BMW 535D
Heeft iemand nog tips? Anders moet ik toch maar even naar de dealer.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Mwah dat zal wel rond 1 op 1 zijn...de voorkant is niet bepaald gestroomlijnt. Portaalassen met modderbanden nemen ook aardig wat weerstand...Soulfly schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:56:
En dan ook het verbruik erbij.. zal met 130km/u niet misselijk zijn...
dat filmpje is gemaakt op het strand hiero, vlak asfalt kan die misschien nog harder
Asus Zenbook i7 256gb
Als het ook gebruikt mag zijn: Auto Rima in Druten of Marans (al is laatstgenoemde wel prijzig: ze rekenen voor tweedehands spul gewoon 50% van de nieuwprijs bij de dealer).DGTL_Magician schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:13:
Ik ben op zoek naar een koplamp wisser en sproeier voor mijn v40 uit April 2000. Al op onderdelenzoeker.nl en marktplaats gezet maar geen resultaat. Ook al contact gehad met Scandcar, maar deze konden mij ook niet verder helpen.
Heeft iemand nog tips? Anders moet ik toch maar even naar de dealer.
Vandaag nog even gehobbied aan de 144: rechterspeaker even gefixt en de velgen matzwart gespoten.

Close-up van hoe het lakwerk is (met de roller gedaan

En de auto van binnen (waarom er stoelhoezen op zitten weet ik eigenlijk niet: de bekleding eronder vind ik best ok, maar geen zin om die hoezen eraf te slopen

Trouwens wel leuk om met de 144 te cruisen: mensen herkennen de auto niet dus je ziet wel iedereen kijken!
[ Voor 45% gewijzigd door Bart-Willem op 22-03-2009 20:15 ]
De andere kant is ook al 9 jaar gebruikt dus een 2e handsje vind ik juist beter. Anders moet je al snel beide kanten vervangen. Thanks, ik ga daar even een balletje opgooien.Bart-Willem schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:04:
[...]
Als het ook gebruikt mag zijn: Auto Rima in Druten of Marans (al is laatstgenoemde wel prijzig: ze rekenen voor tweedehands spul gewoon 50% van de nieuwprijs bij de dealer).
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Ik krijg bij jou steeds meer het idee dat je een Wheeler Dealer bentBart-Willem schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:04:
[...]
Als het ook gebruikt mag zijn: Auto Rima in Druten of Marans (al is laatstgenoemde wel prijzig: ze rekenen voor tweedehands spul gewoon 50% van de nieuwprijs bij de dealer).
Vandaag nog even gehobbied aan de 144: rechterspeaker even gefixt en de velgen matzwart gespoten.Ook heb ik de auto te koop gezet, ik ga waarschijnlijk op zoek naar een Amazon of PV.
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Close-up van hoe het lakwerk is (met de roller gedaan):
[afbeelding]
En de auto van binnen (waarom er stoelhoezen op zitten weet ik eigenlijk niet: de bekleding eronder vind ik best ok, maar geen zin om die hoezen eraf te slopen):
[afbeelding]
Trouwens wel leuk om met de 144 te cruisen: mensen herkennen de auto niet dus je ziet wel iedereen kijken!En ik krijg er veel complimenten over (iemand uit de straat vond 'm helemaal geweldig, vooral de lak/kleur)!
Dus Dopdedouwer: eat your heart out!
Dat roept m'n broer ook continu!TKing schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:38:
[...]
Ik krijg bij jou steeds meer het idee dat je een Wheeler Dealer bent![]()
Het is zeker een geinig ding geworden, wat leukere velgen er op een "allied star" erop in het wit en je hebt nog veel meer bekijks.
Je zei eerst dat je het nogal tegen vond vallen (en dat was niet onverwacht volgens jou).DopdeDouwer schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:49:
[...]
![]()
Het is zeker een geinig ding geworden, wat leukere velgen er op een "allied star" erop in het wit en je hebt nog veel meer bekijks.
Als ik het terug lees zie ik inderdaad dat het op meerder manieren op te vatten is.DopdeDouwer schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:01:
[...]
Op een of andere reden had ik de pix gemist. Valt inderdaad (niet onverwacht) tegen. Sterk staaltje beunwerk ziet er weer leuk uit! Verkopen met wat leuke velgen en het lijkt opeens heel wat.
Die dorpel is wel trickey. Hoop dat je het een beetje onopvallend hebt kunnen repareren. Zou m inderdaad snel weg doen, daar kom je waarschijnlijk niet mee weg bij de eerste de beste apk.
Wel eerlijk dat je de foto's zo post op dit forum. Maak ik leef erg mee met de volgende eigenaar...
Wat ik bedoelde;
Ja de staat van de auto zelf vond ik tegenvallen. Dat had ik wel verwacht na het zien van dit fototje:

