Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.983 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:24
Roberto schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:58:
Ow enorm relaxed zelfs, je hoeft het vermogen niet aan te spreken, maar het idee van de 2.4t is gewoon anders dan het idee van de T5.

Alleen als ... als het voetje naar beneden gaat dan ... 8)
<samenvatting>

P.s. de 2005 T5 is een ander blok (2.5 liter en minder vermogen) dan de oude B5234T3 (16T turbo versus de 15G van de 850) met 239/250pk standaard (zit in de 98'er T5, vanaf 99 heb je een blok met de ETM welke ik zelf niet zou kiezen)
Zo vat je het aardig samen ja :) . Wat bedoel je met ander blok? Volgens mij heeft MY2005 2.4 liter en ietsie meer pks dan de vorige T5 (260 vs 250). Niet dat je dat merkt, maar met MY2005 heb je wel mooi 6 versnellingen en idd niet ETM wat wel eens op wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het ook niet zo dat een T5 sneller was dan een T5R ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het over een 850 gaat niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:46:
[...]

Ok, het is meer een algemene spreuk* die ik vooral terug hoor bij de USA-cars "die nep white-walls is 3x nix, je moet gewoon echte banden met witte wangen nemen."

Was benieud wat daarvan nou waar van is en wat je bevindingen zijn.

Trouwens de 244 zou helemaal af zijn als je er nog zo'n onderspoilertje op zou zetten. Die zijn volgens mij makkelijk te vinden en eenvoudig te monteren (aan de voorbumper).

* netzoiets als "pff die volvo heeft wel veel roest, dat is er een die in België is gebouwd. Daar gebruiken ze inferieur staal"
Deze sets worden niet in de VS verkocht, daar zijn die Atlas-dingen weer vrij populair, maar die vliegen er inderdaad als frisbees van af (mits je band al niet ingevreten is). En er zijn ook binnenringen die snel losraken, maar vaak is dat omdat die krengen niet van RVS zijn en dus zowat weggeroest zijn bij de klemmen (blijft bij sommige ontwerpen water in staan namelijk).

Dat van die voorspoiler ben ik volledig met je eens. :) Het jammere is alleen dat dit een oud type bumper is, en dus lastiger met een juiste spoiler eronder te zetten. Maar gelukkig heb ik nog een GT-onderspoiler liggen maar die moet ik nog bijplamuren en spuiten. Alleen de lak is nergens te krijgen (tip: koop nooit een auto welke in een Bertone-kleur gespoten is :P ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hier in de buurt zit een zaak die industriele lakken verkoopt. Zij mengen voor een leuke prijs de juiste kleur; dat kunnen ze gewoon op kleurnummer doen. Die van mij was perfect koppend met de rest van de auto.
Ik betaalde er 12,50 per busje voor. (zijn bovendien ook nog eens voorzien van een goede sproeikop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Serieus? Da's niet duur! :D Toch maar eens informeren dan. :) Ik was hier in de buurt bij een grote automaterialenzaak geweest, maar die hadden uiteraard alleen Motip-spul en dat gaat maar tot halverwege jaren '90 ofzo. :/ Dan zullen ze wel de witte lak van m'n andere 240 hebben, maar die 262-kleur (tevens van de Engelse 360's :P ) konden ze niet eens bestellen. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:44:
Serieus? Da's niet duur! :D Toch maar eens informeren dan. :) Ik was hier in de buurt bij een grote automaterialenzaak geweest, maar die hadden uiteraard alleen Motip-spul en dat gaat maar tot halverwege jaren '90 ofzo. :/ Dan zullen ze wel de witte lak van m'n andere 240 hebben, maar die 262-kleur (tevens van de Engelse 360's :P ) konden ze niet eens bestellen. :/
als dat niet lukt laat me dan ff weten misschien dat de locale halfords hier je kan helpen.. die kon iig wel de kleur van mijn '89 classic mini maken...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ToolkiT schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:57:
[...]

als dat niet lukt laat me dan ff weten misschien dat de locale halfords hier je kan helpen.. die kon iig wel de kleur van mijn '89 classic mini maken...
Thnx! :) Ik denk dat bij een spuiterij ofzo dat wel moet lukken (ze moeten immers vaker lak "op maat" maken :P ). De spuiterij die wij altijd inschakelen bij Scandcar kan het ongetwijfeld ook wel, maar veel spuiterijen nemen de moeite niet (geloof ik) om "slechts" 1 busje te maken, of ze vragen er wellicht een hoofdprijs voor. Dus dat van Dopdedouwer is goed nieuws! :)

Verder heb ik m'n andere 240 vandaag van andere velgen + banden (zaten al om de velgen heen :P ) en white walls voorzien! 8)

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/n3kt9u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/inehr5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2rxgsx5.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/w0nzx2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/b3l6rt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/k6s1w.jpg

Valt niet tegen op een witte auto vind ik! :)

Wel jammer dat er nu Koffievelgen :+ onder zitten. De bandenmaat is nét wat te klein: er hoort 185/70/14 onder, maar er zit 185/65/14 onder en door die iets kleinere wanghoogte zijn de wielen nét wat te klein vind ik. Maar ja: hiervoor zaten er andere velgen onder en daar klopte al helemaal geen zak van: voor zat er 185/60/14 onder en achter 175/80/14. Nu klopt er dus wat meer van. :+

Verder bleek de bodem van de auto echt kneiterhard te zijn, iets wat me verraste omdat de wielranden achter en een stukje dorpel wat roest hebben (1 wielrand begint net met roesten, de ander heeft al een roestplek en een stukje dorpel met een gaatje :/ ). De auto is dus zeker het opknappen waard. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er echt supergaaf uit _/-\o_ Nu verlagen en ronde koplampjes erop :D

Gaan er nog mensen naar de VKB trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:02:
Dat ziet er echt supergaaf uit _/-\o_ Nu verlagen en ronde koplampjes erop :D

Gaan er nog mensen naar de VKB trouwens?
Op de gouden of op de witte? :P Op de witte kan geen oud front (ivm nieuw type scherm). :P

Ik sta op de VKB, maar hoeveel dagen weet ik nog niet. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Bart-Willem: beide worden er mooi door geaccentueerd. :)

Vind de witte 240 overigens wel mooier. Ziet er netjes uit. heb je er veel aan moeten doen?

Nu ik het toch over 240 heb.. 240 of 460? ;)

Mijn pa had vroeger, 15 jaar terug een 240 sedan in het rood. We hebben daar in ons familiealbum iig nog een leuke foto van waarin mijn zus in de achterbak zit met 10 pakken melk op een rij :P Vind het als ik beide naast elkaar zet, de 240 een authentieker ontwerp hebben. Gewoon simpel rechthoekig.

