Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.977 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hubba hubba! De T4!

Veel rijplezier gewenst :). Ik heb zelf 2 jaar in een V40 1.8 rondgereden en vond dat zelfs al lekker, zo'n T4 moet toch wel echt heerlijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
Ik heb een vaag probleem met mijn afstandsbediening; soms doet hij het wel, soms niet. Soms doet hij het direct als ik op Unlock druk; soms niet. Als hij eenmaal open is, en ik wil hem dichtdoen, kan ik drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets. Als ik dan nog eens wil proberen, en ik druk weer op Unlock, gaat hij dicht ( :? ). Druk ik dan op Lock, gaat hij open, en druk ik weer op Lock, ook weer dicht. En soms doet hij het helemaal niet.... Nu heb ik de batterijen al vervangen, dus dat is het niet... Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:15:
Zoals het er nu naar uitziet ben ik eind deze week eigenaar van een V40 T4. 't Is m'n eerste Volvo dus ik ben erg benieuwd. De proefrit was in ieder geval fantastisch.
Feli :)
Van welk bouwjaar?

Heb zelf ook weer wat fijns :(

Kom ik vandaag van het werk zie ik iets dat lijkt op vogelstront op het zijscherm boven het achterwiel, maar ik had haast dus verder niet te veel op gelet, kom ik thuis zie ik dat iemand dus blijkbaar z'n deur in m'n Volvo heeft geparkeerd.
Wat leek op vogelpoep was in werkelijkheid een flinke smeur zwarte lak en in het midden al de lak van mijn auto weg.

En daar baal ik flink van :(
Vooral om het net weer zo'n ik-weet-niet-wat-ik-ermee-moet deuk is. Dat ze dan je hele deur eraf rijden ofzo, dan betaal je graag je eigen risico. Dit is eigenlijk niet eens zo'n hele grote plek, maar wel te groot om het zo te laten. En als ik zelf met een lakstiftje ga zitten pielen wordt het er ook niet mooier op.
Is ook nog op een erg opvallende plaats.

Als ik het opgeef aan de verzekering kost het in elk geval 135 euro eigen risico, maar zit weinig anders op denk ik. Ga morgen in elk geval voordat ik het opgeef even langs de dealer en/of de schadehersteller voor een schatting, maar zal wel boven de 135 komen denk ik, dus dan zit je weer met zo'n papierwerk met je verzekering.

Bleh :(

2 grote foto's:
http://members.home.nl/s.klippert/schade/

Zwarte lak heb ik er al afgepoetst inmiddels, dus alleen het wit is zichtbaar, maar het is redelijk diep.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind 2000. Net de koopovereenkomst getekend. Nog een weekje geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klippy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:13:
[...]

Feli :)
Van welk bouwjaar?

Heb zelf ook weer wat fijns :(

Kom ik vandaag van het werk zie ik iets dat lijkt op vogelstront op het zijscherm boven het achterwiel, maar ik had haast dus verder niet te veel op gelet, kom ik thuis zie ik dat iemand dus blijkbaar z'n deur in m'n Volvo heeft geparkeerd.
Wat leek op vogelpoep was in werkelijkheid een flinke smeur zwarte lak en in het midden al de lak van mijn auto weg.

En daar baal ik flink van :(
Vooral om het net weer zo'n ik-weet-niet-wat-ik-ermee-moet deuk is. Dat ze dan je hele deur eraf rijden ofzo, dan betaal je graag je eigen risico. Dit is eigenlijk niet eens zo'n hele grote plek, maar wel te groot om het zo te laten. En als ik zelf met een lakstiftje ga zitten pielen wordt het er ook niet mooier op.
Is ook nog op een erg opvallende plaats.

Als ik het opgeef aan de verzekering kost het in elk geval 135 euro eigen risico, maar zit weinig anders op denk ik. Ga morgen in elk geval voordat ik het opgeef even langs de dealer en/of de schadehersteller voor een schatting, maar zal wel boven de 135 komen denk ik, dus dan zit je weer met zo'n papierwerk met je verzekering.

Bleh :(

2 grote foto's:
http://members.home.nl/s.klippert/schade/

Zwarte lak heb ik er al afgepoetst inmiddels, dus alleen het wit is zichtbaar, maar het is redelijk diep.
Da's goed balen! :(

Is de lak er echt af? Of valt het nog een beetje uit te poetsen denk je? Wellicht is dat laatste een poging waard. Lost dat het probleem op: dan heb je toch mooi 135 Euro bespaard, en anders zou ik het wel laten bijspuiten. Ik denk dat zoiets sowieso op het waarborgfonds te verhalen valt.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ga er eens mee langs een goeie spuiter, dus niet zo'n leaseschadehersteller en vraag eens wat de opties zijn. Hoeft helemaal niet zo gek duur te zijn.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nee de lak is er echt flink af. Uitpoetsen zal niks helpen. En het zit ook nog midden in een groot leeg vlak dus valt best op.

Waarborgfonds heeft zelfs 250 euro eigen risico.

Zit wel nog een kanttekening aan dit verhaal, weet waarschijnlijk wie het gedaan heeft (althans 95% zeker) want het was op de parkeerplaats bij m'n werk en er heeft maar 1 klant (zwarte auto ja, waar 4 man in- en uitgestapt zijn) naast me gestaan de halve dag... Verder heeft ook geen enkele collega een zwarte auto, dus het is mij zelf wel duidelijk...
Maarja dat ligt natuurlijk nogal gevoelig met klanten als je niks kan bewijzen, dus daar moet ik het morgen eest eens met de baas over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klippy schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:44:
Nee de lak is er echt flink af. Uitpoetsen zal niks helpen. En het zit ook nog midden in een groot leeg vlak dus valt best op.

Waarborgfonds heeft zelfs 250 euro eigen risico.

Zit wel nog een kanttekening aan dit verhaal, weet waarschijnlijk wie het gedaan heeft (althans 95% zeker) want het was op de parkeerplaats bij m'n werk en er heeft maar 1 klant (zwarte auto ja, waar 4 man in- en uitgestapt zijn) naast me gestaan de halve dag... Verder heeft ook geen enkele collega een zwarte auto, dus het is mij zelf wel duidelijk...
Maarja dat ligt natuurlijk nogal gevoelig met klanten als je niks kan bewijzen, dus daar moet ik het morgen eest eens met de baas over hebben...
Heel simpel: bel de klant op en vraag netjes of er op zijn auto toevallig oranje lak zit. :+ Als 'ie het ontdekt zal 'ie hopelijk mans genoeg zijn om zijn keutel niet in te trekken en het netjes met je af te wikkelen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij jouw auto zou ik het zeker laten fixen ;) Eventueel zou je nog met de wax aan de gang kunnen het een en ander proberen weg te poetsen. Maar zoals je zelf aangeeft zal dit wel niet lukken.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Mijn jaar 2000, V70R (2.5l Turbo) gebruikt 1 liter olie per tankbeurt (ongeveer 500km). De nationale olieboer (Jiffy Lube) monteur zegt niet verbaasd te zijn, ivm Turbo motor. En zegt dat als ik "full synthetic" olie zou gebruiken (heb voor half-syntetic gekozen) het veel beter zou gaan.

Ik zie geen olie onder de auto na het parkeren.

Iemand enig idee of het inderdaad normaal is dat ik zovel olie gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weten jullie toevallig of een Volvo kan worden gechipped zonder verlies van garantie? Zoals ze dat bij de VAG groep doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat vind ik ook een interessante kwestie. Mijn S60 is ook nog steeds niet gechipt, en vanwege de mankementen laatst, die onder garantie hersteld zijn ben ik gaan twijfelen. Zouden ze dat nog steeds doen als ie gechipt was?

Wel weet ik dat diverse Volvo dealers (Niham iig), hun demo's hebben gechipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:27:
Mijn jaar 2000, V70R (2.5l Turbo) gebruikt 1 liter olie per tankbeurt (ongeveer 500km). De nationale olieboer (Jiffy Lube) monteur zegt niet verbaasd te zijn, ivm Turbo motor. En zegt dat als ik "full synthetic" olie zou gebruiken (heb voor half-syntetic gekozen) het veel beter zou gaan.

1 liter olie per tankbeurt klopt natuurlijk niet. De Turbo van m'n broer (exact dezelfde motor en zit ook gewoon halfsynthetisch in)) verbruikt geen druppel. Meestal is het een verstopte carterventilatie of een niet goed werkende vlamdover de oorzaak bij deze blokken.

Ik zou het in ieder geval niet als "normaal" bestempelen. :P
Maarten schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 07:30:
Weten jullie toevallig of een Volvo kan worden gechipped zonder verlies van garantie? Zoals ze dat bij de VAG groep doen?
Als de chip door Volvo zelf wordt aangebracht kan het sowieso met behoud van garantie, maar als je dat elders laat doen is de kans groot dat de garantie vervalt natuurlijk. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bart-Willem op 03-07-2009 10:16 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Sinds een tijdje heb ik het idee dat de climate control op m'n C30 het niet goed meer doet en gisteren werd het echt te erg. Het maakt niet uit of ik 'm op LO zet of 20 graden, het enige dat ie doet is de blowers op max en warme lucht blazen. Het wordt vrijwel niet koeler in m'n auto.

Iemand enig idee of je hier zelf nog iets aan kunt doen? Zijn er bepaalde vloeistoffen die gecontroleerd moeten worden ofzo?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:46
maarud schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:27:
Ik heb een vaag probleem met mijn afstandsbediening; soms doet hij het wel, soms niet. Soms doet hij het direct als ik op Unlock druk; soms niet. Als hij eenmaal open is, en ik wil hem dichtdoen, kan ik drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets. Als ik dan nog eens wil proberen, en ik druk weer op Unlock, gaat hij dicht ( :? ). Druk ik dan op Lock, gaat hij open, en druk ik weer op Lock, ook weer dicht. En soms doet hij het helemaal niet.... Nu heb ik de batterijen al vervangen, dus dat is het niet... Wat nu?
hmm, nu doet hij het helemaal niet meer... iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:15:
Als de chip door Volvo zelf wordt aangebracht kan het sowieso met behoud van garantie, maar als je dat elders laat doen is de kans groot dat de garantie vervalt natuurlijk. ;)
Het is, helaas, absoluut niet mogelijk om Volvo's met behoud van garantie te chippen. Ook bij Volvo dealers zelf niet. Bij Niham krijg je bijvoorbeeld wel een garantie op de aandrijflijn, maar die is beperkt en belangrijker, geldt alleen bij Niham. Leg dat de Volvo dealer in het buitenland maar uit als je pech hebt ;) Als je bijvoorbeeld via Pon chipped word de garantie wel volledig overgenomen, en geldt deze overal (daarom is hij ook bakken duurder).

Overigens kunnen de D5 en T5 prima worden gechipped. Voor mijn huidige auto, V50 2.0D, kreeg ik het advies het niet te doen, wegens problemen met de roetfilter. Dat was 2 jaar geleden, dus wellicht is dat veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 03-07-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vreemd, want m'n broer heeft destijds bij zijn V40 diesel (later opgevolgd door een V50) toch echt het aanbod van de Volvo-dealer om dat ding te chippen met behoud van garantie. Het was wel 1300 Euro, maar het kon! :P
Ruud2001 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:45:
Sinds een tijdje heb ik het idee dat de climate control op m'n C30 het niet goed meer doet en gisteren werd het echt te erg. Het maakt niet uit of ik 'm op LO zet of 20 graden, het enige dat ie doet is de blowers op max en warme lucht blazen. Het wordt vrijwel niet koeler in m'n auto.

Iemand enig idee of je hier zelf nog iets aan kunt doen? Zijn er bepaalde vloeistoffen die gecontroleerd moeten worden ofzo?
Klinkt als een kapotte thermostaat van de airco, een gigantisch lek of een defect in de aircopomp (al kan het best nog wat anders zijn, maar ik zou in die kringen de oorzaak zoeken). Gewoon terug naar de garage gaan want zoiets valt gewoon onder garantie lijkt me. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 740 is verkocht! :'(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:27:

Wow 1 liter per tankbeurt! Als dat normaal is voor turbo-motoren zal ik vanmiddag die van mij eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:31:
Vreemd, want m'n broer heeft destijds bij zijn V40 diesel (later opgevolgd door een V50) toch echt het aanbod van de Volvo-dealer om dat ding te chippen met behoud van garantie. Het was wel 1300 Euro, maar het kon! :P
Ik hoor het al, dit word een typisch gevalletje van belletje naar de dealer :)

Bedankt in elk geval voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

1 liter olie per tankbeurt is inderdaad niet normaal. Zoals Bart-Willem al zei, kijk eens naar een verstopte carterventilatie (PCV valve), maar als dat het niet is zou ik zeker ook eens naar de conditie van je turbo kijken...als die op sterven staat wil het olieverbruik ook nog wel eens toenemen, samen met het uitblazen van grote blauwe wolken uit de uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:31:
Dat kan ook, maar dan geldt die garantie alleen bij die dealer
Cocytus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:39:
[...]

Ik dacht dat je inmiddels een andere (lease-) auto had?
Besteld :) 12 augusus moet de Audi binnen zijn, die ik inderdaad ook door PON/ABT laat tunen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nog even een update:

Aangifte gedaan.
Verzekering ingelicht.
Verzekering keert 0,0% uit zoals verwacht en schuift het af naar het waarborgfonds.

Probleem is dat die 250 Euro eigen risico hebben.
Schade is vanochtend geschat op minimaal 500 Euro, waarschijnlijk iets meer.
Dat is dan wel om het onzichtbaar te maken. Plekje is te diep om even bij te spuiten, dus dan moet het hele scherm gespoten worden. Voor verzekeringskwesties moet er garantie worden gegeven, dus moet het 100% in orde zijn.

Maar ik denk dat ik maar iemand moet gaan zoeken die het lokaal kan repareren, al zal je dat natuurlijk altijd blijven zien, blijft alleen de vraag in hoeverre je het ziet, maar daar kom je pas achter als het klaar is.
Heb al wat adresjes verzameld en toegestopt gekregen.

Moet het nog even afwachten wel, we zijn nog aan het kijken of er wat van de dader te achterhalen is.

Blijft ellendig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

schaamteloze crosspost:

* kamstra showt zijn auto ook maar es ter gelegenheid van het moeiteloos passeren van de jaarlijkse APK :P
van de winter net buiten ValTho :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/V70/1.jpg

En nog 2 gisteren gemaakt op een weggetje net buiten de stad :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/V70/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/misc/V70/3.jpg

* kamstra O+ Volvo *O*

edit: voor de oplettende kijker, inderdaad op de eerste foto ontbreekt de achterruitwisser en in plaats van een wisser ziet u een KURK :P :D

inmiddels zit er weer een gloednieuwe wisser in, mede met dank aan Bart-Willem :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mooie kleur die V70! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ja, dat modderbruin heeft wel wat :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
Vandaag bezig geweest om proberen de acherste carb van mijn B30A te halen.
Op dit moment is alles los behalve de gashendel.
Die zit vast met deze dingen:
Afbeeldingslocatie: http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/images/volvo_959088.jpg
Hoe krijg je die uit elkaar?
De bovenste heeft ook zo'n clipje er omheen zitten, maar de onderste niet.
Het kogel gedeelte zit vastgelast danwel op een andere manier vastgemaakt en kan ik dus niet even loshalen door het moertje los te draaien :+

