4 jaar stil zetten is me iets te gortig.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:51:
Anders zet je 'm ff 4 jaar in de stalling, kan je er 4000 voor vragen als 'ie belastingvrij is, dat is de tendens hier tenslotte
Nee, ik moet er indien niet belastingvrij sowieso gas op hebben. Maar qua auto lijkt 't me zeker wat. Alleen zie ik 't niet zitten om 40K/jaar te gaan doen op benzine, dat kan ik nu ook met 1 druk op de knop
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Bedoel je daar iets mee, H-P?Hydraulik-Phunk schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:51:
Anders zet je 'm ff 4 jaar in de stalling, kan je er 4000 voor vragen als 'ie belastingvrij is, dat is de tendens hier tenslotte
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Nee, bedoelde meer iets in de richting van handelaren die de prijzen van die dingen nogal opdrijven.
Moet misschien toch eens naar de jouwe gaan kijken zodra m'n 142 verkocht is
Passen de 'nieuwe' achterlichten trouwens op de jouwe kraats ?
Moet misschien toch eens naar de jouwe gaan kijken zodra m'n 142 verkocht is
Passen de 'nieuwe' achterlichten trouwens op de jouwe kraats ?
hhmm.. dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Ik heb geen idee eigenlijk. Geeft de auto aan de achterkant wel een veel breder uiterlijk, die nieuwere achterlichten
Als zoveelste auto erbij, dan neem ik jouw 142 wel over.Hydraulik-Phunk schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:04:
Nee, ik moet er indien niet belastingvrij sowieso gas op hebben. Maar qua auto lijkt 't me zeker wat. Alleen zie ik 't niet zitten om 40K/jaar te gaan doen op benzine, dat kan ik nu ook met 1 druk op de knop
Nieuwe type achterlichten op een oude 240 gaan volgens mij niet passen, ik geloof dat je toch een uitsparing moet hebben voor het bochtje in dat glas. Ik zal dat een dezer dagen nakijken bij m'n 240 (er ligt nu toch een meter sneeuw op en het sneeuwt hier behoorlijk ondertussen).
Kom maar 
Zo'n uitsparing is er snel genoeg in te lassen. Lijkt me wel leuk om een conversie te doen naar 'n optisch moderne 245, USA grille en motorkap erin, of een setje 850 bumpers aanpassen om ze subtiel onder de originele bumpers te plaatsen.
Zo'n uitsparing is er snel genoeg in te lassen. Lijkt me wel leuk om een conversie te doen naar 'n optisch moderne 245, USA grille en motorkap erin, of een setje 850 bumpers aanpassen om ze subtiel onder de originele bumpers te plaatsen.
Hoewel het minder legaal is, is het dan niet makkelijker om het typeplaatje van een oude 245 in een modernere 245 te lassen.

Kan, kenteken kopen van een rotte belastingvrije 245 en een stukje koker eruit slijpen, en in een mooie 91'er zetten ofzo. Maar ik weet niet of dat 'n goed idee is..
Gebeurt wel vrij veel met de '78 - '90 Impala's bijv, Range Rovers idem.
Moet inderdaad niet kunnen, een beetje volvo kenner ziet het meteen. Een garage om de hoek heeft het misschien niet door. Als je een probleem hebt met een agent/verkeerscontrole en ze komen er achter heb je wel een serieus probleem... valt misschien ook onder economisch delict (heb net wegmisbruikers gezien.)?Hydraulik-Phunk schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:55:
Kan, kenteken kopen van een rotte belastingvrije 245 en een stukje koker eruit slijpen, en in een mooie 91'er zetten ofzo. Maar ik weet niet of dat 'n goed idee is..
Heb je serieuze interesse dan?Hydraulik-Phunk schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:49:
Kom maar
Ik vind de motorkap van de oude 245's juist mooier, de platte motorkap geeft de auto net iets meer vind ik.
Het gebeurt vaker dan je denkt.DopdeDouwer schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:08:
[...]
Moet inderdaad niet kunnen, een beetje volvo kenner ziet het meteen. Een garage om de hoek heeft het misschien niet door. Als je een probleem hebt met een agent/verkeerscontrole en ze komen er achter heb je wel een serieus probleem... valt misschien ook onder economisch delict (heb net wegmisbruikers gezien.)?
Op zich zijn de chassisnummers die omgeslagen zijn best snel te zien: het heeft vaak een ander lettertype. Veel mensen weten dit echter niet.
[ Voor 45% gewijzigd door Bart-Willem op 23-11-2008 23:18 ]
Update na nieuwe apk keuring:Dentheman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:22:
[...]
verlichting gemaakt......... was sluiting ontstaan in een poging de gordelverklikker onklaar te maken
afkeur:
- Dorpel+wielkuiprand en binnenscherm rechtsachter, die keurmeester trok zo m'n halve wielrand eraf, zo hard had het écht niet gehoeven
- Verdamper/sluitklep lpg lekt
- ruitenwissersproeier (gefixt)
- Uitlaat lekt bij koppelstukken (gefixt, waarschijnlijk)
- reservewiel-houder lassen (eitje)
- remslangen links voor (is te doen)
- Massa rechter achterlicht, als de lichten branden (rem, verlichting, achteruitrijlicht) en je dan het knipperlicht aanzet dat de rest heel zachtjes (als je 20x kijkt zie het, zijn ook mensen die het niet zien) meeknipert, maar dan ook heeeel zachtjes
- Koplamp afstellen (eitje)
voor de foto's van de uitlaat fixen zie link
en mocht iemand nog tips of tricks hebben
- 1 lekje uitlaat bij aansluiting achterdemper (dat is dus in 2 dagen gebeurd, hij was nml. helemaal dicht
- Rechterkoplamp alleen nog afstellen
- En nu zijn beide wiellagers voor kapot, dus dat is er bijgekomen, maar dat moet te doen zijn, en kost niet zoveel
- Kentekenverlichting zou het niet doen
Zie ondertitel
Als je klaar bent met je reparatie van je uitlaat even je hand erop. Je merkt dan vanzelf of je de uitlaatklemmen wat vaster moet draaien of niet. Of dat je misschien met gungum aan de slag moet.
Ik zou inderdaad gewoon gaan smeren met Gungum ja.
Wel vreemd dat de wiellagers ineens niet goed zijn.
De ruit van m'n 740 is vanochtend spontaan gaan barsten.
Oorzaak: temperatuurverschil van het interieur en buiten vermoed ik (blower stond nog redelijk vol open, buiten vroor het en de motor begon net warm te worden). Er zat al een barst in het midden, maar dat was geen probleem. Nu is de boel gaan vertakken richting bestuurderskant dus dat wordt een nieuwe ruit erin.
Zo'n ruit is nog meer dan de helft van het aankoopbedrag, maar ja: het zal toch moeten. 
Verder is het echt een geweldige auto!
De 240 staat overigens nog steeds op de stoep en heb ik natuurlijk nog niets gehoord van de "nieuwe eigenaar". Ik ga hem vanavond maar eens een mailtje sturen met daarin een deadline (auto moet uiterlijk zaterdag opgehaald zijn, anders gaat 'ie opnieuw de verkoop in). Uiteraard zal ik hem ondertussen wel via andere wegen te koop aanbieden. Zoals hier: iemand een 240 Estate uit 1988 kopen?

De ruit van m'n 740 is vanochtend spontaan gaan barsten.

Verder is het echt een geweldige auto!
De 240 staat overigens nog steeds op de stoep en heb ik natuurlijk nog niets gehoord van de "nieuwe eigenaar". Ik ga hem vanavond maar eens een mailtje sturen met daarin een deadline (auto moet uiterlijk zaterdag opgehaald zijn, anders gaat 'ie opnieuw de verkoop in). Uiteraard zal ik hem ondertussen wel via andere wegen te koop aanbieden. Zoals hier: iemand een 240 Estate uit 1988 kopen?
niet tegen verzekerd? Bij onze Xantia kostte een nieuwe ruit €64.95 eigen risicoBart-Willem schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:49:
Zo'n ruit is nog meer dan de helft van het aankoopbedrag, maar ja: het zal toch moeten.
Ik ga zo'n auto toch niet WA+ verzekeren?TKing schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:39:
[...]
niet tegen verzekerd? Bij onze Xantia kostte een nieuwe ruit €64.95 eigen risico
Als je er echt geen zin in hebt; gewoon laatste deel weglatenDentheman schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:56:
[...]
Update na nieuwe apk keuring:
- 1 lekje uitlaat bij aansluiting achterdemper (dat is dus in 2 dagen gebeurd, hij was nml. helemaal dicht2 dagen ervoor)
Kwa geluid zit je volgens mij altijd save met dat bouwjaar; elke auto heeft richtlijnen kwa DB...en als die er niet zijn dan
Vervaldatum APK 24-11-2010...heeft even geduurd maar eindelijk nieuwe remblokken en remcilinders! dit weekend ffe testen
[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 25-11-2008 22:34 ]
Asus Zenbook i7 256gb
uitlaat vaak zat getest, gewoon weer even loshalen, auspuffcement ertussen, klemmen opnieuw vastdraaien (halve slag voordat ze breken/dol draaien stoppen) en that's it. Hopen dat 't nu langer goed blijft 
lagers gaan we niet vervangen, maar goed invetten, kijken of dat werkt, het is echt in een beginstadium, je hoort ze niet tot zelden dus dat moet even een lapmiddeltje zijn
lagers gaan we niet vervangen, maar goed invetten, kijken of dat werkt, het is echt in een beginstadium, je hoort ze niet tot zelden dus dat moet even een lapmiddeltje zijn
Zie ondertitel
Zijn er hier mensen met ervaring met de S80 Diesel automaat?
De lease van mijn Saab loopt in Jan 09 af en ik ben op zoek naar een andere auto en wil iets ruims, veiligs en als het even kan niet te veel zuipt...
Ik zat op www.autotrader.co.uk te kijken en kwam wat (relatief) goedkope S80's tegen.
Ik heb een paar maanden in een S60 diesel gereden en dat beviel eigenlijk best goed, geweldige motoren die D5's..
De lease van mijn Saab loopt in Jan 09 af en ik ben op zoek naar een andere auto en wil iets ruims, veiligs en als het even kan niet te veel zuipt...
Ik zat op www.autotrader.co.uk te kijken en kwam wat (relatief) goedkope S80's tegen.
Ik heb een paar maanden in een S60 diesel gereden en dat beviel eigenlijk best goed, geweldige motoren die D5's..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Als in die S80 ook een D5 ligt: doen! Echt heerlijke motoren!
Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van diesels, maar dit maakte toch wel indruk. 
Er is een wonder gebeurd vandaag: de 240 is zojuist alsnog opgehaald.
Die dude beweerde in het buitenland te zitten, maar z'n vriendin vertelde dat 'ie door nachtdiensten geen tijd had. Lekker tegenstrijdig allemaal, maar het ding is weg en ik heb m'n centen dus ik ben happy.
Er is een wonder gebeurd vandaag: de 240 is zojuist alsnog opgehaald.
En het taxatierapport van de 360 is binnen, in de huidige staat (met roest aan de deuren en wielkastranden dus) is de waarde vastgesteld op 3000,-
toch niet slecht dat ik zo
Wel slecht als het gewoon een clublid is die het getaxeerd heeft.Skuzz schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:02:
En het taxatierapport van de 360 is binnen, in de huidige staat (met roest aan de deuren en wielkastranden dus) is de waarde vastgesteld op 3000,-![]()
Dus ik hoop dat je een gerechtelijk beëdigd register-taxateur in de arm hebt genomen. Kost wel wat meer, maar dan weet je ook zeker dat het klopt.
yup, is door een beëdigd taxateur gedaan, en niet op een clubtaxatie ofzo.
Nice! Dat scheelt behoorlijk als iemand er schade rijdt.Skuzz schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:28:
yup, is door een beëdigd taxateur gedaan, en niet op een clubtaxatie ofzo.
yup, zekerBart-Willem schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:18:
[...]
Nice! Dat scheelt behoorlijk als iemand er schade rijdt.
is ook all-risk verzekerd, voor 25 euro per maand
Heette 'ie toevallig Arnold (uit Emmen) ? Die heeft wel meer praatjes..Bart-Willem schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:33:
Als in die S80 ook een D5 ligt: doen! Echt heerlijke motoren!Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van diesels, maar dit maakte toch wel indruk.
Er is een wonder gebeurd vandaag: de 240 is zojuist alsnog opgehaald.Die dude beweerde in het buitenland te zitten, maar z'n vriendin vertelde dat 'ie door nachtdiensten geen tijd had. Lekker tegenstrijdig allemaal, maar het ding is weg en ik heb m'n centen dus ik ben happy.
Bijna dezelfde naam.Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:32:
[...]
Heette 'ie toevallig Arnold (uit Emmen) ? Die heeft wel meer praatjes..
Zijn er hier nog mensen die in een nieuwe V70 rijden? Ik ben aan het rondkijken voor een lease-auto en tot mijn verbazing zag ik dat een V70 ook mogelijk is. Was wel benieuwd naar ervaringen....
In mijn geval zou het gaan om een V70 Base met Professional Pack (leren stoelen, navigatie, en pdc achter) + als extra's nog een schuifdak, hifi-upgrade, audio aansluiting achter, en een subwoofer in de achterbak.
In mijn geval zou het gaan om een V70 Base met Professional Pack (leren stoelen, navigatie, en pdc achter) + als extra's nog een schuifdak, hifi-upgrade, audio aansluiting achter, en een subwoofer in de achterbak.
Toch opvallend, vanaf het moment dat ik nieuwe banden voor heb gaat m'n verbruik omhoog.
Laatste 3 weken voor de nieuwe banden vrijwel constant op 10,3 L/100KM en daarna 10,7 toen 10,75 en vandaag 10,82.
Dus net maar even bandenspanning gecontroleerd en overal ging wat bij, maar linksvoor ben ik 3x gestopt omdat ik dacht dat de pomp op niet af sloeg
Weet niet wat de druk was, maar duurde flink lang voordat hij op 2,5 bar zat.
Benieuwd wat dat met het verbruik gaat doen en eens in de gaten houden of hij niet leeg loopt.
Aan het stijgende verbruik te zien ben ik bang van wel. Eens in de gaten houden.
Merken jullie trouwens stijgend verbruik in de winter?
Laatste 3 weken voor de nieuwe banden vrijwel constant op 10,3 L/100KM en daarna 10,7 toen 10,75 en vandaag 10,82.
Dus net maar even bandenspanning gecontroleerd en overal ging wat bij, maar linksvoor ben ik 3x gestopt omdat ik dacht dat de pomp op niet af sloeg

Benieuwd wat dat met het verbruik gaat doen en eens in de gaten houden of hij niet leeg loopt.
Aan het stijgende verbruik te zien ben ik bang van wel. Eens in de gaten houden.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
@ bigfoot: Rij zelf niet het nieuwste model, maar 1 uit april 2k4. Ook business line.
Navigatie = perfect, helemaal met die simpele bediening op t stuur
Stoelen zitten echt super, niks meer aan doen.
Verder zou ik zo niet exact weten wat er allemaal anders is aan het nieuwe model (behalve t uiterlijk en sterkere motor).
Als ik m in zijn klasse vergelijk met passat, saab en audi dan springt de volvo er imo op alle punten hoog bovenuit. Qua rijcomfort en ook prestaties.
In vergelijking met BMW zou ik t niet kunnen zeggen, te weinig in gereden.
neem aan dat je voor een diesel gaat. de nieuwe D5 heeft meer PK's dan de oude , en schijnt nog beter te zijn dan de versie die heb ik, welke al super is..
dus snel bestellen!
@Klippy: geen idee, zal er ff op letten dit weekend, rijdt naar groningen op en neer, dus dat is ong. 1200 KM in een weekend, zal wel redelijk overzicht van verbruik geven
Verder zou ik zo niet exact weten wat er allemaal anders is aan het nieuwe model (behalve t uiterlijk en sterkere motor).
Als ik m in zijn klasse vergelijk met passat, saab en audi dan springt de volvo er imo op alle punten hoog bovenuit. Qua rijcomfort en ook prestaties.
neem aan dat je voor een diesel gaat. de nieuwe D5 heeft meer PK's dan de oude , en schijnt nog beter te zijn dan de versie die heb ik, welke al super is..
dus snel bestellen!
@Klippy: geen idee, zal er ff op letten dit weekend, rijdt naar groningen op en neer, dus dat is ong. 1200 KM in een weekend, zal wel redelijk overzicht van verbruik geven
[ Voor 11% gewijzigd door kamstra op 27-11-2008 19:45 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Het wordt waarschijnlijk de 2.0 liter diesel, met 136 pk en 320 nm koppel. De andere motoren gaan niet passen in het leasebudget. Maar is voldoende voor mij hoor.kamstra schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:44:
@ bigfoot: Rij zelf niet het nieuwste model, maar 1 uit april 2k4. Ook business line.
dus snel bestellen!
Ik zat de laatste tijd alleen nog te twijfelen tussen deze en een BMW 318 touring. Die is wat sportiever, maar veel minder groot, en idd je zit in de Volvo als een vorst. Ik heb vroeger een Volvo 850 GLT sedan gereden (uit 1994), en die beviel ook erg goed. Alleen moest ik toen zelf het onderhoud betalen, en dat werd wel erg prijzig op een gegeven moment.
hoe is jouw rij-gemiddelde? veel koude starts? korte stukjes?Klippy schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:40:
Toch opvallend, vanaf het moment dat ik nieuwe banden voor heb gaat m'n verbruik omhoog.
Dus net maar even bandenspanning gecontroleerd en overal ging wat bij, maar linksvoor ben ik 3x gestopt omdat ik dacht dat de pomp op niet af sloegWeet niet wat de druk was, maar duurde flink lang voordat hij op 2,5 bar zat.
ik heb namelijk nog met geeneen tank peut slechter dan 1:10 gehaald. Met lange ritten makkelijk 1:12 en m'n laatste tank met wat meer koude starts 1:11 (en dat dus met een T5) en dat is ook heus wel met zo nu en dan een zware rechtervoet.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:57 ]
Dat klopt, bij ons in de buurt is het marktaandeel van Volvo ongeveer 50% en dat is grotendeels V70 en S80 dus heb eigenlijk alleen maar veel goede ervaringen gehoord van buren enzoCocytus schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:35:
[...]
De nieuwe V70 deelt het platform en veel van het interieur met de S80, dus misschien heb je ook wat aan mensen met een S80 (vanaf 2006 natuurlijk).
95% woon-werk, dat is 35km enkel, waarvan 5km stadsverkeer. Maar altijd in de spits, dus een kilometer of 2-3 filerijden per rit. Tijdens de snelweg staat meestal de cruise op 130. Maar is Limburg, dus zitten ook wat heuvels intozzke schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:41:
[...]
hoe is jouw rij-gemiddelde? veel koude starts? korte stukjes?
ik heb namelijk nog met geeneen tank peut slechter dan 1:10 gehaald. Met lange ritten makkelijk 1:12 en m'n laatste tank met wat meer koude starts 1:11 (en dat dus met een T5) en dat is ook heus wel met zo nu en dan een zware rechtervoet.
Normaal gesproken rij ik net onder de 1 op 10, 9,8l/100km ongeveer over een hele tank. Kan wel wat zuiniger als ik mooi 120 aanhou en rustig rij, maar dat is niet zo leuk.
Toch rij is voor m'n gevoel best zuinig, maar de 2.5T is ook wat oneconomischer met brandstof. De 2.4T is zuiniger, maar ik weet nog steeds niet wat het is
Maar jou T5 verbruik vind ik dan erg netjes al is het bekend dat die niet zo veel schelen.
[ Voor 26% gewijzigd door Klippy op 28-11-2008 18:55 ]

links en rechts wiellagers (buitenste) schoongemaakt en in nieuw vet gezet, maar ze maken nog iets te veel herrie.Dan maar even nieuwe bestellen en gelijk de binnenste vervangen, kost toch maar €25 voor een setje
[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 30-11-2008 17:51 ]
Zie ondertitel
.
Als GM nou meteen Saab verkoopt, dan kunnen die 2 mooi samen gaan en weer echte zweedse auto's maken..Cocytus schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:26:
Ford overweegt verkoop Volvo.
Eerste gedachte mijnerzijds: misschien dat ze dan ook eindelijk de Ford-designers die bij Volvo rondlopen ontslaanTweede gedachte: wie weet is de volgende V70 méér dan alleen een dure Mondeo?
Wie weet, misschien ooit weer een echte Volvo?
vraagje aan de volvo kenners hier:
http://search.autotrader....pr=6000&max_mileage=60000
Deze auto heeft lichte leren stoelen en voor de rest donker interieur.. klopt dat?
Ik heb een poosje een S60 gereden die nog in de leasevloot zat en die had lichte kleuren stoelen (wel stof) en een licht interieur...
De website van die dealer (http://www.berkeley-cars.co.uk/25637/berkeleycars.htm) komt me ook wat dodgy over op een of andere manier (yahoo email adress, alleen langs komen op afspraak etc)
http://search.autotrader....pr=6000&max_mileage=60000
Deze auto heeft lichte leren stoelen en voor de rest donker interieur.. klopt dat?
Ik heb een poosje een S60 gereden die nog in de leasevloot zat en die had lichte kleuren stoelen (wel stof) en een licht interieur...
De website van die dealer (http://www.berkeley-cars.co.uk/25637/berkeleycars.htm) komt me ook wat dodgy over op een of andere manier (yahoo email adress, alleen langs komen op afspraak etc)
.
Dat was inderdaad een optie, er staan er zo wel meer te koop 
Bijv. deze
Bijv. deze
[ Voor 58% gewijzigd door JJapie op 02-12-2008 17:51 ]
die prijs is zo gek nog niet, een oudere volvo is hier vrij goedkoop:Cocytus schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:43:
Ja, volgens mij kun / kon je ook beige bekleding en verder een donker interieur krijgen, maar zeker weten doe ik het niet. Dealers met alleen een yahoo-adres zou ik echter laten schieten... Ik vind de prijs ook wel heel optimistisch, ook voor de UK.
http://search.autotrader....=1094720668652.187367.999
ok dank jeJJapie schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:47:
Bijv. deze
Hmmm iemand ervaring met deze club?JJapie schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:47:
Bijv. deze
Staan erg leuke auto's voor heel weinig geld
Lijkt me wel heel erg de moeite om daar eens langs te gaan....
Ze hebben soms wel leuk spul, maar erg goedkoop en vooral ex-leasespul. Een V50 diesel lijkt interessant, maar een bak die in 2-3 jaar tijd 180k heeft gelopen is vaak afgeragd en vaak onderhoud overgeslagen (als in: maar 1x per jaar naar de garage ipv op km-stand). Het kan haast ook niet goed zijn voor 8000 Euro voor een V50.Klippy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:30:
[...]
Hmmm iemand ervaring met deze club?
Staan erg leuke auto's voor heel weinig geld![]()
Lijkt me wel heel erg de moeite om daar eens langs te gaan....
Een vriend van me kent die toko goed (kwam er zeer vaak i.v.m. zijn vorige werkzaamheden), die was er wel enthousiast over behalve de leasebakken.Klippy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:23:
Mja dat is ook wel extreem. Ex-lease is altijd een zeker risico en een beetje historie opvragen eerst is ook wel aan te raden, maar zijn toch aardig uitziende auto's bij.
Die blauwe V70 D5 bijvoorbeeld.
Vond zelf deze wel interessant bijvoorbeeld.
Er staat ook zeker leuk spul tussen hoor, maar de "verdacht" goedkope wagens zou ik mooi laten staan.
Bij Milano is 't altijd prijs + GROTE onderhoudsbeurt voor ex-leasers.
Vandaag 2x een min of meer verrassing gehad met m'n 855.
Weggebracht voor de APK, dat werd afkeur, waar ik overigens niet verbaasd van ben. Ook geen probleem, dat hij er door zou komen was eerder een gevalletje wishfull-thinking. Toch nog even werk aan de winkel.
Andere ding, waar ik minder blij mee ben is dat in tegenstelling tot wat de verkopende partij een jaar geleden aantoonde, de kilometerstand weldegelijk is teruggedraaid.
Momenteel gok ik het verschil op minimaal 68.000km uitkomt gezien het verloop.
En zo schiet je van 247.822km naar 315.822km ... grmblz...
Weggebracht voor de APK, dat werd afkeur, waar ik overigens niet verbaasd van ben. Ook geen probleem, dat hij er door zou komen was eerder een gevalletje wishfull-thinking. Toch nog even werk aan de winkel.
Andere ding, waar ik minder blij mee ben is dat in tegenstelling tot wat de verkopende partij een jaar geleden aantoonde, de kilometerstand weldegelijk is teruggedraaid.
BMW 535D
Mooi toch; stijg je direct weer in de lijst "Wie heeft de hoogste KM-stand" op het 850 forum
@Dop: Dat is ook het eerste dat ik zei
(tjsah, je moet wat he)
@Klip: Uitdraai van de site van NAP, zelfde feitelijk als dat ik nu meegekregen heb. Alleen stond ik er deze keer bij (en een ander bedrijf overigens).
@Klip: Uitdraai van de site van NAP, zelfde feitelijk als dat ik nu meegekregen heb. Alleen stond ik er deze keer bij (en een ander bedrijf overigens).
BMW 535D
Zijn die prijzen incl grote onderhoudsbeurt dan? Zo ja: dan is het wel erg goedkoop ja.Soulfly schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:13:
Waarop is de auto afgekeurd? En heeft een handelaartje met de teller lopen rommelen zeker?

