Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.971 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Kan er een cruise-control in S40 D uit 2002 gebouwd worden?
Zo ja, met welke spullen en welke prijs kan ik verwachten, exclusief manuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ToolkiT schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:32:
[...]

Ah ok, ik meende dat het in Zweden ook zo was.. maar niet dus.. waarom zijn die krengen dan zo duur?
omdat ze zeldzaam zijn??
Nee de occassionprijzen in Zweden vallen reuze mee (vandaar dat Ome BW ook soms in een Zweedse V70 rond rijdt :P ), plus dat de wegenbelasting een lachertje is. Brandstofprijzen liggen ook net iets onder de prijzen van Nederland.

Denemarken kent (of kende) een BPM van ca 160% voor personenwagens. Bedrijfswagens etc hebben die BPM (net zoals in NL voorheen) niet. Daarom zie je soms een vreemde eend in de bijt in Denemarken: een Porsche met een tussenschot bijvoorbeeld (zodat 't zogenaamd een bedrijfwagen is, en kennelijk hebben ze geen speciale regels zoals hier met minimum afmetingen voor de laadvloer: een tussenschot is vaak al voldoende).

Waarom die krengen zo duur zijn durf ik niet te zeggen: ik vermoed vanwege de zeldzaamheid inderdaad. :P Maar ik denk dat Ghostrider daar veel meer over kan vertellen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik had mijn bak voor 7k, met NL kenteken en 1 jaar apk, Naar NL halen en kenteken kost minimaal rond de 1000euro dus voor een civiele aluzink versie niet echt duur. Wel wat deuken en oppervlakkige roest.

Die bakken hoeven niet zo duur te zijn een non-aluzink model is al in zweden voor ~3700 met 3000km http://www.blocket.se/vi/16662053.htm?ca=14_s de 6x6 commando wagen is gewoon zeldzamer. Helemaal in aluzink opbouw (helft verzinkt rest alumium vervangen in jaren "90"
Persoonlijk zou ik graag nog een 6x6 willen, alleen ben nog student dus kan net zo blijven rijden ;) gelukkig had ik goede banden anders was het minstens 200+ per band (breedte minimaal 275)

Maarten die hier ook postte met zijn 6x6 heeft em ook bijna op NL kenteken, een zweedse auto importeren is niet heel veel werk als ik het zo heb aangezien. :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Silver7 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:41:
Kan er een cruise-control in S40 D uit 2002 gebouwd worden?
Zo ja, met welke spullen en welke prijs kan ik verwachten, exclusief manuren?
Even een quote van een ander forum
Na wat rond speuren heb ik een goedkope cruiscontrol schakelaar kunnen scoren voor mijn s60.
Maar toen ik bij de dealer ging informeren zou het me 300 euro kosten om de software aan te passen
zou dus wel eens kunnen tegenvallen...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
ppFreddy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:47:
[...]

Even een quote van een ander forum

[...]

zou dus wel eens kunnen tegenvallen...
Hmmm... ik zal maar even informeren bij een vriend (handig in auto's). Misschien kan hij mij helpen tegen lage vergoeding.

Edit: Ik heb toch Cruise-control, zometeen maar uittesten.

[ Voor 9% gewijzigd door Silver7 op 14-04-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:26
Ghostrider schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:36:
Maarten die hier ook postte met zijn 6x6 heeft em ook bijna op NL kenteken, een zweedse auto importeren is niet heel veel werk als ik het zo heb aangezien. :)
;)
Alleen de APK nog.

Importeren is inderdaad niet zoveel werk.
Je gooit een hoop geld naar het hoge noorden, komen ze hem brengen. Krijg je nog een boze Volvo dealer manager op je dak cadeau ook :X

Het hoog nodige fixen om veilig naar de RDW te kunnen. Daar kijken ze er naar, snappen er niks van, nemen alles van de Zweedse papieren over en een paar dagen later heb je je papieren in huis. Dan moet je alleen nog een APK doen, en dat kan wat lastiger worden :+

Ben benieuwd wat er APK-technisch gezien allemaal mankeerd.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 144 is verkocht! Wel voor 250 Euro minder dan ik gehoopt had, maar goed: weg = weg! De nieuwe eigenaar (via Fok verkocht) zal de auto als donor-bak gebruiken voor zijn andere 144 (motorblok overbouwen etc) en deze 144 als rommel/racebak gaan gebruiken (of alsnog doorverkopen maar dan met een gaar blok erin).

Ervoor in de plaats moet een 245 komen (voor naast m'n 244, want die als werkpaard gebruiken is nogal zonde). Ik zoek eigenlijk eentje op grijs kenteken, maar een wegenbelastingvrije is ook nog een optie. Helaas is laatstgenoemde vaak wel een stuk duurder, en het moet wel leuk blijven aangezien het een werkpaard zal worden. :P

Vandaag heb ik er al 2 bekeken bij Schampers in Helmond: 2x grijs kenteken. Eentje was 1500 Euro en was een ex-servicewagen van de dealer geweest. Had wel een flauwe deuk voorin, maar verder érg mooi in de lak (zilvergrijs) en had maar 2 ton gelopen (nou ja: rond de 220.000, de km-teller stond op 115.000 maar dat is een vervangend exemplaar). De andere is aanzienlijk goedkoper maar heeft wel 6 ton gelopen. :P Op zich niet zo'n ramp (een dagje hobbyen en er ligt een nieuw blok in), maar wel wat meer werk aan het interieur etc. Het verschil is wel 550 Euro, maar 2 ton versus 6 ton scheelt nogal. :+ Aan de andere kant: als het ding verder goed rijdt boeit het niet: het is immers toch een werkpaard. Hmm dilemma. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Leuk dat je m hebt verkocht.
Maar hoe werkt dat tegenwoordig met grijze kentekens? Ik dacht dat die dingen niet meer bestonden. Wat zijn de voordelen (en nadelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:37:
Leuk dat je m hebt verkocht.
Maar hoe werkt dat tegenwoordig met grijze kentekens? Ik dacht dat die dingen niet meer bestonden. Wat zijn de voordelen (en nadelen)?
Ik heb ook nog een eigen bedrijf he. :P Daar wil ik die 245 voor gaan gebruiken. De laatste tijd verkoop ik nogal veel servers en dat soort grut. Om dat continu in een 244 te proppen werkt niet ech, en is nogal zonde van m'n 244. Vandaar dat er een werkpaard bij moet komen.