Ook eventjes wat foto's gemaakt van mijn werkplek van vanmiddag :)
Om de carbs zit een stuk stof om te voorkomen dat er beestjes naar binnen kruipen. Spinnetjes zijn om een of andere reden zeer geinteresseerd in mijn auto :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DvDtZJVRZNrc2um0ZsrbwpIw/full.jpg
Mijn "motorkap"

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c7pu22Am1kK8aUVMHdO6zf5j/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9dHpplKV86EkQw7R76P87HYA/full.jpg
Gashendel ball joints, de balls zitten boven vastgelast en aan de onderkant is het andere uiteinde van de as waar de ball aan zit "gepopnageld" (uitboren betekend dat je de as weg boord.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8eKbm0C7XPZND5S2pFfOu54W/full.jpg
Mijn 2de "motorkap" :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WAUfE6GMTJ8oQpu1mDiH5t80/full.jpg
Stoel weggehaald.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HVpWhUO0ju648lA45ML8tbQC/full.jpg
Vanuit iets lager gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dyZJ2g3vcVUOWHF6x7T9orko/full.jpg
De helft van luchtfilter 1, en een helft van luchtfilter 2.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T5Ayq5xMcXzJy9TztGT1tJ0s/full.jpg
De andere helften.
De slangetjes en plaatjes zitten in de zwarte luchtfilterbehuizing die direct op de carbs zit geschroeft.
Deze 2 luchtfilters zitten normaal dus ook nog in de motor ruimte gepropt.
Zwarte luchtfilter met de opening naar achter. Zilveren luchtfilter, waar ook echt het filter in zit, verbind dan weer het zwarte luchtfilter met de wit/zilveren luchtslang die op op bovenstaande foto's los ziet hangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GX5xC8drAjKdf5b58EvbFT7i/full.jpg
Hier tussendoor kun je ook nog bij de motor komen, als je armen lang genoeg zijn :+

[ Voor 80% gewijzigd door MewBie op 05-07-2009 17:44 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je hebt ze ook zonder borgclip, die kan je met enige inspanning zo lostrekken van elkaar.
Op mn B20 en Rover V8 wel iig

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Zelfs als ik dat borgclipje "losdraai" gaat ie er niet af.
Of moet ik het borgclipje helemaal verwijderen?
De onderste zijn zonder borgclipje.

Zoals je op mijn later toegevoegde foto's kunt zien heb je niet echt veel ruimte om flink kracht te zetten :P

[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 05-07-2009 17:51 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Nice, vind de kleur ook mooi! Alsmede de omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kamstra schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:57:
schaamteloze crosspost:

* kamstra showt zijn auto ook maar es ter gelegenheid van het moeiteloos passeren van de jaarlijkse APK :P

edit: voor de oplettende kijker, inderdaad op de eerste foto ontbreekt de achterruitwisser en in plaats van een wisser ziet u een KURK :P :D
Volvo's komen zelfs zonder ruitenwissers door de APK :) Bij mij is het rubber er ook afgesprongen vandeweek. Een combinatie van warm weer en te lang door blijven rijden met dezelfde ruitenwissers ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Marzman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:13:
[...]

Volvo's komen zelfs zonder ruitenwissers door de APK :) Bij mij is het rubber er ook afgesprongen vandeweek. Een combinatie van warm weer en te lang door blijven rijden met dezelfde ruitenwissers ;)
bij mij was t niet zozeer de ruitenwisser maar de motor van de ruitenwisser die naar z'n grootje was (welke sjembek er ook bedacht heeft om er plastic tandwielen in te stoppen :( )
Anyway, ik had m al ruim voor de apk vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
MewBie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:48:
Zelfs als ik dat borgclipje "losdraai" gaat ie er niet af.
Of moet ik het borgclipje helemaal verwijderen?
De onderste zijn zonder borgclipje.

Zoals je op mijn later toegevoegde foto's kunt zien heb je niet echt veel ruimte om flink kracht te zetten :P
Je moet die pin die aan het klipje zit er ook uithalen. Die borgt de handel daadwerkelijk. Alleen het klemgedeelte om het asje weghalen maakt het weinig anders dan 'm te laten zitten. Die zorgt er namelijk voor dat het niet loskan raken als je onderweg bent.

Je hebt deze pinconstructie alleen aan de bovenzijde? Dan die loshalen en aan de onderzijde gewoon laten zitten. Waarschijnlijk kunnen deze er zonder al te veel brute kracht ook wel vanaf gehaald worden, maar als 't niet nodig is, lekker laten voor wat het is.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:13:
[...]

Wat ?? Die keurmeester van jou is zeker niet bang strafpunten te krijgen bij een steekproef ?

Staat allemaal beschreven wat vanaf wel bouwjaar in orde moet zijn, zeker je ruitenwissers... alleen bouwjaar gezien kan het manueel of automatisch zijn. Alleen achter mag hij verrot zijn :)

Ik zou dat adres van jou maar eens tippen, straks stuurt hij je op weg met verroeste remleidingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Soulfly schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:24:
[...]

Je moet die pin die aan het klipje zit er ook uithalen. Die borgt de handel daadwerkelijk. Alleen het klemgedeelte om het asje weghalen maakt het weinig anders dan 'm te laten zitten. Die zorgt er namelijk voor dat het niet loskan raken als je onderweg bent.

Je hebt deze pinconstructie alleen aan de bovenzijde? Dan die loshalen en aan de onderzijde gewoon laten zitten. Waarschijnlijk kunnen deze er zonder al te veel brute kracht ook wel vanaf gehaald worden, maar als 't niet nodig is, lekker laten voor wat het is.
Ah ok, ga ik dat proberen :)
Had die dingen nog nooit gezien, dus ik haal het clipje los en had echt zoiets van :?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:24:
[...]

Wat ?? Die keurmeester van jou is zeker niet bang strafpunten te krijgen bij een steekproef ?

Staat allemaal beschreven wat vanaf wel bouwjaar in orde moet zijn, zeker je ruitenwissers... alleen bouwjaar gezien kan het manueel of automatisch zijn. Alleen achter mag hij verrot zijn :)

Ik zou dat adres van jou maar eens tippen, straks stuurt hij je op weg met verroeste remleidingen :X
Mijn APK keuring is al weer bijna een jaar geleden dus de keurmeester treft geen blaam. Een APK keuring is een momentopname die niks zegt over de staat van je remmen of ruitenwissers een half jaar later.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:33:
[...]

Ah ok, ga ik dat proberen :)
Had die dingen nog nooit gezien, dus ik haal het clipje los en had echt zoiets van :?
Klopt, veel gemaakte "fout".

Je zou denken dat er een vlakke kant aan zou zitten, wordt hij alleen niet veel sterker van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tijdelijke oplossing van mijn gebroken swaybar end probleem:
voor:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/volvo3.jpg
na:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00589.jpg
Morgen nieuw onderdeel kopen..

oorzaak van probleem:
Bij de las schoon afgebroken 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00583.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00584.jpg

Update:

Ik heb de onderdelen binnen (en meteen een nieuw K&N luchtfilter besteld, kanvanmiddag opgehaald worden :) )

Vraagje:
Wat moet er normaal bij een kleine beurt voro een S60 Diesel gedaan worden?

Zoals gezegt luchtfilter ga ik zelf vervangen, remmen zijn recentelijk vervangen, ander vloeistoffen zien er goed uit, dus ik zit zelf alleen te denken aan olie verversen en service lampje in computer resetten..

[ Voor 40% gewijzigd door ToolkiT op 06-07-2009 11:31 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:59:
Vraagje:
Wat moet er normaal bij een kleine beurt voro een S60 Diesel gedaan worden?

