Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.937 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
B-lennium schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:50:
gaat er nog iemand naar de elandrun volgende week? ik ga mn 164 ff over de baan gooien :P
Jij bent de eigenaar van deze toch?
Afbeeldingslocatie: http://www.mamakk.com/wp-content/volvo.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Moet wel aardig gaan met 3 webers :P

Nou ik kan iig weer rijden, ze hebben tijdelijk een iets te korte koppelingskabel gemonteerd....iig volgens de garage kan het niet echt kwaad om zo te rijden......

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
Ghostrider schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:35:

Nou ik kan iig weer rijden, ze hebben tijdelijk een iets te korte koppelingskabel gemonteerd....iig volgens de garage kan het niet echt kwaad om zo te rijden......
Als je koppeling niet slipt is het niet zo heel erg denk ik.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar als er veel spanning op staat is de kans dat 'ie breekt wel veel groter. :P En het is de vraag hoe "vrij" hij ligt. Als 'ie nog redelijk normaal koppelt (niet veel zwaarder ofzo) dan ligt 'ie voldoende vrij. :P

240's kunnen er verrekte gevoelig voor zijn: het komt geregeld voor dat een klant zelf de kabel vervangen heeft maar dat de koppeling sindsdien zwaar gaat. Dan kijk je ff onder de kap en zie je dat ding ergens onderin lekker ingeklemd zitten. :X :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:23:
[...]

Als je koppeling niet slipt is het niet zo heel erg denk ik.
Nee hij slipt niet ;) toevallig hadden ze hem net gebracht toen ik thuis was. Motor was dus warm en ik kon zo goed als meteen flatout >:)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 00:11

Youk

Volvo For Life

Sinds vandaag de accu even uit de 144 gehaald, deze moet eens goed worden bijgeladen, heeft reeds te lang stil gestaan. Maar nu kan ik nergens specs vinden van de accu. Merk is BSI (Battery Services International) en verder staat er nog een nummertje op: E2041D. Maar meer weet ik dus ook niet.

Heb nu even gekeken in mijn 850 staat een accu van 60Ah. En ik heb hier een optimate 4 lader liggen (eigenlijk gekocht voor mijn motor), maar deze kan accu's tot 50Ah laden. Zou ik het er gewoon op kunnen wagen om deze hier op aan te sluiten? Of kan ik op een bepaalde manier teweten komen hoe zwaar de accu is. En dan bedoel ik dus niet op de weegschaal plaatsen hé. :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Is hij groter dan de accu uit je 850 ?

En hoezo bijgeladen? Wil je 144 niet meer starten? Dan kan je toch ff met startkabels aan je 850 hangen?

[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Standaard accu's voor de 140's zijn toch meestal 45Ah? :P Volgens mij kan je sowieso gewoon die lader eraan hangen (al zou de accu 60Ah zijn), alleen duurt 't dan wat langer om 'm vol te laden. :+ Maar pin me er niet op vast. :+

Maar mocht de auto nog rijden: gewoon ff startkabels en de 850 vatten, ding starten en stukje mee rijden. :P Da's sneller dan een aantal uur aan de lader hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 27-03-2010 13:05 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

De accu is even groot als die uit mijn 850, dus mijn vermoeden gaat uit naar een 60Ah.

Starten en rondje rijden is niet echt een optie. De wagen is momenteel niet ingeschreven, dus geen nummerplaat en geen verzekering. Je kan dit een beetje vergelijken met schorsen bij jullie.

Heb hem gisteren wel gestart gekregen met startkabels, maar ik wil gewoon voor de zekerheid de accu eens volledig bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
http://link.marktplaats.nl/330327404 vet!

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.marktplaats.com/kopen/thumbs/3/19/684724627.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.marktplaats.com/kopen/thumbs/a/47/684725370.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.marktplaats.com/kopen/thumbs/e/fd/684752862.jpg
Te laat, deze bolide heeft een nieuwe eigenaar.

Met pijn in mijn hart te koop...

Volvo 122S Hotrod. Rondom verlaagd met progressieve veren (voor 3,5 en achter 2cm), met aan de voorzijde Koni rood en achterzijde monroe schokbrekers. Alle stuurkogels vervangen in de laatste 2 jaar.

Zeer veel aan gebeurd de laatste 3 jaar zoals..

Motorisch:

B20 motor uit een 144 met nieuwe lagers, stalen distributieset, K nokkenas, gereviseerde en getunede "E" kop met grote kleppen en zeer hoge compressie (11 op 1). Tevens voorzien van electrische koelfan (vol-automatisch) een wisselstroom dynamo en een gereviseerde cardanas. Loopt uiteraard alleen op benzine (euro 98) en gaat als een kanon (op betrouwbare wijze door de 2 jaar oude Sachs sportkoppeling en nieuwe koppelingscilinder.
Bij de koop zit ook een standaard B20 kop om hem weer "braaf" en praktisch te maken.

Exterieur:

De auto is ooit kaalgeschuurd (zonder deukjes weg te plamuren etc) en toen direct in 2 kleuren industrielak geblazen. De lak is niet mooi maar wel goed (en erg stoer..) Carrosserie is voor zijn leeftijd in nette staat. Enkele roestblaasjes rond de koplampen en wielkasten en een deur met wat werk is zo'n beetje alles. De motorruimte is smetteloos en ontdaan van nutteloze accessoires. Gèèn roest achter het voorruit rubber! (de meest voorkomende verrassing bij deze auto's) Bumpers zijn niet echt mooi meer.

