Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.983 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb zo'n zelfde gehad (en zelfde opties) maar dan op G3. :P Voor 2350 gekocht en uiteindelijk voor 2000 ergens ingeruild. Alleen de G3-installatie was niet meer 100% want hij hield af en toe behoorlijk in op LPG. :P Anders was 'ie meer waard geweest volgens die garage waar ik toen een 850 Estate automaat had gekocht. :P Zo'n G3-installatie heeft namelijk de lpg-pomp in de tank zitten en dat is dus duur om te vervangen (lees: kan je net zo goed een nieuwe installatie kopen :X ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Klippy

Still Game

Vind die kleur ook niet zo mooi op een S40.

Deze S40 kleur vind ik wel leuk :9
http://link.marktplaats.nl/276230021

Verder nog een picje gemaakt voor iemand die m'n koplampen wilde zien...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/IMG_0027_p.jpg

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja, dat is ook de reden dat mijn vader de 850 2.5 op lpg heeft weggedaan vroeger, op benzine liep ie perfect maar op lpg was het een ramp. Kennelijk een bekend probleem met de volvo lpg installaties?

En die geel kleur is echt super ja, die foto's laten het alleen niet goed zien.
Heb je trouwens soort van audi lights onderaan?

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 03-10-2009 19:24 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb vandaag m'n eigen auto weer opgehaald, na een dagje in de Lancia Thesis (2.4 JTDm) van m'n stiefpa gereden te hebben. De Lancia is comfortabeler geveerd (en een ramp op drempels, doorslaan), maar de D5 is wel zoveel beter dan dat ratelding van de Fiat-group. Ook het algehele comfort (zitpositie, trillingen, geluid) is in de S60 echt wel wat beter. En dat voor 75% van de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

JohanH schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:23:
[..]

Nee, deze lampen waren er al voordat Audi die dingen had uitgevonden.
Ik haat die aftermarket Audi-dingen :P
Die op de XC60 zijn wel mooi overigens, die lopen verticaal, erg stoer.

Die van mij worden gewoon verlicht door 1 normaal stadslichtje, zijn lang niet zo fel als ze hier lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

JohanH schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:23:
Sja, dat is ook de reden dat mijn vader de 850 2.5 op lpg heeft weggedaan vroeger, op benzine liep ie perfect maar op lpg was het een ramp. Kennelijk een bekend probleem met de volvo lpg installaties?

En die geel kleur is echt super ja, die foto's laten het alleen niet goed zien.
Dat was gewoon een Vialle-installatie. De 850's hebben eigenlijk ook altijd wel aftermarket-installaties van Vialle, Prins of een ander merkje. :P Vialles waren rond '95/'96 wel de meest populaire G3-installaties. :P

@ Timmert: zo'n Fiat-tractor klinkt inderdaad niet lekker, enorm rauw en behoorlijk lawaaiig vind ik. :P Het interieur van zo'n Thesis vind ik wel weer geniaal! 8) Achterkant is ook supermooi, alleen die voorkant kan ik maar niet aan wennen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

ppFreddy schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:14:
[...banaangeel...]

Cream Yellow man, als je bij het Volvogroepje wilt horen moet je HET kleur van DE powerklassieker kennen :9
Nee hoor, ik haalde vandaag zo'n gele 850 T5-R in (jaja, en dat in mijn 90 PK Saabje), en de reactie van mijn vriendin luidde: wat is dat voor banaan?

Dus... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Elwood Blues op 03-10-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04

ppFreddy

gewoon Frederik

Elwood Blues schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:56:
[...]

Nee hoor, ik haalde vandaag zo'n gele 850 T5-R in (jaja, en dat in mijn 90 PK Saabje), en de reactie van mijn vriendin luidde: wat is dat voor banaan?

dus: zowel jij als je vriendin kennen niks van Volvo? :+

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bart-Willem schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:52:
[...]
@ Timmert: zo'n Fiat-tractor klinkt inderdaad niet lekker, enorm rauw en behoorlijk lawaaiig vind ik. :P Het interieur van zo'n Thesis vind ik wel weer geniaal! 8) Achterkant is ook supermooi, alleen die voorkant kan ik maar niet aan wennen. :+
De Thesis is gewoon een heel aparte auto. Afwerkingsniveau in de zin van materiaalgebruik is werkelijk fabuleus (echt alu op het dashboard, echt hout, écht leer), maar het aantal piepjes, rammeltjes en kraakjes is bedroevend. Daarnaast is de automaat niet echt het toonbeeld van finesse, aangezien ie behoorlijk bonkt bij het tot stilstand komen en overschakelen, hij de motor altijd teveel toeren laat draaien (hij schakelt pas >2500rpm op) en veel te snel terugschakelt. Ik ken de D5 icm Geartronic niet, maar ondanks de nare verhalen daarover lijkt het me nog een verademing tov de Thesis-bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

ppFreddy schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

dus: zowel jij als je vriendin kennen niks van Volvo? :+
Haha nee valt mee, ik probeer haar enthousiast te krijgen voor een 850 of 900 Turbo, maar met deze had ik weinig succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Saab aero's zijn ook wel leuk, maar een 850 t5-r is gewoon geiler, die 5 cilinder roffel doet het hem. :9
Bart-Willem schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:52:
[...]

