Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste
Acties:
  • 166.532 views

Onderwerpen

Verwijderd

Youk schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:26:
@Pinda: als die persoon een rode jas aan had en er nog iemand bij stond met een donkere trui aan, dan was ik dat, was al ver tegen het einde van de beurs aan, ben daarna richting thuis vertrokken.
Zou goed kunnen! Zal zo rond 16:00 zijn geweest.
Bart-Willem schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:22:
[...]

Wie wat waar? :+ Ik heb je niet voorbij zien hobbelen? :P
Was meer rennen aangezien we behoorlijk laat aankwamen :+ En dan ook nog eens op 16:30 al horen dat het afbreken kan beginnen... Toen werd het al tijd om de zwarte 850 GLT (met tv op de passagiersstoel waar je je eigen 850 kon samenstellen :D) uit de hal te rijden en richting huis te gaan.

Was wel jammer dat het inderdaad minder druk was dan vorig jaar. Maar vorig jaar was het ook een maand vroeger en een stuk mooier weer, dat zal ook wel helpen.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Bart-Willem schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:01:
Hadden jullie kofferbak-verkoop dan ofzo? :P En zelf nog naar binnen geweest?

Kraats was makkelijk te herkennen aan z'n Tweakers-polo! 8) :D
Nee, Youk heeft al eerder gezegd een spiegel nodig te hebben, dus wilde hij onderweg van de beurs naar huis even bij ons een spiegeltje komen halen ;) Mijn pa had trouwens wel 4 deuren in de kofferbak liggen met de hoop die te verkopen op de beurs (papiertje op de zijruiten achter en gewoon op het parkeerterrein neerzetten :P ) Ik ben zelf niet geweest omdat ik moest werken zaterdag en zondag geen zin had :P

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:45

ppFreddy

gewoon Frederik

gisteren even rond de 240 van een nonkel van mijn pa gewandeld.
Wat heeft die 6 cilinder diesel een prachtig geluid! _O_
Auto is 24 jaar oud, niks geroest, geen schrammetje aan. Enige schade die eraan is, is een kapotte koplamp door een steen enkele dagen geleden.
Nog nooit problemen mee gehad, nooit kosten aan gehad behalve gloeibougies eens vervangen.
Even de motorkap opengetrokken, ongelofelijk hoeveel ruimte daaronder is als je dat vergelijkt met een moderne auto. In die 240 zit er gewoon aan de zijkanten een batterij, enkele vloeistofreservoirs en in het midden een motor, met gigantisch veel ruimte rondom.
Was echt _O_
Ik heb gezegd als ie er ooit vanaf wil dat ik hem wel wil voor erbij :9

edit: kleur was een soort van donkerblauw.

Iemand wat meer info over die motor? Even snel gezocht, en het enige dat kon vinden was dat een 2.4 liter 6-cilinder is die van VW komt. 89pk sterk. Klopt dat?

[ Voor 12% gewijzigd door ppFreddy op 25-10-2009 22:03 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Je moet bij die diesels wel oppassen voor oververhitting. Dat zijn gewoon VW Transporter dieselmotoren met 2 extra cilinders (als ik het goed heb), maar ze hebben de koeling daar niet op aangepast :X

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat van die koeling is een dik broodje aap. :P Het klopt dat ze koelproblemen hebben, maar absoluut niet in de Volvo. Wel in de VW LT-busjes omdat het blok daar een beetje onderin weggemoffeld is (lekker dik ingepakt) met een veels te klein radiateurtje. :P Door het kleine motorcompartiment en belabberde radiateur kon de motor in zo'n LT zijn hitte nooit kwijt. :P Je hebt ook een 2-liter 4-cilinder maar dat is hetzelfde VW-blok waar 2 cilinders afgehakt zijn (de D24 was er ook eerder dan de D20). De D20 kom je echter zelden tegen in de 240's maar zijn wel daadwerkelijk geleverd in de landen met fiscale pk's (met name Italië en ook wel wat in België) maar die dingen zijn dan zo zwak dat ze volgens mij nauwelijks verkocht waren. Ik ben er dan ook nog nooit 1 tegen gekomen. :+

Koelingsproblemen heb ik nooit gezien bij de diesels, zelfs met mijn 3-traps automaat heb ik nooit koelproblemen of wat dan ook. :P In de VW is het dan ook een regelrechte flop geweest, maar in de Volvo's dus niet. Sterker nog: onze monteur had er 1 en die had uiteindelijk meer dan een miljoen gelopen (zonder revisie en al helemaal niet met hoge onderhoudskosten) en toen is de auto maar verkocht. :+ De ouders van een goede vriend van hadden ook ooit zo'n 245 diesel en dat ding hadden ze met 7 ton op de teller maar een keer verkocht toen bleek dat ze liever in hun 850 T5R reden. :P Het beestje rijdt nu nog steeds ergens rond. :)

In NL zie je de diesels eigenlijk zelden, maar in België rijden ze nog volop heb ik 't idee. Tenminste: alle klanten bij ons met diesels zijn eigenlijk vooral Belgen. :P Sommige klanten hebben er zelfs 2. :)

Ik ben ook zeer te spreken over m'n 244 met die D24 (ding komt trouwens ook uit België) Eigenlijk de beste auto die ik ooit gekocht heb: niet al te duur in aanschaf, rijdt prima en echt nooit problemen! :o Ook nauwelijks flinke kosten gehad, behalve 2 remklauwen achter (maar dat zijn de kosten eigenlijk ook niet echt). En dat terwijl ik er behoorlijk veel km's mee maak. :P 1 groot nadeel: ze zijn echt enorm traag. :X Vandaar dat ze datzelfde blok sinds de 740 maar voorzien hebben van een turbo. Het blok is trouwens zo goed als ongewijzigd gebruikt tot in de laatste 940 (tot circa 1996 dus).