Interieur:
Niet origineel, maar een puristen auto is het toch al niet..
Geen gordels, moderne kuipstoelen met hoofdsteunen, doe het zelf bekleding in de kleur zwart. JVC head-unit met een hoedenplank vol Magnat audio geweld. Metercluster (nog niet helemaal aangesloten) met oliedruk, watertemp en ampèremeter. Deurpanelen zijn aan vervanging toe.

Verder:
Dikke hoogglans zwarte 17 inch velgen met op maat gemaakte steekadapters (dat alles was niet goedkoop..)
Ook komt er een set standaard wielen bij voor APK of andere doeleinden. Trouwens ook 2 jaar gelden remleidingen van voor naar achteren vervangen en 2 nieuwe (!) remklauwen en schijven gemonteerd.

NADELEN:
Het plan was deze als rijdend project nog eens helemaal aan te pakken, maar mijn eigen bedrijf gaat te hard om daar tijd voor over te houden. Wat moet er nog gebeuren:

-Voor de APK is laswerk ter hoogte van de kriksteun links-voor noodzakelijk.
-De dubbele SU carburateurs hebben ruimte op de gasklep assen waardoor hij valse lucht krijgt. (hij is gewoon rijdbaar en zeer snel, maar loopt een beetje onrustig stationair en geeft wel een eens klap na bij het uitzetten).
-Als je er een showcar van wilt maken zal hij overgespoten moeten worden.

Kortom: Veel hele dure aanpassingen op de meest gewilde Amazon, de 122S 2 deurs van 1968 (dus met de verbeterde draagarmen).

Tja, je mag niet zo rekenen maar aan onderdelen heeft deze mij al ruim €3000,- gekost + de aanschaf van de auto.

De eerste met €2500,-....

[ Voor 73% gewijzigd door ThinkPad op 27-03-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ook komt er een set standaard wielen bij voor APK
:D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:35:

3 webers EN fuel injection nog wel! ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:38:
De accu is even groot als die uit mijn 850, dus mijn vermoeden gaat uit naar een 60Ah.

Starten en rondje rijden is niet echt een optie. De wagen is momenteel niet ingeschreven, dus geen nummerplaat en geen verzekering. Je kan dit een beetje vergelijken met schorsen bij jullie.

Heb hem gisteren wel gestart gekregen met startkabels, maar ik wil gewoon voor de zekerheid de accu eens volledig bijladen.
Grootte zegt niet alles. ;) Vaak komt het redelijk overeen, maar ik zie vaak genoeg huge accu's in een Amazon die maar 45Ah zijn maar op het oog haast net zo groot zijn als die vrachtwagen-accu in m'n 244 diesel. :+

Maar het hoort er eigenlijk op te staan hoeveel Ah het is. Het staat niet op de niet-zichtbare zijkant ? Dat wordt even losschroeven dus. :+ Maar ik vermoed dat je gewoon die lader eraan kan hangen, zolang het maar een 12v-lader is. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Lader is 12V en accu was reeds uit de wagen gehaald. Heb echt nergens een sticker gevonden met meer info. Er staat zelfs nergens op vermeld dat de accu 12V is. 8)7

Mja, momenteel hangt ie toch maar aan de lader, ik hou het een beetje in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
flashin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:06:
[...]

[afbeelding]

;)
Ik ben er volgende week ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Apart, vanmorgen start ik de V70 in de parkeergarage onder hotel in Val Thorens, ding had een week stilgestaan en ik krijg de melding dat ik de motor moet uitzetten wegens te weinig koelvloeistof...ik balen, snapte er al niks van aangezien ie 1500km geleden voor de 160k beurt is geweest. Motor afzetten, 5 minuten later weer starten en weg was de melding :P
Vriend van me die ook een V70 rijdt, maar dan op gas lacht me eerst nog uit, maar vervolgens start ie zijn auto en krijgt ie exact dezelfde melding :D :D

V70 kwaaltje I guess :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kamstra schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27:
Apart, vanmorgen start ik de V70 in de parkeergarage onder hotel in Val Thorens, ding had een week stilgestaan en ik krijg de melding dat ik de motor moet uitzetten wegens te weinig koelvloeistof...ik balen, snapte er al niks van aangezien ie 1500km geleden voor de 160k beurt is geweest. Motor afzetten, 5 minuten later weer starten en weg was de melding :P
Vriend van me die ook een V70 rijdt, maar dan op gas lacht me eerst nog uit, maar vervolgens start ie zijn auto en krijgt ie exact dezelfde melding :D :D

V70 kwaaltje I guess :+
wel goede antrivries gebruikt? misschien een stukje bevroren waardoor de sensor van slag was??
Of door droge lucht statische electriciteit waardoor de ECU van slag is? Mijn ouders hadden dat een keer met hun picasso, heel lijp, de helft van de electrische functies waren van slag.. Dat was ook in een parkeer garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

flashin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:06:
[...]

[afbeelding]

;)
haha, nee gelukkig niet!

ik heb vandaag mijn remsysteem maar eens een upgrade gegeven, een klauw gereviseerd en nieuwe schijven en blokken. wel zo handig :P met de staal gevlochte remslangen en 215 brede banden sta ik nu wel erg snel stil!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ging vanochtend naar 'n mooie 240 kijken (koppakking kapot van de 940), vol verwachting want het verhaal klonk goed. Eigenlijk in de veronderstelling dat ik ermee naar m'n werk zou doorrijden, maar dat ging niet door.
Ding klonk, reed en schakelde erg goed, maar ik vond al wat sludge aan de oliepeilstok toen ik ff checkte onderweg, en er stond redelijk wat druk op de olievuldop.. no go dus.
Erg jammer, want verder was 'ie afgezien van een schade en roest aan de kofferklep nog erg netjes, vooral van binnen. Elektrische ramen, A/C, CC, CV, alarm etc. Maar als 't blokkie niet goed is.. :P

Dus vandaag met de trein naar m'n werk geweest, wat een achteruitgang zeg. Duur, lawaaiig en duur. En duur. Ja, ik zou bijna gemotiveerd raken 'om de auto eens aan de kant te zetten en met de trein te gaan'.. :')

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ih7090.jpg

Dat was z'n laatste puf donderdagavond..

[ Voor 5% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-03-2010 20:08 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Heb je intussen de koppeling (?) al vervangen, of niet? Want daardoor kon je hem toch goedkoop krijgen?
EDIT: En is het nu helemaal einde verhaal of ga je toch een poging wagen?

[ Voor 26% gewijzigd door Krentenbol op 27-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:12:
Heb je intussen de koppeling (?) al vervangen, of niet? Want daardoor kon je hem toch goedkoop krijgen?
EDIT: En is het nu helemaal einde verhaal of ga je toch een poging wagen?
Volgens mij kost het in zijn geval meer dan het apparaat waard is... :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Koppeling heb ik 'n paar maand geleden al vervangen inderdaad.
Denk dat ik de boel wel ga fixen, heb al wat prijzen gekregen en 't valt reuze mee.
Blok loopt nog, dus ik ga er vanuit dat er niet echt schade is. Waar ik nog 't meest tegenop zie is het vervangen van de kachel, da's echt een kutkarwei volgens mij.

Maar ik dacht ik scoor ff een leuke 240 erbij voor weinig, maar nog niet dus :P
Dat de kosten meer zijn dan de auto waard is denk ik niet, maar ik heb dan ook wel 'n hele strakke prijs gehad destijds. Vergelijkbare auto's zijn nog steeds 3x zo duur als wat ik er voor betaald heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-03-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:18:
Denk dat ik de boel wel ga fixen, heb al wat prijzen gekregen en 't valt reuze mee.
Blok loopt nog, dus ik ga er vanuit dat er niet echt schade is. Waar ik nog 't meest tegenop zie is het vervangen van de kachel, da's echt een kutkarwei volgens mij.

Dat de kosten meer zijn dan de auto waard is denk ik niet, maar ik heb dan ook wel 'n hele strakke prijs gehad destijds. Vergelijkbare auto's zijn nog steeds 3x zo duur als wat ik er voor betaald heb.
Volgens mij heeft Tking nog een mooie 240 staan :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:18:

Kachelkraan van een 940 (en 740) vervangen is best easy. :P Tenminste: ik neem aan dat 't je kachelkraan die lekt en niet de kachelradiateur). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

* Bubbles Volvo-rijder meldt zich.

Heb hem eigenlijk al een maandje, maar had niet echt eerder de tijd om even rustig een paar foto's te maken.

De V40 waar ik het eerder al over had, is het dus uiteindelijk geworden. Kosten: 2350 voor de auto, 10-tje voor de tennaamstelling. Heb hem een paar dagen later nog even langs de Volvo-dealer hier in Enschede gebracht omdat het lampje van het SRS-systeem brandde. Dat duidt op een probleem met 1 van de airbags. :X Gelijk er maar een kleine beurt van laten maken, want er waren nog een paar kleine andere mankementjes waar ze naar mochten kijken. Dat was een kleine 300 euro en ik kon een weekje later nog eens langskomen om het ruitenwissermechaniek van 1 van de wissers bij de voorruit te laten vervangen (die hadden ze namelijk niet op voorraad). Die had speling gekregen en beschadigde de motorkap als ik die open of dicht deed. Kostte nog eens een 150 euro. Maar verder rijdt 'ie als een zonnetje. Inmiddels zo'n 4500km mee gereden zonder problemen en haalt 190km/u op de teller in Duitsland. :*)

Verdere specs: V40 1.9 diesel uit oktober 2000 met 357120km op de teller bij aanschaf. 102pk, halflederen bekleding, metallic zwart, lichtmetalen velgen, speakers en voorbereiding voor autoradio (die ik er inmiddels zelf heb ingebouwd; een Pioneer DEH-600BT, incl. extern microfoontje voor de carkit *O* ).

En een paar foto's natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LuK1dyArZ6hA4CmsByFdenUS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oZ9bS598pnXRg401oQDkxZna/thumb.jpg
Hier is de deuk in het portier wel wat te zien. Of ik daar nog wat aan laat doen ben ik nog niet helemaal over uit. De krassen die op de portieren zaten heb ik inmiddels grotendeels kunnen wegwerken met een spuitbus lak. Moet er nog een keertje overheengaan en daarna her en der wat behandelen met Commandant M4 en autowas om de laatste oneffenheden en krasjes eruit te krijgen.

Ohja, en nog even een closeup van de fluffy d20's. B)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fmEFijyMq00jbFEP6IZ2MUfE/thumb.jpg

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Erg nette auto, gefeliciteerd!

Deur uitdeuken word lastig, ik denk dat je beter op de sloop voor een andere deur moet kijken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 18:56
Bubbles schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:47:
* Red devil Volvo-rijder meldt zich.

Heb hem eigenlijk al een maandje, maar had niet echt eerder de tijd om even rustig een paar foto's te maken.

Verdere specs: V40 1.9 diesel uit oktober 2000 met 357120km op de teller bij aanschaf. 102pk, halflederen bekleding, metallic zwart, lichtmetalen velgen, speakers en voorbereiding voor autoradio (die ik er inmiddels zelf heb ingebouwd; een Pioneer DEH-600BT, incl. extern microfoontje voor de carkit *O* ).
Nette bak! Zal ook wel lekker zuinig zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Absoluut. Met de route die ik naar werk rij (grotendeels 80km/u) plus datgene wat ik er privé nog bij doe, heb ik een verbruik van 1:20 :*)
Goed, wegenbelasting is jaarlijks dan wel ~1260 euro (1295kg, diesel), maar met een geschatte 40.000km per jaar haal ik dat er makkelijk uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Bubbles op 28-03-2010 17:44 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Blegh.... iemand heeft m'n spiegelglas uit de linker spiegel van de Volvo gereden.
De spiegel zit op hoofd hoogte, dus hopelijk was het geen fietser :+

Er moesten sowieso al nieuwe/andere spiegels op dus zo'n ramp is het op zich niet.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

$&#*#@^$@% zit nogsteeds te prutsen met mijn nieuwe carbs, sinds ik die nieuwe heb krijg ik em niet goed stationair (veelste hoog) ook dieselt het ding na als een gek :( bah!

Ben bang dat die langs de oude pakking langs lekt, dus maar ffe een nieuw setje besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.volvo-parts.nl/images/0276295-S.jpg

10euro verzendkosten 8)7

spoiler:
en getankt voor 1,70 per liter euro98 met loodvervanger |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 28-03-2010 20:28 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ghostrider schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:27:
$&#*#@^$@% zit nogsteeds te prutsen met mijn nieuwe carbs, sinds ik die nieuwe heb krijg ik em niet goed stationair (veelste hoog) ook dieselt het ding na als een gek :( bah!

Ben bang dat die langs de oude pakking langs lekt, dus maar ffe een nieuw setje besteld.

[afbeelding]

10euro verzendkosten 8)7

spoiler:
en getankt voor 1,70 per liter euro98 met loodvervanger |:(
Hehe, je hebt duidelijk niet opgelet toen ik pakkingen ging bestellen :+
BW heeft toen nog gezegd dat je ook achteraf kan betalen als je alles binnen hebt, dat soort dingen gaan namelijk in een envelop :)

En ik denk dat het voor jou ook tijd wordt om iets van loodvervang rommel in te bouwen ipv iedere keer bij de tank 25c per liter extra te betalen :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Inderdaad, daarom moet je ook bij Scandcar bestellen en niet bij Nordicar. :+

Ik moet m'n Flashlube-kitje ook nog steeds in m'n Amazon schroeven. :$

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:45:
Inderdaad, daarom moet je ook bij Scandcar bestellen en niet bij Nordicar. :+

Ik moet m'n Flashlube-kitje ook nog steeds in m'n Amazon schroeven. :$
Moeten jullie eerst maar eens bovenaan staan in google, en een naam nemen die niet 1 op 1 lijkt op de concurrent ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op zondag 28 maart 2010 @ 21:15:
[...]

Moeten jullie eerst maar eens bovenaan staan in google, en een naam nemen die niet 1 op 1 lijkt op de concurrent ;)
scandcar staat rechts bovenaan bij gesponsorde links als je zoekt op bijvoorbeeld "koppakking volvo 240 kopen" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

scandcar, nordicar..... E-bay of martens :P

maakt niet uit bij wie maar verzendkosten zijn soms echt debiel hoog.
als ik vanuit hong-kong een pakketje laat versturen (15dollar) dan is de verzendkosten gratis.

het zelfde pakketje binnen nederland versturen kost opeens 8,50 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/317jjvd.jpg

*D

Hele nette 940 voor 't geld. Wel wat deukjes en krassen maar heb er weinig voor betaald :P
Staat nu op nagenoeg nieuwe winterbanden, zit nog een set (lelijke) velgen met zomerbanden bij, en een nieuwe voorruit.
Automaat, rijdt echt heerlijk, rolhoes achterin, cupholder in de armsteun 8)
Complete onderhoudshistorie erbij van zo'n €2500,- in de afgelopen 2 jaar waaronder de distririem, remmen, net nieuwe ontsteking en uitlaat etc.
Hopelijk houdt 'ie het even uit, heeft 492K op de teller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

B-lennium schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:49:
scandcar, nordicar..... E-bay of martens :P

maakt niet uit bij wie maar verzendkosten zijn soms echt debiel hoog.
als ik vanuit hong-kong een pakketje laat versturen (15dollar) dan is de verzendkosten gratis.

het zelfde pakketje binnen nederland versturen kost opeens 8,50 ?
Daarvoor moet je bij TNT/DHL/UPS zijn. :+ Wij versturen nu alles via UPS omdat met name naar het buitenland toe dat veel goedkoper is. Een pakket dat naar Denemarken of Duitsland moet is in de praktijk goedkoper dan in Nederland. :X Als je in Nederland een dik contract afsluit met TNT of UPS dan is het verzenden van een pakket 5 Euro, maar per pakket komt daar een toeslag op voor het inscannen van het etiket ( :? ) en da's al iets van 50 cent extra. Ook zit je met ophaalservice dat standaard 550 ex. BTW per maand kost. :/ Vervolgens heb je nog brandstoftoeslagen en dat soort kul en zit je dus al gauw op 8-9 Euro per pakket. Inderdaad: het postkantoor is veel goedkoper (6,75 per pakket) maar dan heb je als nadeel dat je aan openingstijden gebonden bent en elke keer op en neer moet rijden + in de rij staan etc. Zo zie je maar wat voor verschil er zit tussen particulier en zakelijk. :X Je zou toch verwachten dat je als grootafnemer flinke korting krijgt. Niet dus. :/

Leve de Hollandse handelsgeest. :')

Edit: @ hierboven: gave 940! :9 Automaten ftw, maar dat wist je al. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

@ HP

Hoeveel plek heb jij thuis zodat je een 940 als tijdelijke wagen koopt :P wat is er mis met een golf voor even? haha leuke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Genoeg :P

En kleine auto's zijn veelal duurder, plus dat ik bekend ben met alle tikjes en kraakjes van die Volvo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar 940's kraken nooit van binnen! 740's ook niet trouwens. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. :P En dat terwijl menig nieuwe auto kraakt en piept als een gek. :X M'n Amazon kraakt ook niet, maar da's niet gek met een stalen dashboard (met schuimrubber + vinyl erover). :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Niet slecht als auto voor erbij d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Iemand deze schoonheid gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_sites/objects/f22/32k/cc6da8961a69cda275b822f417fa0/7033.jpg

http://www.domeinenrz.nl/...pamount=25&meerfotos=7033

Staat bij de Domeinen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Staan meer mooie auto's op. Jammer dat ze allemaal op benzine zijn en die ene die wel op LPG is, komt uit '88 :')
Afbeeldingslocatie: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_sites/objects/b63/32k/1f186a7c64d22f401da717bb2a8ff/7030.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_sites/objects/133/32k/ffe166b78e14b8ec9ebf0237c4772/7178.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jammer dat bij het gros alleen de sleutels ontbreken. :P Dat kost je sowieso een nieuwe slotset + nieuw contactslot. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waar komen zulk soort auto's nou vandaan dan? Criminele onderwereld ofzo ?

* ThinkPad begrijpt dat "Domeinen" gedoe niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Kan ook gewoon als gevolg van betalingsachterstand zijn volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Die 740 estate van de Domeinen lijkt wel uit het water gevist te zijn :P.

De spullen die de Domeinen verkoopt kunnen overal vandaan komen: spullen die in beslag zijn genomen omdat de eigenaar een belastingschuld had, dingen die in beslag zijn genomen bij criminelen/als gevolg van criminele activiteiten, goederen die door de overheid zijn gebruikt en die verkocht moeten worden (overheidsdiensten mogen zelf hun bijvoorbeeld afgedankte auto's niet verkopen), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:00:
Jammer dat bij het gros alleen de sleutels ontbreken. :P Dat kost je sowieso een nieuwe slotset + nieuw contactslot. :P
Er staan ook best mooie 164's bij de apk is echt al super lang verlopen...
Foute volvohandelaar of foute bestuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste auto's die bij Domeinen staan is toch wel afgetrapte meuk. En dan gaan ze uiteindelijk ook nog voor idioot hoge bedragen weg 8)7 Weekje later staan ze voor een nóg hoger bedrag op MP. Heb er ook wel een paar keer ex-KLPD Volvo's zien staan, da's wel grappig :P Ook met de aangepaste grill enzo. Blauwe lampjes erin doen, en iedereen gaat voor je aan de kant >:)

@H-P: wat ga je nu met je oude 940 doen? Zit er een M90 in eigenlijk? Zou wel de perfecte aanzet zijn voor de 5-cilinder in een 240 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:49:
[afbeelding]

*D

Hele nette 940 voor 't geld. Wel wat deukjes en krassen maar heb er weinig voor betaald :P
Staat nu op nagenoeg nieuwe winterbanden, zit nog een set (lelijke) velgen met zomerbanden bij, en een nieuwe voorruit.
Automaat, rijdt echt heerlijk, rolhoes achterin, cupholder in de armsteun 8)
Complete onderhoudshistorie erbij van zo'n €2500,- in de afgelopen 2 jaar waaronder de distririem, remmen, net nieuwe ontsteking en uitlaat etc.
Hopelijk houdt 'ie het even uit, heeft 492K op de teller :P
Leuk ding, gefeliciteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:25:
De meeste auto's die bij Domeinen staan is toch wel afgetrapte meuk. En dan gaan ze uiteindelijk ook nog voor idioot hoge bedragen weg 8)7 Weekje later staan ze voor een nóg hoger bedrag op MP. Heb er ook wel een paar keer ex-KLPD Volvo's zien staan, da's wel grappig :P Ook met de aangepaste grill enzo. Blauwe lampjes erin doen, en iedereen gaat voor je aan de kant >:)

@H-P: wat ga je nu met je oude 940 doen? Zit er een M90 in eigenlijk? Zou wel de perfecte aanzet zijn voor de 5-cilinder in een 240 :P
Nee zit nog geen M90 in :P

Ga 'm eerst ff schorsen (goedkoper dan een maand belasting tenslotte), en dan een nieuwe d-riem en koppakking e.d.
Ik weet dat 'ie verder OK en netjes is, schokdempers, koppeling, remmen etc zijn nog relatief recent.
Daarna ff de keus maken of ik mn groene of grijze hou :P
Vandaag 'n redelijk stuk gereden op de A1, en hij (de groene) is lekker vlot iig. De radio 'got beat' (dubstep, je weets :P) en hij voelt ook lekker stabiel aan.
Van buiten is 'ie alleen wel wat bekrast (Amsterdam..) hier en daar, en niet verlaagd zoals mn grijze.
Ach.. :P
Bart-Willem schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:07:
Maar 940's kraken nooit van binnen! 740's ook niet trouwens. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. :P En dat terwijl menig nieuwe auto kraakt en piept als een gek. :X M'n Amazon kraakt ook niet, maar da's niet gek met een stalen dashboard (met schuimrubber + vinyl erover). :+
Idd! M'n 850 kraakte nog meer, en als er iets kraakt is het bijna altijd iets wat in mn reservewiel ligt oid. Blaadjes oid die heel selectief de ene dag of het andere uur wel of juist niet gaan tikken in de kachelfan zijn wel irritant, heb 't bij beide al viel me op :P

Grappig trouwens, kwam erachter dat m'n pa vandaag ook een groene '98er 945 Turbo heeft gekocht 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die blaadjes moet je er wel uit zien te krijgen voordat de kachelmotor doorfikt. Da's namelijk de grootste oorzaak dat die dingen het begeven. :+ Wat ik meestal doe is gewoon naar zo'n plaatselijke grote wasstraat rijden waar ze van die krachtige stofzuigers hebben. Even goed op alle ventilatieroosters zetten en binnen no time is al die troep (en stof) er compleet uit. :P Kan je meteen heel de auto spik & span maken! :Y)

Heeft je pa die V70 niet meer? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 30-03-2010 01:28 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Kun je er bij de 940 geen snowcap opzetten? Midden onder de voorruit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/um5JRbNEkZCE1eGDWJpYIwww/thumb.jpg
Zijn voor 140's/240's helaas 'op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@HP: soms nog reserveonderdelen nodig? Heb dit gevonden op een paar kilometer van mijn deur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Pa heeft de V70 verkocht idd, om er 2 voor terug te kopen.

Youk, ik zal je ook nog ff mailen, heb 't verschrikkelijk druk dus had 't ff laten staan :P
Die 940, zal ff kijken maar denk niet direct dat ik iets nodig heb. Ik mag niet meer velgen verzamelen in mn garage, heb al 8 sets staan oid :+
3 sets van de Impala, 2 850 sets, 2 940 sets en nog wat reservewielen en een set van een 142, nog een set 13" lowridervelgen :+

[ Voor 18% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:03:
Pa heeft de V70 verkocht idd, om er 2 voor terug te kopen.

Youk, ik zal je ook nog ff mailen, heb 't verschrikkelijk druk dus had 't ff laten staan :P
Die 940, zal ff kijken maar denk niet direct dat ik iets nodig heb. Ik mag niet meer velgen verzamelen in mn garage, heb al 8 sets staan oid :+
3 sets van de Impala, 2 850 sets, 2 940 sets en nog wat reservewielen en een set van een 142, nog een set 13" lowridervelgen :+
H-P de rubberkoning van GoT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nu ik dat zo uittyp begrijp ik ook ineens 'n stuk beter waarom er altijd zo weinig bergruimte is in de schuur :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-03-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Binnenkort ophalen *O*

S40 2.4

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/6950/volvob.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nette wagen zeg, in een van de meest mooie kleuren, en ook meteen de slechtste lak... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:07:
Kun je er bij de 940 geen snowcap opzetten? Midden onder de voorruit:
[afbeelding]
Zijn voor 140's/240's helaas 'op'.
Ik heb er 1 gehad voor een 740 en 940. Helaas weggegeven bij een auto. :X Ik moet wel zeggen dat ze veel minder mooi zijn dan bij een 240: er zitten uitsparingen op voor de ruitenwisser-asjes en dat ziet er ultra-knullig uit. :')

@ HP: wat heeft je pa nog meer gekauft dan? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Geloof een Fiat Dinges voor mn moeder.

Maar damn, wat rijdt die 940 lekker. Alleen schakelt 'ie soms heel snel vind ik, vooral de lock-up komt vrijwel direct achter de laatste trap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Laatste trap is bij rustig rijden rond de 80, en de lock-up bij 85/90 dus dat kan wel kloppen. :P

Mocht het allemaal te snel volgen op elkaar, dan moet je even de afstelling van de kickdown-kabel nakijken. Maar da's allemaal niet heel spannend. :P Zo'n ZF schakelt normaal gesproken pas rond de 3000 toeren geloof ik (weer even geleden dat ik met een ZF gereden heb ;( ). Wel superdegelijke automaten verder! 1000x beter dan de AW71's (dat zijn best kakdingen) en de latere automaten van dd 850 en 960. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:11:
Nette wagen zeg, in een van de meest mooie kleuren, en ook meteen de slechtste lak... :+
Is de metallic zwart slechte lak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En behoorlijk, ik heb ze regelmatig met allerlei beschadigingen en doffe ruwe plekken in de lak, de andere metallic kleuren hebben dat een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 18:56
Joopieboy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:08:
En behoorlijk, ik heb ze regelmatig met allerlei beschadigingen en doffe ruwe plekken in de lak, de andere metallic kleuren hebben dat een stuk minder...
Mmm ik heb ook zwart (v70 MY2005), nog geen last van btw. Wat voor type volvo heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het afrijden komt in de buurt, vrijdag nog 3 weekjes en maar zien of ik dan al mijn rijbewijs kan aanvragen. Zit nu een beetje naar 740/940´s te kijken, het mooie is dat ik mijn rijbewijs heb na mijn 23ste verjaardag en dat scheelt in de verzekering. I.p.v. 6/7 tientjes ben je 3/4 tientjes voor WA kwijt. Tel er 3/4 tientjes wegenbelasting bij op per maand en vaste lasten zijn grofweg 70. Zo kan ik met een beetje schuiven qua inkomen nog gaan auto rijden ook nog straks :) Zag gisteren een leuke 740 (link: klik) staan. Automaat, half leder/stof, onderhoudhistorie aanwezig e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Red devil schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:
[...]