Dat was gewoon een Vialle-installatie. De 850's hebben eigenlijk ook altijd wel aftermarket-installaties van Vialle, Prins of een ander merkje. :P Vialles waren rond '95/'96 wel de meest populaire G3-installaties. :P
Haha kan wel ja, eigenlijk geen idee, was iig iets wat ze niet gevonden kregen dus amper een jaar later hebben wij hem ingeruild, ondanks dat hij echt super reed op benzine en gewoon super comfortabel en groot was. Ik weet bv nog een keer iemand helpen met verhuizen, koelkast en diepvriezer erin en gaan. :D
En op vakantie, vol bepakt, een of ander golfje gti naast ons en hop erlangs. :+

Misschien ook een reden dat ik een 850 wil. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
[...]

Wordt ook wel Baby Puke Yellow genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och lol, daar heb ik nog wel eens bij staan kijken!
Kennissen van mij wonen daar in hendrik ido ambacht en echt een hele strakke bak, automaat is ook zeer fijn!

Dat rood is erg stoer, maar rot om te poetsen. :P

En voor mijzelf heb ik liever een sedan, hoewel de station wel mooier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:34
*meldt zich

Sinds gister eigenaar van een S40, auto is optisch echt niet om aan te zien, interieur is ook niet echt mooi te noemen. Wel G3, gereviseerde motor(2 jaar geleden) en nieuwe versnellingsbak(3 jaar geleden). Auto voor 1000€ mee mogen nemen, nu op zoek naar een sloper voor interieur, paar plaatwerk onderdelen en velgen.

Foto's volgen :P

km. stand: +-318000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Welk bouwjaar is die?

En succes met opknappen, onderdelen zijn zat te vinden. En als je toch gaat zoeken naar een interieur, neem gelijk dat half leer/half stof mee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
1996 :+ het is wel een 2.0 16v 8) met airco verwarmde buitenspiegels en niet elektrische ramen :> wazige uitvoering dus.

weinig te besteden+veel kilometers=deze volvo geworden dus:P

Foto's :D
Let vooral op de mooie velgen :+
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3619/1001377j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/3974/1001378b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/9288/1001379.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/1517/1001380.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/8804/1001381p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo daar zit wel werk aan ja, ik zou ook gelijk luxe kenteken platen bestellen, fatsoenlijke wissers etc, en standaard volvo velgen. :+
Oja, bumperblack zou ook niet mistaan.

En wazige uitvoeringen? Sja zover ik weet had je sommige uitvoeringen die goedkoper met een paar opties waren als een slag luxere uitvoering waar je bv veel dingen bijhad die sommige niet wilden, maar dan alsnog als optie bv het zonnedak wilden.

Dus als je een s of v40 zoekt moet je van iedere auto de optie lijst doornemen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 04-10-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
ach heb alle tijd, dus ga eens rustig zoeken naar sloperijen die deze auto hebben met half lederen bekleding, velgen en goed plaatwerk in dezelfde kleur :) (vasgelopen motor,bak of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 12:09
Ik vind de velgen best mooi !? Kan alleen niet zien of er centercaps op horen/kunnen, dat zou wel mooier staan. Verder erg veel auto voor dat geld, En met G3 lach je mooi iedereen uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

MEN-O schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:14:
Ik vind de velgen best mooi !? Kan alleen niet zien of er centercaps op horen/kunnen, dat zou wel mooier staan. Verder erg veel auto voor dat geld, En met G3 lach je mooi iedereen uit !
Vind ik ook.
Verder vind ik de auto er niet zo heel dramatisch uit zien? Komt waarschijnlijk door wat hier allemaal op het pad staat :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Whahaha, zo erg? :+

Post eens wat foto's dan.

En /me JohanH heeft weer eens wat gezien
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/BTdkw3k8Rf3ZeS9ywynMWg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/gJWp14ceQ1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/p0nutl6Xn5w5C5iWcUA6Q1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/5Q7NnsEIpsZHLY2L28ilug1.jpg
2 liter luxury uit '95, voorzien van bijna alle opties, 180 dkm gelopen, dealer onderhouden en staat hier vlak in de buurt. En deze heeft wel stoel in hoogte verstelbaar, en stuur verstelbaar.

