Net toen ik naar werk ging - ga normaal met de fiets - even naar de auto gegaan en ja hoor, er stond nog een lampje aan.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Update: probleem niet opgelost.-tom-562 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:54:
[...]
Probleem opgelost (voor nu dan). Het was idd de accu, nadat ik de accu gevonden had (wie heeft bedacht om dat ding achterin te stoppen...) hebben we hem aan een andere auto gehanden. Ff een paar minuten laten laden, en daarna startte hij gewoon. Morgen even checken of 'ie het weer doet, en ff een andere accu zien te scoren.
Ja, de accu was leeg, maar dat kwam omdat we hem te vaak hadden gestart.
Auto start nu heel soms nog... Volgens mij is de startmotor deaud. Je hoort de startmotor draaien, maar ik heb het idee dat de solenoid niet bekrachtigt wordt. Soms wel en dan draait de motor enkele omwentelingen (maar start dan niet, het is sowieso een lastige starter). Na 10 minuten te wachten (anders trekken we de accu zo leeg) en nog wat proberen start hij na veel pijn en moeite wel.
Mss de startmotor maar eens uit elkaar halen
Vaak bu'j te bang!
Euh het gaat om de aansluitingen van de kabelboom etc. Dan zou je gigantisch veel over moeten zetten.Youk schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:03:
Teller is er een met wijzertjes![]()
Dus dan zou ik het complete dashboard ook moeten kunnen overzetten. Zou dan wel mijn tellers behouden, zo blijft de km stand perfect kloppen. Gaat (nog maar) richting de 180K.
Tenzij er iemand interesse heeft in een beige lederen interieur en een LPG installatie?
Het 850 forum was ik ondertussen ook al aan het bekijken en al wat nuttige info gevonden, maar nog niet echt de antwoorden op mijn vragen. Eerst maar eens wat meer tijd er in steken.
In ieder geval dit weekend nog naar een classieker beurs in Antwerpen. Ben eens benieuwd wat er van Volvo's gaat staan.
Mooi klaar mee dus! Is dat nog te fixen, of wordt dat een nieuwe set koplampen? Bij het laatste; kent er nog iemand een degelijk adresje of sloop? In de omgeving van Noord Limburg lijkt het namelijk vrij mager gesteld te zijn met Volvo-onderdelen (welke dan natuurlijk niet van de dealer afkomen
Je kunt proberen met een stok / bezemsteel op de startmotor te tikken / kloppen als je erbij kan. Als hij dan wel ineens oppakt weet je dat het aan de startmotor ligt.-tom-562 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:44:
[...]
Update: probleem niet opgelost.
Ja, de accu was leeg, maar dat kwam omdat we hem te vaak hadden gestart.
Auto start nu heel soms nog... Volgens mij is de startmotor deaud. Je hoort de startmotor draaien, maar ik heb het idee dat de solenoid niet bekrachtigt wordt. Soms wel en dan draait de motor enkele omwentelingen (maar start dan niet, het is sowieso een lastige starter). Na 10 minuten te wachten (anders trekken we de accu zo leeg) en nog wat proberen start hij na veel pijn en moeite wel.
Mss de startmotor maar eens uit elkaar halen
[/beunhaas oplossing]
www.onderdelenlijn.nl werkt perfect, was op zoek naar achterlichten voor een Renault Espace, om 22:00 's avonds een aanvraag ingevoerd, en volgende ochtend om 8:00 al 6 mailtjes van verschillende bedrijven dat ze wat hadden liggen. De meeste bedrijven kunnen de onderdelen ook wel opsturen.Bastiaan schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:59:
Fraai is dat! Vraag me niet hoe ik het gedaan heb, maar bij het vervangen van de dimlichten zijn ook aan beide kanten stelschroeven overleden. Nou heb ik inmiddels al gezien dat dat bij de V40 (phase I) een kwaal lijkt.
Mooi klaar mee dus! Is dat nog te fixen, of wordt dat een nieuwe set koplampen? Bij het laatste; kent er nog iemand een degelijk adresje of sloop? In de omgeving van Noord Limburg lijkt het namelijk vrij mager gesteld te zijn met Volvo-onderdelen (welke dan natuurlijk niet van de dealer afkomen).
Ik zou overigens niet je telefoonnummer erbij zetten, dan word je platgebeld
Wat wel handig is, ze noemen ook gelijk hun prijs dus je kunt de goedkoopste uitzoeken.
[ Voor 87% gewijzigd door ThinkPad op 06-03-2010 17:40 ]

