DopdeDouwer schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:58:
[...]
Dat weet ik, maar dat moet op termijn toch gaan gebeuren want volgens mij is een ongeblazen niet vooruit te branden. Er is ook een makkelijke manier: de carterpannen verwisselen en de zelfde hellingshoek aanhouden (moet me nog wat verder inlezen).
Een makkelijk werkje is het helaas niet, de meesten bestempelen het dan ook als "project".

Ik vind de diesels fijn, maar mocht bij mij de diesel het ooit begeven dan lepel ik er gewoon een normaal blok in en gooi ik er LPG in.

Waarom? Makkelijker en sneller dan zo'n diesel helemaal te fixen en om te bouwen.

Nou ja: een complete revisie van het eigen blok is dan het makkelijkst, maar ook het duurst.

PWM schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:22:
Zo, de eergister aangekochte, in showroom staat verkerende Volvo 940 heeft het precies 2 dagen volgehouden. Na 3 ton en 15 jaar in Veenendaal te hebben rondgereden (althans, daar gekocht), waren 2 nachten in Amsterdam genoeg om een kras door de lak te hebben, van voor tot achter en 1 op de moterkap.
Veenendaal heeft geen capuchons en bontkraagjes, Amsterdam wel

Wat ontzettend balen!

Tijd om 220 op auto's te zetten, dat zal ze wel leren!
Oja: ik heb een 740 Estate gekocht op grijs kenteken. Moet nog wel een nieuwe APK enzo op, en het interieur is 1 grote teringbende maar het ding is van 1986 en ik krijg er een net interieur bij.

Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet.

Sowieso heel het huidige interieur eruit strippen en vervolgens from scratch opnieuw beginnen met dat nieuwe interieur. Want nu ziet de auto er niet al te best uit.

Motorkap is ook gaar maar een nieuwe is niet duur en even laten spuiten is ook niet duur.

Verder zitten er krasjes en deukjes her en der, maar het is natuurlijk geen nieuwe.
En dit weekend koop ik wellicht nog een 940.

Die wil ik waarschijnlijk in gaan zetten als winterbak ipv de 240 want dat zout etc in de winter vreet er te hard in vrees ik. Nu is de auto nog keihard namelijk en dat wil ik graag zo houden.

Dus 1 van de 2 (740 en 940 dus) zal blijven en de ander zal ik opknappen en daarna weer verpatsen.

Volvo-hobbies: