Zo vat je het aardig samen jaRoberto schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:58:
Ow enorm relaxed zelfs, je hoeft het vermogen niet aan te spreken, maar het idee van de 2.4t is gewoon anders dan het idee van de T5.
Alleen als ... als het voetje naar beneden gaat dan ...
<samenvatting>
P.s. de 2005 T5 is een ander blok (2.5 liter en minder vermogen) dan de oude B5234T3 (16T turbo versus de 15G van de 850) met 239/250pk standaard (zit in de 98'er T5, vanaf 99 heb je een blok met de ETM welke ik zelf niet zou kiezen)
Deze sets worden niet in de VS verkocht, daar zijn die Atlas-dingen weer vrij populair, maar die vliegen er inderdaad als frisbees van af (mits je band al niet ingevreten is). En er zijn ook binnenringen die snel losraken, maar vaak is dat omdat die krengen niet van RVS zijn en dus zowat weggeroest zijn bij de klemmen (blijft bij sommige ontwerpen water in staan namelijk).DopdeDouwer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:46:
[...]
Ok, het is meer een algemene spreuk* die ik vooral terug hoor bij de USA-cars "die nep white-walls is 3x nix, je moet gewoon echte banden met witte wangen nemen."
Was benieud wat daarvan nou waar van is en wat je bevindingen zijn.
Trouwens de 244 zou helemaal af zijn als je er nog zo'n onderspoilertje op zou zetten. Die zijn volgens mij makkelijk te vinden en eenvoudig te monteren (aan de voorbumper).
* netzoiets als "pff die volvo heeft wel veel roest, dat is er een die in België is gebouwd. Daar gebruiken ze inferieur staal"
Dat van die voorspoiler ben ik volledig met je eens.
Hier in de buurt zit een zaak die industriele lakken verkoopt. Zij mengen voor een leuke prijs de juiste kleur; dat kunnen ze gewoon op kleurnummer doen. Die van mij was perfect koppend met de rest van de auto.
Ik betaalde er 12,50 per busje voor. (zijn bovendien ook nog eens voorzien van een goede sproeikop)
Ik betaalde er 12,50 per busje voor. (zijn bovendien ook nog eens voorzien van een goede sproeikop)
Serieus? Da's niet duur!
Toch maar eens informeren dan.
Ik was hier in de buurt bij een grote automaterialenzaak geweest, maar die hadden uiteraard alleen Motip-spul en dat gaat maar tot halverwege jaren '90 ofzo.
Dan zullen ze wel de witte lak van m'n andere 240 hebben, maar die 262-kleur (tevens van de Engelse 360's
) konden ze niet eens bestellen.

als dat niet lukt laat me dan ff weten misschien dat de locale halfords hier je kan helpen.. die kon iig wel de kleur van mijn '89 classic mini maken...Bart-Willem schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:44:
Serieus? Da's niet duur!Toch maar eens informeren dan.
Ik was hier in de buurt bij een grote automaterialenzaak geweest, maar die hadden uiteraard alleen Motip-spul en dat gaat maar tot halverwege jaren '90 ofzo.
Dan zullen ze wel de witte lak van m'n andere 240 hebben, maar die 262-kleur (tevens van de Engelse 360's
) konden ze niet eens bestellen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Thnx!ToolkiT schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:57:
[...]
als dat niet lukt laat me dan ff weten misschien dat de locale halfords hier je kan helpen.. die kon iig wel de kleur van mijn '89 classic mini maken...
Verder heb ik m'n andere 240 vandaag van andere velgen + banden (zaten al om de velgen heen
Voor:

Na:

Valt niet tegen op een witte auto vind ik!
Wel jammer dat er nu Koffievelgen
Verder bleek de bodem van de auto echt kneiterhard te zijn, iets wat me verraste omdat de wielranden achter en een stukje dorpel wat roest hebben (1 wielrand begint net met roesten, de ander heeft al een roestplek en een stukje dorpel met een gaatje

Verwijderd
Dat ziet er echt supergaaf uit
Nu verlagen en ronde koplampjes erop 
Gaan er nog mensen naar de VKB trouwens?
Op de gouden of op de witte?Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:02:
Dat ziet er echt supergaaf uitNu verlagen en ronde koplampjes erop
Ik sta op de VKB, maar hoeveel dagen weet ik nog niet.
@Bart-Willem: beide worden er mooi door geaccentueerd. 
Vind de witte 240 overigens wel mooier. Ziet er netjes uit. heb je er veel aan moeten doen?
Nu ik het toch over 240 heb.. 240 of 460?
Mijn pa had vroeger, 15 jaar terug een 240 sedan in het rood. We hebben daar in ons familiealbum iig nog een leuke foto van waarin mijn zus in de achterbak zit met 10 pakken melk op een rij
Vind het als ik beide naast elkaar zet, de 240 een authentieker ontwerp hebben. Gewoon simpel rechthoekig.
Bouwjaar verschilt natuurlijk. 1987 vs 1995. Gewicht idem, de 240 ligt een schaal hoger als 460 met wegenbelasting. Maar dat komt per maand op tien euro meer uit, dat is niet schokkend vind ik. Maar qua onderhoud, ik lees dat jouw 240 B-W een harde bodem heeft. Staat de 240 daar bekend om? Hebben ze nog last van roest op plekken e.d.? Beter gezegd: welke zwakke plekken heeft de 240? Nu hoef je niet veel te verwachten voor om en nabij 1000 euro. Maar toch hé lijkt het me gewoon te leuk om met zo'n volvo te beginnen.
Of zouden jullie zeggen van, pak een andere volvo, die is leuker/geschikter als beginnersauto?
Vind de witte 240 overigens wel mooier. Ziet er netjes uit. heb je er veel aan moeten doen?
Mijn pa had vroeger, 15 jaar terug een 240 sedan in het rood. We hebben daar in ons familiealbum iig nog een leuke foto van waarin mijn zus in de achterbak zit met 10 pakken melk op een rij
Bouwjaar verschilt natuurlijk. 1987 vs 1995. Gewicht idem, de 240 ligt een schaal hoger als 460 met wegenbelasting. Maar dat komt per maand op tien euro meer uit, dat is niet schokkend vind ik. Maar qua onderhoud, ik lees dat jouw 240 B-W een harde bodem heeft. Staat de 240 daar bekend om? Hebben ze nog last van roest op plekken e.d.? Beter gezegd: welke zwakke plekken heeft de 240? Nu hoef je niet veel te verwachten voor om en nabij 1000 euro. Maar toch hé lijkt het me gewoon te leuk om met zo'n volvo te beginnen.
Of zouden jullie zeggen van, pak een andere volvo, die is leuker/geschikter als beginnersauto?
Sinds afgelopen weekend ben ik ook in het bezit van m'n eerste Volvo (V40, 1999).

De auto is heerlijk; heb er geen moment spijt van. Het enige minpunt dat ik nu ervaar is dat de speakers achter bijzonder flets klinken. Er hing standaard een setje Volvo-speakers in, maar ik heb vanmiddag de deur- en achterspeakers vervangen door identieke Pioneer 3-wegspeakers. In de deuren klinkt het geluid erg goed, maar achter blijft het flets klinken. Beetje jammer dat op diverse andere fora niet een soortgelijk probleem terug te vinden is. Tenminste, niet met de uitrusting welke ik heb (deze 4 speakers, geen subwoofer of andere toeters en bellen).
In mijn vorige auto heb ik die problemen niet gehad (zelfde autoradio, ook speakers voor en achter). Nu is het niet onoverkomelijk, maar als iemand een tip heeft om dit opgelost te krijgen houd ik me aanbevolen

De auto is heerlijk; heb er geen moment spijt van. Het enige minpunt dat ik nu ervaar is dat de speakers achter bijzonder flets klinken. Er hing standaard een setje Volvo-speakers in, maar ik heb vanmiddag de deur- en achterspeakers vervangen door identieke Pioneer 3-wegspeakers. In de deuren klinkt het geluid erg goed, maar achter blijft het flets klinken. Beetje jammer dat op diverse andere fora niet een soortgelijk probleem terug te vinden is. Tenminste, niet met de uitrusting welke ik heb (deze 4 speakers, geen subwoofer of andere toeters en bellen).
In mijn vorige auto heb ik die problemen niet gehad (zelfde autoradio, ook speakers voor en achter). Nu is het niet onoverkomelijk, maar als iemand een tip heeft om dit opgelost te krijgen houd ik me aanbevolen
[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 18-09-2009 23:16 ]
Ikzelf vind de 240 een stuk beter rijden dan de 460. Ze zijn ook nog eens betrouwbaarder (de electronica van een 460 wil wel eens te wensen overlaten) en ik vind het knap dat een kleine auto zoals een 460 toch presteert om zo'n grote draaicirkel te hebben.Joosie200 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:09:
@Bart-Willem: beide worden er mooi door geaccentueerd.
Mijn pa had vroeger, 15 jaar terug een 240 sedan in het rood. We hebben daar in ons familiealbum iig nog een leuke foto van waarin mijn zus in de achterbak zit met 10 pakken melk op een rijVind het als ik beide naast elkaar zet, de 240 een authentieker ontwerp hebben. Gewoon simpel rechthoekig.
Persoonlijk zou ik voor die 240 gaan: hij heeft stuurbekrachtiging (al heb je dat bij een 240 eigenlijk amper nodig) en zo'n automaat rijdt super relaxed!
Feli! Nette kleur, welke motor en uitvoering heb je verder?Bastiaan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:15:
Sinds afgelopen weekend ben ik ook in het bezit van m'n eerste Volvo (V40, 1999).
[afbeelding]
Veel fijne km's iig.
Over de audio weet ik het niet helemaal, kan morgen wel even navraag doen over de audio pakketten van volvo, moet morgen toch weer werken.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
BW, ziet er erg cool uit, maar ik zie ook wat kreukels op de foto in de whitewall, wat is dat ?
Geeft de auto heel veel meer cachet zo
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Wij hebben de sedan versie uit 97! In de 5 jaar dat we hem hebben bijna geen extra kosten (afgezien regulier onderhoud) gehad. Prima auto! Welke uitvoering heb je?Bastiaan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:15:
[afbeelding]
De auto is heerlijk; heb er geen moment spijt van.
In het kader van kostenbesparingen ben ik teruggegaan naar een benzineauto. Dit is een 1.8 Europe. Geen fratsen eraan; de enige vereiste (naast de brandstofJohanH schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:00:
[...]
Feli! Nette kleur, welke motor en uitvoering heb je verder?
Veel fijne km's iig.
Bedankt alvast!Over de audio weet ik het niet helemaal, kan morgen wel even navraag doen over de audio pakketten van volvo, moet morgen toch weer werken.
Er is aan alle kanten te zien dat de vorige eigenaren (ik ben de 3e) er goed mee omgegaan zijn. Nergens deukjes of krassen bijvoorbeeld, en een verzorgd interieur. De eerste eigenaar heeft alle beurten bij de Volvo laten uitvoeren (aantoonbaar). De tweede eigenaar heeft dit gedaan bij Peugeot (ook aantoonbaar). Ik verwacht (hoopRed devil schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:29:
Wij hebben de sedan versie uit 97! In de 5 jaar dat we hem hebben bijna geen extra kosten (afgezien regulier onderhoud) gehad. Prima auto! Welke uitvoering heb je?

Normaal hield ik niet zo vast aan beurten en dergelijke, maar we hebben besloten om nu toch maar eens alle beurten volgens het boekje te laten uitvoeren.
Bij moderne New Beetle's zie je soms ook white walls, dus het kan wel op moderne auto's.kamstra schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:57:
ziet er wel kek uit idd, hoe zou dat op mijn V70 staan?
Wat staat ie trouwens hoog op z'n achterpoten
Waarom 'ie zo hoog staat achter: de vorige eigenaar vond het nodig om er verzwaarde veren (de welbekende heavy duties) onder te leggen maar die krengen heb je eigenlijk nodig bij een grote LPG-tank en/of zware beladingen. Het comfort is er ook niet beter op geworden. Met name bij drempels zie je de achterpassagiers tegen het dak stuiteren.
Ik had ze er iets te hard op gedrukt, dan gaan ze kreukelen omdat de boel dan teveel naar binnen staat.Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:57:
BW, ziet er erg cool uit, maar ik zie ook wat kreukels op de foto in de whitewall, wat is dat ?
[ Voor 46% gewijzigd door Bart-Willem op 19-09-2009 11:18 ]
Dit... Ga... Je... Niet... Menen...
Zojuist mijn eerste schade ooit gereden in 8 jaar
Een *******-betonpaaltje van zo'n 30cm hoog over het hoofd gezien in een bocht bij het wegrijden. Dorpel vervormd, deur gedeukt, lak weg. Nieuwe deur moet er dus sowieso in, en wat er van de dorpel nog te maken is hoor ik maandagmorgen, maar daarvan vrees ik ook het ergste.
Pics volgen nog wel vandaag...
* Bastiaan hoort nu overigens ook in het groepje dat zijn allrisk enkele weken terug heeft opgezegd en waarbij het nu raak is...
Aargh, da's zuur! 
Tip: bel Auto Rima op of zij een deur in exact dezelfde kleur hebben, grote kans dat ze die zo hebben staan.
Marans in Veldhoven kan je ook proberen, maar die rekenen bedragen waar je "u" tegen zegt.
Tip: bel Auto Rima op of zij een deur in exact dezelfde kleur hebben, grote kans dat ze die zo hebben staan.
Heb op onderdelenlijn.nl al wat neergezet ten tijde van mijn vorige post, en inmiddels een reactie ontvangen. €125 voor een deur, wat al de helft is van waar ik op rekende. Auto Rima ken ik niet, maar zal ik maandag ook zeker een belletje geven. Ik denk dat ik via een van die wegen toch wel kan slagen.
Marans houd ik maar even als optie in het geval dat de anderen geen succes zijn.
Dank je voor de tips!
Marans houd ik maar even als optie in het geval dat de anderen geen succes zijn.
Dank je voor de tips!
Oef das goed zuur ja. 
Sterkte met opknappen...

Sterkte met opknappen...
Paar vakantiekiekjes van de S60 

Lekker hoor, 360nm in de bergen
Op 2500m kreeg ie wel een beetje ademnood, maar dat zou ik ook krijgen

Lekker hoor, 360nm in de bergen
Op 2500m kreeg ie wel een beetje ademnood, maar dat zou ik ook krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 19-09-2009 20:35 ]
Mooie wagen, ziet er echt netjes uit. 
En bastiaan, dat ziet er verdommes slecht uit.
Btw, paar foto's van V50 T5-R (design) die we van volvo nederland hadden staan voor dit weekend, wat ene pracht wagen en wat rijd dat goed zeg, poe!

Btw, paar foto's van V50 T5-R (design) die we van volvo nederland hadden staan voor dit weekend, wat ene pracht wagen en wat rijd dat goed zeg, poe!

Was hij AWD? Toch wel nodig op die auto. Handgeschakeld, AWD, T5 en dan chippen naar 285PK.JohanH schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:48:
Mooie wagen, ziet er echt netjes uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen idee of ie awd was, ging als een kanon iig en er viel erg goed mee te hoeken, op de momenten dat ik bang werd (ook bang voor mijn rijbewijs) had ie nog geen centje pijn!
Nee hoor, dat bewijst alleen maar dat er veel idioten in New Beetle's rijdenBart-Willem schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:12:
[...]
Bij moderne New Beetle's zie je soms ook white walls, dus het kan wel op moderne auto's.
Balen van die schade Bastiaan! Ziet er lullig uit, lastig te herstellen (met mijn lekenogen).
welke kant is dat?
http://cgi.ebay.co.uk/VOL...b6f4&_trksid=p3286.c0.m14
http://cgi.ebay.co.uk/VOL...ba72&_trksid=p3286.c0.m14
is mogelijk wat voor je..
Dat wordt een nieuwe dorpel en nieuwe deur, inderdaad. Er is een hele kleine kans dat de dorpel ook uit te deuken is, maar dan komt de vraag wat goedkoper is: uideuken of er een nieuwe tussenlassen.Elwood Blues schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:30:
[...]
Balen van die schade Bastiaan! Ziet er lullig uit, lastig te herstellen (met mijn lekenogen).
De afspraak heb ik vanwege werk moeten verzetten naar vanmiddag, dus een indicatie van de prijzen heb ik nog niet.
Ebay; dat ik daar niet aan gedacht hebToolkiT schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:47:
welke kant is dat?
http://cgi.ebay.co.uk/VOL...b6f4&_trksid=p3286.c0.m14
http://cgi.ebay.co.uk/VOL...ba72&_trksid=p3286.c0.m14
is mogelijk wat voor je..

Het gaat om de passagiersdeur (rechtsvoor). Ik heb de verkoper van de linkjes inmiddels een bericht gestuurd, maar dan wel met de vraag wat het nou is (foto en omschrijving spreken elkaar tegen). Bedankt!
[ Voor 42% gewijzigd door Bastiaan op 21-09-2009 12:57 ]
Volvo maakt de C30 goedkoper: http://www.autoweek.nl/au...duizenden-euros-goedkoper
Vriend heeft net een nieuwe C30 gekocht. Zijn versie is nu 4000,- goedkoper. Zonde van het geld, en de afschrijving van dit jaar kan je ook ophogen met 4000,-.
Wel leuk voor mensen die nu een C30 gaan uitzoeken.
Vriend heeft net een nieuwe C30 gekocht. Zijn versie is nu 4000,- goedkoper. Zonde van het geld, en de afschrijving van dit jaar kan je ook ophogen met 4000,-.
probeer anders deze verkoper eens:Bastiaan schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:48:
[...]
Ebay; dat ik daar niet aan gedacht heb
Het gaat om de passagiersdeur (rechtsvoor). Ik heb de verkoper van de linkjes inmiddels een bericht gestuurd, maar dan wel met de vraag wat het nou is (foto en omschrijving spreken elkaar tegen). Bedankt!
http://myworld.ebay.com/cheapvolvos/
die zit volgens mij in het volvo traject en kan aan alle volvo onderdelen komen zegt hij..
ik heb bij hem de fuel filter gekocht en service was goed.

Ik zat ffe te kijken voor wat dingen voor mijn B30A blok, nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies. Heb sinds aanschaf nooit de bougies vervangen of de kabels. en inmiddels wel 8.000 afgelegt. Of de vorige eigenaar dit heeft vervangen is maar de vraag (zweeds logboek)
Echter 4 euro per bougie is dat niet wat duur?
Asus Zenbook i7 256gb
zoveel km haal ik momenteel niet op een tankVerwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:23:
Nee is niet duur, 4 euro voor veel rijplezier... of wil je per kilometer betalen ??
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 22-09-2009 14:32 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Bart-Willem herkend het wel aan het plaatjeDopdeDouwer schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:39:
welke shop is dat, lijkt niet zo heel duur?
spoiler:
Nordicar cq http://www.volvo-parts.nl/
Asus Zenbook i7 256gb
spoiler:
Tijd al niets meer aan de volvo gedaan cq. besteld. Aan je plaatje te zien is het wat ge-update.
Dilemma...
Volvo XC70 D5 Momentum van februari 2005.
163pk (dus nog net de oude)
102.000 km
dealer onderhouden, 12 maanden garantie
handbak
te koop bij volvo dealer
verdere specs (in frans)
Air conditionné automatique - Alarme - Bagages: divers - Couvre-bagages - Crochet de remorque fixe - Détecteur de pluie - Distraction de bord: autres - Equip. intérieur: divers - Filtre - Grille de séparation - Inserts en bois - Intérieur cuir - Jantes en alliage léger 16' - Park Distance Control arrière - Peinture effet perlé - Peinture métallisée - Phares anti-brouillard - Phares: réglage du site manu. - Radio-CD - Régulateur de vitesse - Rétroviseur rabattable élect. - Siège conducteur chauffant - Siège passager chauffant - Thermomètre extérieur - Toit ouvrant verre électrique - Vitres électriques AR - Vitres électriques AV - Volant avec commande radio - Volant réglable manuellement
Bij de lokale dealer voor 15,5k....
Heb als inruil een V70 uit 2k4 met 155k (diesel, ook D5) op de klok
Decisions decisions....
Ben benieuwd wat ze me nog bieden voor mijn huidige bak, heb m een jaar geleden voor 14k gekocht (maar dat was in Duitsland waar de prijzen lager liggen). Afhankelijk van wat ik er nu bij moet leggen zou t wel interessant kunnen zijn.
160k beurt voor de mijne komt er aan wat me dus sowieso al 1000 euro kost en dan moet er voor de rest niks zijn, maar denk dat ik easy op 1500 euro kom...
Kortom, afhankelijk van hoeveel erbij moet is die XC70 interesting...pfff
102.000 km
dealer onderhouden, 12 maanden garantie
handbak
te koop bij volvo dealer
verdere specs (in frans)
Air conditionné automatique - Alarme - Bagages: divers - Couvre-bagages - Crochet de remorque fixe - Détecteur de pluie - Distraction de bord: autres - Equip. intérieur: divers - Filtre - Grille de séparation - Inserts en bois - Intérieur cuir - Jantes en alliage léger 16' - Park Distance Control arrière - Peinture effet perlé - Peinture métallisée - Phares anti-brouillard - Phares: réglage du site manu. - Radio-CD - Régulateur de vitesse - Rétroviseur rabattable élect. - Siège conducteur chauffant - Siège passager chauffant - Thermomètre extérieur - Toit ouvrant verre électrique - Vitres électriques AR - Vitres électriques AV - Volant avec commande radio - Volant réglable manuellement
Bij de lokale dealer voor 15,5k....
Heb als inruil een V70 uit 2k4 met 155k (diesel, ook D5) op de klok
Decisions decisions....
Ben benieuwd wat ze me nog bieden voor mijn huidige bak, heb m een jaar geleden voor 14k gekocht (maar dat was in Duitsland waar de prijzen lager liggen). Afhankelijk van wat ik er nu bij moet leggen zou t wel interessant kunnen zijn.
160k beurt voor de mijne komt er aan wat me dus sowieso al 1000 euro kost en dan moet er voor de rest niks zijn, maar denk dat ik easy op 1500 euro kom...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Lastig, lees wel vaak dat mensen die vanuit een V70 komen een XC70 beetje zompig vinden rijden. De instap en overzicht is daarentege wel weer beter. Ook de uitstraling vind ik van een XC70 stoerder. Zal wel meer diesel lusten en minder snel zijn. De AWD is ook weer plus. In duitsland zijn die XC70s best populair, iig veel duurder dan een V70 (heb toen ook gekeken naar XC70 en V70). Is je huidige V70 luxer? Of liggen ze op hetzelfde niveau.kamstra schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:19:
Dilemma...
Zelfde idee..alleen de RTI mist in die XC70, maar dat is misschien iets wat ze zouden kunnen overzetten vanuit de mijne, is toch exact t zelfde spul...Red devil schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:27:
[...]
Lastig, lees wel vaak dat mensen die vanuit een V70 komen een XC70 beetje zompig vinden rijden. De instap en overzicht is daarentege wel weer beter. Ook de uitstraling vind ik van een XC70 stoerder. Zal wel meer diesel lusten en minder snel zijn. De AWD is ook weer plus. In duitsland zijn die XC70s best populair, iig veel duurder dan een V70 (heb toen ook gekeken naar XC70 en V70). Is je huidige V70 luxer? Of liggen ze op hetzelfde niveau.
Is die XC zoveel zwaarder dan dat ie minder snel en meer zuipt? Volgens mij moet dat nog wel beetje meevallen...anyway, es ff wat tabelletjes opzoeken
edit:
hmm, 100 kilo zwaarder en 0.7 seconden langzamer naar de 100 en topsnelheid is 10 km/u lager...
daar zou ik t dus niet voor hoeven doen, blijft over t feit dat ik er een nieuwere auto met 50k minder op de klok voor terugkrijg...aargh
[ Voor 12% gewijzigd door kamstra op 22-09-2009 16:46 ]
hij zal ietsjes zwaarder zijn en meer wrijving hebben door AWD systeem dus meer verbruik en/of trager.kamstra schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:37:
[...]
Zelfde idee..alleen de RTI mist in die XC70, maar dat is misschien iets wat ze zouden kunnen overzetten vanuit de mijne, is toch exact t zelfde spul...
Is die XC zoveel zwaarder dan dat ie minder snel en meer zuipt? Volgens mij moet dat nog wel beetje meevallen...anyway, es ff wat tabelletjes opzoeken
in de praktijk zal je dat niet merken.. zeker bij wegtrekken niet want AWD geeft weer meer grip..
persoonlijk zou ik voor de XC70 gaan...
Ik had bijna een Audi A6 Allroad 3.2 diesel gekocht, maar die was ouder, had meer op de klok staan en waarschijnlijk een stuk dorstiger dan de S60, maar voornamelijk, toch £1500 duurder.. maar heb ook ff staan twijvelen.. Maar tussen V70 en XC70 zou ik het wel weten..
ga iig ff een proefritje makenToolkiT schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:47:
[...]
hij zal ietsjes zwaarder zijn en meer wrijving hebben door AWD systeem dus meer verbruik en/of trager.
in de praktijk zal je dat niet merken.. zeker bij wegtrekken niet want AWD geeft weer meer grip..
persoonlijk zou ik voor de XC70 gaan...
Ik had bijna een Audi A6 Allroad 3.2 diesel gekocht, maar die was ouder, had meer op de klok staan en waarschijnlijk een stuk dorstiger dan de S60, maar voornamelijk, toch £1500 duurder.. maar heb ook ff staan twijvelen.. Maar tussen V70 en XC70 zou ik het wel weten..
had trouwens zelf ook bijna een A6 Allroad gekocht voor ik deze V70 kocht, maar aangezien het een benzine was werd me dat wel een beetje te gek qua verbruik
[ Voor 10% gewijzigd door kamstra op 22-09-2009 17:12 ]
In de UK is de passagiersdeur links voorBastiaan schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:48:
Onze 245 is trouwens verkocht

Pruller, da's Nordicar! De grote concurrent.Ghostrider schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:11:
[...]
Bart-Willem herkend het wel aan het plaatje![]()
spoiler:Scandcar cq http://www.volvo-parts.nl/
Bart-Willem schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:18:
[...]
Pruller, da's Nordicar! De grote concurrent.Bij ons zijn bougies etc wel een stuk goedkoper. Eigenlijk zijn we met alles goedkoper, maar dat komt mede omdat Nordicar ook veel van ons vandaan haalt.

Word het trouwens niet eens tijd dat jullie voor de c303 wat parts in stock houden. Remblokjes en Remcilinders alsmede CV hoezen zou geen kwaad kunnen
[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 22-09-2009 19:52 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik denk wel dat we dat soort spul kunnen bestellen, maar er rijden te weinig van die dingen rond om het even op voorraad te houden.Ghostrider schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:43:
[...]
alsnog fout geschreven die namen lijken ook zo op elkaar
Word het trouwens niet eens tijd dat jullie voor de c303 wat parts in stock houden. Remblokjes en Remcilinders alsmede CV hoezen zou geen kwaad kunnen

De Advantage en Sport varianten van de C30 zijn wel uit het assortiment. En die waren toch wel erg gunstig geprijsd...PWM schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:05:
Volvo maakt de C30 goedkoper: http://www.autoweek.nl/au...duizenden-euros-goedkoper
Hebben jullie een idee van een reëele afschrijving ivm waardebepaling van mijn huidige auto?
kostprijs was in juli 08 14,900 euro (wat 14k werd na inruil van mijn oude auto). Zat toen op 121k kilometers. Auto is uit april 2004, V70 D5.
Vraag me af wat ik er 14 maanden later en 30k kilometer verder voor terug zou moeten krijgen als ik m inruil voor bovengenoemde XC70.
Zat zelf aan 3k afschrijving te denken dus dan zou je rond de 12k uitkomen...zou dat enigszins realistisch zijn?
Vind t een vrij moeilijke keuze...aan de ene kant zeg ik, mits fatsoenlijke tegenwaarde van mijn huidige bak inruilen geblazen, aangezien ik weet dat de volgende beurt sowieso al 1000 euro kost (standaard 160k beurt bij dealer) + wat er dan nog bij komt. Aan de andere kant, deze bak bevalt me ook prima dus kan er ook gewoon voor kiezen hier nog een tijd in door te rijden....aargh
edit:
quick 'n dirty berekening...vergeet vast nog eea mee te nemen zo..

maandelijkse kosten neem ik hier expres niet mee aangezien verschil tussen verzekeren en belasting van beide geen snars uitmaakt
kostprijs was in juli 08 14,900 euro (wat 14k werd na inruil van mijn oude auto). Zat toen op 121k kilometers. Auto is uit april 2004, V70 D5.
Vraag me af wat ik er 14 maanden later en 30k kilometer verder voor terug zou moeten krijgen als ik m inruil voor bovengenoemde XC70.
Zat zelf aan 3k afschrijving te denken dus dan zou je rond de 12k uitkomen...zou dat enigszins realistisch zijn?
Vind t een vrij moeilijke keuze...aan de ene kant zeg ik, mits fatsoenlijke tegenwaarde van mijn huidige bak inruilen geblazen, aangezien ik weet dat de volgende beurt sowieso al 1000 euro kost (standaard 160k beurt bij dealer) + wat er dan nog bij komt. Aan de andere kant, deze bak bevalt me ook prima dus kan er ook gewoon voor kiezen hier nog een tijd in door te rijden....aargh
edit:
maandelijkse kosten neem ik hier expres niet mee aangezien verschil tussen verzekeren en belasting van beide geen snars uitmaakt
[ Voor 13% gewijzigd door kamstra op 22-09-2009 22:27 ]
Ik vraag me eigenlijk af wat je ermee wint, behalve een ander ontwerpje?
Zo'n XC70 is leuk om te zien, maar als je er alleen dat mee wint en iets minder km's (alhoewel ik km's niet echt spannend vind) dan vraag ik me af of dat het wellicht enorme prijsverschil waard is. 
Daarnaast weet je nu wat je aan je huidige auto hebt, en een nieuwe wordt weer een nieuw "avontuur" (tenzij je er garantie op krijgt).
Daarnaast weet je nu wat je aan je huidige auto hebt, en een nieuwe wordt weer een nieuw "avontuur" (tenzij je er garantie op krijgt).
Verwijderd
Een 70 voor zo weinig met die kilometers ? Of zijn die 90's zo vreselijk veel duurder ?kamstra schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:07:
Hebben jullie een idee van een reëele afschrijving ivm waardebepaling van mijn huidige auto?
edit:
[afbeelding]
Ik zeg halen dan
@b-w: enorm prijsverschil? Dat valt dus ook wel mee
, en er zit dus idd 12 maanden dealergarantie bij.
@rutgerm: dit is luxemburg he, prijzen liggen hier wat anders
@rutgerm: dit is luxemburg he, prijzen liggen hier wat anders
Voor alleen het prijsverschil al koopt hij 2 auto's erbij
Groot prijsverschil
Het kriebelt wel, moet ik zeggen, maar dan zit ik nog met mijn V40 in de maag. Daarbij is het de auto voor vrouwlief, en zij wil eigenlijk wat kleiners en jongers, en dit is alleen maar groter en ouder...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Heerlijk- Stoelverwarming (is eerlijk gezegd meer een optie voor Zweden waar het echt koud wordt, ik vind het niet fijn ;-)
Heb 'm gisterochtend nog aan gehad, lekker voor m'n rug ook.
Voor mezelf niet.. maar ik zal eens kijken of ik anderen er nog gek genoeg voor kan krijgen
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
LOL so trueTKing schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:20:
Voor alleen het prijsverschil al koopt hij 2 auto's erbijGroot prijsverschil
anyway, vanmiddag proefrit
Zo. De offerte van de schadehersteller wordt je ook niet vrolijk van. Ruim 3200 euro om alles weer perfect in orde te krijgen 
Gelukkig zijn er ook nog vrienden die het voor minder doen! Ben nu druk aan het rondbellen voor onderdelen bij diverse sloopbedrijven, en het loont behoorlijk. Zoals de vlag er op dit moment voor hangt kan ik voor een euro of 800 klaar zijn, met hetzelfde eindresultaat.
Gelukkig zijn er ook nog vrienden die het voor minder doen! Ben nu druk aan het rondbellen voor onderdelen bij diverse sloopbedrijven, en het loont behoorlijk. Zoals de vlag er op dit moment voor hangt kan ik voor een euro of 800 klaar zijn, met hetzelfde eindresultaat.
Nou, dat valt ook wel weer mee.TKing schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:20:
Voor alleen het prijsverschil al koopt hij 2 auto's erbijGroot prijsverschil
@ Kamstra: mits het prijsverschil meevalt en bij die auto de distributieriem al vervangen is (duur geintje bij zo'n diesel), dan kan het zelfs zijn dat het prijsverschil echt te verwaarlozen is. Ik ben benieuwd!
@ Dr_Fricking_Evil: ik snap nog steeds niet dat je zo'n goede 740 weg doet voor een blikje genaamd Arosa.
distririem gaat pas bij 160k B-W, dus dat gaat niet op hierBart-Willem schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:56:
[...]
Nou, dat valt ook wel weer mee.
@ Kamstra: mits het prijsverschil meevalt en bij die auto de distributieriem al vervangen is (duur geintje bij zo'n diesel), dan kan het zelfs zijn dat het prijsverschil echt te verwaarlozen is. Ik ben benieuwd!
@ Dr_Fricking_Evil: ik snap nog steeds niet dat je zo'n goede 740 weg doet voor een blikje genaamd Arosa.
Anyway, proefrit gemaakt, wagen rijdt heerlijk, maar dat was verwacht natuurlijk, gegeven het feit dat ik exact dezelfde motor erin heb liggen.
Enige verschil is dat dit een 6 bak is, wat an sich wel chill is. Verder beviel me die AWD heel goed moet ik zeggen, dus an sich een positief idee.
Maarrrr, ik vroeg natuurlijk wat ie me terug zou geven voor mijn huidige auto, komt ie aanzetten met 9000...toen heb ik m dus eerst maar ff beleefd uitgelachen
Binnen 5 mins was het vervolgens dat ie er met een beetje lullen wel 10k van zou kunnen maken, maar dat zou imo nog veel te weinig zijn.
Zou basically neerkomen op 5k afschrijven in 14 maanden, lijkt me beetje veel.....Moet dus ff puzzelen in excel om te kijken hoe en wat logisch is om te doen nu....decisions decisions...
Bij huidige auto weet ik dus dat ik binnen nu en 9000 km een beurt moet laten doen die standaard al 1000 euro kost (inc vervangen distri riem that is) maar komt vast wel eea bij, dus lijkt me veilige aanname om van 1500 euro uit te gaan...
Iemand geinteresseerd in een V70 D5 uit 2004 by any chance?
edit: hmmz kan ook voor deze gaan natuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door kamstra op 23-09-2009 20:14 ]
5k afschrijven is wel erg veel ja.
Kon je geen leuk tegenbod doen?
Anders zou ik het geld gewoon in de zak houden en voorlopig de V70 verder rijden.
Mja als je echt een leuke prijs kreeg voor de huidige V70 zou het nog een optie zijn, maar ik zie er zelf ook niet de meerwaarde van.
Nu heb je een auto waarvan je weet wat hij waard is en zeker met inruilen op zo'n korte tijd (binnen 2 jaar) is mijn ervaring dat zoiets zelden voordelig is.
Als je nu die XC70 zou kopen en je gaat volgende maand langs om te vragen wat je terugkrijgt is dat minimaal 1000 Euro minder
En persoonlijk vind ik de XC70 niet eens mooi, een V70 is in elk geval stukken strakker vind ik zelf.
Maar ik hou ook niet van die semi-terreinwagens in het algemeen.
Nu heb je een auto waarvan je weet wat hij waard is en zeker met inruilen op zo'n korte tijd (binnen 2 jaar) is mijn ervaring dat zoiets zelden voordelig is.
Als je nu die XC70 zou kopen en je gaat volgende maand langs om te vragen wat je terugkrijgt is dat minimaal 1000 Euro minder
En persoonlijk vind ik de XC70 niet eens mooi, een V70 is in elk geval stukken strakker vind ik zelf.
Maar ik hou ook niet van die semi-terreinwagens in het algemeen.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
ik deed een leuk tegenbod 
ik zei dat ik meer aan 13k dacht, als we dan op 11 zouden uitkomen zou ik er best over na willen denken, maar dat zat er volgens die vent toch niet in..ah well.
Het is hier sowieso vrij gek qua automarkt..ze zijn echt totaal niet geinteresseerd in het verkopen van 2e hands, want iedereen is hier zo stinkend rijk dat ze toch elke 3-4 jaar nieuw kopen.
2e hands gaat heel veel meteen de grens over naar DL en BE via handelaren.
Wat voor mij de beste optie zou zijn is om mijn huidige bak in NL te verkopen en dan in Duitsland of Lux een (nieuwe) 2e hands te kopen...als ik dat een beetje slim spil rijd ik gratis auto, maar dat is weer zoveel gedoe
Ah well, iemand die een goed bod wil doen op mijn auto mag t altijd laten weten via PM
Vooralsnog is mijn conclusie iig dat ik lekker doorrijdt met mijn huidige brikje
dus als bonus nog maar ff 3 piccies

ik zei dat ik meer aan 13k dacht, als we dan op 11 zouden uitkomen zou ik er best over na willen denken, maar dat zat er volgens die vent toch niet in..ah well.
Het is hier sowieso vrij gek qua automarkt..ze zijn echt totaal niet geinteresseerd in het verkopen van 2e hands, want iedereen is hier zo stinkend rijk dat ze toch elke 3-4 jaar nieuw kopen.
2e hands gaat heel veel meteen de grens over naar DL en BE via handelaren.
Wat voor mij de beste optie zou zijn is om mijn huidige bak in NL te verkopen en dan in Duitsland of Lux een (nieuwe) 2e hands te kopen...als ik dat een beetje slim spil rijd ik gratis auto, maar dat is weer zoveel gedoe
Ah well, iemand die een goed bod wil doen op mijn auto mag t altijd laten weten via PM
Vooralsnog is mijn conclusie iig dat ik lekker doorrijdt met mijn huidige brikje
dus als bonus nog maar ff 3 piccies

ik zie al waarom je daar vanaf wil, iemand heeft je roofbars gejat
heheToolkiT schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:29:
ik zie al waarom je daar vanaf wil, iemand heeft je roofbars gejat
gelukkig heb ik een collega met exact dezelfde qua kleur en interieur, maar dan MET roofbars en t is een T5...gewoon ff sleuteltje wisselen binnenkort
Hallo Volvo liefhebbers! 
Hoe denken jullie over S60's (2001-2002) met KM standen van > 240.000 km? (betrouwbaarheid/onderhoud etc(
Ik zit nl sterk aan te denken voor zo'n auto te gaan. Rond de 5k/6k prijs is dit toch de meest veilige en comfortabele auto in dat segment. Van de oudere S/V40 ben ik niet zo gecharmeerd en de niewe S40 is me nog veels te duur.
Hoe denken jullie over S60's (2001-2002) met KM standen van > 240.000 km? (betrouwbaarheid/onderhoud etc(
Ik zit nl sterk aan te denken voor zo'n auto te gaan. Rond de 5k/6k prijs is dit toch de meest veilige en comfortabele auto in dat segment. Van de oudere S/V40 ben ik niet zo gecharmeerd en de niewe S40 is me nog veels te duur.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Heel goeie auto's 
Chech even volvo-forum.nl voor aandachtspunten, maar over het algemeen kun je stellen dat het 1 van de beste auto's uit die klasse is, zeker voor die prijs.
Chech even volvo-forum.nl voor aandachtspunten, maar over het algemeen kun je stellen dat het 1 van de beste auto's uit die klasse is, zeker voor die prijs.
mooie V70 kamstra, als ik nu op zoek zou zijn naar een andere Volvo had ik direct toegehapt
(Maar ik ben nog steeds heel blij met mijn V50 ook, hoewel die toch soms net wat pit mist dat een D5 me misschien kan geven
)
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
ik rij een 2002 D60 D5 (163PK) en ben er erg tevreden mee... 93000 mijl (dus x1.6) op de klok en rijd heerlijk...ND863 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:46:
Hallo Volvo liefhebbers!
volgens sommige gebruikers testen kwam het 2002 model als een van de betrouwbaarste jaren uit de bus
[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 23-09-2009 23:15 ]
maar wel een vette shop

Nee hoor
TKing bedoelde dat de bergen er achter zijn geshopt
Hoeveel mag zo'n wagentje kosten?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:01 ]
Ik denk met de mods en alles (komt geloof bij www.ipdusa.com vandaan) toch wel zon 100.000$ ?
Tja, het is idd een flinke achteruitgang, maar ik gebruik hem op het moment gewoon te weinig. Hij staat dus nog te koop, wie maakt me losBart-Willem schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:56:
[...]
Nou, dat valt ook wel weer mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 24-09-2009 14:11 ]
Nee, ik dacht dat het een complete shop waskamstra schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:13:
TKing bedoelde dat de bergen er achter zijn geshopt

Nieuwe bougies + kabels zitten erin, moter lijkt wat directer maar dat kan ook het gevoel zijn.

gelijk maar ffe getest gelukkig werkt de handrem goed
brake foon pics
dat hierboven is natuurlijk leuk, maar waarom niet gelijk een paris dakar monster met portaal assen:

Frame: Volvo C303
Chassie: Volvo V70 XC, 2001
Engine: Volvo D5254 Turbo (diesel)
Maximum power: 185 hp , 400 Nm (295 lbf ft)
with 39 mm restrictor
Transmission: ZF 5-speed gearbox
Volvo C303 synchromesh transfer box
Axles: Drop gear axles with spur gear at each wheel hub - which gives almost 400 mm of ground clearance.
Special forged leaf spring from Rånäs, 300 mm movement
Bilstein 7100 Shock Absorbers, 14 "
Vacuum operated mechanical 100% differential locks
Fueltank: 303 litres safety fuel cells
Wheels: Volvo C303 7,5x16"
Tyres: BF Goodrich LT265/75 R16
Navigation system: GPS, Trippmasters, Electronic computer
Length: 4733 mm
Width: 1860 mm
Gauge: 1540 mm
Wheel-base: 2900 mm
Weight (total): 2200 kg
Maximum speed: 165 km/h
Asus Zenbook i7 256gb
Grappig, als ik me niet vergis ken ik de eerste eigenaar hiervan.
Maargoed, eigenlijk kwam ik hier kijken omdat ik waarschijnlijk zeer binnenkort een andere leaseauto krijg. Van een Oostbloktank (lees: Skoda Octavia) naar een Zweedse tank in de vorm van een V50 D5 met 180pk. Zit nog te overwegen om hem nog verder te laten chippen... Moet ik nog wel even uitzoeken wat de leasemaatschappij daarvan vind...
Als ik 'm heb gooi ik wel wat pics neer...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Dat zou grappig zijn, want dan weten we alle eigenaren van die auto!Whizzer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:24:
[...]
M'n oom heeft volgens mij deze auto "in den beginne" gereden. Ik kon hem namelijk vroeger herkennen door het TL-..-TN gedeelte van de kentekenplaat. Dat was in Waalwijk. Wanneer hij verkocht is weet ik niet meer, kan dat rond 1993-1996 zijn geweest?Bart-Willem schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:38:
Dat zou grappig zijn, want dan weten we alle eigenaren van die auto!
Er zijn 5 eigenaren geweest:
- De eerste eigenaar;
- Pinda;
- Ome BW
- m'n vriendin;
- Dr_Frickin_Evil
En ik meen dat Pinda de auto iets van een half jaartje ofzo gehad heeft, dus die heeft 'm ruim 1,5 jaar geleden gekocht van de eerste eigenaar lijkt me.
- De eerste eigenaar;
- Pinda;
- Ome BW
- m'n vriendin;
- Dr_Frickin_Evil
En ik meen dat Pinda de auto iets van een half jaartje ofzo gehad heeft, dus die heeft 'm ruim 1,5 jaar geleden gekocht van de eerste eigenaar lijkt me.
Nou, dan heeft ie of héél langs ergens anders gestaan (niet op de naam van mijn oom), of het is toch een andere auto... M'n oom heeft na dit vehikel een 850 gehad, toen een V70 en nu een XC70. Daar is echt wel iets langer overheen gegaan dan anderhald jaar...
Maar dat TL-..-TN is zoooooooo bekend... Ik twijfel alleen of het niet 87 i.p.v. 89 was. Maar bij de RDW komt dat kenteken niet (meer) voor...
Maar dat TL-..-TN is zoooooooo bekend... Ik twijfel alleen of het niet 87 i.p.v. 89 was. Maar bij de RDW komt dat kenteken niet (meer) voor...
Met chip is dat echt een bommetje. Wel apart overigens dat die motor in een S40/V50 totaal anders klinkt en een ander karakter heeft dan in een S60.Whizzer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:24:
[...]
Maargoed, eigenlijk kwam ik hier kijken omdat ik waarschijnlijk zeer binnenkort een andere leaseauto krijg. Van een Oostbloktank (lees: Skoda Octavia) naar een Zweedse tank in de vorm van een V50 D5 met 180pk. Zit nog te overwegen om hem nog verder te laten chippen... Moet ik nog wel even uitzoeken wat de leasemaatschappij daarvan vind...
Als ik 'm heb gooi ik wel wat pics neer...
Timmert, bedankt voor de tip!
Goed om te horen. Kwa onderhoudskosten, wat moet ik erbij voorstellen? Ik kon n.l. af van een japanner en daar was niet veel nodig. (al had ik hem maar 2 jaar)ToolkiT schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:15:
[...]
ik rij een 2002 D60 D5 (163PK) en ben er erg tevreden mee... 93000 mijl (dus x1.6) op de klok en rijd heerlijk...
volgens sommige gebruikers testen kwam het 2002 model als een van de betrouwbaarste jaren uit de bus
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Volvo goed rijden is duur rijden. Na 2ton de injectoren eruit bij een diesel en je bent al 1200 euro lichterND863 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:45:
Timmert, bedankt voor de tip!
[...]
Goed om te horen. Kwa onderhoudskosten, wat moet ik erbij voorstellen? Ik kon n.l. af van een japanner en daar was niet veel nodig. (al had ik hem maar 2 jaar)
Duur betekent niet slecht, gewoon een goede auto die je moet rijden als je hem betalen kunt.
Hoe kom je op 1200 Euro?
Of is dat een dealerprijs?
Die dingen worden ook vaak gereviseerd en dan ben je een stuk goedkoper uit.
[ Voor 89% gewijzigd door Bart-Willem op 25-09-2009 22:58 ]
Verwijderd
Er zit nog een eigenaar voor mijBart-Willem schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:18:
Er zijn 5 eigenaren geweest:
- De eerste eigenaar;
- Pinda;
- Ome BW
- m'n vriendin;
- Dr_Frickin_Evil
Aha, dan klopt het allemaal wel redelijk. En dat geeft mij ook steeds meer overtuiging dat het die bak inderdaad is geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:30:
Er zit nog een eigenaar voor mijIk heb de auto van een man uit Schiedam gekocht en die had 'm iets van 10 jaar in bezit. Hij had 'm wel van de eerste eigenaar gekocht, dus het zou best kunnen dat het Whizzers oom is geweest
Ik vraag me wel af in hoeverre je het verschil nog gaat merken. Nu heb ik welgeteld 105pk, dadelijk ineens 180. Met een chip gaat ie volgens mij naar 215. De top gaat niet veel omhoog, het koppel toch nog wel, maar zou je dat nog zo goed merken?Timmert schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:05:
Met chip is dat echt een bommetje.
Prijsverschil is trouwens wel behoorlijk. Van 350 tot 800 als ik zo snel even kijk.
Dan heeft je oom 'm zeker bij Van Roosmalen te Loon op Zand gekocht?
Verwijderd
Oude type is niet te reviseren, dus niet de D5 maar die audi motor er voorBart-Willem schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:55:
Hoe kom je op 1200 Euro?Of is dat een dealerprijs?
Die dingen worden ook vaak gereviseerd en dan ben je een stuk goedkoper uit.
Die ik had dus, die injectors waren aanzienlijk goedkoper.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:29:
[...]
Oude type is niet te reviseren, dus niet de D5 maar die audi motor er voor
[ Voor 47% gewijzigd door Bart-Willem op 26-09-2009 13:12 ]
Verwijderd
Zover ik weet, 200 euro per verstuiver en degene met piëzo is 400...Bart-Willem schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:09:
[...]
Die ik had dus, die injectors waren aanzienlijk goedkoper.Overigens gaan die niet zo vaak stuk, al beweren amateurgarages natuurlijk graag van wel.
Meestal gaat zo'n blok dan roken als een gek boven de 2000 toeren, maar dat is in 6 van de 10 gevallen de EGR-klep die vuil is, en in de overige gevallen is het de afstelling van de brandstofpomp.
Mocht 'ie daarna nog steeds roken, dan zou het wel eens een verstuiver kunnen zijn en die zijn niet zo gek duur en je hoeft ze niet meteen allemaal te vervangen (enkel degene die stuk is).
Ze gaan wel degelijk stuk... en wat je zet, gaat roken als een gek en loopt niet meer mooi rond omdat hij eigenlijk verzuipt. Trekkracht neemt ook vreselijk af.
Dat ze voor de D5 duur zijn wist ik al, maar onze monteur had het destijds over "een paar tientjes" per verstuiver voor de oude 2.5 TDI's.
Op het 850-forum zie je ook wisselende prijzen ervan. Dus nu weet ik eigenlijk niet wat wel/niet klopt.
Ik heb een rekening gezien van 4 cijfers met een 3 cijferig bedrag voor nieuwe injectoren, daar word je niet vrolijk van. 
Vandaag een jonge v40 als occasion binnen gehad, v70 classic zien staan (met die 5 spaaks waaier velgen met 1 kant 'verkeerd om' idd) en nog een paar van die wagens. Nog ene kats rotte 460 in een hoekje gespot, maar 740, 940 etc niet zien staan of niks over gehoord, wel jammer!
Vandaag een jonge v40 als occasion binnen gehad, v70 classic zien staan (met die 5 spaaks waaier velgen met 1 kant 'verkeerd om' idd) en nog een paar van die wagens. Nog ene kats rotte 460 in een hoekje gespot, maar 740, 940 etc niet zien staan of niks over gehoord, wel jammer!
Voor een D5 mag je inderdaad je portemonnee opentrekken: rond de 2k.

Verwijderd
Daarom ga ik met dat soort auto's niet naar de dealer... omdat ze niet eens kunnen vinden dat de verstuivers niet meer goed zijn... zal uiteraard per dealer verschillen en de prijzen er bij die kwaliteit ook niet om liegen.Bart-Willem schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:19:
Voor een D5 mag je inderdaad je portemonnee opentrekken: rond de 2k.
Ik ben fan van de universele bedrijven die investeren in uitleestechniek, goed gereedschap en een flink stuk kennis.
Dit topic is gesloten.