Ik heb ze een paar weken terug gebeld, maar volgens de beste meneer die ik aan de lijn had is het bij hun gewoon een kwestie van what-you-see-is-what-you-get. Geen beurten, garantie, oid. Maar goed, mogelijk heb ik het verkeerd begrepen; het komt op mij iets te snel / gelikt over. Opnemen van de telefoon duurde trouwens wel laaaannnggg.Soulfly schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:13:
www.steamloco.info
Autobedrijf heeft je voorgelogen over de NAP status dan? Of snap ik het niet goed.
Indien dat zo is zou ik daar toch even melding van maken. Weet uit ervaring (garagesoftware ontwikkelaar) dat stichting NAP dat geen leuke grapjes vindt. Nu is het tonen van een onvolledige uitdraai misschien minder erg dan echt verkeerde standen naar binnen duwen, maar als ze er vaker melding van krijgen kan het inde toekomst wellicht voorkomen worden.
Indien dat zo is zou ik daar toch even melding van maken. Weet uit ervaring (garagesoftware ontwikkelaar) dat stichting NAP dat geen leuke grapjes vindt. Nu is het tonen van een onvolledige uitdraai misschien minder erg dan echt verkeerde standen naar binnen duwen, maar als ze er vaker melding van krijgen kan het inde toekomst wellicht voorkomen worden.
@B-W: Mocht je willen dat dat inclusief is. Nee, hoe lager de prijs (relatief gezien) van de ex-leaser, hoe groter de kans dat je nog een grote beurt moet uitvoeren. Vaak is die laatste grote beurt door de lease-maatschappij dan gewoon niet uitgevoerd. Is meer een soort van advies zegmaar.
Ga voor het gemak uit van Milano prijs + 1000,-- en dan heb je 't meestal wel ruim gedekt.
Ik wil trouwens absoluut niet zeggen dat Milano slechte auto's verkoopt.
Afkeur zat 'm in 2 dingen die ik wel aan zag komen. Voorbanden (niet echt afkeur, maar zitten onder de 2,5mm en moeten dan vermeld worden) en m'n einddemper is verrotter dan ik in 1e instantie dacht. Ik meende dat 't pas in 't eindpijpje zat. Blijkt toch in slechtere staat te zijn.
Ik gokte er eigenlijk op dat de Co meting op LPG ook niet voordelig zou uitpakken, aangezien ik immers al zo ontzettend veel gedonder met die installatie gehad heb. Maar stil aan krijg ik 't blijkbaar steeds meer onder de knie bij die wagen.
Dus even andere banden halen & een nieuwe einddemper er onder schroeven. Doe dit op 't moment even zelf omdat ik dat voor 25-50% minder kan dan waar hij gekeurd wordt (niets nadelig over het bedrijf trouwens).
Ga voor het gemak uit van Milano prijs + 1000,-- en dan heb je 't meestal wel ruim gedekt.
Ik wil trouwens absoluut niet zeggen dat Milano slechte auto's verkoopt.
Afkeur zat 'm in 2 dingen die ik wel aan zag komen. Voorbanden (niet echt afkeur, maar zitten onder de 2,5mm en moeten dan vermeld worden) en m'n einddemper is verrotter dan ik in 1e instantie dacht. Ik meende dat 't pas in 't eindpijpje zat. Blijkt toch in slechtere staat te zijn.
Ik gokte er eigenlijk op dat de Co meting op LPG ook niet voordelig zou uitpakken, aangezien ik immers al zo ontzettend veel gedonder met die installatie gehad heb. Maar stil aan krijg ik 't blijkbaar steeds meer onder de knie bij die wagen.
Dus even andere banden halen & een nieuwe einddemper er onder schroeven. Doe dit op 't moment even zelf omdat ik dat voor 25-50% minder kan dan waar hij gekeurd wordt (niets nadelig over het bedrijf trouwens).
BMW 535D
Waarschijnlijk zijn het dan toch ex-leasebakken die afgetrapt zijn: steeds meer leasemaatschappijen verkopen zélf hun auto's en de "rommel" (waar beurten inderdaad overgeslagen zijn) gaat naar handelaren toe. Gezien het verhaal van Soulfly lijkt dat bij Milano dus ook het geval te zijn. Jammer, maar ja.
Milano zit al jaren in deze markt. Het is zeer zeker niet zo dat enkel de ragbakken bij hun terecht komen.
Uiteraard zal je die er ook wel tussen treffen, maar dat is niet anders dan bij andere 'auto'bedrijven.
Ik heb het ook alleen over de laatste grote beurt, niet over andere beurten. Dat de laatste grote beurt uitgesteld wordt, is opzich niets vreemd als een auto er zeer binnenkort uitloopt.
Uiteraard zal je die er ook wel tussen treffen, maar dat is niet anders dan bij andere 'auto'bedrijven.
Ik heb het ook alleen over de laatste grote beurt, niet over andere beurten. Dat de laatste grote beurt uitgesteld wordt, is opzich niets vreemd als een auto er zeer binnenkort uitloopt.
BMW 535D
Dat klopt ja.
Bij verkoop door de leasemaatschappij zelf heb je enkel de goede bakken waar het onderhoud al uitgevoerd is.
Ik weet wel dat Van Aarle ook veel ex-lease doet, maar die leveren de auto altijd af met grote beurt en garantie.
Ik weet wel dat Van Aarle ook veel ex-lease doet, maar die leveren de auto altijd af met grote beurt en garantie.
Maar waarschijnlijk betaal je bij Van Aarle ook meer dan bij Milano.
1+1 waar het prijsverschil inzit
Milano geeft over 't algemeen ook heel duidelijk aan; 'what you see is what you get'. Ook duidelijk.
1+1 waar het prijsverschil inzit
[ Voor 32% gewijzigd door Harry op 02-12-2008 23:12 ]
BMW 535D
Verwijderd
Bij Van Aarle moet je iig de "uitgebreide" garantie erbij nemen, anders doen ze er bij aflevering weinig aan mochten er nog dingetjes niet helemaal 100% zijn. Tenminste, dat was mijn ervaring met een S70 die daar stond. Startmotor draaide door na starten, koelvloeistoflucht in de auto (sowieso was het peil veel te hoog) en een trillend stuur. Boeide de man helemaal niks, enige wat ie wilde doen was een ander (lees: gebruikt) setje voorbanden monteren met genoeg profiel en een nieuwe APK. Die garantie erbij is niet zo duur (650 euro zonder inruil), maar ik had weinig vertrouwen meer in de gang van zaken daar. Ik hoef helemaal geen garantie, ik wil een auto die goed afgeleverd wordt
Auto was verder wel heel erg netjes, dat wel.
Overigens heb ik vorig weekend nog een hele nette S70 gezien, een 2.5 10v Europa met zo rond de 200.000 km ervaring. Volledig dealeronderhouden en zag er ook heel netjes uit
Konden helaas geen proefrit maken (auto stond ergens anders vanwege plaatsgebrek), maar hopelijk zaterdag wel. Wordt ie even schoongemaakt en staat ie klaar met groene platen. Ook kunnen we dan onder de auto kijken op een brug en even binnen de airco testen.
Overigens heb ik vorig weekend nog een hele nette S70 gezien, een 2.5 10v Europa met zo rond de 200.000 km ervaring. Volledig dealeronderhouden en zag er ook heel netjes uit
Pinda: Altijd eerder komen dan de afgesproken tijd. I.v.m. warm laten draaien & eventuele probleempjes welke de motor heeft als deze koud is te verbloemen.
BMW 535D
Verwijderd
Heb de motor al koud horen starten en zien draaien
Auto stond dus bij iemand anders en was al ingeparkeerd. Stond er dus waarschijnlijk al een tijdje, maar starten deed ie perfect. Maar ik zal er inderdaad even op letten dat 'ie niet al warmgedraaid is. Maar ik hoor eigenlijk weinig verhalen van dingen die zich bij deze blokjes alleen voordoen bij koude motor (m.u.v. tikkende klepstoters, die deze niet had), zijn er nog meer?
Als je dat bij mij doet ben ik er gewoon niet of sta ik nog onder de douche/lig ik in bedSoulfly schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:50:
Pinda: Altijd eerder komen dan de afgesproken tijd. I.v.m. warm laten draaien & eventuele probleempjes welke de motor heeft als deze koud is te verbloemen.
Dus weet niet of dat per definitie zin heeft
Verwijderd
Het gaat om een garage dus hopelijk liggen ze daar niet om 11 uur nog in hun nesten te ronken
Maar die auto stond dus ergens anders (in hetzelfde dorp, maar bij particulier) met nog wat auto's. Alhoewel het allemaal wat schimmig klinkt, heb ik wel vertrouwen in de garage. De garage zit echt midden in een dorp en de man met wie we spraken (eigenaar, monteur en verkoper in 1) was erg aardig en wist ook veel van deze Volvo's af. Reed zelf een V70 die net als de S70 bij een Volvo garage was overgekocht. Maar ik ga bij de proefrit denk ik wel nog langs een Volvo garage om de km-stand en evt. foutcodes uit te lezen.
@H-P: kwestie van de afspraak goed plannen... Of ben jij zo'n gigantische uitslaper? 
Maar ik was i.d.d. uitgegaan van een garage. Je kan ook altijd even het kenteken invoeren op de site van NAP. kost je 2,95 en geeft met een stoplicht aan of de kilometerstand klopt of niet.
@Klippy: Dat de NAP daar niet blij mee is was ik al achter inderdaad, maar 't heeft me even wat moeite gekost om er achter te komen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voor een garagebedrijf.
Nu in de papieren op zoek naar de uitdraai die ik destijds van hun (verkopend garagebedrijf) en dan maar eens die kant op rijden voor een gezellig babbeltje.
Maar ik was i.d.d. uitgegaan van een garage. Je kan ook altijd even het kenteken invoeren op de site van NAP. kost je 2,95 en geeft met een stoplicht aan of de kilometerstand klopt of niet.
@Klippy: Dat de NAP daar niet blij mee is was ik al achter inderdaad, maar 't heeft me even wat moeite gekost om er achter te komen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voor een garagebedrijf.
Nu in de papieren op zoek naar de uitdraai die ik destijds van hun (verkopend garagebedrijf) en dan maar eens die kant op rijden voor een gezellig babbeltje.
[ Voor 38% gewijzigd door Harry op 03-12-2008 23:16 ]
BMW 535D
Guys, heb ff hulp nodig n.a.v. dit akkefietje:
kamstra in "Het grote 'kleine mededelingen' topic de..."
Iemand ervaring met het vervangen van sloten/prog. codes in de sleutels?
Kans is aanwezig dat ik dat nl. aan moet passen, maar wat mij niet helemaal duidelijk is, is of het herprogrammeren van de sleutel volstaat, of dat de sloten van de auto volledig vervangen moeten worden....
kamstra in "Het grote 'kleine mededelingen' topic de..."
Iemand ervaring met het vervangen van sloten/prog. codes in de sleutels?
Kans is aanwezig dat ik dat nl. aan moet passen, maar wat mij niet helemaal duidelijk is, is of het herprogrammeren van de sleutel volstaat, of dat de sloten van de auto volledig vervangen moeten worden....
Ziet er wel héél anders uit.. maar dat kan ook aan de andere aanpassingen van de auto liggen
Er is behoorlijk aan gesleuteld, als ze toch bezig waren konden ze er beter wat 242 elementen (deuren) aan toevoegen. Ik heb wel eens plaatjes gezien van een 243, die was echt super.
Laatste weekend nog even gereden; auto heeft weer APK na wat gestuntel met remblokken bij de garage hier. Had ze beter zelf kunnen bestellen vanuit zweden. cilinders waren lek en blokken op.
Nog wel wat raars met de nieuwe blokken aan de voorzijde (trommelremmen) deze worden redelijk handwarm bij rijden. dit zal nog wel wat moeten inslijten

Foto'tje van het weekend; de B30a tikte redelijk toen ik hem weer startte; had ook lang stilgestaan. daarna draaide die mooi met nieuwe olie.
Nog wel wat raars met de nieuwe blokken aan de voorzijde (trommelremmen) deze worden redelijk handwarm bij rijden. dit zal nog wel wat moeten inslijten

Foto'tje van het weekend; de B30a tikte redelijk toen ik hem weer startte; had ook lang stilgestaan. daarna draaide die mooi met nieuwe olie.
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Heb helaas te horen gekregen dat de S70 waar ik a.s. weekend een proefrit in zou maken al verkocht is
Wat een klein dingetjeGhostrider schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:16:
Laatste weekend nog even gereden; auto heeft weer APK na wat gestuntel met remblokken bij de garage hier. Had ze beter zelf kunnen bestellen vanuit zweden. cilinders waren lek en blokken op.
[afbeelding]
[afbeelding]

De mijne is lekker groter

Zweedse ambtenarij schiet alleen niet zo heel erg op

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Je kan ook mijn 850 kopen natuurlijk!Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:40:
Ben jaloers...
Heb helaas te horen gekregen dat de S70 waar ik a.s. weekend een proefrit in zou maken al verkocht isHad niet echt verwacht dat 'ie doordeweeks verkocht zou worden, maar dus toch... Ik vermoed dat er een gepensioneerd echtpaar achter zit

Wel balen dat die S70 weg is.
@Kamstra: Denk dat de sloten erbij wel zo veilig is (doet de .lu politie dat dan weer net niet regelen?
).
Met de sleutel kunnen ze anders hoe dan ook je auto toch open krijgen, op een trailer zetten of de beveiliging omzeilen is dan relatief eenvoudig gebeurd.
Met de sleutel kunnen ze anders hoe dan ook je auto toch open krijgen, op een trailer zetten of de beveiliging omzeilen is dan relatief eenvoudig gebeurd.
BMW 535D
Mja, agree...net garage gesproken, en die bestellen nieuwe sleutel en stelden toch voor om de boel gewoon te herproggen....ideaal is anders. Aan de andere kant staat de auto thuis komende maanden toch altijd binnen in de garage (ik haat krabbenSoulfly schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:40:
@Kamstra: Denk dat de sloten erbij wel zo veilig is (doet de .lu politie dat dan weer net niet regelen?).
Daarbij zijn t oost europeanen die al opgepakt zijn....hmmmja. Gok het er maar op denk ik, en als ze m toch jatten is het iig verzekerd....alleen ff mijn paspoort uit het dashboardkastje halen
Iemand hier soms enig idee? Ik heb momenteel een 850 van 94, het tussenmodel met de nieuwe lichten en bumpers, maar de oude achterlichten (sedan). Op dit moment heb ik manueel verstelbare stoelen. Deze zijn nog in goede staat en ben ik nog best tevreden over. Nu had ik graag voor de bestuurdersstoel een elektrisch verstelbare gehad met geheugen. Zelf ben ik namelijk 1,93m en mijn vriendin is er slechts 1,60m, dat is dus elke keer nogal wat verstelwerk in zowel hoogte als lengte.
Moest ik nu ergens stoelen kunnen vinden die in slechte staat zijn (van de kussens bedoel ik dan en niet het frame), is het dan (redelijk) simpel mogelijk om dit van mijn huidige stoel over te zetten? Of kan ik beter ineens zoeken naar een elektrisch verstelbare stoel in dezelfde stof dan mijn huidige?
Moest ik nu ergens stoelen kunnen vinden die in slechte staat zijn (van de kussens bedoel ik dan en niet het frame), is het dan (redelijk) simpel mogelijk om dit van mijn huidige stoel over te zetten? Of kan ik beter ineens zoeken naar een elektrisch verstelbare stoel in dezelfde stof dan mijn huidige?
Wat is (redelijk) simpel.
Opzich is stof (en daarmee ook de vulling) niet bijster moeilijk. Het zit o.a. vast met krammen aan de onderzijde en op een paar plekken tussen stof en vulling.
Het is alleen wel een K klus (vind ik dan) om te doen.
Opzich is stof (en daarmee ook de vulling) niet bijster moeilijk. Het zit o.a. vast met krammen aan de onderzijde en op een paar plekken tussen stof en vulling.
Het is alleen wel een K klus (vind ik dan) om te doen.
BMW 535D
Gisteren ongeveer 100km in een (nieuwe) S80 T6 gestuurd. Indrukwekkend!
Motor levert zeer lineair zijn kracht, en ook in alle rust. Bij volgas/kickdown is er een leuke jank te horen, maar opzwepend is het allerminst. Wegligging is prima, maar met 18" wel wat gevoelig voor sporen in de weg. Ook bij snelheden ver over de 200 (tot 240 geprobeerd) ligt ie als een blok op de weg, zonder je maar een moment het idee te geven te gaan zweven oid.
Ook de veiligheidsystemen zijn erg doordacht, maar vooral nuttig en goed uitgewerkt. De adaptieve cruise control mindert al vrij ver van tevoren vaart (bij een snelheid verschil van 30km/u (100-130), zodat de vertraging niet abrupt is. Als je vervolgens met de linkerwielen over de middenstreep gaat, 'snapt' de auto dat je gaat inhalen en geeft ie gas bij, ookal zit je voorganger nog in zijn 'gezichtsveld'.
Ook de functie die een rode led-balk onder je voorruit projecteert als je te dicht op je voorganger zit werkt prima, je gaat er serieus meer afstand door houden. Ik was positief verrast door BLIS, dat is zeker een optie die op mijn V50 zal komen als ik die volgend jaar bestel
Al met al een toppertje!
Motor levert zeer lineair zijn kracht, en ook in alle rust. Bij volgas/kickdown is er een leuke jank te horen, maar opzwepend is het allerminst. Wegligging is prima, maar met 18" wel wat gevoelig voor sporen in de weg. Ook bij snelheden ver over de 200 (tot 240 geprobeerd) ligt ie als een blok op de weg, zonder je maar een moment het idee te geven te gaan zweven oid.
Ook de veiligheidsystemen zijn erg doordacht, maar vooral nuttig en goed uitgewerkt. De adaptieve cruise control mindert al vrij ver van tevoren vaart (bij een snelheid verschil van 30km/u (100-130), zodat de vertraging niet abrupt is. Als je vervolgens met de linkerwielen over de middenstreep gaat, 'snapt' de auto dat je gaat inhalen en geeft ie gas bij, ookal zit je voorganger nog in zijn 'gezichtsveld'.
Ook de functie die een rode led-balk onder je voorruit projecteert als je te dicht op je voorganger zit werkt prima, je gaat er serieus meer afstand door houden. Ik was positief verrast door BLIS, dat is zeker een optie die op mijn V50 zal komen als ik die volgend jaar bestel
Al met al een toppertje!
Dat vind ik nou net het 'vervelende' van de nieuwere Volvo's (en ook Duitsers), het voelt allemaal zo verrekte stabiel aan op hoogst illegale snelheden dat je 't gewoon bijna niet door hebt.
In m'n 850 heb ik als ik 170 rij het gevoel dat ik ook lekker op gang ben, in de V70 totaal niet eigenlijk. Zoveel rust en stilte, 't is zo verleidelijk om naar gevoel te gaan rijden, en dan rij je dus 200+...
In m'n 850 heb ik als ik 170 rij het gevoel dat ik ook lekker op gang ben, in de V70 totaal niet eigenlijk. Zoveel rust en stilte, 't is zo verleidelijk om naar gevoel te gaan rijden, en dan rij je dus 200+...
Das idd verraderlijk ja
Maargoed, dit keer deed ik het expres dus dat scheelt 
Vanochtend bij een bezoekje aan de Volvodealer mijn ideale V50 samengesteld:
V50 1.6d + Rica Chip in het donkergrijs (bijna zwart), met lichtgrijs leder
Edition II
Leer + stoelverwarming
Nordic Oak dashboardinleg
Navi af-fabriek
Bluetooth
Adaptieve Xenon lampen
17 inch LM
Waterafstotend glas op voorruit en zijruiten
BLIS
En nog een hele berg opties die standaard op een Edition II zitten!
Waarom een gechipte 1.6d en geen 2.0d? Simpel, die laatste kost een stuk meer, verbruikt meer en biedt qua vermogen geen meerwaarde boven een gechipte 1.6d
Edition II
Leer + stoelverwarming
Nordic Oak dashboardinleg
Navi af-fabriek
Bluetooth
Adaptieve Xenon lampen
17 inch LM
Waterafstotend glas op voorruit en zijruiten
BLIS
En nog een hele berg opties die standaard op een Edition II zitten!
Waarom een gechipte 1.6d en geen 2.0d? Simpel, die laatste kost een stuk meer, verbruikt meer en biedt qua vermogen geen meerwaarde boven een gechipte 1.6d
Is een 2.0d niet veel rustiger rijden, omdat de cilinder inhoud bij de 1.6d kleiner is lijkt mij dat er met lage toeren ondanks chip er weinig vermogen is.
Asus Zenbook i7 256gb
Nee valt mee. Die 1.6d trekt relatief goed vanaf 1500rpm. Beter dan mijn huidige Mondeo 115pk TDCI met 280nm iig..
goed, nieuwe sleutel + herproggen code bij de plaatselijke dealer
prijs:
idiots
gelukkig betaalt de verzekering
prijs:
spoiler:
230 euro
idiots
gelukkig betaalt de verzekering

Dit heeft met persoonlijke voorkeur en deels gewenning te maken, maar zo'n 1.6D is met weg rijden in z'n 1 of 2(even snel er tussen op bv rotonde kruispunt) "enorm" traag, duurt gewoon lang voordat de turbo mee wil werken. Voor veel snelweg km maakt dat natuurlijk weinig uit, maar in stadsritjes etc zou het mij één brok ergenis opleveren.Timmert schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:07:
Das idd verraderlijk jaMaargoed, dit keer deed ik het expres dus dat scheelt
zojuist "op de mat":

\o/
morgen inbouwen denk ik

\o/
morgen inbouwen denk ik
[ Voor 11% gewijzigd door tozzke op 11-12-2008 18:28 ]
Dat heeft elke single-turbo diesel toch? Maakt niet zoveel uit of je dan een 1.6D of 2.0D hebt volgens mij.Razkin schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:27:
[...]
Dit heeft met persoonlijke voorkeur en deels gewenning te maken, maar zo'n 1.6D is met weg rijden in z'n 1 of 2(even snel er tussen op bv rotonde kruispunt) "enorm" traag, duurt gewoon lang voordat de turbo mee wil werken. Voor veel snelweg km maakt dat natuurlijk weinig uit, maar in stadsritjes etc zou het mij één brok ergenis opleveren.
Aux ingang op de wisselaar aansluiting?tozzke schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:28:
zojuist "op de mat":
[afbeelding]
\o/
morgen inbouwen denk ik
BMW 535D
Ik rij nu ook een turbodiesel, dus dat ben ik wel gewend. En 'even snel ertussen' kan altijd, gewoon 2k rpm, koppeling op en gáánRazkin schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:27:
[...]
Dit heeft met persoonlijke voorkeur en deels gewenning te maken, maar zo'n 1.6D is met weg rijden in z'n 1 of 2(even snel er tussen op bv rotonde kruispunt) "enorm" traag, duurt gewoon lang voordat de turbo mee wil werken. Voor veel snelweg km maakt dat natuurlijk weinig uit, maar in stadsritjes etc zou het mij één brok ergenis opleveren.
helemaalSoulfly schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:26:
[...]
Aux ingang op de wisselaar aansluiting?
of heb je stiekem deze post gelezen?
In meer of mindere mate is dat ook zo, maar bij een V50/S40 1.6D ervaar ik het als storend. Een 2.0D heeft merkbaar meer pit onderin(nog voor de turbo mee werkt). Een XM 2.1TD(bv) is beter bij de les, net als de "oude" V40/S40 1.9TD. Ook een V70(behoorlijk zwaarder) met een 2.0D komt vlotter op gang. Eenmaal op gang staat de 1.6D z'n mannetje en gezien de inhoud en het gewicht van een V50 is dat uiteraard niet verkeerd.
Dat klopt, maar dat is nou iets dat mij teveel zou storen bij stadsverkeer. Bovendien moet je de koppeling "lang laten slippen", want anders valt ie dood. Het goed inrijden zorgt overigens ook voor een wereld van verschil bij deze motoren. Het lijkt misschien dat ik de 1.6D probeer af te kraken, maar dat is niet mijn bedoeling. Vind het verschil tussen de 1.6D en 2.0D dusdanig groot dat ik me mond niet kon houdenRed devil schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:13:
[...]
Dat heeft elke single-turbo diesel toch? Maakt niet zoveel uit of je dan een 1.6D of 2.0D hebt volgens mij.
Timmert schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:29:
[...]
Ik rij nu ook een turbodiesel, dus dat ben ik wel gewend. En 'even snel ertussen' kan altijd, gewoon 2k rpm, koppeling op en gáán
[ Voor 34% gewijzigd door Razkin op 12-12-2008 23:27 ]
De standaard 1.6d was idd 'net-an' qua prestaties, vandaar de chip. Ik heb ook een gechipt exemplaar gereden, en die ging echt prima van z'n plaats. Doet serieus niet onder voor de standaard 2.0d (die ik vaak zat heb gereden in een 407/307). Nadeel van die 2.0d is dat het >180km/u geen topper is, dat is algemeen bekend zo onderhand. De 1.6d ook niet, maar met chip issie ongeveer even snel, en goedkoper, zuiniger en stiller
Nieuwe auto vandaag opgehaald! V50 2.4 Geartronic Edition II met nog wat extra losse opties. Komt uit 2006 en heeft 37000 gelopen, is dus net wakker gemaakt zo ongeveer 
Nog geen eigen foto, maar die komt d'r zo snel mogelijk aan!

\osc4r schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 10:35:
Nieuwe auto vandaag opgehaald! V50 2.4 Geartronic Edition II met nog wat extra losse opties. Komt uit 2006 en heeft 37000 gelopen, is dus net wakker gemaakt zo ongeveer
[afbeelding]
Mooie auto, prachtige kleur! Dit is toch de 170 pk versie 5 cylinder? Lekker rijden zeg
Helaas, het is de 2.4 normaal, en niet de 2.4i
Moet er wel bijzeggen dat hij gechipt wordt naar de 2.4i specs, is een ingreep van €500,- en is precies hetzelfde als een fabrieks-af 2.4i
Zelfde verhaal met de 2.4D (163 PK) en de D5 (185 PK), is gewoon een 'ondergechipte' variant!
Zelfde verhaal met de 2.4D (163 PK) en de D5 (185 PK), is gewoon een 'ondergechipte' variant!
Titanium Grey Pearl?Timmert schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:07:
...
Ik heb zelf een uit 2004 in titanium grey en vind het persoonlijk heel knap (zeker in combinatie met mijn getinte achterruiten)
Ikzelf zou toch voor de 2.0D kiezen (rij er zelf ook mee) boven de 1.6D
Het is niet de stilste, maar je merkt wel dat hij kracht over heeft nog, de 1.6D zoveel zuiniger? Ik zit op 5.2/100km op mijn V50 2.0D, niet mis denk ik, terwijl ik bij momenten toch wel eens wat sportiever durf optrekken...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Nee, Savile Grey. Nog iets donkerder.
Die 2.0d vind ik gewoon overbodig. 5,2/100 is echt zeldzaam trouwens, de meeste 2.0d rijders hoor ik over 6,5-8,0/100. Dan is de 1.6 wel zuiniger, en gechipt niet eens trager.
Die 2.0d vind ik gewoon overbodig. 5,2/100 is echt zeldzaam trouwens, de meeste 2.0d rijders hoor ik over 6,5-8,0/100. Dan is de 1.6 wel zuiniger, en gechipt niet eens trager.
2.0D rijder meldt zich 
Gemiddeld 7.2/100km ongeveer. Bij 120 km/u op de cruise control rijdt het kreng nog 6.8l/100km, bij 100 rijd hij 6.3l/100 km gemiddeld, word dus wat lastig om gemiddeld een 6.x te halen
Schijnt vooral sinds de intrede van het roetfilter te zijn.
Van de beloofde 140pk blijft met zo'n roetfilter overigens ook weinig over, op de bank deed mijne net 120pk, ook een bekend probleem van het ding. Iedereen weet het, alleen bij Volvo kennen ze het probleem niet
EDIT:
Een vriend van me heeft een 1.6D uit dezelfde serie, met hem ben ik naar de rollenbank gegaan (samen met een 2.0i V40). De 1.6 kreeg er een mooie 104pk uit, dus dat schoot ook niet op
De V40 2.0i deed het trouwens prima met 139pk
Gemiddeld 7.2/100km ongeveer. Bij 120 km/u op de cruise control rijdt het kreng nog 6.8l/100km, bij 100 rijd hij 6.3l/100 km gemiddeld, word dus wat lastig om gemiddeld een 6.x te halen
Van de beloofde 140pk blijft met zo'n roetfilter overigens ook weinig over, op de bank deed mijne net 120pk, ook een bekend probleem van het ding. Iedereen weet het, alleen bij Volvo kennen ze het probleem niet
EDIT:
Een vriend van me heeft een 1.6D uit dezelfde serie, met hem ben ik naar de rollenbank gegaan (samen met een 2.0i V40). De 1.6 kreeg er een mooie 104pk uit, dus dat schoot ook niet op
[ Voor 58% gewijzigd door PWM op 14-12-2008 21:25 ]
Ahhh, ellende...de laatste demper die ik nog had is er nu ook onderweg gerot
, heb em zojuist losgeschroeft. Zal komend weekend eens kijken naar een demper die past; ik neem aan dat zolang de diameter van de pijp maar juist is het niet zoveel uitmaakt.
Lijkt me niet verandwoord voor de buurt om zo te gaan rijden
Lijkt me niet verandwoord voor de buurt om zo te gaan rijden

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 14-12-2008 21:44 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik las op v70-subforum dat eens per tankbeurt ongeveer (a 1000km) de roetfilter wordt schoon gefikt. Dat zal misschien ook het geval zijn met de 2.0D versie?PWM schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:17:
2.0D rijder meldt zich
Gemiddeld 7.2/100km ongeveer. Bij 120 km/u op de cruise control rijdt het kreng nog 6.8l/100km, bij 100 rijd hij 6.3l/100 km gemiddeld, word dus wat lastig om gemiddeld een 6.x te halenSchijnt vooral sinds de intrede van het roetfilter te zijn.
[edit]
Mmm procentueel gezien maakt dat niet veel uit lees en bedenk ik me nu.
[ Voor 5% gewijzigd door Red devil op 14-12-2008 22:18 ]
Heb laatst in een 1e generatie V50 2.0D gereden die volgens mij geen roet filter had, fijne auto. Wel had ik er last van dat ik hem de eerste km's een paar keer af liet slaan, iets waar ik normaal nooit last van heb. Bij het optrekken gaf ik een beetje gas voor ik de koppeling op liet komen net als bij een (kleinere) benzine. Toch was de koppeling goed te doseren. misschien was het exemplarisch. De V50 was een pool auto van het werk en zal best wel wat de verduren krijgen, maar voelt met 220dkm veel "nieuwer" als een Laguna met 80dkm. Wat ik me afvraag mis je bij de 1.6D de zesde versnelling niet? Heerlijk rustig 120 @ 2100rpm (met zesbak).
[ Voor 14% gewijzigd door Bartjeee op 15-12-2008 04:57 ]
Dit topic is gesloten.