Mmm ik heb ook zwart (v70 MY2005), nog geen last van btw. Wat voor type volvo heb jij dan?
Ik heb zelf geen volvo, maar op het werk heb ik het dan over C30's t/m S80's, hoewel die laatste vaak wel minder last ervan heeft. Vooral de C30 en vaker ook de S40/V50 heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Joosie200 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:42:
Het afrijden komt in de buurt, vrijdag nog 3 weekjes en maar zien of ik dan al mijn rijbewijs kan aanvragen. Zit nu een beetje naar 740/940´s te kijken, het mooie is dat ik mijn rijbewijs heb na mijn 23ste verjaardag en dat scheelt in de verzekering. I.p.v. 6/7 tientjes ben je 3/4 tientjes voor WA kwijt. Tel er 3/4 tientjes wegenbelasting bij op per maand en vaste lasten zijn grofweg 70. Zo kan ik met een beetje schuiven qua inkomen nog gaan auto rijden ook nog straks :) Zag gisteren een leuke 740 (link: klik) staan. Automaat, half leder/stof, onderhoudhistorie aanwezig e.d.
Da's een hele mooie prijs voor een hele mooie auto :)
Red devil schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:
[...]

Hij werkt voor een Volvo dealer en rijdt zelf een Suzuki Swift ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TKing schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:47:
[...]
Hij werkt voor een Volvo dealer en rijdt zelf een Suzuki Swift ;)
Vandaag een swift maar morgen kan hij zijn mening veranderd hebben ;) Niks is zo mooi als een echte R19 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joosie200 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:42:
Oei, een 740 Turbo! :9 Da's wel erg tof, zeker icm automaat. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:10:
[...]

Vandaag een swift maar morgen kan hij zijn mening veranderd hebben ;) Niks is zo mooi als een echte R19 :+
Het blijft zijn charmes hebben dat soort oudere auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Joopieboy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:51:
[...]

Ik heb zelf geen volvo, maar op het werk heb ik het dan over C30's t/m S80's, hoewel die laatste vaak wel minder last ervan heeft. Vooral de C30 en vaker ook de S40/V50 heeft er last van.
We zullen zien :) ... het is wel de mooiste kleur die er is imo. Had er ook een in het rood gezien, maar dan vallen die stootlijsten meteen weer zo overdreven op. En in het ijsblauw enzo is al helemaal niets. Ik had van dat BMW grijs ook wel leuk gevonden, maar die zie je niet zo heel veel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:10:
[...]

Ja met een blok van een Volvo 440 Turbo erin :)

Da kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Klopt, alleen is dat Volvoblok niet van Volvo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 17:36

backupdevice

No Risk , Full Push

mmm gisteren ff naar de garage geweest, ik hoorde bij stationair draaien een raar geluid. Nu schijnt mijn poeli ( ofzo iets ) aan vervanging toe te zijn.... Volgende week woensdag gaan ze het onderzoeken. Mocht er wel gewoon mee rijden dus ik maak me niet zoveel zorgen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:54:
mmm gisteren ff naar de garage geweest, ik hoorde bij stationair draaien een raar geluid. Nu schijnt mijn poeli ( ofzo iets ) aan vervanging toe te zijn.... Volgende week woensdag gaan ze het onderzoeken. Mocht er wel gewoon mee rijden dus ik maak me niet zoveel zorgen.
Een klapperend geluid? Ghehe dat hadden wij 2 weken geleden ook met onze 306 2.0 HDi. Daar was het ook iets met de poelie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 17:36

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou geen klapperend geluid...... Maar weten Woensdag meer.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TKing schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:30:
Klopt, alleen is dat Volvoblok niet van Volvo :+
Neej, van renault :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:19
Ehm volgens mij gebruik je de verkeerde smiley hoor.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Zo, straks gepolijste RIP kit ophalen 8) En de 850 rijdt _stuk-ken_ beter op RON98... wereld van verschil.
Ook in de portomonnee helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hoeft niet hoor, het kan zijn dat die op RON98 minder verbruikt en op die manier dus compenseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Maar hij loopt stukken beter op 98 :)

Ook de RIP kit binnen. Oud (net gelast):
Afbeeldingslocatie: http://klanten.helder-reclame.nl/rvspijp.jpg

Nieuw :o Ontbraamt en gepolijst
Afbeeldingslocatie: http://img145.yfrog.com/img145/7725/b0h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img411.yfrog.com/img411/2036/nm3a.jpg

Volgende week maar even monteren

[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 02-04-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 00:33

kraats

Ik rol

Mooi buisje.. Maarre.. hoe werkt een reversed intercooler eigenlijk? 'k heb gegoogled, maar geen duidelijke uitleg gevonden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19
Ik vind, nu ik sleutel aan de S40, ook verdacht veel Renault-logo's onder de motorkap.

Het is toch wat :P

Maar goed, waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Reverse Intercooler Piping Kit

ipd’s new reverse intercooler piping kit (RIP kit) reverses the routing of the induction tubing in turbo charged Volvo’s from 1995-1998. ipd’s kit routes the hot turbo air to the top of the intercooler and routes the cool air out the bottom. This change in routing reduces the heat that is inducted into the intercooler outlet air. Since hot air rises, routing the air out the bottom of the intercooler reduces outlet temperature an average 12 degrees centigrade when measured at the throttle body inlet and we were able to run an additional 3 pounds of boost without needing any changes to our tuning.. The ipd RIP kit design is also 14 inches shorter than factory induction routing which results in increased throttle response and less boost lag. Get the most from your turbo Volvo with the ipd reverse intercooler piping kit.

Still the easiest kit available to install, just two pipes and five silicone connectors. Kit comes complete with T bolt clamps and step by step instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Volvo en Renault doen veel aan ruilen. In de 2.5 Safrane van Renault zit een Volvo motor bijvoorbeeld.
Inderdaad, waarom opnieuw het wiel uitvinden.. :) Uiteraard ook bekend om de VAG TDI blokken die ze in de V70 hebben gebruikt.

Overigens komt die RVS pijp in de plaats van deze.

[ Voor 20% gewijzigd door Willem op 02-04-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb nu me carbs eraf om de nieuwe pakkingen te monteren, maar hoe moet het nou

motorspruitstuk-pakking-hitteschild-pakking-carb :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ghostrider schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:50:
Ik heb nu me carbs eraf om de nieuwe pakkingen te monteren, maar hoe moet het nou

motorspruitstuk-pakking-hitteschild-pakking-carb :?
Jup, staat ook in PartCatalogue5, pagina 11. ;)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:50:
[...]

Jup, staat ook in PartCatalogue5, pagina 11. ;)
I noticed, grappig bestel je 2x een pakkingset. krijg je maar 1 pakking om de carb op je spruitstuk te zetten. Samen met een hitteschild is dat dus te-weinig

Maar goed, het zit erop. Ding draait als een _zonnetje_ echt ge-weldig. en gaat ook direct uit ipv nadieselen :9

Maar, 1 bout van het inlaatspruitstuk draait mee als ik daar een moer op draai. 1 carb zit dus zegmaar met 3 moeren vast ongeveer. Wie weet hoe ik dat kan fixen ? toen ik alles eraf had had ik em met een bout vrij strak gedraait maar alsnog is die losgegaan :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

FotoAlert !!! 8)

Eindlijk eens wat tijd gevonden om de foto's van mijn 144 bij elkaar te zoeken.

Even om weer te geven hoe die vroeger was enkele foto's die ik gekregen heb van de vorige eigenaar:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-05.jpg

Volgende zijn genomen tijdens de las werken:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-07.jpg

Vanaf hier begon het schuren plamuren en uiteindelijk spuiten:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-14.jpg

Stilaan beginnen met de heropbouw (dit was ergens september vorig jaar ongeveer):
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-18.jpg

Wat is het toch koud geweest afgelopen winter:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-20.jpg

Even andere schoenen passen: :9~
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-23.jpg

En de donor:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bjorn.blommaert/Volvo144/Volvo144-24.jpg

Volgens mij echt wel knap met die velgen. Alleen zit ik blijkbaar vooraan met een probleem. Het afdekkapje past namelijk niet meer. Het gat voor de wielnaaf is net iets te goed gevuld heb ik de indruk. Maar eens kijken of daar iets aan kan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik maar eens zoeken naar een V70 eerste model of een V70 2e model station in diesel uitvoering.

Mocht iemand er een hebben en er vanaf willen... even laten weten aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Velgen staan zeer goed :9 Mocht je nog iets missen moet je even roepen. Wij hebben op het moment nog anderhalve sloper staan en 2-3 auto's aan onderdelen op zolder liggen O-)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hg6Fblzgju4Qi3mLhFPZ0diB/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/34do5zb.jpg
Ffe een foto op bovenstaand verhaal:
Die bout hier met het pijltje zit bij mij vrij los, kan me carb daardoor niet goed vaszetten. Graag tips hoe ik die kan vastzetten :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Is dat ding nog wel goed? :P Die dingen hebben ook niet het eeuwig leven. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Los als in ? Als de draad niet meer goed vast zit in het spruitstuk; 2 moeren erop draaien en vast zetten tegen elkaar, dan met een sleutel over beide moeren het draadeind er weer vast in draaien.
Als de draad in het spruitstuk uitgelubberd is kan je er wellicht een grotere draad in tappen, of een helicoil in (laten) zetten. Als 't meevalt kan je nog eens op zoek gaan naar een goede Loctite, bij de speciaalzaken hebben ze vaak wel overzichten van alle soorten Loctite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bedankt voor het advies, daar kan ik even mee bezig.

Het lijkt erop alsof die gewoon los is gegaan bij het verwisselen van de carbs.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dan moet 't met die 2 moertjes erop wel lukken :)

Nog ff een picje van de gebroeders:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_0639.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 04-04-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

even mn elandrun filmpje spammen :P