Bouwjaar verschilt natuurlijk. 1987 vs 1995. Gewicht idem, de 240 ligt een schaal hoger als 460 met wegenbelasting. Maar dat komt per maand op tien euro meer uit, dat is niet schokkend vind ik. Maar qua onderhoud, ik lees dat jouw 240 B-W een harde bodem heeft. Staat de 240 daar bekend om? Hebben ze nog last van roest op plekken e.d.? Beter gezegd: welke zwakke plekken heeft de 240? Nu hoef je niet veel te verwachten voor om en nabij 1000 euro. Maar toch hé lijkt het me gewoon te leuk om met zo'n volvo te beginnen.

Of zouden jullie zeggen van, pak een andere volvo, die is leuker/geschikter als beginnersauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sinds afgelopen weekend ben ik ook in het bezit van m'n eerste Volvo (V40, 1999).

Afbeeldingslocatie: http://www.theclick.nl/got/volvo_v40.jpg

De auto is heerlijk; heb er geen moment spijt van. Het enige minpunt dat ik nu ervaar is dat de speakers achter bijzonder flets klinken. Er hing standaard een setje Volvo-speakers in, maar ik heb vanmiddag de deur- en achterspeakers vervangen door identieke Pioneer 3-wegspeakers. In de deuren klinkt het geluid erg goed, maar achter blijft het flets klinken. Beetje jammer dat op diverse andere fora niet een soortgelijk probleem terug te vinden is. Tenminste, niet met de uitrusting welke ik heb (deze 4 speakers, geen subwoofer of andere toeters en bellen).

In mijn vorige auto heb ik die problemen niet gehad (zelfde autoradio, ook speakers voor en achter). Nu is het niet onoverkomelijk, maar als iemand een tip heeft om dit opgelost te krijgen houd ik me aanbevolen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 18-09-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joosie200 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:09:
@Bart-Willem: beide worden er mooi door geaccentueerd. :)

Vind de witte 240 overigens wel mooier. Ziet er netjes uit. heb je er veel aan moeten doen?

Nu ik het toch over 240 heb.. 240 of 460? ;)

Mijn pa had vroeger, 15 jaar terug een 240 sedan in het rood. We hebben daar in ons familiealbum iig nog een leuke foto van waarin mijn zus in de achterbak zit met 10 pakken melk op een rij :P Vind het als ik beide naast elkaar zet, de 240 een authentieker ontwerp hebben. Gewoon simpel rechthoekig.

Bouwjaar verschilt natuurlijk. 1987 vs 1995. Gewicht idem, de 240 ligt een schaal hoger als 460 met wegenbelasting. Maar dat komt per maand op tien euro meer uit, dat is niet schokkend vind ik. Maar qua onderhoud, ik lees dat jouw 240 B-W een harde bodem heeft. Staat de 240 daar bekend om? Hebben ze nog last van roest op plekken e.d.? Beter gezegd: welke zwakke plekken heeft de 240? Nu hoef je niet veel te verwachten voor om en nabij 1000 euro. Maar toch hé lijkt het me gewoon te leuk om met zo'n volvo te beginnen.

Of zouden jullie zeggen van, pak een andere volvo, die is leuker/geschikter als beginnersauto?
Ikzelf vind de 240 een stuk beter rijden dan de 460. Ze zijn ook nog eens betrouwbaarder (de electronica van een 460 wil wel eens te wensen overlaten) en ik vind het knap dat een kleine auto zoals een 460 toch presteert om zo'n grote draaicirkel te hebben. :P De 240 kan je overal met het grootste gemak kwijt en ze zijn oerdegelijk! Wel hebben ze meer last van roest dan een 460 (alhoewel het achterste wielranden-kwaaltje bij beiden voorkomt) maar als je een goede 240 hebt gaat deze qua bodem zeker lang mee (en anders tectyleer je 'm gewoon).

Persoonlijk zou ik voor die 240 gaan: hij heeft stuurbekrachtiging (al heb je dat bij een 240 eigenlijk amper nodig) en zo'n automaat rijdt super relaxed! :) M'n 244 diesel is een automaat en die witte is een handbak maar mocht ik een losse automaatbak tegen komen, dan ga ik die er zeker in hangen. :) Oja: die ID&A Auto's staat bekend als een niet-al-te-beste handelaar. ;) Voor die 950 Euro voor de 240 kan je geen buil aan vallen, want er zitten ook nog leuke Corona-velgjes onder. :) En nog iets: in de 460 zit wellicht een CVT, die schijnen in de 400-series niet superlang mee te gaan en een goede vervanging zoeken ervoor is een ramp! De automaat in de 240 zal een AW71 zijn en die zijn degelijk (en makkelijk te reviseren). :)

Volvotips.com

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bastiaan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:15:
Sinds afgelopen weekend ben ik ook in het bezit van m'n eerste Volvo (V40, 1999).

[afbeelding]

De auto is heerlijk; heb er geen moment spijt van. Het enige minpunt dat ik nu ervaar is dat de speakers achter bijzonder flets klinken. Er hing standaard een setje Volvo-speakers in, maar ik heb vanmiddag de deur- en achterspeakers vervangen door identieke Pioneer 3-wegspeakers. In de deuren klinkt het geluid erg goed, maar achter blijft het flets klinken. Beetje jammer dat op diverse andere fora niet een soortgelijk probleem terug te vinden is. Tenminste, niet met de uitrusting welke ik heb (deze 4 speakers, geen subwoofer of andere toeters en bellen).

In mijn vorige auto heb ik die problemen niet gehad (zelfde autoradio, ook speakers voor en achter). Nu is het niet onoverkomelijk, maar als iemand een tip heeft om dit opgelost te krijgen houd ik me aanbevolen :)
Feli! Nette kleur, welke motor en uitvoering heb je verder?
Veel fijne km's iig. :)

Over de audio weet ik het niet helemaal, kan morgen wel even navraag doen over de audio pakketten van volvo, moet morgen toch weer werken. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

BW, ziet er erg cool uit, maar ik zie ook wat kreukels op de foto in de whitewall, wat is dat ?
Geeft de auto heel veel meer cachet zo 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Red devil
Bastiaan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:15:

[afbeelding]

De auto is heerlijk; heb er geen moment spijt van.
Wij hebben de sedan versie uit 97! In de 5 jaar dat we hem hebben bijna geen extra kosten (afgezien regulier onderhoud) gehad. Prima auto! Welke uitvoering heb je?

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

JohanH schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:00:
[...]