Zoals gezegt luchtfilter ga ik zelf vervangen, remmen zijn recentelijk vervangen, ander vloeistoffen zien er goed uit, dus ik zit zelf alleen te denken aan olie verversen en service lampje in computer resetten..
ff in manual gekeken, daar zit helaas niet een duidelijk overzicht in met wat waneer gedaan moet worden..
Maar ik ben tot conclusie gekomen dat het olie en rem/koppeling vloeistof verversen is voor mijn..

rembekrachting pomp is recentelijk vervangen dus stuurbekrachtiging vloeistof is dus ook nieuw(ig)...

Ben ik nog wat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem je wel een vervangingsfilter ? Deze performen beter dan een openair ivm warme lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:50:
Neem je wel een vervangingsfilter ? Deze performen beter dan een openair ivm warme lucht.
Als zijnde in zelfde formaat als origineel, in orignele airbox ipv pancake filter etc?
In dat geval ja :)

<edit> blijk de verkeerde te zijn, dus vanmiddag maar eens terug om om te ruilen voor juiste model.. iemand had 0011 ip 0101 aan eind van model nummer getikt |:(

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 07-07-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24

Youk

Volvo For Life

Gisteren tegen de avond aan nog bericht gekregen van Scandcar, eindelijk waren de remschijven toegekomen en kon mijn bestelling verzonden worden. Vandaag ging het weg, dus hopelijk morgen in huis. Kan ik eindelijk mijn remklauw vervangen samen met de 2 remschijven en de remblokken. Mooi op tijd, want ik moet binnen dit en 2,5 weken naar de technische keuring (zoals jullie APK).

Ik zit nog wel met een vraagje. De banden zou ik ook willen vervangen maar ben nog op zoek naar een goed merk/type. Het is voor een 850 GLE 2.0 20V met de standaard 15" argo velgen. Als ik mij niet vergis is de bandenmaat 195/60/15. Welke banden zijn volgens jullie zeer geschikt voor deze wagen. Ben wel op zoek naar een goede grip, dat ze dan iets minder lang meegaan neem ik er dan wel bij. Ben trouwens ook nog aan het overwegen om over te stappen op 16" of 17" velgen. Wat zou ik in dat geval dan best nemen?

Hoe staan jullie tegenover van spacers om velgen te monteren? Ik had graag de argo's onder mijn 144 gestoken, maar de argo's hebben een ET van 43 en de 144 heeft standaard een ET van 25 nodig. Een paar millimeter verschil zal nu niet echt belangrijk zijn, maar dan blijft er nog steeds een spacer van laat ons zeggen 15 mm over (minstens); Dit lijkt me nogal aan de hoge kant, of kan dit nog? En dan bedoel ik vooral op gebied van veiligheid en degelijkheid. Indien dit te zwaar compromiterend is dan stap ik af van deze gedachte (jammer genoeg).

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Een 140 heeft een ET van 40.
850 velgen passen goed om een 140 vaak zelfs zonder spacers. Je kan spacertjes kopen van 3-5mm voor optimale passendheid (past zonder verlengde bouten te kopen).
Vroege 850's hebben trouwens wel 4gaats naven (4x108) en passen dus niet op je 140 (5x108).
* Dop had ook graag argo's onder zn 144 gestoken hebben, maar dat lukte alleen in photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/sigh.jpg

De immitatie remschijven zijn overigens niet altijd even fijn ivm kromtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:50:

Hoe staan jullie tegenover van spacers om velgen te monteren? Ik had graag de argo's onder mijn 144 gestoken, maar de argo's hebben een ET van 43 en de 144 heeft standaard een ET van 25 nodig. Een paar millimeter verschil zal nu niet echt belangrijk zijn, maar dan blijft er nog steeds een spacer van laat ons zeggen 15 mm over (minstens); Dit lijkt me nogal aan de hoge kant, of kan dit nog? En dan bedoel ik vooral op gebied van veiligheid en degelijkheid. Indien dit te zwaar compromiterend is dan stap ik af van deze gedachte (jammer genoeg).
daar durf ik geen antwoord op te geven, maar het klinkt wel wat aan de hoge kant ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:58:
[...]

daar durf ik geen antwoord op te geven, maar het klinkt wel wat aan de hoge kant ja...
GEEN PROBLEEM: er is namelijk geen probleem. Zie mijn post erboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zitten er dan ook 2 versies in de 140 reeks? Want ik had teruggevonden dat deze een ET van 25 had. Als het 40 is dan ben ik heel blij natuurlijk op die paar mm gaan we niet kijken. Moet ik me dan nog zorgen maken over de breedte van de band, of kan dit gewoon met dezelfde waarde als onder de 850? Indien dit hetzelfde kan zijn, dan kan ik nu de banden onder mijn 850 vervangen en rustig op zoek gaan naar leuke velgen hiervoor. En dan achteraf gewoon deze velgen met nieuwe banden onder 140 gooien en andere velgjes op de 850.

En wat betreft de boutgaten, ik heb wel degelijk de 5X108 velgen op mijn 850, dus dat is zeker geen probleem.

@Dop: het is door jouw foto dat ik op het idee ben gekomen!

[ Voor 4% gewijzigd door Youk op 07-07-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Volgens mij is er veel misverstand over de ET waarde van een 140. Ik ben inderdaad ook af en toe ET25 tegengekomen maar minstens netzo vaak 40. Uiteindelijk heb ik mn velg gepakt en zelf opgemeten.
Omdat de ETwaarde 40 is, staan velgen van een 240 (die wel ET20-25 hebben) er letterlijk extra dik op.

De breedte lijkt me perfect. Ik heb zelf 850 velgen, maar dan een maatje groter, op mijn 144: 205/45?R16. Die zijn dus breder en lopen niet aan. Ik heb er toch een spacer tussengedaan omdat het toch wel dicht in de buurt van de schokdemper kwam.

De 850 banden zijn eigenlijk iets te klein qua omtrek. (wij hebben hebben daar ook 195/60R15)
Mooiste zou zijn 195/70R15, maar die zijn nogal zeldzaam. De maat 195/65R15 is dan een erg veelvoorkomend (goedkoop) alternatief. Je kan de kleine 195/60R15 banden natuurlijk wel "opmaken" op je 140.

Als je je dit weekend verveelt kan je gewoon de wielen van de 850 en 140 eens omwisselen voor de test, zou uitwisselbaar moeten zijn. Ben benieuwd hoe het staat (ook hoe het smalle staal onder de 850 staat :*) ).

[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-07-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Nu ben ik wel benieuwd naar welke velgen je dan onder jouw 144 hebt gestoken, of is het 16" staal? Kan nog even niet proberen met uit te wisselen, de 144 staat nog steeds bij de spuiter. Hij krijgt namelijk een volledig nieuwe laklaag. Was reeds volledig opgelast, maar hier en daar toch nog een paar puntjes gevonden (onder raamrubbers en zo). Dus deze zijn dan ook ineens hersteld. Plus dat hij volledig strak wordt gezet, elk putje of bultje wat er nog in zat wordt volledig weg gewerkt.

Met een beetje geluk kan ik de wagen volgende week gaan halen. Maar om het wat goedkoper te houden hadden we afgesproken dat hij er zo lang over mocht doen als hij wou. M.a.w. als er andere opdrachten binnenkwamen gingen die voor. Heb wel al een paar afgewerkte dingen van die spuiter gezien en dat zag er echt fantastisch uit, hopelijk dus ook zo met mijn 144. Nu begin ik het toch echt moeilijk te krijgen met wachten totdat ik de wagen terug kan opbouwen.

Daarna de motor nog eens goed inspecteren, net voor hij binnen ging liep die niet zo lekker meer. Misschien ergens een slang die niet goed meer zit of wat porreus begint te worden. Kan nooit iets erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ok, dat klinkt goed allemaal!
Ik heb er inderdaad 16" stalen velgen onder. Nu nog zwart.

Ik zoek nog steeds een sleutelplek om mijn 144 op te knappen. Ik heb al een heel stuk gedaan, maar moet nog een stukje aan de bodem lassen.

Dus mochten er mensen in Zuidholland-Brabant-Utrecht meelezen; ik hou me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Yes, pak(je) van scandcar is netjes binnen gekomen. Althans, dat heeft men mij telefonisch bevestigd. Straks eens controleren wanneer ik thuis kom.

Ondertussen soms nog iemand tips voor deftige banden voor op mijn 15" velgjes? Belangrijkste eis: goede grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb die Garmin die bij Volvo zit, amar dat ding is helemaal niet te tweaken zoals een TomTom merk ik. Klopt dat?

Het is best een dure Garmin heb ik begrepen, incl mp3/carkip/fmtransmitter etc)

Maar als ik een route instel, staat er links onder de aankomsttijd en ik kan geen snelheid daar krijgen...
Iemand ervaring mee?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dfrenner schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:22:
Ik heb die Garmin die bij Volvo zit, amar dat ding is helemaal niet te tweaken zoals een TomTom merk ik. Klopt dat?

Het is best een dure Garmin heb ik begrepen, incl mp3/carkip/fmtransmitter etc)

Maar als ik een route instel, staat er links onder de aankomsttijd en ik kan geen snelheid daar krijgen...
Iemand ervaring mee?
welk model garmin is dat?

btw maar even een boekje besteld:
Afbeeldingslocatie: http://asamotorcycleparts.com/ebaytemplate/eimages/s60.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ToolkiT schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:26:
[...]

welk model garmin is dat?

btw maar even een boekje besteld:
[afbeelding]
volgens mij de 760?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
@MewBie; al verder gekomen met het loshalen van je carbs?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Volvo-Garmin Nüvi 760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Soulfly schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:34:
Het schiet niet op bij hem, nog 2 weken dan heeft die vakantie dacht ik :P

mijn carbs doe ik eerst nog ffe weinig aan, auto rijd super en verbruik word ook langzamer iets beter

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 09-07-2009 14:23 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Soulfly schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:34:
Nee, deze week elke avond pas om 8 uur klaar met eten, dus dan heeft het niet veel nut om nog in dat donkere gat te gaan zitten prutsen. :+
Ghostrider schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:19:
[...]

Het schiet niet op bij hem, nog 2 weken dan heeft die vakantie dacht ik :P

mijn carbs doe ik eerst nog ffe weinig aan, auto rijd super en verbruik word ook langzamer iets beter
Nog 1 dagje werken en dan ben ik 2 weken vrij :)
Heb je de 1:5 nou al een keer gehaald?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:33:

Heb je de 1:5 nou al een keer gehaald?
1:4 en een beetje maximaal :X Maar ik rij meestal niet lange stukken, en moet onderweg veel toeristen ontwijken :z

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mmmm matig, kreeg (volgens mij na het rijden door dikke plas, maar zal wel toeval zijn), melding Parkassist, service vereist. :+ . Morgen maar even langs garage, zou het makkelijk te fixen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Red devil schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:24:
Mmmm matig, kreeg (volgens mij na het rijden door dikke plas, maar zal wel toeval zijn), melding Parkassist, service vereist. :+ . Morgen maar even langs garage, zou het makkelijk te fixen zijn?
wijf!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
Hey heren!

Morgen kijken voor een volvo C70 T5 uit 1998 met automaat. (voor mijn vader!)
Wat zijn de aandachtspunten?

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 11-07-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roberto schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:40:
Hey heren!

Morgen kijken voor een volvo C70 T5 uit 1998 met automaat.
Wat zijn de aandachtspunten?
http://www.volvoforums.org.uk/forumdisplay.php?f=16 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zal het doorgeven aan hem!
www.volvoforum.nl en het 850 forum kende ik al maar deze niet.

Zelf had ik al een lijstje met:

Motorsteun scheurtjes.
Versnellingsbak, kleur olie niet te zwart of verbrand ruiken
Airco koud blijven na 5 minuten.
rubber achterruit --> beschadigd (hele nieuwe achterruit)
Achterklep scheef sluiten.
Cruise controle het doet
Wiellagers
koplampwissers
Electrische ramen (mag piepen afstelwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
't is een automaat, dus hij moet vloeiend (dus niet schokkend) op- en neerschakelen. De T5 is een turbomotor, controleer dus of hij geen vermogen tekort komt (in de zin van: hij houdt in) of dat je rare geluiden hoort.

EDIT: overigens heerlijke motor. Zelf was ik op zoek naar een S40 T5 summum automaat, maar die zijn nauwelijks te vinden. Fantastisch geluid en sprinten doen ze goed :) (S40: 0-100 6.7 sec.)

[ Voor 30% gewijzigd door flo_ op 11-07-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

bij de aanschaf van mijn C70 T5 sloot de kofferdeksel ook niet gelijk maar dit is toen opgelost.
Verder heeft de mijne nu net z'n eerste beurt achter de rug sinds ik hem heb. Hier kwam het volgende naar voor:
- motorsteun gescheurd (schijnt dus een bekende kwaal te zijn?)
- remblokken achter vervangen
- ECC zat een storing in (knipperende lampjes); Na uitlezen bleek dat de interieursensor niet de juiste temperatuur meette. Ventillatortje is schoongemaakt en het werkt weer (hier heb ik meer verhalen over gelezen)

Zorg ervoor dat je de auto bij een evt proefrit koud ziet starten. Als er dan een blauwe walm te zien is, is de turbo aan het einde van zijn leven.
Wat ik nog meer tegengekomen ben op verschillende sites, is dat de schakelaars voor de ramen nogal eens willen doorbranden. Om dit te voorkomen is het zaak de schakelaars regelmatig schoon te maken.
Mijn zijramen achter lekken iets of wat. Als ik hem afspuit bij het wassen, loopt er aan beide kanten een straaltje/druppels water aan de binnenkant. Dit schijnt te verhelpen te zijn door het strakker af te stellen oid.

Verder is het een geweldig apparaat, beer van een motor met mooi geluid en als je de dolby surround uitvoering hebt van het audiosysteem, zit je echt helemaal gebakken. Ik heb een handgeschakelde C70 T5, dus weet het fijne niet van de automaat (niet dat ik alles weet van deze, mgoe ;)), maar ik kan hem alleen maar aanraden.

Volgende week ga ik (met een maat) trouwens naar zuid frankrijk met de vovlo andere vrienden opzoeken, ben benieuwd hoe hij zich houdt. Ik heb voor de zekerheid toch maar m'n ANWB wegenwacht aangepast naar europa service voor het geval dat... :>
Ik las een artikel in de krant dat in frankrijk de Euro95 stilletjesaan vervangen wordt door E10 en dat vooral de wat oudere auto's dat geen prettige peut vinden. Er wordt dan ook aangeraden om Euro98 te tanken, iets wat ik dus ook zeker zal doen.
Met 32gig aan muziek moet de rit wel te doen zijn dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wezen kijken.

Volgende puntjes kwamen naarboven.

