Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.977 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
Wie werkte er hier ook al weer bij Scandcar, of heeft goeie contacten met Scandcar?

Volgens mij klopt er ergens iets niet helemaal wil ik 4 luchtfilter pakkingen bestellen (1tje mis ik er en 1 is er kapot, dus maar gelijk 4 nieuwe) weegt het pakket 1,6 kilo :')

Een setje pakkingen word incl verzenden dus gewoon 3x zo duur :o

Ben benieuwd hoe ik ze opgestuurd krijg...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MewBie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:06:
Wie werkte er hier ook al weer bij Scandcar, of heeft goeie contacten met Scandcar?

Volgens mij klopt er ergens iets niet helemaal wil ik 4 luchtfilter pakkingen bestellen (1tje mis ik er en 1 is er kapot, dus maar gelijk 4 nieuwe) weegt het pakket 1,6 kilo :')

een luchtfilter is best groot/zwaar dus zo heel gek vind ik het niet...

Heb je wel de goede onderdelen besteld?

ik heb trouwens in de UK een ebay verkoper gevonden die alle volvo onderdelen goedkoper kan leveren dan volvo dealers :) ik vermoed dat hij in de volvo supplychain zit en dingen tegen kostprijs + een beetje kan verkopen... of het legaal is laat ik maar in het midden ;) ik ga uit van wel..

http://myworld.ebay.co.uk/cheapvolvos/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
ToolkiT schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:18:
[...]

een luchtfilter is best groot/zwaar dus zo heel gek vind ik het niet...

Heb je wel de goede onderdelen besteld?
Als dit geen pakkingen zijn weet ik het ook niet meer :P
"4 x Gasket carburettor-aircleaner Stromberg For Volvo - 1357374 (1357374) = 6,80EUR"

Net ook ff een tijdje laten testdraaien, zo te zien lekt er nergens meer benzine :)
Enige wat ik heb gedaan is de vlotterkamer demonteren, ff voelen of alles "los" zat en alles weer in elkaar geschroefd.

[ Voor 21% gewijzigd door MewBie op 15-07-2009 16:29 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MewBie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:25:
[...]

Als dit geen pakkingen zijn weet ik het ook niet meer :P
"4 x Gasket carburettor-aircleaner Stromberg For Volvo - 1357374 (1357374) = 6,80EUR"

Net ook ff een tijdje laten testdraaien, zo te zien lekt er nergens meer benzine :)
Enige wat ik heb gedaan is de vlotterkamer demonteren, ff voelen of alles "los" zat en alles weer in elkaar geschroefd.
wil je pakkingen of luchtfilters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Pakkingen. :P
Zo onduidelijk ben ik toch ook weer niet?

Ik heb gewoon 4 van deze besteld.

[ Voor 52% gewijzigd door MewBie op 15-07-2009 16:52 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MewBie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:50:
Pakkingen. :P
Zo onduidelijk ben ik toch ook weer niet?

Ik heb gewoon 4 van deze besteld.
ah ok, ik las het verkeerd..

ik las:
wil ik 4 luchtfilter bestellen
ipv
wil ik 4 luchtfilter pakkingen bestellen

dus ja je hebt gelijk, 1,6 kilo voor 4 plakjes 'karton' is wel wat zwaar ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

btw:
Hey ToolKitt. I Have just had to join this forum from another volvo forum as I was told u were looking for a tow Bar... I have just brought a new S60 T5 and it came with the factory standard volvo Tow bar specifically for the S60. I just had it removed the day before yesterday. the ball is clean and had NEVER been used since new. Im selling it for £60. that inclused the tow bar. the full bolt on under chasis bracket it connects to and the full S60 wiring lume that comes with it. the lume plugs straight into a grey din socket behind your rear left lights. anyhow if your interested drop me a PM. Im at Junction 24 of the M25.. about half hour form you...
Goede deal toch?
Enige 'probleem' is dat de reden dat ik een trekhaak wou hebben nu weg is...maar denk er wel aan om het alsnog te doen.
Iemand ervaring met een trekhaak onder een S60 zetten? volgens mij is het gewoon een gevalletje vastschroeven en stekker erin voor electra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Bij een 1-serie en 2-serie is het iig wel zo :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MewBie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:06:

Zo, Ome BW live vanuit Zweden :P Ik werk dus bij Scandcar, gewoon bij de bestelling aangeven dat het in een envelopje mag (is dan stukken goedkoper met verzenden). Standaard geeft de webshop gewoon het pakket-tarief aan. :P

Je hoeft sowieso pas achteraf te betalen als je aangeeft dat je het per bank overschrijft. Wel zo makkelijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:06:
btw:

[...]

Goede deal toch?
Enige 'probleem' is dat de reden dat ik een trekhaak wou hebben nu weg is...maar denk er wel aan om het alsnog te doen.
Iemand ervaring met een trekhaak onder een S60 zetten? volgens mij is het gewoon een gevalletje vastschroeven en stekker erin voor electra..
Voor mijn V50 vroeg de Volvo dealer 350,- werkplaats kosten. Totaal andere auto, maar wellicht zit er toch een addertje onder het gras bij jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Heb al betaald.
Zo'n C304 is toch al niet goedkoop, dus die paar extra euro's voor een paar pakkingen kan er ook nog wel bij. :P

Hopelijk heb ik ze morgen binnen, kunnen de luchtfilters er weer op :)
Dan de remmen nog ontluchten en opzoek naar een garage die hem wil/kan apk keuren.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:21:
[...]

Voor mijn V50 vroeg de Volvo dealer 350,- werkplaats kosten. Totaal andere auto, maar wellicht zit er toch een addertje onder het gras bij jou :)
tussen wat de dealer vraagt en hoe veel moeite het in het echt is zit natuurlijk nog wel eens een gat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ga er maar vanuit dat er nog wel het eea aangepast moet worden in de software, en dat het dus zeker niet plug and play is.. Dit soort dingen komt nogal nauw, vroeger @ work (diverse dealerbedrijven) heel veel gezeik gehad met trekhaken en kortsluiting enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In onze 740 ligt een 2.3i met 130pk, de B230FB. 3 jaar geleden is de ditributieriem vervangen. Sindsdien heeft hij maar 10.000 gelopen. Inmiddels word hij meer gebruikt, maar meer dan een 8000km per jaar zal het niet zijn. Verder verkeert het ding overigens in topstaat.

Wanneer moet de riem weer vervangen worden? Bij 3 jaar? Of is 5 de juiste termijn bij Volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:02:
Ga er maar vanuit dat er nog wel het eea aangepast moet worden in de software, en dat het dus zeker niet plug and play is.. Dit soort dingen komt nogal nauw, vroeger @ work (diverse dealerbedrijven) heel veel gezeik gehad met trekhaken en kortsluiting enzo..
ik lees er tegenstrijdige verhalen over :?
http://www.volvoforums.or...ight=s60+towbar+electrics

http://www.volvoforums.or...ight=s60+towbar+electrics
"There is no need for a dealer visit when installing the Volvo wiring kit to get it to work. The only advantage of getting this done is that it switches off the rear fog lamp when the caravan is connected to the car."

Blijkbaar gaat je achtermistlamp anders branden als je een aanhanger aansluit...wat op zich niet een mega probleem is..

Anyway, die kerel moet volgende week toch hier in de buurt zijn dus dan gaan we het proberen.. voor £60 kan ik geen buil vallen lijkt me.. als het niks is kan ik alsnog besluiten dat ik hem niet koop..

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 15-07-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PWM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:01:
In onze 740 ligt een 2.3i met 130pk, de B230FB. 3 jaar geleden is de ditributieriem vervangen. Sindsdien heeft hij maar 10.000 gelopen. Inmiddels word hij meer gebruikt, maar meer dan een 8000km per jaar zal het niet zijn. Verder verkeert het ding overigens in topstaat.

Wanneer moet de riem weer vervangen worden? Bij 3 jaar? Of is 5 de juiste termijn bij Volvo?
Da's bij die auto om de 80k of 5 jaar (net wat eerder komt). De meeste B230's zijn vrijlopers maar bij de injecties is dat lang niet altijd het geval. :P Gelukkig is het vervangen van de riem zo gepiept en bij de meeste garages net iets boven de 100 Euro. :)

Ome BW ziet hier veel leuke Volvo's in Zweden, en wellicht rij ik nog naar Göteborg voor het Volvo-museum. Iemand daar ooit geweest?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Nou de C70 T5 staat er.
Maar! Cruisecontrol werkt niet.

De verkoper (niet zelf getest) melde tijdens de testrit nog dat hij lekker op CC reed.
Nou was de verkoper echt niet iemand die hierover zou liegen, had hij echt geen baat bij en ik geloof ook echt dat hij er niet vanaf wist dat het "opeens" stuk is.

Maar dit zijn de symptonen;

Je schakelt het schuifje van OFF naar ON: Gebeurt niks
Je drukt op de - of + in de ON positie: Gebeurt niks
Je drukt op de SET knop voor 3/4 seconden: Gebeurt niks
Je drukt op SET + + knop : Gebeurt niks.

:( Krijg geen foutmeldingen op het dash als hij opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roberto schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:35:
Nou de C70 T5 staat er.

De verkoper (niet zelf getest) melde tijdens de testrit nog dat hij lekker op CC reed.
Nou was de verkoper echt niet iemand die hierover zou liegen, had hij echt geen baat bij en ik geloof ook echt dat hij er niet vanaf wist dat het "opeens" stuk is.

Maar dit zijn de symptonen;

Je schakelt het schuifje van OFF naar ON: Gebeurt niks
Je drukt op de - of + in de ON positie: Gebeurt niks
Je drukt op de SET knop voor 3/4 seconden: Gebeurt niks
Je drukt op SET + + knop : Gebeurt niks.

:( Krijg geen foutmeldingen op het dash als hij opstart.
zekeringen al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Roberto schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:35:
Nou de C70 T5 staat er.
Meeste cruisecontrols werken pas vanaf een bepaalde snelheid, 50km/u ofzo. Heb je het ding getest in de straat of op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ebia schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:43:
[...]

Meeste cruisecontrols werken pas vanaf een bepaalde snelheid, 50km/u ofzo. Heb je het ding getest in de straat of op de snelweg?
Snelweg. (en in dit geval vanaf 35kmp)
Zekering --> welk? trek morgen wel de box even open :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 15-07-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roberto schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:54:
[...]

Zekering --> welk? trek morgen wel de box even open :)
staat vast wel in de box (bij mijn S60 staat het bij de zekeringenbox bij de deur opening iig wel) of anders in je 'owners manual'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Er zitten ook sensoren op je koppeling en rempedaal, bij m'n 940 was even wat strakker afstellen voldoende voor een weer werkende CC 8)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zit een 4 traps automaat in de T5 :)
Zal morgen de Box even openmaken, zou wel fijn zijn als het een zekering is... scheelt een controlbox van 600!!! euro volgens de dealer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Bart-Willem schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:31:
[...]

Da's bij die auto om de 80k of 5 jaar (net wat eerder komt). De meeste B230's zijn vrijlopers maar bij de injecties is dat lang niet altijd het geval. :P Gelukkig is het vervangen van de riem zo gepiept en bij de meeste garages net iets boven de 100 Euro. :)

Ome BW ziet hier veel leuke Volvo's in Zweden, en wellicht rij ik nog naar Göteborg voor het Volvo-museum. Iemand daar ooit geweest?
Een hele tijd geleden al weer.
Was van plan er zelf langs te gaan op de heen/terug weg naar/van Noorwegen, maarja... vakantie ging niet door.
Als je gaat vergeet dan niet naar de Parijs-Dakar C303 te kijken :9~

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Roberto schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:48:
Zit een 4 traps automaat in de T5 :)
Zal morgen de Box even openmaken, zou wel fijn zijn als het een zekering is... scheelt een controlbox van 600!!! euro volgens de dealer :O
Mag aannemen dat die 600,- dan niet voor jou is, of op z'n minst via een coulance regeling. Zou van de zotte zijn als je die helemaal zelf dan op mag hoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

osc4r schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 01:00:
[...]

Mag aannemen dat die 600,- dan niet voor jou is, of op z'n minst via een coulance regeling. Zou van de zotte zijn als je die helemaal zelf dan op mag hoesten.
Als hij hem Prive gekocht heeft zal dat nog wel eens lastig kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:59:
[...]

Een hele tijd geleden al weer.
Was van plan er zelf langs te gaan op de heen/terug weg naar/van Noorwegen, maarja... vakantie ging niet door.
Als je gaat vergeet dan niet naar de Parijs-Dakar C303 te kijken :9~
Bij de berlin breslau rally dit jaar deed ook een TGB13 mee, met een stel nederlanders. met als moter een B30F (160pk schijnt)
Afbeeldingslocatie: http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/92/l_399b9da7468c484daeaa5e0aa3baaf4c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hedima.com/images/DresdenBreslau%202009/Uitslag%20NL%20deelnemers/132.JPG
Afbeeldingslocatie: http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/91/l_ae2fe0bb00e141ac8a751d12b4eea80e.jpg
wat een bak 8)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wel verd*mme!

Een of andere grapjurk vond m'n S60 kennelijk mooier met striping en heeft vannacht zn sleutel langs de zijkant gehaald. Gevolg: kras van 80cm over beide deuren!

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 02-10 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Timmert schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:16:
Wel verd*mme!

Een of andere grapjurk vond m'n S60 kennelijk mooier met striping en heeft vannacht zn sleutel langs de zijkant gehaald. Gevolg: kras van 80cm over beide deuren!

:(

pics?

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 16-07-2009 13:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:16:
Wel verd*mme!

zo sneu vind ik dat... laffe kaffers..

om dat maar even te compenseren ook wat positief S60 D5 nieuws: de mijne is zonder problemen door de APK/MOT :)

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 16-07-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De lol met de V50 2.0D is weer over. Sinds vandaag is het weer hoesten en proesten, horten en stoten, zoals hij eigenlijk al 2 1/2 jaar is. De vreugde is van korte duur geweest :(

Het spijt me nu al voor de arme ziel die het hok gaat kopen over 2 maanden van de lease maatschappij.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 16-07-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd waarom jullie Volvo rijden. Ik vindt Volvo's persoonlijk best mooie auto's, de motoren zijn stil en soepel, sjieke interieurs, mooie lijnen, statige uitstraling, enz. Mooi! Maar anderzijds zijn het prijzige automobielen, vertonen ze de laatste jaren steeds vaker (elektronische) problemen en de voorsprong op het gebied van veiligheid zijn ze toch een beetje kwijtgeraakt het afgelopen decennium. Voor de leaserijder begrijp ik wel het overigens wel (uitstraling boven kostenplaatje), maar voor de gewone consument; wat zijn nu eigenlijk nog de unique selling points van een Volvo? Puur uit interesse in het merk, ben geen troll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
ebia schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:33:
wat zijn nu eigenlijk nog de unique selling points van een Volvo? Puur uit interesse in het merk, ben geen troll!
In mijn geval, de portaalassen 8)

Verder denk ik dat bij de oudere modellen vooral de levensduur hoog in het rijtje staat.
Bij welke andere merken vind je vele benzine motoren die 350.000km gedraait hebben en nog wel een tijdje mee kunnen?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:45:
[...]

Bij welke andere merken vind je vele benzine motoren die 350.000km gedraait hebben en nog wel een tijdje mee kunnen?
Saab natuurlijk ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
MewBie schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:45:
[...]

In mijn geval, de portaalassen 8)

Verder denk ik dat bij de oudere modellen vooral de levensduur hoog in het rijtje staat.
Hehe, ok, vrachtwagens en ander bruut tuig niet meegerekend :)

Levensduur, hmm... Ik denk dat er genoeg benzine motoren bestaan die wellicht even lang meegaan (Mercedes, Subaru, Toyota, Nissan), maar dat je juist die auto's met hoge kilometerstand hier wellicht minder te koop ziet omdat deze allemaal al ergens in Afrika rondrijden.

Neemt niet weg natuurlijk dat als je een youngtimertje zoekt (op gas) dat het inderdaad aantrekkelijk kan zijn een Volvo te kopen.