Voor bedrijven is het grijze kenteken nog altijd hetzelfde als voorheen: vast laag kwartaaltarief, ongeacht de brandstof. Dus voor een 245 is dat 73 Euro per kwartaal, of er nou benzine, LPG of diesel in ligt. Voor particulieren is het wat anders: dan is het 150 Euro voor een LPG'er of diesel en 90 Euro voor een benzine-245. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik prop ook servers in m'n S60, dus niet zo miepen oke?

Alleen grote laserprinters en MFP's zijn wat ehhh lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ok dat wist ik niet, ik dacht dat het in zijn geheel was afgeschaft.
Voordelen zijn me duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:34

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:50:

Mja, ik ken het. Sommige dingen zijn zo groot dat ze alleen op de passagiersstoel passen omdat de ingang naar de achterbank net te smal is en de opening van de kofferruimte ook echt te klein is :P

Je moet er wat voor over hebben om S60 te rijden :+ Gelukkig niet zo'n probleem.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:50:

Die HP-dozen worden met de dag groter. :/ Ook laserprinters komen hier geregeld voor, alleen had ik toen nog een 850 Estate en 2 740's Estates tot m'n beschikking. :P Dus wel even geleden dat ik dat soort grote printers verkocht. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sorcerer8472 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:36:
[...]

Mja, ik ken het. Sommige dingen zijn zo groot dat ze alleen op de passagiersstoel passen omdat de ingang naar de achterbank net te smal is en de opening van de kofferruimte ook echt te klein is :P

Je moet er wat voor over hebben om S60 te rijden :+ Gelukkig niet zo'n probleem.
Na een 9-5 estate te hebben gereden is een S60 idd soms wel ff wennen.. soms denk ik er serieus aan om hem in te ruilen voor een V70 als ik er weer 1 te koop zie staan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Zeg BW, heb je bezwaar tegen benzine? Zo nee, misschien hebben wij hier iets staan voor je. Ik weet niet of mijn pa het goed vind, maar het was toch het plan om 'm eruit te doen
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails9.imagebam.com/2463/61a24424627395.gif
Achterklep is niet mooi, maar de motorkap en voorspatborden zijn nagenoeg roestvrij.

[ Voor 12% gewijzigd door Krentenbol op 09-04-2009 21:34 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:33:
Zeg BW, heb je bezwaar tegen benzine? Zo nee, misschien hebben wij hier iets staan voor je. Ik weet niet of mijn pa het goed vind, maar het was toch het plan om 'm eruit te doen
[afbeelding]
Achterklep is niet mooi, maar de motorkap en voorspatborden zijn nagenoeg roestvrij.
Brr, de verschrikkelijke leverkleur. :P Of is 'ie geel? Benzine is geen ramp op zich: gek veel ga ik er toch niet in rijden. Enkel als werkpaard, dat zal max 7000km/jaar zijn vermoed ik. Gezien de kleur heb ik eigenlijk geen interesse, tenzij het een zacht prijsje is (dan is het wellicht de moeite om 'm over te spuiten namelijk :P ). Edit: even PM gestuurd voor meer info. :P

Overigens is er nog een kandidaat op het lijstje bij gekomen: een Amazon combi! 8) Grootste voordelen van Amazons is dat elke Euro die je erin stopt de auto wel in waarde doet stijgen. Dus een rotte bak waar je flink aan verbouwt kost je niet de hoofdprijs bij een eventuele verkoop. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Bart-Willem op 09-04-2009 22:31 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Die van Tking is best een leuke bak, het is het oude model met de ronde koplampen.
Oldschool to the bone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Deze week me auto ffe laten uitlijnen, spoorstang recht laten maken en een rubbertje laten vervangen....

250euro :/ mafkezen hier, en dan had ik de helft nog los gehad ook voordat ik em er heen bracht ;(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Demontage in progress: Ik sta er alleen wel erg raar bij :+
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails18.imagebam.com/3229/f910ad32287959.gif

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails12.imagebam.com/3229/cc8c6132287961.gif
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails17.imagebam.com/3229/5c954932287963.gif

En mijn ride 8)
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails13.imagebam.com/3229/5fcf6e32287967.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 10-04-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
je staat er inderdaad een beetje raar bij, beetje zoals je icoon :P

en een scooter? een Peugeot scooter?!? in het Volvo topic?!? grrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:39

Youk

Volvo For Life

@TKing: zijn jullie nog iets van plan met die 2 verstralers op de bumper? :9~ En de chromen stootstrips, hoe zit het daarmee? Die lampjes wil ik namelijk op mijn 144 ook gaan plaatsen en ik heb een paar van die strips met een deuk in (zou eens moeten kijken welke het precies zijn). Verder ben ik eigenlijk nog op zoek naar een spiegel om op de rechterdeur te monteren zodat je dus 2 buitenspiegels krijgt zoals bij een modernere wagen. Kunnen deze niet omgedraait worden? Dus als jullie nog iets zouden wegdoen (voor een leuk prijsje), geef dan maar even een seintje.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

De spiegels zijn asymmetrisch, helaas. Die verstralers gaan op de 144 die hier ook nog staat. Voor de sierstrips hangt het er vanaf welke je hebben wilt, het rechter voorspatbord is al gereserveerd ;) Maar misschien ligt hier nog iets op zolder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Voor de spiegels was ik al aan het twijfelen, want er zit inderdaad bij de meeste (misschien zelfs alle?) wagens een verschil in links en rechts. Die verstralers, die kan ik ook nog wel ergens anders vinden hoor, geen probleem. En de sierstrips moet ik echt zelf eens bekijken. Probleem is een beetje dat mijn 144 momenteel bij de spuiter staat. Hier en daar nog een beetje roest gevonden wat hij gaat uitsnijden en nieuw in lassen. En daarna alles strak maken en spuiten. Dus ik kan even niet mijn sierstrips tegen de wagen houden om te kijken van welke plaats deze kwam. Zaten de langste nu vooraan of achteraan?