Feli! Nette kleur, welke motor en uitvoering heb je verder?
Veel fijne km's iig. :)
In het kader van kostenbesparingen ben ik teruggegaan naar een benzineauto. Dit is een 1.8 Europe. Geen fratsen eraan; de enige vereiste (naast de brandstof ;)) was dat er airco op zit.
Over de audio weet ik het niet helemaal, kan morgen wel even navraag doen over de audio pakketten van volvo, moet morgen toch weer werken. :P
Bedankt alvast!
Red devil schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:29:
Wij hebben de sedan versie uit 97! In de 5 jaar dat we hem hebben bijna geen extra kosten (afgezien regulier onderhoud) gehad. Prima auto! Welke uitvoering heb je?
Er is aan alle kanten te zien dat de vorige eigenaren (ik ben de 3e) er goed mee omgegaan zijn. Nergens deukjes of krassen bijvoorbeeld, en een verzorgd interieur. De eerste eigenaar heeft alle beurten bij de Volvo laten uitvoeren (aantoonbaar). De tweede eigenaar heeft dit gedaan bij Peugeot (ook aantoonbaar). Ik verwacht (hoop O-)) om die reden ook dat ik er voorlopig zonder al te veel problemen mee vooruit kan.

Normaal hield ik niet zo vast aan beurten en dergelijke, maar we hebben besloten om nu toch maar eens alle beurten volgens het boekje te laten uitvoeren.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:57:
ziet er wel kek uit idd, hoe zou dat op mijn V70 staan? :+

Wat staat ie trouwens hoog op z'n achterpoten :o
Bij moderne New Beetle's zie je soms ook white walls, dus het kan wel op moderne auto's. :+

Waarom 'ie zo hoog staat achter: de vorige eigenaar vond het nodig om er verzwaarde veren (de welbekende heavy duties) onder te leggen maar die krengen heb je eigenlijk nodig bij een grote LPG-tank en/of zware beladingen. Het comfort is er ook niet beter op geworden. Met name bij drempels zie je de achterpassagiers tegen het dak stuiteren. :+
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:57:
BW, ziet er erg cool uit, maar ik zie ook wat kreukels op de foto in de whitewall, wat is dat ?
Geeft de auto heel veel meer cachet zo 8)
Ik had ze er iets te hard op gedrukt, dan gaan ze kreukelen omdat de boel dan teveel naar binnen staat. :$ Nu inmiddels opgelost. :P

[ Voor 46% gewijzigd door Bart-Willem op 19-09-2009 11:18 ]

Volvotips.com

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dit... Ga... Je... Niet... Menen...

Zojuist mijn eerste schade ooit gereden in 8 jaar :(

Een *******-betonpaaltje van zo'n 30cm hoog over het hoofd gezien in een bocht bij het wegrijden. Dorpel vervormd, deur gedeukt, lak weg. Nieuwe deur moet er dus sowieso in, en wat er van de dorpel nog te maken is hoor ik maandagmorgen, maar daarvan vrees ik ook het ergste.

Pics volgen nog wel vandaag...

* Bastiaan hoort nu overigens ook in het groepje dat zijn allrisk enkele weken terug heeft opgezegd en waarbij het nu raak is...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aargh, da's zuur! :(

Tip: bel Auto Rima op of zij een deur in exact dezelfde kleur hebben, grote kans dat ze die zo hebben staan. :) Marans in Veldhoven kan je ook proberen, maar die rekenen bedragen waar je "u" tegen zegt. :')

Volvotips.com

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Heb op onderdelenlijn.nl al wat neergezet ten tijde van mijn vorige post, en inmiddels een reactie ontvangen. €125 voor een deur, wat al de helft is van waar ik op rekende. Auto Rima ken ik niet, maar zal ik maandag ook zeker een belletje geven. Ik denk dat ik via een van die wegen toch wel kan slagen.
Marans houd ik maar even als optie in het geval dat de anderen geen succes zijn.

Dank je voor de tips!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oef das goed zuur ja. :X

Sterkte met opknappen...

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://www.theclick.nl/got/schade_vv40_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theclick.nl/got/schade_vv40_2.jpg

:(

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Paar vakantiekiekjes van de S60 :)

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2s64tb9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/25hjqy0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2j2aoet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2rzw5j8.jpg

Lekker hoor, 360nm in de bergen 8)
Op 2500m kreeg ie wel een beetje ademnood, maar dat zou ik ook krijgen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 19-09-2009 20:35 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie wagen, ziet er echt netjes uit. :)

En bastiaan, dat ziet er verdommes slecht uit. :X

Btw, paar foto's van V50 T5-R (design) die we van volvo nederland hadden staan voor dit weekend, wat ene pracht wagen en wat rijd dat goed zeg, poe! _O_
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Afb004-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Afb003-3.jpg

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Klippy

Still Game

Oeh, dat is echt een mooie V50 O+

@Timmert: 2e foto is erg mooi, die velgen staan hem erg goed :)

[ Voor 49% gewijzigd door Klippy op 19-09-2009 21:17 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
JohanH schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:48:
Mooie wagen, ziet er echt netjes uit. :)

En bastiaan, dat ziet er verdommes slecht uit. :X

Btw, paar foto's van V50 T5-R (design) die we van volvo nederland hadden staan voor dit weekend, wat ene pracht wagen en wat rijd dat goed zeg, poe! _O_
[afbeelding]
[afbeelding]
Was hij AWD? Toch wel nodig op die auto. Handgeschakeld, AWD, T5 en dan chippen naar 285PK.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geen idee of ie awd was, ging als een kanon iig en er viel erg goed mee te hoeken, op de momenten dat ik bang werd (ook bang voor mijn rijbewijs) had ie nog geen centje pijn! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Bart-Willem schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:12:
[...]

Bij moderne New Beetle's zie je soms ook white walls, dus het kan wel op moderne auto's. :+
Nee hoor, dat bewijst alleen maar dat er veel idioten in New Beetle's rijden ;)

Balen van die schade Bastiaan! Ziet er lullig uit, lastig te herstellen (met mijn lekenogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Elwood Blues schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:30:
[...]
Balen van die schade Bastiaan! Ziet er lullig uit, lastig te herstellen (met mijn lekenogen).
Dat wordt een nieuwe dorpel en nieuwe deur, inderdaad. Er is een hele kleine kans dat de dorpel ook uit te deuken is, maar dan komt de vraag wat goedkoper is: uideuken of er een nieuwe tussenlassen.

De afspraak heb ik vanwege werk moeten verzetten naar vanmiddag, dus een indicatie van de prijzen heb ik nog niet.
Ebay; dat ik daar niet aan gedacht heb |:(

Het gaat om de passagiersdeur (rechtsvoor). Ik heb de verkoper van de linkjes inmiddels een bericht gestuurd, maar dan wel met de vraag wat het nou is (foto en omschrijving spreken elkaar tegen). Bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door Bastiaan op 21-09-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Volvo maakt de C30 goedkoper: http://www.autoweek.nl/au...duizenden-euros-goedkoper

Vriend heeft net een nieuwe C30 gekocht. Zijn versie is nu 4000,- goedkoper. Zonde van het geld, en de afschrijving van dit jaar kan je ook ophogen met 4000,-.

Wel leuk voor mensen die nu een C30 gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bastiaan schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:48:
[...]

Ebay; dat ik daar niet aan gedacht heb |:(

Het gaat om de passagiersdeur (rechtsvoor). Ik heb de verkoper van de linkjes inmiddels een bericht gestuurd, maar dan wel met de vraag wat het nou is (foto en omschrijving spreken elkaar tegen). Bedankt!
probeer anders deze verkoper eens:
http://myworld.ebay.com/cheapvolvos/

die zit volgens mij in het volvo traject en kan aan alle volvo onderdelen komen zegt hij..
ik heb bij hem de fuel filter gekocht en service was goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 03-10 16:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/ou6wd5.jpg
Ik zat ffe te kijken voor wat dingen voor mijn B30A blok, nieuwe bougiekabels en nieuwe bougies. Heb sinds aanschaf nooit de bougies vervangen of de kabels. en inmiddels wel 8.000 afgelegt. Of de vorige eigenaar dit heeft vervangen is maar de vraag (zweeds logboek)

Echter 4 euro per bougie is dat niet wat duur?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is niet duur, 4 euro voor veel rijplezier... of wil je per kilometer betalen ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:23:
Nee is niet duur, 4 euro voor veel rijplezier... of wil je per kilometer betalen ?? :+
zoveel km haal ik momenteel niet op een tank ;) en met 6 pitter dus 6x4euri

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 22-09-2009 14:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
welke shop is dat, lijkt niet zo heel duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DopdeDouwer schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:39:
welke shop is dat, lijkt niet zo heel duur?
Bart-Willem herkend het wel aan het plaatje ;)

spoiler:

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
spoiler:
Tijd al niets meer aan de volvo gedaan cq. besteld. Aan je plaatje te zien is het wat ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Dilemma...
Volvo XC70 D5 Momentum van februari 2005.
163pk (dus nog net de oude)
102.000 km
dealer onderhouden, 12 maanden garantie
handbak
te koop bij volvo dealer

verdere specs (in frans)
Air conditionné automatique - Alarme - Bagages: divers - Couvre-bagages - Crochet de remorque fixe - Détecteur de pluie - Distraction de bord: autres - Equip. intérieur: divers - Filtre - Grille de séparation - Inserts en bois - Intérieur cuir - Jantes en alliage léger 16' - Park Distance Control arrière - Peinture effet perlé - Peinture métallisée - Phares anti-brouillard - Phares: réglage du site manu. - Radio-CD - Régulateur de vitesse - Rétroviseur rabattable élect. - Siège conducteur chauffant - Siège passager chauffant - Thermomètre extérieur - Toit ouvrant verre électrique - Vitres électriques AR - Vitres électriques AV - Volant avec commande radio - Volant réglable manuellement

Bij de lokale dealer voor 15,5k....
Heb als inruil een V70 uit 2k4 met 155k (diesel, ook D5) op de klok

Decisions decisions....

Ben benieuwd wat ze me nog bieden voor mijn huidige bak, heb m een jaar geleden voor 14k gekocht (maar dat was in Duitsland waar de prijzen lager liggen). Afhankelijk van wat ik er nu bij moet leggen zou t wel interessant kunnen zijn.
160k beurt voor de mijne komt er aan wat me dus sowieso al 1000 euro kost en dan moet er voor de rest niks zijn, maar denk dat ik easy op 1500 euro kom...

Kortom, afhankelijk van hoeveel erbij moet is die XC70 interesting...pfff :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
kamstra schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:19:
Dilemma...
Volvo XC70 D5 Momentum van februari 2005.
163pk (dus nog net de oude)

Kortom, afhankelijk van hoeveel erbij moet is die XC70 interesting...pfff :P
Lastig, lees wel vaak dat mensen die vanuit een V70 komen een XC70 beetje zompig vinden rijden. De instap en overzicht is daarentege wel weer beter. Ook de uitstraling vind ik van een XC70 stoerder. Zal wel meer diesel lusten en minder snel zijn. De AWD is ook weer plus. In duitsland zijn die XC70s best populair, iig veel duurder dan een V70 (heb toen ook gekeken naar XC70 en V70). Is je huidige V70 luxer? Of liggen ze op hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Red devil schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:27:
[...]

Lastig, lees wel vaak dat mensen die vanuit een V70 komen een XC70 beetje zompig vinden rijden. De instap en overzicht is daarentege wel weer beter. Ook de uitstraling vind ik van een XC70 stoerder. Zal wel meer diesel lusten en minder snel zijn. De AWD is ook weer plus. In duitsland zijn die XC70s best populair, iig veel duurder dan een V70 (heb toen ook gekeken naar XC70 en V70). Is je huidige V70 luxer? Of liggen ze op hetzelfde niveau.
Zelfde idee..alleen de RTI mist in die XC70, maar dat is misschien iets wat ze zouden kunnen overzetten vanuit de mijne, is toch exact t zelfde spul...
Is die XC zoveel zwaarder dan dat ie minder snel en meer zuipt? Volgens mij moet dat nog wel beetje meevallen...anyway, es ff wat tabelletjes opzoeken

edit:
hmm, 100 kilo zwaarder en 0.7 seconden langzamer naar de 100 en topsnelheid is 10 km/u lager...
daar zou ik t dus niet voor hoeven doen, blijft over t feit dat ik er een nieuwere auto met 50k minder op de klok voor terugkrijg...aargh

[ Voor 12% gewijzigd door kamstra op 22-09-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kamstra schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:37:
[...]

Zelfde idee..alleen de RTI mist in die XC70, maar dat is misschien iets wat ze zouden kunnen overzetten vanuit de mijne, is toch exact t zelfde spul...
Is die XC zoveel zwaarder dan dat ie minder snel en meer zuipt? Volgens mij moet dat nog wel beetje meevallen...anyway, es ff wat tabelletjes opzoeken
hij zal ietsjes zwaarder zijn en meer wrijving hebben door AWD systeem dus meer verbruik en/of trager.
in de praktijk zal je dat niet merken.. zeker bij wegtrekken niet want AWD geeft weer meer grip..

persoonlijk zou ik voor de XC70 gaan...

Ik had bijna een Audi A6 Allroad 3.2 diesel gekocht, maar die was ouder, had meer op de klok staan en waarschijnlijk een stuk dorstiger dan de S60, maar voornamelijk, toch £1500 duurder.. maar heb ook ff staan twijvelen.. Maar tussen V70 en XC70 zou ik het wel weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ToolkiT schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:47:
[...]

hij zal ietsjes zwaarder zijn en meer wrijving hebben door AWD systeem dus meer verbruik en/of trager.
in de praktijk zal je dat niet merken.. zeker bij wegtrekken niet want AWD geeft weer meer grip..

persoonlijk zou ik voor de XC70 gaan...

Ik had bijna een Audi A6 Allroad 3.2 diesel gekocht, maar die was ouder, had meer op de klok staan en waarschijnlijk een stuk dorstiger dan de S60, maar voornamelijk, toch £1500 duurder.. maar heb ook ff staan twijvelen.. Maar tussen V70 en XC70 zou ik het wel weten..
ga iig ff een proefritje maken :)

had trouwens zelf ook bijna een A6 Allroad gekocht voor ik deze V70 kocht, maar aangezien het een benzine was werd me dat wel een beetje te gek qua verbruik :P

[ Voor 10% gewijzigd door kamstra op 22-09-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Bastiaan schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:48:
In de UK is de passagiersdeur links voor ;)

Onze 245 is trouwens verkocht *O* Die mensen wilden hem zo graag hebben dat ze 'm voor de vraagprijs hebben wilden :D Hebben er wel een roestvrije klep bijgekregen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:11:
[...]

Bart-Willem herkend het wel aan het plaatje ;)

spoiler:
Pruller, da's Nordicar! De grote concurrent. :+ Bij ons zijn bougies etc wel een stuk goedkoper. Eigenlijk zijn we met alles goedkoper, maar dat komt mede omdat Nordicar ook veel van ons vandaan haalt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:18:
[...]

Pruller, da's Nordicar! De grote concurrent. :+ Bij ons zijn bougies etc wel een stuk goedkoper. Eigenlijk zijn we met alles goedkoper, maar dat komt mede omdat Nordicar ook veel van ons vandaan haalt. :P
:X alsnog fout geschreven die namen lijken ook zo op elkaar

Word het trouwens niet eens tijd dat jullie voor de c303 wat parts in stock houden. Remblokjes en Remcilinders alsmede CV hoezen zou geen kwaad kunnen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 22-09-2009 19:52 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:43:
[...]

:X alsnog fout geschreven die namen lijken ook zo op elkaar

Word het trouwens niet eens tijd dat jullie voor de c303 wat parts in stock houden. Remblokjes en Remcilinders alsmede CV hoezen zou geen kwaad kunnen ;)
Ik denk wel dat we dat soort spul kunnen bestellen, maar er rijden te weinig van die dingen rond om het even op voorraad te houden. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
PWM schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:05:
Volvo maakt de C30 goedkoper: http://www.autoweek.nl/au...duizenden-euros-goedkoper

Vriend heeft net een nieuwe C30 gekocht. Zijn versie is nu 4000,- goedkoper. Zonde van het geld, en de afschrijving van dit jaar kan je ook ophogen met 4000,-.

Wel leuk voor mensen die nu een C30 gaan uitzoeken.
De Advantage en Sport varianten van de C30 zijn wel uit het assortiment. En die waren toch wel erg gunstig geprijsd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hebben jullie een idee van een reëele afschrijving ivm waardebepaling van mijn huidige auto?
kostprijs was in juli 08 14,900 euro (wat 14k werd na inruil van mijn oude auto). Zat toen op 121k kilometers. Auto is uit april 2004, V70 D5.

Vraag me af wat ik er 14 maanden later en 30k kilometer verder voor terug zou moeten krijgen als ik m inruil voor bovengenoemde XC70.

Zat zelf aan 3k afschrijving te denken dus dan zou je rond de 12k uitkomen...zou dat enigszins realistisch zijn?

Vind t een vrij moeilijke keuze...aan de ene kant zeg ik, mits fatsoenlijke tegenwaarde van mijn huidige bak inruilen geblazen, aangezien ik weet dat de volgende beurt sowieso al 1000 euro kost (standaard 160k beurt bij dealer) + wat er dan nog bij komt. Aan de andere kant, deze bak bevalt me ook prima dus kan er ook gewoon voor kiezen hier nog een tijd in door te rijden....aargh :P

edit:
quick 'n dirty berekening...vergeet vast nog eea mee te nemen zo.. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/auto.PNG

maandelijkse kosten neem ik hier expres niet mee aangezien verschil tussen verzekeren en belasting van beide geen snars uitmaakt :)

[ Voor 13% gewijzigd door kamstra op 22-09-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vraag me eigenlijk af wat je ermee wint, behalve een ander ontwerpje? :P Zo'n XC70 is leuk om te zien, maar als je er alleen dat mee wint en iets minder km's (alhoewel ik km's niet echt spannend vind) dan vraag ik me af of dat het wellicht enorme prijsverschil waard is. :P

Daarnaast weet je nu wat je aan je huidige auto hebt, en een nieuwe wordt weer een nieuw "avontuur" (tenzij je er garantie op krijgt).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:07:
Hebben jullie een idee van een reëele afschrijving ivm waardebepaling van mijn huidige auto?
kostprijs was in juli 08 14,900 euro (wat 14k werd na inruil van mijn oude auto). Zat toen op 121k kilometers. Auto is uit april 2004, V70 D5.

Vraag me af wat ik er 14 maanden later en 30k kilometer verder voor terug zou moeten krijgen als ik m inruil voor bovengenoemde XC70.

Zat zelf aan 3k afschrijving te denken dus dan zou je rond de 12k uitkomen...zou dat enigszins realistisch zijn?

Vind t een vrij moeilijke keuze...aan de ene kant zeg ik, mits fatsoenlijke tegenwaarde van mijn huidige bak inruilen geblazen, aangezien ik weet dat de volgende beurt sowieso al 1000 euro kost (standaard 160k beurt bij dealer) + wat er dan nog bij komt. Aan de andere kant, deze bak bevalt me ook prima dus kan er ook gewoon voor kiezen hier nog een tijd in door te rijden....aargh :P

edit:
quick 'n dirty berekening...vergeet vast nog eea mee te nemen zo.. :P
[afbeelding]

maandelijkse kosten neem ik hier expres niet mee aangezien verschil tussen verzekeren en belasting van beide geen snars uitmaakt :)
Een 70 voor zo weinig met die kilometers ? Of zijn die 90's zo vreselijk veel duurder ?

Ik zeg halen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

@b-w: enorm prijsverschil? Dat valt dus ook wel mee :P, en er zit dus idd 12 maanden dealergarantie bij.

@rutgerm: dit is luxemburg he, prijzen liggen hier wat anders ;)

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Voor alleen het prijsverschil al koopt hij 2 auto's erbij :+ Groot prijsverschil :P

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het kriebelt wel, moet ik zeggen, maar dan zit ik nog met mijn V40 in de maag. Daarbij is het de auto voor vrouwlief, en zij wil eigenlijk wat kleiners en jongers, en dit is alleen maar groter en ouder...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

- Stoelverwarming (is eerlijk gezegd meer een optie voor Zweden waar het echt koud wordt, ik vind het niet fijn ;-)
Heerlijk 8)
Heb 'm gisterochtend nog aan gehad, lekker voor m'n rug ook.

• kraats
  • Laatst online: 21:39

kraats

Ik rol

Voor mezelf niet.. maar ik zal eens kijken of ik anderen er nog gek genoeg voor kan krijgen :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

TKing schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:20:
Voor alleen het prijsverschil al koopt hij 2 auto's erbij :+ Groot prijsverschil :P
LOL so true :D

anyway, vanmiddag proefrit :)

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Zo. De offerte van de schadehersteller wordt je ook niet vrolijk van. Ruim 3200 euro om alles weer perfect in orde te krijgen :(

Gelukkig zijn er ook nog vrienden die het voor minder doen! Ben nu druk aan het rondbellen voor onderdelen bij diverse sloopbedrijven, en het loont behoorlijk. Zoals de vlag er op dit moment voor hangt kan ik voor een euro of 800 klaar zijn, met hetzelfde eindresultaat.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:20:
Nou, dat valt ook wel weer mee. :+

@ Kamstra: mits het prijsverschil meevalt en bij die auto de distributieriem al vervangen is (duur geintje bij zo'n diesel), dan kan het zelfs zijn dat het prijsverschil echt te verwaarlozen is. Ik ben benieuwd! :)

@ Dr_Fricking_Evil: ik snap nog steeds niet dat je zo'n goede 740 weg doet voor een blikje genaamd Arosa. :P

Volvotips.com

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:56:
[...]

@ Kamstra: mits het prijsverschil meevalt en bij die auto de distributieriem al vervangen is (duur geintje bij zo'n diesel), dan kan het zelfs zijn dat het prijsverschil echt te verwaarlozen is. Ik ben benieuwd! :)

@ Dr_Fricking_Evil: ik snap nog steeds niet dat je zo'n goede 740 weg doet voor een blikje genaamd Arosa. :P
distririem gaat pas bij 160k B-W, dus dat gaat niet op hier :)

Anyway, proefrit gemaakt, wagen rijdt heerlijk, maar dat was verwacht natuurlijk, gegeven het feit dat ik exact dezelfde motor erin heb liggen.
Enige verschil is dat dit een 6 bak is, wat an sich wel chill is. Verder beviel me die AWD heel goed moet ik zeggen, dus an sich een positief idee.

Maarrrr, ik vroeg natuurlijk wat ie me terug zou geven voor mijn huidige auto, komt ie aanzetten met 9000...toen heb ik m dus eerst maar ff beleefd uitgelachen :+
Binnen 5 mins was het vervolgens dat ie er met een beetje lullen wel 10k van zou kunnen maken, maar dat zou imo nog veel te weinig zijn.
Zou basically neerkomen op 5k afschrijven in 14 maanden, lijkt me beetje veel.....Moet dus ff puzzelen in excel om te kijken hoe en wat logisch is om te doen nu....decisions decisions...

Bij huidige auto weet ik dus dat ik binnen nu en 9000 km een beurt moet laten doen die standaard al 1000 euro kost (inc vervangen distri riem that is) maar komt vast wel eea bij, dus lijkt me veilige aanname om van 1500 euro uit te gaan...

Iemand geinteresseerd in een V70 D5 uit 2004 by any chance? :P

edit: hmmz kan ook voor deze gaan natuurlijk :9 :D :P
Afbeeldingslocatie: http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Samochody/Volvo/Volvo%20XC70/2005%20Volvo%20XC70%20Concept%201280x960_2322.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kamstra op 23-09-2009 20:14 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

5k afschrijven is wel erg veel ja. :P Kon je geen leuk tegenbod doen? :+ Anders zou ik het geld gewoon in de zak houden en voorlopig de V70 verder rijden. :)

Volvotips.com

• Klippy
  • Laatst online: 22:13

Klippy

Still Game

Mja als je echt een leuke prijs kreeg voor de huidige V70 zou het nog een optie zijn, maar ik zie er zelf ook niet de meerwaarde van.
Nu heb je een auto waarvan je weet wat hij waard is en zeker met inruilen op zo'n korte tijd (binnen 2 jaar) is mijn ervaring dat zoiets zelden voordelig is.
Als je nu die XC70 zou kopen en je gaat volgende maand langs om te vragen wat je terugkrijgt is dat minimaal 1000 Euro minder :P

En persoonlijk vind ik de XC70 niet eens mooi, een V70 is in elk geval stukken strakker vind ik zelf.
Maar ik hou ook niet van die semi-terreinwagens in het algemeen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik deed een leuk tegenbod :P
ik zei dat ik meer aan 13k dacht, als we dan op 11 zouden uitkomen zou ik er best over na willen denken, maar dat zat er volgens die vent toch niet in..ah well.
Het is hier sowieso vrij gek qua automarkt..ze zijn echt totaal niet geinteresseerd in het verkopen van 2e hands, want iedereen is hier zo stinkend rijk dat ze toch elke 3-4 jaar nieuw kopen.
2e hands gaat heel veel meteen de grens over naar DL en BE via handelaren.

Wat voor mij de beste optie zou zijn is om mijn huidige bak in NL te verkopen en dan in Duitsland of Lux een (nieuwe) 2e hands te kopen...als ik dat een beetje slim spil rijd ik gratis auto, maar dat is weer zoveel gedoe :P

Ah well, iemand die een goed bod wil doen op mijn auto mag t altijd laten weten via PM :+

Vooralsnog is mijn conclusie iig dat ik lekker doorrijdt met mijn huidige brikje O+

dus als bonus nog maar ff 3 piccies :P

Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/V70/V701.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/V70/V702.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/V70/V703.jpg

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik zie al waarom je daar vanaf wil, iemand heeft je roofbars gejat ;)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ToolkiT schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:29:
ik zie al waarom je daar vanaf wil, iemand heeft je roofbars gejat ;)
hehe :P

gelukkig heb ik een collega met exact dezelfde qua kleur en interieur, maar dan MET roofbars en t is een T5...gewoon ff sleuteltje wisselen binnenkort :P

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Hallo Volvo liefhebbers! :P

Hoe denken jullie over S60's (2001-2002) met KM standen van > 240.000 km? (betrouwbaarheid/onderhoud etc(
Ik zit nl sterk aan te denken voor zo'n auto te gaan. Rond de 5k/6k prijs is dit toch de meest veilige en comfortabele auto in dat segment. Van de oudere S/V40 ben ik niet zo gecharmeerd en de niewe S40 is me nog veels te duur.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heel goeie auto's :)
Chech even volvo-forum.nl voor aandachtspunten, maar over het algemeen kun je stellen dat het 1 van de beste auto's uit die klasse is, zeker voor die prijs.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04

ppFreddy

gewoon Frederik

mooie V70 kamstra, als ik nu op zoek zou zijn naar een andere Volvo had ik direct toegehapt :p (Maar ik ben nog steeds heel blij met mijn V50 ook, hoewel die toch soms net wat pit mist dat een D5 me misschien kan geven :) )

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ND863 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:46:
Hallo Volvo liefhebbers! :P

Hoe denken jullie over S60's (2001-2002) met KM standen van > 240.000 km? (betrouwbaarheid/onderhoud etc(
Ik zit nl sterk aan te denken voor zo'n auto te gaan. Rond de 5k/6k prijs is dit toch de meest veilige en comfortabele auto in dat segment. Van de oudere S/V40 ben ik niet zo gecharmeerd en de niewe S40 is me nog veels te duur.
ik rij een 2002 D60 D5 (163PK) en ben er erg tevreden mee... 93000 mijl (dus x1.6) op de klok en rijd heerlijk...
volgens sommige gebruikers testen kwam het 2002 model als een van de betrouwbaarste jaren uit de bus :)

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 23-09-2009 23:15 ]

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

kamstra schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:32:
edit: hmmz kan ook voor deze gaan natuurlijk :9 :D :P
Afbeeldingslocatie: http://www.v10.pl/narzedzia/tapety/Samochody/Volvo/Volvo%20XC70/2005%20Volvo%20XC70%20Concept%201280x960_2322.jpg
Is een shop ;)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

maar wel een vette shop :P

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://images.automotive.com/cob/factory_automotive/images/Features/auto_shows/2006_LAAS/2006_Volvo_XC70_All-Terrain_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i626.photobucket.com/albums/tt350/Joey_8293/2005-Volvo-XC70-AT-Concept-F-1280x9.jpg

Nee hoor :9

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

TKing bedoelde dat de bergen er achter zijn geshopt :+

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoeveel mag zo'n wagentje kosten?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:01 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ik denk met de mods en alles (komt geloof bij www.ipdusa.com vandaan) toch wel zon 100.000$ ?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
Bart-Willem schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:56:
[...]

Tja, het is idd een flinke achteruitgang, maar ik gebruik hem op het moment gewoon te weinig. Hij staat dus nog te koop, wie maakt me los ;) doe eens een bod!

[ Voor 5% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 24-09-2009 14:11 ]

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

kamstra schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:13:
TKing bedoelde dat de bergen er achter zijn geshopt :+
Nee, ik dacht dat het een complete shop was :o I is pleased :*)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/bougies/SNC00147.jpg
Nieuwe bougies + kabels zitten erin, moter lijkt wat directer maar dat kan ook het gevoel zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~masterd/volvoc303/bougies/SNC00151.jpg
gelijk maar ffe getest gelukkig werkt de handrem goed ;) ennn spiegels zijn ook nieuw
brake foon pics

dat hierboven is natuurlijk leuk, maar waarom niet gelijk een paris dakar monster met portaal assen:
Afbeeldingslocatie: http://www.forza.se/sidor/projekt/bilder/Paris-Dakar1-n.jpg
Frame: Volvo C303
Chassie: Volvo V70 XC, 2001
Engine: Volvo D5254 Turbo (diesel)
Maximum power: 185 hp , 400 Nm (295 lbf ft)
with 39 mm restrictor
Transmission: ZF 5-speed gearbox
Volvo C303 synchromesh transfer box
Axles: Drop gear axles with spur gear at each wheel hub - which gives almost 400 mm of ground clearance.
Special forged leaf spring from Rånäs, 300 mm movement
Bilstein 7100 Shock Absorbers, 14 "
Vacuum operated mechanical 100% differential locks
Fueltank: 303 litres safety fuel cells
Wheels: Volvo C303 7,5x16"
Tyres: BF Goodrich LT265/75 R16
Navigation system: GPS, Trippmasters, Electronic computer
Length: 4733 mm
Width: 1860 mm
Gauge: 1540 mm
Wheel-base: 2900 mm
Weight (total): 2200 kg
Maximum speed: 165 km/h

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Grappig, als ik me niet vergis ken ik de eerste eigenaar hiervan.

Maargoed, eigenlijk kwam ik hier kijken omdat ik waarschijnlijk zeer binnenkort een andere leaseauto krijg. Van een Oostbloktank (lees: Skoda Octavia) naar een Zweedse tank in de vorm van een V50 D5 met 180pk. Zit nog te overwegen om hem nog verder te laten chippen... Moet ik nog wel even uitzoeken wat de leasemaatschappij daarvan vind...

Als ik 'm heb gooi ik wel wat pics neer...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Whizzer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:24:
[...]

Dat zou grappig zijn, want dan weten we alle eigenaren van die auto! :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Bart-Willem schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:38:
Dat zou grappig zijn, want dan weten we alle eigenaren van die auto! :D
M'n oom heeft volgens mij deze auto "in den beginne" gereden. Ik kon hem namelijk vroeger herkennen door het TL-..-TN gedeelte van de kentekenplaat. Dat was in Waalwijk. Wanneer hij verkocht is weet ik niet meer, kan dat rond 1993-1996 zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er zijn 5 eigenaren geweest:
- De eerste eigenaar;
- Pinda;
- Ome BW :P
- m'n vriendin;
- Dr_Frickin_Evil

En ik meen dat Pinda de auto iets van een half jaartje ofzo gehad heeft, dus die heeft 'm ruim 1,5 jaar geleden gekocht van de eerste eigenaar lijkt me. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Nou, dan heeft ie of héél langs ergens anders gestaan (niet op de naam van mijn oom), of het is toch een andere auto... M'n oom heeft na dit vehikel een 850 gehad, toen een V70 en nu een XC70. Daar is echt wel iets langer overheen gegaan dan anderhald jaar...

Maar dat TL-..-TN is zoooooooo bekend... Ik twijfel alleen of het niet 87 i.p.v. 89 was. Maar bij de RDW komt dat kenteken niet (meer) voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Whizzer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:24:
[...]

Maargoed, eigenlijk kwam ik hier kijken omdat ik waarschijnlijk zeer binnenkort een andere leaseauto krijg. Van een Oostbloktank (lees: Skoda Octavia) naar een Zweedse tank in de vorm van een V50 D5 met 180pk. Zit nog te overwegen om hem nog verder te laten chippen... Moet ik nog wel even uitzoeken wat de leasemaatschappij daarvan vind...

Als ik 'm heb gooi ik wel wat pics neer...
Met chip is dat echt een bommetje. Wel apart overigens dat die motor in een S40/V50 totaal anders klinkt en een ander karakter heeft dan in een S60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Timmert, bedankt voor de tip!
ToolkiT schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:15:
[...]

ik rij een 2002 D60 D5 (163PK) en ben er erg tevreden mee... 93000 mijl (dus x1.6) op de klok en rijd heerlijk...
volgens sommige gebruikers testen kwam het 2002 model als een van de betrouwbaarste jaren uit de bus :)
Goed om te horen. Kwa onderhoudskosten, wat moet ik erbij voorstellen? Ik kon n.l. af van een japanner en daar was niet veel nodig. (al had ik hem maar 2 jaar)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND863 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:45:
Timmert, bedankt voor de tip!

[...]

Goed om te horen. Kwa onderhoudskosten, wat moet ik erbij voorstellen? Ik kon n.l. af van een japanner en daar was niet veel nodig. (al had ik hem maar 2 jaar)
Volvo goed rijden is duur rijden. Na 2ton de injectoren eruit bij een diesel en je bent al 1200 euro lichter :)

Duur betekent niet slecht, gewoon een goede auto die je moet rijden als je hem betalen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoe kom je op 1200 Euro? :? Of is dat een dealerprijs? :P Die dingen worden ook vaak gereviseerd en dan ben je een stuk goedkoper uit. :)

[ Voor 89% gewijzigd door Bart-Willem op 25-09-2009 22:58 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:18:
Er zijn 5 eigenaren geweest:
- De eerste eigenaar;
- Pinda;
- Ome BW :P
- m'n vriendin;
- Dr_Frickin_Evil

En ik meen dat Pinda de auto iets van een half jaartje ofzo gehad heeft, dus die heeft 'm ruim 1,5 jaar geleden gekocht van de eerste eigenaar lijkt me. :P
Er zit nog een eigenaar voor mij :P Ik heb de auto van een man uit Schiedam gekocht en die had 'm iets van 10 jaar in bezit. Hij had 'm wel van de eerste eigenaar gekocht, dus het zou best kunnen dat het Whizzers oom is geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:30:
Er zit nog een eigenaar voor mij :P Ik heb de auto van een man uit Schiedam gekocht en die had 'm iets van 10 jaar in bezit. Hij had 'm wel van de eerste eigenaar gekocht, dus het zou best kunnen dat het Whizzers oom is geweest :D
Aha, dan klopt het allemaal wel redelijk. En dat geeft mij ook steeds meer overtuiging dat het die bak inderdaad is geweest.
Timmert schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:05:
Met chip is dat echt een bommetje.
Ik vraag me wel af in hoeverre je het verschil nog gaat merken. Nu heb ik welgeteld 105pk, dadelijk ineens 180. Met een chip gaat ie volgens mij naar 215. De top gaat niet veel omhoog, het koppel toch nog wel, maar zou je dat nog zo goed merken?

Prijsverschil is trouwens wel behoorlijk. Van 350 tot 800 als ik zo snel even kijk.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan heeft je oom 'm zeker bij Van Roosmalen te Loon op Zand gekocht? :P

Volvotips.com

Verwijderd

Bart-Willem schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:55:
Hoe kom je op 1200 Euro? :? Of is dat een dealerprijs? :P Die dingen worden ook vaak gereviseerd en dan ben je een stuk goedkoper uit. :)
Oude type is niet te reviseren, dus niet de D5 maar die audi motor er voor ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:29:
[...]

Oude type is niet te reviseren, dus niet de D5 maar die audi motor er voor ;)
Die ik had dus, die injectors waren aanzienlijk goedkoper. :P Overigens gaan die niet zo vaak stuk, al beweren amateurgarages natuurlijk graag van wel. :+ Meestal gaat zo'n blok dan roken als een gek boven de 2000 toeren, maar dat is in 6 van de 10 gevallen de EGR-klep die vuil is, en in de overige gevallen is het de afstelling van de brandstofpomp. :P Mocht 'ie daarna nog steeds roken, dan zou het wel eens een verstuiver kunnen zijn en die zijn niet zo gek duur en je hoeft ze niet meteen allemaal te vervangen (enkel degene die stuk is).

[ Voor 47% gewijzigd door Bart-Willem op 26-09-2009 13:12 ]

Volvotips.com

Verwijderd

Bart-Willem schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:09:
[...]

Die ik had dus, die injectors waren aanzienlijk goedkoper. :P Overigens gaan die niet zo vaak stuk, al beweren amateurgarages natuurlijk graag van wel. :+ Meestal gaat zo'n blok dan roken als een gek boven de 2000 toeren, maar dat is in 6 van de 10 gevallen de EGR-klep die vuil is, en in de overige gevallen is het de afstelling van de brandstofpomp. :P Mocht 'ie daarna nog steeds roken, dan zou het wel eens een verstuiver kunnen zijn en die zijn niet zo gek duur en je hoeft ze niet meteen allemaal te vervangen (enkel degene die stuk is).
Zover ik weet, 200 euro per verstuiver en degene met piëzo is 400...

Ze gaan wel degelijk stuk... en wat je zet, gaat roken als een gek en loopt niet meer mooi rond omdat hij eigenlijk verzuipt. Trekkracht neemt ook vreselijk af.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat ze voor de D5 duur zijn wist ik al, maar onze monteur had het destijds over "een paar tientjes" per verstuiver voor de oude 2.5 TDI's. :P Op het 850-forum zie je ook wisselende prijzen ervan. Dus nu weet ik eigenlijk niet wat wel/niet klopt. :+

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb een rekening gezien van 4 cijfers met een 3 cijferig bedrag voor nieuwe injectoren, daar word je niet vrolijk van. :P

Vandaag een jonge v40 als occasion binnen gehad, v70 classic zien staan (met die 5 spaaks waaier velgen met 1 kant 'verkeerd om' idd) en nog een paar van die wagens. Nog ene kats rotte 460 in een hoekje gespot, maar 740, 940 etc niet zien staan of niks over gehoord, wel jammer!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voor een D5 mag je inderdaad je portemonnee opentrekken: rond de 2k. :X

Volvotips.com

Verwijderd

Bart-Willem schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:19:
Voor een D5 mag je inderdaad je portemonnee opentrekken: rond de 2k. :X
Daarom ga ik met dat soort auto's niet naar de dealer... omdat ze niet eens kunnen vinden dat de verstuivers niet meer goed zijn... zal uiteraard per dealer verschillen en de prijzen er bij die kwaliteit ook niet om liegen.

Ik ben fan van de universele bedrijven die investeren in uitleestechniek, goed gereedschap en een flink stuk kennis.
Pagina: 1 ... 24 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.