mijn koplampwissertjes waren ook vastgevroren afgelopen winter (iets waar ik nu ook altijd op let
) en eentje werkte daarna ook niet meer, heeft 2 dagen geduurd en toen werkte die weer gewoon
1: Duur: ga maar uit van ca 100 ex. BTW.kamstra schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:59:
Grrr
Vanmorgen like 15cm sneeuw op mijn auto, zet ik m ook 1x niet in de garage...
Anyway, meeste sneeuw eraf gehaald, maar blijkbaar niet genoeg van de achterruitwisser...
Ik zwengel m aan, ding verplaatst like 3cm (dus hij deed t nog wel), en toen kapte ie ermee
Toen ik net thuiskwam ff gekeken in t onderhoudsboekje, zekering snel gevonden. Eruit getrokken, en hij leek me nog prima (niet geknapt dat draadje binnenin). Voor de zekerheid ook ff omgewisseld met een andere zekering (ja, zelfde amperage genomen), maar ding deed nog steeds niks...kortom, de motor zal wel overleden zijn..?
Nu de vraag:
1) wat zou zo'n kreng kosten?
2) is dat makkelijk zelf te vervangen
3) waar regel ik zo'n ding?
Ow ja, voor een V70 MY04 dus
2. Ja, is niet gek moeilijk.
3. Als die sinds de 850/V70 Classic niet gewijzigd is: bij Scandcar. Mocht het wel een ander (nieuwer) type zijn, dan ben je helaas aangewezen op de Volvo-dealer.
Kamstra, misschien een relais ? En anders, niet vastgevroren idd ? Anders eens goedkopere wissers kopen van natuurrubber, gaan iets minder lang mee maar vriezen iig niet (snel) vast in vergelijk met synthetische bladen.
M'n 142 veegde trouwens met gemak een laag van 10 cm sneeuw weg
Fuck it, volgens mij heb ik wel een beste spacer nodig voor die voorwielen, van 16x6,5Jx25 naar 17x7,5Jx43, officieel dus 18mm, plus een halve inch extra breedte (want 1 inch breder velgbed) is bijna 31mm.. gevoelsmatig vind ik dat wat teveel.
En over verlagen van de achterkant lees ik ook wat negatieve dingen hier en daar, met 'knoekende' kruiskoppelingen enzo..

Zeg nu zelf, the bigger the better toch ?
M'n 142 veegde trouwens met gemak een laag van 10 cm sneeuw weg
Fuck it, volgens mij heb ik wel een beste spacer nodig voor die voorwielen, van 16x6,5Jx25 naar 17x7,5Jx43, officieel dus 18mm, plus een halve inch extra breedte (want 1 inch breder velgbed) is bijna 31mm.. gevoelsmatig vind ik dat wat teveel.
En over verlagen van de achterkant lees ik ook wat negatieve dingen hier en daar, met 'knoekende' kruiskoppelingen enzo..

Zeg nu zelf, the bigger the better toch ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
damn.. ik ben nog op zoek naar velgjes voor mijn 960 voor de zomerbandjes.. Dan ziet dit er wel érg vet uit, ja..
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Goeiendag schotel, +30mm is wel erg veel ja.
Hoe ga je dat oplossen met de bouten? (heeft een 700 eigenlijk wielbouten of -moeren)
Hoe ga je dat oplossen met de bouten? (heeft een 700 eigenlijk wielbouten of -moeren)
mehBart-Willem schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:39:
[...]
1: Duur: ga maar uit van ca 100 ex. BTW.
2. Ja, is niet gek moeilijk.Tenminste: met redelijk wat handigheid is het zo gefixt. Met twee linkerhanden is het zelfs nog te doen.
3. Als die sinds de 850/V70 Classic niet gewijzigd is: bij Scandcar. Mocht het wel een ander (nieuwer) type zijn, dan ben je helaas aangewezen op de Volvo-dealer.
dat is niet wat ik wilde horen..
Maar idd, ik hoor de motor dus compleet niet, dus zal wel iets kapoet zijn in de motor zelf..zal de garage hier ff bellen...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Kijk eerst eens om de moter, misschien is er een draadje los geschoten oid. Probeer eens met de ruitenwisser moter aan het gebeuren te bewegen; misschien komt die weer tot leven.
Anders naar sloop/dealer en nieuw onderdeel bestellen.
Asus Zenbook i7 256gb
Misschien kan je er gelijk een stylish V90 armpje op monteren, wel een leuke upgrade. (weet niet of er daarvoor getweakt moet worden.)
Dat was een aardige suggestie..Ghostrider schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:25:
Kijk eerst eens om de moter, misschien is er een draadje los geschoten oid. Probeer eens met de ruitenwisser moter aan het gebeuren te bewegen; misschien komt die weer tot leven.
Heb er ff mee zitten klooien, en ik krijg m nu wel weer zover dat ie heen gaat, maar niet terug (althans, hij stopt na like 5 cm).
Goeie nieuws is dus dat de motor het in principe nog doet en ook dat het niet de zekering is...misschien is ie een slag te ver doorgedraaid oid, en kan ie niet meer fatsoenlijk terug...geen idee.
Van t weekend maar eens kijken of ik de binnenkant van de achterklep een beetje fatsoenlijk los kan krijgen, dan kan ik het eens aan een nadere inspectie onderwerpen
Wat trouwens wel vaag is, dat ook al heb ik de knop van de achterruitwisser niet aanstaan, dan nog hoor ik bij de motor van de wisser steeds een tik, alsof ie op een soort van interval stand staat...
Naja, eerst maar ff verder op onderzoek uit
Geen idee nog, ik heb met wat Zweden gemaild en die geven ook aan toch wel 25~30mm nodig te hebben. Het mooiste is dan om de spacer aan de naaf te bouten, en daar het wiel weer in. Ik kan tot ± 10mm gaan op de originele draad (940 heeft moeren), maar gevoelsmatig vind ik een dikkere spacer ook niet echt prettig.DopdeDouwer schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:26:
Goeiendag schotel, +30mm is wel erg veel ja.
IPD heeft wel Titans in het assortiment met 7/900 backspacing, maar dat wordt ook weer 'n duur geintje.
bij de weg, voor mensen die dit ruitenwisser probleem ook hebben, vind net een handige site:
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_achterruitenwisser.html
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_achterruitenwisser.html
Pff, heb weer een leuk akkefietje met de Volvo Dealer. Ik heb overigens een lease wagen, maar wil bij dit soort dingen toch actief betrokken blijven.
Maandag de auto voor een grote beurt weggebracht (V50 2.0D 80.000 beurt). Bij die beurt natuurlijk alles nagelopen (hoop ik), olie ververst e.d. en we konden weer op weg.
Van de dealer naar huis gereden, en het eerst volgende ritje was naar mijn ouders 's avonds, waarna mijn vader buiten tegen me zegt "dat ziet er niet heel lekker uit". Blijkt de olie uit de moter te lopen. Wegenwacht erbij: Blijkt er een scheur in de oliecarter te zitten, beginnend bij een plug. De wegenwacht zei nog: "Tsjoh, die plug zit er scheef in". Even een gesprek met hem gehad, waarna hij zei dat waarschijnlijk teveel kracht is gebruikt bij het scheef indraaien van de plug, waarna door de hitte tijdens het rijden pas een scheur is ontstaan.
Er is verder ook geen optische schade aan de carter, noch aan de afdekplaat. Ik heb zelf gereden na de dealer, en heb 100% zeker niets geraakt. Volvo houd echter vol dat ik het ding zelf aan gort gereden moet hebben, en wil niets weten van een fout aan hun kant
Ik ga hier nog verder mee aan de slag. Ik zit in de periode om weer een nieuwe auto te bestellen, en dat word niet de vernieuwde V50 als het zo nu blijft als het is.
Je zou verwachten dat een Volvo dealer wat anders is dan een fast fitter, maar blijkbaar zijn ze niet allemaal zo.
Maandag de auto voor een grote beurt weggebracht (V50 2.0D 80.000 beurt). Bij die beurt natuurlijk alles nagelopen (hoop ik), olie ververst e.d. en we konden weer op weg.
Van de dealer naar huis gereden, en het eerst volgende ritje was naar mijn ouders 's avonds, waarna mijn vader buiten tegen me zegt "dat ziet er niet heel lekker uit". Blijkt de olie uit de moter te lopen. Wegenwacht erbij: Blijkt er een scheur in de oliecarter te zitten, beginnend bij een plug. De wegenwacht zei nog: "Tsjoh, die plug zit er scheef in". Even een gesprek met hem gehad, waarna hij zei dat waarschijnlijk teveel kracht is gebruikt bij het scheef indraaien van de plug, waarna door de hitte tijdens het rijden pas een scheur is ontstaan.
Er is verder ook geen optische schade aan de carter, noch aan de afdekplaat. Ik heb zelf gereden na de dealer, en heb 100% zeker niets geraakt. Volvo houd echter vol dat ik het ding zelf aan gort gereden moet hebben, en wil niets weten van een fout aan hun kant
Ik ga hier nog verder mee aan de slag. Ik zit in de periode om weer een nieuwe auto te bestellen, en dat word niet de vernieuwde V50 als het zo nu blijft als het is.
Je zou verwachten dat een Volvo dealer wat anders is dan een fast fitter, maar blijkbaar zijn ze niet allemaal zo.
Wat een prutsers, gelukkig tot nu toe niet meer schade dan een nieuwe carterpan...hoop ik
Asus Zenbook i7 256gb
Nee, gelukkig doordat mijn vader het op tijd zag. Het olielampje gaf in ieder geval geen krimp (en ik moet al echt flink onder het minimum hebben gezeten tijdens het rijden).Ghostrider schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:24:
Wat een prutsers, gelukkig tot nu toe niet meer schade dan een nieuwe carterpan...hoop ik
Terug kijkend laat ik over 3 km een oliespoor achter van mijn huis naar mijn ouders
Misschien wel een nieuwe Volvo, maar een andere dealert?
ffe zand erover; of ffe brandweer waarschuwen anders kan je nog grote boetes tegemoetkrijgen....PWM schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:30:
[...]
Nee, gelukkig doordat mijn vader het op tijd zag. Het olielampje gaf in ieder geval geen krimp (en ik moet al echt flink onder het minimum hebben gezeten tijdens het rijden).
Terug kijkend laat ik over 3 km een oliespoor achter van mijn huis naar mijn oudersHeel erg, maar ik kan er weinig meer aan doen.
Asus Zenbook i7 256gb
Dacht eerst dat je dat spreekwoordelijk bedoelde

Ik was te laat toen ik erachter kwam. Had het wel bij mijn ouders gedaan, maar pas de volgende dag zag ik dat het bij mij thuis al begonnen was (of eigenlijk al vanaf de dealer weg). Toen was het al opgedroogd. Je ziet het wel duidelijk overigens, maar wellicht alleen als je er op let.Ghostrider schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:02:
[...]
ffe zand erover; of ffe brandweer waarschuwen anders kan je nog grote boetes tegemoetkrijgen....
toch maar even de brandweer (desnoods anoniem) bellen... want voor motorrijders kan dat levens gevaarlijk zijn.. zeker als het gaat regenenPWM schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:47:
[...]
Ik was te laat toen ik erachter kwam. Had het wel bij mijn ouders gedaan, maar pas de volgende dag zag ik dat het bij mij thuis al begonnen was (of eigenlijk al vanaf de dealer weg). Toen was het al opgedroogd. Je ziet het wel duidelijk overigens, maar wellicht alleen als je er op let.
(/me is zowel volvo als motorrijder

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Done, heb het doorgegeven (wel met naam en toenaamToolkiT schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:07:
[...]
toch maar even de brandweer (desnoods anoniem) bellen... want voor motorrijders kan dat levens gevaarlijk zijn.. zeker als het gaat regenen
(/me is zowel volvo als motorrijder)
Ruitenwissertip; op een 850 kan je ook een Clio Phase 2 ruitenwisser zetten. Ga ik ook op mn 940 proberen gezien die alleen maar zwaait ipv wist
Hydraulik-Phunk:
Nieuwe wielen, maar past niet aan de voorzijde..
Zal toch een spacertje tussen moeten, morgen maar ff uitmeten.
De mijne moeten nog banden...
Klopt, zijn originele V/C70 velgen. De mijne hebben echter wel wat corrosie en stoeprandschade, dus ik denk dat ik ze netjes ga maken en doorverkoop aan m'n pa oid als ze niet onder de 940 gaan
PWM: ik zou de info doorspelen aan je leasemaatschappij, die zullen jou ws eerder geloven.
En zelfs bij een goede Volvodealer kan het voorkomen dat bijv. een nieuwe medewerker een fout maakt, zoals dit te harde aandraaien... Die fout eventueel erkennen is weer een ander punt dan inderdaad...
En zelfs bij een goede Volvodealer kan het voorkomen dat bijv. een nieuwe medewerker een fout maakt, zoals dit te harde aandraaien... Die fout eventueel erkennen is weer een ander punt dan inderdaad...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
PWM schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:41:
[...]
Done, heb het doorgegeven (wel met naam en toenaam).
btw wat een gezeur over ruitenwissers achter, een echte auto heeft die niet nodig
* ToolkiT vond het eerst wel vreemd om geen achterwisser te hebben op de S60...
Ik ben juist overgestapt van een auto zonder wisser achter, naar eentje met.. ik zou niet meer zonder willen
Ach, gewoon Rain-X op de ruit duwen.
Dan heb je een achterwisser niet eens nodig (op de voorruit dat spul duwen resulteert ook in haast niet te hoeven wissen). Vroeger had men niet eens ruitenwissers, en daarna kwamen er handbediende ruitenwissers waarvan de knop (grote draaiknop) aan de passagierskant zat.
[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 04-02-2009 16:44 ]
Da's een goed idee, heb nog wel een busje van dat spul liggen (voor motor helm)Bart-Willem schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:44:
Ach, gewoon Rain-X op de ruit duwen.Dan heb je een achterwisser niet eens nodig (op de voorruit dat spul duwen resulteert ook in haast niet te hoeven wissen). Vroeger had men niet eens ruitenwissers, en daarna kwamen er handbediende ruitenwissers waarvan de knop (grote draaiknop) aan de passagierskant zat.
Ome BW heeft altijd goede ideeën.ToolkiT schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:45:
[...]
Da's een goed idee, heb nog wel een busje van dat spul liggen (voor motor helm)
Ben ik ook al maanden aan het doen, iets van regenprotector aanbrengen.
Meteen op het lijstje schrijven, moet toch naar de automaterialen zaak om een setje Philips Nightguide te halen.
Want vandaag kwam de koerier met een joekel van een doos aan, ging amper door de deur.
Inhoud:

Volvo ventieldopjes...
Bedroevend slechte kwaliteit eigenlijk voor wat ze kosten... ziet er totaal niet uit als op de foto. Logo klopt van geen kant en is scheef geprint op sommigen.Van de andere kant, het is wel beschermd met plastic en het zal er beter uit zien dan zwarte (hoop ik).
Verder in de doos gevonden, na een kwartiertje uitpakken:
Een setje knipperlichten:

Wel goede kwaliteit zo te voelen, al is het maar een stukje plastic. En mooi.
En 2 maal:

Zijn veel groter dan je zou denken
Voelen ook erg goed aan. Vind ze super op het eerste gezicht.
Ziet er samen zo uit:

ABM Chrome voor de geïnteresserden.
Moet er uiteindelijk na wat knutselen als het weer het toelaat zo gaan uitzien:

Maar dit zijn wel andere knipperlichten.
Wordt denk ik heel netjes
Meteen op het lijstje schrijven, moet toch naar de automaterialen zaak om een setje Philips Nightguide te halen.
Want vandaag kwam de koerier met een joekel van een doos aan, ging amper door de deur.
Inhoud:
Volvo ventieldopjes...

Verder in de doos gevonden, na een kwartiertje uitpakken:
Een setje knipperlichten:
Wel goede kwaliteit zo te voelen, al is het maar een stukje plastic. En mooi.
En 2 maal:
Zijn veel groter dan je zou denken
Voelen ook erg goed aan. Vind ze super op het eerste gezicht.
Ziet er samen zo uit:
ABM Chrome voor de geïnteresserden.
Moet er uiteindelijk na wat knutselen als het weer het toelaat zo gaan uitzien:

Maar dit zijn wel andere knipperlichten.
Wordt denk ik heel netjes
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ohja ik heb ook nog nieuwe OEM Volvo naafdoppen met nieuw logo via Ebay voor 15 pond
Bij de dealer 12 euro per stuk.
Maar de reden dat ik dat zeg, ik heb dit over:
http://members.home.nl/s.klippert/IMG_5741r.jpg
Als iemand ze kan gebruiken tegen verzendkosten mag hij ze hebben.
Niet origineel, geen hoge kwaliteit, maar slechts 5 dagen gebruikt en het verschil zie je toch niet echt.
[edit]
Zijn al weg.
Bij de dealer 12 euro per stuk.
Maar de reden dat ik dat zeg, ik heb dit over:
http://members.home.nl/s.klippert/IMG_5741r.jpg
Als iemand ze kan gebruiken tegen verzendkosten mag hij ze hebben.
Niet origineel, geen hoge kwaliteit, maar slechts 5 dagen gebruikt en het verschil zie je toch niet echt.
[edit]
Zijn al weg.
[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 07-02-2009 15:37 ]
Ik vind bij die heldere koplampen de chrome versies nooit zo mooi, met zwart binnenwerk vind ik er wat chiquer uitzien.
Vind ik alleen mooi op een donkere auto eigenlijk 
En zelfs dan vind ik het nog niet super, ziet er zo duister uit
En zelfs dan vind ik het nog niet super, ziet er zo duister uit
Hou ik wel van 
Maar ieder z'n ding, ben wel benieuwd naar foto'tjes iig, wanneer ga je de boel installeren ?
http://www.garaget.org/video/f6zpvruom3fb
Grappig filmpje trouwens
Maar ieder z'n ding, ben wel benieuwd naar foto'tjes iig, wanneer ga je de boel installeren ?
http://www.garaget.org/video/f6zpvruom3fb
Grappig filmpje trouwens
[ Voor 25% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 05-02-2009 12:20 ]
Als het weer een beetje beter is. Geen zin om daar mee te kloten in de kou 
Zal wel over een paar weken pas zijn helaas. Ben zelf ook benieuwd.
[edit]
Ben cool filmpje trouwens inderdaad, vooral dat begin.
Ik zou wel ff raar opkijken als ik voorrang moest geven aan een driftende Volvo...
Zal wel over een paar weken pas zijn helaas. Ben zelf ook benieuwd.
[edit]
Ben cool filmpje trouwens inderdaad, vooral dat begin.
Ik zou wel ff raar opkijken als ik voorrang moest geven aan een driftende Volvo...
[ Voor 34% gewijzigd door Klippy op 05-02-2009 13:46 ]
Vanavond even met een maat de kleppen van de b30a gesteld op 0.50mm, ze stonden op 0,40. ik moet zeggen had ik ze nou maar lekker op 0,40 gehouden want dat is een stuk stiller maar 0,50 schijnt veiliger tezijn.
Carbs ook ffe schoongemaakt, de achterste lekt een paar drupjes, de voorste helemaal niks! ook gelijk maar ffe vacuum slangen goed vastgemaakt
en maar ffe euro98 getankt....a 70euro
het blijft een dure hobby maar na dit alles lijkt die sneller een ding weet ik nu wel de b30a heeft gewoon euro98 nodig anders pingelt die enorm bij zware belasting 

En vorige week kwamen de 12v 100watt lampen binnen; iemand op school die electro studeert heeft het voor me uitgerekend: 2x100watt op 12v is samen ~17amp en ze zitten nu apart geschakeled beide op een 30amp relais. Links en rechts is dus apart te bedienen.
Stadslichten bovenin kunnen eventueel ook nog uit als de lampen uit zijn. zodat ik niet al te zichtbaar ben als ik dat niet wil
Carbs ook ffe schoongemaakt, de achterste lekt een paar drupjes, de voorste helemaal niks! ook gelijk maar ffe vacuum slangen goed vastgemaakt
en maar ffe euro98 getankt....a 70euro