[ Voor 183% gewijzigd door ThinkPad op 06-03-2010 17:39 ]
Ach als je de plaatselijke garage's in de VAE ziet is dat nog wel op niveau hoorThinkPadd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:36:
[...]
Je kunt proberen met een stok / bezemsteel op de startmotor te tikken / kloppen als je erbij kan. Als hij dan wel ineens oppakt weet je dat het aan de startmotor ligt.
\[/beunhaas oplossing]
Vaak bu'j te bang!
Had een fietspomp van Profile (25 euro) en deze bandenspanningsmeter (kun je ook gebruiken voor profieldiepte van je band te meten)

M.b.t. de drukmeter van de fietspomp grofweg de druk instellen en vervolgens afstellen met de bandenspanningsmeter (precies op 0.05 bar).
Zitten hier geen pompstations in de buurt die banden oppompen.

Vandaag naar Edam gereden voor een proefrit in een V40 1.9D 115pk met 160000 km op de teller. Naja auto werd voor me uit de parkeerplaats gereden, ik ga zitten en wat me meteen opviel was een enorm trillend stuur bij stationair draaien. Je zag het volvo logo op het stuur gewoon bewegen... Geen goed teken en toen had ik hem eigenlijk al afgeschreven maar toch een stukje wezen rijden.
Tijdens de 1e 100 meter dachten zowel ik als mijn moeder dat we een lekke voorband linksvoor hadden. Dus auto aan de kant, hmm geen lekke band. Dit kwam dus ergens van links-voor in de auto. Geen idee wat het precies was maar het klonk op elke snelheid van 0-80 _niet_ goed..... De remmen waren ook compleet op. Als je remde gebeurde er de 1e 10cm van het rempedaal niets om de laatste 1 cm met horten en stoten tot stilstand te komen, volgens mij zijn de remschijven op.... Ow en het dashboard zat links een stuk losse dan rechts... Lijkt me ook niet goed

Dus wij terug, de garage-meneer vroeg hoe het was, dus ik deze punten opgenoemd. Nou hij had er zelf niet ingereden maar vond het een raar verhaal. Zeker omdat ik zo zonder een brug kon zeggen dat de remmen versleten waren.... Dus deze garage vaarwel gezegd en met een stom gevoel naar huis....
Volgens mij is die auto door de vorige eigenaar echt compleet getrashed... Zoooo jammer, de auto zag er zo vet uit
NEXT!
Iemand nog een v40 115pk diesel met ~180k op de teller over?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Wellicht importeren?Atlas schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:07:
Iemand nog een v40 115pk diesel met ~180k op de teller over?
Wat komen daar nog voor kosten bij?
En waarom ontbreken daar overal de voorlamp-wissers?
Andere modellen?
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Geen idee m.b.t. de voorlamp-wissersAtlas schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:37:
Dat is ook best wel een leuke optie
Wat komen daar nog voor kosten bij?
En waarom ontbreken daar overal de voorlamp-wissers?
Andere modellen?
Ga naar www.bpmberekenen.com en vul daar nieuwwaarde in enzo. Voor een v40 uit juli 2000 met nieuwwaarde 30k (gokje, ws veel lager), betaal je iets meer dan 500 euro aan bpm.
Idd, is dat ongeveer je budget? Dan is er wel het e.e.a. mogelijk ja
Jup, voor zo'n auto wel.Red devil schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:47:
[...]
Idd, is dat ongeveer je budget? Dan is er wel het e.e.a. mogelijk ja
Enige jammer is dat hij 800km verderop zit....

S60 geen optie?Atlas schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:05:
[...]
Jup, voor zo'n auto wel.
Enige jammer is dat hij 800km verderop zit....Dus dat wordt een beetje lastig.....

