Joopieboy schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:25:
Zo, maar even meelurken in dit topic dan maar. Volgende week zaterdag begin ik bij een volvo dealer hier verderop, en grote kans als er een leuke inruiler komt als in een nette 440 dan bestaat er kans dat ik dus ook volvo rijder word.

Tof! Welke dealer?

En wat ga je precies doen?
Zo'n 400-serie heeft veel Renault-techniek onder de motorkap, dus je hebt er al in ieder geval kennis van.
Mijn eigen lijstje:
- begonnen met een 440, alleen maar electrische problemen dus die was na een half jaarke ofzo weer weg;
- toen een 940 automaat gekocht, de fijnste auto ooit!

- Maar ik maakte na ruim 1 jaar de 940 rijden zoveel kilometers dat ik toch overstapte naar een LPG-bak: dit werd een 240 Estate uit 1990 met LPG-onderbouw;
- van een 940 naar een 240 was geen goed plan als je comfort gewend was, dus na een half jaar ging de 240 weg en kwam er een S40 op G3 voor in de plaats;
- G3-installatie kaduuk, dure reparatie dus de S40 maar ingeruild op een Volvo 850 Estate automaat op benzine (met het idee dat ik LPG beu was ivm het gezeik met de G3-installaties);
- Ondertussen ook een 245 gekocht en opgeknapt (auto staat zelfs op Wikipedia, een of andere Zweed of Deen heeft die erop gezet

). Auto is na een drama-verhaal (iemand kocht hem, betaalt wat aan en liet wéken niets van zich horen) mooi weggegaan maar ondanks nog 8 maanden APK is 'ie op de sloop beland (óf hij heeft 'm geëxporteerd naar Zweden, waar 'ie een huisje heeft).
- de 850 beviel wel erg goed, totdat de overheid ineens besloot om de bijtellings-regeling af te schaffen. Om niet teveel verlies te maken de 850 gedropt en op zoek gegaan naar iets goeds. Ondertussen had ik 2 740's aangeschaft waarvan 1 het deed en de ander niet (kapotte hallgever);
- toen m'n huidige 244 gevonden. Ondertussen werd 1 van de 2 740's verkocht en had ik de 740 met kapotte hallgever weer mooi werkend gekregen.

- Ik reed alleen in de 244 en de 740 was een LPG'er en zette ik dus te koop. Echter reageerde geen hond maar wat bleek: op Speurders had ik wel m'n mailadres veranderd maar bleef het toch staan op mijn oude chello-adres en die was allang uit de lucht (dus wellicht toch een hoop mails gehad

). Toen had ik de auto maar ingeruild op een 144.
- In november vorig jaar de 740 sedan van Pinda overgenomen, hier zelf een maand in rondgereden en toen heeft m'n vriendin de auto overgenomen. Een half jaar later is 'ie naar de welbekende mede-GoT'ter toe gegaan.

- 144 ben ik mee begonnen om op te knappen maar bleek erg rot. Op Fok maar voor de gein neergezet en iemand die hier in de buurt woont wilde hem hebben als donor-bak (uiteindelijk is 'ie omgekat en staat 'ie vermoedelijk ergens in Helmond ofzo

Er zat immers 2 jaar APK op en was een geldig kenteken enzo).

Auto is ook met dik verlies eruit gegaan.

- Weer iemand anders uit de buurt moest van z'n Amazon af. Die heb ik nu nog steeds.

- Daarna nog een V70 als vakantie-auto erbij gekocht. Toen ik 'm net had besloot ik 'm ook na de vakantie te houden omdat het echt super rijdt!

Echter: door onkunde van een vriend van me en dure reparaties (ondertussen al uitgevoerd maar er moet nog e.e.a. aan gebeuren om 'm weer als vanouds te krijgen) heeft dat ding beetje een bijsmaak.

- Omdat m'n V70 niet reed en m'n Amazon even met een lek stuurhuis zat (en m'n vriendin vaak de 244 mee heeft) moest ik even tijdelijk vervoer regelen. Dit werd een 740 Estate.

- 740 Estate is afgelopen donderdag verkocht en heb diezelfde dag een Amazon Combi gekocht. Wat ik daarmee ga doen weet ik eerlijk gezegd niet.
M'n ouders rijden een V70 (nou ja: m'n pa rijdt daar in en m'n ma heeft een Toyota Aygo) na jarenlang Engelse meuk (en "meuk" is voorzichtig uitgedrukt, mán wat een problemen kunnen die geven) gereden te hebben.

Voor het Rover-tijdperk reden ze vaak Opel Omega's etc (m'n ma had destijds een Daf, een 2CV, een Dyane en een Kadett gehad), mede omdat mijn oom een Opel-garage had.
[
Voor 77% gewijzigd door
Bart-Willem op 21-08-2009 19:21
]