440-850, sja, stiekem weet ik het wel, de 850 uiteraard, maar toch wil ik nog wel eens met een goeie 440 rijden, snap ik misschien ook waarom pap dat zo'n fijne auto vond. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 04-10-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Die 440 is wel nice. ¿Quanta costa?
* Krentenbol gaat foto's maken
en is klaar:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qxlxDGk6uQrWhWjUzi9PRSNS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qjm0IjEX1mRqOVTBlDMiS6H1/full.jpg
Is een 142 sloper. Omdat de garage op het moment vol auto staat heb ik de losse onderdelen maar in de auto gelegd :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/um5JRbNEkZCE1eGDWJpYIwww/full.jpg
'Nieuwe achterklep'
145 Express. Is hier min of meer de daily (niet echt, want mijn pa heeft een Transporter van de zaak)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UKxOxlv0lfu4q2N2htLiPukt/full.jpg
240 van mijn stiefmoeder. Op het moment is mijn pa de uitlaat aan het lassen. Mijn stiefma heeft ook een belastingvrije 144 op LPG, want deze op benzine werd een beetje duur om te rijden. Geen foto van omdat ze hier nu niet is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XrYG1rY3k9YKtHCEtG5RiwB6/full.jpg
265 project van mijn vader. Kregen we bij de hond :+

[ Voor 87% gewijzigd door Krentenbol op 04-10-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een uitlaat van een 240 lassen terwijl een gloednieuwe nog niet eens 100 Euro is incl montageset? :?

@ JohanH: ik vind de sedans over het algemeen fijner rijden dan de estates: het zijn minder zwabberbakken en veel minder een klankkast. :P Vandaar dat ik wellicht ook 4 sedans heb en "maar" 1 estate (die nog eruit gaat ook :P ).

Edit: oja, ik heb stalling gehuurd! Spotgoedkoop! :D Nu staat m'n Combi tussen een paar andere Amazons (waarvan 1 haast gloednieuw lijkt), een Mercedes 300SL en een Lotus Elise en nog wat meer exotisch spul. :P Binnenkort gaat een van m'n 240's er ook heen denk ik. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bart-Willem op 04-10-2009 17:29 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zullen je buren, of iig die ene blij mee zijn met de stalling. :+

@TKing, zo zeg, een sloperij is er niks bij. :+
Onder de 145 lag je vader zo te zien?

440 moet 1945 opbrengen, prijs is duidelijk wel over te praten, 440 is 1e eigenaar en kennelijk dealer onderhouden, pracht wagen. :)

@B-W, 100 euro? :o

Ik was nog ff iets meer kwijt voor een stukje voorpijp en een pakking. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 04-10-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

JohanH schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:35:
Onder de 145 lag je vader zo te zien?
Yep.
Maar de 240 moet lowbudget en wordt niet veel mee gereden (benzine nog steeds duurder dan gas en zo :+ ). En hij hoeft het niet bijster lang vol te houden aangezien hij 'binnenkort' de deur uit gaat.

En minder dan €100,-? Dat zal dan Walker troep zijn, of niet? Wij hadden één (of twee) jaar geleden een originele Volvo uitlaat van voor tot achter en die had iemand per 20 gekocht van een dealer en kon ze daarom voor €130,- per stuk verkopen en dat was al goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Walker-troep? Die dingen houden het best lang vol hoor. :P Origineel is natuurlijk beter, maar normaal gesproken fors duurder. :P

Bijna 2000 Euro voor een 440 is wel érg duur, die dingen zijn doorgaans net 750 Euro waard. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als je weet dat het deel waar je de ene buis in de andere moet schuiven (dus het dikkere gedeelte), even dik is als de gewone originele pijp, weet je voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nog nooit problemen gehad met die Walker-dingen? Tenzij er een andere voorpijp onder zit (maar die gaan niet heel snel stuk). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat krijg je als je een 240 met LPG koopt waar een complete Walker uitlaat onderligt en dan een originele Volvo uitlaat eronder wilt hangen: Ohja, da's waar ook! Er zit geen stukje bij om om de onderbouw LPG-tank heen te gaan! Dan maar de Walker pijp gebruiken ---> No fit :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En daarom hebben ze daar aparte pijpjes voor te koop van een tientje. :+ Zelfs een Walker-pijpje pastte op mijn originele uitlaat (was toen bij mijn '90'er 245 met LPG-onderbouw). :P

[ Voor 43% gewijzigd door Bart-Willem op 04-10-2009 19:56 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Wij hadden de uitlaat gekocht bij handelaars/slopers (ken je Bram(?) en nog iemand? Zitten ook op Volvolvo. Hebben een flinke loods met auto's staan!) en gingen hem later pas monteren. Gelukkig was hij met wat 'werk' goed passend te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Normaal gesproken moet het gewoon passen, weet je wel zeker dat die uitlaatjes wel echt 100% origineel waren? Niet dat het Chineze namaak is ofzo? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
BW jij woont bij Eindhoven dacht ik, die stalling is daar zeker inde buurt?

Ik ben ook driftig op zoek naar een fijne stalling, ik heb de 144 gisteren uit de oude stalling moeten halen (mocht niet meer). Dus ik ben weer op zoek; liefst eentje waar ook geklust mag worden.
De goedkoopste stalling in de buurt die ik kon vinden is ca 250 euro p/j. Niet superduur, je kan/mag er alleen niet veel meer dan stallen. :(

Wie weet er wat in Zuidholland/ oost noordbrabant? of Utrecht? O+

Die uitlaat van Tking was een echte orignele (was erbij toen die eronder ging).
Aansluiting Walker/origineel staat bekend om slechte aansluiting.

[ Voor 18% gewijzigd door DopdeDouwer op 04-10-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm apart, ik hoor nooit klachten over die Walkers. :P

Mijn stalling is in midden-Brabant en is normaal gesproken maar 100 Euro per auto per jaar. :P Voor mij is het goedkoper. :+ Er mag eigenlijk niet geklust worden, maar dat is bij veel stallingen zo ivm milieu-eisen en vergunnings/verzekeringsgezeik. :P Het zijn vaak boerderijen in buitengebieden namelijk (zo ook bij mijn stalling).

[ Voor 36% gewijzigd door Bart-Willem op 04-10-2009 21:07 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ja precies hier is dat ook zo (tuinderijen/kassen).
Mooi prijsje, maar helaas ook zonder geklus minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kan je 'm niet ergens normaal stallen en ergens een cheap-ass ambulance op de kop tikken? Dan rij je 'm naar zo'n huur-garage/brug/whatever om te kunnen klussen. :P Of rij er heen (mits 'ie nog rijdt). :P

Er zijn hier zelfs boeren die gerust 50 bucks per maand durven te vragen, dus wat dat betreft heb ik mazzel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bart-Willem schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:06:
Walker-troep? Die dingen houden het best lang vol hoor. :P Origineel is natuurlijk beter, maar normaal gesproken fors duurder. :P

Bijna 2000 Euro voor een 440 is wel érg duur, die dingen zijn doorgaans net 750 Euro waard. :+
Walker is ook troep ja, onder 19's worden ze nog wel eens gebruikt en die krengen pleuren er binnen een paar jaar zo weer onderuit. :P
Bart-Willem schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:13:
Nog nooit problemen gehad met die Walker-dingen? Tenzij er een andere voorpijp onder zit (maar die gaan niet heel snel stuk). :P
Voorpijp en niet snel stuk gaan?
Daar moet je geloof ik Johan voor heten, verdorie de voorpijp op een parkeer plaats (grindbak op school in belgië) echt lek gereden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:57:
Kan je 'm niet ergens normaal stallen en ergens een cheap-ass ambulance op de kop tikken? Dan rij je 'm naar zo'n huur-garage/brug/whatever om te kunnen klussen. :P Of rij er heen (mits 'ie nog rijdt). :P
Hij rijdt heerlijk en startte ook meteen na de eerste tik (toch ca 4 maanden stilgestaan).
Maar ermee rijden lijkt me niet zo'n best plan zonder geldige APK en geschorst kenteken :o

Als ik niets kan vinden doe ik 'm weg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ha en of ik leef!

ik ben zeer druk geweest met werk en met mijn auto,

je kunt de voortgang volgen in de volgende 2 topics

Engels
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=183094

Nederlands
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21315

Ik hoop dat ik voor de beurs de megasquirt afgesteld heb en bij de APK geweest ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo106.JPG
De auto voor de laaste keer rood/bruin op de aanhanger.

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/volvo102.JPG

Let niet op de rommel! en de velgen, heb een mooie set polaris velgen!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Weet je al welke dag je gaat? Ik zal namelijk goed opletten op de parkeerplaats :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

B-lennium schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:32:
Ha en of ik leef!

ik ben zeer druk geweest met werk en met mijn auto,

je kunt de voortgang volgen in de volgende 2 topics

Engels
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=183094

Nederlands
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21315

Ik hoop dat ik voor de beurs de megasquirt afgesteld heb en bij de APK geweest ben.

[afbeelding]
De auto voor de laaste keer rood/bruin op de aanhanger.

[afbeelding]

Let niet op de rommel! en de velgen, heb een mooie set polaris velgen!
Zo zeg, leuk leesvoer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Dank je!,

ik ga misschien wel 2 dagen :P

ik ga voor een leuke remmen actie van nordicar en ik hoop een verlagingde set veren te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:48:
[...]

Hij rijdt heerlijk en startte ook meteen na de eerste tik (toch ca 4 maanden stilgestaan).
Maar ermee rijden lijkt me niet zo'n best plan zonder geldige APK en geschorst kenteken :o

Als ik niets kan vinden doe ik 'm weg. :'(
Da's niet verkeerd, accu was ook nog netjes vol enzo? Of moest je die nog wel ff bijladen? :P

Fix dan APK en haal 'm uit de schorsing. :P Of doe hem weg en koop iets beters waar je minder werk aan hebt. :+

Edit: ziet er mooi uit hierboven! Een 164 op Polarissen staat ook goed, een klant van ons (ook een garagebedrijf, ergens in het noorden maar kan zo even niet op de naam komen) heeft zelf als prive-auto ook een 164 op Polarissen en dat ziet er erg nice uit! :9

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 05-10-2009 12:40 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:39:
[...]
Da's niet verkeerd, accu was ook nog netjes vol enzo? Of moest je die nog wel ff bijladen? :P

Fix dan APK en haal 'm uit de schorsing. :P Of doe hem weg en koop iets beters waar je minder werk aan hebt. :+
De accu stond thuis (kwam ik achter toen ik de motorkap opendeed). :(

Je verdere actieplan (fixen of verkopen) ben ik al een tijdje mee bezig. Maar dat is dus blijven steken op het zoeken naar een fijne sleutelplek cq. een goede 140 carrosserie vinden. (verkopen is laatste optie).

[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 05-10-2009 13:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De standaard remmerij van een S60 is toch niet echt super hoor. Gisteren een beetje lopen rammen over wat dijkjes met veel bochten en na een paar keer 160>70 begon de boel te stinken en werd de vertraging duidelijk minder.

Maarja, om nou Brembo's onder je leasehok te zetten is ook weer zoiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zelf een kopen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:48:
[...]

De accu stond thuis (kwam ik achter toen ik de motorkap opendeed). :(

Je verdere actieplan (fixen of verkopen) ben ik al een tijdje mee bezig. Maar dat is dus blijven steken op het zoeken naar een fijne sleutelplek cq. een goede 140 carrosserie vinden. (verkopen is laatste optie).
Helpt een oproepje op Marktplaats/speurders niet? Of krijg je dan standaard de uitvreters die 500/jaar rekenen? :+

Of in de plaatselijke AH van een boerendorpje iets ophangen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Helpt een oproepje op Marktplaats/speurders niet? Of krijg je dan standaard de uitvreters die 500/jaar rekenen? :+

Of in de plaatselijke AH van een boerendorpje iets ophangen. :+
Oproep via fora leverde tot nu toe op: 150p/m ja :/
Zal op MP en speurders ook een oproepje doen.

Dat laatste is niet eens zo verkeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:56:
[...]

Oproep via fora leverde tot nu toe op: 150p/m ja :/
Zal op MP en speurders ook een oproepje doen.

Dat laatste is niet eens zo verkeerd :D
150 per maand. :') En je mocht dan wel klussen? Of dat niet eens? :? Ik vind het nogal prijzig eerlijk gezegd... Dan kan je beter een boerenstalling zonder klusruimte pakken en af en toe naar een hobbyruimte rijden ofzo (moet je alleen wel APK fixen).

En boeren mét klusruimte hebben vaak geen internet, dus moet je 't maar via lokale wegen doen. :+ De boeren waar mijn auto nu staat hebben pas sinds enkele jaren een computertje en doen daar verrekte weinig mee. Vandaar die vooroorlogse prijzen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Timmert schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:55:
De standaard remmerij van een S60 is toch niet echt super hoor. Gisteren een beetje lopen rammen over wat dijkjes met veel bochten en na een paar keer 160>70 begon de boel te stinken en werd de vertraging duidelijk minder.

Ferodo ds2500 blokken eronder, problem solved. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:10:
[...]

150 per maand. :') En je mocht dan wel klussen? Of dat niet eens? :? Ik vind het nogal prijzig eerlijk gezegd... Dan kan je beter een boerenstalling zonder klusruimte pakken en af en toe naar een hobbyruimte rijden ofzo (moet je alleen wel APK fixen).
Die 150 was een sleutelplek, incl alles erop en eraan incl gebruik van brug en gereedschap als ik het goed begreep. Ik ga daar binnenkort eens kijken, in eerste instantie komt het me verweg en duur over. Misschien valt er wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Wat is de catch :o gave bak! Heeft hem pas sinds 29-05-2008
Lijkt me dat zoiets vlot verkoopt of is die prijs beetje markt conform verder (dure auto verder qua onderhoud/verzekering? edit: WA kan ik em voor 20 euro doen, niet gek voor Rotterdam..)

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 05-10-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Het toeval wil dat ik morgen even bij die auto ga loeren... is het liefde op het eerste gezicht reken ik hem snel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Rood is lelijk joh ;) maar ben benieuwd, als je hem koopt kom ik wel keertje in Schiedam kijken :P

Zo lezend zie ik trouwens dat veel airco's worden afgekoppeld, is dit een bekend manco bij de 850's ?

[ Voor 34% gewijzigd door Vandread op 05-10-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
M'n vader biedt ook stallingsruimte aan (in Eindhoven), maar die laat ook geen sleutelen toe. Zelfs aan volvo's... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

willem169 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:51:
Het toeval wil dat ik morgen even bij die auto ga loeren... is het liefde op het eerste gezicht reken ik hem snel af ;)
Koel. Veel plezier! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:04:
M'n vader biedt ook stallingsruimte aan (in Eindhoven), maar die laat ook geen sleutelen toe. Zelfs aan volvo's... ;)
En dat zeg je nu pas? :+ Ik helemaal dat pokke-eind boven Tilburg gereden. :P Maar dat is de schoonfamilie van m'n broer. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://i307.photobucket.com/albums/nn319/ipdvolvo245/DSC_0495copy.jpg

8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanH schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:28:
[...]

Ferodo ds2500 blokken eronder, problem solved. :Y)
Wel even 2000's achter he... anders sta je achterstevoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_O_

Gruwelijk wat een bak!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:11:
[...]

Wel even 2000's achter he... anders sta je achterstevoren :+
Remkracht is als het goed is verdeeld, dus zo snel achterste voren zul je niet staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Goh, die heb ik vaker voorbij zien komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Pf ja echt elke keer dat ik zo'n 240 voorbij zie komen begint 't weer te jeuken.
Ik ben een maand geleden bezig geweest met een ontzettend mooie '83er witte Turbo met weinig km's uit Zweden, maar de verkoper had me een beetje door geloof ik.. ook daar worden ze inmiddels duurder.

Mocht er trouwens een 250 gebouwd gaan worden dan worden 't er waarschijnlijk 2. Hopelijk in 't voorjaar ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 06-10-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
250!...
Vertel!
De rdw regels zijn versoepeld, dus administratief zou het nu (makkelijker) moeten kunnen.
Ik zal eens kijken of ik dat linkje nog kan vinden, met een how-to.
Op youtube staat trouwens een filmpje van een yank? die een 5cilinder uit en inbouwt in een 240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

?? leg eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Discussie van een ander forum even geknipt en geplakt.
http://volvolvo.nl/index....c=719.msg103176#msg103176

[...]
Regels omtrent motorwissels zijn sinds 1 mei veranderd. In positieve zin.
Stelde bij mij niet veel voor. En nu legaal op kenteken :P

[...]
Hoe ging het bij mij in z'n werk?

1. Afspraak gemaakt voor motorwissel (heeft een bepaalde naam, weet ik niet meer)
2. Naar keuringsstation gereden op dag van afspraak
3. Papieren afggeven (alleen deel 1A)
4. Auto naar binnen gereden:P
5. Eerst wordt het VIN nummer gecontroleerd. Keurmeester heeft soort uitdraai van huidige papieren en kijkt dat na.
6. Keurmeester vroeg wat er anders was (4 cyl. ipv 6 en 2000cc ipv 2800cc). Motortype wordt opgeschreven
7. Kon ik het vermogen aantonen (en cylinderinhoud)? Ja, had een uitdraai van een volvo greenbook.
8. Naast motortype ook motorcode (soort identificatienummer van de motor). Was moeilijk te zien, dus heb hem papieren van de donorauto laten zien. Heeft de keurmeester gecontroleerd (ik denk dat ze dan kijken of de motor uit een gestolen auto komt)
9. Keurmeester keek onder de kap, niet zo lang ofzo, gewoon of het er netjes uit zag. Vraagt naar de motorsteunen (origineel of zelf gemaakt?) Bekijkt gewoon wat dingetjes.
10. Kijkt onder de auto naar de motorsteunen en stuurdelen (as die het stuurhuis in gaat moet vrijlopen van kabels etc.) Duurde niet lang, had ie snel gezien.
11. Keurmeester rijdt auto remmentestbank op, zeer softe test. Wielen draaien iets van 15 km/h en dan remt hij langzaam tot aan blokkeren (ongeveer).
12. Naar de weegbrug. Eerst totale auto, en dan alleen de achteras.
13. Auto wegrijden en naar de balie om te betalen. Ik was €50,- kwijt.

Dan een paar dagen wachten. Alleen cylinderinhoud, cylinderaantal, vermogen en gewicht is veranderd. Handelsbenaming (type) etc. is gelijk gebleven.

Nu heb ik dus legaal een 760 met 2000cc en 190 pk (blok is FT met GT (zonder kat.) specs.) en natuurlijk 4 cylinders (grootste struikelblok bij de apk, sinds dit weer een controlepunt geworden is)

[...]
Die 40% regel is vervallen, in ieder geval voor auto's van iets van voor 1994. Dat is mij verteld... je mag dus zo 300 pk in je 100/200/700/900 etc. plaatsen.
Met dat doort vermogens zou echter wel nog even informeren.. ;)

[...]
Ik zeg toch ook dat je dat dan na moet gaan ;)
Maar ik vermoed dat die 40% niet meer geldt voor auto's van vóór een bepaald bouwjaar. Hoe en wat precies is aan degene die dat van plan is, ik ben klaar met de RDW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nice ^^
Maar als je auto dus nog in de belasting zit kun je zo ook het gewicht omlaag halen door voor de keuring van alles eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zit al heel lang te broeden op een 245 met 5 cilinder idd, en een kameraad van me heeft ook heimwee naar z'n 245 ;)
En 't is wat makkelijker te doen dan de V8 in mn 142 :) (geen andere stuurinrichting noodzakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zojuist een Volvo 245 uit 87 voor mn zus geregeld. *O*

Vriend van me heeft hem 23 juli geimporteerd uit Zweden.
Volledige zweedse historie aanwezig, en 2 mooie verschijners (voor de elanden).
175.000 op de teller en nieuwe apk

Zowel de zomer- als de winterbanden zijn zo goed als nieuw.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/c/b2/oSI/RCP+05QcjuSCyq8N6Q==.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Mooie wagen! Wat heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
Precies zoveel als hij er voor kwijt is geweest (800 euro + importeren + nieuwe zomerbandjes en velgen) maakt 1250. Netjes toch?

Zit een heel klein beetje roest op de achterklep (niet rot, en een witte klep is altijd nog wel op de sloop te halen).

Heb trouwens een soort van obligatie om hem volgend jaar over te nemen.

Ohja: ook nog een 220 standkachel aansluiting.. niet dat die ooit nodig zal zijn in Nederland, maar het geeft wel een echt zweeds volvo gevoel (net als de zweedse tekst op alle knopjes etc.)

[ Voor 22% gewijzigd door Papa Roach op 06-10-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vrijwel 't zelfde als ik op het oog had, alleen dan een Turbo waar 'ie 6500 voor wilde.. wel slechts 80K oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Netjes hoor! Op benzine of LPG? Wel jammer dat hij net niet meer belastingvrij wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
2.3 benzine... ja ik kwam er net iets te laat achter dat het vanaf 1-1-1987 niet meer belastingvrij wordt :(
Dat is waarschijnlijk ook een reden dat Hydraulik-Phunk 6500 euro werd gevraagd. Als ze (ik ga nog een naam verzinnen) 6 maanden ouder was, zou de waarde volgens mij minimaal het dubbele zijn.

Achja, mn hele familie is volvoziek en die wegenbelasting trekken we wel af van de niet te maken onderhoudskosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Wat rij je zelf momenteel? Ook volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Niet online
Heb ooit een 460 gehad (die was gaar, en geen echte volvo).

Ben verder student en woon in centrum van rotterdam (metro, en parkeren is niet te doen) dus heb nu helemaal geen auto (helaas maakt volvo geen fietsen).

Vader rijdt nu V70D (hiervoor V70 2.5T) en in het vroeger nog wat 240's en een 340).

Mn zus (had hiervoor een lease c30) heeft een auto nodig voor 1.5 jaar, en als de 240 het een beetje volhoudt neem ik die tzt wel over (lekker sparen voor carpc en lpg installatie).
Vreemd genoeg ben ik wel helemaal enthusiast dat ik die auto voor dr geregeld heb... voelt net alsof ik hem voor mezelf heb gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:47:
Zit al heel lang te broeden op een 245 met 5 cilinder idd, en een kameraad van me heeft ook heimwee naar z'n 245 ;)
En 't is wat makkelijker te doen dan de V8 in mn 142 :) (geen andere stuurinrichting noodzakelijk).
Gewoon doe, toch ... ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Tijd.. heb nog genoeg projecten staan en bijna te weinig tijd om te werken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hahaha sja, maak van je hobby je beroep? :+

Had ik ook moeten doen, auto techniek volgen, mja ouders. :X
En nu hang ik zelf regelmatig ter verveling van mijn ouders onder een 19. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee, voor de hobby is 't leuk en moet het leuk blijven. Kan het denk ik niet opbrengen om na andermans ellende overdag dan 's avonds nog motivatie te krijgen voor mn eigen rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel waar, als je het zo bekijkt is het maar beter dat je het als hobby houd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:55:

Onder de R zet Volvo standaard 13" Brembo's en die doen het goed :9 Alleen nooit zo uitgebreid getest, maar ze schijnen niet te faden.

Binnenkort eens een leuk filmpje schieten van(uit) de R :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-10-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
willem169 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:51:
En en en?

Geeft zo'n automaat trouwens veel vermogens verlies?

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 07-10-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Zal best wat vermogensverlies opleveren, maar zorgt er tevens voor dat je minder gevoel hebt dat je echt hard gaat. (dat vond ik.)
De kickdown daarentegen is wel erg vet.

[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-10-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een '87'er halen in Zweden, da's toch onderhand niet de moeite waard? :? Met goed zoeken vind je zo'n staat ook wel in NL in dezelfde staat. :P Maar wel een leuk wagentje! :)

Volgende week komt er een nieuwe turbo op m'n 240 Turbo! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo een dikken ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Bart-Willem schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:57:
Een '87'er halen in Zweden, da's toch onderhand niet de moeite waard? :? Met goed zoeken vind je zo'n staat ook wel in NL in dezelfde staat. :P Maar wel een leuk wagentje! :)

Volgende week komt er een nieuwe turbo op m'n 240 Turbo! 8)
kleintje Holset ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nee gewoon een standaard Garrett T3-geval (tenminste: dat ding dat standaard erop zit en tot 250pk kan). Misschien ook nog een intercooler maar geen idee hoe en wat. Bedoeling is ook dat er LPG in komt met een speciaal systeem, maar ik weet niet wat wel/niet in combinatie met elkaar goed werkt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kleine update, vandaag bij de 440 geweest, en ik moet eerlijk wezen, hij was echt strak.

1e eigenaar, dealer onderhouden, alle boekjes en papieren erbij, koppelingskabel moet wel iets gesmeerd worden, en kleine tik als je over een hobbel ging, onderstel was verder vrij van overhellen, rammelen en doen, dashboard rammelde niet. Rechts ging het raam ietwat stroef omhoog maar verder deed alles het perfect. Reed super, nieuwe banden eronder en nieuwe remmen, net een grote beurt gehad door de vorige eigenaar, die er ook kennelijk echt een liefhebber van was.

Echt een super auto. :)

Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030263.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030264.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030265.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030266.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
Die 2 liter motor is ook een prettige motor. Behoorlijk vlot nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat zeker, reed echt goed, ook laag in de toeren lekkere bak koppel, heerlijke machine, maar toch, net met mijn vader erover gehad en ik ga het niet doen, toch liever een s/v40 dan zo een wat oudere auto.

Als ik de 19 niet had, had ik deze misschien wel gekocht ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Op zich: als deze auto niet gigantisch onderdoet voor een s/v40 in dezelfde prijscategorie (:+) zal het niet eens een slechte koop zijn. Alleen jammer (voor als je hem weer weg wilt doen) dat de marktwaarde van die dingen zo laag ligt. Wel leuk met kopen btw >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel apart dat je nu gaat voor de 'net-niet' Volvo's, imo dan. Waarom niet meteen helemaal goed doen en een leuke 850/x70 (of voor minder € een 740/940) kopen? Tuurlijk, het zijn lompe vierkante benzineslurpers, maar dan heb je meteen ECHT een betrouwbare, comfortabele en waardevaste bak met zeer goede stoelen (was toch wel een eis dacht ik?). Zijn ook genoeg met automaat te koop, mocht je dat nog willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Die 440's zijn ook waardevast, omdat niemand ze gratis weg gaat geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Voor een 440 is dat wel een erg nette wagen.
Garage is ook wel in orde zover ik weet, is een klant van ons en ik ben daar zelf ook eens gaan kijken naar jawel, een 440, als eerste auto (ook niet gekocht overigens).

Maar ik denk dat je aan een S40 meer plezier gaat beleven (ook geen echte Volvo, wel betaalbaar en een stuk moderner).

[ Voor 14% gewijzigd door Klippy op 07-10-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, dus duidelijk dat een 440 het niet gaat worden, liefst wel een 2 liter maar dan s of v40. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
JohanH schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:38:
Ja precies, dus duidelijk dat een 440 het niet gaat worden, liefst wel een 2 liter maar dan s of v40. :)
Mensen zeggen vaak "minimaal 2 liter" oid. Maar hoe relevant is dat t.o.v. bijvoorbeeld pk/weight ratio?

Ik zie af en toe een Lincoln hier met een 5 liter motor, maar snel zijn ze zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Een 440 zou ik echt nóóit kopen. Ik heb er één gehad, een 1.7 met carburateur. Ik had 'm gekregen van m'n tante omdat ze 'm naar de sloop wou brengen. Wat een ellende zeg. De voet van de carburateur trok krom door de hitte, daarvoor trok 'ie valse lucht. Voetpakking ingesmeerd met vloeibare pakking was geen oplossing, dus dan maar een nieuwe carburateur á 150 euro. Hij liep ook niet goedkoop, 1 op 8 ofzo. Verder reed 'ie wel hoor, ondanks de Franse pulp in het vooronder.

Toen de verkoop, dat was helemaal mooi. Voor een euro of 400 op marktplaats gezet. Kwam stuk voor stuk tokkies op af, die afhaakten omdat ik de overschrijvingskosten niet wou betalen :D. Ja echt, ik sta er nou nog van te kijken. Na een half jaar ben ik er toch nog vanaf gekomen voor 300 euro ofzo.
Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.