Kan er een cruise-control in S40 D uit 2002 gebouwd worden?
Zo ja, met welke spullen en welke prijs kan ik verwachten, exclusief manuren?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee de occassionprijzen in Zweden vallen reuze mee (vandaar dat Ome BW ook soms in een Zweedse V70 rond rijdtToolkiT schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:32:
[...]
Ah ok, ik meende dat het in Zweden ook zo was.. maar niet dus.. waarom zijn die krengen dan zo duur?
omdat ze zeldzaam zijn??
Asus Zenbook i7 256gb
Even een quote van een ander forumSilver7 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:41:
Kan er een cruise-control in S40 D uit 2002 gebouwd worden?
zou dus wel eens kunnen tegenvallen...Na wat rond speuren heb ik een goedkope cruiscontrol schakelaar kunnen scoren voor mijn s60.
Maar toen ik bij de dealer ging informeren zou het me 300 euro kosten om de software aan te passen
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Hmmm... ik zal maar even informeren bij een vriend (handig in auto's). Misschien kan hij mij helpen tegen lage vergoeding.ppFreddy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:47:
[...]
Even een quote van een ander forum
[...]
zou dus wel eens kunnen tegenvallen...
[ Voor 9% gewijzigd door Silver7 op 14-04-2009 13:54 ]
Ghostrider schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:36:
Maarten die hier ook postte met zijn 6x6 heeft em ook bijna op NL kenteken, een zweedse auto importeren is niet heel veel werk als ik het zo heb aangezien.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ik heb ook nog een eigen bedrijf he.DopdeDouwer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:37:
Leuk dat je m hebt verkocht.
Maar hoe werkt dat tegenwoordig met grijze kentekens? Ik dacht dat die dingen niet meer bestonden. Wat zijn de voordelen (en nadelen)?
Mja, ik ken het. Sommige dingen zijn zo groot dat ze alleen op de passagiersstoel passen omdat de ingang naar de achterbank net te smal is en de opening van de kofferruimte ook echt te klein isTimmert schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:50:
Ik prop ook servers in m'n S60, dus niet zo miepen oke?
Alleen grote laserprinters en MFP's zijn wat ehhh lastig
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Die HP-dozen worden met de dag groter.Timmert schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:50:
Ik prop ook servers in m'n S60, dus niet zo miepen oke?
Alleen grote laserprinters en MFP's zijn wat ehhh lastig
Na een 9-5 estate te hebben gereden is een S60 idd soms wel ff wennen.. soms denk ik er serieus aan om hem in te ruilen voor een V70 als ik er weer 1 te koop zie staan..Sorcerer8472 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:36:
[...]
Mja, ik ken het. Sommige dingen zijn zo groot dat ze alleen op de passagiersstoel passen omdat de ingang naar de achterbank net te smal is en de opening van de kofferruimte ook echt te klein is
Je moet er wat voor over hebben om S60 te rijdenGelukkig niet zo'n probleem.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[ Voor 12% gewijzigd door Krentenbol op 09-04-2009 21:34 ]
Brr, de verschrikkelijke leverkleur.TKing schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:33:
Zeg BW, heb je bezwaar tegen benzine? Zo nee, misschien hebben wij hier iets staan voor je. Ik weet niet of mijn pa het goed vind, maar het was toch het plan om 'm eruit te doen
[afbeelding]
Achterklep is niet mooi, maar de motorkap en voorspatborden zijn nagenoeg roestvrij.
[ Voor 15% gewijzigd door Bart-Willem op 09-04-2009 22:31 ]
Hij is geelBart-Willem schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:27:
Of is 'ie geel?
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 10-04-2009 12:57 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Youk op 10-04-2009 15:39 ]
BMW 535D
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
[ Voor 61% gewijzigd door maarud op 13-04-2009 18:43 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
BMW 535D
Maar ff een afspraak gemaakt bij de bandenboer, die ene winterband er weer opgezet, zodat als ie een bout molt dat ik hem de schuld kan geven...staat ook zo stom als je met 3 winterbanden aan komt zetten...kamstra schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:20:
damn, hoerige slotbouten
Zou ff mijn winterbanden omwisselen voor zomerbanden....niet dus
softwareupgrade is niet nodig, bleek dat ik de schakelaars bij de pedalen niet goed had afgesteld; CC-computer dacht dus dat ik een van de pedalen had ingedrukt waardoor CC niet aangaat... Deze keer goed afgesteld en.. hij doet het perfectmaarud schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:27:
hmm, zonet even zelf cruise control ingebouwd in mijn S40, erg makkelijk te doen (merk ik netZat eerst 3 uur te frutselen bij de pedalen, niks lukte. Vandaag opnieuw geprobeerd, deze keer met het dashboardpaneel eruit, toen had ik alles in een halfuurtje klaar
) . Voor de rest klik-klik-klik met de stekkertjes (heerlijk, alles in de Volvo is al voorbedraad!) et voila! hij doet het niet... Moet eerst nog een softwareupgrade schijnt het, kost weer geld dus
Maar aangezien alles zo mooi voorbedraad is is het dus heel makkelijk accesoires toevoegen. Mistlampen bijvoorbeeld, alles ligt er al, behalve de lampen en het relais... Dus die ga ik waarschijnlijk ook nog aanschaffen...
Met een beetje mazzel is die vandaag binnengekomen (als in: volgens mij heb ik dat ding in m'n handen gehad, maar dat weet ik niet zeker).kamstra schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:01:
[...]
Maar ff een afspraak gemaakt bij de bandenboer, die ene winterband er weer opgezet, zodat als ie een bout molt dat ik hem de schuld kan geven...staat ook zo stom als je met 3 winterbanden aan komt zetten...
Anyway, vrijdag weer zomerbandjes
trouwens: B-W, schop Sjef es dat ie die ruitenwissermotor opstuurt, heb nog steeds niks
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Nu maar hopen dat je bandenboer (in mijn geval de Kwikfit) de bout niet molt. Hebben ze bij mij geflikt op m'n vorige S60. Bij de volvodealer voor 3 euro een nieuwe bout gehaald zonder slot voor die band (alsof iemand die 16" standaardvelgen wil hebbenkamstra schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:01:
[...]
Maar ff een afspraak gemaakt bij de bandenboer, die ene winterband er weer opgezet, zodat als ie een bout molt dat ik hem de schuld kan geven...staat ook zo stom als je met 3 winterbanden aan komt zetten...
Anyway, vrijdag weer zomerbandjes
trouwens: B-W, schop Sjef es dat ie die ruitenwissermotor opstuurt, heb nog steeds niks
Ja preciesSorcerer8472 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:58:
[...]
Nu maar hopen dat je bandenboer (in mijn geval de Kwikfit) de bout niet molt. Hebben ze bij mij geflikt op m'n vorige S60. Bij de volvodealer voor 3 euro een nieuwe bout gehaald zonder slot voor die band (alsof iemand die 16" standaardvelgen wil hebben)
[ Voor 45% gewijzigd door kamstra op 15-04-2009 15:20 ]
Verwijderd
Fraaaaaaai Rob, beter hou je deze wel wat langerBart-Willem schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:23:
[...]
Met een beetje mazzel is die vandaag binnengekomen (als in: volgens mij heb ik dat ding in m'n handen gehad, maar dat weet ik niet zeker).
Nog iets wat vandaag hier gekomen is:
[afbeelding]
Hij heet toch Bart-Willem?Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:52:
[...]
Fraaaaaaai Rob, beter hou je deze wel wat langerZit er nog werk aan?
BMW 535D
BMW 535D
Leuk als je een week in je Amazon hebt gereden en dan weer in een bekrachtigde auto staptBart-Willem schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:10:
De Amazon wordt m'n nieuwe "werkbak", dus die moet gewoon blijven.
Werk wat eraan zit:
- plamuurmeuk bijwerken en overschilderen
- nieuwe rembekrachtiger (omdat rembekrachtigers nou eenmaal niet te reviseren zijn), maar kan ook zijn dat ik die helemaal weg laat
- carburateur beter afstellen: de auto staat nu afgesteld op het niet eens gebruiken van een choke.![]()
Dat moet dus anders!
- Bumpers mooi maken (zit wat roest op)
- white walls!
- Misschien verlagen, maar ik denk dat dat niet mooi is met de standaardvelgen eronder.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 16-04-2009 13:52 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Ghostrider op 16-04-2009 18:21 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Dat merkte ik vanochtend al: toen deed de rembekrachtiger het wel even goed en lig je meteen op je stuur!Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:23:
[...]
Leuk als je een week in je Amazon hebt gereden en dan weer in een bekrachtigde auto stapt
Had 't eens toen ik uit de '66 Mustang van een vriend stapte weer mn 850 in
Die ringen die je tussen band en velg klemt moet je echt van af blijven: dat spul gaat inwerken op je band, met als gevolg dat je band dus uit elkaar scheurt.tie-rep schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:27:
ik wil ook graag whitewall op mijn amazon, maar vraag me af welke jij gaat kiezen.
De variaties die ik weet:Mensen ervaring met één van deze methodes?
- banden met ww (duuurr!)
- ringen met RVS vastzetstrip
http://www.ravus.de/- ringen die klemmen tussen band en velg
http://www.paruzzi.eu/webwinkel/?merk=atlas#- verven
http://www.whitewallpaint.com/home-d.php- slijpen;
echt waar: http://www.youtube.com/watch?v=xkcm3rh60p0
Ja normaal gesproken hoor je dat altijd te gebruiken, maar dit ding staat kennelijk zó rijk afgesteld dat het haast niet nodig is.Ghostrider schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:18:
@Bart-Willem
Bij de volvo B blokjes gebruik je toch ALTIJD de choke om te starten, tenzij warm? ik vind het echt een vage constructie bij mij. Waarom zit er alleen een choke op de achterste carb? Dan loopt mijn B30a een beetje "onsynchroon" zegmaar
Sinds ik hem met 123ignition super goed heb laten afstellen (vrij laat) loopt die koud wat matig maar eenmaal warm
[ Voor 32% gewijzigd door Bart-Willem op 16-04-2009 21:39 ]
Bart-Willem schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:36:
Ja normaal gesproken hoor je dat altijd te gebruiken, maar dit ding staat kennelijk zó rijk afgesteld dat het haast niet nodig is.Geen wonder dat 'ie vrij onzuinig is.
Morgen maar naar kijken dus!
Asus Zenbook i7 256gb
choke op een moderne diesel??Silver7 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:24:
Ik bezit S40 D van 2002.
Wat me opvalt is, op heel sommige momenten wanneer ik bezig met rijden of vertrek dat wanneer ik gewoon gas-pedaal indrukt of helemaal indrukt dat ik langzaam geen tot weinig kracht krijg.
Ik hoor iets over "choke". Ik kan niets vinden in handleidingen etc.
Ik kom opeens gewoon langzaam op gang.ToolkiT schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:28:
[...]
choke op een moderne diesel??![]()
volgens Wikipedia: Volvo S40 is jouw wagen gewoon een direct ingespoten diesel dus daar zit geen choke op.
Gebeurt het toevallig als je laag in de toeren rijd? dan is het gewoon turbo lag..
ik ken de diesel van de S40 niet, maar de 9-5 met 1.9Tid die ik reed moest je echt boven de 1500RPM houden anders trok hij voor geen meter.. dus mogelijk heb jij hetzelfde..Silver7 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:34:
[...]
Ik kom opeens gewoon langzaam op gang.
Het is toch niets als ik o120 naar 100 rijd en dan weer naar 120 probeer, gaat toerental heel langzaam omhoog. Dat is toch niets voro mensen die achter mij rijden die dan op me zitten wachten.
Overigens gebeurt ook op gewone wegen (50) en wanneer ik weg rij.
Dus kan ik verwachten dat ik heel soms een Turbo lag krijg?
[ Voor 12% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-04-2009 11:47 ]
PWM in "Het grote Volvo topic Deel 2"DopdeDouwer schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:46:
nice!, kost dat?
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:59 ]
Kan je die roofrails er later op zetten? ik dacht dat dat bij productie moest gebeuren? (kan ook dat dat bij de 9-5 was)willem169 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:06:
Zo, en gisteren eindelijk roofrails op de V70 gezet, wat een verschil. Echt beter.
Morgen de achterspoiler en grill nog
O ja, K&N vervangingsfilter scheelt wel erg... de TDI loopt veel beter dan met standaard luchtfilter.
zal het in de gaten houden, bedankt voor de tip.Bart-Willem schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:36:
Echte white wall-banden zijn het goedkoopst, en volgende week gaan we daarmee stunten bij Scandcar. Ze zullen dan maar iets duurder zijn dan reguliere banden, terwijl ze normaal gesproken vaak dubbel zo duur zijn.Dat worden dan Vredesteijns of een ander A-merk.
Zo zag de mijne er ook uit. Hij was ook helemaal gereinigd van binnen en buiten toen ik 'm kocht, maar daardoor zag 'ie er ook als nieuw uit. Met bijna 4 ton is de bekleding ook echt nog als nieuw, degelijk materiaal!PWM schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:39:
Om even mijn verhaal van de Volvo kracht bij te zetten![]()
[afbeelding]
Als nieuw noemen we dat
Is geen enkel probleem. De strips die over het dak lopen kan je eraf halen en daaronder zitten de schroefgaten voor de roofrails.ToolkiT schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:25:
[...]
Kan je die roofrails er later op zetten? ik dacht dat dat bij productie moest gebeuren? (kan ook dat dat bij de 9-5 was)
Heb je een onderdeel nummer/link voor die filter? dat is misschien ook wel wat voor ons..
BMW 535D
mee eenstozzke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:46:
imo hoort een station(/break/SW/avant/touring) dakrails te hebben
Klopt, maar de dakrails van een Ford Focus zijn echt zielig... zijn gewoon goten die je op het dak bevestigd...tozzke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:46:
imo hoort een station(/break/SW/avant/touring) dakrails te hebben
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Brede velgen (origineel) komen er ook aan: die gaan we onder officiele licentie weer produceren!tie-rep schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:27:
[...]
zal het in de gaten houden, bedankt voor de tip.
(meteen ook brede velgen voor weinig erbij?!)
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 17-04-2009 23:07 ]
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 17-04-2009 23:33 ]
Warme lucht bij koude stand is meestal de kachelkraan.Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:47:
Die stoelen zijn inderdaad koninklijk. Stapte vorige week na het stappen na een uur rijden in een Carisma weer in mn 940, dan merk je pas echt hoe goed zoiets eigenlijk zit. Zit beter dan mn 850 nog denk ik.
Op het Volvo 700 forum kan je veel manuals vinden, misschien ook wel de brochure. Of eBay als je 'm wilt kopen
@ BW, ik kwam met het warme weer achter een euveltje; er komt ook op de koudste stand 'warme' lucht uit de roosters. Zou het de afsluiter zijn of kwestie van kabeltje opspannen ?
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Ik krijg een een nieuwe radio bij, maar dat doet natuurlijk wel een beetje pijn. Het ding ziet er mooi uitTKing schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:18:
Haha, originele radioGa je die nog vervangen, of wat?
[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 18-04-2009 13:51 ]
Ik heb nog een originele radio liggen uit de 740, maar die wil m'n vriendin niet weg doen.PWM schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:46:
[...]
Ik krijg een een nieuwe radio bij, maar dat doet natuurlijk wel een beetje pijn. Het ding ziet er mooi uitGelukkig zal het scherm van de nieuwe radio dezelfde kleur hebben als de dashboard verlichting e.d.
De radio die er nu in zit kan niet eens de FM band gebruiken
EDIT:
Hier is een overzicht van alle originel radio's: http://www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/13851
Als iemand er 1 weet te vinden...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Als in... jij zoekt er 1? Wij hebben er meer dan 1 ongebruikt liggenPWM schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:46:
Als iemand er 1 weet te vinden...
Ik zoek er 1 jaTKing schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:49:
[...]
Als in... jij zoekt er 1? Wij hebben er meer dan 1 ongebruikt liggen
Ik heb er al zo'n 6000km mee gereden in een paar maanden tijd.DopdeDouwer schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:52:
Wij moeten ook nog ergens een 240 740 radio hebben liggen (is vroeger meeverhuisd) het is er eentje zonder bandjes of CD, puur radio.
BW, ff een vraagje, jij had toch een D6? Heb je er al veel mee gereden, ik ben nl. benieuwd naar het gemiddelde verbruik.
Als hij er mooi uitziet in het dashboard is het op zich prima natuurlijk. Mijn vriendin luistert Radio 538 en Radio 3, dus daar komen we wel mee uitDopdeDouwer schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:52:
Wij moeten ook nog ergens een 240 740 radio hebben liggen (is vroeger meeverhuisd) het is er eentje zonder bandjes of CD, puur radio.
Nee 1 op 7 is een LPG'er met automaat.DopdeDouwer schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:37:
Nice, dan is wel verbeterd. Ik zag net je post van ca. 1:7.
Zal wel een combi zijn van onthaasten en "schoonbranden van de motor"
Die staan er in ieder geval niet opBart-Willem schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:39:
[...]
als ik me niet vergis ligt er nog een stapel 740-radio's bij Scandcar.
Ach, mijn vermoeden is dat het met de standaard boxen die er nu 20 jaar inzitten, niet zoveel uitmaakt wat de bron is, het zal er niet beter mee wordenElwood Blues schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:57:
Je kunt ook de originele radio voor de sier laten zitten (of alleen plus en massa voor de verlichting) en een moderne radio in het dashboardkastje wegwerken.
[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 19-04-2009 22:26 ]
OMG, water in het koelingssysteemVolvo roept auto's terug
Uitgegeven: 20 april 2009 18:21
Laatst gewijzigd: 20 april 2009 18:21
STOCKHOLM - De Zweedse autofabrikant Volvo roept ruim 21.000 auto's terug in Europa. De wagens, gefabriceerd in 2007, hebben mogelijk een probleem met het koelingssysteem.
Dat liet een woordvoerster van Volvo maandag weten.
Het gaat om bepaalde dieselauto's van de modellen C30, S40 en V50. Volvo vraagt de eigenaren met de auto naar hun dealer te gaan. Daar wordt de auto gerepareerd.
Door het probleem kan er water komen in het koelingssysteem. In het ergste geval leidt dit tot kortsluiting. Door het defect zijn geen klanten gewond geraakt, aldus Volvo.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq