Spammen van de wedstrijd is natuurlijk niet de bedoeling, je mag het wel in je signature zetten
.
[ Voor 145% gewijzigd door Hoedje op 08-05-2011 22:26 ]
[ Voor 145% gewijzigd door Hoedje op 08-05-2011 22:26 ]
Foto? InfoPino112 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:04:
Zo, ik heb nu een Wireless Keyboard, wat het Mac-gebruik moet verhogen, en het plezier moet verbeteren,
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Foto van het toetsenbord?
Verwijderd
Zoals welke bluetooth (dongle) je gebruikt.......Pino112 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:48:
[...]
Foto van het toetsenbord?
[afbeelding], alleen dan met de andere enter.
Info? Zoals?
Ah, dat is deze van Eminent: http://www.eminent-online...oth-receiver-class-2.htmlOgWok schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:18:
[...]
Zoals welke bluetooth (dongle) je gebruikt.......
[ Voor 31% gewijzigd door 3DDude op 03-05-2011 02:16 ]
Be nice, You Assholes :)
merk wat inmiddels failliet isOgWok schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:49:
@3DDude:
Zepto was da? Heb je er een foto van? Of het werkt kom je snel genoeg achter. CD erin en opstarten en kijken of je in het OSX installatiescherm komt en de hd wordt herkend door schijfhulpprogramma. Heeft de Zepto SATA en AHCI?
Anders ook handig om vast iBoot te downloaden en te branden en bv netbookinstaller. Multibeast op een usb-stick te zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door 3DDude op 03-05-2011 10:54 ]
Je hebt de family pack gekocht slimpie3DDude schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:47:
zo even een update
Ik heb nu bij de Mediamarkt (zoetermeer) een MAC OS X Snow Leopard dvd gehaald (versie 10.6.3 is dat dus)
Volgens mij was de 'Upgrade DVD die 29 euro was geen optie'
Dus deze was 50 euro--> dus beter dat het werkt haha.
Nou las ik net iBoot gebruiken,
maar ik heb ook dingen gelezen over Empire EFI
Welke van de 2 heeft de voorkeur en waarom?
Ik zal donderdag als mijn SSD binnen is installeren
[ Voor 18% gewijzigd door Remco Tr op 05-05-2011 10:34 ]
I know, ach moet ook kunnen werken toch?sebastius schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:06:
[...]
Je hebt de family pack gekocht slimpieDat is voor 3 of 5 macs als ik het me goed herinner...
[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 05-05-2011 19:54 ]
Sorry, absoluut nog geen tijd gehad. Zal er binnenkort even naar kijken.OgWok schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:45:
@iMick,
heb je nog tijd gehad naar het DSDT bestand van de Medion Ultra Mini pc te kijken?
Link naar het nieuwsartikel.Aangezien alle Best Buy Guide systemen niet meer leverbaar zijn, is het tijd voor vernieuwing! Wij willen graag de gebruikers betrekken in de Best Buy Guide, vandaar dat wij (in samenwerking met Azerty) Project Sandy presenteren.
Project Sandy is een wedstrijd waarbij jullie zelf een nieuw Best Buy Guide systeem moeten samenstellen! Dit systeem moet vergelijkbaar zijn met het BBG Budget systeem en voorzien zijn van een Sandy Bridge processor.
Bij deze wedstrijd horen natuurlijk leuke prijzen, jullie doen al het werk namelijk niet voor niets! Als hoofdprijs is er een BBG Medium V1 systeem! Dit is een krachtig systeem voorzien van een Quad Core processor en een ATI 4870 videokaart! De andere prijzen zijn te vinden op de Project Sandy pagina.
Project Sandy duurt twee weken. Op donderdag 28 april is deze wedstrijd gestart en op donderdag 12 mei sluiten de inzendingen. De crew zal dan een aantal winnaars kiezen, wat bekend wordt gemaakt op donderdag 19 mei.
Kijk voor meer informatie op de Project Sandy pagina.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ja heel leuk een aardig, maar hij ziet mijn hdd wel dus als ik rd=disk0 doe. Alleen installeren ho maar,OgWok schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:00:
@3DDude,
Staat AHCI wel aan? Want zo te zien ziet OSX geen HD.
Overigens: ga er rustig van uit dat er vaak heel wat keren opstarten nodig zijn om de juiste switches te vinden die werken op jouw laptop. (Of je moet hardware nemen waarvan bekend is dat het makkelijk is te installeren, zoals bepaalde types moederborden, grafische kaarten etc.)
[ Voor 40% gewijzigd door 3DDude op 07-05-2011 15:20 . Reden: even bijwerken wat ik inmiddels weer geprobeerd / gedaan heb... ]
[ Voor 86% gewijzigd door OgWok op 07-05-2011 09:24 ]
Ik heb afgelopen weekend een hackintosh werkend gekregen op een Asus P5KR, waarbij ik na heel veel AHCI/IDE problemen uiteindelijk tot aan de melding "Still waiting for root device" kwam.
Maar om een bootable usb stick te maken met een image van OS X moet je volgens mij eerst een werkende Mac ergens hebben, toch? Dat is wat ik in ieder geval gelezen heb...iMick schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:59:
Vrij logisch dat je dat met USB omzeilt, USB is namelijk een andere chipset. Via USB stick installeren omzeilt dit dus ook.
Dus als 3DDude zelf geen mac heeft, of iemand in de omgeving die dit voor hem kan doen is het volgens mij handiger om voor drie tientjes een USB dvd drive te kopen. Lost wel het probleem van niet of moeilijk herkende chipsets op.
Thx voor de tip, maar weet je zeker dat je je niet vergist? De P5KR (de mijne in ieder geval) heeft volledige ondersteuning voor AHCI met de standaard bios van ASUS. Ik heb wel gehoord dat heel veel mensen met een P5K (die officieel geen AHCI ondersteunt) met een gehackte P5KR bios AHCI konden activeren. Staat ook in het linkje dat jij geeft, daarin maken ze van een P5KC (zonder AHCI) een P5KR (met ahci) dmv een gehackte bios....
[ Voor 19% gewijzigd door vanenkelen op 08-05-2011 16:04 ]
[ Voor 31% gewijzigd door himacc op 10-05-2011 15:49 ]
[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 11-05-2011 17:33 ]
Niet geupdate heb 10.6.3. Tijdens install ook geen muis alles met keyboard moeten doen en dat is knap lastig als je van windows komtOgWok schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:54:
@Remco TR
heb je geupdate en werkte de USB daarna niet meer? Welk versie van OSX draai je? Had bij de installatie ook geen muis (da's wel heel appart installeren)?
Die heb ik helaas niet ben nu bezig met iaktos versie die heeft iets meer customs. Fingers cross..OgWok schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:38:
@Remco Tr
Je kan kijken of een USB kaartje in een uitbreidingsslot wel werkt (moet er wel inzitten dus) PCI express of pcmcia.
[ Voor 53% gewijzigd door himacc op 13-05-2011 11:22 ]
Homey — Critics are those without skills to create.
Betekent dat de HD2/3K chipsets nu werken?P.S. imac’s update as well as 10.6.8 beta has sandy bridge video drivers.
Verwijderd
Precies zelfde probleem hier.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:12:
Ik probeer SL te installeren maar dat wil niet echt lukken, ik heb inmiddels iBoot gebrand en daar kom ik ook voorbij. Als ik mijn SL dvd invoer gaat het ook allemaal goed totdat ik bij het keuze menu voor de taal kom. Ik kan namelijk nergens op klikken, kan wel m'n muis bewegen maar klikken is helaas niet mogelijk..
Ik heb gboot met:
- PCIRootUiD=1
- -x
- een combinatie van deze 2
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor zodat ik daarna weer verder kan met het installeren en afronden van SL?
[ Voor 43% gewijzigd door s1ck op 22-05-2011 03:48 ]
Ja enige tijd terug de hoop opgegeven haha.vanenkelen schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:33:
[...]
Ik heb afgelopen weekend een hackintosh werkend gekregen op een Asus P5KR, waarbij ik na heel veel AHCI/IDE problemen uiteindelijk tot aan de melding "Still waiting for root device" kwam.
Na een rondje googlen heeft de laatste tip in deze wiki mij uit de brand geholpen!
"Unplug all drives from the motherboard (CD/DVD) except the install drive and install via a USB DVD drive. It seems that OSX86 tries to install to a DVD drive on occasion. This worked for me on 7 different machines with this issue. You may reconnect after the install.".
Ik heb deze USB DVD drive gekocht en het werkte vlekkeloos.... Ik was bereid de gok te wagen voor 33 euro (bij informatique) en het pakte goed uit... maar of het bij jou ook werkt...
Verwijderd
Eeehmm, ja, gewoon 3 tientjes neerleggen. Je woont toch niet in de goot3DDude schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:14:
[...]
Ja enige tijd terug de hoop opgegeven haha.
Maar wanneer kan ik de dvd drive komen lenen ?
ik ben nu aan het kijken of ik via via dat ding kan regelen.
Ik heb ook last van bovenstaand probleem echter de muis kan ik niet bewegen en het keyboard werkt ook niet. Gaat om SL icm een Asus P5W DH moederbord. Heb jij het op kunnen lossen Smitmartijn?Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:12:
Ik probeer SL te installeren maar dat wil niet echt lukken, ik heb inmiddels iBoot gebrand en daar kom ik ook voorbij. Als ik mijn SL dvd invoer gaat het ook allemaal goed totdat ik bij het keuze menu voor de taal kom. Ik kan namelijk nergens op klikken, kan wel m'n muis bewegen maar klikken is helaas niet mogelijk..
Ik heb gboot met:
- PCIRootUiD=1
- -x
- een combinatie van deze 2
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor zodat ik daarna weer verder kan met het installeren en afronden van SL?
[ Voor 13% gewijzigd door JvdS op 06-06-2011 21:49 ]
Verwijderd
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 14:13 ]
Het gaat helaas om de laatste regel, die met de ATA timeout melding.himacc schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:55:
@JvdS
het lijkt hierin te zitten:
http://www.insanelymac.co...on/index.php/t185186.html
1) Copy/Paste IOSerialFamily.kext to your desktop.
2) Right click, Show package contents, Contents, Plugins (delete InternalModemSupport.kext)
3) Then using kexthelper re-install IOSerialFamily.kext to your S/L/E
4) Repair permissions and restart.
Als je de 2e partitie NTFS maakt kan win 7 lezen en schrijven. OSX alleen lezen. Weet het niet zeker, maar als je de 2e partitie BigFAT formatteerd kan hij ook grote bestanden aan. Win 7 en OSX kunnen dan lezen en schrijvenIk_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:47:
Ik wil een aparte schijf gebruiken voor mijn OSX installatie, maar ik wil een deel wel gebruiken voor data opslag voor windows of die minstens door beide gebruikt kan worden. Ik weet dat er programma's zijn waarmee je via windows mac schijven kunt benaderen. Maar ik heb liever dat windows 7 de partitie native kan benaderen en dat ik eventueel een programma voor osx gebruik om de partitie te kunnen benaderen.
Mijn vraag, kan dat?Dus stel, ik heb 1,5TB en ik wil 500GB puur voor OSX gebruiken en de rest voor windows data opslag. (moet dus ook 4GB+ bestanden aankunnen)
En zijn er hier verder mensen die ervaring hebben met Snow Leopard op een Asus P5E-VM HDMI? (icm. Q6600 en 8800GT)
PSN/XBOX : Murzeltje1976
For me the installation hung with about 8 minutes remaining. To prevent the installation from hanging, I modified the file /System/Installation/Packages/scripts_b.pkg/Contents/Resources/postflight on the boot disk, removing the lines containing update_dyld_shared_cache_org.
Heb je al geprobeerd de image te editen? En daar het bestand op te zoeken en de string/file aanpassen. Of is de stap hier naar toe het probleem?Gusev schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:45:
Vraagie:
Ik heb n Dell Optiplex GX280 gratis en voor niks gekregen, en probeer hier iAtkos S3 v2 op te installeren d.m.v. deze guide:
http://hactheplanet.com/w....3_on_Dell_Optiplex_GX280
Nu heb ik dus ook dat de installatie hangt bij 8 minuten (bij 7 min. om precies te zijn). In de guide staat dat je de boot disk moet modifyen. Iemand enig idee hoe je dit doet? Heb me suf gegoogled, maar heb echt geen idee hoe je een bestand op de boot disk kan editen.
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Gusev op 19-06-2011 21:55 ]
weet jij toevallig ook hoe dat zit met het intern en extern scherm.Njay schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:47:
Voor de GMA945/950 gebruikers onder ons:
Check dit topic:
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=210660
Zo heb ik mijn GMA945 werkend gekregen voor mijn Inspirion 6400
Verwijderd
Kijk even bij tonymacx86 naar de lijst met videokaarten. (google tonymacx86 graphics card database). Daar staat vaak het DeviceID bij wat je moet invoeren om het werkend te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:07:
Ik heb geprobeerd Snow Leopard 10.6.3 te installeren door middel van de iBoot dvd en een originele SL dvd. Alles werkt volledig behalve mijn videokaart, het enige beeld wat ondersteund wordt is 1024x768. Dat is iets te laag aangezien ik 2 schermen heb en deze allebei 1680x1050 aankunnen.
Op dit moment zit er een AMD 6950 in welke is unlocked met de 6970 shaders. Mijn vraag is nu dus, heeft het zin om te upgraden naar versie 10.6.7 of heb ik dan nogsteeds dezelfde resolutie en moet ik dus opzoek naar een andere videokaart welke gewoon compatibel is met de huidige versie van SL?
En is upgraden zomaar mogelijk als je het installeren gedaan hebt via iBoot of moet ik dan nog andere stappen nemen voor dat ik hem ga upgraden?
[ Voor 58% gewijzigd door Murzeltje op 25-06-2011 13:03 ]
[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 25-06-2011 10:13 ]
Dat was al bekend bij de WDCC.."will only be available through the appstore"OgWok schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:03:
Vooral eerste regel is interessant. Lion zal alleen via de Mac App Store verdeeld worden.
Mooi, en hoe gaan we dat oplossen?Murzeltje schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:46:
[...]
Dat was al bekend bij de WDCC.."will only be available through the appstore"
Daar heeft niemand nog een antwoord op denk ik
Zo worden er weer een hoop OSX liefhebbers in de illegaliteit gedreven...........Murzeltje schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:37:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 26-06-2011 09:49 ]
de huidige lion developers previews hebben ze ook op dvd's dus het besturingssysteem ondersteunt het wel.Murzeltje schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:37:
[...]
Ik heb via via een .dmg van lion preview 2 geprobeerd te installeren op 10.6.7, maar dan krijg k de melding "systeem is niet geschikt"erik23 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:28:
[...]
de huidige lion developers previews hebben ze ook op dvd's dus het besturingssysteem ondersteunt het wel.
dus waarschijnlijk zetten ze hem op een dvd.
of ze moeten uitzoeken hoe je hem kan updaten als een echte mac.
op het ogenblik kun je ook updates uitvoeren zoals 10.6.7 en 10.6.8.