En vorige week kwamen de 12v 100watt lampen binnen; iemand op school die electro studeert heeft het voor me uitgerekend: 2x100watt op 12v is samen ~17amp en ze zitten nu apart geschakeled beide op een 30amp relais. Links en rechts is dus apart te bedienen.
Stadslichten bovenin kunnen eventueel ook nog uit als de lampen uit zijn. zodat ik niet al te zichtbaar ben als ik dat niet wil
[ Voor 28% gewijzigd door Ghostrider op 05-02-2009 21:49 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Moet je daarvoor electro studeren?Ghostrider schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:42:
Stadslichten bovenin kunnen eventueel ook nog uit als de lampen uit zijn. zodat ik niet al te zichtbaar ben als ik dat niet wil![]()
Watt = Volt * Ampere
2 x 100 = 12 * Ampere => 200/12*x => X = 16.7
Verwijderd
Ik zag/hoorde laatst een 850 turbo (obvious) met een blow off valve
. Nu weet ik wel dat je die op elke random turbo auto kan krijgen, maar toch, een station volvo blokkendoos met een bov, ik had het nog niet eerder gehoord en vond het wel gaaf eigelijk
elke turbo heeft een bov maar ze zijn niet allemaal even luid...Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:07:
Ik zag/hoorde laatst een 850 turbo (obvious) met een blow off valve. Nu weet ik wel dat je die op elke random turbo auto kan krijgen, maar toch, een station volvo blokkendoos met een bov, ik had het nog niet eerder gehoord en vond het wel gaaf eigelijk
@ghostrider, ik had verwacht dat dat ding wel een diesel zou zijn, maar dus benzine...is daar een logische reden voor?
Die dingen zijn vooral voor het Zweedse leger gemaakt geloof ik, en diesel is niet bepaald populair te noemen in Zweden: logisch, want het vriest gewoon vast in de winter. Daarom zijn vrijwel alle traktoren en landbouwvoertuigen etc gewoon uitgerust met benzine-motor.ToolkiT schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:49:
[...]
elke turbo heeft een bov maar ze zijn niet allemaal even luid...
@ghostrider, ik had verwacht dat dat ding wel een diesel zou zijn, maar dus benzine...is daar een logische reden voor?
Overigens kan je wel gewoon diesel tanken in Zweden.
waar komt de D5 dan vandaan? want dat is een geweldige motor...Bart-Willem schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:04:
[...]
Die dingen zijn vooral voor het Zweedse leger gemaakt geloof ik, en diesel is niet bepaald populair te noemen in Zweden: logisch, want het vriest gewoon vast in de winter. Daarom zijn vrijwel alle traktoren en landbouwvoertuigen etc gewoon uitgerust met benzine-motor.Wellicht is dat ook de reden dat Volvo nooit zelf dieselmotoren ontwikkeld heeft, maar hiervoor altijd aanklopte bij VAG en Renault.
Overigens kan je wel gewoon diesel tanken in Zweden.
btw vraagje voor de mensen met een S60/V70: soms als het wegdek erg slecht is moet ik echt het stuur vasthouden anders gaat hij enorm 'tramlinen' echt voelbaar meer dan bij de Saab.. (die had wel een sport onderstel maar toch).
Is dat normaal of moet ik garage er naar laten kijken (onder de garantie)?

B-W z'n 240 D6, met mijn 940 op de achtergrond
Gekke is, vandaag ruim 510 km afgelegd, op de snelweg behoorlijk doorgebeukt met 140/150, en hij heeft vandaag ruim 1:8 gedaan, 2 weken geleden nog ± 1:7,4 over dezelfde afstand ongeveer in een rustiger tempo
Easy starting in the winter.....ToolkiT schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:49:
[...]
Veel mensen denken dat de c303 afgekeken is van een pinzgauer, echter de c202 (voorganger dus) bestond al veel eerder.
nou rijd er hier in de buurt bij mij ook een c303 rond met een MB300 diesel en een Toyota 4 liter 6 cilinder diesel met dikke turbo
[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 07-02-2009 09:23 ]
Asus Zenbook i7 256gb

toch wel jammer dan m'n 244 weg is, een paar keer flink gehoekt met dat ding
Niet zo extreem als op die foto maar goed dwars is ie zo nu en dan wel gegaan 

rwd

rwd
Zie ondertitel
Helemaal keuringsklaar, totdat ik 'm naar de keuring zou rijden en zag dat een soort draagarm linksachter zo verrot was, dat de de bout waarmee de de veer daaraan vast zat goede 1,5 cm lager zat dan hoorde, met als resultaat dat de veer onder een hoek stond ;X Toen was ik er klaar mee, handelaar gebeld, alsnog een redelijk bod gekregen, en uiteindelijk niet zo heel veel aan verloren
- Iemand nog 4 banden met voldoende profiel een naafdoppen?
- rubberen wintermattenset ?
Zie ondertitel
btw vraagje voor de mensen met een S60/V70: soms als het wegdek erg slecht is moet ik echt het stuur vasthouden anders gaat hij enorm 'tramlinen' echt voelbaar meer dan bij de Saab.. (die had wel een sport onderstel maar toch).
Geen ervaring mee, maar wellicht een draagarmrubber die op z'n retour is.
Even laten nakijken kan nooit kwaad
Overigens, de V50 die ik eerder in dit topic noemde gaat niet door. De overtreffende trap wel:
S60 2.4d + Rica chip @ 226pk
Drivers Edition (leer, verwarmde sportstoelen, 17 inch, RTI, adaptieve bi-xenon etc)
In Magic Blue Pearl (zeer donkerblauw met paarse gloed), met zwart leer. Levering vindt eind maart plaats en ik kan niet wachten
Overigens, de V50 die ik eerder in dit topic noemde gaat niet door. De overtreffende trap wel:
Drivers Edition (leer, verwarmde sportstoelen, 17 inch, RTI, adaptieve bi-xenon etc)
In Magic Blue Pearl (zeer donkerblauw met paarse gloed), met zwart leer. Levering vindt eind maart plaats en ik kan niet wachten
nice! lijkt erop dat je de nieuwe en donkere versie van mijne hebt dan.. een naast elkaar reportage zou dan wel grappig zijn..Timmert schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:36:
Geen ervaring mee, maar wellicht een draagarmrubber die op z'n retour is.
heb je meer info over die chip? zit er ook aan te denken om TZT mijn S60 te laten chippen..
Als je een x in NL bent, prima! 
Chip wordt geplaatst door Rica, die hebben erg veel Volvo-ervaring. Vermogen gaat van 163 naar 226pk en het koppel van 380 naar 450nm geloof ik. Arme voorbanden
Chip wordt geplaatst door Rica, die hebben erg veel Volvo-ervaring. Vermogen gaat van 163 naar 226pk en het koppel van 380 naar 450nm geloof ik. Arme voorbanden
Merk ik bij m'n pa z'n V70 ook wel eens, beetje last van spoorvorming. Komt denk ik door de brede platte banden.ToolkiT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:23:
wat kost dat ongeveer?Timmert schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:11:
Als je een x in NL bent, prima!
Op ebay zie ik hier wel eens van die chips die je zelf in kan bouwen voor £80 ofzo ik vraag me af of dat wat kan zijn..
M'n pa heeft ook een chip, verschil merk je aanzienlijk ('oude' 2.5 diesel V70N), maar bij volgas onder zware belasting (vanaf 100/u volgas in z'n 5 bijv.) 'golft' de versnelling een beetje.
Hij schokt niet, maar hij houdt elke 0.5s een heel klein beetje in. Volgens mij 'ie hem bij Tunex laten chippen voor €200,- oid.
Hij schokt niet, maar hij houdt elke 0.5s een heel klein beetje in. Volgens mij 'ie hem bij Tunex laten chippen voor €200,- oid.
Het aparte is: de dag dat je 'm weg hebt gedaan heeft 'ie meteen een nieuwe APK gekregen zie ik @ RDW.Dentheman schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:06:
Helemaal keuringsklaar, totdat ik 'm naar de keuring zou rijden en zag dat een soort draagarm linksachter zo verrot was, dat de de bout waarmee de de veer daaraan vast zat goede 1,5 cm lager zat dan hoorde, met als resultaat dat de veer onder een hoek stond ;X Toen was ik er klaar mee, handelaar gebeld, alsnog een redelijk bod gekregen, en uiteindelijk niet zo heel veel aan verloren
775 euro, ex BTW. Die zelf inbouw dingen zijn vaak powerboxen, zou ik niet aan beginnen persoonlijk.ToolkiT schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:32:
[...]
wat kost dat ongeveer?
Op ebay zie ik hier wel eens van die chips die je zelf in kan bouwen voor £80 ofzo ik vraag me af of dat wat kan zijn..
holy macaroni! dat is best aan de prijs!Timmert schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:20:
[...]
775 euro, ex BTW. Die zelf inbouw dingen zijn vaak powerboxen, zou ik niet aan beginnen persoonlijk.
ja maar voor dat je dat aan dieselverbruikvermindering (goed scrable woord
Tuurlijk, maar dat extra vermogen is me ook best wat waard. Het lijkt me echt een beest van een auto met die chip erin
Hoi, ik haak even aan. Ik rij al een jaar tevreden rond in deze Volvo V40 diesel van 4-2003 102pk (Polar?). Heb hem van 167000 naar 197000 gereden.

Enkele opties aanwezig: climate control, cruise-control, boordcomputer, roofrails, halfleren bekleding, stoelverwarming, virtual blue metallic lak, HU1205 navigatie, high performance geluidssysteem met ook actieve sub achterin.
wat heb ik eraan gedaan:
-gechiptuned bij Theo Kloosterman (fasttech custom map) bij 173000km, nu 102 naar 132pk en 215 naar 270Nm volgens opgaaf. Dit is een must.
-trekhaak laten installeren, twinny load erbij voor de mountainbikes.
-navigatiesysteem verkocht, had al tomtom op mijn PDA, zit nu netjes in houder aan dashboard.
-audio upgrade: Sony usb/mp3 autoradio erin, extra subwoofer en versterker achterin. Luidsprekers voor vervangen door MTX composet. D-stijl speakers vervangen door goede pioneer 13cm speakers. = genieten

Enkele opties aanwezig: climate control, cruise-control, boordcomputer, roofrails, halfleren bekleding, stoelverwarming, virtual blue metallic lak, HU1205 navigatie, high performance geluidssysteem met ook actieve sub achterin.
wat heb ik eraan gedaan:
-gechiptuned bij Theo Kloosterman (fasttech custom map) bij 173000km, nu 102 naar 132pk en 215 naar 270Nm volgens opgaaf. Dit is een must.
-trekhaak laten installeren, twinny load erbij voor de mountainbikes.
-navigatiesysteem verkocht, had al tomtom op mijn PDA, zit nu netjes in houder aan dashboard.
-audio upgrade: Sony usb/mp3 autoradio erin, extra subwoofer en versterker achterin. Luidsprekers voor vervangen door MTX composet. D-stijl speakers vervangen door goede pioneer 13cm speakers. = genieten
Ik vind het ook een beetje dubieusBart-Willem schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:16:
[...]
Het aparte is: de dag dat je 'm weg hebt gedaan heeft 'ie meteen een nieuwe APK gekregen zie ik @ RDW.Of het is een louche handelaar, of ze hebben een draagarm in recordtijd weten te vervangen.
Zie ondertitel
Mooie auto!
Hangt hij alleen niet door aan de achterkant? If so, zou ik hem een beetje verlagen aan de voorkant, zal 'm goed doen
[ Voor 24% gewijzigd door Krentenbol op 09-02-2009 20:42 ]
Damn ik ben nu toch wel blij met mijn zweedse elandje + winterbanden 
Begon als een malle te sneeuwen rond 17u, ging om 19:15u naar huis en was om 20:45 pas thuis...een ritje van 5km
. Wel heuvel op / heuvel af en hier en daar paar haarspeldjes, maar damn wat een geglibber en geglij 
Heb volgens mij wel 15 ongelukken gezien op dat kleine rotstukkie
Bij de weg: ik merkte net dat als ik mijn rem wat harder intrap, dat t voelt alsof iets niet helemaal lekker is, t voelt alsof er dingen tegenelkaar aanschuren ofzo, klinkt ook niet heel lekker, enig idee wat dat kan zijn, of is dat gewoon ABS die ingrijpt?
Zitten net nieuwe remschijven + blokken op, heb alleen afgelopen vrijdag een halve noodstop moeten maken op de snelweg (iets met telefoneren en een file inrijden... ja ik weet
)
Begon als een malle te sneeuwen rond 17u, ging om 19:15u naar huis en was om 20:45 pas thuis...een ritje van 5km

Heb volgens mij wel 15 ongelukken gezien op dat kleine rotstukkie

Bij de weg: ik merkte net dat als ik mijn rem wat harder intrap, dat t voelt alsof iets niet helemaal lekker is, t voelt alsof er dingen tegenelkaar aanschuren ofzo, klinkt ook niet heel lekker, enig idee wat dat kan zijn, of is dat gewoon ABS die ingrijpt?
Zitten net nieuwe remschijven + blokken op, heb alleen afgelopen vrijdag een halve noodstop moeten maken op de snelweg (iets met telefoneren en een file inrijden... ja ik weet

Ik heb al bij een paar auto's meegemaakt dat de abs alles behalve fijn aanvoelt (vooral in je pedaal, en een raar geluid) dus ik denk dat het de abs is wat je voelde/hoorde
Zie ondertitel
hmmk, collega van me die naast me zat zei dat idd ook al, hij had t ook met zijn Alfa 156, maar dat vond ik nou niet echt een geruststellingDentheman schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:03:
Ik heb al bij een paar auto's meegemaakt dat de abs alles behalve fijn aanvoelt (vooral in je pedaal, en een raar geluid) dus ik denk dat het de abs is wat je voelde/hoorde
Dat zal ongetwijfeld de ABS wel zijn ja.
Beetje het idee dat je rempedaal niet goed aanvoelt (wordt half geblokkeerd of zelfs wat teruggeduwd), plus wat herrie.
Ome BW heeft een onderlip voor zijn 240 gehad van de monteur.
Moet nog wel gespoten en wat bewerkt worden (er is een stukje afgebroken). Maar het ziet er zo uit straks (had hem er snel onder gehangen):
Ome BW heeft een onderlip voor zijn 240 gehad van de monteur.

Stoer!!
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
errug stoer idd
oioioi die voorkant is zoooo geniaal 
* kamstra loves groot en vierkant
* kamstra loves groot en vierkant
Ter vergelijking: normaal is het zo.

Maar echt mooi vind ik dat niet: je kijkt zo op de iele bandjes en de auto ziet er nogal magertjes uit zo. Met zo'n spoiler is het ineens compleet af en helemaal af vind ik.

