Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 46 Laatste
Acties:
  • 166.532 views

Onderwerpen

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Inderdaad, die R's zie je voor weinig. :P De vraag is alleen of die niet flink afgeragd zijn dan, en met de plannen voor de km-heffing zou ik zo'n ding niet willen rijden dan. :X Gegarandeerd dat ze zoiets extra gaan belasten (lees: meer dan 3ct/km). Ach ja: als er straks een andere regering zit met onze clown Wilders, dan zal het km-heffing-verhaal vanzelf wel afgeblazen worden. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Bart-Willem op 14-11-2009 00:06 ]

Volvotips.com

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vanmiddag de auto opgehaald bij de Volvo-dealer. In ieder geval heel positief nieuws is dat het bijgeluid het geluid van de (defecte) katalysator blijkt te zijn, en dat wordt deze komende week opgelost. Rijdt dus weer als een zonnetje!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En hoe zit 't nou met de versnellingsbak? En wat wil je ervoor in de plaats hebben? :P

Volvotips.com

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bart-Willem schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:00:
En hoe zit 't nou met de versnellingsbak? En wat wil je ervoor in de plaats hebben? :P
Versnellingsbak is niks mee aan de hand. Ik heb echter wel heel veel geluk gehad; blijkbaar had ik ieder moment langs de weg kunnen staan en was de bak wél naar zijn grootje.

Ik wil er even wat kleiners voor in de plaats hebben. Wat exact weet ik nog niet. In deze auto zit inmiddels best weer wat geld, voor mijn vriendin hebben we net wat anders, dus sparen we in de tussentijd voor wat anders. 't Geld groeit me helaas niet op mijn rug. Uiteindelijk heb ik mijn zinnen gezet op een V50 of V70.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 14-11-2009 17:28 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar als 'ie nu goed is: waarom dan weg doen? :P

Volvotips.com

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Vieze nasmaak ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Precies. Dat is het hele punt. Ik kijk toch net even wat anders tegen de auto aan nu, helaas.

Poeh! 1000ste post; 7 jaar en 9 dagen over gedaan!

[ Voor 13% gewijzigd door Bastiaan op 14-11-2009 19:47 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar om de auto nu te dumpen met een gigantische afschrijving is natuurlijk ook klote. :P

Volvotips.com

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
Heb de C70 T5 (R) tekoop gezet
Voor meer info PM me ;)

Laatst nog een stage 0 tuning gehad.
(3500 euro)

Paar basic specs.

100k gelopen
Automaat (ook geflust met dexron III 500km geleden, 14 liter gebruikt)
De volle dynaudio uitrusting
Saffron pearl

Enz enz

[ Voor 76% gewijzigd door Roberto op 15-11-2009 21:00 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

tozzke

aka tozzert

wat is de reden van verkoop? je hebt hem toch pas iets van een half jaar?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat staat me ook bij ja idd, en waarom zo'n cheape prijs voor zo een wagen eigenlijk?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:41:
Dat staat me ook bij ja idd, en waarom zo'n cheape prijs voor zo een wagen eigenlijk?
Ik denk dat hij zegt dat de tuning 3500,- was, niet de auto :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
PWM schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:42:
[...]

Ik denk dat hij zegt dat de tuning 3500,- was, niet de auto :)
Correct ;)
Complete STAGE 0 met "wat" extra's.
Heeft bij elkaar (das wel met uurloon) dat bedrag mogen kosten.

Reden waarom weg: verandering gebruik auto (dus downsizen)

Als mensen er meer over weten kunnen ze mij het beste PM'en, wil het topic er verder niet mee vullen :) Maar wie weet dat de nieuwe eigenaar hier op het forum zit 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 16-11-2009 13:45 ]

• PWM
  • Niet online
Mijn V50 word nog niet besteld. Reden is dat per 1 januari de prijzen flink gaan veranderen, en Volvo nog geen nieuwe prijzen heeft :? Aangezien bij een bestelde auto Volvo alle extra kosten als gevolg van belasting maatregelen 1 op 1 kan doorbelasten, is het nu wachten op nieuwe prijslijsten.

Betekend 1 dat ik moet wachten, en 2 dat ik lekker nog naar andere auto's kan blijven kijken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 17-11-2009 13:28 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Roberto schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:40:
[...]
Reden waarom weg: verandering gebruik auto (dus downsizen)
Rij je te veel of te weinig?

Maaruh er staar hier helemaal geen plaatjes van de auto?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ml15vk.jpg
Heeft even geduurt, maar heb ze nu eindelijk binnen....een setje strombergs van marktplaats. 3 jaar geleden gereviseerd. Waren samen maar 100euro, duurde even omdat ze nog van de auto af moesten :D zal ze binnenkort monteren :)

Asus Zenbook i7 256gb

• DopdeDouwer
  • Niet online
Woei dat is een goeie deal!

Normaal wordt er zelfs voor ongereviseerde prutdingen al snel 50 euro gevraagd.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:28:
Woei dat is een goeie deal!

Normaal wordt er zelfs voor ongereviseerde prutdingen al snel 50 euro gevraagd.
En dan blijkt het vervolgens een exemplaar te zijn dat niet meer te reviseren valt. :') Wat dat betreft zijn er inderdaad grapjassen genoeg. :P

De run op oldtimers om het rekeningrijden te omzeilen lijkt al begonnen te zijn! :o Afgelopen dinsdag had ik bij Scandcar een auto verkocht waar al enige tijd niemand voor kwam, maar deze week zijn er al tig voor die auto geweest (terwijl 't bij nummer 2 al verkocht was, nummer 1 wilde hem ook maar zat met zijn inruil te klooien). Sowieso wordt de deur ineens plat gelopen terwijl de autoverkoop bij ons niet eens de hoofdactiviteit is. :P Ik denk dat de run nog behoorlijk groot gaat worden! :o

[ Voor 40% gewijzigd door Bart-Willem op 19-11-2009 22:02 ]

Volvotips.com

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ze wouden toch rond de oldtimer regeling mogelijk alsnog laten vervallen wegens de km hefffing?