Dus dit soort plaatjes had ik wel verwacht; de tegenvallers:

Over het resultaat was ik volgens mij best positief.
Nu nog kwijt zien te raken, want ik heb nu al zin in een ander projectje.
Zaterdag deze gemonteerd, de oude heeft nog zo'n goudkleurig laagje. Of beter gezegd, wat er van over blijft. Nu komt mijn achterwiel tenminste terug altijd vrij na het remmen.
Eens zien of ik ergens de komende maanden een bezoekje aan Scandcar kan inplannen. (@BW zou leuk zijn moest jij dan toevallig in de buurt zijn, kunnen we even een gezellig praatje slaan) Heb wel nog wat leuke spullen gezien op hun site. Een nieuw uitlaat sierstukje voor mijn 850, het huidige is kompleet verrot. Voor mijn 144 misschien een rechter buitenspiegel, en 2 lampen om op de voorbumper te monteren.
Maar ik wil eerst eens kijken wat mijn 144 gaat zeggen als deze terug is van de spuiter. Iemand soms nog tips voor het opblinken van de bumpers en sierstrips van de 144? Ik zat zelf te denken aan BelgomAlu of misschien Commandant. Of is dit te agressief? Strips kan ik uittesten aangezien ik er enkele heb met een deukje in, deze zou ik dus willen vervangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Youk op 23-03-2009 08:55 ]
Moet lukken
Ik kreeg nog grappige reacties op een zweeds forum:Soulfly schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:56:
En dan ook het verbruik erbij.. zal met 130km/u niet misselijk zijn...
Thats not a standard B30 with standard transmission is it? Way to quick and way to low rev at higher speed, at least what I could tell by the movie.
Something must have been changed to the driveline. And if the b30 is still in there, then the gearbox is changed.
Because original c303's revs like hell when doing 100km/h, on 4th gear. And that's where you change from third to fourth. So something is changed.
But please check what partnumbers you can find on gearboxes, maybe some photos too. Because that is interesting!
Asus Zenbook i7 256gb
Ik vind 'm nog best vlot ook, voor zo'n bouwkeet op wielen (zie dat als een compliment btw).
Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Ik vond deze nog online, hoeveelheid toeren valt dus nog best mee. had verwacht 5500rpm wat best veel/teveel is
Sommige militaire uitvoeringen hebben een stikker op het dashboard; met iets als "maximum snelheid 80km/h" of het gedeelte verder dan 80km/h op de teller rood aangeduid.
Top speed: 70mph (4x4)
Power: 125hp at 4200 RPM - Civilian model only, military power unknown but thought to be ~110bhp
Asus Zenbook i7 256gb
donkerblauw met licht leer zou een goede keuze zijn geweestTimmert schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:59:
[...]
@ Niek: die GPS is van Volvo zelf, het dingetje wat je lager op het dash ziet is een Parrot carkit.
Qua kleuren was er niet zo gek veel keus, aangezien de S60 niet meer geproduceerd wordt. Zilver vond ik totaal niets, blauw/grijs veel te saai, donkerblauw met zwart leer was een goede optie, maar ook wat saai dus tsja, dan blijft dit over. Ik vind het in het echt nog 10x mooier dan in de boekjes
btw mijn cupholder in de midden console (waar timmert dus zijn parrot voor heeft) is kapot.. plastic van het mechanisme brak spontaan bij het open doen.. maar eens kijken of ik zoiets los op de kop kan tikken... anders blijft hij mooi dicht dan valt het niet op.. heb toch nog 2 cupholders in middenconsole..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nog 2 picjes van het orgel

Zo bedoel je?Timmert schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:30:
Bij licht leer krijg je ook een licht dashboard, en dat vind ik helemaal niets..
Nog 2 picjes van het orgel
[afbeelding]
[afbeelding]

(maar bij jullie dus stuur aan andere kant)
Heeft vaak ook met de banden bijv te maken, die van een dusdanige (robuuste) kwaliteit waren waardoor ze geen fatsoenlijke balans meer bieden bij hogere snelheden.Ghostrider schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:53:
[afbeelding]
Ik vond deze nog online, hoeveelheid toeren valt dus nog best mee. had verwacht 5500rpm wat best veel/teveel is
Sommige militaire uitvoeringen hebben een stikker op het dashboard; met iets als "maximum snelheid 80km/h" of het gedeelte verder dan 80km/h op de teller rood aangeduid.
[...]
Met de '69 Dodge Powerwagon van een vriend kon je beter ook niet harder dan 100 rijden, terwijl ie ook zeker wel 150 haalde op van die enorme moerasbanden.
Wel heb ik iets vaags als ik een tijdje 80km/h rij, bij het nemen van een kuiltje oid raken de voorwielen aardig uit balans en beginnen behoorlijk te slingeren/schudden. Iemand gaf de tip de stabilisator stang rubbers te checken....maar die zit er niet op
Asus Zenbook i7 256gb
ik moet zeggen ook niet mijn 1e keuze (tenzij in een TestarossaTimmert schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:43:
Ja datNiet mijn ding, hoewel ik me prima kan voorstellen dat mensen dat mooi vinden.
Voordeel van licht leer is dat het niet zo snel warm word...
Verwijderd
Dit jaar deden er "maar" 30 Volvo's mee, vorig jaar 45. Vorig jaar zijn we 3e geworden, ben benieuwd wat het dit jaar is geworden!

Damn, ik krijg ook weer zin om met een 242/245 bezig te gaan

En dan met die coole velgen
[ Voor 16% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 26-03-2009 12:39 ]
Is dat allemaal dezelfde wagen?Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn, ik krijg ook weer zin om met een 242/245 bezig te gaan
[afbeelding]
En dan met die coole velgen
650Pk uit een 240??

iig wel RWD anders zou dat een monster toque steer beest zijn geworden..

Sowieso is Garaget.org wel een leuke site om eens rond te kijken, hele bizarre creaties komen daar langs.
Maar 170 PK zou me in eerste instantie al voldoende zijn, kan ik gewoon m'n eigen 850 blokkie pakken namelijk
Van de week bezig geweest een kop van een 850 af te halen, wel lekker hoor zo'n motorruim met ruimte om het blok heen.
[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:58 ]
Geweldig sleeperCocytus schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:10:
Stalen velgen, doffe lak... En 650pkEn het is nog wel een origineel Volvo blok, zo te zien. Ik dacht even dat ze er een M5 blok ingelepeld hadden ofzo.
En terecht
Bij ons op het pas hebben we ruimte tekort met 6 auto's (5 eigen en voor mijn vader een busje van de zaak) en omdat het te veel tijd en geld kost om de 142 op te knappen, gaat hij uit elkaar. Ik vind het jammer, ziet er op zich goed uit, maar ja, als er geen tijd is, is er geen tijd.
Dus ik heb wat te doen de komende tijd
Jow zeg je pa ff dat dop wel interesse heeft!TKing schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:23:
Beest van een bak
Bij ons op het pas hebben we ruimte tekort met 6 auto's (5 eigen en voor mijn vader een busje van de zaak) en omdat het te veel tijd en geld kost om de 142 op te knappen, gaat hij uit elkaar. Ik vind het jammer, ziet er op zich goed uit, maar ja, als er geen tijd is, is er geen tijd.
Dus ik heb wat te doen de komende tijd
Democratie kost een Fortuyn
precies, als je het nieuwe rijden zou gebruiken zal die edrive waarschijnlijk wel zuiniger zijn..Skuzz schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:05:
hoe energiezuinig de auto ook is, als je vlot gaat optrekken en boven de 120 gaat rijden zuipen ze allemaal
Mijn S60 rijd met diezelfde rijstijl (of harder) 42MPG wat ongeveer 1 op 14.8 is.. dus je bent toch nog zuiniger..
Voornamelijk provinciale wegen trouwens.
Verwijderd
Een 740 of 940. Een 240 is minder geschikt om te rallyen, of je moet het onderstel veel willen aanpassen. Een 740 of 940 kent zelfs eigen rally-competities.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:56:
Wat is nou een Volvo die leuk op te knappen is tot "ralley" auto? Ik zoek een oude Volvo, met stuurbekrachtiging.. een "normale" wegligging, en standaard een stevige (130-200 pk) motor, die relatief goedkoop te krijgen zijn. Iemand een tip?
440/460 kan ook wel, maarja, dan zit je wel weer met voorwielaandrijving
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:59 ]
Verwijderd
En bedankt voor de tips mbt de auto's. Zal eens even gaan zoeken!

