Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.940 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:34

Youk

Volvo For Life

Heb gisteren voor de eerste keer sinds ik mijn 850 heb (nu al 5 jaar dus) benzine met 98 octaan getankt in plaats van de 95. Wou het eens proberen om te kijken of er enig verschil te merken valt. Er kon bijna 57l bij in de tank van 72l. Dus een vrij aardige mengeling. Deze ochtend gestart en het eerste wat mij opviel was dat het blok rustiger loopt. Voorheen (voornamelijk dan in deze koude dagen) liep het blok een beetje onrustig. Het stationair toerental schommelde een beetje, en dat bleef wel even duren tot het blok een beetje warmer werd. Dan vertrokken en met dezelfde rijstijl als gewoonlijk gereden. Ook bij het hernemen of schakelen lijkt alles wat soepeler te verlopen. Ik ga nu niet zeggen dat hij sneller is geworden, alhoewel hij op de snelweg toch wel vlotjes naar de 160 ging (dan maar terug snelheid laten zakken want het was iets te druk op de weg).

Nu was ik ook van plan om het verbruik eens deftig te gaan bijhouden. Als hij nu iets minder gaat verbruiken, dan komen de kosten van de duurdere benzine er wel uit en tank ik vanaf nu altijd 98 octaan.

Nog even ter info, het gaat hier over het 2.0l NA blok met 20 kleppen en dus 143 pk.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:56
Sparhawk schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:04:
[...]

Dank voor de adviezen. Mijn ouders hebben in het verleden een S40 gehad, dus ik weet hoe het rijdt. Hoe heb jij dat in Duitsland gedaan? Gewoon websites bekeken en puur op basis van de gestempelde boeken en proefrit auto gekocht?

Als ik voor een V70 ga kijken, weet jij dan wat specifieke aandachtspunten van dat model zijn?
Idem voor de V40?
Heeeel lang gekeken naar duitse autos en toen 1 met weinig kms gekocht. Verder weet ik dat modellen voor MY2005 een probleem kunnen hebben met de ETM. Daarom wilde ik perse een 2.5T of T5 van MY2005. En verder de gestempelde boekjes + proefrit. Blijft beetje risico natuurlijk, kreeg er wel garantie bij.
V40 ken ik verder geen aandachtspunten van, blijft altijd lastig om dat zo te beoordelen. Heb daarom maar gewacht op een extra mooi exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
[b][message=33496664,noline]
Nu was ik ook van plan om het verbruik eens deftig te gaan bijhouden. Als hij nu iets minder gaat verbruiken, dan komen de kosten van de duurdere benzine er wel uit en tank ik vanaf nu altijd 98 octaan.
Nog even ter info, het gaat hier over het 2.0l NA blok met 20 kleppen en dus 143 pk.
Euro 98 scheelt hier 7 cent met 95, vind ik nog wel redelijk. Heb ook wel eens op 95 gereden, kon niet echt veel verschil merken... maar het was toen ook in de zomer.
Zou 98 tanken in een s40 (2.0 liter 4 cylinder met 140 pk) ook zin hebben? Mijn vriendin rijdt er vnl korte stukjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou, 5 maanden geleden een S60 D5 gekocht met 167.000 op de teller. Nu 20.000KM verder en wat een heerlijke auto is het toch O+

Je stapt fris in, en na een rit van 100+KM stap je ook weer fris uit. Stoelen zijn perfect, wegligging is perfect als je de Volvo gebruikt waarvoor die gemaakt is, toeren. Power genoeg, ff je teen bewegen en je zit zo 20KM per uur verder op de teller. Verbruik is ook goed te noemen. Met mijn rijstijl kom ik op 1 op 17. Zelfs met het koude weer haal ik deze gemiddelde. Als ik veel files rij wordt het wel een stuk minder, maar dat mag de pret niet drukken.

Dus als je veel KM's maakt en je wilt een lekkere auto hebben waarin je goed kan zitten en KM's kan vreten, EN goed kan werken ( lees bellen ) dan kan ik iedereen deze auto aanraden.

Ik heb trouwens ook de foto's gezien van de nieuwe S60 ...... :9~ :9~ :9~ O+
Er komt een T6 model ( benzine ) met 320PK en 420NM koppel *O*

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

backupdevice schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:38:
Nou, 5 maanden geleden een S60 D5 gekocht met 167.000 op de teller. Nu 20.000KM verder en wat een heerlijke auto is het toch O+

Je stapt fris in, en na een rit van 100+KM stap je ook weer fris uit. Stoelen zijn perfect, wegligging is perfect als je de Volvo gebruikt waarvoor die gemaakt is, toeren. Power genoeg, ff je teen bewegen en je zit zo 20KM per uur verder op de teller. Verbruik is ook goed te noemen. Met mijn rijstijl kom ik op 1 op 17. Zelfs met het koude weer haal ik deze gemiddelde. Als ik veel files rij wordt het wel een stuk minder, maar dat mag de pret niet drukken.

Dus als je veel KM's maakt en je wilt een lekkere auto hebben waarin je goed kan zitten en KM's kan vreten, EN goed kan werken ( lees bellen ) dan kan ik iedereen deze auto aanraden.

Ik heb trouwens ook de foto's gezien van de nieuwe S60 ...... :9~ :9~ :9~ O+
Er komt een T6 model ( benzine ) met 320PK en 420NM koppel *O*
Bouwjaar en kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

2002, 12K

eerste eigenaar, altijd in garage gestaan. Volvo dealer onderhouden. Zelfde dealer onderhouden als gekocht.

Bij aflevering volgende gedaan.