1: ABS lampje gaat nimmer branden. Lampje stuk? Verder alle lampjes wel. (Kan het ook mis hebben, maar volgens Vadis moet zowel ABS als SRS branden)
2: Handrem werkt niet op een helling 8)7 (opnieuw spannen? kost?)
3: Achterruit bekende scheurpunt was gescheurd. (kan geen kwaad zei iemand?)
4: Kofferdeksel sluit inderdaad niet helemaal gelijk. Hierdoor (niet zichtbaar wanneer kofferbak gesloten is) wat lakschade sporen (blanke lak zichtbaar)
5: Klein scheurtje bij versnellingspook in het leer. Alsof er een klein hapje uit is.
6: Airco in zomer 2007 voor het laatst bijgevuld (doen punt!)
7: Remmen nooit vervangen (en aangezien 98 model nog 280mm, bij vervanging meteen maar naar 302mm?)
8: De bekende achterruitjes mini lekage als je hem hebt gewassen (heeft iedere C70)

Verder toch wel netjes.
Starte meteen, boterzacht door de versnellingen heen (olie van de bak was ook mooi donkerrood en geen verbranden geur) audio is top (met dolby) alleen radio is de SC900 welke niet helemaal toppie is met CD-R en CD-RW. Die gaat er dus vermoedelijk uit tenzij iemand me kan pointen naar een MP3 input kitje voor de SC900 (heb ze wel voor de SC901 gevonden... denk ik)

Na aankoop dus sowieso volgende doen:
  • Automaatbak flushen (kan geen kwaad lijkt mij)
  • Airco laten bijvullen
  • Nieuwe koplampwissers (rubber is weg B) )
  • Voor kopen nog een keuring door een VOLVO dealer laten doen incl. uitlezen ODB2. ANWB keuring geloof ik niet zo in (jullie wel?)
Opzich voor m'n vader een serieuze optie. Maar je moet verder dan één auto kijken :)

Morgen en overmogen dus nog meer C70's bekijken. Allemaal T5's op een na.

Zoek eigenlijk een online C70 handleiding, kan ik kijken of dat lampje niet hoort aan te gaan, VADIS zegt van wel. En het andere lampje (pre-start) wat er naast zit (linker lampjes bak, meest rechts onderste lampje) gaat wel aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 12-07-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Roberto schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:13:
[...]
Starte meteen, boterzacht door de versnellingen heen (olie van de bak was ook mooi donkerrood en geen verbranden geur) audio is top (met dolby) alleen radio is de SC900 welke niet helemaal toppie is met CD-R en CD-RW. Die gaat er dus vermoedelijk uit tenzij iemand me kan pointen naar een MP3 input kitje voor de SC900 (heb ze wel voor de SC901 gevonden... denk ik)
[...]
ik heb voor mijn SC900 een Blitzsafe gekocht om een aux-in te creëren op de cdwisselaar-ingang. Nu kan ik dus m'n mp3 speler (of om het even wat) aansluiten en genieten van een shitload aan muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik ben ook bepaald geen monteur, maar ik kan wel naar aanleiding van eigen ervaring zeggen dat:

- Bij mij inderdaad ABS en SRS lampje beiden gaan branden, maar alleen SRS lampje blijft even branden na het starten. ABS gaat meteen uit met alle lampjes.
In elk geval uit het hoofd is dat wat ik denk. Geen idee of dat verder erg is, kan het lampje zijn of het werkt gewoon niet. Geen verstand van.

- Handrem deed het bij mij ook niet toen ik hem kocht. Maar veel mensen gebruiken dat ding ook niet. Dus ik heb toen ik hem een keer nodig had op een flinke helling zo hard getrokken dat hij sindsdien weer 100% werkt.
En afstellen is geen probleem. Kan ook zijn dat het blokkeermachanisme (is aparte rem geloof ik) niet werkt, maar dat lijkt me niet echt heel duur.

- Scheurtje in de pook: Als het in de hoes zit, bij mij zijn er ook wat scheurtjes, maar dat is een handbak. Ik heb zelf al sinds aankoop een nieuwe hoes achterin liggen, maar je moet om de pookknop eraf te krijgen de hele knop doormidden zagen en die dus ook vervangen.
Is niet echt een grote kostenpost, hoes iets van 20-30 Euro, pookknop 30-40 Euro. Maar je hebt altijd duurdere uitvoeringen.

- Achterruitjes lekken inderdaad bij zowat iedereen, maar het is hier echt alleen als ik er de hogedruk spuit opzet in de wassstraat dat ik een miniem straalje water zie lopen. Bij wassen met de tuinslang en welke hoosbui dan ook ,heb ik nog nooit water binnen gezien. dus ik weet niet hoe erg het is bij die auto, maar er is mee te leven :P

- Radio zijn natuurlijk veel mogelijkheden mee. Ligt er aan of je hem origineel wil houden. Ik heb zelf een hele nieuwe radio erin gezet, zie foto.
Ziet er in het echt beter uit overigens, en dan kijk je er ook niet zo recht tegenaan. Is maar net wat je belangrijk vind. Mijn oude 805 ging kapot (display) en ik vond MP3/USB/Bluetooth/Groot display belangrijker dan originele looks. En bij verkoop kan de 805 altijd nog terug.
Dolby heeft een eigen versterker achterin de auto waar de speakers op zitten, dus met een verloopkabeltje naar de versterker, kan je alle radio's wel aansluiten.
Of gewoon de hierboven genoemde optie.

- Vraag altijd even of de bovenste motorsteun recentelijk vervangen is, want ik heb nog nooit iemand gehoord waarbij die na 10 jaar niet kapot was.
Is bij mij ook meteen vervangen bij de eerste beurt. Is eigenlijk ook geen drama als het nog moet hoor, kost iets van 130 Euro incl. montage en het rijdt meteen beter :)

Succes met zoeken verder. Al blijft het een auto van 10 jaar oud, dus een 100% probleemloze zal je ook niet vinden denk ik, met alleen de problemen die je aanhaalt klinkt het inderdaad als een kanshebber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja en ABS is reeds opgelost.
Volgens VADIS moesten SRS en ABS tegelijk gaan branden. Maar SRS brand bij I contact en bij II contact (alle lampjes) brand ABS gewoon.

Nu dus nog de handrem en een APK en dan is het denk ... :*)

Origineel hoeft het niet te blijven, maar zou wel leuk zijn. Zit overigens nog een VDO MS 5000 navi bij.Wat zou dat nou nog opleveren aangezien we een tomtom hebben? Idem een nokia CK. (wil een BT CK + die VDO unit weg zodat daar de MP3 speler geplaatst kan worden) Waar koopt men zon Blitzsafe kabel? zag wel www.volvotech.eu maar dat was enkel voor een iPod en 135!!! euro voor een kabeltje _/-\o_

Bedoel trouwens niet enkel de twee achterruitjes. Maar ook het bekende (kleine) punt dat bij de grote achterruit zelf het rubber is gaan scheuren (komt bij ieder voor?).

En het was geen scheurtje bij de pook (is een auto) maar zegmaar de "midden" balk waar de versnellingspook tussen is geinstalleerd. Aan de bestuurderskant is een hapje uit de stof / leer. Best diep!? tja ... wat doe je daar aan?
Zie voor de duidelijkheid deze foto van een 2007+ model (niet het zelfde i know!)
Afbeeldingslocatie: http://www.buyyourcar.co.uk/carimages/mar/large/b208a407-4195-4576-b34e-b2c76ef79e15_4.jpg
Zegmaar ter hoogte van waar het zilver van de versnellingsbakomlijsting stop daar is een hap van een goede 8 tot 9mm uit het leer en flabbert nog een plukje leer.

De motorsteun heb ik bekeken (was een zwarte versie) en volgensmij al vervangen, zag er nog als vers rubber uit en er zaten geen scheuren in het staal van de steun zelf.

Tijdens die APK is er wel afgesproken dat er naar de remen gekeken gaat worden, nu ben ik zelf (heb ook gereden) een VOLVO 440 gewend, die remt toch vrij direct als ik het pedaal aanraak. De C70 duurt het eventjes... remmen doet hij verder wel met zijn 280mm schijven ;) en als ze dan toch vervangen moeten worden gaan er direct 302mm schijven op (kost dat?)

