[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Spammen van de wedstrijd is natuurlijk niet de bedoeling, je mag het wel in je signature zetten :).

[ Voor 145% gewijzigd door Hoedje op 08-05-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
Pino112 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:04:
Zo, ik heb nu een Wireless Keyboard, wat het Mac-gebruik moet verhogen, en het plezier moet verbeteren :),
Foto? Info :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
Foto van het toetsenbord?

Afbeeldingslocatie: http://www.popgadget.net/images/apple-wireless-keyboard.jpg, alleen dan met de andere enter.

Info? Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heeft iemand mischien ervaring met de Acer Aspire one D260?

Ik heb met iPc 10.5.6 mac osx geinstalleerd,
Alleen ik krijg me videokaart niet werkend, heb al graphics enabler in de boot list en nog meer, (graphics mode etc.)
krijg alleen quartz extreme niet werken.

Het betreft een intel GMA 950...

Gr. Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@iMick,

heb je nog tijd gehad naar het DSDT bestand van de Medion Ultra Mini pc te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Pino112 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:48:
[...]

Foto van het toetsenbord?

[afbeelding], alleen dan met de andere enter.

Info? Zoals?
Zoals welke bluetooth (dongle) je gebruikt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 11:25
OgWok schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:18:
[...]

Zoals welke bluetooth (dongle) je gebruikt.......
Ah, dat is deze van Eminent: http://www.eminent-online...oth-receiver-class-2.html
pricewatch: Eminent EM1085 bBLUE MICRO
Werkt helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

ik ben van plan als mijn ssd binnen is een clean hackintosh install te doen.
Uiteraard gewoon voor testing purposes :D..

Iemand nog tips? ik heb al geregistreerd op insanelymac en heb de empire EFI bootloader image gedownload.

Het is gewoon:
Efi Bootloader booten.
Daarna --> de dvd van Mac OS X (welke ik bij de Mediamarkt ga halen) erin doen
en gaan? :P

Of moet de Dvd rippen, de image editten enz?
ik las ook nog dingen over Kernell extensions (ik neem aan dat dit ook achteraf te doen is?)

Ik ga het in iedergeval proberen met een Zepto 6625WD, ik ben benieuwd:
Wat wel nog wou vragen is mijn HW een beetje compatible of zal het veel klussen / slopen worden zullen we maar zeggen..? :) --> de T7700 kwam voor in de vorige macbooks, en de nvidia 8600GT is ook wel supported voor zover ik weet. Verder de chipset / storage controller geen idee.
My laptop:
Zepto 6625WD: T7700 @t 2.4Ghz, 4GB 2x2GB OCZ, PM965 chipset, Nvidia 8600GT 512MB, Corsair X64 SSD, 1680*1050 res @t 15.4 inch, Wifi: Atheros AR5008X, LAN: Broadcom netlink xtreme. Storage controller Intel ICH8M-E/M.
--> will this work btw? :)

[ Voor 31% gewijzigd door 3DDude op 03-05-2011 02:16 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@3DDude:

Zepto was da? Heb je er een foto van? Of het werkt kom je snel genoeg achter. CD erin en opstarten en kijken of je in het OSX installatiescherm komt en de hd wordt herkend door schijfhulpprogramma. Heeft de Zepto SATA en AHCI?

Anders ook handig om vast iBoot te downloaden en te branden en bv netbookinstaller. Multibeast op een usb-stick te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

OgWok schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:49:
@3DDude:

Zepto was da? Heb je er een foto van? Of het werkt kom je snel genoeg achter. CD erin en opstarten en kijken of je in het OSX installatiescherm komt en de hd wordt herkend door schijfhulpprogramma. Heeft de Zepto SATA en AHCI?

Anders ook handig om vast iBoot te downloaden en te branden en bv netbookinstaller. Multibeast op een usb-stick te zetten.
merk wat inmiddels failliet is :P haha.
Alle nodige specs zie hierboven denk ik wel:
verder -> jup Ahci enabled en Sata2.
Het is geen netbook, of bedoelt gij een netwerk boot - installer?
ik zal is naar iboot en multibeast kijken, ik ga vanmiddag een appol Cd halen voor 30 euro dacht ik met sneeuw leopard :P

@t hieronder thnx, ik dacht al zoiets, maar nu de vraag wat is de laatst werkende versie van os x op die laptop of worden ze allemaal nog ondersteund op die ~4 jaar oude hardware :)

[ Voor 10% gewijzigd door 3DDude op 03-05-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
@ 3DDude

Je hardware is vrijwel identiek met MacbookPro3,1. Dat zou ik dan ook als model identifier gebruiken. En inderdaad iBoot gebruiken, is meest uitgebreide boot cd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

zo even een update :)
Ik heb nu bij de Mediamarkt (zoetermeer) een MAC OS X Snow Leopard dvd gehaald (versie 10.6.3 is dat dus)

Volgens mij was de 'Upgrade DVD die 29 euro was geen optie'
Dus deze was 50 euro :P --> dus beter dat het werkt haha.

Nou las ik net iBoot gebruiken,
maar ik heb ook dingen gelezen over Empire EFI

Welke van de 2 heeft de voorkeur en waarom?
Ik zal donderdag als mijn SSD binnen is installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@3DDude

Heb zelf de volledige dvd gekocht bij MacHouse in Hilversum voor € 29,--. Dus snap niet helemaal waar de Mediamarkt mee bezig is. Anderen ook zelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 04:53
Er is maar een versie, en die is inderdaad 29 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

3DDude schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:47:
zo even een update :)
Ik heb nu bij de Mediamarkt (zoetermeer) een MAC OS X Snow Leopard dvd gehaald (versie 10.6.3 is dat dus)

Volgens mij was de 'Upgrade DVD die 29 euro was geen optie'
Dus deze was 50 euro :P --> dus beter dat het werkt haha.

Nou las ik net iBoot gebruiken,
maar ik heb ook dingen gelezen over Empire EFI

Welke van de 2 heeft de voorkeur en waarom?
Ik zal donderdag als mijn SSD binnen is installeren :)
Je hebt de family pack gekocht slimpie ;) Dat is voor 3 of 5 macs als ik het me goed herinner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Ik ben dr een tijdje uit geweest uit de OSx86 scene..

Is dit bv een goede handleiding?
http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html

En werkt het met een update disc van OSx?

Wil weer een dual boot maken dus gister even gekeken hoe en wat maar kom er niet echt meer uit.
Verschillende distro's enz.

Ik wil het draaien op:

I7 860
P55GD65
GTX470
8Gb memory

Wie kan me helpen wat ik moet verzamelen om weer een goed draaiend OSX te krijgen.

Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door Remco Tr op 05-05-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 04:53
Ik heb dezelfde spullen, alleen een hd5770 ipv een gtx470.
Iboot + multibeast werkt prima.
Ik zou deze settings proberen voor multibeast: http://tonymacx86.blogspo...t-functionality-from.html
(uiteraard nvidia graphics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

sebastius schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:06:
[...]

Je hebt de family pack gekocht slimpie ;) Dat is voor 3 of 5 macs als ik het me goed herinner...
I know, ach moet ook kunnen werken toch? :)

hoe dan ook:
ik krijg een kernel panic bij beide iBoot cd's dus 3.0.1 en bij de 2.7.2 legacy
:( helaas
kheb nu op dat tonymacx86 forum gepost maar geen reacties :(

Zijn er nog specifieke parameters die je kan meegeven ? of dat niet?
hij geeft mij de melding dat ie het platform niet herkent :(

hmm iboot install gaat nu wel door... tenminste hijs aan het laden --> iemand tips hoe lang ik uiterlijk zou moeten wachten? de Mac OS X dvd zit er nu in.. en die is aan het laden... duurt lang --> is er een manier dat je kan zien hoe of wat die aan het doen is? ik zie niet commandline -text zullen we maar zeggen alleen een logotje met een kruisje en een laad cirkeltje..

[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 05-05-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
OgWok schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:45:
@iMick,

heb je nog tijd gehad naar het DSDT bestand van de Medion Ultra Mini pc te kijken?
Sorry, absoluut nog geen tijd gehad. Zal er binnenkort even naar kijken.

Ik wil deze post nog even aangrijpen om de Project Sandy contest te promoten! Het is niet om je vanuit dit topic te lokken, maar voor Hackintosh 'fans' en geïnteresseerden een erg leuke wedstrijd!
Aangezien alle Best Buy Guide systemen niet meer leverbaar zijn, is het tijd voor vernieuwing! Wij willen graag de gebruikers betrekken in de Best Buy Guide, vandaar dat wij (in samenwerking met Azerty) Project Sandy presenteren.

Project Sandy is een wedstrijd waarbij jullie zelf een nieuw Best Buy Guide systeem moeten samenstellen! Dit systeem moet vergelijkbaar zijn met het BBG Budget systeem en voorzien zijn van een Sandy Bridge processor.

Bij deze wedstrijd horen natuurlijk leuke prijzen, jullie doen al het werk namelijk niet voor niets! Als hoofdprijs is er een BBG Medium V1 systeem! Dit is een krachtig systeem voorzien van een Quad Core processor en een ATI 4870 videokaart! De andere prijzen zijn te vinden op de Project Sandy pagina.

Project Sandy duurt twee weken. Op donderdag 28 april is deze wedstrijd gestart en op donderdag 12 mei sluiten de inzendingen. De crew zal dan een aantal winnaars kiezen, wat bekend wordt gemaakt op donderdag 19 mei.

Kijk voor meer informatie op de Project Sandy pagina.
Link naar het nieuwsartikel.

Ik zou het zeer leuk vinden als iedereen een systeem inzend! Het is leuk om te zien hoe iedereen denkt over Hackintosh systemen! We hebben ook nog wat aan jullie bijdragen, bij het samenstellen van de Best Buy Guide. (systemen die 100% werken met onze bootcd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@3DDude

Misschien wel handig als je een foto stuurt van wat er boven de kernel panic staat. Hier zitten geen helderzienden als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat sowieso handig is, is opstarten met -v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Sorry ik ben inmiddels verder:
Maar hij zegt nu : still waiting for root device..
tijdens de install..*zucht* Het ziet er naar uit dat hij of problemen heeft met de ich8M storage controller of de Corsair X64 SSD (waarvan ik overigens de firmware niet geupdate krijg van 0.1 naar 2.0.. >_<)

Mijn kernel panic verhaal stond:
http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=51&t=19047
daar, vervolgens ook foto's van --> het proberen te forceren op rd=disk0 (en uiteraard -v) tijdens starten..

Ik weet het nu even niet meer, ik krijg elke keer: Still waiting for root device..

Morgen weer een dag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@3DDude,

Staat AHCI wel aan? Want zo te zien ziet OSX geen HD.

Overigens: ga er rustig van uit dat er vaak heel wat keren opstarten nodig zijn om de juiste switches te vinden die werken op jouw laptop. (Of je moet hardware nemen waarvan bekend is dat het makkelijk is te installeren, zoals bepaalde types moederborden, grafische kaarten etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Voor de GMA945/950 gebruikers onder ons:

Check dit topic:

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=210660

Zo heb ik mijn GMA945 werkend gekregen voor mijn Inspirion 6400 _/-\o_

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

OgWok schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:00:
@3DDude,

Staat AHCI wel aan? Want zo te zien ziet OSX geen HD.

Overigens: ga er rustig van uit dat er vaak heel wat keren opstarten nodig zijn om de juiste switches te vinden die werken op jouw laptop. (Of je moet hardware nemen waarvan bekend is dat het makkelijk is te installeren, zoals bepaalde types moederborden, grafische kaarten etc.)
Ja heel leuk een aardig, maar hij ziet mijn hdd wel dus als ik rd=disk0 doe. Alleen installeren ho maar,

vanzelfsprekend staat AHCI in de bios aan....

Heb je een linkje naar de parameters /switches die gebruikt kunnen worden dan? :S

cpuis=1 of 2 heb ik ook geprobeerd ;)
i.c.m. -x -v -f en legacy enz.

Maar het lijkt erop dat hij een kext wil voor mijn PM965 chipset, dus wie o wie biedt waar kan ik die halen >_<

Overigens heb ik in mijn windows werkstation de hdd geformat dus met iboot detecteert hij wel de hdd (windows logo'tje - alleen geen install die erop staat) --> maar ik neem aan dat ik tijdens de setup die opnieuw kan formatteren / partitioneren right (ach ik heb het ook zonder gedaan dus maakt niet zo uit)

Het probleem is nu echt denk ik de chipset drivers: en de intel ich 8m controller.
P.s. ik heb hier ook een topicje gestart aangezien op die tonymacx blijkbaar niemand het weet of danwel reageert.

http://www.insanelymac.co...0&p=1679971&#entry1679971

Inmiddels iAtkos S3 v2 geprobeerd, mocht helaas niet baten :(

krijg nog steeds still waiting for root device..

