Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.966 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:33

Jazzper

BB4E^Guerilla

Oh man, ik ben al de hele dag verliefd!

Ik reed vanochtend door de woonwijk toen ik een 200 serie zag uitparkeren. Een zilveren. Ik lette er verder niet op, maar bij het stoplicht iets verder stond hij naast me. Een 242 GT zilver met oranje/zwarte striping. Kick ass! Ik lette niet op, want het werd een sprintje en ik zou hem moeten hebben met mijn 150PK 2 liter turbo (maar wel 1400kg wegende burgerbak). Althans, wat doet zo'n ding? Hij won in ieder geval. Wat een beauty!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Haha, lachen dat hij won.
Als de auto er een tikje afgeragd uitzag en jij in het zuiden des lands woont heb ik een flauw vermoeden dat de auto niet helemaal standaard meer is.

Volgens mij heeft zon 242GT tegen de 150-170 pk en zal rond de 1200-1300 kg wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik woon in zeist. Stikt hier van de (oudere) Volvo's in mijn buurt. Ik zal kijken of ik hem nog een keer kan spotten. Heb even lopen googlen, maar dat zijn best bijzondere types zag ik. Niet bepaald 13 in een dozijn. Kenteken was iets met HN? 10-HN-?? of HN-??-??

edit: hoewel ik het verder niet zo boeiend vind is mijn auto 235nm @ 2100rpm / 110kW en die 242GT doet 190nm @ 103 kW @ 5750 rpm en beiden ongeveer even zwaar. Maar goed, ik rij liever zo'n mooie zilveren sloep dan mijn, overigens ook mooie imho, xantia break.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazzper op 17-02-2009 22:50 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:22:
Ik zou lekker met de 740 op vakantie gaan. Je hebt het over relaxed cruizen... Volgens mij zet je buiten de bebouwde kom van je woonplaats de 740 in de 5e versnelling en schakel je op de eindbestemming weer eens een paar tandjes terug. Veel valt er niet te schakelen, net zo easy als je autmaat waarschijnlijk.

De handbak heeft een overdrive neem ik aan, de 240 heeft een 3traps automaat (en dus geen OD). Een overdrive hoort bij cruizen zoals 4à5K rpm hoort bij jakkeren op de snelweg.

Die velgenswap vind ik echt nix, zo te lezen noodzakelijk :( . Kunnen die plastic doppen niet achterwege blijven bij de 740? :X

Die achterbumper lijkt een tikje scheef te staan. Kijk trouwens ook eens onder de rubberen flap bovenop de achterbumper. :/
Zo'n 3-traps automaat heeft bij de derde versnelling dezelfde overbrenging als een 4-bak. :P Plus dat een diesel natuurlijk altijd lager in de toeren is. :P Ik gok dat die van mij ongeveer 2500 toeren draait bij 100-110km/u, bij een 740 in de 5 is dat gauw bijna 3000 toeren. Dus qua geluidsoverlast maakt het weinig uit. :P En diesel is natuurlijk iets goedkoper cruisen. :)

Gisteren had ik de eerste langere rit met die nieuwe velgen en Michelins, maar de grip met koud nat weer is bedroevend. :( Dus snel winterbanden besteld en gisteravond opgehaald (plus stalen standaard 240-velgen). Morgen er onder leggen, want in Duitsland moet je sowieso winterbanden hebben, en voor Denemarken is het ook sterk aan te raden. Dus morgen ziet de auto er weer uit zoals 'ie vóór de velgenswap was, maar dan met 4x Vredestein Snowtrac eronder. :P

Aangezien die winterbanden onder m'n 240 gaan, wordt het dus automatisch de 240 waarmee we op vakantie gaan. :P

Overigens hoef ik voor roest onder de achterbumper niet bang te zijn: die auto is 3-4 jaar geleden volledig gerestaureerd en opnieuw gespoten. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 18-02-2009 21:13 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik vind 't wel leuk dat de 940 niet zoveel grip heeft aan de achterkant, hij wil echt behoorlijk dwars namelijk :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:44:
Ik vind 't wel leuk dat de 940 niet zoveel grip heeft aan de achterkant, hij wil echt behoorlijk dwars namelijk :P
Een 940 is dan ook goed te corrigeren (740 ook), maar aangezien een 240 als een Eend rijdt is 'ie al nerveus, met weinig grip helemaal. :+

Volvotips.com

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

net terug van de werkplaats...

Toen ik vanmiddag naar huis reed van het werk viel plots de interieurverwarming weg, kwam enkel nog koude lucht uit, temperatuur hoger instellen hielp niet, zelfs op Hi bleef hij koude lucht blazen. Aangezien ik morgen naar de Ardennen vertrek voor een weekend wou ik dit zeker laten nakijken. Thuis de auto eerst even laten staan en dan mee naar mn dealer gereden. Ik merkte dat er in het begin wél warme lucht uitkwam, maar van zodra de motor op bedrijfstemperatuur was (metertje in het midden) kwam er enkel nog koude lucht uit.

Probleem uitgelegd, de man vroeg of ik geen overtemperatuur had ofzo, maar de meter heeft heel de tijd in het midden gestaan... Blijkbaar zat er in het reservoir geen druppel koelwater meer... Vrij veel geluk gehad eigenlijk, want kort daarna zou alles weg geweest zijn. Reservoir opgevuld tot maximum, maar zodra de motor draait begint het onder uit de auto te druppelen...

Volgens de mechanieker is het de waterpomp, wat volgens hem ook wel zeer vroeg is dat deze al kapot is na -net geen- 140 000 km... Anyway, dit weekend blijft hij op de oprit en we nemen wel een auto van iemand van mn vrienden die meegaan. De mechanieker zei dat ik gerust korte afstanden mag doen, mits ik een bus water in de auto hou en af en toe het peil check, maar geen lange afstanden doen. De rit naar de Ardennen is toch ongeveer 220km, dat vertrouw ik toch net niet :)

oja: '04 V50 2.0D, 139 500km

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Ghostrider
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zojuist toch maar 123ignition besteld voor de b30a

Afbeeldingslocatie: http://www.leenapk.nl/images/big/123bo6.jpg
123ignition
http://www.leenapk.nl/pro...?category_id=55&item_id=8
Afbeeldingslocatie: http://www.leenapk.nl/images/big/bosch_blue_coil.jpg
http://www.leenapk.nl/product_details.php?item_id=5

En de bosch blue coil...als we dan toch bezig zijn...