Slechts 875pk

ligt een audi urquattro (5cil turbo) in
Verwijderd
Mjwah, het is het verkeerde woord denk ik. Snelheid maakt niet uit, het gaat om opdrachten.. bordjes, dingen herkennen, vragen beantwoorden.. kaart lezen, nieuwe routes bedenken, etc. etc. En dat alles in de nacht. Erg leuk.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:50:
Wat bedoel je trouwens met rall(e)y's ? Winter Trial achtige rally's, of zo hard mogelijk beuken over zo smal mogelijke blubberpaadjes ?
Verwijderd
Die auto's zijn allemaal te groot, of te nieuw!TKing schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:02:
Een 360 of 440/460. Of anders een 740 of een 940. Moet je wel wat beter zoeken voor een goede prijs.
Ik zoek een Volvo, < 1985.. niet te groot, achterwiel aangedreven, niet te zwaar, verkrijgbaar met een aardige motor. En goedkoop verkrijgbaar..
Bestaat dat uberhaupt?
Contradictio in terminis?Ik zoek een Volvo ... niet te groot
Wat je zoekt is niet te vinden, denk ik.. Of je moet voor een Volvo 66 of 340 gaan.Maar die laatste zijn ook al niet echt klein/licht meer.
[ Voor 17% gewijzigd door kraats op 29-03-2009 12:41 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Dan kom je gauw op een 142 bijvoorbeeld. Met het 2 liter blok zijn het best vlotte wagentjes, of anders een Amazon. Dat zijn wel de klassieke rallymodellen.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:04:
[...]
Die auto's zijn allemaal te groot, of te nieuw!![]()
Ik zoek een Volvo, < 1985.. niet te groot, achterwiel aangedreven, niet te zwaar, verkrijgbaar met een aardige motor. En goedkoop verkrijgbaar..
Bestaat dat uberhaupt?
Verwijderd
Haha, je hebt gelijk. Groot mag wel, maar geen station, dat ziet er al snel zo log uit..kraats schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:41:
[...]
Contradictio in terminis?
Wat je zoekt is niet te vinden, denk ik.. Of je moet voor een Volvo 66 of 340 gaan.Maar die laatste zijn ook al niet echt klein/licht meer.
Dan zou ik voor een 360 gaan (als die er überhaupt wel al was in 1985): niet groot, redelijk licht (ca 950-1050kg afhankelijk van de motor meen ik), en met zo'n B200 erin is het lekker snel.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:04:
[...]
Bestaat dat uberhaupt?

Dus als jullie een langzaam rijdend leger groen gevaarte met tijdelijk kenteken op de A13 tegen komen, grote kans dat ik dat ben
Morgen is ook de eerste keer dat ik de openbare/snel weg op ga en een beetje vaart ga maken (de rit met 25km/h naar huis telt niet echt mee
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