Iemand anders nog tips :(

[ Voor 40% gewijzigd door 3DDude op 07-05-2011 15:20 . Reden: even bijwerken wat ik inmiddels weer geprobeerd / gedaan heb... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@3DDude:

Kan je de HD wel formatteren met GUID part. tabel?

(Overigens is het wel cpus en geen cpuis)

[ Voor 86% gewijzigd door OgWok op 07-05-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:51

vanenkelen

uhmmm.....speechless

3DDude schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:43:
[...]
Iemand anders nog tips :(
Ik heb afgelopen weekend een hackintosh werkend gekregen op een Asus P5KR, waarbij ik na heel veel AHCI/IDE problemen uiteindelijk tot aan de melding "Still waiting for root device" kwam.

Na een rondje googlen heeft de laatste tip in deze wiki mij uit de brand geholpen!

"Unplug all drives from the motherboard (CD/DVD) except the install drive and install via a USB DVD drive. It seems that OSX86 tries to install to a DVD drive on occasion. This worked for me on 7 different machines with this issue. You may reconnect after the install.".

Ik heb deze USB DVD drive gekocht en het werkte vlekkeloos.... Ik was bereid de gok te wagen voor 33 euro (bij informatique) en het pakte goed uit... maar of het bij jou ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Vrij logisch dat je dat met USB omzeilt, USB is namelijk een andere chipset. Via USB stick installeren omzeilt dit dus ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

iMick schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:59:
Vrij logisch dat je dat met USB omzeilt, USB is namelijk een andere chipset. Via USB stick installeren omzeilt dit dus ook ;).
Maar om een bootable usb stick te maken met een image van OS X moet je volgens mij eerst een werkende Mac ergens hebben, toch? Dat is wat ik in ieder geval gelezen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Klopt, aangezien een DMG alleen op een Mac te restoren is. En de bootloaders (PKG) zijn ook alleen maar te installeren op een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

vanenkelen

De Asus P5KR heb ik ook voor iemand eens aan de praat gekregen en zat ook met het AHCI verhaal. Die kun je in de bios niet activeren. Ik kwam via via op een site erachter dat ik met een geforceerde bios update de P5KR naar P5KC kon updaten. Dit geeft je als voordeel dat AHCI zichtbaar wordt in de bios. Na deze update kreeg ik de "nieuwe P5KC" aan de praat.
http://ontheroadtoyourass...5kr-bios-and-enable-ahci/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Dus als 3DDude zelf geen mac heeft, of iemand in de omgeving die dit voor hem kan doen is het volgens mij handiger om voor drie tientjes een USB dvd drive te kopen. Lost wel het probleem van niet of moeilijk herkende chipsets op.
Thx voor de tip, maar weet je zeker dat je je niet vergist? De P5KR (de mijne in ieder geval) heeft volledige ondersteuning voor AHCI met de standaard bios van ASUS. Ik heb wel gehoord dat heel veel mensen met een P5K (die officieel geen AHCI ondersteunt) met een gehackte P5KR bios AHCI konden activeren. Staat ook in het linkje dat jij geeft, daarin maken ze van een P5KC (zonder AHCI) een P5KR (met ahci) dmv een gehackte bios....

AHCI kreeg ik dus ook wel aangezwengeld, maar om de een of andere reden wilde mijn samsung dvd speler vervolgens de originele Mac OSX cd niet lezen.... Terugschakelen naar IDE lostte dit probleempje op, maar dan kwam ik weer in de "Still waiting for root device" problemen te hangen. OSX kon in IDE stand mijn harde schijf blijkbaar niet vinden.

Dus de hele boel weer op AHCI gezet, alle drives behalve mijn Vertex2 losgekoppeld. USB DVD drive aangekoppeld en gaan! Ik gebruik trouwens de empire EFI hack bootdisk! Werkt ideaal! Geen geprut met DSDT bestanden.

[ Voor 19% gewijzigd door vanenkelen op 08-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

vanenkelen

Je hebt gelijk, ik vergis me. De P5KR ondersteunt AHCI en heeft zodoende geen geforceerde bios nodig. Wel de P5KC
http://www.ocxtreme.org/forumenus/showthread.php?t=3254
http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=92286

[ Voor 31% gewijzigd door himacc op 10-05-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Op mijn PC draait het inmiddels prima alles werkt

Nu ook aan het proberen op mn Sony Vaio laptop.

Ook daar draait het op maar via usb doet ie helemaal niks.
mn ingebouwde trackpad doet niks usb muizen usb sticks enz doen het allemaal niet.

Een usb probleem dus.

Heb geprobeerd met multibeast iets te kunnen verhelpen maar dat maakt ook niet uit.

Audio werkte wel in 1x!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Remco TR

heb je geupdate en werkte de USB daarna niet meer? Welk versie van OSX draai je? Had bij de installatie ook geen muis (da's wel heel apart installeren)?

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 11-05-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
OgWok schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:54:
@Remco TR

heb je geupdate en werkte de USB daarna niet meer? Welk versie van OSX draai je? Had bij de installatie ook geen muis (da's wel heel appart installeren)?
Niet geupdate heb 10.6.3. Tijdens install ook geen muis alles met keyboard moeten doen en dat is knap lastig als je van windows komt :p

Maar toch gelukt maar geen trackpad of usb dat werkt..

Heb geinstalleerd met orginele osx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@Remco Tr

Je kan kijken of een USB kaartje in een uitbreidingsslot wel werkt (moet er wel inzitten dus) PCI express of pcmcia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
OgWok schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:38:
@Remco Tr

Je kan kijken of een USB kaartje in een uitbreidingsslot wel werkt (moet er wel inzitten dus) PCI express of pcmcia.
Die heb ik helaas niet ben nu bezig met iaktos versie die heeft iets meer customs. Fingers cross..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik wil ook graag Mac OSX installeren op mijn oude test pc. Denken jullie dat de volgende hardware ondersteunt wordt :

MSI P35 Neo 2 FR moederbord
Intel E8400
Crosshair Dominator 2Gb DDR2 800Mhz
Nvidea 8800 GT

Lan en Audio zijn Onboard.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

ricjuh

Jouw setje moet het zeker doen met 10.6 en hoger. zie

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=192957

zorg dat ie in de bios: HD op AHCI staat
gebruik alleen sata spul, is de voorkeur

iboot en installer DVD 10.6
daaarna multibeast installeren op je HD
bv easybeast en daarna de alegemene voodooHDA 1.7.2 de laatste en voor lan gebruikte hij driver(Realtek 8139 PCI network card) maar de onboard lan(Realtek 8111B) wordt mogelijk ook goed door multibeast ondersteund

[ Voor 53% gewijzigd door himacc op 13-05-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

@himacc

Thx voor de info.. Daar kom ik een heel eind mee hopelijk..
Ik ga er morgen mee aan de slag en zal jullie op de hoogte houden.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Is er een 100% vanilla en 100% werkend systeem dat écht makkelijk te installeren is? Ik wil upgraden naar i5 of sneller maar heb geen zin om weer twee dagen bezig te zijn met m'n te DSDT bewerken, kexts uitzoeken etc :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zou zeggen houd dan deze site in de gaten voor een sandy bridge pre-made dsdt:
http://www.tonymacx86.com/dsdt.php

ik quote even netkas:
P.S. imac’s update as well as 10.6.8 beta has sandy bridge video drivers.
Betekent dat de HD2/3K chipsets nu werken?
Wil namelijk naast mijn macbook een wat capabler systeem hebben maar ik kan geen acceptabele graka vinden met mini displayport behalve hele dure, 58xx/59xx/68xx/69xx die ook nog eens te lang zijn om in mijn m-atx behuizing te passen. Wil eigenlijk graag mijn 24" led cinema meenemen die k nu op mijn macbook gebruik en dit is het enige wat mij tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
ik kreeg tot nu toe mijn bcm440x niet aan de praat in snow leopard(wel bij leopard).
en na (gemiddeld)lang googlelen kwam ik uit op dit topic in het italiaans.
en google vertaal hielp mij hierbij.
maar om het makkelijk te maken voor mensen die het net als ik zoeken, even in het nederlands:
backup /system/library/extensions/AppleHPET .
gooi deze daarna in de prullebak.
reboot met -v -f en hoop dat hij het doet.
hopelijk werkt dit ook bij anderen.
onthoud wel dat ik ook de meeste andere kexts can de bcm440x heb geinstalleerd
je hoeft voortaan niet meer met -f te booten
heb wel het idee dat het opstarten langer duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer SL te installeren maar dat wil niet echt lukken, ik heb inmiddels iBoot gebrand en daar kom ik ook voorbij. Als ik mijn SL dvd invoer gaat het ook allemaal goed totdat ik bij het keuze menu voor de taal kom. Ik kan namelijk nergens op klikken, kan wel m'n muis bewegen maar klikken is helaas niet mogelijk..

Ik heb gboot met:
- PCIRootUiD=1
- -x
- een combinatie van deze 2

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor zodat ik daarna weer verder kan met het installeren en afronden van SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:12:
Ik probeer SL te installeren maar dat wil niet echt lukken, ik heb inmiddels iBoot gebrand en daar kom ik ook voorbij. Als ik mijn SL dvd invoer gaat het ook allemaal goed totdat ik bij het keuze menu voor de taal kom. Ik kan namelijk nergens op klikken, kan wel m'n muis bewegen maar klikken is helaas niet mogelijk..

Ik heb gboot met:
- PCIRootUiD=1
- -x

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor zodat ik daarna weer verder kan met het installeren en afronden van SL?
Precies zelfde probleem hier.
x4 955 3.2
4gb
870 EXTREM3
GTX460

Edit1:
Heb NawCom's CD gedownload en geprobeerd.
Ik kreeg de error dat ik niet verder kon omdat hij PCI configuration aan het uitvoeren was, 10 min op laten staan werkte nog niet. Even gegoogled en mensen zeiden dat oudere (8xxx serie etc) wel werkten. Dus even een 8600GT ingeprikt en hij is bezig met installeren _/-\o_
Nog 30 min, hopelijk gaat het naar wens.

Edit2

Ok dit is minder. Instal succesvol en nu zit ik vast op Additional Information.
http://i56.tinypic.com/2a69lhs.jpg

Reboot gedaan en hdd gekozen en het is succesvol! Nu updaten etc.

Edit3

Na apple logo krijg ik continue kernal panics. Morgen mar is kijken wat er fout is.

[ Voor 43% gewijzigd door s1ck op 22-05-2011 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

vanenkelen schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Ik heb afgelopen weekend een hackintosh werkend gekregen op een Asus P5KR, waarbij ik na heel veel AHCI/IDE problemen uiteindelijk tot aan de melding "Still waiting for root device" kwam.

Na een rondje googlen heeft de laatste tip in deze wiki mij uit de brand geholpen!

"Unplug all drives from the motherboard (CD/DVD) except the install drive and install via a USB DVD drive. It seems that OSX86 tries to install to a DVD drive on occasion. This worked for me on 7 different machines with this issue. You may reconnect after the install.".

Ik heb deze USB DVD drive gekocht en het werkte vlekkeloos.... Ik was bereid de gok te wagen voor 33 euro (bij informatique) en het pakte goed uit... maar of het bij jou ook werkt...
Ja enige tijd terug de hoop opgegeven haha.
Maar wanneer kan ik de dvd drive komen lenen ? :P

ik ben nu aan het kijken of ik via via dat ding kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders dit probleem ook op hackintosh.nl terwijl ik toch in gelogt ben:
Aanmelden verplicht
U moet zich aanmelden om andere pagina's te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dat heeft iedereen helaas. De wiki heeft af en toe zijn kuren, waarbij hij aangeeft dat inloggen verplicht is. De Mediawiki software werkt erg slecht samen met onze forumsoftware Vbulletin.
Dit moet elke keer manueel opgelost worden ;). Ik heb het doorgegeven aan de beheerder, die zal het zo snel mogelijk oplossen.

Verder hoeft dit natuurlijk niet via Tweakers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
3DDude schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:14:
[...]

Ja enige tijd terug de hoop opgegeven haha.
Maar wanneer kan ik de dvd drive komen lenen ? :P

ik ben nu aan het kijken of ik via via dat ding kan regelen.
Eeehmm, ja, gewoon 3 tientjes neerleggen. Je woont toch niet in de goot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:12:

Ik heb gboot met:
- PCIRootUiD=1
- -x

Ik heb ook last van bovenstaand probleem echter de muis kan ik niet bewegen en het keyboard werkt ook niet. Gaat om SL icm een Asus P5W DH moederbord. Heb jij het op kunnen lossen Smitmartijn?

Edit: op Hackintosh.nl meldde men dat het aan de recente SL dvd lag (10.6.7). Ik gebruik nu versie 10.6, maar het installatie scherm komt niet eens in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/2586/fotohf.jpg
Iemand enig idee?

[ Voor 13% gewijzigd door JvdS op 06-06-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

@JvdS

het lijkt hierin te zitten:
http://www.insanelymac.co...on/index.php/t185186.html

1) Copy/Paste IOSerialFamily.kext to your desktop.
2) Right click, Show package contents, Contents, Plugins (delete InternalModemSupport.kext)
3) Then using kexthelper re-install IOSerialFamily.kext to your S/L/E
4) Repair permissions and restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst een week zitten hacken met OSX op me Thinkpad T60. Kreeg SATA, geluid, VGA (via driver hex edit) werkend. Toen kwam ik eracher dat de wireless driver geen encryptie ondersteund (Atheros)... Balen, want dat wil ik echt wel hebben, kan anders nergens op de wifi.

Zijn er toevallig PCMCIA wifi kaarten (die helemaal in de laptop passen), die goed ondersteunt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Sterker nog, je kan zelfs wifikaartjes kopen om je interne te vervangen :).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou helemaal ideaal zijn. Ik heb nog geprobeert de wifi module uit mijn T43 erin te zetten, maar die paste niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tis een minipci expres slot als het goed is. Maar het schijnt met thinkpads wat lastiger te zijn. Zie hier:
http://www.thinkwiki.org/wiki/MiniPCI_Express_slot

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik heb deze http://www.thinkwiki.org/..._Mini-PCI_Express_Adapter

Hm, volgens forum zou deze moeten werken: Dell 1490 Mini PCI Express. Eens verder zoeken, bedankt voor de tip, wist niet dat het een standaard kaart/formaat was :)

EDIT: Andere kaart er in zetten, gaat dus niet 1-2-3. (Whitelist in BIOS). Zijn er workaround, eens in verdiepen.
http://www.thinkwiki.org/...ized_MiniPCI_network_card

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
himacc schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:55:
@JvdS

het lijkt hierin te zitten:
http://www.insanelymac.co...on/index.php/t185186.html

1) Copy/Paste IOSerialFamily.kext to your desktop.
2) Right click, Show package contents, Contents, Plugins (delete InternalModemSupport.kext)
3) Then using kexthelper re-install IOSerialFamily.kext to your S/L/E
4) Repair permissions and restart.
Het gaat helaas om de laatste regel, die met de ATA timeout melding.
Bovenstaande acties kan ik bovendien niet uitvoeren, omdat ik nog niet eens in het 1e installatiescherm kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Zojuist de install afgerond op mijn M1530. Ben er best tevreden mee, alles werkt doormiddel van OF dsdt OF kexts :).

Het enige wat niet lijkt te werken is mijn touchpad (van ALPS). Ik heb al verschillende kexts geprobeerd van VoodooPS2. Maar ik blijf de error houden dat ik de "ApplePS2SynapticsTouchpad not found" error krijg als ik VoodooPS2 aanklik in Systeem voorkeuren. Ook wordt mijn touchpad niet herkend als trackpad :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een aparte schijf gebruiken voor mijn OSX installatie, maar ik wil een deel wel gebruiken voor data opslag voor windows of die minstens door beide gebruikt kan worden. Ik weet dat er programma's zijn waarmee je via windows mac schijven kunt benaderen. Maar ik heb liever dat windows 7 de partitie native kan benaderen en dat ik eventueel een programma voor osx gebruik om de partitie te kunnen benaderen.
Mijn vraag, kan dat? :) Dus stel, ik heb 1,5TB en ik wil 500GB puur voor OSX gebruiken en de rest voor windows data opslag. (moet dus ook 4GB+ bestanden aankunnen)

En zijn er hier verder mensen die ervaring hebben met Snow Leopard op een Asus P5E-VM HDMI? (icm. Q6600 en 8800GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:47:
Ik wil een aparte schijf gebruiken voor mijn OSX installatie, maar ik wil een deel wel gebruiken voor data opslag voor windows of die minstens door beide gebruikt kan worden. Ik weet dat er programma's zijn waarmee je via windows mac schijven kunt benaderen. Maar ik heb liever dat windows 7 de partitie native kan benaderen en dat ik eventueel een programma voor osx gebruik om de partitie te kunnen benaderen.
Mijn vraag, kan dat? :) Dus stel, ik heb 1,5TB en ik wil 500GB puur voor OSX gebruiken en de rest voor windows data opslag. (moet dus ook 4GB+ bestanden aankunnen)

En zijn er hier verder mensen die ervaring hebben met Snow Leopard op een Asus P5E-VM HDMI? (icm. Q6600 en 8800GT)
Als je de 2e partitie NTFS maakt kan win 7 lezen en schrijven. OSX alleen lezen. Weet het niet zeker, maar als je de 2e partitie BigFAT formatteerd kan hij ook grote bestanden aan. Win 7 en OSX kunnen dan lezen en schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je ook een NTFS partitie maken als je hem GUID maakt ipv MBR? Ik dacht dat dat niet kon. En guid wordt toch aangeraden voor hackintosh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Aangezien ik geen idee meer had hoe ik m'n hackintosh geïnstalleerd had, en ik wel een nieuwe schijf voor mn n'apple (nep-apple) heb liggen dacht ik at het middels een time machine restore wel zou moeten lukken. En inderdaad. middels onderstaand stappenplan is het gelukt!

1. Backup gemaakt naar USB via timemachine
2. oude schijf los
3. nieuwe schijf er in
4. booten van iBoot / Snow Leopard CD
5. Restore kiezen vanaf timemachine
6. opstarten met iBoot, multibeast geladen zodat de nieuwe HD weer boot.
7. klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39
Vraagie:

Ik heb n Dell Optiplex GX280 gratis en voor niks gekregen, en probeer hier iAtkos S3 v2 op te installeren d.m.v. deze guide:

http://hactheplanet.com/w....3_on_Dell_Optiplex_GX280

Nu heb ik dus ook dat de installatie hangt bij 8 minuten (bij 7 min. om precies te zijn). In de guide staat dat je de boot disk moet modifyen. Iemand enig idee hoe je dit doet? Heb me suf gegoogled, maar heb echt geen idee hoe je een bestand op de boot disk kan editen.
For me the installation hung with about 8 minutes remaining. To prevent the installation from hanging, I modified the file /System/Installation/Packages/scripts_b.pkg/Contents/Resources/postflight on the boot disk, removing the lines containing update_dyld_shared_cache_org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Gusev schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:45:
Vraagie:

Ik heb n Dell Optiplex GX280 gratis en voor niks gekregen, en probeer hier iAtkos S3 v2 op te installeren d.m.v. deze guide:

http://hactheplanet.com/w....3_on_Dell_Optiplex_GX280

Nu heb ik dus ook dat de installatie hangt bij 8 minuten (bij 7 min. om precies te zijn). In de guide staat dat je de boot disk moet modifyen. Iemand enig idee hoe je dit doet? Heb me suf gegoogled, maar heb echt geen idee hoe je een bestand op de boot disk kan editen.

[...]
Heb je al geprobeerd de image te editen? En daar het bestand op te zoeken en de string/file aanpassen. Of is de stap hier naar toe het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Uhm wat bedoel je precies met de image editen? Want ik heb het ISO bestand bijvoorbeeld uitgepakt met WinRAR, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Is wel onder Windows gebeurd...

Of misschien bedoel jij een andere manier van de image editen?

edit: de stap er naartoe is inderdaad het probleem dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Gusev op 19-06-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Ik ben nogal nieuw in het Hackingtosh wereldje. Ik zou het graag willen proberen, om te kijken hoe het werkt.

Ik ga binnenkort een nieuwe laptop kopen. Namelijk de: Asus-n53sv-sz404v.
Hier wil ik de dvd brander vervangen voor een ssd.

Ik wil graag windows 7 op de ssd (60GB) zetten, met daarnaast een aantal veelgebruikte programma's.
Is het dan verstandig om OS X op de gewone 750gb (7200rpm) HDD te zetten?
Of kan dit zelfs op een externe schijf? Het is voorlopig alleen maar om te proberen.

En wat ik gelezen heb, is dat je de nieuwste versie van OS X bij de Mediamarkt voor €30 kunt kopen?
Dit in tegenstelling tot wat in de OP staat.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Njay schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:47:
Voor de GMA945/950 gebruikers onder ons:

Check dit topic:

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=210660

Zo heb ik mijn GMA945 werkend gekregen voor mijn Inspirion 6400 _/-\o_
weet jij toevallig ook hoe dat zit met het intern en extern scherm.
bij mij werkt een vga scherm perfect maar het ingebouwde scherm is alleen grijs.
heb wel een tijd gehad dat alles werkte, ook het switche terwijl osx aanstond, en 2 schermen tegelijk.
behalve op de tv dmv een vga>dvi adapter die was ook grijs, zou het zijn dat hij daar geen instellingen van kon vinden en dat dit nu ook het geval is met het interne scherm.
(net als het scherm van die topic starter op insanely mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd Snow Leopard 10.6.3 te installeren door middel van de iBoot dvd en een originele SL dvd. Alles werkt volledig behalve mijn videokaart, het enige beeld wat ondersteund wordt is 1024x768. Dat is iets te laag aangezien ik 2 schermen heb en deze allebei 1680x1050 aankunnen.

Op dit moment zit er een AMD 6950 in welke is unlocked met de 6970 shaders. Mijn vraag is nu dus, heeft het zin om te upgraden naar versie 10.6.7 of heb ik dan nogsteeds dezelfde resolutie en moet ik dus opzoek naar een andere videokaart welke gewoon compatibel is met de huidige versie van SL?

En is upgraden zomaar mogelijk als je het installeren gedaan hebt via iBoot of moet ik dan nog andere stappen nemen voor dat ik hem ga upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:07:
Ik heb geprobeerd Snow Leopard 10.6.3 te installeren door middel van de iBoot dvd en een originele SL dvd. Alles werkt volledig behalve mijn videokaart, het enige beeld wat ondersteund wordt is 1024x768. Dat is iets te laag aangezien ik 2 schermen heb en deze allebei 1680x1050 aankunnen.

Op dit moment zit er een AMD 6950 in welke is unlocked met de 6970 shaders. Mijn vraag is nu dus, heeft het zin om te upgraden naar versie 10.6.7 of heb ik dan nogsteeds dezelfde resolutie en moet ik dus opzoek naar een andere videokaart welke gewoon compatibel is met de huidige versie van SL?

En is upgraden zomaar mogelijk als je het installeren gedaan hebt via iBoot of moet ik dan nog andere stappen nemen voor dat ik hem ga upgraden?
Kijk even bij tonymacx86 naar de lijst met videokaarten. (google tonymacx86 graphics card database). Daar staat vaak het DeviceID bij wat je moet invoeren om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Voor de mensen die zich afvragen of je de 10.6.8 update kan installeren op je Hackintosh:

ik heb het zojuist gedaan, en geen problemen ervaren. Eerste keer opstarten was alles wel wat langzamer, maar alles lijkt het nu nomaal te doen!

Edit: Alles werkt wel, behalve het geluid.. Volgens Apple heb ik geen geluidsapparatuur meer, ook niet na het opnieuw installeren van m'n driver package (GA-P35-DS4 Snow Pack.pkg)

Ach ja... morgen maar even een timemachine restore.... komt het vast weer goed :)

Edit2: restore gedaan, daarna gevonden dat multibeast de audio zou kunnen fixen.. update gedraaid, multibeast er over heen ..helaas.. KP :), weer een restore..

Edit3: restore, update, multibeast om de hd boot te fixen, daarna mn orignele G35-DS4.PKG geinstalleerd voor audio.. en alles werkt :0

[ Voor 58% gewijzigd door Murzeltje op 25-06-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Dit zijn de verbeteringen in OSX 10.6.8:

Wat is er inbegrepen?

Verbeteringen aan de Mac App Store om uw Mac klaar te maken om te upgraden naar Mac OS X Lion.
Lost een probleem op die ertoe kunnen leiden Preview onverwacht wordt afgesloten.
Verbetert de ondersteuning voor IPv6.
Verbetert de VPN betrouwbaarheid.
Identificeert en verwijdert bekende varianten van MacDefender malware.
Corrigeert tijdzone gegevens in iCal voor Lissabon-Portugal.
Voegt de mogelijkheid toe om Kerberos-verificatie te gebruiken om een ​​web proxy server te benaderen.
Lost een probleem op bij het opslaan van documenten van Xcode of TextEdit bij het gebruik van een NFS home directory.
Lost een probleem op bij het importeren van bepaalde media bestanden in Final Cut Pro.
Inclusief RAW-compatibiliteit voor extra digitale camera's .

Mac OS X v10.6.8 bevat ook oplossingen die in de Mac OS X v10.6.7 Snow Leopard Font-update:

Verhelpt een probleem waarbij sommige OpenType-lettertypen niet correct worden weergegeven in bepaalde toepassingen.
Lost problemen op met afdrukken vanuit Voorvertoning.
Verhelpt een probleem met PDF-bestanden die niet openen in PDF-weergave toepassingen van derden.
Lost ongeldige font fouten op bij het afdrukken met PostScript-printers.

Vooral eerste regel is interessant. Lion zal alleen via de Mac App Store verdeeld worden.

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 25-06-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

OgWok schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:03:

Vooral eerste regel is interessant. Lion zal alleen via de Mac App Store verdeeld worden.
Dat was al bekend bij de WDCC.."will only be available through the appstore"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Murzeltje schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:46:
[...]

Dat was al bekend bij de WDCC.."will only be available through the appstore"
Mooi, en hoe gaan we dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

OgWok schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:18:
[...]

Mooi, en hoe gaan we dat oplossen?
Daar heeft niemand nog een antwoord op denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Murzeltje schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:37:
[...]

Zo worden er weer een hoop OSX liefhebbers in de illegaliteit gedreven........... ;) (die anders de DVD zouden kopen)

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 26-06-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Murzeltje schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:37:
[...]

de huidige lion developers previews hebben ze ook op dvd's dus het besturingssysteem ondersteunt het wel.
dus waarschijnlijk zetten ze hem op een dvd.
of ze moeten uitzoeken hoe je hem kan updaten als een echte mac.
op het ogenblik kun je ook updates uitvoeren zoals 10.6.7 en 10.6.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

erik23 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:28:
[...]

de huidige lion developers previews hebben ze ook op dvd's dus het besturingssysteem ondersteunt het wel.
dus waarschijnlijk zetten ze hem op een dvd.
of ze moeten uitzoeken hoe je hem kan updaten als een echte mac.
op het ogenblik kun je ook updates uitvoeren zoals 10.6.7 en 10.6.8.
Ik heb via via een .dmg van lion preview 2 geprobeerd te installeren op 10.6.7, maar dan krijg k de melding "systeem is niet geschikt"

ach. ik draai nu 10.6.8 op mn hackintosh en wie weet werkt de update vanuit de store straks gewoon.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Murzeltje op 26-06-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Na heel veel ploeteren is het me gelukt om een werkende 10.6.7 installatie op mijn Dell Optiplex te installeren 8) Nou was ik benieuwd naar het volgende:

Hoe kan ik nu het beste mijn systeem backup-en mocht er iets verkeerd gaan? En dan bedoel ik dus een soort van kloon van mijn gehele image...

Ik heb Time Machine backup aangezet die een backup maakt naar een USB stick.

Daarnaast heb ik Carbon Copy Cloner (CCC) gevonden via google. Die zou ook handig zijn...

Iemand ervaring met een andere manier of is Time Machine genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag Mac OS X gaan installeren op mijn PC via deze uitleg:
http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html
De specs van mijn pc zijn:

Computer
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
- Computermodel: G31M-S2L
- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
- Model: G31M-S2L
- BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.
- BIOS Model: Award Modular BIOS v6.00PG, versie F6
- Aansluitingen: PCI (Vrij), PCI (Gebruikt), PCI (Vrij), PCI (Vrij)
- Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB (USB), USB (USB)

Processor
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8200 @ 2.33GHz (Quad Core)
- Kloksnelheid: 2333 MHz
- Socket & Cache(s): Socket 775, 2048 KB L2 Cache

Geheugen
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Grootte: 4094 MB RAM
- Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM)

Hardeschijf
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Bestandstype(s): NTFS (C:)
- Grootte: 931,41 GB (931,41 GB (C:) )
- Vrije ruimte: 775,15 GB (775,15 GB (C:) )

Stations
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Type(s): A: 3 1/2 Inch Floppy Drive, C: Local Fixed Disk, D: Removable Disk, E: Removable Disk, F: Removable Disk, G: Removable Disk, H: Onbekend, K: Onbekend
- Model(len): A: Onbekend, C: Hitachi HDT721010SLA360 ATA Device IDE, D: Onbekend, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30 ATA Device, K: Msft Virtual DVD-ROM SCSI CdRom Device

Geluidskaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Microsoft
- Model: High Definition Audio Device

Videokaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: NVIDIA GeForce 9400 GT (Microsoft Corporation - WDDM v1.2)
- Beeldprocessor: GeForce 9400 GT (0x0641)
- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM
- Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.17.12.7041

Beeldscherm
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: (Standard monitor types)
- Model: Generic PnP Monitor
- Schermresolutie: 1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)
- Kleurdiepte: 32-bits
- Frequentie: 59 Hz

Muis
¯¯¯¯
- Fabrikant: Microsoft
- Model: Microsoft Hardware USB Mouse
- Aantal knoppen: 2
- Aansluiting: USB

Toetsenbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: Standard PS/2 Keyboard
- Type: Enhanced (101- or 102-key)
- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model(len): Microsoft Kernel Debug Network Adapter (), Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) (), 802.11G Wireless PCI Adapter (Ethernet 802.3), VirtualBox Host-Only Ethernet Adapter ()
- Adressen: IP: 192.168.1.72, MAC: 00:23:69:DD:20:5C, DHCP: 192.168.1.254

Zal het gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@TjaGerben:

probeer het eens. Als het een moederbord is waar anderen goede ervaringen mee hebben is de kans bij jou ook groot, dat het werkt. Zou wel sowieso een USB toetsenbord en muis nemen.

Wel kan het lastig zijn op IDE hd's te installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 26-06-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 16:59
zou het werken om een externe 2,5" schijf via de esata poort van m'n XPS15 l502 aan te sluiten en hier OSX op te installeren? Heb namelijk nog niet zo veel zin om nu al weer bij m'n net opnieuw ingerichte laptop met partities te gaan knooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
rjvisje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:31:
zou het werken om een externe 2,5" schijf via de esata poort van m'n XPS15 l502 aan te sluiten en hier OSX op te installeren? Heb namelijk nog niet zo veel zin om nu al weer bij m'n net opnieuw ingerichte laptop met partities te gaan knooien..
Goede kans dat dat werkt. Heb hier een Eee-box met een sata-dock USB en daar staat OSX op. Draait prima. Intern zal net iets sneller zijn. Ook E-Sata werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:05:
@TjaGerben:

probeer het eens. Als het een moederbord is waar anderen goede ervaringen mee hebben is de kans bij jou ook groot, dat het werkt. Zou wel sowieso een USB toetsenbord en muis nemen.

