Ik las trouwens niet aan een uitlaat, ik rijd nog scooter: mijn uitlaten gaan eerder kapot doordat ik erop val dan dat ze doorroesten
Mooie scar-tissues bewonderen als je onder een auto bezig bent hoort erbij.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Grote kans dat ik me vanaf morgen een Volvo eigenaar mag noemen. Het betreft een S40 uit '99 met 140k op de teller. Morgenochtend rijden we op de motor naar Pijnacker om daar te kijken.
Grote kans dat de d-riem vervangen moet worden, maar gezien de aanschafprijs van net 2k Eur. En het geld dat we voor een auto opzij gelegd hebben (5K) moet dat geen probleem zijn. Advertenties waarbij de riem wél vervangen is lag de prijs ver voorbij de 3K.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Nouja morgen maar ffe nieuwe accu halen, relais kan mooi in de kast

Asus Zenbook i7 256gb
Zo'n ding heeft geen dashbord kastjeBart-Willem schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:35:
Dat heb ik ook ooit gehad met een knipperlicht-relais.Uiteindelijk was het relais toch kapot dus je kan 'm beter in je dashboard-kastje stoppen.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Er zijn eigenlijk een paar opties die ik wel aantrekkelijk vind, maar weet nog niet precies wat het moet worden.
- Volvo S40 Sport 1.6D drive, inc wat leuke opties als body kit/parkeersensoren etc.
- Ford Mondeo 1.8d Titanium
- Audi A3 Sportback
Eigenlijk valt de Audi wel af, begint echt een beetje een pauper-bak te worden. Dat wil ik dus absoluut niet.
Morgenochtend kan ik (bij afwezigheid van een S40) een V50 gaan rijden, om eens gevoel te krijgen met een Volvo. Ik ben erg benieuwd.
Klopt het dat de S40 2x een stukje verlaagd wordt als je een S40 Sport + body kit besteld? Dit is iets wat de verkoper mij vertelde, maar hij moet ook niet te laag worden.

Toevallig zit die precies onder het dashboard vakjeBart-Willem schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:35:
Dat heb ik ook ooit gehad met een knipperlicht-relais.Uiteindelijk was het relais toch kapot dus je kan 'm beter in je dashboard-kastje stoppen.

Hout bling bling

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 12-02-2010 19:39 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Nou dat ziet er nog niet 'pauper' uit vind ik. Wel jammer dat ze de mooiste velgen uit het assortiment gehaald hebben. De dealer zei wel dat als ik hem daar zou bestellen, hij nog wel wat mooie velgen onder een gloednieuwe V50 had zitten, die ik wel mocht omruilen.TKing schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:24:
Denk niet dat een stock auto zo laag uitkomt, hoor. Ik denk dat je zoiets krijgt:
[afbeelding]
Omdat het type Focus wat ik nu rijdt nogal sportief is, ben ik heel benieuwd hoe zo'n S40 zal bevallen.
TKing schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:24:
Denk niet dat een stock auto zo laag uitkomt, hoor. Ik denk dat je zoiets krijgt:
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Daarnaast zit ik ook nog een beetje te twijfelen tussen de S40 en de V50. De V50 wel in dezelfde uitvoering als de S40, dus Sport + body kit. Wit is natuurlijk een erg hippe en snelle kleur, maar misschien teveel een mode kleur? (Hij staat de S40 wel ERG mooi moet ik zeggen).
Daarnaast ben ik benieuwd hoe de 1.6D start/drive (ofzo) bevalt. Ik ben jammer genoeg niet in de luxe positie om een 2+ liter moter te bestellen, maar zou hij niet "under-powered" zijn? Over 45 minuten weet ik t
Oh ja, de auto radio, met USB aansluiting, werkt dat ook met iPod/iPhone's (anders maar 1 of andere 32GB usb stick bestellen).
[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 13-02-2010 09:22 ]
Ik moet trouwens zeggen dat het best aardig rijdt (dit is voor het eerst dat ik in een Volvo rij), loopt best aardig zo'n 5-cilinder (is volgens mij de 140 pk uitvoering). Alleen de bak is soms wat eigenwijs, maarja dat mag ook wel na 330k
[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 13-02-2010 14:45 ]
Vaak bu'j te bang!