Ow, ben trouwens ook op zoek naar een originele autoradio, liefst defect :+ Zit een beetje met het gedacht te spelen van deze om te bouwen naar een moderner toestel, maar dan met de oude originele looks. Of dit gaat lukken is nog iets compleet anders natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Youk op 10-04-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
_/-\o_ zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als het goed is hebben wij nog een (aantal) originele radio('s) liggen. Of het zo is en of er één te koop is, moet ik even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo had je gisterochtend nog het plan om een 245 of Amazon combi te kopen, en voor je 't weet heb je ineens een normale Amazon gekocht! 8)7

Door stom toeval tegen aan gelopen: iemand die hier nog geen 500 meter vandaan woont moest er kennelijk van af omdat 'ie vanwege gezinsuitbreiding een mooie 145 had gekocht. Even wezen kijken en dat ding bleek behoorlijk goed: 6 jaar geleden flink aan gelast en toen in zwart gerold (best mooi gelukt). Wel wat dingen die opgevuld zijn met plamuur (niet goed sluitend plaatwerk) en de auto is verder goed onderhouden. :) Prijs afgesproken en de auto is verkocht! :) Komende woensdag kan ik 'm pas ophalen (postkantoor was al dicht, maandag ook dicht en dinsdag heb ik geen tijd). :P

Er zit dus wel wat werk aan, maar ik denk dat 'ie best bruikbaar is als werkpaard: er ligt geen LPG in, dus een volledige kofferbak tot m'n beschikking. :P

Soms kan het raar lopen dus! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Vanavond eindelijk na bijna 3 maand ouwehoeren, andere unit (welke ook defect ging) eindelijk weer een snelheidsmeter die werkt in de 850. Heeft een hoop soldeerwerk gekost. Veel fustratie en heb het in totaal dan ook wel 2 maand 'links' laten liggen.

De originele meter overigens die in de 850 zat.
Eindelijk weer precies weten hoe hard ik reed i.p.v. op de toerenteller. (De meest voorkomende snelheden weet ik op die manier ook wel, maarja... een 100km weg kom ik niet vaak, dus weet dat niet zo 1,2,3 'te vertalen').

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

damn, hoerige slotbouten :(
Zou ff mijn winterbanden omwisselen voor zomerbanden....niet dus 8)7

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:20
hmm, zonet even zelf cruise control ingebouwd in mijn S40, erg makkelijk te doen (merk ik net :( Zat eerst 3 uur te frutselen bij de pedalen, niks lukte. Vandaag opnieuw geprobeerd, deze keer met het dashboardpaneel eruit, toen had ik alles in een halfuurtje klaar 8)7 ) . Voor de rest klik-klik-klik met de stekkertjes (heerlijk, alles in de Volvo is al voorbedraad!) et voila! hij doet het niet... Moet eerst nog een softwareupgrade schijnt het, kost weer geld dus :(

Maar aangezien alles zo mooi voorbedraad is is het dus heel makkelijk accesoires toevoegen. Mistlampen bijvoorbeeld, alles ligt er al, behalve de lampen en het relais... Dus die ga ik waarschijnlijk ook nog aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Je hebt alvast een auto gekocht?

maarud in "Het grote rijbewijs topic - Deel 7" ;) Niet dat het niet kan hoor :) Ik had ook een auto voordat ik mn rijbewijs had..

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
zeker weten, wel heel moeilijk om er vanaf te blijven... ;)

Heb ook nieuwe batterijtjes in de AB gestopt, maar deze doet het alsnog niet... Dus waarschijnlijk moet de boel even gereset worden :) (heeft het nog maar één keer gedaan)

[ Voor 61% gewijzigd door maarud op 13-04-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Eens een sfeervol fototje gemaakt van de werkplek in de 850...

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/V850-1.jpg

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Best leuk :)
Is lastig om dat op de foto te krijgen zoals je t zelf ziet.

Kwam een tijdje geleden niet verder dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/C70/int_donk.jpg

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Jij hebt nog het voordeel van een dakraam dat je open kunt doen. Die luxe heb ik niet...

In jouw geval heb je ook nog eens 'last' van een behoorlijk velle radio. (wel mooi trouwens dat dubbel-din formaat). Hoofddoel was eigenlijk de verlichting zelf. Bij deze stond de binnenverlichting ook aan.

Dit is de versie zonder binnenverlichting;
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/V850-2.jpg
Maar die vond ik wat minder 'sfeervol'.

Binnenkort (lees: als het `s avonds nog even iets warmer is om met korte mouwen buiten in een windje te staan foto's te maken) nog eens even rustig verder mee experimenteren.

foto's zijn trouwens gemaakt op Iso64 / F3.4 op 4 seconden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kamstra schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:20:
damn, hoerige slotbouten :(
Zou ff mijn winterbanden omwisselen voor zomerbanden....niet dus 8)7
Maar ff een afspraak gemaakt bij de bandenboer, die ene winterband er weer opgezet, zodat als ie een bout molt dat ik hem de schuld kan geven...staat ook zo stom als je met 3 winterbanden aan komt zetten... :P

Anyway, vrijdag weer zomerbandjes :)

trouwens: B-W, schop Sjef es dat ie die ruitenwissermotor opstuurt, heb nog steeds niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
maarud schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:27:
hmm, zonet even zelf cruise control ingebouwd in mijn S40, erg makkelijk te doen (merk ik net :( Zat eerst 3 uur te frutselen bij de pedalen, niks lukte. Vandaag opnieuw geprobeerd, deze keer met het dashboardpaneel eruit, toen had ik alles in een halfuurtje klaar 8)7 ) . Voor de rest klik-klik-klik met de stekkertjes (heerlijk, alles in de Volvo is al voorbedraad!) et voila! hij doet het niet... Moet eerst nog een softwareupgrade schijnt het, kost weer geld dus :(

Maar aangezien alles zo mooi voorbedraad is is het dus heel makkelijk accesoires toevoegen. Mistlampen bijvoorbeeld, alles ligt er al, behalve de lampen en het relais... Dus die ga ik waarschijnlijk ook nog aanschaffen...
softwareupgrade is niet nodig, bleek dat ik de schakelaars bij de pedalen niet goed had afgesteld; CC-computer dacht dus dat ik een van de pedalen had ingedrukt waardoor CC niet aangaat... Deze keer goed afgesteld en.. hij doet het perfect :) Straks lekker cruisen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:01:
[...]

Maar ff een afspraak gemaakt bij de bandenboer, die ene winterband er weer opgezet, zodat als ie een bout molt dat ik hem de schuld kan geven...staat ook zo stom als je met 3 winterbanden aan komt zetten... :P

trouwens: B-W, schop Sjef es dat ie die ruitenwissermotor opstuurt, heb nog steeds niks :P
Met een beetje mazzel is die vandaag binnengekomen (als in: volgens mij heb ik dat ding in m'n handen gehad, maar dat weet ik niet zeker). :P

Nog iets wat vandaag hier gekomen is:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2urs0oo.jpg

8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 15:48

tie-rep

nu met ir. !

welkom bij de club :)

doe mij die verstralers, heb je toch niet nodig op een werkpaard.
(of is dat deze opeens niet meer?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 08:58
Leuke wagen B-W!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Drop it!

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

kamstra schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:01:
[...]

Nu maar hopen dat je bandenboer (in mijn geval de Kwikfit) de bout niet molt. Hebben ze bij mij geflikt op m'n vorige S60. Bij de volvodealer voor 3 euro een nieuwe bout gehaald zonder slot voor die band (alsof iemand die 16" standaardvelgen wil hebben :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:58:
[...]

Nu maar hopen dat je bandenboer (in mijn geval de Kwikfit) de bout niet molt. Hebben ze bij mij geflikt op m'n vorige S60. Bij de volvodealer voor 3 euro een nieuwe bout gehaald zonder slot voor die band (alsof iemand die 16" standaardvelgen wil hebben :P)
Ja precies :P

Want dan kunnen ze die bout uitboren, en ik moet diezelfde dag nog naar Parijs...dus they better regelen dat dat beetje snel wordt gefixt :+
Heb afspraak om 8u 's ochtends, dus je zou zeggen tijd genoeg...maar goed :+

@ B-W: Bravo, kreeg net factuur van Sjef, wordt idd verstuurd vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Vraagje aan alle 850 rijders hier. Het klepje om de motorkap te openen (dat ding dat tussen de gril uitkomt bedoel ik), moet dat zichtbaar zijn (beetje uitsteken) op het moment dat de motorkap volledig dicht is? Al sinds ik deze wagen heb gekocht staat dit ongeveer een centimetertje naar buiten (kan ook iets minder zijn hoor). En heb ik altijd extreem veel last om de motorkap open te maken. Dus het is altijd binnen aan de hendel trekken waarop de twee sloten links en rechts los gaan en de motorkap een beetje omhoog komt. Daarna is het telkens weer een gepruts om dat middelste slot (de haak dus) los te krijgen. Ik moet eerst de motorkap laag houden en dat klepje naar binnen drukken, hopelijk kan ik daarna dan de motorkap iets hoger openen (5 tal centimeter) zodat wanneer ik dan aan het klepje trek de kap eindelijk volledig open kan.

Klinkt misschien allemaal een beetje verwarrend, dus ik hoop dat hier iemand snapt wat ik bedoel. Indien het niet echt de standaard manier is om te werken kunnen jullie dan misschien eens wat foto's maken van het slot aan de binnenkant van de motorkap (dus die haak). Ik heb zo een vermoeden dat daar iets afgebroken is of een veertje mist of zo, maar heb nog nergens een deftig schema/schets kunnen vinden van heel dat mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ding zat bij mij altijd volledig IN de grill, dus stak niet uit...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/gallery/pictures/PIC_0062.JPG

zie, niks te zien :P

[ Voor 45% gewijzigd door kamstra op 15-04-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bij de mijne is 'ie ook niet zichtbaar, en met de minste inspanning ploept 'ie open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:23:
[...]

Met een beetje mazzel is die vandaag binnengekomen (als in: volgens mij heb ik dat ding in m'n handen gehad, maar dat weet ik niet zeker). :P

Nog iets wat vandaag hier gekomen is:

[afbeelding]

8)
Fraaaaaaai Rob, beter hou je deze wel wat langer ;) Zit er nog werk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Dan zal er vermoedelijk toch iets mis zijn met het mechanisme bij mijn 850. Als er iemand eens een keer 2 fototjes kan posten (links en rechts van het slotje) dan kan ik eens goed vergelijken met mijn slot.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:52:
[...]

Fraaaaaaai Rob, beter hou je deze wel wat langer ;) Zit er nog werk aan?
Hij heet toch Bart-Willem? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only at night :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@Youk: Die hoort zegmaar gelijk te liggen aan de spijlen van de grill als de kap gesloten is.
Als je de motorkap ontgrendeld (van in de auto) moet deze duidelijk 2x klikken.

Lijkt haast alsof de kap niet ver genoeg naar beneden komt als je deze dicht doet, als ik je verhaal zo lees.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De Amazon wordt m'n nieuwe "werkbak", dus die moet gewoon blijven. :P

Werk wat eraan zit:
- plamuurmeuk bijwerken en overschilderen :P
- nieuwe rembekrachtiger (omdat rembekrachtigers nou eenmaal niet te reviseren zijn), maar kan ook zijn dat ik die helemaal weg laat :P
- carburateur beter afstellen: de auto staat nu afgesteld op het niet eens gebruiken van een choke. :/ :') Dat moet dus anders! :P
- Bumpers mooi maken (zit wat roest op)
- white walls! 8)
- Misschien verlagen, maar ik denk dat dat niet mooi is met de standaardvelgen eronder. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Doe ze eens mat-zwart maken zoals de rest van de wagen...

Afbeeldingslocatie: http://www.viztech.se/amma_webgallery/images/VOLVO-AMAZON-1961-4door_new.jpg
Om 'm even in de herhaling te gooien :P

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:10:
De Amazon wordt m'n nieuwe "werkbak", dus die moet gewoon blijven. :P

Werk wat eraan zit:
- plamuurmeuk bijwerken en overschilderen :P
- nieuwe rembekrachtiger (omdat rembekrachtigers nou eenmaal niet te reviseren zijn), maar kan ook zijn dat ik die helemaal weg laat :P
- carburateur beter afstellen: de auto staat nu afgesteld op het niet eens gebruiken van een choke. :/ :') Dat moet dus anders! :P
- Bumpers mooi maken (zit wat roest op)
- white walls! 8)
- Misschien verlagen, maar ik denk dat dat niet mooi is met de standaardvelgen eronder. :P
Leuk als je een week in je Amazon hebt gereden en dan weer in een bekrachtigde auto stapt :P

Had 't eens toen ik uit de '66 Mustang van een vriend stapte weer mn 850 in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

ik wil ook graag whitewall op mijn amazon, maar vraag me af welke jij gaat kiezen.

De variaties die ik weet:Mensen ervaring met één van deze methodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/Img402.jpg

Slijpen heb ik ook eens gedaan, maar je moet wel erg nauwkeurig werken.

Beste en mooiste (ook qua onderhouden) zijn gewoon echte whitewalls. Die flappen die je er tussen kan doen vliegen er nogal eens tussenweg heb ik gelezen. Verf schijnt op zich wel weer redelijk te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Was net bij de Volvo dealer voor een klein probleempje met mijn V50. In de showroom stond 1 van de mooiste auto's die ik ooit in deze staat heb mogen aanschouwen:

Een Volvo 740 2.3 GL Automaat.

Waarom was dit zo speciaal? Het ding, uit 1991, was van de eerste eigenaar, alle boekjes natuurlijk aanwezig, en alle beurten waren netjes afgestempeld door de dealer waar ik was. Hij had slechts 160.000 gelopen. Tot zover klinkt het leuk, maar het mooiste van alles: Hij glom alsof hij nieuw was, hij rook naar nieuw en van binnen leek hij zo uit de fabriek te rollen. Geen stofje, geen krasje niks. Het ding had echt als nieuw in de showroom kunnen staan.

Hij stond op gloednieuwe banden en er hing een nieuwe distririem in.

Alle opties van die tijd waren aanwezig, dus met armsteun, stoelverwarming, warmtewerend voorruit en dat soort zaken. Kosten, 1950,-.

Nu nog een manier verzinnen om mijn vriendin van haar Fiesta in deze bak te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 16-04-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nice, toch mooi om te horen dat er mensen zijn die zuinig met hun auto zijn omgegaan :)

@Bart-Willem

Bij de volvo B blokjes gebruik je toch ALTIJD de choke om te starten, tenzij warm? ik vind het echt een vage constructie bij mij. Waarom zit er alleen een choke op de achterste carb? Dan loopt mijn B30a een beetje "onsynchroon" zegmaar
Sinds ik hem met 123ignition super goed heb laten afstellen (vrij laat) loopt die koud wat matig maar eenmaal warm :9

[ Voor 68% gewijzigd door Ghostrider op 16-04-2009 18:21 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:23:
[...]

Leuk als je een week in je Amazon hebt gereden en dan weer in een bekrachtigde auto stapt :P

Had 't eens toen ik uit de '66 Mustang van een vriend stapte weer mn 850 in :+
Dat merkte ik vanochtend al: toen deed de rembekrachtiger het wel even goed en lig je meteen op je stuur! :')
tie-rep schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:27:
ik wil ook graag whitewall op mijn amazon, maar vraag me af welke jij gaat kiezen.

De variaties die ik weet:Mensen ervaring met één van deze methodes?
Die ringen die je tussen band en velg klemt moet je echt van af blijven: dat spul gaat inwerken op je band, met als gevolg dat je band dus uit elkaar scheurt. :X

Het goedkoopste en zo goed als het beste is een RVS sierring waarbij je de wielrand klemt in die ring en over de band valt. Er zit dan een teflon tussenlaag in die invreten op de band voorkomt. Die ga ik wellicht erop zetten, en die dingen zijn bij Scandcar niet duur. :P Dat zijn die Ravus-dingen trouwens. :) Die hebben we bij Scandcar ondertussen al honderden verkocht, en bij iedereen naar volle tevredenheid. :)

Echte white wall-banden zijn het goedkoopst, en volgende week gaan we daarmee stunten bij Scandcar. Ze zullen dan maar iets duurder zijn dan reguliere banden, terwijl ze normaal gesproken vaak dubbel zo duur zijn. :/ Dat worden dan Vredesteijns of een ander A-merk. :)
Ghostrider schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:18:
@Bart-Willem

Bij de volvo B blokjes gebruik je toch ALTIJD de choke om te starten, tenzij warm? ik vind het echt een vage constructie bij mij. Waarom zit er alleen een choke op de achterste carb? Dan loopt mijn B30a een beetje "onsynchroon" zegmaar
Sinds ik hem met 123ignition super goed heb laten afstellen (vrij laat) loopt die koud wat matig maar eenmaal warm :9
Ja normaal gesproken hoor je dat altijd te gebruiken, maar dit ding staat kennelijk zó rijk afgesteld dat het haast niet nodig is. :') Geen wonder dat 'ie vrij onzuinig is. :P Morgen maar naar kijken dus! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bart-Willem op 16-04-2009 21:39 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Ik bezit S40 D van 2002.

Wat me opvalt is, op heel sommige momenten wanneer ik bezig met rijden of vertrek dat wanneer ik gewoon gas-pedaal indrukt of helemaal indrukt dat ik langzaam geen tot weinig kracht krijg.

Ik hoor iets over "choke". Ik kan niets vinden in handleidingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:36:

Ja normaal gesproken hoor je dat altijd te gebruiken, maar dit ding staat kennelijk zó rijk afgesteld dat het haast niet nodig is. :') Geen wonder dat 'ie vrij onzuinig is. :P Morgen maar naar kijken dus! :)
:X dan krijgt die idd wel een heel rijk mengsel, mijn b30 start ook zo goed als niet als ik em niet choke :) (koud)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Silver7 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:24:
Ik bezit S40 D van 2002.

Wat me opvalt is, op heel sommige momenten wanneer ik bezig met rijden of vertrek dat wanneer ik gewoon gas-pedaal indrukt of helemaal indrukt dat ik langzaam geen tot weinig kracht krijg.

Ik hoor iets over "choke". Ik kan niets vinden in handleidingen etc.
choke op een moderne diesel?? :?

volgens Wikipedia: Volvo S40 is jouw wagen gewoon een direct ingespoten diesel dus daar zit geen choke op.

Gebeurt het toevallig als je laag in de toeren rijd? dan is het gewoon turbo lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
ToolkiT schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:28:
[...]

choke op een moderne diesel?? :?

volgens Wikipedia: Volvo S40 is jouw wagen gewoon een direct ingespoten diesel dus daar zit geen choke op.

Gebeurt het toevallig als je laag in de toeren rijd? dan is het gewoon turbo lag..
Ik kom opeens gewoon langzaam op gang.
Het is toch niets als ik o120 naar 100 rijd en dan weer naar 120 probeer, gaat toerental heel langzaam omhoog. Dat is toch niets voro mensen die achter mij rijden die dan op me zitten wachten.

Overigens gebeurt ook op gewone wegen (50) en wanneer ik weg rij.

Dus kan ik verwachten dat ik heel soms een Turbo lag krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Silver7 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:34:
[...]

Ik kom opeens gewoon langzaam op gang.
Het is toch niets als ik o120 naar 100 rijd en dan weer naar 120 probeer, gaat toerental heel langzaam omhoog. Dat is toch niets voro mensen die achter mij rijden die dan op me zitten wachten.

Overigens gebeurt ook op gewone wegen (50) en wanneer ik weg rij.

Dus kan ik verwachten dat ik heel soms een Turbo lag krijg?
ik ken de diesel van de S40 niet, maar de 9-5 met 1.9Tid die ik reed moest je echt boven de 1500RPM houden anders trok hij voor geen meter.. dus mogelijk heb jij hetzelfde..
Heb je een toerenteller? kijk de volgende de keer dan ff hoeveel toeren je rijd.. maar bij 100KPH rij je best redelijk wat toeren lijkt me...
Dus mogelijk een probleem met je turbo (vacuum lek ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Om even mijn verhaal van de Volvo kracht bij te zetten :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5vTwCpOniZWowezbSqKj4a9w/full.jpg

Als nieuw noemen we dat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
nice!, kost dat?

@ BW, loopt die amazon op LPG? Die van mij heeft ook geen choke nodig om op LPG te starten.
(ja ik start op LPG). Het verbruik op LPG is ook netjes: 1:9

[ Voor 12% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-04-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Zo, en gisteren eindelijk roofrails op de V70 gezet, wat een verschil. Echt beter.
Morgen de achterspoiler en grill nog ;)

O ja, K&N vervangingsfilter scheelt wel erg... de TDI loopt veel beter dan met standaard luchtfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

willem169 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:06:
Zo, en gisteren eindelijk roofrails op de V70 gezet, wat een verschil. Echt beter.
Morgen de achterspoiler en grill nog ;)

O ja, K&N vervangingsfilter scheelt wel erg... de TDI loopt veel beter dan met standaard luchtfilter.
Kan je die roofrails er later op zetten? ik dacht dat dat bij productie moest gebeuren? (kan ook dat dat bij de 9-5 was)

Heb je een onderdeel nummer/link voor die filter? dat is misschien ook wel wat voor ons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Bart-Willem schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:36:
Echte white wall-banden zijn het goedkoopst, en volgende week gaan we daarmee stunten bij Scandcar. Ze zullen dan maar iets duurder zijn dan reguliere banden, terwijl ze normaal gesproken vaak dubbel zo duur zijn. :/ Dat worden dan Vredesteijns of een ander A-merk. :)
zal het in de gaten houden, bedankt voor de tip.
(meteen ook brede velgen voor weinig erbij?! :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

PWM schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:39:
Om even mijn verhaal van de Volvo kracht bij te zetten :P

[afbeelding]

Als nieuw noemen we dat O+
Zo zag de mijne er ook uit. Hij was ook helemaal gereinigd van binnen en buiten toen ik 'm kocht, maar daardoor zag 'ie er ook als nieuw uit. Met bijna 4 ton is de bekleding ook echt nog als nieuw, degelijk materiaal! :)

Alleen de portiervakken vooraan en de kunststof kap in de achterklep zijn een beetje aan gort, dat materiaal wordt gewoon broos na verloop van tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
ToolkiT schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:25:
[...]

Kan je die roofrails er later op zetten? ik dacht dat dat bij productie moest gebeuren? (kan ook dat dat bij de 9-5 was)

Heb je een onderdeel nummer/link voor die filter? dat is misschien ook wel wat voor ons..
Is geen enkel probleem. De strips die over het dak lopen kan je eraf halen en daaronder zitten de schroefgaten voor de roofrails.

Wel aardig trouwens, heel vaak worden ze eraf gehaald omdat 'men' het zonder mooier vindt.
Ben blij met die van mij, zitten goed, dus lekker laten zitten :D Gebruik ze nooit (lees: zet er nooit een dakdrager op), maar vindt het er beter uitzien dan zonder.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

imo hoort een station(/break/SW/avant/touring) dakrails te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tozzke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:46:
mee eens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:26
tozzke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:46:
Klopt, maar de dakrails van een Ford Focus zijn echt zielig... zijn gewoon goten die je op het dak bevestigd...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

tie-rep schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:27:
[...]

zal het in de gaten houden, bedankt voor de tip.
(meteen ook brede velgen voor weinig erbij?! :9 )
Brede velgen (origineel) komen er ook aan: die gaan we onder officiele licentie weer produceren! :)

Ik heb overigens gekozen voor de Ravus-oplossing. :P Verder een hoop kunnen doen aan de Amazon, dus nu is 'ie zo goed als af! Het ding loopt overigens alleen op benzine. :)

Tijd voor foto's! :9

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/25hg8j5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fwm9sn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/3533tqe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zbrn9k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/mbs6c0.jpg

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Seht gut aus! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We zijn er uit, we gaan hem morgen kopen (of er moet iets heel geks naar voren komen). Vandaag proefrit gemaakt, alles prima in orde :) Hij komt als tweede auto voor mijn vriendin, en natuurlijk ook een beetje als hobby :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aUuIveVmmOKqWavkYToIHiE2/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nR4Nzp4Vs6XfbHC0bn8D5PDw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8vKPNCC0mImCqXV1lDxQFDqE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CfPpb2vg08CAHnK238zqell8/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/14WnMLmHMsStW1sjm4OhKBF5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bduGaf7x9duD0wTibjv4AgzP/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AhtBm8RWxjsqyADRW5YONG1D/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qKcZwamzjjnsv7kj8HOUaFe3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rw6n3kEa75MMmTEXj9xbOYFO/full.jpg

160.000 gelopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 17-04-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo'n 740 is echt een heerlijke wagen! M'n vriendin heeft er 1 (de oude auto van Pinda is dat), en ik heb er zelf 2 gehad (nou ja: 3 eigenlijk, maar die is dus naar m'n vriendin gegaan) en ook een 940 met automaat (feitelijk dezelfde auto als de 740 die jij gaat kopen, maar dan met een andere kont). Ik vind 't zelf de beste Volvo's qua rijgedrag die ooit gemaakt zijn: stil van binnen, goede stoelen, stuurt perfect, kleine draaicirkel, comfortabel en achterwielaandrijving! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb zelf dus een V50 (uit 2007 voor 42.500,-) maar ik denk dat ik inderdaad in het weekend lekker in deze stap :) Factor 20 goedkoper, maar meer plezier.

Iemand enig idee waar ik nog de originele brochure online kan vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 17-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die stoelen zijn inderdaad koninklijk. Stapte vorige week na het stappen na een uur rijden in een Carisma weer in mn 940, dan merk je pas echt hoe goed zoiets eigenlijk zit. Zit beter dan mn 850 nog denk ik.

Op het Volvo 700 forum kan je veel manuals vinden, misschien ook wel de brochure. Of eBay als je 'm wilt kopen :P

@ BW, ik kwam met het warme weer achter een euveltje; er komt ook op de koudste stand 'warme' lucht uit de roosters. Zou het de afsluiter zijn of kwestie van kabeltje opspannen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:47:
Die stoelen zijn inderdaad koninklijk. Stapte vorige week na het stappen na een uur rijden in een Carisma weer in mn 940, dan merk je pas echt hoe goed zoiets eigenlijk zit. Zit beter dan mn 850 nog denk ik.

Op het Volvo 700 forum kan je veel manuals vinden, misschien ook wel de brochure. Of eBay als je 'm wilt kopen :P

@ BW, ik kwam met het warme weer achter een euveltje; er komt ook op de koudste stand 'warme' lucht uit de roosters. Zou het de afsluiter zijn of kwestie van kabeltje opspannen ?
Warme lucht bij koude stand is meestal de kachelkraan. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Wow, die 740 ziet er echt als nieuw uit!
Veel veilige kilometers gewenst! Doet me met heimwee terugdenken aan onze vroegere 940 (in hetzelfde kleur) die weggegaan is voor de S40 (oud model). Maar ik heb die S40 nooit zo lekker gevonden als de 940...
De zetels zaten inderdaad erg comfortabel en de auto was ook vrij stil voor die tijd (kregen we altijd positieve reacties op als er mensen meereden) Maar ik vind de zetels in mijn V50 toch weer iets comfortabeler...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Haha, originele radio :D Ga je die nog vervangen, of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
TKing schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:18:
Haha, originele radio :D Ga je die nog vervangen, of wat?
Ik krijg een een nieuwe radio bij, maar dat doet natuurlijk wel een beetje pijn. Het ding ziet er mooi uit :) Gelukkig zal het scherm van de nieuwe radio dezelfde kleur hebben als de dashboard verlichting e.d.