[ Voor 8% gewijzigd door Murzeltje op 26-06-2011 10:37 ]
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 26-06-2011 14:05 ]
Goede kans dat dat werkt. Heb hier een Eee-box met een sata-dock USB en daar staat OSX op. Draait prima. Intern zal net iets sneller zijn. Ook E-Sata werkt goed.rjvisje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:31:
zou het werken om een externe 2,5" schijf via de esata poort van m'n XPS15 l502 aan te sluiten en hier OSX op te installeren? Heb namelijk nog niet zo veel zin om nu al weer bij m'n net opnieuw ingerichte laptop met partities te gaan knooien..
Verwijderd
Kan ik niet installeren met een PS/2 toetsenbord en een USB muis? Want een USB toetsenbord heb ik niet. Ik heb wel gevonden dat ik via een tweak me PS/2 toetsenbord kan gebruiken na het installeren, maar ik kan niks vinden om het tijdens de installatie te gebruiken.OgWok schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:05:
@TjaGerben:
probeer het eens. Als het een moederbord is waar anderen goede ervaringen mee hebben is de kans bij jou ook groot, dat het werkt. Zou wel sowieso een USB toetsenbord en muis nemen.
Wel kan het lastig zijn op IDE hd's te installeren.
Als je een beetje rondkijkt heb je voor weinig een USB toetsenbord, maakt de installatie heel wat minder gecompliceerd.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:15:
[...]
Kan ik niet installeren met een PS/2 toetsenbord en een USB muis? Want een USB toetsenbord heb ik niet. Ik heb wel gevonden dat ik via een tweak me PS/2 toetsenbord kan gebruiken na het installeren, maar ik kan niks vinden om het tijdens de installatie te gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 27-06-2011 08:53 ]
Verwijderd
Een kloon van je image? Beetje dubbelop hé...Gusev schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:53:
Hoe kan ik nu het beste mijn systeem backup-en mocht er iets verkeerd gaan? En dan bedoel ik dus een soort van kloon van mijn gehele image...
Ik heb Time Machine backup aangezet die een backup maakt naar een USB stick.
Daarnaast heb ik Carbon Copy Cloner (CCC) gevonden via google. Die zou ook handig zijn...
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Ja, goed leren lezen in de guide.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:38:
mijn broer wilt graag mac op zijn toshiba P200-1EE hebben en dit via mijn mac dvd die bij mijn MPB geleverd werd. ik doe dit nu op deze methode : http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html
het probleem is dat hij maar blijft hangen op het mac loading screen.
weet iemand wat te doen?
Al is in pricewatch gekeken, of gegoogled naar een tweedehands apple kast?DarkShadow schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:22:
Weet niet of dit het juiste topic ervoor is, maar wat voor behuizing gebruiken jullie? Loop zelf ook rond met wat plannetjes voor een hackintosh, maar twijfel nog of ik voor een gewone iMac zou gaan. Ik kan een tweedehands monitor scoren, maar heb niet zin om een lelijke pc kast neer te zetten. Iemand een plek waar je mooie pc kasten die qua design apple waardig zijn kan vinden?
ja, nog niets gevonden. Wel tweedehands apple kasten op ebay, in de states lijken ze veel vaker voor te komen. Voor de rest ben ik niet zo'n modder, en het aanpassen van zo'n kast lijkt me een hels karwei.karstnl schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:32:
[...]
Al is in pricewatch gekeken, of gegoogled naar een tweedehands apple kast?
Verwijderd
Verwijderd
Zeg er dan ook even bij hoe dat moet...Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:27:
Voor de mensen die het niet weten: Lion is gewoon te branden waarna het zich gewoon gedraagd zoals elke andere osx installatie
Verwijderd
Sorry hoor, voor mij was het gewoon een kwestie van de gedownloade dmg branden.Grin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:15:
[...]
Zeg er dan ook even bij hoe dat moet...![]()
Zo dusch: http://www.appletips.nl/een-os-x-lion-installatie-dvd-maken/
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq