Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste
Acties:
  • 166.532 views

Onderwerpen

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

In de good old Volvo 340 lag anders wel een Renault motor :P
(in de 440 ook dacht ik...)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In de 440 ook (en dus 460/480 ook) en in de S/V40's lagen Renault-diesels. :P En in 260's/760's/780's lagen ook deels Renault-blokken (ook deels Volvo en ook deels Peugeot, afgekort PRV). Datzelfde PRV-blok ligt trouwens ook in een DeLorean. :P Bij Scandcar hebben we dus ook DeLorean-klanten. :+

Volvotips.com

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:50

tozzke

aka tozzert

Joopieboy schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:10:
Heb jij de pro line audio? :o

Jij jij.... heiligen schennis. :o

Daar duw je toch geen halfiets rotzooi in! :+
alle speakers zijn van Dynaudio, maar de centerspeaker zat een Volvo stickertje op. Lijkt me dus ook zeker niet de allerbeste ;)

en eh... pro line audio? dat klinkt meer als Audi :)
MEN-O schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:18:
Ehm, bij mij komt er toch wel een behoorlijk volume uit, ook bas. zoveel zelfs dat het kapje soms irritant meettrilt, daar moet ik nog iets op verzinnen.
Heb em wel altijd op ProLogic staan, omdat dat gewoon het mooist klinkt.
(Heb overigens dezelfde kleur, type auto en dash als tozzke :> )
dat er bass uit komt lijkt me vrij sterk... 13cm, maar echt veel volume heb ik er sowieso nooit uit horen komen. (hij heeft het wel gedaan sinds ik hem heb namelijk)

[ Voor 39% gewijzigd door tozzke op 06-12-2009 21:35 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dynaudio idd, was de naam ff kwijt, ik twijfelde met pro line. :P

En sja, volvo sticker, vaak geproduceerd onder licentie van en het staat niet te boek als meuk. :)
TKing schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:26:
[...]

Heb jij een Renault?

Jij jij.... heiligschennis :o

Daarmee kom je toch niet aan in een Volvo-topic :+
Jaja i know, werk wel bij de volvo haha. :+

En wees blij met renault want daarvan komt een hoop zooi. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Zooi, ja :>

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

is er iemand die na kan gaan wat de originele center speaker moet kosten? (C70 1998)
op het internet doen verhalen de ronde van €200,-+

partnr wat ik kan vinden is 9472027-3, maar of het de goede is, durf ik niet met zekerheid te zeggen

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 06-12-2009 22:28 ]

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
tozzke schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:48:
uit de centerspeaker komt sowieso maar weinig (en zacht) geluid, dus heel duur hoeft het sowieso niet te zijn.

en die set van de halfords wordt vaker gebruikt omdat dat een van de weinige speakers is die ivm de hoogte past.

oud fotootje (waar o.a. de center op staat :+):
[afbeelding]
Ik heb ook zo'n center (2000 V70R) en die zet ik altijd uit. Dolby in een auto is echt nonsens. Klinkt echt erg slecht.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:02
Toch is het zo dat er wel bass, en ook een behoorlijk volume uitkomt (bij mij wel),
Je weet dat je het volume van de center alleen kan aanpassen ?, als ik em nl. harder zet dan de rest komt ie er duidelijk bovenuit.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Bij mij HU-805 klinkt juist de dolby prologic vrij goed.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

dolby klinkt imo ook geweldig, veel voller en ruimtelijke. Als je achterin ook passagiers hebt, is het wel naar voor hen ;) (aangezien het signaal achter dus een soort van optel/aftreksom is van kanaal links en rechts).
@ MEN-O: ja ik weet dat je de center harder kunt zetten, maar dan klinkt het helemaal voor geen meter meer, beetje geluid van voor is wel mooi, maar het moet zeer zeker niet boven de rest uit gaan komen natuurlijk.
Zit er bij jou misschien al een andere speaker in? ze schijnen namelijk regelmatig stuk te gaan ivm warmte/zon

[ Voor 12% gewijzigd door tozzke op 07-12-2009 16:24 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:02
Zou zomaar kunnen dat er een andere speaker inzit, zoals ik al meldde ; het roostertje rammelt soms mee bij een bepaald soort bas zeg maar. Verder laat ik alle volumes lekker op standaard, met een tikje meer treble.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Joopieboy schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:08:
Jaja i know, werk wel bij de volvo haha. :+

En wees blij met renault want daarvan komt een hoop zooi. :+
En dan stopte ze bij Volvo zelfs Renault Diesels in V40's...... poepoe jij wekt vertrouwen ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Blergh, het zit niet echt mee met de 740. :(

Ik dacht dat de dynamo stuk was (zou volgens die hobbyisten uit Woudenberg zeker goed zijn en gewoon bijladen: niet dus! :( ), dus na anderhalf - 2 uur klooien had ik eindelijk een andere dynamo erin gezet. Ding starten, maar bijladen ho maar. :( Toen ging ik met de monteur maar verder zoeken en al gauw kwamen we erachter dat de kabelboom echt met amateurwerk in elkaar was geknoopt. :/ Dus waarschijnlijk maakt dat ding daar zwaar kortsluiting en dan kan het daardoor komen dat de dynamo niet bijlaadt.

Nog meer bewijs dat eraan gerommeld was: de dynamo zou zogenaamd goed zijn en nooit aan gerommeld etc, maar ergens in de kofferbak zag ik ineens een paar dynamobouten etc liggen. Volgens mij wisten ze dus verdomd goed wat er mis was aan die auto, en helaas merk je zoiets pas als je accu leeg is. :')

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Tsjah ,dat is het risico met een tweedehands auto. Wel kut dat ze staalhard liegen :(

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:32:
Tsjah ,dat is het risico met een tweedehands auto. Wel kut dat ze staalhard liegen :(
Jep zeg dat wel, hij had me sowieso te mooie praatjes en hangt de allemansvriend uit (getuige zijn overduidelijke aanwezigheid op forums), maar meestal heeft dat soort volk wat te verbergen. En dat blijkt nu dus wel het geval te zijn. :/

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
laat maar ik reageer wel via PB

[ Voor 97% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-12-2009 21:54 . Reden: sensuur ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bleh ik post meestal de juist grootste ellende van mn auto's op de forums :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:43:
Bleh ik post meestal de juist grootste ellende van mn auto's op de forums :+
Mijn post ging niet echt over auto's; meer over ervaringen met de verkoper.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oh ik weet niet wat je schreef hoor, doelde er meer op dat bijna alle rotte plekken van mn auto's wel op de foto en op internet hebben gestaan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5807.jpg

Bijv. :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja jij bent ook lief. :+
Vandread schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:58:
[...]

En dan stopte ze bij Volvo zelfs Renault Diesels in V40's...... poepoe jij wekt vertrouwen ;)
Arme mensen die die diesels hebben dan. :+
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:09:
Oh ik weet niet wat je schreef hoor, doelde er meer op dat bijna alle rotte plekken van mn auto's wel op de foto en op internet hebben gestaan :P

[afbeelding]

Bijv. :+
Roest, roest? Jullie zijn nog geen renault gewend man. :+
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020871.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020882.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020883.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020884.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020885.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/R19/P1020880.jpg
:z

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wtf ik zie dubbel. :+

[ Voor 97% gewijzigd door Joopieboy op 08-12-2009 18:07 ]

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik zit ontzettend in dubio... Eigenlijk ben ik gek op amerikaanse wagens uit de jaren 50 maar het sparen duurt zo lang... Ik ben dus aan het denken om uit Zweden een Amazon te halen... Er staan daar coole customs en die komen redelijk in de buurt van mijn droommodellen, alleen dan 2 keer zo klein en met 2 keer zo weinig cilinders :+

Ik ben stiekem best benieuwd of het wat voor me is (hoe het rijdt) en of ik het wat zou vinden, en of ze makkelijk zijn qua onderhoud en wat de normale kwaaltjes zijn. Ook zie je vaak heel specifiek in de advertenties wat voor motor er in hangt, blijkbaar zit daar nogal een verschil in. Wat ik overigens nergens tegenkom is het verbruik van een Amazon. Ik gok iets van 1 op 15 gezien het gebrekkige gewicht en weinig cilinderinhoud (een Mustang met dikke V8 uit die tijd verbruikt immers 1 op 10), maar goede info kom je niet veel tegen.

