Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste
Acties:
  • 166.148 views

Onderwerpen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over de 2.0D in de V70 hoor ik wel goede verhalen, maar over de 1.6D... De, meestal niet te kritische, autopers vindt dat Volvo hier de plank toch wel heeft misgeslagen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:55:
Over de 2.0D in de V70 hoor ik wel goede verhalen, maar over de 1.6D... De, meestal niet te kritische, autopers vindt dat Volvo hier de pland toch wel heeft misgeslagen.
109PK op een auto die gok ik 2 ton weegt is wel erg weinig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2 ton? Overdrijven is ook een vak he.. 1514kg weegt een V70 DrivE, een V50 DrivE weegt 1294kg.
PWM schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:55:
Over de 2.0D in de V70 hoor ik wel goede verhalen, maar over de 1.6D... De, meestal niet te kritische, autopers vindt dat Volvo hier de pland toch wel heeft misgeslagen.
Moet wel een ander blok zijn dan in de V50, want daar doet de 2.0D het juist niet lekker in (zoals je zelf ook weet ;))

[ Voor 68% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-02-2010 16:34 ]

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
willem169 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:25:
Vrijdag langs Rica Wateringen voor een nieuwe chip in de T5 :9
Ben erg benieuwd of ze nog andere performance upgrades adviseren (andere IC, DP, uitlaat etcetera)
He plaatsgenoot, ik kom je ineens overal tegen nu :)
Voor het stoplicht, 850 forum en nu ook hier :*)
Je weet niet wat je meemaakt als je naar huis rijdt met je nieuwe chip, zelf heb ik hem laten flashen bij E.T. en dat is de beste investering die ik gedaan heb in m'n roffel, het is gewoon een hele andere auto.
Het schijnt wel zo te zijn dat een grotere downpipe ervoor zorgt dat je turbo langer meegaat omdat ie beter kan"ademen" ,want na het chippen is je turbodruk een stuk hoger.
En dan heb je natuurlijk ook nog meer vermogen, wat je wel nodig zult hebben om mij voor te blijven als we elkaar treffen voor het stoplicht _O-

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

J0YR1D3R schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:33:
2 ton? Overdrijven is ook een vak he.. 1514kg weegt een V70 DrivE, een V50 DrivE weegt 1294kg.
Dat valt dan mee, ik baseerde de 2 ton op mijn vorige Saab 9-5 die woog echt letterlijk 2 ton+ 8)7 .
De V70 is dus flink lichter :)

mmm de S60 is ook 'maar' 1,552 kg Wikipedia: Volvo S60
109PK vind ik nog steeds krap, maar in NL heb je het voordeel dat het plat is en je dus met wat minder vermogen afkan.. zelf zou ik niet voor een 1.6D gaan..
Liever een kalere auto met betere motor dan een dikke auto met kleine motor..

Verwijderd

Een 9-5 Sport Estate 1.9 TiD weegt ook maar 1555 kg hoor ;) Geen enkele wagen in die klasse zit ook aan de 2 ton, dat is alleen weggelegd voor SUV's.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

ToolkiT schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:43:
[...]
Liever een kalere auto met betere motor dan een dikke auto met kleine motor..
En daarom heb ik maar een 340 1.4 variomatic gekocht :+ Paste precies in die filosofie, behalve dat stukje van die dikke motor.

Afbeeldingslocatie: http://www.tjeerdkuiper.nl/web/340vario86/IMG_0612s.JPG

De Saab er naast is ook van mij, maar die staat even stil, in afwachting van een andere versnellingsbak. Daarom een 340 erbij gekocht, oude auto's rijden is leuk maar ze gaan wel eens stuk. Dan is het fijner als je nóg een oude auto hebt ;)

Leuke auto wel die 340 hoor, 105.000 km gelopen in 24 jaar tijd 8) Wel wat gebreken maar niets bijzonders, vario kan nog wat netter schakelen maar draait nu op zich al heel redelijk. Iedere ochtend starten = lopen, ook met die vrieskou, ijzel en alles :) Mooi karakterbakkie, slecht in de lak maar verder prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Elwood Blues op 04-02-2010 22:56 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Joopieboy schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:52:
[...]

B6 of B8?

Ik had zelf de B8 sprint serie onder mijn 19 liggen, beviel mij super!
Dit zijn B6 dempers, ik heb na de verlaging het idee dat de voorkant wat meer meebeweegt als ik over een redelijke hobbel rijd op de snelweg. als het goed is moet de sport demper van bilstein kleinere bewegingen beter dempen. ik hoop dat de combi stugere veren + demper gevonden is :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verblijd ons eens met wat mooie foto's, ook van je motorruim 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

sinds de sneeuw heb ik eigenlijk weinig gefotografeerd (sneeuw en vies enzo :P)

de foto van de verlaging heb ik wel, maar al een keertje laten zien geloof ik.

de voorveren (het verschil)

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo123.jpg

Achter

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo121.jpg

Resultaat
(nog een keertje omdat tie zo mooi is :> )
Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo130.jpg

Hier moet binnenkort een mooi geel-blauwe schokdemper tussen! (voorwiel-ophanging)

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo124.jpg

tot zo ver,

foto's van het motor ruim heb ik niet, stel je een groot motorblok voor met een enorme bos draaden er over heen :)

de motor + motormanagement in een test opstelling.
Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/mega01.jpg

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:16:
Een 9-5 Sport Estate 1.9 TiD weegt ook maar 1555 kg hoor ;) Geen enkele wagen in die klasse zit ook aan de 2 ton, dat is alleen weggelegd voor SUV's.
mmm ik had er op gegoogled en vind allerlei verschillende waardes:
http://www.carmony.co.uk/...e-special-editions_351208
# Gross Vehicle Weight # 2160
# Minimum Kerbweight # 1585

http://www.saab.co.uk/gb/...gon/facts/technical-data/

ik heb denk ik bij max total weight zitten kijken ipv kerb weight.. :$
Wikipedia: Curb weight

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 21:05
willem169 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:25:
Vrijdag langs Rica Wateringen voor een nieuwe chip in de T5 :9
Ben erg benieuwd of ze nog andere performance upgrades adviseren (andere IC, DP, uitlaat etcetera)
Van een burgerdiesel naar een gechipte T5R, dat is wel even andere koek :P
Weet je zeker dat je die voorwieltjes nog meer wilt tergen? hehe
Mooie bak! Maar die koplampen vind ik ook niet zo O-)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10 16:08
Dat is zeker andere koek alleen gaat m'n ontsteking in de hoge toeren bokken. Turbodruk is in orde, het schijnt dat er met Denso iridium bougies nogal eens wat problemen zijn met veel vermogen dus gooi de standaardbougies even terug, kijken of dat verschil maakt.

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:46
B-lennium schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:04:
de motor + motormanagement in een test opstelling.
[afbeelding]
Welke motor is dat en heb je betere foto's? De pasvorm rond de koppeling lijkt erg op een B230 (4-cilinder). Weet je toevallig of dat hetzelfde is? (oftewel: of een B230 koppelingshuis er aan past).

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Bubbles
  • Laatst online: 21:15

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik zat deze week eens voor de grap te kijken op de website van een autodealer bij mijn werk in de buurt, en kwam toen deze V40 tegen, wat er wel erg aanlokkelijk uitziet.

Echter heb ik de ballen verstand als het aankomt op oordelen of een auto wel goed is (heb er zelf nooit 1 gehad, dit zou mijn eerste kunnen worden). Is die prijs een beetje reeel en wat kan ik verwachten, of is dit een gevalletje to-good-to-be-true ?

Daarnaast vroeg ik me ook gelijk af wat voor een onderhoudskosten ik moet verwachten per jaar/maand met zo'n bak.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 00:16
Acid_Schnitzel schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:04:
[...]

Welke motor is dat en heb je betere foto's? De pasvorm rond de koppeling lijkt erg op een B230 (4-cilinder). Weet je toevallig of dat hetzelfde is? (oftewel: of een B230 koppelingshuis er aan past).
Dat is toch gewoon een B30 motor?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ja idd, het is een volvo B30 , het koppelingshuis is groter als dat van de B20, past zeker niet!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Terug uit Zweden! :P Veel gereden, over hoofdzakelijk alleen maar sneeuw (inclusief behoorlijk steile hellingen :X ) en zonder slag of stoot! 8) Veel enorme rotte 240's gezien (ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn dat Zweden vol zou zitten met mooie exemplaren, dan moet je gewoon écht goed zoeken en er een hoofdprijs voor betalen) maar ook veel leuk spul (en dan niet alleen de vrouwen :+ ). :P

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/241nmrk.jpg

Niet mijn auto, maar wel de moeite waard om te showen: een 740 Pickup. In Zweden tref je echt enorm veel custom-made auto's aan (lees: figuren op het platteland die zich tijdens de lange winters enorm vervelen en zo'n project gerust in een winter voor elkaar krijgen) en dit is er wel een mooi voorbeeld van. :)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/10on2qf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vgo3r7.jpg

En ziehier hoeveel sneeuw er in een nachtje kan vallen. :X De auto was om 22.00 nog volledig sneeuwvrij, en de volgende ochtend rond 8.30 trof ik 'm zo aan: meer dan 20cm sneeuwval in een paar uur tijd. :X

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2vmdqbk.jpg

En na de vakantie (2800km gereden afgelopen week) is je auto natuurlijk enorm ranzig. :X Die witgrijze meuk is dus niet eens sneeuw, maar gewoon ranzige troep. :/ Hij was onderweg zelfs iets ranziger aan de zijkant, maar dankzij een sneeuwbui verdween wat troep aan de zijkant. :P

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/wl23rr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/10ek22p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/k3xfzl.jpg

Van de week maar even door de wasstraat jagen inclusief bodemwas-programma want met alleen door sneeuw rijden wordt je auto echt extreem smerig aan de onderkant. :X

Volvotips.com

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-10 21:41

Krentenbol

Prutz0r

Hé, een roze vrachtwagen :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ja, if you can find them, you can hire the Gay team :+

Living the American Dream

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die pickup is aan de reflectiedriehoek te zien een A-Traktor, iets waar je je in Zweden vanaf je 16e in mag voortbewegen onder het mom van landbouwvoertuig.
Heb op blocket.se wel vaker van die creaties gezien met simpelweg een afdekkap over de versnellingswegen zodat alleen de 1&2 te gebruiken zijn.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep, maar gezien 't feit dat hij overal dik liep te planken en liep te driften denk ik niet dat de 1 en 2 vergrendeld waren (we kwamen 'm later nog driftend in een bocht tegen met behoorlijke snelheid om er vervolgens hard vandoor te gaan). :X Beetje illegaal dus. :+

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had ook al gezien dat het zo'n A-tractor is. Behalve dat je er op je 16e al mee mag rijden en dat ze vaak een vreemd soort achterkant hebben (misschien om een bevestigingsconstructie voor trailers te herbergen) heb ik die dingen nooit begrepen. Ik wist ook niet dat er maar 2 vooruit versnellingen op mogen zitten.

Het mooie van de volvo bakken is dat er vaak een "lange 2" op zit.
In de 850 bijvoorbeeld heb je voor de 0-100 geen derde versnelling nodig.

Driften en optrekken zal dan denk ik geen probleem zijn >:)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, bij een 740 rij je max 40-50 in z'n 2, en dat ding ging uiteindelijk wel iets harder dan dat. :+ En die rare achterkanten (had deze niet trouwens) heeft vaak te maken met trekhaken die wel meer dan 1000-1500kg moeten trekken. En dat met een lichter wagentje, vreemd maar goed. :P

Edit: oja! Ik ben ook nog bij het Volvo-museum geweest. :) Erg leuk, maar de meeste modellen kende ik al (of heb er al ooit in gezeten). :P Wel leuk om wat bijzondere concept-cars van vroegah te zien (mislukt P1800ES-project, de auto die gelukkig de Amazon niet werd en meer van dat soort gein). :P En de museum-directeur liet ons goed kijken bij de vrouwen-conceptcar van Volvo die er stond (normaal afgesloten, maar m'n vriendin vond het een leuk ding en zo konden we al gauw om de auto heen lopen en van binnen bekijken). :+

[ Voor 98% gewijzigd door Bart-Willem op 07-02-2010 19:42 ]

Volvotips.com

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Bubbles schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:20:
Ik zat deze week eens voor de grap te kijken op de website van een autodealer bij mijn werk in de buurt, en kwam toen deze V40 tegen, wat er wel erg aanlokkelijk uitziet.

Echter heb ik de ballen verstand als het aankomt op oordelen of een auto wel goed is (heb er zelf nooit 1 gehad, dit zou mijn eerste kunnen worden). Is die prijs een beetje reeel en wat kan ik verwachten, of is dit een gevalletje to-good-to-be-true ?

Daarnaast vroeg ik me ook gelijk af wat voor een onderhoudskosten ik moet verwachten per jaar/maand met zo'n bak.
Inmiddels erachter gekomen dat die auto sinds bijna een jaar al geen APK heeft gehad. Als er niets aan de hand is, kost zoiets misschien eens een euro of 50-60 ofzo, maar gezien z'n leeftijd en gereden kilometers, schat ik zo in dat er wel e.e.a. moet worden gerepareerd/vervangen. Iemand toevallig een lijstje van onderdelen die om de x km moeten worden vervangen en richtprijzen daarvan?
Of überhaubt wat je ongeveer kwijt bent per jaar voor zo'n soort auto aan onderhoud? Mijn gok is dat ik ongeveer 40.000km per jaar ermee zal rijden.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Laat ik 't zo zeggen: hij is verdacht goedkoop en staat niet voor niets al lang te koop. ;)

Zwakke punten van de S/V40 (met name de eerste series):
- silent blocs achter. Op zich geen dure reparatie, maar als de achterkant wat doorhangt dan weet je al hoe laat 't is. ;)
- schakelstangen van de versnellingsbak. Ook geen dure ingreep. ;)
- Als je echt een goed beeld wil hebben van de kosten, dan moet je eens DM'en met Albantar. Die heeft veel km's in een V40 gemaakt. :P

Volvotips.com

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:41

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoe herken je het dan, van die silent blocks? Dat zijn toch de rubbers bij de achteras? * Jazzper noob

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Aan het doorhangen aan de achterkant dus :?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Neem een paar drempels wat harder, als het ding doorstuitert en herrie maakt weet je al genoeg. :+ En hij hangt dus wat door ten opzichte van normaal (dan zitten die krengen schuin, of zijn ze compleet gaar en hangen ze ook door). :P

Volvotips.com

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@tking: ja ik had het gelezen, maar volgens mij ziet een kennersoog het direct en een ongetraind oog het minder lijkt me. Vandaar dat ik wat opheldering vroeg. Ik zie bij een Citroen weer of de hoogteregeling werkt of niet, nu jij weer ;)

ik ben steeds meer gecharmeerd van die V40. Had de 850 op het oog als opvolger van mijn turbo xantia nu en dan het liefst een T5, maar een V40 wint voor mij op veel fronten (gewicht, dorst, moderner, etc). Ik vind de 850 charmanter maar ja. Voorlopig rijd ik nog even Frans (met plezier that is). Dit weekend in England geweest en het viel me op hoe relatief veel V40's daar rondrijden. Redenen voor?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als de hoogteregeling niet werkt hangt hij 'vast' in de laagste stand, of niet?
* Krentenbol 's pappa heeft meerdere BX'en en een Xantia gehebt :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik kon trouwens net nog dit rijtje onderhoudsintervallen vinden:

Distributieriem wisselinterval: elke 120.000 km / 8 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Multi-riem/V-snaar wisselinterval: elke 120.000 km / 8 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Luchtfilter wisselinterval: elke 60.000 km / 4 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Brandstoffilter wisselinterval: elke 30.000 km / 2 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Remvloeistof wisselinterval: elke 2 jaar
Motorolie en filter wisselinterval: elke 15.000 km / eenmaal jaarlijks (bouwjaar: tot en met 2001)
Interieurfilter wisselinterval: elke 15.000 km / eenmaal jaarlijks (bouwjaar: tot en met 2001)

Nu alleen de kosten daarvan zien te achterhalen. :P
Gezien de kilometerstand, zal het me niet verbazen als het hele rijtje namelijk aan de beurt is.

Edit: Had me even vergist met de APK. Volgens de RDW site is die op 03-10-2009 verlopen. ~4 maanden terug dus. Valt alweer mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Bubbles op 07-02-2010 22:29 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nou ja kan van alles zijn, maar je ziet soms van die enge citroens die als een jeep door het leven gaan ;)

en ontopic: bij peugeot en ook volvo heet het kennelijk silenced blocks, bij citroen zijn het vaak de ADALS die de sjaak zijn. Altijd wat he! :D

edit: dit lijkt to good to be true http://link.marktplaats.nl/318254890 wat is hier mis mee? behalve dat ik liever handbak heb

[ Voor 19% gewijzigd door Jazzper op 07-02-2010 22:30 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bubbles schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:15:
Ik kon trouwens net nog dit rijtje onderhoudsintervallen vinden:

Distributieriem wisselinterval: elke 120.000 km / 8 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Multi-riem/V-snaar wisselinterval: elke 120.000 km / 8 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Luchtfilter wisselinterval: elke 60.000 km / 4 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Brandstoffilter wisselinterval: elke 30.000 km / 2 jaar (bouwjaar: tot en met 2001)
Remvloeistof wisselinterval: elke 2 jaar
Motorolie en filter wisselinterval: elke 15.000 km / eenmaal jaarlijks (bouwjaar: tot en met 2001)
Interieurfilter wisselinterval: elke 15.000 km / eenmaal jaarlijks (bouwjaar: tot en met 2001)

Nu alleen de kosten daarvan zien te achterhalen. :P
Gezien de kilometerstand, zal het me niet verbazen als het hele rijtje namelijk aan de beurt is.

Edit: Had me even vergist met de APK. Volgens de RDW site is die op 03-10-2009 verlopen. ~4 maanden terug dus. Valt alweer mee.
Ik weet wel dat het bij een 2.5 TDI-blok wat ik in m'n V70 had duur was. :P Distributieriem + spanrollen + arbeid is 750 Euro ex. BTW. :X Neem je de waterpomp meteen mee, dan ben je ongeveer 100 Euro duurder uit. :P Maar een 1.9 dieseltje is wel goedkoper met die distributieriem dan de 2.5 liter. :P

Maar wie weet is er meer aan de hand: als de injectors lekken, dan mag je rekenen op 100 Euro per stuk (en dat x 4 dus). :P

Volvotips.com

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Jazzper schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:22:
edit: dit lijkt to good to be true http://link.marktplaats.nl/318254890 wat is hier mis mee? behalve dat ik liever handbak heb
Zoals ik het zie, ehhh.. hangt bij een beetje door ;)?

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Zo te zien ook flink wat op de teller voor een benzineauto.

• PWM
  • Niet online
Ik heb vorige week de XC70 D5 verkocht, en nu geeft hij een foutmelding:

"Motermanagement Service vereist"

Op naar de dealer dus. Is dit een bekend fenomeen?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bubbles schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:34:
Zo te zien ook flink wat op de teller voor een benzineauto.
Volvo's kunnen heel wat meer hebben dan 240k hoor. ;) En hij hangt inderdaad door. :P Al kan dat natuurlijk ook door die verhoging komen maar ik vermoed van niet. :+ En wellicht zit er een distributiewissel aan te komen. Silentblocs + dis. riem vervangen loopt toch richting de 1000 Euro bij zo'n ding. :P Wellicht heeft de vorige eigenaar 'm daarom geloosd. ;)

Volvotips.com

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Argh! Ik ben verliefd geworden op een Amazon die 2000 kilometer verderop staat en ik heb niet genoeg tijd om hem op te halen (vanavond t/m donderdag vrij maar woensdagochtend moet ik naar de tandarts).

Ik zat te denken even heen en weer te crossen (2000 km in 2 dagen tijd? :D) maar dat gaat hem niet worden vrees ik :P

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ah zo doorhangen dus..
je ziet namelijk ook nog een andere vorm van doorhangen en dat is denk ik meer de achterarmdraagaslagers (ADALS) dat ze meer /-\ zo doorhangen ipv |-|

maar staan laten dus maar

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wilf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:45:
Argh! Ik ben verliefd geworden op een Amazon die 2000 kilometer verderop staat en ik heb niet genoeg tijd om hem op te halen (vanavond t/m donderdag vrij maar woensdagochtend moet ik naar de tandarts).

Ik zat te denken even heen en weer te crossen (2000 km in 2 dagen tijd? :D) maar dat gaat hem niet worden vrees ik :P
Pics! en volgens mij ga je spijt krijgen als je hem niet koopt :X Tandarts kun je verzetten en anders kost het je maar een consult.... Voor de auto van je dromen.... :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wilf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:45:

2000km in 2 dagen is best te doen, been there done that. :P En anders meld je je maar ziek voor de tandarts. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 08-02-2010 10:51 ]

Volvotips.com

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Nou auto van mijn dromen is een fifties amerikaan, maar dit is een projectauto met ontzettend veel potentie en met een Zweedse prijs (Amazons zijn hier lachwekkend duur). Dus even geen pics voordat iemand anders hem voor mij wegkaapt. Bovendien weet ik niet of ik het wel trek om in 4 dagen 4000 kilometer te rijden met daarbij mijn daily driver achterlatend in Zweden :P en dan maar hopen dat de nieuwe auto onderweg niet kapotgaat :D

Misschien kijken wat een transport kost vanaf daar...

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wilf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:51:
Nou auto van mijn dromen is een fifties amerikaan, maar dit is een projectauto met ontzettend veel potentie en met een Zweedse prijs (Amazons zijn hier lachwekkend duur). Dus even geen pics voordat iemand anders hem voor mij wegkaapt. Bovendien weet ik niet of ik het wel trek om in 4 dagen 4000 kilometer te rijden met daarbij mijn daily driver achterlatend in Zweden :P en dan maar hopen dat de nieuwe auto onderweg niet kapotgaat :D

Misschien kijken wat een transport kost vanaf daar...
Misschien met een auto ambu voor 2 dagen? Iemand meenemen die je kent en die dit ook tof vind? Zijn genoeg opties :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Youk
  • Laatst online: 06-11 14:19

Youk

Volvo For Life

Met vliegtuig naar ginder en met nieuwe aanwinst terugkomen geen optie?

Volvo Classic Club Belgium

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Youk schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:54:
Met vliegtuig naar ginder en met nieuwe aanwinst terugkomen geen optie?
Dan MOET de auto wel goed zijn.... :/

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ja vliegtuig zat ik ook aan te denken maar die kosten vanavond nog wel een paar honderd euro en het moet wel een leuk projectje blijven. Ik heb iig de verkoper een mailtje gestuurd wat de mogelijkheden zijn van kopen op afstand en later ophalen (wel erg riskant natuurlijk, maar we wachten eerst de mails maar af).

Ik zal de auto een beetje omschrijven: het is een customproject zoals je ze daar veel en hier bijna nooit ziet: verlaagd, dikkere motor, beetje verbouwd naar fifties-style amerikaan. Ik hou daar wel van.

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Bart-Willem schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:32:
[...]

Volvo's kunnen heel wat meer hebben dan 240k hoor. ;)
[..]
Ik dacht dat benzinemotoren daar wat gevoeliger voor waren? (en het maakt gelijk duideljik waarom die auto zo goedkoop is) Then again, ik weet er ook maar weinig vanaf hoor, dus je kan zomaar gelijk hebben. :P

Speaking of... trouwens. Een dieselblok moet toch wel de 500k kunnen halen zonder teveel moeite, lijkt me?

[ Voor 6% gewijzigd door Bubbles op 08-02-2010 11:09 ]

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 14:07

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bubbles schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:08:
Speaking of... trouwens. Een dieselblok moet toch wel de 500k kunnen halen zonder teveel moeite, lijkt me?
Hangt 100% af van hoe er mee is omgesprongen. Als je consequent niet goed voorgloeit, lekker ragt op een koude motor, en vaak onderhoud wat te laat doet, gaat hij het geen 5 ton uithouden, maar als je hem netjes behandelt en het onderhoud op tijd doet dan lukt dat makkelijk.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:14:
[...]

Hangt 100% af van hoe er mee is omgesprongen. Als je consequent niet goed voorgloeit, lekker ragt op een koude motor, en vaak onderhoud wat te laat doet, gaat hij het geen 5 ton uithouden, maar als je hem netjes behandelt en het onderhoud op tijd doet dan lukt dat makkelijk.
Een diesel wil echt niet vreselijk warm gereden worden, benzine wel.

Trappen is natuurlijk een ander verhaal, maar een diesel die altijd "langzaam" gereden is krijg je echt na de 3ton niet meer vooruit :)

/me kent de reactie van keurmeesters bij dat soort auto's met roetmetingen.

• flashin
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6486580

Ik heb deze een beetje in de gaten gehouden, is een beetje too good to be true maar.. Hij was er een paar dagen af en staat er opeens met 20k km minder op? Ik weet bijna 100% zeker dat hij op 193k stond.. Lekkere praktijken, vertrouw die Milano zoiezo niet zo.. (groothandel zonder garantie)

• Youk
  • Laatst online: 06-11 14:19

Youk

Volvo For Life

Touchdomex schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:55:
[...]

Dan MOET de auto wel goed zijn.... :/
In het slechtste geval al liftend terugkomen?! :+

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

flashin schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:26:
http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=6486580

Ik heb deze een beetje in de gaten gehouden, is een beetje too good to be true maar.. Hij was er een paar dagen af en staat er opeens met 20k km minder op? Ik weet bijna 100% zeker dat hij op 193k stond.. Lekkere praktijken, vertrouw die Milano zoiezo niet zo.. (groothandel zonder garantie)
Rechts in de adv... voor 2,95 doe je een NAP test :)

• flashin
Bedankt voor het uitvoeren van een NAP check van Nationale Auto Pas.

Hierbij de resultaten van het door u ingevoerde voertuig:
Kenteken: 12RLXF
Door u ingevulde kilometerstand: 176879
Datum: 08 Feb 2010 14:00

Kilometerstand
Goed

Antwoord is gebaseerd op gegevens uit NAP databank. De Stichting Nationale Auto Pas is niet aansprakelijk voor ingevoerde onjuiste of onjuist ingevoerde gegevens van deelnemende autobedrijven en overige organisaties.
Hmmzzz, of ik ben gek of het was gewoon een typo of hij is de afgelopen 20k km niet bij een garage geweest..

edit: @hieronder: apk-datum is 22-06-2010, dus aanname is apk < 22-06-2009 gedaan. Vanaf 30-10-2009 op de laatste eigenaar (milano gok ik, autotrack geeft maar 1 eigenaar). Dus een gat van zeker 4 maanden ex de tijd dat hij bij Milano staat.. mja het zal wel meevallen denk ik, 17k meer of minder zal ook niet veel uitmaken (behalve onderhoudsintervallen dan)
Ik ga er niet naar kijken iig :p

[ Voor 26% gewijzigd door flashin op 08-02-2010 14:34 ]

Verwijderd

flashin schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:06:
[...]
Hmmzzz, of ik ben gek of het was gewoon een typo of hij is de afgelopen 20k km niet bij een garage geweest..
Check even de laatste APK datum, kun je een berekening maken.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Milano is prima te vertrouwen. What you see is what you get. Ze rommelen niet met km-standen, maar ze geven ook geen garantie. Ik zou er gerust een auto kopen.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Leuk ding! Alleen jammer dat er meteen van die nerds zijn die 1000 minder bieden dan de vraagprijs. :')

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wel grappig, "de kilometerteller-unit verzamelaar" deelt aan alles en iedereen onderdelen uit en heeft nu voor zichzelf geen werkende teller meer.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zit eraan te denken om mijn V40 te verkopen, want hij kost toch wel vrij veel aan vaste lasten en we rijden er maar heel weinig mee; we zouden ook wel met één auto rond kunnen komen. Iemand hier misschien interesse? Ik ben en blijf een Volvo-fan en verkoop hem liever aan een bekende, want ik ben toch wel sentimenteel gehecht aan mijn lieverdje...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:35

ppFreddy

gewoon Frederik

Zo vandaag even mogen rondcruisen in een V50 1.6D DrivE Start/Stop. Mijn pa moet binnenkort een nieuwe lease kiezen, en mocht een dagje rondrijden met deze auto (Zijn huidige lease is een V50 2.0D) Uiteraard stond ik te springen toen pa thuiskwam en de sleutels aan mij overhandigde. Ik heb zelf ook een V50 2.0D, maar mijn pa wou ook even mijn mening over de wagen. Eerste indruk: de auto is lekker volledig uitgerust (lederen interieur, houtinleg, bluetooth, navigatie, keyless entry, high performance sound, automagisch dimmende spiegel, parkeersensoren achteraan, ...)
Hoewel ik een paar maand geleden al eens een ritje gedaan heb in een V50 Start/Stop, was ik weer aangenaam verrast door de souplesse van het start-stop systeem, het rijcomfort algemeen en dit keer ook het geluidsysteem.

De auto is gewoon lekker stil (stiller dan mijn 2.0D), en ondanks dat de motor 2400 rpm moet doen aan 120km/h is het aangenaam cruisen aan deze snelheid. Erboven houdt het echter snel op (qua power dan) maar sneller mag toch niet, dus dat is eigenlijk geen issue.
Even zitten prutsen met het navigatiesysteem ook. Leuk om te zien dat dit samenwerkt met de bluetooth functie. Zo kan je bvb navigeren naar een hotel, en tegelijk even naar daar bellen om een kamer te reserveren, want het nummer zit er meestal ook in. Je moet gewoon op "bel" duwen in de navigatie.
Bluetooth werkte trouwens zonder enig probleem samen met mijn HTC Touch Diamond 2 (met custom LEO rom) Werkte zelfs beter en gemakkelijker dan de Parrot die ik in m'n eigen V50 heb.
Het comfort van de stoelen ben ik gewend van m'n eigen V50, maar dat leer zit toch nog net iets lekkerder dan het Dala/T-tec dat ik gewend ben.
De motor voldoet om de V50 in beweging te brengen, maar mist de extra "punch" die ik gewend ben van m'n eigen V50 2.0D. Vergeleken daarmee voelt de 1.6D wat lui aan, maar hij komt toch lekker uit de startblokken. Ook als je je houdt aan de schakelindicator gaat het nog lekker vlot. Het toerental valt dan telkens terug naar +_ 1800 rpm, waardoor hij telkens optimaal gebruik maakt van z'n koppel dat loskomt bij 1750. Het valt echter wel op dat er behoorlijk lange versnellingen opzitten. Vooral bij de overgang van tweede naar derde voel je dat het toch net niet zo vlot gaat als je hoopt. Bovendien schakelde de bak wat stroef, vooral van 4 naar 5 of terug lukte niet echt vlot bij mij. Maar misschien is dat gewoon kwestie van de bak wat leren kennen.
Anyway, morgen moet pa de auto alweer inleveren en zijn mening geven. Hoewel hij ook niet echt ontevreden is, gaat hij waarschijnlijk toch proberen budget los te peuteren voor de 2.0D. Voor de mensen die echter niet gewend zijn aan de kracht van de 2.0D, lijkt de V50 DrivE Start/Stop me de perfecte wagen.
Als ik nu zelf een nieuwe auto zou zoeken, wil ik gerust mijn huidige V50 2.0D momentum inruilen tegen een lekker complete DrivE.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Mx. Alba schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:52:
Ik zit eraan te denken om mijn V40 te verkopen, want hij kost toch wel vrij veel aan vaste lasten en we rijden er maar heel weinig mee; we zouden ook wel met één auto rond kunnen komen. Iemand hier misschien interesse? Ik ben en blijf een Volvo-fan en verkoop hem liever aan een bekende, want ik ben toch wel sentimenteel gehecht aan mijn lieverdje...
Wat moet je ervoor hebben? :P
edit:
En heb je misschien ietsje meer specs voor me? Ik loop hier pas een paar dagen rond, dus heb je auto eigenlijk nog niet voorbij zien komen.

edit:
@hieronder: lol, zit hier te f5-en en zie het linkje 4 keer wijzigen en geen van alle keren doet ie het. Zal je advies maar even opvolgen dan. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Bubbles op 08-02-2010 20:26 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

bubbles, check het:
[url][TOPIC=1312394?data]Het grote Volvo topic Deel 2[/TOPIC][filter_userids]=Albantar[/url]
edit: url werkt niet, zoek op albantar in de zoekbox hierboven en dan op poster en dan zie je 20 posts over die V40

1.9D uit 2000, phase 2 met flinke ervaring (en dat is geen waardeoordeel :p)) volgens mij!
mooie bak. Ik zoek benzine dus ik ding niet mee ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Jazzper op 08-02-2010 20:25 ]

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
ppFreddy schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:46:
Zo vandaag even mogen rondcruisen in een V50 1.6D DrivE Start/Stop.

De auto is gewoon lekker stil (stiller dan mijn 2.0D), en ondanks dat de motor 2400 rpm moet doen aan 120km/h is het aangenaam cruisen aan deze snelheid. Erboven houdt het echter snel op (qua power dan) maar sneller mag toch niet, dus dat is eigenlijk geen issue.
Maar 2400 rpm bij 120? Dat vind ik best netjes voor een 1.6D!

• PWM
  • Niet online
ppFreddy schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:46:
Even zitten prutsen met het navigatiesysteem ook. Leuk om te zien dat dit samenwerkt met de bluetooth functie. Zo kan je bvb navigeren naar een hotel, en tegelijk even naar daar bellen om een kamer te reserveren, want het nummer zit er meestal ook in. Je moet gewoon op "bel" duwen in de navigatie.
Dat systeem zou ik ook zeker nemen. Het wordt vaak, om voor mij totaal onduidelijke reden, afgezeken in de review. Het zou onduidelijk zijn. Ook in de laatste Autoweek staat weer bij de C30 dat het systeem matig/slecht is.

Ik heb mijzelf in korte het systeem eigen gemaakt. Ik ben veel gewend (Audi, BMW, VW), maar er is geen 1 systeem wat zo blindelings te bedienen is, met het ding achter het stuur, als die van Volvo. Ja, die van BMW is uitgebreider en ja, die van Audi is mooier. Als je echter kijkt naar wat je wilt, Navigeren en zo goed mogelijk, dan is het ding van Volvo top. En hij maakt je dashboard nog een stuk mooier ook :)

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Waarom denk je dat hij voor zo'n lage prijs weg gaat, of überhaupt weg gaat :o Ding is nog goed hard :)

[ Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 08-02-2010 20:54 ]

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:35

ppFreddy

gewoon Frederik

Red devil schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:30:
Maar 2400 rpm bij 120? Dat vind ik best netjes voor een 1.6D!
wetende dat de corsa 1.7d van mijn zus tegen de 3k zit is dat inderdaad best netjes :-) maar ik had allerlei doemverhalen gehoord dat een 1.6D "zeer hoog in toeren" zou zitten en "zeer rumoerig" zou zijn. blijkt dus dat die toeren best wel meevallen (een 2.0D zit in zn 6 niet zóveel lager) en vooral het motorgeluid (of juist het ontbreken daarvan) vind ik een sterk punt. Dikke pluim voor Volvo.
Het viel me echter wel op dat de auto wat schudde vlak na het starten. ook niet echt een punt, want eens in beweging is dat schudden weg, en als op de motor op temperatuur is en je komt tot stilstand, valt de motor toch uit :-)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nou, ik vind een 'gewone' 1.6d (zelfs van na de facelift) ook erg rumoerig. De DriveE waar ik laatst in reed verbaasde me positief :)

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Urgh. Ze maken het me wel moeilijk zeg. Deze advertentie gisteren gevonden. :P

Voordelen ten opzichte van de andere occasion:
• Nieuwer model (bugfixes, krachtiger, phase 2)
• Heeft nog APK
• Bovag geregistreerde dealer (het komt allemaal wat betrouwbaarder over)
• Ik weet exact wat ik kwijt ben, ook met een een onderhoudsbeurt direct uitgevoerd.

Nadelen:
• Zwolle, daar kom ik niet dagelijks (hoewel dat niet direct een probleem hoeft te zijn, kan al een lift krijgen van iemand van werk)
• Deuk en wat krassen in een deur (then again, ze zeggen het wel gelijk. wel zo eerlijk)
• Met nieuwe APK en volledige controle ben ik 3100 euro totaal kwijt. Bij die andere is het 1250 + een onbekend bedrag, maar 2000 euro voor APK en onderhoud lijkt me wel heel veel; iets van 1000 is denk ik iets reëeler.

Keuzes, keuzes. Lastig allemaal... Iemand misschien nog tips of ideëen hierover?

• flashin
Nadelen:
- 358k op de klok. ik weet het, >400k lukt met goed onderhoud, maar dit is wel altijd een gok
- veruit de goedkoopste phase II die er is

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Die 358k is geen nadeel, die andere occasion die ik eerder noemde heeft namelijk 378k en is dus verder heen.
edit:
Nouja, in zoverre geen nadeel ten opzichte van de andere auto. Natuurlijk blijft het nog steeds best wat.

En wat is er een nadeel aan de goedkoopste phase II? Ik zie het eerder als voordeel?

[ Voor 23% gewijzigd door Bubbles op 09-02-2010 16:25 ]

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
ik zou even kijken hoe lang hij al te koop staat (kan je via NAP nazoeken). En even kijken of hij wel of niet schade heeft gehad, een botsing that is.

[ Voor 7% gewijzigd door Proqzor op 09-02-2010 14:56 ]

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-11 11:56
Op de langere termijn willen mijn vriendin en ik wellicht een 850 of v70 kopen (LPG). Nu vond ik via autotrader de handelaar www.volvostations.nl, heeft iemand daar ervaring mee? Er staan vreemd genoeg geen prijzen of kmstanden op de site (meestal geen goed teken), maar er staan wel (op het oog) mooie exemplaren tussen.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bubbles schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:53:
Die 358k is geen nadeel, die andere occasion die ik eerder noemde heeft namelijk 378k en is dus verder heen.
edit:
Nouja, in zoverre geen nadeel ten opzichte van de andere auto. Natuurlijk blijft het nog steeds best wat.

En wat is er een nadeel aan de goedkoopste phase II? Ik zie het eerder als voordeel?
Tsja, dan is er ook nog die van mij... Over de prijs valt te onderhandelen, ook wat beschadigingen helaas, en D-riem te doen, maar "slechts" 300k op de teller. En mooi metallic grijs, Alpine radio met USB en geïntegreerde Parrot-BT-kit van een jaar oud (waarde nieuw €300 ex inbouw), trekhaak, LM velgen, boordcomputer... Banden zijn nog APK-waardig maar wel binnenkort aan vervanging toe. APK tot juli 2010 als ik me niet vergis. Als klap op de vuurpijl krijg je er ook een mooi drie-letter-kenteken bij (14-GKS-7) want ik heb hem in 2008 meegenomen uit Frankrijk tijdens mijn remigratie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 09-02-2010 18:12 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:49:
Op de langere termijn willen mijn vriendin en ik wellicht een 850 of v70 kopen (LPG). Nu vond ik via autotrader de handelaar www.volvostations.nl, heeft iemand daar ervaring mee? Er staan vreemd genoeg geen prijzen of kmstanden op de site (meestal geen goed teken), maar er staan wel (op het oog) mooie exemplaren tussen.
Die grapjassen heb ik ook ooit eens gemaild. Mooie auto's, maar doe de vraagprijs maar x3 van de normale dagwaarde. :') Auto's met een gouden randje en diamanten bougies dus. :+

Hoe is 't met de 740 ondertussen? :P

Volvotips.com

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Mx. Alba schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:08:
[...]

Tsja, dan is er ook nog die van mij... Over de prijs valt te onderhandelen, ook wat beschadigingen helaas, en D-riem te doen, maar "slechts" 300k op de teller. En mooi metallic grijs, Alpine radio met USB en geïntegreerde Parrot-BT-kit van een jaar oud (waarde nieuw €300 ex inbouw), trekhaak, LM velgen, boordcomputer... Banden zijn nog APK-waardig maar wel binnenkort aan vervanging toe. APK tot juli 2010 als ik me niet vergis. Als klap op de vuurpijl krijg je er ook een mooi drie-letter-kenteken bij (14-GKS-7) want ik heb hem in 2008 meegenomen uit Frankrijk tijdens mijn remigratie :)
Het blijft aanlokkelijk klinken. :) Maar gezien de prijs die je me eerder noemde, en het gegeven dat ik deze auto voor 3100 euro kan meenemen (wat eigenlijk toch wel aardig aan mijn grens zit) inclusief nieuw APK, checkup van vloeistoffen en een algehele onderhoudsbeurd volgens fabrieksspecificatie (waarbij met een beetje geluk ook al de D-riem wordt vervangen, mocht dat nodig zijn), ben ik bang dat je jouw auto niet voor een concurrerende prijs kwijt wilt (en dat kan ik je ook niet kwalijk nemen, deze is eigenlijk best wel extreem goedkoop namelijk).

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:14

ricardo246

Life's what you make it!

Ik ben in de prachtige gelegenheid om een S80 over te nemen (D5 Summum uitvoering 140K op de teller uit 2004, all options included, 163PK, :9~ ).
Voor mijn werk rij ik regelmatig verschillende auto's, maar de Volvo's (S60 en S80) zijn toch echt geweldig te noemen. Ik ben om (de stoelen alleen al zijn super)...........

Ik rij nu (privé) een Franse 306 2.0 HDI Break, en ben nogal geschrokken van de hoge onderhoudskosten van dit barrel (1300 € per jaar (gemiddeld over 6 jaar, zonder die ene uitschieter-->) met één enkele uitschieter naar 5000€ in 2006).
Voor dat ik me op onbekend Zweeds terrein begeef, wil ik graag meerdere gebruikers ervaringen van het onderhoud aan deze auto. Waar moet ik op letten en wat zijn de te verwachte onderhoudskosten?

Uiteraard verwacht ik geen glazenbol getallen, en weet ik dat garanties uit het verleden... (vul zelf maar in).

Wat heb ik zelf gedaan:
Recensies bekeken op bekende autosites zoals: autoweek.nl en via google.
Kosten berekend voor: wegenbelasting, verzekering, en diesel verbruik (20K per jaar, komt totaal uit op +100€ / maand in vergelijking met de Peugeot).

De stabilisatoren is een vaak genoemd fenomeen, maar verder dan dit vind ik geen al te grote problemen...
Kunnen de Volvo tweakers mij op weg helpen?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zoals elke 850/S60/V70 heeft ook de S80 het bekende draagarmen-probleem. Tip: mocht 'ie ooit aan vervanging toe zijn: neem dan de taxi-versie. Die zijn 4747384x beter en wissel je niet elke 20k. :P

D5's zijn wel vrij prijzig in onderhoud: distributiewissel is zo'n 750+ Euro en lekkende injectors vervangen is nog prijziger (1000-1250 Euro meen ik). :X Dat een Peugeot duur in onderhoud is hoor ik wel vaker. :P Komt allereerst natuurlijk omdat 't kleinere auto's zijn en vaak bij een beetje onderhoud al de complete voorbumper etc eraf moet. :') M'n broer liep bij zijn nieuwe 206 destijds ook altijd te vloeken (na 65k was 'ie het dure onderhoud zat en via een omweg van een Golf 4 destijds kwam 'ie uiteindelijk op een 850 T5 uit). :P

Volvotips.com

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 06-11 11:56
Bart-Willem schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:49:
[...]

Die grapjassen heb ik ook ooit eens gemaild. Mooie auto's, maar doe de vraagprijs maar x3 van de normale dagwaarde. :') Auto's met een gouden randje en diamanten bougies dus. :+

Hoe is 't met de 740 ondertussen? :P
Echt zo erg ja? Ik was eigenlijk van plan om voor de aardigheid maar eens langs te gaan. Al was het alleen maar om m'n vriendin wat opties te laten zien :)

Met de 740 is het goed, hij staat nog lekker droog bij m'n ouders in de schuur. Ik denk wel dat ik hem er binnenkort weer van stal haal. Mochten we straks een grotere auto (volvo) kopen, dan gaat de 740 opnieuw de verkoop in..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mjaah 5-6000 Euro vragen voor een 850 vind ik niet echt van deze tijd. :+ Ook al zijn het hele mooie exemplaren. :) Er zijn genoeg andere Volvo-specialisten waar je hetzelfde hebt voor minder geld. In Deurne zit ook een goede en heeft ook vrij veel staan. :)

Volvotips.com

• FFF
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Weet iemand een goede garage in de omgeving van Tilburg?

Binnen een paar dagen ga ik een S40 (2005) ophalen en ik zoek een goed adres om deze relatief goedkoop te laten onderhouden maar wel met orginele onderdelen etc.

Tevens wil ik parkeersensoren in laten bouwen op een nette manier. Weet iemand hier een goed adres/prijzen voor?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wij doen helaas niets met moderne Volvo's, maar een collega-bedrijf wel: Van Vroenhoven in Haghorst. Daar breng ik zelf meestal m'n eigen moderne auto's naartoe en het uurtarief is schappelijk en hij is zelf vroeger altijd monteur geweest bij Volvo.

Verder heb je nog Henk Broeders in Loon op Zand (gaat m'n broer meestal heen, en m'n pa met zijn V70 voortaan ook ipv de dealer), maar die heeft volgens mij geen ervaring met parkeersensoren.

Volvotips.com

• FFF
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Bart-Willem schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:28:
Wij doen helaas niets met moderne Volvo's, maar een collega-bedrijf wel: Van Vroenhoven in Haghorst. Daar breng ik zelf meestal m'n eigen moderne auto's naartoe en het uurtarief is schappelijk en hij is zelf vroeger altijd monteur geweest bij Volvo.

Verder heb je nog Henk Broeders in Loon op Zand (gaat m'n broer meestal heen, en m'n pa met zijn V70 voortaan ook ipv de dealer), maar die heeft volgens mij geen ervaring met parkeersensoren.
Als ik de website van Henk Broeders lees is dat precies wat ik zocht!

Bedankt!

• flashin
FFF schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:19:
Weet iemand een goede garage in de omgeving van Tilburg?

Binnen een paar dagen ga ik een S40 (2005) ophalen en ik zoek een goed adres om deze relatief goedkoop te laten onderhouden maar wel met orginele onderdelen etc.

Tevens wil ik parkeersensoren in laten bouwen op een nette manier. Weet iemand hier een goed adres/prijzen voor?
Je hebt hier vlak bij waar ik werk (tilburg-zuid) een volvo-specialist zitten die niet al te duur is.. Compagnon laat daar zn xc70 onderhouden

http://www.coehorst-automobielen.nl/

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En anders kan je nog altijd naar die knul gaan die toen bij Coehorst weg is gegaan, alleen kan ik zo niet op zijn naam komen. :P

Maar probeer 't eerst maar bij Henk, alhoewel zijn zoon het nu overgenomen heeft. :P

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:30:
Zoals elke 850/S60/V70 heeft ook de S80 het bekende draagarmen-probleem. Tip: mocht 'ie ooit aan vervanging toe zijn: neem dan de taxi-versie. Die zijn 4747384x beter en wissel je niet elke 20k. :P
Heb je meer details over die problemen? * ToolkiT word een beetje bang ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De silent blocs in de voorste draagarmen trillen snel kaduuk. Vervolgens zet je er een complete nieuwe draagarm onder incl silent blocs (scheelt een hoop gesodemieter op de bankschroef en het scheelt dik veel tijd) en 20k later is het weer hetzelfde verhaal. :+ Gek genoeg doet het probleem zich vooral in NL voor vanwege de vele klote-drempels die dit land kent. :+

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:52:
De silent blocs in de voorste draagarmen trillen snel kaduuk. Vervolgens zet je er een complete nieuwe draagarm onder incl silent blocs (scheelt een hoop gesodemieter op de bankschroef en het scheelt dik veel tijd) en 20k later is het weer hetzelfde verhaal. :+ Gek genoeg doet het probleem zich vooral in NL voor vanwege de vele klote-drempels die dit land kent. :+
hoe kan je checken dat dit een probleem is (of merk je dat wel?)
Hier amper drempels, maar wegdek is niet overal super, vooral kleine wegen hebben nogal een pokdalig wegdek..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat merk je wel, en anders merk je het bij de APK wel. :P Rotte silentblocs zijn een dik afkeurpunt. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bart-Willem op 10-02-2010 19:02 ]

Volvotips.com

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Laatste ronde, laatste kansen :+
De Volvo word vrijdag opgehaald door de sloper. Als iemand nog iets wil hebben, moet hij het nu zeggen.

@DopdeDouwer: Ik doe mijn best om wat tijd vrij te maken om die stabi's er nog onderuit te schroeven. Of het lukt weet ik pas als het zover is :) druk druk druk hier. Maar ik doe mijn best. Je sleuteltje 10 heb ik gevonden trouwens, dus als je mij effe je adres DM't dan stuur ik hem wel op :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kak, ondanks 2 weken stilstand (ik zat immers in Zweden) is de uitlaat van de 940 ineens afgescheurd. :/ Ik vermoed dat een of andere huisvrouw tegen de uitlaat aangeknald is. :') Die steken nogal uit bij 940's.

Aangezien ik geen zin heb om dat ding in delen te vervangen heb ik maar een compleet nieuwe besteld in Zweden. Ik had bijna een Ferrita besteld maar die levertijd was me even te lang. :P Dan maar standaard-spul eronder. :+

En kak-2: in m'n rechter achterband van de 850 zit een spijker. Op zich niet zo erg, maar die banden zijn gloednieuw. :( Morgen maar weer naar de bandenboer, grrr. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bart-Willem op 11-02-2010 20:41 ]

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Propje erin en gaan met die banaan!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In de uitlaat of de band? :+ Propje gaat er inderdaad in komen, al geeft zoiets wel een bijsmaakje. :P Het zal goed zat zijn, maar het is wel zuur bij een winterband waar ik nu pas iets van 3500km mee gereden heb (alias: 3-4 weken oud en mee op vakantie geweest :P ).

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Uitlaat kun je ook gewoon lassen/dichtplakken met speciaal spul [/beunhaas]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Daar heb ik een teringhekel aan, plus voor die paar centen ga ik echt niet moeilijk doen. :)

Uitlaten lassen is voor bangernomics. :+

Volvotips.com

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

TKing schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:05:
Uitlaat kun je ook gewoon lassen/dichtplakken met speciaal spul [/beunhaas]
Zoals je vader dus? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En ik ook :Y)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's verkeerde zuinigheid baasje. :P

Volvotips.com

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja 13e hands pakkingen enzo, stel je voor dat ie de lekkende luchtstroom nog iets tegenhoud, duurdere gungum dan dat een nieuwe pakking kost eromheen en naar de apk. :')

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 36 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.