Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.977 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cocytus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:54:
[...]

Afaik functioneert het kastje als (voor-) versterker omdat het systeem in je Volvo standaard geen input heeft voor MP3 spelers en dat soort meuk. Je kunt dus niet zomaar zelf een snoer kopen en aansluiten. Je moet dit kastje via weet ik veel wat voor kabels aansluiten en aan de andere kant plug je er gewoon een minijack snoer in. Dat zit overigens bij het kastje.

Dat ding kost trouwens helemaal geen 50 pond maar een dikke 30. Inclusief verzendkosten ben je iets van 40 euro kwijt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb er wel goede dingen over gehoord.
Wat ik ervan begreep emuleren dit soort kastje een externe CD wisselaar.. Dus voor ipods kan je ook nummers skippen etc met de stereo bediening (ik heb een Creative zen dus werk dat niet :( )

waar heb je ze voor 30£/€ gezien?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57
Nog ff en we rijden met z'n allen in een Geely :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Wat gaaf, zo'n ding lijkt me ook wel wat. Heb je toevallig wat linkjes waar dat bewijs wordt toegelicht?
Bewijs... zet je auto op de testbank of ga je lambda meten.

Je zal zien dat de auto echt soepeler loopt... mensen die op PK's hopen moeten maar de autostyle folder halen ofzo :P

Beter bewijs kun je niet hebben ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:17:
[...]

Bewijs... zet je auto op de testbank of ga je lambda meten.

Je zal zien dat de auto echt soepeler loopt... mensen die op PK's hopen moeten maar de autostyle folder halen ofzo :P

Beter bewijs kun je niet hebben ;)
Alles leuk en aardig :) maar het soepeler moeten lopen zou zich toch moeten vertalen in een kenmerk van de auto dat verbeterd is? Andere koppelkromme, hangt beter aan gas, sneller de toeren ofzo. Is zoiets nooit op papier gezet/beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:32:
[...]

Alles leuk en aardig :) maar het soepeler moeten lopen zou zich toch moeten vertalen in een kenmerk van de auto dat verbeterd is? Andere koppelkromme, hangt beter aan gas, sneller de toeren ofzo. Is zoiets nooit op papier gezet/beschreven?
Tuurlijk is dat wel op paier gezet, alleen de praktijk is mijn inziens het betere bewijs.

Beter ademen is zeker aan het gas hangen en sneller naar toeren. Andere koppelkromme is wel wat aan te zien maar niet overtuigend. Veel mensen denken dat door dat hij beter aan het gas hangt en sneller op toeren is dat ze meer koppel hebben... het is er gewoon iets sneller en dat merk je vrij snel.

Verwacht geen wereld wonderen uiteraard, je merkt het alleen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cocytus schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:24:
[...]

Als je 'm in je mand gooit staat de correcte prijs weergegeven, hij is in de aanbieding (zie mijn eerdere post voor de link). Je hebt een hele sloot dingen die op de USB-aansluiting van je iPod gaan, en die werken inderdaad zo. Dit ding heeft gewoon een mini-jack aansluiting. Of er een CD wisselaar wordt geemuleerd weet ik niet, maar besturen via de stereo kan je denk ik vergeten. Er is geen standaard voor hoe je een MP3 speler moet besturen over een mini-jack aansluiting, zelfs niet voor basale dingen als volume en vorig / volgend nummer. Ik kan ook niet met de mini-jack afstandsbediening van mijn smartphone mijn iPod bedienen.
ok dank je voor de info :)

BTW gister de brandstof filter voor de S60 vervangen.. man wat zat die oude vast zeg! Maar naar veel 4en en 5en was het uitendelijk gelukt en meurde ik lekker naar de diesel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Net maar ff een kleine beurt pakketje samengesteld voor de 940.
Filters, ontsteking, bougies, kabels etc, mocht ook wel eens na 30K in 5 mnd en niks geen onderhoud :P

Ben afgelopen weekend nog even voor een vriend wezen kijken voor 940's, maar ik zie wel dat ik met de mijne écht geluk heb gehad.
Mijn interieur is nog vrijwel smetteloos, en ook de buitenkant is nog heel behoorlijk. Heb toch veel beduidend slechtere exemplaren gezien met meer KM's voor wel 5 tot 10x zoveel geld :X

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:45:
Net maar ff een kleine beurt pakketje samengesteld voor de 940.
Filters, ontsteking, bougies, kabels etc, mocht ook wel eens na 30K in 5 mnd en niks geen onderhoud :P
Welke kabels ga je vervangen? bougie kabels?
In mijn Haynes staat niks over kabels (maar ik heb ook een diesel dus geen bougies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bougiekabels idd. Doe altijd direct het hele setje.
Was 157 kwijt, rotor, verdelerkap, bougiekabels, bougies, olie+luchtfilter en 5L 15W40.
Niet heel duur, ik zou ook 160 kwijt zij in dollars als ik het weer in de US had besteld. Alleen had ik 't vanavond nodig.
Ik wacht verdorie ook al op een doosje wat binnen 3 dagen in NL was, maar nu al ruim 2 weken bij die pennelikkers van de TNT ligt.. :(

(Niet aan Scandcar gedacht btw :/)

Zo, duurde toch weer langer dan ik dacht. Verdelerkap aan de achterkant van het blok is niet het meest toegankelijke deel van de auto.. 2,5u verder startte 'ie weer.
Loopt weer lekker, je merkt toch altijd weer positief verschil met zo'n opfrisbeurtje.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 03-08-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Grr, een vriend van me was zo leuk om met de handrem erop een km of 100 door Denemarken te jakkeren met m'n V70. Gevolg: handrem werkte niet meer, maar na een nachtje ineens wel en kwam 'ie niet meer los. :( Met als gevolg dat m'n achterwielen geblokkeerd zijn en de auto nauwelijks meer rijdt. :X Vanochtend schoot 'ie half los maar hobbelt de auto nogal. :X Op de snelweg is er niet eens meer mee te rijden en de vullingen trillen uit je tanden. :(

Omdat de monteur op vakantie is staat 'ie nu maar bij een collega-bedrijf, en helaas hebben die het teringdruk dus het is maar de vraag of de auto volgende week wel klaar is als ik wederom op vakantie ga. :'(

Dit is dus ook de laatste keer dat ik iemand anders in m'n auto laat rijden. :/ Sowieso ben ik altijd de bob als ik met vrienden weg ga, nu had ik met de vakantie ook een auto geregeld en uiteraard geeft men niet thuis als er wat mee is. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Iemand die hier de laatste paar dagen met een amazon op de E40 rond Gent rijd? Heb er op het 3'e vak al enkele malen achtergehangen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Bart-Willem schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:25:
Dit is dus ook de laatste keer dat ik iemand anders in m'n auto laat rijden. :/ Sowieso ben ik altijd de bob als ik met vrienden weg ga, nu had ik met de vakantie ook een auto geregeld en uiteraard geeft men niet thuis als er wat mee is. :')
Tering das zuur. In mijn auto mag niemand rijden (behalve mijn vriendin als ik er naast zit). Heeft me al flink wat discussies opgeleverd met familieleden en vage kennissen die allemaal menen dat ze recht hebben op een proefrit. Heb geen zin om weer een nieuwe op te moeten halen als het mis gaat, laat ze maar lekker zelf een dikke auto kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

volvo powerrrrr :P

Heb in juni trouwens mijn handrem ook moeten vervangen, duur geintje :X
Kostte iets van 300 euro oid..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Had 't in m'n Camaro ook eens (geen lampje), kwam thuis na een ritje, zette een vriendin af thuis. Zegt d'r pa 'Goh hij rookt wel hoor dat oude ding'

Waren het de gloeiend hete remtrommels :X

Bij de V70 snap ik dat echt niet, maar je hebt er duidelijk nog geen piepje op ?
Maar geen klusje om zelf te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:25:
Had 't in m'n Camaro ook eens (geen lampje), kwam thuis na een ritje, zette een vriendin af thuis. Zegt d'r pa 'Goh hij rookt wel hoor dat oude ding'

Bij de V70 snap ik dat echt niet, maar je hebt er duidelijk nog geen piepje op ?
geen piepje alleen lampje dat handrem aanstaat..

btw heb vandaag een 2e hands trekhaak gekocht voor de S60...
Word binnen kort klussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:25:

Geen piepje, en die prullert kwam er te laat achter dat het lampje brandde. :P

Op zich wel een klusje om zelf te doen, ware het niet dat ik absoluut geen tijd heb (ik val heel de week in bij Scandcar en 's avonds werk ik nog voor m'n eigen bedrijf) en het moet uiteraard goed gebeuren. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ToolkiT schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:54:
[...]

geen piepje alleen lampje dat handrem aanstaat..

btw heb vandaag een 2e hands trekhaak gekocht voor de S60...
Word binnen kort klussen..
Mn pa heeft een af fabriek (geloof ik) afneembare, da's wel erg mooi en redelijk onzichtbaar.
Vind 't altijd zo lelijk die dingen.. vooral als het van die 20 cm lange poken zijn.

Ben er met mn 940 wel blij mee overigens, ik zag dat de TwinnyLoadhouder (die ik niet heb) scheef zat, wel weer iemand mn auto als parkeerhulp gebruikt hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:05:
[...]

Mn pa heeft een af fabriek (geloof ik) afneembare, da's wel erg mooi en redelijk onzichtbaar.
Vind 't altijd zo lelijk die dingen.. vooral als het van die 20 cm lange poken zijn.

Ben er met mn 940 wel blij mee overigens, ik zag dat de TwinnyLoadhouder (die ik niet heb) scheef zat, wel weer iemand mn auto als parkeerhulp gebruikt hebben :(
En daarom laat ik zo'n twinnyload-houder er altijd op zitten. :P Ze zijn foeilelijk maar oh zo handig! 8) Om meer schade te voorkomen that is. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Grmblmm! :( De 340 leenauto heeft ook zowat de geest gegeven: dat ding loopt stationair niet meer, de P-stand doet het niet en de D-stand geeft een knetterend geluid samen met een hoop verzet. :/ Volgens mij is de laatste klant die ermee gereden heeft er lomp mee omgesprongen.

Nu een 940 Turbo op LPG G3 mee, maar die neemt een collega van me mee op zijn vakantie. En m'n Amazon heeft een kapot stuurhuis dus dat ding zwabbert en is dus niet echt veilig om veel mee te rijden. Het zit dus lekker mee allemaal. :'( Tel daarbij op dat m'n vriendin m'n 244 opgeeist heeft en jullie snappen wel dat Ome BW in de ellende zit. :(

Het is zelfs zó erg dat ik nu een auto ga kopen om tenminste nog vervoer te hebben. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

De achterklep van de 145 was kapot:
Kapotte achterklep Kapotte achterklep Dat ding zit er natuurlijk tussen ter illustratie ;)
Maar gelukkig kregen we er een 'nieuwe' bij :)
'Nieuwe achterklep'
En hij krijgt binnenkort 123Ignition >:) Het is er al, maar moet nog gemonteerd worden :)

[ Voor 33% gewijzigd door Krentenbol op 06-08-2009 21:27 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

En hij krijgt binnenkort 123Ignition >:) Het is er al, maar moet nog gemonteerd worden :)
Goed bezig, ben benieuwd naar je ervaring

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zie wel wat kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat doe je als de leenauto's te brak zijn en je wil niet klooien? Juist ja: je koopt er snel 1 bij. :+ In dit geval een 740 GL uit 1987 met een B230K-blokje. :)

Ziehier 2 brakke marktplaats-pics. :P

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/30bphkj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/35hiz2c.jpg

Wat er nog aan moet gebeuren:
- kachelweerstand vervangen (kachelmotor draait alleen in hoogste stand, ik denk dat ik gewoon alles in 1x vervang trouwens);
- achterruitwisser werkt niet (denk breuk in kabelboom);
- electrisch raam passagierskant werkt niet (motortje stuk of vast);
- airco werkt niet (doe ik niets aan);
- schotje in demper zit los (geen idee of ik daar zin in heb om dat te fixen aangezien 't een kleinigheidje is);
- kmt-eller doet het niet (bekend 740-kwaaltje);
- een wieldop ontbreekt nu (gisteren in Antwerpen eraf gevlogen kennelijk :P );
- benzinemeter doet het niet (ook bekend 740-kwaaltje en geen zin om met de vlotter te gaan klooien).

De auto is van een arts geweest en hij deed het ding echt met pijn in z'n hart weg (hij gaat voortaan bij een prive-kliniek werken en krijgt 'ie een auto van de zaak van, en 3 wagens hebben vond 'ie teveel). Leuke is ook dat 'ie een schriftje heeft bijgehouden met álles wat 'ie met de auto heeft meegemaakt en aan de auto heeft laten doen. :P Het leek potdomme net alsof ik een Wheeler Dealer-aflevering was binnengelopen! :D

Goede punten: ding is verder motorisch perfect onderhouden, zit nieuwe distributieriem op, nieuwe bougies en bougiekabels, nieuwe banden (nog best dure ook :P ), zit nog 9 maanden APK op en dat soort gein. :P En de auto heb ik voor vrij weinig. :) Als ik bovenstaande dingen weet te fixen (zal wel zo'n 300 euro aan materiaal zijn gok ik) is de auto misschien zelfs met een piepklein beetje winst te verkopen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 06-08-2009 23:27 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Held _/-\o_
Ghostrider schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:49:
[...]

Goed bezig, ben benieuwd naar je ervaring
/me TKing is 16, doet geen ervaring de komende 8 maanden ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 19:53
Bart-Willem schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:23:
Wat doe je als de leenauto's te brak zijn en je wil niet klooien? Juist ja: je koopt er snel 1 bij. :+ In dit geval een 740 GL uit 1987 met een B230K-blokje. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

- kachelweerstand vervangen (kachelmotor draait alleen in hoogste stand, ik denk dat ik gewoon alles in 1x vervang trouwens);
- schotje in demper zit los (geen idee of ik daar zin in heb om dat te fixen aangezien 't een kleinigheidje is);
- benzinemeter doet het niet (ook bekend 740-kwaaltje en geen zin om met de vlotter te gaan klooien).

De auto is van een arts geweest en hij deed het ding echt met pijn in z'n hart weg (hij gaat voortaan bij een prive-kliniek werken en krijgt 'ie een auto van de zaak van, en 3 wagens hebben vond 'ie teveel). Leuke is ook dat 'ie een schriftje heeft bijgehouden met álles wat 'ie met de auto heeft meegemaakt en aan de auto heeft laten doen. :P Het leek potdomme net alsof ik een Wheeler Dealer-aflevering was binnengelopen! :D

Goede punten: ding is verder motorisch perfect onderhouden, zit nieuwe distributieriem op, nieuwe bougies en bougiekabels, nieuwe banden (nog best dure ook :P ), zit nog 9 maanden APK op en dat soort gein. :P En de auto heb ik voor vrij weinig. :) Als ik bovenstaande dingen weet te fixen (zal wel zo'n 300 euro aan materiaal zijn gok ik) is de auto misschien zelfs met een piepklein beetje winst te verkopen. ;)
Op dat achtereind na zal die je wel bekend voorkomen ;-) Jammer om te horen van die v70! Dit is ook wel een erg mooie wagen!

(Hans, eigenaar van je vorige 740)
De startmotor in mijn 740 is nog niet vervangen, vader van m'n vriendin wist nog een goeie dacht ie, anders moet ik toch een keer bij Scandcar langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:05:
[...]

Deze is ook afneembaar, er zit een balk achter de bumper en daar zit de haak aan, je ziet er niet veel van (denk ik).
Ik zal binnenkort wel foto's plaatsen..

Idd als extra buffer bij botsingen zijn ze ook goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:37:
[...]

Op dat achtereind na zal die je wel bekend voorkomen ;-) Jammer om te horen van die v70! Dit is ook wel een erg mooie wagen!

(Hans, eigenaar van je vorige 740)
De startmotor in mijn 740 is nog niet vervangen, vader van m'n vriendin wist nog een goeie dacht ie, anders moet ik toch een keer bij Scandcar langs.
Ja op dit momenten is het extra zuur dat de 740 weg is. :( Vandaag door de drukte niet eens kunnen informeren hoe ver m'n V70 al af is (áls er überhaupt al naar gekeken is, ik vermoed van niet).

Die startmotor zou ik gewoon vervangen, dat ding heeft een optater gehad met dat meedraaien tijdens het rijden. :P

Zodadelijk de nieuwe 740 ophalen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Gaat gebeuren! Helaas nog geen tijd voor gehad.. Veel plezier met je station!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dank! De 740 staat nu op de stoep, het gezin had er zeer veel moeite mee toen ik ermee weg reed. ;( :P

Nu snap ik meteen weer waarom ik zo'n fan ben van 740's/940's: zoiets rijdt gewoon tig keer lekkerder dan al dat moderne spul! 8) Toegegeven: hij is lang niet zo goed als de 740 die we hadden (die rijdt gewoon als een nieuwe), maar het rijdt prima! :)

Ik zie nog best gebeuren dat ik de 740 hou en de V70 eruit doe. :+ Alhoewel: de V70 heeft natuurlijk wel álle luxe. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal de andere (ex-)eigenaar van de 740 met kenteken TL-89-** zich dan maar melden? :+ Wat was er met de startmotor gebeurd eigenlijk?
Maar leuke aankoop B-W! 740/940's blijven heerlijk rijden inderdaad 8) Als ik ooit nog een werkpaard nodig hebt komt er ook een estate. Zocht je ook weer specifiek naar een B230K of was dat toeval? :P En zit er ook dezelfde carb op als de sedan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:14:
Zal de andere (ex-)eigenaar van de 740 met kenteken TL-89-** zich dan maar melden? :+ Wat was er met de startmotor gebeurd eigenlijk?
Maar leuke aankoop B-W! 740/940's blijven heerlijk rijden inderdaad 8) Als ik ooit nog een werkpaard nodig hebt komt er ook een estate. Zocht je ook weer specifiek naar een B230K of was dat toeval? :P En zit er ook dezelfde carb op als de sedan?
Het contactslot bleef sinds deze zomer af en toe hangen, en bij Dr_fricking_evil was dit bij de eerste rit ook gebeurd terwijl 'ie dat niet doorhad (logisch, want de auto was onbekend voor hem :P ). Dus toen was de accu leeg en sindsdien doet de startmotor ook raar: zo'n ding krijgt natuurlijk een enorme oplawaai. :P

Ik wilde hoe dan ook een 2.3-liter en geen 2-liter ofzo. :P Injectie of carb maakt me bij zo'n 740 niet echt uit, al heb ik liever een carb ivm vaak voorkomende lekkende injectoren bij de B230's. :P Blok is 100% identiek als die sedan. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:39
Omdat oldtimers roesten :(

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Roest/IMG_4886.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Roest/IMG_4891.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Roest/IMG_4895.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Universele stukken gekocht ? Of ga je zelf vormen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:13:
Universele stukken gekocht ? Of ga je zelf vormen ?
Universele? Dat plaatwerk hebben wij voorgevormd liggen voor elke Volvo. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
ik had nog wel graag een estate gehad ipv een sedan, simpelweg omdat zo'n ding zo groot is. Kan ik tenminste zonder problemen een fiets meenemen :) Tot die tijd voldoet de sedan prima! Hij rijdt echt hardstikke fijn, op dat startprobleempje na, maar daar gaat binnenkort dus wat aan gebeuren.

Van BW had ik gehoord dat de distributieriem niet al te lang geleden (qua kms) is vervangen. Pinda, weet jij daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Meeste plaatwerk heb ik gewoon gekocht ja, alleen die wielkast plaat heb ik tot nu toe zelf gemaakt ... en heb zo her en der wat plaatjes moeten maken omdat daar geen kant en klaar plaatwerk voor te krijgen is. Meer pics: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=177565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:12:
ik had nog wel graag een estate gehad ipv een sedan, simpelweg omdat zo'n ding zo groot is. Kan ik tenminste zonder problemen een fiets meenemen :) Tot die tijd voldoet de sedan prima! Hij rijdt echt hardstikke fijn, op dat startprobleempje na, maar daar gaat binnenkort dus wat aan gebeuren.

Van BW had ik gehoord dat de distributieriem niet al te lang geleden (qua kms) is vervangen. Pinda, weet jij daar meer van?
Je hebt toch ook een trekhaak? :+

Vandaag flink lopen klussen aan de nieuwe 740. Sommige dingen vielen enorm tegen (zoals de kachelmotor: ding zelf doet het prima, alleen de voorschakelweerstand is niet goed en die hebben we niet liggen) en andere dingen vielen enorm mee. :P Zo heb ik nu weer een werkende km-teller en dagteller! 8) Dat vond ik wel het belangrijkste. :) De tankvlotter blijkt ook stuk te zijn (dus helaas niet het ding in het dashboard, want die heb ik inmiddels ook vervangen en reageert prima) en dat is ook een irritant klusje vanwege het continu in flinke benzinedampen te moeten werken. Maar ja: er zit een dagteller op, dus zo'n vlotter vind ik niet heel erg belangrijk eigenlijk. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanavond de V50 uitgeruimd, en morgen gaat hij weg. Hij is dan 3 jaar en 1 dag oud, en heeft 100140 km gereden.

Ik heb van de wagen nog erg veel plezier gehad in Italie. Genoten van de wegligging en voor de verandering ook eens van de moter die deze keer geen hickups had. Bijna begon ik een lofzang voor de wagen, maar toen gingen de Airco kapot (70 graden in de auto!), waarna de volgende dag mijn ruitenwissers het begaven. De laatste 3 weken bleken dus net zo betrouwbaar als de eerste 3 jaar :+

Toch was het een fijne en vooral mooie auto. De 740 blijft gelukkig in het bezit, beetje Volvo for Life dus nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:06
Bart-Willem schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je foto's van de motorruimte van die auto? Ik moet weten hoe bij een 740 de steun van de aircopomp er uit ziet, en ik kan zo even geen geschikte foto's vinden op internet.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

weer 2 plaatjes van mijn kant van deze middag:

front:
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2009_08_11/IMG_1882_1_600.jpg

en kont:
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2009_08_11/IMG_1888_1_600.jpg

*klik voor 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Er zit inmiddels een nieuwe startmotor in mijn 740, start nu echt weer prima, wat een verschil! ;) Ik heb het toch maar in de garage laten doen. Wil er na volgende week mee op vakantie en ik had er geen tijd meer voor tot die tijd.

@Bart-Willem: Ik heb een trekhaak ja, maar sowieso is een volvo station toch nog wat iconischer dan een sedan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
tozzke schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:58:
weer 2 plaatjes van mijn kant van deze middag:

front:
[afbeelding]

en kont:
[afbeelding]

*klik voor 1024
nice,very nice. Niks meer aan doen zeg ik :) (t5 al getuned?)

Op mijn myreview krijg ik van ene koenta het bericht dat je niet veel moet geloven van de tuning praatjes van tuners. Zit nu beetje met gas installatie i.c. tuning. Volgens mesman (gasinbouwer) kom je niet boven 280pk...zou dit nou echt zoveel verschillen met de max tuning van bijv rica? (ik weet dat ze met 300 adverteren maar volgens mij is dit niet zo 123 te bereiken met alleen een chipje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Acid_Schnitzel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Heb je foto's van de motorruimte van die auto? Ik moet weten hoe bij een 740 de steun van de aircopomp er uit ziet, en ik kan zo even geen geschikte foto's vinden op internet.
Ik zal eerst maar eens loeren of die airco er nog überhaupt in zit. :P Morgen maar even kijken. :)
Dr_Frickin_Evil schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:25:
Er zit inmiddels een nieuwe startmotor in mijn 740, start nu echt weer prima, wat een verschil! ;) Ik heb het toch maar in de garage laten doen. Wil er na volgende week mee op vakantie en ik had er geen tijd meer voor tot die tijd.