Asus Zenbook i7 256gb

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:34:
Ze wouden toch rond de oldtimer regeling mogelijk alsnog laten vervallen wegens de km hefffing?
Vooralsnog is 't wettelijk vastgelegd dat auto's van 31-12-1986 en alles daarvoor vrijstelling heeft (hetzelfde geldt voor gehandicaptenvervoer, motoren en taxi's). :)

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online
Er is wel een lobby vanuit de milieubeweging om de vrijstelling oldtimers alsnog in te trekken.

Zou echt bs zijn als dat erdoor komt. Ik kan me voorstellen dat je niet allemaal roestende stinkende oldtimers in het straatbeeld wil, bestuurd door oldtimer-parasieten. Als je dat wil voorkomen stel dan een max aantal km's (10k ofzo) om de echte liefhebbers niet te dupe te laten zijn van deze onzin.

Verwijderd

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 02:18:
[...]

Vooralsnog is 't wettelijk vastgelegd dat auto's van 31-12-1986 en alles daarvoor vrijstelling heeft (hetzelfde geldt voor gehandicaptenvervoer, motoren en taxi's). :)
Ik vind die 86 regel eigenlijk al raar aangezien ik al aantal dezelfde auto's heb waarbij de een voor 87 is en de ander erna.

Technisch geen verschil.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Klopt, maar je moet toch ergens een grens trekken ;)

Verwijderd

TKing schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:24:
Klopt, maar je moet toch ergens een grens trekken ;)
Als je kunt aantonen dat je auto technisch hetzelfde is, dan zou ik dat wel honoreren eigenlijk.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nieuwste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mFWom4HtOLoRhv6F73Mg78Sg/full.jpg
Met op de achtergrond de laatste sloper erbij:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2HQ75VCzjlyMomcc92Y3L7Cc/full.jpg
Shiney :*)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kggTwHuZJHJEMQ4hGIhwjSrx/full.jpg
M'n vader voelde zich al snel thuis:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ipCqkhgJf5yqiEmcHY3bwFzo/full.jpg
En de hond ook:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7MrYZa4NMrVDIjuxOmeJ34u3/full.jpg
En de slopers (vouwwagen incluis)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SVL4MjbrFs512YX0779ytrnP/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Krentenbol op 20-11-2009 11:39 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Rare Volvo

PSN: Shiver23

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Klopt, maar aangezien ik enkele weken geleden heb lopen teasen met wat er zou komen, moest ik toch maar eens foto's plaatsen. En op die foto van de velg staat wel degelijk een Volvo :+

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nog maar een plaatje van een echte volvo dan:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2m3l88x.jpg
Ik zou vandaag stukken sikaflex even opnieuw aanbrengen, maar er zijn meerdere soorten sikaflex..geen idee of ik nou de juiste heb genomen. Hij was iig overschilderbaar

Edit:

Carbs zijn gemonteerd, wel tricky die nieuwe hebben veel meer opties. iig alles overgezet. Startte meteen. Alleen heb ineens een nogal hoog stationair toerental als de moter warm is. De stelschroefjes zijn al naar binnen gedraaid... of is dit een geval van de gaskabel nog langer instellen?

[ Voor 82% gewijzigd door Ghostrider op 21-11-2009 17:47 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qa4hl1.jpg

Oud vs nieuw

en hier nog een plaatje bij de vorige eigenaar

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2214ye.jpg

Snap alleen niet waarvoor die dikke slang is die voorlangs gaat, is dat ook vacuum? graag advies kan ik die afdoppen oid?

Asus Zenbook i7 256gb

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:47:
[afbeelding]

Oud vs nieuw

en hier nog een plaatje bij de vorige eigenaar

[afbeelding]

Snap alleen niet waarvoor die dikke slang is die voorlangs gaat, is dat ook vacuum? graag advies kan ik die afdoppen oid?
je bedoeld dat stuk bij het T stuk dat recht naar beneden gaat?
Geen idee, weet je waar die slang heen gaat?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PWM
  • Niet online
Wat is het risico van b.v. zo'n auto: http://www.zomoto.nl/6156...nwagon-met-nieuwe-apk.htm of http://www.zomoto.nl/5971...gon-5-drs,-7-persoons.htm

Kan dat echt voor dat geld? Bedoeling is er een jaar in te rijden (niet voor mij overigens). Als ik er heen rijd, waar moet ik op letten? Zie ook wel diesels staan, maar de benzine lijken me fijner.

De 740 die ik kocht had pas 160k gelopen. Nou weet ik ook wel dat ze met 5 ton op de klok rijden, maar hij moet toch zwakke punten hebben.

Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat een goede, grote, fijne rijdende station zonder problemen voor < 1250,- weggaat.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 23-11-2009 21:36 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ToolkiT schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:14:
[...]

je bedoeld dat stuk bij het T stuk dat recht naar beneden gaat?
Geen idee, weet je waar die slang heen gaat?
Klopt die met het T stuk, heb de vorige eigenaar al gemaild :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn vader kocht zijn 145 express ook voor €750 ;) En hij heeft nu volgens mij alleen de hoofdremcilinder vervangen. Dus het kan wel :)
Ohja, de achterklep ook, maar dat wist hij bij aanschaf :P
Maar ze zijn niet veel waard omdat ze zwaar zijn, veel verbruiken en duur zijn in de wegenbelasting.

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:21
PWM schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:15:
Wat is het risico van b.v. zo'n auto: http://www.zomoto.nl/6156...nwagon-met-nieuwe-apk.htm of http://www.zomoto.nl/5971...gon-5-drs,-7-persoons.htm

Kan dat echt voor dat geld? Bedoeling is er een jaar in te rijden (niet voor mij overigens). Als ik er heen rijd, waar moet ik op letten? Zie ook wel diesels staan, maar de benzine lijken me fijner.

De 740 die ik kocht had pas 160k gelopen. Nou weet ik ook wel dat ze met 5 ton op de klok rijden, maar hij moet toch zwakke punten hebben.

Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat een goede, grote, fijne rijdende station zonder problemen voor < 1250,- weggaat.
Ja, dat kan echt voor dat geld, echt zwakke punten heeft de 940 niet....en zeker niet de benzineversies..maak een proefrit, dan weet je genoeg.

En kijk voor info over de 7 en 9 serie eens op volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door zerocool op 23-11-2009 22:42 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:15:

Dat kan gemakkelijk hoor. :P Ik heb 740 Estates gehad voor een appel en een ei (achteraf dik spijt van dat ik een '86'er voor te weinig weggedaan heb aangezien ik nu zoiets zoek :X ). Toppunt was wel de 740 Estate uit 87 die ik als tijdelijke auto kocht omdat m'n V70 toen een paar weken bij de garage moest staan. Dat ding had ik voor 300 Euro gekocht en na een middagje flink hobbyen waren de minpunten al snel opgelost. :P Toegegeven: de allermooiste was het niet (verfvlekken op de bestuurdersstoel en domme Texel- en ANWB-stickers achterop) maar het was wel dikke fun. :P Week erna verkocht met flinke winst omdat een klant per direct een auto nodig had ivm een crash. :P

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/DSCF0065.jpg

400 euro. Heb er sinds feb. al over de 40K mee gereden met alleen regulier onderhoud.
Ontsteking, remblokken en schokdempers heb ik preventief vervangen, en een setje velgen/banden omdat die door het gebrek aan ABS na een noodstop niet meer rond waren.
De koppeling zit er nu wel echt aan te komen, maar dat was me ook al verteld toen ik 'm kocht :+

Dan komt er ook gelijk een andere bak (€75) onder, deze zingt wat in z'n 5. Maar hoe dan ook is dit mn beste automotive deal tot nogtoe geloof ik :P

BW, jij had 't toch over 2 verschillende types koppelingplaten met een verschillende spline ?
Geen zin/tijd om de auto langer dan een zaterdagochtend in ongebruik te hebben :(

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• PWM
  • Niet online
Geldt de berouwbaarheid ook voor de 2.0 turbo modellen? Staat een mooie met 3 ton op de klok. Anders ga ik die even bekijken van de week.

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

LM is zich ook aan het orienteren op een Volvo 240 Polar. Momenteel rij ik 50.000 km per jaar (vooral zakelijk) in een Octavia 1.9 TDI uit 2008 met alles d'r op en d'r an, maar sinds de 740 van mijn vader ben ik verzot op Volvo.
Waar moet ik opletten bij de aanschaf van een 240?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Roest in de wielkasten achter, rotte dorpels, rotte reservewielbak en datzelfde plekje aan de andere kant van de auto. Verder moet je een flinke schroevendraaier meenemen en her en der in de bodem prikken. Als je er doorheen gaat, zit er roest ;) Je sleutels werken trouwens ook.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:35:
[afbeelding]

400 euro. Heb er sinds feb. al over de 40K mee gereden met alleen regulier onderhoud.
Ontsteking, remblokken en schokdempers heb ik preventief vervangen, en een setje velgen/banden omdat die door het gebrek aan ABS na een noodstop niet meer rond waren.
De koppeling zit er nu wel echt aan te komen, maar dat was me ook al verteld toen ik 'm kocht :+

Dan komt er ook gelijk een andere bak (€75) onder, deze zingt wat in z'n 5. Maar hoe dan ook is dit mn beste automotive deal tot nogtoe geloof ik :P

BW, jij had 't toch over 2 verschillende types koppelingplaten met een verschillende spline ?
Geen zin/tijd om de auto langer dan een zaterdagochtend in ongebruik te hebben :(
Je hebt groffe en fijne splines. :P In de meeste 940's vindt je vooral de fijne splines, tenzij ze gerommeld hebben met je auto. :P

Volvotips.com

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Weet niet of deze al eens is voorbij gekomen maar dit is toch wel één van de meest brute T-5R's die ik heb gezien... sowieso een indrukwekkend verslag van hoe het ding is opgebouwd... :)

_o_

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=202588

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Zoho. Die heeft een hoop geld gestopt in een gele sedan. :+

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:25:
Mijn V50 word nog niet besteld. Reden is dat per 1 januari de prijzen flink gaan veranderen, en Volvo nog geen nieuwe prijzen heeft :? Aangezien bij een bestelde auto Volvo alle extra kosten als gevolg van belasting maatregelen 1 op 1 kan doorbelasten, is het nu wachten op nieuwe prijslijsten.

Betekend 1 dat ik moet wachten, en 2 dat ik lekker nog naar andere auto's kan blijven kijken ;)
Heb je hier een bron van?

• PWM
  • Niet online
Van welk stuk? De aangepaste prijzen, het doorberekenen?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heeft er iemand tips hoe ik de vering van mijn S60 kan verbeteren zonder een kapitaal kwijt te zijn?

Het is een 2002/85K mijl auto dus mogenlijk zijn de schokdempers aan vervanging toe?

Het vreemde vind ik dat de vering vrij hard ik (elke bobbel voel je) maar hij rolt wel vrij veel (is natuurlijk ook het model).
Als het mogelijk is zou ik het liefts dat andersom zien...

Tips?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:15:
[...]

Van welk stuk? De aangepaste prijzen, het doorberekenen?
De aangepaste prijzen.

• PWM
  • Niet online
De prijzen gaan veranderen doordat de nieuwe BPM en CO2 regels van kracht gaan. Dat zijn dus deze: http://www.minfin.nl/Onde...rentiaties_2010_en_verder

Dat betekend dat auto's per gram co2 gaan worden afgerekend. Leuk voor zuinigere auto's, maar funest voor leuke wagens. De 2.0D automaat en bijvoorbeeld de D5 en T5 komen er ook slecht vanaf.

