Kennis begint met informatie vergaren.
Verwijderd
ik heb wel een web en walk abbonnement,maar bepaal liever zelf wanneer ik wil dat het internet aktief is,ook gooit hij web en walk aan als ik via wifi contact maak,dan loopt zowel wifi als web en walk ?????
Je kan je netwerk instellingen op work zettenVerwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:17:
kan iemand mij zeggen hoe ik automatisch contact met het internet kan uitzetten,deze springt iedere keer aan ,ook als ik mijn verbinbing handmatig verbreek.
ik heb wel een web en walk abbonnement,maar bepaal liever zelf wanneer ik wil dat het internet aktief is,ook gooit hij web en walk aan als ik via wifi contact maak,dan loopt zowel wifi als web en walk ?????
instellingen> verbindingen> browser instellingen> automatisch instellingen decterteren uitvinken, en zet deze op werk.
Als je nog problemen ondervind dan heb ik deze methode nog voor je:
instellingen> tab - verbindingen> verbindingen> geavanceerd> netwerken selecteren> selecteer wat voor jou van toepassing is
[ Voor 29% gewijzigd door aliberto op 21-09-2008 13:43 ]
Verwijderd
Mee eens, t zijn telkens vragen over windows mobile en whatever. Wenselijk zou zijn als t over (nieuwe) software ging, nieuwe rom updates en andere gekkigheid. Iemand al een overclockprogrammatje gevonden? Ik ben al op zoek geweest naar marvell pxa etc. maar tot op heden niks gevonden. (heb overigens de DXHI1 rom geinstalleerd gisteren. loopt mooi! had bij de hh3 nog wel eens vastlopers, maar die zijn verleden tijd..Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:02:
[...]
Is ook al veeeeeeeeeeeeeeeeeel vaker gevraagd.. Lekker niveautje houden we hier op deze manier.. Veel verder als vragen over installeren van software of het uitzetten van de trilfunctie komen we hier niet lijkt het wel...
Oh jah.. Er wordt ook nog met een scheef oog naar (woohaa is wel eng!) een nieuwe rom update(!) gekeken...![]()
Sorry, moest er even uit.. Jammer dat op XDA geen omnia wordt toegelaten
Waar heb jij die romupdate vandaan? Wat zijn de verbeteringen tenopzichte van de HH1 rom?
De updates kan je onder andere vinden op *weg*. Uiteraard is het geheel op eigen risico daar de HI1 nog niet officieel uit is. Daarbij is het ook nog zo dat deze Engels is en niet om te zetten naar Nederlands.Lucky1965 schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:25:
Misschien een noobish vraag.
Waar heb jij die romupdate vandaan? Wat zijn de verbeteringen tenopzichte van de HH1 rom?
Zelf heb ik hem reeds geïnstalleerd en moet zeggen dat ik dik tevreden ben t.o.v de HH3 versie.
Jar en Jad extensies zijn volgens mij gewoon Java extensies. De Omnia is voorzien van java dus zou dat moeten werken lijkt mij. Als ze geïnstalleerd zijn zijn ze waarschijnlijk te vinden in Start -> Programma's -> Java.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:50:
is bekend of de i900 met jar en jad files overweg kan?
ik heb een site die aangeeft spellen voor de i900 te hebben,zien er mooi uit,maar zijn jar en jad extensies.
* Ga jij eerste even de regels en ons beleid lezen. Daarin kan je lezen dat wij links naar sites waar (over het algemeen) copyrighted software/firmware staat, niet toestaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 21-09-2008 15:42 ]
Verwijderd
http://pocketcm.com/imageviewer.php
(freeware)
Is er iemand die andere progs van pocketcm al gebruikt?
zoals de contactlist?
ik vind de standaard contactlist en die van spb shells niet zo chill..
teveel onnodige info erbij imo.
en er moet echt een stylus aan te pas komen en je kunt dus niet even snel een telefoonnummer en een naam toevoegen..
iemand tips?
waar ik dus geïnteresseerd in ben is: de browser verbindingen en andere categrie verbindingen, mocht je meer weten graag, alvast dank
EDIT:
Gevonden
http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/diensten_fun/mobiel_internet/internet_email_instellingen_algemeen.aspx
[ Voor 27% gewijzigd door aliberto op 21-09-2008 17:06 ]
Koop een DVD op internet of ergens in een winkel en volg de stappen. Kan niet mis.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:57:
Kan iemand mij helpen met mijn tomtom op men toestel?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Ik heb gister helaas hetzelfde gehad, ook met de i900v.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:14:
lekker,
net update uitgevoerd voor mijn omnia van g4 versie naar h1. De officiele i900v versie (heb vodafone simlock) gedownload.
Nu start hij niet meer op. Enige wat ik zie is Samsung Omnia.....
Lekkere update!!!
iemand zelfde gehad?
Morgenochtend dus maar eens even bellen met Samsung.
ho ho, dat ging om de update van eerder deze week. De rom die gister op de Samsung site stond was van 20-9, waarvan je dan toch wel zou denken dat ze dat gefixt hebben.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:20:
[...]
lees het topic ff door staat zat over gemeld ondertussen, had je dat eerder gedaan had je het wel uit je hoofd gelaten
[ Voor 3% gewijzigd door Tokus op 21-09-2008 15:47 ]
Verwijderd
Ik heb de cd-rom gekregen van een vriend..Ginz schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:45:
[...]
Koop een DVD op internet of ergens in een winkel en volg de stappen. Kan niet mis.
Maar zit geen handleiding bij:s
Verwijderd
Dan nog zou ik er niet klakkeloos vanuit gaan dat het dit keer wel een goede versie betreft na alle ellende, en dat blijkt dan ook maar weer helaasTokus schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:46:
ho ho, dat ging om de update van eerder deze week. De rom die gister op de Samsung site stond was van 20-9, waarvan je dan toch wel zou denken dat ze dat gefixt hebben.
Verwijderd
Ach wij zijn de rotste niet, kijk hier eens wat ik voor je heb gevondenVerwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:06:
[...]
Ik heb de cd-rom gekregen van een vriend..
Maar zit geen handleiding bij:s
Verwijderd
Kga zo meteen kijken:dVerwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:45:
[...]
Ach wij zijn de rotste niet, kijk hier eens wat ik voor je heb gevonden
Allesinds al bedankt:d
Verwijderd
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een simlockvrije XKHH1 en heb geen problemen het netwerk te zien, of te verbinden. Ik heb dit zowel met het netwerk thuis, als wifi op werk, als anywhere. Als ik er een tijdje op zit en succesvol kan internetten, retesnel, dan gooit hij hem er na een paar minuten uit. Ik kan het toestel tot dat moment van een PC op datzelfde netwerk wel pingen, maar op een gegeven moment valt hij weg.aliberto schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:29:
[...]
Kun je me vertellen welke versie van rom je hebt, of dat deze van Vodaphone is of niet?
Ik heb een Simlockvrije versie met hh1 rom en ondervind geen problemen met automatisch disconnecten. Echter ondervind ik wel ontvangst problemen, zal voorbeeld noemen:
...
Kan het trouwens zijn dat je netwerk onzichtbaar is anders moet je dit aanvinken tijdens instellen van je draadloos netwerk, dit doe je alsvolgt:
instellingen > tab verbindingen> Wi-fi> selecteer je netwerk of anders zoeken naar je netwerk. Vul je wachtwoord in en vink Dit is een onzichtbaar draadloos netwerk in of uit naar wens.
succes.
Als ik daarna weer iets wil doen, maakt hij geen verbinding meer, en moet ik de WIFI verbreken en opnieuw verbinden om weer even iets te doen. Dit is vooral irritant met browsen en MSN, maar ok met syncs van Exchange.
Ik krijg dus wel verbinding, krijg ook een IP adres, kan ook internetten, maar de wifi doet het ineens niet meer - is nog wel verbonden en actief, maar kan dus geen contact meer maken en is onbereikbaar tot disconnect/connect.
Signaal heb ik geen enkel probleem mee, zeer goede ontvangst.
Ik denk dus dat, zoals ik al heb nagezocht WM6 de WIFI tijdelijk suspend, maar het oppikken bij actieviteit vervolgens niet goedgaat.
PS. Heb al de Energeiespaarstand voor Wi-Fi inschakelen *uit* gezet (onder batterij\wifi)
Verwijderd
Houdt dit dan ook in dat mijn telefoon niet meer instaat is om divx bestanden af te spelen of heeft spb een eigen player die dat ook kan of zijn er alternatieven players?
Verwijderd
Zal waarschijnlijk een harde reset worden... tot zover ik weet.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:21:
Ik heb net de Omnia nieuw en zo dom geweest om een wachtwoord voor ontgrendeling in te stellen. Dit is blijkbaar niet goedgegaan, want pin die ik nu invoer doet het niet.....Hoe krijg ik dit ongedaan? whehee want kom het toestel niet meer in....
Dit gaat om de PIn code die je in het toestel insteld, of je PIN voor je eigen SIM? Om het even duidelijk te hebben.
Verwijderd
SPB Mobile Shell is precies dat wat de naam zegt: een sheel. Een mooie schil, aar er veranderd niets in de geinstalleerde bestanden (behalve hoe je ze misschien opstart of waar je ze vindt).sjors86 schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:21:
Wanneer ik spb installeer op mijn telefoon verlies ik touchplayer van samsung als ik het goed heb?
Houdt dit dan ook in dat mijn telefoon niet meer instaat is om divx bestanden af te spelen of heeft spb een eigen player die dat ook kan of zijn er alternatieven players?
Dus nee. Je verliest Touchplayer niet.
Nee, je verliest de mogelijkheid tot afspelen van DIVX niet.
SPB Mobile Shell heeft dus geen player. En tot zover ik weet heeft SPB Softwarehouse er zelf ook geen 1 in het assortiment.
En voor alternatieve players zijn er al meerdere genoemd, met als beste (imho) CorePlayer - welke ook zonder problemen XviD afspeelt, en de nummers in een map in de juiste volgorde (de touchplayer is goed, maar sorteert de nummers niet op tracknummer maar op tracktitle).
Verwijderd
Is de PIN van WM, niet de SIM......Heb al een harde reset geprobeerd, maar lukt niet.....Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:25:
[...]
Zal waarschijnlijk een harde reset worden... tot zover ik weet.
Dit gaat om de PIn code die je in het toestel insteld, of je PIN voor je eigen SIM? Om het even duidelijk te hebben.
voor duidelijkheid harde reset = call/ end button ingehouden houden en vervolgens resetknop indrukken?