Maar echt mooi vind ik dat niet: je kijkt zo op de iele bandjes en de auto ziet er nogal magertjes uit zo. Met zo'n spoiler is het ineens compleet af en helemaal af vind ik.
Met die lip lijkt het net zo'n brouwsel van The A-Team, gemaakt uit een baal hooi, 2 oliedrums, een vorkheftruck en een lasapparaat 
Origineel is beter
Origineel is beter
Schaamteloze crosspost:
Zo, mijn eerste poging tot fotografie ooit, even snel wat tips van de pa binnengehaalt en op pad gegaan:

Clique voor héél groot
Nauwelijks nabewerkt in Lightroom, heb een lange sluitertijd gehad, meer info zal ik echt terug moeten zoeken! Dus als je het wilt weten, ask
Tijdelijk bakkie tot de V50 terug is
Zo, mijn eerste poging tot fotografie ooit, even snel wat tips van de pa binnengehaalt en op pad gegaan:
Clique voor héél groot
Nauwelijks nabewerkt in Lightroom, heb een lange sluitertijd gehad, meer info zal ik echt terug moeten zoeken! Dus als je het wilt weten, ask
Mooi ding hoor. Keer tegen een lantaarnpaal gezet ?
Ik zag hem aankomen 
Het is een leenauto van de dealer, dus die deuk zat er al in voordat ik hem in m'n handen kreeg. Nogal zonde natuurlijk. Het was geloof ik een trekhaak, net zo leuk
Het is een leenauto van de dealer, dus die deuk zat er al in voordat ik hem in m'n handen kreeg. Nogal zonde natuurlijk. Het was geloof ik een trekhaak, net zo leuk
Die spoiler is ook origineel anders.Timmert schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:14:
Met die lip lijkt het net zo'n brouwsel van The A-Team, gemaakt uit een baal hooi, 2 oliedrums, een vorkheftruck en een lasapparaat
Origineel is beter
[ Voor 14% gewijzigd door Bart-Willem op 10-02-2009 00:13 ]
Ik hoop dat het zo hoort, hehe. Misschien komt het door de sub achterinTKing schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:41:
[...]
Mooie auto!Aparte kleur, zie je niet vaak.
Hangt hij alleen niet door aan de achterkant? If so, zou ik hem een beetje verlagen aan de voorkant, zal 'm goed doen

Toevallig heb ik net een Volvo-persfoto gevonden waar dezelfde voorspoiler op staat als ik hier heb liggen. Eerst vreesde ik dat het toch niet origineel was (omdat de meest voorkomende voorspoilers meteen naar boven lopen zodra de lip het hoekje om gaat), maar kennelijk dus wel! 
Het gaat er straks dus als volgt uitzien:

Vandaag de radio ingebouwd en de speakers achter aangesloten (was ik vrijdag al mee bezig, maar kwam er niet uit met alle kabels etc omdat er teveel mee gerommeld is door de vorige eigenaar). Na veel geklooi werkt het nu gelukkig wel en is het geluid goed!
En de Radio Valencia-sticker is eindelijk van de achterruit.
Het gaat er straks dus als volgt uitzien:

Vandaag de radio ingebouwd en de speakers achter aangesloten (was ik vrijdag al mee bezig, maar kwam er niet uit met alle kabels etc omdat er teveel mee gerommeld is door de vorige eigenaar). Na veel geklooi werkt het nu gelukkig wel en is het geluid goed!
En weg is die
Zie ondertitel
Zo jammer dat ik geen wit mocht van de leasemaatschappij zonder fors bij te betalen. Ik heb hem in het zwart, ook met bodykit/t5 uitlaatsysteem.osc4r schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:14:
Schaamteloze crosspost:
[afbeelding]
Clique voor héél groot
Was gistermiddag eens begonnen met het inbouwen van m'n koplampen. Valt mee dat werk, niet moeilijk verder.
Had eerst eens een oude lamp eraf gehaald om te kijken hoe dat allemaal in elkaar zit. Zag alleen al meteen toen ik de motorkap opentrok dat ik nu een electrische niveauregeling heb. Lekker slim, ik weet dat ik die heb, maar heb daar niet bewust aan gedacht. Die schakelaar zie ik normaal ook niet, zit net verborgen achter een stuurhendel.
En die nieuwe lampen daar passen daar natuurlijk niet op. Kan ook geen heldere lampen vinden waar dat wel op zit. Zijn alleen handmatig af te stellen.
Vraag me dus af hoe anderen dat gedaan hebben, nog nooit ergens wat over gelezen. Zelfs na wat zoeken kom ik niks tegen daarover. Dus of niemand vind dat erg, of niemand anders heeft niveauregeling, of de rest koopt andere lampen. Optie 3 valt al af trouwens, want er is genoeg te vinden over die lampen op S/V/C70s, maar nooit iemand die daar over wat zegt. Ga het eens vragen op een Volvo forum.
Moet dus eens kijken wat ik daarmee doe. Mij maakt het verder niet uit, heb die trekhaak er nog nooit onder gehangen en rij ook noooit met een aanhanger. En als ik ooit een aanhanger nodig zou hebben rij ik wel overdag zonder licht aan of met stadslichten ofzo.
Alleen suf dat die hele regeling er dus voor niks inzit. Vraag me ook nog eens af of de huidige installatie wel werkt, ik hoor een motortje in elke koplamp draaien als ik ze verstel, maar ik zie echt niks veranderen aan het lichtbeeld, zelfs niet tegen een muur aan op een meter afstand.
Positieve kant: Nieuwe koplampen zijn echt 10x mooier
Ben vergeten een foto te maken, maar stond erg goed.
Ben alleen weer gestopt na 1 lamp. Duurde toch wat langer dan ik gehoopt had, mede doordat ik nog even aan het zoeken was wat anderen met die niveauregeling doen en ik vergeten was de stadslichten over te zetten.
Daarbij was er ook nog wat afgebroken dat ik eerst weer moest lijmen
Niks ergs overigens, bevestigingsclipje, zal wel tijdens vervoer gebeurd zijn want het lag al los in de lamp toen ik hem open maakte.
Volgende week dus maar echt inbouwen en afstellen, tenmiste als het dan een beetje fatsoenlijk weer is.
Had eerst eens een oude lamp eraf gehaald om te kijken hoe dat allemaal in elkaar zit. Zag alleen al meteen toen ik de motorkap opentrok dat ik nu een electrische niveauregeling heb. Lekker slim, ik weet dat ik die heb, maar heb daar niet bewust aan gedacht. Die schakelaar zie ik normaal ook niet, zit net verborgen achter een stuurhendel.
En die nieuwe lampen daar passen daar natuurlijk niet op. Kan ook geen heldere lampen vinden waar dat wel op zit. Zijn alleen handmatig af te stellen.
Vraag me dus af hoe anderen dat gedaan hebben, nog nooit ergens wat over gelezen. Zelfs na wat zoeken kom ik niks tegen daarover. Dus of niemand vind dat erg, of niemand anders heeft niveauregeling, of de rest koopt andere lampen. Optie 3 valt al af trouwens, want er is genoeg te vinden over die lampen op S/V/C70s, maar nooit iemand die daar over wat zegt. Ga het eens vragen op een Volvo forum.
Moet dus eens kijken wat ik daarmee doe. Mij maakt het verder niet uit, heb die trekhaak er nog nooit onder gehangen en rij ook noooit met een aanhanger. En als ik ooit een aanhanger nodig zou hebben rij ik wel overdag zonder licht aan of met stadslichten ofzo.
Alleen suf dat die hele regeling er dus voor niks inzit. Vraag me ook nog eens af of de huidige installatie wel werkt, ik hoor een motortje in elke koplamp draaien als ik ze verstel, maar ik zie echt niks veranderen aan het lichtbeeld, zelfs niet tegen een muur aan op een meter afstand.
Positieve kant: Nieuwe koplampen zijn echt 10x mooier
Ben alleen weer gestopt na 1 lamp. Duurde toch wat langer dan ik gehoopt had, mede doordat ik nog even aan het zoeken was wat anderen met die niveauregeling doen en ik vergeten was de stadslichten over te zetten.
Daarbij was er ook nog wat afgebroken dat ik eerst weer moest lijmen
Volgende week dus maar echt inbouwen en afstellen, tenmiste als het dan een beetje fatsoenlijk weer is.
Ohja heb ook nog een nieuwe 2e hands lichtschakelaar gekocht op Marktplaats.
Vooral bij koud weer duurt het een tijd voordat de lichten aan gaan, lijkt wel of hij een beetje warm moet worden voordat het contact maakt. Was me waarschijnlijk om die reden in de zomer nog niet opgevallen.
Kan veel oorzaken hebben, maar m'n dashboardverlichting gaat ook soms niet aan en is me al 2x tijdens het rijden uitgevallen. Als ik dan wat aan de lichtschakelaar druk/rammel werkt het weer. Dus ik gok dat het gewoon aan de schakelaar ligt.
Hoop alleen dat ik die er goed uit krijg. Geen idee hoe dat moet.
Staat zoiets ook in VADIS trouwens? Krijg 'mijn' versie niet echt werkend
Vooral bij koud weer duurt het een tijd voordat de lichten aan gaan, lijkt wel of hij een beetje warm moet worden voordat het contact maakt. Was me waarschijnlijk om die reden in de zomer nog niet opgevallen.
Kan veel oorzaken hebben, maar m'n dashboardverlichting gaat ook soms niet aan en is me al 2x tijdens het rijden uitgevallen. Als ik dan wat aan de lichtschakelaar druk/rammel werkt het weer. Dus ik gok dat het gewoon aan de schakelaar ligt.
Hoop alleen dat ik die er goed uit krijg. Geen idee hoe dat moet.
Staat zoiets ook in VADIS trouwens? Krijg 'mijn' versie niet echt werkend

Wel apart, in de oude V70 van m'n pa (met dezelfde neus) zag je toch wel duidelijk het lichtbeeld veranderen op een lange lap asfalt. Echt een verschil van tot 10m licht voor de auto tot over de horizon zeg maar.
edit; het knopje van de dashverlichting is altijd wel heel gevoelig voor slijtage in Volvo's, bij m'n 850 valt de verlichting ook wel een enkele keer uit, en even een tikje op het schuifje en 't is weer oke.
Maar misschien heb je een defect relais, een vertraging klinkt wel raar. Vaak werken de lampen niet, of heel slecht, maar met vertraging heb ik nog niet eerder gezien
edit; het knopje van de dashverlichting is altijd wel heel gevoelig voor slijtage in Volvo's, bij m'n 850 valt de verlichting ook wel een enkele keer uit, en even een tikje op het schuifje en 't is weer oke.
Maar misschien heb je een defect relais, een vertraging klinkt wel raar. Vaak werken de lampen niet, of heel slecht, maar met vertraging heb ik nog niet eerder gezien
[ Voor 47% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 15-02-2009 22:52 ]
Ik heb nu aan 1 kant van m'n 240 en 740 de velgen omgewisseld (die van de 240 waren stalen velgen en zitten nu op de linkerzijde van de 740, en de 740 had mooie lichtmetalen velgen en die zitten nu op de linkerzijde van de 240), en dat in rotweer.
Dus maar 1 kant kunnen doen want het werd donker en regende als een gek (later begon het zelfs te sneeuwen). 
Tot overmaat van ramp zakte de krik ook nog eens weg terwijl de velg er af was (gelukkig niet tot aan de straat geknald maar bleef het nog redelijk in de lucht hangen, half op de krik), dus heb ik flink moeten hobbyen om de boel weer omhoog te takelen. Dat viel niet mee, maar uiteindelijk wel gelukt.
Morgen de andere kant, dan kan de 740 ook de verkoop in.
En volgende week gaan m'n vriendin en ik naar Denemarken op de bonnefooi.
Dus vrijdag gaan rijden en maandag terug (slapen doen we wel in Kro's, aka herbergen die daar vrij goedkoop zijn). M'n vriendin weet alleen niet of ze dat met de 240 durft en doet dat liever met haar 740 (de ex-auto van Pinda).
Ik denk dat ik liever met de 240 ga (automaat en diesel, dus relaxed cruisen, de 740 is benzine en handgeschakeld maar heeft wel betere stoelen en is sneller). Wat zouden jullie doen?
Tot overmaat van ramp zakte de krik ook nog eens weg terwijl de velg er af was (gelukkig niet tot aan de straat geknald maar bleef het nog redelijk in de lucht hangen, half op de krik), dus heb ik flink moeten hobbyen om de boel weer omhoog te takelen. Dat viel niet mee, maar uiteindelijk wel gelukt.
Morgen de andere kant, dan kan de 740 ook de verkoop in.
En volgende week gaan m'n vriendin en ik naar Denemarken op de bonnefooi.
Lekker gaan dieselen.
De tijd je hebt om echt door te blazen is te kort om heel veel tijdswinst te halen.
Daarnaast is diesel aan de pomp natuurlijk ook wat aangenamer
De tijd je hebt om echt door te blazen is te kort om heel veel tijdswinst te halen.
Daarnaast is diesel aan de pomp natuurlijk ook wat aangenamer
BMW 535D
Ik zou lekker naar je vriendin luisteren: dat werkt niet alleen heel sfeerbevorderend (
), maar ik denk dat op zo'n lange rit een set goede stoelen echt een van de allerbelangrijkste dingen in een auto is. En hoewel ik zelf een enorm fan van automaatrijden ben, denk ik niet dat het op zo'n lange afstand veel uitmaakt: veel file zul je niet tegenkomen en het grootste deel van de rit zul je toch op kruissnelheid op snelwegen/autowegen afleggen
.
De stoelen van een 240 zijn anders ook niet slecht hoor.
Die van de 740 hebben gewoon een iets betere pasvorm en persoonlijk vind ik stoffen stoelen net wat fijner dan leer (m'n 240 heeft leer, erg gewild en erg mooi, maar stof glijdt niet en lijkt meer "houvast" te hebben
).
Diesel in Denemarken scheelt overigens niet gek veel met benzine: ik geloof dat het verschil maar 12 cent is ofzo (wegenbelasting zit in de brandstofprijs verwerkt, net zoals in Duitsland). Eerst morgen maar eens kijken of de auto technisch goed zat is om zo'n 2000-3000km af te leggen (ik vermoed van wel).
Edit: de hoofdreden dat ze niet met de 240 durft is omdat het een automaat is en voor haar een onbekende auto.
Want dat ik alleen continu rijd is ook geen doen (zeker als je 1 stuk van 8 uur rijdt, dat kunnen we beter wisselend doen). Voor de rest boeit het haar niet zo.
Diesel in Denemarken scheelt overigens niet gek veel met benzine: ik geloof dat het verschil maar 12 cent is ofzo (wegenbelasting zit in de brandstofprijs verwerkt, net zoals in Duitsland). Eerst morgen maar eens kijken of de auto technisch goed zat is om zo'n 2000-3000km af te leggen (ik vermoed van wel).
Edit: de hoofdreden dat ze niet met de 240 durft is omdat het een automaat is en voor haar een onbekende auto.
[ Voor 19% gewijzigd door Bart-Willem op 16-02-2009 15:44 ]
Zelfs al is diesel duurder (zoals hier) dan is het nog goedkoper ivm betere zuinigheid...Bart-Willem schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:40:
De stoelen van een 240 zijn anders ook niet slecht hoor.Die van de 740 hebben gewoon een iets betere pasvorm en persoonlijk vind ik stoffen stoelen net wat fijner dan leer (m'n 240 heeft leer, erg gewild en erg mooi, maar stof glijdt niet en lijkt meer "houvast" te hebben
).
Edit: de hoofdreden dat ze niet met de 240 durft is omdat het een automaat is en voor haar een onbekende auto.Want dat ik alleen continu rijd is ook geen doen (zeker als je 1 stuk van 8 uur rijdt, dat kunnen we beter wisselend doen). Voor de rest boeit het haar niet zo.
En met automaat rijden is toch alleen maar makkelijker?
Zo'n diesel icm 3-traps automaat verbruikt zo'n 1 op 10,5, en die 740 op lange afstanden doet hetzelfde.ToolkiT schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:05:
[...]
Zelfs al is diesel duurder (zoals hier) dan is het nog goedkoper ivm betere zuinigheid...
En met automaat rijden is toch alleen maar makkelijker?
Trouwens vandaag de velgenswap afgerond (en een nieuwe hydraulische overpriced krik gehaald omdat de standaard krik voor de tweede keer inzakte