De grap is dat de importeurs van veel merken nog geen nieuwe prijzen hebben opgezet wegens een aantal onduidelijkheden. Zo weten Alfa, Volvo, BMW e.d. echt nog niet wat de prijs gaat worden. Volkswagen heeft ze bijvoorbeeld al wel.

Kijk, het gaat geen 5000,- schelen, maar een verschil van 1500,- a 2000,- is wel goed mogelijk, en dat is een flink verschil, zowel in leaseprijs als eventuele opties :)

De officieuze prijzen van 2010 zijn hier te vinden: http://www.nieuweautoprijzen.nl/ Dat zijn wel de prijzen als de merken zelf helemaal niks gaan veranderen, en die kans is klein.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, afgelopen woensdag de complete ontsteking (rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels en bobinekabel) vernieuwd van m'n 240 Turbo en nu slaat 'ie niet meer af voor 't stoplicht met flinke regenbuien. :+

Vandaag iemand hier gehad die interesse had voor dat ding, maar meneer wenste een gloednieuwe auto en volgens hem was overspuiten "zeker 4000 Euro!" Toen ik vroeg of er dan 24-karaats goud op zou komen trok 'ie z'n keutel al gauw in. :+

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whahaha wat een lutser, kennis doet het voor 800 euro aan verf, beetje beun de haas voor rond de 1000-1500 euro, beetje goed bedrijf 2000-3000 euro max, en dat is met al het werk erbij. Als je hem zelf stript en voorbewerkt kost het echt niet zoveel. :P

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

2200 Euro, en dan is 'ie echt supergoed gespoten. Laswerk zou ook niet gek duur zijn.

Oja: hij eiste ook nog een aankoopkeuring, uiteraard moest ik daar alle tijd, geld en moeite voor doen omdat ik de verkopende partij ben. Wat een rukbeer. :')

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik ga morgen voor een 988 kijken.... ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

988? Een 940 met 8 deuren en een 8-cilinder? :+

Volvotips.com

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik ben nog even met mijn carbs bezig geweest, er bleek toch nog een vacuum lek te zijn. (schroefje vergeten) dit is nu opgelost. Echter als ik hem nu uitzet dan blijft die nog half pingelent draaien of hij blaast terug het luchtfilter in?

Iemand een idee

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bart-Willem schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:25:
2200 Euro, en dan is 'ie echt supergoed gespoten. Laswerk zou ook niet gek duur zijn.

Oja: hij eiste ook nog een aankoopkeuring, uiteraard moest ik daar alle tijd, geld en moeite voor doen omdat ik de verkopende partij ben. Wat een rukbeer. :')
Ik zou zoiets hebben van dan hoef je hier iig niet te kijken, koop maar een nieuwe. :w

Verwijderd

Ghostrider schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:51:
Ik ben nog even met mijn carbs bezig geweest, er bleek toch nog een vacuum lek te zijn. (schroefje vergeten) dit is nu opgelost. Echter als ik hem nu uitzet dan blijft die nog half pingelent draaien of hij blaast terug het luchtfilter in?

Iemand een idee
Wat tank je? En gaan de gaskleppen wel volledig dicht? Bij mijn ex-740 had ik namelijk ook in het begin dat ie af en toe begon te nadieselen, maar dat kwam door een kapot palletje die het versneld stationair toerental regelde. Hierdoor bleef ie wel eens stationair op 1200rpm staan, en als je 'm dan uitzette begon ie te nadieselen als een gek :D Maar als ik het gas wat sneller losliet liep die weer normaal stationair en was er niks aan de hand.
Weet overigens niet meer helemaal zeker hoe dat hele systeem werkte, en of 'ie nou wel of niet de gasklep open hield. Was nogal een ingewikkelde carb zeg maar :X Gelukkig makkelijk kunnen fixen.

-edit: hmm, stom, lijkt me sterk dat de gaskleppen volledig dicht moeten zijn, dan zou ie niet meer lopen :+ Maar blijft het wel vreemd dat bij mijn 740 bij 1200rpm begon te spacen, en bij normaal stationair niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 00:30 ]

• PWM
  • Niet online
We hebben net de 940 2.0 Turbo gekocht :) Wat drinkt hij eigenlijk 95 of 98? Meestal moesten die turbo motoren toch 98 hebben?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:22:
[...]

Wat tank je? En gaan de gaskleppen wel volledig dicht? Bij mijn ex-740 had ik namelijk ook in het begin dat ie af en toe begon te nadieselen, maar dat kwam door een kapot palletje die het versneld stationair toerental regelde. Hierdoor bleef ie wel eens stationair op 1200rpm staan, en als je 'm dan uitzette begon ie te nadieselen als een gek :D Maar als ik het gas wat sneller losliet liep die weer normaal stationair en was er niks aan de hand.
Weet overigens niet meer helemaal zeker hoe dat hele systeem werkte, en of 'ie nou wel of niet de gasklep open hield. Was nogal een ingewikkelde carb zeg maar :X Gelukkig makkelijk kunnen fixen.

-edit: hmm, stom, lijkt me sterk dat de gaskleppen volledig dicht moeten zijn, dan zou ie niet meer lopen :+ Maar blijft het wel vreemd dat bij mijn 740 bij 1200rpm begon te spacen, en bij normaal stationair niet.
Ik tank gewoon Euro98 met lood vervanger (aan de pomp jaja) hij loopt nu redelijk stationair maar alsnog iets tehard (stationair schroefjes staan volledig in en gasgeefkabelding kan niet verder naar binnen :/

Als ik hem met de hand volledig terug druk gaat die niet bepaald langzamer lopen, palletjes lijkt me dus niet

Edit: als ik handmatig hem iets terugdruk gaat die wel langzamer...morgen dus nog maar een paar veertjes monteren of alsnog iets aanpassen..