Verwijderd
Yup. (Uit de topic start)Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:36:
[...]
Is de PIN van WM, niet de SIM......Heb al een harde reset geprobeerd, maar lukt niet.....
voor duidelijkheid harde reset = call/ end button ingehouden houden en vervolgens resetknop indrukken?
Dan zou ik het even ook niet weten. Heb voor je gezocht op internet, maar kan naast de harde resets (die misschien niet goed gaat bij je?) Niets vinden...
Verwijderd
Instellingen zijn al zat genoemd, GPSgate ook erop zetten en draaien, en in tomtom de losse NMEA gps muis gebruiken, bautrate 4800, poort fransom. Doe even de search er is al genoeg over geschreven, moet lukken dan.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:38:
Heeft er iemand de juiste instellingen voor tomtom V6 voor mijn toestel???
Beide knoppen ingedrukt houden en je toestel aanzetten. Reset of hoeft niet persé, maar heeft inderdaad hetzelfde effect als het toestel nog aan staat.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:36:
[...]
Is de PIN van WM, niet de SIM......Heb al een harde reset geprobeerd, maar lukt niet.....
Krijg je wel na het aanzetten met beide knoppen ingedrukt de vraag of je hem wil resetten?
Ik krijg overigens bij tomtom 6 een errormelding wanneer ik het scherm naar landscape draai, tomtom 7 schijnt wel te werken maar is helaas nog niet los te koop.
Zolang je 't samsung logo ziet na 'n firmware upgrade kun je 'm gewoon weer opnieuw flashen, dus hoef je niet naar service centrum nog.
Ik heb upgrade tot dusver alleen vanaf 'n XP systeem gedaan:
- Installeer Activesync 4.5
- Installeer samsung XP modem driver en reboot PC
- Connect 'n volledig opgeladen omnia via usb en laat activesync connecten.
- Schakel omnia geheel uit en start de flashtool
- Zet de omnia aan, het toestel wordt door de flashsoftware gedetecteerd.
- Flashen gaat geheel automatisch, wacht tot de gehele procedure is afgerond en de telefoon zelf reboot!
PDA Device Found!
-------------------------------------------------------------------------------------
PDA Device ready to download!
Please Press Start Button if You want to download image now...
-------------------------------------------------------------------------------------
PDA 1 starts downloading...
Don't plug it out until the label becomes blue!!!
Step 1. Eboot image Downloading
Downloading EBOOT...
EBOOT image downloaded.
Step 2. PDA image Downloading
Downloading PDA region #1(DISKIMAGE)...
PDA Image Length : 124617507
PDA image downloaded.
Step 3. Customer image Downloading
Downloading CSC...
GetSize : 2994176
CSC finished.
Step 4. Phone image Downloading
Downloading PHONE...
Switch USB to Phone Success...
Port Open retry (25)
Port Open retry (24)
Port Open retry (23)
Port Open retry (22)
Port Open retry (21)
Port Open retry (20)
Port Open retry (19)
Port Open retry (18)
Port Open retry (17)
Port Open retry (16)
Port Open retry (15)
Port Open retry (14)
Port Open retry (13)
Port Open retry (12)
Port Open retry (11)
Port Open retry (10)
Port Open retry (9)
PHONE finished!
Verwijderd
Nee ik kom dan gewoon weer bij het scherm waar je je wachtwoord moet opgeven.DeOS schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:40:
[...]
Beide knoppen ingedrukt houden en je toestel aanzetten. Reset of hoeft niet persé, maar heeft inderdaad hetzelfde effect als het toestel nog aan staat.
Krijg je wel na het aanzetten met beide knoppen ingedrukt de vraag of je hem wil resetten?
Verwijderd
gekke is wel dat toen ik de imagefile eropzette de batterij ook helemaal leeggetrokken werd (was vol opgeladen), schrok wel even eerst, want hij deed meteen na kopieren image helemaal niks. toen ik de lader erin deed gelukkig wel weer;)
ga zo de h1 eropzetten hopelijk lukt het nu wel...
kun je de taal van de windows zo aanpassen en zo ja hoe? moet ik dan zo`n language file downloaden?
Heb de usb-kabel al geprobeerd, maar die laadt niet op in de auto
Verwijderd
Als ik op de samsung website kijk staat het volgende:Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:51:
[...]
Nee ik kom dan gewoon weer bij het scherm waar je je wachtwoord moet opgeven.
Als u een PIN-code in het toestel zelf hebt gezet, ook wel 'toestelcode' genoemd, en u bent deze kwijt, dan is de snelle manier om het toestel op te sturen ter reparatie. de kosten zullen u in rekening worden gebracht.
Eventueel kunt u de telefoon ook op de volgende manier resetten:
- haal de batterij uit de telefoon
- laat het toestel zonder batterij 3 tot 4 weken liggen
de back-up batterij zal leeg raken en alle instellingen, inclusief telefoonnummers die in het toestel zijn opgeslagen zullen verloren raken. de PIN-code zal nu ook weg zijn.
Dit lijkt me overigens sterk
Hé, we zijn hier geen TomTom helpdesk.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:38:
Heeft er iemand de juiste instellingen voor tomtom V6 voor mijn toestel???
We hebben je op de handleiding gewezen en de TomTom applicatie van de CD is zóóó simpel...
