Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.966 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sorcerer8472 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:14:
Timmert: mooi! Vooral ook goede keuze van die tweekleurige bekleding, heeft bijna niemand en is ontzettend mooi!

Met deze auto + de Rica-chip ga je ontzettend veel lol beleven :)

En spaceball? In de handgeschakelde versie vind ik het erg mooi, maar ik heb het nog nooit in een automaat gezien?
Het is een handbak ;) En idd, het is een erg mooie combi zo. Had niet beter kunnen kiezen!

Die 1.6d heb ik afgeblazen aangezien ik op een S60 2500 euro extra inruil kreeg en de leaseprijs niet eens zo gek veel verschilde. Die 1.6d kostte ook 38k ofzo.
Over die spaceball: het is meer dan een pook alleen. Ook het paneel rond de pook moet vervangen worden, en het hele schakelmechanisme schijnt los te moeten. Die 150 euro bestaat uit 2x 75 euro arbeidsloon voor het ombouwen uit een showroomauto. Materiaal betaal ik niet, en dat vind ik al erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Klippy

Still Game

Mooie auto :)
Valt me eigenlijk nog mee die prijs, mooie bak d:)b

Die spaceball is wel echt S60 he, vind ik altijd een mooi ding, hoort er eigenlijk gewoon op.
Ik zou het doen. Beter nu meteen dan dat je je steeds loopt af te vragen of je niet toch beter... etc. En dan moet je weer een afspraak maken, misschien meer betalen etc....
En dat ding heb je toch elke dag in je hand, plus dat ik de huidige pook een beetje klein iel uit vind zien :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Skuzz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:23:
ik heb bij mijn Volvo 66 de motorkap zwart gerollerd met gewoon muurverf op waterbasis.
Het is er ongeveer 2 jaar goed op blijven zitten, er waren een paar puntjes losgegaan en toen weer gewoon lichtjes opgeschuurd en opnieuw gedaan :)

met rolleren krijg je trouwens een veel "matter" effect als met spuiten.

[afbeelding]
Mijn auto heb ik ook gerolt, paar potten verf en klaar :*)

Elke dag 1 pot weggerolt 8)7 toch nog best veel oppervlakte

wel een advies; probeer alles te rollen, indien je kleine stukjes slecht kan bereiken en doet met een kwast zie je duidelijk kleurverschil ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hierbij wat foto's van mijn tweede oldtimer: een Volvo 144 met B20-blok, bouwjaar 1971 en helaas geen LPG :P. De staat ervan is niet goed (wel een harde bodem, motorisch beresterk maar wel roest bij de deuren en achterste wielranden), dus dat wordt een dezer dagen flink ontroesten en plamuren geblazen. :P Wel zit er 2 jaar APK op. :)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fcsnzt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/16aqix4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/iepn6g.jpg

Ik heb besloten om de auto straks matzwart te rollen, want de lak is toch al niet supermooi meer en deze kleur is moeilijk goed bij te werken zonder kleurverschil te zien. :P Dus de plannen zijn als volgt:
- roest wegwerken;
- plamuren, schuren en primen;
- waarschijnlijk verlagen;
- velgen matzwart spuiten (de wieldoppen niet, en er komen chromen ringen bij);
- white wall-banden! 8)

Ik denk dat het wel vet gaat worden! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Leuke plannen.
Tip: hou het bij schuren, neem geen schroevendraaiertje of krabbertje te hand, voor je het weet zit je met een gat en lassen heb je geen zin in (lees: bodemloze put). Je kan er een potje fertan tegenaan gooien dan breid de roest zich hopelijk niet uit en kan je er vrolijk overheen verven. Anders kun je na een paar maanden opnieuw je wielranden doen, als de gaten er nog niet zijn ingevallen.

Ik zou er velgen van een 240 of 740 onder gooien. De auto ziet er namelijk nogal doorgezakt en smal uit nu. Door de velgen van een 240 wordt de auto wat breder (lagere ET waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik ben een speciaal GLT accessoire, de meegespoten tankdop, kwijt
een of andere sukkel heeft hem gejat, lekker nuttig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DopdeDouwer schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:50:
Leuke plannen.
Tip: hou het bij schuren, neem geen schroevendraaiertje of krabbertje te hand, voor je het weet zit je met een gat en lassen heb je geen zin in (lees: bodemloze put). Je kan er een potje fertan tegenaan gooien dan breid de roest zich hopelijk niet uit en kan je er vrolijk overheen verven. Anders kun je na een paar maanden opnieuw je wielranden doen, als de gaten er nog niet zijn ingevallen.

Ik zou er velgen van een 240 of 740 onder gooien. De auto ziet er namelijk nogal doorgezakt en smal uit nu. Door de velgen van een 240 wordt de auto wat breder (lagere ET waarde).
ik zou juist alle roest weghalen en er wat niet plaatwerk in lassen... als je een beetje handig bent ik leren lassen niet moeilijk... en 2e hands kan je best betaalbaar een lasapparaat op de kop tikken (ik heb er nog 1 staan die eigenlijk niks loopt te doen sinds de mini weg is, maar de transport kosten worden wat hoog anders had ik hem je voor een zacht prijsje aangeboden..)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:01:
[...]

ik zou juist alle roest weghalen en er wat niet plaatwerk in lassen... als je een beetje handig bent ik leren lassen niet moeilijk... en 2e hands kan je best betaalbaar een lasapparaat op de kop tikken (ik heb er nog 1 staan die eigenlijk niks loopt te doen sinds de mini weg is, maar de transport kosten worden wat hoog anders had ik hem je voor een zacht prijsje aangeboden..)
Nee klopt daar heb je helemaal gelijk in. Maar daar zou ik met deze auto niet aan beginnen. Zeker niet gezien hij er een lowbudget auto van wil maken/lowbudget wil houden.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een lasapparaat+sleutelruimte. Heb wel zin om zodra de zon weer doorbreekt mijn 144 op te knappen: is nog maar een kleinstukje binnendorpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Klippy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:25:
Mooie auto :)
Valt me eigenlijk nog mee die prijs, mooie bak d:)b

Die spaceball is wel echt S60 he, vind ik altijd een mooi ding, hoort er eigenlijk gewoon op.
Ik zou het doen. Beter nu meteen dan dat je je steeds loopt af te vragen of je niet toch beter... etc. En dan moet je weer een afspraak maken, misschien meer betalen etc....
En dat ding heb je toch elke dag in je hand, plus dat ik de huidige pook een beetje klein iel uit vind zien :P
Ik heb net opdracht gegeven dat ze die spaceball er maar in moeten knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Timmert schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:11:
[...]

Ik heb net opdracht gegeven dat ze die spaceball er maar in moeten knallen :)
Wanneer mag je jouw S60 ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eind volgende week ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Eindelijk de 123ignition in laten bouwen

ffe testgereden en me maat on the fly de ontsteking aanpassen >:) handig een middenmoter...

net nog ffe testegereden...achter auto met 70km/h....gas erbij in de 4 zonder terugteschakelen en whoppa 110km/h vervolgens nog ffe recht stukje gedaan en zo op de 100 in de 3 om vervolgens goed door te trekken in de 4

Verbruik zal er ook wel beter op worden maar er is zoveel meer koppel onderin! gaat nu echt als de brandweer!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De Spaceball gaat niet lukken helaas. Nieuw worden er geen auto's met Spaceball meer gemaakt, dus zou die overgebouwd moeten worden uit een showroomauto. Ware het niet dat mijn auto aluminium dash-trim heeft, en die showroomauto een soort carbon-trim. Aangezien men ook het paneel rond de pook moet ombouwen gaat dat hem dus niet worden, jammer.

Ben me inmiddels wel aan het inlezen in het Digitenne-RTI verhaal en de mogelijkheden voor iPod connectie.
Zoals het er nu uitziet komt er een iMiv in, met video in voor de Digitenne en een ingang voor de iPod die vervolgens trackinfo weergeeft via de radiodisplay en te bedienen is vanaf het stuur en radio.

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 144 is helaas 100x gaarder dan gedacht. :'( De roest leek in eerste instantie mee te vallen, maar ik heb besloten om de opbollende lak ook meteen weg te werken, en al snel bleek dat deze doorliepen tot aan de roestplekken en dus onder de lak ook veel rotte plekken zaten. :X

Tot overmaat van ramp bij het verwijderen van sierlijst van de voorruit deze ruit ook gemold: er brak iets en ineens zaten er 2 scheuren onderin de hoek. :X Een nieuwe ruit is de auto niet waard, en je komt er prima de APK mee door (1 scheur is 7-8cm en de ander circa 15cm maar beiden niet eens in het gezichtsveld), maar tof is anders. :P

Dat nieuwe anti-roestgoedje werkt trouwens perfect, en ik heb al wat deeltjes geplamuurd. Nu nog de boel uit laten harden. :)

Ik heb nu maar even snel een 340 CVT mee naar huis getrokken en de auto op de brug laten staan, morgenochtend weer verder hobbyen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:05:
De Spaceball gaat niet lukken helaas. Nieuw worden er geen auto's met Spaceball meer gemaakt, dus zou die overgebouwd moeten worden uit een showroomauto. Ware het niet dat mijn auto aluminium dash-trim heeft, en die showroomauto een soort carbon-trim. Aangezien men ook het paneel rond de pook moet ombouwen gaat dat hem dus niet worden, jammer.
Aan de andere kant kan je voor die €150 weer wat anders uitzoeken :)

BTW zijn er mensen met ervaring met ODB2 modules?
Wikipedia: On-board diagnostics

Ik heb er een aantal gezien die realtime de data uitkunnen lezen op een PC..
Ik vroeg me af of die dingen ook de turbo boost aangeven.. research leverde niet echt een duidelijk antwoord op..

Ik wil wel weten of mijn D5 gechipt is of niet (denk het niet).
Zou je eventueel de boost ook met zo'n ding aan kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 00:07

kraats

Ik rol

Ik ben voor m'n vrouw op zoek naar een lekkere Volvo fleece, maar kan eigenlijk alleen nog wat van Volvo Ocean Race vinden. Weet iemand van jullie nog een webshop met veel Volvo spul? Hoeft niet van dit seizoen te zijn (lees: wat is dat spul verschrikkelijk duur :) )

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kraats schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:00:
Ik ben voor m'n vrouw op zoek naar een lekkere Volvo fleece, maar kan eigenlijk alleen nog wat van Volvo Ocean Race vinden. Weet iemand van jullie nog een webshop met veel Volvo spul? Hoeft niet van dit seizoen te zijn (lees: wat is dat spul verschrikkelijk duur :) )
http://shop.ebay.co.uk/?_...sid=m38&_nkw=volvo+fleece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

En weeral 250 EUR naar de V50...

onderhoudje gehad, olie verversen, alle filters vervangen, andere vloeistoffen bijgevuld waar nodig, nieuwe remblokken achteraan, ...

intussen erachter gekomen dat alle 4 m'n banden bijna op hun minimum zitten. Leek me het ideale moment om even te informeren naar de prijs van een setje velgen. Liggen nu 16" Cygnus onder, maar ik vind de 17" Serapis heel mooi. Dan nieuwe banden op de Serapis en de Cygnus houden als wintervelg. Was wel even slikken, iets meer dan 300 EUR per velg, en blijkbaar is de winteractie (-25%) net afgelopen sinds eind februari 8)7
Banden laat ik leggen in een bandencentrale, daar weet ik dat ze de Bridgestone Turanza's hebben waar ik zeer tevreden van ben, + dat ze goedkoper zijn dan de garage :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

ToolkiT schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:52:
[...]

BTW zijn er mensen met ervaring met ODB2 modules?
Wikipedia: On-board diagnostics

Ik heb er een aantal gezien die realtime de data uitkunnen lezen op een PC..
Ik vroeg me af of die dingen ook de turbo boost aangeven.. research leverde niet echt een duidelijk antwoord op..

Ik wil wel weten of mijn D5 gechipt is of niet (denk het niet).
Zou je eventueel de boost ook met zo'n ding aan kunnen passen?
Ik zelf heb de ElmScan 5 USB en hij werkt prima om sensoren (realtime) uit te lezen en storingen uit te lezen en resetten. Ik denk niet dat de turboboost uit te lezen is, maar eerlijk gezegd heb ik hem nog niet aan mijn vovlo gehangen, dus eker weten doe ik dat niet.

Ik denk ook niet dat je de boost aan kunt passen via OBD. Hoewel je bij VAG auto's wel een hoop kunt instellen mbv VAG-COM (met bijbehorende kabeltje en software; VAG-COM herkent mijn Elmscan helaas niet). Maar hoe dat met niet-merk specifieke softwarepakketjes zit, durf ik niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

En hoeveel echte Volvo fleeces vind jij daar?? :? Ik niet zoveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
kraats schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:00:
Moet er echt alleen Volvo op staan, of is een uitstapje richting Volvo 850 ook goed?
linkje

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb m'n Mondeo vandaag omgeruild voor een voorloper in de vorm van een S40 2.0d van 2 jaartjes oud. Leuke auto, maar er is bijna niet rustig mee te rijden. Op de een of andere manier is er bij alle toerentallen <3k rpm zoveel koppel beschikbaar dat het onbewust een erg nerveus geheel wordt. M'n S60 2.4d heeft meer koppel, maar die is op een of andere manier veel relaxter te rijden.

Maargoed, eind deze week of begin volgende week is de S60 klaar en mag ik die ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kraats schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:37:
[...]
En hoeveel echte Volvo fleeces vind jij daar?? :? Ik niet zoveel :P
6x fleece trui
1x fleece nekband
5x fleece jas
1x fleece muts
1x fleece deken...

Niet genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

ToolkiT schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:11:
[...]

6x fleece trui
1x fleece nekband
5x fleece jas
1x fleece muts
1x fleece deken...

Niet genoeg??
Zes keer Volvo Ocean Race (ik hou van autorijden, niet van zeilen), één keer Volvo Truck (die van mij zijn wel groot, maar niet zó groot ;)) en een paar fleece jackets uit bulgarije, waarbij ik misschien iets duidelijker had moeten zijn dat ik op zoek was naar een fleece trui. Kortom: deze zoekfunctie had ik ook wel gebruikt, maar bracht me niet waar ik zijn wilde. Ik zie alleen in de VS wel wat leuks, maar ik zal m'n eigen delaer wel eens aan de fleecetrui trekken of ze diezelfde spullen toch niet stiekem ook in Nederland leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om een ex-lease Volvo s40 2.0d uit 2005 te kopen met 1,8ton op de teller. Zijn er naast de standaard checklisten nog zaken waar ik op moet letten?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58

Youk

Volvo For Life

Nu zaterdag gaat de 144 op uitstap. Hij mag een nieuw kleurtje gaan halen. Morgenavond nog even alles eruit slopen zodat met al het schuurwerk er achteraf toch iets minder kuiswerk is.

Verder wel een beetje minder nieuws vernomen over mijn 850. De linker achterste remklauw zat een beetje vast. Deze hebben ze in de garage terug los gekregen, maar vermoedelijk loopt deze binnenkort terug vast. Advies: vervangen die klauw. Prijskaartje waar ze mee afkwamen: 300€, wel alles inclusief: remklauw, wat klein grut, werkuren, remvloeistof, btw. Maar ja, als nog aardig aan de prijs. Heb dit al eens voorgehad aan de voorste klauw. Maar deze zat toen echt vast. Gevolg, kon toen ook nog 2 schijven en 2 paar remblokken vervangen ook. De remklauw zelf zou ongeveer een 150€ zijn.

