper b7.

Wanneer ik daarna reboot zie ik geen enkel resultaat. Lan werkt niet, en ik kan nog steeds de resolutie niet aanpassen.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Nu 3 keer Lion geïnstalleerd. Na installeren van sleepenabler.kext ging het goed mis. Zelfs bij herstellen van de schijfbevoegdheden liep het systeem vast. Installatie gaat wel zo vlot dat in een minuut of 20 Lion is geïnstalleerd en audio en netwerk ook werken (kom daar bij Win7 maar eens om). Het draait als een speer :)

Heb voor de test een Asus HD5450 (silent) gekocht omdat ik wel wat moe wordt van de 9800GT met zijn geblaas. Laat die nou net niet ondersteund worden.......... pech. (HD5450 wordt ook snoei heet)
Onboard Intel video werkt nog niet. Opvallend: met -s kom je niet meer in single user mode. Na PCI configuration begin gebeurt er niets meer....
Ook handig dat alle programma's en internetpagina's weer netjes openstaan als je opstart.

@GerbrandR

Open eens terminal en kijk eens naar de output van dmesg (sudo dmesg). Misschien zie je wat er mis gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door OgWok op 12-08-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Ik ben maar weer overnieuw begonnen.

- Met Empire EFI de Snow Leopard 10.6 installatie starten
- MyHack installeren met graphics enables en sleep enabler.
- Hierna opstarten met alleen HDD

- Daarna met Kext Utility een aantal kext bestanden voor mijn videokaart geinstalleerd.

Hierna heb ik opnieuw opgestart, maar daar kreeg ik alleen een blauw scherm na het apple logo.
Ik kan wel met -x in safe mode komen.

Kan iemand me verder op weg helpen? Ik heb mijn monitor al op in andere DVI poort van m'n GPU gestopt. Maar dit maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel lion aan het binnenhalen, maar hoe zit dit juist voor het installeren? Kan ik gewoon iBoot gebruiken en dan de laatste versie van multibeast er overheen gooien?
En welke kexts ga ik nodig hebben voor een atheros ar9285, en voor mijn nvidia g310m? Kan ik gewoon die gebruiken die ik in SL heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:08:
Ben momenteel lion aan het binnenhalen, maar hoe zit dit juist voor het installeren? Kan ik gewoon iBoot gebruiken en dan de laatste versie van multibeast er overheen gooien?
En welke kexts ga ik nodig hebben voor een atheros ar9285, en voor mijn nvidia g310m? Kan ik gewoon die gebruiken die ik in SL heb gebruikt?
Ik neem aan dat je Lion via de AppStore binnen aan het halen bent. Met deze instructies kun je een bootable USB stick voor je hackingtosh maken: link. Hierna gooi je een latere versie van Chameleon RC5 er op, zou je eventueel zelf kunnen compilen vanuit de trunk, heb je de nieuwste. Verder zul je een DSDT moeten maken, deze heb je waarschijnlijk al vanuit Snow Leopard. De Extra folder die via de link te downloaden is zal er in ieder geval voor zorgen dat Lion te installeren is, en daarna ook te booten. Multibeast zou ik links laten liggen, voor je videokaart heb je geen extra kexts nodig als deze in Snow Leopard gewerkt heeft. Met GraphicsEnabler=Yes 'activeer' je tegenwoordig (bijna) alle ondersteunde videokaarten. Zonder Multibeast leer je ook nog een beetje hoe je kexts installeert enz., plus je komt erachter waar eigenlijk de credits liggen van de personen die dit alles voor elkaar hebben gekregen..

Mac heeft ingebouwde ondersteuning voor jouw Atheros AR9285, deze link zou je kunnen gebruiken, werkt waarschijnlijk ook voor Lion: link

[ Voor 7% gewijzigd door sm1ley op 14-08-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
GerbrandR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:02:
Ik ben maar weer overnieuw begonnen.

- Met Empire EFI de Snow Leopard 10.6 installatie starten
- MyHack installeren met graphics enables en sleep enabler.
- Hierna opstarten met alleen HDD

- Daarna met Kext Utility een aantal kext bestanden voor mijn videokaart geinstalleerd.

Hierna heb ik opnieuw opgestart, maar daar kreeg ik alleen een blauw scherm na het apple logo.
Ik kan wel met -x in safe mode komen.

Kan iemand me verder op weg helpen? Ik heb mijn monitor al op in andere DVI poort van m'n GPU gestopt. Maar dit maakt geen verschil.
Jouw videokaart wordt standaard niet ondersteund met de GraphicsEnabler, deze moet uit en waarschijnlijk zul je voorlopig veilige modus moeten gebruiken om ervoor te zorgen dat ie toch niet de videokaart drivers probeert te laden. Iemand heeft al uitgevogeld om het in een redelijk vanilla weg werkend te krijgen: link.

Verder zou ik zelf een bootable USB stick maken met de benodigde bestanden voor jouw hardware combinatie, hiervoor heb je wel toegang tot een versie van Mac nodig, al dan niet geëmuleerd of via een andere PC/Apple.

Heb je de AHCI modus in je BIOS aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
sm1ley schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Ik neem aan dat je Lion via de AppStore binnen aan het halen bent....... knip
Eeehm wat bedoel je?

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.