Heb gisteren voor de eerste keer sinds ik mijn 850 heb (nu al 5 jaar dus) benzine met 98 octaan getankt in plaats van de 95. Wou het eens proberen om te kijken of er enig verschil te merken valt. Er kon bijna 57l bij in de tank van 72l. Dus een vrij aardige mengeling. Deze ochtend gestart en het eerste wat mij opviel was dat het blok rustiger loopt. Voorheen (voornamelijk dan in deze koude dagen) liep het blok een beetje onrustig. Het stationair toerental schommelde een beetje, en dat bleef wel even duren tot het blok een beetje warmer werd. Dan vertrokken en met dezelfde rijstijl als gewoonlijk gereden. Ook bij het hernemen of schakelen lijkt alles wat soepeler te verlopen. Ik ga nu niet zeggen dat hij sneller is geworden, alhoewel hij op de snelweg toch wel vlotjes naar de 160 ging (dan maar terug snelheid laten zakken want het was iets te druk op de weg).
Nu was ik ook van plan om het verbruik eens deftig te gaan bijhouden. Als hij nu iets minder gaat verbruiken, dan komen de kosten van de duurdere benzine er wel uit en tank ik vanaf nu altijd 98 octaan.
Nog even ter info, het gaat hier over het 2.0l NA blok met 20 kleppen en dus 143 pk.
Nu was ik ook van plan om het verbruik eens deftig te gaan bijhouden. Als hij nu iets minder gaat verbruiken, dan komen de kosten van de duurdere benzine er wel uit en tank ik vanaf nu altijd 98 octaan.
Nog even ter info, het gaat hier over het 2.0l NA blok met 20 kleppen en dus 143 pk.