Weet er hier soms nog iemand goede adresjes (internet of IRL) waar dit tegen een betere prijs haalbaar is? Dan moet ik wel nog eens rondkijken hoe ik deze er deftig op gemonteerd kan krijgen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:14:
Nu zaterdag gaat de 144 op uitstap. Hij mag een nieuw kleurtje gaan halen. Morgenavond nog even alles eruit slopen zodat met al het schuurwerk er achteraf toch iets minder kuiswerk is.

Verder wel een beetje minder nieuws vernomen over mijn 850. De linker achterste remklauw zat een beetje vast. Deze hebben ze in de garage terug los gekregen, maar vermoedelijk loopt deze binnenkort terug vast. Advies: vervangen die klauw. Prijskaartje waar ze mee afkwamen: 300€, wel alles inclusief: remklauw, wat klein grut, werkuren, remvloeistof, btw. Maar ja, als nog aardig aan de prijs. Heb dit al eens voorgehad aan de voorste klauw. Maar deze zat toen echt vast. Gevolg, kon toen ook nog 2 schijven en 2 paar remblokken vervangen ook. De remklauw zelf zou ongeveer een 150€ zijn.

Weet er hier soms nog iemand goede adresjes (internet of IRL) waar dit tegen een betere prijs haalbaar is? Dan moet ik wel nog eens rondkijken hoe ik deze er deftig op gemonteerd kan krijgen.
Gewoon zelf monteren, en zo'n remklauw is gewoon bij www.scandcar.nl te bestellen. :P Daar is 'ie 79,50 ex. BTW. :) Ik zie trouwens wel dat ze op de site zelf 2x rechtsachter heten (ipv linksachter en rechtsachter) maar ik begrijp dat dat morgen opgelost wordt. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 11-03-2009 23:21 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:07:
Ik ben van plan om een ex-lease Volvo s40 2.0d uit 2005 te kopen met 1,8ton op de teller. Zijn er naast de standaard checklisten nog zaken waar ik op moet letten?
Laat maar.. Ik krijg een auto van m'n werkgever (zal alleen helaas wel geen Volvo zijn ;( )

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

* kamstra mept B-W :P

Werk jij bij Scandcar?
if so, dan ben ik nu met je collega aan het mailen :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:02:
* kamstra mept B-W :P

Werk jij bij Scandcar?
if so, dan ben ik nu met je collega aan het mailen :+
Jep daar werk ik, met Sjef aan het mailen zeker? :D Ik had helaas geen reactie trouwens meer gekregen vanuit Zweden voor dat achterwisser-geval. :/ Maar het komt vast wel goed, Sjef weet meer manieren om zoiets te achterhalen (toen ik gemaild had zat 'ie in Zweden). :P

De 144 is trouwens zo goed als af. :) Ziehier foto's!

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2uot9mt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qrc1mv.jpg

De redenen van het opknappen:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/99pe8p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2z70lz9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2818mc6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/a07z84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/mmg6k5.jpg

Al het roest is weggewerkt (weggeschuurd - weggeslepen - ontroester erop - primer - hoop schuurwerk - etc etc) en het geheel weer strak gemaakt. :P Wel met primer, maar wel de juiste primer zodat 'ie met weersinvloeden niet weer open barst. :) Ook overal ruime marges aangehouden zodat de roest hopelijk zo lang mogelijk weg blijft.

Na het strak maken en gedeeltelijk schuren (ik had geen zin om de gehele auto te schuren) de auto 2x goed ontvet en toen met de roller aan de slag. :P

En dit is het resultaat geworden. :)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/zuqkia.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20u5wr6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2e3tt0i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33e22aa.jpg

Ik ben best tevreden. :) Het enige wat nu nog resteert is het matzwart spuiten van de velgen. :P En daarna gooi ik 'm wellicht de verkoop in, omdat ik toch vooral met m'n 244 rijd.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:10:
[...]

Jep daar werk ik, met Sjef aan het mailen zeker? :D Ik had helaas geen reactie trouwens meer gekregen vanuit Zweden voor dat achterwisser-geval. :/ Maar het komt vast wel goed, Sjef weet meer manieren om zoiets te achterhalen (toen ik gemaild had zat 'ie in Zweden). :P

Voor:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Al het roest is weggewerkt (weggeschuurd - weggeslepen - ontroester erop - primer - hoop schuurwerk - etc etc) en het geheel weer strak gemaakt. :P Wel met primer, maar wel de juiste primer zodat 'ie met weersinvloeden niet weer open barst. :) Ook overal ruime marges aangehouden zodat de roest hopelijk zo lang mogelijk weg blijft.

Na het strak maken en gedeeltelijk schuren (ik had geen zin om de gehele auto te schuren) de auto 2x goed ontvet en toen met de roller aan de slag. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben best tevreden. :) Het enige wat nu nog resteert is het matzwart spuiten van de velgen. :P En daarna gooi ik 'm wellicht de verkoop in, omdat ik toch vooral met m'n 244 rijd.
prima! sieht gut aus, zal wel lekker wat tijd hebben gekost :P

En idd, met Sjef aan t mailen, zal m nog ff mailtje terugsturen dat ie zo'n ding voor me bestelt, hoop dat ie dan beetje snel geleverd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Allemaal gedaan in de baas z'n tijd zeker? :Y) Hoe lang werk jij nu bij Scandcar per dag? Het was toch een bijbaantje voor je?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Vorige week op een sleuteldag van Volvo 300 Club heb ik samen met nog een 360 GLT eigenaar een paar foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3649/3356593296_4cfb25978d.jpg Flickr photo page

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3465/3356591718_a72a251eb0.jpg Flickr photo page

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3620/3356590400_b96699e768.jpg Flickr photo page

Gepoetst waren de auto's niet echt. Het was dan ook een sleuteldag, geen showdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op zondag 15 maart 2009 @ 07:49:
Allemaal gedaan in de baas z'n tijd zeker? :Y) Hoe lang werk jij nu bij Scandcar per dag? Het was toch een bijbaantje voor je?
Ik werk er nu zo'n 7 maanden ofzo. :P En ik werk er parttime: op de dinsdag en donderdag (de overige dagen heb ik een eigen bedrijfje). Het gehobby heb ik dus in m'n eigen tijd gedaan. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58

Youk

Volvo For Life

Bart-Willem schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:19:
[...]

Gewoon zelf monteren, en zo'n remklauw is gewoon bij www.scandcar.nl te bestellen. :P Daar is 'ie 79,50 ex. BTW. :) Ik zie trouwens wel dat ze op de site zelf 2x rechtsachter heten (ipv linksachter en rechtsachter) maar ik begrijp dat dat morgen opgelost wordt. :+
Ik heb begrepen dat het nog steeds niet is aangepast op de website :P

Ga het in ieder geval zelf proberen te doen, heb iemand gevonden die nog in automechaniek heeft gezeten dus dan heb ik zeker en vast deftige assistentie. Heb jij soms enig idee wat de levertermijn is en wat de verzendingskosten gaan zijn (moet wel naar België)? En hoe zit het met betalingsmogelijkheden: visa, overschrijving? (eventueel moeten we maar even verder gaan via DM over dit gebeuren)

Heeft er soms nog iemand een mooi overzichtje (werkplaatshandboek stukje) in verband met het vervangen van de remklauw achteraan? Welke vijsjes, moertjes moet je hebben en waar zitten deze. Is er speciaal gereedschap nodig, of kan dit met gewoon standaard gereedschap?