Iets meer initiatief graag.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Ik zoek en moet blijven zoeken voor hem in orde te krijgen.
Ondertussen was het ook geen nieuw model dat ik kocht, zonder mijn weet natuurlijk mits ik volle prijs betaalde.
Nu installeer ik de languageupdate en wat raad je..
Toestel reageert niet meer:s
Pff dikke spijt van deze gsm!!!
Verwijderd
Autolader gekocht bij t for telecom die bij ons in de Dixons zit.Dezelfde die ook voor de 480 is.OKA schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:44:
Heeft er iemand al een autolader (voor weinig) gevonden?
Heb de usb-kabel al geprobeerd, maar die laadt niet op in de auto
Via usb kan hij niet geladen worden.
Verwijderd
Je bedoelt dikke spijt van je eigen actie...Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:57:
Ik zit al 2 of 3 dagen men tijd te verspillen aan deze gsm.
Ik zoek en moet blijven zoeken voor hem in orde te krijgen.
Ondertussen was het ook geen nieuw model dat ik kocht, zonder mijn weet natuurlijk mits ik volle prijs betaalde.
Nu installeer ik de languageupdate en wat raad je..
Toestel reageert niet meer:s
Pff dikke spijt van deze gsm!!!
Er is hier al behoorlijk gewaarschuwd...
Voor oplossing zie mijn eerdere posts...
Draai nu HH9 als een zonnetje... absoluut geen spijt dus.
Verwijderd
Verwijderd
Nee dat niet hoor..Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:10:
[...]
Je bedoelt dikke spijt van je eigen actie...
Er is hier al behoorlijk gewaarschuwd...
Voor oplossing zie mijn eerdere posts...
Draai nu HH9 als een zonnetje... absoluut geen spijt dus.
Ik heb nog niks geinstalleerd buiten programma's dat mochten..
Update dus van op site van samsung en tom tom.
Ik installeer de taalupdate gelijk hoe op de papieren staat en hij doet niks meer:s
Echt wel!!.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:01:
[...]
Autolader gekocht bij t for telecom die bij ons in de Dixons zit.Dezelfde die ook voor de 480 is.
Via usb kan hij niet geladen worden.
Je moet dan niet active sync maar voor opslag kiezen in usb instellingen. dan wordt de toestel wel geladen. Jammer genoeg niet in de auto met usb.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Verwijderd
probeer eerst een de omnia aan de lader te leggen, de batterij wordt namelijk leeggetrokken na update, gek genoeg....Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:11:
Hallo jongens ben ik weer, wou mijn i900v updaten. Het ging vreselijk mis en is nu dood. Ik krijg geen opstartscherm niks meer alleen maar zwart beeld en het standby knopje brand rood. Ik zal hem dus terug moeten brengen, moet dat dan naar vodafone of een samsung repaircenter?
bij mij werkt alles nu perfect en heb de update perfect uitgevoerd op mijn i900v!
superdepuper, ben weer blij! ook van die stomme vodafone software af!
Verwijderd
Ja dat was ik dus ook van plan om die stomme vodafone software deruit te krijgen. Alles ging heel goed heb het gewoon gedaan volgens de modaco site, bij stap 19 hield hij er mee op. Helemaal niets meer, ook geen herkenning van de usb. Alleen het rode lampje boven op de telefoon brand nog.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:33:
[...]
probeer eerst een de omnia aan de lader te leggen, de batterij wordt namelijk leeggetrokken na update, gek genoeg....
bij mij werkt alles nu perfect en heb de update perfect uitgevoerd op mijn i900v!
superdepuper, ben weer blij! ook van die stomme vodafone software af!
Heb hem nu net aan de lader gedaan ff kijken wat er gebeurd. En anders zit er niets anders op dan naar de vodafone winkel te brengen denk ik, en dan ben ik hem wel een aantal weken kwijt, maar goed ben wel blij voor jou dat het je gelukt is... Kom ik de volgende keer bij jou mag je de mijne ook doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 21:44 ]
Verwijderd
succes!!!
Verwijderd
weet iemand of er een gratis/goedkope manier is de i900 simlockvrij te maken?
klopt het echt dat dan je garantie verloopt?
Verwijderd
Is er iemand die het misschien erg overzichtelijk kan melden hier? Welke stap je moet doen en waar je wat kan vinden en wat je moet wijzigigen?
Vindt het een mooi toestel, maar gebruiksvriendelijk vind ik hem nog steeds niet.

Alvast bedankt!
Verwijderd
Haha erg aardig van je, ik heb ff zitten lezen op het modaco forum, er zijn meer mensen geweest die hetzelfde hadden als mij. Je hebt bij het misgaan 2 scenario's.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:56:
bij mij liep het mis omdat ik de modemdriver niet geinstalleerd had. dat gedaan hebbende nogmaals geprobeerd en toen werkte het. als je wilt mag je langskomen.... geen probleem;)
succes!!!
1. "Monahan situation" dat is dus als je hem flashed en hij herkent alleen nog maar de processor via de usb (monahan is een codenaam voor de processor in de omnia), als je tel in deze staat is moet hij opgestuurd worden en kan hij doormiddel van een misterieuze 'box' gerepareerd worden bij samsung. Maar denk dat er binnenkort wel een oplossing komt voor dit probleem want ze zijn dit aan het uitzoeken.
2. "Bricked situation AKA. Dead phone" (hier zit mijn tel in) dat is het ergste wat er is, dan doet de tel helemaal niets meer, alleen maar het standby knopje brand nog. Er is ook niks over bekend of dit te verhelpen is want de meeste mensen moeten hem OF nog wegbrengen naar een repaircenter OF de tel is opgestuurd maar nog niet terug. Sommigen denken dat de processor tijdens het flashen beschadigd is waardoor er niks meer functioneert.
Heb de telefoon net 3 dagen en ben hem nu dus alweer kwijt.
Wel is het zo dat ik het raar vind dat er op de samsungsite niets terug te vinden is over het niet kunnen updaten van je i900V telefoon. Iedereen die denkt leuk! ik ga mijn tel updaten! Die kunnen er dan wel eens bedrogen uitkomen.
Groetjes van mij!
Verwijderd
Verwijderd
Me 2, hoop dat het niet te lang duurt bij Hi! (10 werkdagen minimaal helaas!)Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:36:
Trotse eigenaar van i900 met Hi!! Nu nog in ontvangst nemen!
sorry van de dubbelpost!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 22:47 ]
Verwijderd
nee dat kan niet met de huidge HI1 ROM (bron).VPMercedes schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:12:
Ik neem aan dat de mensen die hun Omnia geupdate hebben naar een nieuwe ROm nu een Engelse interface hebben? of kan je doormiddel van die language pack hem weer naar NL krijgen?
Wil ook graag HI1 installeren maar heb geen PC met windows XP in de buurt. Die bugfix list is impressive! Jammer alleen dat er wat problemen zijn met geotagging in deze ROM.
[ Voor 28% gewijzigd door Yannick op 22-09-2008 00:47 ]
Want elke keer als ik tomtom opstart moet ik eerste weer het goeie gps apparaat kiezen
Mario Kart FC 1590-4774-1019
1. Het .mp3 bestandje gewoon in Mijn apparaat/My Documents zetten.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:16:
Weet iemand hoe ik de SMS bericht toon kan veranderen naar een .mp3 die ik er zelf op zet? Zo te zien kan ik alleen maar uit de standaard bericht tonen kiezen. Ik heb al het hele geheugen doorzocht op de pc, in de hoop dat ik mijn .mp3 file er gewoon tussen kon zetten, maar ik kan die map niet vinden.
2. Naar instellingen, persoonlijk en dan geluiden en meldingen gaan.
3. Tabblad meldingen.
Hier kan je onder "gebeurt" naar Berichten; nieuw tekstber.
en dan kan je je sms toon kiezen.
Stay Frosty!
Ik weet welke file het is "navigator.cfg" in de program files/navigator mapYannick schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:35:
Neggix heb ik vroeger ook wel eens gehad. Moet je ff opzoeken hoe de tomtom config file ook al weer heet en daarvan in verkenner bij properties het vinkje bij read-only uitzetten. Wellicht werkt dat.
Maar hoe zet ik dat bestandje op read only? op m'n omnia. Kopieren naar de pc en dan omzetten?
Of een progie op de omnia installeren? Of kan het gewoon heel makkelijk (overheengekeken??)
Verwijderd
Effe de map maken en je hoeft je apparaat niet te vullen met MP3s e.d..
Dus bijvoorbeeld \Mijn Opslag\My Documents.
Is misschien handiger...
Verwijderd
Of gewoon verbinden met je PC, dan via Mijn Computer naar je Omnia apparaat lopen (of openen van bestanden vanuit ActiveSync). En dan net als normaal, rechtermuis, eigenschappen, read/only.neggix schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:33:
[...]
Ik weet welke file het is "navigator.cfg" in de program files/navigator map
Maar hoe zet ik dat bestandje op read only? op m'n omnia. Kopieren naar de pc en dan omzetten?
Of een progie op de omnia installeren? Of kan het gewoon heel makkelijk (overheengekeken??)
Succes
Ja , zoiets dacht ik al maar had m'n kabel al ingepakt, dus dan weet ik het zeker als ik thuis benVerwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 02:11:
[...]
Of gewoon verbinden met je PC, dan via Mijn Computer naar je Omnia apparaat lopen (of openen van bestanden vanuit ActiveSync). En dan net als normaal, rechtermuis, eigenschappen, read/only.
Succes
Verwijderd
Ah, bedankt. Toch vreemd dat hij niet de files die onder My Ringtones staan pakt.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 02:10:
Voor SMS endere meldingen kan je je files kwijt in ieder My Documents map. Zowel op je Apparaat, Mijn Opslag of Storage.
Effe de map maken en je hoeft je apparaat niet te vullen met MP3s e.d..
Dus bijvoorbeeld \Mijn Opslag\My Documents.
Is misschien handiger...
Weet iemand trouwens waar ergens je kunt eigenlijk zien welke firmware je er op hebt staan?
Verwijderd
Kan ik deze functie ook downloaden/kopen voor de omnia?
Verwijderd
mijn simkaart van t-mobile is 3 jaar oud,is het beter om deze door t-mobile te laten vervangen voor een nieuwe simkaart i.v.m. gps ontvangst,ik meen ergens in de 3 forums hier iets over gelezen te hebben,maar kan het nergens meer terug vinden.
als ik nu verbinding maak met het internet verschijnt er een klein blokje met 3G erin waar normaal je ontvangst staat,daarnaast staat het zelfde blokje,maar dan groter.
kan iemand mij vertellen wat ik er op vooruit ga als ik mijn sim laat vernieuwen.
alvast bedankt voor de response.
