Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.935 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32

Dark Angel

Corvette LS Power

willem169 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:30:
Maar hij loopt stukken beter op 98 :)

Ook de RIP kit binnen. Oud (net gelast):
[afbeelding]

Nieuw :o Ontbraamt en gepolijst
[afbeelding]

[afbeelding]

Volgende week maar even monteren
Zo is het eind resultaat echt geweldig. Ben nu zelf bezig met een FMIC en daar moeten ook alle buizen voor opnieuw worden gemaakt. Had niet verwacht dat het er zo netjes uit zou komen te zien. _/-\o_

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:19
B-lennium schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:48:
even mn elandrun filmpje spammen :P
http://www.youtube.com/watch?v=pLsFr3Scymc

het was nat... en elke keer als de baan droog was stond ik in de rij :(

leuke ervaring!
Dit is em toch ? Mooie bak hoor :9~
Afbeeldingslocatie: http://i573.photobucket.com/albums/ss175/KIM850R/IMG_4769.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:37:
[...]

Wat klinken die B30's toch lekker :9
Mijn B30 zit nogal onder de bagger, er lag zelfs een laag van minimaal 2cm op het blok zelf :X

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/j82x6u.jpg
stond zelfs vast op een moment :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:35:
[...]

Mijn B30 zit nogal onder de bagger, er lag zelfs een laag van minimaal 2cm op het blok zelf :X

[afbeelding]
stond zelfs vast op een moment :(
Wat wilde je er dan mee doen ? 230+ op zandvoort proberen te halen op het rechte stuk ?? :9

Als je de tarzan niet haalt ben je er welliswaar zo weer uit... of je kan er voor kiezen rechtdoor te gaan en direct de duinen in te duiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mwah harder als 130 wil die niet echt :P hier nog wat interieurpics van vandaag, sinds ik achterin geen banken enzo meer heb is die wel heel licht achterin...wielen kwamen zelfs wat los :P

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2e33brl.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/97i1if.png
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/k53kuo.png
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/6tedcw.png
Duimen buiten het stuur houden ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

MEN-O schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:09:
[...]

Dit is em toch ? Mooie bak hoor :9~
[afbeelding]
jep, dat is die van mij!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 18:11

Youk

Volvo For Life

Ghostrider schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:19:
Mwah harder als 130 wil die niet echt :P hier nog wat interieurpics van vandaag, sinds ik achterin geen banken enzo meer heb is die wel heel licht achterin...wielen kwamen zelfs wat los :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Duimen buiten het stuur houden ;)
Je zou haast hoogtevrees krijgen als je dat zo ziet. :X

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Echt supermooi ding.
Nog een beetje een snelle tijd neergezet? Ik kwam pas aan het eind van de middag, tussen wat buien door. Mn broertje had een camera bij zich, zal de plaatjes en filmpjes binnenkort wel ff online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Youk schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:47:
[...]

Je zou haast hoogtevrees krijgen als je dat zo ziet. :X
Ja, ik ben er ook niet zo'n fan van, vooral omdat de achterkant nogal licht is en de wielbasis best kort. Het was dan ook rijden in lage bak met 1e versnelling en de rem licht slepend. Absoluut van de koppeling afblijven!

hehe hehe

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 06-04-2010 23:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

DopdeDouwer schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:55:
[...]

Echt supermooi ding.
Nog een beetje een snelle tijd neergezet? Ik kwam pas aan het eind van de middag, tussen wat buien door. Mn broertje had een camera bij zich, zal de plaatjes en filmpjes binnenkort wel ff online zetten.
de tijd die ik gereden heb sloeg nergens op :) 1:33.27 op een natte baan met veel drift actie's :)
toen het droog was stond ik in de rij, en met 2 auto's voor me begon het te regenen... heb geen droge baan onder mn banden gehad, maar ook in het nat heb ik me goed vermaakt (heb zelfs een pion vermoord :) ) ben rond 15:00 weer naar huis gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
En de RVS RIP kit geïnstalleerd *O*

850 RIP kit 3 850 RIP kit 2 850 RIP kit 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ziet er goed uit, merk je er ook iets van :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik zie trouwens dat je het probleem wat je meestal met open luchten filters hebt ook lekker opgelost hebt :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Te weten? :P

Gokje: hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat en slechte airflow, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Warmte van het blok pakken zorgt voor vermogensverlies. Het heet niet voor niks cold air intake. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:12:
Warmte van het blok pakken zorgt voor vermogensverlies. Het heet niet voor niks cold air intake. ;)
Een CAI hang je nog steeds achter de bumper :) of je bouwt een volledig dichte box van carbon fiber met een luchtinlaat in je motorkap.

Trouwens, ik vind het wat vreemd hoe die intercooler bij een volvo aangesloten is, waarom in godsnaam andersom... zal wel met de aansluitpunten te maken hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
@RutgerM dit is een reverse intercooler dat wil zeggen dat ze de koude en warme luchtstroom anders dan standaard laten lopen.
Reverse Intercooler Piping Kit
ipd’s new reverse intercooler piping kit (RIP kit) reverses the routing of the induction tubing in turbo charged Volvo’s from 1995-1998. ipd’s kit routes the hot turbo air to the top of the intercooler and routes the cool air out the bottom. This change in routing reduces the heat that is inducted into the intercooler outlet air. Since hot air rises, routing the air out the bottom of the intercooler reduces outlet temperature an average 12 degrees centigrade when measured at the throttle body inlet and we were able to run an additional 3 pounds of boost without needing any changes to our tuning.. The ipd RIP kit design is also 14 inches shorter than factory induction routing which results in increased throttle response and less boost lag. Get the most from your turbo Volvo with the ipd reverse intercooler piping kit. Still the easiest kit available to install, just two pipes and five silicone connectors. Kit comes complete with T bolt clamps and step by step instructions.
@Joopieboy dan nog werken deze "schotjes" natuurlijk nooit 100%. Maar het is wel een goede manier op een open luchtfilter op een fatsoenlijke manier te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is een van de betere manieren ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Youk schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:48:
FotoAlert !!! 8)

Eindlijk eens wat tijd gevonden om de foto's van mijn 144 bij elkaar te zoeken.

Even om weer te geven hoe die vroeger was enkele foto's die ik gekregen heb van de vorige eigenaar:
Even andere schoenen passen: :9~
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En de donor:
[afbeelding]

Volgens mij echt wel knap met die velgen. Alleen zit ik blijkbaar vooraan met een probleem. Het afdekkapje past namelijk niet meer. Het gat voor de wielnaaf is net iets te goed gevuld heb ik de indruk. Maar eens kijken of daar iets aan kan gedaan worden.
Ziet er inderdaad leuk uit. Ik had dat heel lang geleden al eens gephotoshopt.
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/sigh.jpg
Ik vind het zonder afdekkapjes ook best mooie velgen. Wat ruiger wat ook beter bij een oldtimer past.
Ik zou er alleen dunne spacers op doen (en verlagen). Ik weet niet hoe je uitkomt met de argo's maar met stalen 850 velgen kan ik 5mm kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-04-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Het idee heb ik gestolen van jouw photoshop :*)

Zonder afdekkapje heeft ook wel iets, maar dan heb je achteraan een holle ruimte, daar staat namelijk zo geen bol op.

En ik ga nog wel een keer zien hoe het zou rijden met die velgen, maar eerst er eens voor zorgen dat die terug volledig in elkaar geraakt. Heerlijk toch zo'n puzzel, vooral als je het zelf niet uit elkaar hebt gehaalt en niets gemerkt is.

Spacers zou wel een oplossing kunnen zijn indien het zou raken, maar daar geraak ik hier niet mee door de keuring. Dus dat zou dan zijn ofwel zonder spacers naar keuring ofwel met andere velgen naar keuring.

Misschien maar eens informeren wat een setje 165R15 banden kost voor op de originele velgen. Als dit meevalt kan ik die altijd wel ergens stockeren. De huidige zijn zo verdroogt dat ik er toch geen 100 km ver meer mee durf rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Youk schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:51:
Het idee heb ik gestolen van jouw photoshop :*)
:o
Zonder afdekkapje heeft ook wel iets, maar dan heb je achteraan een holle ruimte, daar staat namelijk zo geen bol op.
O ja dat is waar. Maar daar passen dan weer kleine plastic naafkapjes op als je zou willen, die klik je dan in de velg.
Spacers zou wel een oplossing kunnen zijn indien het zou raken, maar daar geraak ik hier niet mee door de keuring. Dus dat zou dan zijn ofwel zonder spacers naar keuring ofwel met andere velgen naar keuring.
Je komt uit Belgie dan zeker? In NL mag het volgens mij wel, althans je mag je spoorbreedte niet veranderen, ik kwam gewoon met spacers door de APK (is ook niet te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Idd, ben zuiderbuur. Weet wel niet hoe actief ze controleren op spacers. Kan aannemen dat een spacer van 15 à 20 mm veel meer opvalt dan een van 5 mm. Maarja, ik zie nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TKing schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:41:
Ik zie trouwens dat je het probleem wat je meestal met open luchten filters hebt ook lekker opgelost hebt :D
Of het een ''probleem'' is, zijn de meningen nogal over verdeeld :P Zeker bij de beter getunede blokken zie je vaak dat er een zo groot mogelijk openluchtfilter nabij de turbo wordt geplaatst, zonder enige vorm van airbox of toevoerbuis. Gewoon onder het mom van zoveel mogelijk lucht aanzuigen, en de intercooler zorgt wel voor de lagere IAT.
Volgens mij had Johann@volvo850forum ook een keertje wat testjes gedaan met de plaatsing van het openluchtfilter, en volgens mij maakte het tijdens het rijden niet/nauwelijks uit omdat de rijwind er toch wel komt. De IAT liep alleen op bij stilstand, maar dan heb je in feite ook geen baat bij koudere lucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Klopt. Zo merk ik het ook. Zeker als het erg warm is en je staat al een paar minuten voor een stoplicht te bakken dan wil het iets minder vlot oppakken maar als je de 30 km p/u voorbij bent heb je nergens meer last van.
Lang leve de intercooler inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Spacer ff zwart spuiten zorgt er ook voor dat 't al bijna niet meer opvalt, volgens mij is 23mm ~ 25,4mm (1") ideaal voor 850 velgen op een 1/2/7/9 serie.