zitten er al onder sinds vorige week, maar pas vandaag foto's kunnen maken (werk/slecht weer/...)
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Pics!MewBie schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:40:
Morgen met de Volvo naar de RDW![]()
Dus als jullie een langzaam rijdend leger groen gevaarte met tijdelijk kenteken op de A13 tegen komen, grote kans dat ik dat ben![]()
Morgen is ook de eerste keer dat ik de openbare/snel weg op ga en een beetje vaart ga maken (de rit met 25km/h naar huis telt niet echt mee) heb geen idee hoe hard dat ding kan. Maar volgens de sticker op het dashbord moet de 70 haalbaar zijn
Nice wheels Freddy
Ziet er goed uitppFreddy schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
zitten er al onder sinds vorige week, maar pas vandaag foto's kunnen maken (werk/slecht weer/...)
Dus het is je eindelijk gelukt je wielmoeren los te halen en je homokineethoezen te vervangen
Voorzichtig aan maar met je 5,5 meter, mijne moet maar ffe naar de garage ding heeft volgens mij veelste veel toe-in en begint vreselijk te zoeken (lees schudden tot het stuur uit je handen teslaan) rond 80km/h
Stuurhuis al vaster gedraait, stuurstangen etc lijken verder goed
pics van die bak van em staan al in het topic; toen die nog in zweden stond
[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 30-03-2009 09:39 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Als je 1,5m steigerpijp nodig hebt om je wielmoren los te halen en vervolgens breekt je verloopstuk af dan weet je dat je moeren goed vast zatenGhostrider schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:37:
[...]
Dus het is je eindelijk gelukt je wielmoeren los te halen en je homokineethoezen te vervangen
Voorzichtig aan maar met je 5,5 meter, mijne moet maar ffe naar de garage ding heeft volgens mij veelste veel toe-in en begint vreselijk te zoeken (lees schudden tot het stuur uit je handen teslaan) rond 80km/h
Stuurhuis al vaster gedraait, stuurstangen etc lijken verder goed
pics van die bak van em staan al in het topic; toen die nog in zweden stond
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Oh en:

[ Voor 54% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2009 14:43 ]
164E (180 pk) +/- 1400 kg. 1969 t/m 1975Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:04:
[...]
Bestaat dat uberhaupt?
of idd een 240 turbo (B21)
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
als je op gas gaat koop dan gelijk een met geharde kleppen
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Bart-Willem schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:58:
[...]
Dan zou ik voor een 360 gaan (als die er überhaupt wel al was in 1985): niet groot, redelijk licht (ca 950-1050kg afhankelijk van de motor meen ik), en met zo'n B200 erin is het lekker snel.
misschien een vette paintjob voor die van mij, de basiskleur heb ik al
alleen zijn de bodykits ERG zeldzaam
een 360 weegt trouwens 1078kg, de lichtere die jij noemt zijn 340's
[ Voor 13% gewijzigd door Bramster op 30-03-2009 16:03 ]
Verwijderd
En hierbij het filmpje, van de verjaardag van "onze" 164..
http://www.youtube.com/watch?v=TiXFyL_4neU
/edit:
Er staan ook veel andere Volvo's op, aangezien we de verjaardag vierden voor de Volvo puzzelrit.. (die we wonnen..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 22:43 ]
Zeer stoer, zeker met die kleur lak combineren ze mooippFreddy schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:12:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind dat altijd mooie velgen, beetje in de stijl van de R's, maar dan subtieler. Lekker simpel, maar toch niet eenvoudig
Heb zelf vandaag ook even koffie gedronken bij de dealer. Altijd leuk tussen de nieuwe Volvo's.
Helaas was de reden iets minder, hadden het oranje beestje even uitgelezen en getest nadat het motorstoringslampje bleef branden.
Is de lambda sensor ermee gestopt, dus mag ik die er even in laten zetten volgende week.
Valt nog mee van de ene kant, maar is wel een duur grapje die sensors...
Niet eens zozeer voor het geld, maar meer omdat ik het gevoel heb dat ik er zo weinig voor terug krijg
Hopenlijk misschien wel het verbruik een beetje omlaag daarna, want dat steeg langzaam maar gestaag de afgelopen maanden. Volgens mij rijdt hij met kapotte sensor al zuiniger

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Feli met oud besjeVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:06:
We hebben al een 164!
En hierbij het filmpje, van de verjaardag van "onze" 164..Gemaakt door mijn broertje (die net 16 is geworden)! Hij zal het erg waarderen als jullie een (leuke) reactie achterlaten..
http://www.youtube.com/watch?v=TiXFyL_4neU
Wat zijn we in 40 jaar toch vooruit gegaan in veergedrag zeg!
mijn b30a doet nu 1 op 4

Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd

thxKlippy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:40:
[...]
Zeer stoer, zeker met die kleur lak combineren ze mooi![]()
Vind dat altijd mooie velgen, beetje in de stijl van de R's, maar dan subtieler. Lekker simpel, maar toch niet eenvoudig
Precies wat ik ook vond van de velgen
Ik vroeg om de Serapis, maar de dealer probeerde me eerst andere velgen te verkopen omdat hij die heel mooi vond (eerst Zaurak's en dan Medea's) maar toen de velgen eronder zaten zei hij toch iets in zijn lokaal dialect dat leek op "skwune, tzin echt de skwunste velgen dak al gezien en onder ne 50"
Ben er zelf ook behoorlijk trots op, in totaal (velgen en banden) meer dan 2000 kwijt, maar als ik de Volvo zie staan nu moet ik moeite doen om mijn grijns te verbergen
@ I-Fect: van mij mag de C30 gerust de geschiedenisboeken ingaan hoor. prachtige wagen, en gewoon perfect zoals ie op de foto staat die je post!
[ Voor 17% gewijzigd door ppFreddy op 31-03-2009 23:05 ]
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Deze zijn ook wel gaaf, hoorppFreddy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:02:
@ I-Fect: van mij mag de C30 gerust de geschiedenisboeken ingaan hoor. prachtige wagen, en gewoon perfect zoals ie op de foto staat die je post!
You don't need eyes to see, you need vision
[ Voor 11% gewijzigd door JJapie op 04-04-2009 11:46 ]
[ Voor 109% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:59 ]
En zo slecht zijn de modellen bij Ford nu ook weer niet (okee, de nieuwe Ford Ka buiten beschouwing latend, dat is echt een gedrogt naar mijn smaak).
BMW 535D
[ Voor 102% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:59 ]
BMW 535D
@soulfly, vergeet skoda niet...
[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 05-04-2009 10:40 ]

Ik heb de mogelijkheid om voor een leuk bedrag een rode Volvo V40 2.0i Europa benzine uit 2000 over te kopen van mijn schoonouders.
Wanneer je er in rijdt merk ik alleen dat er een klein beetje gebonk en gehobbel uit de achterkant lijkt te komen. Dit begint rond de 15-20km/h en boven de 60 valt het eigenlijk niet meer op. Mijn gevoel zegt het is iets met een achterband die gewoon niet helemaal rond meer is, of misschien banden die niet goed uitgelijnd zijn. Heeft iemand hier nog tips voor? Zou het ook een erg groot gebrek kunnen zijn?
De wagen is 3 weken geleden nog door de APK gerold zonder grote reparaties.
Wat zijn over het algemeen punten waar ik op moet letten bij het aankopen van een V40 rond het jaar 2000? Iemand had het over het vervangen van de airbags na 8-9 jaar, maar deze waren in 2005 vervangen stond er op.
En ten slotte, de waarde wanneer ik deze auto meteen door zou kopen? Wat is ongeveer het bedrag waarvoor ik een rode Volvo V40 2.0i Europa benzine met 173k Km en (3 weken geleden APK gehad), zou kunnen verkopen?
- winterbanden erbij (niet nieuw maar wel nog een paar jaar bruikbaar)
- stuurbekrachtiging,
- elektrische ramen,
- centrale afstandsbedienbare vergrendeling
- airbag,
- alarmsysteem,
- ABS,
- lichtmetalen velgen
- Goede geluidsinstallatie
- Onderhouden bij dealer
- Leer met stoffen bekleding
- altijd goed onderhouden
Ik dacht zelf dat dit voor 3500-4000 vrij makkelijk de deur uit moet kunnen, toch?
Beste mensen,
Ik kan een V40 uit 2000 overkopen voor een mooi prijsje. Nou hoor en voel je tijdens het rijden alleen een licht gebonk bij de achterband. Volgens mij komt het ook specifiek vanuit de rechter achterkant, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Het gebonk/gehobbel loopt gelijk met de snelheid van de auto en wanneer je langzaam rijdt hoor je het ongeveer elke halve seconden. Het voelt een beetje alsof een band wellicht niet helemaal rond meer is, of niet helemaal recht staat. Maar het zou ook zomaar de as kunnen zijn. Ik heb hier verder weinig ervaring mee en vroeg mij af of dit een vaker voorkomend probleem is en op welke manieren ik dit zou kunnen controleren? De auto is 2 weken geleden uit de APK gekomen en volgens de huidige eigenaren is het probleem ook ontstaan na het wisselen van de winter naar zomerbanden.
Alvast bedankt!
Ruben
vaak voorkomend probleem zijn de rubbers van de schokbrekers achterin en dan wel de bovenste als je die vervangt is het 99% zeker dat het goed is
Mocht het probleem inderdaad en band zijn en dan ook nog eens alleen links of rechts is het natuurlijk heel makkelijk te controleren door bijvoorbeeld het reservewiel te monteren. Is denk ik de snelste en goedkoopste manier om het probleem te traceren.
Ik dacht misschien zit hier nog wat extra kennis of wellicht een koper
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:59 ]
Maar ik noem 't ding zelf ook een baksteen met het bochtenkarakter van een boot.
En?
Wat je zelf al aangeeft, is design (of het ontbreken daarvan) een kwestie van persoonlijke smaak.
Waarin is het neerbuigend reageren ten opzichte van de oude modellen anders, dan neerbuigend reageren over het design van de nieuwe modellen?
BMW 535D
Maar m'n 940 noem ik ook gewoon 'blokje' hoor
Of de Cw waarde ervan vergelijken met een vestiging van de IKEA doet 't ook altijd wel goed
[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 08-04-2009 00:13 ]
Verwijderd
Moet trouwens wel toegeven dat ik op design level niet direct warm loop van Volvo. Er zijn eigenlijk 3 modellen van Volvo door de jaren heen, die ik wel kan waarderen. De Amazone, de 850 & de C70 (coupe, niet de cabrio).

Dat zijn toch knappe graphics...
[ Voor 29% gewijzigd door Harry op 08-04-2009 07:24 ]
BMW 535D
Hier staat nog een leuke auto tekoop http://www.fmv4x4.com/ind...ow_page&type=alb&index=74 wat een geld
7900€

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 08-04-2009 10:18 ]
Asus Zenbook i7 256gb
In zweden is de BPM nog hoger dan in NL dus de autoprijzen zijn hoger en dan krijg je dit soort dingenGhostrider schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:17:
Mooie plaatjes
Hier staat nog een leuke auto tekoop http://www.fmv4x4.com/ind...ow_page&type=alb&index=74 wat een geld
7900€

http://www.fmv4x4.com/ind...ow_page&type=alb&index=67
is trouwens ook cool
Ik moet de S60 eigenlijk een goede wasbeurt geven, maar ik heb geen zin
Zondag ook even lekker het gas ingetrapt, 220 op de teller lukte makkelijk met 4 man erin. Best netjes voor 163pk.
Een kerel bij mij in de straat heeft er ook zo een, rijd die zomers altijd mee rondToolkiT schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:24:
[...]
is trouwens ook cool
Asus Zenbook i7 256gb
Zweden kent bij mijn weten geen BPM hoor, Denemarken heeft een absurd hoge BPM. Maar volgens mij is die ondertussen afgeschaft ofzo: een paar jaar geleden toen ik in Denemarken was zag ik alleen maar gare Toyota's uit 1992 enzo. Dit jaar zag ik alleen maar auto's van max 1-2 jaar oud. Dus ik vermoed dat er iets met de BPM gedaan is daar.ToolkiT schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:24:
[...]
In zweden is de BPM nog hoger dan in NL dus de autoprijzen zijn hoger en dan krijg je dit soort dingen
is trouwens ook cool
De autoprijzen van Zweden liggen behoorlijk lager dan in Nederland. Daar koop je een 240 vanaf 400 Euro ofzo (wel uit Zuid-Zweden, dus gaar
Ah ok, ik meende dat het in Zweden ook zo was.. maar niet dus.. waarom zijn die krengen dan zo duur?Bart-Willem schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:28:
[...]
Zweden kent bij mijn weten geen BPM hoor, Denemarken heeft een absurd hoge BPM. Maar volgens mij is die ondertussen afgeschaft ofzo: een paar jaar geleden toen ik in Denemarken was zag ik alleen maar gare Toyota's uit 1992 enzo. Dit jaar zag ik alleen maar auto's van max 1-2 jaar oud. Dus ik vermoed dat er iets met de BPM gedaan is daar.
omdat ze zeldzaam zijn??
Dit topic is gesloten.