Zo. Weer terug uit Zwolle. Testritje gedaan (auto zag er verder zeer prima uit. Alleen dus een deuk in de rechterachterdeur en wat oppervlakkige krassen over de deuren heen. Iets langs gegaan, maar aldus de garage voor zo'n 600 euro te fixen en echt noodzakelijk is dat niet eens). Ding voelde eigenlijk zeer goed aan; had nog prima vermogen in het blok zitten, vering voelde goed aan, evenaals de koppeling. Versnellingsbak ging ook soepeltjes, vanaf het begin af aan al. Enige waar ik een beetje mee zat was de rem. Het remmen zelf ging redelijk, maar kon iets beter. Then again, op de remschijven zat ook wat roest omdat die auto natuurlijk tijdens deze winter daar vooral heeft stilgestaan. Zal ongetwijfeld wel beter worden na een paar keer goed de roest eraf geremd te hebben.flashin schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:10:
Ben benieuwd hoe dat ding aanvoelt na zo'n toch al behoorlijk leven voor een v40
Wat me alleen opviel, was dat de rempedaal vrij zwaar was om in te trappen. Ik weet niet of dat gebruikelijk is bij die auto's of dat ik gewoon verwend ben, of dat er toch iets mee mis was? Zeker bij een paar keer snel achter elkaar remmen leek het erop alsof de rembekrachtiging weg was en je het volledig zelf moest doen. Aldus de garage was dat normaal bij dieselauto's omdat dat anders werkte met het vacuum trekken o.i.d. en dat het met benzineauto's veel sneller weer goed was ofzo. Iemand daar nog verhelderende woorden over?
Kabletje naar de speaker losknippen?-tom-562 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:41:
Heeft er iemand hier ervaring met Volvo's uit de Emiraten? Ik heb hier als auto van de zaak (ik ben aan het afstuderen in de emiraten) een Volvo V70 2.4 automaat, maar net zoals de meeste auto's hier zit er een waarschuwing op als je 120 km/h rijdt (met ongeveer +2/-2 km speling), dan begint er iets te piepen. Is dat op 1 of andere manier uit te schakelen?
Ik moet trouwens zeggen dat het best aardig rijdt (dit is voor het eerst dat ik in een Volvo rij), loopt best aardig zo'n 5-cilinder (is volgens mij de 140 pk uitvoering). Alleen de bak is soms wat eigenwijs, maarja dat mag ook wel na 330k
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
En ja, je mag maar 120, maar de flitspalen staan hier afgesteld op 135 km/h dacht ik. De teller is trouwens akelig nauwkeurig (loopt exact gelijk met m'n GPS). Schijnt dat ze hier geen wettelijke verplichting tot afwijking hebben.
Vaak bu'j te bang!
Und yes! Hij staat nu heel trots hier voor de deur._Apache_ schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:38:
* _Apache_ gaat alvast het topic doorlezen.
Grote kans dat ik me vanaf morgen een Volvo eigenaar mag noemen. Het betreft een S40 uit '99 met 140k op de teller. Morgenochtend rijden we op de motor naar Pijnacker om daar te kijken.
Grote kans dat de d-riem vervangen moet worden, maar gezien de aanschafprijs van net 2k Eur. En het geld dat we voor een auto opzij gelegd hebben (5K) moet dat geen probleem zijn. Advertenties waarbij de riem wél vervangen is lag de prijs ver voorbij de 3K.
150k op de teller, d-riem is 30k km geleden vervangen, motorisch loopt het goed, wat kleine lakschade, maar vooral goed in orde. Voor 2,35K van eigenaar verwisseld.

Jammer dat je die niet tegenkomt voor die prijs in het diesel....
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Eens goed polijsten en de stootstrips in de bumperblack zetten scheelt ook al veel.
Tsja, als ik mijn Prius vergelijk met mijn V40 en met mijn 460, dan remt de V40 zwaarder dan de Prius, en de 460 weer zwaarder dan de V40. Nieuwere auto's remmen lichter door betere rembekrachtiging, betere remmen, etc.Bubbles schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:45:
Wat me alleen opviel, was dat de rempedaal vrij zwaar was om in te trappen. Ik weet niet of dat gebruikelijk is bij die auto's of dat ik gewoon verwend ben, of dat er toch iets mee mis was? Zeker bij een paar keer snel achter elkaar remmen leek het erop alsof de rembekrachtiging weg was en je het volledig zelf moest doen. Aldus de garage was dat normaal bij dieselauto's omdat dat anders werkte met het vacuum trekken o.i.d. en dat het met benzineauto's veel sneller weer goed was ofzo. Iemand daar nog verhelderende woorden over?
Dat terzijde, heb ik in de 80.000km die ik met mijn v40 heb afgelegd nooit gemerkt dat de remmen na een paar keer kort achterelkaar remmen zwaarder werden. Denk er wel aan dat de remschijven niet (goed) geventileerd zijn; het is geen sportwagen. Na veelvuldig remmen kan dus fading optreden doordat de remmen te warm zijn. Maar als het niet fading is, dan lijkt het me niet goed...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En hoe doe ik dat? * Bubbles is praktisch auton00bJoopieboy schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:25:
Even opnieuw en goed ontluchten zoals het moet lijkt mij.
* Bubbles gaat de kosten nog eens volledig doorrekenen en kijken of het nou echt uitkan in de maand om die auto te bezitten en rijden.
Dan trek je er alleen maar meer lucht in bovenin, maar je hebt gelijk: de lucht onderin de slangen is dan eruit.TKing schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:34:
Reservoir open draaien en dan paar keer pompen, toch?
Ontluchten kan meestal maar op 1 manier: bij de remklauwen de slangen los en met zo'n brake bleeding-potje rommelen.
Het probleem van die V40 hierboven lijkt eerder een lekke hoofdremcilinder te zijn. Die dingen zijn gelukkig de hoofdprijs niet.
Wel vet idd.
[ Voor 37% gewijzigd door Bart-Willem op 14-02-2010 17:11 ]
Mja, hij moest ergens open, wist ik nogBart-Willem schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:56:
[...]
Dan trek je er alleen maar meer lucht in bovenin, maar je hebt gelijk: de lucht onderin de slangen is dan eruit.
Ontluchten kan meestal maar op 1 manier: bij de remklauwen de slangen los en met zo'n brake bleeding-potje rommelen.![]()
Het probleem van die V40 hierboven lijkt eerder een lekke hoofdremcilinder te zijn. Die dingen zijn gelukkig de hoofdprijs niet.
Maar die 240 ziet er wel netjes uit.
Die straat stikt sowieso van de volvo's. Ook een zeer exclusieve 242 GT in originele kleurstelling (zilver met oranje/zwarte bies). Mooi spul.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dat maar niet doen dus...Bart-Willem schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:56:
[...]
Dan trek je er alleen maar meer lucht in bovenin, maar je hebt gelijk: de lucht onderin de slangen is dan eruit.
Als ik wat opzoek over problemen met de hoofdremcilinder lees ik andere klachten dan dat ik ervaar. Zoeken naar problemen met de rembekrachtiging beschrijft vaak beter mijn probleem.Ontluchten kan meestal maar op 1 manier: bij de remklauwen de slangen los en met zo'n brake bleeding-potje rommelen.![]()
Het intrappen van de rem gaat dus redelijk zwaar en wordt bij pompend remmen steeds zwaarder; hetzelfde alsof je de auto uitzet en dan een paar keer op het rempedaal trapt. Na een paar seconden niets doen gaat het intrappen weer lichter/makkelijkers verder, maar is nog steeds stevig.
Ik zou zeggen dat de rembekrachtiger z'n onderdruk/vacuum niet goed kan opbouwen en dat bij het pompend remmen hij dus z'n vacuum helemaal kwijt raakt (lek?) , waardoor ik dan dus 1-op-1 moet remmen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bubbles op 14-02-2010 18:03 ]

En een 260 zou ik zelfs in showroomstaat niet willen hebben, wat een baggermotoren zijn dat.

En het spuitwerk of rollerwerk dan? En ander interieur van de sloop of .... ?TKing schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:58:
Nee, opknappen. Helemaal netjes lassen (platen erin, niet erop), helemaal strak slijpen, opnieuw lassen, etc. Deze auto moet (uiteindelijk)100% strak worden en er wordt ook niet op beknibbeld. Ach ja, hij staat niet in de weg
Net deze pagina gevonden, die de werking van de rembekrachtiger mooi uitlegt. Als ik dat zo lees en vergelijk met m'n ervaring van afgelopen zaterdag, zou ik het juist logisch vinden dat de vacuumpomp defect is; er zou maar beperkt vacuum worden opgebouwd aan de kant van de hoofdcilinderpomp, waardoor intrappen juist zwaarder gaat (de veren zouden ervoor zorgen dat de pedaal sowieso weer helemaal omhoog komt). Bedenk wel dat deze auto 358.000 km heeft gereden. Je zegt dat 'ie niet zo vaak stuk gaat, maar na zo'n hoeveelheid lijkt me dat je wel aardig binnen die marge van 'niet zo vaak' terecht komt.Bart-Willem schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:03:
@ Bubbles: de hoofdremcilinder zit aan de rembekrachtiger vast.In de rembekrachtiger zelf zit ook een vacuüm-motortje maar die gaan niet heel vaak stuk. Als die stuk is, dan zakt je rempedaal steeds verder weg als je pompend remt en hoor je beetje een sissend geluid op het moment dat je veel druk uitvoert.
[..]
Maargoed, ik heb de vraag ook al open staan bij een vriend van me die ook een V40 heeft. Met een beetje geluk kan ik daar dinsdag eens even wat mee proberen en vergelijken, misschien dat dat beter uitkomst geeft.
Maar ik zeg niet dat het niet zo is, je kan altijd pech hebben natuurlijk.
Anyhoe, denk dat ik die garage er toch ook maar even over mail of ze toch nog eens naar het remmen willen kijken. Hoe dan ook lijkt het me namelijk niet helemaal in orde.
Is het geen optie in je boordcomputer? in mijn Saab kon ik een waarschuwings piepje instellen bij bepaalde snelheid (stond op 100MPH/160KPH, de snelheid waarbij je je rijbewijs kwijt zou raken-tom-562 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:41:
Heeft er iemand hier ervaring met Volvo's uit de Emiraten? Ik heb hier als auto van de zaak (ik ben aan het afstuderen in de emiraten) een Volvo V70 2.4 automaat, maar net zoals de meeste auto's hier zit er een waarschuwing op als je 120 km/h rijdt (met ongeveer +2/-2 km speling), dan begint er iets te piepen. Is dat op 1 of andere manier uit te schakelen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb zo'n vermoeden dat het membraan in de rembekrachtiger van mijn 144 ook stuk is. De motor loopt niet mooi en als ik de darm afsluit die naar het blok toe gaat (ik veronderstel voor het vacuum), dan draait de motor wel netjes rond. Volgens mij dus een stuk membraan langswaar het blok dan valse lucht kan aanzuigen. Kan dit vervangen worden, of moet ik ineens op zoek naar een andere rembekrachtiger?Bart-Willem schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:35:
Als een rembekrachtiger stuk is, is het in 98 vd 100 gevallen het membraam wat stuk is. En dat is vaak van uitdroging.Km-stand zegt niet zoveel voor een rembekrachtiger, maar juist de leeftijd wel. Daarom zie je zelden kapotte rembekrachtigers in 240's, maar wel supervaak in Amazons en P1800's.
Maar ik zeg niet dat het niet zo is, je kan altijd pech hebben natuurlijk.
Oftewel: gewoon een nieuwe erin, dan kan je er weer een jaar of 30 tegenaan.
Ik zou eerst checken of het vacuumklepje voorop de rembekrachtiger niet toevallig stuk is (in het witte aansluitinkje zit een klepje).Bart-Willem schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:21:
Spaar maar voor een nieuwe rembekrachtiger.Die in de Amazon B20's en 140's zitten zijn absoluut niet te reviseren (al beweert men van wel, maar dat is echt weggegooid geld: binnen enkele maanden heb je weer hetzelfde probleem). Je krijgt ze sowieso niet open want die dingen zijn ooit samengesmolten in elkaar gezet. Dat ding opensnijden en vervolgens weer dicht moeten lassen schiet niet op.
Oftewel: gewoon een nieuwe erin, dan kan je er weer een jaar of 30 tegenaan.Zeker als je de rest van de auto al aan het restaureren bent zou ik niet gaan lopen rommelen met een gebruikte of een in elkaar gelaste.
Je kunt vervolgens gewoon een universeel klepje maken in de slang zelf, kost een paar euro.
@BW: in geval van, enig idee van prijs? Verkrijgbaar bij scandcar?
Op volvolvo heb ik hier een keer een beschijving incl plaatjes geschreven. Nieuwe bekrachtiger is vrij duur.Youk schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:34:
Ook een goeie tip, moet dat even checken.
Ik ben het eens met 1 van de reacties op het filmpje:
You can not watch this video without smiling, i sure can't haha.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=plsYyKK7oSI]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=irdRq1ybg64]
En een trieste
[ Voor 4% gewijzigd door Krentenbol op 15-02-2010 17:36 ]
Die gaan ook vaak stuk ja, al komt dat kwaaltje vaker voor bij 240-rembekrachtigers.DopdeDouwer schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:22:
[...]
Ik zou eerst checken of het vacuumklepje voorop de rembekrachtiger niet toevallig stuk is (in het witte aansluitinkje zit een klepje).
Je kunt vervolgens gewoon een universeel klepje maken in de slang zelf, kost een paar euro.
Nieuwe rembekrachtiger is wel prijzig (320 Euro), maar omgerekend kost je dat ding nog geen 10'tje per jaar.
Oja! De 850 heeft een nieuwe APK!
[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 15-02-2010 18:55 ]
* Bubbles gaat er nog even over nadenken en moet een paar dingen bespreken met de werkgever voordat de auto daadwerkelijk gekocht kan gaan worden.
Dan zou ik een proefrit in een andere auto vragen om hier zeker van te zijn. Kan zijn dat de vacuum pomp zoiets veroorzaakt, ik heb er nog nooit van gehoord.Bubbles schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:13:
Net een mailtje gekregen van de garage. Aldus hun zou er niets mis zijn met de rempedaal en is het normaal bij dieselauto's dat bij pompend remmen het beschreven probleem ontstaat.
* Bubbles gaat er nog even over nadenken en moet een paar dingen bespreken met de werkgever voordat de auto daadwerkelijk gekocht kan gaan worden.
edit: dat gaat vanavond helaas niet door, maar wordt pas donderdag. Nouja, valt niets aan te doen.
[ Voor 26% gewijzigd door Bubbles op 16-02-2010 19:00 ]
Morgen mag ik een dagje rondrijden met een V70 1.6D DrivE. Ik vrees eerlijk gezegd dat het wat lui gaat aanvoelen. Aan de andere kant zou het wel mooi zijn moest m'n pa deze kunnen versieren als nieuwe lease op z'n werk. Heb je volgens mij een pak auto voor een mooie prijs, alleen de performance zal wat minder zijn...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
een diesel moet het vacuum voor de bekrachtiger van een pomp hebben, de motor genereert geen vacuüm in het spruitstuk. vraag me wel af waarom er geen hydrobooster (hydrologisch bekrachtiging) in zit.Bubbles schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:13:
Net een mailtje gekregen van de garage. Aldus hun zou er niets mis zijn met de rempedaal en is het normaal bij dieselauto's dat bij pompend remmen het beschreven probleem ontstaat.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
bij mijn S60 diesel is het me ook nog nooit opgevallen..DopdeDouwer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:05:
[...]
Dan zou ik een proefrit in een andere auto vragen om hier zeker van te zijn. Kan zijn dat de vacuum pomp zoiets veroorzaakt, ik heb er nog nooit van gehoord.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Het is niet de D5 geworden, kreeg een heel naar gevoel bij het bezoek aan de garage...........ricardo246 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:19:
Ik ben in de prachtige gelegenheid om een S80 over te nemen (D5 Summum uitvoering 140K op de teller uit 2004, all options included, 163PK,).
Onvriendelijke bediening (zelfs kleinerend), Keuren werd als onverstandig bestempeld etc.Geen garantie, geen beurt, geen matten in de auto..........
Dit is de volgende kandidaat: Volvo S80 2.5t summum automaat met 96K op de teller, alle opties erop.
We gaan vrijdag kijken.
Nog tips waar naar te kijken? Zwakke plekken van deze benzine versies?
Voor diegene die zich afvragen waarom eerst diesel, en nu weer benzine: Ik rijd precies het aantal kilometers waar het omslagpunt ligt (bij dit type auto). Diesel of benzine scheelt me 50€ per jaar.
I have no special talent. I am only passionately curious.

* Bubbles heeft er zin in.
Veel betere keuze imoricardo246 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:49:
[...]
Dit is de volgende kandidaat: Volvo S80 2.5t summum automaat met 96K op de teller, alle opties erop.
We gaan vrijdag kijken.
Nog tips waar naar te kijken? Zwakke plekken van deze benzine versies?
Ik heb tot op heden alleen bij Nederlandse sites gekeken. Bedankt voor de tip! Zal me ook eens geen verdiepen in import.Red devil schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:31:
[...]
Veel betere keuze imo. Wat moet dat lekker rijden zeg! Kan niet veel zinnigs zeggen over tips, alle stempeltjes e.d. alleen. Kijk je alleen naar nederlandse autos? Duitse import is voor exclusieve autos (zoals die summum) nog wel eens interessant (scheelde bij mijn V70 T5 summum MY2005 al 5k-6k).
Heb je ook budget gereserveerd voor reparaties (zeg maar > 1500 euro)
mobile.de en autoscout24.nl (duitsland kun je dan instellen) zijn de beste om te beginnen.ricardo246 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:04:
[...]
Ik heb tot op heden alleen bij Nederlandse sites gekeken. Bedankt voor de tip! Zal me ook eens geen verdiepen in import.
Bpm berekenen @ bpmberekenen.com
Ben benieuwd
Garage adverteert met 96K op de teller per 02-2010.
De officiële Volvo dealer heeft hem het laatst binnen gehad bij 159K voor een 160K beurt in Juli 2006....
Wat 1 telefoontje wel niet aan ellende kan schelen. Maar gokken dus waar de teller nu op staat.....
Eens kijken waar ik een klacht kan indienen om andere mensen voor bedrog te behoeden.
Mag het kenteken hier geplaatst worden?
Edit:
Het is de 96-NR-GG
2e Pagina, onderaan.
[ Voor 13% gewijzigd door ricardo246 op 17-02-2010 20:22 ]
Is het 64-SH-NL?ricardo246 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 18:21:
Helaas, de Volvo S80 2.5t summum automaat is niet wat het zou moeten zijn:
Garage adverteert met 96K op de teller per 02-2010.
De officiële Volvo dealer heeft hem het laatst binnen gehad bij 159K voor een 160K beurt in Juli 2006....
Wat 1 telefoontje wel niet aan ellende kan schelen. Maar gokken dus waar de teller nu op staat.....
Eens kijken waar ik een klacht kan indienen om andere mensen voor bedrog te behoeden.
Mag het kenteken hier geplaatst worden?
Heb ze ook even gemaild, ben benieuwd wat ze zeggen
Hier een goede mobile link en 1 voor autoscout
Deze is wel interessant, maar jammergenoeg wel stuk ouder. Wel erg weinig kms.
Nee, de V40 met 358k, welke een grote beurt heeft gehad op 340k waarbij de d-riem vervangen is, nog een half jaar APK heeft, onderhoudsboekje aanwezig (en belangrijker: bijgehouden) en dat ding eigenlijk verder onzettend soepeltjes loopt.flashin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:46:
Je hebt het over die V40 met 385k ?
Heb je ook budget gereserveerd voor reparaties (zeg maar > 1500 euro)
Daarnaast kan ik van m'n kilometervergoeding zo'n 200 euro per maand opzij zetten voor onderhoud, naast de overige kosten (wegenbelasting, verzekering, brandstof)
[ Voor 15% gewijzigd door Bubbles op 17-02-2010 19:40 ]
Maar 200 euro per maand aan onderhoud moet je wel redden lijkt mij! Als je geen grote reparaties tegenkrijgt (motorrevisie, versnellingsbak etc.) Anders wordt het best wel snel heel erg bontjes
[ Voor 15% gewijzigd door Bubbles op 17-02-2010 20:49 ]
Echt een heerlijke auto
Misschien dat als ik m'n rijbewijs heb ook wel een Volvo neem als eerste eigen auto, zit te kijken naar een Volvo 850. Ik hoorde alleen dat je op jongere leeftijd in een bepaalde klasse valt, en dan kun je geen auto met een 2.0 / 2.5 redelijk aantal liter blok verzekeren. Of het kan wel, maar dan is het erg duur. Maar dat model vind ik ook erg mooi, vooral in het zwart en dan met een stel mooie velgen
* ThinkPad droomt nog even verder. Heb eigenlijk niet eens een eigen auto nodig, krijg een OV kaart, en er staan hier ook wel 2 auto's
Een 1998 V70 2.5 diesel kun je verzekeren voor 60 euro per maand.ThinkPadd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:44:
Ik heb rijles in een Volvo S40 2.0D
Echt een heerlijke auto![]()
Misschien dat als ik m'n rijbewijs heb ook wel een Volvo neem als eerste eigen auto, zit te kijken naar een Volvo 850. Ik hoorde alleen dat je op jongere leeftijd in een bepaalde klasse valt, en dan kun je geen auto met een 2.0 / 2.5 redelijk aantal liter blok verzekeren. Of het kan wel, maar dan is het erg duur. Maar dat model vind ik ook erg mooi, vooral in het zwart en dan met een stel mooie velgen
* ThinkPad droomt nog even verder. Heb eigenlijk niet eens een eigen auto nodig, krijg een OV kaart, en er staan hier ook wel 2 auto'smaarja dat knutselen met audio installatie enzo lijkt me heerlijk
0,0 opties, geen turbo, diesel...
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De vergelijking die gemaakt moet worden gaat tussen een:
1) Volvo C30 1.6D (110pk/240Nm) momentum met parkeersensoren voor/achter
2) Audi A3 sportback 1.6 TDI (105pk/250Nm), kort door de bocht genomen dezelfde opties + aftermarket 2-din radio met GPS(pioneer).
Auto wordt verkocht na 3 jaar met pakweg een 150.000km op de teller.
Ik kan nog een ford focus nemen, maar vind deze persoonlijk niet zo mooi.
De HR manager is niet zo voor volvo omdat deze een hoge afschrijving zou hebben, zeker de C30 omdat deze maar plaats biedt aan 4 personen.
Klopt dit? Ik wil het bedrijf niet nodeloos opzadelen met een hoge afschrijving, maar volgens mij geld dat voor de huidige A3 sportback ook daar deze in de nabije toekomst zal vervangen worden.
Een aantal zaken die je mee kan nemen:
- De A3 is NIET beter afgewerkt dan de Volvo. De mythe daar omheen moet je niet te serieus nemen. Je moet even kijken wat je mooier vindt. (Een A4 is overigens wel een klasse beter afgewerkt)
- De 1.6TDI van de Audi is wel echt een stap verder en beter dan de Volvo
- Weggedrag van de Audi is iets sportiever, iets meer gevoel in het stuur
- De Volvo heeft een veel beter zitpositie, zeker als je wat langer bent
- De V50/S40/C30 staan niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid. Geen rampen, maar een moterstoring o.i.d. zal je wel tegenkomen in die 3 jaar.
Persoonlijk vindt ik het dashboard van Audi mooier, mits je de RNS-E er in hebt zitten. Die kost achteraf slechts 1400,-, en dat staat echt een bak beter dan een aftermarket Pioneer systeem.
[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 18-02-2010 11:03 ]
Op dit moment is mijn

- Ik rijd in totaal 25 dkm /jaar waaronder dagelijks woon/werkverkeer
- Ik wil een Stationwagon (V40/V70 heeft voorkeur....?)
- Diesel of Benzine is voor mij break even
- Budget: Liefst onder 10K, max 15K
- Woonachtig in het pittoresque Rijkswijk [ZH]
- Goede zitpositie
- Beetje vlotte auto
- Betrouwbare auto
- Hoe meer opties, hoe leuker (je blijft tweaker...)
Ook moet ik een nieuwe garage hebben, wat mijn renault garage doet geen Volvo's
Heeft iemand een goede tip of een goed idee, want op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer. Ook waarom ik geen V50 zou moeten nemen (ik weet niet waarom, maar ik vind hem niet mooi

Vragen waar ik mee zit:
- Is milano betrouwbaar
- Was is de kwaliteit van de auto's daar
- Wie weet een betrouwbare garage in de buurt van rijswijk die volvo's doet
- V40 / V70 wat is wijsheid (XC60 ?)
- Is importeren van een auto uit duitsland te doen voor een techneut, maar wel autonoob?
- Waar kan ik het beste een goede keuring laten doen als ik particulier wil kopen?
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Vanavond even dus in die betreffende auto kunnen zitten en een klein stukje rijden. Snel oordeel: dat voelde niet veel anders aan dan wat ik afgelopen zaterdag heb meegemaakt, ook wat betreft dat rempedaalgedoe. Zal dus wel gewoon aan mij hebben gelegen. * Bubbles gaat zaterdagochtend naar Zwolle om de deal rond te maken. Met de trein heen, met de auto terug.Bubbles schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:43:
Ik hoop vanavond nog even in de V40 van een vriend te mogen zitten (bouwjaar '02. De auto dan, niet de vriend), om zo het mogelijke verschil te voelen.
edit: dat gaat vanavond helaas niet door, maar wordt pas donderdag. Nouja, valt niets aan te doen.
Paar adviezen. Had eerst een s40 phase 1, die heeft vriendin lief nu, en rijd nu v70 MY2005.Sparhawk schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:22:
Goed, heren & dames, hier een moeilijk vraagje![]()
Tnx voor any advice
Denk dat s40 wel vergelijkbaar is met v40, phase 2 zal vast wel iets beter rijden. Een v70 rijdt daarentegen een stuk volwassener, echt een robuste bak om mee te cruisen. Duitse autos zijn iha goedkoper, vooral de duurdere modellen. Je kunt iig autos vinden met weinig kms. Heb zelf ook een auto geimporteerd, gewoon ervoor gezorgd dat alle stempeltjes in het boekje stonden. Als je het kunt veroorloven (en met 15k kan dat), kun je een turbo model nemen, het rijdt zo relaxed.
Sites:
mobile.de
autoscout24.nl
Als je nederlandse auto wilt, kun je laten keuren mbv dekra (komen bij garage langs) of ANWB (moet je auto heenbrengen).
Dank voor de adviezen. Mijn ouders hebben in het verleden een S40 gehad, dus ik weet hoe het rijdt. Hoe heb jij dat in Duitsland gedaan? Gewoon websites bekeken en puur op basis van de gestempelde boeken en proefrit auto gekocht?Red devil schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:25:
[...]
Paar adviezen. Had eerst een s40 phase 1, die heeft vriendin lief nu, en rijd nu v70 MY2005.
Denk dat s40 wel vergelijkbaar is met v40, phase 2 zal vast wel iets beter rijden. Een v70 rijdt daarentegen een stuk volwassener, echt een robuste bak om mee te cruisen. Duitse autos zijn iha goedkoper, vooral de duurdere modellen. Je kunt iig autos vinden met weinig kms. Heb zelf ook een auto geimporteerd, gewoon ervoor gezorgd dat alle stempeltjes in het boekje stonden. Als je het kunt veroorloven (en met 15k kan dat), kun je een turbo model nemen, het rijdt zo relaxed.
Als ik voor een V70 ga kijken, weet jij dan wat specifieke aandachtspunten van dat model zijn?
Idem voor de V40?
Tnx anyway voor de reactie
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Dit topic is gesloten.