Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste
Acties:
  • 166.148 views

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cornelixnootje1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:02:
[...]

Dat hoopte ik bij de vorige 3 grote rekeningen ook. :+

Het probleem volgens de mechanic is dat deze auto niet slim gedesigned is. Het is eigenlijk een 2WD non-turbo, die is omgebouwd naar een AWD Turbo. Dit waren alle Volvo AWDs (incl de XC series) tot 2001. Toen zijn de AWD van de grond af ook zo gedesigned.

Een voorbeeld is deze drive shaft die (itt tot normale 4wd autos) niet kaarsrecht van voor naar achteren loopt, maar halverwege een 30 graden knak heeft. Met als gevolg dat bijna alle Volvo's van dit model rond de 100.000 miles (160k km) een nieuwe drive shaft nodig hebben. En natuurlijk blijft het een Volvo en een vrij schaarse import, dus dingen als een distributieriem zijn 2x duurder dan bij een Toyota.

Ik kwam erachter dat de vorige eigenaar er in 4 jaar in gereden heeft en 14k miles in totaal (verassend weinig) maar er wel 12 duizend dollar aan reparaties in heeft gestoken.

Het is gewoon een fantastische en prachtige Zweedse bodemloze put. :X

Edit: Ik vraag me ook af waar ik nou beter mee af zou zijn. Alle mooie europese auto's kosten hier veel geld in onderhoud en staan vaak bekend om problemen t.o.v. japans. Maar een een V70R omruilen voor een Honda Accord of een Toyota Camry, wat financieel gezien de beste keus ter wereld is... tja... daar word je niet vrolijk van. Zijn er "spannende" doch betrouwbare auto's uit japan? :)
Subaru Forester XT wat voor je?
En dikke turbo en AWD en japans betrouwbaar :)
http://www.automallusa.ne...-limited/classifieds.html
of een outback?
http://www.automallusa.ne...k/25i-xt/classifieds.html

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 17-12-2009 22:14 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:02:
[...]

Dat hoopte ik bij de vorige 3 grote rekeningen ook. :+
LOL, moet het perse 4wd zijn? Heb nog weinig probs gehad met mijn T5, schijnt minder exotische onderdelen te gebruiken als een R en doordat het FWD is, ook minder gedonder met AWD systeem.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Red devil schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:36:
[...]

LOL, moet het perse 4wd zijn? Heb nog weinig probs gehad met mijn T5, schijnt minder exotische onderdelen te gebruiken als een R en doordat het FWD is, ook minder gedonder met AWD systeem.
Tja, met FWD heb je in ieder geval geen nieuwe driveshaft nodig.

AWD hoeft niet per se, maar het scheelt wel een hoop gedoe met kettingen iedere winter. (Skiegebied is 2 uur rijden van hier, dus we gaan vaak weekenden.)

De Outback heb ik wel eens gereden (2002 model) en ik vond hem heel smal. De Forester lijkt me wel een goede keuze, maar ik vind de pre 2008 modellen heel lelijk. De nieuwe modellen zijn wel mooier, maar iets te duur. :) Ik denk dat ik dan beter af ben met een 2004 Toyota 4 Runner oid.

Het is wel jammer om de Volvo op te geven. Al was het alleen al omdat hier zo'n uniek model is. Niemand die ik ken heeft er 1. Iedereen die ik ken heeft een Japanner of een USA auto. :)

[ Voor 23% gewijzigd door cornelixnootje1 op 17-12-2009 23:55 ]

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarom pak je niet een XC90 ofzo? Die zijn daar toch ook niet gek duur? :P

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

willem169 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:43:
[...]

Ben jij dat @Volvo850Forum? :o :D

Dit is onze Luna :)
[afbeelding]
Klopt ;)

Konden idd wel zusjes zijn :D
cornelixnootje1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:54:
[...]

AWD hoeft niet per se, maar het scheelt wel een hoop gedoe met kettingen iedere winter. (Skiegebied is 2 uur rijden van hier, dus we gaan vaak weekenden.)

De Outback heb ik wel eens gereden (2002 model) en ik vond hem heel smal. De Forester lijkt me wel een goede keuze, maar ik vind de pre 2008 modellen heel lelijk. De nieuwe modellen zijn wel mooier, maar iets te duur. :) Ik denk dat ik dan beter af ben met een 2004 Toyota 4 Runner oid.

Het is wel jammer om de Volvo op te geven. Al was het alleen al omdat hier zo'n uniek model is. Niemand die ik ken heeft er 1. Iedereen die ik ken heeft een Japanner of een USA auto. :)
Je noemt natuurlijk al dat je een 4WD wilt om praktische redenen, maar is eventueel uitschakelen van de RWD geen optie ? Dat doen veel mensen hier in NL, ben je van alle gezeik af :)

[ Voor 61% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 18-12-2009 00:26 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• cornelixnootje1
Bart-Willem schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:18:
Waarom pak je niet een XC90 ofzo? Die zijn daar toch ook niet gek duur? :P
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/242hli1.png

Ook niet echt betrouwbaar helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ibeo06.png
Ter vergelijking.
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:24:
[...]

Je noemt natuurlijk al dat je een 4WD wilt om praktische redenen, maar is eventueel uitschakelen van de RWD geen optie ? Dat doen veel mensen hier in NL, ben je van alle gezeik af :)
Daar wordt hij wel sneller en zuiniger van. Maargoed, dan moeten we steeds een 4WD huren oid. Bovendien is het lastig verkopen later aan iemand. "Tja hij zegt AWD, maar ehhh... dat is stuk. :)"

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

@Niek1616: zonde van al die problemen! Hoop dat je 'm na de winter in ieder geval voor een mooie prijs kwijt kunt :). En hoe dan ook prettig dat je niet ook nog de 12k aan onderhoud van de vorige eigenaar over je heen hebt gekregen, dat scheelt in ieder geval iets :P.

Spannend en Japans is misschien lastig, maar je zou het eens bij Subaru kunnen proberen? Nette auto's, erg betrouwbaar en er hangen soms leuke motoren in. En anders misschien een domestic? Er doen veel spookverhalen de ronde, maar hoeven niet per se onbetrouwbaar of slecht gemaakt te zijn, er zijn ook hele goede.

(edit: Subaru werd al genoemd. Niet voor niks: want heel goed.)

Andere optie: Honda CR-V? Zie je ook veel, en schijnen ook maar lastig stuk te krijgen te zijn. Valt wel in een andere klasse dan een 4-Runner, dat wel. Betrouwbaarheid:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2iiwj8j.png
En anders de Honda Pilot, ook niet verkeerd en komt meer in de richting van de 4-Runner:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2lxjewp.png
En voor wat betreft Europese merken in Amerika: daar hoor ik inderdaad ook geen geweldige verhalen over. Vooral Volkswagen staat maar matig bekend. Onderdelen zijn zoals je zegt vaak prijzig, monteurs weten er vaak minder vanaf en Amerikanen gaan qua onderhoud heel anders met auto's om dan Nederlanders: olie verversen gebeurt weliswaar bijna net zo vaak als tanken, maar echt onderhoud gebeurt vaak pas als er dingen kapot zijn. En als er iets stukgaat voor 100.000 mijl, dan schreeuwen ze moord en brand. Bovendien zijn de rijomstandigheden ook nog eens behoorlijk anders: het klimaat en de manier waarop de auto wordt gebruikt vraagt veel meer van auto's dan in Europa, en de wegen zijn vaak niet bijzonder goed...

[ Voor 13% gewijzigd door wouterve op 18-12-2009 01:21 ]

• cornelixnootje1
Leuk om eens een andere CR member te zien. :)

Ik heb de indruk dat de Amerikaanse wegen ook niet heel erg eurocar vriendelijk zijn. De Volvo voelt wel echt aan alsof hij gemaakt is voor een gladde Zweedse weg. Je voelt iedere hobbel.

Die 100k miles is denk ik voornamelijk door die garanties die je nu overal krijgt. Sommige fabrikanten hebben een 100k mile of 5 year warranty. Bij normaal gebruik kom je dan nooit voor een verrassing te staan.

De CRV is me echt te klein, ik zit graag lekker ruim. :+ De Pilot is wel een aardig idee. 3rd row seats, is ook een mooie bonus.

Helaas kun je een Japanse auto altijd vanaf 1000 meter herkennen als Japans, maar op een parkeerplaats nergens terugvinden. Het is jammer dat ze nooit gekozen hebben voor een spannende styling, zoals Volvo's.

EDIT:

En omdat dit toch het Volvo Topic is, alle ratings van alle 2e hands Volvo's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0617/Screen_shot_2009-12-17_at_4_42_30_PM.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0222/Screen_shot_2009-12-17_at_4_42_47_PM.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0130/Screen_shot_2009-12-17_at_4_43_04_PM.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0037/Screen_shot_2009-12-17_at_4_43_18_PM.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0332/Screen_shot_2009-12-17_at_4_43_34_PM.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0743/Screen_shot_2009-12-17_at_4_43_49_PM.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0630/Screen_shot_2009-12-17_at_4_44_05_PM.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0042/Screen_shot_2009-12-17_at_4_44_37_PM.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door cornelixnootje1 op 18-12-2009 01:46 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cornelixnootje1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:54:
[...]

een 4 runner rijd natuurlijk heel anders dan een forester. met een beetje tweaks kan je een forester XT heel sportief maken, terwijl een 4runner gewoon een gepimpte hi-lux is, onverwoestbaar maar rijd als een truck... net wat je wilt.
Ik heb een 04 2.5 turbo (XT) gehad in Sydney en ik vond het een geweldige auto, trekt net zo snel op als een sport(ieve) auto maar dan wel met AWD en plenty ruimte.
Looks zijn persoonlijk, het is niet moeders mooiste, maar ze zijn ook zeker niet lelijk vind ik..

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 21:05
En de Subaru Legacy Spec B?
Is eigenlijk netzoiets als je Volvo, maar dan met 4wd, een heerlijke versnellingsbak en een 6 cilinder boxer motor :9

Edit: hmmm de 3.0 6 cil boxer is niet in de US geleverd?
Dan is het een 2.5 4 cil boxer turbo .... ook niet verkeerd, en met de spec B heb je mooie wieltjes en mits die verder enigszins hetzelfde is dezelfde 6-bak als een WRX STI en die schakelen fijn *O*
Verder natuurlijk wat plasticfantastiker dan je Volvo en een V70R is gewoon een mooie auto, maar de kwaliteit zal vast wel prima in orde zijn!
(Ik heb alle types Europesche Subaru's tussen 2004 en 2007 gereden bij de import in Rotterdam, Sub's waren wel de leukste ^^ )

[ Voor 72% gewijzigd door Vandread op 18-12-2009 10:06 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 12:05

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hehe, wou net wegrijden in me TGB....is de accu zo leeg dat hij net niet benzine in de carbs kreeg. Hij stond ook al 3 weken stil. Eenmaal een stuk italiaanse pracht erbij gehaald... en broem broem.

Reed prima op de weg in 4x4, ik stond in 2 wiel aandrijving echter wel bijna meteen achterstevoren :D nog even gedrift met 4x4 gaat super gebalanceerd :)

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 14:53 ]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-11 11:42
Ghostrider schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:18:
Hehe, wou net wegrijden in me TGB....is de accu zo leeg dat hij net niet benzine in de carbs kreeg. Hij stond ook al 3 weken stil. Eenmaal een stuk italiaanse pracht erbij gehaald... en broem broem.

Reed prima op de weg in 4x4, ik stond in 2 wiel aandrijving echter wel bijna meteen achterstevoren :D nog even gedrift met 4x4 gaat super gebalanceerd :)
Je weet dat een gaspedaal meer dan 2 standen heeft? :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:43:
[...]

Je weet dat een gaspedaal meer dan 2 standen heeft? :+
Gheghe zal morgen wel ffe een filmpje maken, met 4x4 aan rij je echt serieus makkelijk over de sneeuw. Alleen bij een ruk aan het stuur kan je nogal driften ;)

edit: filmpje is er dan:

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostrider op 19-12-2009 19:44 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 16:24
Wow...

Bekijk vooral het hele filmpje ; aan het eind krijg je een heel mooi shot van de gloeiende uitlaat.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

:? zijn ze dat ding nu vakkundig aan het slopen ? Ik vind 't er nogal lomp aan toegaan.
Wel een heel serieus gebouwd blokje geloof ik :9

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een flinke bak lomp vermogen, prachtig. _O_

Vandaag trouwens flinke moeite gehad om auto's de werkplaats in te krijgen, binnen kregen we het ook niet boven de 13,5 graden, en voordat we auto's konden wassen moesten ze eerst ontdooien, was wel een leuke dag. Zeker met de xc90 d5 awd haha. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

volgens tozzke is het geen porum, volgens mij valt het alleszins mee..meningen gevraagd!! :P

Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/DSCF0012.JPG

en zonder poll geen mening natuurlijk, dus here we go ;)

Poll: T5 velgen onder een V70 Diesel...done or not done??
DONE!
IEUW NOT DONE!!!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=347999&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:57:
:? zijn ze dat ding nu vakkundig aan het slopen ? Ik vind 't er nogal lomp aan toegaan.
Idd dat gevoel heb ik dus ook. :+
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:57:
Wel een heel serieus gebouwd blokje geloof ik :9
Ik quote:
Volvo V70r dyno burnout
stroked engine 2,5liter with GT3076 twin injector per cilinder.
KMS MD35 engine management 500hp and 700Nm
Just a test to see if everything is reliable.
www.van-kronenburg.nl

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

kamstra schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:24:
volgens tozzke is het geen porum, volgens mij valt het alleszins mee..meningen gevraagd!! :P

[afbeelding]

DONE!
IEUW NOT DONE!!!
[afbeelding]
T5 velgen onder V70 is toch een beetje als een zeer middelmatig aantrekkelijke in de menopauze verkerende XL-model met een ouwe oma-onderbroek aan...

wat probeer je ermee te bereiken, het helpt niet!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja was ook 'n soort van (retorische) stelling :P
700Nm is wel idioot zeg, damn.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:44
nog maar 2 weken en dan hoor ik ook bij de club :)

volvo c30 van de zaak (hiervoor toen ik net mijn rijbewijs had nog 4 weken met een v70 op vakantie geweest man wat een lekkere bak was dat) hoop dat de c30 half zo lekker rijd.

kom zelf van een vw polo af :+ dus verbetering is het zoiezo :D

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-10 21:41

Krentenbol

Prutz0r

[afbeelding]

DONE!
IEUW NOT DONE!!!
[afbeelding]
Gewoon doen, man! Maakt het nou uit wat er onder de motorkap ligt :P

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom niet? Zolang je maar geen badges gaat vervangen of een grote R voorop plakt zie ik het probleem niet :)

Je kon ze zelfs gewoon als optie bestellen op een instap V70 (volgens het boekje niet, maar ze werden gewoon geleverd als ze op het formulier stonden).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind ze er wel netjes uitzien, ook ik had eerder titans eronder gelegd ofzo, mja. :P

@SChief, jij ook weer hier? :+

• Red devil
  • Nu online
Volgens PPC tuning site is een V70R langzamer (voor en na stage1 tuning) dan een V70-T5?

Kan het niet geloven, zou betekenen dat mijn t5je @ tussenacceleraties sneller zou zijn dan een v70r.
Zit nog te twijfelen over PPC tuning of een Rica tuning, wat denken jullie ervan?

Verwijderd

Red devil schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:45:
Volgens PPC tuning site is een V70R langzamer (voor en na stage1 tuning) dan een V70-T5?

Kan het niet geloven, zou betekenen dat mijn t5je @ tussenacceleraties sneller zou zijn dan een v70r.
Zit nog te twijfelen over PPC tuning of een Rica tuning, wat denken jullie ervan?
Een T5 was altijd al sneller dan een R.

Ik heb dat al zo vaak vernomen, zeker voor het tunen was een T5 beter.

Verwijderd

Ik vind het verschil wel ERG groot, geloof het eigenlijk niet.

Anyways, zou in dit geval voor Rica kiezen. Je kan ook overwegen om te wachten tot MTE weer eens langskomt bij European Tuning (.nl). Wat ik zo heb vernomen zijn zij wel een van de betere Volvo-tuners die er op deze aardkloot rondlopen. Het is alleen de vraag of het de meerprijs/moeite/wachten waard is bij een standaard T-5 :P Rica zal daarvoor ook prima zijn.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:53:
[...]

Dat lijkt me vreemd. De R was altijd de snelste uitvoering/hoogste upgrade. Bovendien is het gewicht identiek en heeft de R meer pk.

EDit: bedenk me net dat het verschil hem zou kunnen zitten in de AWD van de R.

[ Voor 12% gewijzigd door cornelixnootje1 op 20-12-2009 02:29 ]

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

TKing schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:53:
[...]

Gewoon doen, man! Maakt het nou uit wat er onder de motorkap ligt :P
da's t punt niet, ze liggen er allang onder want die pic is actually mijn auto :P

• Red devil
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:53:
Ik heb dat al zo vaak vernomen, zeker voor het tunen was een T5 beter.
Serieus? Heb je dan met beide gereden? En waarom is een T5 dan beter voor tunen?
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:37:
Ik vind het verschil wel ERG groot, geloof het eigenlijk niet.

Anyways, zou in dit geval voor Rica kiezen. Je kan ook overwegen om te wachten tot MTE weer eens langskomt bij European Tuning (.nl). Wat ik zo heb vernomen zijn zij wel een van de betere Volvo-tuners die er op deze aardkloot rondlopen. Het is alleen de vraag of het de meerprijs/moeite/wachten waard is bij een standaard T-5 :P Rica zal daarvoor ook prima zijn.
Ik vind het ook te mooi om waar te zijn. Had me altijd al in berust dat mijn auto net niet de snelste. Ik zie trouwens dat Rica ook dezelfde PPC verkoopt, alleen dan veel duurder... das ook raar.
cornelixnootje1 schreef op zondag 20 december 2009 @ 02:26:
[...]

Dat lijkt me vreemd. De R was altijd de snelste uitvoering/hoogste upgrade. Bovendien is het gewicht identiek en heeft de R meer pk.

EDit: bedenk me net dat het verschil hem zou kunnen zitten in de AWD van de R.
Dat zegt ook de forum verslaafde (tevens dealer) van volvoforum. Door het hoge gewicht van AWD en het feit dat je bij tussenacceleraties niet altijd AWD nodig zou hebben. Overigens is de V70R wel iets zwaarder (idd door AWD) en zorgt de geartronic (als je automaat hebt) ervoor dat de motor in 1e versnelling geknepen wordt (350Nm ipv 400Nm).

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op zondag 20 december 2009 @ 02:39:
[...]

da's t punt niet, ze liggen er allang onder want die pic is actually mijn auto :P
Het zijn toch winterbanden die op die velgen liggen? If so: gewoon zo laten. :+

Volvotips.com

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:34:
[...]

Het zijn toch winterbanden die op die velgen liggen? If so: gewoon zo laten. :+
jups :)

pcies, ik had laatst trouwens ergens een site gezien waar ze bijzettafeltjes maken van velgen...geen idee meer waar though :P
Heb nog 1 T5 velg over namelijk :D

• ppFreddy
  • Laatst online: 06-11 22:35

ppFreddy

gewoon Frederik

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het tunen van een 2.0D?
Zou graag een PPC bestellen bij BSR voor mijn V50 2.0D, lijkt me een heel mooi systeem dat je zelf kan flashen en evt terugzetten.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Zo, heel Nederland ingesneeuwd haha!,

Waar blijven de filmpjes? ik ben met mn broertje ff buiten gaan spelen :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rFoC8AYzl3Y]

Ik ga dinsdag de auto verlagen, nu was ik eigenlijk wel blij met die hoge pootjes.
ik moet zeggen dat ik nog redelijk vooruit kan komen, als ik gang heb dan gaat het goed.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heeft je broertje soms die Polarissen te koop ? Ik heb vorige week nog contact gehad met iemand op Marktplaats, maar vond ze wat te duur om ze aan de kant te leggen tot ik een 240 heb :P

Zo ook maar 'ns met de Volvo de sneeuw in, zijn ze inderdaad voor gemaakt he ;)

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

/me slaat broertje en checkt marktplaats

Nee die polarisen heb ik zelf opgehaald in duitsland (€500,- in goede staat!) en die blijven er onder :P

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Deze dude/je broertje vroeg 700, dus ik ga zelf nog wel 'n keer op jacht in Dld of Zweden als het zover is :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In Zweden tref je niet vaak Polarissen aan, je treft er sowieso vrij weinig velgen aan. :+ Die prullers leggen hooguit Corona's onder hun 240's omdat die nog vrij makkelijk schoon te krijgen zijn met al dat grind. :P Oja: Virgo's ook af en toe, maar niet zo vaak als Corona's. :+ Duitsland geeft de grootste kans op Polarissen: op de beurs waren het ook alleen Duitsers die dat soort velgjes bij hadden. :P

Volvotips.com

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

B-lennium schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:17:

[video]

Ik ga dinsdag de auto verlagen, nu was ik eigenlijk wel blij met die hoge pootjes.
ik moet zeggen dat ik nog redelijk vooruit kan komen, als ik gang heb dan gaat het goed.
Mooi filmpje, jouw b30 is toch wel erg stil zo. Zie hierboven voor mijn filmpje

Ghostrider in "Het grote Volvo topic Deel 2"

Asus Zenbook i7 256gb

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_0170.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/Untitled_HDR2.jpg

Ik blijf erbij dat ik 't kutweer vind..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het is idd rotweer om te rijden ja. :/ Heb je trouwens winterbanden onder je 940? Ik niet, dat was gisteren af en toe behoorlijk glibberen en glijden (kinderkopjes met een laag ijs erop is echt niet te doen :X ).

Ik moet m'n 740 nog terug zien te halen (staat nu @ work en dat ding moet straks Marktplaats op), alleen door de kou start 'ie niet en door de vele startpogingen is nu de accu leeg. :+ En rijden met een sleepkabel zie ik niet zitten met de grote hoeveelheden sneeuw hier. :P

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee geen winterbanden. Zal in 't voorjaar wel een setje kopen als iedereen ze weer in de weg heeft liggen.

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ghostrider schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:13:
[...]

Mooi filmpje, jouw b30 is toch wel erg stil zo. Zie hierboven voor mijn filmpje

Ghostrider in "Het grote Volvo topic Deel 2"
Ik reed vooral in zn 2, max 3000 toeren denk ik in het filmpje.

Mooie foto's HP!

• cornelixnootje1
Red devil schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:16:
[...]

Dat zegt ook de forum verslaafde (tevens dealer) van volvoforum. Door het hoge gewicht van AWD en het feit dat je bij tussenacceleraties niet altijd AWD nodig zou hebben. Overigens is de V70R wel iets zwaarder (idd door AWD) en zorgt de geartronic (als je automaat hebt) ervoor dat de motor in 1e versnelling geknepen wordt (350Nm ipv 400Nm).
Interessant! Maar uit zijn cijfers blijkt wel dat de R alsnog sneller is (mits je automaat met automaat en 6v met 6v vergelijkt). Dus ik begrijp niet wat RutgerM bedoelt.

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:42:
[...]

Interessant! Maar uit zijn cijfers blijkt wel dat de R alsnog sneller is (mits je automaat met automaat en 6v met 6v vergelijkt). Dus ik begrijp niet wat RutgerM bedoelt.
In de praktijk is het zo gebleken, ook bij wat mensen welke ik ken.

De T5 is zeker beter te tunen... hoewel de onderblokken en kop verder hetzelfde moeten zijn dacht ik.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 16:24
Ik geloof dat de R een 2.5 is en de T5 een 2.3, de cilinderwanden van de R zijn dus dunner en minder geschikt voor tuning.

• Red devil
  • Nu online
cornelixnootje1 schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:42:
[...]

Ja 0-100 is de V70R in voordeel, het verschil zit hem kennelijk in de tussensprints.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:53:
[...]

In de praktijk is het zo gebleken, ook bij wat mensen welke ik ken.
Bedoel je dat de genoemde cijfers incorrect zijn?

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:02:
[...]

Bedoel je dat de genoemde cijfers incorrect zijn?
Die cijfers zijn onder optimale omstandigheden per auto... ga nie werken in het echie :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

B-lennium schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:17:

[video]

het zou hier een saai filmpje zijn, het verkeer staat letterlijk vast. ik heb mijn auto aan de kant gezet en ben terug gelopen naar kantoor waar ik nog steeds zit :/

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Iemand ervaring met de koplampwissers van de 7/9 serie ? De mijne doen het niet, zou toch wel verrekte handig zijn met dit weer gezien er toch al niet verschrikkelijk veel licht uit die aquariums komt..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ah koplampwissers, daar heb ik inmiddels ruim ervaring in (met name de 240's :P ). Vaak zijn die dingen doorgebrand (dat gebeurd echt enorm snel :X ), en die krengen zijn stiekem best duur. :/ Ze werken trouwens alleen op het moment dat je je ruitensproeier activeert. Als 1 kant het niet doet en de ander wel, dan moet je eerst kijken of het doorlussen van de stroom wel goed gaat (de een geeft zijn voeding door aan de ander, vandaar ook een prijsverschil tussen links en rechts). Vaak doet de rechter het bijvoorbeeld wel en de linker niet. :P Kwestie van even doormeten dus. Krijgen ze beiden wel spanning, maar werken ze niet: dan zijn ze doorgefikt. :P

Wat ik 's ochtends gewoon doe is een lading anti-vries op de koplampen spuiten en altijd met de verlichting aan rijden. Die lasagneschalen voorop worden dan goed warm en blijft dankzij die anti-vries zeker geen meuk meer op plakken. :+

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee, beide doen ze het niet en ik ben denk ik te lui om te meten. Ik zal eens met Apenheul bellen, volgens mij gebruiken ze dezelfde modellen om hun apen in tentoon te stellen.

Verlichting staat sowieso altijd al aan toch bij elke Volvorijder ? Of nee, de 240 heeft dat nog niet zeker ?

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:04:
[...]

Die cijfers zijn onder optimale omstandigheden per auto... ga nie werken in het echie :)
Dus wat je zegt is dat de pk/per gewicht verhouding, die er nu tot leidt dat de R sneller is dan de T5 bij een zeg 10% extra gewicht tot leidt dat de T5 sneller is?

Ik begrijp het niet helemaal. Alle cijfers zeggen dat de R het snellere model is, maar jouw mening is dat dat incorrect is. Kun je dat voor me onderbouwen? Met cijfers?

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Red devil schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:04:
[...]

Ja 0-100 is de V70R in voordeel, het verschil zit hem kennelijk in de tussensprints.
Eventjes mijn theorie:
0-100 kan je de motor lekker in de toeren gooien, wat dus wil zeggen dat je bij de R lekker 300pk kan loslaten en bij de T5 "maar" 260.
Bij tussensprints wordt in dezelfde versnelling gereden, en dan zit de T5 plots in een gunstiger toerenbereik dan de R (ofte: de R heeft meer pk's, maar deze liggen ook hoger in de toeren dan de pk's bij een T5)
Powercurve R
Powercurve T5
vergelijk maar :)
En dan komt het gewichtsverschil van de AWD er nog eens bij.

edit: iets te snel geweest, op dezelfde toerentallen heeft de R altijd meer pk's dan de T5, dus mijn theorie gaat niet op. Wat ik wel zie aan de grafieken is dat de T5 hoger in de toeren gaat dan een R...
Zit er verschil in de verhoudingen van de versnellingsbak?

[ Voor 14% gewijzigd door ppFreddy op 22-12-2009 02:47 ]

• cornelixnootje1
Dank voor je zoekwerk. Helaas blijkt het idd niet te kloppen. Het blijft lastig. De laatste argumenten kwamen ook van BSR. Nog geen andere bronnen gevonden die RutgerM's verhaal ondersteunen.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 01:14:
Nee, beide doen ze het niet en ik ben denk ik te lui om te meten. Ik zal eens met Apenheul bellen, volgens mij gebruiken ze dezelfde modellen om hun apen in tentoon te stellen.

Verlichting staat sowieso altijd al aan toch bij elke Volvorijder ? Of nee, de 240 heeft dat nog niet zeker ?
Dat kan je uitschakelen. :P Bij mijn 940 kunnen ze wel echt uit staan geloof ik. Zo even testen, ik moet nu de weg op namelijk. :/

Edit: ze kunnen inderdaad uit bij mij. :P Overigens was het best goed te doen op de weg, alleen wanneer het weer gaat vriezen straks dan zal het lekker glad worden. :X En vannacht was er nog 5cm bij gevallen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bart-Willem op 22-12-2009 09:15 ]

Volvotips.com

• Red devil
  • Nu online
ppFreddy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 02:43:

edit: iets te snel geweest, op dezelfde toerentallen heeft de R altijd meer pk's dan de T5, dus mijn theorie gaat niet op. Wat ik wel zie aan de grafieken is dat de T5 hoger in de toeren gaat dan een R...
Zit er verschil in de verhoudingen van de versnellingsbak?
Leuke theorie idd! Ben benieuwd of er verschillen zijn mbt de versnellingsbak.
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 06:30:
Dank voor je zoekwerk. Helaas blijkt het idd niet te kloppen. Het blijft lastig. De laatste argumenten kwamen ook van BSR. Nog geen andere bronnen gevonden die RutgerM's verhaal ondersteunen.
Ik heb het ook gevraagd aan de PPC meneer, ben benieuwd naar zijn verklaring.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Red devil schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:07:
[...]
Leuke theorie idd! Ben benieuwd of er verschillen zijn mbt de versnellingsbak.
[...]
Ik heb het ook gevraagd aan de PPC meneer, ben benieuwd naar zijn verklaring.
Op Volvo-forum zeiden de mensen van BSR al dat de cijfers wel degelijk kloppen en dat deze niet de fabriekswaarden of theoretische cijfertjes zijn, maar echte, door BSR Zweden gemeten cijfers.
Misschien dat zij er een technische uitleg voor hebben.
Ik heb BSR NL vorige week ook al enkele vragen gesteld, en telkens een zeer duidelijk antwoord gekregen. (heel wat anders dan andere tuningfirma's die ik reeds mailde, waar je een mail terugkrijgt waarin eerst 100 regels reclame staan over hoe fantastisch ze wel zijn, en dan in 1 zinnetje het antwoord op je vraag, Ronald en Jeroen van BSR gaven me telkens een duidelijk feitenmatig antwoord, zonder verkoopspraatjes waar ik op afknap :))

Valt me ook nog in: de R heeft AWD toch? Dat levert bij 0-100 een voordeel op qua tractie, ondanks het hogere gewicht van de AWD (120kg extra meen ik) Maar bij tussensprints valt dat voordeel weg omdat de auto toch al op gang is, en dan is het 120kg extra gewicht dat je meesleept, waar je op dat moment niks aan hebt.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, de 740 rijdt weer! 8) Afgelopen zaterdag weigerde hij te starten, en daarvoor had 'ie een topsnelheid van max 55km/u. Maar even lopen hobbyen aan wat slangen (vooral die voorverwarmingsslang was gaar en lag los) en nu loopt 'ie weer goed. Behalve stationair dan, maar dan moet je ook nog de kleppen stellen etc en dat kan ik niet. :+

Net teruggereden vanuit m'n werk hierheen en dat ging verrassend goed! Vooral die allweather-bandjes (met iets van 6-7mm profiel nog :P ) hebben verrassend veel grip, zelfs op wegen waar niet gestrooid is! _/-\o_ Maar snel is zo'n ding niet op LPG. :+

Voor 't eerst wat fotootjes (snel met de gsm) kunnen maken. :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2ik6qmd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hgd9u9.jpg

Nu nog een koper zien te vinden die zin heeft om de uitlaat, remleidingen. knipperlicht, de vloer van het interieur en een gasleiding te vervangen. :+

Volvotips.com

Verwijderd

ppFreddy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:55:
[...]

Valt me ook nog in: de R heeft AWD toch? Dat levert bij 0-100 een voordeel op qua tractie, ondanks het hogere gewicht van de AWD (120kg extra meen ik) Maar bij tussensprints valt dat voordeel weg omdat de auto toch al op gang is, en dan is het 120kg extra gewicht dat je meesleept, waar je op dat moment niks aan hebt.
Een quattro auto is altijd langzamer op asfalt dan een 2WD, dit omdat je auto gaat wringen en zijn vermogen niet kwijt kan over 4 wielen.

Ja en gewicht is ook hoger maar dit compenseert men vaak met extra vermogen.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:14:
[...]

Een quattro auto is altijd langzamer op asfalt dan een 2WD, dit omdat je auto gaat wringen en zijn vermogen niet kwijt kan over 4 wielen.

Ja, en uit wat ik kan vinden blijkt dus dat de R zoveel extra vermogen heeft dat hij de T5 eruit trekt, ondanks dat de R zwaarder is.

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:34:
[...]

Ja, en uit wat ik kan vinden blijkt dus dat de R zoveel extra vermogen heeft dat hij de T5 eruit trekt, ondanks dat de R zwaarder is.
Tja op de rechte weg van 10KM wellicht, duik er mee zandvoort op en de R zwaait die T5 toch echt na.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:14:
[...]

Niet mee eens, een AWD kan vermogen op 4 banden kwijt en dus verliest hij minder gauw grip waardoor je wielspin krijgt..
Hangt natuurlijk wel van je AWD systeem af..

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:49:
[...]

Niet mee eens, een AWD kan vermogen op 4 banden kwijt en dus verliest hij minder gauw grip waardoor je wielspin krijgt..
AWD tordeert... zelfde ervaring met een A6 quatto en een A6 normaal achter elkaar op een klaverblad... quattro kon niet mooi rond de bochten door... dag snelheid en de normale A6 maar duwen... beide mensen kunnen zeg maar goed sturen ;)
Hangt natuurlijk wel van je AWD systeem af..
Ja, duh... ligt ook aan het type turbo dat je op je T5 hebt geschroefd... zo kennen we er wel meer ;)

Er reed 2 jaar geleden één witte evo op zandvoort waarmee geraced werd, iedereen wist wel waarom hij de enige was... 4x4 op een dergelijk circuit is ruk.

Ja die blauwe Scooby was van een van de officials en stond meer geparkeerd dan dat hij reed ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 21:37 ]

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:35:
[...]

Tja op de rechte weg van 10KM wellicht, duik er mee zandvoort op en de R zwaait die T5 toch echt na.
Ik zou toch graag een linkje zien. Jouw mening is heel leuk en alles, maar toch... :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:35:
[...]

AWD tordeert... zelfde ervaring met een A6 quatto en een A6 normaal achter elkaar op een klaverblad... quattro kon niet mooi rond de bochten door... dag snelheid en de normale A6 maar duwen... beide mensen kunnen zeg maar goed sturen ;)

[...]

Ja, duh... ligt ook aan het type turbo dat je op je T5 hebt geschroefd... zo kennen we er wel meer ;)

Er reed 2 jaar geleden één witte evo op zandvoort waarmee geraced werd, iedereen wist wel waarom hij de enige was... 4x4 op een dergelijk circuit is ruk.

Ja die blauwe Scooby was van een van de officials en stond meer geparkeerd dan dat hij reed ;)
AWD op circuit gaat prima:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/forester_bathurst.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/forester_bathurst2-1.jpg

Op F1 circuit van Melbourne ging ook prima, alleen jammer dat beide een snelheids limiet van 60KPH hadden ;)
But seriously, met de Forrester Turbo, kon je best de bocht om, de hoogte was eerder een probleem dan AWD...
Sterker nog Subaru beweert zelfs te stellen dat je mdankzij AWD beter de bocht door komt omdat je onderstuur (FWD) en overstuur(RWD) beide voorkomt..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met awd trek je idd de bak recht ja, maar toch in bochten heb je iets nadeel van. En tuurlijk, het kan allemaal, maar ik heb het liefst geen awd, rwd is leuk spelen en als daily lekker fwd. :)

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:36:
Met awd trek je idd de bak recht ja, maar toch in bochten heb je iets nadeel van. En tuurlijk, het kan allemaal, maar ik heb het liefst geen awd, rwd is leuk spelen en als daily lekker fwd. :)
Jij snapt het, komt omdat je renault rijdt en niet alleen in boekjes zit te kijken ;)

Snap niet dat iemand een 4x4 hier met een AWD durft te vergelijken, laat staan op het circuit.

Als je uberhaubt al met een 4x4 op de droge weg gaat rijden weet je al niet wat je doet in hoge giering.

/me shakes hands :+

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Heb je wel eens van een Differentieel gehoord?
En als 't in theorie zo slecht is, waarom is 't dan toch in de jaren 70 nog geprobeerd in de F1? waren ze toen zo dom?

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 23 december 2009 @ 01:06:
Heb je wel eens van een Differentieel gehoord?
En als 't in theorie zo slecht is, waarom is 't dan toch in de jaren 70 nog geprobeerd in de F1? waren ze toen zo dom?
Differentieel over 4 wielen gaat niet zo goed op de weg... je hebt daar LSD varianten voor. Maar perfect is het niet.

Geprobeerd, waarom rijden ze er nu niet mee dan ;)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:42:
[...]

Differentieel over 4 wielen gaat niet zo goed op de weg... je hebt daar LSD varianten voor. Maar perfect is het niet.

Geprobeerd, waarom rijden ze er nu niet mee dan ;)
http://www.formula1.com/i...regulations/8710/fia.html
9.1 Transmission types:
No transmission system may permit more than two wheels to be driven.
Dat zouden ze hebben kunnen doen (weet het niet zeker uiteraard) omdat AWD/4WD een voorsprong geeft op 2WD voertuigen :)

[ Voor 11% gewijzigd door tdw op 23-12-2009 13:56 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@RutgerM: waarschijnlijk omdat het gewicht op ~600kg een probleem werd?

Wikipedia: Four-wheel drive in Formula One

Voor zover ik weet is het niet verboden toch?
Edit: ik moet sneller reageren, blijkbaar toch verboden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2009 14:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DopdeDouwer
  • Niet online
Volvo definitief in Chinese handen
Gepubliceerd: 23 december 2009 12:31 | Gewijzigd: 23 december 2009 12:37
Door onze correspondent
Shanghai, 23 dec. Het Amerikaanse autoconcern Ford heeft vanochtend de Zweedse dochteronderneming Volvo verkocht aan een van de kleinere Chinese automakers, Geely. De overeenkomst zal vanmiddag worden toegelicht.

Details over de financiering en de goedkeuring van de Chinese overheid moeten nog geregeld worden. De in Londen gesloten principeovereenkomst werd eerst bekendgemaakt door de Zweedse televisie en het Chinese zakenkanaal China Business News, en later bevestigd door Ford.

Ford kocht de personenautodivisie van Volvo in 1999 voor een bedrag van 6,45 miljard dollar. Volgens het Amerikaanse financiële persbureau Bloomberg zou Geely, in de Chinese provincie Zhejiang, 2 miljard dollar hebben geboden. Bij Volvo in Zweden en het Chinese Chongqing werken 13.000 mensen.

De overname van Volvo is de eerste grote buitenlandse overname door een Chinese automaker sinds MG Roover in 2005 werd overgenomen door Nanjing Motor Company. Geely behoort tot de toptien van Chinese automakers en is van plan Volvo op aanzienlijk grotere schaal dan nu het geval is in China te verkopen. Het aantal verkochte Volvo’s in China bedraagt nog geen 13.000, terwijl de vraag naar Europese middenklassers van hoge kwaliteit groot is. Geely heeft op het ogenblik geen luxere auto’s in het aanbod dan de Panda en de Kingkong, die verdacht veel weg hebben van de kleinere Toyota’s.

Geely-oprichter Li Shufu noemde afgelopen zomer Volvo een mysterieuze, beeldschone vrouw die hij eigenlijk als gewone boerenzoon helemaal niet durfde te benaderen. De onderhandelingen tussen Ford en Geely duurden lang, omdat Ford dat ook zeer actief is op de Chinese markt met de Mondeo’s, en een groot aantal patenten wilde behouden. Daarnaast moest Geely toestemming krijgen van de Chinese autoriteiten. Welke afspraken zijn gemaakt over de overdracht van technologie van Volvo is niet bekend. Geely is geen staatsonderneming, maar een particulier bedrijf, dat door motorfietsenmaker Li Shufu is opgericht.

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 09:05

denivan

de enige

Gisteren had ik bij het vertrekken van m'n werk quasi geen vermogen (S40, 1.6D, 2008).
In elke versnelling had ik even power, en dan bleef het toerental op +- 2200 hangen en ging niet hoger. Op de oprit van de autostrade durfde ik bijna niet naar 4e schakelen (leek of hij ging stilvallen), maar in 4e had ik dus ook even power, in 5e ook en toen bleef ik dus hangen op +-95 Km/h. Niet echt prettig om zo de snelweg op te moeten :(

Ondertussen had ik al naar de dealer gebeld, die zei dat ik kon langskomen voor nazicht maar dat ik eerst eens moest proberen de motor uit te zetten en terug te starten. Dit heb 'k dus gedaan en terug volledig vermogen ter beschikking ? Vandaag ook nog geen problemen gehad dus ik kijk 't wel even aan....maar toch best raar voor zo'n jonge wagen.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 21:05
Tja computers.... hij zal wel door omstandigheden in een soort veilige modus gekomen zijn.
Lijkt me dat de garage de grondslag van het probleem wel kan uitlezen?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat heb ik een tijdje terug met een huurauto gehad. Een Opel Zafira 1.7CTDI ofzo. Zolang ik de toeren >3000rpm hield (niet echt iets voor een diesel) bleef de turbo werken, maar zodra ik daar een tijdje onder zat viel hij op een gegeven moment uit. Op een parkeerplaats langs de Autobahn kon ik dan de motor afzetten en opnieuw starten zodat hij het weer deed :X

Aangezien het een huurauto was, heb ik de afloop niet meegekregen natuurlijk, maar het is inderdaad uitermate irritant :(

In principe zit er vast wel geheugen op de motor dat foutcodes (die zullen er vast zijn) opslaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2009 14:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dat soort problemen kunnen door statische electriciteit komen, mijn ouders hadden met hun picasso ook een keer een probleem waar hun ECU en boordcomputer helemaal van slag was.
De AA man sloot de kabels die naar de accu gaan even kort om de boel te resetten en alles was weer ok.. 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:40:
[...]

Jij snapt het, komt omdat je renault rijdt en niet alleen in boekjes zit te kijken ;)

Snap niet dat iemand een 4x4 hier met een AWD durft te vergelijken, laat staan op het circuit.

Als je uberhaubt al met een 4x4 op de droge weg gaat rijden weet je al niet wat je doet in hoge giering.

/me shakes hands :+
huh, je gebruikt zelf AWD en 4x4 door elkaar. :?
Maar bij 4x4's kan je meestal de voorwielen al dan niet locken. met gelockte voorwielen op asfalt is idd niks nee.

[ Voor 52% gewijzigd door ToolkiT op 23-12-2009 14:57 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

denivan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:16:
Gisteren had ik bij het vertrekken van m'n werk quasi geen vermogen (S40, 1.6D, 2008).
In elke versnelling had ik even power, en dan bleef het toerental op +- 2200 hangen en ging niet hoger. Op de oprit van de autostrade durfde ik bijna niet naar 4e schakelen (leek of hij ging stilvallen), maar in 4e had ik dus ook even power, in 5e ook en toen bleef ik dus hangen op +-95 Km/h. Niet echt prettig om zo de snelweg op te moeten :(

Ondertussen had ik al naar de dealer gebeld, die zei dat ik kon langskomen voor nazicht maar dat ik eerst eens moest proberen de motor uit te zetten en terug te starten. Dit heb 'k dus gedaan en terug volledig vermogen ter beschikking ? Vandaag ook nog geen problemen gehad dus ik kijk 't wel even aan....maar toch best raar voor zo'n jonge wagen.
Electronica is gewoon heel gevoelig, als er bv een sensor vuil van bv het opspattende zout op zich heeft kan de boel al in noodloop gaan... Helaas maar waar. :)

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:53:

huh, je gebruikt zelf AWD en 4x4 door elkaar. :?
Maar bij 4x4's kan je meestal de voorwielen al dan niet locken. met gelockte voorwielen op asfalt is idd niks nee.
Ik had het al gezien, wilde het niet veranderen, vond dat wat zielig en voor sommigen is het wellicht wat duidelijker.

Die locks zijn inderdaad niets, maar de nieuwere echte 4x4's hebben automatische locks, deze locken pas wanneer het nodig is zeg maar, zelfde als een sperdif welke het vermogen over zet naar een wiel dat de meeste grip heeft, maar dan op de naaf direct.

Tja... ze bedenken vanalles, maar een AWD of 4x4 met bochtenwerk is allebij geen feest... hoewel die S3's en dergelijke toch redelijke schijnen te sporten... naja, vond een A6 en A8 toch wat "hoeken" zeg maar.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:15:
[...]

Die locks zijn inderdaad niets, maar de nieuwere echte 4x4's hebben automatische locks, deze locken pas wanneer het nodig is zeg maar, zelfde als een sperdif welke het vermogen over zet naar een wiel dat de meeste grip heeft, maar dan op de naaf direct.
Hehe dat is geen difflock maar een semi ordinaire traction control 8)7 nee doe mij maar gewoon vacuum diffs 8) pssst en gelockt :)

In het terrein wil je van tevoren alles locken zodat alles synchroon draait, computers die gaan bedenken wanneer iets gelockt moet worden zijn vaak veelste laat

Asus Zenbook i7 256gb

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:44:
[...]

Hehe dat is geen difflock maar een semi ordinaire traction control 8)7 nee doe mij maar gewoon vacuum diffs 8) pssst en gelockt :)

In het terrein wil je van tevoren alles locken zodat alles synchroon draait, computers die gaan bedenken wanneer iets gelockt moet worden zijn vaak veelste laat
is idd beter, maar je verbaast je hoever je komt met AWD:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/forester_offroad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/forester_nat.jpg

Verwijderd

Ghostrider schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:44:
[...]

Traction control ? :? Automatic NAAF-locks had ik het over...

Vacuum difflock is vaak niet standaard en aftermarket.

Ik merk dat veel mensen de verschillen tussen een naaf en een diff nog niet eens weten.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
denivan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:16:
maar toch best raar voor zo'n jonge wagen.
Juist jonge wagens ;)

Ik heb zelf ook last gehad van dit soort dingen met mijn V50 (2.0D). Een vriend van me rijd ook in een V50 (1.6D) en kent dezelfde problemen.

Ik heb het dan over plotseling inhouden, af en toe niet willen starten, afslaan e.d. In de meeste gevallen helpt inderdaad het even aan en uit zetten van de auto.

De V50 is een fijne auto, maar is qua betrouwbaarheid geen 740/940/850/etc meer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 23-12-2009 21:55 ]

• MewBie
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:49:
[...]

Traction control ? :? Automatic NAAF-locks had ik het over...

Vacuum difflock is vaak niet standaard en aftermarket.

Ik merk dat veel mensen de verschillen tussen een naaf en een diff nog niet eens weten.
Uhm nee, die dingen werken anders :P

In 2WD stand staan die dingen in de vrij stand, in de 4WD worden ze in de lock stand getrokken.
Als ze niet locken heb je dus nog steeds 2WD, om ze te unlocken moet je 2WD inschakelen en achteruit rijden.
Soms willen ze ook nog wel eens unlocken als je in 4WD achteruit rijdt :o

Vaccum difflock is juist wel standaard :+ net als elektrisch.
Aftermarket zijn vaak juist luchtdruk (ARB) of mechanisch/automatisch (Detroit Locker en nog een heel rijtje merken)

Nieuwe "echte" 4x4 als bijvoorbeeld een Defender hebben standaard AWD met een lockbaar middendiff. zodat een 4WD wordt, die hebben dus geen naven meer die in en uitgeschakeld worden.

edit:
Plaatjes a.d.h.v. Volvo C304 documentatie 8)
Rode lijn is geen snelheidsverschil mogelijk, groene lijn is wel snelheidsverschil mogelijk.

6x4 mode, vergelijkbaar met normaal 4x2 mode op een terreinwagen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CVX8KXI4DamAdcwMwUMbgF9B/full.jpg
Achterassen hebben geen in/uitschakelbare naven (vooras bij mij ook niet maar dat komt nog).

De rode lijn komt bij de motor vandaan, door de versnellingsbak, door de tussenbak (schakeld vooras bij en hoge/lage giering) en door naar de middelste as.
Deze as heeft gewoon een open diff en er is dus snelheidsverschil mogelijk tussen het linker en rechterwiel (groene lijn).
Zoals ook te zien wordt voor de achteras de aandrijflijn afgetakt VOOR het differentieel van de middelste as, hierdoor is er zoals in het plaatje te zien GEEN snelheidsverschil mogelijk tussen de 2 achterassen.
De achterste as heeft ook gewoon een open diff en er is dus ook hier snelheidsverschil mogelijk tussen het linker en rechter wiel. Maar 1 wiel van de achterste as heeft altijd dezelfde snelheid als 1 wiel van de middelste as.

Zoals al eerder vermeld heeft mijn vooras geen in/uitschakelbare naven, dit heeft als gevolg dat de aandrijfas, diff en de hele reutemeteut dus altijd meedraait tijdens het rijden in 6x4. In/uitschakelbare naven hebben in mijn optiek alleen als functie de slijtage van de voor andrijving te verminderen tijden het rijden met een uitgeschakelde vooras.
Schakel je dus de 4x4 (in mijn geval 6x6) in en je locked de naven op de vooras niet heb je dus nog steeds 2WD op je achteras, been there, done that, stond vast :+

Door de uitgeschakelde aandrijving naar de vooras is hier wel snelheidsverschil mogelijk t.o.v. de achterassen.

6x6 mode, vergelijkbaar met normaal 4x4 mode op een terreinwagen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NoyJsxwUUj9jfqmDa86r5hAS/full.jpg
Veranderd weinig, behalve dat de vooras nu ook aangedreven wordt.
Op alle assen draait dus minimaal 1 van de wielen met dezelfde snelheid als 1 van de wielen op de andere assen (in mijn geval zijn er dus minimaal 3 wielen die altijd met dezelfde snelheid draaien)
Niet goed op het asfalt, wringt nogal en als je aandrijflijn er niet tegen kan breekt er vanzelf ergens iets.

6x6 mode met diff locks
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ggyk3M7BppVmQxfXJHYhJD8g/full.jpg
De diff locks op de achterassen geactiveerd, geen snelheidsverschil meer mogelijk tussen de linker en rechterwielen op de achterassen. Wringt heel erg op asfalt.

en tot slot de totale no-go op asfalt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rJo0589n15W7jXHb8udChhBq/full.jpg
Alle wielen draaien altijd met dezelfde snelheid, tot mijn grote schaamte heb ik deze zonde ook een keer begaan en kan je uit ervaring vertellen dat je eigenlijk alleen nog maar rechtdoor kan rijden :o

En als het een AWD was geweest?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GYIsSTQHErjtSBgjbn1VDydY/full.jpg
Dan had het er zo uit gezien :+
Alle wielen worden aangedreven, maar bij wijze van spreken zou je 5 wielen vast kunnen houden terwijl er 1tje draait

En dat is het wel zo'n beetje geloof ik.

[ Voor 68% gewijzigd door MewBie op 23-12-2009 23:01 ]

*beeeeep*

Verwijderd

MewBie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:11:
[...]

Nieuwe "echte" 4x4 als bijvoorbeeld een Defender hebben standaard AWD met een lockbaar middendiff. zodat een 4WD wordt, die hebben dus geen naven meer die in en uitgeschakeld worden.
Een samurai uit 1985, een 410 heeft dit zelfs al. Probleem is dat je tussenbak altijd mee loopt via de voowielen, daar zijn dus die vrijloopnaven voor.

Je moet alleen altijd uitstappen, dus hebben ze daar automatische locks voor gemaakt dat zodra er aandrijving op de voorwielen komt dat ze automatisch inschakelen, dus locken. Het is alleen de discussie of ze zo bedrijfszeker zijn ;)

De manier welke jij aangeeft bij een moderne Defender wil je er juist niet op hebben, het is eigenlijk verre van modern en brengt alleen slijtage en extra verbruik met zich mee. Vandaar dat modern op dergelijke jeeps juist die vrijloopnaven zijn, en helemaal "modern" (tja bestaat al jaren) zijn die autolocks... maar die werken bagger dus ben je weer terug bij af :)

• MewBie
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:40:
[...]

Een samurai uit 1985, een 410 heeft dit zelfs al. Probleem is dat je tussenbak altijd mee loopt via de voowielen, daar zijn dus die vrijloopnaven voor.

Je moet alleen altijd uitstappen, dus hebben ze daar automatische locks voor gemaakt dat zodra er aandrijving op de voorwielen komt dat ze automatisch inschakelen, dus locken. Het is alleen de discussie of ze zo bedrijfszeker zijn ;)

De manier welke jij aangeeft bij een moderne Defender wil je er juist niet op hebben, het is eigenlijk verre van modern en brengt alleen slijtage en extra verbruik met zich mee. Vandaar dat modern op dergelijke jeeps juist die vrijloopnaven zijn, en helemaal "modern" (tja bestaat al jaren) zijn die autolocks... maar die werken bagger dus ben je weer terug bij af :)
Je tussenbak loopt per definitie mee want anders heb je 0WD ;)

En moderne terreinwagens hebben geen vrijloopnaven meer, die zijn standaard AWD met een te locken middendiff. Voordelen van AWD op het asfalt, voordelen van 4WD in het terrein, en niet de nadelen van vrijloopnaven.

[ Voor 55% gewijzigd door MewBie op 23-12-2009 23:54 ]

*beeeeep*

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@RutgerM

Je tussenbak draait niet mee(die koppel je los met de versnellingshendel), maar de aandrijfassen in de voorwielen, inclusief diff. Op de snelweg kost dit nutteloos veel brandstof.Een automatische hub pakt de aandrijfas automatisch.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Ghostrider schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:53:
@RutgerM

Je tussenbak draait niet mee(die koppel je los met de versnellingshendel), maar de aandrijfassen in de voorwielen, inclusief diff. Op de snelweg kost dit nutteloos veel brandstof.Een automatische hub pakt de aandrijfas automatisch.
Assen draaien zeker mee, soms de bak ook zover ik weet... Kan het me even niet herinneren, maar de assen zeker, dus ook de tussenas naar de bak... dus een deel van de tussenbak ook voor de voorwielen, behalve de hub dan.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:55:
[...]

Assen draaien zeker mee, soms de bak ook zover ik weet... Kan het me even niet herinneren, maar de assen zeker, dus ook de tussenas naar de bak... dus een deel van de tussenbak ook voor de voorwielen, behalve de hub dan.
RutgerM, misschien kan je ffe normale zinnen gebruiken ? met de lockers op de voorwielen kan je de aandrijfassen bevestigen/loshalen. Tenzij dit automatisch gaat. Met de versnellingshendel in de auto schakel je de versnellingsbak kant los.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Ghostrider schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:01:
[...]

RutgerM, misschien kan je ffe normale zinnen gebruiken ? met de lockers op de voorwielen kan je de aandrijfassen bevestigen/loshalen. Tenzij dit automatisch gaat. Met de versnellingshendel in de auto schakel je de versnellingsbak kant los.
Dat vertel ik net +/- 5 posts terug ?

Nevermind... als je goed leest ziet je dat wel terug komen. Tenminste als je weet hoe het werkt.

• Red devil
  • Nu online
Gister wilde mijn vriendin wegrijden met de s40.... motor sloeg niet aan! Accu was nog goed. Wegenwacht erbij. Bleek dat het kwam omdat ik de dag ervoor 3 meter naar achteren was gereden omdat een sneeuwpopbal er anders niet langs paste :p
Krijg je een soort choke effect en als je de auto daarna gelijk uit doet, is de motor bij de volgende startbeurt verzopen. *leermomentje*

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo130.jpg

Verlaging geslaagd!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat oogt een stuk beter! Of ik Polarissen onder een 164 mooi moet vinden is vraag 2, maar het ziet er 4348x beter uit dan in dat filmpje laatst. :P

Volvotips.com

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-10 21:41

Krentenbol

Prutz0r

Is echt een mooie auto zo! d:)b Ik had persoonlijk alleen nog een blauw kenteken erop gedaan, hoort er toch wel bij.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ik vind het gele kenteken wel een leuk contrast hebben. misschien dat ik de blauwe platen nog eens aanvraag.

tja velgen is iets persoonlijks denk ik, je hoeft het ook niet leuk te vinden :P
ik vind het zelf een mooie sportieve toevoeging aan mn auto. nog origineel volvo ook!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Staat 'm goed vind ik :)

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

B-lennium schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:05:
ik vind het zelf een mooie sportieve toevoeging aan mn auto. nog origineel volvo ook!
helemaal mijn mening, staat lekker stoer 8)

Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.