Scheelt toch weer dat ik een 12v auto heb 8)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/x3vct4.jpg

eindelijk eens een piccie van mijn schatje O+

en let niet op dat lelijke koekblik erachter :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

Initial G

f.k.a. GKLQuake

mooie compositie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kamstra schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:23:
[afbeelding]

eindelijk eens een piccie van mijn schatje O+

en let niet op dat lelijke koekblik erachter :+
Jammer dat ie geen roofrails heeft.. dat vind ik altijd mooier staan bij een estate (bij mijn saab heb ik die als optie erbij besteld... (en welgeteld 1 keer gebruikt alleen om mijn cross bars te testen maar dat terzijde;) )
zonder vind ik zo'n estate toch wat kaal aandoen

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

^^ dat vind ik dus zelf ook :P
Net als dat t jammer is dat ie geen achterspoiler heeft, maar hoop dat er ooit nog op te installeren (of gewoon op mijn volgende auto te fixen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

op een 911? :/

[ Voor 31% gewijzigd door tozzke op 21-02-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Interessante auto.... zo'n 850...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K5TM9kRNJQk]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Dat de snelheidsindicator wat heen en weer klapt komt me ook wel bekend voor (940), maar die toerenteller vind ik wel erg mooi :D Ik wil ook zo'n disco-auto!!!! *O*

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Over verkoop valt te praten hoor ;)
Afgelopen jaar niet bezuinigd op onderhoud (2600 euro totaal). Zit nogsteeds wel wat werk aan, dat wel.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Check ook de motortemperatuur bij die auto :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

paul, is dat koekblik van meike ofzo? ;)
maar mooie wagen heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Lol, Volvo 440 - Vangrail 1-1
Mijn broer was de bocht uitgevlogen maar zijn Volvo heeft de vangrail aardig toegetakeld. Schade aan zijn auto? Bumpertje, lampjes en een spatbord welke we net hebben opgehaald (kleur alleen iets donkerder) en morgen issie weer klaar om kilometers te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/240HDR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/240-2HDR.jpg

:)

[ Voor 33% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 22-02-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@HP; D'r mist een 850 op :P

offtopic:
@Kamstra: Wat zijn absolute do's in Lu? Ben daar jaren niet geweest en scheur daar (met m'n betere helft en de 2 kids) in september weer doorheen. Aangezien ik geen e-mail adres van je zie en je contact gedeelte @ je site 't ook niet doet (ik weet wel, info@ zal ook werken).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

De mijne bedoel je ? De 940 op de achtergrond moet je 't mee doen :P

Vanmiddag beetje gekut gehad.. aansluiting van de bovenste radiateurslang op de radiateur zelf is geknapt.. heb de boel met een epoxy gelijmd en een brace (pijpje) binnenin aangebracht, hoop dat 't blijft zitten :X

't Was ineens POEFFF en een hele grote witte wolk, gelukkig stond ik net stil bij mn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:12
Clithopias schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:33:
Lol, Volvo 440 - Vangrail 1-1
Mijn broer was de bocht uitgevlogen maar zijn Volvo heeft de vangrail aardig toegetakeld. Schade aan zijn auto? Bumpertje, lampjes en een spatbord welke we net hebben opgehaald (kleur alleen iets donkerder) en morgen issie weer klaar om kilometers te vreten.
Ik had toch liever 1-0 als score gehad. Maar ja, dat mocht niet zo zijn, die bocht neem ik dus echt een stuk rustiger vanaf morgen dat mijn volvootje weer rijdt.

Wel weer uitzonderlijk dat ik de vangrail precies op de voorkant van mijn wagen weet te raken. Niets geen zijdelings schrapen, puur bumber en koplampen (en 1 ietwat verbogen spatbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06
Is nog best duur, zo'n vangrail. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Soulfly schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 08:11:
Interessante auto.... zo'n 850...

[video]
De toeren teller van mijn mini deed dat ook..

btw weet waarschijnlijk de oorzaak van het af en toe vaag sturen over bobbels/schuine weg:
Toen ik de S60 kocht spotte ik dat er wat lekte.. bleek de stuurbekrachtigingspomp te zijn..
Dus die zou onder garantie vervangen worden voordat ik hem op zou halen..

Wat blijkt, ze hebben de onderdelen wel besteld maar er niet ingezet.. toen ik gister even checkte wat het vloeistof nivo van de stuurbekrachtiging was bleek dat er amper nog wat in zit...
Dus dikke kans dat dat (mede) oorzaak is..
Verder vermoed ik ook dat de rechter achter schokdemper wat gaar is want een iets enthousiaste bocht naar links levert een geluid op dat klinkt als een band die tegen het spatbord aan schuurt...

Morgen gaat ie naar de garage om de boel te checken...

Hele probleem is ene beetje veroorzaakt omdat de oorspronkelijke Volvo dealer hier in de stad gestopt is en de Jaguar/Landrover/Lambo dealer de Volvo franchise over genomen heeft en mijn auto de eerste Volvo is die ze verkocht hebben.. en eigenlijk kwam hij bij de Jaguar kant vandaan waar hij toevallig ingeruild is en het de enige (2ehands) S60/V70 die ze hadden staan... dus hopelijk was dat foutje puur een kinderziekte in hun organisatie en zal zoiets niet vaker voorkomen..

Bijkomend voordeel is dat ik 3 maanden garantie beloofd had gekregen maar ik een brief van Volvo kreeg met 1 jaar garantie en gratis een jaar europese wegenwacht :)
Nu had ik net alleen zelf al een wegenwacht abbo afgesloten.. dus heb er nu 2 ;)
<edit> bugger:( krijg net een brief van volvo dat die garantie idd een foutje was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Wolfensteijn schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:10:
Ik had toch liever 1-0 als score gehad. Maar ja, dat mocht niet zo zijn, die bocht neem ik dus echt een stuk rustiger vanaf morgen dat mijn volvootje weer rijdt.

Wel weer uitzonderlijk dat ik de vangrail precies op de voorkant van mijn wagen weet te raken. Niets geen zijdelings schrapen, puur bumber en koplampen (en 1 ietwat verbogen spatbord)
Heb je geluk mee gehad. Zag overigens net dat je linkerkoplamp van boven iets te ver naar binnen staat, vandaar dat de lampen zo hoog schijnen :P Fiks ik morgen nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

is het eigenlijk mogelijk om de hoogte van de koplampen van een V50 nog manueel bij te regelen?
Die van mij schijnen vrij laag, zelfs op de hoogste stand (veel lager dan die van de V50 van mijn pa)
Op de laagste stand schijnen ze nauwelijks enkele meters voor de auto... Het is me nog nooit echt opgevallen, maar na een ritje met een andere V50 viel het me direct op dat die een veel beter lichtbeeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 15:12
Clithopias schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:32:
[...]

Heb je geluk mee gehad. Zag overigens net dat je linkerkoplamp van boven iets te ver naar binnen staat, vandaar dat de lampen zo hoog schijnen :P Fiks ik morgen nog even.
Graag, dan kan ik er woensdag weer mee naar werk enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jungs,
waar vind ik -het liefst nieuwe- onderdelen voor een wat schappelijker prijs dan bij de dealer?

