Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste
Acties:
  • 166.148 views

Onderwerpen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een prachtige wagen zo! Velgen staan hem ook echt goed!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
denivan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:16:
Gisteren had ik bij het vertrekken van m'n werk quasi geen vermogen (S40, 1.6D, 2008).
In elke versnelling had ik even power, en dan bleef het toerental op +- 2200 hangen en ging niet hoger. Op de oprit van de autostrade durfde ik bijna niet naar 4e schakelen (leek of hij ging stilvallen), maar in 4e had ik dus ook even power, in 5e ook en toen bleef ik dus hangen op +-95 Km/h. Niet echt prettig om zo de snelweg op te moeten :(

Ondertussen had ik al naar de dealer gebeld, die zei dat ik kon langskomen voor nazicht maar dat ik eerst eens moest proberen de motor uit te zetten en terug te starten. Dit heb 'k dus gedaan en terug volledig vermogen ter beschikking ? Vandaag ook nog geen problemen gehad dus ik kijk 't wel even aan....maar toch best raar voor zo'n jonge wagen.
Daar even op terugkomend :)

De S40/V50 is in Duitsland uitgeroepen door Autobild tot de ene slechste auto van 2009. Alleen de Peugeot 407 heeft meer storingen. Op plaats 3 staat de Peugeot 807. In de top-10 verder ook Duitse auto's, dus het argument zelfbescherming gaat niet op ;)

http://www.autobild.de/ar...nbilanz-2009_1027555.html

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

B-lennium schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:05:
Ik vind het gele kenteken wel een leuk contrast hebben. misschien dat ik de blauwe platen nog eens aanvraag.

tja velgen is iets persoonlijks denk ik, je hoeft het ook niet leuk te vinden :P
ik vind het zelf een mooie sportieve toevoeging aan mn auto. nog origineel volvo ook!
Het is zeker een toevoeging ja, de normale velgen vind ik oubollig en niet spannend. :P Maar er zijn wel wat leukere velgen denk ik, betekent niet dat dit slecht is hoor. :P Een klant van ons heeft dezelfde kleur 164 als die van jou en heeft er ook al Polarissen onder en die heeft 'm ook al wat verlaagd maar hij heeft wel de blauwe platen erop zitten. :+

Volvotips.com

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:25

mphilipp

Romanes eunt domus

PWM schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:57:
[...]
De S40/V50 is in Duitsland uitgeroepen door Autobild tot de ene slechste auto van 2009. Alleen de Peugeot 407 heeft meer storingen. Op plaats 3 staat de Peugeot 807. In de top-10 verder ook Duitse auto's, dus het argument zelfbescherming gaat niet op ;)
Leuk om te zien dat in de top 10 van 'beste' autofabrikanten (die met de minste mankementen) uit overwegend Japanners (en 1 Koreaan) bestaat, en dat je in de Top 10 van slechtste (met de meeste mankementen) de grootste Europese autofabrikanten (consortiums) ziet: VW, Fiat, PSA.
Volvo staat niet in die lijst van 10 slechtste fabrikanten, en ik ben benieuwd of de C30 er dan ook zo slecht afkomt (zelfde basis als S40/V50).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PWM
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:03:
[...]

Leuk om te zien dat in de top 10 van 'beste' autofabrikanten (die met de minste mankementen) uit overwegend Japanners (en 1 Koreaan) bestaat, en dat je in de Top 10 van slechtste (met de meeste mankementen) de grootste Europese autofabrikanten (consortiums) ziet: VW, Fiat, PSA.
Volvo staat niet in die lijst van 10 slechtste fabrikanten, en ik ben benieuwd of de C30 er dan ook zo slecht afkomt (zelfde basis als S40/V50).
Ik heb nog nooit zoveel rammels in een auto gehad, als in mijn huidige gloednieuwe Audi ;) De naam zegt idd niet alles.

Rijeigenschappen vind ik echter weer belangrijker, en dat zit je toch echt (uitzonderingen daargelaten) weer bij Europese auto's.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:25

mphilipp

Romanes eunt domus

PWM schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:20:
[...]
Rijeigenschappen vind ik echter weer belangrijker, en dat zit je toch echt (uitzonderingen daargelaten) weer bij Europese auto's.
Ik ben ook niet zo gek van de vormgeving van Japanners. Maar kwaliteit maken kunnen ze wel. Het viel me daarnaast extra op vanwege de overname van Volvo door die Chinees. Op het Volvo forum roepen ze nu allemaal dat het gedaan is met Volvo omdat Chinezen geen auto's kunnen maken. Meteen verwijzend naar Landwind enzo. Beetje onzinnig imho. Bovendien herhaalt de geschiedenis zich straks: als iedereen maar hard genoeg blijft roepen dat Chinezen niets goeds kunnen maken, gaan ze het zelf geloven. En dan ineens staan ze er, en gaat het restje Europese autofabrikanten door het putje. Want Chinezen zijn niet een apart ras ofzo. Wat de ongeschoolde arbeiders aan de lopende band bij BMW en Mercedes kunnen, kan een Chinees ook natuurlijk.

Maar goed...met een week of 2 is het voor mij (weer) zover: ik hoor dan weer bij de Volvo familie!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PWM
  • Niet online
De verwarming van de 940 doet het niet meer,beetje vervelend met dit weer. De zekering is al gechecked, zijn er nog simpele dingen om na te gaan?