[ Voor 58% gewijzigd door Bart-Willem op 25-10-2009 22:29 ]

Volvotips.com

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Hmm, dus die 240 zou een goeie koop zijn dan?
Lijkt me echt een super bak voor "erbij".
Dus de motor is inderdaad een D24 VAG? Hoeveel paardjes trappelen daarin om dat oorgasmische geluid te krijgen? :D
(niet dat de pk's er echt toe doen, zo een rijdend flatgebouw is om te cruisen, niet om snel weg te zijn aan de lichten)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op zich kan je er geen buil aan vallen (wel zijn ze vrij gevoelig voor op tijd olie wisselen, maar dat merk je gauw genoeg). De gloei-elementjes zijn niet gek duur en gemakkelijk te vervangen. :P Tip: gooi er Millers XFE-olie in als je er 1 koopt, dan rookt 'ie een stuk minder en loopt 'ie net wat soepeler! 8) Een slechte diesel herken je gewoon aan teveel rook. Ze roken sowieso flink net na het starten maar is normaal gesproken vrij snel weg. Het is inderdaad een auto waar je niet 120 mee moet gaan knallen want de top van een automaat-diesel houdt bij 140 wel op (de handbak kent een top van 160 maar is natuurlijk verder ook behoorlijk traag, logisch met nog geen 90pk). Het rijdt wel lekker rustig want zo'n diesel maakt natuurlijk weinig toeren. :)

Wat beursaanwinsten! :P

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/fyoqbt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/w2289d.jpg

Verder nog gekauft:
- schaalmodel 740 sedan, exact zoals ik (en m'n medetweakers hier :P ) had in 1:25;
- idem als bovenstaande, maar dan 1:60 ofzo (klein ding iig);
- kleine 244 schaalmodel;
- een stenen 2-deurs Amazon;
- kleine 850 estate;
- dashboardkastje met slotje voor een oud type 240 (had alleen het slotje nodig eigenlijk);
- gordel/handrembehuizing 240 in het zwart (heb eigenlijk beige nodig, maar ding spuit ik wel over ofzo);
- boek van Volvo Nederland met daarin alle stationwagens (gekocht bij onze vrienden van Sweden Parts voor een symbolisch bedragje). :)

Wat ik met die modelauto's doe weet ik eigenlijk niet, die dingen koop ik altijd wel als ik ze zie, maar tot nu toe zitten ze maar stof te verzamelen bovenop een kast in de hal. :+ Ach ja, ik heb nu wel elke auto die ik gehad heb als schaalmodel. Alleen een 245 en V70 ontbreekt nog. :P

Volvotips.com

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Mooi, nu nog wachten tot nonkel de auto wegdoet :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12 17:08
Waren er nog TGB's aanwezig op de beurs?

Afgelopen vrijdag is de mijnes eindelijk APK goedgekeurd *O*
Door de Mercedes dealer :P

[ Voor 17% gewijzigd door MewBie op 25-10-2009 23:28 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb er maar 1 zien staan, een witte uit Duitsland. :P En die stond buiten naast de auto waar wij mee waren (op de parkeerplaats van de standhouders). :P

[ Voor 48% gewijzigd door Bart-Willem op 25-10-2009 23:30 ]

Volvotips.com

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:25:
Waren er nog TGB's aanwezig op de beurs?

Afgelopen vrijdag is de mijnes eindelijk APK goedgekeurd *O*
Door de Mercedes dealer :P
Congrats :D mijn tgb heeft goed gewerkt bij de verhuizing hier. Gisteravond met de regen ffe wat rotondes gepakt....in de 3 en een beetje gas bij >:)

Asus Zenbook i7 256gb

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-12 19:16

Youk

Volvo For Life

Heb zelf niet zo veel meegenomen van de beurs.

Eerst wat stickertjes meegenomen van volvoforum.nl Moose-power :P

Dan nog een deurklink voor mijn 144 gescoord in een grabbelbak, kon er maar 3 terugvinden, de 4e komt nog wel een keer boven water.

En bij scandcar heb ik zo'n sleuteltje meegenomen om ringetjes te monteren (voor de slinger van de ramen, weet niet hoe het ding noemt) en een leren hoes voor het stuur. Dat heb ik dan wel bij Jef gekocht, BW jij was toen zelf even op wandel, daarom ben ik later nog even terug gekomen.

Deze ochtend nog iets leuks gaan halen. Mijn nieuwe wagen. Een cream-yellow T5R sedan, in spiksplinternieuwe staat. Wagen heeft nog geen enkele kilometer gelopen. Hier enkele pics (niet van de mijne, maar gelijkaardig):
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a260/lowenhart/DSC_4675.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a260/lowenhart/DSC_4695.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a260/lowenhart/79501i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a260/lowenhart/79501l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a260/lowenhart/79501k.jpg

:+ :+ :+

Had deze op de beurs ook zien staan, maar heb er nu toch 2 tientjes minder voor moeten betalen.

Volvo Classic Club Belgium

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nice! Op de beurs waren die dingen best duur ja (die kraam die eigenlijk alleen maar die 850's had vragen sowieso de hoofdprijs). Waar heb je 'm nu vandaan, bij Wilpac gehaald ofzo? :P

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hij klopt niet! Er zit geen motorkap-openhoudsteun in de echte :+

• Youk

Youk

Volvo For Life

Blijft wel staan zonder die steun hoor, maar de klep is toch aardig zwaar, dus het minste tikje de motorklap valt dicht.

Dakraam is normaal gezien ook glas, maar voor de rest is deze toch echt wel de beste benadering die ik al ooit gezien heb. In de toekomst ga ik ook nog de break erbij halen. En normaal gezien komen er ook nog versies van de BTCC sedan en break. Die wil ik dan ook nog wel hebben.

Heb deze trouwens hier gehaald: http://www.miniaturendekimpe.be/ Staat op markten en beurzen, maar heb deze bij hem thuis kunnen afhalen. Op afspraak geen enkel probleem. Deze ochtend een telefoontje en een half uur later stond ik aan zijn deur. Zeer vriendelijke man, geeft nog een woordje uitleg. Je mag eerst het model even bestuderen en als het je niet aanstaat, geen enkel probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Youk op 26-10-2009 15:24 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Youk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:37:
Heb zelf niet zo veel meegenomen van de beurs.

Eerst wat stickertjes meegenomen van volvoforum.nl Moose-power :P

Dan nog een deurklink voor mijn 144 gescoord in een grabbelbak, kon er maar 3 terugvinden, de 4e komt nog wel een keer boven water.

En bij scandcar heb ik zo'n sleuteltje meegenomen om ringetjes te monteren (voor de slinger van de ramen, weet niet hoe het ding noemt) en een leren hoes voor het stuur. Dat heb ik dan wel bij Jef gekocht, BW jij was toen zelf even op wandel, daarom ben ik later nog even terug gekomen.

Deze ochtend nog iets leuks gaan halen. Mijn nieuwe wagen. Een cream-yellow T5R sedan, in spiksplinternieuwe staat. Wagen heeft nog geen enkele kilometer gelopen. Hier enkele pics (niet van de mijne, maar gelijkaardig):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

:+ :+ :+

Had deze op de beurs ook zien staan, maar heb er nu toch 2 tientjes minder voor moeten betalen.
Die is echt prachtig! :D

Waar heb je die vandaan? :9

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

http://www.miniaturendekimpe.be/
Wel prijzig met €99,-. Maar het is wel een prachtig dingetje :D

• Youk

Youk

Volvo For Life

Tja, op de beurs stonden ze voor 119 € en van deze persoon heb ik vernomen dat er hier in de omgeving nog ergens een speelgoedzaak zit die ze voor 139 € verkoopt. Ben ik toch blij met mijn 99 €

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hij is wel extreem goed afgewerkt en mooi gedetailleerd! :) Maar wel een hoop geld. :P

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gaaf zeg, zou er wel een willen maar ik zou niet weten wat ik er mee moet, zo'n vitrinekast of TV/Vensterbank vol modelauto'tjes vind ik ook zo vrijgezel.. en in mn garage staan de modellen ook alleen maar stof te verzamelen :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mooie vitrine in je garage ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:03:
Gaaf zeg, zou er wel een willen maar ik zou niet weten wat ik er mee moet, zo'n vitrinekast of TV/Vensterbank vol modelauto'tjes vind ik ook zo vrijgezel.. en in mn garage staan de modellen ook alleen maar stof te verzamelen :P
Psst: mijn vriendin vindt het ook leuk _/-\o_

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat scheelt idd :P

Maar we hebben in onze garage wel een vitrine overigens vol met Amerikaans spul, maar er zit altijd een laag stof op die dingen dus ik vind 't een beetje zonde.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 13:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wow, dat interieur, wat een detail...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Onder de kap ook, zelfs de doppen in de juiste kleur, stickers op de accu enz.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 16:29
Zo, sinds twee weken *mine* :Y)

Afbeeldingslocatie: http://klanten.helder-reclame.nl/IMG_2179.jpg

Helaas ging na twee dagen de versnellingsbak kapot :(
Bij Estate Services een "nieuwe" gehaald en eind vorige week zat die er in. 1700 euro lichter (en verkoper heeft gelukkig meebetaald), maar rijdt als de Brandweer.

Wat ik er tot nu toe aan heb 'versleuteld': Onmisbare veerpootbrug, open luchtfilter ( :9~ geluid bij Turbo) en een iPhone cradle. Wat er nog in/ aan komt: siliconen buizen (blauw), led knippers aan de zijkant, Angel eyes voor (in UK besteld) en V70 lichten achter.

*happy is* :Y)

Lak ik hier en daar niet helemaal gaaf meer, als er poen is wordt het een Cream Yellow...

• Willem
En een T5R voorbumper met verstralers.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Wijzen die angel eyes dan niet de verkeerde kant op? Dus dat je je tegenliggers verblind? En ik zou er persoonlijk een andere grille inzetten, ik vind dit geen gezicht, zo zonder die streep.

• Willem
Nee, in de UK angel eyes geschikt voor Europe besteld :) En die grill zat er in zo, ik weet niet. Ben er ook niet kapot van. Wil best een andere maar ben nog niet een 850 grill tegengekomen waarvan ik zeg: dat is 'em. Suggesties?

European Tuning, ACTuning en SKG al gezien, vind het assortiment daar niet geweldig

[ Voor 17% gewijzigd door Willem op 28-10-2009 12:53 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

willem169 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:13:
Zo, sinds twee weken *mine* :Y)

[afbeelding]

Helaas ging na twee dagen de versnellingsbak kapot :(
Bij Estate Services een "nieuwe" gehaald en eind vorige week zat die er in. 1700 euro lichter (en verkoper heeft gelukkig meebetaald), maar rijdt als de Brandweer.

Wat ik er tot nu toe aan heb 'versleuteld': Onmisbare veerpootbrug, open luchtfilter ( :9~ geluid bij Turbo) en een iPhone cradle. Wat er nog in/ aan komt: siliconen buizen (blauw), led knippers aan de zijkant, Angel eyes voor (in UK besteld) en V70 lichten achter.

*happy is* :Y)

Lak ik hier en daar niet helemaal gaaf meer, als er poen is wordt het een Cream Yellow...
You lucky basterd! :D

* Joopieboy wilt ook een 850 :(
:+

Balen van de versnellingbak trouwens maar zo te horen goed opgelost.
Grilletje en voorbumper zou ik even aanpassen verder strakke bak.

En waarom een open luchtfilter? Wat ik zo zie zetten ze die allemaal in een 'box' tegen warme lucht van de motor, dus waarom geen inleg filter? Angle eyes zijn vrij fout, v70 lampen erg mooie mod, en led knippers hebben een ruk lichtbeeld. ;)

Tot zover. :+

Nogmaals feli ermee en heel veel fijne en veilige (snelle) km's gewenst! :D

• Willem
Thanks ;) Heb ook een K&N inleg liggen, maar een open filter blaast lekker bij het aanroepen van de turbo :9
Grill in bestelling, knippers ook. Als angel eyes niet mooi is zet ik het origineel gewoon terug.

Verder ben ik erachter dat een T5R voorbumper gewoon NIET te vinden is.
Jammer, want die lip onder de bumper maakt het wel af imho. Suggesties? eBay (NL, DE, SE, UK, USA) iPd, Swedespeed, alles gechecked, maar NER-GENS te vinden.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Kijk eens aan, geweldige bak! Zat toch nog wel wat werk aan dus, wel knudde dat je meteen de versnellingsbak mocht doen...
Hoe is de ophanging verder?
Komen nog wel wat meer foto's aan he? Show je motor ;)

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Plaats eens een oproep op een forum! Zijn genoeg mensen die van alles hebben liggen.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

1700 Euro voor een versnellingsbak? :o Is dat ding van goud ofzo? :? :') Bij ons krijg je er dan nog een complete auto bij ook. Sterker nog: voor dat geld 2 zelfs. :P

Mooie auto verder! 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 28-10-2009 18:20 ]

Volvotips.com

• Willem
Nee, de bak was 300, het monteren inclusief vervanging van veerpootschotelrubbers (leuk galgjewoord!), remslang en stabilisatorstang is goed voor de overige 1400. En 1700 is in de BTW he. Dus heel gek is het niet. Beetje olie er bij voor in de bak en je zit er zo aan.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Hoop uren dus, dat is wel even balen, maarja dat is nu ook in orde in ieder geval.
Was dat nog orgineel spul of een bak van de V70R?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En het wagenpark wordt zaterdag weer uitgebreid :D Ik gok dat de 240 van mijn stiefma in de uitverkoop gaat, maar dit weet ik niet zeker. Het wordt geen Volvo, maar wel iets heel cools :9 (vind ik dan ;) )

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:42:
En het wagenpark wordt zaterdag weer uitgebreid :D Ik gok dat de 240 van mijn stiefma in de uitverkoop gaat, maar dit weet ik niet zeker. Het wordt geen Volvo, maar wel iets heel cools :9 (vind ik dan ;) )
Wat dan? Een Saab ofzo? :P

@ Willem169: de overige onderdelen zijn ook de hoofdprijs niet. Is het uurtarief gewoon hoog daar of was je 'm enkele dagen kwijt? :P

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

TKing, wat voor 240 ?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

'87 Estate.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UKxOxlv0lfu4q2N2htLiPukt/thumb.jpg

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit weekeind maar eens een nieuwe accu in mijn V40 gooien. Hij heeft al een keer helemaal leeg gestaan en ik wil niet in de winter opeens niet meer kunnen starten... Een Diesel heeft sowieso meer accu-power nodig dan een benzine om te starten.

En die 300.000km-beurt komt nu ook steeds dichter in de buurt. Gaat me zo'n €1000 kosten (grote beurt inclusief D-riem, spanners, twee nieuwe bandjes...) :X

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

^ Koop geen Halfords accu.. die dingen gaan standaard na 40 maanden stuk zo'n beetje is mijn ervaring. Net na de garantieperiode. Heb vd week die van mn 850 ook maar dood verklaard voor de 2e keer.
Beh '87.. Kost 'ie ? :+

[ Voor 29% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 29-10-2009 11:31 ]

• Willem
Vandread:
Hoop uren dus, dat is wel even balen, maarja dat is nu ook in orde in ieder geval.
Was dat nog orgineel spul of een bak van de V70R?
Blok is V70R, bak is T5, schijnt goed te gaan samen.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Geen idee. Weet niet eens of hij nu echt weg gaat :+
Duitser en groter >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Krentenbol op 29-10-2009 14:30 ]

• Ghostrider
  • Laatst online: 19:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/xmsks1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/raby8g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2nba6ts.jpg

ff de uitlaat van me Volvo met me neef netjes opgehangen :) ik dacht dat me uitlaatspruitstuk zo goed als rot was, maar daar zit nog plenty staal :)

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/jz7ebo.jpg
En ffe me deur gefixt, door een gare constructie met de deurvanger was het staal nogal ingescheurd. staal weggeflext en recht geklopt. vervolgens nieuw rvs ingelast :) (lijkt wat scheef maar aan de buitenkant is alles strak en recht)

[ Voor 40% gewijzigd door Ghostrider op 29-10-2009 16:33 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nee, sorry.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarom zit er een oud type stoel in? :P

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:33:
[...]

Waarom zit er een oud type stoel in? :P
en waarom sluit de motorkap niet? :p

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

ToolkiT schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:35:
[...]

en waarom sluit de motorkap niet? :p
Die stond nog open, werd aan gesleuteld. Waarom denk je dat 'ie scheef hangt? :+

• DopdeDouwer
  • Niet online
Mooie 850 T-5 (r) Willem, tof van de verkoper dat hij heeft bijgedragen bij de bakwissel. Zou hij niet hoeven doen denk ik. Mag aannemen dat dit bij de koop bij beide partijen niet bekend was.

Veel plezier ermee. Op het 850 forum komen regelmatig Rbumpers voorbij.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

DopdeDouwer schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:39:
Mooie 850 T-5 (r) Willem, tof van de verkoper dat hij heeft bijgedragen bij de bakwissel. Zou hij niet hoeven doen denk ik. Mag aannemen dat dit bij de koop bij beide partijen niet bekend was.

Veel plezier ermee. Op het 850 forum komen regelmatig Rbumpers voorbij.
Dat heeft volgens mij wel iets met de Volvo-mentaliteit te maken. De meeste Volvo-rijders zijn ook Volvo-liefhebbers en dat creëert een band. Zo heb ik ook mijn V40 voor een heel zacht prijsje kunnen kopen van een andere Volvo-liefhebbers, maar dat is in Frankrijk, waar Volvo's sowieso veel zeldzamer zijn dan hier in Nederland, en vrijwel elke Volvo-rijder zowat per definitie ook Volvo-liefhebber is :)

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Gaaf ding! Kan het kloppen dat ik deze auto afgelopen week in Schagen heb gezien? Leuke 99 ook daarachter trouwens! Ook van jou?

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Mooie kleur. Is je grille incompleet?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik had 't nog niet gezegd, maar erg mooie T5 idd :9

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* PWM komt weer thuis :)

Na 2 1/2 maand Audi te hebben gereden gaat de Audi er waarschijnlijk uit (1.4TSI S-Tronic ABT). De redenen hiervoor komen binnenkort nog wel :)

Dat betekend dat er een nieuwe auto moet komen. Na de slechte zit in de A3, ga ik waarschijnlijk weer terug naar de voor mij beste zit in autoland: de V50.

Ik ga voor een Edition II met Proffesional/Family/Winter line. Misschien doe ik ook de R-Design erbij. Het word in ieder geval de 2.0D. Ik wil sowieso automaat, maar powershifts zijn moeilijk proef te rijden. Mijn dealer hoopt er ergens over 2 weken 1 voor me te hebben om te rijden. Zijn er mensen hier met ervaring? Ik heb ook aan de D5 gedacht, maar dan heb je de Geartronic en daar heb ik niet zoveel trek in.

Hopelijk bevalt de Powershift, anders moet ik toch iets anders doen.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

De GT die aan de nieuwe (205pk) D5 hangt schijnt een pak beter te reageren dan de GT aan de "oude" 185pk D5. Waarschijnlijk heeft de veel betere motor response daar ook wel mee te maken (dubbele turbo)
Dit waren wel ervaringen met de XC60, ik denk dat de V50 geleverd wordt met de 185pk D5. De ene zegt dat die GT te traag schakelt, de ander zegt dan weer dat ie perfect schakelt...
De ervaringen die ik tot nu toe gelezen heb over de Powershift waren wel allemaal positief, dus die testrit zal wel meevallen :) De Powershift bakken worden voor zover ik weet trouwens geproduceerd door dezelfde fabrikant als de S-Tronic/DSG van VAG ;)
Als ik het geld ervoor had reed ik ook wel met een R-Design V50 met 2.0D en Powershift (ofja, het geld ervoor over had, het geld heb ik wel, maar ik spaar voor een huisje nu :))

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik speculeer hoor PWM maar nieuwe job? Mischien dat een V70 2.4D limited edition net kan vanwege de scherpe lease tarieven. De nieuwe 5 cylinder diesel, super complete uitrusting en die fijne stoelen. Een V50 2.0D met powershift is ook lekker :) , alleen zou ik zelf geen R-Design nemen wordt hij niet mooier op. Het belangrijkste is een proefrit in potentiele kanidaten! Kom je er trouwens nu achter dat je slecht in de A3 zit, geen lange proefrit gemaakt? De powershift bak kom bij Getrag vandaan dit weet ik zeker, ik dacht dat VAG haar DSG bij Borg Warner koopt maar dit weet ik niet zeker.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjeee op 31-10-2009 19:16 ]

• PWM
  • Niet online
In de V50 ligt de "oude" D5 met de "oude" Geartronic. Er is in het huidige model geen ruimte voor de nieuwe opstelling helaas.
Bartjeee schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:11:
Mischien dat een V70 2.4D limited edition net kan vanwege scherpe lease tarieven.
Kan net inderdaad, of net niet :) Moet ik nog even naar kijken. Wel weer 8000,- extra bijtelling
Kom je er trouwens nu achter dat je slecht in de A3 zit, geen lange proefrit gemaakt?
Stom he. Ik zat niet helemaal goed tijdens de proefrit maar had zoiets van "dat komt wel". Dacht dat het wel lekker in te stellen was, en heb meer op de moter/DSG gelet. Dom dom, want ik blijk gewoon geen hele goede positie te kunnen vinden, en mijn benen zitten klem. Ik heb mijn sleutel ook los, anders zit mijn knie er tegenaan.

Verder rammelt de auto dat het een lieve lust is, de bouwkwaliteit van de V50 is zeker een stuk beter. Ik heb kieren in mijn A3 dash die je bij Dacia niet zou zien.

Wat de A3 wel fijn heeft is een prima wegligging met een heerlijke moter (die TSI's zijn top) en een geweldige automaat. Niet alles is kommer en kwel dus :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PWM schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:49:
* PWM komt weer thuis :)

Na 2 1/2 maand Audi te hebben gereden gaat de Audi er waarschijnlijk uit (1.4TSI S-Tronic ABT). De redenen hiervoor komen binnenkort nog wel :)

Dat betekend dat er een nieuwe auto moet komen. Na de slechte zit in de A3, ga ik waarschijnlijk weer terug naar de voor mij beste zit in autoland: de V50.

Ik ga voor een Edition II met Proffesional/Family/Winter line. Misschien doe ik ook de R-Design erbij. Het word in ieder geval de 2.0D. Ik wil sowieso automaat, maar powershifts zijn moeilijk proef te rijden. Mijn dealer hoopt er ergens over 2 weken 1 voor me te hebben om te rijden. Zijn er mensen hier met ervaring? Ik heb ook aan de D5 gedacht, maar dan heb je de Geartronic en daar heb ik niet zoveel trek in.

Hopelijk bevalt de Powershift, anders moet ik toch iets anders doen.
Goeie keuze. d:)b

2 liter diesel is ook erg goed te chippen trouwens!
En met r design pakket en full options erg nette wagen!

D5 vind ik een beetje té, als je nu echt strepen wilt trekken of een 2,5 ton aanhangwagen moet trekken, sja...
Maar voor gewoon verkeer is de 2 liter diesel soepel en sterk genoeg. En zeker met powershift, dat rijd zo onwijs soepel, je voelt hem amper over schakelen, als je daarmee gereden hebt en een gechipte 2.0d hebt, dan denk je niet meer aan de D5. ;)

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:29:
[...]

En met r design pakket en full options erg nette wagen!

...als je daarmee gereden hebt en een gechipte 2.0d hebt, dan denk je niet meer aan de D5. ;)
Tja, 2 liter is zenuwachtiger dan een D5, zeker ook omdat het 4cil against 5 cil is.

5cil loopt gewoon mooier en lekkerder.

• PWM
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:29:
[...]

Chippen vind de leasemaatschappij niet zo leuk helaas. Bij de Audi mocht het wel omdat de importeur dat goedkeurt, bij Volvo is dat niet zo.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:01:
[...]

Tja, 2 liter is zenuwachtiger dan een D5, zeker ook omdat het 4cil against 5 cil is.

5cil loopt gewoon mooier en lekkerder.
Dat is wel, maar zenuwachtig met die powershift vond ik het niet hoor.
PWM schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:04:
[...]

Chippen vind de leasemaatschappij niet zo leuk helaas. Bij de Audi mocht het wel omdat de importeur dat goedkeurt, bij Volvo is dat niet zo.
Dat is wel jammer haha. :P

• PWM
  • Niet online
Heb de offerte binnen. Helaas geen R-Design, dat kan weer niet met andere pakketten die ik neem. Nouja, het word dus:

V50 2.0D Powershift
- Edition II (erg compleet pakket, incl. dikke audio, bluetooth en leer)
- Proffesional Line (o.a. Navigatie, electrisch bedienbare stoelen
- Family line (geintergreerde kinderzitjes, airbag uitzetten e.d.)
- Winterline (stoelverwarming, meedraaiende Xenon e.d.)

Losse optie roofrails, het sportstuur en alu inleg op de pook. Ik wil zwart of beige leer. Blijft 1 vraag open:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PmGlV9S0rKnarT7JNK9HLike/full.png

Hout of alu. Ik vind het hout persoonlijk wel mooi, maar de dealer verkoopt het nauwelijks. Heb ik een afwijkende smaak?

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik vind het hout prachtig!
Als ik ooit het geld ervoor over heb om een nieuwe V50 te kopen komt er beslist hout in.
Dat alu is trouwens héél dun en raakt trouwens zeer snel beschadigd, mijne zit (door de vorige eigenaar) vol kleine putjes en krasjes van sleutels en ringen...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het lijkt wel een beetje speel/gymtoestellen-hout. :+

Volvotips.com

• PWM
  • Niet online
ppFreddy schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:42:
Ik vind het hout prachtig!
Als ik ooit het geld ervoor over heb om een nieuwe V50 te kopen komt er beslist hout in.
Je kan het er ook achteraf in laten zetten :) Kost 350,-.
Bart-Willem schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:44:
Het lijkt wel een beetje speel/gymtoestellen-hout. :+
Meestal hoor ik Ikea ;) Ik denk toch dat ik het ga doen :P In mijn eigen V50 had ik een ander alu wat speciaal voor de sport uitvoering was, dat bestaat helaas niet meer.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 01-11-2009 18:29 ]

• MrN
  • Nu online

MrN

Ben op zoek naar een goede goedkope volvo !

Model geen idee maar moet goedkoop zijn, heb weinig kennis.

Liefst goedkoop in onderhoud en g3 installatie.

Iemand nog wat over of een aanbeveling?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

(jarig!)
V40, V70, 850, 760, 960.

Volgens mij alle Volvo's in de jaren 90

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:54:
[...]

Dat is wel, maar zenuwachtig met die powershift vond ik het niet hoor.
Bij een gechipte auto niet ?

• MrN
  • Nu online

MrN

hmmm zal eens kijken heb nu echtg niet veel beschikbaar, liever zo min mogelijk ( helaas)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

(jarig!)
MrN schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:04:
hmmm zal eens kijken heb nu echtg niet veel beschikbaar, liever zo min mogelijk ( helaas)
Wat voor auto moet je dan hebben? Klein groot? Maak wat uitgebreide lijstjes?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PWM schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:21:
Heb de offerte binnen. Helaas geen R-Design, dat kan weer niet met andere pakketten die ik neem. Nouja, het word dus:

V50 2.0D Powershift
- Edition II (erg compleet pakket, incl. dikke audio, bluetooth en leer)
- Proffesional Line (o.a. Navigatie, electrisch bedienbare stoelen
- Family line (geintergreerde kinderzitjes, airbag uitzetten e.d.)
- Winterline (stoelverwarming, meedraaiende Xenon e.d.)

Losse optie roofrails, het sportstuur en alu inleg op de pook. Ik wil zwart of beige leer. Blijft 1 vraag open:

[afbeelding]

Hout of alu. Ik vind het hout persoonlijk wel mooi, maar de dealer verkoopt het nauwelijks. Heb ik een afwijkende smaak?
Hout is gewoon echt prachtig! Maar dan wel met zwart vind ik, ik vind bij beige de hout net een andere kleur hebben en dat matcht niet, beige met alu kan wel erg mooi.

Zo hebben wij een knal blauwe c30 met beige interieur en alu inleg, echt pratig, maar met dat hout? Neh...

@Rutger, powershift en 4 cilinder vond ik nier nerveus, handbak wel, 5 cilinder met die oude automaat vond ik wel minder rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 01-11-2009 19:11 ]

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik heb net een motorwarmer in mijn S40 2.0T uit ´99 gezet, was nog heel wat werk! Ik had in mijn oude VW een "slangwarmer", waarbij het warmte element in één van de slangen met koelvloeistof zat en zo het blok opwarmde. Dit keer kon ik alleen uit een "blokwarmer" kiezen, waarbij het warmte element direct op het motorblok zit. Ik dacht dat het vrij simpel zou zijn, en dat ik met een middagje klussen wel klaar zou zijn. Niet dus! Er is zo weinig ruimte om te werken, vooral het monteren van het stopcontact in de bumper ging moeilijk. Ook het doortrekken van de kabel naar de passagiersstoel koste vrij veel tijd. Maar goed, alles zit nu goed vast en nu heb ik 's ochtends een lekker warme auto! :)

Is er toevallig iemand anders hier met soortgelijke ervaringen?

Life is what you others make it.

• MrN
  • Nu online

MrN

Touchdomex schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:06:
[...]

Wat voor auto moet je dan hebben? Klein groot? Maak wat uitgebreide lijstjes?
Maakt niks uit vaste lasten zo laag mogelijk.

Zit zelf te denken aan een 850 maar heb nog geen concreet idee

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

(jarig!)
MrN schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:39:
[...]

Maakt niks uit vaste lasten zo laag mogelijk.

Zit zelf te denken aan een 850 maar heb nog geen concreet idee
Volvo 340?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan zou ik voor een S40 kijken, een stuk lichter dan een 850 en goedkoop aan te komen icm een G3-installatie. :P

Volvotips.com

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

falling_down schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:20:
Ik heb net een motorwarmer in mijn S40 2.0T uit ´99 gezet, was nog heel wat werk! Ik had in mijn oude VW een "slangwarmer", waarbij het warmte element in één van de slangen met koelvloeistof zat en zo het blok opwarmde. Dit keer kon ik alleen uit een "blokwarmer" kiezen, waarbij het warmte element direct op het motorblok zit. Ik dacht dat het vrij simpel zou zijn, en dat ik met een middagje klussen wel klaar zou zijn. Niet dus! Er is zo weinig ruimte om te werken, vooral het monteren van het stopcontact in de bumper ging moeilijk. Ook het doortrekken van de kabel naar de passagiersstoel koste vrij veel tijd. Maar goed, alles zit nu goed vast en nu heb ik 's ochtends een lekker warme auto! :)

in de 164 van mn pa zat een blok verwarmer. gewoon een 220v element in een van de vriesdoppen.
was wel lekker, smorgens dat ding laten starten op een tijdklok. auto starten en direct warme lucht om je ruiten schoon te blazen ! met een motor wissel is ook het element verdwenen.

De XC90 van een kennis heeft zo'n diesel kacheltje, daarop stel je in hoe laat je de volgende ochtend weg wil.
de auto rekent aan de hand van de buitentemperatuur uit wanneer hij aan moet, via de ventilatieroosters blaast hij je auto ook van binnen warm! ook al is het -20 je ruiten zijn schoon als je instapt haha!

[ Voor 12% gewijzigd door B-lennium op 01-11-2009 19:56 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03
falling_down schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:20:
Ik heb net een motorwarmer in mijn S40 2.0T uit ´99 gezet, .....
Nee maar wel interesse in zo'n systeem. Welke hebje gekocht? en voorhoeveel? :)

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

in de 164 van mn pa zat een blok verwarmer. gewoon een 220v element in een van de vriesdoppen.
was wel lekker, smorgens dat ding laten starten op een tijdklok. auto starten en direct warme lucht om je ruiten schoon te blazen ! met een motor wissel is ook het element verdwenen.

De XC90 van een kennis heeft zo'n diesel kacheltje, daarop stel je in hoe laat je de volgende ochtend weg wil.
de auto rekent aan de hand van de buitentemperatuur uit wanneer hij aan moet, via de ventilatieroosters blaast hij je auto ook van binnen warm! ook al is het -20 je ruiten zijn schoon als je instapt haha!
Ik heb een normaal electrisch kacheltje bij de passagiersstoel liggen, daarvoor is heb ik dat stopcontact daar gezet, werkt perfect! Ik heb het net getest, en het duurt ongeveer een half uur voordat het ijs van de ruiten is (-1 buiten) en het blok was na een uur ongeveer een graden of 30 schat ik. Er staat een paal bij elke parkeerplek hier met een timer waar je je vertrektijd kan instellen. Hij begint dat een uur voor vertrek te warmen, tot een half uur na vertrek tijd (als je later weg gaat).
Nee maar wel interesse in zo'n systeem. Welke hebje gekocht? en voorhoeveel?
Bij de lokale volvo dealer. Het is van het merk Calix, en is modelspecifiek. Er kwam een handleiding bij, incl plaatjes :) en zat in een blauwe volvo doos. Je krijgt dan het warmte element, bekabeling, stopcontact voor bij passagiersstoel en een stekker voor lichtnet naar auto. Electrische kacheltje had ik nog liggen van de oude auto. Totaal iets minder dan €200 bij de dealer, maar als je het bij een goedkope winkel koopt kan je het voor 150 krijgen ongeveer (maar zonder handleiding vaak).

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Niet duur! :) Op de beurs durfden sommige Duitsers maar liefst 230 Euro ervoor te vragen, zonder garantie, zonder doos, zonder handleiding of wat dan ook. :')

Volvotips.com

• Red devil
falling_down schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:36:
[...]

Bij de lokale volvo dealer. Het is van het merk Calix, en is modelspecifiek. Er kwam een handleiding bij, incl plaatjes :) en zat in een blauwe volvo doos. Je krijgt dan het warmte element, bekabeling, stopcontact voor bij passagiersstoel en een stekker voor lichtnet naar auto. Electrische kacheltje had ik nog liggen van de oude auto. Totaal iets minder dan €200 bij de dealer, maar als je het bij een goedkope winkel koopt kan je het voor 150 krijgen ongeveer (maar zonder handleiding vaak).
Is dat deze?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat klopt er hier niet ? :D

• kraats
  • Laatst online: 06:35

kraats

Ik rol

Hmm.. hij staat ook wel héél bijzonder in de deuropening geparkeerd, zodat nét de schaduw over de achterkant valt. Zou die helemaal in elkaar zitten, of hebben ze er echt een V40 klep op gekregen.. hahaha..

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

PWM schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:28:
Meestal hoor ik Ikea ;) Ik denk toch dat ik het ga doen :P In mijn eigen V50 had ik een ander alu wat speciaal voor de sport uitvoering was, dat bestaat helaas niet meer.
Tsja, Ikea is ook Zweeds hè :)

Ik heb trouwens in mijn V40 nephout zitten, dat is pas echt rotzooi... Plastic met een houtprintje :N

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ja, alleen zag het element er anders uit. Verder zat dit er nog bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.bil-fritid.vilhelmina.com/tillbehor/images/grenledningcalix.gif

• Red devil
falling_down schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:39:
[...]

Ja, alleen zag het element er anders uit. Verder zat dit er nog bij:

[afbeelding]
Wat doet dit ding dan precies? Is een interne blazer nog wel nodig als je motor eenmaal door bovenstaande is opgewarmd? Vind nl dat mijn v70 al erg snel warm van binnen wordt (is eigenlijk een teken dat de motor snel warmte afstaat en niet zo efficient is?) en dat kan dus alleen maar sneller worden met zo'n ding?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

De achterkant lijkt wel oranje, vandaar dat ze hem zo in de schaduw zetten met z'n kont :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De foto van de achterkant/bagageruimte? Da's een andere auto. :+

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bart-Willem schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:16:
[...]
Kijk maar naar het dashboard, andere wagen bij de foto van achteren. ;)

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Red devil schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:55:
[...]

Wat doet dit ding dan precies? Is een interne blazer nog wel nodig als je motor eenmaal door bovenstaande is opgewarmd? Vind nl dat mijn v70 al erg snel warm van binnen wordt (is eigenlijk een teken dat de motor snel warmte afstaat en niet zo efficient is?) en dat kan dus alleen maar sneller worden met zo'n ding?
Dat zijn wat kabels en een stopcontact, om binnen in de auto te monteren. Hierop kan je dan een electrisch kacheltje aansluiten. Dat kacheltje zit dan dus op dezelfde aansluiting als je motorblokverwarmer en zorgt ervoor dat de auto van binnen aangenaam warm is binnen wanneer je de auto instapt, en dat je 's ochtends niet hoeft te krabben.

De motorblokverwarmer zorgt ervoor dat de motor sneller op temperatuur is, en dat kacheltje dat het vanaf het begin al warm is in de auto.
Voordelen van een motorblokverwarmer zijn dat het benzineverbruik in de eerste paar kilometers veel lager is, dat de katalysator eerder begint te werken en natuurlijk dat wanneer het erg koud is dat de auto start. En hij geeft dan natuurlijk eerder warme lucht. Hier in het noorden van Zweden zie je eigenlijk geen auto's zonder.

• Red devil
falling_down schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:09:
[...]

Dat zijn wat kabels en een stopcontact, om binnen in de auto te monteren. Hierop kan je dan een electrisch kacheltje aansluiten. Dat kacheltje zit dan dus op dezelfde aansluiting als je motorblokverwarmer en zorgt ervoor dat de auto van binnen aangenaam warm is binnen wanneer je de auto instapt, en dat je 's ochtends niet hoeft te krabben.

De motorblokverwarmer zorgt ervoor dat de motor sneller op temperatuur is, en dat kacheltje dat het vanaf het begin al warm is in de auto.
Voordelen van een motorblokverwarmer zijn dat het benzineverbruik in de eerste paar kilometers veel lager is, dat de katalysator eerder begint te werken en natuurlijk dat wanneer het erg koud is dat de auto start. En hij geeft dan natuurlijk eerder warme lucht. Hier in het noorden van Zweden zie je eigenlijk geen auto's zonder.
Ah ik snap het. Als je wel de dealer het had laten installeren, hoeveel uur was ie ongeveer dan bezig geweest?

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Red devil schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:30:
[...]

Ah ik snap het. Als je wel de dealer het had laten installeren, hoeveel uur was ie ongeveer dan bezig geweest?
Ik weet het niet, maar als ik wat op internet zoek zie ik dat het tussen de 3 en 6 uur ligt, afhankelijk van wat voor soort element het is. Ik kan me voorstellen dat ze het hier ook iets sneller doen omdat het een klusje is wat ze erg vaak doen. Ik denk dat je het beste even de dealer kan bellen.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Bart-Willem schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:16:
[...]
toen ik de link opende dacht ik eerst dat de fout sloeg op de joekel van DT-foudt in de tekst, maar toen ik de foto's bekeek vond ik al dat de auto met z'n kont zo raar in de schaduw stond, en de foto van de koffer is vrijwel zeker van een V40 :)
Ofwel is het allemaal toeval, en is de foto van de koffer een vergissingkje, maar evengoed kan het dat de achterkant wat teveel heeft afgezien :)

• PWM
  • Niet online
Werd net gebeld door de Volvo dealer. Er staat zaterdag een C30 met 2.0D en Powershift klaar, ben benieuwd.

• PWM
  • Niet online
Ik heb net de offerte van de leasemij binnen, en kom er tot mijn schrik achter dat ik best ruimte over heb. Moet natuurlijk niet gebruikt worden, maar kan wel ;)

Opties waar ik nu extra naar kijk zijn Keyless Drive en Dynaudio.

Mijn dealer heeft nog nooit die keyless drive verkocht. Weten jullie of dat ook betekend dat de auto opengaat als je aan komt lopen? En komt er dan een startknop?

Dynaudio moet ik maar even gaan luisteren. Verder zijn er geen opties meer over eigenlijk behalve het open dak, maar die wil ik niet vanwege mijn lengte.

• Red devil
PWM schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:20:

Mijn dealer heeft nog nooit die keyless drive verkocht. Weten jullie of dat ook betekend dat de auto opengaat als je aan komt lopen?

Dynaudio moet ik maar even gaan luisteren. Verder zijn er geen opties meer over eigenlijk behalve het open dak, maar die wil ik niet vanwege mijn lengte.
Heb geen ervaring met keyless entry maar ik heb ontzettend veel plezier van mijn dolby surround set in mijn V70. Echt aanrader.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:20:
Ik heb net de offerte van de leasemij binnen, en kom er tot mijn schrik achter dat ik best ruimte over heb. Moet natuurlijk niet gebruikt worden, maar kan wel ;)

Mijn dealer heeft nog nooit die keyless drive verkocht. Weten jullie of dat ook betekend dat de auto opengaat als je aan komt lopen?

Je hebt dan dus de HiFi-professional al? Want die is ook al heel erg goed, en de paar keren dat ik naar het Dynaudio setje heb mogen luisteren weet ik niet of ik daar €1500,- extra voor zou uitgeven.

• PWM
  • Niet online
osc4r schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:23:
[...]

Je hebt dan dus de HiFi-professional al? Want die is ook al heel erg goed, en de paar keren dat ik naar het Dynaudio setje heb mogen luisteren weet ik niet of ik daar €1500,- extra voor zou uitgeven.
Ja, die High Performance zit er al op. Ik had die ook in mijn vorige V50 en die was perfect. Ik moet dus inderdaad maar even luisteren. Kost 1000,- exta (10,- netto per maand bijtelling).

Verder zou ik echt niet meer weten wat er op moet, denk dat ik niks mis.

Die D5 Geartronic begint toch wel een beetje te kriebelen nu :P Maar denk toch dat die Powershift mij meer plezier gaat geven.

EDIT:

Mmm, 18 inch kan ook nog natuurlijk :P

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 03-11-2009 11:43 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:31

tozzke

aka tozzert

wat is het precieze verschil tussen "High Performance" en "Dynaudio" buiten het merk? (aantal speakers? andere HU?)

In mijn C70 heb ik ook Dynaudio speakers (11 stuks) zitten icm de SC900 dolby Headunit (als ik me niet vergis is deze van Alpine) en het klinkt werkelijk geweldig.
Toentertijd was er volgens mij alleen de keuze tussen standaard audio en het dolbyverhaal waar dan automatisch Dynaudio speakers aan hingen, dus geen idee wat dat "High Performance" precies inhoudt.

Keyless drive lijkt mij niet echt iets waar ik extra geld aan uit zou willen geven (als in: grappig als het er standaard op zit, maar absoluut geen must) ;)

is het overigens 18" vs 17" waar je tussen twijfelt?
Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.