Zijn Amazons overigens zo populair in NL? Ze zijn zo belachelijk duur hier 8)7

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Amazons doen volgens mij ook 1 op 10 :+

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Op benzine, niet LPG? Nou ja, het scheelt wel 8000 tot 15000 euro in aanschaf :P

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met m'n Amazon 2-deurs (met B20) rij ik met rustig rijden ongeveer 1 op 11 - 12 en m'n Amazon Combi met B18 doet precies 1 op 10. :P Niet op LPG (zit ook niet in beiden, want een Amazon voor goedkoop rijden gebruiken vind ik zonde). :P

Dat ze in Zweden vaak goedkoper zijn klopt wel, maar vaak zijn ze ook aanzienlijk rotter. :P Goede Amazons vindt je niet snel in Zweden (tenzij je inderdaad een custom wil), want vreemd genoeg halen Zweden nu goede (originele) Amazons vanuit NL terug naar Zweden. :P

Volvotips.com

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Hehehe kijk dat zijn dan wel weer goede tips. Is een B18-motor een beetje ok? Hoe zit het met versleten koppelingen qua kosten? Überhaupt kosten van onderdelen?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Joopieboy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:51:
Arme mensen die die diesels hebben dan. :+
Niks mis mee overigens had 2 ton gelopen bij m'n ouders en ging nog steeds prima zonder roetwolken!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wilf schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:13:
Hehehe kijk dat zijn dan wel weer goede tips. Is een B18-motor een beetje ok? Hoe zit het met versleten koppelingen qua kosten? Überhaupt kosten van onderdelen?
M'n collega is fan van de B18, ik meer van de B20's vanwege het vermogen. :P Koppeling + drukgroep is iets van 130 Euro ex BTW dus dat is allemaal goed te doen. Sowieso zijn de onderdelen van een Amazon lekker goedkoop, juist omdat er nog veel van rond rijden en er nog veel van geproduceerd wordt. :) Ik denk dat qua onderhoudskosten een Amazon een van de goedkoopste oldtimers is mits je er niet dagelijks mee gaat rijden. :) Voor dagelijks gebruik is een 240 weer goedkoper vanwege het hogere onderhoudsinterval.

Volvotips.com

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

De Amazon moet je regelmatig smeren als je er dagelijks mee rijd heb ik wel eens gehoord. Maar after market-spul moet toch wel beter bestand zijn tegen dagelijks gebruik? Ik zou de Amazon iig nog een stukje verder verlagen als ik 'm zou kopen. Ik heb de eigenaar iig ff gemaild.

Ik denk dat degene die ik mooi vind niet snel doorverkocht wordt in NL want hier kicken ze meer op originele auto's in de zin van zoveel mogelijk als af fabriek, terwijl degene die ik op het oog heb meer origineel is qua custom werk (ditmaal eens geen standaard '51 mercury kloon).

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gewoon 20w50 erin en rijden maar, wel moet je het peil van de olie en versnellingsbak wel goed in de gaten houden (voor 't geval je blok wat meer versleten is). Da's eigenlijk het enige. :+

Edit: late aanpassing. :P Maandag de halve dag bezig geweest met de dynamo, en vandaag weer. De hele kabelboom was 1 grote ellende van tape, hoop kabelbreuken en ducktape. :/ "Jaa er is niet aan gerommeld" my ass: sommige ducktape was zelfs nieuw. :/ Dus ze wisten verdomd goed wat ze verkochten. :X Dus heel de middag bezig geweest om de kabelboom opnieuw te maken (voor een groot deel) en vervolgens aangesloten en uitgetest met de gebruikte dynamo die ik er al in had gezet. Maar helaas: nog steeds niet goed. Daarna maar een gloednieuwe (en dure :/ ) dynamo erin gezet (met een hoop moeite: ondertussen was de dynamosteun en bout ook nog eens gebroken grrr) en na lang rommelen alles aangesloten en toen werkte het wel! 8) Waarschijnlijk was de gebruikte dynamo ook al opgeblazen door het prutswerk genaamd kabelboom. :/ Maar nu werkt het eindelijk wel (na 8 uren klooien :X ).

Volgende stap is de auto APK-klaar maken, dan keuren, vervolgens nieuw interieur erin en dan nog een grote beurt aan de auto (o.a. kleppen stellen, maar dat laat ik doen :+ ) + carburateur helemaal opnieuw afstellen.

Wat een hoop werk heb ik aan die auto, dit is veruit het slechtste ding dat ik ooit gekocht heb (vol met verborgen gebreken) en de papieren zijn niet eens compleet. :/ "Is opgestuurd!" maar na 3 dagen heb ik nog niets binnen. :/

Oftewel: koop nooit een auto bij een stel hobbyisten in Woudenberg. :P

[ Voor 78% gewijzigd door Bart-Willem op 09-12-2009 23:50 ]

Volvotips.com

• Ghostrider
  • Laatst online: 19:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/carbs/P1010592.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/carbs/P1010597.JPG
Ik kwam nog wat fotos tegen van het monteren van de carbs, en ook het vervangen van wat benzineleiding.

Trouwens over die olie, er zit nu 15w-40 in...en dat komt er redelijk uitzetten via de koppeling. ik gok op een keerring, maar hoort er niet 20w40 in een b30?

Asus Zenbook i7 256gb

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

20w50 moet erin, te dunne olie loopt er zowat uit. :+

Edit: oja! Ik heb een leuke 940 gekocht! 8) Ik ben nu de derde eigenaar, en echt alle onderhoudshistorie incl een dikke map aan facturen zitten erbij! In het begin wilde de auto bij stationair wel eens afslaan toen ik ermee weg reed maar is daarna niet meer voorgekomen. Volgens de vorige eigenaar (ik had overigens gewoon zijn vraagprijs betaald, want dat was belachelijk laag: volgens hem kwam er verder niemand voor) had de auto lang stilgestaan en had hij er nooit last van. Na 150km ermee gereden te hebben blijkt hij inderdaad gelijk te hebben, want het is niet meer voorgekomen. :)

De 940 moet de opvolger zijn van de 740 uit 1986 want dat ding is na lang sleutelen en rommelen nog steeds niet goed. Dynamo werkt wel en ik heb een groot deel van de kabelboom moeten repareren/vervangen, maar nu is de topsnelheid van het ding nog geen 55km/u. :') Komt vast omdat ik een of andere alu slang voor de voorverwaming losgekoppeld heb, maar goed. :P Het beestje staat nu bij een garage voor de APK. :P Normaal gesproken ga ik altijd naar een onafhankelijke keurder, maar ik was het sleutelen even beu dus dan maar bij een garagist die dingen fixt als 'ie er niet doorheen komt. :P

Volgende stap is (wanneer 'ie goedgekeurd is) de hemel fixen en het interieur vervangen. Een nieuwe motorkap in de juiste kleur is vanuit Zweden onderweg. En nog de kleppen stellen en een grote beurt en dan zou de auto in orde moeten zijn. Mag ook wel, want ik heb er al iets van 1000 Euro aan onkosten zitten straks. :X

Edit: foto van na het boodschappen doen. :')

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/bdwjdv.jpg

Nog ongewassen en al. :P De andere kant zit vol met modder omdat ik gisteren flink wat polderwegen gepakt heb (geen zin in 2 uur filerijden op de A2). :P

[ Voor 100% gewijzigd door Bart-Willem op 12-12-2009 19:23 ]

Volvotips.com

• Ghostrider
  • Laatst online: 19:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Bart-Willem bedankt voor het advies, ik zal er binnenkort eens 20w50 in gooien, als ik heb lopen planken loopt er dus echt serieus veel 15w40 uit :X

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 12-12-2009 23:18 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja da's veels te dun voor zo'n B30. In m'n Amazon heb ik een B20 (wat feitelijk hetzelfde is als een B30, behalve dat de B30 2 cilinders meer heeft: het is gewoon een verlengde B20) en de vorige eigenaar gooide er ook altijd 15w40 in. Het olieverbruik was absurd hoog, totdat er 20w50 in ging. :P

Bij Scandcar gooien we altijd 20w50 in dat soort motoren. 15w40 is leuk voor 240's enzo, maar niet voor 140's/164's/Amazons/PV's etc. :+ Die hebben echt dikke olie nodig. :P

Volvotips.com

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:21
Dat is toch ook niets man? wat oppervlakte roest...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:20:
20w50 moet erin, te dunne olie loopt er zowat uit. :+