Ik ben op zoek naar een nieuwe achterruitwissermotor (galgje anyone? :+ ), ding moet bij de dealer 257 euro kosten (en dat is ex montage :X ). Lijkt me dat dat wel iets fatsoenlijker moet kunnen, maar ik kan zo 1-2-3 niet echt wat vinden?
Iemand ergens goeie ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik weet niet of scandcar ook van de moderne volvo dit soort spullen kan leveren. Kijk maar eens op www.scandcar.nl.

Anders heeft deze shop misschien wat: http://www.veluweparts.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

fcpgroton.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Inderdaad, ook een goeie optie, wel wat omslachtiger. (USA-webshop)

Trouwens iemand al ervaring met engelse webshops? De pond is ook aantrekkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ppFreddy schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:08:
is het eigenlijk mogelijk om de hoogte van de koplampen van een V50 nog manueel bij te regelen?
Die van mij schijnen vrij laag, zelfs op de hoogste stand (veel lager dan die van de V50 van mijn pa)
Op de laagste stand schijnen ze nauwelijks enkele meters voor de auto... Het is me nog nooit echt opgevallen, maar na een ritje met een andere V50 viel het me direct op dat die een veel beter lichtbeeld geeft.
Als je geen Xenon hebt moet dat wel mogelijk zijn ja. Achterop je lichtunit vind je als het goed is een verstelmechanisme in de vorm van een schroefje is tandwiel systeempje. Of rij even langs je dealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vaak kan je koplampen ook nog wel handmatig een tikje achterover kantelen, gewoon even kijken hoe het bevestigt is.

Niet tehoog zetten natuurlijk ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Klippy: heb je al foto's gemaakt van je front met de nieuwe koplampen?
Ik neem aan dat je er ook gelijk Xenon in gezet hebt?

Ik ben ook een beetje aan het kijken naar andere koplampunits (ivm de gedachte om te upgraden naar xenon), maar ik vind de meeste er niet echt mooi uitzien om eerlijk te zijn.
Is het overigens een bekende kwaal bij de x70 classics dat er vocht in de richtingaanwijzers voor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50

Klippy

Still Game

tozzke schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:03:
Klippy: heb je al foto's gemaakt van je front met de nieuwe koplampen?
Ik neem aan dat je er ook gelijk Xenon in gezet hebt?

Ik ben ook een beetje aan het kijken naar andere koplampunits (ivm de gedachte om te upgraden naar xenon), maar ik vind de meeste er niet echt mooi uitzien om eerlijk te zijn.
Is het overigens een bekende kwaal bij de x70 classics dat er vocht in de richtingaanwijzers voor zit?
Zal meteen even een foto maken.
Zitten er pas in. Er zijn eigenlijk niet zo heel veel keuzes qua lampen. Heb zelf ok zitten twijfelen tussen deze en de gewone vierkante.
Originele Volvo units zijn wel leuk, maar duur.

Zit overigens geen Xenon in. Ik ben geen fan van aftermarket Xenon. Als dat er ooit in was gekomen had ik het wel profossioneel laten doen. Met de nieuwe lampen is het licht wel al beter overigens.
Alleen grootlicht valt me tegen, eens kijken of ik dat nog kan instellen oid.

Even snel 2 fototjes gemaakt net.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/Lampen/L1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/Lampen/L2.jpg

Vind het een stuk netter als de vorige, maar misschien was vierkant toch beter :P
Maar dat heb ik altijd zoiets. Als ik vierkant had genomen zou ik nu rond eens wllen proberen ;)
Op de foto lijken trouwens de knippers veel minder helder zie ik, dat vond ik altijd al bij die setjes. Alleen in het echt valt dat helemaal niet op. Zal wel de lichtinval zijn ofzo.

Ben er best tevreden mee. Was ook meteen de laatste update aan de auto, moet weer sparen voor andere dingen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Net m'n V50 terug gaan ophalen, blijkbaar was het toch niet de waterpomp maar gewoon een koelleiding die was gaan lekken. 55 EUR armer, maar ik kan weer kilometers vreten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:23:
btw vraagje voor de mensen met een S60/V70: soms als het wegdek erg slecht is moet ik echt het stuur vasthouden anders gaat hij enorm 'tramlinen' echt voelbaar meer dan bij de Saab.. (die had wel een sport onderstel maar toch).
Is dat normaal of moet ik garage er naar laten kijken (onder de garantie)?
Timmert schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:36:
Geen ervaring mee, maar wellicht een draagarmrubber die op z'n retour is.
Even laten nakijken kan nooit kwaad :)
Dit laatste lijkt idd het geval te zijn, vandaag de stuurbekrachtiging pomp eindelijk vervangen en de ophanging laten checken... en ze zeggen dat er idd iets speling in zit... en dat dat niet onder de garantie valt want het is 'wear and tear' grr ik heb amper 1000 mijl met deze auto gereden dus nooit never niet dat ik dat versleten heb..
Dus maar afgesproken dat ik ga kijken of het met de nieuwe stuurbekrachtiging pomp nu beter rijd en anders gaan we maar een serieus gesprek hebben wat zij en ik onder garantie vinden vallen...
Zal een harde dobber gaan worden vrees ik...

* ToolkiT weet ook meteen weer waarom hij hiervoor een nieuwe lease wagen reed (die ik zelf betaalde) om dit soort gezeur te voorkomen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die 480 en dan de 480 Turbo in het bijzonder blijven me boeien. Kwam deze tegen op gaspedaal.nl en dan jeukt het wel. Auto zal wel flink rot zijn en jaartal klopt ook niet. Dat was jaar van import. Het is een 89'er. Verder tape op de lichten en net te goedkoop lijkt het wel.
Nou ja nu direct geen autobehoefte, maar die volvo komt er nog wel. Het is voor mij Frans of Zweeds*.
Een 240 lijkt me ook nog wel wat. Ondertussen blijf ik genieten van jullie mooie plaatjes!

*of uit borculo ;)

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Jazzper schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:45:
Die 480 en dan de 480 Turbo in het bijzonder blijven me boeien. Kwam deze tegen op gaspedaal.nl en dan jeukt het wel. Auto zal wel flink rot zijn en jaartal klopt ook niet. Dat was jaar van import. Het is een 89'er. Verder tape op de lichten en net te goedkoop lijkt het wel.
Nou ja nu direct geen autobehoefte, maar die volvo komt er nog wel. Het is voor mij Frans of Zweeds*.
Een 240 lijkt me ook nog wel wat. Ondertussen blijf ik genieten van jullie mooie plaatjes!

*of uit borculo ;)
Een 480 turbo voor €500,- kun je praktisch altijd laten staan ;) Zelfs voor €5000 staan er nog aardig slechte te koop :o

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Ik vind de 480 ook een erg leuke auto, voor erbij dan. Ik hoop er ook ooit nog een voor de deur te hebben staan. Financieel zit dat er op dit moment niet in en kost het onnodig geld omdat ik 2 km van mijn werk woon en mijn vrouw ook.
Het is dus echt voor de leuk, daarnaast ben ik niet handig met knutselen aan auto's dus het zou er eentje worden die technisch in orde is. Dan kom je geloof ik minimaal op zo'n € 2500 uit... blijven dromen :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Die 480 ziet echt bizar slecht uit.
Had op z'n minst toch even een tuinslang op gemogen voordat de foto's gemaakt werden :/

Lampen by night nog:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/IMG_5777_resize.JPG

Stadslichten vind ik wel leuk zo, die horizontale streep.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Vanmorgen om 6u op het werk VAB mogen bellen...

Auto startte zeer moeilijk en zodra ik gas gaf viel ie gewoon uit, daarna sloeg de motor zelfs niet meer aan...
20 minuten staan wachten, maar de man van de wegenhulp kon het ook niet oplossen. Eerste waar hij aan dacht (en ik ook) was de brandstofpomp of toch alleszins iets dat met brandstoftoevoer te maken had...
Laten takelen naar de garage waar ik gewoonlijk ga. Intussen heb ik em al terug.

Het bleek de EGR klep te zijn die vast zat, hij heeft ze terug los gekregen, gereinigd en dan gewoon uitgeschakeld, probleem zou nu niet meer mogen voorkomen (omdat de klep gewoon dicht blijft) 49,80 EUR armer. Ik merk ook dat de auto bij het optrekken niet meer inhoudt bij +_2200 rpm :)

* ppFreddy happy :)

Verwijderd

Mwah op zich valt die 480 wel mee, hij is gewoon smerig. Keertje wassen kan geen kwaad :p Wel dom van de adverteerder om dat niet te doen natuurlijk. Maar voor 500 euro moet je ook niet veel 480 verwachten.

Mooie kans om even te spammen met mijn 480 Turbo:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dymlos/480.jpg

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vandaag is m'n 240 getaxeerd door een gerechtelijk beëdigd taxateur. Wel duur, maar wel vereist om geen gezeik te krijgen met de verzekering (bij schade zijn ze juridisch gezien verplicht om de taxatiewaarde uit te keren). :) Hij was al getaxeerd door een club-taxateur maar dat is natuurlijk niet echt serieus te nemen. :)

En de taxatiewaarde bedraagt maar liefst 6250 Euro! 8) Een dezer dagen krijg ik het uitgebreide taxatierapport in huis. :) Ik had niet verwacht dat het zo hoog was, aangezien de clubtaxatie 5800 Euro bedraagt en meestal zijn die fors naar boven afgerond. :) Ome BW is tevreden dus, en zodra het taxatierapport binnen is maar omzetten naar een allrisk-verzekering. :)

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:13:
Vandaag is m'n 240 getaxeerd door een gerechtelijk beëdigd taxateur. Wel duur, maar wel vereist om geen gezeik te krijgen met de verzekering (bij schade zijn ze juridisch gezien verplicht om de taxatiewaarde uit te keren). :) Hij was al getaxeerd door een club-taxateur maar dat is natuurlijk niet echt serieus te nemen. :)

En de taxatiewaarde bedraagt maar liefst 6250 Euro! 8) Een dezer dagen krijg ik het uitgebreide taxatierapport in huis. :) Ik had niet verwacht dat het zo hoog was, aangezien de clubtaxatie 5800 Euro bedraagt en meestal zijn die fors naar boven afgerond. :) Ome BW is tevreden dus, en zodra het taxatierapport binnen is maar omzetten naar een allrisk-verzekering. :)
Wow dat is idd erg hoog.. daar koop je hier een mooie S60/V70 voor... 8)7

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wat heb je betaald voor de taxatie als ik het mag vragen? die van mij is ook getaxeerd door een gerechtelijk beedigd taxateur, en dat kostte me maar 70 euro

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

picht: die van jou kan ook wel een extreme makeover gebruiken qua Maguire (of hoe dat heet) klei etc. Dan heb je weer een rode auto. Verder mooie wagen natuurlijk!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ToolkiT schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:20:
[...]

Wow dat is idd erg hoog.. daar koop je hier een mooie S60/V70 voor... 8)7
Voor een goede 240 is dat vrij standaard hoor, plus dat ik natuurlijk leuke extra's heb zoals stuurbekrachtiging (niet standaard op de 240's uit die tijd), goede leren bekleding, het motorblok en de automaatbak zijn ca 80.000km geleden volledig gereviseerd, auto is daarna ook opnieuw volledig gespoten enz enz), plus dat oldtimers altijd hun waarde vast houden. Dat is bij een S60/V70 niet het geval helaas. :P

Amazons in goede staat die op 15-17.000 Euro getaxeerd worden zie ik ook vrij vaak. ;) Overigens is een taxatiewaarde niet hetzelfde als een waardebepaling van de verkoopprijs (al ligt het niet heel erg ver uit elkaar).
Skuzz schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:22:
Wat heb je betaald voor de taxatie als ik het mag vragen? die van mij is ook getaxeerd door een gerechtelijk beedigd taxateur, en dat kostte me maar 70 euro
Euh ik geloof iets van 125 ofzo, best duur maar het is de hoogst erkende taxateur van Nederland (ofwel: alle verzekeraars kennen hem en keren sowieso direct uit bij schade zonder moeilijk te doen).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:32:
picht: die van jou kan ook wel een extreme makeover gebruiken qua Maguire (of hoe dat heet) klei etc. Dan heb je weer een rode auto. Verder mooie wagen natuurlijk!
Hij kan sowieso wel een make over gebruiken, er begint roest te komen in m'n linker wielkast, de velgen zien er afgeleefd uit en de meeste rubbers zijn behoorlijk groen aan het worden. Bovendien zit die achterbumper er niet meer op, m'n vriendin heeft hem kapotgereden. Samen met H-P (nouja eigenlijk deed hij al het werk :D) een nieuwe opgezet met wat kleurverschil en zonder bies.
Hij rijdt prima verder maar hij verweerd gewoon hard.

Eigenlijk ben ik al een tijdje op zoek naar een goed onderhouden 480 GT Turbo. Met de opties ga ik er dan wel heel iets op vooruit, TRACS, leer en een airbag. En 2 kilowatt. Dromen, dromen... ;)
Lastig te vinden die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik wil graag een goedkope V70XC / XC70 aanschaffen (als vervanging voor een toyota landcruiser) en denk aan een 1998-2000 model oid.