Jammer dat die kloothonden van de TNT mijn spacers hebben kwijtgemaakt. Dingen zijn al 2 mnd 'weg' :(

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:59:
Spacer ff zwart spuiten zorgt er ook voor dat 't al bijna niet meer opvalt, volgens mij is 23mm ~ 25,4mm (1") ideaal voor 850 velgen op een 1/2/7/9 serie.

Jammer dat die kloothonden van de TNT mijn spacers hebben kwijtgemaakt. Dingen zijn al 2 mnd 'weg' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oh, maar die staan wel (iets) verder naar binnen toch ? 850 heeft toch ET43 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zoals je min of meer op de foto's kan zien passen de velgen er zonder spacers al aardig onder. Dan te weten dat de kofferbak nog goed vol zit met allerlei spul en dus daar iets naar beneden hangt. Zou eigenlijk eens moeten kunnen rijden met die velgen er onder. Dan pas kan ik zien of er ergens iets raakt. Maar ja wagen is momenteel niet ingeschreven en heeft bij gevolg dus ook geen verzekering. Ik woon nu wel aan het begin van een doodlopende straat die uitgeeft op een bos, dus een kort testritje zal er binnenkort toch eens inzitten. Maar eerst nog wat spul monteren.

850 is inderdaad ET 43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Een 140 heeft ET40. De ET25/ET20 velgen van de 240 etc, passen er desalniettemin heel mooi onder.

Ik weet eigenlijk niet of de spoorbreedte kleiner is / of de wielen meer naar binnen staan. Als je 240 velgen gebruikt komen ze wel mooier naar buiten toe.

[ Voor 39% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-04-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Vroem!

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/6223/p4100140medium.jpg

Weet iemand of er achterlamp units te koop zijn ala nieuwe model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nope, 2e hands zoeken, staan een aantal schade's auto's te koop geloof ik, kun je ze zo van af halen mits ze onderdelen verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hier nog mensen in voor een meeting?
[Animocheck] GoT parkeerplaatsmeet goes Zuid-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zooo, gisteren de zomerbandjes er weer om gelegd.
Kwam er achter dat mijn voorbanden zo ongeveer in slicks waren veranderd, dus die heb ik er maar ff achter om gelegd. Achterbanden waren nog vrij goed though.
Net 2 nieuwe banden besteld kan ik die er mooi de 24e om laten leggen voor en dan verhuizen de huidige voorbanden weer naar achteren.
Moet ie het wel weer een seizoen op uithouden :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

kamstra schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:34:
Zooo, gisteren de zomerbandjes er weer om gelegd.
Kwam er achter dat mijn voorbanden zo ongeveer in slicks waren veranderd, dus die heb ik er maar ff achter om gelegd. Achterbanden waren nog vrij goed though.
Net 2 nieuwe banden besteld kan ik die er mooi de 24e om laten leggen voor en dan verhuizen de huidige voorbanden weer naar achteren.
Moet ie het wel weer een seizoen op uithouden :)
Ik hoop voor je dat het niet gaat regenen, want dan sta je snel achterstevoren met die slicks achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Timmert schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:51:
[...]

Ik hoop voor je dat het niet gaat regenen, want dan sta je snel achterstevoren met die slicks achter..
Mwoah, gewoon voorzichtig rijden :P
Als t op de 23e maar niet regent vind ik alles best, want dan moet ik 550km naar Grunn tuffen, tot die tijd enkel korte ritjes

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voorzichtig rijden zonder profiel maakt nog niet uit, je banden blijven als het ware drijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Timmert schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:51:
[...]

idd ik heb altijd geleerd om achter de beste band te monteren, ongeacht de aandrijving (FWD,RWD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Het was lang zoeken maar we hebben een "nieuwe".
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_9BkofYasd3c/S8IitRUas_I/AAAAAAAAAxo/dvwfUVYwZeQ/s912/DSC05253.JPG
Volvo 142S uit 1973, geen LPG
Hij is van mn broertje. Maar zal 'm wel gaan helpen met klussen voor zover dat nodig is. Reeds voor elkaar: radio en wasbeurt.

