Jij bent de eigenaar van deze toch?B-lennium schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:50:
gaat er nog iemand naar de elandrun volgende week? ik ga mn 164 ff over de baan gooien

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jij bent de eigenaar van deze toch?B-lennium schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:50:
gaat er nog iemand naar de elandrun volgende week? ik ga mn 164 ff over de baan gooien
Asus Zenbook i7 256gb
Als je koppeling niet slipt is het niet zo heel erg denk ik.Ghostrider schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:35:
Moet wel aardig gaan met 3 webers
Nou ik kan iig weer rijden, ze hebben tijdelijk een iets te korte koppelingskabel gemonteerd....iig volgens de garage kan het niet echt kwaad om zo te rijden......
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Nee hij slipt nietMewBie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:23:
[...]
Als je koppeling niet slipt is het niet zo heel erg denk ik.
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2010 12:34 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 27-03-2010 13:05 ]
Te laat, deze bolide heeft een nieuwe eigenaar.
Met pijn in mijn hart te koop...
Volvo 122S Hotrod. Rondom verlaagd met progressieve veren (voor 3,5 en achter 2cm), met aan de voorzijde Koni rood en achterzijde monroe schokbrekers. Alle stuurkogels vervangen in de laatste 2 jaar.
Zeer veel aan gebeurd de laatste 3 jaar zoals..
Motorisch:
B20 motor uit een 144 met nieuwe lagers, stalen distributieset, K nokkenas, gereviseerde en getunede "E" kop met grote kleppen en zeer hoge compressie (11 op 1). Tevens voorzien van electrische koelfan (vol-automatisch) een wisselstroom dynamo en een gereviseerde cardanas. Loopt uiteraard alleen op benzine (euro 98) en gaat als een kanon (op betrouwbare wijze door de 2 jaar oude Sachs sportkoppeling en nieuwe koppelingscilinder.
Bij de koop zit ook een standaard B20 kop om hem weer "braaf" en praktisch te maken.
Exterieur:
De auto is ooit kaalgeschuurd (zonder deukjes weg te plamuren etc) en toen direct in 2 kleuren industrielak geblazen. De lak is niet mooi maar wel goed (en erg stoer..) Carrosserie is voor zijn leeftijd in nette staat. Enkele roestblaasjes rond de koplampen en wielkasten en een deur met wat werk is zo'n beetje alles. De motorruimte is smetteloos en ontdaan van nutteloze accessoires. Gèèn roest achter het voorruit rubber! (de meest voorkomende verrassing bij deze auto's) Bumpers zijn niet echt mooi meer.
Interieur:
Niet origineel, maar een puristen auto is het toch al niet..
Geen gordels, moderne kuipstoelen met hoofdsteunen, doe het zelf bekleding in de kleur zwart. JVC head-unit met een hoedenplank vol Magnat audio geweld. Metercluster (nog niet helemaal aangesloten) met oliedruk, watertemp en ampèremeter. Deurpanelen zijn aan vervanging toe.
Verder:
Dikke hoogglans zwarte 17 inch velgen met op maat gemaakte steekadapters (dat alles was niet goedkoop..)
Ook komt er een set standaard wielen bij voor APK of andere doeleinden. Trouwens ook 2 jaar gelden remleidingen van voor naar achteren vervangen en 2 nieuwe (!) remklauwen en schijven gemonteerd.
NADELEN:
Het plan was deze als rijdend project nog eens helemaal aan te pakken, maar mijn eigen bedrijf gaat te hard om daar tijd voor over te houden. Wat moet er nog gebeuren:
-Voor de APK is laswerk ter hoogte van de kriksteun links-voor noodzakelijk.
-De dubbele SU carburateurs hebben ruimte op de gasklep assen waardoor hij valse lucht krijgt. (hij is gewoon rijdbaar en zeer snel, maar loopt een beetje onrustig stationair en geeft wel een eens klap na bij het uitzetten).
-Als je er een showcar van wilt maken zal hij overgespoten moeten worden.
Kortom: Veel hele dure aanpassingen op de meest gewilde Amazon, de 122S 2 deurs van 1968 (dus met de verbeterde draagarmen).
Tja, je mag niet zo rekenen maar aan onderdelen heeft deze mij al ruim €3000,- gekost + de aanschaf van de auto.
De eerste met €2500,-....
[ Voor 73% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2010 15:24 ]
Ook komt er een set standaard wielen bij voor APK
3 webers EN fuel injection nog wel!Ghostrider schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:35:
Moet wel aardig gaan met 3 webers
Nou ik kan iig weer rijden, ze hebben tijdelijk een iets te korte koppelingskabel gemonteerd....iig volgens de garage kan het niet echt kwaad om zo te rijden......
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Grootte zegt niet alles.Youk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:38:
De accu is even groot als die uit mijn 850, dus mijn vermoeden gaat uit naar een 60Ah.
Starten en rondje rijden is niet echt een optie. De wagen is momenteel niet ingeschreven, dus geen nummerplaat en geen verzekering. Je kan dit een beetje vergelijken met schorsen bij jullie.
Heb hem gisteren wel gestart gekregen met startkabels, maar ik wil gewoon voor de zekerheid de accu eens volledig bijladen.
Ik ben er volgende week ook bij.flashin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:06:
[...]
Jij bent de eigenaar van deze toch?
[afbeelding]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
wel goede antrivries gebruikt? misschien een stukje bevroren waardoor de sensor van slag was??kamstra schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27:
Apart, vanmorgen start ik de V70 in de parkeergarage onder hotel in Val Thorens, ding had een week stilgestaan en ik krijg de melding dat ik de motor moet uitzetten wegens te weinig koelvloeistof...ik balen, snapte er al niks van aangezien ie 1500km geleden voor de 160k beurt is geweest. Motor afzetten, 5 minuten later weer starten en weg was de melding
Vriend van me die ook een V70 rijdt, maar dan op gas lacht me eerst nog uit, maar vervolgens start ie zijn auto en krijgt ie exact dezelfde melding![]()
V70 kwaaltje I guess
haha, nee gelukkig niet!flashin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:06:
[...]
Jij bent de eigenaar van deze toch?
[afbeelding]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
[ Voor 5% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-03-2010 20:08 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
[ Voor 26% gewijzigd door Krentenbol op 27-03-2010 20:13 ]
Volgens mij kost het in zijn geval meer dan het apparaat waard is...TKing schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:12:
Heb je intussen de koppeling (?) al vervangen, of niet? Want daardoor kon je hem toch goedkoop krijgen?
EDIT: En is het nu helemaal einde verhaal of ga je toch een poging wagen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 20% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-03-2010 20:20 ]
Volgens mij heeft Tking nog een mooie 240 staanHydraulik-Phunk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:18:
Koppeling heb ik 'n paar maand geleden al vervangen inderdaad.
Denk dat ik de boel wel ga fixen, heb al wat prijzen gekregen en 't valt reuze mee.
Blok loopt nog, dus ik ga er vanuit dat er niet echt schade is. Waar ik nog 't meest tegenop zie is het vervangen van de kachel, da's echt een kutkarwei volgens mij.
Maar ik dacht ik scoor ff een leuke 240 erbij voor weinig, maar nog niet dus
Dat de kosten meer zijn dan de auto waard is denk ik niet, maar ik heb dan ook wel 'n hele strakke prijs gehad destijds. Vergelijkbare auto's zijn nog steeds 3x zo duur als wat ik er voor betaald heb.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Kachelkraan van een 940 (en 740) vervangen is best easy.Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:18:
Koppeling heb ik 'n paar maand geleden al vervangen inderdaad.
Denk dat ik de boel wel ga fixen, heb al wat prijzen gekregen en 't valt reuze mee.
Blok loopt nog, dus ik ga er vanuit dat er niet echt schade is. Waar ik nog 't meest tegenop zie is het vervangen van de kachel, da's echt een kutkarwei volgens mij.
Maar ik dacht ik scoor ff een leuke 240 erbij voor weinig, maar nog niet dus
Dat de kosten meer zijn dan de auto waard is denk ik niet, maar ik heb dan ook wel 'n hele strakke prijs gehad destijds. Vergelijkbare auto's zijn nog steeds 3x zo duur als wat ik er voor betaald heb.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nette bak! Zal ook wel lekker zuinig zijn zeker?Bubbles schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:47:
* Red devil Volvo-rijder meldt zich.
Heb hem eigenlijk al een maandje, maar had niet echt eerder de tijd om even rustig een paar foto's te maken.
Verdere specs: V40 1.9 diesel uit oktober 2000 met 357120km op de teller bij aanschaf. 102pk, halflederen bekleding, metallic zwart, lichtmetalen velgen, speakers en voorbereiding voor autoradio (die ik er inmiddels zelf heb ingebouwd; een Pioneer DEH-600BT, incl. extern microfoontje voor de carkit).
[ Voor 3% gewijzigd door Bubbles op 28-03-2010 17:44 ]
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
*beeeeep*
[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 28-03-2010 20:28 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Hehe, je hebt duidelijk niet opgelet toen ik pakkingen ging bestellenGhostrider schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:27:
$&#*#@^$@% zit nogsteeds te prutsen met mijn nieuwe carbs, sinds ik die nieuwe heb krijg ik em niet goed stationair (veelste hoog) ook dieselt het ding na als een gekbah!
Ben bang dat die langs de oude pakking langs lekt, dus maar ffe een nieuw setje besteld.
[afbeelding]
10euro verzendkosten
spoiler:en getankt voor 1,70 per liter euro98 met loodvervanger
*beeeeep*
Moeten jullie eerst maar eens bovenaan staan in google, en een naam nemen die niet 1 op 1 lijkt op de concurrentBart-Willem schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:45:
Inderdaad, daarom moet je ook bij Scandcar bestellen en niet bij Nordicar.
Ik moet m'n Flashlube-kitje ook nog steeds in m'n Amazon schroeven.
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
scandcar staat rechts bovenaan bij gesponsorde links als je zoekt op bijvoorbeeld "koppakking volvo 240 kopen"Ghostrider schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:15:
[...]
Moeten jullie eerst maar eens bovenaan staan in google, en een naam nemen die niet 1 op 1 lijkt op de concurrent
Daarvoor moet je bij TNT/DHL/UPS zijn.B-lennium schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:49:
scandcar, nordicar..... E-bay of martens
maakt niet uit bij wie maar verzendkosten zijn soms echt debiel hoog.
als ik vanuit hong-kong een pakketje laat versturen (15dollar) dan is de verzendkosten gratis.
het zelfde pakketje binnen nederland versturen kost opeens 8,50 ?
Er staan ook best mooie 164's bij de apk is echt al super lang verlopen...Bart-Willem schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:00:
Jammer dat bij het gros alleen de sleutels ontbreken.Dat kost je sowieso een nieuwe slotset + nieuw contactslot.
Verwijderd
Leuk ding, gefeliciteerd.Hydraulik-Phunk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:49:
[afbeelding]
Hele nette 940 voor 't geld. Wel wat deukjes en krassen maar heb er weinig voor betaald
Staat nu op nagenoeg nieuwe winterbanden, zit nog een set (lelijke) velgen met zomerbanden bij, en een nieuwe voorruit.
Automaat, rijdt echt heerlijk, rolhoes achterin, cupholder in de armsteun
Complete onderhoudshistorie erbij van zo'n €2500,- in de afgelopen 2 jaar waaronder de distririem, remmen, net nieuwe ontsteking en uitlaat etc.
Hopelijk houdt 'ie het even uit, heeft 492K op de teller
Nee zit nog geen M90 inVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:25:
De meeste auto's die bij Domeinen staan is toch wel afgetrapte meuk. En dan gaan ze uiteindelijk ook nog voor idioot hoge bedragen wegWeekje later staan ze voor een nóg hoger bedrag op MP. Heb er ook wel een paar keer ex-KLPD Volvo's zien staan, da's wel grappig
Ook met de aangepaste grill enzo. Blauwe lampjes erin doen, en iedereen gaat voor je aan de kant
![]()
@H-P: wat ga je nu met je oude 940 doen? Zit er een M90 in eigenlijk? Zou wel de perfecte aanzet zijn voor de 5-cilinder in een 240
Idd! M'n 850 kraakte nog meer, en als er iets kraakt is het bijna altijd iets wat in mn reservewiel ligt oid. Blaadjes oid die heel selectief de ene dag of het andere uur wel of juist niet gaan tikken in de kachelfan zijn wel irritant, heb 't bij beide al viel me opBart-Willem schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:07:
Maar 940's kraken nooit van binnen! 740's ook niet trouwens. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.En dat terwijl menig nieuwe auto kraakt en piept als een gek.
M'n Amazon kraakt ook niet, maar da's niet gek met een stalen dashboard (met schuimrubber + vinyl erover).
[ Voor 24% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2010 00:44 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 30-03-2010 01:28 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2010 12:13 ]
H-P de rubberkoning van GoTHydraulik-Phunk schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:03:
Pa heeft de V70 verkocht idd, om er 2 voor terug te kopen.
Youk, ik zal je ook nog ff mailen, heb 't verschrikkelijk druk dus had 't ff laten staan
Die 940, zal ff kijken maar denk niet direct dat ik iets nodig heb. Ik mag niet meer velgen verzamelen in mn garage, heb al 8 sets staan oid
3 sets van de Impala, 2 850 sets, 2 940 sets en nog wat reservewielen en een set van een 142, nog een set 13" lowridervelgen
[ Voor 9% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2010 13:45 ]
Ik heb er 1 gehad voor een 740 en 940. Helaas weggegeven bij een auto.TKing schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:07:
Kun je er bij de 940 geen snowcap opzetten? Midden onder de voorruit:
[afbeelding]
Zijn voor 140's/240's helaas 'op'.
Verwijderd
Is de metallic zwart slechte lak dan?Joopieboy schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:11:
Nette wagen zeg, in een van de meest mooie kleuren, en ook meteen de slechtste lak...
Mmm ik heb ook zwart (v70 MY2005), nog geen last van btw. Wat voor type volvo heb jij dan?Joopieboy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:08:
En behoorlijk, ik heb ze regelmatig met allerlei beschadigingen en doffe ruwe plekken in de lak, de andere metallic kleuren hebben dat een stuk minder...
Ik heb zelf geen volvo, maar op het werk heb ik het dan over C30's t/m S80's, hoewel die laatste vaak wel minder last ervan heeft. Vooral de C30 en vaker ook de S40/V50 heeft er last van.Red devil schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:
[...]
Mmm ik heb ook zwart (v70 MY2005), nog geen last van btw. Wat voor type volvo heb jij dan?
Da's een hele mooie prijs voor een hele mooie autoJoosie200 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:42:
Het afrijden komt in de buurt, vrijdag nog 3 weekjes en maar zien of ik dan al mijn rijbewijs kan aanvragen. Zit nu een beetje naar 740/940´s te kijken, het mooie is dat ik mijn rijbewijs heb na mijn 23ste verjaardag en dat scheelt in de verzekering. I.p.v. 6/7 tientjes ben je 3/4 tientjes voor WA kwijt. Tel er 3/4 tientjes wegenbelasting bij op per maand en vaste lasten zijn grofweg 70. Zo kan ik met een beetje schuiven qua inkomen nog gaan auto rijden ook nog straksZag gisteren een leuke 740 (link: klik) staan. Automaat, half leder/stof, onderhoudhistorie aanwezig e.d.
Hij werkt voor een Volvo dealer en rijdt zelf een Suzuki SwiftRed devil schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:
[...]
Mmm ik heb ook zwart (v70 MY2005), nog geen last van btw. Wat voor type volvo heb jij dan?
Vandaag een swift maar morgen kan hij zijn mening veranderd hebbenTKing schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:47:
[...]
Hij werkt voor een Volvo dealer en rijdt zelf een Suzuki Swift
Oei, een 740 Turbo!Joosie200 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:42:
Het afrijden komt in de buurt, vrijdag nog 3 weekjes en maar zien of ik dan al mijn rijbewijs kan aanvragen. Zit nu een beetje naar 740/940´s te kijken, het mooie is dat ik mijn rijbewijs heb na mijn 23ste verjaardag en dat scheelt in de verzekering. I.p.v. 6/7 tientjes ben je 3/4 tientjes voor WA kwijt. Tel er 3/4 tientjes wegenbelasting bij op per maand en vaste lasten zijn grofweg 70. Zo kan ik met een beetje schuiven qua inkomen nog gaan auto rijden ook nog straksZag gisteren een leuke 740 (link: klik) staan. Automaat, half leder/stof, onderhoudhistorie aanwezig e.d.
Het blijft zijn charmes hebben dat soort oudere auto's.ToolkiT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:10:
[...]
Vandaag een swift maar morgen kan hij zijn mening veranderd hebbenNiks is zo mooi als een echte R19
We zullen zienJoopieboy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:51:
[...]
Ik heb zelf geen volvo, maar op het werk heb ik het dan over C30's t/m S80's, hoewel die laatste vaak wel minder last ervan heeft. Vooral de C30 en vaker ook de S40/V50 heeft er last van.
Verwijderd
Ja met een blok van een Volvo 440 Turbo erinToolkiT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:10:
[...]
Vandaag een swift maar morgen kan hij zijn mening veranderd hebbenNiks is zo mooi als een echte R19
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Een klapperend geluid? Ghehe dat hadden wij 2 weken geleden ook met onze 306 2.0 HDi. Daar was het ook iets met de poelie.backupdevice schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:54:
mmm gisteren ff naar de garage geweest, ik hoorde bij stationair draaien een raar geluid. Nu schijnt mijn poeli ( ofzo iets ) aan vervanging toe te zijn.... Volgende week woensdag gaan ze het onderzoeken. Mocht er wel gewoon mee rijden dus ik maak me niet zoveel zorgen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ehm volgens mij gebruik je de verkeerde smiley hoor..
[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 02-04-2010 17:30 ]
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Reverse Intercooler Piping Kit
ipd’s new reverse intercooler piping kit (RIP kit) reverses the routing of the induction tubing in turbo charged Volvo’s from 1995-1998. ipd’s kit routes the hot turbo air to the top of the intercooler and routes the cool air out the bottom. This change in routing reduces the heat that is inducted into the intercooler outlet air. Since hot air rises, routing the air out the bottom of the intercooler reduces outlet temperature an average 12 degrees centigrade when measured at the throttle body inlet and we were able to run an additional 3 pounds of boost without needing any changes to our tuning.. The ipd RIP kit design is also 14 inches shorter than factory induction routing which results in increased throttle response and less boost lag. Get the most from your turbo Volvo with the ipd reverse intercooler piping kit.
Still the easiest kit available to install, just two pipes and five silicone connectors. Kit comes complete with T bolt clamps and step by step instructions.
[ Voor 20% gewijzigd door Willem op 02-04-2010 18:20 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Jup, staat ook in PartCatalogue5, pagina 11.Ghostrider schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:50:
Ik heb nu me carbs eraf om de nieuwe pakkingen te monteren, maar hoe moet het nou
motorspruitstuk-pakking-hitteschild-pakking-carb
*beeeeep*
I noticed, grappig bestel je 2x een pakkingset. krijg je maar 1 pakking om de carb op je spruitstuk te zetten. Samen met een hitteschild is dat dus te-weinig
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Asus Zenbook i7 256gb
Asus Zenbook i7 256gb
[ Voor 52% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 04-04-2010 16:46 ]
Wat klinken die B30's toch lekkerB-lennium schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:48:
even mn elandrun filmpje spammen
http://www.youtube.com/watch?v=pLsFr3Scymc
het was nat... en elke keer als de baan droog was stond ik in de rij
leuke ervaring!
*beeeeep*
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq