Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.981 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 07:55:
Het word tijd dat ford volvo maar eens afstoot, wellicht een overname door volkswagen? :P
Nee doe maar niet, dan worden het allemaal van die saaie bakken...
Volvo heeft nu juist die mooie T5/T6 en D5 motoren. Alsders krijg je een Volvo TDI :(
Kijk maar naar audi/seat/skoda. Wordt het ook zo saai... Als die merken hebben hetzelfde interieur...

Volvo onderscheidt zich daarin op dit moment sterk van Ford...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Stampertje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 08:55:
[...]

Volvo staat al een tijdje in de etalage. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van duitse auto's maar doe maar een overname door BMW. Eens kijken wat je dan voor een auto's krijgt :9~

Die nieuwe C30 vind ik persoonlijk ook niet echt geslaagd. Wellicht dat die er live beter uitziet maar vooralsnog ben ik er niet van gecharmeerd. Wat ik dan weer wel super vind is het interieur met Cranberry kleurig leder.
misschien moet de zweedse staat volvo kopen..
Dan zijn in 1 klap de zweedse merken weer in zweedse handen:
http://www.autoblog.com/2...nigsegg-could-own-part-o/
;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

En nog even een foto van het interieur van de C30
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/2/00d73cceb20547e082b90a35419a1be2.jpg

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Gewoon weer een samenwerking met Renault aangaan lijkt me :)
Eventueel net als Nissan en Renault, een gedeeltelijke overnamen door Renault.
Denk dat Volvo en Renault wat dat betreft best wel met elkaar samen kunnen.
Bovendien in de truck markt is het ook al één :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:02:
[...]

Een Estate? Heb je specs en prijs?
Nee een sedan is het. :P Het is de 2.3 5-cilinder Turbo-motor en het wagentje heeft alle opties behalve cruise control (wel leer etc). Perfect onderhouden en hij moet 2500 kosten. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04

ppFreddy

gewoon Frederik

dfrenner schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:25:
[...]

Volvo heeft nu juist die mooie T5/T6 en D5 motoren. Alsders krijg je een Volvo TDI :(
Kijk maar naar audi/seat/skoda. Wordt het ook zo saai... Als die merken hebben hetzelfde interieur...

En laat de TDI nu juist heel betrouwbare motoren zijn. Niet vergeten dat de 850 en V70 leverbaar waren met een heerlijke 2.5 TDI 5-cylinder, en die rijden ook nog allemaal rond (ik ben jaloers als mn overbuur vertrekt met zijn 850 TDI automaat)
Over het interieur geef ik je groot gelijk, Volvo heeft simpelweg de beste zetels waar ik tot nu toe in gereden heb. En het dashboard bij Volvo is lekker simpel, alles wat je nodig hebt kan je snel vinden, zelfs als je er nog nooit ingezeten hebt. Bij VW/Audi is dat wel wat anders... Ik erger me rot in een druk dashboard met teveel knopjes die allemaal door elkaar lijken te staan en overdreven fel verlicht zijn...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

trekt waarschijnlijk snel de aandacht? (voor mensen die het begrijpen tenminste)
Mijn nummerplaat trekt ook altijd de aandacht... (XTC-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ppFreddy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:38:
[...]

trekt waarschijnlijk snel de aandacht? (voor mensen die het begrijpen tenminste)
Mijn nummerplaat trekt ook altijd de aandacht... (XTC-)
Eigenlijk krijg ik er minder opmerkingen over dan ik dacht... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:25:
[...]

Nou, wat mij betreft mag de 1.4TSI met 170pk best in een c30, lekker een DSG bak erbij_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Stampertje schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 10:37:
En nog even een foto van het interieur van de C30
[afbeelding]
Niet eens zo heel verkeerd :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DopdeDouwer schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:10:
Ik zou er voor die prijs ook wel een stel leuke velgen onder willen + wat opties.

Maar wegenbelasting + verzekering blijft een hoop geld. Daarbij zul je moeite hebben om 1:12 te rijden. Met die lekkere roffel zal het in het begin zeker 1:10 zijn.
Deze stalen velgen komen winterbanden onder voor de nodige winter km's en voor van de zomer via de dealer of marktplaats setje mooie V70 of 850 velgen (liefst die 5 spaaks waaier vorm als je weet welke ik bedoel, die zijn prachtig) zien te scoren. :)

Maar wegenbelasting is net iets meer als een V40 dus daar is over heen te komen, ok bijna 4x meer per maand als mijn 19 nu maar die weegt echt geen drol, gemiddelde gelijkwaardige wagen is ook het dubbele.

En verzekering, daar krijg ik wel korting mee, dat is 1, maar punt is ook óf ik hem verzekerd krijg, ben toch een beginner op papier. :)
Bart-Willem schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:51:
Zo'n 850 zit standaard al bomvol opties, dus dat is het probleem niet. :+ Wegenbelasting valt mee vind ik: het is een tientje ofzo meer per maand dan een V40. :P

Velgen horen inderdaad wel onder zo'n auto, maar zijn vaak de kosten ook niet. :P
850's zijn allemaal echt vol met opties, abs, airco, airbags, cruise control, echt super. :D

En wegenbelasting valt idd ansich nog wel mee.

Leuke velgen komen dan volgend jaar in de lente wel. Stalen velgen nu winter bandjes op als het de tijd ervoor is en klaar. :)
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 00:12:
Man, mijn 850 heeft bijna 6 ton en loopt (of liep) nog prima voordat 'ie weg is gezet.
Doet me eraan denken dat ik echt eens met dat ding aan de slag moet, heb al 7 a 8 mnd verzekering betaald voor dat ding zonder dat ie maar een cm gereden heeft :X
Zekering van de LPG computer is volgens mij stuque.. en die kan ik dus niet vinden :(
Wat ben jij tegen gekomen als zwakke of mindere plekken van deze wagens?
Maar 6 ton is stevig ja, knap dat die nog lopen, vrachtwagen km's. :P

Maar zo te horen is het een go, goeie wagens, en zeker als ik van mijn 19 af wil een goeie overstap. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TKing schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:50:
[...]

Niet eens zo heel verkeerd :)
wat is er nieuw?

ik zie alleen andere kleur stoelen (waarschijnlijk optie) en een randje rond de klokken op het dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

JohanH schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:56:
[...]
(liefst die 5 spaaks waaier vorm als je weet welke ik bedoel, die zijn prachtig) zien te scoren. :)
Pegasus? _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die ja, standaard onder T5 geloof ik. :D

Nog een set bij volvo op de zolder zien liggen, sport onderstel (oftewel verlaginsveren van volvo) eronder en gaan met die schuit!

Toch maar een serieus met ene monteur en mijn baas praten, en verzekering bellen of het mogelijk is. Die 19 is dikke ellende dus waarom niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Onder de normale T5's horen Colomba-velgen, onder de T5-R's zitten Pegasus-velgjes. :P

Pegasus:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvoadventures.com/850R.jpg

Colomba's:

Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o270/markathome/Volvo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.volvosaloons.co.uk/car_pics/stock007a.jpg

Vandaag met m'n 244 naar de keuring geweest trouwens (onafhankelijke keurder). Normaal gesproken sta ik altijd na 15-20 minuten later buiten met een verse APK. Maar dit keer had ik een of andere zeiksnor die serieus een uur heeft lopen rammen op de bodem van de 240 om erachter te komen dat de auto hard is. :X Het scheelde weinig of ik was op hem gaan timmeren. :/

Uiteraard had 'ie na lang lopen muggeziften toch wat afkeur gevonden:
- rembalans achter zou niet in orde zijn: dit mag 30% afwijkend zijn en was bij deze auto max 20%. Hij vond het niet goed, dus afkeur;
- fuseekogel-hoesjes waren volgens hem uitgedroogd (niet doorgescheurd), nou ja: dan maar andere:
- kentekenverlichting deed het niet goed genoeg (1 lampje zwak, de ander goed);
- er zit 1 mistlamp op, maar moeten er achter 2 zijn :? Volgens hem deed die aan de verkeerde kant het. Nou ja: dan maar fixen. :P
- kachelmotor deed het niet. Direct afkeur dus! Echter: ik heb zo'n losse opzet-kachelmotor erop gezet en vastgemaakt aan het dashboard. Volgens de keurmeester mocht het absoluut niet en is alleen de kachelmotor van de auto zelf goedkeur (terwijl ik daar tig auto's al heb laten keuren met dezelfde constructie). Discussie over gehad en dus de RDW maar gebeld. Die vertelden dat ik volledig gelijk had en de keurmeester totaal fout zit.

Donderdag maar even sleutelen en dan is 'ie vrijdag meteen aan de beurt voor een herkeuring. Je merkte echt aan alles dat deze keurmeester zwaar anti-oldtimer was. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Was dat alles, een lachertje dus. En dan sta jij te boek als een brompot, die mocht zeker niet over zijn vriendin dit weekend? :+

Maar die Colomba's zien er ook erg goed uit, maar dan zou ik eerder voor een setje strakkere Pegasus velgen gaan. Maar goed, ik zie wel waar de dealer mee aankomt, als het maar niet te duur is. :+

En steeds meer dat ik aan het zoeken ben over de 850 denk ik dat ik er steeds beter aan doe, toch binnenkort eens een afspraak maken voor een proefrit, hoge km stand zijn geen probleem kennelijk en de wagens zijn bulletproof, ideale km sleurder dus voor de nodige jaren plezier. :)

En stukken beter haalbaar als een S/V40 van de 2e generatie of jonger...

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 08-09-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn pa is afgelopen weekend naar Friesland op en neer gereden (vanuit Zuid-Holland, je blijft lachen met gas, aldus mijn vader :+ ) om stalen velgen te ruilen voor GT velgen. Die gasten gebruikten slooprijpe Volvo's om mee te bangen en dan zijn stalen velegen handiger dan aluminium (alu brokkelt af en staal verbuigt), dus binnenkort pics van de 145 op GT's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Altijd lachen die bangers ja, daar kan je voor echt een appel en een ei onderdelen scoren. :P Interieurdelen en plaatwerk voor dumpprijzen! 8) Zo heb ik ooit een motorkap en deur voor m'n 850 daar gescoord voor 75 Euro en die wilden ze er nog meteen op zetten ook! :D

[ Voor 30% gewijzigd door Bart-Willem op 08-09-2009 22:24 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder de 850 T-5R zitten origineel Titans hé :P Velgrand en het gedeelte rond de wielbouten is anders bij de Pegasus, maar het belangrijkste verschil is welbekende R op een van de spaken van een Pegasus velg.

Titans:
Afbeeldingslocatie: http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2352/1761/5878380058_large.jpg

Pegasus:
Afbeeldingslocatie: http://www.swededemon.com/images/850html/pegasus.jpg

Overigens zijn er zoveel mooie velgen voor de 850/x70 te krijgen. Volans van de 850R, Tritons/Propus (made by BBS), Nebula's, Comets van de S/V70R en ga zo maar door.
Nu ik het toch over de S en V70 heb, zeker ook een proefritje mee maken Johan. Vooral het interieur is een grote verbetering tov de 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tsss, die keurmeester moet eens normaal doen. Ik had een herkeuring gevraagd bij de RDW. De punten die jij opnoemt is echt mierenneukerij. Die kentekenplaat verlichting werkt, dat er eentje wat minder hard brand (waarschijnlijk kwestie van even goed aandrukken op contactjes licht opschuren).
Nou ja de fusee's is het enige werk dan, makkie.

Ik heb van mijn laatste APK ook wel geleerd (dat was toen afkeur), ook die oldtimer hater heeft lekker lopen rammen en van alles verrot geslagen. Als je zonodig wil prikken laat de boel dan heel!!, dat is wel zo makkelijk met herstellen.
De foto's staan hier nog wel ergens denk ik.
En voortaan blijf ik er dus gewoon bij (en ik kom nooit meer in die "rotzaak").

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 08-09-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@ hierboven: Die Pegasus velgen blijven mooi, typisch Volvo. :9 Alleen 850 sja.., liever dan de S70, alleen al vanwege het interieur. :+
Bart-Willem schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:58:
[...]
Vandaag met m'n 244 naar de keuring geweest trouwens (onafhankelijke keurder). Normaal gesproken sta ik altijd na 15-20 minuten later buiten met een verse APK. Maar dit keer had ik een of andere zeiksnor die serieus een uur heeft lopen rammen op de bodem van de 240 om erachter te komen dat de auto hard is. :X Het scheelde weinig of ik was op hem gaan timmeren. :/

Uiteraard had 'ie na lang lopen muggeziften toch wat afkeur gevonden:
- rembalans achter zou niet in orde zijn: dit mag 30% afwijkend zijn en was bij deze auto max 20%. Hij vond het niet goed, dus afkeur;
- fuseekogel-hoesjes waren volgens hem uitgedroogd (niet doorgescheurd), nou ja: dan maar andere:
- kentekenverlichting deed het niet goed genoeg (1 lampje zwak, de ander goed);
- er zit 1 mistlamp op, maar moeten er achter 2 zijn :? Volgens hem deed die aan de verkeerde kant het. Nou ja: dan maar fixen. :P
- kachelmotor deed het niet. Direct afkeur dus! Echter: ik heb zo'n losse opzet-kachelmotor erop gezet en vastgemaakt aan het dashboard. Volgens de keurmeester mocht het absoluut niet en is alleen de kachelmotor van de auto zelf goedkeur (terwijl ik daar tig auto's al heb laten keuren met dezelfde constructie). Discussie over gehad en dus de RDW maar gebeld. Die vertelden dat ik volledig gelijk had en de keurmeester totaal fout zit.

Donderdag maar even sleutelen en dan is 'ie vrijdag meteen aan de beurt voor een herkeuring. Je merkte echt aan alles dat deze keurmeester zwaar anti-oldtimer was. :X
Jezus, is ook wat met sommige keurmeesters. :N Lekker moeilijk doen over kleine dingetjes, en sommige dingen zelfs onterecht. }:| Maar goed, wel weer leuk dat de RDW zelf dan zegt dat die keurmeester idd fout zit. >:)

Trouwens, grrrr :D

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/img/news/jul02/S60R1bewerkt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Man zo heb ik ook eens een discussie gehad, ik had geen indicator op mn remvloeistofreservoir (gietijzer) van mn Camaro. Zit op geen enkele Amerikaan. Wel een lampje voor als je niveau te laag is, en/of druk weg is. RDW weet dat, is ook geen probleem.
Keurmeester wist het niet, en wilde 'm niet goedkeuren.. heb 15 min op die man moeten inpraten dat ie ff met het RDW zou bellen van hoe en wat.
Ook echt not-amused die vent, en mij aankijken zo van 'ik krijg je wel mannetje' :?

:')

@ Joopieboy, ik ben niet echt spectaculaire dingen tegengekomen, eigenlijk niets. Maar een vriendin had wat gezeur met dr nokkenas- en krukassensor van dr 850. Beetje elektronisch geëmmer, en later een lekke koppakking maar dat hebben we in 2 dagen weer op kunnen lossen 8)
Andere maat van me heeft er ook wel wat elektronisch gezeur mee gehad, maar over het algemeen zijn het relatief simpele zaken om op te lossen. Zit 'm vaak in de sensoren en vacuum e.d.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joy, m'n Amazons hebben ook allemaal van die gietijzeren reservoirs. Dat wordt nog leuk bij de komende keuringen als ik weer die zeiksnor heb. :')

Overigens hebben we nu wel dopjes te koop voor die reservoir die het electronisch kan meten (simpel ding dat dan een lampje laat branden als het niveau te laag is). Ik vermoed nu waarom we die dingen hebben liggen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje, wat is wijsheid wat betreft ruitenwissers. Er zit namelijk behoorlijk prijsverschil in.
de opties:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Bosch met spoiler

flat wiper met spoiler tips

of
goedkope flat wipers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ToolkiT schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:30:
Vraagje, wat is wijsheid wat betreft ruitenwissers. Er zit namelijk behoorlijk prijsverschil in.
de opties:

Bosch met spoiler

flat wiper met spoiler tips

of
goedkope flat wipers
Die flatblades had ik ook op mijn V70, dat werkt best goed. :P Op zich maakt het geen zak uit, alleen die van Bosch zullen na een bepaalde tijd minder gaan strepen dan de goedkope meuk. :P Maar ja: voor die prijs van Bosch koop je ook 2 paar goedkope dingen. Het maakt dus weinig uit eigenlijk. :P

Je moet er wel rekening mee houden dat je 2 verschillende maten hebt op je S60. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 09-09-2009 14:18 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
wisserbladen.nl << is dat niet veel handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blasterxp schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:19:
wisserbladen.nl << is dat niet veel handiger?
Als je in NL woont wel, maar dat doe ik niet ;)
Bart-Willem schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:16:
[...]

Die flatblades had ik ook op mijn V70, dat werkt best goed. :P Op zich maakt het geen zak uit, alleen die van Bosch zullen na een bepaalde tijd minder gaan strepen dan de goedkope meuk. :P Maar ja: voor die prijs van Bosch koop je ook 2 paar goedkope dingen. Het maakt dus weinig uit eigenlijk. :P

Je moet er wel rekening mee houden dat je 2 verschillende maten hebt op je S60. :P
dank je dat dacht ik zelf ook al... op de saab had ik oorspronkelijk met spoilers maar later waren ze vervangen met bladen zonder spoilers en nooit echt verschil gezien..

Ja zijn idd 2 maten vandaar ook dat ik ze als set koop.. wel vreemd trouwens dat de ene link het heeft over 20" passagiers en de ander over 22"

[ Voor 66% gewijzigd door ToolkiT op 09-09-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:09:
Joy, m'n Amazons hebben ook allemaal van die gietijzeren reservoirs. Dat wordt nog leuk bij de komende keuringen als ik weer die zeiksnor heb. :')

Overigens hebben we nu wel dopjes te koop voor die reservoir die het electronisch kan meten (simpel ding dat dan een lampje laat branden als het niveau te laag is). Ik vermoed nu waarom we die dingen hebben liggen. :+
Voorstel van de keurmeester was 2 gaatjes (boven en onder) in het reservoir te boren, en daar een transparant slangetje tussen te doen. Nee, dat is veilig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:57:
[...]

Voorstel van de keurmeester was 2 gaatjes (boven en onder) in het reservoir te boren, en daar een transparant slangetje tussen te doen. Nee, dat is veilig 8)7
|:( als nut dat je dan het dopje er niet af hoeft te draaien om het nivo te zien? 8)7
Je kan toch met het blote oog wel zien of hij bijna leeg is? en buiten dat had je allerlei electro verklikkers..

Wat een prutser zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat is afhankelijk van het bouwjaar. :) Ik geloof dat de eerste S60-series een andere maat hadden (vermoedelijk ivm de plaats van de wissermotor). Welk bouwjaar is de jouwe? Dan zal ik morgen eens kijken wat er op onze flatblades staat. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:04:
Dat is afhankelijk van het bouwjaar. :) Ik geloof dat de eerste S60-series een andere maat hadden (vermoedelijk ivm de plaats van de wissermotor). Welk bouwjaar is de jouwe? Dan zal ik morgen eens kijken wat er op onze flatblades staat. :P
2002, ik heb er nu ook flatblades op zitten dus zal zelf ook ff kijken..
Beide zijn trouwens voor het 00-04 model..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 09-09-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Eén van die twee heeft zijn velgen verkeerd (l<->r) zitten, klopt dat? Ik gok op de bovenste. Vind het overigens erg saaie velgen, doe mij die Titans of Pegasus' maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00

Youk

Volvo For Life

(jarig!)
Het lijkt me dat de bovenste foto in spiegelbeeld staat. De auto's op de achtergrond hebben (als ik het goed kan zien) mij NL-kentekens, maar het stuur in de 850 staat aan de verkeerde kant.

Edit:
Hmm, net even gechecked, veranderd niet veel aan het verhaal. Is dit misschien het verschil in velgen tussen de colomba's en de perfo's?

[ Voor 27% gewijzigd door Youk op 09-09-2009 16:38 ]

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Youk schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:36:
Het lijkt me dat de bovenste foto in spiegelbeeld staat. De auto's op de achtergrond hebben (als ik het goed kan zien) mij NL-kentekens, maar het stuur in de 850 staat aan de verkeerde kant.

Edit:
Hmm, net even gechecked, veranderd niet veel aan het verhaal. Is dit misschien het verschil in velgen tussen de colomba's en de perfo's?
UK ;) Dat moet wel alleen al vanwege die ontzettend lelijke huizenbouw >:) Tel daarbij het stuur op en je hebt je optelsom compleet :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die velgen zijn allemaal identiek, dus links en rechts draaien ze 'andersom' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

voor mij dus gelijk een reden om dat soort velgen niet te nemen

ik houd van symmetrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Touchdomex schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:43:
[...]

UK ;) Dat moet wel alleen al vanwege die ontzettend lelijke huizenbouw >:) Tel daarbij het stuur op en je hebt je optelsom compleet :>
ik wou net zeggen aan die huizen te zien is dat duidelijk UK..
En hier hebben we ook gele platen (achter dan, voor zijn ze wit).

Ik heb net een nieuwe plaat laten maken bij de locale halfords, kentekenbewijs en rijbewijs mee en ze plakken zo een plaat voor je in elkaar.. £16 en klaar is kees :) niks geen geneuzel met laten doen door RVD en 6 maanden later opgestuurd krijgen, gewoon in 5 min. klaar :) en geen gedoe met een klein 1e etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

tozzke schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:24:
voor mij dus gelijk een reden om dat soort velgen niet te nemen

ik houd van symmetrie ;)
Ik heb ook wel wat van die licht-autistische trekjes idd.. :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja, autistisch of niet, dat is idd heel erg jammer. Net zoals banden met een apart profiel...
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:04:
Onder de 850 T-5R zitten origineel Titans hé :P Velgrand en het gedeelte rond de wielbouten is anders bij de Pegasus, maar het belangrijkste verschil is welbekende R op een van de spaken van een Pegasus velg.

Titans:
[afbeelding]

Pegasus:
[afbeelding]

Overigens zijn er zoveel mooie velgen voor de 850/x70 te krijgen. Volans van de 850R, Tritons/Propus (made by BBS), Nebula's, Comets van de S/V70R en ga zo maar door.
Nu ik het toch over de S en V70 heb, zeker ook een proefritje mee maken Johan. Vooral het interieur is een grote verbetering tov de 850.
V70 is helaas net een paar kilo zwaarder als de 850 en daardoor nét in een hoge klasse, dat is vrij jammer want dan word het mij echt te duur. En opzich blijf ik de 850 gewoon een super wagen vinden!

Titans zijn trouwens erg nette velgen!
SChief schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:25:
@ hierboven: Die Pegasus velgen blijven mooi, typisch Volvo. :9 Alleen 850 sja.., liever dan de S70, alleen al vanwege het interieur. :+

[...]

Jezus, is ook wat met sommige keurmeesters. :N Lekker moeilijk doen over kleine dingetjes, en sommige dingen zelfs onterecht. }:| Maar goed, wel weer leuk dat de RDW zelf dan zegt dat die keurmeester idd fout zit. >:)

Trouwens, grrrr :D

[afbeelding]
Jij ook al hier? :+

Trouwens, @the flatblade discussie. Ik raad jullie niet aan imitaties te nemen, kwaliteit is echt belabberd van sommige, dan spaar ik mij die paar tientjes liever niet uit en koop ik echte bosch, die wel streep en vlekloos kunnen wipperen zonder alle kanten op te flapperen.

Oja, ook maar even showen hier:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030216.jpg
Pimp! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:57:
Die velgen zijn allemaal identiek, dus links en rechts draaien ze 'andersom' ;)
Argh welke designer heeft dat op zijn geweten :? Bij Saab hebben ze ook van die geschoepte velgen (driespaaks) en daar heb je wel degelijk verschil tussen links en rechts. Naja, reden te meer om deze nooit onder mijn auto te willen :P (hier nog zo'n autist)

Je kon aan de grill van de groene 850 trouwens wel zien dat ie niet gespiegeld was :)

Edit: om de verwarring nog groter te maken heb ik de groene 850 even 'vernederlandschd'' :+

Afbeeldingslocatie: http://www.tjeerdkuiper.nl/web/Volvo-gespiegeld.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.volvosaloons.co.uk/car_pics/stock007a.jpg

Rara kameel politiepet :9

[ Voor 30% gewijzigd door Elwood Blues op 09-09-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

http://www.nu.nl/economie...pt-26000-autos-terug.html
Hier iemand van de 460 Nederlanders ? :D

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 03-10 15:02
Ik zit eraan te denken om m'n volvo 740 (sedan) alweer in de verkoop te doen. Hij heeft ons (m'n vriendin en ik) probleemloos van en naar Italie gereden (>3000km) en hij bevalt hardstikke goed, maar aangezien ik in Eindhoven woon en werk en de auto verder niet zoveel nodig heb, en m'n vriendin en ik op niet al te lange termijn samen gaan wonen en zij al een auto (groot woord voor een seat arosa) heeft, mag de volvo weer weg. Er staat inmiddels 348dkm op de teller. Dus, wellicht dat iemand hier wel interesse heeft? Blijft ie wel binnen het forum ;-) deze was voorheen van Pinda en daarna van Bart-Willem.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En de 145 op GT's :*)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YWeaKGBkEmIhfBVpDlZ89OTE/full.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dr_Frickin_Evil schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:31:
Ik zit eraan te denken om m'n volvo 740 (sedan) alweer in de verkoop te doen. Hij heeft ons (m'n vriendin en ik) probleemloos van en naar Italie gereden (>3000km) en hij bevalt hardstikke goed, maar aangezien ik in Eindhoven woon en werk en de auto verder niet zoveel nodig heb, en m'n vriendin en ik op niet al te lange termijn samen gaan wonen en zij al een auto (groot woord voor een seat arosa) heeft, mag de volvo weer weg. Er staat inmiddels 348dkm op de teller. Dus, wellicht dat iemand hier wel interesse heeft? Blijft ie wel binnen het forum ;-) deze was voorheen van Pinda en daarna van Bart-Willem.
Doe eens een pb. :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:31:
Doe je 'm weg voor een Arosa? :? Daar krijg je spijt van! :'(

Volvotips.com

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wou net zeggen! Wel erg nette wagen alleen niet helemaal wat ikwil/zoek, puur uit belangstelling.

V40 blijft toch jeuken, phase 1 of 2 ik weet het nog niet helemaal, phase 1 is gewoon cheap...

En technisch sja, hoge km standen zijn kennelijk wel een wat groter risico voor dit soort auto's, en phase 2 is technisch weer sterker. Maar sja, dat weet ik nog niet helemaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zou liever een 740 willen hebben dan een S40. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:37:
Ik zou liever een 740 willen hebben dan een S40. :P
ik ook mits de 740 in ok staat is natuurlijk..
De S40 heb ik altijd maar krappe nep volvo's gevonden..

En als ik naar de verhalen van de V50 bij de politie luister dan is dat nog niet anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Van een 740 naar een arosa, idd een groter contrast is nauwelijks denkbaar, maar het gaat me er vooral om dat we dan 2 auto's voor de deur zouden hebben. Dat vind ik op dit moment een beetje zonde van m'n geld. Op den duur komt er dan wel weer wat fatsoenlijks voor in de plaats (lees: een volvo). Ik zit zelf aan €750 te denken, dus.. Wie biedt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
ToolkiT schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:11:
[...]

ik ook mits de 740 in ok staat is natuurlijk..
De S40 heb ik altijd maar krappe nep volvo's gevonden..

En als ik naar de verhalen van de V50 bij de politie luister dan is dat nog niet anders ;)
De versie die jij koopt is niet gelijk als die van de politie hoor...
Politie is stukken zwaarder en aardig gechipt, die combi met de standaard remmen kan voor problemen zorgen, logisch...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De politie moet gewoon die stalen velgen met doppen vervangen door lichtmetaal en dan hebben ze nergens last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:15:
Van een 740 naar een arosa, idd een groter contrast is nauwelijks denkbaar, maar het gaat me er vooral om dat we dan 2 auto's voor de deur zouden hebben. Dat vind ik op dit moment een beetje zonde van m'n geld. Op den duur komt er dan wel weer wat fatsoenlijks voor in de plaats (lees: een volvo). Ik zit zelf aan €750 te denken, dus.. Wie biedt? ;-)
Waarom schors je 'm niet en stal je 'm ergens? :P Op het moment dat je er weer mee wil gaan rijden hef je de schorsing op. :P

Ome BW gaat zo een auto erbij halen. :$

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Daar heb ik ook aan zitten denken ja. M'n ouders hebben meer dan genoeg ruimte. Hoe gaat dat in z'n werk als je hem dan uit de schorsing wil halen? Moet ie dan een nieuwe APK keuring ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dfrenner schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:57:
[...]

De versie die jij koopt is niet gelijk als die van de politie hoor...
Politie is stukken zwaarder en aardig gechipt, die combi met de standaard remmen kan voor problemen zorgen, logisch...
de politie heeft gewoon het verkeerde model gekozen voor het werk dat ze doen.
Die wagen zijn idd veel meer beladen dan een gewone wagen en die wieldoppen zullen idd niet helpen met de koeling van de remmen.
Maar bij de V70 hadden ze die problemen nooit, omdat die gewoon af fabriek al gebouwd is op zwaardere belasting.
Gewoon een misser van de politie dat ze wel onderstel hebben aangepast maar niet de (koeling) van de remmen..

Maar goed ik maakte natuurlijk maar een grapje dat het geen echte volvo was (vandaar ook de ;) ).
Hoewel er natuurlijk wel wat voor te zeggen valt want het staat niet op een volvo platform maar op een gedeelt platform wat ook in de Ford focus gebruikt word (wat natuurlijk niet perse slechter is, de Focus staat er om bekend een goed onderstel te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 02-10 14:02

Dentheman

Zie signature

Dr_Frickin_Evil schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:15:
"t kriebelt onwijs om weer een volvo te nemen, maar als ik al zo'n pimpslee ga rijden _MOET_ het op gas zijn anders loop ik erop leeg :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:04:
FYI mijn wisserbladen zijn binnen, het zijn van merk 'Liang Boshi' (zal wel chinees voor 'bosch neppers' zijn ;)
build quality is matig en 22' is iets langer dan standaard... dus die 20' zullen wel de juiste zijn geweest.
Maar het past net (hoewel de buitenste randjes niet echt wissen van wege matig design).

een test bij stilstand met sproei was ok, dus ik ben benieuwd hoe ze het doen op de snelweg in de regen.. voor de zekerheid mijn oude wisserbladen maar bij reserve band gedaan.. je weet nooit met deze goedkope meuk..
volgende keer koop ik wel weer iets duurdere denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:01:
Daar heb ik ook aan zitten denken ja. M'n ouders hebben meer dan genoeg ruimte. Hoe gaat dat in z'n werk als je hem dan uit de schorsing wil halen? Moet ie dan een nieuwe APK keuring ofzo?
Als je hem schorst heb je geen APK-plicht en ook geen verzekeringsplicht. Mocht 'ie weer de weg op gaan voordat de eigenlijke APK vervalt, dan geldt je APK nog gewoon tot die datum. Mocht de APK ook vervallen zijn dan moet je 'm opnieuw laten keuren. :)

Ik heb een 240 erbij gekocht! 8) Van een man die de auto 22 jaar heeft gehad, en toen ik daar aan kwam Adjundant Van der Steen bleek te zijn. :P Het wagentje heeft een B200K-blok, geen stuurbekrachtiging (maar dat merk je eigenlijk niet) en nog geen 220.000 gelopen! :) Wel zit er wat werk aan (kachelmotor doet het niet, en de wielranden achter hebben wat plekjes). Maar ja: aangezien deze belastingvrij wordt is het de moeite waard om deze goed op te knappen! :)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2qb7nup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/wmutf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/fypp5l.jpg

(Niet mijn huis trouwens, maar die van Adjundant Van der Steen :P ).

Dat betekent dat ik dus weer 4 Volvo's in m'n bezit heb:
- 244 diesel uit '79;
- 240 benzine uit '86;
- Amazon 131 uit 1969;
- Amazon Combi uit 1964 (modeljaar 1965).

Maar de Combi heb ik toch maar in de verkoop gegooid. Het is een leuke wagen, maar momenteel ontbreekt me de tijd om het ding goed op te knappen (voorschermen moeten vervangen worden, alhoewel deze het nog wel een paar jaar uit zullen houden) en ik rij er momenteel nauwelijks in omdat ik die 131 beter vind rijden (dubbel gescheiden remsysteem ipv enkel systeem en natuurlijk een sterkere motor). Dus als iemand een Amazon Combi wil hebben: hier heb ik er 1 over. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Mooie aanwinst B-W!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:59:
[...]

Als je hem schorst heb je geen APK-plicht en ook geen verzekeringsplicht. Mocht 'ie weer de weg op gaan voordat de eigenlijke APK vervalt, dan geldt je APK nog gewoon tot die datum. Mocht de APK ook vervallen zijn dan moet je 'm opnieuw laten keuren. :)

Ik heb een 240 erbij gekocht! 8) Van een man die de auto 22 jaar heeft gehad, en toen ik daar aan kwam Adjundant Van der Steen bleek te zijn. :P Het wagentje heeft een B200K-blok, geen stuurbekrachtiging (maar dat merk je eigenlijk niet) en nog geen 220.000 gelopen! :) Wel zit er wat werk aan (kachelmotor doet het niet, en de wielranden achter hebben wat plekjes). Maar ja: aangezien deze belastingvrij wordt is het de moeite waard om deze goed op te knappen! :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(Niet mijn huis trouwens, maar die van Adjundant Van der Steen :P ).

Dat betekent dat ik dus weer 4 Volvo's in m'n bezit heb:
- 244 diesel uit '79;
- 240 benzine uit '86;
- Amazon 131 uit 1969;
- Amazon Combi uit 1964 (modeljaar 1965).

Maar de Combi heb ik toch maar in de verkoop gegooid. Het is een leuke wagen, maar momenteel ontbreekt me de tijd om het ding goed op te knappen (voorschermen moeten vervangen worden, alhoewel deze het nog wel een paar jaar uit zullen houden) en ik rij er momenteel nauwelijks in omdat ik die 131 beter vind rijden (dubbel gescheiden remsysteem ipv enkel systeem en natuurlijk een sterkere motor). Dus als iemand een Amazon Combi wil hebben: hier heb ik er 1 over. :+
ik hoor je verzekering nu al klagen dat je stiekum een oude volvo dealer bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vreemd genoeg deden ze bij deze auto absoluut niet moeilijk. :P Ik heb alleen de papieren nog niet binnen, maar dat zal morgen wel komen. :P

Wat betreft je wisserbladen: jammer dat ze niet passen! Die wij bij Scandcar hebben zijn van Zweedse makelij en die doen het goed. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:18:
Vreemd genoeg deden ze bij deze auto absoluut niet moeilijk. :P Ik heb alleen de papieren nog niet binnen, maar dat zal morgen wel komen. :P

Wat betreft je wisserbladen: jammer dat ze niet passen! Die wij bij Scandcar hebben zijn van Zweedse makelij en die doen het goed. :P
ze passen, net, maar dan ook echt net... dus kan net... dus we zullen wel zien..
Welk merk gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ToolkiT schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:18:
[...]

ze passen, net, maar dan ook echt net... dus kan net... dus we zullen wel zien..
Welk merk gebruiken jullie?
Een of ander Zweeds merkje, op zich niet spannend maar de pasvorm is wel goed. :)

Trouwens nog iets aparts: was ik vandaag nog met m'n broer even aan zijn 850 hobbyen hier, komt er een neger aanlopen. Komt even mee kijken en babbelen en vroeg of al die Volvo's in de straat hier van mij waren. :P Wat bleek: hij is degene die een Super Polar te koop heeft staan. Een neger in een Volvo, ik dacht dat dat alleen in The Fresh Prince voor kwam! :D Was wel een toffe gast, hij was enorm fan van 240's maar had het nu te druk met een Audi 100-project. :P Vandaar dat die Super Polar eruit moest.

[ Voor 59% gewijzigd door Bart-Willem op 11-09-2009 23:13 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De s60 schijnt nu dus ook af te zijn
De Trend van de nieuwe neus wordt doorgetrokken, en zal hoogstwaarschijnlijk op elk nieuw model komen.

Ik vind hem goed gelukt, maar het is niet meer een typische volvo, maar hierdoor wellicht populairder
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/a/c68a052f84ba19f512017640fa9efeaa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/9/415c8dc9c71c2488cc90e8550d6291b9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Bah nee niks voor mij (maar ieder zijn ding natuurlijk). Te wigvormig, te Lexus, te kruiperige neus en een te lompe kont en de neus doet me aan een miereneter denken. Misschien is het technisch een prachtige auto, maar het uiterlijk vind ik niks.

En hoe langer ik kijk, hoe meer details ik zie die me niet aanstaan. Nee ik ben meer fan van het oude spul, misschien waardeer ik deze over 10 20 jaar ook wel ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Elwood Blues op 11-09-2009 23:49 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

Klippy

Still Game

Had hem al gezien, maar ik wordt er ook niet echt warm van.
De achterkant is wel in orde, maar die voorkant is echt bijna lelijk te noemen...

Dat gezegd hebbende heb ik toen de nieuwe C70 uitkwam (met een stijl die daarna op meerde modellen is doorgevoerd) meteen besloten om een oude C70 te kopen, omdat die veel mooier was.

Alleen wil het toeval dat ik afgelopen weekend, in een weiland (dat diende als parkeerterrein), in de C70 reed en een nieuwe C70 tegenkwam (ernaast/ervoor reed) en ik tegen mijn bijrijder vertelde dat ik stiekem die nieuwe C70 toch steeds meer begon te waarderen.
In de juiste kleur (donker), met die juiste wielen, vind ik het zelfs echt een mooie auto nu. En dat dak is stiekem toch ook wel geniaal, Coupé met Nederlands weer, cabrio in de zomer.

Dus wie weet wat ik over 5-10 jaar van de nieuwe S60 vind...

edit:

Wel een lekker kleurtje.
Vind dat bruinige op de XC60 ook leuk.

Zijn niet veel merken die dat durven.

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 12-09-2009 00:26 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:59:
[...]

LET OP: Mocht je apk op een gegeven moment verlopen zijn, dan moet je erg goed de vervaldatum van de schorsing in de gaten houden. Je schorsing moet je elk jaar verlengen. Mocht je dat vergeten en je APK is in de tussentijd verlopen krijg je automatisch een bekeuring van €90!.

Dus de datum van je schorsing in de gaten houden en zorgen voor een geldige APK als je 'm uit de schorsing haalt.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep, die regel is inderdaad een tijd terug veranderd. Ik weet wel dat veel oldtimer-eigenaren daar de dupe van zijn geworden, die hun auto's geschorst hadden. :P

Volvotips.com

• Dentheman
  • Laatst online: 02-10 14:02

Dentheman

Zie signature

FRANKFURT - De Amerikaanse autofabrikant Ford wil het Zweedse merk Volvo verkopen. Dat bevestigde de financieel directeur van Ford, Lewis Booth, dinsdag op de autobeurs in Frankfurt.
© ANP''We zijn van plan te verkopen'', zei Booth. ''Het ligt niet aan Volvo, maar we willen ons richten op Ford. De situatie is voor Ford wereldwijd nog steeds moeilijk. Ford maakt nog steeds verlies.''

De Chinese autobouwer Geely Automotive liet eerder deze maand al weten interesse te hebben in Volvo. De waarde van de Zweedse autofabrikant wordt door deskundigen op ongeveer 2 miljard dollar ingeschat.
Nee, geen jappenbak :o

:p

Zie ondertitel

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00

Youk

Volvo For Life

(jarig!)
Kunnen we niet allemaal samen leggen? :+

Is toch maar iets van een 1,4 miljard euro. :P

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

Klippy schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:24:
Had hem al gezien, maar ik wordt er ook niet echt warm van.
De achterkant is wel in orde, maar die voorkant is echt bijna lelijk te noemen...

Dat gezegd hebbende heb ik toen de nieuwe C70 uitkwam (met een stijl die daarna op meerde modellen is doorgevoerd) meteen besloten om een oude C70 te kopen, omdat die veel mooier was.

Alleen wil het toeval dat ik afgelopen weekend, in een weiland (dat diende als parkeerterrein), in de C70 reed en een nieuwe C70 tegenkwam (ernaast/ervoor reed) en ik tegen mijn bijrijder vertelde dat ik stiekem die nieuwe C70 toch steeds meer begon te waarderen.
In de juiste kleur (donker), met die juiste wielen, vind ik het zelfs echt een mooie auto nu. En dat dak is stiekem toch ook wel geniaal, Coupé met Nederlands weer, cabrio in de zomer.

Dus wie weet wat ik over 5-10 jaar van de nieuwe S60 vind...

edit:

Wel een lekker kleurtje.
Vind dat bruinige op de XC60 ook leuk.

Zijn niet veel merken die dat durven.
Is zwart dan misschien de goede kleur? Vanaf maandag staat er hier zo eentje voor de deur! Mijn vader wou er vorig jaar al 1 maar mijn moeder was er tegen aangezien dat de c70 niet te goedkoop is maar vorig weekend een leuke 2de handse op de kop getikt bij een dealer. Net 6 maanden oud 35k gelopen maar wel terug dezelfde 2.0D als in zijn S40 die hier op word ingeruild. Het is dus een zwarte met Summum pakket dus ongeveer alles wat je wilt buiten een RTI navigatie. Als hij er is zal ik volgende week eens foto's posten

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Youk schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:51:
Kunnen we niet allemaal samen leggen? :+

Is toch maar iets van een 1,4 miljard euro. :P
* kamstra wil best een lening verstrekken tegen een woekerrente hoor :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, de 244 diesel heeft weer een nieuwe APK! 8)

Remmen achter vervangen (nieuwe blokken en nieuwe remklauwen etc), alle remslangen voor (was niet echt nodig), stuurstang deels vervangen en dat soort kul. Al met al 1 dag zoet zijn. :/ Of je verschil merkt? Eigenlijk totaal niet. :P

Volvotips.com

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

kamstra schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:28:
[...]

* kamstra wil best een lening verstrekken tegen een woekerrente hoor :P
Dus jij hebt het wel maar wilt er Volvo niet mee redden?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

niet als ze geen vierkante auto's meer maken :/ :P

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:49:
niet als ze geen vierkante auto's meer maken :/ :P
Maar dat kan dan toch als je het roer overgenomen hebt? :+

Volvotips.com

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

de zweedse regering moet gewoon een 'volvo taks' van €250 pp invoeren en dan kunnen ze hem weer terug kopen en is elke zweed aandeelhouder volvo... probleem opgelost :)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:33:
De s60 schijnt nu dus ook af te zijn
De Trend van de nieuwe neus wordt doorgetrokken, en zal hoogstwaarschijnlijk op elk nieuw model komen.

Ik vind hem goed gelukt, maar het is niet meer een typische volvo, maar hierdoor wellicht populairder
[afbeelding]
[afbeelding]
beetje anoniem word hij zo.. schuin vanachter kan het elk merk zijn.. lexus, nieuwe mondeo, opel dinges (signum?) etc..

Ik mis ook de 'vensterbanken in de deuren, dat is echt een volvo kenmerk vind ik..

[ Voor 75% gewijzigd door ToolkiT op 16-09-2009 20:44 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Cool, ik werd vanmiddag behoorlijk uitgekafferd door een ogenschijnlijk hele nette heer omdat ik mij betoonde van hufterig gedrag; mijn zogenoemde stinkbak (hij kon niet geloven dat ik elke dag 130 km in die vieze stinkbak rijd) stond 's ochtends in de weg voor zijn hardlooprondje. Even ter verduidelijking, de weg is daar pakweg 5m breed, ik gebruik er zo'n 50 cm van en het is er éénrichtingsverkeer. :')

Ik hou van mijn vieze stinkbak O+

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Morgen kijken naar een C70 Cabriolet uit '98 met een 2.4T waar bijstaat dat hij 218PK heeft.. wellicht gechipt?

Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.

Daarna door om te kijken naar de Coupé met een T5, twijfels...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:24:
Cool, ik werd vanmiddag behoorlijk uitgekafferd door een ogenschijnlijk hele nette heer omdat ik mij betoonde van hufterig gedrag; mijn zogenoemde stinkbak (hij kon niet geloven dat ik elke dag 130 km in die vieze stinkbak rijd) stond 's ochtends in de weg voor zijn hardlooprondje. Even ter verduidelijking, de weg is daar pakweg 5m breed, ik gebruik er zo'n 50 cm van en het is er éénrichtingsverkeer. :')

Sommige mensen hebben echt geen levensvreugde. :')

Volvotips.com

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

M'n S60 mag vandaag voor z'n eerste (30k) beurt.
Paar puntjes van kritiek opgegeven:

- Xenon lampen trillen bij wegrijden op koppeling (al es eerder naar gekeken..)
- Trilt met remmen vanaf 160 :+
- Raam passagierskant loopt vast en gaat daarom automatisch weer naar beneden
- Soort kloenk bij stoppen en direct daarna achteruit rijden. Vervolgens weer een kloenk bij vooruit rijden
- Kijken of er nieuwe motormanagement software is, aangezien de huidige nogal wat hikjes kent

Ben benieuwd met wat voor leenhok ze me dit keer opzadelen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Timmert op 17-09-2009 08:23 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:24:

_O-

Verwijderd

Timmert schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:22:

- Xenon lampen trillen bij wegrijden op koppeling (al es eerder naar gekeken..)
Motortjes stuk, niey snel genoeg meer.

Ga eens op een dijnend stuk weg rijden met 200km/h, dan heb je gewoon disco :D

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:22:

- Soort kloenk bij stoppen en direct daarna achteruit rijden. Vervolgens weer een kloenk bij vooruit rijden
Heb je ook een kloenk bij gewoon wegrijden na starten? dat schijnt normaal te zijn: ABS test..

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nope. Het is puur bij vooruit > achteruit > vooruit. En als ik bijv. voor een bocht terugschakel naar z'n 2 en de koppeling wat te abrupt op laat komen.

En die motortjes van de xenonlampen.. Tsja, zou kunnen. Maar het is zo hoogfrequent dat is dat eigenlijk uitsluit. Bovendien zijn ze wel 'stil' als ik gewoon rij. Tis volgens mij puur zo dat ze meetrillen op vibraties van de motor.

Maargoed, hij is weer klaar en ik ga hem zo ophalen (handig, een vriend die bij je dealer werkt ;)). We zullen zien.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vandaag is het door mijzelf ontworpen nieuwe gadgetspul voor de 240's binnengekomen. :P Het gaat om een whitewall-rand op banden zoals die destijds op de USA-versies van de 240 geleverd werden. Na maanden wachten kwam vandaag een grote doos binnen met daarin mijn creatie! 8)

Meteen maar op 1 van m'n 2 240's erop gezet, ziehier het resultaat. :P

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/qodklg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/29mxhd4.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/308uvs7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/5zql2v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/3008cva.jpg

En de auto heeft nu ook een nieuwe APK. :)

Morgen ga ik ook dit soort whitewall-gevallen op m'n andere 240 zetten (al is het een witte auto, maar ik denk dat 't toch wel mooi zal staan). :P

Volvotips.com

• S_Chief
  • Niet online
@ BW: Mooi resultaat, staat em goed! :)
offtopic:
Ja hallo, doe jij eens Geely geen Jappenbak noemen. :o Geely is (nu) Chinese troep.

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 17-09-2009 20:04 ]

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ziet er wel kek uit idd, hoe zou dat op mijn V70 staan? :+

Wat staat ie trouwens hoog op z'n achterpoten :o

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb mn auto weer terug :)

- Remmen trillen niet meer
- Xenon lampen trillen nog steeds, maar dat is een producteigenschap schijnt.
- Rechter zijraam loopt nog steeds te stroef
- De 'kloenk' is weg
- Waarschijnlijk zit er nieuwe software in, want hij loopt een stuk rustiger

Morgen dus nog ff terug voor dat raam, want dat is gewoon irritant.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hoezo hebben ze dat raam niet gewoon meteen fatsoenlijk gefixed dan? Je had t er nog speciaal bij gezegd toch? :?

* kamstra kreeg vandaag trouwens post van de garage in .lu over een week proefrijden in een drivE oid naar keuze, nog niet echt in verdiept :P

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tsja, dat zijn de raadselen der dealers... Vorige keer (zelfde dealer, andere vestiging) had ik t ook al gemeld. Daar hadden ze zogezegd het 'nulpunt' van het raam afgesteld, maar dat helpt natuurlijk geen zak. Hij loopt gewoon te stroef, waardoor ie vanzelf weer naar beneden gaat.

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Timmert schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:34:
Nope. Het is puur bij vooruit > achteruit > vooruit. En als ik bijv. voor een bocht terugschakel naar z'n 2 en de koppeling wat te abrupt op laat komen.
*KLOENK* is een bekend iets door speling in de aandrijflijn, maar ik weet niet of de S60 daar ook last van had...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:06:
Tsja, dat zijn de raadselen der dealers... Vorige keer (zelfde dealer, andere vestiging) had ik t ook al gemeld. Daar hadden ze zogezegd het 'nulpunt' van het raam afgesteld, maar dat helpt natuurlijk geen zak. Hij loopt gewoon te stroef, waardoor ie vanzelf weer naar beneden gaat.
iets van glijmiddel op de gelijderails zodat hij minder wrijving heeft?

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ziet er leuk uit die ringen op de 240.
Ik heb gehoord dat die dingen bij 150 km/u vaarwel zeggen.

Die chome ringen erbij laten de velgen gelijk wat breder lijken.

Toevallig dat ze nu in de aanbieding zijn :D

Zijn ze er ook in 15"?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ppFreddy schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:08:
[...]

*KLOENK* is een bekend iets door speling in de aandrijflijn, maar ik weet niet of de S60 daar ook last van had...
Ja, schijnt dat dat door speling op de aandrijfassen komt. Is iig netjes opgelost.

Die ruit; het mechaniek moet gewoon gesmeerd worden, maar dat is te lastig ofzo..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:23:
Ziet er leuk uit die ringen op de 240.
Ik heb gehoord dat die dingen bij 150 km/u vaarwel zeggen.

Die chome ringen erbij laten de velgen gelijk wat breder lijken.

Toevallig dat ze nu in de aanbieding zijn :D

Zijn ze er ook in 15"?
Ik heb ooit 180 gereden met die dingen (nou ja: 180 op de teller van m'n Amazon, dat was tevens de top), bleven gewoon zitten. :P Die goedkope meuk van Atlas en de standaard 14-inch ringen voor 240's vliegen er zo af, maar deze kosten zwaar veel moeite om erop te krijgen (zo'n velgring moet je er echt in wringen) en krijg je ook niet zomaar los. Ze zitten dus muurvast en zullen er never nooit van af vliegen.

Ook knap dat je kan horen dat ze eraf vliegen terwijl deze pas nét op de markt zijn (ik heb potdomme de opdracht gegeven om zoiets te ontwerpen). :P Toegegeven: voor 15-inch waren ze er al (zie m'n Amazon) en daar vliegen ze ook nooit van af. Veel rallyrijders rijden er ook mee (we hebben die 15-inch versies al honderden, wellicht duizenden verkocht) en nooit klachten over gehoord. :)

En ik heb die dingen inderdaad maar meteen in de mailing opgenomen. :+ Wel grappig dat het voorraadje nu alweer uitverkocht is, dus morgen meteen weer een flinke bestelling plaatsen. :P

Om meteen je vraag te beantwoorden: 15-inch is er ook. Die verkochten we al een tijd lang, voornamelijk aan Amazon- en PV-rijders. :P Op een 140 staan ze ook vet! 8) Wel is dat de brede band, de smalle band komt binnenkort (moest ook nog ontwikkeld worden en zijn nu in productie).

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 17-09-2009 22:08 ]

Volvotips.com

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
osc4r schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:27:
Morgen kijken naar een C70 Cabriolet uit '98 met een 2.4T waar bijstaat dat hij 218PK heeft.. wellicht gechipt?

Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.

Daarna door om te kijken naar de Coupé met een T5, twijfels...
Of bijv. een BMC luchtfilter + wat kleine mods.
Maar de T5 en 2.4T zijn twee hele andere motoren.

De T5 komt er zo lekker bruut in. 2400rpm is er nog niets ... en daarna whoppa ... en dan bij 4k nog meer fun _/-\o_

Als je voor de cabrio gaat wel direct de veerpootbrug kopen bij je dealer (80 euro ong.) op de coupe helpt het ook enorm maar zeker bij de cabrio is het een must.

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 17-09-2009 22:16 ]

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:24
Roberto schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:16:

De T5 komt er zo lekker bruut in. 2400rpm is er nog niets ... en daarna whoppa ... en dan bij 4k nog meer fun _/-\o_
Dat zeggen ze altijd van T5 motoren :p en dat heeft mij in het begin ervan weerhouden om een T5 te willen hebben. Maar omdat de V70 MY2005 T5 alleen met zes bak werden geleverd heb ik toch maar een test-rit gemaakt. En dat nerveuze of power-explosion wat iedereen het over heeft vind ik heel erg meevallen. Het is echt geen 0-1 gevoel, gaat eigenlijk best gelijkmatig.

Dus iedereen die denkt dat een T5 niet relaxed te rijden valt... das nie waar, gewoon gaan voor de t5 :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Ow enorm relaxed zelfs, je hoeft het vermogen niet aan te spreken, maar het idee van de 2.4t is gewoon anders dan het idee van de T5.

Alleen als ... als het voetje naar beneden gaat dan ... 8)

Maar samenvattend;

Ja, er is heel rustig met een T5 te rijden, het is namelijk geen nerveuze 4 cylinder met een oversized turbo, maar een (in mijn ogen) perfecte match tussen een krachtig en soepel blok zonder een turbo en met de turbo die draait een goed beheersbaar maar ook wel verassend krachtig en sportieve motor. Het scheelt ook of je een automaat hebt of niet, in de S mode trekt hij hem zo door bochten heen, in de E mode loopt alles zo enorm soepel dat je niet eens doorhebt dat hij wel schakelt.

P.s. de 2005 T5 is een ander blok (2.5 liter en minder vermogen) dan de oude B5234T3 (16T turbo versus de 15G van de 850) met 239/250pk standaard (zit in de 98'er T5, vanaf 99 heb je een blok met de ETM welke ik zelf niet zou kiezen)

[ Voor 117% gewijzigd door Roberto op 18-09-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:00:
[...]
Ook knap dat je kan horen dat ze eraf vliegen terwijl deze pas nét op de markt zijn (ik heb potdomme de opdracht gegeven om zoiets te ontwerpen). :P Toegegeven: voor 15-inch waren ze er al (zie m'n Amazon) en daar vliegen ze ook nooit van af. Veel rallyrijders rijden er ook mee (we hebben die 15-inch versies al honderden, wellicht duizenden verkocht) en nooit klachten over gehoord. :)
Ok, het is meer een algemene spreuk* die ik vooral terug hoor bij de USA-cars "die nep white-walls is 3x nix, je moet gewoon echte banden met witte wangen nemen."

Was benieud wat daarvan nou waar van is en wat je bevindingen zijn.

Trouwens de 244 zou helemaal af zijn als je er nog zo'n onderspoilertje op zou zetten. Die zijn volgens mij makkelijk te vinden en eenvoudig te monteren (aan de voorbumper).

* netzoiets als "pff die volvo heeft wel veel roest, dat is er een die in België is gebouwd. Daar gebruiken ze inferieur staal"

[ Voor 9% gewijzigd door DopdeDouwer op 18-09-2009 10:46 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.