De meest basic uitvoering volgens mij (originele cassettespeler zit erin, en geen cruise control
Vaak bu'j te bang!
Nice-tom-562 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 08:39:
Hoewel we hem de afgelopen week flink vervloekt hebben, post ik hem toch maar. Onze Ovlov V70 voor in de emiraten![]()
[afbeelding]
Maarruh, drempels midden op de snelweg? Wat heeft dat te betekenen?
Vaak bu'j te bang!
Het duurde evenSparhawk schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:33:
![]()
![]()
Woei, ik heb eindelijk een Volvo V70
![]()
![]()
![]()
Plaatjes volgen, me is![]()

V70, 2.4T,ocean race edition 100.000 km op de teller
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Mooie uitvoering, sowieso zijn die ocean race versies om te kwijlen. Nog meer pics?Sparhawk schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:00:
[...]
Het duurde evenmaar hier is ie dan
[afbeelding]
V70, 2.4T,ocean race edition 100.000 km op de teller
Wat ligt er onder trouwens, 15" of niet?
Heb ik zelf ook, snap nog steeds niet waarom dat maar 15" is en niet 16 of 17.. maar goed
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
knalrode T4
http://suchen.mobile.de/f...?id=119452824&origin=PARK
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Duurde even, maar bij deze: (Beide plaatjes zijn klikbaar)Red devil schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:05:
[...]
Mooie uitvoering, sowieso zijn die ocean race versies om te kwijlen. Nog meer pics?

en

Als er op de band R16 staat, is het 16" tochkamstra schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:06:
nice
Wat ligt er onder trouwens, 15" of niet?
Heb ik zelf ook, snap nog steeds niet waarom dat maar 15" is en niet 16 of 17.. maar goed

In dat geval dus 16"
Iets heel anders trouwens, ik ben er in geslaagd de ophanging van mijn tankklepje te slopen. Dit is een plastic geval waar een soort metalen grote paperclip inklikt, die ook aan de tankdop vast zit. Weet iemand misschien hoe dat heet, en waar je dan online kan fixxen?
[ Voor 14% gewijzigd door Sparhawk op 14-03-2010 17:33 ]

We hebben al jarenlang een S80 en die bevalt prima. Mede wegens geziensuitbreiding moest er een grotere auto bijkomen, daarom hebben we een V70 uit Duitsland geïmporteerd. De S80 is behoorlijk goed uitgerust, waardoor we tamelijk hoge eisen hadden aan de uitrusting van de V70. Nu beschikken we over 2x climate control, 2x lederen bekleding, 2x Volvo navigatie + audio, 2x automaat, 8x winterband, 2x stoelverwarming, 2x geïntegreerde Volvo carkit.
De V70 heeft trouwens wel de ultieme wintergadget, zeker in deze koude winter: parkeerverwarming

Een goede grap mag vrienden kosten.
Ooit gehad met de S80. Ik heb het plastic netjes met secondenlijm weer op zijn plaats geplakt en het klepje werkt sindsdien als minstens twee jaar weer naar behoren.Sparhawk schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:25:
[...]
Iets heel anders trouwens, ik ben er in geslaagd de ophanging van mijn tankklepje te slopen. Dit is een plastic geval waar een soort metalen grote paperclip inklikt, die ook aan de tankdop vast zit. Weet iemand misschien hoe dat heet, en waar je dan online kan fixxen?
Wat een coole plek voor een life-hammer!Sparhawk schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:25:
[...]
Duurde even, maar bij deze: (Beide plaatjes zijn klikbaar)
Bij mij is dat zwarte uitsteekseltje echt weg, dus ik moet een nieuw stukje plastic hebben....tomatoman schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:40:
[...]
Ooit gehad met de S80. Ik heb het plastic netjes met secondenlijm weer op zijn plaats geplakt en het klepje werkt sindsdien als minstens twee jaar weer naar behoren.
Dank voor de tip though...
Veiligheid voor alles he

Ze zijn pas redelijk recentelijk beschikbaar, maar de allereerste versies zitten ongeveer al op de 2 ton.Atlas schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:56:
Rare vraag: wat halen de 1.6D blokken van volvo voor kilometerstanden?(deze ligt in en v50)
De auto van de vriend van me nichtje.
Rallyauto uiteraard.
Moet nog wel bestickert worden