[ Voor 13% gewijzigd door Youk op 16-03-2009 15:50 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ben nogsteeds druk aan het klussen met me auto; na het vervangen van de startmoter ben ik er nu achter waarom me auto zo gek begint te doen boven de 70 a 80km/h

Hij lekt als een gek vacuum en bij doorrijden word er weinig vacuum opgebouwt: geen vacuum = 4x4 geactiveerd....gevolg een aandrijflijn die begint de wringen...nu eerst weer verder met vacuumleidingen te vervangen...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 11:42
Skuzz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:56:
Vorige week op een sleuteldag van Volvo 300 Club heb ik samen met nog een 360 GLT eigenaar een paar foto's gemaakt:

[afbeelding] Flickr photo page

Gepoetst waren de auto's niet echt. Het was dan ook een sleuteldag, geen showdag
Heej Zo eentje had ik als eerste auto! in het grijs.
Lekkere auto. Alles werkte altijd.
Had dik 380.000km op de teller toen ik ongewenst driftend de rechterachterband lek reed op de stoep. Dont ask: iets met een versleten koppeling en te veel gas in de bocht O-) )

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/850HDR1.jpg

Had ik hier nog niet gespamd :P
Staat wel chique vind ik zelf :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.s. zaterdag weer een nachtelijke puzzelrit met de Volvo club! :)
V44 Landelijke Nachtrit

ALGEMENE BEPALINGEN:

Startadres: Restaurant “De Zevensprong”, Dortherdijk 6, 7215 ED ’t Joppe.

Telefoon: 0575-494202
Starttijd: tussen 19.00 en 20.00 uur. Uiterste aankomsttijd 02.00 uur. Deelnemers die later dan 02.00 uur binnenkomen, worden niet in de einduitslag opgenomen.

Snelheid speelt geen enkele rol! Houdt u aan de verkeersregels en vooral aan de maximum snelheid; rijdt dus rustig en claxonneer niet.

3) De route voert over verharde en onverharde wegen. Doodlopende wegen, ‘eigen weg’, inritten, en als zodanig aangegeven parkeer- en carpoolplaatsen, dient u als niet aanwezig te beschouwen. Wegen met gescheiden rijbanen worden beschouwd als één weg. Zolang u de gezochte/geschetste situatie niet tegenkomt, volgt u de doorgaande weg.
4) De rit bestaat uit de volgende routesystemen:

a) beschrijvende route gecombineerd met punt-tot-punt route;

b) situatieherkenningsroute gecombineerd met fotoherkenning.

5) De rit bestaat uit twee delen en is totaal ongeveer 100 km lang. U hebt dus ruim de tijd.

6) Richt uw zaklamp, of autolichten, NIET op woonhuizen en boerderijen.
7) Indien u de auto moet verlaten om een vraag te kunnen beantwoorden, of met een andere equipe wenst te overleggen, doe dat dan zo zacht mogelijk.
8) Onderweg zult u onbemande routecontroles tegenkomen. Deze zijn herkenbaar aan een wit bord met zwarte letter. Deze borden zijn voorzien van het V44 logo (zie voorbeeld bij starttafel). Deze letter noteert u in het eerstvolgende vakje van uw formulier. Veranderingen en/of doorhalingen op dit formulier worden als foutief aangemerkt. Er kunnen foutcontroles voorkomen. De routecontroles staan altijd aan de rechter kant van de weg.

9) Aanwijzingen over de te volgen route en antwoorden op gestelde vragen kunnen

zich zowel links als rechts van, boven, of op de weg bevinden.

10) De organisatie verwacht er geen gebruik van te maken, maar vraagt u toch uw

mobiele telefoon tijdens de rit aan te zetten.

11) De organisatie zal voorafgaande aan de rit (beide delen) geen informatie geven, of vragen beantwoorden over de route en de opdrachten.
We gaan zelf met een 164.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Heb daar vorig jaar aan meegedaan.
Laat het dit jaar (ook wegens andere verplichtingen) schieten.

Eén van de redenen om niet meer mee te doen is het compleet achterlijke verkeersgedrag van een groot aantal deelnemers welke zo in hun rit opgaan, dat ze geen oog meer hebben voor ander volk dat ook op de weg rijd. (Op eens midden (en dan echt in het midden) op de weg vol op de rem gaan met andere verkeersdeelnemers achter zich bijvoorbeeld)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:10:
[...]

Voor:
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Op een of andere reden had ik de pix gemist. Valt inderdaad (niet onverwacht) tegen. Sterk staaltje beunwerk ziet er weer leuk uit! Verkopen met wat leuke velgen en het lijkt opeens heel wat.
Die dorpel is wel trickey. Hoop dat je het een beetje onopvallend hebt kunnen repareren. Zou m inderdaad snel weg doen, daar kom je waarschijnlijk niet mee weg bij de eerste de beste apk.
Wel eerlijk dat je de foto's zo post op dit forum. Maak ik leef erg mee met de volgende eigenaar... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zeg, niet zo negatief! Het is dan ook maar een auto voor maar 1000 Euro. :P Wat verwacht je dan voor dat geld? Een geweldig nieuwe in showroomstaat met een taxatiewaarde van 9000 Euro? :P Zodra ik 'm te koop zet maak ik uiteraard wel melding van hoe de auto aangepakt is etc, en ik ga er absoluut niet de hoofdprijs voor vragen. :P Al met al is het resultaat niet echt heel slecht vind ik hoor.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

^ De kopers van mijn 142 wel, gezien er naderhand gebeld werd omdat o.a. de massa van de claxon en ruitensproeierpomp niet was aangesloten..

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:56:
^ De kopers van mijn 142 wel, gezien er naderhand gebeld werd omdat o.a. de massa van de claxon en ruitensproeierpomp niet was aangesloten..

B)
Op zich ook dingen waarvan je mag verwachten dat het werkt of vermeld wordt dat het niet werkt, bij de verkoop.

Mits de verkoper dat zelf ook weet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

cornelixnootje1 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:52:
[...]

Op zich ook dingen waarvan je mag verwachten dat het werkt of vermeld wordt dat het niet werkt, bij de verkoop.

Als koper heb je een onderzoeksplicht, als iemand zoiets nalaat en achteraf constateert mag je eigenlijk niet piepen. :P Tenzij de verkopende partij een oplichter is, maar dat lijkt me bij H-P absoluut niet het geval: hij verkoopt zo'n auto ook naar eer en geweten natuurlijk. :)

Overigens schieten die massa's van claxons heel snel los bij Amazons en 140's, dat is wel een bekend probleem. Maar je komt er pas laat achter aangezien veel mensen zo'n claxon amper gebruiken natuurlijk. :P

Ik heb ook zo'n gezeik gehad met de verkoop van m'n 850: het ding had net een grote beurt gehad (alle vloeistoffen vervangen, nieuwe remblokken voor en achter, nieuwe banden etc etc) met een recente APK. Oftewel: dat ding was in topconditie (motorisch gezien dan). Maar nee: de nieuwe eigenaar had achteraf toch wat dingen gevonden die niet goed waren (een kraakje bij het hard nemen van drempels, er zat geen airbag in en dat hadden de latere versies wel dus had Volvo hier ook maar een airbag in moeten zetten :'), een v-snaar die piepte als het blok koud was, en dat soort kul. :') Hij had hem al voor een schijtprijs, maar hij bleef zeiken. :X Uiteindelijk heeft 'ie 2 dagen na aankoop de auto naar een Volvo-specialist bij hem in de buurt gebracht en die heeft de auto 2 dagen "zeer grondig na moeten kijken!" En ook maar meteen een nieuwe APK, ondanks dat de oude nog een maand of 8-9 geldig was :D Conclusie achteraf: de garage vond het een goede wagen, motorisch perfect en de v-snaar is wat aangespannen. Wel hebben ze 2 volledige dagen in rekening gebracht, dus meneer was nog eens 900 Euro kwijt aan man-uren ofzo. :') Materiaal aan de auto is niet eens vervangen, want dat was (zoals ik wel verwacht had) perfect in orde. Uiteraard heb ik daarna niets meer vernomen van die knakker. :P Dus dat was een dure wijze les voor hem. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 18-03-2009 11:45 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
Hydraulik-Phunk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/850HDR1.jpg

Had ik hier nog niet gespamd :P
Staat wel chique vind ik zelf :)
Ik vind het mooi. Sterker nog, ik heb dezelfde velgen liggen, moet ze alleen nog even monteren.
Heb je ge DM'd over de bandenmaat, want volgens mijn garage is 225 te breed, moet je 205/45/17 nemen...

Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, een beetje scheurgedrag hoort bij zulke tourtochten, mits binnen de grens natuurlijk. Er hoeft ook niet als een opa gereden te worden. Overigens zelf geen last van gehad, we hadden eigenlijk de hele tocht geen anderen om ons heen..

We zijn uiteindelijk 2e of 3e geworden.. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:25:
Ach, een beetje scheurgedrag hoort bij zulke tourtochten, mits binnen de grens natuurlijk. Er hoeft ook niet als een opa gereden te worden. Overigens zelf geen last van gehad, we hadden eigenlijk de hele tocht geen anderen om ons heen..

We zijn uiteindelijk 2e of 3e geworden.. :W
Scheurgedrag is heel wat anders (daar hoor je mij niet over O-) ), maar boven op de rem gaan staan midden in één of ander drop met allerlei lokaal (niet volvo rijdend) volk achter je (en dan gewoon lomp op de rem gaan staan).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

cornelixnootje1 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 07:52:
[...]

Nou, bij een auto van bijna 40 jaar hoef je er bij voorbaat niet van uit te gaan dat alles nog werkt, dat zal je een hoop teleurstellingen opleveren. Maar bellen om te melden dat er 2 massakabeltjes los zaten (maar al wel zijn vastgezet) vind ik een beetje zeikerig. Wat moet ik daar nou op zeggen ? ('Euh oke, doei' was het ongeveer) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Aan de andere kant...
Je kan het ook als compliment zien dat er slechts 2 stekkertjes los zaten :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nou, er waren nog wat kleine dingetjes die we gewoon duidelijk doorgesproken hadden, maar op een gegeven moment werd er voor elk wissewasje gebeld. Maar idd, verder mankeerde er ook weinig, en ik ben wat dat betreft ook heel eerlijk in wat ik verkoop. Heb geen zin in gezeur achteraf, daarvoor krijg ik op m'n werk al betaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:48:
[...]

Nou, bij een auto van bijna 40 jaar hoef je er bij voorbaat niet van uit te gaan dat alles nog werkt, dat zal je een hoop teleurstellingen opleveren. Maar bellen om te melden dat er 2 massakabeltjes los zaten (maar al wel zijn vastgezet) vind ik een beetje zeikerig. Wat moet ik daar nou op zeggen ? ('Euh oke, doei' was het ongeveer) :P
Volgens mij is het heel simpel. Als de verkoper weet dat er iets niet deugt ten tijde van de verkoop is hij verplicht dit te melden, tenzij het niet noemenswaardig is.

En in dit geval is het wat vreemd ja, daarover bellen. Maar wist je wel dat dit er mis mee was? In dat geval had je het mijns inziens wel moeten vertellen. Het zou zomaar kunnen dat iemand er mee naar een garage moet, en een half uurloon moet afrekenen. Dan jaag je ze onnodig op kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:32
Ben nu zelf op zoek naar een Volvo, en heb inmiddels 2 op het oog:

Een S40 met 2.0i motor
Of een 850R 2.3T...

Beide natuurlijk fantastische auto's (tijdens het proefritje) maar zit nu te twijfelen. De 850 is natuurlijk een enorm beest met die motor, maar ja, een stukje zwaarder én minder zuinig. De S40 is wat normaler, een kleinere motor (qua pk's) en een stukje lichter.

Nu lijkt de keuze heel makkelijk, maar goed. Dat valt tegen :+ Zijn er punten waarop ik kan letten om het dilemma kleiner te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

Sorcerer8472

Mens sana?

maarud: beetje rare vraag vind ik het eigenlijk :P

De 850R is een ontzettend snelle auto die je veel brandstof en ook ietsjes meer onderhoud zal kosten (heb gehoord dat hij zo ongeveer 1 op 8 a 1 op 9 rijdt).

De S40 is een auto die ongeveer net zo snel is als de gemiddelde andere auto op de weg maar die toch wel 1 op 13 of zuiniger zal rijden en waarschijnlijk ook iets goedkoper is in de verzekering.

Dus het hangt af van "wil ik retesnel zijn" en "hoeveel rij ik per jaar", maar je kunt er rustig van uitgaan dat je met de 850 50% meer benzine kwijt bent denk ik (misschien iets minder, maar toch nog altijd een stuk meer).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:08:
maarud: beetje rare vraag vind ik het eigenlijk :P

De 850R is een ontzettend snelle auto die je veel brandstof en ook ietsjes meer onderhoud zal kosten (heb gehoord dat hij zo ongeveer 1 op 8 a 1 op 9 rijdt).

De S40 is een auto die ongeveer net zo snel is als de gemiddelde andere auto op de weg maar die toch wel 1 op 13 of zuiniger zal rijden en waarschijnlijk ook iets goedkoper is in de verzekering.

Dus het hangt af van "wil ik retesnel zijn" en "hoeveel rij ik per jaar", maar je kunt er rustig van uitgaan dat je met de 850 50% meer benzine kwijt bent denk ik (misschien iets minder, maar toch nog altijd een stuk meer).
ja dat is het eigenlijk wel he ;)

Goed, de 850 is inderdaad een hele snelle auto. Het is natuurlijk wel leuk, maar eigenlijk niet nodig. Misschien is de S40 inderdaad wel een betere keus... Ook qua verbruik, de 850 doet inderdaad 1 op 9 en de S40 haalt de op 15 zelfs wel. Dat klinkt ook weer aanlokkelijk... Denk dat die dan wel wat 'handiger' is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

maarud schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:32:
[...]

ja dat is het eigenlijk wel he ;)

Goed, de 850 is inderdaad een hele snelle auto. Het is natuurlijk wel leuk, maar eigenlijk niet nodig. Misschien is de S40 inderdaad wel een betere keus... Ook qua verbruik, de 850 doet inderdaad 1 op 9 en de S40 haalt de op 15 zelfs wel. Dat klinkt ook weer aanlokkelijk... Denk dat die dan wel wat 'handiger' is...
Je kunt tuurlijk ook een proefrit gaan doen, maar let op voor impulsaankopen dan, want het is toch wel érg leuk om een auto te hebben die er niet zo heel snel uitziet, maar wel met gemak een moderne Golf GTI klopt...

Maargoed, of dat je honderden euro's extra per jaar waard is (aan verzekering, wegenbelasting en brandstof, afh. van je kilometrage)... Is het mij bijvoorbeeld wel: ik zit vaak in m'n auto, op de snelweg om precies te zijn, en dan is het wel zo fijn dattie lekker vlot is en er alles op en aan zit. Zolang je door je (duurdere) auto niets hoeft te laten wat je wel graag zou doen/willen: why not?

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-03-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:02:
[...]

Je kunt tuurlijk ook een proefrit gaan doen, maar let op voor impulsaankopen dan, want het is toch wel érg leuk om een auto te hebben die er niet zo heel snel uitziet, maar wel met gemak een moderne Golf GTI klopt...

Maargoed, of dat je honderden euro's extra per jaar waard is (aan verzekering, wegenbelasting en brandstof, afh. van je kilometrage)... Is het mij bijvoorbeeld wel: ik zit vaak in m'n auto, op de snelweg om precies te zijn, en dan is het wel zo fijn dattie lekker vlot is en er alles op en aan zit. Zolang je door je (duurdere) auto niets hoeft te laten wat je wel graag zou doen/willen: why not?
precies, zo denk ik nu ook weer. Vandaar de dilemma ;) Nu wordt er niet zo heel veel mee gereden dus op brandstofgebied merk ik het niet zo héél erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De kwaliteit van de Zweedse Volvo's vind ikzelf 100x beter dan de Nederlandse versies. De 850 zit gewoon wat degelijker in elkaar dan de S40. Neemt niet weg dat de S40 een slechte auto is: integendeel. :) Maar qua afwerking en degelijkheid is het net ietsjes minder dan zijn Zweedse broertjes. Ik was destijds van een S40 overgestapt naar een 850. :P Mijn broer heeft een 850 T5 en rijdt er circa 1 op 10 mee (alleen plezierritjes, hij woont naast zijn werk namelijk). Gebruik je 'm voor woon-werkverkeer dan moet je gewoon voor een S40 gaan: in files etc stukken zuiniger en de auto is eigenlijk net zo comfortabel als een 850. Is het vooral een auto voor de heb/fun: dan gewoon voor de 850 gaan. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Bart-Willem schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:46:
De kwaliteit van de Zweedse Volvo's vind ikzelf 100x beter dan de Nederlandse versies. De 850 zit gewoon wat degelijker in elkaar dan de S40. Neemt niet weg dat de S40 een slechte auto is: integendeel. :) Maar qua afwerking en degelijkheid is het net ietsjes minder dan zijn Zweedse broertjes. Ik was destijds van een S40 overgestapt naar een 850. :P Mijn broer heeft een 850 T5 en rijdt er circa 1 op 10 mee (alleen plezierritjes, hij woont naast zijn werk namelijk). Gebruik je 'm voor woon-werkverkeer dan moet je gewoon voor een S40 gaan: in files etc stukken zuiniger en de auto is eigenlijk net zo comfortabel als een 850. Is het vooral een auto voor de heb/fun: dan gewoon voor de 850 gaan. :)
mja hij is eigenlijk voor de fun; ik denk max 8000-10000km per jaar. Had ik bijna voor de S40 gekozen, lees ik jouw message weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dinsdag m'n S60 opgehaald. Inmiddels alweer 600km verder en ik kan niet anders zeggen dan dat het een waanzinnige auto is. Beetje jammer alleen dat ik me nog ff in moet houden met gas geven :+

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ryq4ya.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/xposgw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/sesxg8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/eu5282.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6t0mxf.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Mooi zeg. Vooral dat GPS ding. Is dat een beetje vergelijkbaar met een TomTom of Garmin of is het dat zelfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Voor de fun: 850!

Kijk ook eens op het 850 forum anders ;)
S40 is helemaal niks mis mee, maar het is niet echt een auto die je voor het pure plezier koopt. Is gewoon een degelijke auto en ook niet veel meer dan dat.
Maar 850 in R uitvoering is toch echt een liefhebbers auto. Zal ongetwijfeld meer kosten om rijdend te houden, maar ik denk dat je er ook net zo veel meer plezier voor terug krijgt. Is dus maar net wat je belangrijker vind en daarom gewoon niet te beredeneren met feiten, moet je gewoon op je gevoel doen.

Zijn er foto's?

En inmiddels staat de S60 ook al weer hier :)

Ik had het al gezegd, dus ik kan er kort over zijn:
Nice :Y d:)b
Vooral dat interieur.

Alleen zwart weet ik nooit op een S60, niks mis mee, maar ik had zelf denk ik wat spannenders genomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Timmert schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:32:
Dinsdag m'n S60 opgehaald. Inmiddels alweer 600km verder en ik kan niet anders zeggen dan dat het een waanzinnige auto is. Beetje jammer alleen dat ik me nog ff in moet houden met gas geven :+

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
Strakke bak! Ik vind die nieuwe S60 wel mooi, hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

strakke bak Timmert :)
Wat is dat ding linksboven op de middenconsole? Neem aan iets van carkit meuk, maar is dat volvo spul of wat anders?
ben zelf ook nog op zoek naar iets dergelijks :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
kamstra schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:55:
strakke bak Timmert :)
Wat is dat ding linksboven op de middenconsole? Neem aan iets van carkit meuk, maar is dat volvo spul of wat anders?
ben zelf ook nog op zoek naar iets dergelijks :
volgens mij is dat zo'n Parrot... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Klippy schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:41:
En inmiddels staat de S60 ook al weer hier :)

Ik had het al gezegd, dus ik kan er kort over zijn:
Nice :Y d:)b
Vooral dat interieur.

Alleen zwart weet ik nooit op een S60, niks mis mee, maar ik had zelf denk ik wat spannenders genomen :P
@ Niek: die GPS is van Volvo zelf, het dingetje wat je lager op het dash ziet is een Parrot carkit.

Qua kleuren was er niet zo gek veel keus, aangezien de S60 niet meer geproduceerd wordt. Zilver vond ik totaal niets, blauw/grijs veel te saai, donkerblauw met zwart leer was een goede optie, maar ook wat saai dus tsja, dan blijft dit over. Ik vind het in het echt nog 10x mooier dan in de boekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Klippy schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:41:
Voor de fun: 850!

Kijk ook eens op het 850 forum anders ;)
S40 is helemaal niks mis mee, maar het is niet echt een auto die je voor het pure plezier koopt. Is gewoon een degelijke auto en ook niet veel meer dan dat.
Maar 850 in R uitvoering is toch echt een liefhebbers auto. Zal ongetwijfeld meer kosten om rijdend te houden, maar ik denk dat je er ook net zo veel meer plezier voor terug krijgt. Is dus maar net wat je belangrijker vind en daarom gewoon niet te beredeneren met feiten, moet je gewoon op je gevoel doen.
Dat klopt, de S40 is meer voor het rijden, de 850R voor 'het gevoel' (was ook wel wat luxer dan de S40's)... Maar goed, de 850R was (helaas?) een automaat, met ongeveer 270k (dacht ik) en boekjes, de ene S40 240k (2.0i hand) en de andere S40 140k (2.0i hand).

De prijzen liggen om en nabij de 2000: (1800 voor S40 (240k), 2300 S40 (140k) en 2100 voor de 850R)
Aangezien ik niet veel kilometers maak is een 850R ook heel erg tof. Maar goed, het komt nu op het gevoel aan dus ik zal nog eenmaal de auto's bekijken en dan maar een keuze maken :)

Bedankt iig voor je input, het helpt wel :)

edit:
hmmz dit had eigenmlijk een edit moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nee dat is altijd lastig, maar zwart is altijd een goede keus hoor, uit de genoemde opties is dit zeker het beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Standaard zit de 2.3T A/T op 225pk meen ik, en levert een extra boost als je er om vraagt. (zal wel zijn in combi met de kickdown). Snel zat, dat wel :)

Nu rijd ik zelf een 850 en heb als leen auto de S40 en V40 mee gehad. Dat is, hoewel een stuk nieuwer, toch wel een stap terug. Hij is toch wel een knap stukje kleiner. Rijd goed, daar is niets mis mee, maar voor b.v. mijn gebruik is het comfort van de 850 toch een stuk groter dan dat van de S/V40.

Als je een auto zo veel/weinig gebruikt als in jouw geval, is een 'fun' auto als de 850R geen gekke keuze.
(Bij zo weinig kilometers zou ik 't wel weten in ieder geval).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Soulfly schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:23:
Standaard zit de 2.3T A/T op 225pk meen ik, en levert een extra boost als je er om vraagt. (zal wel zijn in combi met de kickdown). Snel zat, dat wel :)

Nu rijd ik zelf een 850 en heb als leen auto de S40 en V40 mee gehad. Dat is, hoewel een stuk nieuwer, toch wel een stap terug. Hij is toch wel een knap stukje kleiner. Rijd goed, daar is niets mis mee, maar voor b.v. mijn gebruik is het comfort van de 850 toch een stuk groter dan dat van de S/V40.

Als je een auto zo veel/weinig gebruikt als in jouw geval, is een 'fun' auto als de 850R geen gekke keuze.
(Bij zo weinig kilometers zou ik 't wel weten in ieder geval).
Ja precies dat speelt mee... Zo denk ik erover:
- 850
- Lekker groot, vergelijkbaar met Saab 9000
- Ruimte
- Flinke motor

-S40
- 'Lekker' zuinig
- Goedkoper (ook qua belastingen).
- euh..

Het liefst zou ik natuurlijk wel de 850R willen, maar goed zoveel geld heb ik nu ook weer niet dus qua brandstof lokt de S40 heel erg... Enfin, ik moet nog maar even een paar nachtjes slapen over deze moeilijke kwestie..

Al lijkt het simpel met zo'n voordelen/nadelen ding, qua kosten valt het tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

De R! Mocht het toch te duur uitvallen kan je na 'n jaar altijd nog een goedkopere auto kopen. En je zult er iig een jaar plezier aan beleven. En kan je iig opscheppen op verjaardagen dat je een R hebt gehad en stoere verhalen van leasedieselrijders bagatelliseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:47:
De R! Mocht het toch te duur uitvallen kan je na 'n jaar altijd nog een goedkopere auto kopen. En je zult er iig een jaar plezier aan beleven. En kan je iig opscheppen op verjaardagen dat je een R hebt gehad en stoere verhalen van leasedieselrijders bagetalliseren :P
true ;)

Die 850 zijn wel een beetje waardevast lijkt me, dus die kan ik vast wel weer verkopen zonder al te veel verlies. Dan kan ik toch inderdaad even een R rijden, maar als het toch te duur uitvalt moet ik weer een stapje terug :)
Maar goed, ik ga morgen nog even een S40 bekijken en dan horen jullie zeker meer van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Onderhoud hangt heel sterk af van Dealer / Goede garage (specialist) / Zelf doen.
Dealer loop je letterlijk op leeg. (Distributie wissel + waterpomp = € 950 @ dealer mijn dealer weet hoe hij geld moet verdienen...) komt de rest van de beurt dan nog bij.

Bij een specialist ben je al een heel stuk gunstiger uit (daar loopt mijn 850 tegenwoordig). Ander alternatief is zelf doen. Heel lastig is de 850 niet. Tijd / ruimte is wellicht dan wel weer een issue.

Dat de 850 270k gedraait heeft zegt helemaal niets. Nu ben ik niet heel erg bekend met de 2.3 motor, maar voor een idee; Lijstje van km-standen die wordt bijgehouden binnen het 850 forum.

Met mijn 315.882km (die nu in die lijst staan) sta ik pas op plek 174 van degene die hierin mee doen natuurlijk. Inmiddels staat er alweer 6k bij op trouwens.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Soulfly schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:57:
Onderhoud hangt heel sterk af van Dealer / Goede garage (specialist) / Zelf doen.
Dealer loop je letterlijk op leeg. (Distributie wissel + waterpomp = € 950 @ dealer mijn dealer weet hoe hij geld moet verdienen...) komt de rest van de beurt dan nog bij.

Bij een specialist ben je al een heel stuk gunstiger uit (daar loopt mijn 850 tegenwoordig). Ander alternatief is zelf doen. Heel lastig is de 850 niet. Tijd / ruimte is wellicht dan wel weer een issue.

Dat de 850 270k gedraait heeft zegt helemaal niets. Nu ben ik niet heel erg bekend met de 2.3 motor, maar voor een idee; Lijstje van km-standen die wordt bijgehouden binnen het 850 forum.

Met mijn 315.882km (die nu in die lijst staan) sta ik pas op plek 174 van degene die hierin mee doen natuurlijk. Inmiddels staat er alweer 6k bij op trouwens.
Distrie + waterpomp en spanrollen was bij mij 160 aan materiaal geloof ik.. :P

Btw, ik zou ongeveer op nr 7 komen in dat lijstje *D

@ Timmert; heel nice. Vind de velgen niet zo, maar zo is er alijd wel wat te zeuren :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 19-03-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Zo, de 17" TSW's gemonteerd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u48Y0CgaQwdPrqymzDeuzZEa/thumb.jpg

Niet iedereen vindt ze even mooi, maar ook dat is vette pech voor de kabouters...

Iemand een V70 2.5 TDI kopen? O-)
Ik overweeg serieus een 850 T5-R :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nice Timmert! :)
Willem: gewoon doen, zo'n R. Kost wel wat maar dan heb je ook wat :P Alleen zonde dat je je er continu zo mee moet inhouden vind ik altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Hoeft niet? O-)

Het liefst een cream yellow maar die zijn schaars... lopen die dingen een beetje op G3?
Want dat is wel de wens namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 16:32

Dentheman

Zie signature

willem169 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:29:
Hoeft niet? O-)

Het liefst een cream yellow maar die zijn schaars... lopen die dingen een beetje op G3?
Als je gaat rijden op de de manier waar zo'n auto voor gemaakt is lijkt lpg me geen hele logische keuze eerlijkgezegd......

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Toch wordt het redelijk vaak gedaan hoor, zoek maar eens op volvo-forum.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:23:
[...]

Als je gaat rijden op de de manier waar zo'n auto voor gemaakt is lijkt lpg me geen hele logische keuze eerlijkgezegd......
Mee eens, de Turbo's met LPG waar ik mee gereden heb waren vaak zo goed als huilen met de pet op. :P Het kan wel, maar het is niet aan te raden (meer onderhoud nodig en de boel slijt er gewoon harder door).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mja, het smeert niet echt natuurlijk, LPG, ik zou het iig niet doen. Zal ongetwijfeld ook nadelig zijn voor je vermogen... Hoeveel rij je per jaar? Loont het wel echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 21:11
willem169 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:29:
Hoeft niet? O-)

Kijk eens op het 850 Forum. Genoeg info te vinden. Zelf nog vorige week een V70 Classic T5 op gas laten zetten door Mesman. Rijdt tot nu toe als een speer, merk er eigenlijk helemaal niets van, behalve dan in de portemonnee bij het tanken ;) Bel ook gerust eens met Mesman voor informatie en ervaringen; ze hebben daar al heel veel volvo-turbo's op gas gezet en beschikken zodoende over veel kennis.

[ Voor 11% gewijzigd door JJapie op 20-03-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij aflevering was m'n S60 ongelooflijk slecht gepoetst. De ruiten hadden aan de binnenkant überhaupt geen doek gezien, overal zaten witte waxresten en alsof dat nog niet genoeg was zaten er ook al swirls in de lak.

Volgende dag terug geweest, toen zijn de ramen van binnen schoongemaakt, maar nog altijd op een manier dat je denkt tsja.. dat kan ik zelf nog wel beter. Weer geklaagd, en nu gaat de chef werkplaats himself m'n auto in zijn geheel opnieuw poetsen. Het zal mij benieuwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:01:
Bij aflevering was m'n S60 ongelooflijk slecht gepoetst. De ruiten hadden aan de binnenkant überhaupt geen doek gezien, overal zaten witte waxresten en alsof dat nog niet genoeg was zaten er ook al swirls in de lak.

Volgende dag terug geweest, toen zijn de ramen van binnen schoongemaakt, maar nog altijd op een manier dat je denkt tsja.. dat kan ik zelf nog wel beter. Weer geklaagd, en nu gaat de chef werkplaats himself m'n auto in zijn geheel opnieuw poetsen. Het zal mij benieuwen :)
Hmm da's wel slecht van ze eerlijk gezegd. :/ Koop je een nieuwe auto, leveren ze 'm in matige staat af. :') Supermooie auto trouwens, en dat interieur is helemaal nice! :9

@ JJapie: dat men moet "zoeken" op het 850-forum heb ik vaker hier mogen lezen, ware het niet dat de zoekfunctie daar belabberd slecht is: standaard krijg je daar al 467894787 zoekresultaten. :P Mesman is inderdaad een bekende LPG-boer in Volvo-land, maar hoe betrouwbaar LPG in Turbo's zal zijn zal je natuurlijk niet het 1e jaar merken. ;) Ik heb er m'n twijfels bij. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:49:
Mja, het smeert niet echt natuurlijk, LPG, ik zou het iig niet doen. Zal ongetwijfeld ook nadelig zijn voor je vermogen... Hoeveel rij je per jaar? Loont het wel echt?
Benzine smeer ook écht niet hoor. Da's echt een groot misverstand. Voor de smering zit er olie in een motor. Benzine reinigt en ontvet/emulgeert juist.

2 jongens die ik ken rijden op LPG met een T5-R, en een 2.0R. De een met over de 3 ton en zo'n 245 pk op gas(!), en de ander met een stock Italiaanse 2.0R met zo'n 2 ton. Beide absoluut geen problemen op gas, ware het niet dat de laatste om een andere reden z'n motor in de soep heeft.

Daarnaast heb ik zelf zo'n 570.000 km op gas op m'n 850 staan, dus kom er niet mee dat gas niet goed zou zijn voor je motor :P
Als je het goed doet kán je uit gas zelfs meer vermogen halen. In m'n Impala merk ik absoluut geen verschil met benzine nadat het blok opnieuw opgebouwd is en geoptimaliseerd is voor LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
het is een S40 geworden :) zodra hij hier staat zal ik hem eens flink bestuderen. 140.000km 'maar' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 21:11
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:05:
[...]

Hmm da's wel slecht van ze eerlijk gezegd. :/ Koop je een nieuwe auto, leveren ze 'm in matige staat af. :') Supermooie auto trouwens, en dat interieur is helemaal nice! :9

@ JJapie: dat men moet "zoeken" op het 850-forum heb ik vaker hier mogen lezen, ware het niet dat de zoekfunctie daar belabberd slecht is: standaard krijg je daar al 467894787 zoekresultaten. :P Mesman is inderdaad een bekende LPG-boer in Volvo-land, maar hoe betrouwbaar LPG in Turbo's zal zijn zal je natuurlijk niet het 1e jaar merken. ;) Ik heb er m'n twijfels bij. :P
Ik link direct naar het relevante subforum. Kwestie van even een paar pagina's doorlopen en je ziet een hele hoop interessante en relevante topics voorbij komen. Zo kwam ik daar ook tegen dat Mesman zelf in een V70R (V70N) rijdt, op gas uiteraard. Dat zal hij vast niet doen als het de motor in de soep doet draaien :Y)

* JJapie rijdt overigens sinds deze week een bomvolle V40 bifuel (origineel) uit 2003 met net geen 160k op de teller. Heerlijk :) Vooral het tanken :P

[ Voor 15% gewijzigd door JJapie op 20-03-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

De 17" Serapis en het Bridgestone zomerrubber zijn aangekomen bij de dealer, morgen ga ik erom *O*

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Een T-5 / T-5R of R kan prima op gas. Mits geinstalleerd door een bedrijf (zoals Mesman) dat veel ervaring heeft met dergelijke wagens. De juiste injectoren en niet te vergeten, de 6e injector om voldoende brandstof te kunnen leveren wanneer dit noodzakelijk is.

Met een auto van dat kaliber is het simpelweg belangrijk dat je zaken doet met een bedrijf dat hier meer dan voldoende ervaring mee heeft en waar van dat type auto meer dan voldoende goede recenties te vinden zijn.

In mijn geval is het ooit geinstalleerd door een ^#$%#)%@#%$-bedrijf. De naweeën heb ik er nu nogsteeds van door een slecht functionerend LPG systeem. Dit heeft puur met mijn installatie te maken en niets over of LPG wel of niet goed kan met Volvo of de motoren die erin liggen (nu heb ik dan een eenvoudige 2.5 10v, het effect van een goede of slechte installatie is natuurlijk niets anders)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:37
Soulfly schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:31:
Een T-5 / T-5R of R kan prima op gas. Mits geinstalleerd door een bedrijf (zoals Mesman) dat veel ervaring heeft met dergelijke wagens. De juiste injectoren en niet te vergeten, de 6e injector om voldoende brandstof te kunnen leveren wanneer dit noodzakelijk is.
Ik had Mesman een tijd geleden eens aan de telefoon en hij merkte op dat ze ook verbeterde injectors hadden zodat je niet gelijk een 6e hoefde. Meende iets van 60 pk per injector? ipv de gebruikelijke 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Soulfly schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:31:

Met een auto van dat kaliber is het simpelweg belangrijk dat je zaken doet met een bedrijf dat hier meer dan voldoende ervaring mee heeft en waar van dat type auto meer dan voldoende goede recenties te vinden zijn.
Ah, dan zal dat wel de reden zijn waarom de Turbo's met gas waarmee ik gereden heb dus niet goed presteerden (haperingen en het bekende "geklapper" waarbij je vermogen weg valt). Die waren ingebouwd door onbekende LPG-boeren en die doen zomaar wat heb ik 't idee (lopen op benzine ging ook al niet echt soepel zeg maar :/ ).

Goed onderhoud aan auto's is natuurlijk ook belangrijk, helaas doet lang niet iedereen dat: veel mensen rijden er gewoon een jaar mee op LPG en brengen 'm dan weg voor een beurtje i.p.v. dit precies op de kilometers te doen. Dat wil niet altijd goed gaan natuurlijk (wel als je 20-25k/jaar rijdt, maar 50k je bougies, olie en luchtfilter laten zitten is uit den boze natuurlijk :P ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Met 17" TSW's toch iets gerser :9

Afbeeldingslocatie: http://helder-reclame.nl/volvov70tekoop/sIMG_0379.jpg

Afbeeldingslocatie: http://helder-reclame.nl/volvov70tekoop/sIMG_0384.jpg

Deze V70 staat overigens te koop ;)
Meer info op de mini-site: http://helder-reclame.nl/volvov70tekoop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Gewoon ff uit nieuwsgierigheid (heb nog een 245 en 960, dus kan er zeker geen bijhebben) wat is je vraagprijs ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Vraag(!)prijs 4950

Ben dus actief op zoek naar een 850 T5-R :)
Heb in DL een heeeele mooie gezien voor weinig maar BPM :/

[ Voor 29% gewijzigd door Willem op 22-03-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:10:
[...]

Daarnaast heb ik zelf zo'n 570.000 km op gas op m'n 850 staan, dus kom er niet mee dat gas niet goed zou zijn voor je motor :P
Als je het goed doet kán je uit gas zelfs meer vermogen halen. In m'n Impala merk ik absoluut geen verschil met benzine nadat het blok opnieuw opgebouwd is en geoptimaliseerd is voor LPG.
Weer wat geleerd! :) Het grootste probleem met gas inbouwen zal dan inderdaad zijn dat het vaak niet af-fabriek mogelijk is en dat niet alle inbouwers weten waarmee ze bezig zijn. Dan zal het relatief(!) vaker misgaan, terwijl het allemaal wel prima kan en zelfs misschien wel minder slijtage veroorzaakt.

Enige nadeel vind ik wel trouwens dat het minder lekker klinkt op gas (was trouwens een Amerikaanse muscle-V8 waarbij ik het hoorde, met en zonder gas). Maargoed, beetje minder akkoestische schoonheid in ruil voor heel wat goedkopere kilometers? Hmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mwah, het klinkt misschien iets anders, maar niet minder mooi oid.

Ik heb wel 'ns horen zeggen van 'ja je hoort wel dat ie op LPG loopt hoor' :') (vaak uit de mond van het type mensen die zelf in een Opeltje of 'Chevrolet' naar meetings komen..)
Wanddikte uitlaatpijp, type demper en ook eindstuk maken véél meer verschil in geluid dan benzine vs LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ffe een filmpje gemaakt van de acceleratie met 123ingition 8) voor de 123 kwam die moeilijk voorbij de 100 :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Jezus! :o 130 is zo'n ding! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Krentenbol op 22-03-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

verbaasde mij de 1e keer ook enorm hoe snel die nu loopt :*) dat voor zo'n oude vierkante bak

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 11 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.