160K beurt
Distri vervangen
Waterpomp vervangen
Remschijven voor en achter vervangen
Remklauwen voor en achter vervangen
Condensator vervangen
Motorsteunen en rubbers vervangen
2 nieuwe achterbanden ( 16" Pirelli P7 eronder )

Alle dure kosten die rond de 200K eraan komen zijn al vervangen. Tevens een afspraak gemaakt dat als er binnen een jaar de sproeiers kapot gaan we 50/50 doen. Schriftelijk laten vastleggen dat de koppel en vliegwiel nog in goede staat zijn.

Ik ben vooral blij met de Condensator en de distri/waterpomp. Dat zijn toch dure geintjes met een Volvo

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 19-02-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Vorige week zaterdag dus voor het eerst in een Volvo gereden. De V50 Drive-E ofzo. Rijdt best lekker en kwam goed van zijn plek. Nog even met de verkoper zitten babbelen en een offerte laten opmaken voor een V50 en een S40.

Wat ik dus jammer vind aan die Drive-E versies is, is dat je niet alles kan monteren. Je kan er bijvoorbeeld geen spoilers op laten zetten, dit is dus niet mogelijk icm dit systeem.

Hij beviel goed , het dashboard is bijvoorbeeld niet zo flashy als dat van een Ford Mondeo, maar dit heeft ook zijn prijs bij een Ford.

Ik ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:31

ricardo246

Life's what you make it!

ricardo246 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 18:21:
Helaas, de Volvo S80 2.5t summum automaat is niet wat het zou moeten zijn............
Mijn (voorlopig) laatste bijdrage aan dit topic:

Het is (na de vervelende ervaringen met Volvo aanbieders) een Lexus geworden:
Lexus IS 200, sedan, 2.0L, 6 cilinder, 54K op de teller, full options.

Zeker kleiner dan de S80 (en zelfs de S60), maar ik kon deze niet laten staan.

Bedankt voor jullie hulp tijdens mijn zoektocht naar een geschikte Volvo.
Ik blijf nog steeds in the race voor een S60 of S80, maar nu even niet!

[ Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 20-02-2010 20:32 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ricardo246 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:29:
[...]

Mijn (voorlopig) laatste bijdrage aan dit topic:

Het is (na de vervelende ervaringen met Volvo aanbieders) een Lexus geworden:
Lexus IS 200, sedan, 2.0L, 6 cilinder, 54K op de teller, full options.
Is dat het huidige model of het vorige? Ik heb in het huidige model gereden met de 2 liter diesel. Echt een heerlijke, en onderschatte, auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:31

ricardo246

Life's what you make it!

PWM schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:33:
[...]

Is dat het huidige model of het vorige? Ik heb in het huidige model gereden met de 2 liter diesel. Echt een heerlijke, en onderschatte, auto.
Is het 2004 model, het vorige dus. Moet zeggen rijdt fantastisch. Stil, tot je die 6 cilinder vol aanspreekt, en geweldige weg ligging.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

tdw schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:14:
[...]

Een 1998 V70 2.5 diesel kun je verzekeren voor 60 euro per maand.

0,0 opties, geen turbo, diesel... :+
Hier een S40 1.8i (85kW) WA+ voor 7 tientjes in de maand. :)

Net de S40 weggebracht naar een kennis die onderhoud doet, achterremblokken zijn er in ieder geval helemaal aan, nauwelijks meer remkracht van achter.. :X Morgenavond weer ophalen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Afgelopen vrijdag naar de APK-keuring geweest met de 940 (ook al had die nog bijna 2 maanden APK, maar het ding staat te koop en een potentiële koper wilde sowieso een nieuwe APK en het moest op den duur toch gebeuren). Helaas afkeur op de volgende punten:
- uitlaat lekte wat;
- mistlampje stuk;
- CO-waarde was echt vééls te hoog. :X Die was 8 en het mag max 0,5 zijn. :X

Dus vandaag maar flink aan het hobbyen gegaan. De uitlaat was eigenlijk niet eens zo oud (hooguit een paar jaar, en da's ook wel te zien op de foto's; was wel een originele van Volvo). Maar zoiets moet gewoon goed zijn dus had ik een geheel nieuwe uitlaat vanaf de katalysator besteld. :P De uitlaat heeft namelijk ook superveel invloed op de CO-waarde aangezien dit een geregeld systeem is met lambda sonde en dat soort flauwekul. :P

Leuk effect met een spiegel (leve de crappy cam-kwaliteit van m'n Noka E90 :P ):

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/w8ay4k.jpg

940 op de brug:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/140kxg0.jpg

De oude uitlaat:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9pv1g5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qk8axh.jpg

Zag er op zich niet slecht uit, maar klein beetje twijfel = vervangen. :P En wat is 't teringveel werk om de oude uitlaat eronder uit te krijgen. :X Met extreem veel hak- & breekwerk was ik er zo'n 3 uur zoet mee. :/ En hieronder de nieuwe uitlaat! 8) Die zat er overigens zo onder. :)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fkxr4k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1686ctj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2i944n8.jpg

Oja: zo'n uitlaat loopt ook over de achteras heen, dus het lijkt net alsof je een metertje mist maar dat is dus niet zo. :+

Daarna nog even de mistlamp gemaakt, luchtfilter voor de zekerheid vervangen (oude was nog redelijk ok, maar toch maar vervangen aangezien zo'n ding ook invloed heeft op de CO-meting, oude ligt nu ergens in de kliko samen met de oude uitlaat :+ ). Bougies waren maar paar 1000km oud dus die hoefde ik niet te vervangen. :P Wel even bekeken en zagen er nog als nieuw uit. :) Vervolgens maar de ECU gereset na een goede tip van Joopieboy (ding kan zich resetten door ff accu los te gooien en zorgen dat alle achtergebleven stroom helemaal pleitte is, vervolgens weer aansluiten en 10 minuten stationair laten draaien zodat 'ie zichzelf opnieuw inprogrammeert), alleen nu blijft het lambdasonde-lampje branden terwijl dat voorheen niet zo was. :X Dus ik zag de bui al hangen voor de keuring. :P

Maar goed: op naar de herkeuring en hij was meteen goedgekeurd! CO-waarde was van 8 naar ver beneden de maximum van 0,5! 8) Uitlaat zat er perfect onder en volledig gasdicht en de mistlampen deden het weer naar behoren dus weer goedgekeurd. :P Dat lambda-lampje dat nog brandt zal vanzelf wel uitgaan. Er kan namelijk niets mis mee zijn want dat ding brandt alleen bij te hoge waardes of een defecte katalysator. Beiden zijn niet het geval, aangezien 'ie anders nooit door de keuring zou komen (kapotte kat + lambda = veels te hoge CO-waarde en die was nu goed). :P Voor de rest was er niets aan, maar dat viel ook niet te verwachten aangezien dat ding té goed bijgehouden is (dikke map met facturen van de Volvo-dealer zegt al genoeg :P ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Crosspost sledt. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 21:59
Dat lampje gaat niet vanzelf uit, daarvoor moet je even de fuelinjection computer resetten. Dat doe je door zekering 1 (achter de asbak) er even 10 seconden uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Al gedaan, helpt niet. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2yjr6fa.jpg

Setje gekocht :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lampje eruitwippen ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Nice onder welke volvo komen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Onder de 940 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Lijkt me mooi ja! Heb je al spacers of wheeladapters?
Of passen de velgen al bij de auto (die velgen hadden dacht ik ET43)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/6rm52c.jpg

Mn 850 gisteravond, al is ie inmiddels al weer wat kaler :P

Heb spacers in bestelling waarmee je op de ideale waarden komt, aldus de Volvo technici.
Zijn degelijke spacers die je vastbout op de naaf, waarin weer draadeinden zitten waar de velgen op schuiven. TUV goedgekeurd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Inmiddels heb ik mijn V40 thuis staan. Morgen mee naar de garage, want er bleken toch nog een paar dingen niet helemaal in orde te zien. Je ziet niet alles in een testrit van 3 kwartier (of denkt dat het iets anders is dan het blijkt te zijn).

Belangrijkste puntjes: eigenlijk is 'ie toe aan een kleine beurt, en het SRS airbag-lampje blijft branden, wat erop wijst dat er een probleem mee is geconstateerd (aldus de boordcomputer, kan natuurlijk ook zijn dat die gewoon van slag is en gereset moet worden ofzo).

Verder rijdt hij in ieder geval als een zonnetje. :7

Foto's volgen overigens nog wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bubbles op 23-02-2010 17:01 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die dingen komen uit Enschede zeker? :P Ik zag ze @ Marktplaats staan maar vond het te ver rijden. :P Ik heb ondertussen Columba's gekocht (afgelopen zaterdag opgehaald en ff op de koffie geweest @ Joopieboy :P ), maar als ik nog leuke Pegasussen of Titans tegen kom dan vat ik die liever denk ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd was gezellig, helaas een een of andere mede collega die zich opstelde als prins claus en mij liep op te jutteren, maar goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja die knakker dacht wel dat 'ie de nieuwe directeur-generaal was ja. :/

Maar het was tof! En goede koffie! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:32:
[...]

Die dingen komen uit Enschede zeker? :P Ik zag ze @ Marktplaats staan maar vond het te ver rijden. :P Ik heb ondertussen Columba's gekocht (afgelopen zaterdag opgehaald en ff op de koffie geweest @ Joopieboy :P ), maar als ik nog leuke Pegasussen of Titans tegen kom dan vat ik die liever denk ik. :P
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Erg nice! En op zich helemaal niet duur. :) Hier in de regio betaal je gauw 200-250 Euro meer voor zo'n set. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mwah, ik ben ook nog wel 'ns naar Limburg of Groningen of NH gereden om parts te halen hoor.
Gewoon snel erbij zijn en direct ophalen. Had toen ook 18" Pegs gekocht en met redelijke winst kunnen verkopen, dus als ze niet passen of staan is 't ook weer handel :P Heb er ook nog iets af kunnen lullen, en de bandjes zijn ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

damn,

ritje Eurodisney.... op de heenweg een franse strooiwagen die knikkers aan het strooien was, kabaaam dwars door mijn glas van de mistlamp voor. 160 eurootjes armer.... gelukkig alleen daar en niet de rest van mijn wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:03:
Mwah, ik ben ook nog wel 'ns naar Limburg of Groningen of NH gereden om parts te halen hoor.
Gewoon snel erbij zijn en direct ophalen. Had toen ook 18" Pegs gekocht en met redelijke winst kunnen verkopen, dus als ze niet passen of staan is 't ook weer handel :P Heb er ook nog iets af kunnen lullen, en de bandjes zijn ook nog prima.
ik ben tot net na bremen gereden voor een set 17" polaris wielen €480,- :)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Krijg net een smsje van de monteur, S40 is klaar. Helaas was de oude eigenaar te lang doorgereden met versleten achterremblokken. Kortom, ook de schijven zijn eraan. Die zijn vervangen, nieuwe blokken, nieuwe vloeistoffen en filters.

Nu er nog achterkomen hoe de BT radio werkt, iemand de handleiding van een Silvercrest KH2376 voor me? :9

@ Door: B-lennium : Jij bent echt goed! Kon hem zelf niet vinden na een kwartiertje googlen.

[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 24-02-2010 15:37 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

_Apache_ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:20:

Nu er nog achterkomen hoe de BT radio werkt, iemand de handleiding van een Silvercrest KH2376 voor me? :9
http://www.kompernass.com...aae8dd53908f568833bf9.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

B-lennium schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:06:
[...]

Da's niet duur! :9

Maar persoonlijk voel ik er weinig voor om 4-5 uur te moeten rijden om 150 bucks goedkoper uit te zijn. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Join the club! Sinds ik de uitlaat heb vervangen brandt hij bij mij ook zo nu en dan. Heb laatst de gasklep helemaal schoongemaakt en de PCV-klep en slangen schoongemaakt, en het blok loopt nu rustiger en heb nog geen lampje gezien. Hopelijk blijft dat zo (dat verklaart alleen niet het verband tussen uitlaat en lampje, gasklep heeft nou niet bepaald iets met uitlaat te maken :) )

Foutcode uitlezen/resetten kan ik helaas niet zelf doen, zit weer zo'n antieke boordcomputer in zonder enige vorm van OBD-communicatie :(

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 24-02-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Blegh, vriendin belde vanochtend. Stond met de s40 stil ergens in een dorp. ANWB kon het ook zo 123 niet vinden en Volvo specialist ook niet :(. Verhaal is hier te lezen.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

B-lennium schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:06:
[...]

Ruilen ? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_0437.jpg

Vanmiddag ff het blok eruit getrokken. Het los maken van alle kabels en slangen en dergelijke is echt idioot veel werk. Inlaatspruitstuk is ook bijna ondoenlijk om los te maken, vooral als je de radiateur enz er nog in hebt zitten. (Ik wil de kabelboom intact houden gezien 't blok nog eens in een 240 moet komen.)
Scheelt dat bij normaal gebruik die blokken ook niet/nauwelijks uit elkaar hoeven.

Had ook geen zin de fusee's en assen los te halen, dus hoe krijg je ze dan binnen 5 in los ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_0447.jpg

Juist :+
Ook maar 'n stuk uit de voorkant geslepen, hoeft 't blok niet zo hoog om eruit te komen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_0454.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_0462.jpg

:) Eruit trekken zelf was echt 'n piece of cake, kostte me 3 minuten oid in mn eentje.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Plaatwerk eraf en dan de frontbalk verwijderen, idd makkelijke oplossing!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

_Apache_ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:20:

@ Door: B-lennium : Jij bent echt goed! Kon hem zelf niet vinden na een kwartiertje googlen.
ik heb gezocht met Silvercrest KH2376 .pdf de eerste was raak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

@ CO-waarde verhaal: Je kunt er ook voor een paar tientjes aan ethanol in gooien. Gaat de waarde ook flink van omlaag. Had je zo €80,-, veel werk en brandend lampje kunnen schelen :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:52:
@ CO-waarde verhaal: Je kunt er ook voor een paar tientjes aan ethanol in gooien. Gaat de waarde ook flink van omlaag. Had je zo €80,-, veel werk en brandend lampje kunnen schelen :+
Dan zit je nog steeds met een niet volledig dichte uitlaat. :P Ik doe 't liever goed dan beunwerk. :P Bovendien was 't verbruik nogal fors omdat die lambdasonde een rijker mengsel aan liet maken. :)

Oja: de 940 is gisteren verkocht! :'( Iemand van de 700-vereniging wilde het ding graag hebben, maar was beetje een aparte. :P Ik had een minimumprijs in gedachten en als 'ie die niet zou betalen dan zou m'n vriendin gewoon verder rijden in die auto. :P Maar na lang zeuren over een klein sterretje in de ruit ( :') ) en dat 'ie daarom 70 Euro korting wilde besloot 'ie toch gewoon de vraagprijs te betalen. :P Ach ja: hij zal er ongetwijfeld goed voor zorgen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 18-09 15:13
Hydraulik-Phunk:
[afbeelding]

Setje gekocht :)
Nice :9~ Ben erg benieuwd hoe die Titans (Pegasus?!) onder een 940 staan. 't Is of 17" met erg dunne bandjes of 18"? Mijn schoonpa heeft een 940 op LPG gereden en dat was probleemloos tot over de 500k km. :)
Fijne wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Onze 145 heeft ook al iets van 500K op de teller staan en ik denk dat hij (als de body het vol houdt), nog makkelijk 500k door kan tuffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gaat lekker zo, beetje rijden met wat luitjes...wil ik wegrijden na wat te eten...pats breekt mijn koppelingskabel in 2 :(

Ding staat mooi bij de garage, kabel is aan de bak kant niet los te krijgen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:23

kraats

Ik rol

Da's altijd flink balen, ja.. Reed je al, of was het voor je 'm in de versnelling zette? Ik heb vroeger bij m'n 440 ook wel eens door 't koppelingspedaal getrapt (boutje bij het pedaal zelf afgebroken). Gelukkig was dat net na een rit naar huis toe en ging het mis toen ik 'm in z'n achteruit zette om het parkeervak thuis in te rijden. Hele einden naar huis toe moeten rijden zonder koppeling kan wel, maar is iets stressvoller ;)

Vandaag eindelijk eens nieuwe tweedehandse nivomats onder m'n 960 geschroefd. Hij staat een stuk beter op z'n pootjes nu. Wel jammer, want dat lage had wel wat ;)
Ben er trouwens ook weer achtergekomen waarom ik normaal altijd blokken tegen de voorwielen leg bij het opkrikken. Vandaag in de haast vergeten, glijdt 'ie van de krik af :( Gelukkig geen schade, behalve een wat kromme krik ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nee we hadden lekker 4x4 gereden, toen ffe wat gegeten...ingestapt en pang! Het ergste kwam nog een Landrover moest me slepen :( Kabel was gebroken vlakbij het pedaal, kon er net geen stukje aanzetten oid.

Hehe een andere kerel die mee reed had zijn koppeling vandaag opgerookt...kabel nog geprobeert te stellen maar no go. Wat een stank :/ (daihatsu feroza)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

kraats schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:20:
Da's altijd flink balen, ja.. Reed je al, of was het voor je 'm in de versnelling zette? Ik heb vroeger bij m'n 440 ook wel eens door 't koppelingspedaal getrapt (boutje bij het pedaal zelf afgebroken). Gelukkig was dat net na een rit naar huis toe en ging het mis toen ik 'm in z'n achteruit zette om het parkeervak thuis in te rijden. Hele einden naar huis toe moeten rijden zonder koppeling kan wel, maar is iets stressvoller ;)

Vandaag eindelijk eens nieuwe tweedehandse nivomats onder m'n 960 geschroefd. Hij staat een stuk beter op z'n pootjes nu. Wel jammer, want dat lage had wel wat ;)
Ben er trouwens ook weer achtergekomen waarom ik normaal altijd blokken tegen de voorwielen leg bij het opkrikken. Vandaag in de haast vergeten, glijdt 'ie van de krik af :( Gelukkig geen schade, behalve een wat kromme krik ;)
lucky you! bij de gamma zijn de as steunen €25,- koop ze alstublieft!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Moet je sowieso doen. Standaard uitrusting. NOOIT tijdens het sleutelen een auto op zijn krik laten staan.
EDIT: En Kraats, ik ben jouw posts eens terug gaan zoeken (oh jee >:) ) en volgens mij is jouw 245 hartstikke strak, of niet? En hij wil denk ik ook best vooruit met die 2.3 in het vooronder denk ik zo 8) Maar is die 960 niet ongelooflijk duur om te rijden? Of valt dat wel mee? Zo'n ding is toch ruim 1500 kilo en echt zuinig zal die 6-pitter niet zijn ook, denk ik?

[ Voor 63% gewijzigd door Krentenbol op 27-02-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
TKing schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:57:
Moet je sowieso doen. Standaard uitrusting. NOOIT tijdens het sleutelen een auto op zijn krik laten staan.
Afgelopen zomer was een buurman z'n remschijven aan het vervangen met alleen een krik.
Heb hem toen maar even 1 van mijn assteuntjes geleent met de mededeling als ie weer zoiets ging doen hij de volgende keer gewoon ff mijn steunen moest komen lenen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

willem169 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:29:
[...]

Nice :9~ Ben erg benieuwd hoe die Titans (Pegasus?!) onder een 940 staan. 't Is of 17" met erg dunne bandjes of 18"? Mijn schoonpa heeft een 940 op LPG gereden en dat was probleemloos tot over de 500k km. :)
Fijne wagens.
Ben ik ook benieuwd naar :P
Hopelijk volgende week foto's als ik mn spacers binnen heb. 't Is 17" trouwens, maar zo dun zijn de bandjes nog niet eens hoor. Als ik ze echter langer hou komen er wel 50 series ipv 45 om, dan heb ik wat meer wielomtrek dan origineel = iets lager verbruik.

@ Assteuntjesverhaal, op de 1e foto van de 4 iets hierboven zie je dat ik zelfs 4 assteunen + krik onder mn auto heb. Al kan zo'n ding 2,5 ton aan, toch vind ik 't niet fijn om onder auto's te liggen op die dingen. Had onder mn Impala ook altijd 2 of 3 per kant waar ik bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

TKing schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:57:
EDIT: En Kraats, ik ben jouw posts eens terug gaan zoeken (oh jee >:) ) en volgens mij is jouw 245 hartstikke strak, of niet? En hij wil denk ik ook best vooruit met die 2.3 in het vooronder denk ik zo 8) Maar is die 960 niet ongelooflijk duur om te rijden? Of valt dat wel mee? Zo'n ding is toch ruim 1500 kilo en echt zuinig zal die 6-pitter niet zijn ook, denk ik?
Inderdaad.. 'oh jee' ;)
Ik heb er normaal trouwens geen echte assteunen, maar gewoon wat blokken of stenen onder. Heb zelf nog steeds geen goed geoutilleerde garage, dus moet het buiten op straat doen met wat simpel gereedschap.

Helaas is mijn 245 niet strak meer. Technisch is hij nog best goed met z'n 746.000 op de teller, maar optisch wordt hij snel minder. Één van de vorige eigenaren heeft 'm laten overspuiten, maar volgens mij is daar toen een slechte plamuur onder gegaan. Ik ben nu zelf met spuitbussen aan de slag gegaan, maar ze hebben ook nog de vorige keer niet precies de originele kleur genomen :S Dus dat is nog 'work in progress'. Hij rijdt nog wel heerlijk, gelukkig.
Die 960 is inderdaad niet zo goedkoop om te rijden, maar omdat het het boodschappenautootje is van de vrouw maken we er ook niet zoveel kilometers mee. En als je er wel mee rijdt gaat het wel als de brandweer, met 200+ pk's >:) Die motor is ook de enige reden dat ik deze heb. Ik wilde het topmodel uit die tijd rijden en dat is (ongeveer) deze uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hou die 245 ook nog maar ff, tot ik tijd en plek heb om 'm van je over te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Hou ik je aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

*O* *O* *O* Woei, ik heb eindelijk een Volvo V70 *O* *O* *O*

Na mijn post van een tijdje terug, druk op zoek gegaan naar een goede V70.
Eerst in de buurt van R'dam eentje bekeken, maar de eigenaar reed al 2 jaar rond met een "urgent airbag service required" mededeling. Leek me niet echt betrouwbaar.

Toen naar Limburg toe, een een V70 2.4T uit 2002, met 98 DKm op de teller gezien. Auto laten keuren, en hij was, afgezien van de remschijven voor, helemaal in orde. Ding dus gekocht, en de eerste 500 km al weer gereden dit weekeinde.

Plaatjes volgen, me is *O* *O*

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Gaaf! :o Mijn laatste aankopen: 17" Titan wiel (reserve), Nivomats, bijbehorende verlagingsbouten, nieuwe bobine, bougies en accu. Moet 'ie er weer even tegen kunnen 8) O ja, ook nog relais mistlichten voor. Maar dat is niet spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verlagingsbouten?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Hydraulik-Phunk:
Ben ik ook benieuwd naar :P
Hopelijk volgende week foto's als ik mn spacers binnen heb. 't Is 17" trouwens, maar zo dun zijn de bandjes nog niet eens hoor. Als ik ze echter langer hou komen er wel 50 series ipv 45 om, dan heb ik wat meer wielomtrek dan origineel = iets lager verbruik.
Ziet er niet echt uit als wang 45.. die zitten er bij mij voor ook op, achter 40, dat wordt binnenkort ook 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
AtleX:
Verlagingsbouten?
Ja, standaard staan de Nivomats redelijk hoog op de poten, wielkasten zijn dan niet mooi gevuld. Met deze verlagingsbouten is dat opgelost (2.x cm), en je houdt het voordeel van de Nivomats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

willem169 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:14:
[...]

Ziet er niet echt uit als wang 45.. die zitten er bij mij voor ook op, achter 40, dat wordt binnenkort ook 45.
Er staat toch echt 45 op hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nieuwe velgen gehaald! Op de foto nog ranzig, inmiddels een stuk schoner. :P En uiteraard 4 ipv 1. :+

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2mmvabq.jpg

Ik vind deze mooier dan de Columba's die ik laatst gehaald had, dus maar gekocht. :P Deze komen straks onder de 850, dus als iemand nog Columba's zoekt met goede banden dan moet 'ie maar een gil geven. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat zijn wel mooie velgen idd, maar Columba's vind ik ook erg mooi.

Iemand nog belang bij een verweerde set 15" Cetus ? Te ruil tegen stalen (850) velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Ik ben eindelijk eens naar de volvo dealer kunnen gaan en de C30 is een nogo.
Op de auto en het rijgedrag/comfort niks aan te merken, maar wat is de ruimte beperkt. Vooral de koffer is erg klein. In cijfers uitgedrukt is mijn koffer 50% groter en dat zie je dan ook duidelijk (251 tov 380 liter).
De 1.6 diesel is wat tam maar dat had ik niet anders verwacht. Het is dan ook om zo goedkoop mogelijk rond te rijden en voldoet prima voor normaal verkeer en er is wel aan te wennen.

Ben er nu wel zeker van dat de tijd van 3-deurs wagens voor mij voorbij is, rij er nu al 10 jaar mee rond en vanaf een c-klasse 3-deurs worden de voorportieren gewoonweg te groot.
Dit is bij smalle parkeervakken (parkeergarages) echt niet handig.

Blijft over, de A3 SportBack ambition, de golf 6 highline en ergens in een hoekje de honda civic comfort (pure driverscar ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Engineer Stewie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:12:
Op de auto en het rijgedrag/comfort niks aan te merken, maar wat is de ruimte beperkt. Vooral de koffer is erg klein. In cijfers uitgedrukt is mijn koffer 50% groter en dat zie je dan ook duidelijk (251 tov 380 liter).
De 1.6 diesel is wat tam maar dat had ik niet anders verwacht. Het is dan ook om zo goedkoop mogelijk rond te rijden en voldoet prima voor normaal verkeer en er is wel aan te wennen.

Ben er nu wel zeker van dat de tijd van 3-deurs wagens voor mij voorbij is, rij er nu al 10 jaar mee rond en vanaf een c-klasse 3-deurs worden de voorportieren gewoonweg te groot.

Blijft over, de A3 SportBack ambition, de golf 6 highline en ergens in een hoekje de honda civic comfort (pure driverscar ;-))
Als je kan wachten tot September dan kan je de nieuwe S60 aanschaffen , en die is lekkkeerrrrrr :9~ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het is dan ook om zo goedkoop mogelijk rond te rijden
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de kofferruimte is niet super, maar er past gewoon een normaal formaat samsonite koffer plat in. de achterbank tik je erg snel naar voren waardor je een zeer grote en platte laadruimte hebt.

De voordeuren zijn idd groot, maar dat heeft weer als voordeel dat je niet constant tegen het carrosserie (vertikale steunen) van de auto zit te kijken als je opzij kijkt, wat ik zeer hinderlijk vind van zowat elke 5 deurs wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is onze Volvo overleden :( Betreft een V70 2.4 automaat, bouwjaar 2000, 330k gelopen.
Hij start niet meer. De startmotor slaat wel aan (je hoort de solenoid klikken), en daarna maakt hij alleen maar een "kgggggggggggggg" geluid. Heeft 'ie al eens vaker gedaan, alleen dan was het gewoon ff wachten, sleutel uit het slot, en weer opnieuw starten. Alleen nu doet 'ie wel heel erg weinig.
Iemand enig idee wat dat kan zijn? Startmotor gewoon defect (het is wel zo dat hij na een poosje wel start, maar nu helemaal niet meer, heel soms gaat 'ie 2x rond ofzo)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Kan ook best een lege accu zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Jep.. ls het relais héél snel gaat klapperen omdat de spanning te ver daalt, dan maakt 'ie ook zo'n pokkeherrie.
Enneh.. gezien je icon rij je liever in een auto met Wankel-motor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

kraats schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:07:
Jep.. ls het relais héél snel gaat klapperen omdat de spanning te ver daalt, dan maakt 'ie ook zo'n pokkeherrie.
Enneh.. gezien je icon rij je liever in een auto met Wankel-motor? ;)
Ja, als het kon... Helaas is dit de company car van m'n stagebedrijf (in de verenigde arabische emiraten), en is dit mijn enige vervoer hier (ja, of taxi's). Dadelijk maar eens langs de plaatselijke garage's (Banla-bangers stijl hiero) met een collega.
Overigens heb ik net weer geprobeerd te starten, ik denk nu zelf ook dat het de accu is, het relais begint nu alleen maar te klapperen ('t ding zal wel helemaal leeg getrokken zijn)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-tom-562 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:02:
Volgens mij is onze Volvo overleden :( Betreft een V70 2.4 automaat, bouwjaar 2000, 330k gelopen.
Hij start niet meer. De startmotor slaat wel aan (je hoort de solenoid klikken), en daarna maakt hij alleen maar een "kgggggggggggggg" geluid. Heeft 'ie al eens vaker gedaan, alleen dan was het gewoon ff wachten, sleutel uit het slot, en weer opnieuw starten. Alleen nu doet 'ie wel heel erg weinig.
Iemand enig idee wat dat kan zijn? Startmotor gewoon defect (het is wel zo dat hij na een poosje wel start, maar nu helemaal niet meer, heel soms gaat 'ie 2x rond ofzo)
Een slechte startmoter kan je accu supersnel leegtrekken, probeer eens met startkabels. Een slechte startmoter kan met een goede accu nog vrij goed starten.

Een relais wat klikt als de allejezus heeft gewoon een telage spanning, kortom door het starten is je accu vrij leeg (niet doorstarten als die echt langzaam gaat, je accu gaat dan helemaal koken)

Slechte accu of slechte startmotor, mogelijk beide ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

crosspost vanuit de HK

Mijn trots, S60 D5.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_XbHjU_M3Kn8/S40hpukkt4I/AAAAAAAAB-E/kmiXb-Q9HQ4/s400/IMG00042-20100302-1031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_XbHjU_M3Kn8/S40hprXfHjI/AAAAAAAAB-I/Dltb2YOp87I/s144/IMG00043-20100302-1032.jpg

5 maanden in bezit, 20K KM verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Bart-Willem schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:11:
Nieuwe velgen gehaald! Op de foto nog ranzig, inmiddels een stuk schoner. :P En uiteraard 4 ipv 1. :+

[afbeelding]

Ik vind deze mooier dan de Columba's die ik laatst gehaald had, dus maar gekocht. :P Deze komen straks onder de 850, dus als iemand nog Columba's zoekt met goede banden dan moet 'ie maar een gil geven. :+
GIIIILLLLLL :+

Kan je me iets meer info bezorgen? Welke banden (merk/type/maat), vraagprijs(je :P ). Staat van de velgen? Eventueel een fototje van de jouwe? Mag je per DM doen hoor!

In dat geval zou ik mijn argo's naar mijn 144 kunnen doorschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Scroll hier eens voor een idee.

[ Voor 36% gewijzigd door Krentenbol op 02-03-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:37:
[...]

Een slechte startmoter kan je accu supersnel leegtrekken, probeer eens met startkabels. Een slechte startmoter kan met een goede accu nog vrij goed starten.

Een relais wat klikt als de allejezus heeft gewoon een telage spanning, kortom door het starten is je accu vrij leeg (niet doorstarten als die echt langzaam gaat, je accu gaat dan helemaal koken)

Slechte accu of slechte startmotor, mogelijk beide ;)
Probleem opgelost (voor nu dan). Het was idd de accu, nadat ik de accu gevonden had (wie heeft bedacht om dat ding achterin te stoppen...) hebben we hem aan een andere auto gehanden. Ff een paar minuten laten laden, en daarna startte hij gewoon. Morgen even checken of 'ie het weer doet, en ff een andere accu zien te scoren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Controleer ook of de dynamo goed stroom levert. Zou zonde zijn om de accu te vervangen terwijl het eigenlijk een dynamo-probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, vandaag 2 nieuwe spiegels gekauft voor de Amazon. Helaas is een originele verchroomde spiegel zoals ik had nogal duur, dus dankjewel rot-apen! :( Aangezien Ome BW niet meer zo vermogend is dankzij die crimineeltjes (ik schat de schade afgelopen 2 jaar ongeveer 1500-2000 Euro :( en dan heb ik de mazzel dat ik het allemaal zelf kan fixen op spuitwerk na) heb ik maar 2 van die ouderwetse oldschool Rally-spiegels gehaald. Deze shit dus:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2wp45xd.jpg

Of het mooi is op een Amazon weet ik niet, ze zijn in ieder geval minder fijn dan de dingen die ik had. :/ Wel heb ik begrepen van ervaringsdeskundigen dat ze een stuk stiller zijn omdat je haast geen windgeruis meer hebt en dat had ik met die oude dus wel enorm. :P

En vandaag nog van een 245 het interieur vervangen in een nieuwe recordtijd: slechts 1 uur! 8) In nog geen 10 minuten had ik de 2 voorstoelen eruit gesloopt en 2 nieuwe erin gezet. Alleen de achterbank is een enorm geklooi. :P

Crosspost! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Klippy

Still Game

Beetje reclamefilmpje hierboven en weinig spannend, maar wel een mooie auto.

Kwam hem vandaag in het wild tegen en ik moest 3x kijken.
Vind het echt een mooie C70 geworden zo. Nieuwe neus is bekend, maar vooral de achterkant is super lekker vind ik, valt echt op als je hem ziet rijden, ziet breder uit dan eerst d:)b

Alleen niet zo snel, maar goed daar zal toch niemand hem voor kopen, wat dan wel weer een beetje jammer is. Dan heb je met een 10 jaar oude T5 nog meer lol denk ik. Vooralsnog zie ik alleen mensen van 45+ in een nieuwe C70 :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Vind die neus maar niks. De achterkant is wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorkant is net een ford :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat vind ik ook al, geef mij maar een volvo classic. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Woei, zaterdag proefrit maken in een 2001 Volvo V40 1.9D 115 pk :9 (in de ad staat nog steeds 1.9TD :+ )

Iemand nog geniale tips waar ik op moet gaan letten? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Kabouter Wesley zegt: "Turbo Turbo" :9
Wordt bij de 115pk meestal vervangen rond de 200-250k km..

Verder, vering achter geloof ik?

edit: WOEI!
V50 doorbreekt prijsklasse < 7500 euro
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6745696

Ok particulier en 250k km.. Maar ziet er aardig net uit. >:)

[ Voor 46% gewijzigd door flashin op 03-03-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

backupdevice schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:40:
crosspost vanuit de HK

Mijn trots, S60 D5.

[afbeelding]

[afbeelding]

5 maanden in bezit, 20K KM verder.
Prima keuze :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Kan je wel zeggen ja.

Lekker cruisen met 100KM per uur, en indien nodig lekker 140KM rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je koopt toch geen D5 om met amper 2000 toeren over de snelweg te tokkelen? Zo'n apparaat klinkt juist het beste boven 3000 toeren en bij 180 rijdt ie het lekkerst! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Timmert schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:15:
Je koopt toch geen D5 om met amper 2000 toeren over de snelweg te tokkelen? Zo'n apparaat klinkt juist het beste boven 3000 toeren en bij 180 rijdt ie het lekkerst! :o
mmm ja, klopt. Alleen als je 40K per jaar rijdt, dan wil je wel eens een keer kijken naar 1 op 17 of 1 op 10...... tevens is een rit van 250KM lekkerder als je 100/120 rijdt, dan 180 en de gehele tijd de rem moeten gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door backupdevice op 03-03-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik deed 65k per jaar in de S60. Met bovengenoemde rijstijl reed ik gemiddeld 1:14. Viel me reuze mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Timmert schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:19:
Ik deed 65k per jaar in de S60. Met bovengenoemde rijstijl reed ik gemiddeld 1:14. Viel me reuze mee :)
Ik rij hem zakelijk, maar hij is prive.... reed jij hem in de lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ja, maar brandstof voor eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Timmert schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:22:
Ja, maar brandstof voor eigen rekening.
Ik vind hardrijden niet relaxed en daarnaast moet ik wel zelf onderhoud betalen. Ennuh, de 3000/4000 RPM haal je ook met optrekken hoor, dan roffelt die lekker :9 Dus ja je hebt gelijk dat je boven de 3000 een stijve krijgt, maar daarvoor hoef je niet perse 180 te halen

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 03-03-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

[ Voor 16% gewijzigd door backupdevice op 03-03-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Timmert schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:19:
Waarom heb je hem dan weggedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Red devil schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:43:
[...]

Waarom heb je hem dan weggedaan?
Hij zei net dat die via de lease was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

backupdevice schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:18:
[...] de gehele tijd de rem moeten gebruiken.
Ja, die vliegt dan in de fik toch? >:)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

tdw schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:29:
[...]

Ja, die vliegt dan in de fik toch? >:)
nee man, Volvo is een premium auto. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

backupdevice schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:25:
[...]

Hij zei net dat die via de lease was.
Dat was niet de reden, in show je auto topic staat hele verhaal..

Hij is zelfstandige en de zaken gingen minder goed dan verwacht dus ging hij voor een goedkopere auto..
Jammer maar wel verstandig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Weet er hier soms iemand of er op electronisch gebied grote verschillen zijn tussen de 850 alter 1 en alter 2? Heb zelf namelijk een tussenmodel, die volgens mij nog het grootste deel van de techniek gebruikt uit de alter 1. Maar ik kan misschien heel goedkoop aan een sloop alter 2 geraken.

Het gaat er mij dan over om eventueel boordcomputer, cruise control, airco, ... over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik zou het op www.volvo850forum.nl vragen, die weten tenminste waar je het over hebt als je het over "Alter 1" of "Alter 2" hebt :P

Alter 2 FTW trouwens _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 04-03-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:06:
Weet er hier soms iemand of er op electronisch gebied grote verschillen zijn tussen de 850 alter 1 en alter 2? Heb zelf namelijk een tussenmodel, die volgens mij nog het grootste deel van de techniek gebruikt uit de alter 1. Maar ik kan misschien heel goedkoop aan een sloop alter 2 geraken.

Het gaat er mij dan over om eventueel boordcomputer, cruise control, airco, ... over te zetten.
Ik heb ook dat tussenmodel. :P De meeste dingen passen gewoon zonder problemen. Alleen in tellers etc zit verschil, en de latere types (vanaf 95-96) hebben andere ABS-computers. Maar het gros past gewoon. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Misschien maar even voor de duidelijkheid.

De alter 2 zijn de modellen na de facelift, dit was ergens in 1994. Deze modellen hebben andere bumpers, koplampen, achterlichten, 5 bouts wielen, en afgeronde knoppen op het dashboard, samen met weet ik veel welke onderhuidse wijzigingen.

Voorbeeldjes:
Alter 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.schadeautos.nl/autos/15/375693.a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s032/of02_0006553332.jpg

Alter 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.abmotor.pt/imgveiculos/391603volvo850gltfrt.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2008/05/evolvo0002.jpg

Mijn model zit er eigenlijk zowat tussenin. Ik heb namelijk de koplampen, bumpers en 5 bouts wielen zoals de onderste twee modellen. Maar heb wel nog de oudere achterlichten en het oude dashboard zoals de bovenste modellen. Dit was een overgangsperiode in 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Herstel: vanaf augustus 1993 is alter 2 al. :P Die van mij is van eind 1993 en is al een alter 2. :P

Maar alles is gewoon uitwisselbaar (behalve de velgen: 4-gaats vs 5-gaats, en koplampen tenzij je het sierlijstje eronder ook overzet), alleen moet je in de gaten houden wat voor teller er in je auto zit. :P

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.