Specs.
Bouwjaar body : 1982
Bouwjaar rallywagen: 2009
Motor: 2.1 Turbo met intercooler
Turbo: Garrett Kogelgelagerd
Vermogen: 300+ PK
Koppel: Ca. 450 nm
Carrosserie: Volledig doorgelast
Onderstel: Volvo Group A
Schokbrekers: Proflex voor en achter
Transmissie: Getrag sportbak 1:1 (5)
Wielen: Braid 17”
Banden: Hankook slicks, intermediates , regenbanden
Remmen: Voor S60R , achter 850.
Motormanagement: KMS (Kronenburg MotorSport) vrij programeerbaar
Overbrenging: Sellholm diff + sper
Aandrijving: Achterwielen
Accu: Gelaccu Redtop
Stoelen: Sparco
Gordels: 4-punts
Spoiler: Volvo 242 Group A
Klasse: Y16 (boven 2000cc)
Lampenbar: Volvo 242 Group A
Uitlaatsysteem: Eigen beheer , uit dorpel rechterzijde
Brandstofsysteem achter in de bagageruimte.
Brandstofleidingen binnen door auto.
Remleidingen binnen door auto.
Kabelboom = eigen beheer.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Post eens wat meer foto's als je wilt?

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Mijn nieuwe aanwinst:

Grapje van de maker:

Nu nog even polijsten
O ja, hij is voor de reversed intercooler
[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 15-03-2010 08:48 ]
Heb hem zelf in het aluminium. En moet een nieuwe gaan bouwen voor mijn FMIC.
Daar moet dus een nieuwe alu versie gemaakt gaan worden.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Dat is hetzelfde blok als in een Peugeot 207, 307 en 407. Ga naar autoweek > myreview, lees, trek je conclusie en zoek verder.Atlas schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:56:
Rare vraag: wat halen de 1.6D blokken van volvo voor kilometerstanden?(deze ligt in en v50)
Voor wie er ook zo 1 wil: http://list.auto-commerce...test=&template=&template=Daywalk3r schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:08:
Vroem vroem.
Rallyauto uiteraard.
[afbeelding]
Specs.
15.000 euro is wel een hoop geld. Maar deze zijn heel schaars.
stickers worden een 01 (of subtieler: 0046) op de zijkant en een zweedse vlag op het dak?Daywalk3r schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:08:
Vroem vroem.
Rallyauto uiteraard.
[afbeelding]
Specs.
Gafe bak
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Minder dan 100000km
Na 2007
Max 30000
En de s80 is natuurlijk een super super geile bak.
Nog dingen waar we rekening mee moeten houden?
Gaat vanzelfsprekend gekocht worden bij een Volvo dealer...
Trouwens, een ander iets wat me opviel.
Waarom weegt de C30 in godsnaam 1380 kilo? En een S80 dan maar 1550
Klein verschil voor een heel andere auto..
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 20:46 ]
Waarom vanzelfsprekend? Zijn ze anders niet goed genoeg?Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:44:
Gaat vanzelfsprekend gekocht worden bij een Volvo dealer...
Verwijderd
12 maanden garantieRed devil schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:45:
[...]
Waarom vanzelfsprekend? Zijn ze anders niet goed genoeg?
Zelfde motor en uitrusting, waarschijnlijkVerwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:44:
Klein verschil voor een heel andere auto..
Je hebt volgens volvocars ongeveer 10 opties, moet wel lukken dunkt me.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:51:
[...]
12 maanden garantie+ boekjes en onderhoud goed geregeld..
Of anders misschien een lekkere V8?
Verwijderd
Dat kost een vermogen om dat naar Nederland te krijgenRed devil schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:16:
[...]
Je hebt volgens volvocars ongeveer 10 opties, moet wel lukken dunkt me.
Of anders misschien een lekkere V8?
Gok wel rond de 9k.Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:56:
[...]
Dat kost een vermogen om dat naar Nederland te krijgen
Volvo 245DL station op LPG, wat is een "normaal" gebruik?
Collega van m'n broertje beweert 1:5 te rijden bij normaal gebruik...lijkt me ietwat aan de hoge kant
Zie ondertitel
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Echter, aangezien mijn ervaring met stroomschema's vrij beperkt is, vroeg ik me af of ik de bekabeling 'gewoon' om kan steken zoals onderstaand (links de huidige situatie, rechts de nieuwe?):

Kan dit zomaar?
[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 17-03-2010 20:03 ]
Er gaan toch verschillende wattages doorheen, waarbij het wattage voor het knipperlicht hoger ligt dan van het stadslicht? Wanneer een lager wattage op het knipperlicht staat, brandt deze toch minder fel?tozzke schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:01:
nope, je zet ~12V op het lampje... lampje heeft een bepaalde weerstand... er gaat dus een bepaalde stroom lopen. Het lampje zal dus even fel continu gaan branden als normaal tijdens de aan-periode van het knipperen. Je zal dus geen verschil in sterkte zien als je richting aangeeft (ze branden dus gewoon continu op deze manier, that's it)
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ben nu aan het kijken op http://www.uslights.nl/, daar hebben ze inderdaad datgene dat ik zoek. Voor die twee tientjes kun je je niet echt een buil vallen
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 17-03-2010 20:49 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 21-03-2010 18:50 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En: hoera!!!
M'n 244 diesel doet het weer! Bij de eerste lading vorst afgelopen november startte het ding niet meer en weigerde hij (op 1x na) aan te slaan.

Remmen waren nog niet 100% (rempedaal werd telkens teruggeduwt en schokte behoorlijk, achterremmen waren iig wel ok want daar had ik al nieuwe remklauwen + blokken + schijven op gezet) maar na een paar keer flink remmen op een afgelegen weg was dat probleem ook al weg. Ik denk gewoon wat troep/meuk in de remzuigertjes en schijfremmen door het baggerweer + stilstand. Nu remt 'ie weer als vanouds.
Komende week de resterende gloeibougies vervangen, maar de overige 4 zijn een klotewerkje omdat de oliepomp nogal in de weg zit.

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:44:
[...] Nog dingen waar we rekening mee moeten houden?
De prijs is dan iets om rekening mee te houdenVerwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:56:
[...]
Dat kost een vermogen om dat naar Nederland te krijgen
Mijn vrouw en ik hebben een S80 benzine (2.4 125 kW) uit 1999 en een V70 2.4D uit 2007, beide met automaat. Qua uitrusting zijn ze bijna gelijk, zodat we ook een goede vergelijking hebben tussen twee auto's waarvan en ene vrij nieuw is en de ander vrij oud.
Bij de S80 zien we inmiddels wat slijtage die voortkomt uit ouderdom (ingedroogde raamrubbers, lampjes in het dashboard die doorbranden, koplampwissers die niet meer lekker wissen). Dat zijn zaken die te maken hebben met de leeftijd van de auto en ze zijn reparabel. De motor voelt echter nog aan als nieuw, zelfs al heeft hij een klein 300.000 km gereden, zoals gezegd op benzine. Mijn constatering is dat de leeftijd van de auto zwaarder telt dan de kilometerstand, mits de auto altijd goed is onderhouden en de vorige eigenaar er zuinig op is geweest. Waar je mijns inziens dus niet bang voor hoeft te zijn is een hoge kilometerstand, omdat de motoren van de V70/S80 heel lang meegaan.
Waar moet je dan wél op letten? Op de aanwezige opties natuurlijk. Opties schrijven harder af dan de kale auto. Daarom wil je graag veel opties, omdat je dan relatief veel waar krijgt voor je geld. Volgens mij is climate control een must, omdat een S80 zonder deze optie niet erg gewild is (dus slecht als je hem later weer wilt verkopen).
Eonderhandelingstip: vraag iets wat jou veel zou kosen, maar de garage nauwelijks geld kost. Onderhoudsbeurt + reset van de melding voor onderhoud hoort daarbij. Verder kun je misschien een setje gebruikte winterbanden (liefst complete wielen) erbij proberen te krijgen. Ander puntje: recente navigatie-dvd's (origineel zijn die behoorlijk duur). En een lakstift erbij om toekomstige sleenslagplekjes bij te werken. Een volle tank diesel krijg je ook lang niet altijd (tijdens de proefrit even checken hoeveel er nog in zit). Tot slot wil je dat de boordcomputer voor aankoop wordt uitgelezen, zodat de garage kan garanderen dat er geen sluimerende storingen zijn die uiteindelijk voor jouw rekening komen.
/edit
En nog een extra tip over wielen. Als de velgen van de auto er niet uitzien (of de banden helemaal versleten zijn), staat er in de showroom misschien wel een auto die wél mooie velgen heeft. Je kunt vragen of ze die wielen willen omruilen. Dat kost de dealer in eerste instantie niets.
[ Voor 11% gewijzigd door Tomatoman op 22-03-2010 18:46 ]
De mijne gaat er ook uit. In principe is 'ie nu in orde (nog steeds!), maar de nare bijsmaak blijft. Ik heb een andere (kleinere, veel goedkopere in rijden en aanschaf) auto op het oog, en deze gaat weg naar de eerste die dat ervoor geeft wat ervoor zorgt dat ik op de volgende niets bijleg, Pool of nietMx. Alba schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:49:
Het ziet er naar uit dat ik dit topic ga verlaten. De V40 wordt dinsdag opgehaald door een Pool die er €2700 voor geeft, en dat is m.i. het meeste wat ik eruit zou kunnen slepen gezien de mileage (300500km), de schade aan de linkerkant en de aanstaande grote beurt incl. d-riem... Toch wel jammer want het was een heerlijke wagen, maarja, €110 per maand wegenbelasting tikt flink aan. Ik kan nu iets anders kopen dat zoveel per kwartaal kost
Edit: Overigens is mijn verhaal van een paar posts terug niet doorgegaan, om bovenstaande reden. Nu is alles nog origineel namelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Bastiaan op 22-03-2010 19:31 ]
Tsja, nu heeft vrouwlief bij de Toyota-boer een vijfdeurs Aygo zien staan en ze is helemaal verliefd... Mag ik weer lekker dokken natuurlijk want die kost zomaar een paar duizend euro meer dan wat we voor de V40 krijgenBart-Willem schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:59:
Wanneer koop jij eens een belastingvrije Albanter?Da's iets voor jou vind ik!

[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 23-03-2010 09:24 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En zo geschiedde. Daar rijdt over een paar dagen een pool inBastiaan schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:42:
[...]
...deze gaat weg naar de eerste die dat ervoor geeft wat ervoor zorgt dat ik op de volgende niets bijleg, Pool of niet
Marcin Nawak?Bastiaan schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:26:
En zo geschiedde. Daar rijdt over een paar dagen een pool in
Mijn V40 is trouwens weer in de markt dus. Als iemand hier interesse heeft... Biedingen boven de €2.500 zijn interessant
Ik had het ding 2 weken op Marktplaats staan zonder resultaat. Om 17:00 besluit ik hem op Autotrader te zetten, en om 20:00 is hij verkocht. Flink onderhandeld, dat wel, maar toch wel een redelijke prijs.
Verwijderd
En hoe kan dat ineens?Mx. Alba schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:24:
Verrrrrkocht!
Ik had het ding 2 weken op Marktplaats staan zonder resultaat. Om 17:00 besluit ik hem op Autotrader te zetten, en om 20:00 is hij verkocht. Flink onderhandeld, dat wel, maar toch wel een redelijke prijs.
Dat is nogal raar. Meestal is het verschil maar klein: 1 op 10 op benzine betekent meestal 1 op 8 op gas, maar bij 240's is dit meestal 1 op 9 op benzine en 1 op 7 op gas.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:58:
Mijn leraar rijdt een '74 240 op gas. Hij beweert dat hij 1:5 rijdt op gas en 1:10 op benzine. Is dit raar / kan dit verbeterd worden met andere afstelling? Of ligt het aan de auto
Moet eigenlijk ff de kleppen laten stellen (zelf geen zin/tijd) maar eigenlijk wil ik er wel 'n revisiekop op.
Kost dat eigenlijk ?
475 ex. BTW.Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:53:
Moet ik ook 'ns doen
Moet eigenlijk ff de kleppen laten stellen (zelf geen zin/tijd) maar eigenlijk wil ik er wel 'n revisiekop op.
Kost dat eigenlijk ?

Maar eigenlijk komt 't zelden voor dat een kop van een 940 gaar is. Sterker nog: ik heb 't nooit gezien.
Een andere optie is natuurlijk zelf reviseren mocht 't écht nodig zijn (sowieso je eigen kop dan laten reviseren, want voor zowel de B21's etc als de B230's zijn er verschillende koppen in omloop die onderling absoluut niet uitwisselbaar zijn), ik denk dat jij daar wel uit zal komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 24-03-2010 01:22 ]
Zeker verkocht aan een Pool, die flink lager ging zitten dan de vraagprijs vanwege alle schade?Mx. Alba schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:24:
Verrrrrkocht!
De gebeurtenissen van gisteren.tomatoman schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:10:
Zeker verkocht aan een Pool, die flink lager ging zitten dan de vraagprijs vanwege alle schade?
's Morgens om 9 uur komt Pool nummer 1 met een "driver". Via email hadden we een prijs van €2700 afgesproken, en dan zou hij ook de originele Volvo-radio erbij krijgen. Ze wisten dat de auto wat schade had. Maar toch zegt hij "too much damage" en wil maximaal €2000 geven. Ik heb hem een prettige reis terug naar Polen gewenst.
's Middags komt Pool nummer 2 (die trouwens wel Nederlands sprak, evenals één van zijn twee maten die hij mee had genomen) die per telefoon had aangegeven de auto voor €2600 te willen kopen. Toen zei hij "max €1900". Het beste bod dat ik uit hem heb kunnen trekken is €1950. Dus ook hem heb ik een prettige dag gewenst.
Om 16:30 besluit ik, omdat Marktplaats dus toch niet lekker werkt, de auto ook op AutoTrader te zetten.
Om 17:30 krijg ik een telefoontje van iemand die 100% Nederlands klinkt en die de auto wel voor €2500 wil kopen, en hem vanmorgen om 11:00 wil komen bekijken. OK, afspraak gemaakt.
Om 18:30 krijg ik weer een telefoontje van iemand die 100% Nederlands klinkt en die hem meteen wil komen bekijken. Om 19:30 staat hij op de stoep. Het bleek een Turk te zijn, maar die perfect Nederlands spreekt, en hij had ook een oudere man bij zich die niets zei, dus ik dacht, dat is zeker zijn vader die misschien slecht Nederlands spreekt. Hij begint met een bod van €2000, dus ik zeg, nee dat is echt te laag, tot ziens. Toch door-onderhandeld en zijn uiterste bod leek €2400 te zijn. Ik zeg "morgen komt er iemand kijken, eerst eens zien wat die gaat bieden." Vraag die oude man, met een flink Turks accent inderdaad, "hoe laat komt hij?". Ik zeg "11 uur". De oude man schiet in de lach en zegt: "Dat is mijn zoon!" Ik zeg "Wat is zijn telefoonnummer dan?" dus de ouwe heer pakt zijn mobieltje en noemt feilloos het nummer op waarmee ik om 17:30 gebeld ben. LOL. De jonge man, die dus kennelijk niet de zoon van die ouwe is maar een kennis met verstand van auto's, zegt "hoeveel bood hij dan?" "€2500" "Ah, nu begrijp ik waarom je wilde wachten." Hij bood toen €2450, en uiteindelijk de deal gesloten voor €2500.
Hij heeft €500 aanbetaald (Sjezus wat zijn die €500-biljetten groot zeg) en kentekenbewijs deel 2 meegenomen om de auto over te schrijven en de verzekering te regelen (ik heb Deel 1A, 1B, de sleutels en de auto gehouden). Vandaag komt hij de auto oppikken en gaan we samen naar een postkantoor om e.e.a. te laten controleren (papieren en, niet onbelangrijk, de echtheid van de biljetten) en dan is de deal rond.
Te snel

