Onder de normale T5's horen Colomba-velgen, onder de T5-R's zitten Pegasus-velgjes.
Pegasus:
Colomba's:
Vandaag met m'n 244 naar de keuring geweest trouwens (onafhankelijke keurder). Normaal gesproken sta ik altijd na 15-20 minuten later buiten met een verse APK. Maar dit keer had ik een of andere zeiksnor die serieus een uur heeft lopen rammen op de bodem van de 240 om erachter te komen dat de auto hard is.

Het scheelde weinig of ik was op hem gaan timmeren.
Uiteraard had 'ie na lang lopen muggeziften toch wat afkeur gevonden:
- rembalans achter zou niet in orde zijn: dit mag 30% afwijkend zijn en was bij deze auto max 20%. Hij vond het niet goed, dus afkeur;
- fuseekogel-hoesjes waren volgens hem uitgedroogd (niet doorgescheurd), nou ja: dan maar andere:
- kentekenverlichting deed het niet goed genoeg (1 lampje zwak, de ander goed);
- er zit 1 mistlamp op, maar moeten er achter 2 zijn

Volgens hem deed die aan de verkeerde kant het. Nou ja: dan maar fixen.

- kachelmotor deed het niet. Direct afkeur dus! Echter: ik heb zo'n losse opzet-kachelmotor erop gezet en vastgemaakt aan het dashboard. Volgens de keurmeester mocht het absoluut niet en is alleen de kachelmotor van de auto zelf goedkeur (terwijl ik daar tig auto's al heb laten keuren met dezelfde constructie). Discussie over gehad en dus de RDW maar gebeld. Die vertelden dat ik volledig gelijk had en de keurmeester totaal fout zit.
Donderdag maar even sleutelen en dan is 'ie vrijdag meteen aan de beurt voor een herkeuring. Je merkte echt aan alles dat deze keurmeester zwaar anti-oldtimer was.