Maar ik bedoelde dus eigenlijk meer de modernere Volvo's. De tijd moet nog leren of ook die motoren zo'n lang leven beschoren zijn als hetgeen wat ze maakten in de good-ol-days. Zeker nu je auto zo ernstig afhankelijk is van een berg aan elektronica om überhaupt nog te kunnen starten is de kans op een 'vervroegde slopert' natuurlijk groter dan dat deze nog jarenlang rijdend wordt gehouden door de liefhebber.

Laatst nog een grote billboard langs de weg "Volvo, investeer in veiligheid". Is dat niet een beetje passé? (Naast dat een auto kopen sowieso geen goede investering is), die veiligheid is tegenwoordig behoorlijk op één lijn met een hoop andere auto's toch? Vergelijk een C30 met bijvoorbeeld een Auris, dan zijn de ncap scores nagenoeg identiek te noemen, met als uitzondering dat de Auris vele malen meer 'voetgangerproof' is. Wat vinden jullie, wordt het niet eens tijd dat Volvo die veilige veren uit haar veilige achterwerk trekt omdat ze 'ooit' in een ver vaag verleden de driepuntsgordel hebben uitgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 15:32
Tja, als het verkoopt. Het is een imago wat al heel lang aan ze vastkleeft, en blijkbaar willen ze er niet vanaf. Als je gaat praten over de waarheid van de claims in de advertenties dan kun je tegen 99% van alle automerken precies hetzelfde zeggen. Kijk in een willekeurige autofolder en leer dat zelfs het meest burgerlijke ecohok "een krachtige motor die zorgt voor een merkbaar sportief rijgedrag" heeft, en dat de "lijnen zorgen voor een aggressieve look".

Vergeleken met die standaardonzin vind ik de veiligheidsclaim van volvo nog wel meevallen. Het is niet dat het een doodskist met wielen is, alleen omdat andere merken hetzelfde niveau halen.

Verder zou de enige reden zijn dat ik een volvo zou willen: de heerlijke stoelen. Ik heb erg lange benen, en de volvo stoelen hebben een kantelbaar zitvlak. Op die manier ondersteunt de stoel je hele bovenbeen, en niet alleen je reet. Zit stukken lekkerder. Daarnaast zie ik niet veel punten van een volvo uitsteken boven de concurrentie. (de 1.6 in de S40 is merkbaar verouderd, want hij is wel heel erg traag. Net iets té underpowered. Wil niet weten hoe de 1.4 het doet. Kan niet veel verschillen. Ter vergelijking: de 1.4 TSI van VAG is geweldig, maar dan ook heel veel nieuwer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor de leaserijder begrijp ik wel het overigens wel (uitstraling boven kostenplaatje), maar voor de gewone consument; wat zijn nu eigenlijk nog de unique selling points van een Volvo?
Voor de leaerijder is Volvo juist een prima merk, omdat het overal tussen in zit :) Ben je de Focus/Mondeo, Astra/Vectra, 307/407, C4/C5 ontgroeit, maar heb je nog geen budget voor de A4/A6, 3-serie/5-serie, C of E, dan kan je kijken bij de V50/V70 en alles wat er omheen zit.

Mijn V50 2.0D kostte nieuw 42.500,-. Dat is veel duurder dan een vergelijkbaar model van Ford of Reanult, maar ook een stuk goedkoper dan als ik bij Audi of BMW was gaan shoppen.

Wat ik helaas wel moet meegeven, is dat de V50 mij geen "Volvo gevoel" gaf van vroeger. Daarom staat er een 740 naast (en heb ik nu een nieuwe Audi besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Ik ben eigenlijk zeer benieuwd waarom jullie Volvo rijden. Ik vindt Volvo's persoonlijk best mooie auto's, de motoren zijn stil en soepel, sjieke interieurs, mooie lijnen, statige uitstraling, enz. Mooi! Maar anderzijds zijn het prijzige automobielen, vertonen ze de laatste jaren steeds vaker (elektronische) problemen en de voorsprong op het gebied van veiligheid zijn ze toch een beetje kwijtgeraakt het afgelopen decennium. Voor de leaserijder begrijp ik wel het overigens wel (uitstraling boven kostenplaatje), maar voor de gewone consument; wat zijn nu eigenlijk nog de unique selling points van een Volvo? Puur uit interesse in het merk, ben geen troll!
Voor mij nu de soepele turbo 5 cylinder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
ebia schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 02:20:
[...]

Laatst nog een grote billboard langs de weg "Volvo, investeer in veiligheid". Is dat niet een beetje passé? (Naast dat een auto kopen sowieso geen goede investering is), die veiligheid is tegenwoordig behoorlijk op één lijn met een hoop andere auto's toch? Vergelijk een C30 met bijvoorbeeld een Auris, dan zijn de ncap scores nagenoeg identiek te noemen, met als uitzondering dat de Auris vele malen meer 'voetgangerproof' is. Wat vinden jullie, wordt het niet eens tijd dat Volvo die veilige veren uit haar veilige achterwerk trekt omdat ze 'ooit' in een ver vaag verleden de driepuntsgordel hebben uitgevonden?
Ergens heb je misschien wel gelijk, ik ken de moderne volvo's niet (de volvo's met een S V X) heb ik nooit in (mee)gereden.
Maar (passieve) veiligheid en Ncap scores zijn in mijn ogen niet helemaal het zelfde. Zo schijnt met name renault zijn autos helemaal te bouwen zodat zij hoge ncap scores halen. Maar in praktijk (auto achterin of vanaf de ander zijkant of koprol) komt denk ik een volvo er opeens een stuk beter uit.
Volvo heeft ook een research team dat de praktijksituaties inspecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat is het natuurlijk wel een beetje. Bij Volvo zijn ze ook heel erg bezig geweest met de passieve veiligheid, waardoor de XC60 vanzelf stopt (op een andere manier dan de Duitse collega's het hebben opgelost), en de bijvoorbeeld kwamen met Blis.

EuroNCAP is op zich leuk, maar of een auto een remweg heeft van 80 meter of 40 meter word niet meegenomen.

Ik heb echter niet het idee dat andere merken inderdaad erg ver achter lopen. De vraag is hoeveel veiliger het natuurlijk nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Het gevoel van veiligheid wat ik heb in een Volvo (V50/C30/XC90) heb ik nog nooit in een andere auto ervaren. Ik ben van mijn prive V50 naar een Skoda Octavia gegaan. Ik voel mij gewoon onveilig als het aankomt op aanrijdingen vanaf de zijkant bijvoorbeeld.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DopdeDouwer schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:12:
[...]

Ergens heb je misschien wel gelijk, ik ken de moderne volvo's niet (de volvo's met een S V X) heb ik nooit in (mee)gereden.
Maar (passieve) veiligheid en Ncap scores zijn in mijn ogen niet helemaal het zelfde. Zo schijnt met name renault zijn autos helemaal te bouwen zodat zij hoge ncap scores halen. Maar in praktijk (auto achterin of vanaf de ander zijkant of koprol) komt denk ik een volvo er opeens een stuk beter uit.
Volvo heeft ook een research team dat de praktijksituaties inspecteerd.
idd NCAP zegt lang niet alles... Volvo heeft veiligheid in DNA en in de praktijk zal je dat merken, in NCAP komt dat er niet altijd duidelijk uit..

En andere redenen zijn:
- de D5 motor, heerlijk soepel en krachtig.
- mooi design
- goed imago (misschien wat saai/ouwe lul, maar dat beter dan sjonnie bak)
- comfortabel
- prijs viel hier wel mee, in NL is dat helaas anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
PWM schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:55:
[...]

Voor de leaerijder is Volvo juist een prima merk, omdat het overal tussen in zit :) Ben je de Focus/Mondeo, Astra/Vectra, 307/407, C4/C5 ontgroeit, maar heb je nog geen budget voor de A4/A6, 3-serie/5-serie, C of E, dan kan je kijken bij de V50/V70 en alles wat er omheen zit.
Die A4 en bmw 3 series zijn 8k goedkoper dan een V70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De nieuwe V70 ja, maar de oude (zeker de goodbye uitvoeringen) bood gewoon erg veel waar voor je geld.

Zelfde verhaal met mijn S60. Voor 39k had ik een 5 pitter diesel, meedraaiende xenon lampen, navi af fabriek, goeie audio, leer, stoelverwarming, 17", PDC en nog een berg goodies. Dat kwam bij BMW echt niet goed, en zelfs een Seat Exeo zou duurder uitvallen. En dan heb je nog geen 5 cilinder.

En dan die stoelen! _/-\o_ _/-\o_
Dat doet echt niemand Volvo na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:40:
[...]

Die A4 en bmw 3 series zijn 8k goedkoper dan een V70.
Klopt ja, maar de V70 is ook meer een auto van formaat 5-serie, A6 en E-klasse, en dan is de V70 weer een bak goedkoper (in vergelijkbare uitvoering). Ik had de 3-serie eerder tegen de V50 gezet :)
Timmert schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:45:
En dan die stoelen! _/-\o_ _/-\o_
Dat doet echt niemand Volvo na.
Tsja, die ga ik wel missen. Mijn stoelen in de V50 zijn beter dan alles waar ik ooit op heb gezeten. Ik ga in de Audi op dat vlak dan ook flink inleveren. Ik heb overigens ook in de A6 in de beste zetels gezeten die het merk te bieden heeft, maar ook die waren niet op V50 niveau.

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 17-07-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1

In het echt was t een stuk spectaculairder! Echt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:57:
[video]

In het echt was t een stuk spectaculairder! Echt! :+
ik hoop het voor je, ander maak je het imago van volvo driver wel weer waar ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
ToolkiT schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:30:
[...]

ik hoop het voor je, ander maak je het imago van volvo driver wel weer waar ;) :p
Haha, tja, hij is dan wel AWD, maar heeft weinig clearance. En er zaten nogal wat gaten in en stenen op de weg. En hij moet wel mooi blijven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:33:
[...]

Haha, tja, hij is dan wel AWD, maar heeft weinig clearance. En er zaten nogal wat gaten in en stenen op de weg. En hij moet wel mooi blijven. :+
Ik herken het, gisteren met exact dezelfde omstandigheden hier in Zweden gereden: bochtige grindwegen met veel stenen. Helaas heb ik op een stukje dat ik wel meer gas gaf een mistlamp van m'n V70 kapot gereden. :'(

@ Cruisecontrol-verhaal: een vaak voorkomend kwaaltje is kabelbreuk in de bekabeling van het hendel-gedeelte. Dat was bij mij ook al het geval. :P Zo'n unit gaat niet echt snel stuk. :)

@ Timmert: balen zeg! Hopelijk pakken ze de daders en stenigen ze die!

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Iemand nog interesse in een Daf 66? Is een faillissementsveiling, dus lekker goedkoop.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 140% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Stampertje schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:25:
Het gevoel van veiligheid wat ik heb in een Volvo (V50/C30/XC90) heb ik nog nooit in een andere auto ervaren. Ik ben van mijn prive V50 naar een Skoda Octavia gegaan. Ik voel mij gewoon onveilig als het aankomt op aanrijdingen vanaf de zijkant bijvoorbeeld.
Maar wat is brengt een 'gevoel van veiligheid' te weeg? Alleen de fabrikant waar je dan maar het vertrouwen in hebt dat ze een degelijke auto hebben neergezet? Of is het puur de marketing van zo'n verhicel? Want zo'n XC90 (en elke andere SUV wat dat betreft) zijn veel gevoeliger voor het omkantelen tijdens een aanrijding of uitwijkmanoeuvre ivm het hoge zwaartepunt.
DopdeDouwer schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:12:
[...]

Renault mag misschien wel zoiets doen, ik denk dat elke moderne auto gewoon niet meer te vergelijken is met een bijvoorbeeld 10 jaar oud (Volvo) exemplaar. De meest 'veilige' auto van toen versus de meest 'simpele' auto van nu: http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I (in een type aanrijding die vrij vaak voorkomt: head-on crash in de stad of b-weg)

Daarnaast zijn er ook belachelijke 'testen' waarvan ik denk dat ze compleet onnodig zijn. Dit is geen crashtest maar een -al dan niet- gelukte zelfmoordpoging: http://www.youtube.com/watch?v=aN4o8TERuoY Leuk dat ze testen en willen weten wat er zal gebeuren, maar in de praktijk totaal nutteloos lijkt me (aangezien het én niet echt realistisch is dat dit je overkomt én omdat het alsnog beschermen van een inzittende in een soortgelijke crash teveel concessies met zich teweeg zou brengen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

meh, heb alweer een melding in mijn boordcomputer dat t parkeerlicht kapot is (althans "defaut ampoule feux position") klinkt als kapot parkeerlicht bij mij :+
Apart, want had 6 maanden geleden exact hetzelfde...ah well, ff nieuw lampje scoren dan maar :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:01:
meh, heb alweer een melding in mijn boordcomputer dat t parkeerlicht kapot is (althans "defaut ampoule feux position") klinkt als kapot parkeerlicht bij mij :+
Apart, want had 6 maanden geleden exact hetzelfde...ah well, ff nieuw lampje scoren dan maar :)
Dat is wat mij betreft 1 van de beste punten van mijn Volvo :) Ik heb hiervoor wat VAG auto's gereden, en daar kon ik elke 10k wat lampjes vervangen. Mijn Volvo heeft nu 100k dezelfde lampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Enig idee hoeveel op hoeveel een 440/460 rijdt? 1:13? Volg nu namelijk rijlessen, ben op de helft en mijn zus heeft net haar rijbewijs en heeft een oude fiesta gekocht. Nu lees ik op diverse fora vaak dat aangeraden wordt in een toyota starlet, citroën bx, peugeot 205 e.d. te beginnen. Goedkoop in aanschaf, zuinig e.d. Heb even kort een ritje gekregen in mijn zus haar auto en ik moet er niet aan denken hoe dat zit zodra ze 120km/u op de snelweg rijdt.

Een 440/460 zie je op menig marktplaats look-a-like voor auto's voorbij komen voor 350/500/750 euro. Ze zijn groter als een fiesta/starlet/bx/205 en qua wegenbelasting niet bepaald duur vind ik. 99 euro per kwartaal. Keek al naar een auto verzekering, komt op 67 euro uit voor WA. Maakt dat ik per maand al op 100 euro zit (67 + 99/3). Mocht ik over een half jaar afrijden en meteen slagen ga ik wel meteen kijken voor een auto. Niet om veelvuldig te gebruiken, maar met regelmaat. Pak een volle tank per twee week à 50 euro (zal wel iets duurder uit vallen) en tel er dan 100 euro dus boven op. Kan ik voor 200 euro p/m auto rijden.

Met zo'n 440/460 heb je tenminste voor elke passagier een eigen deur. En ookal zijn ze qua veiligheid al ver in gehaald door de techniek. Toch voel ik me veiliger, meer op mijn gemak als ik zo'n eentje bestuur dan een willekeurig koekblik (ala 205/bx/starlet/fiesta). Mag dan wel onterecht zijn, dat maakt me niet uit. Dus wat zeggen jullie, is een 440/460 goed om mee te starten als beginner? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:33

kraats

Ik rol

Ik ben zelf ook in een 440 begonnen (gekregen, dus helemaal goedkoop :) ), maar qua brandstofkosten zit je toch al wel wat hoger. Volgens mij weegt 'ie zo'n 1400 kilo, wat al meer is dan een fiesta, ofzo. Ik reed zelf rond de 1 op 9, volgens mij. Ik ging er in ieder geval qua brandstofverbruik niet op achteruit toen ik overstapte naar een 940. Nu wel een beetje sinds ik een 960 3.0 rij.. maar dat kan ook aan de rechtervoet van mij (en mijn vrouw) liggen :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 22:55
Een 440/460 zit eerder rond de 1000kg ;) Ik ben ook begonnen met een 440, 1.6 om precies te zijn. Daarmee reed ik 1:15 zonder problemen. De grotere motoren lusten wat meer. Met de 2.0 AUT uit de 480 reed ik met gemak 1:10, en dat was dan wel met relatief stadsverkeer. Een 2.0 handgeschakeld moet 1:11-1:12 mee te doen zijn. Met de 1.8 kan je 1:14 rijden.

Ik vond het altijd een prettige auto. Veel comfort voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 440 zit afhankelijk van de versie tussen de 980 en 1060 kilo meen ik. En over dat brandstofverbruik, ik heb een 480 1.7 turbo en kan er makkelijk 1:16 a 1:17 mee halen. Zelfde blok als een 440. Tenzij je de 1.8 of 2.0 hebt natuurlijk.
Vorige maand naar Duitsland geweest en ongeveer 1500 kilometer gereden. Was slechts 90 euro aan brandstof kwijt. En dat terwijl de benzineprijzen niet eens zo gek veel verschillen met Nederland. Zuinig rijden kan makkelijk in een 4 serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmz, mijn Frans is toch nog wat roestig...t is niet mijn parkeerlicht maar stadslicht :P

is t simpel om zelf ff zo'n lampje te vervangen aan de voorkant of wordt dat 2 uur schroeven?

[ Voor 35% gewijzigd door kamstra op 21-07-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Check het boekje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ga langs bij uw dealer :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

MewBie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:52:
[...]

Ga langs bij uw dealer :+
ja pcies, en dan kom je hier in .lu weer aan om een lampje te vervangen en dan rekenen ze weer 80 pleuro :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
verwijderd

[ Voor 83% gewijzigd door DopdeDouwer op 21-07-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:07:
hmz, mijn Frans is toch nog wat roestig...t is niet mijn parkeerlicht maar stadslicht :P

is t simpel om zelf ff zo'n lampje te vervangen aan de voorkant of wordt dat 2 uur schroeven?
Het is een Volvo geen Seat. Lijkt me makkelijk en vanzelfsprekend klusjeactie'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Dat is wat mij betreft 1 van de beste punten van mijn Volvo :) Ik heb hiervoor wat VAG auto's gereden, en daar kon ik elke 10k wat lampjes vervangen. Mijn Volvo heeft nu 100k dezelfde lampen :)
de mijne heeft anders ook al best vaak een kapot lampje.. maar ik weet niet of dat ze gewoon nu ongeveer allemaal versleten zijn omdat ze er al tijden in zitten...

@kam, wat voor model heb je ook alweer? in de S60/V70 is lampjes verwisselen erg simpel en zelf makkelijk te doen (mits je niet 2 linker handen hebt).

Vraagje: in mijn S60 zit een HU 803 radio met ingebouwde CD changer, is het mogelijk daar makkelijk een kabel aan te sluiten voor MP3 speler etc (dus gewoon 3.5mm plug geen complete ipod plug (heb namelijk een creative))
Ik heb wel wat systemen gezien die doen alsof ze een externe CD changer zijn, maar vraag me af of dat bij de mijne ook werkt omdat er all een changer in de HU zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:47:
[...]

Tsja, die ga ik wel missen. Mijn stoelen in de V50 zijn beter dan alles waar ik ooit op heb gezeten. Ik ga in de Audi op dat vlak dan ook flink inleveren. Ik heb overigens ook in de A6 in de beste zetels gezeten die het merk te bieden heeft, maar ook die waren niet op V50 niveau.
Ik hoor Volvo adepten dat wel vaker roepen. Het kan aan mij liggen maar ik heb dat met de XC90 waar ik heel wat lange ritten in heb gemaakt niet zo ervaren. Beste stoelen waar ik in heb gezeten zaten in een Passat met het uitgebreidste verstel-pakket, combinatie van super verstelbaar, zacht en toch stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:33

kraats

Ik rol

JJapie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:02:
Een 440/460 zit eerder rond de 1000kg ;)
hmm.. je zou best eens gelijk kunnen hebben, ja. Helaas is mijn 440 niet meer bekend bij de RDW :'( , dus ik kan het op hun site niet meer controleren. Is wel een heerlijke auto om in te beginnen, maar zo zuinig als jullie er mee rijden heeft die van mij nooit gehaald. Maar dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24

Youk

Volvo For Life

Ondertussen zitten er nieuwe bandjes vooraan op mijn 850. Ben uiteindelijk voor de Bridgestone Turanza ER300 gegaan. Heb er nu al enkele honderden kilometers mee afgelegd en de eerste indrukken zijn positief.

Nu viel er mij nog iets op, het kan ook niets zijn, maar voor de zekerheid vraag ik het hier toch maar even. Bij hogere snelheden (neem 140 km/u) zit er precies een kleine trilling in het gaspedaal. Voor de bandenwissel had ik daar toch wel wat trillingen in het stuur, maar dat lag eerder aan de versleten banden. Met de nieuwe bandjes voel ik niets meer in het stuur van trillingen. Maar dus wel nog heel zachtjes in het gaspedaal. Aangezien dit vooral te merken is op een iets slechter/ruwer wegdek heb ik het idee dat het met de vering te maken heeft. Kan dit? En kan ik hier nog iets aan doen, of is dit gedrag kompleet normaal?

Omdat de trilling in het gaspedaal te merken is zit ik ook te denken aan de motorsteun. Dat deze aan vervanging toe is. De wagen is 15 jaar, dus dat gaat al een tijdje mee. Ik was toch al aan het kijken naar een powerflex motorsteun en misschien zelfs een veerpootbrug voor een strakker bochten gedrag.

Ik ben Belg en woon ook daar, dus de kans dat ik slecht wegdek tegenkom is wel groot natuurlijk.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:41:
Ondertussen zitten er nieuwe bandjes vooraan op mijn 850. Ben uiteindelijk voor de Bridgestone Turanza ER300 gegaan. Heb er nu al enkele honderden kilometers mee afgelegd en de eerste indrukken zijn positief.

Nu viel er mij nog iets op, het kan ook niets zijn, maar voor de zekerheid vraag ik het hier toch maar even. Bij hogere snelheden (neem 140 km/u) zit er precies een kleine trilling in het gaspedaal. Voor de bandenwissel had ik daar toch wel wat trillingen in het stuur, maar dat lag eerder aan de versleten banden. Met de nieuwe bandjes voel ik niets meer in het stuur van trillingen. Maar dus wel nog heel zachtjes in het gaspedaal. Aangezien dit vooral te merken is op een iets slechter/ruwer wegdek heb ik het idee dat het met de vering te maken heeft. Kan dit? En kan ik hier nog iets aan doen, of is dit gedrag kompleet normaal?

Omdat de trilling in het gaspedaal te merken is zit ik ook te denken aan de motorsteun. Dat deze aan vervanging toe is. De wagen is 15 jaar, dus dat gaat al een tijdje mee. Ik was toch al aan het kijken naar een powerflex motorsteun en misschien zelfs een veerpootbrug voor een strakker bochten gedrag.

Ik ben Belg en woon ook daar, dus de kans dat ik slecht wegdek tegenkom is wel groot natuurlijk.
zijn je wielen goed uitgebalanceerd? een trilling bij een bepaalde snelheid is vaak typisch een geval van niet goed uitgebalanceerde wielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zat ik ook eerst aan te denken. Maar ik stond erbij toen de wielen uitgebalanceerd werden. Na het plakken van de loodjes deze ze nogmaals een run (of hoe noem je zoiets in dit geval) en dan kwam er bij beide wielen netjes 0 uit. Dus dat lijkt mij in orde.

Het is wel zo dat ik deze banden niet heb laten steken in de bandencentrale waar ik normaal gezien ga. Deze zijn jammer genoeg met jaarlijks verlof en bandjes moesten wel vervangen worden om door de keuring te geraken (had misschien nog gelukt, maar ik wou toch op zeker spelen). Nu wil ik de achterste ook vervangen, maar daarvoor ga ik even wachten totdat ik terug bij mijn standaardplaats terecht kan. Dan kan ik natuurlijk ook eens testen met die wielen vooraan te zetten en de huidige nieuwe banden achteraan te plaatsen.

Maar nogmaals, het zou evengoed kunnen zijn dat ik iets opmerk wat helemaal geen probleem is. Of echt wel met het wegdek te maken heeft en dus niets met de wagen zelf. Het viel mij voornamelijk op op de snelweg Antwerpen Hasselt. En de mensen die dat stuk kennen zullen ook wel weten dat deze weg alles behalve een biljarttafel is.

En na 15 jaar dienst en 165k km kan er hier en daar misschien al wel een klein beetje speling optreden natuurlijk.

Ik probeer vooral te weten te komen of dit iets is waar ik aandacht aan moet besteden, of dat ik het gewoon mag negeren. Liever op voorhand een kleine investering doen om erger te voorkomen dan achteraf zwaar moeten dokken omdat er iets is stuk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm speling op de lagers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ondertussen nog eens kunnen testen (op een andere snelweg) en bij 140 niks meer te voelen. Het heeft dus zeker iets te maken met de staat van het wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:35:
Ondertussen nog eens kunnen testen (op een andere snelweg) en bij 140 niks meer te voelen. Het heeft dus zeker iets te maken met de staat van het wegdek.
dan is het idd de weg in combi met je vering... hoe oud zijn je schokdempers? in mijn mini waren die zo oud dat toen ik ze eruithaalden er gewoon een halve minuut over deden om van ingedrukt naar uitgerekt te gaan :X
maar de mini staat bekend om zijn go-kart vering dus ik dacht dat dat normaal was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

De wagen is 15 jaar oud, en nu 5 jaar in mijn bezit. Ik heb deze overgekocht van de eerste eigenaar en heb alle facturen van onderhoud en zo meegekregen. Heb deze ooit eens overlopen en er staat mij toch niets van bij dat daar ooit al iets aan vervangen is geweest. Wat is in zo'n geval het belangrijkste, leeftijd of afgelegde kilometers? De wagen heeft nu 166k km gereden, dus eigenlijk niet zoveel gezien de leeftijd, maar misschien genoeg voor de dempers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 24-09 21:38
Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:28:
Een 440/460 zie je op menig marktplaats look-a-like voor auto's voorbij komen voor 350/500/750 euro. Ze zijn groter als een fiesta/starlet/bx/205 en qua wegenbelasting niet bepaald duur vind ik. 99 euro per kwartaal. Keek al naar een auto verzekering, komt op 67 euro uit voor WA. Maakt dat ik per maand al op 100 euro zit (67 + 99/3). Mocht ik over een half jaar afrijden en meteen slagen ga ik wel meteen kijken voor een auto. Niet om veelvuldig te gebruiken, maar met regelmaat. Pak een volle tank per twee week à 50 euro (zal wel iets duurder uit vallen) en tel er dan 100 euro dus boven op. Kan ik voor 200 euro p/m auto rijden.
Houd er wel rekenig mee dat dat niet de enige kosten zijn. Oudere auto's hebben meer onderhoud nodig en zeker als je ze van marktplaats plukt hoef je niet te verwachten dat ze de auto voor verkoop even een grondige beurt hebben gegeven. Ik zou er per maand zeker 75 Euro bij optellen voor jaarlijkse onderhoudskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 02-10 16:58

Metro2002

Memento mori

Hoe lopen de motorblokken van volvo op LPG (G3) ? Ik zit zo eens rond te kijken naar een auto op LPG G3 voor in de toekomst en zie ook wat volvo's die er interessant uitzien (bv de S40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat gaat prima, de een wat beter dan de ander maar door de bank genomen is Volvo + LPG een prima combinatie.
Ik heb zelf een klein jaartje rondgereden in een S40 1.8 op G3, bouwjaar 1998. Geen strepentrekker, maar was wel erg betrouwbaar. Verbruik op G3: ongeveer 1:9 bij een stevige rijstijl.

Overigens zijn de 5 cilinder blokken een nog betere combinatie met LPG, die draaien zo 4 ton zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:40:
De wagen is 15 jaar oud, en nu 5 jaar in mijn bezit. Ik heb deze overgekocht van de eerste eigenaar en heb alle facturen van onderhoud en zo meegekregen. Heb deze ooit eens overlopen en er staat mij toch niets van bij dat daar ooit al iets aan vervangen is geweest. Wat is in zo'n geval het belangrijkste, leeftijd of afgelegde kilometers? De wagen heeft nu 166k km gereden, dus eigenlijk niet zoveel gezien de leeftijd, maar misschien genoeg voor de dempers.
beetje van beide, door veel Km slijten alle bewegende delen.. door leeftijd drogen dingen als rubbers en seals uit...

btw iemand nog tips voor mijn MP3 kabel vraag?

btw ik ben wel verwend met kofferruimte geloof ik..
Ik help MrsT net ff met kinderwagen in auto doen en zeg tegen haar: hij past net niet in de lengte, jammer he?
bij veel auto's past het net in de breedte en dan zit meteen je hele koffer vol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 02-10 13:01
Ik wil een volvo C70 Coupe gaan aanschaffen.
Nu vraag ik mij af, waar moet ik op letten bij een aankoop?
Ik koop 'm sowieso bij een dealer (bedrag is toch wat te hoog om zomaar bij een particulier aan te schaffen vind ik). Heeft een ANWB keuring op zo'n auto veel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
En hier nog eentje met een vraag over K&N luchtfilters i.c.m. een V50 (liefste de 2.4 motorisering). Iemand bekend met de effecten en of het voor de circa 60,- echt nog nut heeft? Heb er vrijwel geen ervaring mee, en ik wil hem graag door RICA laten chippen en dan i.c.m. dit soort relatief kleine ingrepen (airfilter dus) nog een tikkeltje sneller/responsiever maken.

Hoop dat jullie wat ervaringen voor me hebben, google levert vrij weinig op behalve onderdeelnummers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk niet dat dat veel invloed zal hebben. Bovendien moet je zo'n ding (indien open luchtfilter) strategisch plaatsen, anders heb je er alleen maar nadeel van ivm warme lucht.
Vraag het Rica anders gewoon, die gasten weten dat heus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
jona schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:21:
Oudere auto's hebben meer onderhoud nodig en zeker als je ze van marktplaats plukt hoef je niet te verwachten dat ze de auto voor verkoop even een grondige beurt hebben gegeven.
Ook als je bij een garage koopt mag je niet zonder meer veronderstellen dat die wel een grondige beurt hebben gegeven. Verder dan een oliewissel komt het meestal niet bij auto's van die prijsklasse en leeftijd.
Metro2002 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:43:
Hoe lopen de motorblokken van volvo op LPG (G3) ?
Volvo staat er wel bekend om goed op gas te draaien (volgens mij ook af-fabriek een optie bij Volvo).
Subaru maakt ook zeer degelijke motoren die geschikt zijn voor op gas, ook af-fabriek.
Als je een wat ouder model zoekt kan ik ook de Nissan Primera aanraden, oersterk.
RooT schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:36:
Ik wil een volvo C70 Coupe gaan aanschaffen.
Nu vraag ik mij af, waar moet ik op letten bij een aankoop?
Ik koop 'm sowieso bij een dealer (bedrag is toch wat te hoog om zomaar bij een particulier aan te schaffen vind ik). Heeft een ANWB keuring op zo'n auto veel zin?
Er zijn bij deze auto's (en de meeste die niet al te oud zijn) volgens mij geen 'bekende' mankementen. Je hebt met een beetje google zo complete lijsten te pakken welke punten je allemaal zou kunnen controleren, sommige logisch en zelf makkelijk te doen, maar andere waarvoor je een brug moet hebben en wat technische kennis en ervaring.

Een ANWB keuring heb ik zelf ook eens laten doen bij de aanschaf van een wat duurdere auto. Het enige nadeel vond ik de prijs, de keuring zelf is prima. Toerenval per cilinder krijg je een uitdraai van, ze doen als het ware een APK+ (en controleren nog veel meer punten, de elektriek, enz) en als er tekenen zijn van een ex-schadeauto geven ze dat ook aan. Je krijgt een mooi rapportje mee met de resultaten van de test.

Je kunt bijvoorbeeld met een verkoper afspreken dat jij de kosten voor de keuring betaald (wel prijzig, over de 200 euro geloof ik), maar dat -mocht er een gebrek worden gevonden- de verkoper dit betaald. Bij een Bovag garage of dealer moet dat nooit een probleem zijn. Wil de verkoper dit niet (of helemaal geen keuring toestaan) dan omdraaien en wegwezen.
osc4r schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:38:
En hier nog eentje met een vraag over K&N luchtfilters i.c.m. een V50 (liefste de 2.4 motorisering). Iemand bekend met de effecten en of het voor de circa 60,- echt nog nut heeft? Heb er vrijwel geen ervaring mee, en ik wil hem graag door RICA laten chippen en dan i.c.m. dit soort relatief kleine ingrepen (airfilter dus) nog een tikkeltje sneller/responsiever maken. :)
Nooit aan beginnen. De inlegfilters (dus met je orginele luchtfilterbehuizing) leveren geen enkel voordeel op. Tevens zit er een soort olie in het filter wat allemaal problemen kan veroorzaken door luchtmassameters te bevuilen (wat kan leiden tot motorschade). Het 'opnieuw kunnen schoonmaken' is gewoon kul. Je kunt beter elke 20k een nieuw schoon filter gebruiken dan eentje er 100.000km in laten zitten en af en toe bij-oliën. En om die K&N's elke 20k te vervangen is te prijzig.

Begin al helemaal niet met open lucht filters. Dat is gewoon gekkenwerk. Grote kans dat de lucht die wordt aangezogen eerder warmer is dan koeler (geen goed idee). Daarnaast laten ze meer vuil door en maken ze meer lawaai (wat het een sportief karakter geeft, maar geen pk's).

Het heeft heel misschien nut wanneer je het onderste uit de kan wil halen en je auto is voorzien van een vrachtwagen turbo en bijpassende 3" catalysator-loze uitlaat. Als je pk's wilt moet je iets van een bladblazer op je blok zetten :+ : http://www.youtube.com/watch?v=5xE3m5PHCIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:48:
[...]
Vraagje: in mijn S60 zit een HU 803 radio met ingebouwde CD changer, is het mogelijk daar makkelijk een kabel aan te sluiten voor MP3 speler etc (dus gewoon 3.5mm plug geen complete ipod plug (heb namelijk een creative))
Ik heb wel wat systemen gezien die doen alsof ze een externe CD changer zijn, maar vraag me af of dat bij de mijne ook werkt omdat er all een changer in de HU zit..
Reminder: kan iemand me hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Timmert schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:54:
Overigens zijn de 5 cilinder blokken een nog betere combinatie met LPG, die draaien zo 4 ton zonder problemen.
Voor zover ik weet draaien de oudere blokken allemaal perfect op LPG, maar de nieuwere (zowel 4 als 5 cylinders) hebben andere klepstoters die niet meer te stellen zijn of die er niet goed tegenkunnen (geen idee hoe het precies zit, maar het had iets met de kleppen te maken, en ook flashlube zou niet helpen)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Over die K&N inleg.
Er is wel wat verschil merkbaar hoor :)
En over dat olie verhaal: http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm

Maar over de bekende C70 punten:

http://www.swedishautoparts.com/C70/Volvo-C70-faqs.html
en
http://volvospeed.com/maintenance.shtml

Bekende C70 punten:

1: Raamrubber (achterruit)
2: ABS / TRACS / STC controller defect (600 euro nieuw, ong. 150 euro voor laten reflowen)
3: Automaat --> olie moet rood zijn, niet bruin, en mag niet verbrand ruiken --> weglopen if so.
4: Onderhoud moet wel goed zijn gedaan, je kunt er vrij goed aan klussen maar het moet wel gebeuren.
5: Remmen, 98 modellen nog 280mm, nieuwere 302mm. Zijn ze vervangen?
6: Radio, de SC 900 / 901 zijn niet de degelijkse radios. Check ook of de Dolby modus (indien geen RTI aanwezig) het nog doet en/of de centerspeaker het nog doet. (anders 228 euro bij de dealer)
7: tip: veerpootbrug

Welke C70 heb je naar zitten kijken? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 27-07-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Roberto schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:24:
Maar over de bekende C70 punten:
Je vergeet nog airco en motorsteun. Veder wil de kofferbakklep nog wel eens ongelijk sluiten, maar dat is af te stellen.
Controleer vooral ook of alle opties werken. Dus ook de cruise-control (hè Roberto :Y)) en de electrische stoelen bijv. als deze aanwezig zijn.

Wbt. de radio's, de SC805 en SC901 zijn prima degelijke radio's. De SC900 heeft vaak problemen met de interne wisselaar.

[ Voor 13% gewijzigd door JJapie op 28-07-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat je een goede auto 2e hands wil kopen, maar het lijkt erop dat men een nieuwe verwacht bij een 2ehands auto van 10 jaar oud :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Roberto schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:24:
Over die K&N inleg.
Er is wel wat verschil merkbaar hoor :)
En over dat olie verhaal: http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm
Ja, K&N heeft er alle belang bij dat deze zogenaamd 'urban myth' wordt uitgebannen. Ik heb er verder geen belang bij dat er nog langer papieren filters worden aangeschaft. Ik kan je topics vol problemen laten zien (voornamelijk uit de Subaru Turbo wereld, waar men niet 'zondagrijdt' met een auto) waarbij vervuilde MAF sensors een oorzaak waren van veel problemen. En je mag 10 keer raden wat de overeenkomst was tussen de mensen die daar problemen mee ondervonden.

Als ik na de verloop van tijd een luchtfilter vervang dan zie je toch dat ie smerig is. Bij zo'n K&N blijft dat vuil er dus in (ook al doe je er nieuwe olie op), ik weet het niet, maar mijn common sense zegt mij toch dat je dan beter een nieuw filter erin kan leggen toch? Daarnaast is de vermogenswinst ook een zeer betwist punt, dat hebben diverse dyno runs ondertussen ook wel bewezen. Ik zou het geld in m'n zak houden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebia schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:20:
[...]

Ja, K&N heeft er alle belang bij dat deze zogenaamd 'urban myth' wordt uitgebannen. Ik heb er verder geen belang bij dat er nog langer papieren filters worden aangeschaft. Ik kan je topics vol problemen laten zien (voornamelijk uit de Subaru Turbo wereld, waar men niet 'zondagrijdt' met een auto) waarbij vervuilde MAF sensors een oorzaak waren van veel problemen. En je mag 10 keer raden wat de overeenkomst was tussen de mensen die daar problemen mee ondervonden.

Als ik na de verloop van tijd een luchtfilter vervang dan zie je toch dat ie smerig is. Bij zo'n K&N blijft dat vuil er dus in (ook al doe je er nieuwe olie op), ik weet het niet, maar mijn common sense zegt mij toch dat je dan beter een nieuw filter erin kan leggen toch? Daarnaast is de vermogenswinst ook een zeer betwist punt, dat hebben diverse dyno runs ondertussen ook wel bewezen. Ik zou het geld in m'n zak houden in ieder geval.
Je moet zo'n ding ook uitwassen.

Het blijkt maar weer dat veel mensen het alleen kunnen gebruiken en technisch gewoon niet weten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
JJapie schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:03:
[...]

Je vergeet nog airco en motorsteun. Veder wil de kofferbakklep nog wel eens ongelijk sluiten, maar dat is af te stellen.
Controleer vooral ook of alle opties werken. Dus ook de cruise-control (hè Roberto :Y)) en de electrische stoelen bijv. als deze aanwezig zijn.

Wbt. de radio's, de SC805 en SC901 zijn prima degelijke radio's. De SC900 heeft vaak problemen met de interne wisselaar.
Flauw :P

Maar idd, motorsteun (bovenste) wil het rubber wel eens scheuren, kosten zijn maar klein, een nieuwe powerflex zit op zon 50 euro, een offi dealer steun komt rond de 90.

Airco verliest ong. 10% gas per jaar, en bijvullen gaat gemiddeld voor 150 euro. Doe het (mijn mening) minimaal om de 2 jaar.

En de deur microswitch was ik nog vergeten die gaan echt vaak eraan.

De SC 900's zijn zelf wel stevig, ik doelde eigenlijk op de dolby controller :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:26:
[...]

Het blijkt maar weer dat veel mensen het alleen kunnen gebruiken en technisch gewoon niet weten :(
Klopt, wassen, drogen, en dan voorzichtig een fijn laagje olie. Niet dat ding erin verdrinken 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 28-07-2009 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gaat er nog iemand naar VROM in Gothenburg volgende week toevallig ?
Heb een (Zweedse) auto gezien die daar ook komt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 31-07-2009 00:57 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Beste mensen ik zit met een klein probleempje hier op vakantie in zuid frankrijk met een V40 uit 2000.

De linker koplamp werkt niet, iets wat 3 maand geleden ook al zo was en destijds bij een garage gefixed is. Het is echter wel zo dat de lamp ernaast (volgens mij groot licht) zachtjes brandt terwijl dit aan de andere kant niet zo is. Ik heb de lamp, die er verder nog goed uit zag, vervangen door een nieuwe uit het reserve bakje, maar zonder succes. Daardoor ben ik wezen kijken naar de zekeringen (ik meen 2 rode van 10 Amp), maar ook deze zagen er goed uit.

Heeft iemand een idee wat hiervoor een oplossing kan zijn? Het zou nog kunnen dat ik niet de goede zekeringen heb bekeken, dat laat ik nog horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je relais eens voor de zekerheid.

Er even uithalen en er weer inzetten.

Heb je iets van een simpele meter ofzo zodat je de connectoren welke op de koplamp gaan even kan meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Het kan zijn dat omdat het lampje van het dimlicht defect is dat daarom het grootlicht wordt ingeschakeld aan een lager vermogen. Ik weet dat er zulke systemen bestaan, weet enkel niet of dit van toepassing is deze wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cocytus schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:49:
[...]

Makkelijk is het niet, je moet flink aan je dash sleutelen. Hier staat een adapter voor een jackplug en hier staat een handleiding hoe je je dash open moet schroeven. Dat gaat wel over een ander soort adapter maar het idee is volgens mij hetzelfde.
Dash moet zowieso al een keer uit elkaar om cup holder te vervangen :/
De instructies had ik ook (half half) in de haynes manual staan, maar bedankt voor de link.

Die link naar de kabel word ik niet veel wijzer uit? moet je nou zo'n kastje kopen en dan een kabel met 3.5mm?
of kan je ook gewoon een losse kabel kopen??

<edit> ik heb ze ge-emailt en dit was hun antwoord:

Hi

For this you can use the iO_Connect and install using SOT-043, see details below.

C70 - Jun 2000 to Mar 06

S40 - Jun 2000 to Jun 2004

S60 - Nov 2000 to Aug 2006

S70 - Jun 2000 >

S80 - Jan 2004 >

V70 - Jan 2004 >

XC70 - Mar 2003 >

All with Premium & Dolby Pro-logic Amplified systems

http://www.nexxia.co.uk/Car_Audio/iO_Connect.jpg

Auxillary input system with built in Class D Amplifier that drives your speakers directly.

No Aux or CD Port required on your car head unit, install using ISO connections or relevant SOT lead.

See "Installation Tip" for all possibilities, installation guidance and specification.

http://www.nexxia.co.uk/C...ages/iO_Connect_small.jpg

iO Connect http://www.nexxia.co.uk/Buttons/install-tip.jpg

iO CONNECT provides a cost effective solution for music integration on the move. Have in-car access to your music on the move, wherever you are, whatever your mood. With iO CONNECT you can take your music with you and create your own soundtrack for a journey via any of your portable devices. Just Plug the 3.5mm lead into the headphone socket of your portable audio device and press play and let iO CONNECT do the rest.

http://www.nexxia.co.uk/images/addtocart.jpg

Price £48.89

Use SOT Lead below for installation.

http://www.nexxia.co.uk/C.../images/SOT-043_small.jpg

SOT-043 http://www.nexxia.co.uk/Buttons/install-tip.jpg

The SOT series leads are designed to install aftermarket hands free kits such as Parrot with ISO connections. They are provided in two parts, one converting Car Wiring loom to ISO the second lead is then ISO from the Car Kit and plugs back into the Car Radio. NOTE - THIS LOOM FOR AMPLIFIED VEHICLES ONLY, the centre speakers are not connected to the Parrot kit, and are left disconnected by the bullet connections of the White leads, DO NOT CONNECT THE WHITE BULLET CONNECTORS. An automotive relay can be installed here as an option.

http://www.nexxia.co.uk/images/addtocart.jpg

Price £19.56

[ Voor 56% gewijzigd door ToolkiT op 31-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:26:
[...]

In door mij genoemd voorbeeld betrof het hier toch echt vaak nieuwe filters.

Ik heb er maar een hard hoofd in. Schoonmaken is toch bijna niet mogelijk? Ook die K&N's zijn van katoen, en als er olie in zit dan wordt het toch allemaal waterafstotend? Daarnaast kan je door die rode kleur ook het vuil zelf veel minder goed zien.

Wel eens een gewoon filter proberen schoon te maken met water? Gaat niet lukken, hooguit ietsje met wat perslucht.

Een maagdelijk wit fliter is imho toch het lekkerste wat je een auto kunt geven. En het mooie van die filters is dat je ook in één oogopslag kunt zien wanneer ze echt aan vervanging toe zijn. Mede gelet op de hoge kosten van K&N, het betwiste stukje 'vermogenstoename' en de kans op vervuiling van de intake en het vuil in het filter zelf (waar ik ervan overtuigd ben dat je dat er niet zomaar even uit 'wast') zou ik het nooit doen in ieder geval.
Roberto schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:45:
[...]
Klopt, wassen, drogen, en dan voorzichtig een fijn laagje olie. Niet dat ding erin verdrinken 8)7
Wie heeft daar nou tijd voor? Een filter verwisselen kost normaliter 5 minuten, en nu ben je de halve dag aan het wachten tot het ding weer opgedroogd is?

Nog even een vergelijk: Volvo 460 2.0liter 'gewoon' filter € 15,- K&N: € 75,- De speciale olie kost ook nog eens € 15,- Je kan dus 6 normale filters kopen voor de prijs van 1 K&N. Het dus maar de vraag hoe lang de auto in je bezit is voor je deze 'investering' eruit hebt. Als je een filter normaliter elke 30K vervangt zul je met je K&N op z'n minst 180K moeten rijden.

Daarnaast zegt mijn gevoel dat er natuurkundige tegenstrijdigheden in het product zitten.

Ten eerste performance winst krijg je alleen als je meer lucht doorlaat. Als het filter zo geconstrueerd is dat het meer lucht door laat, dan laat het toch ook meer vuil door? Airflow kan, maar het komt nu eenmaal met z'n beperkingen.

Daarnaast beweren ze dat je pas hoeft te reinigen na 50.000 miles (80467,2 KM). Er zit dus 80K km's aan vuil in het filter, dat is toch een obstructie voor de hoeveelheid lucht het überhaupt door kan laten?

Ook de uitwasbaarheid klinkt iets wat ze voor mij eens bij myth busters mogen onderzoeken. Ik vraag me af of de meest kleine vuildeeltjes (die in het filter zitten) schoon te krijgen zijn zonder het ding chemisch te reinigen.

De miljoen mijl garantie klinkt indrukwekkend, maar dit is alleen een garantie dat het filter zelf niet 'kapot' gaat. De gemiddelde leek kan nooit echt testen hoe goed de filtereigenschappen nog zijn na zoveel kilometers. Daarnaast zegt de garantie ook niet zoveel over de kwaliteit van het product. Zippo aanstekers hebben ook levenslange garantie, dat wil niet zeggen dat ze niet kapot gaan (eigen ervaring). Het zegt alleen dat hun aftersales goed is en dat is waarvoor je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of je nu je eigen keus probeert goed te praten terwijl je liever een K&N/Green/Pipercross had gehad.

Het is bewezen dat het beter ademt... maak je nu eens niet zo druk man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:40:
Ik vraag me af of je nu je eigen keus probeert goed te praten terwijl je liever een K&N/Green/Pipercross had gehad.

Het is bewezen dat het beter ademt... maak je nu eens niet zo druk man !
Wat gaaf, zo'n ding lijkt me ook wel wat. Heb je toevallig wat linkjes waar dat bewijs wordt toegelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 109% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:01 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.