Verwijderd
Momenteel heb ik ook een oude T-Mobile Simkaart, maar die wordt vervangen door een Nieuwe Hi kaart. Oude kaarten werken nog via het GSM netwerk en nieuwe kaarten zijn UMTS kaarten (meen ik gelezen te hebben). En met die UMTS kaarten kun je pas snel internetten.
als ik mp4-files naar de phone wil kopieren, krijg ik de melding dat dat formaat niet wordt ondersteund, en bij avi lukt het kopieren wel maar krijg ik bij het afspelen een melding dat video niet wordt ondersteunt en alleen het geluid speelt af. het gaat hier om filpjes van youtube die omgezet zijn met DVDSoft software...
pleazze ???
Omdat ze daar duurder waren, stond op interent. Ben goedkoper uit via de Hi shop.Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:05:
[...]
waarom alleen bij een HI shop kijken phonehouse belcompany tfortelecom hebben ook Hi abo's
Maar werd vrijdag gebeld, dus krijg hem vandaag.
Als ik thuis kom van werk dan ligt hij op me te wachten.
Je weet dat je 2 knoppen tegelijk moet indrukken (en ingedrukt houden)? De call & de end button? Is me niet helemaal duidelijk uit je zin namelijk. Probeer hem ook eens gewoon uit te zetten en weer aan te zetten met de 2 knoppen ingedrukt.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 07:27:
HELP: ik heb net mijn nieuwe omnia, en mijn password van vergrendeling werkt niet meer. Een harde reset lijkt niet te werken, want elke x als ik call/end button indruk+reset dan krijg ik het openingsfilmpje van omnia. Wat doe ik evt. verkeerd bij resetten?
Verwijderd
Samsung Omnia
Ik zit zelf met de branded vodafone, en wil toch wel de update erop gooien.
Tenzij mensen van deze weten dat ze echt niet werken
Verwijderd
Verwijderd
Is dit de offciele update of alleen een Taalbestand?Yannick schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:25:
iemand al geprobeerd om met het MLI bestand van de belgische samsungmobile site de phone te updaten naar de HI2 ROM? Ik heb zo'n vermoeden dat ie dan niet alleen de taal veranderd maar ook de allerlaatste ROM plaatst.
Simkaarten hebben niks met GPS te maken. Wel met GPRS/UMTS/3G.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:44:
ik heb zojuist t-mobile aan de telefoon gehad,en voor de gene die met een oude simkaart werken,klopt het dat de nieuwe simkaarten gps ondersteunen is mij net verteld,over 2 dagen heb ik mijn nieuwe kaart in huis,dit kost 10 euro.
Verwijderd
ik heb enkele contacten gecopieerd naar mijn telefoon om persoonlijke gegeven te kunnen toevoegen,alleen staan die er nu dubbel in,ik wil mijn hele simkaart kopieeren naar mijn telefoon,alleen wil ik ze dan niet dubbel er in zien staan.
ik had al een link naar total commander gehad,maar dit moet toch eenvoudiger kunnen?
dat zeg ik, ik heb het vermoeden dat hij ook de ROM update. Ga het zo eens uittesten.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:45:
[...]
Is dit de offciele update of alleen een Taalbestand?
Verwijderd
Laat het ons weten, want volgens mij is het alleen een taal wijziging.Yannick schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:06:
[...]
dat zeg ik, ik heb het vermoeden dat hij ook de ROM update. Ga het zo eens uittesten.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn Simkaart is ook al 4 of 5 jaar oud, maar mijn nieuwe abbo moet eerst ingaan voordat ik mijn nieuwe SIM kan gaan gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:09:
ik bedoel inderdaad gprs/umts,je schijnt het aanzienlijk te merken kwa snelheid en verbinding werdt mij verteld door mijn provider,raar dat ze deze niet gelijk vervangen hebben toen ik mijn web en walk afsloot eigenlijk,want toen was het ook al bekend lijkt mij.
Hopen dat ik dan wel merk dat internet sneller is.
Helaas staat ie niet op read only... Iemand dan enig idee hoe ik het kan veranderen??Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 02:11:
[...]
Of gewoon verbinden met je PC, dan via Mijn Computer naar je Omnia apparaat lopen (of openen van bestanden vanuit ActiveSync). En dan net als normaal, rechtermuis, eigenschappen, read/only.
Succes
Verwijderd
Je geeft zelf al het antwoord: .mp4 wordt niet ondersteund door de ingebakken spelers. En als je dan een AVI hebt gemaakt die alleen geluid laat horen klinkt het toch echt alsof je het naar een codec geconverteerd hebt die *ook* niet wordt ondersteund. Maak je er bevoorbeeld XviD van ipv DivX?eeyore98 schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:11:
ik stel mijn vraagje uit deel 2 nog een keertje:
als ik mp4-files naar de phone wil kopieren, krijg ik de melding dat dat formaat niet wordt ondersteund, en bij avi lukt het kopieren wel maar krijg ik bij het afspelen een melding dat video niet wordt ondersteunt en alleen het geluid speelt af. het gaat hier om filpjes van youtube die omgezet zijn met DVDSoft software...
pleazze ???