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 28-11-2009 23:21 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hij mag op 95, maar ik zou er gewoon 98 in gooien. Dan rijdt zo'n ding echt een stuk beter vind ik. :)

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PWM schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:47:
We hebben net de 940 2.0 Turbo gekocht :) Wat drinkt hij eigenlijk 95 of 98? Meestal moesten die turbo motoren toch 98 hebben?
Die lopen meestal idd beter op 98 ja, 95 kan ook maar als je wat wat veel gas geeft kan ie raar gaan doen. :P

• PWM
  • Niet online
Dank, 98 it is :)

Het is ene B200 FT blok. Die schijnen wel heel erg makkelijk te kietelen zijn. Meer mensen hier de turbodruk verhoogd?

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:53:
988? Een 940 met 8 deuren en een 8-cilinder? :+
Bijna:
744 Turbo Intercooler
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/Afb0194.jpg

En een 244 GL D6

:)

Voor de D6 ben ik op zoek naar wat meer info:
Volgens de verkoper komt er geen brandstof aan bij de motor. Dus mogelijk in-tank-pomp stuk, brandstof leiding verstopt, of toch ernstiger: dieselpomp of injectors stuk.
Ook moet er een nieuwe achterdemper op.

[ Voor 8% gewijzigd door DopdeDouwer op 29-11-2009 14:39 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De nieuwe C30 staat bij de dealers. In Enschede hebben ze er eentje staan in titanium grijs. Ik vind de facelift wel erg geslaagd
http://twitpic.com/rbh69

PSN: Shiver23

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, gisteren een 2 liter sport C30, gitzwart met r design kit gezien, en mee gereden. Prachtbak. _O_

Kreeg alleen niet de kans om foto's te maken en de halve auto was nog voorzien van witte folie. :P

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 08:41

ppFreddy

gewoon Frederik

bah, gisteren m'n winterwielen opgelegd (16" Cygnus met 205/55/16 Uniroyal winterbanden ipv de 17" Serapis)
Bij lage snelheid hoor ik een vreemd ritmisch geluid nu, en bij het remmen voel ik een lichte trilling in het rempedaal. Bij hogere snelheden veranderd het geluid in iets dat ik niet echt kan beschrijven.
Ik kon echter niet anders dan ermee rijden want ik moest naar klanten (300km gereden)
Auto rijdt echter wel perfect, geen trillingen, stuur trekt niet, auto blijft mooi rechtuit rijden met stuur los, perfecte grip.
Iemand een idee? :s

edit: oja, bij het plaatsen van de achterste wielen merkte ik dit op aan beide zijden: (rubbers bovenaan de schokdempers)
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/auto/kapotte_rubbers.jpg
Heeft volgens mij weinig met bovenstaand probleem te maken, maar dat worden waarschijnlijk nieuwe schokdempers vrees ik?

[ Voor 23% gewijzigd door ppFreddy op 29-11-2009 16:18 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Winterbanden hebben altijd wat meer herrie dan andere banden is mijn ervaring, maar hoe heb je ze opgeslagen ? Kan een lichte vervorming zijn wat toch wat trillingen kan veroorzaken. Zit er niet toevallig nog een halve kuub modder in 1 velg oid ? :P

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Velgen zijn volledig gereinigd toen ze eraf gingen in het voorjaar (lagen toen nog zomerbanden op, nu liggen er dus winterbanden op)
Ik heb ze plat op elkaar gelegd om geen vlakke kant te krijgen op de banden.
Wat is eigenlijk de beste druk voor winterbanden? Ik heb er 2.4 bar op gezet...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:37:
[...]

Bijna:
744 Turbo Intercooler
[afbeelding]

En een 244 GL D6

:)

Voor de D6 ben ik op zoek naar wat meer info:
Volgens de verkoper komt er geen brandstof aan bij de motor. Dus mogelijk in-tank-pomp stuk, brandstof leiding verstopt, of toch ernstiger: dieselpomp of injectors stuk.
Ook moet er een nieuwe achterdemper op.
Heb je 1 van de 2 gekocht? :P

Als er geen brandstof meer bij de motor komt kan er wel eens wat ernstigers zijn. Een brandstofpompje heb je zo vervangen, dus als je een auto wil verkopen vervang je dat gewoon. Aka: de verkoper zal wel meer ervan weten maar doet alsof 'ie dom is. :+ Dieselpomp vervangen is niet duur als je dat zelf kan doen. Heb je daar geen kennis van, dan is het wel duur want je moet niet alleen de pomp vervangen maar ook nog eens de achterste distributieriem (zo'n diesel heeft 2 distributieriemen: eentje voorop en eentje achterop). En dat is een klotekarwei (dan druk ik me voorzichtig uit). In ieder geval lang niet zo makkelijk als een distributieriem vervangen bij een benzine-blok. :P Injectors heeft zo'n diesel niet natuurlijk. :+

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nee, die auto staat voor de lol op een trailer achter zijn auto :+

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

TKing schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:58:
[...]

Nee, die auto staat voor de lol op een trailer achter zijn auto :+
decoratie enzo :9

• DopdeDouwer
  • Niet online
Die 744 heeft een vriend van me gekocht, is inderdaad meegekomen op de trailer komt een leuk motortje in (B204FT voor de kenners).
Als er geen brandstof meer bij de motor komt kan er wel eens wat ernstigers zijn. Een brandstofpompje heb je zo vervangen, dus als je een auto wil verkopen vervang je dat gewoon. Aka: de verkoper zal wel meer ervan weten maar doet alsof 'ie dom is. :+ Dieselpomp vervangen is niet duur als je dat zelf kan doen. Heb je daar geen kennis van, dan is het wel duur want je moet niet alleen de pomp vervangen maar ook nog eens de achterste distributieriem (zo'n diesel heeft 2 distributieriemen: eentje voorop en eentje achterop). En dat is een klotekarwei (dan druk ik me voorzichtig uit). In ieder geval lang niet zo makkelijk als een distributieriem vervangen bij een benzine-blok. :P Injectors heeft zo'n diesel niet natuurlijk. :+
De 244 wilde ikzelf/ mijn broertje kopen. Ik tussen heb ik elders meer info gevonden. Er is geen in-tank-pomp bij een volvo diesel. Het kan zijn dat de leiding lek is en de dieselpomp(met geintegreerde aanzuigpomp) lucht zuigt.
Maar inderdaad denk ik dat de verkoper niet zo eerlijk is en andere zaken probeert te verbloemen.
Injectors --> ik bedoelde natuurlijk verstuivers.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ppFreddy schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:51:
Velgen zijn volledig gereinigd toen ze eraf gingen in het voorjaar (lagen toen nog zomerbanden op, nu liggen er dus winterbanden op)
Ik heb ze plat op elkaar gelegd om geen vlakke kant te krijgen op de banden.
Wat is eigenlijk de beste druk voor winterbanden? Ik heb er 2.4 bar op gezet...
Je kan ze eens laten balanceren aan de auto, denk dat er dan wel n kleine onbalans te vinden is.

Iemand nog interesse in een set 16" Hydra velgen ? Zit wel corrosie aan, dus moeten wel 'n keer gestraald worden als je ze echt mooi wil hebben.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:58:
[...]

Die 744 heeft een vriend van me gekocht, is inderdaad meegekomen op de trailer komt een leuk motortje in (B204FT voor de kenners).

[...]

De 244 wilde ikzelf/ mijn broertje kopen. Ik tussen heb ik elders meer info gevonden. Er is geen in-tank-pomp bij een volvo diesel. Het kan zijn dat de leiding lek is en de dieselpomp(met geintegreerde aanzuigpomp) lucht zuigt.
Maar inderdaad denk ik dat de verkoper niet zo eerlijk is en andere zaken probeert te verbloemen.
Injectors --> ik bedoelde natuurlijk verstuivers.
Mjaah verstuivers zijn de hoofdprijs niet, en bij een startpoging met slechte verstuivers gaat dat blok wel op den duur lopen. Niet altijd even mooi en wellicht met veel rook en met 1-2 cilinders minder maar het draait wel. :P Ik denk dat er meer mee aan de hand is, dus lekker laten staan. :P

Volvotips.com

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Over het geluid bij m'n winterbanden begin ik me al wat minder zorgen te maken na het lezen van een topic op Volvo Forum :-)

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:44:
[...]

Mjaah verstuivers zijn de hoofdprijs niet, en bij een startpoging met slechte verstuivers gaat dat blok wel op den duur lopen. Niet altijd even mooi en wellicht met veel rook en met 1-2 cilinders minder maar het draait wel. :P Ik denk dat er meer mee aan de hand is, dus lekker laten staan. :P
Ik twijffel nog een beetje, de carrosserie was nog heel goed; alleen nieuwe wielbakken nodig geen APK dingen.
Wat zou een goede D6 (D24)motor kosten, of een complete 740 turbo diesel?

[ Voor 7% gewijzigd door DopdeDouwer op 30-11-2009 10:21 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:09:
[...]

Ik twijffel nog een beetje, de carrosserie was nog heel goed; alleen nieuwe wielbakken nodig geen APK dingen.
Wat zou een goede D6 (D24)motor kosten, of een complete 740 turbo diesel?
Zo'n turbodiesel "zomaar eventjes" inbouwen gaat niet: de hellingshoek van een niet-turbo is heel anders dan die van een turbodiesel. Oftewel: je moet een hoop aanpassen wil je 't laten passen en werken. :+

Als je zeker ervan wil zijn dat die diesel perfect is, laat je het blok gewoon reviseren. :) Dan ben je voor ca 1200 Euro ex BTW klaar, maar dan is 'ie beter dan nieuw! 8) Die van mij is ook 1 ton geleden gereviseerd (al was het niet eens echt nodig, maar de 1e eigenaar was nogal een dwangneuroot zeg maar). :P Een goed blok krijg je wel voor 400 ofzo gevonden. Of je legt er gewoon een benzine-blok in met LPG-installatie. :P

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:22:
[...]

Zo'n turbodiesel "zomaar eventjes" inbouwen gaat niet: de hellingshoek van een niet-turbo is heel anders dan die van een turbodiesel. Oftewel: je moet een hoop aanpassen wil je 't laten passen en werken. :+
Dat weet ik, maar dat moet op termijn toch gaan gebeuren want volgens mij is een ongeblazen niet vooruit te branden. Er is ook een makkelijke manier: de carterpannen verwisselen en de zelfde hellingshoek aanhouden (moet me nog wat verder inlezen).

• PWM
  • Niet online
Zo, de eergister aangekochte, in showroom staat verkerende Volvo 940 heeft het precies 2 dagen volgehouden. Na 3 ton en 15 jaar in Veenendaal te hebben rondgereden (althans, daar gekocht), waren 2 nachten in Amsterdam genoeg om een kras door de lak te hebben, van voor tot achter en 1 op de moterkap.

Veenendaal heeft geen capuchons en bontkraagjes, Amsterdam wel :/

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:58:
[...]
Dat weet ik, maar dat moet op termijn toch gaan gebeuren want volgens mij is een ongeblazen niet vooruit te branden. Er is ook een makkelijke manier: de carterpannen verwisselen en de zelfde hellingshoek aanhouden (moet me nog wat verder inlezen).
Een makkelijk werkje is het helaas niet, de meesten bestempelen het dan ook als "project". :+ Ik vind de diesels fijn, maar mocht bij mij de diesel het ooit begeven dan lepel ik er gewoon een normaal blok in en gooi ik er LPG in. :P Waarom? Makkelijker en sneller dan zo'n diesel helemaal te fixen en om te bouwen. :P Nou ja: een complete revisie van het eigen blok is dan het makkelijkst, maar ook het duurst. :+
PWM schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:22:
Zo, de eergister aangekochte, in showroom staat verkerende Volvo 940 heeft het precies 2 dagen volgehouden. Na 3 ton en 15 jaar in Veenendaal te hebben rondgereden (althans, daar gekocht), waren 2 nachten in Amsterdam genoeg om een kras door de lak te hebben, van voor tot achter en 1 op de moterkap.

Wat ontzettend balen! :( :( Tijd om 220 op auto's te zetten, dat zal ze wel leren!

Oja: ik heb een 740 Estate gekocht op grijs kenteken. Moet nog wel een nieuwe APK enzo op, en het interieur is 1 grote teringbende maar het ding is van 1986 en ik krijg er een net interieur bij. :P Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet. :P Sowieso heel het huidige interieur eruit strippen en vervolgens from scratch opnieuw beginnen met dat nieuwe interieur. Want nu ziet de auto er niet al te best uit. :+ Motorkap is ook gaar maar een nieuwe is niet duur en even laten spuiten is ook niet duur. :P Verder zitten er krasjes en deukjes her en der, maar het is natuurlijk geen nieuwe. :)

En dit weekend koop ik wellicht nog een 940. :X Die wil ik waarschijnlijk in gaan zetten als winterbak ipv de 240 want dat zout etc in de winter vreet er te hard in vrees ik. Nu is de auto nog keihard namelijk en dat wil ik graag zo houden. :) Dus 1 van de 2 (740 en 940 dus) zal blijven en de ander zal ik opknappen en daarna weer verpatsen. :+ Volvo-hobbies: O+

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

PWM schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:22:

En de mensheid is weer eens in mijn aanzien gedaald :/

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, stelletje fuckers, blijf toch van elkaars spullen af, en als je jaloers bent reageer het dan niet af... :/

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Jaloers op een 940? Lijkt me sterk dat vandaaltjes dat zouden zijn. 940 liefhebbers zijn meer een ander type zeg maar. :+

Lijkt me gewoon een gevalletje van willekeurig vandalisme. Is wel heel kloten. Mijn eerste auto (Charade) had na 2 weken een kras van 3 meter aan de zijkant omdat ik op "iemands parkeerplaats" had geparkeerd (was gewoon straat, maar wel met weinig parkeerruimte). En ondanks dat de auto maar 1500 euro was, deed t wel zeer. Je wordt er iedere dag ook weer aan herinnerd.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 240 Turbo is probleemloos door de APK heen gekomen! 8) En dat bij een onafhankelijke RDW-keurder. :P Volgens hem viel het wel mee met de roest, alleen een stukje dorpel is adviespunt maar zo heel erg vond 'ie het ook weer niet. :P

Nu nog een koper zien te vinden. :+ En straks de 740 uit 1986 ophalen. :)

Volvotips.com

• Dentheman
  • Laatst online: 18-12 17:31

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:40:
De 240 Turbo is probleemloos door de APK heen gekomen! 8) En dat bij een onafhankelijke RDW-keurder. :P Volgens hem viel het wel mee met de roest, alleen een stukje dorpel is adviespunt maar zo heel erg vond 'ie het ook weer niet. :P

zoek jij niet nog steelies voor onder je 244? O-) Of één van je wintergebakjes :+

Zie ondertitel

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Bart-Willem schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:40:

Die 240 is als ik het goed heb een US spec 240 met B21FT uit '83? Heeft die de intercooler kit? (geïntroduceerd in '83 in de US) Die met intercooler heeft 165pk, de gewone heeft 127pk als ik het goed heb...

Lijkt me wel een beest van een Volvo met zoveel pk's onder de kap 8)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:46:
[...]

zoek jij niet nog steelies voor onder je 244? O-) Of één van je wintergebakjes :+
Ik heb nog 4 setjes liggen momenteel. :X Maar raak je er echt niet van af? :? Als ik zo'n set op een forum of Marktplaats gooi dan ben ik er meestal binnen een week of 2 van af. :P
ppFreddy schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:16:
[...]

Die 240 is als ik het goed heb een US spec 240 met B21FT uit '83? Heeft die de intercooler kit? (geïntroduceerd in '83 in de US) Die met intercooler heeft 165pk, de gewone heeft 127pk als ik het goed heb...

Lijkt me wel een beest van een Volvo met zoveel pk's onder de kap 8)
Volgens ET heeft 'ie gewoon 155pk ongeveer. Maar zo'n kat haalt wel wat vermogen weg. :/ Intercooler zit er niet op, maar schijnt gemakkelijk te monteren te zijn. :P Het is gewoon een B21FT dus met lagere compressie, lambda sonde en katalysator. :P Ding gaat verder als een raket, dus vermogen zit er wel genoeg in. :+

Kopen? :+ Nu met nieuwe ontsteking en 1 jaar APK! 8)

De 740 is opgehaald trouwens, maar helaas begaf de dynamo het op de terugweg (ik had er wel nog een nieuwe accu in gezet voordat we weg reden, maar die was na 70km wel leeg gereden). De terugreis was nog een heel avontuur dus. :/ Mede omdat de sleepkabel ineens brak op het einde van de snelweg. :X Fijn, daar sta je dan met een auto waar de alarmlichten het niet meer van doen. :') Die auto heeft nu al een bijsmaakje. :/ Hij reed (toen 'ie nog reed) verder prima, maar zo'n dynamo die het begeeft is niet tof, zeker niet in de regen. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 03-12-2009 01:34 ]

Volvotips.com

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op donderdag 03 december 2009 @ 01:33:
[...]

Ik heb nog 4 setjes liggen momenteel. :X Maar raak je er echt niet van af? :? Als ik zo'n set op een forum of Marktplaats gooi dan ben ik er meestal binnen een week of 2 van af. :P
Heb ze er een half jaar niet opgehad. Het is nu trouwens ook het seizoen om die rubberen matten op internet te zetten :+

Banden staan nu voor een appel & een ei te koop btw :+ Ik kan de ruimte in de schuur wel beter gebruiken :)

Zie ondertitel

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Bart-Willem schreef op donderdag 03 december 2009 @ 01:33:
[...]
Kopen? :+ Nu met nieuwe ontsteking en 1 jaar APK! 8)
Gast, zwijg gewoon :9 het kriebelt veel te hard :X Ik zou zo'n bak echt wel zien zitten. Probleem is dat ik volgend jaar een huis ga kopen en ik niet weet wat zo'n Volvo me aan invoertaks kost (ik ben Belg weet je :9) en aan verzekering enzo...
Tot ik een eigen huis heb, heb ik trouwens nauwelijks plaats ervoor... Mijn V50 slaapt nu al op de oprit tussen de Volvo's van m'n ouders :p
Als je nog een jaartje wacht: direct 8)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:58:
[...]

Heb ze er een half jaar niet opgehad. Het is nu trouwens ook het seizoen om die rubberen matten op internet te zetten :+

Banden staan nu voor een appel & een ei te koop btw :+ Ik kan de ruimte in de schuur wel beter gebruiken :)
Ik was mijn wintermattenset voor 50 bucks kwijt geraakt, een setje banden levert altijd wel 100-120 Euro op. :P En da's ook cheap. :P
ppFreddy schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:31:
[...]

Gast, zwijg gewoon :9 het kriebelt veel te hard :X Ik zou zo'n bak echt wel zien zitten. Probleem is dat ik volgend jaar een huis ga kopen en ik niet weet wat zo'n Volvo me aan invoertaks kost (ik ben Belg weet je :9) en aan verzekering enzo...
Tot ik een eigen huis heb, heb ik trouwens nauwelijks plaats ervoor... Mijn V50 slaapt nu al op de oprit tussen de Volvo's van m'n ouders :p
Als je nog een jaartje wacht: direct 8)
Invoeren zal wel meevallen, aangezien 'ie gewoon een Nederlands kenteken heeft. Da's dus vrij gemakkelijk. :) En de auto is nog 100% origineel, wat ook belangrijk is voor de schouwing bij jullie. :P

Volvotips.com

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dentheman schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:46:
[...]

Hoeveel inch zijn ze?

• PWM
  • Niet online
En als de bovenbuurman ze niet hoeft: Passen ze ook onder een 740 Sedan :)

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Bart-Willem schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:54:
Invoeren zal wel meevallen, aangezien 'ie gewoon een Nederlands kenteken heeft. Da's dus vrij gemakkelijk. :) En de auto is nog 100% origineel, wat ook belangrijk is voor de schouwing bij jullie. :P
Heb mezelf daarnet even snel zitten inlezen over het invoeren van auto's. Is blijkbaar niet zo moeilijk en kost bijna niks extra...
Kriebelt echt om die bak te kopen hoor... Maar de 240 D6 van mijn pa z'n nonkel heb ik binnenkort misschien ook kans voor om te kopen voor weinig...
En de plaats ontbreekt me momenteel... (Volgend jaar koop ik een huis en zorg bij de renovatie voor een dubbele garage :+ )

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

185 R14 94R dus 'maar' 14 inch. De steek is 108x5 als ik het goed heb...

Zie ondertitel

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dentheman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:35:
185 R14 94R dus 'maar' 14 inch. De steek is 108x5 als ik het goed heb...
ddat laatste zal ongtwijfeld maar ikben op zoek naar15 inch.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:39:
En als de bovenbuurman ze niet hoeft: Passen ze ook onder een 740 Sedan :)
Die dingen zullen daar gewoon onder passen, tenzij je de vrij zeldzame 15-inch remschijven onder je 740 hebt zitten. :P Maar zo ver ik kon zien is die 740 100% gelijk (op de automaatbak na) als de welbekende 740 die ik had en hier met meerdere GoT'ters gedeeld is. :P En daar zat ook gewoon 14 inch onder. :P

Volvotips.com

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Ik had al een tijdje het idee dat m'n centerspeaker weinig geluid meer produceerde. Vandaag zo goed en kwaad als het ging de kap eraf gehaald (hij is hierbij helaas wat beschadigd; gelukkig onzichtbaar als hij gemonteerd zit) en het internet afgestruind naar een vervanger.
Schijnbaar kost een nieuwe bij de dealer €200,-+ en bij de halfords is een setje te koop voor €30,- die past. Gelukkig was het koopzondag en na wat geëikel (klote voorruit) met een schroevendraaier de speaker uitgewisseld. Afdekkap terug en het klinkt weer naar behoren.

Normaal gesproken heb ik het liefst origineel, maar als dat verschil €185,- is... en dan erbij hoeft die centerspeaker sowieso niet van topkwaliteit te zijn aangezien daar sowieso maar weinig geluid uit komt :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat voor meuk speaker heb je dan voor 30 euro? :P

En je vergeet 1 ding, foto's! :+

• tozzke

tozzke

aka tozzert

uit de centerspeaker komt sowieso maar weinig (en zacht) geluid, dus heel duur hoeft het sowieso niet te zijn.

en die set van de halfords wordt vaker gebruikt omdat dat een van de weinige speakers is die ivm de hoogte past.

oud fotootje (waar o.a. de center op staat :+):
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/IMG_1503_1_600.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb jij de pro line audio? :o

Jij jij.... heiligen schennis. :o

Daar duw je toch geen halfiets rotzooi in! :+

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:02
Ehm, bij mij komt er toch wel een behoorlijk volume uit, ook bas. zoveel zelfs dat het kapje soms irritant meettrilt, daar moet ik nog iets op verzinnen.
Heb em wel altijd op ProLogic staan, omdat dat gewoon het mooist klinkt.
(Heb overigens dezelfde kleur, type auto en dash als tozzke :> )

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Joopieboy schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:10:
Heb jij de pro line audio? :o

Jij jij.... heiligen schennis. :o

Daar duw je toch geen halfiets rotzooi in! :+
Heb jij een Renault?

Jij jij.... heiligschennis :o

Daarmee kom je toch niet aan in een Volvo-topic :+

Pagina: 1 ... 30 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.