Ik heb sinds kleine 3 weken de Samsung Omnia Millionairs pack gekocht a 620 euro(dus geheel simlock vrij) en begin dit toestel steeds meer een afknapper te vinden, voor hetgeen biedt en kan.
Had er meer van verwacht. Moet wel zeggen dat ik totaal onbekend was met een Windows mobile toestel en andere high end telefoons, had meestal een wegwerp telefoon van 30 euro.
Iphone is de hype met touchscreen begonnen.
Eigenlijk bestond het al eerder, maar voor de consument werd het toen pas echt bereikbaar.
De achterliggende gedachten van touch screen is leuk maar kent ook vele nadelen:
* Tijdens internetten vaak beeld gevuld door je "toetsenbord", moet deze dan weer weg klikken om normaal te kunnen lezen. (en wat in mijn ogen ook al problematisch gaat qua surfen, kom hier nader op terug)
* Reageerd niet altijd perfect. Te denken aan te ver doorscrollen of net de verkeerde applicatie of letter aantikken.
* Werken met een Stylus, ipv met je vingers. (Bij windows mobile telefoons)
Andere dingen wat me aan de telefoon / applicaties storen zijn:
* Stylus bengelt maar een eind rond, kan zo je telefoon in je zak beschadigen of je kan deze verliezen, want het touwtje eraan lijkt me op den duur door het getrek niet echt te volstaan.
* Geen TV- out kabel meegeleverd even als een aanstekerplug aansluiting voor auto. Voor 620 euro mag je toch wel verwachten dat dit wordt meegeleverd.
* Geen Lederen tasje in de doos, moet je moeilijk doen met een voucher en invullen aan gegevens en dan is de vraag maar wanneer je het lederen tasje ontvangt, mogelijk Omnia dan al onder de krassen.
* FM radio luisteren alleen mogelijk met bijgeleverde kabel waarop je dan je hoofdtelefoon kan aansluiten.
* Internet pagina's worden chaotisch weergegevens als deze niet voor mobiel geschreven zijn.
* Het is leuk dat je een foto kan maken en 5 mega pixel camera heeft, kwaliteit is echt korrelig en niet helemaal natuur getrouw.
* Filmen is leuke optie maar bij de resolutie van 640x480 filmen merk je dat het schokkerig gaat door te weinig frames per seconde.
* Zodra een applicatie gestart is en je drukt op kruisje dan wordt deze niet afgesloten, je moet dan deze in taakbeheer uitschakelen, scheelt ook weer processor kracht, wat weer resulteert in betere accu duur.
* Het is hier al eens vaker voorbij gekomen maar contactpersonen toevoegen van Messenger levert een rotzooi bij je telefoonnummers.
Verwijder deze contact personen niet!!! dan ben je ze in MSN ook kwijt. Hoe je dit kan veranderen is alsvolgt je maakt weer je nieuwe account aan met dezelfde naam en voeg deze niet toe (synchroniseren.)
Tip : Sla in MSN van iedereen hun adres, telefoon en email gegevens op waarvan je het nodig acht. Hoe je dit doet kan op 2 manieren.
1e methode is :
Data invullen bij Messenger op pc
Je hebt rechtsboven van je contactpersoon meestal een foto staan, klik daaronder op het pijltje dat naar beneden wijst > Mobiele telefoonnummer toevoegen en vul dan de rest in.
Methode 2 =
Vul alle persoonsgegevens handmatig in op je Windows Mobile toestel door middel van :
Kies een persoon die normaal op je simkaart staat > selecteer rechtsonderin menu > Opslaan in contacten.
Het is een rot werk maar je wordt er wel voor beloond. Momenteel ben ik nog bezig met alles te perfectioneren aan mijn contactgegevens lijst dus kan nog niet helemaal zeggen hoe het werkt. maar als het goed is en je zou je contactpersonen van messenger synchroniseren met je toestel dan is het gelijk overzichtelijker bij telefoonnummers en email adressen en contact personen.
Mocht je Tom Tom erop hebben dan hoef je niet altijd meer de straat of een bedrijf of postcode te zoeken, deze gegevens staan al in je contactgegevens mits je de bovenstaande handeling gedaan heb. Hoe contactpersonen in Tom Tom selecteren :
Druk op je beeld > Navigeer naar > rechts onder pijltje drukken, 2e pagina zie je dan contact persoon en Tom Tom zal je er naar toe begeleiden.
Bij geen contactpersonen / adres gegevens ingevuld wordt deze optie niet aangevinkt.
Internetten
T-Mobile adverteerde met razendsnel internetten, echter duurt een pagina laden wel 2 a 4 minuten in sommige gevallen, omdat ik hier in Vlissingen geen tot slechte 3g verbinding heb. Heb ook geklaagt en wordt gekeken wat ze voor me kunnen doen.
Na veel negativiteit wil ik ook paar pluspuntjes opnoemen van deze telefoon:
mp3speler functie geweldig
mp3 beltonen
Mooi design
Past lekker in de broek (is niet te dik)
Interne gps
Messenger
Kort samengevat :
Persoonlijk had ik beter achteraf gezien voor een mobiele toestel kunnen gaan met volledig toetsenbord.
Dit had veel ergenis moeten schelen.
Maar ik kon de looks van de Omnia niet weerstaan en de release van de Sony Experia X1 was voor mij te ver weg.
Ook was ik onbekend met de wat exotischere telefoons waardoor het allemaal voor mij een moeilijke stap was, vond en vind het nog steeds de bediening niet prettig. Ik zou deze telefoon aan een ander niet zomaar geven in verband met gebruikersonvriendelijkheid.
Verder heb ik nog een paar vragen:
Ik kan mijn contactpersonen niet backuppen met het Windows Mobile apparaatcentrum op de pc onder de categorie : Instellingen voor mobiel apparaat. > Instellingen voor inhoudssynchronisatie wijzigen.
De enige die aangevinkt zijn : Mobiele favorieten en Bestanden, de anderen zijn niet aan te vinken.
Ik maak gebruik van Windows Live mail en heb geen Outlook. Volgens mij werkt Outlook niet met MSN / WLM. Iemand een oplossing hiervoor?
De vraag die eerder al in het forum gesteld was en benieuwd naar ben is:
Er is dus een file te downloaden voor een niet branded Omnia toestel op de site van Samsung. Wat gebeurd er als ik deze installeer?
Ben ik dan al mijn contact personen en andere gegevens kwijt of is het een normale update?
Ik las hier dat iemand een 2e stylus erbij kreeg, ik kreeg er echter maar 1, wat is het correcte antwoord?
Is er geen alternatief om je radio te beluisteren zonder de bijgeleverde kabel?
Wilde namelijk via bluetooth radio luisteren. Te denken aan een virtuele (software matige) ontvanger anders moet ik het met internet radio doen, maar heb dus niet altijd goed bereik hier.
Hopende dat iemand me met mijn vragen kan helpen, mocht je zelf nog vragen hebben of iets is je niet duidelijk vraag maar raak.
Kennis begint met informatie vergaren.