Wil je meer codec ondersteuning dan kom je uit bij pakketjes als CorePlayer.
Verwijderd
Natuurlijk merk je het. GPRS is over het algemeen iets tragerVerwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:09:
ik bedoel inderdaad gprs/umts,je schijnt het aanzienlijk te merken kwa snelheid en verbinding werdt mij verteld door mijn provider,raar dat ze deze niet gelijk vervangen hebben toen ik mijn web en walk afsloot eigenlijk,want toen was het ook al bekend lijkt mij.
Effe info (vrij vanuit google en zo):
2G GSM : 9.6 Kb/s of veelvouden hiervan met HSCSD
2.5G GPRS: 52 Kb/s Met als mogelijke uitbreiding EDGE 128 Kb/s
3G UMTS: 384 Kb/s (Maximaal 2Mb door een toepassing)
3.5G HSDPA : 3,6 Mb/s (maximaal 7Mb)
Verwijderd
Na alles wat hier voorbij is gekomen, wil je alsnog je branded vodafone toestel van een nieuwe ROM voorzien? (Je hebt dus een i900v, correct?)Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:44:
Weet iemand welke updates voor welk toestel is op de samsung site?
Samsung Omnia
Ik zit zelf met de branded vodafone, en wil toch wel de update erop gooien.
Tenzij mensen van deze weten dat ze echt niet werken
Geef dan jezelf eerst antwoord op de volgende vragen (en ons misschien ook):
Welke firmware heb ik nu?
Waarom wil ik die vervangen? (Met andere woorden: functioneert het toestel nu niet?)
Kan ik daar nog een maandje of zo mee wachten zodat ik veel minder risico loop op problemen omdat ik niet in de eerste batch knutselars zit?
Eigenlijk gelden deze vragen voor iedereen. Als je het wilt en het risio wilt lopen, we zitten op tweakers dus tja. Maar ik heb nu zoveel keren langszien komen dat mensen het eigenlijk alleen maar doen omdat *hij nieuwer* is, maar niet eens weten of en wat ze er mee winnen.

Dit is niet persoonlijk naar jou, alleen gebruik ik je vraag om nog even een extra waarschuwing eruit te gooien.
werkt niet, krijg foutmelding:Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:09:
[...]
Laat het ons weten, want volgens mij is het alleen een taal wijziging.
"Het geselecteerde bestand is bestemd voor het apparaat i900XX. Controleer het bestand en selecteer het juiste bestand."
[ Voor 26% gewijzigd door Yannick op 22-09-2008 12:24 ]
Verwijderd
Wel via de pc (gaat wel langzaam trouwens), maar ik begreep dat hij in de auto bedoelde.mucuracat schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:21:
[...]
Echt wel!!.
Je moet dan niet active sync maar voor opslag kiezen in usb instellingen. dan wordt de toestel wel geladen. Jammer genoeg niet in de auto met usb.
Verwijderd
hmm okYannick schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:48:
[...]
werkt niet, krijg foutmelding:
"Er is geen afbeeldingsbestand met meerdere talen in de map Mijn opslag. U kunt de nieuwste MLI-bestanden downloaden van "http://www.samsungmobile.com"."
Is Windows Update (Instellingen - Systeem) trouwens hetzelfde als een ROM update?
Verwijderd
Verwijderd
Is iedereen ROM fetisch aan het worden ofzo ?
Al diverse mensen die hun toestel hebben verkloot door foutieve ROMS
Hoe vaak is het al niet gezegt ga naar een service punt als je zo iets wilt doen
Als je er geen verstand van hebt LAAT HET DAN
En voor alle nieuwe mensen hier LEES EENS DE TOPICSTART DOOR en gebruik de zoek functie
100 keer de zelfde vraag beantwoorden wordt vervelend probeer zelf ook eens eerst wat uit te vogelen, en als je er dan nog niet uitkomt kom dan maar met de vragen
een aantal handige tips:
Laat je ROM lekker voor wat het is zolang ie het doet is het goed wil je een nieuwere ga naar een service punt
Heb je problemen met je WiFi check je router/accespoint 9 van de 10 keer ligt het daar aan
En voor vragen over hoe je iets moet instellen: er zit een handleiding bij lees hem eens door hij is er niet voor niets
Lees het forum door voor je een vraag stelt
Bij mij speelt ie avi en mp4 af.. Zonder probleem...eeyore98 schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:11:
pleazze ???
Heb je hem in de juiste resolutie?eeyore98 schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:11:
pleazze ???
Verwijderd
google: http://forum.ppcgeeks.com/showthread.php?t=4763Mijn vader heeft de F480 met de functie muziek herkennen.
Kan ik deze functie ook downloaden/kopen voor de omnia?
Is al 400x voorbij gekomen: http://store.conduits.com/pocketplayer.htmlals ik mp4-files naar de phone wil kopieren, krijg ik de melding dat dat formaat niet wordt ondersteund, en bij avi lukt het kopieren wel maar krijg ik bij het afspelen een melding dat video niet wordt ondersteunt en alleen het geluid speelt af. het gaat hier om filpjes van youtube die omgezet zijn met DVDSoft software...
pleazze ???