EDIT:

Ik zie nu ook dat de moterwarmte in het rood loopt.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 26-12-2009 16:26 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 12:05

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@PWM zijn de vloeistoffen nog op peil ?

Asus Zenbook i7 256gb

• PWM
  • Niet online
Ghostrider schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:36:
@PWM zijn de vloeistoffen nog op peil ?
Nee :+ Alles nagekeken, behalve de koelvloeistof. Helemaal leeg. Vullen hem vanavond bij, en dan kijken of er morgen nog wat in zit.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wie heeft er ervaring met een S/V70 2.5D (Classic dus)?
Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen, maar is 300k+ kilometers nog wel een strak plan voor die VAG diesel?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

dingen zijn niet kapot te krijgen, hoewel t blok niet zo geniaal is als het D5 blok in de nieuwere is dit afaik ook een prima blok.
Zou vooral op standaard dingetjes letten als onderhoudsinterval etc. En bij 300k+ zou ik ook vooral ff op 2e keer distririem vervangen letten.. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:51:
Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen, maar is 300k+ kilometers nog wel een strak plan voor die VAG diesel?
/Meldt. :P

Op zich is het allemaal geen probleem, die dingen zijn echt kilometervreters. Waar je goed op moet letten: rookt de diesel niet (duidt op lekkende injectors) en of de motor niet tikt (de tik die je dan hoort is vaak de waterpomp die niet bij de distributiewissel niet vervangen is, en gaat dan op korte termijn blokkeren waardoor de riem alsnog klapt: dat heb ik al vaker gezien bij die Audi-TDI's). :P Koop er sowieso 1 waar de riem net van vervangen is, want incl oliepomp en waterpomp is dat een geintje van minimaal 750 Euro. :/

Maar gaat de S60 eruit ofzo? :?

Volvotips.com

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nah, dat overweeg ik ja.
Moet alleen de leasemaatschappij nog zo ver zien te krijgen dat zij hem ook terug willen :+

Ben een beetje een shortlist aan het maken van potentiele kandidaten. Budget is iig <5000 euro.

- S/V70 2.5D
- V40 1.9D 115pk
- Mondeo TDDI Wagon (>2000)
- Passat Variant TDI
- Saab 9-3 TiD
- Saab 9-5 TiD

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zeg B-W, heb jij niet nog een leuke daily voor weinig staan van voor 1987? :P
Mijn broertje heeft een ride nodig... ;)

edit:
deze prijs kan nooit kloppen...
http://www.scandcar.nl/cars/volvo/volvo-244-gl_ne.html

55k? :D

[ Voor 31% gewijzigd door kamstra op 27-12-2009 13:36 ]

• PWM
  • Niet online
Mmm, koelvloeistof bijgevuld, en de verwarming deed het weer. Nu helaas weer de koelvloeistof leeg. Hopelijk geen lekke pakking.

• kraats
  • Laatst online: 03:15

kraats

Ik rol

Als 'ie zo snel weer leeg is zou je twee dingen moeten kunnen herkennen: Enorme witte rookpluimen (= kopakking) of vloeistof op de grond (= slangetje lek, ofzo). Koppakking kun je vaak ook herkennen door je reservoir open te draaien bij een lopende motor (let op, kan druk op staan) en dan kijken of de vloeistof bubbelt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-10 21:41

Krentenbol

Prutz0r

Zit een beetje op marktplaats rond te kijken, maar hot damn, zo'n 960 is vet :D En voor €3000 heb je echt alle luxe die je maar kunt verzinnen :o Alleen zal het verbruik van die 2.5 of 3.0 6-pitter niet mals zijn :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/02PXwu7GfaHutzMHIcl9wDYN/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5mpHejgrWhsXm6JMsNNohFiw/full.png

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtige auto's idd, maar kijk eens naar de maandelijkse kosten, verzekering (hoewel ik nu 1 jaar no claim en korting via de volvo heb), wegenbelasting, en idd de benzine kosten, etc etc. :P

Verwijderd

Timmert schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:23:
Nah, dat overweeg ik ja.
Moet alleen de leasemaatschappij nog zo ver zien te krijgen dat zij hem ook terug willen :+

Ben een beetje een shortlist aan het maken van potentiele kandidaten. Budget is iig <5000 euro.

- S/V70 2.5D
- V40 1.9D 115pk
- Passat Variant TDI
- Saab 9-3 TiD
- Saab 9-5 TiD
Je wil deze auto's voor minder van 5000 euro hebben ?

Ik help je even:

- S/V70 2.5D-
V40 1.9D 115pk
- Passat Variant TDI
- Saab 9-3 TiD
- Saab 9-5 TiD

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb heus wel een beetje vooronderzoek gedaan hoor ;)
Zo'n S70/V70 koop je voor 3/4k. Passat 5k, Saab 9-3 (classic) vind je ook makkelijk voor dat bedrag. Een 9-5 wordt wat lastiger, maar met wat zoeken is ook dat niet zo'n probleem.... Ga maar eens kijken!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:41:
[...]

Je wil deze auto's voor minder van 5000 euro hebben ?

Ik help je even:

- S/V70 2.5D-
V40 1.9D 115pk
- Passat Variant TDI
- Saab 9-3 TiD
- Saab 9-5 TiD
Mwah of zo'n Mondeo Wagon aan te raden is :X :/

Wij hebben er nu 3 gehad en ook al rijden ze lekker, genoeg vermogen, briljante stereo hebben en vrij luxe zijn uitgerust. Daarbij vrij goedkoop te krijgen.

Hebben alle 3 de modellen ons in de kou laten staan nog voordat ze de 150.000 waren/zijn gepasseerd (huidige auto heeft ons ook al 3 keer laten staan :S 2x vermoedelijk schuld dat wel) Ergste was een doorgefikte ECU bij 90.000 kilometer. Heeft toen een maand lang bij de garage gestaan. Maand lang een V40 gehad. Gelukkig allemaal onder lease contract... Maar ik zou goed kijken naar deze modellen want ze kunnen vrij vreemde fouten hebben.

Leukste was afgelopen weekend toen de achterklep niet meer open ging. De enige manier was om de motor aan te zetten. Automaat in standje P en dan op de sleutel de kofferbak openen 8)7 Ding leek wel Frans bijna 8)7

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb ook zo'n Mondeo gehad ;) Een TDCi van 2003. Gekocht met 170k, weggedaan met 280k. Behalve een nieuwe koppeling geen duur onderhoud gehad. Wereldauto, en eigenlijk jammer dat ik hem destijds heb weggedaan..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:32:
zeg B-W, heb jij niet nog een leuke daily voor weinig staan van voor 1987? :P
Mijn broertje heeft een ride nodig... ;)

edit:
deze prijs kan nooit kloppen...
http://www.scandcar.nl/cars/volvo/volvo-244-gl_ne.html

55k? :D
Euh ik heb zo niets staan eigenlijk, ja een motorisch niet al te beste 740 (kleppen stellen, nieuwe uitlaat nodig etc). :P

En die 244 moet 5490 zijn uiteraard. :P

@ hierboven: een V70 classic beneden de 5000 Euro is geen enkel probleem hoor. Een goede heb je al voor 3000-3500 Euro. Die ik had was maar iets van 2750 oid en deed het perfect totdat een vriend van me ermee aan de haal ging. :X

Een Ford is sowieso een enorme droeftoeter-auto: voor bejaarden en boeren imho. Ik zou zeker na een Volvo geen Ford meer nemen. De afwerking is om te janken, om over de saaiheid van het ding maar niet te beginnen. Enorme rammelbakken vind ik het. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bart-Willem op 27-12-2009 16:55 ]

Volvotips.com

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mwoah, ik heb die Mondeo echt met veel plezier gereden. Goed, het is saai en 13-in-een-dozijn, maar het model van na 2000 is echt netjes afgewerkt en heeft een wegligging waar mijn huidige S60 (2009!) nog wat van kan leren. En rammelen deed ie ook al niet.

Nee, als het aan mij lag kocht ik m'n oude Mondeo weer terug..

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:53:
[...]

Euh ik heb zo niets staan eigenlijk, ja een motorisch niet al te beste 740 (kleppen stellen, nieuwe uitlaat nodig etc). :P

En die 244 moet 5490 zijn uiteraard. :P

@ hierboven: een V70 classic beneden de 5000 Euro is geen enkel probleem hoor. Een goede heb je al voor 3000-3500 Euro. Die ik had was maar iets van 2750 oid en deed het perfect totdat een vriend van me ermee aan de haal ging. :X

Een Ford is sowieso een enorme droeftoeter-auto: voor bejaarden en boeren imho. Ik zou zeker na een Volvo geen Ford meer nemen. De afwerking is om te janken, om over de saaiheid van het ding maar niet te beginnen. Enorme rammelbakken vind ik het. :P
5490 klinkt een stuk schappelijker idd :+

Anyway, heb m het adres van scandcar al gegeven, hij woont in Den Bosch dus dat is niet ver weg...geen idee wat zijn budget is though :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:24

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Timmert schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:53:
Ik heb ook zo'n Mondeo gehad ;) Een TDCi van 2003. Gekocht met 170k, weggedaan met 280k. Behalve een nieuwe koppeling geen duur onderhoud gehad. Wereldauto, en eigenlijk jammer dat ik hem destijds heb weggedaan..
Wij hebben ook nog steeds een Mondeo ;) In totaal de 4e die wij hebben. Waarvan 3 Wagons, 2 met de 130PK TDCI motor en 1 met de 115? TDCI motor. 1e Wagon de 5bak handgeschakeld, 2e Wagon de 6bak Handgeschakeld en nu jammer genoeg de 5bak automaat :X Klote ding als je het mij vraagt :+ Mij lijkt de 6bak met 130PK een perfecte combinatie (nooit zelf in gereden) Maar hij heeft gewoon last van kleine dingetjes. Denk karaktertrekjes :+ Doorgefikte ECU en lekkende automaat(is gefixed bij aanschaf, ook 2 dagen lang in de garage gezeten)

Maar ik zou er wel over twijfelen. Afwerking van die dingen is in mijn ogen meer dan goed, heb geen rammeltjes of iets dergelijks, lekker leer, stevige goed gevormde stoelen(vooral zitvorm is prima!) Zijn voor de prijs zeker prima auto's! Vooral het rijgedrag is gewoon perfect. Ook het imago is imho weinig is mee. Ook al zijn ze wat aan de saaie kant. Ze zijn specialer dan VW's, minder patserig als BMW, Audi en Mercedes en vooral in mijn ogen mooier en strakker dan de voorgaande auto's

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

TKing schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:45:
Zit een beetje op marktplaats rond te kijken, maar hot damn, zo'n 960 is vet :D En voor €3000 heb je echt alle luxe die je maar kunt verzinnen :o Alleen zal het verbruik van die 2.5 of 3.0 6-pitter niet mals zijn :X

[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ik ook 'n poosje naar gekeken, maar de blokken schijnen toch net iets minder te zijn (vooral op LPG) dan die van de 850 bijv. Maar als je veel km's maakt qua kosten toch zeker de moeite waard denk ik. Mn 850 en 940 zijn ook niet goedkoop (LPG), maar 't zijn wel kosten die te verantwoorden zijn met ongeveer 60K per jaar.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• kraats

kraats

Ik rol

TKing schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:45:

[afbeelding]
[afbeelding]
Is inderdaad wel erg leuk, die 960.. Vrouwlief rijdt er één als boodschappenautootje... de 3.0 Estate met 204 PK in Ambassador uitvoering. Als je alleen kleine stukjes in de stad rijdt zou ik het je niet aanraden zo'n auto.. dan haal je maar net iets boven de 1 op 6. Als ik op z'n zuinigst lange einden rij, haal ik 1 op 10. Maar het rijdt zooooooo heerlijk :D

Verwijderd

Oh ik had gewoon naar prijs gekeken, zou zelf geen mondeo willen hebben :)

En de V70, tja een classic.. mooie auot hoor maar ik dacht dat je zo rond 2000-2002 keek... dus de heupjes variant wordt dan wat duurder, zeker Diesel.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:57:
Mwoah, ik heb die Mondeo echt met veel plezier gereden. Goed, het is saai en 13-in-een-dozijn, maar het model van na 2000 is echt netjes afgewerkt en heeft een wegligging waar mijn huidige S60 (2009!) nog wat van kan leren. En rammelen deed ie ook al niet.

Nee, als het aan mij lag kocht ik m'n oude Mondeo weer terug..
Bevalt de S60 niet?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De wegligging valt me tegen. Verder bevalt ie best goed.
De reden dat ie weg moet is dan helaas ook een financiële..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je wil van de bijtelling af? :P

Volvotips.com

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:41

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik had vanochtend de TV aan en toen kwamen de Pfaffs langs (wat een zaadprogramma is dat zeg, maar dat terzijde). Anyhoe, die Jean Marie Pfaff heeft zijn eigen cycling team en het mooiste is. Ze hebben twee teamauto's in kleuren geschilderd en al. Tot mijn verbazing waren het volgens mij twee 940's:

Afbeeldingslocatie: http://blobs.shoppay.be/resizelayout.asp?file=022-Auto%20JM%20Cycling%20Team.jpg&w=300

http://www.jmpfaff.be/cfoto.php

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dan zou ik de S60 alleen zakelijk kunnen gaan rijden..
Dat is niet de bedoeling, hij moet helemaal pleite. Helaas kan ik de kosten zakelijk gezien niet langer verantwoorden, en dat is erg jammer..

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Wow, heb net een mooie S60 gezien, 2001, 2.4 benzine, 217k en in mn favo kleur! _/-\o_ Morgen ff een proefrit maken. Zit een heel klein deukje op de motorkap en een bijna niet te zien pitje in de linkerachterportier maar voor de rest is ie echt helemaal top! :9~ Hopelijk kan ik binnenkort mij dus ook aansluiten bij de S60 rijders.

Iemand nog tips waar ik specifiek op moet letten bij de S60? (distruriem is onlangs vervangen en auto heeft netjes al zijn beurtjes gehad). Heb al op volvoforum gechecked en voornamelijk alleen S60 D5 tips gevonden. (verstuivers etc).

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die kleine pitjes kan je met spot repair voor een paar tientjes per deuk er zo uit laten tikken. ;)

• PWM
  • Niet online
Weet iemand waarom Volvo voor de V50 nog een Summum uitvoering heeft? Ik heb zitten strepen, en de Edition II is completer dan de Summum. De Summum heeft wel Xenon, maar die haal je er makkelijk uit door voor 1200,- een pakket erbij te kopen. Dan houdt je door de Edition II te kopen nog 1800,- over, en heb je een completere auto (standaard bluetooth b.v.)

Ze zijn bij Volvo lijkt me niet helemaal gek, dus waarom is er nog een Summum die 3000,- duurder is dan een Edition II?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:16:
[...]

Dan zou ik de S60 alleen zakelijk kunnen gaan rijden..
Dat is niet de bedoeling, hij moet helemaal pleite. Helaas kan ik de kosten zakelijk gezien niet langer verantwoorden, en dat is erg jammer..
Euhm je bent toch niet van baan veranderd ofzo? :? Vanwaar dat 'ie nu ineens wel financieel te duur wordt? :?

@ PWM: een vriend van me was ook al verbaasd over dat verschil tussen de Summum en de Edition II en heeft besloten gewoon de Edition II te pakken. :P Overigens heeft 'ie de opties die nog ontbraken gewoon erbij genomen. Vreemd genoeg is het geen leasebak maar heeft hij dat ding gewoon privé gekocht. :P

Volvotips.com

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Eigen baas, en de zaken gaan helaas heel wat minder goed dan voorheen..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ah vandaar. :) Wel balen zoiets, maar kan je wel gewoon van het leasecontract af of moet je dan een (flinke) boete betalen?

Ik zou gewoon voor een V70 classic gaan. Terug naar een Ford als je een Volvo gewend bent zou ik niet doen, al is het alleen al om de veiligheid (vreemd genoeg zijn de laatste dodelijke ongelukken hier in de provincie allemaal met Fords :+ ). :P

Volvotips.com

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je moet echt es een keer met zo'n Mondeo gaan rijden. Doet serieus niets onder voor een Volvo hoor :)
Maargoed, een S70 2.5D is nog een optie, evenals een V40 1.9d 115pk.
Ben er nog niet uit, en moet de leasemaatschappij nog raadplegen vwb de afkoopsom. Het mooiste zou het zijn als ik het leasecontract door iemand anders kon laten overnemen..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat wordt goed zoeken dan. :P Of ga je rot spammen waardoor je meer opdrachten binnen krijgt. :P Zit je in de ICT als ondernemer? Zo ja: een klant van me detacheert veel zelfstandige ICT'ers en die heeft volgens mij nog werk zat. :+

Volvotips.com

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ICT inderdaad. Als je me in contact kan brengen met die klant van jou, graag :)
Liefst per DM.

Verwijderd

PWM schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:29:
Weet iemand waarom Volvo voor de V50 nog een Summum uitvoering heeft? Ik heb zitten strepen, en de Edition II is completer dan de Summum. De Summum heeft wel Xenon, maar die haal je er makkelijk uit door voor 1200,- een pakket erbij te kopen. Dan houdt je door de Edition II te kopen nog 1800,- over, en heb je een completere auto (standaard bluetooth b.v.)

Ze zijn bij Volvo lijkt me niet helemaal gek, dus waarom is er nog een Summum die 3000,- duurder is dan een Edition II?
Tja dat was ook bij de c30 zo, ze willen gewoon op elk model een momentum en summem aanbieden, zo'n edition II of advantage is gewoon een aanbieding buiten de normale modellen, ze kunnen hem er dus ook zo weer uithalen, zo krijg jij het gevoel dat je veeeel goedkoper uitbent als je een actiemodel koopt, en omdat he tijdelijk is koop je hem natuurlijk gelijk, want voor je het weet is de actie weer voorbij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 11:49 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:03:
De wegligging valt me tegen. Verder bevalt ie best goed.
Wat valt je tegen? Even vergelijken of wat ik mis vind aan de mijne gewoon aan het model ligt of aan de mijne..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Weinig gevoel in het stuur en op hoge snelheid (>200) wordt het soms gewoon eng. Juist door die ongevoeligheid en het overhellen. Op de autobahn durf ik 318d's met standaardonderstellen op 16 inch pizzawielen in sommige bochten niet bij te houden..

M'n Mondeo (daar issie weer...) was zo erg veel communicatiever, heerlijk. Mis dat écht bij de S60..
Overigens was dat bij de S80 (MY08) die ik een tijd geleden te leen had veel beter in orde. Daar kon je nog knap mee hoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Timmert op 31-12-2009 00:44 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

200 in een FWD vind ik sowieso 3x niets. :P Met m'n V70 heb ik wel eens 215-220 gereden en dat was dan net een Xantia. :+

Volvotips.com

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Timmert schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:51:
Tja kijk goed uit welk blok je hebt... T/m 2003 zijn de nokkenasslepers brak.....

Zie oa: http://www.audiforum.nl/f...-motortechniek-topic.html

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoho, pas erop he! mijn 2.0 turbo c.t. gaat 220kmu en ligt nog steeds lekker op de weg >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Jazzper op 31-12-2009 01:40 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Atlas schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:13:
[...]

Tja kijk goed uit welk blok je hebt... T/m 2003 zijn de nokkenasslepers brak.....

Zie oa: http://www.audiforum.nl/f...-motortechniek-topic.html
Dat is een V6 diesel, die problemen zijn me idd bekend (omdat ik ook naar een Passat V6 TDi zit te kijken).
Het blok in de S/V70 Classic ligt is een nog oudere 5 pitter, die je ook kunt vinden in de Audi 100 en de eerste A6.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-10 16:08
Zo, nog wat nieuwe speeltjes voor de T5 gekocht: T5-R voorbumper+mistlampen, Magnecor KV85 bougiekabelset, 5 x Denso Iridium power bougies, nieuwe Lucht Massa Meter. Tezamen met een kleine beurt, nieuwe APK, nieuw K&N openluchtfilter en de siliconen turbo buizen is de 850 weer lekker vertroeteld 8)

Todo: nieuwe bandjes+airco onderhoud.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

MIjn wagentje staat bij de dealert.
160k beurt vandaag, dus o.a. nieuwe distririem dus.

Kan m rond 3 uur alweer ophalen (tegen betaling van 1k.. :P )

• Willem
Wat voor een "wagentje" heb je? ah, ook een T-5 ;)

1k is aardig wat, voor 6 uurtjes werk? (riem+pomp+spanrolmeuk is qua aanschaf niet zo duur toch?)

Bij mijn motorblok (uit een V70R) loopt er ook een slang naar de turbo over het motorblok, zie je lang niet in alle 850's... is dit een standaardblok?

[ Voor 41% gewijzigd door Willem op 31-12-2009 14:14 ]

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

willem169 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:12:
Wat voor een "wagentje" heb je?
1k is aardig wat, voor 6 uurtjes werk? (riem+pomp+spanrolmeuk is qua aanschaf niet zo duur toch?)
V70 D5 uit 2k4 :)

standaardprijs voor deze beurt bij de dealer.
Denk dat ze puur aan onderdelen zut al gauw 600-700 euro lichter zijn + manuren.
Bij specialist zal t wel iets schelen qua prijs wellicht, maar denk niet eens zo heel erg veel.

edit: nee ik HAD een T5..maar die is overleden ;( ;(

[ Voor 5% gewijzigd door kamstra op 31-12-2009 14:14 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

tozzke

aka tozzert

overleden? hoe dan?
* tozzke rent

• multipasser
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

willem169 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:12:
Wat voor een "wagentje" heb je? ah, ook een T-5 ;)

Bij mijn motorblok (uit een V70R) loopt er ook een slang naar de turbo over het motorblok, zie je lang niet in alle 850's... is dit een standaardblok?
Pas 1200euro betaald bij volvo garage voor Riem van de XC90. Afzetters :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jazzper schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:39:
[...]

hoho, pas erop he! mijn 2.0 turbo c.t. gaat 220kmu en ligt nog steeds lekker op de weg >:)
Het had anders verrekte veel weg van een Franse zweefmolen. :+

Volvotips.com

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 16:24
Overigens ligt mijn C70 bij 200+ prima op de weg hoor, wel enorm suizen vanaf de spiegels, maja

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

willem169 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:40:
Zo, nog wat nieuwe speeltjes voor de T5 gekocht: T5-R voorbumper+mistlampen, Magnecor KV85 bougiekabelset, 5 x Denso Iridium power bougies, nieuwe Lucht Massa Meter. Tezamen met een kleine beurt, nieuwe APK, nieuw K&N openluchtfilter en de siliconen turbo buizen is de 850 weer lekker vertroeteld 8)

Todo: nieuwe bandjes+airco onderhoud.
Zo goed, leuke lijst met goed spul. d:)b
Bart-Willem schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:55:
[...]

Het had anders verrekte veel weg van een Franse zweefmolen. :+
Niks mis mee, super relaxt rijden. :+

• PWM
  • Niet online
De 940 blijkt toch de koppakking te zijn :(

Wat zijn normaal de kosten voor het vervangen bij een 2.0T uit 1995? Auto is pas 2 weken geleden in Veenendaal bij een autodealer gekocht :(

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 01-01-2010 17:22 ]

• Gluten Parody
  • Laatst online: 20:15
Billenkoek voor die dealert dan... :(

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:21:
De 940 blijkt toch de koppakking te zijn :(

Wat zijn normaal de kosten voor het vervangen bij een 2.0T uit 1995? Auto is pas 2 weken geleden in Veenendaal bij een autodealer gekocht :(
Gewoon teruggaan, kijken wat ze zeggen. Lijkt me sterk dat je in die 2 weken 10k km hebt gereden en dat ding gaar hebt gereden. :P

Vervangen is op zich niet zo duur, paar uur werk en de pakking zelf is 2 tientjes. :P Kan je wel net zo goed de distributieriem laten verwisselen. :+

Volvotips.com

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:37:
[...]

Gewoon teruggaan, kijken wat ze zeggen. Lijkt me sterk dat je in die 2 weken 10k km hebt gereden en dat ding gaar hebt gereden. :P
Morgen even bellen. Ik moet ze dan wel vertrouwen als ze er naar kijken. Als ik hem eerst door een Volvo Specialist laat bekijken (er zit er 1 in Bussum) kan hij misschien zien of het al lang zo is? Dan staan we wel wat sterker.
Vervangen is op zich niet zo duur, paar uur werk en de pakking zelf is 2 tientjes. :P Kan je wel net zo goed de distributieriem laten verwisselen. :+
Ik had gelezen tussen de 600,- en 1000,-. Moet maar dat het per auto nogal verschilt. Een paar uur klinkt al wat beter. Dinsdag kan ik onze lokale Volvo boer even vragen.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Eerst bij die dealer langsgaan, aan zo'n pakking kan je toch niet zien of 'ie 2 dagen of 3 maanden doorgescheurd is. :P

Voor 600-1000 Euro monteren ze een gouden pakking met diamanten kopbouten lijkt me. :+

Volvotips.com

• Willem
Binnen drie maanden, heb je dan niet gewoon garantie?

• kraats

kraats

Ik rol

Bij een BOVAG-dealer wel.. maar daar zijn ze natuurlijk niet allemaal bij aangesloten

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04
een d:)b voor Volvo

Mijn 360 GLT (B200E) heeft sinds mei (8 maanden dus :P ) stilgestaan, had de auto gewoon rijdend stilgezet langs de straat, ook niet de accu losgehaald ofzo. En hij startte vorige week gewoon gelijk terwijl het nog vroor ook _/-\o_

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat helpt bij zo'n oude auto, als die niet start, ff de lampen aan dat de accu gaat 'werken', en na een minuutje starten. Werkt erg goed!

Het staat bij ons trouwens achter echt vol met volvo's (vooral v50's) die wachten op het kenteken in de 1e week van januari. :P

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

klinkt grappig. Wat is de theorie erachter? Voor mijn gevoel maak je de accu alleen maar leger, toch?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je zorgt ervoor dat de samenstelling in de accu gaat reageren en werken, ding warmt ook iets op omdat ie gaat werken en daardoor kan je hem gemakkelijker belasten.

Zeg maar alsof we jouw ene hardloopwedstrijd laten doen als je net uit je bed komt, of na het douchen, eten, warm lopen en rekken en trainen en alles. Dat laatste gaat een stuk soepeler, als het goed is. :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Op nieuwjaarsdag wil ik de S60 ontgrendelen en hij doet niks op de AB, dus met sleutel openmaken, dat werkte maar niet alle deuren gingen open, dus ik voelde de bui al hangen: accu leeg.
Wat bleek nou, de hele nacht had het licht aan gestaan, ik vrees dat ik per ongelijk het gele knopje op de AB (waarmee je op afstand je lampen aan/uit kan zetten voor het geval je in het donker je oprijlaan af moet lopen ofzo). Gelukkig had ik startkabels achterin liggen, maar de achterklep is electrisch, dus dat was ff puzzelen, maar gelukkig ontdekte ik het klepje waar een ouderwets slot onder zat. Vrienden van me hebben met hun oude Skoda me ff geholpen, wel grappig om te zien dat zo'n klein skodatje (het blok was ongeveer de helft qua physieke groote als mijn D5 blok) de Volvo te zien opladen. Na een minuut of tien laden (na een mislukte poging om aan te duwen) starte hij weer perfect.
Mooiste was nog wel de opmerking van de buurman, die ons bezig zag:" ja, je lampen hebben de hele nacht aan gestaan"
En bedankt he dat je me dat zegt nu de accu leeg is |:( zeg dat dan ff op de avond zelf 8)7

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuke buurman. :Y)

Maar goed sja, blok is wel kleiner, als de accu maar niet de helft qua vermogen is, anders red ie dat nooit. :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tja type ouwe kerel die niks te doen heeft en dus de buurt loopt te bespieden, maar niet practisch nadenkt..

[quote]Joopieboy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:12:

Maar goed sja, blok is wel kleiner, als de accu maar niet de helft qua vermogen is, anders red ie dat nooit. :P

En daarom maar met motor aan en wat toeren hem op laten laden, een diesel heeft een dikkere accu dan een 1.weinig benzine..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah die ken ik ja, wel leuk als je wel eens met wat snelheid door de wijk komt gereden, dan staan ze je ook met de nek aan te kijken. :+

En zolang er maar genoeg in de accu van de diesel komt om te starten, wegrijden en minimaal een half uur doorrijden, dan komt het wel goed. :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:54:

En zolang er maar genoeg in de accu van de diesel komt om te starten, wegrijden en minimaal een half uur doorrijden, dan komt het wel goed. :)
yup dat is precies wat we gedaan hebben, duurde wel een poos voor er genoeg in de accu zat om te starten..

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sjezis.. net 30 min gedaan over 60 meter denk ik, en uiteindelijk op weg geholpen door een Opel Combo :')
Kwam gewoon niet weg met de 940 in ruim 30 cm sneeuw... Die Combo ploegde er zo doorheen op zn smalle bandjes.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Waar woon je dan? Zweden? Hier in NL ligt helaas helemaal geen sneeuw :(

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Was in Emmen aan 't werk. Daar lag zeker 30 tot 40 cm sneeuw op sommige plekken.
Onderweg later nog flinke ijzel, en verderop mist met nog geen 5m zicht. Vaag weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 04-01-2010 01:02 ]

• Christiano007
  • Laatst online: 21:29

Christiano007

Ich bin der champion

Wilf schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:58:
Waar woon je dan? Zweden? Hier in NL ligt helaas helemaal geen sneeuw :(
In Enschede heeft het anders wel 10/15 cm gesneeuwd .

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ja ik was een beetje aan het flessen :P hier in Utrecht is er niks te zien en mis ik al de sneeuwpret :(

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:46:
Sjezis.. net 30 min gedaan over 60 meter denk ik, en uiteindelijk op weg geholpen door een Opel Combo :')
Kwam gewoon niet weg met de 940 in ruim 30 cm sneeuw... Die Combo ploegde er zo doorheen op zn smalle bandjes.
Tip: zet 'm in z'n 2 en koppeling los. Dan gaat 't ineens een stuk beter met zo'n 940 op zomerbandjes. :+

Ome BW had zaterdagnacht wel wat troubles met de 940, iets met vaak dwars gaan enzo. :P Er lag onder de verse sneeuwlaag een dikke laag ijs. :X Zelfs het politiebusje achter me ging dwars. :P

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat in zijn 2 wegrijden moet ik ook, of net een beetje snelheid maken tot 1500 toeren in zijn 1 en dan direct naar de 2. Is dat trouwens niet slecht voor de koppeling?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:36:
Dat in zijn 2 wegrijden moet ik ook, of net een beetje snelheid maken tot 1500 toeren in zijn 1 en dan direct naar de 2. Is dat trouwens niet slecht voor de koppeling?
Je moet er geen hobby van maken, maar een koppeling moet dat wel trekken.
Als je wil kan je zelfs in zijn 5 optrekken. Ik heb het zelfs wel eens als ik niet goed op zit te letten en ik sta bij stoplicht in zijn 3 ipv 1 dat ik prima weg kom (diesel dus meer koppel), wel traag uiteraard. Niet goed voor koppeling, maar hij ontploft ook niet meteen (tenzij het een R19 koppeling is natuurlijk, die ploffen al als je er naar kijkt ;) )

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach mijn koppeling is vernieuwd met druklager en alles, in de 2 wegtrekken lukt wel, geen probleem, voor zijn 3 heeft ie echt te weinig koppel, maar dat red je met een diesel wel idd. :P

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

* kamstra is back in .lu :)
1200 euro kostte de beurt uiteindelijk, bleken nog een paar kleine dingetjes te zijn die ze ook maar ff hadden gefixed, maar al met al waren ze zeer tevreden over de conditie van de wagen :)
Heb m weer vrolijk teruggereden naar .lu dus :)
(lekker op de linkerbaan hangend, 155 op de cruise control, fuck die sneeuw :P )

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Denk dat ik binnenkort de 850 maar ga slopen. Staat hier al een jaar op de oprit.. schiet ook niet op zo. Iemand nog parts nodig of andere ideeen ?
Blok, stoelen en LPG installatie hou ik ws. zelfs.

• MrN
  • Laatst online: 07-11 16:01

MrN

Iemand nog een leuke volvo te koop op lpg g3?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb een V40 1.9D op het oog met 260k km op de klok.
Nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop/ proefrit? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:00:
Denk dat ik binnenkort de 850 maar ga slopen. Staat hier al een jaar op de oprit.. schiet ook niet op zo. Iemand nog parts nodig of andere ideeen ?
Blok, stoelen en LPG installatie hou ik ws. zelfs.
Hee wat ben jij van plan, zoveel hoefde daar toch niet aan te gebeuren of wel? :P

Verwijderd

Atlas schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:18:
Ik heb een V40 1.9D op het oog met 260k km op de klok.
Nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop/ proefrit? :)
Kijken hoe mooi hij loopt. Injectoren bij een diesel is bij de 2 ton geen overbodige luxe maar wel duur.

Als je een hand vol knikkers hoort verstuiven de injectoren niet goed meer en pluimt hij meer, trekt niet lekker want hij verzuipt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MrN schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:03:
Iemand nog een leuke volvo te koop op lpg g3?
H-P heeft nog een leuke 850 ;)

• MrN
  • Laatst online: 07-11 16:01

MrN

link?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Joopieboy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Hee wat ben jij van plan, zoveel hoefde daar toch niet aan te gebeuren of wel? :P
Andere bak. Weet je hoeveel werk ?

• DopdeDouwer
  • Niet online
Precies een post hoger dan jou eerste vraag :D

@HP mocht de verkoop niets worden; ik heb wel interesse in wat plaatwerk. Heb nog een deukje goed te maken in de 850 van mn pa (niet zo heel erg). Jij had toch ook donkerblauw 417?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:44:
[...]

Andere bak. Weet je hoeveel werk ?
Geen idee hoeveel dat bij een 850 is, bij mijn renault was dat een dagje werk. :)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:58
@ 850 forum staan ook vaak goed door liefhebbers onderhouden autos

• PWM
  • Niet online
Geloof het of niet, ik ben er uit :P Maandag gaat de offerte van mijn nieuwe auto naar de leasemaatschappij.

Ik heb een V70 uitgekozen. Ik ga dieselen met 175pk (dankzij chip van Volvo met garantie). Belangrijkste opties:
  • Lederen interieur (met stoelverwarming)
  • High Performance Audio
  • RTI Navigatie
  • Bluetooth
  • Ipod dock
En verder alle zaken die je mag verwachten als zijnde regensensor, parkeersensoren, mistlampen, dimmende binnenspiegel en dat soort zaken.

Ik heb dezelfde auto laten offreren in december, en toen paste hij prima in budget. De auto is inmiddels dankzij de nieuwe BPM flink duurder geworden sinds 1 januari, dus ik moet wel even kijken of het nog past. Hopelijk wel, en dan rijd ik 1 februari. En zo niet, dan beginnen we weer van voren af aan :+

Mijn leasebudget is trouwens 1100,- ex brandstof.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 09-01-2010 14:23 ]

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:58
PWM schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:19:
Geloof het of niet, ik ben er uit :P Maandag gaat de offerte van mijn nieuwe auto naar de leasemaatschappij.

Ik heb een V70 uitgekozen. Ik ga dieselen met 175pk (dankzij chip van Volvo met garantie). Belangrijkste opties:
  • Lederen interieur (met stoelverwarming)
  • High Performance Audio
  • RTI Navigatie
  • Bluetooth
  • Ipod dock
En verder alle zaken die je mag verwachten als zijnde regensensor, parkeersensoren, mistlampen, dimmende binnenspiegel en dat soort zaken.

Ik heb dezelfde auto laten offreren in december, en toen paste hij prima in budget. De auto is inmiddels dankzij de nieuwe BPM flink duurder geworden sinds 1 januari, dus ik moet wel even kijken of het nog past. Hopelijk wel, en dan rijd ik 1 februari. En zo niet, dan beginnen we weer van voren af aan :+

Mijn leasebudget is trouwens 1100,- ex brandstof.
Gaaf zeg, dat chippen gaat nu via polestar zeker he? Was dat een prijzig grapje? Jammergenoeg doen ze alleen nieuwe modellen.

• PWM
  • Niet online
Red devil schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:32:
[...]

Gaaf zeg, dat chippen gaat nu via polestar zeker he? Was dat een prijzig grapje? Jammergenoeg doen ze alleen nieuwe modellen.
Ja, gaat via Polestar. Kost 900,-. Voor mijn Audi A3 kostte het 1500,-, dus het valt nog mee.

Ik ging zitten, en werd gewoon weer helemaal verliefd op het interieur. Mooier dan de A4 en 3-serie imho:

Afbeeldingslocatie: http://www.bangarage.nl/Upload/images/Autovisie%202.jpg

Ik heb i.p.v. het hout geborsteld aluminium.

EDIT:

Heb net de offerte per mail binnen. Hij is 1 januari 1800,- duurder geworden :/ Dit terwijl de A4 2.0TDI goedkoper is geworden, omdat Audi gewoon wat beter liegt over het verbruik.

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 09-01-2010 14:44 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.