Heeft iemand tips mbt tot welke "jaren" en "kilometerstanden" te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Rond de 150K gaat een redelijk cruciaal onderdeel kapot. Ben effe de naam kwijt, maar het zorgt voor de (4-wiels)aandrijving. Hebben ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
TKing schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:05:
Rond de 150K gaat een redelijk cruciaal onderdeel kapot. Ben effe de naam kwijt, maar het zorgt voor de (4-wiels)aandrijving. Hebben ze allemaal.
Oeh, het zou wel handig zijn te weten wat je bedoelt, want bijna alle Volvo's die ik zie uit dat jaar zitten er boven (boven de 150k).

Edit:

Ik zie bijvoorbeeld deze: http://sacramento.craigslist.org/cto/1046325152.html

En die zit al op 160k Miles (!).

[ Voor 13% gewijzigd door cornelixnootje1 op 27-02-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Visco koppeling? (dat is het eerste dat me te binnen schiet).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dan zal het waarschijnlijk al vervangen zijn. Ik had het trouwens over kilometers ;) Ik kan me alleen echt niet meer bedenken wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TKing schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:52:
Dan zal het waarschijnlijk al vervangen zijn. Ik had het trouwens over kilometers ;) Ik kan me alleen echt niet meer bedenken wat het was.
Cardanas? Eigenlijk is de hele 4wd-overbrenging redelijk zwak in vergelijking met de rest van de wagen, maar met goed onderhoud en niet al te ruig gebruik zal dat allemaal wel meevallen. Wil je voor safe gaan koop een nieuwe Landcruiser of een normale V70 ;) Maar als er iets mis is dan ben je wel de sjaak; duur en specialistenwerk. Je ziet dan ook vaak dat ze gewoon de cardanas eruit halen en je gewoon een FWD overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
We hebben een 4WD nodig voor de bergen/skien hier. De Land Cruiser wordt bijna wekelijks gebruikt in de bergen, en we mogen altijd netjes langs de sneeuwkettingcontrole (want 4wd met snowtires).

Echter, hij gebruikt 1 op 3 a 4 en dat is (zelfs met 50 cent per liter) niet leuk. :) Vandaar dat we hem gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

FF nieuwsgierig, waar in Cali zit je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Sacramento :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Cool, daar ken ik ook mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Wat betekent Polar eigenlijk??? Is dit een speciale uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, maar zelfs daar zijn nog gradaties in. Volgens mij was (bij de 240) het enige wat je met 'polar' zeker wist, dat je een 2.1 motor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 08:32:
Ja, maar zelfs daar zijn nog gradaties in. Volgens mij was (bij de 240) het enige wat je met 'polar' zeker wist, dat je een 2.1 motor had.
2-liter. :P Bovendien herken je ze aan de volledig zwarte grille en zwarte koplamp-randjes. Eigenlijk is het gewoon een opvolger van de DL maar dan met nóg minder chrome en een 2-liter motor dus. :)

Als je een 240 pakt, pak dan niet de B200: dat ding is gewoon net te zwak voor zo'n wagen. Een B230 rijdt erg vlot (niet in topsnelheid, maar wel in koppeling d:)b ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Cool, heb in Davis gestudeerd, en in SAC had ik in het weekeind soms college. (En natuurlijk Kings games kijken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:21
Waarschijnlijk hier wel bekend: de S40 and V50 1.6D Driv-e krijgen van de zomer een update met o.m. een start/stop systeem, waardoor ze onder de 115 g/km CO2 zakken en dus in het 20% bijtellingstarief komen.

Voor mij komt de V50 dan weer op het lijstje van interessante leaseauto's, omdat de verhouding tussen de kosten en wat je ervoor krijgt een stukje leuker wordt. Met de 20% komt een heel leuk uitgevoerde V50 (Edition I of zelfs II) in de prijsklasse van een redelijke maar niet overdreven Passat of Laguna terecht.

Nou zijn er nog twee "problemen" met de V50: hij is ten eerste wat kleiner dan de Passat en Laguna. Dat gaan ze niet oplossen, maar dat is voor mij ook niet zo'n breekpunt. De Volvo is op zich groot genoeg, en extra groot vs. groot genoeg heeft maar een beperkte meerwaarde.
Het andere probleem vond ik het motorgeluid van de 1.6D op de snelweg. Dat vond ik gewoon niet op het niveau wat je van een luxemerk als Volvo mag verwachten. Een Passat BlueMotion is echt veel stiller. Ik vond het geluidscomfort op het niveau liggen van een Megane of 307.

Wat mij betreft zou een 6-bak e.e.a. oplossen, door het verlagen van het toerental bij 120 km/h. Weet iemand of de update van de Driv-e ook een 6-bak krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat mij betreft zou een 6-bak e.e.a. oplossen, door het verlagen van het toerental bij 120 km/h. Weet iemand of de update van de Driv-e ook een 6-bak krijgt?
Heel veel auto's met 5 of 6 versnellingen is de final drive hetzelfde, kortom er zit een extra versnelling tussen. Kijk je dus niet scheel op 6 versnellings bakken omdat de final drive vaak hetzelfde is!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zit ook even door de prijslijst van de V50 te lopen voor een nieuwe bak.

Waarom zou ik een Summum uitvoering nemen t.o.v. een Edition II met Edition Plus line? Die laatste is 3000,- goedkoper, en volgens mij net zo compleet, leer en Xenon inbegrepen :?

Zie ik iets over het hoofd? Het scheelt in aanschaf, leasebedrag en bijtelling.

Die Edition II met Plus line en de Navigatie line erop, en je hebt echt een zeer complete wagen. Ik rijd nu ook in een V50, en die was met al deze opties bijna 4500,- duurder dan hij nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:20:
Ik zit ook even door de prijslijst van de V50 te lopen voor een nieuwe bak.

Waarom zou ik een Summum uitvoering nemen t.o.v. een Edition II met Edition Plus line? Die laatste is 3000,- goedkoper, en volgens mij net zo compleet, leer en Xenon inbegrepen :?

Zie ik iets over het hoofd? Het scheelt in aanschaf, leasebedrag en bijtelling.

Die Edition II met Plus line en de Navigatie line erop, en je hebt echt een zeer complete wagen. Ik rijd nu ook in een V50, en die was met al deze opties bijna 4500,- duurder dan hij nu is.
Kan je mooi een D5 nemen :9 even wachten tot de geupdate versie in de V50 komt met 205pk ipv 180. Of het geld in je zak houden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die Editions zijn gewoon belachelijk voordelig en compleet. Een goede vriend van me die bij een Volvo dealer werkt verkoopt dan ook alleen maar Editions. Zelf ook naar gekeken, maar een S60 2.4d Drivers Ed. is net zo duur als een V50 2.0d Ed. II met opties. Nou, dan weet ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nog eenmaal foto's van een pas gewassen C70.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/28-02-09/IMG_5784_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/28-02-09/IMG_5786_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/28-02-09/IMG_5788_resize.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/28-02-09/IMG_5790_resize.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik denk dat helderdere knippers niet zullen misstaan naast je koplampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dat zijn het al :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/Lampen/IMG_5747_resize.JPG

Weet ook niet waarom dat er zo vreemd uitziet op de foto. Is reflectie van de plastic in het chroom oid. Ziet er IRL heel anders uit.
Maar moet eens kijken of er nog andere modellen zijn, deze hebben een rare plastic rand aan de koplamp kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Timmert schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:35:
Die Editions zijn gewoon belachelijk voordelig en compleet. Een goede vriend van me die bij een Volvo dealer werkt verkoopt dan ook alleen maar Editions.
Mee eens, vooral de Edition II is een superaanbieding. In de lease liggen ze nog eens extra gunstig omdat de restwaardeverwachting relatief goed is. Als je een optiepakket voor 30% van de losse waarde koopt, dan schrijf je er niet zo heel veel meer van af.
Zelf ook naar gekeken, maar een S60 2.4d Drivers Ed. is net zo duur als een V50 2.0d Ed. II met opties. Nou, dan weet ik het wel :)
Alleen zit er wel een fors gat tussen de leaseprijzen V50 1.6D en de 2.0D. Terwijl de prijs van de autos minder dan 2500 scheelt. De 2.0D kwam in de lease aardig in de buurt van een 318d Touring, en die is wel een stuk groter. (ik denk dat je de 3-serie tegen de S60 moet zetten i.p.v. de S40/V50)

Edit: ik besef me dat ik ook LPG mag leasen. Alleen zie ik geen fabrieksinstallaties in de prijslijst staan. Bij Volvo heet dat toch Bi-Fuel? Ervaringen met Volvo's S40/V50 1.8 of 2.0 op LPG?

[ Voor 9% gewijzigd door t_captain op 01-03-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Nu online
Volvo doet geen LPG meer af-fabriek, werd te duur.

[ Voor 16% gewijzigd door JJapie op 01-03-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:28:
[...]

Mee eens, vooral de Edition II is een superaanbieding. In de lease liggen ze nog eens extra gunstig omdat de restwaardeverwachting relatief goed is. Als je een optiepakket voor 30% van de losse waarde koopt, dan schrijf je er niet zo heel veel meer van af.

[...]

Alleen zit er wel een fors gat tussen de leaseprijzen V50 1.6D en de 2.0D. Terwijl de prijs van de autos minder dan 2500 scheelt. De 2.0D kwam in de lease aardig in de buurt van een 318d Touring, en die is wel een stuk groter. (ik denk dat je de 3-serie tegen de S60 moet zetten i.p.v. de S40/V50)

Edit: ik besef me dat ik ook LPG mag leasen. Alleen zie ik geen fabrieksinstallaties in de prijslijst staan. Bij Volvo heet dat toch Bi-Fuel? Ervaringen met Volvo's S40/V50 1.8 of 2.0 op LPG?
Vergeet niet dat een 1.6D minder zal verbruiken, waar een 318d weer minder zal verbruiken dan een 2.0D. Dit zou het verschil in de lease kunnen verklaren. Ook denk ik dat een 2.0D restwaarde beter zal behouden omdat dit op de 2ehands markt een populairdere motor zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bartjeee schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:08:
[...]

Vergeet niet dat een 1.6D minder zal verbruiken, waar een 318d weer minder zal verbruiken dan een 2.0D. Dit zou het verschil in de lease kunnen verklaren.[...]
Klopt, brandstofverbruik is een van de factoren in leasebedrag. Dan nog vind ik het verschil in leasebedragen wel erg hoog. Ik reken even met Directlease, 4 jaar en 35.000 km/jaar.

1.6D Edition II, geen opties: 882 / 1002 (excl / incl brandstof)
2.0D Edition II, geen opties: 947 / 1085 (excl / incl brandstof)

Ze rekenen dus 120 euro brandstofcomponent voor de 1.6, tegen 138 voor de 2.0. Dat verschil van 18 euro is niet zo groot. Maar buiten de brandstof om zit er nog een verschil van 65 euro (947-882). Dat vind ik wel weer vrij fors voor een verschil in aanschafwaarde van 2.400 euro, die voor een belangrijk deel terugkomt in de inruilwaarde. Mijn gevoel is dat leasemaatschappijen scherp aanbieden op de instap-motor en daarboven de winst omhoog schroeven.

De 318d is overigens ook een 2.0 liter viercilinder, met in de corporate lease instapversie hetzelfde vermogen als de Volvo 2.0D (136 pk).
De leasebedragen zijn voor die auto (318d Touring Corp Lease, geen opties) € 958 / € 1.073, brandstofcomponent slechts 115 euro. Moet er wel bij zeggen dat deze nog geen optiepakket heeft a la Ed.II, dus nog wel wat duurder wordt. Maar voor mij komt de tweeliter V50 iets te dicht bij de 318 qua leasebedrag. De BMW vond ik op een aantal punten overtuigender in de proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 480 voor 'n quick spin meegenomen naar Staphorst, leuke wegen heb je daar wel in de buurt. Uiteindelijk ergens diep in het WOUD belandt. 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dymlos/480bos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:52:
De BMW vond ik op een aantal punten overtuigender in de proefrit.
De BMW is ook (imho) gewoon de betere auto :) Ik heb zelf een V50 2.0D vol met opties, maar die zou ik zo inruilen voor een even dikke 3-serie. Feit is wel dat deze nou eenmaal gewoon duurder is, zeker als je dezelfde opties wil. Als ik een 318D aankleed als mijn V50 2.0D zit er bijna 10.000 tussen :)

Qua afwerking, zit en rij gedrag wint de BMW gewoon van de V50, maar ja, 10k is wel veel geld :)

EDIT:

Als ik hem nu vergelijk met mijn eventuele vervanging (een Edition II met Plus Line, Navigatie en nog 2 lines) loopt het verschil met de 318 zelfs op tot veel meer :)

Als je overigens kijkt naar bijvoorbeeld een 320D, kan is deze al beter te vergelijken qua prijs met een V70, zeker als je er wat opties aanhangt.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 01-03-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:18:
We hebben een 4WD nodig voor de bergen/skien hier. De Land Cruiser wordt bijna wekelijks gebruikt in de bergen, en we mogen altijd netjes langs de sneeuwkettingcontrole (want 4wd met snowtires).

Echter, hij gebruikt 1 op 3 a 4 en dat is (zelfs met 50 cent per liter) niet leuk. :) Vandaar dat we hem gaan vervangen.
wtf 1 op 3 a 4; ik haal zelfs met me c303 1 op 3,75 met veel offroad rijden 8)7 welke moter heb je er in?

123ignition word deze week ingebouwt :9

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

PWM schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:58:
[...]

De BMW is ook (imho) gewoon de betere auto :) Ik heb zelf een V50 2.0D vol met opties, maar die zou ik zo inruilen voor een even dikke 3-serie. Feit is wel dat deze nou eenmaal gewoon duurder is, zeker als je dezelfde opties wil. Als ik een 318D aankleed als mijn V50 2.0D zit er bijna 10.000 tussen :)

Qua afwerking, zit en rij gedrag wint de BMW gewoon van de V50, maar ja, 10k is wel veel geld :)

EDIT:

Als ik hem nu vergelijk met mijn eventuele vervanging (een Edition II met Plus Line, Navigatie en nog 2 lines) loopt het verschil met de 318 zelfs op tot veel meer :)

Als je overigens kijkt naar bijvoorbeeld een 320D, kan is deze al beter te vergelijken qua prijs met een V70, zeker als je er wat opties aanhangt.
Alleen als je 'm vergelijkt met een V70 vind ik de BMW weer vrij klein, vooral van binnen.
Maar qua zitpositie en rijgedrag zou ik denk ik toch weer voor de BMW kiezen. Zou 'n moeilijke keuze zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_8046.jpg

Heb btw m'n setjes Columba en Propus velgen te koop op Marktplaats, voor de liefhebbers.
Hebben beide banden met behoorlijk profiel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 01-03-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:59:
Vandaag de 480 voor 'n quick spin meegenomen naar Staphorst, leuke wegen heb je daar wel in de buurt. Uiteindelijk ergens diep in het WOUD belandt. 8)

[afbeelding]
Blijft een leuk bakkie he :) Mijne moet alleen nodig even een poetsbeurtje krijgen, die glimt op het moment wat minder dan de jouwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ghostrider schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:04:
[...]

wtf 1 op 3 a 4; ik haal zelfs met me c303 1 op 3,75 met veel offroad rijden 8)7 welke moter heb je er in?

123ignition word deze week ingebouwt :9
Een 4.5L 212 hp I6, en die 6 cylinders hebben het heel zwaar met deze zware auto. Van 1 naar 100 (of 60mph dan) duur ruim over de 10 seconden, en kost ook 130 decibel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
PWM schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:58:
[...]

EDIT:

Klopt helemaal. Als je een V50 vergelijkt met een 3-serie touring, dan is de Volvo voor hetzelfe geld veel completer dan de BMW. Persoonlijk heb ik echter de neiging om de extra ruimte en geluidscomfort van de BMW wat zwaarder te wegen dan de leren bekleding etc. van de Volvo. Ook zat ik iets lekkerder in de stoel van de BMW. Strikt persoonlijke overwegingen natuurlijk.

Dan nog is de V50 niet van mijn lijstje af. De 2.0D zit me qua kosten te dicht tegen de BMW en dan is mijn voorkeur voor de Duitser. De 1.6D vond ik een lawaaibak en om die reden niet zo prettig. Maar misschien dat dat beter wordt met de update van de Driv-e modellen deze zomer. En er zit wel zo'n 100-120 euro aan netto kosten tussen de V50 1.6D en de 318d Touring. Dat verschil gaat met de 20% bijtelling straks oplopen richting de 180-200 euro. Dan komt de V50 Ed.II in een hele andere klasse terecht, zeg maar Passat Bluemotion en Laguna Selection Business. Een beetje minder lawaai op de snelweg en de Volvo zou zomaar bovenaan dat lijstje kunnen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 740 Estate automaat is weg. ;( In plaats daarvan heb ik nu er een Volvo 144 uit 1971 bij. :P Ik heb bij een garage namelijk een leuke deal weten te maken. :P Het is geen mooie 144 (plaatwerk is op sommige plaatsen een gatenkaas), maar er valt wel wat moois van te maken. :) Verder ligt er een erg goed lopende B20 in en een 4-bak welke erg goed schakelt. Het interieur ziet er ook nog ok uit. :) En er zit een nieuwe APK op, geldig voor 2 jaar. :)

Wat ik precies met de auto ga doen weet ik niet. Er zijn een aantal opties:
- meteen doorverkopen :P
- roestplekken fixen en gedeeltelijk opnieuw spuiten (auto is trouwens wit);
- of: roestplekken fixen, en vervolgens matzwart rollen/spuiten, verlagen en er een sleeper van maken ofzo. :P
- Of een ander leuk idee van jullie. :D

Foto's volgen nog. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

3!!!

Matzwart met vlammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Youk

Volvo For Life

Hehe nog een 144 erbij. Ben voor de mijne momenteel aan het rondkijken voor een spuiter. De motor draait weer als een zonnetje. Trok wat valse lucht, bleek er een slangetje niet goed vast te zitten. Klinkt wel leuk nu. Hangt slechts een halve uitlaat onder. Het achterste stuk was verwijderd om in de kofferbak een stuk roest uit te slijpen en makkelijk een nieuw stuk in te lassen.

Kan er soms iemand iets meer info geven over de velg-mogelijkheden van een 144? Ik vraag mij af of de 15" argo's van mijn 850 eronder passen. Zo ja, met welke bandenmaat? Als dat lukt moet ik toch eens ernstig kijken naar het velgenaanbod van HP voor onder mijn 850 :*)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Youk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:15:
Hehe nog een 144 erbij. Ben voor de mijne momenteel aan het rondkijken voor een spuiter. De motor draait weer als een zonnetje. Trok wat valse lucht, bleek er een slangetje niet goed vast te zitten. Klinkt wel leuk nu. Hangt slechts een halve uitlaat onder. Het achterste stuk was verwijderd om in de kofferbak een stuk roest uit te slijpen en makkelijk een nieuw stuk in te lassen.

Kan er soms iemand iets meer info geven over de velg-mogelijkheden van een 144? Ik vraag mij af of de 15" argo's van mijn 850 eronder passen. Zo ja, met welke bandenmaat? Als dat lukt moet ik toch eens ernstig kijken naar het velgenaanbod van HP voor onder mijn 850 :*)
Met een 144 zit je met velgen erg goed. Eigenlijk passen alle velgen met de juiste steek 5x108. De argo's van de 850 zijn er in 4 en 5 gaats dus of dat past moet je zo kunnen zien :z .
De officiele ET waarde van de 140 is namelijk ET40, maar de velgen van de 240 en 740 serie past ook prima, die hebben ET20t/m ET25. Het mooie van de kleinere ET is dat de wielbasis wat breder wordt wat natuurlijk mooi oogt.

Ooit heb ik een shopje gemaakt van argo's onder mijn 144. Gelijk een beetje verlaagd ziet er best leuk uit zonder naafdoppen:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/sigh.jpg. Dit is dus een shopje waarin ik niet de moeite heb genomen om er 5 boutjes in te tekenen.

