Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.972 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Gevalletje klok / klepel...

Zal wel 'in de electronica van het koelingsysteem' (airco unit b.v.) moeten zijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Ik bezit Volvo S40 van 2002.

Weet een van jullie toevallig waar ik cd met landkaarten van laatste versie kan kopen voor mijn ingebouwde navigatiesysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45

Dentheman

Zie signature

Silver7 schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:53:
Ik bezit Volvo S40 van 2002.

Weet een van jullie toevallig waar ik cd met landkaarten van laatste versie kan kopen voor mijn ingebouwde navigatiesysteem?
Bij de volvo dealer :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:20
is het een bekend merk? ( VDO ofzo)? Dan ook wel via andere shops voor misschien een goedkopere prijs (maar dat weet ik niet).

Hoeveel zou een losse stuurhendel (de linker voor de knipperlichten) waard zijn? Verkoop de oude nu omdat ik cruise control ingebouwd heb... Heb geen idee... €5? €15? €25??

[ Voor 41% gewijzigd door maarud op 20-04-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De zoektocht naar een mooie originele radio voor in de 740 loopt toch een beetje stuk. De partijen die hier genoemd zijn tot nu toe, zijn allemaal leeg. Misschien op de rommelmarkt op 30 april nog wat zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb een 'mooie' periodecorrecte Clarion in mn 940, klinkt beter dan menig moderne radio.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heb jij de originele boxen er nog inzitten? Hoewel ik inderdaad wel een oude radio wil, moet het geluid wel wat kunnen. Ik ben niet zo handig, maar ga toch eens kijken of ik boxen kan vervangen, indien Volvo natuurlijk geen gekke afwijkende maat gebruikte voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik denk het niet, maar heb er nog niet naar gekeken. Reden dat ik dat denk is omdat er door de speakergrille rechtsvoor een schroef is gezet, maar zal eens kijken als ik eraan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:03:
Heb jij de originele boxen er nog inzitten? Hoewel ik inderdaad wel een oude radio wil, moet het geluid wel wat kunnen. Ik ben niet zo handig, maar ga toch eens kijken of ik boxen kan vervangen, indien Volvo natuurlijk geen gekke afwijkende maat gebruikte voor die dingen.
Daar zitten gewoon 12cm-speakers in. :) Die in de 740 van m'n vriendin zijn ook de originele speakers en ik vind ze erg goed klinken. :) In m'n 940 (ook uit 1991) had ik ook altijd de standaard-speakers (6 stuks in dat geval) en die voldeden ook prima! 8)

Op Marktplaats zie ik sowieso een originele radio voor de 740: http://www.marktplaats.nl...1G%26fta_ind%3D3%26fs%3D1

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:55:
[...]

Daar zitten gewoon 12cm-speakers in. :) Die in de 740 van m'n vriendin zijn ook de originele speakers en ik vind ze erg goed klinken. :) In m'n 940 (ook uit 1991) had ik ook altijd de standaard-speakers (6 stuks in dat geval) en die voldeden ook prima! 8)

Op Marktplaats zie ik sowieso een originele radio voor de 740: http://www.marktplaats.nl...1G%26fta_ind%3D3%26fs%3D1
Zie hem net inderdaad :) Iemand enig idee wat zo'n ding +/- mag kosten? Vind geld uitgeven niet zo'n probleem, maar 200,- betalen voor een ding wat 50,- waard is is ook zo wat :P

Jammer dat dit soort prachtige dingen er niet in passen O+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/voFtoNgGkzwo6T8xXr0cCJtH/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 23-04-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het rationeel bekijkt is het gewoon oude zooi, dus ik zou inderdaad een max van €50 aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:07:
Als het rationeel bekijkt is het gewoon oude zooi, dus ik zou inderdaad een max van €50 aanhouden
Mag ik aan jouw avatar afleiden dat jij een T5-R hebt? De 740 is voor mijn vriendin, en ik heb nu een lease auto (ook Volvo natuurlijk :P ). Ik zit er aan te denken om een T5-R te zoeken, en deze zakelijk te gaan rijden. Ik zit alleen naar het verbruik te kijken. Ik 1 op 9 voor het ding reeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:00:
[...]

Mag ik aan jouw avatar afleiden dat jij een T5-R hebt? De 740 is voor mijn vriendin, en ik heb nu een lease auto (ook Volvo natuurlijk :P ). Ik zit er aan te denken om een T5-R te zoeken, en deze zakelijk te gaan rijden. Ik zit alleen naar het verbruik te kijken. Ik 1 op 9 voor het ding reeel?
M'n broer heeft een normale T5 en die rijdt gewoon 1 op 10-10,5 ongeveer. Op de snelweg is dat ding net zo zuinig als een normale 850 (lees: circa 1 op 12-13).

Overigens heeft 'ie het plan om hem weg te doen: na het zien van mijn Amazon wil 'ie er ook een. :P En m'n andere broer ook (die zoekt een andere hobby na een ernstig motor-ongeluk, waardoor 'ie geen motor meer wil rijden). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Er staat een, bijna ongeloofwaardig, mooie V70 R te koop. Toch maar eens naar kijken: http://www.autotrader.nl/.../V70/1560561/algemeen.htm

Let op de moter O+

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 24-04-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die van Schmidt zijn eigenlijk altijd wel goed. :) Wel wat duurder dan gemiddeld, maar het prijsverschil is het dubbel en dwars waard vind ik. :)

Enkele jaren geleden stond er bij het youngtimer-artikel van Autovisie ook een 850 T5-R, die ook van Schmidt af kwam. Er was toen niets dan lof erover. :)

Het is een 2-liter trouwens, grote kans dat 'ie uit Italië komt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 24-04-2009 11:34 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11:09

Sorcerer8472

Mens sana?

2-liter? Werden die gemaakt als R? Nee toch?
Denk eerder dat dat een foutje is en dat het gewoon een 2.3L is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee, in o.a. Italie werden er ook 2.0L Turbo motoren geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:15:
Er staat een, bijna ongeloofwaardig, mooie V70 R te koop. Toch maar eens naar kijken: http://www.autotrader.nl/.../V70/1560561/algemeen.htm

Let op de moter O+
je zou bijna denken dat die ge-steamcleaned is...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ga zo de Volvo 740 halen (deze dus: PWM in "Het grote Volvo topic Deel 2" ).

Het is de 2.3 GL Automaat. Wat tank je eigenlijk met zo'n auto? Gewoon 95, of toch 98/"Premium spul"

Volgens de dealer zit er trouwens een 3 traps automaat in, volgens de gegevens zie ik zie, is de 2.3 GL nooit geleverd met 3 versnellingen? Zullen het wel zien zo.
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:37:
[...]

OMG, water in het koelingssysteem 8)7
Dat is voor mij de tweede terugroep actie in 1 maand, wat het totaal voor mijn ruim 2 jaar oude Volvo brengt op 5 d:)b Het is niet meer wat het geweest is :N

Advertentie van Marktplaats:
vieze lelijke BELASTINGVRIJE ragbak op lpgVolvo 244 GL 1976

apk tot januarie 2010

echt uitgeleefde auto

ziet er echt niet uit

maar wel supergoedkoop belastingvrij op lpg

interieur totaal uitgeleefd[geen achterbank en vieze kapotte voorstoelen]

handgeschilderd blauw met gratis verfromelde kofferbak

voor evt volgende apk dagje laswerk

kortom gewoon een ragbak om lekker af te trappen o ja km stand 508000km rijd 1 op 7 staat gelijk aan 1 op 21 op benzine[wat betreft kosten] dus die 750 euro heb je zo terugverdient

ik rij er iedere week 500 km mee zonder problemen verzekering 80 euro p jaar gas tanken en gaan ook zeer geschikt als vakantie auto[betrouwbare volvo techniek]

opknappen is mogelijk als je er een sloper bij zoekt voor het interieur

http://link.marktplaats.nl/246901960
Ik sla even over :P

[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 24-04-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

PWM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:17:
Advertentie van Marktplaats:

[...]

Ik sla even over :P
Het feit dat er geen foto's bij staan zou al iets moeten zeggen ;)

Verder is die V70R wel mooi man!

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:17:
Ik ga zo de Volvo 740 halen (deze dus: PWM in "Het grote Volvo topic Deel 2" ).

Het is de 2.3 GL Automaat. Wat tank je eigenlijk met zo'n auto? Gewoon 95, of toch 98/"Premium spul"

Volgens de dealer zit er trouwens een 3 traps automaat in, volgens de gegevens zie ik zie, is de 2.3 GL nooit geleverd met 3 versnellingen? Zullen het wel zien zo.
De oudere 740's hebben eigenlijk Euro 98 nodig, de laatste versies kunnen prima af met Euro 95 (zeker als je de injectie hebt, maar gezien het bouwjaar kan dat haast niet anders).

Wat betreft de automaat: dit kan de AW71 zijn (4-traps), maar zeer waarschijnlijk is het de betere ZF-automaat. Beiden hebben overigens een drive-lock, wat lijkt op een vijfde versnelling. :) De 3-traps (BW35) is nooit geleverd in de 740, en was bovendien in 1991 al zo'n 7 jaar uit productie. :P 100% zeker dat je een 4-traps hebt dus. Als bij de versnellingen P-R-N-3-2-1 staat is het de ZF, de AW71 herken je aan P-R-N-2-1 met een knopje aan de zijkant om de laatste versnelling uit te schakelen.(als ik de foto's zo zie is het de ZF). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
TKing schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:24:
[...]

Het feit dat er geen foto's bij staan zou al iets moeten zeggen ;)
Sjah, maar het kan bijna niet meer tegenvallen met zo'n advertentie toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:48:
[...]. Als bij de versnellingen P-R-N-3-2-1 staat is het de ZF, de AW71 herken je aan P-R-N-2-1 met een knopje aan de zijkant om de laatste versnelling uit te schakelen.(als ik de foto's zo zie is het de ZF). :)
Het is dan de AW71 :)

Knopje aan de zijkant doet niets. Morgen even testen of het knopje, of het lampje kapot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:12:
[...]

Het is dan de AW71 :)

Knopje aan de zijkant doet niets. Morgen even testen of het knopje, of het lampje kapot is :)
Als het goed is hoort er een lampje met een pijltje op je dashboard te gaan branden als je dat knopje indrukt. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:38:
[...]

Als het goed is hoort er een lampje met een pijltje op je dashboard te gaan branden als je dat knopje indrukt. :)
Klopt, en dat gebeurd dus niet. Vraag nu, en dat staat niet in het boekje:

Word hij elke keer dat je opnieuw start weer "uit" gezet? Of als ik hem indruk, onthoud hij dat dan de volgende keer dat ik start?

Morgen even snelweg op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Grappig, wist niet dat de BW35 in de Volvo's lag. Ik heb nog een goeie BW65 (opvolger) liggen, die moet met een andere bellhousing zo in mn 940 passen dan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 24-04-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:39:
[...]

Klopt, en dat gebeurd dus niet. Vraag nu, en dat staat niet in het boekje:

Word hij elke keer dat je opnieuw start weer "uit" gezet? Of als ik hem indruk, onthoud hij dat dan de volgende keer dat ik start?

Morgen even snelweg op
Volgens mij gaat 'ie standaard weer uit zodra je 'm opnieuw start. Maar dat weet ik niet zeker. :)

@ HP: de BW55 is de opvolger van de BW35. Die past ook op je 940, maar ik zou dan eerder voor een AW71 of een ZF gaan. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:57:
[...]

Volgens mij gaat 'ie standaard weer uit zodra je 'm opnieuw start. Maar dat weet ik niet zeker. :)
Je hebt gelijk :) Net even snelweg opgedraaid, het werkt gewoon als een zonnetje. Het lampje is dus gewoon kapot op het dashboard, niet meer, niet minder :)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 25-04-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11:09

Sorcerer8472

Mens sana?

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:48:
Nee, in o.a. Italie werden er ook 2.0L Turbo motoren geleverd.
Met hoeveel pk dan? Raar verhaal, nog nooit van gehoord :o

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
O.a. in Italie wordt je belast op de inhoud van de motor.
De truuk die daar dus wel vaker wordt uitgehaald, is het plaatsen van een kleinere (lees: minder CC's) met turbo.

Zo heb je in Nederland nooit een Alfa 164 2.0 V6 Turbo geleverd gehad. In Italie wel. (om even een voorbeeldje te noemen die ik zo uit het hoofd ken). Hoe het exact zit met Volvo weet ik 't fijne niet van. Wel weet ik dat er in Italie inderdaad lichtere turbo motoren verkocht zijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57

Dark Angel

Corvette LS Power

Even een crosspost van mijn T5 spruitstuk Grondig schoon gemaakt en gladgeschuurd/polijst.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/spruitstuk.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Je hebt weer zin in 't seizoen zie ik :P

Ziet er mooi uit!

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57

Dark Angel

Corvette LS Power

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:45:
[...]

Met hoeveel pk dan? Raar verhaal, nog nooit van gehoord :o
Zat rond de 210pk En heeft te maken met de belasting regels in Italy
Er zijn best veel Italy T5's in nederland rond.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Iemand interesse in een '94 850 2.5i 10v Estate?
Wit van kleur, LPG installatie (geen G3).
+/- 324.000km ervaring. Vorig jaar (als in; aardig gelijk aan aanschafwaarde) fors in onderhoud geinvesteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Harry op 26-04-2009 20:46 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Soulfly schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:44:
Iemand interesse in een '94 850 2.5i 10v Estate?
Wit van kleur, LPG installatie (geen G3).
+/- 324.000km ervaring. Vorig jaar (als in; aardig gelijk aan aanschafwaarde) fors in onderhoud geinvesteerd.
Wat wil je gaan kopen dan? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Dat houd ik nog even voor mijzelf :)

Klein tipje van de sluier omdat ik 't eigenlijk niet laten kan :D
Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/339433/ICSa.jpg

Onderdeel van het merk/model van de auto waar we op dit moment actief 'achteraan' zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door Harry op 26-04-2009 21:59 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

Ik weet niet of ik de stap van Zweden naar Italië zomaar zou durven te maken hoor :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Heb in 't lichtgrijze verleden 6 Italianen gehad. In dat opzicht heb ik er geen problemen mee.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Soulfly schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:08:
Dat houd ik nog even voor mijzelf :)

Klein tipje van de sluier omdat ik 't eigenlijk niet laten kan :D
[afbeelding]

Onderdeel van het merk/model van de auto waar we op dit moment actief 'achteraan' zijn.
Wat hierboven ook al genoemd wordt: niet een stap die ik snel zou maken. :P M'n broer heeft in het verleden enkele Alfa's gereden en is daarna (wel met wat omwegen) overgestapt naar Volvo. Ondanks (relatief :P )weinig problemen met de Alfa's (behalve dat ze bij 160k echt ver op waren, en hij had ze vanaf de allereerste km's altijd :P ) zal er zeer waarschijnlijk nooit meer een Italiaan op zijn oprit komen. :P

Waarom moet je Volvo weg dan?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik heb ze tot ver over de 2 ton gereden (waarvan een richting de 3 ton, rijd nogaltijd als een zonnetje, is nu in het bezit van een maat van me) zonder problemen, dus wat dat aangaat. Blijft toch een stukje de manier van rijden en het uitgevoerde onderhoud.

De reden dat ik de 850 weg doen zijn er een paar.
In de 1e plaats; ik ben de ruimte van de Estate niet meer nodig. Ik ben ooit station gaan rijden i.v.m. de hond en eigenlijk uit gemak toen met de 850 weer een station/estate. De hond was er namelijk al niet meer.

Op de 2e plek; afgelopen jaar heb ik de aanschafprijs aan onderhoud geinvesteerd. Het ene probleem was opgelost, het volgende probleem kwam alweer om de hoek kijken. Nu is dat wel opgelost, maar kuurt af en toe nog op LPG. Ik heb wel een idee waar 't zit, maar ben daar tot nu toe nog niet aan toe gekomen.
Het optelsommetje (gevoelsmatig) maakt dat ik de auto wat 'zat' wordt.

Hij rijd voortreffelijk, daar niet van, ben ook niet te beroerd om in onderhoud te investeren, maar als ik in het eerste jaar de aanschafprijs al dreig te overstijgen...
Het voordeel voor de nieuwe eigenaar is dat het meeste onderhand vervangen is aan de 850.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die van m'n broer ging elk half jaar naar de dealer toe voor onderhoudsbeurten etc. :P Maar goed: hij reed er dan ook iets van 30k per jaar mee (met z'n 147 zelfs 40k/jaar geloof ik :X ). Echt afraggen doet 'ie ze niet trouwens. :P

Wat betreft je 850: stottert 'ie op LPG? En wat is er al aan gedaan? Kans is groot dat het een kleinigheidje is namelijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb al meer dan 16K gereden in de 940 zag ik vanochtend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Heb met de AR's ook 30k+ per jaar gereden, dus wat dat aangaat en in sommige gevallen niet eens met het meest briljante onderhoud.

De 850 heeft af en toe last van uitval op LPG wanneer je terug gaat naar stationair. Ik weet wel waar de oorzaak zit (zit ergens links voor onder (bestuurders zijde dus) tussen verdamper en tussenschot een kabel die vochtgevoelig is). Maar ben alle uren zoeken onderhand aardig beu.
Bijkomstigheid is dat wanneer 't enige probleem was opgelost, het volgende probleem van zich liet horen.
Ondertussen is dat inmiddels wel zo goed als afgelopen, maar het wordt op die manier wel een op tel sommetje.

Op benzine is en blijft het een voortreffelijke wagen om in te rijden. (En als de lpg installatie niet bokt, rijd hij daarop natuurlijk ook uitstekend). Verder loopt het blok op lpg verder uitstekend. Als het spreekwoordelijke naaimachientje.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Stappenmotor al eens bekeken ? Die gooide bij mij ook wel 'ns roet in het eten in de 850, en die van een vriendin, en die van een vriend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heeft er hier iemand ook last dat de ruitenwissers op de lampen blijven staan op standje 1 Cm van de lamp af?
Volgens mij zijn of de veertje gaar of ik moet de schanierpunten smeren ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Soulfly schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:23:
Heb met de AR's ook 30k+ per jaar gereden, dus wat dat aangaat en in sommige gevallen niet eens met het meest briljante onderhoud.

De 850 heeft af en toe last van uitval op LPG wanneer je terug gaat naar stationair. Ik weet wel waar de oorzaak zit (zit ergens links voor onder (bestuurders zijde dus) tussen verdamper en tussenschot een kabel die vochtgevoelig is). Maar ben alle uren zoeken onderhand aardig beu.
Bijkomstigheid is dat wanneer 't enige probleem was opgelost, het volgende probleem van zich liet horen.
Ondertussen is dat inmiddels wel zo goed als afgelopen, maar het wordt op die manier wel een op tel sommetje.

Op benzine is en blijft het een voortreffelijke wagen om in te rijden. (En als de lpg installatie niet bokt, rijd hij daarop natuurlijk ook uitstekend). Verder loopt het blok op lpg verder uitstekend. Als het spreekwoordelijke naaimachientje.
Ik zou inderdaad allereerst kijken naar de stappenmotor, en kijk ook maar de vacuümslangen na. :) Dat zijn meestal de zaken die stationair draaien wel eens om zeep willen helpen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Stappenmotor is zeer recent al gereinigd. Vacuum zou nog kunnen, maar dan moet ik er veel vaker problemen mee hebben dan nu het geval is. Het is nu 3 a 4 weken geen centje pijn en vervolgens weer 1 of 2 dagen huilen met de pet en dan weer 2 weken geen centje pijn.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik denk dat mijn 244 binnen aanzienlijke tijd de deur uit gaat, samen met een 244 die ik voor 'n vriend verkoop. Hopelijk heb ik dan weer wat poen bij elkaar en ga ik eens opzoek naar een leuke amazon! >:)

Weet iemand hier toevallig of de motorsteunen van een amazon 't zelfde zijn als die van 2-series? Zo'n B18A of B20A komt natuurlijk niet vooruit... een FT of een B20 Turbo lijkt me wel leuk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 11:33
Ik heb mijn 480 verkocht en aangezien ik toch eigenlijk niet zonder auto kan heb ik mijn zinnen gezet op een C70. Nu staan er op marktplaats, gaspedaal en in de ucl behoorlijk wat C70's te koop in hele verschillende prijsklassen, variërend van 6k tot 60k. Is een C70 (non-cabrio) van onder de 10k te doen, of kan ik die maar beter laten staan? Wat zijn punten waar ik op moet letten bij het kopen van een C70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De_Bastaard schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:52:
Ik denk dat mijn 244 binnen aanzienlijke tijd de deur uit gaat, samen met een 244 die ik voor 'n vriend verkoop. Hopelijk heb ik dan weer wat poen bij elkaar en ga ik eens opzoek naar een leuke amazon! >:)

Weet iemand hier toevallig of de motorsteunen van een amazon 't zelfde zijn als die van 2-series? Zo'n B18A of B20A komt natuurlijk niet vooruit... een FT of een B20 Turbo lijkt me wel leuk =)
Pics van de 240's! :P

Motorsteunen zijn anders, en je zal toch een hoop moeten verstevigen als je er een zwaarder/sterker blok in legt. Anders trek je binnen no-time heel de auto krom! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

JJapie schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:18:
Ik heb mijn 480 verkocht en aangezien ik toch eigenlijk niet zonder auto kan heb ik mijn zinnen gezet op een C70. Nu staan er op marktplaats, gaspedaal en in de ucl behoorlijk wat C70's te koop in hele verschillende prijsklassen, variërend van 6k tot 60k. Is een C70 (non-cabrio) van onder de 10k te doen, of kan ik die maar beter laten staan? Wat zijn punten waar ik op moet letten bij het kopen van een C70?
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je ermee wil gaan rijden.
Van 480 naar C70 "omdat je eigenlijk niet zonder auto kan" doet me vermoeden dat het met de kilometers per jaar wel mee zal vallen.
Is de vraag wat je ervan verwacht. Van wat ik zo zie zijn heel veel C70's toch wel in handen van mensen die er liefhebber van zijn. Want een echte Sjonnie-auto is het ook niet. Ben er in elk geval nog geen tegengekomen met een petje erin. Allemaal HBOers van 25+ om het maar even heel stereotype uit te drukken ;) Want om eerlijk te zijn, voor 10-12K zal elke forens een auto uit 2005 kopen met 60.000 kilometer op de teller in plaats van een auto van 99 met 200.000+ kilometers die 1 op 10 doet.
In dat opzicht is een C70 relatief duur te noemen en geen logische keuze. Wil dus niet zeggen dat het een slechte keuze is, maar het is wel een bewuste keuze in elk geval.

Maar dat vind ik zelf altijd met auto's, dat moet gewoon goed voelen. Zo is het ook met een C70, als je auto ziet die goed verzorgt uitziet en waar je vertrouwen in hebt kan je dat zelf waarschijnlijk het beste inschatten.
Specifieke defecten staan al in het vorige deel, heb ik vorig jaar ergens gevraagd, maar dat zijn geen spannende dingen zover ik weet. Motorsteunen misschien, maar dat is ook maar een fix van 110 Euro bij de dealer dus daar hoef je hem niet voor te laten staan :P

Ben benieuwd overigens, komen er steeds meer hier :)
Verder kan ik geen nuttig technisch advies geven :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Het is inderdaad een bewuste keuze, net als de 480 toen der tijd, en heel veel kilometers maak ik niet. Ik deed altijd ongeveer 1000 in de maand, maar volgens mij haal ik dat op dit moment niet eens meer.
Ik zal het oude topic nog eens doorspitten, en dan wordt het maar wat proefritjes doen, dat is ook geen straf :Y)
Overigens was de 480 ook niet bepaald zuinig te noemen..

[ Voor 8% gewijzigd door JJapie op 29-04-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:44:
[...]

Pics van de 240's! :P

Motorsteunen zijn anders, en je zal toch een hoop moeten verstevigen als je er een zwaarder/sterker blok in legt. Anders trek je binnen no-time heel de auto krom! :+
Nou die volvo's zijn sterk zat hoor. Al vind ik de achterwiel ophanging wat fragiel overkomen.
Zoek maar eens op www.volvolvo.nl daar zijn minimaal 2 man die een B21ET in hun amazon hebben gelepeld, ze hebben met name lopen woekeren met de ruimte en motor+versnellingsbak steunen. De rest van de auto is ongewijzigd. (remmen etc buiten beschouwing gelaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:49:
[...]

Nou die volvo's zijn sterk zat hoor. Al vind ik de achterwiel ophanging wat fragiel overkomen.
Zoek maar eens op www.volvolvo.nl daar zijn minimaal 2 man die een B21ET in hun amazon hebben gelepeld, ze hebben met name lopen woekeren met de ruimte en motor+versnellingsbak steunen. De rest van de auto is ongewijzigd. (remmen etc buiten beschouwing gelaten.)
Geloof me: de Amazon kan het niet aan. :P M'n collega heeft er ervaring in zeg maar. :+ We hebben er al regelmatig wat voorbij zien vliegen die langzaam aan krom trokken. Zo'n auto is gewoon niet geschikt voor Turbo's etc als je er verder niets aan aanpast. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 29-04-2009 12:34 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat krom trekken zal wel meevallen.
Ik zit trouwens al op volvolvo hoor :) Bassius heet ik daar ;)

de een:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.118/177350001-177400000/177392801-177392900/177392885_6_oIvQ.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.47/177350001-177400000/177392801-177392900/177392883_6_NWIA.jpeg

De ander:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.70/103150001-103200000/103156101-103156200/103156137_6_Nyl2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.125/103150001-103200000/103156101-103156200/103156133_6_AS7M.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mijne heeft wat plekjes her en der, die moet ik even maken. Daarna gaat die de verkoop in (de onderste dus). Die andere gaat al 'n stuk eerder in de verkoop :)

Dan nog zien of ik ergens 'n leuke amazon kan scoren, en tegelijkertijd 'n beetje leuk blok hehe. Heb nu in mijn eigen 244 een B230E met BW55 (Overdrive) automaat, en dat loopt toch vrij goed 8). Helaas heeft de mijne geen LPG, en dat ga ik er ook niet meer in bouwen.

Die rode 244 heeft een B21 blok met 4 bak maar heeft wel LPG :)

[ Voor 54% gewijzigd door De_Bastaard op 29-04-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vind je het niet zonde om die auto's weg te doen? :? Een Amazon kan er prima bij hoor. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ach, die rode is van 'n vriend van me, die verkoop ik voor hem. En mijn eigen heb ik nu een tijd gehad, aardig wat plezier van beleeft en nu is het tijd voor wat anders. Ik ben maar een studentje dus een amazon erbij wordt wel erg lastig :+

Misschien als een 245 kan vinden dat ik die koop, maar m'n voorkeur gaat toch dit keer echt naar de oudere bakken. Amazon, PV444 of 544, of een Amazon Combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Leuke auto's, vooral die roranje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
TKing schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:25:
Leuke auto's, vooral die roranje :)
Hehe dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zo, eindelijk weer een achterruitenwisser :P

Nieuwe motor werd vandaag bezorgd door UPS (BW, volgende keer niet vergeten mijn pakket op te sturen, aep! ;) ) en zojuist ff ingebouwd. Zelfs ik met mijn 2 linkerhanden had t binnen 5 mins geregeld...zou overigens niet best zijn als dat niet zo was, aangezien het 4 bouten, 4 schroeven, een stekker en een slangetje aansluiten was, maar goed :+

Woei, ik kan weer door mijn achterruit kijken *O*

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/muur/SNC00071.jpg
:'(
ffe een maat laten uitstappen...doet die de deur niet goed dicht....rij de steeg in... :'(
http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/muur/

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dude heb je nu letterlijk die muur uit zijn voegen gereden :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/muur/SNC00066.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Touchdomex op 29-04-2009 22:42 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo hard ging het niet, gewoon de deur stond open en haakte erachter....schrok me de tering. Vanavond ffe bezig geweest met wat rechttrekken....deur sluit nu wel slecht maja
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/muur/weerwatrechter/P1010334.JPG

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha damn man!

Overigens wel vet, zo'n laplander wilt m'n broertje zich ook nog eens halen!

Heb je ergens meer pics van dat ding? Erg cool!

En die muur, tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

damn..Hoe zonde van die auto ook, ik zou me toch echt meer zorgen maken om die muur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

kamstra schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:51:
damn..Hoe zonde van die auto ook, ik zou me toch echt meer zorgen maken om die muur :X
verzekering heeft fotos gemaakt e.d. zal wel goedkomen ;) (maar die auto @^&##&)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Zoals wellicht in het Alfa topic gelezen, heb ik de 850 ingeruild. Het aanbod was dusdanig aantrekkelijk dat ik er eigenlijk geen nee tegen kon zeggen.

(2.000 euro voor de 850 met LPG (geen G3, gewoon verdamper installatie) en 324.000km ervaring met als enige luxe optie, airco.)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:39:
[afbeelding]
ffe een maat laten uitstappen...doet die de deur niet goed dicht....rij de steeg in... :'(
http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/muur/
Als je op die foto's kijkt lijkt het ook wel heel slecht metselwerk alsof er een muurtje voor geplakt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

De_Bastaard schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:45:
Haha damn man!

Overigens wel vet, zo'n laplander wilt m'n broertje zich ook nog eens halen!

Heb je ergens meer pics van dat ding? Erg cool!

En die muur, tja..
http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/ hier staan wel meer plaatjes. Die muur is idd matig gemetseld...gelukkig gaf de muur mee ;) Die muur betaald de verzekering wel het rechttrekken van de auto niet

Overigens is de cab helemaal recht (of vrij recht...wie weet wat ze er in zweden allemaal meegedaan hebben ) alleen het gedeelte waar de deur scharniert is nog licht ontzet.
ik vind het allemaal iig een aardige doorn in het oog, was net lekker bezig met me chassis helemaal strak te maken en in de tectyl tezetten

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Soulfly schreef op donderdag 30 april 2009 @ 09:41:
Zoals wellicht in het Alfa topic gelezen, heb ik de 850 ingeruild. Het aanbod was dusdanig aantrekkelijk dat ik er eigenlijk geen nee tegen kon zeggen.

(2.000 euro voor de 850 met LPG (geen G3, gewoon verdamper installatie) en 324.000km ervaring met als enige luxe optie, airco.)
Zoveel nog voor een 850? :o Of die Alfa moest wel overpriced zijn dat ze er na inruil nog steeds genoeg marge op hadden. :+

@Kamstra: Sjef heeft lopen slapen geloof ik. :+

@ Ghostrider: zonde van de auto, maar toch wel enorm sterk als dat gebouwtje er slechter van af komt dan de wagen! :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:15:
[...]
@ Ghostrider: zonde van de auto, maar toch wel enorm sterk als dat gebouwtje er slechter van af komt dan de wagen! :D
Ben er ook al de hele dag geirriteerd van en niet zo;n beetje ook :( schade is altijd klote ;(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:26
Wees blij dat je het muurtje niet met je bumper heb meegepakt :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Bart-Willem schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:15:Zoveel nog voor een 850? :o Of die Alfa moest wel overpriced zijn dat ze er na inruil nog steeds genoeg marge op hadden. :+
Ja (foutje bedankt :P ) en nee, zo overpriced was hij absoluut niet.Na de eerste proefrit, kwam hij eigenlijk ook terug op z'n aanbod, maar daar hebben wij niet op gereageerd.

De Alfa heeft ook een paar puntjes en die 'gooide' ik min of meer direct weer terug.Had met 'm afgesproken dat ik de volgende dag (afgelopen woensdag) zou bellen. Wetende dat hij er telefonisch op terug zou komen, ben ik de volgende ochtend heen gereden (weer een uur heen en terug) en heb 'm aan z'n woord gehouden :DDaarna de wagen nog een uur mee gehad voor o.a. een proefrit (2e keer) en daarna getekend.

Hij gaf toe dat hij zelf niet goed gekeken had en had de 850 aangezien voor een V70 Classic. (En dat terwijl we het over het bouwjaar gehad hebben......)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_8450.jpg

Waar Volvo's voor bedoeld zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wat is t? Een Björn, een Billy of een Ivar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/muur/verf/P1010341.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/muur/verf/P1010343.JPG
Vanavond nog ffe bezig geweest, nog ffe met de motertakel de onderkant nog wat rechtgetrokken....toen vond ik het wel weer genoeg. deur afgesteld en met een staalborstel op een boormachine alles wat kaal gehaald en zwart geverft
let niet op die vage vegen, iemand had het idee om de auto schoon temaken ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kamstra schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:14:
Wat is t? Een Björn, een Billy of een Ivar? :P
Haha ja, we zijn een stelling aan het bouwen in de schuur dus we moeten 'm nog maar even een Zweedse naam dopen idd :P

@ Ghostrider, dat voordeurtje ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 17:20
Is er hier iemand met een leuke 850 T5-R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Speedlink schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:58:
Is er hier iemand met een leuke 850 T5-R?
Ken jij niet leuke T5-R's :?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:09:
[...]

Haha ja, we zijn een stelling aan het bouwen in de schuur dus we moeten 'm nog maar even een Zweedse naam dopen idd :P

Als je genoeg bouten los draait krijgt alles die hoogte :+
Tis net lego :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ga binnenkort toch maar kijken naar een V70 van het vorige model i.p.v. een classic. Ik wil graag een V70 D5 (Summum of Edition 2) met iig Navigatie en "vol dashboard" (originele radio, telefoon, stoelverwarming e.d.).

Ben alleen aan het twijfelen over de Geartronic. Qua schakelen natuurlijk niet de beste automaat, maar ik ben vooral benieuwd naar de betrouwbaarheid. Geen zin om een bak te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:09:
[...]

Best slim, doordat de deuren uit 2 delen bestaan kan je een van de delen snel vervangen....of gewoon lekker cruisen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Geartronic is best betrouwbaar hoor. Check volvo-forum.nl anders eens.
Telefoon af fabriek zou ik niet doen, dan heb je zo'n irritant duo-sim gedoe.

Als je budget het toelaat zou ik ook zeker kiezen voor adaptieve verlichting, heb het op mijn S60 2.4d en als je dat eenmaal gewend bent wil je niet meer anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Timmert schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:44:
Geartronic is best betrouwbaar hoor. Check volvo-forum.nl anders eens.
Telefoon af fabriek zou ik niet doen, dan heb je zo'n irritant duo-sim gedoe.

Als je budget het toelaat zou ik ook zeker kiezen voor adaptieve verlichting, heb het op mijn S60 2.4d en als je dat eenmaal gewend bent wil je niet meer anders!
Mn pa heeft ook zo'n dual sim verhaal, officieel mag je maar 1 toestel ingeschakeld hebben geloof ik, maar hij heeft altijd zowel zn telefoon als autotelefoon (ouderwets woord wat kortgeleden nog best modern was) aan, wat prima werkt.

Ik merk zelf ook dat ik eigenlijk al te lui ben om mn telefoon te laten pairen met m'n autoradio met Bluetooth handsfree kit.. terwijl ik alleen even BT hoef in te schakelen op m'n telefoon voor ik instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Deze had ik op het oog, maar is inmiddels weg. Nu op zoek naar zijn tweelingbroer:

Afbeeldingslocatie: http://www.milano.nl/upload/%7BD1D0F0C9-81CE-1701-F4C6-3B96DC2D29E5%7D.jpg

Die telefoon maakt het imho wel af :) Het hele dashboard is gevuld, ik vind dat er wel erg mooi uitzien. Ik zit wel te twijfelen over die Geartronic. Eigenlijk wil ik gewoon een automaat, maar ik weet dat die van Volvo gewoon niet heel erg goed is, en het scheelt je ook nog een paar duizend euro.

EDIT:

Ik lijk wel een vrouw :'(

Zie ik nu uit 2001 een V70 Classic 2.5D. Met automaat, leer en ook alle opties. Kost 16.000,- minder dan de V70. Zou je er minder plezier in hebben?

Afbeeldingslocatie: http://www.milano.nl/upload/%7BB864CFF3-535D-4D01-5B32-A034B96BB3F3%7D.jpg

Met leaseauto's was ik er altijd wel uit binnen 2 weken (kan overigens nog steeds leasen als ik wil), maar met een eigen bak....

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 03-05-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Een V70 Classic rijd ook heerlijk. Ik rijd nu tijdelijk in een V70 Classic T5 automaat. Zou hem graag houden, maar dat gaat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

In het kader van foute tuning:
Afbeeldingslocatie: http://forslundfoto.se/photo.php?file=/Motorsport/Blackrace_Strippen/2006-08-12_Blackrace%20V%E5rg%E5rda/IMG_0625.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forslundfoto.se/photo.php?file=/Motorsport/Blackrace_Strippen/2006-08-12_Blackrace%20V%E5rg%E5rda/IMG_0624.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forslundfoto.se/photo.php?file=/Motorsport/Blackrace_Strippen/2006-08-12_Blackrace%20V%E5rg%E5rda/IMG_0695.jpg
8)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

@ PWM, met name de motor in de V70 New is veel fijner en vooral stiller. Als je die telefoon niet neemt heb je op die plek trouwens een bekerhouder, en dat is wel heel erg fijn :) Ik heb het scherm van de Parrot op die plek zitten, maar ik mis die bekerhouder best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:23:
@ PWM, met name de motor in de V70 New is veel fijner en vooral stiller. Als je die telefoon niet neemt heb je op die plek trouwens een bekerhouder, en dat is wel heel erg fijn :) Ik heb het scherm van de Parrot op die plek zitten, maar ik mis die bekerhouder best wel.
Hoe zit die bekerhouder dan? Ik zie overal een gat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EPEkx6hWYNuFL4N2mQDpD3cZ/full.png

Bekerhouder is inderdaad erg belanrgijk, dat heb ik in mijn huidige V50 wel gemerkt (heb ik ook achteraf in laten bouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nee man, is cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zie hier mijn dash:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6t0mxf.jpg

Dat stuk waar die Parrot op zit is eigenlijk een bekerhouder. Je hebt er nog wel 2 in de middentunnel, maar flesjes daar plaatsen is een garantie voor irritatie met schakelen.

Volgens mij kan er ook een bekerhouder geplaatst worden in een dashboard met gat, zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik heb idd bekerhouder in die middentunnel, maar dat levert toch echt 0 problemen op met schakelen hoor :?

Had carkit (officiele nokia kit for nokia 3410 oid) zitten waar jij die parrot hebt, maar daar moet ik nog eens aan gaan sleutelen, want moet een nieuwe, maar kan totaal niet bij die ingebouwde meuk (heb de hele radio-unit er al uit gehad, maar dat hielp me ook niks :/ ) :P

[ Voor 5% gewijzigd door kamstra op 04-05-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zet daar maar es 2 flesjes spa blauw in, en probeer dan nog maar es lekker te schakelen met je arm op de middenarmsteun. No go :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als hier toch zoveel V70 rijders zijn ;) Ik ben nog op zoek naar 2 dingen voor mijn berekening:
  • Verbruik van de D5 (ik dacht aan 1 op 12)
  • Onderhoudskosten bij 30.000 kilometer per jaar (dacht aan 2500,- per jaar)
Ik wil overigens een V70 kopen met <180k op de teller.

EDIT: Wanneer is de V70 facelift eigenlijk geweest? Ergens rond 2005 moet het gebeurd zijn, maar ik kan het zo niet 1, 2, 3 terugvinden. Moet wel weten hoe te herkennen natuurlijk :) Volgens mij heeft hij toen ook standaard 6-bak gekregen. Volgens wiki was het 2004, maar dat zie verder niet terug. (Edit: Te zien aan de achterlichten dus)

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 04-05-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

1 op 12 ga je wel halen, ik haal denk ik gemiddeld 1 op 13, met veel korte ritjes maar ook veel hard rijden op de snelweg, dus niet echt zuinig ofzo :P. Onderhoud zit je met 2,5k denk ik ook wel aardig in de richting....

Overigens wellicht een idee om ook eens in duitsland te kijken, heb de mijne daar ook gekocht vorig jaar. Specs: d5 uit april 2004, 120k op de teller en dat voor slechts 14k.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo'n D5 is toch wel zuiniger? :? De V70 (ook hetzelfde type) doet met benzine al circa 1 op 11. Mijn good old 240 D6 doet met dit weer zelfs 1 op 12 en de V70 Classic met diesel doet 1 op 15 ongeveer. De V70 D5 waar ik af en toe mee rijd doet iets van 1 op 14 (wel buitenweg icm dorps-verkeer :+ ) meen ik op de boordcomputer te hebben gezien. :P

Met veel snelweg zal dat ding wel een stuk zuiniger zijn lijkt me. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

nja klopt idd ook wel. Ik rijd op de snelweg zelden langzamer dan 150, dus als je netjes 120 rijdt moet 1 op 15 makkelijk haalbaar zijn, zeker in t vlakke NL :) . Bergje op en af zoals hier scheelt nl. Ook nog wel aardig volgens mij.....

Pagina: 1 ... 14 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.