Hubba hubba! De T4!
Veel rijplezier gewenst
. Ik heb zelf 2 jaar in een V40 1.8 rondgereden en vond dat zelfs al lekker, zo'n T4 moet toch wel echt heerlijk zijn!
Veel rijplezier gewenst
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
FeliVerwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:15:
Zoals het er nu naar uitziet ben ik eind deze week eigenaar van een V40 T4. 't Is m'n eerste Volvo dus ik ben erg benieuwd. De proefrit was in ieder geval fantastisch.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Da's goed balen!Klippy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:13:
[...]
Feli
Van welk bouwjaar?
Heb zelf ook weer wat fijns
Kom ik vandaag van het werk zie ik iets dat lijkt op vogelstront op het zijscherm boven het achterwiel, maar ik had haast dus verder niet te veel op gelet, kom ik thuis zie ik dat iemand dus blijkbaar z'n deur in m'n Volvo heeft geparkeerd.
Wat leek op vogelpoep was in werkelijkheid een flinke smeur zwarte lak en in het midden al de lak van mijn auto weg.
En daar baal ik flink van
Vooral om het net weer zo'n ik-weet-niet-wat-ik-ermee-moet deuk is. Dat ze dan je hele deur eraf rijden ofzo, dan betaal je graag je eigen risico. Dit is eigenlijk niet eens zo'n hele grote plek, maar wel te groot om het zo te laten. En als ik zelf met een lakstiftje ga zitten pielen wordt het er ook niet mooier op.
Is ook nog op een erg opvallende plaats.
Als ik het opgeef aan de verzekering kost het in elk geval 135 euro eigen risico, maar zit weinig anders op denk ik. Ga morgen in elk geval voordat ik het opgeef even langs de dealer en/of de schadehersteller voor een schatting, maar zal wel boven de 135 komen denk ik, dus dan zit je weer met zo'n papierwerk met je verzekering.
Bleh![]()
2 grote foto's:
http://members.home.nl/s.klippert/schade/
Zwarte lak heb ik er al afgepoetst inmiddels, dus alleen het wit is zichtbaar, maar het is redelijk diep.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Heel simpel: bel de klant op en vraag netjes of er op zijn auto toevallig oranje lak zit.Klippy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:44:
Nee de lak is er echt flink af. Uitpoetsen zal niks helpen. En het zit ook nog midden in een groot leeg vlak dus valt best op.
Waarborgfonds heeft zelfs 250 euro eigen risico.
Zit wel nog een kanttekening aan dit verhaal, weet waarschijnlijk wie het gedaan heeft (althans 95% zeker) want het was op de parkeerplaats bij m'n werk en er heeft maar 1 klant (zwarte auto ja, waar 4 man in- en uitgestapt zijn) naast me gestaan de halve dag... Verder heeft ook geen enkele collega een zwarte auto, dus het is mij zelf wel duidelijk...
Maarja dat ligt natuurlijk nogal gevoelig met klanten als je niks kan bewijzen, dus daar moet ik het morgen eest eens met de baas over hebben...
Asus Zenbook i7 256gb
1 liter olie per tankbeurt klopt natuurlijk niet. De Turbo van m'n broer (exact dezelfde motor en zit ook gewoon halfsynthetisch in)) verbruikt geen druppel. Meestal is het een verstopte carterventilatie of een niet goed werkende vlamdover de oorzaak bij deze blokken.cornelixnootje1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:27:
Mijn jaar 2000, V70R (2.5l Turbo) gebruikt 1 liter olie per tankbeurt (ongeveer 500km). De nationale olieboer (Jiffy Lube) monteur zegt niet verbaasd te zijn, ivm Turbo motor. En zegt dat als ik "full synthetic" olie zou gebruiken (heb voor half-syntetic gekozen) het veel beter zou gaan.
Ik zie geen olie onder de auto na het parkeren.
Iemand enig idee of het inderdaad normaal is dat ik zovel olie gebruik?
Als de chip door Volvo zelf wordt aangebracht kan het sowieso met behoud van garantie, maar als je dat elders laat doen is de kans groot dat de garantie vervalt natuurlijk.Maarten schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 07:30:
Weten jullie toevallig of een Volvo kan worden gechipped zonder verlies van garantie? Zoals ze dat bij de VAG groep doen?
[ Voor 19% gewijzigd door Bart-Willem op 03-07-2009 10:16 ]
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
hmm, nu doet hij het helemaal niet meer... iemand een ideetje?maarud schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:27:
Ik heb een vaag probleem met mijn afstandsbediening; soms doet hij het wel, soms niet. Soms doet hij het direct als ik op Unlock druk; soms niet. Als hij eenmaal open is, en ik wil hem dichtdoen, kan ik drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets. Als ik dan nog eens wil proberen, en ik druk weer op Unlock, gaat hij dicht (). Druk ik dan op Lock, gaat hij open, en druk ik weer op Lock, ook weer dicht. En soms doet hij het helemaal niet.... Nu heb ik de batterijen al vervangen, dus dat is het niet... Wat nu?
Het is, helaas, absoluut niet mogelijk om Volvo's met behoud van garantie te chippen. Ook bij Volvo dealers zelf niet. Bij Niham krijg je bijvoorbeeld wel een garantie op de aandrijflijn, maar die is beperkt en belangrijker, geldt alleen bij Niham. Leg dat de Volvo dealer in het buitenland maar uit als je pech hebtBart-Willem schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:15:
Als de chip door Volvo zelf wordt aangebracht kan het sowieso met behoud van garantie, maar als je dat elders laat doen is de kans groot dat de garantie vervalt natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 03-07-2009 10:56 ]
Klinkt als een kapotte thermostaat van de airco, een gigantisch lek of een defect in de aircopomp (al kan het best nog wat anders zijn, maar ik zou in die kringen de oorzaak zoeken). Gewoon terug naar de garage gaan want zoiets valt gewoon onder garantie lijkt me.Ruud2001 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:45:
Sinds een tijdje heb ik het idee dat de climate control op m'n C30 het niet goed meer doet en gisteren werd het echt te erg. Het maakt niet uit of ik 'm op LO zet of 20 graden, het enige dat ie doet is de blowers op max en warme lucht blazen. Het wordt vrijwel niet koeler in m'n auto.
Iemand enig idee of je hier zelf nog iets aan kunt doen? Zijn er bepaalde vloeistoffen die gecontroleerd moeten worden ofzo?
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:00 ]
Wow 1 liter per tankbeurt! Als dat normaal is voor turbo-motoren zal ik vanmiddag die van mij eens checken.cornelixnootje1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:27:
Mijn jaar 2000, V70R (2.5l Turbo) gebruikt 1 liter olie per tankbeurt (ongeveer 500km). De nationale olieboer (Jiffy Lube) monteur zegt niet verbaasd te zijn, ivm Turbo motor. En zegt dat als ik "full synthetic" olie zou gebruiken (heb voor half-syntetic gekozen) het veel beter zou gaan.
Ik zie geen olie onder de auto na het parkeren.
Iemand enig idee of het inderdaad normaal is dat ik zovel olie gebruik?
Ik hoor het al, dit word een typisch gevalletje van belletje naar de dealerBart-Willem schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:31:
Vreemd, want m'n broer heeft destijds bij zijn V40 diesel (later opgevolgd door een V50) toch echt het aanbod van de Volvo-dealer om dat ding te chippen met behoud van garantie. Het was wel 1300 Euro, maar het kon!
Dat kan ook, maar dan geldt die garantie alleen bij die dealerBart-Willem schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:31:
Vreemd, want m'n broer heeft destijds bij zijn V40 diesel (later opgevolgd door een V50) toch echt het aanbod van de Volvo-dealer om dat ding te chippen met behoud van garantie. Het was wel 1300 Euro, maar het kon!
BesteldCocytus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:39:
[...]
Ik dacht dat je inmiddels een andere (lease-) auto had?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
[ Voor 80% gewijzigd door MewBie op 05-07-2009 17:44 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 05-07-2009 17:51 ]
*beeeeep*
Nice, vind de kleur ook mooi! Alsmede de omgevingkamstra schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:57:
schaamteloze crosspost:
Volvo's komen zelfs zonder ruitenwissers door de APKkamstra schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:57:
schaamteloze crosspost:
* kamstra showt zijn auto ook maar es ter gelegenheid van het moeiteloos passeren van de jaarlijkse APK
edit: voor de oplettende kijker, inderdaad op de eerste foto ontbreekt de achterruitwisser en in plaats van een wisser ziet u een KURK![]()
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
bij mij was t niet zozeer de ruitenwisser maar de motor van de ruitenwisser die naar z'n grootje was (welke sjembek er ook bedacht heeft om er plastic tandwielen in te stoppenMarzman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:13:
[...]