De radio die er nu in zit kan niet eens de FM band gebruiken :P

EDIT:

Hier is een overzicht van alle originel radio's: http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/13851

Als iemand er 1 weet te vinden...

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 18-04-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:46:
[...]

Ik krijg een een nieuwe radio bij, maar dat doet natuurlijk wel een beetje pijn. Het ding ziet er mooi uit :) Gelukkig zal het scherm van de nieuwe radio dezelfde kleur hebben als de dashboard verlichting e.d.

De radio die er nu in zit kan niet eens de FM band gebruiken :P

EDIT:

Hier is een overzicht van alle originel radio's: http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/13851

Ik heb nog een originele radio liggen uit de 740, maar die wil m'n vriendin niet weg doen. :P Ik denk wel dat ik er nog aan kan komen: als ik me niet vergis ligt er nog een stapel 740-radio's bij Scandcar. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Echt, het gaat steeds meer kriebelen om er nog een ouder model bij te nemen als ik dit zo zie.
Is jammer dat ik nu moet sparen voor een huisje en ik er niet de ruimte voor heb.

Echt geweldig hoe die 740 er nog uitziet. Moet gewoon echt voelen alsof je een nieuwe auto koopt voor nog geen 2000 euro :D

En die Amazon is ook O+

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

PWM schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:46:
Als in... jij zoekt er 1? Wij hebben er meer dan 1 ongebruikt liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
TKing schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:49:
[...]

Als in... jij zoekt er 1? Wij hebben er meer dan 1 ongebruikt liggen :D
Ik zoek er 1 ja :) Als ik het goed zie past in de 740 alleen een enkel DIN systeem. Het liefst natuurlijk 1 van de latere modellen met CD, maar een hele mooie zonder is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Wij moeten ook nog ergens een 240 740 radio hebben liggen (is vroeger meeverhuisd) het is er eentje zonder bandjes of CD, puur radio.

BW, ff een vraagje, jij had toch een D6? Heb je er al veel mee gereden, ik ben nl. benieuwd naar het gemiddelde verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:52:
Wij moeten ook nog ergens een 240 740 radio hebben liggen (is vroeger meeverhuisd) het is er eentje zonder bandjes of CD, puur radio.

BW, ff een vraagje, jij had toch een D6? Heb je er al veel mee gereden, ik ben nl. benieuwd naar het gemiddelde verbruik.
Ik heb er al zo'n 6000km mee gereden in een paar maanden tijd. :P Met veel file en redelijk wat stadsverkeer zit ik op 1 op 10. Ik heb wel een 3-traps automaat. :) Als je de handbak hebt, dan is 'ie een heel stuk zuiniger natuurlijk. Bij m'n Zweden-trip laatst had ik een verbruik van gemiddeld 1 op 12. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Nice, dan is wel verbeterd. Ik zag net je post van ca. 1:7.
Zal wel een combi zijn van onthaasten en "schoonbranden van de motor" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:52:
Als hij er mooi uitziet in het dashboard is het op zich prima natuurlijk. Mijn vriendin luistert Radio 538 en Radio 3, dus daar komen we wel mee uit ;)

Ik wil gewoon alleen maar origineel spul in die auto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:37:
Nice, dan is wel verbeterd. Ik zag net je post van ca. 1:7.
Zal wel een combi zijn van onthaasten en "schoonbranden van de motor" :D
Nee 1 op 7 is een LPG'er met automaat. :P Zo'n diesel doet met automaat 1 op 10-11 ongeveer, en met handbak 1 op 14 ofzo. :P

@ PWM: de 740 heeft iets van 1,25 din zeg maar. :) De radio die Pinda aan ons had geleverd in de 740 is ook de originele 740-radio en die heeft ook FM. Die radio's klinken best goed! Nog een goede tip: met zo'n cassettebandje met een koptelefoon-plug eraan kan je gewoon een iPod of andere mp3-speler aansluiten. Zo deed ik dat altijd toen ik die auto nog reed en dat werkt perfect! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

even 2 fotootjes van vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2009_04_19/IMG_1714_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2009_04_19/IMG_1706_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Je kunt ook de originele radio voor de sier laten zitten (of alleen plus en massa voor de verlichting) en een moderne radio in het dashboardkastje wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:39:
[...]
als ik me niet vergis ligt er nog een stapel 740-radio's bij Scandcar. :)
Die staan er in ieder geval niet op :) Misschien maar eens langsrijden daar.
Elwood Blues schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:57:
Je kunt ook de originele radio voor de sier laten zitten (of alleen plus en massa voor de verlichting) en een moderne radio in het dashboardkastje wegwerken.
Ach, mijn vermoeden is dat het met de standaard boxen die er nu 20 jaar inzitten, niet zoveel uitmaakt wat de bron is, het zal er niet beter mee worden :) Dan maar een mooie originele.

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 19-04-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 01-10 16:32

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:15:
[...]

Nee 1 op 7 is een LPG'er met automaat.
klopt :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volvo roept auto's terug
Uitgegeven: 20 april 2009 18:21
Laatst gewijzigd: 20 april 2009 18:21
STOCKHOLM
- De Zweedse autofabrikant Volvo roept ruim 21.000 auto's terug in Europa. De wagens, gefabriceerd in 2007, hebben mogelijk een probleem met het koelingssysteem.

Dat liet een woordvoerster van Volvo maandag weten.
Het gaat om bepaalde dieselauto's van de modellen C30, S40 en V50. Volvo vraagt de eigenaren met de auto naar hun dealer te gaan. Daar wordt de auto gerepareerd.

Door het probleem kan er water komen in het koelingssysteem. In het ergste geval leidt dit tot kortsluiting. Door het defect zijn geen klanten gewond geraakt, aldus Volvo.
OMG, water in het koelingssysteem 8)7

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.