@Bart-Willem: Ik heb een trekhaak ja, maar sowieso is een volvo station toch nog wat iconischer dan een sedan ;)
Nice! Wat was je nou in totaal kwijt (en hoeveel voor de startmotor)? En toch wel maar met de 740 ipv de S70 ja? Ik kan je geen ongelijk geven: ik heb in die 740 Estate nu meer plezier dan m'n V70! :D En dat terwijl die 740 best gaar is (nou ja gaar: ik ben verwend geweest met die enorm goede 740, en deze heeft toch wel zijn rammeltjes en spelingkjes etc).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30

Dark Angel

Corvette LS Power

Klein crosspost

Zo vandaag de gespoten kooi geplaatst. Afgelopen dagen druk bezig geweest interieur ook maar zwart gespoten zodat het minder opvalt dat er geen bekleding is. :+

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Rolkooi/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Rolkooi/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Rolkooi/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Rolkooi/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Rolkooi/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Rolkooi/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Rolkooi/9.jpg

Ben zelf erg tevrede met het uit eindelijke resultaat 8)

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Startmotor was €125 ex btw, incl monteren was bijna €200.. Zeker niet de goedkoopste optie, maar het was nu iig snel gemaakt, daar ben ik al blij om.

Idd toch maar niet met de S70. Het is fijnere auto om mee op vakantie te gaan (zeker met de airco), maar die van mij bevalt ook heel goed en ik vind em eigenlijk ook wel leuker ;-) Ze lopen trouwens allebei 1:10/11 (idd met euro98 haalt die 740 1:11 wel!), dus daar hoef je het ook niet om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dark Angel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:31:
Klein crosspost

Zo vandaag de gespoten kooi geplaatst. Afgelopen dagen druk bezig geweest interieur ook maar zwart gespoten zodat het minder opvalt dat er geen bekleding is. :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

gouden kooi staat goed maar ik zou zelf wel de achterkant een beetje bekleden staat net iets netter..

die carbra is trouwens vreselijk imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dr_Frickin_Evil schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:32:
Startmotor was €125 ex btw, incl monteren was bijna €200.. Zeker niet de goedkoopste optie, maar het was nu iig snel gemaakt, daar ben ik al blij om.

Idd toch maar niet met de S70. Het is fijnere auto om mee op vakantie te gaan (zeker met de airco), maar die van mij bevalt ook heel goed en ik vind em eigenlijk ook wel leuker ;-) Ze lopen trouwens allebei 1:10/11 (idd met euro98 haalt die 740 1:11 wel!), dus daar hoef je het ook niet om te doen.
Hmm vrij prijzig, maar ja: zo'n ding kan weer jaren mee dus dat scheelt. ;)

Zo'n 740 is wel erg tof om mee op vakantie te gaan! 8) Raampje open is eigenlijk fijner dan met zo'n kunstmatige airco rondrijden (ik heb enkele weken terug met de ramen dicht en airco aan door Zweden/Noorwegen getoerd alleen beleef je dan niets van de berglucht en temperaturen op 1400m hoogte). :P Toegegeven: toen 't in Zweden 30 graden was, was het wel fijn. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

spiegel is ook weer gefixed :)

voor:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010450.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010994.jpg
:*)

en de trekhaak aan het voorbereiden:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010957.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010958.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door ToolkiT op 11-08-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Red devil schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:51:
[...]
nice,very nice. Niks meer aan doen zeg ik :) (t5 al getuned?)
[...]
thx, voor zover ik weet is hij standaard

Ik heb er wel aan gedacht om het chippie te vervangen, maar ik lees dan meteen ook weer allerlei verhalen dat je dan toch meer aan zou moeten passen wil je er zeker van zijn dat je er ook lang plezier van hebt. Dat weerhoudt me ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

heeft er iemand toevallig een clipje voor de gasveer voor de achterklep van een S60?
het is een stom metalen gebogen plaatje en ik mis er 1 en ze zijn niet los te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
tozzke schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:23:
[...]

thx, voor zover ik weet is hij standaard

Ik heb er wel aan gedacht om het chippie te vervangen, maar ik lees dan meteen ook weer allerlei verhalen dat je dan toch meer aan zou moeten passen wil je er zeker van zijn dat je er ook lang plezier van hebt. Dat weerhoudt me ervan.
Bij een automaat moeten ze het koppel iets naar beneden brengen. (bij R wagens zie je ook dat de automaat net wat minder vermogen heeft dan de handbak)
En je moet idd niet in 1 volgas wegrijden of constant stoplichtsprintjes doen.

T'is zeker een punt waarover je wel even moet nadenken, als er al iets niet lekker zit in de auto zal dat met tuning enkel worden versterkt. Als je je echter gewoon kunt beheersen kan het een leuke toevoeging zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 12-08-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

en dat weerhoudt me er dan ook een beetje van eerlijk gezegd...
heb er ook over nagedacht om hem te verlagen, maar dan denk ik weer aan de tijd dat ik m'n golf nog had... schuin drempels op en af, daar pas ik toch wel voor.

En misschien wel als belangrijkste punt... m'n volgende auto moet (uiteraard) weer meer vermogen hebben imo dan deze (zoals m'n "hele" (3) autohistorie) :+
en hoe meer ik deze zou kietelen, hoe lastiger die opdracht wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Roberto schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

(bij R wagens zie je ook dat de automaat net wat minder vermogen heeft dan de handbak)
En vergeet niet dat door dit grapje de auto bijna 2 sec slomer op de 100 zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
tozzke schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:07:
en dat weerhoudt me er dan ook een beetje van eerlijk gezegd...
heb er ook over nagedacht om hem te verlagen, maar dan denk ik weer aan de tijd dat ik m'n golf nog had... schuin drempels op en af, daar pas ik toch wel voor.

En misschien wel als belangrijkste punt... m'n volgende auto moet (uiteraard) weer meer vermogen hebben imo dan deze (zoals m'n "hele" (3) autohistorie) :+
en hoe meer ik deze zou kietelen, hoe lastiger die opdracht wordt :D
Wie niet zegmaar ;-)

Maar als je kijkt dat je met 850club korting voor minder dan 400 euro een chip in je auto hebt begint het bij mening persoon wel te kriebelen denk ik.

Realistisch met een chip en een iets betere luchtfilter (bijv K&N inleg) is toch zeker 275/280pk.
Die 300 van Rica haalt geloof niet eens 1 op de 10.

En meer vermogen is geen probleem hoor ;-) Kan zo 10 auto's opnoemen die nog meer vermogen hebben :P De vraag is, kun / wil je dat betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

het is wel een vereiste dat m'n bankrekening het aankan ja :+

mgoe, voorlopig nog lekker in deze rijden, heb hem net een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Roberto schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

Realistisch met een chip en een iets betere luchtfilter (bijv K&N inleg) is toch zeker 275/280pk.
Die 300 van Rica haalt geloof niet eens 1 op de 10.
Wat zou realistisch zijn voor een V70 T5 MY2005 met 260pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30

Dark Angel

Corvette LS Power

Red devil schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:13:
[...]

Wat zou realistisch zijn voor een V70 T5 MY2005 met 260pk?
Met alleen een chippen voor de rest nix houd het op max 20 tot 30 pk max er bij.
Je er dan een downpipe en een goed filter bij neemt kan het al tegen de 40pk worden.
Maar meer zal het bijna nooit zijn.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Blegh....

De Volvo wil niet meer in z'n versnelling :(
Achteruit en 2 krijg ik hem nog in zolang de motor niet loopt...

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dark Angel schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

Met alleen een chippen voor de rest nix houd het op max 20 tot 30 pk max er bij.
Je er dan een downpipe en een goed filter bij neemt kan het al tegen de 40pk worden.
Maar meer zal het bijna nooit zijn.
Heb nu 260 en evt gas installatie kan max 280pk aan. Vraag me af of je 20 extra pks wel zult merken?
Of krijg je relatief veel meer koppel enzo waardoor je relaxter kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MewBie schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:45:
Blegh....

De Volvo wil niet meer in z'n versnelling :(
Achteruit en 2 krijg ik hem nog in zolang de motor niet loopt...
kapotte koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Dan zou die toch ook gewoon in z'n 1, 3 en 4 moeten kunnen als de motor niet draait?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Op ABHD staat nu een leuk filmje van een C30 1.6D. Ze maken gebruik van het aanbod van Volvo om hem om te halen in de fabriek in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Net nog ff wat getest.
Als ik hem in een versnelling zet die het nog doet (waren net R, 3, 4) en ik trap de koppeling helemaal in en start vervolgens gaat de auto gewoon rijden.

Hij ontkoppelt dus niet goed.

En maandag deed ie het nog prima...

:'(

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het werk hier ligt eventjes stil. Ik wacht tot mijn broertje vrijdagavond weer thuis komt, voordat ik dadelijk het een en ander verpruts :p

Snel meer pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:38:
Net nog ff wat getest.
Als ik hem in een versnelling zet die het nog doet (waren net R, 3, 4) en ik trap de koppeling helemaal in en start vervolgens gaat de auto gewoon rijden.

Hij ontkoppelt dus niet goed.

En maandag deed ie het nog prima...

:'(
Zit de stang waarmee je schakelt nog wel goed vast ?

(probeer em ook eens in Hoog en Laag terammen, dit mag best hard ;) )

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ghostrider schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:18:
[...]

Zit de stang waarmee je schakelt nog wel goed vast ?

(probeer em ook eens in Hoog en Laag terammen, dit mag best hard ;) )
dat dacht ik eerst ook, maar dan zou hij bij starten met koppeling in niet gaan rijden..
Ik denk nog steeds dat de koppeling vast zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
En hoe kan ik die weer loskrijgen zonder alles uit elkaar te halen?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Door er heel intensief (gefronste wenkbrouwen helpt) naar te kijken, en intussen aan Jomanda te denken ;) Nee 't zou goed je drukgroep kunnen zijn, daar zitten veren in die in de standaard-positie (pedaal niet ingetrapt) er voor zorgen dat de koppeling grip heeft. Als je het pedaal intrapt, duw je tegen die veren in, en ontkoppel je. Als die drukgroep stuk is, zit er maar één ding op: demontage.

[ Voor 35% gewijzigd door Elwood Blues op 14-08-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Elwood Blues schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:30:
Door er heel intensief (gefronste wenkbrouwen helpt) naar te kijken, en intussen aan Jomanda te denken ;) Nee 't zou goed je drukgroep kunnen zijn, daar zitten veren in die in de standaard-positie (pedaal niet ingetrapt) er voor zorgen dat de koppeling grip heeft. Als je het pedaal intrapt, duw je tegen die veren in, en ontkoppel je. Als die drukgroep stuk is, zit er maar één ding op: demontage.
Klinkt als veel werk, de TGB meeting in Melle kom je dus niet ;)

of wou je meerijden achterin

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Wat voor Volvo hebben we het over eigenlijk?

Edit: oh ik zie het al, die mooie compacte 8)

[ Voor 59% gewijzigd door Elwood Blues op 14-08-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

nog een mooie 164 op MP http://link.marktplaats.nl/266538732 |:(
auto liep perfect tot hij in het water is gerold......chassis is tijdens is bij het uithalen wel onbeschadigd gebleven motor moet naar allewaarschijnlijkheid worden schoon gemaakt,

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

inderdaad een hele mooie, alleen vraag ik me af wat dat zoal doet met een auto als je die even onder water geparkeerd hebt...

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ppFreddy schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:05:
[...]

inderdaad een hele mooie, alleen vraag ik me af wat dat zoal doet met een auto als je die even onder water geparkeerd hebt...
Mwah reken maar op veel oxidatie bij je verlichting ;) verder hoop ik dat ze meteen de olie van iig de vooras hebben vervangen (ivm water in de olie via ontluchting)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:04
hmm, het lambdalampje (S40) begint weer eens te branden. Heb hem al laten uitlezen door de dealer, die heeft hem daarna gewoon gereset en ik moest maar terugkomen als het weer voorkwam. En dat doet het dus weer :P Meestal als ik even stilsta (lang wachten voor een stoplicht, McDrive), dan gaat hij branden. Motor uit en weer aan en het is weg... Iemand misschien al een idee voordat ik hem weer laat uitlezen? (deze keer vraag ik wel om de foutcodes, kan ik het lekker zelf repareren >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Mijn 2000 v70r doet dit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XMvEf94mMgI]

Dat is toch niet normaal? Hij borrelt eerst in dat plastic reservoir, en dan in de radiator (denk ik, kan ik alleen horen, niet zien). En soms borrelt hij er een paar druppels bovenuit.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

:S Kunnen 'gewoon' nog luchtbellen in het systeem zijn, maar ik ben zelf bang dat je een lekke koppakking hebt. Dan komen je uitlaatgassen (de druk in de cilinder) in je koelsysteem. Da's redelijk :( , zeg maar

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mijn eerste auto te kopen en heb mijn oog laten vallen op een oude Volvo S40 of V40. Benzine, bouwjaar minimaal 2000 en maximaal 160k op de teller. Ik ben erg benieuwd naar de onderhoudskosten van zo'n auto. Dit verschilt natuurlijk sterk, maar toch zou ik graag willen weten wat ik de komende vier jaar kan verwachten qua onderhoud en reparaties. Ik verwacht 12.000 km per jaar te rijden.

Heeft iemand een S40 of V40 benzine uit 1999/2000/2001 met 160-200k op de teller? Wat zijn jullie kwijt per jaar aan onderhoud?

Volvo's lijken me oerdegelijke auto's. Aan de andere kant zijn onderdelen weer duur. Kan er weinig hoogte van krijgen, vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 22:14
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:42:
Mijn 2000 v70r doet dit:
[video]

Dat is toch niet normaal? Hij borrelt eerst in dat plastic reservoir, en dan in de radiator (denk ik, kan ik alleen horen, niet zien). En soms borrelt hij er een paar druppels bovenuit.

Waar druppelen die druppels precies uit? Weet je zeker dat de dop van het reservoir goed is en dat deze goed sealed? Op het moment dat je pakking er aan zou zijn lijkt het is het aannemelijk dat er koelvloeistof in je motor zit. Of dit zo is kun je zien aan de peilstok, als hier veel muk aan zit, dan
Luchtbellen in het systeem lijkt mij sterk, hier zou je alleen last van kunnen hebben als je onlangs de vloeistof hebt verwisseld. De luchtholtes die je dan hebt worden na wat rijden gevuld en zodoende daalt het vloeistof niveau in je reservoir.

Ik hoop voor je dat het inderdaad geen uitlaatgassen zijn, dat zou een vervelend geintje worden!

Edit: na je video nogmaals goed te hebben bekeken is je dop helemaal goed. Die druk die ontstaat in het reservoir is behoorlijk, als je dop of seal niet goed zo zijn was die al lang gescheurd.

[ Voor 8% gewijzigd door Jappo112 op 16-08-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:47:
Heeft iemand een S40 of V40 benzine uit 1999/2000/2001 met 160-200k op de teller? Wat zijn jullie kwijt per jaar aan onderhoud?

Volvo's lijken me oerdegelijke auto's. Aan de andere kant zijn onderdelen weer duur. Kan er weinig hoogte van krijgen, vandaar.
Ik had een s40 uit 97, gekocht met 60k, zit nu op 140k. Mijn vriendin rijdt er nu in. Qua kosten valt het erg mee. Eigenlijk alleen regulier onderhoud, onlangs alleen nog alle remblokjes. Heb er eigenlijk nooit onvoorziene kosten aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:19

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik ben van plan mijn eerste auto te kopen en heb mijn oog laten vallen op een oude Volvo S40 of V40. Benzine, bouwjaar minimaal 2000 en maximaal 160k op de teller. Ik ben erg benieuwd naar de onderhoudskosten van zo'n auto. Dit verschilt natuurlijk sterk, maar toch zou ik graag willen weten wat ik de komende vier jaar kan verwachten qua onderhoud en reparaties. Ik verwacht 12.000 km per jaar te rijden.

Wij hebben een v40 1.8 europa Automaat.
Onderhoudskosten valt mee, we hebben eigenlijk alleen regulier onderhoud. Let op dat de distributieriem al vervangen is!

Wij zijn aan het rondkijken voor iets leukers dan de v40. Hoewel het primair de auto van mijn vrouw is rij ik prive alleen in die auto en niet in mijn zakelijke Skoda Fabia. Ik vind het vermogen van de 1.8 benzine toch wat te laag. We zijn aan het rondkijken naar een leuke v70/xc70 met wat lekkere PKtjes :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Volgens mij is een v40/s40 niet echt een uitblinker qua betrouwbaarheid. Geen slechte auto maar geen echte oerdegelijke zweedse volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dark Angel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:31:
Klein crosspost

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Erg mooie auto maar die carbra kan inderdaad echt niet.
Als je met een supermodel date dan trek je haar toch ook geen vuilniszak over haar kop voor de sex :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn broer heeft een 2.0i uit 1999 met LPG. Hij rijd er nu een jaar of 5 mee en het ding heeft 220.000km gelopen. Tot nu toe alleen nog maar regulier onderhoud gedaan, geen enkel probleem nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt allemaal geruststellend :) Ik sprak de Volvo dealer laatst en die zei dat qua degelijkheid geen verschil is tussen de S40/V40 en S60 of V70; het verschil zit hem in de features volgens hem.

ANWB zegt het volgende over een S40 1.8 benzine (bouwjaar 2000) rekening houdende met 15.000 km per jaar:

Onderhoud carrosserie: € 21,25 per maand
Technisch onderhoud: € 60,00 per maand
Banden: € 17,50 per maand

Totaal € 1185 per jaar. Is dit herkenbaar voor jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:59:
Dit klinkt allemaal geruststellend :) Ik sprak de Volvo dealer laatst en die zei dat qua degelijkheid geen verschil is tussen de S40/V40 en S60 of V70; het verschil zit hem in de features volgens hem.

ANWB zegt het volgende over een S40 1.8 benzine (bouwjaar 2000) rekening houdende met 15.000 km per jaar:

Tja, veilige aanname. Maar ik gaf minder uit. Reed 15k per jaar, afgelopen keer remblokjes en APK. Daarvoor niks, een keer grote beurt op airco. Met 1200 euro per jaar ga je wel geld overhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:42:
Mijn 2000 v70r doet dit:
[video]

Je hebt ergens een luchtlekje. Dan loopt 'ie water mee te verwarmen en gaat 't een beetje koken zeg maar. :P Bij Amazons en 140's is dit 9 vd 10x de dop van het reservoirtje wat niet goed sluit (V70's hebben hele andere doppen, dus dat maakt 't wat lastiger), maar het kan ook een slangetje zijn dat niet helemaal goed aangesloten is. In ieder geval wel iets wat je moet fixen, maar niet iets wat moeilijk is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dank voor al jullie suggesties. Morgen kijkt de volvo man er naar.

Volgens hem zou het kunnen zijn dat de auto oververhit raakt (wel een kapotte thermostaat dan, want de naald komt netjes omhoog naar het midden) omdat de fan niet start. (Het is hier vaak 40 graden of warmer.)

Maar ik houd jullie op de hoogte. De diagnose van een cooling system is 59 dollar. Hopelijk is de reparatie goedkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

En een stuk in formaat, ik vind de S60 al van binnen niet super ruim voor zijn voormaat, maar de S40 zou mij echt te klein zijn. Tja al die staalbalken etc zullen wel veel ruimte innemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1

Ik heb voor de aardigheid even een screenshot gemaakt van de Consumer Reports statistieken over deze Volvo modellen. Rood is goed, zwart is slecht. Lees het dus een beetje als "troublespots".

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0278/Picture_3.png
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0660/Picture_4.png
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0953/Picture_5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cornelixnootje1 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:44:
[...]

Ik heb voor de aardigheid even een screenshot gemaakt van de Consumer Reports statistieken over deze Volvo modellen. Rood is goed, zwart is slecht. Lees het dus een beetje als "troublespots".

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dank je, erg handig!

Mooi dat mijn 2002 S60 er beter uitkomt dan de jaren er direct voor en na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:30
Iemand enig idee wat parking assist op een C70 precies inhoud ? Heb vanmiddag mijn VW ingeruild voor een 4 jaar oudere C70 T5 Prestige uit 2000.
Nu, thuis eens de optielijst nalopend, zie ik er ook 'Park Assist voor en achter' bij staan. was me terplekke niet van bewust, en heb het dus ook niet gemist ; bij het inparkeren heb ik iig niets gehoord of gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

cornelixnootje1 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:44:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu pak je wel een nieuw model S40, terwijl Negerzoen in de markt is voor het oude type. :P De nieuwe S40/V50 staan er bekend om dat deze in België slechter in elkaar zijn gedraaid dan hoe de oude S40/V40's in elkaar geflansd werden in Nederland. Zal vooral te maken hebben met de mindere materiaalkeuze die Volvo van Ford gedwongen opgelegd heeft gekregen. :+ Verkeerde zuinigheid enzo. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MEN-O schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:00:
Iemand enig idee wat parking assist op een C70 precies inhoud ? Heb vanmiddag mijn VW ingeruild voor een 4 jaar oudere C70 T5 Prestige uit 2000.
Nu, thuis eens de optielijst nalopend, zie ik er ook 'Park Assist voor en achter' bij staan. was me terplekke niet van bewust, en heb het dus ook niet gemist ; bij het inparkeren heb ik iig niets gehoord of gezien.
dat moeten parkeersensoren zijn, parkeer maar eens vlak bij iets (zachts) en je weet het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:30
Ow, ik kan em pas volgende week ophalen, maar dat het sensoren moeten zijn snap ik, maar waar zitten de indicatoren dan ? ik verwachtte ledjes of piepjes, oid, heb ook geen dingetjes op de bumper zien zitten trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:51

Klippy

Still Game

Hmm, voorkant heb ik nog niet gezien op een C70 eigenlijk.

Maar ik zie de achterzijde zo snel ook niet staan op de optielijst...
Aan de achterzijde vallen ze in elk geval wel op, zijn in moderne auto's wat minder zichtbaar, maar zo ziet het er bij uit:

http://members.home.nl/s.klippert/C70/21juni08/IMG_3995.JPG

Die vier rondjes met vierkantjes dus.

Zijn alleen piepjes en met e radio flink hard hoor je ze amper :P
Maar ik heb ze (zeker in het begin) wel nodig gehad O-)

Verder heb ik ook weer eens wat, de laatste maanden niet echt super veel geluk geloof ik. Wel weinig grote bedragen, maar veel kleine dingetjes is ook niet leuk :P

Aan de passagiers kant voor, bij het voorwiel, lekt ergens wat, als ik ga liggen kan ik wat vocht ontdekken op de schermen bij het wiel, druipt ergens wat langs maar ik weet niet precies wat.
Soms 2 druppels, soms als ik terug kom een redelijke vlek in de stoep.
Ben er nog niet achter wat het is, volgens mij geen olie. Viel dit weekend pas op, zondag lag er na 2 dagen best een vochtige plek.
Kan ook een beest geweest zijn, want hier hebben marters elke zomer wel wat auto's te pakken.
Vorige week de buurman nog en mijn garage heeft vorig jaar verbaasd gestaan over een tot het metaal afgesleten remleiding, terwijl het onderhoud altijd netjes op tijd gebeurd.

Dus morgen nog maar eens langs de dealer.. Hopen dat het weer meevalt..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MEN-O schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:13:
Ow, ik kan em pas volgende week ophalen, maar dat het sensoren moeten zijn snap ik, maar waar zitten de indicatoren dan ? ik verwachtte ledjes of piepjes, oid, heb ook geen dingetjes op de bumper zien zitten trouwens...
bij mij piept hij als je hem in zijn achteruit zet 1x en als je ergens in de buurt komt telkens sneller..
Ik heb wel zichtbare sensoren in de bumper (wel meegespoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Klippy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:00:

Verder heb ik ook weer eens wat, de laatste maanden niet echt super veel geluk geloof ik. Wel weinig grote bedragen, maar veel kleine dingetjes is ook niet leuk :P

Aan de passagiers kant voor, bij het voorwiel, lekt ergens wat, als ik ga liggen kan ik wat vocht ontdekken op de schermen bij het wiel, druipt ergens wat langs maar ik weet niet precies wat.
Soms 2 druppels, soms als ik terug kom een redelijke vlek in de stoep.
Ben er nog niet achter wat het is, volgens mij geen olie. Viel dit weekend pas op, zondag lag er na 2 dagen best een vochtige plek.
Kan ook een beest geweest zijn, want hier hebben marters elke zomer wel wat auto's te pakken.
Vorige week de buurman nog en mijn garage heeft vorig jaar verbaasd gestaan over een tot het metaal afgesleten remleiding, terwijl het onderhoud altijd netjes op tijd gebeurd.

Dus morgen nog maar eens langs de dealer.. Hopen dat het weer meevalt..
is het niet gewoon condensatie vocht van de airco?

Pagina: 1 ... 20 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.