Edit: oja! Ik heb een leuke 940 gekocht! 8) Ik ben nu de derde eigenaar, en echt alle onderhoudshistorie incl een dikke map aan facturen zitten erbij! In het begin wilde de auto bij stationair wel eens afslaan toen ik ermee weg reed maar is daarna niet meer voorgekomen. Volgens de vorige eigenaar (ik had overigens gewoon zijn vraagprijs betaald, want dat was belachelijk laag: volgens hem kwam er verder niemand voor) had de auto lang stilgestaan en had hij er nooit last van. Na 150km ermee gereden te hebben blijkt hij inderdaad gelijk te hebben, want het is niet meer voorgekomen. :)

De 940 moet de opvolger zijn van de 740 uit 1986 want dat ding is na lang sleutelen en rommelen nog steeds niet goed. Dynamo werkt wel en ik heb een groot deel van de kabelboom moeten repareren/vervangen, maar nu is de topsnelheid van het ding nog geen 55km/u. :') Komt vast omdat ik een of andere alu slang voor de voorverwaming losgekoppeld heb, maar goed. :P Het beestje staat nu bij een garage voor de APK. :P Normaal gesproken ga ik altijd naar een onafhankelijke keurder, maar ik was het sleutelen even beu dus dan maar bij een garagist die dingen fixt als 'ie er niet doorheen komt. :P

Volgende stap is (wanneer 'ie goedgekeurd is) de hemel fixen en het interieur vervangen. Een nieuwe motorkap in de juiste kleur is vanuit Zweden onderweg. En nog de kleppen stellen en een grote beurt en dan zou de auto in orde moeten zijn. Mag ook wel, want ik heb er al iets van 1000 Euro aan onkosten zitten straks. :X

Edit: foto van na het boodschappen doen. :')

[afbeelding]

Nog ongewassen en al. :P De andere kant zit vol met modder omdat ik gisteren flink wat polderwegen gepakt heb (geen zin in 2 uur filerijden op de A2). :P
940 O+

Die alu slang heb ik er ook af getrokken, warme lucht + LPG schiet niet op. Leuk voor in Alaska of Zweden als je mengsel bevriest.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

zo, winterbandjes zitten er weer om :)
oudjaarsdag gaat ie voor de 160k beurt (aka de rip uit je lijf beurt :+ ) en dan moet ie er weer minstens een winter tegen kunnen :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 december 2009 @ 02:15:
[...]

940 O+

Die alu slang heb ik er ook af getrokken, warme lucht + LPG schiet niet op. Leuk voor in Alaska of Zweden als je mengsel bevriest.
Er staat hier in de buurt nu ook een massive 940. In het grijs. Prachtig sedan :9 Volledig leder. 179.xxx op de teller volgens mij (snel eventjes te kijken) Ligt een 2.0 turbo in >:) 2000 euro is dan toch niet zoveel? O-)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Bart-Willem schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:10:
Ja da's veels te dun voor zo'n B30. In m'n Amazon heb ik een B20 (wat feitelijk hetzelfde is als een B30, behalve dat de B30 2 cilinders meer heeft: het is gewoon een verlengde B20) en de vorige eigenaar gooide er ook altijd 15w40 in. Het olieverbruik was absurd hoog, totdat er 20w50 in ging. :P

Bij Scandcar gooien we altijd 20w50 in dat soort motoren. 15w40 is leuk voor 240's enzo, maar niet voor 140's/164's/Amazons/PV's etc. :+ Die hebben echt dikke olie nodig. :P
mijn B30 gebruikt nu ook 15W40 (leuke partij valvoline voor 1,50 per liter!) en heeft in een paar maanden nog geen druppel gebruikt (is ook nog mooi geel)

wat gebruiken julllie in de versnellingsbak en achteras?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar jouw blok is net gereviseerd toch? :P Dan kan het nog wel, maar een aanrader is het niet. :P Tenzij je met turbo's etc gaat werken, dan wordt 't een ander verhaal. :P

In de versnellingsbak kan je gewoon dezelfde olie gebruiken (20w50 dus) maar liever de echte versnellingsbakolie (EP80/90, die gaat trouwens ook in je stuurhuis tenzij die lekt: dan kan je er beter vet in doen). Voor in het differentieel gewoon SAE90 pakken. :P

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:19:
[...]

Er staat hier in de buurt nu ook een massive 940. In het grijs. Prachtig sedan :9 Volledig leder. 179.xxx op de teller volgens mij (snel eventjes te kijken) Ligt een 2.0 turbo in >:) 2000 euro is dan toch niet zoveel? O-)
Woei dat is volgens mij dan de B204FT die in het vooronder ligt O+ (maar dan is het denk ik een 960)
De nieuwprijs lag vroeger boven de fl. 100.000 heb ik me laten vertellen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DopdeDouwer schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:26:
[...]

Woei dat is volgens mij dan de B204FT die in het vooronder ligt O+ (maar dan is het denk ik een 960)
De nieuwprijs lag vroeger boven de fl. 100.000 heb ik me laten vertellen.
Ik moet toch nog richting dat dorp morgen/overmorgen. Zal wel eventjes een fotootje schieten. Hij zag er op het eerste oog echt bijzonder strak uit! Goed in de lak, prachtig schoon van binnen en van buiten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gister de bak en koppeling vervangen vn de 940, de oude was nogal lawaaiig in de 5 en de koppeling echt compleet versleten (tevens de reden dat 'ie zo goedkoop was toen ik m kocht, 47.000km geleden :+)
Echt 'n verademing, wat een rust weer :P
Tevens een blokjesgrille van de sloop meegenomen voor 5 euro, maar weet niet of ik 't echt mooier vind. Zal 'm eerst eens wassen voor ik weer fotos post.

• DopdeDouwer
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:58:
[...]

Die 744 heeft een vriend van me gekocht, is inderdaad meegekomen op de trailer. Komt een leuk motortje in (B204FT voor de kenners).
Iemand verstand van het invoeren van oldtimers?
Deze franse auto is van okt 85, dus pas over 10 maanden belastingvrij. Het liefst gaan we er nu al mee rijden en in de tussentijd het nieuwe motorblok voorbereiden. Maar wat is ongeveer de nog te betalen BPM-afdracht (nieuwwaarde € 33.000)? Er zijn ook allerlei mogelijkheden om in te voeren als wrak of onderdelen of redelijk getaxeerd, maar ik weet niet hoe dit precies in zijn werk gaat.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn vader heeft een paar weken geleden zijn T3 ingevoerd. Je zou hem kunnen mailen. Volgens mij zat het zo:
-Tijdelijk kenteken aanvragen
-Zorgen dat hij door de APK-klaar is (is volgens mij verplicht bij invoeren)
-Met tijdelijk kenteken naar RDW-station bij jou in de buurt om te laten keuren
-Met tijdelijk kenteken terug en wachten tot je een brief krijgt waarin je nieuwe kenteken vermeld staat en daarna wachten op je kenteken.
-Na 100 maanden (~18 jaar) hoef je geen BPM meer te betalen

• DopdeDouwer
  • Niet online
TKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:10:
Mijn vader heeft een paar weken geleden zijn T3 ingevoerd. Je zou hem kunnen mailen. Volgens mij zat het zo:
-Tijdelijk kenteken aanvragen
-Zorgen dat hij door de APK-klaar is (is volgens mij verplicht bij invoeren)
-Met tijdelijk kenteken naar RDW-station bij jou in de buurt om te laten keuren
-Met tijdelijk kenteken terug en wachten tot je een brief krijgt waarin je nieuwe kenteken vermeld staat en daarna wachten op je kenteken.
-Na 100 maanden (~18 jaar) hoef je geen BPM meer te betalen
Dat laatste is helaas niet meer zo:
De Belasting op Personenauto’s en Motorrijwielen (BPM) is ingevoerd in 1993 en is daarmee de opvolger van de Bijzondere Verbruiks Belasting (BVB).

In eerste instantie werd de BPM in 100 maanden verbruikt, 1% per maand. Na 100 maanden (8 jaar en vier maanden) was de BPM compleet verbruikt.