Volvo's komen zelfs zonder ruitenwissers door de APKBij mij is het rubber er ook afgesprongen vandeweek. Een combinatie van warm weer en te lang door blijven rijden met dezelfde ruitenwissers
Je moet die pin die aan het klipje zit er ook uithalen. Die borgt de handel daadwerkelijk. Alleen het klemgedeelte om het asje weghalen maakt het weinig anders dan 'm te laten zitten. Die zorgt er namelijk voor dat het niet loskan raken als je onderweg bent.MewBie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:48:
Zelfs als ik dat borgclipje "losdraai" gaat ie er niet af.
Of moet ik het borgclipje helemaal verwijderen?
De onderste zijn zonder borgclipje.
Zoals je op mijn later toegevoegde foto's kunt zien heb je niet echt veel ruimte om flink kracht te zetten
BMW 535D
Verwijderd
Wat ?? Die keurmeester van jou is zeker niet bang strafpunten te krijgen bij een steekproef ?Marzman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:13:
[...]
Volvo's komen zelfs zonder ruitenwissers door de APKBij mij is het rubber er ook afgesprongen vandeweek. Een combinatie van warm weer en te lang door blijven rijden met dezelfde ruitenwissers
Ah ok, ga ik dat proberenSoulfly schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:24:
[...]
Je moet die pin die aan het klipje zit er ook uithalen. Die borgt de handel daadwerkelijk. Alleen het klemgedeelte om het asje weghalen maakt het weinig anders dan 'm te laten zitten. Die zorgt er namelijk voor dat het niet loskan raken als je onderweg bent.
Je hebt deze pinconstructie alleen aan de bovenzijde? Dan die loshalen en aan de onderzijde gewoon laten zitten. Waarschijnlijk kunnen deze er zonder al te veel brute kracht ook wel vanaf gehaald worden, maar als 't niet nodig is, lekker laten voor wat het is.
*beeeeep*
Mijn APK keuring is al weer bijna een jaar geleden dus de keurmeester treft geen blaam. Een APK keuring is een momentopname die niks zegt over de staat van je remmen of ruitenwissers een half jaar later.Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:24:
[...]
Wat ?? Die keurmeester van jou is zeker niet bang strafpunten te krijgen bij een steekproef ?
Staat allemaal beschreven wat vanaf wel bouwjaar in orde moet zijn, zeker je ruitenwissers... alleen bouwjaar gezien kan het manueel of automatisch zijn. Alleen achter mag hij verrot zijn
Ik zou dat adres van jou maar eens tippen, straks stuurt hij je op weg met verroeste remleidingen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Klopt, veel gemaakte "fout".MewBie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:33:
[...]
Ah ok, ga ik dat proberen
Had die dingen nog nooit gezien, dus ik haal het clipje los en had echt zoiets van
[ Voor 40% gewijzigd door ToolkiT op 06-07-2009 11:31 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
ff in manual gekeken, daar zit helaas niet een duidelijk overzicht in met wat waneer gedaan moet worden..ToolkiT schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:59:
Vraagje:
Wat moet er normaal bij een kleine beurt voro een S60 Diesel gedaan worden?
Zoals gezegt luchtfilter ga ik zelf vervangen, remmen zijn recentelijk vervangen, ander vloeistoffen zien er goed uit, dus ik zit zelf alleen te denken aan olie verversen en service lampje in computer resetten..
Verwijderd
Als zijnde in zelfde formaat als origineel, in orignele airbox ipv pancake filter etc?Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:50:
Neem je wel een vervangingsfilter ? Deze performen beter dan een openair ivm warme lucht.
[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 07-07-2009 11:56 ]
daar durf ik geen antwoord op te geven, maar het klinkt wel wat aan de hoge kant ja...Youk schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:50:
Hoe staan jullie tegenover van spacers om velgen te monteren? Ik had graag de argo's onder mijn 144 gestoken, maar de argo's hebben een ET van 43 en de 144 heeft standaard een ET van 25 nodig. Een paar millimeter verschil zal nu niet echt belangrijk zijn, maar dan blijft er nog steeds een spacer van laat ons zeggen 15 mm over (minstens); Dit lijkt me nogal aan de hoge kant, of kan dit nog? En dan bedoel ik vooral op gebied van veiligheid en degelijkheid. Indien dit te zwaar compromiterend is dan stap ik af van deze gedachte (jammer genoeg).
GEEN PROBLEEM: er is namelijk geen probleem. Zie mijn post erbovenToolkiT schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:58:
[...]
daar durf ik geen antwoord op te geven, maar het klinkt wel wat aan de hoge kant ja...
[ Voor 4% gewijzigd door Youk op 07-07-2009 13:03 ]
[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-07-2009 14:06 ]
welk model garmin is dat?dfrenner schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:22:
Ik heb die Garmin die bij Volvo zit, amar dat ding is helemaal niet te tweaken zoals een TomTom merk ik. Klopt dat?
Het is best een dure Garmin heb ik begrepen, incl mp3/carkip/fmtransmitter etc)
Maar als ik een route instel, staat er links onder de aankomsttijd en ik kan geen snelheid daar krijgen...
Iemand ervaring mee?
volgens mij de 760?ToolkiT schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:26:
[...]
welk model garmin is dat?
btw maar even een boekje besteld:
[afbeelding]
Het schiet niet op bij hem, nog 2 weken dan heeft die vakantie dacht ikSoulfly schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:34:
@MewBie; al verder gekomen met het loshalen van je carbs?
[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 09-07-2009 14:23 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Nee, deze week elke avond pas om 8 uur klaar met eten, dus dan heeft het niet veel nut om nog in dat donkere gat te gaan zitten prutsen.Soulfly schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:34:
@MewBie; al verder gekomen met het loshalen van je carbs?
Nog 1 dagje werken en dan ben ik 2 weken vrijGhostrider schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:19:
[...]
Het schiet niet op bij hem, nog 2 weken dan heeft die vakantie dacht ik
mijn carbs doe ik eerst nog ffe weinig aan, auto rijd super en verbruik word ook langzamer iets beter
*beeeeep*
1:4 en een beetje maximaal
Asus Zenbook i7 256gb
wijf!Red devil schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:24:
Mmmm matig, kreeg (volgens mij na het rijden door dikke plas, maar zal wel toeval zijn), melding Parkassist, service vereist.. Morgen maar even langs garage, zou het makkelijk te fixen zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 11-07-2009 21:25 ]
http://www.volvoforums.org.uk/forumdisplay.php?f=16Roberto schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:40:
Hey heren!
Morgen kijken voor een volvo C70 T5 uit 1998 met automaat.
Wat zijn de aandachtspunten?
Zal het doorgeven aan hem!
[ Voor 30% gewijzigd door flo_ op 11-07-2009 23:15 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 12-07-2009 19:33 ]
ik heb voor mijn SC900 een Blitzsafe gekocht om een aux-in te creëren op de cdwisselaar-ingang. Nu kan ik dus m'n mp3 speler (of om het even wat) aansluiten en genieten van een shitload aan muziekRoberto schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:13:
[...]
Starte meteen, boterzacht door de versnellingen heen (olie van de bak was ook mooi donkerrood en geen verbranden geur) audio is top (met dolby) alleen radio is de SC900 welke niet helemaal toppie is met CD-R en CD-RW. Die gaat er dus vermoedelijk uit tenzij iemand me kan pointen naar een MP3 input kitje voor de SC900 (heb ze wel voor de SC901 gevonden... denk ik)
[...]
[ Voor 72% gewijzigd door Roberto op 12-07-2009 23:11 ]
MiddenconsoleRoberto schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:59:
de "midden" balk waar de versnellingspook tussen is geinstalleerd.
Daar was ik dus naar opzoek haha.
Het rubber hé! De ruit zelf is perfecto. Maar een vriend en medeeigenaar van een C70 T5 had het ook, en had het bij meer gezien. Vandaar mijn opmerking.Klippy schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:24:
Scheur bij het achterraam zelf heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Kan een bekende kwaal zijn, maar ik weet daar verder niks van.
[ Voor 40% gewijzigd door Roberto op 13-07-2009 00:00 ]
Meer: http://autotechrepair.sui...fm/040206#ixzz0L5St0EOx&CThe Dangers Of Flushing...
Flush machines do what they say; they force high pressure cleaning solvents back through the engine and transmission and clean out some of the accumulated junk that has formed. Now engines have small passages and galleries through which oil or automatic transmission fluid flow and there are one-way valves that keep the fluids from backtracking for whatever reason. By using an aggressive cleaning procedure like flushing, large chunks of accumulated sludge are broken off and forced backwards through these galleries and valves and, more often than not, lodge tightly and block them. This cuts off the normal flow of the fluid and causes lack of lubrication in an engine and abnormal or no shifting in a transmission. The results are expensive repairs, or more often, engine or transmission replacement.
Het zijn idd goede KM vretersTimmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:13:
Net terug van een weekendje Duitsland met de S60.
Conclusie:
- De beenruimte achter is echt te krap
- Het is een heerlijke autobahncruiser
- De audio is dik voor mekaar, zelfs bij 200+ klinkt het nog prima
- De remmen vielen me alles mee, gezien de verhalen die ik heb gelezen op volvo-forum.
- Beetje jammer dat de top begrenst is op 210 echte km/s > net geen 220/teller. Er zat duidelijk nog wel meer in, maar hij is gewoon op toeren begrenst. Zelfs bergaf gaat ie geen streep harder.
- Hij is nog best zuinig ook, gemiddeld 1:13 met 4 man aan boord, airco aan en doorgaans een snelheid van >170 vind ik gewoon erg netjes.
Nice, is ie al gechipped? Ik heb een weekendje noorden achter de rug, redelijk stevig doorrijden en wat testritjes met (schoon)familieleden ongeveer 1:11Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:13:
Net terug van een weekendje Duitsland met de S60.
Conclusie:
- De beenruimte achter is echt te krap
- Het is een heerlijke autobahncruiser
- De audio is dik voor mekaar, zelfs bij 200+ klinkt het nog prima
- De remmen vielen me alles mee, gezien de verhalen die ik heb gelezen op volvo-forum.
- Beetje jammer dat de top begrenst is op 210 echte km/s > net geen 220/teller. Er zat duidelijk nog wel meer in, maar hij is gewoon op toeren begrenst. Zelfs bergaf gaat ie geen streep harder.
- Hij is nog best zuinig ook, gemiddeld 1:13 met 4 man aan boord, airco aan en doorgaans een snelheid van >170 vind ik gewoon erg netjes.
Waarom zit zo'n begrenzer er eigenlijk op? Een T5 heeft op 250 begrenzer, maar dat is meer vanwege de gentleman's agreement dat ze standaard niet harder mogen dan 250 volgens mij.Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:16:
Nee nog niet gechipt. Dan gaat de begrenzer er ook uit en loopt ie toch wel 240/teller verwacht ik.
Binnenkort dus even regelen en dan nog een keer proberen
bescherming van motorblok denk ik.. diesels zijn natuurlijk niet gemaakt om lang (heel) veel toeren te maken..Red devil schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:41:
[...]
Waarom zit zo'n begrenzer er eigenlijk op? Een T5 heeft op 250 begrenzer, maar dat is meer vanwege de gentleman's agreement dat ze standaard niet harder mogen dan 250 volgens mij.
Als de T5 250 kan, kan de D5 het qua onderstel/besturing etc ook lijkt me.. zijn idd identiek..Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:43:
Ze zeggen omdat veiligheid boven die snelheid niet gegarandeerd is. Bullshit als je het mij vraagt, want een D5 is begrenst op 230 echte km/s en dat is technisch precies dezelfde auto als de mijne.
[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 13-07-2009 11:45 ]
ga ik bij de mijne ook doen, hij werkt prima, maar de linker is bij het bevestigingspunt afgebrokkeld... dus ik loop het risico dat hij afbreekt (met alle gevolgen van dien (kapotte achterruit?))willem169 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:44:
Zo, even de gasdempers (olie?) van de achterklep vervangen. Die dingen werkte niet, dus als je de achterklep open deed moest je flink veel moeite doen om deze boven je hoofd te tillen. Vervangen was easy, en nu moet je bij het open doen uitkijken dat 'ie niet in je muil klapt
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 13-07-2009 13:46 ]
Ik zou gewoon niet harder *willen* als ik jou was. Een dieselmotor moet je niet zo lang zo veel toeren laten draaien.Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:55:
De begrenzer sloeg in op net geen 4000 toeren in z'n 6. Dus nog zeker 500 toeren te gaan..
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ach, een D5 loopt wel 230 echte km/s. En wat te denken van al die Duitse diesels dan, denk je dat die begrenst zijn op 210? Lekker gasgeven met dat ding, niet zeurenSorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:10:
[...]
Ik zou gewoon niet harder *willen* als ik jou was. Een dieselmotor moet je niet zo lang zo veel toeren laten draaien.
Die Duitse diesels hebben dan ook vaak een grotere motorinhoud enzoTimmert schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:17:
[...]
Ach, een D5 loopt wel 230 echte km/s. En wat te denken van al die Duitse diesels dan, denk je dat die begrenst zijn op 210? Lekker gasgeven met dat ding, niet zeuren
Het wordt een ander verhaal als je 150km lang aan 1 stuk door 240 gaat rijden, maar dat is ook niet m'n bedoeling.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
http://shop.ebay.co.uk/?_..._sacat=See-All-CategoriesRoberto schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:59:
Origineel hoeft het niet te blijven, maar zou wel leuk zijn. Zit overigens nog een VDO MS 5000 navi bij.Wat zou dat nou nog opleveren aangezien we een tomtom hebben? Idem een nokia CK. (wil een BT CK + die VDO unit weg zodat daar de MP3 speler geplaatst kan worden) Waar koopt men zon Blitzsafe kabel? zag wel www.volvotech.eu maar dat was enkel voor een iPod en 135!!! euro voor een kabeltje
Nouja, er zijn ook zat Duitsers met een 2.5 V6 TDI bijvoorbeeld, of een 220CDi, of bijvoorbeeld een 123d. Allemaal motoren met even veel of minder inhoud, die echt niet stuk gaan van een beetje doorrijden.Sorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:20:
[...]
Die Duitse diesels hebben dan ook vaak een grotere motorinhoud enzoVooral als je het over de V6 TDI's van VAG hebt. Dat zijn zieke dingen qua vermogen en koppel. Maar wij hebben gelukkig een 5-cilinderroffel (de D5 heeft die ook, itt de 2.4 benzine bijvoorbeeld) \o/
als je je VIN opzoekt weet je het zeker welk blok je hebt..Timmert schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:40:
Hm, op Volvo-forum las ik juist dat mijn motor gelijk was aan de Euro 3 D5, en dat de Euro 4 D5 weldegelijk technisch anders was. Naja, het zal allemaal ook wel.
Ik weet wel dat mijne een stuk luier overkomt dan een Euro 4 D5. Die 22pk en 60nm maken echt verschil.
computer/ECU reset? al dan niet bewust gedaan door dealer...PWM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:52:
Vorige week mijn auto terug gekregen voor zijn laatste beurt, over een maand gaat hij er uit. Ik heb al 2 jaar klachten over vermogen (wat mij steeds tegenviel) en over verbruik (8l/100km 2.0D). Niks aan de hand is er steeds verteld.
Krijg ik mijn wagen terug, rijd weg en vloer het pedaal om de snelweg op te komen: WTF? Mijn auto vloog er vandoor (relatief dan). Nu 1 1/2 week verder en 2 tanks later is mijn verbruik 30% afgenomen. Vooral onderin de toeren heeft hij meer kracht, en het geluid is ook beter geworden.
Mijn dealer zegt dat ze niks hebben veranderd, maar dat zouden ze nog volhouden als de wagen opeens een andere kleur had. Snap er niks van, en het irriteert mij mateloos, aangezien ik 90.000 km heb gereden met een gevoel dat er niets niet klopte. Als ik uit een 1.6D ruilauto stapte voelde ik al nauwelijks verschil.
Tsja, dat zouden ze al eerder gedaan moeten hebben, hij is een paar keer teruggeweest voor met name het verbruikprobleem.ToolkiT schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:54:
[...]
computer/ECU reset? al dan niet bewust gedaan door dealer...
*beeeeep*
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
zeker weten olie en geen airco water?cornelixnootje1 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:01:
Sinds een tijdje drupt er af en toe een beetje olie uit de passagierskant van de motor in mijn 2000 V70R.
Ik belde net de volvo garage en ze zeggen dat de meeste olie problemen bij dit model te maken hebben met de "Turbo Return Lines" en de kosten zijn (omdat het een AWD 110 dollar extra) 350 dollar. Niet zo fijn. Donderdag kijken ze er naar.
Iemand enige mening over oliedrupjes op die plek?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq