Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.980 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er netjes uit! wel vrij hoge km stand voor een auto van 9 jaar oud.

En zien of je auto gechipt is? Dan moet je de ecu opzoeken en open maken, meestal zit er een voetje op gesoldeerd met een extra chip, en vaak een sticker erop.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Thanks, Idd, de km stand is een tikkie hoog, maar daar is het een Volvo voor, en de prijs was er natuurlijk ook naar !
Brr. ik maak helemaal niets open ! Toch maar eens met een stopwatch aan de slag denk ik.
(Hoe heet zo'n profi ding ook weer dat de acceleratie etc kan meten ; G-tech ofzo ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
MEN-O schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:27:
Thanks, Idd, de km stand is een tikkie hoog, maar daar is het een Volvo voor, en de prijs was er natuurlijk ook naar !
Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

G-tech idd, maar zet hem maar naast een soort gelijke volvo, die standaard is. Als je daar voorbij gaat is ie gechipt, stuk leuker idee ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MEN-O schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:27:
Brr. ik maak helemaal niets open ! Toch maar eens met een stopwatch aan de slag denk ik.
(Hoe heet zo'n profi ding ook weer dat de acceleratie etc kan meten ; G-tech ofzo ?)
Je kan ook even naar Rica of JD rijden. Die zetten hem voor 100,- op de bank. Weet je precies hoeveel vermogen je hebt. Sowieso leuk om te doen en te zien waar je vermogen piekt, hoeveel je hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

MEN-O schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:10:
Na een aantal jaren ben ik (gelukkig) weer een Volvo- rijder ! Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een C70 T5 "Prestige", Nautic Blue uit 2000. (Km 206.000)
Deze auto in Amsterdam bij een Volvo dealer gekocht, ingeruild door de 1e eigenaar.

De eerste dagen was ik vooral flabbergasted over het belachelijke vermogen wat er in zo'n auto zit 8)7

Mijn 'oude' auto was een VW polo uit 2004, dit is echt andere koek !

Weet iemand hoe ik kan zien of mijn auto gechipped is ?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas zelf nog geen foto's gemaakt (Ben ook geen goede fotograaf), deze foto's zijn van de advertentie op volvo.nl
:9~
zo te zien exact dezelfde uitvoering als de mijne op de velgen na (ik heb Canisto's) en de mijne heeft dan zo'n 35k km minder op de klok.
het geluid van zowel het motorblok als de audioinstallatie zijn werkelijk top

veel plezier van je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volvo850forum heeft redelijk wat rollerbankdagen, dan kan het nog wat goedkoper :P Maar of ie gechipt is moet toch makkelijk te achterhalen zijn via de vorige eigenaar en/of dealer? Je kan ook Rica, European-Tuning en Fasttech even een mailtje sturen met de vraag of ze ergens je kenteken in een database hebben staan.

Wel mooie bak hoor! Volgend jaar maar weer eens rondsnuffelen voor een exemplaar met automaat :P (of toch een S70R, als ik er eentje kan vinden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijn S60 moest vandaag met spoed naar de eerstehulp..

Onderweg begon ie ineens wel heel erg te sissen, mijn conclusie: turboslang los.
Ik was niet erg ver van de dealer verwijderd (waar ik vanochtend tussendoor al even was langsgewipt - zonder afspraak- voor een ander akkefietje wat direct werd opgepakt), dus ik reed even langs.
Conclusie van de dealer: rubber 'mof' van de hogedrukslang was gescheurd.
Onderdeel niet op voorraad. Shit, klote, ik rij namelijk morgenochtend vroeg weg naar Zuid Frankrijk en dat ga ik niet doen met een kapotte turboslang.
Bij een collegadealer in Utrecht lag wel zo'n slang, maar er was geen personeel om die slang op te halen.
Zo ging ik dus met een S60 McGuyver edition, compleet met ducktape en tiewraps, op pad om dat ding zelf maar op te halen. Gelukkig heel gebleven onderweg en eenmaal terug was het leed met 20 minuutjes weer geleden.

Moraal van dit verhaal: auto's gaan altijd stuk als dat écht ongelegen komt en Bangarage Mijdrecht is een topdealer _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Wil best kwijt wat ie kostte hoor : € 8950,- ex rijklaar maken 395,- (Nwe APK nieuwe voorbanden, beurtje),
Heb overigens hard moeten onderhandelen om nog een beetje redelijk bedrag voor mijn '04 VW Polo te krijgen.
Misschien lijkt het allemaal wel zo supersnel omdat ik uit een Polo kom.
Reden voor het kiezen van een handbak is dat ik met heb laten vertellen door een monteur dat de oudere automaten zo'n 20-30 % van het vermogen opslokken.
Dank voor de complimenten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 16:04

Klippy

Still Game

Alweer een C70 erbij :)

Ziet er inderdaad goed uit.
Vind het ook best een nette prijs voor een T5 van bij de dealer.
Kilometerstand valt best mee, het lijkt veel, maar dat kunnen ze makkelijk hebben. Kan je nog wel even mee vooruit.
Heb zelf inmiddels ook al 213.000 op de teller staan.

Gefeliciteerd met de aankoop :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:17:

Onderweg begon ie ineens wel heel erg te sissen, mijn conclusie: turboslang los.
Ik was niet erg ver van de dealer verwijderd (waar ik vanochtend tussendoor al even was langsgewipt - zonder afspraak- voor een ander akkefietje wat direct werd opgepakt), dus ik reed even langs.
Onderdeel niet op voorraad. Shit, klote, ik rij namelijk morgenochtend vroeg weg naar Zuid Frankrijk en dat ga ik niet doen met een kapotte turboslang.
Bij een collegadealer in Utrecht lag wel zo'n slang, maar er was geen personeel om die slang op te halen.
Zo ging ik dus met een S60 McGuyver edition, compleet met ducktape en tiewraps, op pad om dat ding zelf maar op te halen. Gelukkig heel gebleven onderweg en eenmaal terug was het leed met 20 minuutjes weer geleden.

Moraal van dit verhaal: auto's gaan altijd stuk als dat écht ongelegen komt en Bangarage Mijdrecht is een topdealer _/-\o_ d:)b
Die gasten in Mijdrecht zijn erg aardig ja :Y Hebben me ook vaak goed geholpen met m'n 740, ook toen er voor hun niets aan te verdienen viel. Ben benieuwd of ik je nog eens spot, rij je daar vaak over de N201?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:17:

Bangarage heeft sowieso ontzettend veel Volvo-oldtimers (mag je raden waar ze alle onderdelen ervoor halen :P ).

Vandaag waren er trouwens 2 mensen komen kijken voor m'n V70 (na de vele reparaties en het bijsmaakje ben ik een beetje klaar met de auto, ook al rijdt het prima en is het lekker luxe). Proefritje gemaakt, bijna een aanrijding gehad (ondanks mijn opmerking dat rechts voorrang heeft op die weg) etc etc had ik het idee dat dit funrijders waren. :') Ze hadden al een aantal V70's bekeken en gingen er nog veel meer bekijken. Vanavond zouden ze iets laten weten, uiteraard niets gehoord. :') Ik zal ze morgen eens achter de vodden gaan zitten wat ze van m'n formidabele auto vonden. :+ Die zeverlappen hadden ook zogenaamd interesse in m'n Amazon (maar die is niet te koop en een proefritje erin mochten ze al helemaal niet maken :P ).

No way dat die de auto gaan kopen dus. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:52:
[...]

Die gasten in Mijdrecht zijn erg aardig ja :Y Hebben me ook vaak goed geholpen met m'n 740, ook toen er voor hun niets aan te verdienen viel. Ben benieuwd of ik je nog eens spot, rij je daar vaak over de N201?
Ik werk in Uithoorn, en kom regelmatig in Mijdrecht, Wilnis, Vinkeveen en richting het Gooi dus ik ben spotbaar op de N201 ;) Anders kom je gewoon een keer een bakkie doen ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:02
Groetjes uit Duitsland! Zitten nu bij tjechische grens, eerst dik week in Eiffel gezeten. Lekker cruizen auf die autobahn. Met 170 kun je nog lekker kletsen zonder te schreeuwen. Verbruik valt ook mee, 1e stuk (van 600 km) 10.7 op 100 waar ik veel al tussen 140-170 reed en later zakte het naar 9.4 omdat je meer 100-120-140 moest rijden.

Mijn (bescheiden) lijstje:

ikke:
s40 2.0 uit 97
v70 t5 summum My2005
vader
s80 2.4 @ 170pk uit 99
bruder
460 1.8 uit 96 (?)

Nu nog zusje aan volvo praten en de hele familie heeft een volvo :)

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:06:
[...]

Ik werk in Uithoorn, en kom regelmatig in Mijdrecht, Wilnis, Vinkeveen en richting het Gooi dus ik ben spotbaar op de N201 ;) Anders kom je gewoon een keer een bakkie doen ofzo? :)
Lijkt me leuk! De rest doen we wel via DM :P

En B-W; als je zo door gaat kan je bijna je eigen Volvodealer openen :+ Komt er weer iets voor terug als ie eenmaal weg is, of ga je verder met je Amazons? (wordt het niet eens tijd voor een R of T-5R? O-) )

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:03:
[...]

Lijkt me leuk! De rest doen we wel via DM :P

En B-W; als je zo door gaat kan je bijna je eigen Volvodealer openen :+ Komt er weer iets voor terug als ie eenmaal weg is, of ga je verder met je Amazons? (wordt het niet eens tijd voor een R of T-5R? O-) )
Mjaah hij mág weg (dus moet niet weg). :P Ik ga verder met m'n Amazons en 244. :P

Een R is leuk, maar is me net iets te dorstig eerlijk gezegd. :+

Volvotips.com

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De Volvo dealer in Gorinchem hoef je echt niet aan te komen met een oldtimer, hoor :r Wij kwamen daar met een groene 142 die er niet echt mooi uitzag, maar de manier hoe zij daarmee omgingen :N Wij kwamen daar een oliefilter (oid) halen en toen zij die gast achter de balie daar:"Voor dat ouwe ding?" Ja, dahaag! :w In Alblasserdam (?) zit trouwens wel een topdealer als je een klassieker hebt d:(b

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Red devil
ToolkiT schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:40:
[...]

bij mij piept hij als je hem in zijn achteruit zet 1x en als je ergens in de buurt komt telkens sneller..
Ik heb wel zichtbare sensoren in de bumper (wel meegespoten)
me 2. Deze vakantie hebben de parkeersensoren een dikke kras/deuk voorkomen. Reed achteruit naast de caravan en begint ie ineens hard te piepen. Reed bijna tegen een conifereer aan, bleek achteraf in een dikke betonnen pot te staan :+ . Helemaal over het hoofd gezien.

• cornelixnootje1
MEN-O schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:22:
[...]

Wil best kwijt wat ie kostte hoor : € 8950,- ex rijklaar maken 395,- (Nwe APK nieuwe voorbanden, beurtje),
Heb overigens hard moeten onderhandelen om nog een beetje redelijk bedrag voor mijn '04 VW Polo te krijgen.
Misschien lijkt het allemaal wel zo supersnel omdat ik uit een Polo kom.
Haha, tja, ik kwam uit een 1991 Landcruiser en ging naar een 2000 V70R en dat leek echt ongekend snel. Nu duizenden km verder is het nog steeds snel, maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe "nog sneller" voelt. :)

Zelfs aan een veyron raak je uiteindelijk wel gewend denk ik.
Reden voor het kiezen van een handbak is dat ik met heb laten vertellen door een monteur dat de oudere automaten zo'n 20-30 % van het vermogen opslokken.
Dank voor de complimenten 8)
Hoe kan dat?

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04

ppFreddy

gewoon Frederik

cornelixnootje1 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 19:01:
Zelfs aan een veyron raak je uiteindelijk wel gewend denk ik.
Dan is het tijd voor een SSC Ultimate Aero :) (is sneller én ongeveer de helft goedkoper dan een Veyron :9)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• MEN-O
Over dat automaat vs handbak ; weet ik niet precies het fijne van maar het heeft dacht ik met een koppelomvormer te maken ; die dingen werken gewoon niet zo efficient als een koppelingsplaat (?)
De nieuwere automaten schijnen weer beter te zijn, maar dit is een auto uit 2000.

Ook de topsnelheid bij een automaat is 10 Km/H lager :240 Km/H
0-100 slechts 0.3 sec langzamer

Misschien dat de techneuten hier er meer over vertellen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik dacht, ik deel even wat mooie foto's van een stoffige volvo, na een reis door death valley. :)

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0165/DSCF1431.jpg Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0856/DSCF2381.jpg Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0760/IMG_0279.jpg Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0056/DSC_0698.jpg Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0970/IMG_0311.jpg Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0772/DSC_0859.jpg

Als je death valley in gaat, moet je over een bergrug. Het was 47 graden C en er stond een groot bord "Turn A/C off to avoid overheating". Ik dacht dat dat alleen nodig was voor, tja, niet zulke goede auto's zeg maar. Bovendien is 47 C buiten al gauw 55 C binnen in de auto. Dus ik hield een oog op de temperatuurmeter. Die stond binnen 3 minuten al in het rood, en zodra ik de airco uitzette zakte hij direct weer naar normaal! Er stonden aardig wat auto's aan de kant van de weg af te koelen trouwens. Voor zover het afkoelen genoemd kan worden natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Automaten en handbak discussie, automaat is idd wat trager en slokt iets energie op, dat klopt, technische verhaal ben ik ook geen held in, maar stiekem rijd een automaat erg lekker, dus dat iets tragere etc merk je toch niet, hij schakelt ook gewoon altijd snel dus. Als je echt gaat racen dan is een super snelle dsg wel handig, maar voor bv stadsverkeer en langere cruise ritten zou ik erg graag automaat willen hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Joopieboy schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:16:
@Automaten en handbak discussie, automaat is idd wat trager en slokt iets energie op, dat klopt, technische verhaal ben ik ook geen held in, maar stiekem rijd een automaat erg lekker, dus dat iets tragere etc merk je toch niet, hij schakelt ook gewoon altijd snel dus. Als je echt gaat racen dan is een super snelle dsg wel handig, maar voor bv stadsverkeer en langere cruise ritten zou ik erg graag automaat willen hoor. :P
Amen. Ik was nooit echt fan van automaat, maar sinds ik een lease-Prius heb wil ik privé ook wel een automaat hebben. In stads- en fileverkeer is dat namelijk echt heel comfortabel. En ook voor "even snel inhalen" zit je nooit in de verkeerde versnelling.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:16:
buiten dat zijn moderne automaten zelfs nog efficienter dan handmatig schakelen (de DSG achtige dus, niet die met een koppelomvormer)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Heel erg stoer die Death Valley Foto's.
Vooral die met die grote lege vlakte. Auto staat echt mooi in dit soort omgevingen, komt het vierkantige van de auto meer tot z'n recht lijkt het wel :)
Vind het ook echt een mooie auto zo. Dat stof staat hem ook goed :P

Ook nog even over oudere automaten: In theorie nemen ze wat vermogen weg, maar zoals hierboven gezegd, in praktijk is dat weinig storend. Als je puur naar de droge cijfers gaat kijken, zal het schelen, maar ik schakel zelf in m'n handbak ook nooit op het perfecte schakelmoment en laat ook niet precies kort genoeg de koppeling ingedrukt om de overbrenging zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Het perfecte rijden kom je in het Nederlandse verkeer al weinig tegen en met 250PK heb je dat ook niet echt nodig.

Met een automaat voelt het ook allemaal wat geleidelijker en minder aggressief, omdat het wat soepeler gaat. Daardoor duw ik zelf, in een automaat, net wat vaker op het gas omdat het gewoon leuk is, gaspedaal in en genieten van wat er gebeurd. Met een handbak is dat alleen maar hard werken :P

Desondanks heb ik toch zelf een handbak gekozen, maar dat is omdat het een 2.5T is en ik bang was dat die traag aan zou voelen met een automaat. Blijkt achteraf niet nodig, maar goed.
En het rijdt gewoon relaxed met een automaat.

Gelukkig kan je in moderne auto's het gemak van een automaat redelijk combineren met het plezier van handmatig schakelen, maar het heeft gewoon alletwee z'n voor en nadelen. Ligt er maar aan waar de voorkeur naar uitgaat.

En een T5 handbak is wel heerlijk snel :9
Al heb ik daar maar 1x in gereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:37:
[...]

buiten dat zijn moderne automaten zelfs nog efficienter dan handmatig schakelen (de DSG achtige dus, niet die met een koppelomvormer)
DSG is gewoon goddelijk, rijd zo onwijs goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29
Zo, ik denk dat ik dit jaar weer een motorswap ga doen in mijn volvo 244 *D

Ik heb er 2 jaar geleden dacht ik een B230E van een 740 ingelegd, maar nu is het tijd voor iets met meer pit. Ik dacht eerst aan een B230FT, of FK ... maar kennelijk is het ook goed mogelijk om een T5 motor erin legaal op kenteken erin te swappen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eerst werkdag bij Volvo zit erop, echt een super baan!
Gezellig sfeertje, relax werken, muziek op en alles, echt top.

Kreeg wel gelijk commentaar over mijn renault, en langzaam aan begon het gesprek richting een andere kant te gaan, de aanschaf van een 2e hands volvo via hun. Hij zo, sja als wij er een hebben staan die wat voor jouw is kun je hem voor de occasion prijs zo meenemen. :D
Dus erg grote kans als en een goede v/s40 komt (liefst een v), dat ik vrij snel wat anders heb. Die renault is echt op. :Y)

Deze 1.8 sport edition heb ik trouwens vandaag bekeken en kon ik voor weinig meekrijgen, maar zo iets gaat het wel worden, pracht wagen!
Afbeeldingslocatie: http://www.dealer.volvocars.nl/img/uploads/nl/ucl/582/42360251_1.jpg

Vandaag een nieuwe c30 mogen poetsen en doen, afgetankt, maar wat een heerlijke wagen! Super zittende lederen stoelen, lekker zacht maar niet te, schakelt en reageert heel fijn. En ziet er gewoon echt top uit.

Hier zijn we bezig met het poetsen:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Afb004-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Afb003-2.jpg
En hier staat ie mooi te glimmen (trots op mijn 1e zelf gepoetste volvo :+):
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030165.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030167.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/P1030168.jpg
Ooit later als ik groot ben... :+

Verder staan geilen bij heel veel mooie wagens, xc60 r design, c70 cabrio en dat soort wagens, damn!

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Leuk dat het bevalt :)
Ik loop ook altijd graag een rondje door de showroom.
Ben echter nog nooit bij Kallen geweest, ga altijd bij Klijn in Heerlen.

Zo'n C30 zou ik ook wel willen hebben, vooral die van je foto is erg leuk, kan me niet herinneren ooit die kleur gezien te hebbben.. :?
Wel erg leuk, maar ik vind ze nog wat duur, zeker met wat extra's erop.

Zit er wel over te denken om goedkoper te gaan rijden, heb een appartementje gekocht dus de vaste lasten zullen wat omhoog gaan en erg goedkoop zijn de lasten van de C70 ook niet.
Maar ik ben nog niet bereid om de stap naar een minder luxe auto te maken. Een C30 zou echter een goede opvolger zijn. Al zit dat er prijstechnisch voorlopig niet in denk ik.
Al m'n spaargeld gaat nu naar de inrichting.

En de XC60 vind ik helemaal lekker :9
Als ik het geld had voor een T6.. dan wist ik 't wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GGD :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Trouwens, die Gele V40 is ERG mooi.
Vind dat echt een leuke kleur op die auto. Ik zou zeggen: meteen kopen (als je het geld hebt) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bevalt zeker idd! :D En loop eens binnen dan zou ik zeggen, op zaterdagen ben ik er dus dan zie ik jouw ook nog eens. ;)
We zitten net naast de snelweg dus goed bereikbaar.

Maar klijn in heerlen is ook een erg goede en mooie dealer daar boven die rotonde. Daar had mijn vader bijna een V50 sportline gekocht, maar vanwege mijn moeder toch maar de touran gekocht (hogere zit en grotere ruitjes en alles...).

C30's zijn idd stevig aan de prijs, deze is een 1.6 diesel en met leder en wat opties (en standaard audio) moet ie toch al 33.000 kosten... Dat je C70 te duur word kan ik alles bij voorstellen. V/S40 T4 niets voor jouw? :+

XC60's zijn trouwens ook schitterende wagens en de hoeveelheid vermogen dat die krengen hebben is ook niet normaal. Prijs kun je ook een klein huis van kopen trouwens. :P

Kleurtje op die V40 is trouwens echt goed, hij staat voor bijna 9000 in de showroom, en ik mag hem voor de goeie helft hebben, helaas heb ik dat (nog) niet, misschien over een tijdje, is wel de uitvoering die ik graag wil, met lage km stand, alle opties erop, en de facelift. :)
http://www.dealer.volvoca...UclGroupId=0&site_scope=4

@Albantar, leuk kenteken he. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 29-08-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 07:57
Vandaag langs Nordicar geweest, ze gaan kijken of ze mijn rubbers kunnen bestellen.
Maar de hoogstwaarschijnlijk zou het niet gaan lukken ivm de leeftijd en het niet heel erg veel voorkomen van het soort Volvo.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 16:20

Dark Angel

Corvette LS Power

Joopieboy schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:38:
Eerst werkdag bij Volvo zit erop, echt een super baan!
Gezellig sfeertje, relax werken, muziek op en alles, echt top.

Kreeg wel gelijk commentaar over mijn renault, en langzaam aan begon het gesprek richting een andere kant te gaan, de aanschaf van een 2e hands volvo via hun. Hij zo, sja als wij er een hebben staan die wat voor jouw is kun je hem voor de occasion prijs zo meenemen. :D
Dus erg grote kans als en een goede v/s40 komt (liefst een v), dat ik vrij snel wat anders heb. Die renault is echt op. :Y)

Deze 1.8 sport edition heb ik trouwens vandaag bekeken en kon ik voor weinig meekrijgen, maar zo iets gaat het wel worden, pracht wagen!
[afbeelding]

Vandaag een nieuwe c30 mogen poetsen en doen, afgetankt, maar wat een heerlijke wagen! Super zittende lederen stoelen, lekker zacht maar niet te, schakelt en reageert heel fijn. En ziet er gewoon echt top uit.

Hier zijn we bezig met het poetsen:
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier staat ie mooi te glimmen (trots op mijn 1e zelf gepoetste volvo :+):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ooit later als ik groot ben... :+

Verder staan geilen bij heel veel mooie wagens, xc60 r design, c70 cabrio en dat soort wagens, damn!
Geweldig mooi een Gele V40 . heb er zelf met plezier 4 jaar in rond gereden.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/helemaal%20geel%20043.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtige wagen! Post eens wat meer foto's als je wilt?

Trouwens nog zwakke plekken bij de v40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 03-10 16:20

Dark Angel

Corvette LS Power

Joopieboy schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:39:
Prachtige wagen! Post eens wat meer foto's als je wilt?

Trouwens nog zwakke plekken bij de v40?
Hier een paar andere fotos van de V40 1.8 sport edition

Ik heb zelf 80K gereden zonder problemen in 4 jaar tijd. En had alleen gewone onderhouds beurten,
Toen ik hem verkocht zat er net 95000 km op de teller.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Wel jammer dat die C30 geen meegespoten spiegels heeft, zou 'm goed doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:21
TKing schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:23:
En die blinde plaat op de plaats van de uitlaat :X

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
Ben gisteren terug gekomen van vakantie in Italie met m'n vriendin en natuurlijk de 740, Hebben zo'n 3300km gereden, en de auto reed echt heerlijk! Helaas wel een lekke einddemper aan overgehouden (leek doorgerot) maar die is inmiddels al weer vervangen. De sloop had toevallig een goeie liggen, dus dat hebben we vanmiddag voor niet teveel geld kunnen fixen. En ik heb de antenne eraf gereden bij het achteruit rijden te kort langs een struik af.. Die auto is zo heerlijk koersvast op de snelweg, de stoelen zitten heerlijk, ik heb nauwelijks pauze nodig gehad tijdens het rijden ;-)

Heb wel een airco gemist zeg! ;-) Het was daar tegen de 40 graden. Heb daar wel een hele mooie 240 station super polar in Italie zien staan trouwens, zoiets lijkt me wel wat! Zoeen zou ik nog graag eens willen, helemaal met airco natuurlijk.. Probleem is dat ze wel eens op marktplaats staan, maar daar betaal je echt de hoofdprijs voor. (€5000-6000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dr_Frickin_Evil schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:06:
Probleem is dat ze wel eens op marktplaats staan, maar daar betaal je echt de hoofdprijs voor. (€5000-6000).
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/14bhzjb.png

2100 met een beetje werk kan blijkbaar ook.

[ Voor 9% gewijzigd door cornelixnootje1 op 02-09-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Persoonlijk vind ik een 740 veel leuker en beter rijden dan een 240. :P En achteraf een losse airco-unit inbouwen is natuurlijk ook een optie. :P

Let trouwens wel op nep-Super Polars. Die dingen zijn er haast meer dan echte Super Polars (wat ik sowieso geen bijzonder model vind: het is gewoon een 240 met leren bekleding, electrische ramen en een aircosysteempje dat zo fragiel is als een bejaarde met een verroeste rollator). In mijn ogen is het de meest overschatte en overprijsde 240 ooit gemaakt. :P

Edit: die Super Polar van 2950 staat hier aan het einde van de straat te koop. Hij is al 1000 Euro in prijs gezakt zie ik, ding is alleen niet echt geweldig (vage rare deuken in portieren). :P

[ Voor 23% gewijzigd door Bart-Willem op 02-09-2009 23:29 ]

Volvotips.com

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Heeft iemand van jullie dakbevestigingen voor Volvo S40 uit 2002 nog liggen die ik voor tweakers-prijs kan overnemen?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dark Angel schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

Hier een paar andere fotos van de V40 1.8 sport edition

Ik heb zelf 80K gereden zonder problemen in 4 jaar tijd. En had alleen gewone onderhouds beurten,
Toen ik hem verkocht zat er net 95000 km op de teller.
Mooie wagen, geel past er ook echt wel bij!

Maar weinig problemen dus, ik lees ook niet veel van problemen met deze auto's dus dat scheelt. :)
TKing schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:23:
Dat is wel jammer ja, zo zijn er nog wel een paar dingen die ik anders had gedaan. Maar goed blijf je toch houden. Zo ook:
Acid_Schnitzel schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:34:
[...]

En die blinde plaat op de plaats van de uitlaat :X
Absoluut! T5 heeft wel een dubbele en dat is toch een stuk mooier zo. :)

• Youk
  • Laatst online: 07:40

Youk

Volvo For Life

(jarig!)
Eindelijk de 144 kunnen gaan ophalen bij de spuiter. Ziet er weer prachtig uit! Nu kan de heropbouw beginnen. :*)

Volvo Classic Club Belgium

• Red devil
Joopieboy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:41:
[...]
Absoluut! T5 heeft wel een dubbele en dat is toch een stuk mooier zo. :)
Mijn s40 2.0 heeft dubbele (2 naast elkaar, niet al te groot) maar mijn T5 heeft 1 vette pijp :)

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Youk schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:32:
Eindelijk de 144 kunnen gaan ophalen bij de spuiter. Ziet er weer prachtig uit! Nu kan de heropbouw beginnen. :*)
Nou word ik wel erg nieuwsgierig naar fotos!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:36:
[...]

Nou word ik wel erg nieuwsgierig naar fotos!
Inderdaad! Pics! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Red devil schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:36:
[...]

Mijn s40 2.0 heeft dubbele (2 naast elkaar, niet al te groot) maar mijn T5 heeft 1 vette pijp :)
Het gaat hier dan ook om de C30 ;)
Youk schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:32:
Zoek je nog steeds een rechter spiegel? Wij hebben er genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

(jarig!)
Yep, een rechter spiegel is nog steeds welkom. Ik moet toegeven dat ik nog niet echt tijd gestoken heb in dingen te zoeken. Graag had ik namelijk eerst de opbouw gedaan om zo te kijken wat er nog nodig is en wat we al hebben. De wagen is overgenomen van een vriend van mij en die heeft nog heel veel onderdelen liggen. We gaan deze dan ook samen weer opbouwen.

Momenteel zijn we even aan het zoeken waarom de motor niet echt netjes loopt. We vermoeden dat deze valse lucht trekt via de rembekrachtiger. Als we de vacuum darm afkoppelen en de aansluiting op het blok dicht houden is het in ieder geval een heel stuk beter. Ik vermoed dan ook dat het membraan in de rembekrachtiger niet meer heel is.

Nu ben ik dit weekend niet thuis, maar ik zal proberen om volgende week eens wat foto's te maken. Ik heb er wel nog een aantal van het moment toen die klaar stond om te spuiten (dus na plamuren en schuren). Jammer genoeg vergeten foto's te maken van hoe de wagen erbij stond. Maar echt belangrijk is dat niet, want de grootste laswerken waren toen al achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
TKing schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:36:
[...]

Het gaat hier dan ook om de C30 ;)
Das gek, T5 C30 is 220pk en in V70 @ 260pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 21:39

Jazzper

BB4E^Guerilla

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 03-10 15:02
Ik vind dit nogal kort door de bocht:
Volgens de KLPD hoeven particulieren zich geen zorgen te maken. ''Als ze oververhitte remmen hebben, hebben ze te hard gereden. Dan krijgen ze ook problemen met ons.''
Problemen met de remmen moeten hoe dan ook gemaakt worden. Wat nu als je met je Volvo bijvoorbeeld in Duitsland bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nee want dit is het volvo topic, niet het gepimpte ford focus topic ;)
Dr_Frickin_Evil schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:05:
Ik vind dit nogal kort door de bocht:

[...]

Problemen met de remmen moeten hoe dan ook gemaakt worden. Wat nu als je met je Volvo bijvoorbeeld in Duitsland bent?
probleem zal ook grotendeels aan het extra gewicht wat de politie meesleept liggen..en hun rijstijl.
Met een standaard V50 zal je er waarschijnlijk weinig last van hebben.

De Honda politie motoren hadden ook problemen bij hoge snelheid, maar dat kwam ook door het extra gewicht (en daardoor andere achterveren)..

de politie is gewoon te knieperig geweest en heeft verkeerde model gekocht.. ze zouden gewoon bij de V70 moeten blijven..

[ Voor 42% gewijzigd door ToolkiT op 04-09-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
ToolkiT schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:27:
[...]

nee want dit is het volvo topic, niet het gepimpte ford focus topic ;)

[...]

probleem zal ook grotendeels aan het extra gewicht wat de politie meesleept liggen..en hun rijstijl.
Met een standaard V50 zal je er waarschijnlijk weinig last van hebben.

De Honda politie motoren hadden ook problemen bij hoge snelheid, maar dat kwam ook door het extra gewicht (en daardoor andere achterveren)..

de politie is gewoon te knieperig geweest en heeft verkeerde model gekocht.. ze zouden gewoon bij de V70 moeten blijven..
Volgens mij zijn de blik op de weg auto's V70R. Maar die zijn van het programma volgens mij. Bij een achtervolging vergeleek de rijdende agent toen de V70R met de klpd ford focus, en zei dat de auto echt het verchil maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:33:
[...]

Volgens mij zijn de blik op de weg auto's V70R. Maar die zijn van het programma volgens mij. Bij een achtervolging vergeleek de rijdende agent toen de V70R met de klpd ford focus, en zei dat de auto echt het verchil maakte.
De KLPD heeft ook V70's in de running. Kom ze met regelmaat tegen.

Blik op de Weg heeft i.d.d. ook een eigen V70 die gebruikt wordt voor het programma.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:33:
[...]
Volgens mij zijn de blik op de weg auto's V70R.
Een paar jaar geleden was het inderdaad nog een V70R, daarna werd het denk ik een V70 T5, en momenteel rijden ze met een V70 T6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zojuist mn Volvo uitgeleend, kijken hoe dat uitpakt :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Laatst online: 15:08

Epsilon

ppFreddy schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:00:
[...]

Een paar jaar geleden was het inderdaad nog een V70R, daarna werd het denk ik een V70 T5, en momenteel rijden ze met een V70 T6
Heerelijke soepel motor die V70 T6 :). Heb een rondje mogen rijden met het show model van volvo nederland. Radar cruise control, blinde hoek camera's, achteruitrij camera's, alles zat er op.

Moet ook 85k opbrengen :/

En de stoelen zijn overigens een afknapper. Echt voor dikke mensen gemaakt en bieden nauwelijks zijdelinkse steun :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Epsilon schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:15:
[...]
En de stoelen zijn overigens een afknapper. Echt voor dikke mensen gemaakt en bieden nauwelijks zijdelinkse steun :(.
vreemd, ik hoor altijd superpositieve commentaar over de V70 stoelen... Dat ze nog een klasse beter zijn dan de V50 stoelen (welke voor mij echt super zitten).
Maar uit jouw commentaar maak ik dan eerder op dat het Audistoelen zijn... (paar keer met een touareg meegereden, en zowel vooraan als achteraan zat ik absoluut niet op m'n gemak... 't is blijkbaar een auto voor dikke patsers dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Epsilon schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:15:
[...]

Heerelijke soepel motor die V70 T6 :). Heb een rondje mogen rijden met het show model van volvo nederland. Radar cruise control, blinde hoek camera's, achteruitrij camera's, alles zat er op.

Moet ook 85k opbrengen :/
85k is nogal veel. :) Ik zou liever nu een 2004 model kopen en dan over een paar jaar de T6. Maargoed, ik heb nu een R uit 2000, en ik kan me weinig luxe bedenken wat ik "mis". :) Wat camera's en 20 pk extra is leuk, maar is dat echt zoveel extra geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 16:39

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik ga zo met mijn broertje mee kijken naar een Volvo 460, aangezien zijn 440 de apk niet meer gaat halen.

De 460 heeft 200.000 gelopen en moet 600 euro kosten.

Iemand nog tips waar je bij een 460 echt op moet letten?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:09:
Zojuist mn Volvo uitgeleend, kijken hoe dat uitpakt :+
Voel ik hier een sneer? :+ :P

Ik hoop voor je dat het goed afloopt. M'n V70 was nog steeds niet goed en had 'm dus te koop aangeboden. Nu zagen er 2 mensen heil in (eentje bleek een handelaar te zijn) en hebben 'm meegetrokken. Ik heb flink verlies gemaakt en die vriend van me die de schade veroorzaakt heeft, heeft uiteraard nog steeds niets betaald en laat ook niets van zich horen. :')
blitzkrieg schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:31:
Ik ga zo met mijn broertje mee kijken naar een Volvo 460, aangezien zijn 440 de apk niet meer gaat halen.

De 460 heeft 200.000 gelopen en moet 600 euro kosten.

Iemand nog tips waar je bij een 460 echt op moet letten?
Hetzelfde als bij een 440: de achterste wielranden. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Bart-Willem op 05-09-2009 12:46 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 03-10 16:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:44:
[...]
die vriend van me die de schade veroorzaakt heeft, heeft uiteraard nog steeds niets betaald en laat ook niets van zich horen. :')
Hoeveel ben je er nu bij ingeschoten?

nu weet je weer eens wie je echte vrienden zijn :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:24:
[...]

Hoeveel ben je er nu bij ingeschoten?

nu weet je weer eens wie je echte vrienden zijn :(
Euh veel. Sowieso 650 Euro, de auto is met wat verlies weggegaan (circa 150-200 Euro ofzo), en om die auto echt weer als vanouds te krijgen zouden de wiellagers ook nog vervangen moeten worden (dure grap, en het vet was vermoedelijk door de verhitting eruit gelopen want het gierde af en toe behoorlijk). Tel daarbij op dat het ding rookte op de snelweg (denk EGR-klep die vuil is) en ik was er eigenlijk wel klaar mee. :P Sowieso was ik er ziek van dat iemand anders je eigendom sloopt, dat geeft zo'n auto meteen een bijsmaak die er nooit meer van af gaat. De nieuwe eigenaar ging het komende maandag allemaal fixen en ik ben er in ieder geval van af. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 16:39

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hetzelfde als bij een 440: de achterste wielranden. :+
Viel mee bij deze 460, wel een beetje roest, maar niet echt veel.

Maar de koop is rond, mijn broertje heeft nu een gare 460 ter vervanging van zijn gare 440. :+

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, kogel is door de kerk, vandaag met mijn baas gesproken en die houd het in de gaten, dus als er een facelift s/v40 komt, v40 heeft de voorkeur, 1.8 of 2 liter met liefst een automaat en ik heb tegen die tijd (waarschijnlijk eind dit jaar) goed kunnen sparen dan word die voor mij.

Binnenkort met de gele van een paar posts terug even proefrijden voor het gevoel, vandaag in gezeten en alles, erg fijne wagens. Rijden heb ik al een keer eerder gedaan met die van een kennis en dat beviel iig goed!

Maar nog even over facelift of niet, pré facelift is zeker intressant, kosten geen drol meer, maar is het echt zo dat die technisch een stuk minder zijn? Pre facelift V40 met aardig wat opties is echt geen straf. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 06-09-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen 850 of S/V70? Ik zie, afgezien van de wegenbelasting, geen reden om voor een x40 te kiezen als je voor hetzelfde geld ook een 850 of x70 kan kopen :P 5 in lijn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Geen sneer, kon jij ook weinig aan doen toch ? :P

Maar is allemaal goed verlopen, ik hoefde de stoel niet eens weer goed te zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:05:
Waarom geen 850 of S/V70? Ik zie, afgezien van de wegenbelasting, geen reden om voor een x40 te kiezen als je voor hetzelfde geld ook een 850 of x70 kan kopen :P 5 in lijn O+
Idd, hiervoor had ik een s40 2.0 uit 97 en nu V70. Niet dat de s40 slecht rijdt, maar het is toch een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Voel ik hier een sneer? :+ :P

Ik hoop voor je dat het goed afloopt. M'n V70 was nog steeds niet goed en had 'm dus te koop aangeboden. Nu zagen er 2 mensen heil in (eentje bleek een handelaar te zijn) en hebben 'm meegetrokken. Ik heb flink verlies gemaakt en die vriend van me die de schade veroorzaakt heeft, heeft uiteraard nog steeds niets betaald en laat ook niets van zich horen. :')
Kan je hem niet een aangetekende brief sturen waar je hem aansprakelijk steld voor de schade en hem in gebreke steld. geef hem een (reele) deadline om te betalen en dreig daarna met een rechtzaak en wettelijke rente etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nieuwe C30 facelift komt er aan dit jaar. Ik vind hem geslaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/volvo-c30-facelift-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/volvo-c30-facelift-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/volvo-c30-facelift-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/volvo-c30-facelift-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/volvo-c30-facelift-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/volvo-c30-facelift-6.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 07-09-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:42:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
van voren vind ik het net een Ford Focus (wat natuurlijk niet vreemd is want ze delen het onderstel (toch?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al foto's van de binnenkant van de nieuwe c30/c70?

dit is alweer de 2e restyle in korte tijd van de c30, nu is de buitenvoorkant echter onder handen genomen, hiervoor een kleine wijziging in de binnenkant (bekerhouders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik vind de voorkant niet echt verbeterd. Dat komt voornamelijk door de schuinlopende lijnen onder de koplamp.
Heeft veel weg van het design van de XC60, die ik wat dat betreft ook niet mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm, typisch voor een Volvo-facelift. Op het eerste gezicht vind ik het helemaal niet mooi, en ik ga deze versie waarschijnlijk pas mooi vinden als er een facelift of twee achteraan zijn geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Wie van jullie is al begonnen met winterbanden/velgen?

Gezien weer-situatie weet ik niet of ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Silver7 schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:28:

Het is 23 graden :+

Mijne gaan er onder als het echt gaat vriezen. Bij temp boven de 0 graden zijn zomerbanden, ondanks marketing die anders beweren, beter. Steker, bij droog weer is ook onder het vriespunt een zomerband beter. Verder is bij regen een zomerband altijd beter.

Winterband is alleen voor ijs en sneeuw, en dat komt nog niet de komende weken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 07-09-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Silver7 schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:28:

Man het is amper herfst..

En het weer moet wel behoorlijk slecht zijn om echt profijt te hebben van winterbanden..

Winterbanden... wie heeft ze?

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 07-09-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2009/volvo-c30-facelift-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoindiaforum.com/wp-content/uploads/2008/05/new-ford-fiesta-2.jpg

niet echt een verbetering voor de volvo dit

ze gaan al die modellen restylen naar het design van de XC60, heel erg niet-volvo maar wel heel erg ford-achtig :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:42:
ze gaan al die modellen restylen naar het design van de XC60, heel erg niet-volvo maar wel heel erg ford-achtig :(
Tjsa, het is nou niet zo dat de C30 een verkooptopper is. Ook de V70 doet het niet als verwacht. Alleen de V50 is een echt succes geweest, maar dat zakt ook in.

Je kan heel erg Volvo proberen te zijn, maar als dat betekend dat je het niet gaat redden heb je er ook niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dan gaan ze hem zeker Volvo Fiesta noemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:45:
[...]

Tjsa, het is nou niet zo dat de C30 een verkooptopper is. Ook de V70 doet het niet als verwacht. Alleen de V50 is een echt succes geweest, maar dat zakt ook in.

Je kan heel erg Volvo proberen te zijn, maar als dat betekend dat je het niet gaat redden heb je er ook niets aan :)
ik denk dat veel mensen juist van volvo af gestapt zijn sinds de Ford tijd waar de qualiteit/robustheid toch wel achteruit ging...
Bij Saab heb je hetzelfde bij de GM modellen..

Dus als volvo nou weer eens echte volvo's gaat maken zou de verkoop best wel eens wee aantrekken...
Buiten dat is NL natuurlijk een apparte markt waar vooral kleine auto's populair zijn.
Wereldwijd gezien is dat natuurlijkheel anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:05:
Er staat nu ene 850, welliswaar een paarse kleur, maar dealer onderhouden, 250.000km gedraaid en dealer onderhouden bij ons en die werd mij ook aanbevolen boven de S40 en V40 die ze hebben staan. Raar maar waar.

Kleur vind ik appart, maar interieur, en hoe die rijd maakt alles goed.

Wegenbelasting, verzekering en alles is wel takke duur...

Gaat om deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.dealer.volvocars.nl/img/uploads/nl/ucl/582/42183367_1.jpg
Ik weet het niet... Het rijd wel stiekem erg goed en is een prachtbak... Maar... km stand, kosten, kleur, mm...

Wat wel waar is, ding staat voor een half jaar te koop, net zoals die gele inmiddels, van 3000 naar 2000 gegaan en met een paar honderd euro bij leg met inruil van de 19 kan ik hem zo meenemen, ze lopen me er echt gek voor te maken. Maar sja... Liefst toch langer doorsparen (en het risico dat de 19 helemaal ermee kapt), en een jongere phase 2 S/V40 kopen met lagere km stand...
Red devil schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:15:
[...]

Idd, hiervoor had ik een s40 2.0 uit 97 en nu V70. Niet dat de s40 slecht rijdt, maar het is toch een wereld van verschil.
Sja V70 is ook een hele andere auto, stuk zwaarder en volledig anders gebouwd ook. V40 is merkbaar lichter maar reed ook goed, 850 of V70 ligt echt al een huis op de weg.
PWM schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:42:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb idd hiervan foto's gezien in een map bij de baas op kantoor, kont is net wat strakker, de neus vind ik erg jammer. Net zoals de aankomende facelift voor de V70 die krijgt ook een soort neus zoals de C30, ik kan het niet mooi vinden, oude neus is meer, sja, robuust, meer volvo. En toont een stuk breder. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 07-09-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

JohanH schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:48:
[...]

Er staat nu ene 850, welliswaar een paarse kleur, maar dealer onderhouden, 250.000km gedraaid en dealer onderhouden bij ons en die werd mij ook aanbevolen boven de S40 en V40 die ze hebben staan. Raar maar waar.

Kleur vind ik appart, maar interieur, en hoe die rijd maakt alles goed.

Wegenbelasting, verzekering en alles is wel takke duur...

Gaat om deze dus:
[afbeelding]
Ik weet het niet... Het rijd wel stiekem erg goed en is een prachtbak... Maar... km stand, kosten, kleur, mm...

Wat wel waar is, ding staat voor een half jaar te koop, net zoals die gele inmiddels, van 3000 naar 2000 gegaan en met een paar honderd euro bij leg met inruil van de 19 kan ik hem zo meenemen, ze lopen me er echt gek voor te maken. Maar sja... Liefst toch langer doorsparen (en het risico dat de 19 helemaal ermee kapt), en een jongere phase 2 S/V40 kopen met lagere km stand...

[...]

Sja V70 is ook een hele andere auto, stuk zwaarder en volledig anders gebouwd ook. V40 is merkbaar lichter maar reed ook goed, 850 of V70 ligt echt al een huis op de weg.

[...]

Heb idd hiervan foto's gezien in een map bij de baas op kantoor, kont is net wat strakker, de neus vind ik erg jammer. Net zoals de aankomende facelift voor de V70 die krijgt ook een soort neus zoals de C30, ik kan het niet mooi vinden, oude neus is meer, sja, robuust, meer volvo. En toont een stuk breder. :)
Is een 850 T5 niet iets voor je? 8) M'n broer heeft er 1 te koop staan. :P Ding is als nieuw! 8)

Over die C30: tja... Ik vind die nieuwe Volvo-voorkant zoals de C70 en C30 nu heeft net een Audi. En laat ik nieuwe Audi's nou net niet mooi vinden met die achterlijke ringbaard-voorkant. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

JohanH schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:48:
Liefst toch langer doorsparen (en het risico dat de 19 helemaal ermee kapt), en een jongere phase 2 S/V40 kopen met lagere km stand...
Net alsof die 19 van je ermee opeens zal ophouden, je hebt duizenden euro's in het zwarte gat gegooid, alles wat zowat vervangen kán worden heb je vervangen :) Die auto houd het nog wel een heleboel jaartjes uit :)

Daarintegen is een 850/S70 wel een wijze bak, maar gigantisch zwaar en log en daardoor erg duur zeker voor een arme student met een bijbaantje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

(jarig!)
Die is net ingereden, dat ben ik met de mijne nog aan het doen. Zit nog maar aan de 168K km. Prachtige kleur, 't is dat ik een heel goede deal had met mijn groene, anders had het misschien ook een paarse geworden. Het staat volgens mij gewoon perfect bij die wagen. Ziet er op de foto's in ieder geval netjes uit.

Het enige wat mij een echt struikelblok lijkt zijn de kosten aan wegenbelasting en verzekering. En dat moet je natuurlijk zelf bepalen of het de moeite waard is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nieuwe trekhaak:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1020071.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1020072.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1020073.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1020074.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1020075.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1020076.jpg

En het doel?
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1020077.jpg

Kunnen we Uit NL een goede stevige mama fiets meenemen.

Beetje jammer dat uitham uit bumper niet goed uit komt :(
Aan de binnenkant zat precies een soort boogje dus ik dacht: dat is vast de mal waar je uit moet zagen...en omdat ik alleen aan het werk was kon ik het niet echt goed checken..
assumption is the mother of all f*-ups.. zeggen ze wel eens..

Desondanks blij dat hij er onder zit... zelf doen scheelt een hoop centen (op volvo forum trekhaak voor £60 gekocht)
Moest wel even ontroest en met hamerite behandeld worden:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010957.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010958.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Geweldig kenteken! _o- _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bart-Willem schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:35:
[...]

Is een 850 T5 niet iets voor je? 8) M'n broer heeft er 1 te koop staan. :P Ding is als nieuw! 8)

Over die C30: tja... Ik vind die nieuwe Volvo-voorkant zoals de C70 en C30 nu heeft net een Audi. En laat ik nieuwe Audi's nou net niet mooi vinden met die achterlijke ringbaard-voorkant. :')
Doe eens een linkje?

Maar ik vind het ook niks, net zoals iedereen die bij de Volvo hier werkt, allemaal vinden ze de vorige versie stukken mooier.
Priyantha Bleeker schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:43:
[...]

Net alsof die 19 van je ermee opeens zal ophouden, je hebt duizenden euro's in het zwarte gat gegooid, alles wat zowat vervangen kán worden heb je vervangen :) Die auto houd het nog wel een heleboel jaartjes uit :)

Daarintegen is een 850/S70 wel een wijze bak, maar gigantisch zwaar en log en daardoor erg duur zeker voor een arme student met een bijbaantje ;)
De 19 loopt nog steeds niet goed, laat ik t zo zeggen. ;)

Maar een gewoon bijbaantje heb ik niet, dat is wel een voordeel, maar duur is ie zeker...
Youk schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:22:
Die is net ingereden, dat ben ik met de mijne nog aan het doen. Zit nog maar aan de 168K km. Prachtige kleur, 't is dat ik een heel goede deal had met mijn groene, anders had het misschien ook een paarse geworden. Het staat volgens mij gewoon perfect bij die wagen. Ziet er op de foto's in ieder geval netjes uit.

Het enige wat mij een echt struikelblok lijkt zijn de kosten aan wegenbelasting en verzekering. En dat moet je natuurlijk zelf bepalen of het de moeite waard is of niet.
Compleet andere redenatie als ik, ik heb zoiets meer als 2 ton is ie op zoals mijn 19 ook. Alleen van volvo weet ik dat er echt veel met meer als 3 ton rondrijden, zeker een 850...

Auto is ook netjes op wat geroeste uitlaat (denk stilstaan ook want demper zelf heeft oppervlakte roest), en roestpitjes van steenslag op de neus.

Verder echt punt gaaf...

En onderhoud en die dingen zullen buiten wegenbelasting en verzekering ook wel honds duur zijn toch? Of zit ik daar mis mee. Is wel dat ik veel korting krijg maar dan nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik zou er voor die prijs ook wel een stel leuke velgen onder willen + wat opties.

Maar wegenbelasting + verzekering blijft een hoop geld. Daarbij zul je moeite hebben om 1:12 te rijden. Met die lekkere roffel zal het in het begin zeker 1:10 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo'n 850 zit standaard al bomvol opties, dus dat is het probleem niet. :+ Wegenbelasting valt mee vind ik: het is een tientje ofzo meer per maand dan een V40. :P

Velgen horen inderdaad wel onder zo'n auto, maar zijn vaak de kosten ook niet. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Man, mijn 850 heeft bijna 6 ton en loopt (of liep) nog prima voordat 'ie weg is gezet.
Doet me eraan denken dat ik echt eens met dat ding aan de slag moet, heb al 7 a 8 mnd verzekering betaald voor dat ding zonder dat ie maar een cm gereden heeft :X
Zekering van de LPG computer is volgens mij stuque.. en die kan ik dus niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Die C30 gaat idd de kant van de XC60 uit en dat vind ik dus echt lelijk :r Nee, maar dan ook echt :X Heel jammer dat dit met Volvo gedaan wordt door Ford :'( De oude C30 vind ik juist zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het word tijd dat ford volvo maar eens afstoot, wellicht een overname door volkswagen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Mwa.. ik ben ook zeker niet te spreken over het Ford-uiterlijk van de wagens nu.. maar Ford is met eigen design tenminste nog wel een beetje aansprekend.. VW een stuk minder :| Dusss.. als je toch ergens op moet lijken.. dan maar Ford? Of gewoon weer EIGEN DESIGN zoals die mooie bakken van mij..

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 07:55:
Het word tijd dat ford volvo maar eens afstoot, wellicht een overname door volkswagen? :P
Volvo staat al een tijdje in de etalage. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van duitse auto's maar doe maar een overname door BMW. Eens kijken wat je dan voor een auto's krijgt :9~

Die nieuwe C30 vind ik persoonlijk ook niet echt geslaagd. Wellicht dat die er live beter uitziet maar vooralsnog ben ik er niet van gecharmeerd. Wat ik dan weer wel super vind is het interieur met Cranberry kleurig leder.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

(jarig!)
Ik vraag mij toch echt wel af waar iedereen die hoge onderhoudskosten vandaan haalt? Hetgene ik nu betaal voor onderhoud van mijn 850 bij de Volvo dealer (dus geen beunhaas of merkloze garage) is minder dan wat mijn zus 10 jaar geleden (!!! is er intussentijd ook geen inflatie of zo?) moest betalen aan gewoon onderhoud van een Ford fiesta. De fiesta was gekocht op 4 jarige leeftijd, mijn 850 is in huis gekomen toen deze 10 jaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:35:
[...]

Een Estate? Heb je specs en prijs?
Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.