Mijn tips voor hem: gele mistlampen eraf halen, voorkant verlagen, LPG inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nice! 8) LPG en verlagen zou ik persoonlijk ook wel doen. Benzine is duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DopdeDouwer schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:54:
[afbeelding]
Hij is van mn broertje. Maar zal 'm wel gaan helpen met klussen voor zover dat nodig is. Reeds voor elkaar: radio en wasbeurt.

Mijn tips voor hem: gele mistlampen eraf halen, voorkant verlagen, LPG inbouwen.
Dat was toch die uber roestige van mp? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:34:
[...]

Dat was toch die uber roestige van mp? :P
:? Stond inderdaad op MP en op de regenachtige verkoopfoto's zag hij veel minder aantrekkelijk uit, maar bleek niet zo te zijn O+

[ Voor 8% gewijzigd door DopdeDouwer op 12-04-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sinds wanneer geeft regen roest vlekken? :P
Iets met binnenkant van deuren enzo, en ik zou die 'verse' tectyl plekken ook maar eens een 2e of 3e laten nakijken, met nadruk op laten. Dat ding is katsrot.

Kennis van mij uit zwolle is toen bij die handelaar geweest en heeft er even naar gekeken, idd een auto met wat leeftijdsplekjes, of maak er maar plekken van. :P

Waarom niet voor iets meer die van HP gekocht trouwens? Die is best heel erg netjes, en jullie hebben daar toen ook serieus naar gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zoals ik me de foto's kon herinneren had de auto wel wat plekjes, maar ja: voor dat geld hoef je geen harde auto te verwachten en als er nog ruim APK op zit is het toch goed? :P Met oude auto's blijf je altijd wel werk houden. :/

Of zoals ik aan veel klanten adviseer: hou 't geld dat je bespaart aan wegenbelasting apart voor het onderhoud. :Y) Tenminste: als je gewoon het onderhoud uitvoert volgens de onderhoudsintervallen (preventief onderhoud valt daar ook onder). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach onderhoud? Voor veel knakenrijders is een stukje luchtslang al te duur, en dan klagen over slechte service. ;(
Dit weekend ook nog zo een triest geval gehad...
En dat rijd dan in van dit soort oude volvo's, zonde gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja figuren met gebruikte remblokken en tweedehands distributieriemen (ja echt waar, hij vond 11,75 Euro teveel :X ) hou je toch. :P Die kom ik haast dagelijks tegen. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

DopdeDouwer schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:54:
[afbeelding]

Ziet er erg mooi uit, vooral ook die kleur :9

@ mijn 940 verhaal; vanavond ff eraf getrokken en de kop is gescheurd, en er is 'n klep naar de tering.
Nieuw koppie opsnorren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Weet nog een 940 Polar diesel staan met onder andere navigatie. Blok is waarschijnlijk wel dood, maar kan als het moet wel een ander voor beschikbaar gemaakt worden. Moet dan wel nog geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb al 'n gereviseerde kop gevonden voor 150, morgen ff kijken of 't echt de goeie is en kopen denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Nieuwe uitlaatpijpen. 8)
Bij European Tuning vandaan, Simons

Afbeeldingslocatie: http://img15.yfrog.com/img15/9976/psow.jpg

Beetje sjonniegeluid maar wel meui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ziet er geil uit :7 Dit vraagt natuurlijk om een filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Even iemand vinden met tijd en zin en een goeie film cam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

willem169 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:44:
Nieuwe uitlaatpijpen. 8)

[afbeelding]

Netjes dat spul klinkt zo goed he! _O_

Trouwens zonde van dat 2tje op je kentekenplaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

willem169 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:44:
Nieuwe uitlaatpijpen. 8)

[afbeelding]

ziet er goed uit. Grappig ook, die 3e remlichtwisser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
:o *scherp*

Verloren in de wasstraat :( "Eigen risico"
Snel maar even nieuwe halen.