Fijn dat je ervan af bent
[ Voor 39% gewijzigd door Krentenbol op 24-03-2010 10:52 ]
Gefeliciteerd!
Overigens ben ik de mijne ook gisteren kwijtgeraakt (als in: verkocht). Officiëel ben ik dan ook geen gerechtigde poster meer hier!
Ik heb trouwens een dikke pijp onder mijn pa's 145 gehangen. Zal vanavond (hoop ik
Kun je voor de gein eens navragen wat het kost om een kop te laten vervangen voor mijn TGB?Bart-Willem schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:21:
[...]
475 ex. BTW.Maar dan is 'ie wel beter dan nieuw.
Zo'n ding heb namelijk geen motorkap dus alles is wat lastiger, tenzij je de complete motor laat zakken
En eens zal ik toch aan een andere kop moeten als ik op gas wil gaan rijden.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Hoeft niet, gewoon een Flashlube-kitje erop schroeven (loodvervanger voor LPG, die shit stel je 1x in en vul je 1x per 5000km bij).MewBie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:44:
[...]
Kun je voor de gein eens navragen wat het kost om een kop te laten vervangen voor mijn TGB?
Zo'n ding heb namelijk geen motorkap dus alles is wat lastiger, tenzij je de complete motor laat zakken
En eens zal ik toch aan een andere kop moeten als ik op gas wil gaan rijden.
Je bedoelt elke 1200kmBart-Willem schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:00:
[...]
Hoeft niet, gewoon een Flashlube-kitje erop schroeven (loodvervanger voor LPG, die shit stel je 1x in en vul je 1x per 5000km bij).Als je kop nog redelijk ok is zou ik dat gewoon doen. Dan heb je geen ingeslagen of verbrande kleppen straks.
Ik ben alleen een beetje huiverig om zoiets m'n vacuum systeem in te helpen, o.a. de sperren zijn vacuum gestuurd. Als die dampen dus ook in dat systeem terecht komen en de membramen aantasten heb ik een probleem zeg maar

Zou je iets meer info kunnen geven hoe jullie zoiets op een B30A monteren?
edit:
Op de website van de NL leverancier wat info tegen gekomen.
Prijs is lekker goedkoop, iets meer als 100 euro voor de kit met 0,5L vloeistof. Alleen een beetje jammer dat de 6 cilinder verdeler 115 euro moet kosten (om direct de Flashlube spul in het spruitstuk te "injecteren")
[ Voor 17% gewijzigd door MewBie op 24-03-2010 22:29 ]
*beeeeep*
Ik heb ook nog 2 vacuumtanks, daar moet het natuurlijk niet in gaan condenseren als daar dampen in komen.Bart-Willem schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:48:
Ik zal morgen eens m'n collega @ Scandcar vragen hoe die shit het beste gemonteerd kan worden op een B30.Bij een B18/B20 monteer je 'm direct na de carburateur, en in het geval van een dubbele carburateur zet je er gewoon een T-stukje op.
Heb ik dalijk oliegestuurde sperren ipv vacuum
[ Voor 5% gewijzigd door MewBie op 24-03-2010 22:59 ]
*beeeeep*
Waarom wil jij op gas rijden? sinds aanschaf heb je nog niet eens 1000km geredenMewBie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:58:
[...]
Ik heb ook nog 2 vacuumtanks, daar moet het natuurlijk niet in gaan condenseren als daar dampen in komen.![]()
Mijn volvo staat nog bij de garage(al bijna 4 weken), een 2e hands koppelingskabel bij een mannetje uit zweden kost 90euro

Asus Zenbook i7 256gb
Volgens de monteur is het geen probleem.MewBie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:58:
[...]
Ik heb ook nog 2 vacuumtanks, daar moet het natuurlijk niet in gaan condenseren als daar dampen in komen.![]()
Moet ik even aan mijn vader vragen of wij nog een koppelingskabel liggen hebben? Zal allicht minder kosten dan €90,-Ghostrider schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:04:
Mijn volvo staat nog bij de garage(al bijna 4 weken), een 2e hands koppelingskabel bij een mannetje uit zweden kost 90euroAls het goed is heeft de garage hier binnenkort een nieuwe liggen
Graag.TKing schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:15:
[...]
Moet ik even aan mijn vader vragen of wij nog een koppelingskabel liggen hebben? Zal allicht minder kosten dan €90,-
je zou bijna denken dat die van 90 euro is versterkt met goud
Asus Zenbook i7 256gb
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
TKing schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:11:
Damn, jij hebt helemaal geen 140/240Ik weet eigenlijk niet of die kabel gelijk is aan die van de C303 (kan me haast niet voorstellen). Sorry als ik je blij gemaakt heb met een dode mus.

Klikken voor groot formaat.
#15: Part no. 1567578-8; Clutch cable; Notes: (644881)
#15a: Part no. 944659-2; Yoke bolt; Notes:
*beeeeep*
Dit topic is gesloten.