Google:kun je zonder in het register te gaan knoeien switchen tussen je sim en telefoon contacten?
ik heb enkele contacten gecopieerd naar mijn telefoon om persoonlijke gegeven te kunnen toevoegen,alleen staan die er nu dubbel in,ik wil mijn hele simkaart kopieeren naar mijn telefoon,alleen wil ik ze dan niet dubbel er in zien staan.
ik had al een link naar total commander gehad,maar dit moet toch eenvoudiger kunnen?
Hide SIM cab: http://www.yourfilehost.c...file=Hide_Sim_Contact.cab
Copy SIM: http://www.smartphonefreeware.mobi/download-sim-manager.html
Is er al een linkje om de juiste instellingen te krijgen voor route 66 mobile 8. Mijn gprs gaat steeds aan bij het navigeren
Nodata: http://www.modaco.com/con.../246171/new-free-utility/
Nee.. Update is ongeveer hetzelfde als windows update. RTFM!hmm ok
Is Windows Update (Instellingen - Systeem) trouwens hetzelfde als een ROM update?
Als je het lijstje met fixes leest snap je wellicht beter waarom iedereen z'n ROM wil updaten. Zo'n beetje de helft van de problemen die mensen tegen komen in dit forum worden in de ROM update gefixed (out of memory bij camera, batterij / standby problemen, problemen wifi/gprs selectie, heel veel andere wifi fixes (ligt dus niet in 9 van de 10 gevallen aan access point config)). Overigens gaat het niet heel vaak mis. Zover ik kan nagaan gaat het alleen mis bij vodafone ROMs. In andere gevallen heb ik nog niemand met een bricked toestel gehoord. Ik adviseer dan ook niet naar een service point te gaan (daar hebben ze de laatste HI1 ROM nog niet) en als je niet verknocht bent aan het Nederlands (T9) gewoon de engelse HI1 gauw te installeren.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:01:
Ben ff 2 dagen weg en jeetje wat een gez**k over ROM update's
Is iedereen ROM fetisch aan het worden ofzo ?
Al diverse mensen die hun toestel hebben verkloot door foutieve ROMS
Hoe vaak is het al niet gezegt ga naar een service punt als je zo iets wilt doen
Als je er geen verstand van hebt LAAT HET DAN
[...]
Vraag over GpsGate, hoe kan ik zien hoeveel dagen ik er nog gebruik van kan maken?
[ Voor 91% gewijzigd door BMW_M3 op 22-09-2008 12:52 ]
Signature
Verwijderd
heb het geinstalleerd,nu zie ik inderdaad alleen de contactpersonen die in mijn telefoon staan.
alleen nu kan ik helemaal nergens mijn contactpersonen meer vinden whahahahahahaaha.
is het 2e prg wat je aangeeft hiervoor?als dit niet het geval is,is er ook geen nood aan de man,want mijn contacten staan nog altijd op mijn sim,vindt het alleen makkelijk om te weten omdat ik nieuwe contacten altijd op mijn sim zet zodat ik niets hoef in te typen bij switchen telefoon.
deze link was ik nog nergens tegen gekomen in alle 3 de forums,aanrader voor alle i900 bezitters ,.
ik heb inmiddels contact manager ook geinstalleerd,helemaal top nu,kan gewoon mijn contacten op de sim bewerken.
thx thx thx
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 12:50 ]
Bij mij moppert die dus wel over die incorrecte software.NIKDCC schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:05:
[...]
Overigens heb ik die 'incorrect software version' melding nooit gezien en dit dus nooit gedaan.
Als ie tijdens upgrade niet moppert hoef je dit dus ook niet te doen!
Als ik die stappen van hierboven doe en de HI1 versie erop heb kan ik hem dan wel weer naar het nederlands zetten?
nee dat kan niet.Lucky1965 schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:47:
[...]
Als ik die stappen van hierboven doe en de HI1 versie erop heb kan ik hem dan wel weer naar het nederlands zetten?
heb nu geprobeerd met de XKHH4 Language update van de Nederlandse samsungmobile site maar dat werkt ook niet. Hij gaat dan wel over naa het zwarte scherm waarin staat dat ie in zo'n 10 minuten de file gaat kopieren. Echter dan start hij binnen 10 seconde gewoon weer op als of er niks aan de hand is. M.a.w. alle gaat goed tot stap 10 van de handleiding. Toch maar naar Engels dan en HI1 installeren.Yannick schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:48:
[...]
werkt niet, krijg foutmelding:
"Het geselecteerde bestand is bestemd voor het apparaat i900XX. Controleer het bestand en selecteer het juiste bestand."
[ Voor 66% gewijzigd door Yannick op 22-09-2008 13:13 ]
- Thugbear: op de site van Samsung staat bij de specificaties dat mp4 ondersteund wordt, net als Divx en Xvid. In DVDVideosoft kies ik voor video downloaden en direct omzetten naar avi.
- Neggix: yes, mp4 wordt dus wel ondersteund.... Thanx.
- Xminator: resolutie zou ook nog kunnen - ga ik me in verdiepen, net als in andere manieren van omzetten.
- US1111: is mijn vraag 400 keer voorbij langsgekomen??? ik heb alle drie de delen van dit topic doorgespit voor ik mijn vgraag er weer op heb gezet...!!
Sorry dat we (nog) niet allemaal experts zijn hier maar ik dacht dat we ook mochten leren. Zeuren is mijn bedoeling niet, maar steeds wat verder komen omdat ik phones interssant vind. Iedereen is toch een keer begonnen....
Dit topic is gesloten.