Wel kan het lastig zijn op IDE hd's te installeren.
Kan ik niet installeren met een PS/2 toetsenbord en een USB muis? Want een USB toetsenbord heb ik niet. Ik heb wel gevonden dat ik via een tweak me PS/2 toetsenbord kan gebruiken na het installeren, maar ik kan niks vinden om het tijdens de installatie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
bij de install zelf heb je geen toetsenbord nodig, maar als je osx voor de eerste keer opstart wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:15:
[...]

Kan ik niet installeren met een PS/2 toetsenbord en een USB muis? Want een USB toetsenbord heb ik niet. Ik heb wel gevonden dat ik via een tweak me PS/2 toetsenbord kan gebruiken na het installeren, maar ik kan niks vinden om het tijdens de installatie te gebruiken.
Als je een beetje rondkijkt heb je voor weinig een USB toetsenbord, maakt de installatie heel wat minder gecompliceerd.

Overigens kan je het altijd proberen. Je ziet snel genoeg of het wel werkt. Ik zou zeggen gewoon aan de slag en kijken waar het schip strandt.

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 27-06-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
even een tip voor de mensen met een incompatible wifi kaart.
ik had zelf een intel 3945 mini pcie in m'n laptop zitten die het niet deed.
en nu heb ik via ebay een AR9280 besteld.
de wifi knop op mijn aspire 5610 doet het helaas niet meer maar verder werkt hij perfect voor niet te veel geld.
wel ff een andere kext installeren
eindelijk een (haast) volledige hackintosh nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn broer wilt graag mac op zijn toshiba P200-1EE hebben en dit via mijn mac dvd die bij mijn MPB geleverd werd. ik doe dit nu op deze methode : http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html

het probleem is dat hij maar blijft hangen op het mac loading screen.
weet iemand wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Gusev schreef op zondag 26 juni 2011 @ 10:53:
Hoe kan ik nu het beste mijn systeem backup-en mocht er iets verkeerd gaan? En dan bedoel ik dus een soort van kloon van mijn gehele image...

Ik heb Time Machine backup aangezet die een backup maakt naar een USB stick.

Daarnaast heb ik Carbon Copy Cloner (CCC) gevonden via google. Die zou ook handig zijn...
Een kloon van je image? Beetje dubbelop hé... :+

Maar zonder grap, Time Machine doet z'n werk meestal wel maar het is altijd handig om een CCC kloon te hebben liggen.

Een keer was mijn Mac dood (ik moest mijn backup terugzetten), maar Time Machine deed het niet goed. Ik had toen ook geen kloon. Dat was wel even stressen. Gelukkig heb ik alles nog terug kunnen zetten, maar sinds dien maak ik bij alles waarbij er iets mis kan gaan een CCC kloon. Just in case.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:38:
mijn broer wilt graag mac op zijn toshiba P200-1EE hebben en dit via mijn mac dvd die bij mijn MPB geleverd werd. ik doe dit nu op deze methode : http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html

het probleem is dat hij maar blijft hangen op het mac loading screen.
weet iemand wat te doen?
Ja, goed leren lezen in de guide.

YOU WILL NEED: A Mac OS X Snow Leopard Retail DVD

Je hebt dus een retail versie nodig, niet degene die bij de MBP is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Weet niet of dit het juiste topic ervoor is, maar wat voor behuizing gebruiken jullie? Loop zelf ook rond met wat plannetjes voor een hackintosh, maar twijfel nog of ik voor een gewone iMac zou gaan. Ik kan een tweedehands monitor scoren, maar heb niet zin om een lelijke pc kast neer te zetten. Iemand een plek waar je mooie pc kasten die qua design apple waardig zijn kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
DarkShadow schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:22:
Weet niet of dit het juiste topic ervoor is, maar wat voor behuizing gebruiken jullie? Loop zelf ook rond met wat plannetjes voor een hackintosh, maar twijfel nog of ik voor een gewone iMac zou gaan. Ik kan een tweedehands monitor scoren, maar heb niet zin om een lelijke pc kast neer te zetten. Iemand een plek waar je mooie pc kasten die qua design apple waardig zijn kan vinden?
Al is in pricewatch gekeken, of gegoogled naar een tweedehands apple kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
karstnl schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:32:
[...]

Al is in pricewatch gekeken, of gegoogled naar een tweedehands apple kast?
ja, nog niets gevonden. Wel tweedehands apple kasten op ebay, in de states lijken ze veel vaker voor te komen. Voor de rest ben ik niet zo'n modder, en het aanpassen van zo'n kast lijkt me een hels karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Deze Wesena kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
je kan ook een kast nemen die al aangepast is.
ik denk dat deze al verkocht is maar er zullen er vast wel vaker online komen.
of kijk hier eens rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was aan het rondkijken naar een nieuwe laptop, en zag dat Dell nieuwe Inspirons had uitgebracht(n5040). Hier is verder weinig info over te vinden, maar de specs volgens de website:

- Intel Pentium Dual Core P6200 (2.13Ghz)
- 15,6", resolution: 1366x768
- 3GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
- 320 GB SATA HDD
- Intel HD Graphics
- 3.072 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 1.024+1x2.048]
- WIFI: European Dell Wireless 802.11g/n + Bluetooth v3.0+HS Card

Weet iemand of dit gaat werken? Tot vandaag zijn de laptops namelijk ook nog in de aanbieding bij Dell :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Toevallig weet ik dat de wlan van die kaart werkend te krijgen is, bluetooth gedeelte echter niet.
Intel HD gfx zijn ze nu mee bezig, houdt het niet volledig bij mij laatste keer dat ik checkte was er zeker vooruitgang. Geloof dat er een build van chameleon is waarmee ze deze nu mee testen, dacht dat de desktop versie al 100% stabiel was. Rest mag geen probleem zijn eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Sandy Bridge graphics werken nu (op enkele mobo's), maar de vorige generatie (Clarkdale/Arrandale) werkt nog niet, en de vraag is of het ooit zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het niet weten: Lion is gewoon te branden waarna het zich gewoon gedraagd zoals elke andere osx installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 20:54

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:27:
Voor de mensen die het niet weten: Lion is gewoon te branden waarna het zich gewoon gedraagd zoals elke andere osx installatie :)
Zeg er dan ook even bij hoe dat moet... :F
Zo dusch: http://www.appletips.nl/een-os-x-lion-installatie-dvd-maken/ :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, voor mij was het gewoon een kwestie van de gedownloade dmg branden.
Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.