Ik heb hier regelmatig wat pic's gepost van mijn 144 met verschillende soorten velgen, mocht je ze niet kunnen vinden geef maar een gil, ik post ze graag ;).

Ik heb nu 16" stalen velgen van een V70 onder de 144 dat paste ook prima. Omdat ik een gasleiding heb lopen in de wielkast, heb ik achter een 5mm en voor een 3mm spacertje gebruikt. Zo heb ik de ET-waarde ook gelijk weer mooi terug gebracht van 43 naar 40 en 38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Youk

Volvo For Life

Mijn argo's zijn de 5 bouts versie. Mijn 850 is een 94 model maar dan het tussenmodel toen. Heb dus de nieuwe koplampen, bumpers, 5 bouts wielen maar wel de oude rood/oranje achterlichten en dus niet de smoked.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik wil er geen vraag en aanbod van maken, maar nu het over velgen gaat..
Ik heb nog 5x Centaurus velgen liggen:

Afbeeldingslocatie: http://vparts.dealerfit.com/images/volvo/thumbs/wheelCentaurus.jpg

5x108 16"

Foto's op verzoek, want ik moet ze nog schoonmaken.
Zijn iig nog erg netjes, zit zelfs geen enkele noemenswaardige stoepschade op. Beste foto's die ik kon vinden:
links
rechts

Met 2x Michelin Primacy HP waar nog geen 3 maanden mee gereden is, zit meer dan 6mm nog op.
En 2x Continental Contisport 2 met 5mm.
Reservewiel weet ik zo niet wat daarop zit.

Maar heb er nog 1 achterin liggen als reserve, moet voor mezelf nog een nieuwe reservewiel halen dan heb ik ook meer ruimte in de kofferbak.
Dus ze zijn nog niet meteen beschikbaar, maar als iemand interesse heeft wil ik daar wel vaart achter zetten.
Alleen per 5, maar weet nog niet wat ik ervoor wil hebben en je moet ze ophalen in het zuidelijkste stukje Limburg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm die vlammen zie ik niet echt zitten. :P

Hierbij een crappy gsm-foto van het object waar 't om gaat. In het donker ziet 'ie er goed uit, maar in daglicht is het wat minder uiteraard. :P

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fvdb4m.jpg

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bart-Willem schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:50:
De 740 Estate automaat is weg. ;( In plaats daarvan heb ik nu er een Volvo 144 uit 1971 bij. :P Ik heb bij een garage namelijk een leuke deal weten te maken. :P Het is geen mooie 144 (plaatwerk is op sommige plaatsen een gatenkaas), maar er valt wel wat moois van te maken. :) Verder ligt er een erg goed lopende B20 in en een 4-bak welke erg goed schakelt. Het interieur ziet er ook nog ok uit. :) En er zit een nieuwe APK op, geldig voor 2 jaar. :)

Wat ik precies met de auto ga doen weet ik niet. Er zijn een aantal opties:
- meteen doorverkopen :P
- roestplekken fixen en gedeeltelijk opnieuw spuiten (auto is trouwens wit);
- of: roestplekken fixen, en vervolgens matzwart rollen/spuiten, verlagen en er een sleeper van maken ofzo. :P
- Of een ander leuk idee van jullie. :D

Foto's volgen nog. :P
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails11.imagebam.com/2463/1ed4aa24627408.gif :Y Is ook gerold (niet door ons) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

M'n S60 is vandaag aangekomen bij de dealer. Morgen eens even koekeloeren! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:16:
[...]

[afbeelding] :Y Is ook gerold (niet door ons) :P
Hee, dat zijn 760-velgen zoals ik die ook voor m'n 240 heb (alleen heb je de deksels niet meer zo te zien :P ).

Ik denk dat het gewoon opnieuw verven wordt: er zitten best wat nasty plekken op en gedeeltelijk bijspuiten zal teveel kleurverschil op leveren denk ik. Tweekleurig is ook wel grappig, maar volgens mij zijn de raam-randjes ook al niet denderend. :P

Moet je trouwens speciale verf hebben voor 't rollen?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

We hebben de doppen wel, maar dat ziet er niet uit :P Dit is serieus veel mooier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ik heb bij mijn Volvo 66 de motorkap zwart gerollerd met gewoon muurverf op waterbasis.
Het is er ongeveer 2 jaar goed op blijven zitten, er waren een paar puntjes losgegaan en toen weer gewoon lichtjes opgeschuurd en opnieuw gedaan :)

met rolleren krijg je trouwens een veel "matter" effect als met spuiten.

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Rallybakbreedstralers.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bramster op 03-03-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:02:
M'n S60 is vandaag aangekomen bij de dealer. Morgen eens even koekeloeren! 8)
Waar kan ik 'm spotten? Bangarage? >:)
offtopic:
Ik zit net op het 156forum te lezen en zie dat jij exact hetzelfde probleem als mij had, wat ik nu met m'n 156 meemaak; uitvallende interieurverlichting en achterlichten :X Alle zekeringen zijn goed en soms doet ie 't ook wel.. Wellicht ook een keertje langs Vermeij dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nee Niham Naaldwijk, hehe.

Dat was een raar probleem destijds inderdaad. Het werd ook steeds erger. Bij mij vlogen trouwens wel de zekeringen eruit..
Vermeij is een aanrader ja :)

Net even wezen kijken en wat crappy iPhone pics geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/14mb4v7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/htvjux.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28ksoxf.jpg

Voor 150 euro ex BTW kunnen ze er een spaceball pook ipv deze in bouwen. Doen of niet?

[ Voor 51% gewijzigd door Timmert op 04-03-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 06:05:

Dat was een raar probleem destijds inderdaad. Het werd ook steeds erger. Bij mij vlogen trouwens wel de zekeringen eruit..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor 150 euro ex BTW kunnen ze er een spaceball pook ipv deze in bouwen. Doen of niet?
:w ja dit topic ontdekt dus ;)

Persoonlijk zou ik die €150 ergens anders aan uitgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert: mooi! Vooral ook goede keuze van die tweekleurige bekleding, heeft bijna niemand en is ontzettend mooi!

Met deze auto + de Rica-chip ga je ontzettend veel lol beleven :)

En spaceball? In de handgeschakelde versie vind ik het erg mooi, maar ik heb het nog nooit in een automaat gezien?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 06:05:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie auto maar dacht dat je voor een V50 1.6D ging? Lekkere 5 cylinder. Wat betreft die spaceball zou ik het wel doen is gewoon erg strak nu lijkt het net zo'n Mitsubishi pook. Gewoon effe met de verkoper over hebben bij aflevering kan me niet voorstellen dat hun inkoop €150,- betalen kan vast wat af.
Pagina: 1 ... 10 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.