@Joopieboy het klinkt mooi maar op de snelweg mag het zachter ;)
En ja, dat tweetje: zo kocht ik 'em :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kalend redblock:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_0375.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_0377.jpg

Zelfgemaakte tool om de krukaspoulie mee tegen te houden, werkt perfect. Scheelt weer 40 euro die je 1x en nooit weer gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vragen of je hem ergens kunt lenen? :)

Zolang ie maar de poulie niet beschadigt is het wel goed denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2mwtjxu.jpg

:P vond het wel leuk om hem even hier te posten. Betreft dus een Volvo V70 2.4 automaat die ik hier op m'n stage als auto heb. Ding rijdt nog best aardig, alleen de automaat heeft soms wat kuren; kickdown die er veel te hard inklapt van de 3e naar de 2e versnelling en hij blijft soms even hangen als ik volgas optrek en het ding van de 2 naar de 3 schakelt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Keertje de olie peilen ervan of verversen ? Scheelt vaak erg veel bij automaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, automaat goed doorspoelen en voorzien van verse olie, en eventueel filter als die erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klinkt beetje als een verkeerd afgestelde kickdown-kabel, dan krijg je ook dat gesodemieter (tenminste: bij oude automaten, of het gaffeltje zit dan niet 100% recht erboven maar dat heb je bij nieuwe automaten niet). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Dat is denk ik allemaal nog niet gedaan :P dit ding heeft altijd minimaal onderhoud gehad, veel meer als olie + filter verversen, een keertje nieuwe schokbrekers en remmen is er niet gedaan.
Hij gaat er wss binnenkort uit, want alles er omheen begint nu toch wel minder te worden (de schokdempers zijn lek, want hij deint heel erg na, homokineten zijn niet fris meer, de startmotor heeft kuren, en de automaat dan). Het interieur is ook niet helemaal fris meer (de hele middenconsole, die naar achter loopt, zit los). Ik heb gister met een gangetje van 90 km/h 3 drempels genomen achter elkaar genomen (zo'n 10 cm hoog en 15/20 cm lang, die liggen hier in de emiraten op bepaalde stukken snelweg), ik had ze niet gezien, het stoplicht wat er voor waarschuwt was kapot :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zeg Dop, wil je die rollende carrosserie nog? Hij staat voor je klaar, inclusief achterbank, achterklep en hemel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Vanavond wat klein onderhoud gedaan aan de S40, morgen ga ik hem ook goed schoonmaken, vogels hebben zich helemaal uitgeleefd :X .

Echter wat me opviel, de sproeiers van de ruitenwissers komen niet ver op het raam. De kern van de straal land net 10-15cm boven de waar de wissers beginnen. Hoort dit? Vind het wel laag namelijk, de ramen worden aan de randen niet erg nat van, vuil blijft makkelijk liggen. Vloeistof is vanavond bijgevuld.

Getekend, een S40 uit '99.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 17-04-2010 21:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 17:35

kraats

Ik rol

Bij de mijne kan ik een speld in de gaatjes steken en ze zo een beetje omhoog trekken (en dus stellen). Maar de mijne is wel iets ouder, dus weet niet of het bij jou ook zo is. Let wel op dat je 'm zo instelt dat hij ook goed spuit als je 120 rijdt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Op het midden van het raam richten idd met een spel of iets heel duns. Opletten dat je hem niet breekt dan ben je de sjaak haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

940 loopt weer als 'n zonnetje 8) (en beter dan tevoor)

Nu nog die kachelradiateur vervangen for fuck's sake..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zo, dat heb je ook snel gedaan. Weet je al welke je gaat houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
TKing schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:39:
Zeg Dop, wil je die rollende carrosserie nog? Hij staat voor je klaar, inclusief achterbank, achterklep en hemel :)
Ik heb helaas nog steeds geen stalling :(
Stuur je pa wel een berichtje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DopdeDouwer op 18-04-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:20:
940 loopt weer als 'n zonnetje 8) (en beter dan tevoor)

Nu nog die kachelradiateur vervangen for fuck's sake..
Oe dat is een kut klus, alles moet er dan ook gewoon eruit om er bij te kunnen. :D
Sterkte!

Hopelijk kun je het met 2 man doen, anders ben je toch wel een weekend aan het stoeien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

TKing schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:09:
Zo, dat heb je ook snel gedaan. Weet je al welke je gaat houden?
Ik denk de automaat. Rijdt toch wel heerlijk, en ook de niet verlaagde ophanging biedt wel wat meer comfort op zich.
FF afwegen nog, de grijze voelde wel 'n stuk sneller aan met de nieuwe kop dus wellicht dat ik de snelste hou. Ik rij eerlijk gezegd vrijwel altijd volgas op de snelweg, en 't duurt met beide al tijden voor je op de 160 zit.. maar 't zal weinig uitmaken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb nu een 240 stoel als bureaustoel. Er staat hier een 145 sloper en daar zat als bijrijdersstoel een stoel uit een 240 in. Die heb ik op het frame van een oude bureaustoel gebeund vanmiddag en ik zit hier nu bijna te slapen 8)
EDIT: Pics: Bureaustoel Bureaustoel
En de sloper(s)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jt8lHvIAm3lTeygs1UH737ka/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k58TqBT9TT0TmkbisordJpBb/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gxKnAwudWeieV9Lxgpx1t2iV/thumb.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Krentenbol op 18-04-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Zo, ik kan me hier ook aanmelden :P
Vanaf morgen een 440 1.8 gli erbij, omdat ie een trekhaak heeft _O-
Wel alle opties, leren bekleding in prima staat, airco, cruise control, stoelverwarming, echt alles gewoon. Technisch 100%, o.a. nieuwe banden, nieuwe uitlaat, altijd dealer onderhouden met alle boekjes erbij. Gekocht van een oudere man die hem al sinds 1995 had, en zich nu een nieuwere s40 heeft gekocht.
Er zijn maar 2 aandachtspuntjes, de lak is dof (rood) en er zit een scheur in de voorruit. De ruit heb ik al liggen, en de lak word in de loop van de week aangepakt.
Foto's volgen :)

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:24:
Ik heb nu een 240 stoel als bureaustoel. Er staat hier een 145 sloper en daar zat als bijrijdersstoel een stoel uit een 240 in. Die heb ik op het frame van een oude bureaustoel gebeund vanmiddag en ik zit hier nu bijna te slapen 8)
EDIT: Pics: [afbeelding] [afbeelding]
En de sloper(s)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hoeveel beter zit nou zo'n stoel? Ik wil het ook wel eens kijken op de sloop of ik ergens nog wat leuks kan vinden.

Hoe beun je zoiets er gemakkelijk op? :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TKing schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:24:
EDIT: Pics: [afbeelding] [afbeelding]
En de sloper(s)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dat zal wel lekker ruiken op je kamer nu dan. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Touchdomex schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:09:
[...]

Hoeveel beter zit nou zo'n stoel? Ik wil het ook wel eens kijken op de sloop of ik ergens nog wat leuks kan vinden.

Hoe beun je zoiets er gemakkelijk op? :>
Een bak beter 8) Ik heb het zo gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FHXwnD3cpCRg8aGkoVkXDqU5/thumb.jpg Een plaat hout gepakt en die met bouten en moeren vastgemaakt aan de autostoel. Daarna de poot/poten van de bureaustoel eraan vastgeschroefd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OozrUw8SXHmSVg7yKAqBfUAv/thumb.jpg
Ik zit alleen wel een tikkie hoog nu, maar gelukkig heb ik allerlei troep om mijn voeten op te leggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:54:
[...]

Een bak beter 8) Ik heb het zo gedaan:
[afbeelding] Een plaat hout gepakt en die met bouten en moeren vastgemaakt aan de autostoel. Daarna de poot/poten van de bureaustoel eraan vastgeschroefd.
[afbeelding]
Ik zit alleen wel een tikkie hoog nu, maar gelukkig heb ik allerlei troep om mijn voeten op te leggen :D
Netjes! Valt wel mee qua werk :) Ik ga eens hard zoek naar een goede stoel! _/-\o_

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/1703/3281/4256640017_large.jpg

Iemand nog 'n naafkapje liggen ? Ben er één kwijt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet iemand of er inmiddels al een nieuwe automaat voor de topmodellen in aantocht is? Ik ben gister met mijn oom wezen kijken naar de nieuwe BMW 523i. Erg, erg mooi auto, maar direct ook enorm duur. We kwamen uit op 78.000,- voor de 523i High Executive met automaat en wat opties.

Mercedes wil hij niet en de Audi A6 rijd hij nu al, hij wil eens wat anders.

Opeens bedacht ik mij de Volvo S80 in T6 Summum of Executive uitvoering. Rijd natuurlijk wel heel anders dan de BMW, maar dan heb je wel voor 70.000,- een totaal aangeklede auto, waar je niks meer op kan doen, en ook nog eens een heerlijke moter.

Probleem is echter wel die geartronic. Het ding loopt lichtjaren achter op de rest, qua... alles. Onderin het gamma hebben ze nu in ieder geval de Powershift, maar ik weet nu niet of ze ook met wat anders bezig zijn bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb geen hoge pet op van een Geartronic, maar in de S80 T6 vind ik hem absoluut niet tegenvallen. Schakelt gewoon prima, alert en zonder teveel schokken. Veel beter dan in een D5..

Geniale auto trouwens, zo'n T6. Lekker incognito, en zowel sportief als relaxed te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zondag even de S60 naar de kwikfit gedaan om de vering na te laten kijken, hij had nogal veel last van spoorvorming en hobbels werden wat lomp afgeveerd dus is vreesde dat er wat mis was met de vering.

Goede nieuws is dat de schokdempers ok zijn, maar slechte nieuws is dat de TRACK / TIE ROD END (inner and outer) en de (bushes van de) bottom swingarm onder versleten zijn en dus vervangen moeten worden.

Nu keek ik even in de Haynes want ik dacht dat dat niet zo heel moeilijk zou moeten zijn, maar er staat iets in dat ik het motorblok 25mm omhoog moet krikken om 1 kant los te krijgen...
Hebben mensen ervaring met dit soort dingen? Zelf te doen of toch maar garage laten doen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik denk dat je het antwoord zelf al weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

flashin schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:41:
Ik denk dat je het antwoord zelf al weet :)
ik vrees het ook, maar wou het nog wel ff in de groep gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:04:
[afbeelding]

Iemand nog 'n naafkapje liggen ? Ben er één kwijt.. :/
Sloop / onderdelenlijn.nl / eBay :Y

en @ KwikFit verhaal, ik zou het niet doen, meestal zijn ze alleen goed in banden verwisselen, uitlaat,accu etc.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 20-04-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ThinkPadd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:03:
[...]
en @ KwikFit verhaal, ik zou het niet doen, meestal zijn ze alleen goed in banden verwisselen, uitlaat,accu etc.
Ik ging alleen naar KF omdat voorbanden ook vervangen moet worden en ze gratis schokbreker test doen..

Als ik het door een garage laat doen, dan laat ik het de buurt garage waar ik mijn APK ook laat doen wel doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

ppFreddy

gewoon Frederik

PWM schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:07:
Weet iemand of er inmiddels al een nieuwe automaat voor de topmodellen in aantocht is? Ik ben gister met mijn oom wezen kijken naar de nieuwe BMW 523i. Erg, erg mooi auto, maar direct ook enorm duur. We kwamen uit op 78.000,- voor de 523i High Executive met automaat en wat opties.

Mercedes wil hij niet en de Audi A6 rijd hij nu al, hij wil eens wat anders.

Opeens bedacht ik mij de Volvo S80 in T6 Summum of Executive uitvoering. Rijd natuurlijk wel heel anders dan de BMW, maar dan heb je wel voor 70.000,- een totaal aangeklede auto, waar je niks meer op kan doen, en ook nog eens een heerlijke moter.

Probleem is echter wel die geartronic. Het ding loopt lichtjaren achter op de rest, qua... alles. Onderin het gamma hebben ze nu in ieder geval de Powershift, maar ik weet nu niet of ze ook met wat anders bezig zijn bovenin.
Ik weet dat de GT vorig jaar met de komst van de 205pk D5 een update gekregen heeft, sindsdien hoor ik niks dan lof erover. Geen idee of ie op de T6 dan ook zo soepel geworden is. Dit jaar krijgt ie weer een update, dankzij de komst van de D3 (2 liter 5 cilinder diesel)
Heb je echt de power van de T6 nodig? Anders is misschien de nieuwe 2.0T (204pk) met powershift een alternatief? (ik dacht dat -behalve de 1.6D- alle 4 cilinders leverbaar zijn met powershift, en alle 5 en 6 cilinders met geartronic)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ppFreddy schreef op woensdag 21 april 2010 @ 05:04:
Heb je echt de power van de T6 nodig? Anders is misschien de nieuwe 2.0T (204pk) met powershift een alternatief? (ik dacht dat -behalve de 1.6D- alle 4 cilinders leverbaar zijn met powershift, en alle 5 en 6 cilinders met geartronic)
Hij wil perse een 6-cylinder hebben, hoewel een mooie roffelende 5 ook wel goed is gok ik zo ;) Het is een beetje van de oude stempel, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik wordt het een beetje zat om naar een geschikte klusplek te zoeken. Daarnaast heb ik nauwelijks tijd, een auto van de zaak en "voor 't gevoel" kan ik de 142 pakken. Dus ik heb de 144 op speurders gezet ;w .

http://www.speurders.nl/o...44-s-op-lpg-64760463.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DopdeDouwer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:38:
Ik wordt het een beetje zat om naar een geschikte klusplek te zoeken. Daarnaast heb ik nauwelijks tijd, een auto van de zaak en "voor 't gevoel" kan ik de 142 pakken. Dus ik heb de 144 op speurders gezet ;w .

Zonde :/ ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Erg zonde (toffe stalen velgen trouwens :P ). Is Midden-Brabant ook een optie als klusplek voor je? Grote kans dat ik daar wat adresjes weet. :P En anders weet ik een cheap-ass stalling en kan je gewoon naar een hobby-garage toe (daar stikt 't hier van in Brabant). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

heb je foto's van het te herstellen deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
B-lennium schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:03:
heb je foto's van het te herstellen deel?
Weet ik eigenlijk niet, zal eens zoeken. De buitendorpel is iig al gedaan, maar of die al op de foto staat?

Biedingen gaan wel snel, maar van de bedragen wordt ik niet vrolijk. Dan is dit leuker: http://www.autocross7huizen.nl/
Bart-Willem schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:00:
[...]

Erg zonde (toffe stalen velgen trouwens :P ). Is Midden-Brabant ook een optie als klusplek voor je? Grote kans dat ik daar wat adresjes weet. :P En anders weet ik een cheap-ass stalling en kan je gewoon naar een hobby-garage toe (daar stikt 't hier van in Brabant). :)
Ik kon in Breda terecht, maar dat is al een uur rijden zonder spits. Dus na je werk "ff klussen" wordt niet wat.

[ Voor 62% gewijzigd door DopdeDouwer op 21-04-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

in onderdelen verkopen een optie? ik weet iemand die nog een motorblok zoekt bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn pa heeft twee B20's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Heb mijn vader eventjes getipt :D Hij zoekt welliswaar niet direct een nieuwe auto. Maar hij heeft het er af en toe over gehad dat onze huidige auto te duur is ivm de kilometers die ermee worden gereden >:) Staat regelmatig stil en soms ook langer voor een week... Dat is zonde imho

Ben benieuwd wat zijn reactie is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Een vraag voor Volvo-kenners waarop ik tot op heden geen eenduidig antwoord heb kunnen vinden. Is de kostenbesparing bij de aanschaf van een Volvo S40 uit ca. 2004 (nieuwe model, voor de facelift) substantieel wanneer je deze auto importeert uit een EU-land anders dan Nederland? Zo ja, uit welk land zou de auto dan moeten komen?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
B-lennium schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:31:
in onderdelen verkopen een optie? ik weet iemand die nog een motorblok zoekt bv
Liever niet als er geen leuke prijs komt kan ik dat altijd nog doen. Maar wordt voor nu een moeilijk verhaal; de auto staat gewoon op straat.

Maar een reserve B20 (zonder carb ontsteking enzo) heb ik nog staan (reserve). Anders de pa van Tking een berichtje sturen.
Touchdomex schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:11:
[...]
Heb mijn vader eventjes getipt :D Hij zoekt welliswaar niet direct een nieuwe auto. Maar hij heeft het er af en toe over gehad dat onze huidige auto te duur is ivm de kilometers die ermee worden gereden >:)
Dan is dit de auto die hij zoekt. Moet ik 'm inpakken? ;)

serieus; Er moet een nieuw stuk bodem in en hier en daar een roestplek. Dus er moet wel wat aangebeuren, je kan er niet zo mee naar je werk rijden. (technisch gezien wel trouwens, maar er zit dus geen apk op.)

[ Voor 40% gewijzigd door DopdeDouwer op 21-04-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jij durft een auto waarvan de APK 2 jaar verlopen is gewoon op een openbare plek te parkeren? Ik zou voorlopig geen ruzie maken met de buren of de pliesie. :+

Trouwens: je broertje moest toch nog een LPG-installatie hebben en die moest toch gebruikt zijn? Bouw 'm over uit je eigen auto! :P

[ Voor 29% gewijzigd door Bart-Willem op 21-04-2010 22:26 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DopdeDouwer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:06:
[...]

Liever niet als er geen leuke prijs komt kan ik dat altijd nog doen. Maar wordt voor nu een moeilijk verhaal; de auto staat gewoon op straat.

Maar een reserve B20 (zonder carb ontsteking enzo) heb ik nog staan (reserve). Anders de pa van Tking een berichtje sturen.

[...]

Dan is dit de auto die hij zoekt. Moet ik 'm inpakken? ;)

serieus; Er moet een nieuw stuk bodem in en hier en daar een roestplek. Dus er moet wel wat aangebeuren, je kan er niet zo mee naar je werk rijden. (technisch gezien wel trouwens, maar er zit dus geen apk op.)
Daar gaat het niet om :) als hij voor een leuk prijsje te koop is en voor dat geld ook op te knappen is het tenminste een auto waar voorlopig geen echt groot onderhoud aan zit te komen en die in principe niet geld voor de deur staat te verslinden als er niet in gereden word ( een diesel van 1.5 ton wel namelijk) Weet niet precies hoe serieus mijn vader erin is maar ik kan hem op zijn minst erop wijzen :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

ppFreddy

gewoon Frederik

PWM schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:55:
[...]

Hij wil perse een 6-cylinder hebben, hoewel een mooie roffelende 5 ook wel goed is gok ik zo ;) Het is een beetje van de oude stempel, maar goed.
mwah, oude stempel... als ik het geld had kocht ik ook direct een 5 of 6 cilinder hoor :p Terwijl er volgens mij absoluut niks mis is met 200pk uit een 4 cilinder blok :-)

Ben trouwens best wel benieuwd naar het geluid van die nieuwe 2 liter 5 cilinder. Hopelijk hebben ze gedacht aan de liefhebbers en de roffel wat gehouden.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Pagina: 1 ... 41 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.