Mijn 740 voor:

Mijn 740 na:

Mijn 240 voor:

Mijn 240 na:

En ja: ik moet die 240 echt heel nodig wassen.
De 740 is er uiteraard op achteruit gegaan (heeft de velgen van de 240 gehad, maar dan met wieldoppen erop ipv de originele Volvo-doppen zoals die nog op de 240 zaten), maar die auto gaat toch de verkoop in. De 240 (waar dus de oude velgen van de 740 onder zitten, dit zijn trouwens de originele velgen zoals de 760's die hadden) vind ik er een stuk mooier op geworden.
ik vond die oude velgen er wel bij passen eigenlijk..
Maar ja smaken verschillen en het is jouw auto..
Wel dezelfde bandenmaat of ook niet?
Maar ja smaken verschillen en het is jouw auto..
Wel dezelfde bandenmaat of ook niet?
Overpriced hydraulisch ? Toch niet zo'n potkrikje ? Die koop je voor 10 euro oid man 
Maar 't staat hem goed zo met die velgen. Nu nog 'n tikkie omlaag
Maar 't staat hem goed zo met die velgen. Nu nog 'n tikkie omlaag
Nee geen potkrikje helaas, maar gewoon zo'n lomp groot hydraulisch ding. Beetje garage-alike spul, maar dan niet zo heel degelijk (wel degelijk zat voor huis/tuin/keukengebruik. 
Toolkit: de oude velgen waren nogal aan het roesten (1 band was erdoor slap gaan staan zelf, maar de band van de velg afhalen, afschuren en tectiel ertussen doet wonderen), plus dat ik het nogal standaard vind. Het liefst zou ik natuurlijk Virgo's willen, maar die dingen zijn nogal duur (begint pas bij 400 Euro voor een redelijk setje), maar dit misstaat 'm niet vind ik.
Toolkit: de oude velgen waren nogal aan het roesten (1 band was erdoor slap gaan staan zelf, maar de band van de velg afhalen, afschuren en tectiel ertussen doet wonderen), plus dat ik het nogal standaard vind. Het liefst zou ik natuurlijk Virgo's willen, maar die dingen zijn nogal duur (begint pas bij 400 Euro voor een redelijk setje), maar dit misstaat 'm niet vind ik.
mistaat zeker niet nee, maar vind die old-skool velgen wel bij zo'n wagen passen..
Maar ja als ze roesten dan is de keuze makkelijk natuurlijk..
Maar ja als ze roesten dan is de keuze makkelijk natuurlijk..
@ B-W: wat zit die achterbumper gek op die 240?
Net alsof ie 15cm te kort is?
Net alsof ie 15cm te kort is?
Nee, dat is altijd bij het eerste/oude type zo.
De latere types hebben andere bumpers en hebben die "uitsparing" voor de bumpers voor en achter in het plaatwerk niet.
Ik heb ook nog wel een set banden voor je liggen bw, met volvo naafkapjes
En rubberen wintermatten, best handig als je naar koudere oorden gaat

Zie ondertitel
Die naafkapjes komen nog van m'n geweldige Wikipedia-auto.Dentheman schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:23:
Ik heb ook nog wel een set banden voor je liggen bw, met volvo naafkapjes![]()
Ik zou lekker met de 740 op vakantie gaan. Je hebt het over relaxed cruizen... Volgens mij zet je buiten de bebouwde kom van je woonplaats de 740 in de 5e versnelling en schakel je op de eindbestemming weer eens een paar tandjes terug. Veel valt er niet te schakelen, net zo easy als je autmaat waarschijnlijk.
De handbak heeft een overdrive neem ik aan, de 240 heeft een 3traps automaat (en dus geen OD). Een overdrive hoort bij cruizen zoals 4à5K rpm hoort bij jakkeren op de snelweg.
Die velgenswap vind ik echt nix, zo te lezen noodzakelijk
. Kunnen die plastic doppen niet achterwege blijven bij de 740?
Die achterbumper lijkt een tikje scheef te staan. Kijk trouwens ook eens onder de rubberen flap bovenop de achterbumper.
De handbak heeft een overdrive neem ik aan, de 240 heeft een 3traps automaat (en dus geen OD). Een overdrive hoort bij cruizen zoals 4à5K rpm hoort bij jakkeren op de snelweg.
Die velgenswap vind ik echt nix, zo te lezen noodzakelijk

Die achterbumper lijkt een tikje scheef te staan. Kijk trouwens ook eens onder de rubberen flap bovenop de achterbumper.

[ Voor 14% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-02-2009 22:25 ]
Dit topic is gesloten.