Het gevolg was een grote invoer van oude vervuilende auto’s uit het buitenland (met name Duitsland) Om deze invoer enigszins in te perken is een rest BPM bedrag van 10% ingevoerd. Voor auto’s tussen de 9 en 25 jaar oud blijft een restpercentage van 10% BPM gelden. Wanneer een auto de leeftijd van 25 jaar of ouder heeft bereikt is geen BPM meer verschuldigd bij invoer. Dit wordt van af dan met een percentage van 0,084 per maand terug gebracht tot 0

[ Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 14-12-2009 22:35 . Reden: Nieuwe info; quote klopt niet ]

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Raar. Ik dacht dat mijn vader voor de 24 jaar oude bus geen BPM meer hoefde te betalen. Mail je hem anders even ;)

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dat zal ik sowieso eens doen :D

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik ben er achter gekomen dat zowel de temperatuur sensor voor airco als de spiegel verwarming het rechts niet goed doet bij de S60.
Maar eens in de boekjes kijken of dan niet toevallig dezelfde zekering is (hoop hoop, zou een boel kosten schelen)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:06:
[...]

Iemand verstand van het invoeren van oldtimers?
Deze franse auto is van okt 85, dus pas over 10 maanden belastingvrij. Het liefst gaan we er nu al mee rijden en in de tussentijd het nieuwe motorblok voorbereiden. Maar wat is ongeveer de nog te betalen BPM-afdracht (nieuwwaarde € 33.000)? Er zijn ook allerlei mogelijkheden om in te voeren als wrak of onderdelen of redelijk getaxeerd, maar ik weet niet hoe dit precies in zijn werk gaat.
Moeilijk is het niet: je gaat naar de RDW toe, gaat vervolgens 4 uur op een stoel zitten :+ en vervolgens checken ze je papieren en mag je bij de douane de BPM afrekenen. Bij auto's van 25 jaar heb je geen BPM meer, maar bij 24 jaar is dat 90% afgeschreven.

Schade etc kan je invloed laten hebben op de BPM, maar hiervoor moet je een taxatierapport hebben van een gerechtelijk beëdigd taxateur, en dan is het nog maar de vraag of de douane dit pikt. In de praktijk zijn die taxaties alleen zinvol als je een jonge auto invoert, bij zo'n oude auto levert je dat hoogstwaarschijnlijk geen enkel voordeel op.

Kenteken-kosten zijn 96 Euro, BPM zal maar tientjeswerk zijn (hoop ik). :)

Volvotips.com

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Een goedemorgen!

Ik ben bezig met mn rijbewijs en heb voor mijn vervolgopleiding zeer waarschijnlijk een dieselauto nodig. Diesel? Ja, ik ga (waarschijnlijk!) 500km/week rijden (retourtje a 45,90 per week in de trein zie ik niet zitten ;) ), dus ben op marktplaats een beetje aan het kijken naar een volvo. Nu zijn er zeker betaalbare volvo v70's (< 3000€), alleen er staat dan wel 4 ton op de teller. Is dit een probleem, of lopen die blokken makkelijk véel meer? ik wil niet een auto kopen voor 1500 euro en er dan voor 3000+ aan verbouwen ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
tdw schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:40:
Een goedemorgen!

Ik ben bezig met mn rijbewijs en heb voor mijn vervolgopleiding zeer waarschijnlijk een dieselauto nodig. Diesel? Ja, ik ga (waarschijnlijk!) 500km/week rijden (retourtje a 45,90 per week in de trein zie ik niet zitten ;) ), dus ben op marktplaats een beetje aan het kijken naar een volvo. Nu zijn er zeker betaalbare volvo v70's (< 3000€), alleen er staat dan wel 4 ton op de teller. Is dit een probleem, of lopen die blokken makkelijk véel meer? ik wil niet een auto kopen voor 1500 euro en er dan voor 3000+ aan verbouwen ;)
Bij dergelijke auto's is het natuurlijk niet alleen het blok wat eventueel een probleem kan zijn. De hele auto gaat al 400.000km mee. Dus ook de ophaninging, de bekleding, de rubbers, de noem maar op. Er belanden maar weinig auto's op de sloop omdat het blok er mee ophoudt, dat zijn vaak andere mankementen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• tdw

tdw

Amai seg!

argro schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:47:
[...]
Bij dergelijke auto's is het natuurlijk niet alleen het blok wat eventueel een probleem kan zijn. De hele auto gaat al 400.000km mee. Dus ook de ophaninging, de bekleding, de rubbers, de noem maar op. Er belanden maar weinig auto's op de sloop omdat het blok er mee ophoudt, dat zijn vaak andere mankementen.
Dat is wel zo, maar als de onderhoudsgeschiedenis bekend is en klopt, dan hoeft dat toch geen probleem te zijn?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op zich is 4 ton voor een V70 geen probleem. Let er alleen wel op dat de distributieriem niet gek oud is, want dat geintje kost je minimaal 750 Euro om te laten vervangen. :+

Verder zijn het degelijke auto's, alleen de draagarmen van 850's en V70's zijn echt belachelijk zwak. :X Maar die dingen zijn de hoofdprijs niet gelukkig. :P

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:38:
[...]

Moeilijk is het niet: je gaat naar de RDW toe, gaat vervolgens 4 uur op een stoel zitten :+ en vervolgens checken ze je papieren en mag je bij de douane de BPM afrekenen. Bij auto's van 25 jaar heb je geen BPM meer, maar bij 24 jaar is dat 90% afgeschreven.

Schade etc kan je invloed laten hebben op de BPM, maar hiervoor moet je een taxatierapport hebben van een gerechtelijk beëdigd taxateur, en dan is het nog maar de vraag of de douane dit pikt. In de praktijk zijn die taxaties alleen zinvol als je een jonge auto invoert, bij zo'n oude auto levert je dat hoogstwaarschijnlijk geen enkel voordeel op.

Kenteken-kosten zijn 96 Euro, BPM zal maar tientjeswerk zijn (hoop ik). :)
Mmmm, dus toch die 10%.
Dan is het gezien de nieuwwaarde (>€33.000) misschien toch slim om een paar maandjes te wachten.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als je inderdaad geen BPM wil betalen zou ik dat doen ja. :P Want zo'n tegenbewijs-taxatie is niet heel erg goedkoop namelijk.

Volvotips.com

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ToolkiT schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:15:
ik ben er achter gekomen dat zowel de temperatuur sensor voor airco als de spiegel verwarming het rechts niet goed doet bij de S60.
Maar eens in de boekjes kijken of dan niet toevallig dezelfde zekering is (hoop hoop, zou een boel kosten schelen)
bij mij gaf de climatecontrol afgelopen zomer ook een storing (knipperende lampjes van de AC)... bleek dat het ventilatortje voor de interieursensor vastliep door het aangezogen vuil. Dealer heeft het schoongemaakt en hij werkt weer naar behoren.

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/volvo_c70_t5/IMG_1503_2_600.jpg
het sensortje zit volgens mij in omcirkelde vakje. Misschien dat jij een soortgelijk roostertje in jouw interieur hebt

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tozzke schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:57:
[...]

bij mij gaf de climatecontrol afgelopen zomer ook een storing (knipperende lampjes van de AC)... bleek dat het ventilatortje voor de interieursensor vastliep door het aangezogen vuil. Dealer heeft het schoongemaakt en hij werkt weer naar behoren.

[afbeelding]
het sensortje zit volgens mij in omcirkelde vakje. Misschien dat jij een soortgelijk roostertje in jouw interieur hebt
Was het probleem bij jou ook aan 1 kant? of beide kanten?
De temp aan de linker kant is prima te regelen maar rechts doet hij alleen koud..
Ik heb in het midden wel zo'n soortroosterje zitten, ik zal een kijken...
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010214.jpg
oude foto gevonden, boven de rechter temp knop dus..

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 14-12-2009 18:08 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

bij mij zat er "een" storing in... na uitlezen bleek dus dat de binnentemperatuur niet goed uitgelezen werd vanwege dat niet-meer-draaiende ventilatortje (sensor meet te hoge waarde --> bestuurder gek maken door knipperende lampjes :+)
Ik wist dan ook niet wat jouw probleem precies was... ik merkte er eigenlijk vrij weinig aan in de zomer.. ik kon de airco gewoon aanzetten volgens mij (warmte niet geprobeerd).

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

Dark Angel

Corvette LS Power

tozzke schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:27:
is er iemand die na kan gaan wat de originele center speaker moet kosten? (C70 1998)
op het internet doen verhalen de ronde van €200,-+

partnr wat ik kan vinden is 9472027-3, maar of het de goede is, durf ik niet met zekerheid te zeggen
Klopt helemaal . bijde dealer was ik ooit 254 kwijt voor de center speaker.
Maar je kan ook naar de halfords toe die hebben een speaker percies in de zelfde maat en geeft ook een prima geluid voor 50 euro de 2 .
Bijna geen ene speaker past omdat die van volvo extreem plat is hij rust op de buis van je airco.

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Angel op 14-12-2009 20:37 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• tdw

tdw

Amai seg!

Bart-Willem schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:51:
Op zich is 4 ton voor een V70 geen probleem. Let er alleen wel op dat de distributieriem niet gek oud is, want dat geintje kost je minimaal 750 Euro om te laten vervangen. :+

Verder zijn het degelijke auto's, alleen de draagarmen van 850's en V70's zijn echt belachelijk zwak. :X Maar die dingen zijn de hoofdprijs niet gelukkig. :P
Mooi! Bedankt, dan gaat ik wel eens een keer zo'n ding kopen. Hoop ik :P

~ James May

• DopdeDouwer
  • Niet online
TKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:00:
Raar. Ik dacht dat mijn vader voor de 24 jaar oude bus geen BPM meer hoefde te betalen. Mail je hem anders even ;)
_/-\o_ Papa TKing voor de goede tip.

Als een auto 9 jaar en 6 maanden is, dan is er inderdaad nog een rest BPM bedrag van 90%.
Vanaf 9 jaar en 6 maanden loopt dit percentage op met 0,083% per maand.
Dus omgerekend: na 234 maanden = 19,5 jaar is een auto BPM vrijgesteld :>

We hadden er vast ook zelf wel achter gekomen, maar dan hadden we inderdaad 4uur op een stoel moeten gaan zitten.

Hier alle info:
http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-15.html#P260_23435
http://www.belastingdienst.nl/download/807.html

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die 4 uur op een stoel zitten moet je sowieso wel doen. :+ Zorg dat je supervroeg bent, dan sta je vaak snel buiten. Als je de fout maakt om pas na 9.00 te komen (wat ik meestal doe :P ) dan zit je je echt kapot te vervelen en nogal irritant dat mensen met afspraak 1 minuut voor hun afspraak binnen komen wandelen. Zo'n afspraak moet je trouwens wéken van tevoren plannen. :X

Wel mooi dat van die 0,083% per maand. Sommige sites spreken dat tegen (o.a. de BPM-calculator van Autoweek, maar bpmberekenen.com geeft wel datzelfde percentage), maar het ligt sowieso aan de douane-persoon die je treft: de een doet moeilijk en de ander is juist gemakkelijk. Oja: vergeet het allerbelangrijkste niet: de aankoopnota van de auto. :P Da's dus niet de originele factuur uit 1985, maar een factuur waaruit blijkt wat je voor de auto hebt betaald en aan wie etc. En uiteraard alle originele papieren meenemen (geen kopietjes maar origineel, en maak kopieën voor jezelf want de originele papieren nemen ze in). De aankoopfactuur mag wel weer een kopie zijn. Soms hanteren ze een koerslijst, maar die valt uiteraard in je nadeel uit en kan in de toekomst je tegenwerken in het geval de belastingdienst je ooit zal screenen. :+ Die aankoopfactuur-verplichting (sinds oktober vorig jaar) is namelijk in het leven geroepen om zwarte handel en andere geintjes flink tegen te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 14-12-2009 23:12 ]

Volvotips.com

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 20:57

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben een beetje aan het orienteren op een mogelijk volgende auto (maar absoluut geen haast want ik ben nog 110% tevreden over mijn Xant met pittige 150PK 2.0 turbo benzine).

Anyhoetjes, puur ter orientatie en omdat het leuk is mooi aan het speuren.
Ik weet bijna zeker dat het een Volvo wordt en dan twijfel ik tussen 850, V70 classic of een V40.
Punt is: ik heb de standaard onmogelijke eisen:
- betaalbaar (max 2500 a 3000 euro (ik snap dat het voor de V70 classic tricky is ;))
- beetje power (ik hoef niet per se weer een vermogensbak zoals nu want dat kan mijn rechtervoet niet aan, maar mag wel wat vlot rijden)
- zuiniger dan nu (ik doe nu 1:9 ongeveer als gevolg van 80km-wegen & verstopte snelwegen i.c.m. rechtervoet en plezier)
- ruimte
- lichter dan nu (1400 kg hakt er leuk in qua belasting, maar V70 redt dat ook wel denk ik)
- km's op de klok ben ik niet zo bang voor
- benzine

Dat budget is wel redelijk beperkend. Ik keek eerst naar 850 T5 maar dat red je dan gewoon niet echt
En als ik dan de 850 route neem is een eerste generatie V70 classic met iets minder luxe misschien ok wel een optie.

Toen dacht ik aan de V40. Ik vind hem wat minder spannend qua lijnen (beetje soft) maar is wel in veel facetten bijpassender denk ik (gewicht, verbruik, etc).

Als ik ergens moet schuiven met de parameters zijn het denk ik vermogen & kilometerstand
Ook optisch hoeft hij ook niet perfect te zijn. Mijn huidige wagen kwam fluitend door de APK met de opmerking: wat een wijze motor, jammer dat de lak niet super is. Tja, so be it :)

Met de 7xx/9xx serie heb ik minder (hoewel ik laatst een hele mooie zwarte 940 in superstaat zag). De 2xx serie vind ik superstoer maar het is wel dagelijks vervoer en ook kind achterin en ik ben stiekem ook wel gek op electronische gadgets.

nog mensen 2 centjes over?

edit: waar ik bij de Xantia echt elk type en motortype kan dromen met plussen en minnen ben ik qua Volvo helemaal rookie. Wat wil je minimaal? 850 een 2 liter of gelijk een 2.5? en bij V70 idem? En voor een V40? minimaal een 1.8? Kwam ook tegen dat je alleen al tussen 1.8 en 1.8i heel veel verschil hebt en ook nog eens veel shared geneuzel met diverse merken qua motoren en frames.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzper op 14-12-2009 23:15 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:09:
Die 4 uur op een stoel zitten moet je sowieso wel doen. :+ Zorg dat je supervroeg bent, dan sta je vaak snel buiten. Als je de fout maakt om pas na 9.00 te komen (wat ik meestal doe :P ) dan zit je je echt kapot te vervelen en nogal irritant dat mensen met afspraak 1 minuut voor hun afspraak binnen komen wandelen. Zo'n afspraak moet je trouwens wéken van tevoren plannen. :X

Wel mooi dat van die 0,083% per maand. Sommige sites spreken dat tegen (o.a. de BPM-calculator van Autoweek, maar bpmberekenen.com geeft wel datzelfde percentage), maar het ligt sowieso aan de douane-persoon die je treft: de een doet moeilijk en de ander is juist gemakkelijk. Oja: vergeet het allerbelangrijkste niet: de aankoopnota van de auto. :P Da's dus niet de originele factuur uit 1985, maar een factuur waaruit blijkt wat je voor de auto hebt betaald en aan wie etc. En uiteraard alle originele papieren meenemen (geen kopietjes maar origineel, en maak kopieën voor jezelf want de originele papieren nemen ze in). De aankoopfactuur mag wel weer een kopie zijn. Soms hanteren ze een koerslijst, maar die valt uiteraard in je nadeel uit en kan in de toekomst je tegenwerken in het geval de belastingdienst je ooit zal screenen. :+ Die aankoopfactuur-verplichting (sinds oktober vorig jaar) is namelijk in het leven geroepen om zwarte handel en andere geintjes flink tegen te werken.
Bij de franse papieren zit standaard een "verkoop overeenkomst". Wel superhandig hoe het in FR geregeld is, hoeft geen postkantoor aan tepas te komen.
Overigens wordt dat aankoopbewijs niet genoemd op de site van de RDW of Douane, voor oldtimers is het denk ik zowieso niet van toepassing. BPM percentage is 0 en de nieuwwaarde is bepalend.

[ Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 14-12-2009 23:49 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Juist bij oldtimers moet je een aankoopfactuur hebben, vooral omdat de koerslijst dan behoorlijk afwijkt. ;) Bij 1 van de 2 245's waar ik toen mee gegaan was ontbrak de aankoopfactuur en kon de douane dus niet ermee verder. Ik mocht gelukkig wel (bij hoge uitzondering) de factuur doorfaxen. :)

Als de Franse factuur de factuur bij export was, dan is dat in ieder geval sowieso het juiste wat je mee moet nemen, tenzij je nu veel minder betaald hebt. Dan kan je beter nog even een verklaringkje opstellen met de persoon waar je de auto van gekocht hebt en het bedrag dat je ervoor betaald hebt.

De belastingdienst houdt namelijk niet alleen handelaren, maar vooral particulieren met oldtimers in de gaten. Niet alleen omdat er grof zwart geld mee wordt verdiend, maar natuurlijk ook omdat ze er geen zak aan verdienen vanwege de misgelopen BPM. :+ Ze doen verder verrekte weinig met je aankoopfactuur, maar ze registreren het uiteraard wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 14-12-2009 23:58 ]

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online
Volgens mij praten we langs elkaar heen.

Mijn conclusie

Belastingdienst;
Het te betalen BPM-bedrag is afhankelijk van de leeftijd (die bepaald het percentage), vervolgens de nieuwwaarde (dat hebben ze vast wel ergens in de computer staan). Koerslijsten, dagwaarde, taxaties zijn bij auto's ouder dan 19,5 jaar niet aan de orde.

Het BTW percentage is 0, dus van mij mogen ze vinden dat de auto €10.000.000 waard is, je betaalt alsnog geen bpm.

Douane:
De douane heeft dan misschien de aankoopnota nodig, om illegale praktijken te voorkomen/ op te sporen. Het wordt geregistreerd, waarvoor weet niemand.
"Wie zegt dat ik de auto heb gekocht? Ik heb heb 'm van tante Fransien gekregen" :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voor de BPM maakt het geen zak uit, en als je tante dat ding gratis gegeven heeft moet je dat ook op papier hebben. Het blijven tenslotte ambtenaren. :+

Het aankoopbedrag registreren ze, ongeacht of je wel of geen BPM moet betalen. Dat is niet alleen ivm fraude/illegale praktijken (BTW-fraude door de marges te drukken, dat deden handelaren vroeger) maar ook vanwege particulieren die zwart een zakcentje eraan overhouden. Stel dat je een 240 voor 500 uit Zweden hebt gehaald (wat voor dat geld een brak rotding zal zijn, maar dat terzijde) en je verkoopt hem hier voor 5000, dan heeft de belastingdienst tenminste een goede poot om op te staan als ze je bij een controle toevallig pakken. :P Nu zal dat bij 1 auto niet zo'n probleem zijn, maar er zijn genoeg particulieren die vanuit België wekelijks enkele auto's halen en met woekerwinsten hier verkopen. Het valt ook wel op dat sinds die nieuwe regel in is gegaan verdomd veel auto's op marktplaats/speurders zonder NL-kenteken aangeboden worden, terwijl het een moeite van niets is. :P

Met een beetje mazzel tref je een douanier aan die niet eens vraagt naar een factuur, maar normaal gesproken moet je die ook als particulier voorleggen. :P Maar reken daar maar niet op. :P
Aankoop factuur verplicht bij BPM aangifte

Vanaf 22 oktober 2008 is het bij iedere vorm van BPM aangifte verplicht om een (originele?) aankoopfactuur met kopie van het buitenlandse kenteken te overleggen. Voor zover ons bekend is het doel hiervan "BTW-fraude" te voorkomen. Hier wordt gedoeld op veronderstelde praktijken waarbij auto's in het buitenland BTW vrij door "ondernemers" worden aangeschaft. Het voordeel van buitenlandse BTW vermindering wordt hier dan verzwegen door de auto als "Marge-auto" te verkopen. Kennelijk heeft de belastingdienst reden om aan te nemen dat hier op grote schaal mee gefraudeerd wordt. Een echt wettelijke basis om dit te eisen bestaat niet. Niet meewerken aan het verzoek zal echter verdenkingen oproepen die voor kwaadwillenden ernstige gevolgen hebben. Inmiddels hebben wij begrepen dat bijkomend voordeel is dat deze aktie ook "zuivering van de louche handel" kan bewerkstelligen.

Particuliere kopers die geen factuur hebben en aldus niet kùnnen overleggen dienen op het aangifte punt een verklaring in te vullen en te ondertekenen. Hierop dient te worden aangegeven bij wie en voor hoeveel de auto is aangeschaft.

Voor de waardebepaling middels taxatierapport is de factuur niet relevant. Over waardebepaling in het kader van BPM aangifte tegen werkelijke waarde bestaat jurisprudentie met de conclusie dat de verkoopwaarde gebaseerd mag zijn op onderhandse verkoopwaarde (particulier - particulier) met opslag van een (bescheiden) wederverkooptoeslag. Vraag ons hieromtrent telefonisch om meer informatie. Ingeval de waardebepaling / afschrijving middels Koerslijst plaats heeft gevonden zal deze discussie ook nimmer plaatsvinden. Een terechte conclusie zou derhalve moeten zijn: waarom zou een goed onderbouwd taxatierapport dan niét afwijkend van de inkoopprijs mogen zijn?

Als taxateur zullen wij u ten behoeve van volledige objectiviteit nimmer naar uw aankoopfactuur vragen.
http://www.bbpartners.nl/...es/nieuws/douane/110.html

Maar dat BPM-verhaal is sowieso niet van toepassing voor je. :P

[ Voor 126% gewijzigd door Bart-Willem op 15-12-2009 00:41 ]

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoe moeilijk kunnen ze 't maken.. ik moet ook nog 'ns met de papierwinkel van mn '64 Impala langs die pennelikkers. Maar goed.. heb nog een ontzettende hoop werk voor 't zover is :+

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@B-W: ik las ooit in dit topic dat nordicar dè concurrent is van jou. Heb op hun site een mooie 240 zien staan, meteen geschikt om onder de kilometerheffing uit te komen ook nog eens :P Kun je mij vertellen hoe het bedrijf heet waar jij dan werkzaam bent? Ben benieuwd wat jullie zoal dan aan occassions hebben.

Zit zelf een beetje in dubio. Kan zodra ik mijn rijbewijs heb natuurlijk voor weinig geld een 340/440/460 op de kop tikken als eerste auto en ervaring mee op doen. Als iets kapot gaat boeit het niet, want zoveel heeft ie je niet gekost enzo. Maar met het oog op alles rondom de kilometerheffing kan ik net zo goed nu alvast daar op vooruit gaan kijken. En dan is het praktischer iets te regelen van voor 1-1-1987. (al vraag ik mij sowieso af in hoeverre die regeling stand gaat houden. Zodra een groot aantal overstapt op auto's van voor 1-1-'87 moeten die natuurlijk ook geld in het laatje van Den Haag brengen)

Dus of weinig geld en een 340/440/460 iets of meteen meer geld opzij zetten voor een 240/740/940 o.i.d. en met een beetje mazzel eentje die dan van voor 1987 is. Aan de ene kant is het handiger eerst in een goedkoop ding rond te rijden, want in de tussentijd blijf ik studeren eenmaal afgestudeerd heb je automatisch een groter budget voor handen dan met enkel stufi + bijbaantje. En dan kan ik later als nog met een ruimer budget een betere op de kop tikken. Maar waarom niet meteen goed doen en dus meteen het budget opgooien naar 3/4000. Duurt wat langer tot ik daar ben, maar binnenkort kan ik weer aan de slag full time bij de gemeente dus dan komt het geld wel.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Scandcar ;)
En een 940 ga je niet van voor '87 vinden.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tozzke schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:18:
bij mij zat er "een" storing in... na uitlezen bleek dus dat de binnentemperatuur niet goed uitgelezen werd vanwege dat niet-meer-draaiende ventilatortje (sensor meet te hoge waarde --> bestuurder gek maken door knipperende lampjes :+)
Ik wist dan ook niet wat jouw probleem precies was... ik merkte er eigenlijk vrij weinig aan in de zomer.. ik kon de airco gewoon aanzetten volgens mij (warmte niet geprobeerd).
Bij mij geeft hij geen storing aan, maar blaast de rechter kant alleen koude lucht terwijl de linker kant goed werkt qua warmte regeling :/

Dus ik gok een sensor die kapot is (en als het mee valt een zekering voor de sensor..)
Nog geen tijd gehad om echt goed te onderzoeken..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nordicar is een concullega. :P En Scandcar is niet van mij, ik werk er alleen maar. :+ Voor 3-4000 Euro heb je nog geen toppers bij garagebedrijven (bij particulieren is dit wel goed mogelijk). En 940's werden pas vanaf 11-1990 geleverd dus die worden helaas nooit meer belastingvrij. :/ Zonde, want als iets wel fijne wagens zijn, zijn dat het wel. Idem voor de 740's uiteraard! 8) En die worden wel weer belastingvrij, maar de modellen van voor 1987 zijn best bagger (enorm roestgevoelig, vooral de '85'ers). :)

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_0127.jpg

Er mist(te) iets :P

• kraats
  • Laatst online: 19:54

kraats

Ik rol

Hoezo?? bij deze auto moet je toch gewoon zelf lopen, à la Flintstone? :+

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bart-Willem schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:26:
Nordicar is een concullega. :P En Scandcar is niet van mij, ik werk er alleen maar. :+ Voor 3-4000 Euro heb je nog geen toppers bij garagebedrijven (bij particulieren is dit wel goed mogelijk). En 940's werden pas vanaf 11-1990 geleverd dus die worden helaas nooit meer belastingvrij. :/ Zonde, want als iets wel fijne wagens zijn, zijn dat het wel. Idem voor de 740's uiteraard! 8) En die worden wel weer belastingvrij, maar de modellen van voor 1987 zijn best bagger (enorm roestgevoelig, vooral de '85'ers). :)
Ha, nieuw combiwoord leuk :D Weet ik, wist enkel de naam niet nu dus wel ;) Staan mooie ocassions op de site. Maar het klopt dus dat je met zo'n budget sneller een goed ding kunt verwachten bij de particulier? Idd, 940's vind je niet van voor 1987, jammer dan dat de 740's die je wel vind je die beter niet kunt nemen. Dan maar gaan voor een mooie 240, ga ik mijn ouders achterna zij het 20 jaar later :) En ik zie er eentje staan bij je concullega die mij wel aan staat. Maar ik kan me dus beter richten op marktplaats/autotrack/autotrader e.d.?

• Youk
  • Laatst online: 21-12 19:16

Youk

Volvo For Life

Een vriend van mij heeft nog een 740 staan die hij zou willen weg doen. Is een blauwe 4 deurs met LPG installatie en automaat. Zitten ook een soort van sportschokdempers op dacht ik. Dat ding heeft in ieder geval niet zo het zwevende gedrag van de standaard 740. Nu is de wagen zelf van '86, maar ik vrees dat deze pas begin '87 voor de eerste keer ingeschreven is geweest. En daar wordt toch naar gekeken of niet soms?

Trouwens, wagen is Belgisch voor alle duidelijkheid.

@BW: heb jij soms een zicht op het prijskaartje om alle rubber darmen en riemen van een 144 te vervangen? Ik heb het dan over materiaalkost. Bestaan hier standaard kitjes voor of moet je echt stuk per stuk uitzoeken en bestellen?

Blok van de 144 loopt momenteel redelijk mooi, zit wel te draaien op oude benzine, dus binnenkort eens aanvullen met wat vers voedsel. Heb wel de rembekrachtiger moeten afkoppelen om de motor mooi te laten lopen. Als ik mij niet vergis zit hier toch een membraan in en werkt deze op het vacuum van het blok. Mijn vermoeden is dan ook dat het membraan gescheurd is en dat het blok zo valse lucht trekt. Kan dit ook zomaar vervangen worden of is dat ineens heel de rembekrachtiger?

Volvo Classic Club Belgium

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Er mist wel meer zo te zien? :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:18:
Een vriend van mij heeft nog een 740 staan die hij zou willen weg doen. Is een blauwe 4 deurs met LPG installatie en automaat. Zitten ook een soort van sportschokdempers op dacht ik. Dat ding heeft in ieder geval niet zo het zwevende gedrag van de standaard 740. Nu is de wagen zelf van '86, maar ik vrees dat deze pas begin '87 voor de eerste keer ingeschreven is geweest. En daar wordt toch naar gekeken of niet soms?

Trouwens, wagen is Belgisch voor alle duidelijkheid.

@BW: heb jij soms een zicht op het prijskaartje om alle rubber darmen en riemen van een 144 te vervangen? Ik heb het dan over materiaalkost. Bestaan hier standaard kitjes voor of moet je echt stuk per stuk uitzoeken en bestellen?

Blok van de 144 loopt momenteel redelijk mooi, zit wel te draaien op oude benzine, dus binnenkort eens aanvullen met wat vers voedsel. Heb wel de rembekrachtiger moeten afkoppelen om de motor mooi te laten lopen. Als ik mij niet vergis zit hier toch een membraan in en werkt deze op het vacuum van het blok. Mijn vermoeden is dan ook dat het membraan gescheurd is en dat het blok zo valse lucht trekt. Kan dit ook zomaar vervangen worden of is dat ineens heel de rembekrachtiger?
Alle rubbers vervangen is een prijzig geintje. :P Dat wordt per stuk uitzoeken en bestellen dus. ;) Mocht je echt alles wat "rubber" heet aan portieren/ramen/schutbord/doorvoerrubbers/schraaprubbers/etc moeten vervangen, dan moet je zeker op minimaal 1000 Euro rekenen. :/ Maar dan kan je er wel weer tig jaar tegenaan! 8)

Volvotips.com

• Youk

Youk

Volvo For Life

Misschien iets specifieker zijn in het vervolg. 8)7 :P

Ik doelde dus op leidingen van het koelsysteem en dat soort dingen (motor gerelateerd dus).

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:28:
Misschien iets specifieker zijn in het vervolg. 8)7 :P

Ik doelde dus op leidingen van het koelsysteem en dat soort dingen (motor gerelateerd dus).
Ooh dat! Nee da's niet heel duur hoor. :P Ligt er wel aan welk jaar je precies hebt, want er kunnen 3 typen koelsysteem en radiateurs in een 140 zitten (eentje die grotendeels gedeeld wordt met de Amazon, eentje die echt 140-eigen is, en eentje die meer lijkt op de 1800ES en eerste 240). :P

Volvotips.com

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hmm, hoe kom ik hier achter? Het is in ieder geval een B20A blok met de 4-bak aan. De wagen is van '72. En is volgens mij toch een beetje een tussen model. Zowat de overgang van een oudere versie naar de nieuwere (als ik mij niet vergis). Heb zo bijvoorbeeld nog de lint snelheidsmeter in plaats van de ronde klokken. Maar wel al de korte versnellingspook, terwijl ik dacht dat het bij de oudere versies een lange pook is.

Ben dit trouwens nog maar aan het overwegen hoor. Als ik dit ga doen zal het toch eerder najaar 2010 worden, is maar om een idee te hebben van de mogelijke kosten.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Oei, een tussenmodel. Dat is altijd ellende. :+

Dan moet je hebben:
1 van deze 2: http://volvoklassiekerond...h=10_3310&products_id=765 of: http://volvoklassiekerond...h=10_3310&products_id=757 (afhankelijk van hoe je radiateur is) en deze als onderste: http://volvoklassiekerond...h=10_3310&products_id=758

Zo'n 72'er deelt een hoop met een 1800ES (en niet met een 164 wat je zou verwachten, dat is daarna pas :P )

Als je de kachel meteen meepakt, dan heb je er ook nog een aantal nodig:
- http://volvoklassiekerond...info.php?products_id=2273
- http://volvoklassiekerond...info.php?products_id=2272
- http://volvoklassiekerond...info.php?products_id=2274

Dan ben je er denk ik wel. :+ Oja: controleer of je radiateur nog een beetje ok is, en vervang de thermostaat ook meteen voor de zekerheid. :P

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Volvo's @ sneeuw:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QopnDafTcif165PGFNJ2kqZ5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SYiFulOYivwyz3fAwK30Njiu/full.jpg
(Suzuki is van de buren)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hg6Fblzgju4Qi3mLhFPZ0diB/full.jpg
En ja, de garage is bagger geïsoleerd, net als het huis zelf trouwens :+

[ Voor 11% gewijzigd door Krentenbol op 17-12-2009 10:08 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ik zo al eerder die foto's zag kreeg ik al een idee dat jullie al in een huis wonen wat misschien 60 jaar geleden modern was, maar dat is dus ook nog eens zo? :+

• DopdeDouwer
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:51:
Als ik zo al eerder die foto's zag kreeg ik al een idee dat jullie al in een huis wonen wat misschien 60 jaar geleden modern was, maar dat is dus ook nog eens zo? :+
Of het optisch bedrog is of niet; de 145 is groter dan de Volkswagen ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Woei, rode R bumper op de kop getikt, originele T5R voorbumper lampjes had ik al, dus straks heb ik een rode T5 "R" *D

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Joopieboy schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:51:
Die garage is ~13 jaar geleden gebouwd of zo. Heeft mijn vader zelf gedaan met behulp van kennissen die dat ook voor hun beroep deden. Het huis is ruim 320 jaar oud ofzo, ergens uit 1780 of zo. Is in de tussentijd wel het één en ander aan gebeurd natuurlijk, maar het is bij lange na niet modern.
DopdeDouwer schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:27:
[...]

Of het optisch bedrog is of niet; de 145 is groter dan de Volkswagen ;)
Is hij volgens mij ook :o

[ Voor 16% gewijzigd door Krentenbol op 17-12-2009 15:07 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

willem169 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:36:
Woei, rode R bumper op de kop getikt, originele T5R voorbumper lampjes had ik al, dus straks heb ik een rode T5 "R" *D
Cool. Straks dus een foto met je identieke hond ervoor ;)

• DopdeDouwer
  • Niet online
Je maakt er een serieus projectje van. Worden flinke doekoes ingepompt.
Je ging 'm ook al overspuiten toch?

• Willem
:o Ja, is best wel projectje inderdaad. :)

Tot nu toe in geinvesteerd: Nieuwe versnellingsbak, nieuwe veerpoten+schotelrubbers, nieuwe remslangen, nieuwe fusekogels/draagarmen, nieuwe olie+filter, veerpootbrug, open K&N luchtfilter, angel eyes, siliconen turboslangen, nieuwe R bumper voor+bijbehorende mistlichten, nieuwe verdeelkap

Todo: grootste uitgave: compleet overspuiten+plaatwerk herstellen (schuifdak roest) grrrr verder komt er nog wat regulier onderhoud aan (bandjes), en komen er betere bougiekabels (8,5mm) en nieuwe bougies in. Denk dat ik dan een aardig eind ben. O nee, ook nog fatsoenlijke audio. De OEM Volvo speakers ben ik niet over te spreken, dat kan beter.

• Willem
Hydraulik-Phunk:

Cool. Straks dus een foto met je identieke hond ervoor ;)
Ben jij dat @Volvo850Forum? :o :D

Dit is onze Luna :)
Luna

• cornelixnootje1
Ik ben de V70R zat. 4000 dollar in reparaties/onderhoud in 7 maanden/29k km tijd. Inclusief distr. riem en banden, wat je van te voren weet. Maar ook een gebroken enginemount, koelproblemen, een exhaust re-alignment en gisteren de druppel: 1400 dollar voor een nieuwe driveshaft.

Na de winter (eerst skien) mag hij weg. Koop ik dan wel een 4runner oid. :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

cornelixnootje1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:42:
Ik ben de V70R zat. 4000 dollar in reparaties/onderhoud in 7 maanden/29k km tijd. Inclusief distr. riem en banden, wat je van te voren weet. Maar ook een gebroken enginemount, koelproblemen, een exhaust re-alignment en gisteren de druppel: 1400 dollar voor een nieuwe driveshaft.

Wow dat is best veel geld :X Ik dacht dat het eerst onderhoudskosten waren :X Maar wat doe je met die auto dat hij zo snel kapot gaat?

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 17-12-2009 19:45 ]

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Blijft een Yank, hé? :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hebben ze in de USA alleen maar gouden onderdelen ofzo? :/

Grr, van die 740 is ook al de centrale vergrendeling niet goed. Kennelijk gaat die af en toe automatisch erop (en nee, dat was in die tijd niet standaard :P zal ook wel een rotte kabelboom zijn, net zoals de rest van de auto rotte electronica had en waar echt enorm mee gerommeld was), maar nu is die shit erop geschoten toen de sleutel nog in het contact zat. En je raadt 't al: ik heb geen reservesleutel gehad bij de auto. :')

Iemand een gouden tip om die shit makkelijk open te krijgen? Hengelen zoals bij een 240 werkt niet, aangezien die knopjes bij de 740 naar binnen schieten. :+

Sowieso komt de auto niet door de APK, want er is gerommeld met de remmen en de uitlaat hadden ze dichtgesmeerd met rommel, maar lekt nu van alle kanten. Ook is er met de LPG-installatie geknoeid want die lekt nu. Verder was de kabelboom recent ingetaped met ducktape en lagen kabels bloot tegen elkaar aan, en was de dynamo "nog origineel" toen ik vroeg of die wel ok was. Uiteraard op de weg terug stilgevallen toen (rotte dynamo dus) en dat "niets aan gedaan want die was nog goed" bleek ook bullshit want er lagen nog andere dynamo-bouten in de kofferbak (ook gezien de "verse" ducktape hebben ze dus wel eraan gerommeld). "Ja alleen maar kleppen stellen en een beurtje en hij komt zo door de APK heen!" En dat zijn dan figuren die op tig forums zitten. :/ De grootste miskoop ever. :/

[ Voor 46% gewijzigd door Bart-Willem op 17-12-2009 20:19 ]

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Touchdomex schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:45:
[...]

Wow dat is best veel geld :X Ik dacht dat het eerst onderhoudskosten waren :X Maar wat doe je met die auto dat hij zo snel kapot gaat?
dit zijn de gemiddelde wegen daar:
cornelixnootje1 in "Het grote Volvo topic Deel 2"
:p

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:42:

Is het niet zo dat ie nu wel helemaal ok is?

• cornelixnootje1
Red devil schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:06:
[...]

Is het niet zo dat ie nu wel helemaal ok is?
Dat hoopte ik bij de vorige 3 grote rekeningen ook. :+

Het probleem volgens de mechanic is dat deze auto niet slim gedesigned is. Het is eigenlijk een 2WD non-turbo, die is omgebouwd naar een AWD Turbo. Dit waren alle Volvo AWDs (incl de XC series) tot 2001. Toen zijn de AWD van de grond af ook zo gedesigned.

Een voorbeeld is deze drive shaft die (itt tot normale 4wd autos) niet kaarsrecht van voor naar achteren loopt, maar halverwege een 30 graden knak heeft. Met als gevolg dat bijna alle Volvo's van dit model rond de 100.000 miles (160k km) een nieuwe drive shaft nodig hebben. En natuurlijk blijft het een Volvo en een vrij schaarse import, dus dingen als een distributieriem zijn 2x duurder dan bij een Toyota.

Ik kwam erachter dat de vorige eigenaar er in 4 jaar in gereden heeft en 14k miles in totaal (verassend weinig) maar er wel 12 duizend dollar aan reparaties in heeft gestoken.

Het is gewoon een fantastische en prachtige Zweedse bodemloze put. :X

Edit: Ik vraag me ook af waar ik nou beter mee af zou zijn. Alle mooie europese auto's kosten hier veel geld in onderhoud en staan vaak bekend om problemen t.o.v. japans. Maar een een V70R omruilen voor een Honda Accord of een Toyota Camry, wat financieel gezien de beste keus ter wereld is... tja... daar word je niet vrolijk van. Zijn er "spannende" doch betrouwbare auto's uit japan? :)

[ Voor 14% gewijzigd door cornelixnootje1 op 17-12-2009 22:06 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

cornelixnootje1 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:02:
[...]

Dat hoopte ik bij de vorige 3 grote rekeningen ook. :+

Het probleem volgens de mechanic is dat deze auto niet slim gedesigned is. Het is eigenlijk een 2WD non-turbo, die is omgebouwd naar een AWD Turbo. Dit waren alle Volvo AWDs (incl de XC series) tot 2001. Toen zijn de AWD van de grond af ook zo gedesigned.

Een voorbeeld is deze drive shaft die (itt tot normale 4wd autos) niet kaarsrecht van voor naar achteren loopt, maar halverwege een 30 graden knak heeft. Met als gevolg dat bijna alle Volvo's van dit model rond de 100.000 miles (160k km) een nieuwe drive shaft nodig hebben. En natuurlijk blijft het een Volvo en een vrij schaarse import, dus dingen als een distributieriem zijn 2x duurder dan bij een Toyota.

Ik kwam erachter dat de vorige eigenaar er in 4 jaar in gereden heeft en 14k miles in totaal (verassend weinig) maar er wel 12 duizend dollar aan reparaties in heeft gestoken.

Het is gewoon een fantastische en prachtige Zweedse bodemloze put. :X

Edit: Ik vraag me ook af waar ik nou beter mee af zou zijn. Alle mooie europese auto's kosten hier veel geld in onderhoud en staan vaak bekend om problemen t.o.v. japans. Maar een een V70R omruilen voor een Honda Accord of een Toyota Camry, wat financieel gezien de beste keus ter wereld is... tja... daar word je niet vrolijk van. Zijn er "spannende" doch betrouwbare auto's uit japan? :)
Corolla AE86? :+

Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.