[ Voor 72% gewijzigd door Roberto op 12-07-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Scheur bij het achterraam zelf heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Kan een bekende kwaal zijn, maar ik weet daar verder niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Roberto schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:59:
de "midden" balk waar de versnellingspook tussen is geinstalleerd.
Middenconsole :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Daar was ik dus naar opzoek haha.
Maargoed, zou dat nog enigzins te "verbeteren" zijn? T'stoort verder niet enorm, maar wel jammer op een verder als nieuwe auto.
Klippy schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:24:
Scheur bij het achterraam zelf heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Kan een bekende kwaal zijn, maar ik weet daar verder niks van.
Het rubber hé! De ruit zelf is perfecto. Maar een vriend en medeeigenaar van een C70 T5 had het ook, en had het bij meer gezien. Vandaar mijn opmerking.

[ Voor 40% gewijzigd door Roberto op 13-07-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Overigens: als een automaatbak goed werkt, nóóit flushen. Nooit. Hoogstens de olie eruit laten lopen en vervangen, maar nooit flushen. Flushen kan ervoor zorgen dat losse deeltjes die zich in de loop der jaren in de bak hebben verzameld loskomen en kleine kanaaltjes in de transmissie blokkeren/verstoppen, of, nog leuker, dat de transmissie gaat lekken doordat pakkingen/vuil dat de transmissie 'dicht' hield, nu verdwijnt. Olie verversen is misschien een idee, maar lijkt me overbodig zolang de olie nog mooi rood is en niet stinkt.
The Dangers Of Flushing...

Flush machines do what they say; they force high pressure cleaning solvents back through the engine and transmission and clean out some of the accumulated junk that has formed. Now engines have small passages and galleries through which oil or automatic transmission fluid flow and there are one-way valves that keep the fluids from backtracking for whatever reason. By using an aggressive cleaning procedure like flushing, large chunks of accumulated sludge are broken off and forced backwards through these galleries and valves and, more often than not, lodge tightly and block them. This cuts off the normal flow of the fluid and causes lack of lubrication in an engine and abnormal or no shifting in a transmission. The results are expensive repairs, or more often, engine or transmission replacement.
Meer: http://autotechrepair.sui...fm/040206#ixzz0L5St0EOx&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Net terug van een weekendje Duitsland met de S60.

Conclusie:

- De beenruimte achter is echt te krap
- Het is een heerlijke autobahncruiser
- De audio is dik voor mekaar, zelfs bij 200+ klinkt het nog prima
- De remmen vielen me alles mee, gezien de verhalen die ik heb gelezen op volvo-forum.
- Beetje jammer dat de top begrenst is op 210 echte km/s > net geen 220/teller. Er zat duidelijk nog wel meer in, maar hij is gewoon op toeren begrenst. Zelfs bergaf gaat ie geen streep harder.
- Hij is nog best zuinig ook, gemiddeld 1:13 met 4 man aan boord, airco aan en doorgaans een snelheid van >170 vind ik gewoon erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:13:

Conclusie:

- De remmen vielen me alles mee, gezien de verhalen die ik heb gelezen op volvo-forum.
- Beetje jammer dat de top begrenst is op 210 echte km/s > net geen 220/teller. Er zat duidelijk nog wel meer in, maar hij is gewoon op toeren begrenst. Zelfs bergaf gaat ie geen streep harder.
- Hij is nog best zuinig ook, gemiddeld 1:13 met 4 man aan boord, airco aan en doorgaans een snelheid van >170 vind ik gewoon erg netjes.
Het zijn idd goede KM vreters :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:13:

Conclusie:

Nice, is ie al gechipped? Ik heb een weekendje noorden achter de rug, redelijk stevig doorrijden en wat testritjes met (schoon)familieleden ongeveer 1:11 :+ , nou ja, had ik maar geen benzine moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nee nog niet gechipt. Dan gaat de begrenzer er ook uit en loopt ie toch wel 240/teller verwacht ik.

Binnenkort dus even regelen en dan nog een keer proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:16:
Nee nog niet gechipt. Dan gaat de begrenzer er ook uit en loopt ie toch wel 240/teller verwacht ik.

Binnenkort dus even regelen en dan nog een keer proberen :+
Waarom zit zo'n begrenzer er eigenlijk op? Een T5 heeft op 250 begrenzer, maar dat is meer vanwege de gentleman's agreement dat ze standaard niet harder mogen dan 250 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ze zeggen omdat veiligheid boven die snelheid niet gegarandeerd is. Bullshit als je het mij vraagt, want een D5 is begrenst op 230 echte km/s en dat is technisch precies dezelfde auto als de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Red devil schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Waarom zit zo'n begrenzer er eigenlijk op? Een T5 heeft op 250 begrenzer, maar dat is meer vanwege de gentleman's agreement dat ze standaard niet harder mogen dan 250 volgens mij.
bescherming van motorblok denk ik.. diesels zijn natuurlijk niet gemaakt om lang (heel) veel toeren te maken..

op wat voor toerental sloeg hij in de begrenzer eigenlijk?

<edit>:
Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:43:
Ze zeggen omdat veiligheid boven die snelheid niet gegarandeerd is. Bullshit als je het mij vraagt, want een D5 is begrenst op 230 echte km/s en dat is technisch precies dezelfde auto als de mijne.
Als de T5 250 kan, kan de D5 het qua onderstel/besturing etc ook lijkt me.. zijn idd identiek..
Alleen motor is anders dus vandaar mijn gedachten hierboven..

[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 13-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De begrenzer sloeg in op net geen 4000 toeren in z'n 6. Dus nog zeker 500 toeren te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Zo, even de gasdempers (olie?) van de achterklep vervangen. Die dingen werkte niet, dus als je de achterklep open deed moest je flink veel moeite doen om deze boven je hoofd te tillen. Vervangen was easy, en nu moet je bij het open doen uitkijken dat 'ie niet in je muil klapt :P

Volgende upgrade: m'n spoilertje spuiten in de 427 Volvo kleur.
Todo: nieuwe remschijfjes achter, stoeprandschade aan velgen laten repareren en nieuwe bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

willem169 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:44:
Zo, even de gasdempers (olie?) van de achterklep vervangen. Die dingen werkte niet, dus als je de achterklep open deed moest je flink veel moeite doen om deze boven je hoofd te tillen. Vervangen was easy, en nu moet je bij het open doen uitkijken dat 'ie niet in je muil klapt :P
ga ik bij de mijne ook doen, hij werkt prima, maar de linker is bij het bevestigingspunt afgebrokkeld... dus ik loop het risico dat hij afbreekt (met alle gevolgen van dien (kapotte achterruit?))

Heb je nog tips? Heb je trouwens een sedan (Sxx) of een Station (Vxx)?

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 13-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:55:
De begrenzer sloeg in op net geen 4000 toeren in z'n 6. Dus nog zeker 500 toeren te gaan..
Ik zou gewoon niet harder *willen* als ik jou was. Een dieselmotor moet je niet zo lang zo veel toeren laten draaien.

willem169: je gaat dus toch geen (T5-)R nemen?

Met mijn auto ook gedoe gehad: koppeling was naar z'n grootje... na 94.000 km al (waarvan ik zelf 10.000 heb gereden). Ging piepen als het koppelingspedaal omhoog was, ook in z'n vrij. Duur grapje. Daarnaast zit er een trilling in bij >120 km/h. Dat bleek een gedeukte(!?!) haakse as te zijn. De as die de achterwielen aandrijft dus. Na vervanging daarvan (ook duur grapje) rijdt hij een heel stuk rustiger O+ Alleen de koppeling blijft soms raar aangrijpen (heeft hij altijd al gehad, soms wat meer weerstand als hij opkomt, met name als je wat meer toeren maakt voordat je opschakelt... herkent iemand dit bij een nieuwere benzine-Volvo?)

Nu nog nieuwe banden en hij is weer af (Michelin Pilot Sport PS2 ... dikke aanrader, slijt wel snel maar ongelofelijke en eindeloze grip!)... Hoewel, een iPod-adapter zou ook nog leuk zijn O-)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:10:
[...]

Ik zou gewoon niet harder *willen* als ik jou was. Een dieselmotor moet je niet zo lang zo veel toeren laten draaien.
Ach, een D5 loopt wel 230 echte km/s. En wat te denken van al die Duitse diesels dan, denk je dat die begrenst zijn op 210? Lekker gasgeven met dat ding, niet zeuren :P

Het wordt een ander verhaal als je 150km lang aan 1 stuk door 240 gaat rijden, maar dat is ook niet m'n bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 20:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:17:
[...]

Ach, een D5 loopt wel 230 echte km/s. En wat te denken van al die Duitse diesels dan, denk je dat die begrenst zijn op 210? Lekker gasgeven met dat ding, niet zeuren :P

Het wordt een ander verhaal als je 150km lang aan 1 stuk door 240 gaat rijden, maar dat is ook niet m'n bedoeling.
Die Duitse diesels hebben dan ook vaak een grotere motorinhoud enzo :P Vooral als je het over de V6 TDI's van VAG hebt. Dat zijn zieke dingen qua vermogen en koppel. Maar wij hebben gelukkig een 5-cilinderroffel (de D5 heeft die ook, itt de 2.4 benzine bijvoorbeeld) \o/

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Roberto schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:59:
Origineel hoeft het niet te blijven, maar zou wel leuk zijn. Zit overigens nog een VDO MS 5000 navi bij.Wat zou dat nou nog opleveren aangezien we een tomtom hebben? Idem een nokia CK. (wil een BT CK + die VDO unit weg zodat daar de MP3 speler geplaatst kan worden) Waar koopt men zon Blitzsafe kabel? zag wel www.volvotech.eu maar dat was enkel voor een iPod en 135!!! euro voor een kabeltje _/-\o_
http://shop.ebay.co.uk/?_..._sacat=See-All-Categories

vanaf £11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:20:
[...]

Die Duitse diesels hebben dan ook vaak een grotere motorinhoud enzo :P Vooral als je het over de V6 TDI's van VAG hebt. Dat zijn zieke dingen qua vermogen en koppel. Maar wij hebben gelukkig een 5-cilinderroffel (de D5 heeft die ook, itt de 2.4 benzine bijvoorbeeld) \o/
Nouja, er zijn ook zat Duitsers met een 2.5 V6 TDI bijvoorbeeld, of een 220CDi, of bijvoorbeeld een 123d. Allemaal motoren met even veel of minder inhoud, die echt niet stuk gaan van een beetje doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.rica-uk.com/volvoengines.aspx
"2.4D Euro 4 (163 hp / 340 Nm)

- Available MY 2006 onwards
- Referred to as 2.4D 163 hp 2006 on the tuning pages
- VIN Code (6th and 7th digit) = 69
- Tunes to 226 hp / 460 Nm
- Same engine as the D5 Euro 4, but detuned to 163 hp"

vandaar dat de jouwe te tunen valt naar 226PK...het is hetzelfde blok als de 185PK versie...

terwijl de mijne blijkbaar toch net iets anders is:
"D5 Euro 3 (163 hp / 340 Nm)

- Available MY 2001 - 2005
- Referred to as D5 Common Rail on the tuning pages
- VIN Code (6th and 7th digit) = 79
- Tunes to 198 hp / 435 Nm"
en 'maar' tot 198Pk te chippen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hm, op Volvo-forum las ik juist dat mijn motor gelijk was aan de Euro 3 D5, en dat de Euro 4 D5 weldegelijk technisch anders was. Naja, het zal allemaal ook wel.

Ik weet wel dat mijne een stuk luier overkomt dan een Euro 4 D5. Die 22pk en 60nm maken echt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vorige week mijn auto terug gekregen voor zijn laatste beurt, over een maand gaat hij er uit. Ik heb al 2 jaar klachten over vermogen (wat mij steeds tegenviel) en over verbruik (8l/100km 2.0D). Niks aan de hand is er steeds verteld.

Krijg ik mijn wagen terug, rijd weg en vloer het pedaal om de snelweg op te komen: WTF? Mijn auto vloog er vandoor (relatief dan ;) ). Nu 1 1/2 week verder en 2 tanks later is mijn verbruik 30% afgenomen. Vooral onderin de toeren heeft hij meer kracht, en het geluid is ook beter geworden.

Mijn dealer zegt dat ze niks hebben veranderd, maar dat zouden ze nog volhouden als de wagen opeens een andere kleur had. Snap er niks van, en het irriteert mij mateloos, aangezien ik 90.000 km heb gereden met een gevoel dat er niets niet klopte. Als ik uit een 1.6D ruilauto stapte voelde ik al nauwelijks verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Timmert schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:40:
Hm, op Volvo-forum las ik juist dat mijn motor gelijk was aan de Euro 3 D5, en dat de Euro 4 D5 weldegelijk technisch anders was. Naja, het zal allemaal ook wel.

Ik weet wel dat mijne een stuk luier overkomt dan een Euro 4 D5. Die 22pk en 60nm maken echt verschil.
als je je VIN opzoekt weet je het zeker welk blok je hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:52:
Vorige week mijn auto terug gekregen voor zijn laatste beurt, over een maand gaat hij er uit. Ik heb al 2 jaar klachten over vermogen (wat mij steeds tegenviel) en over verbruik (8l/100km 2.0D). Niks aan de hand is er steeds verteld.

Krijg ik mijn wagen terug, rijd weg en vloer het pedaal om de snelweg op te komen: WTF? Mijn auto vloog er vandoor (relatief dan ;) ). Nu 1 1/2 week verder en 2 tanks later is mijn verbruik 30% afgenomen. Vooral onderin de toeren heeft hij meer kracht, en het geluid is ook beter geworden.

Mijn dealer zegt dat ze niks hebben veranderd, maar dat zouden ze nog volhouden als de wagen opeens een andere kleur had. Snap er niks van, en het irriteert mij mateloos, aangezien ik 90.000 km heb gereden met een gevoel dat er niets niet klopte. Als ik uit een 1.6D ruilauto stapte voelde ik al nauwelijks verschil.
computer/ECU reset? al dan niet bewust gedaan door dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:54:
[...]

computer/ECU reset? al dan niet bewust gedaan door dealer...
Tsja, dat zouden ze al eerder gedaan moeten hebben, hij is een paar keer teruggeweest voor met name het verbruikprobleem.

De verkoper bij de dealer vertelde mij laatst (geen idee of dit onzin is): Trek je EGR eens los

Wellicht dat ze zoiets gedaan hebben (again, geen idee of dit ubderhaupt kan of zin heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Zojuist de achterste carb van de motor gehaald :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4sOKhYYwO3N10j6gzG1lDnVy/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/52Vl9QXbjAVU59L1yp1j7y8y/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CfhKQUnK0xCLHm0l6oDyihsK/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s8PB5P6rlgWH8JQ7hu49GSDd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/klhr0LeMwqTiXPKaxDV6tDax/full.jpg

Nu is alleen de vraag, fix ik alleen de vlotter of ga ik gelijk voor een gehele revisie?
Als ik voor de gehele revisie ga moet ik ze allebei doen.

Wat denken de mensen die meer verstand van carbs hebben als ik er van?
De pakking aan de kant van het luchtfilter moet sowieso vervangen worden, net als de pakking bij de vlotterkamer.

De pakkingen aan de spruitstuk zeide zijn nog mooi groen, die eventueel gewoon hergebruiken?

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zolang ze niet gescheurd zijn kan hij er gewoon opnieuw tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:46
Volledig reviseren. Alles aan zo'n carburateur slijt in de loop der jaren en daar leef je mee. Ondertussen kan het allemaal wel een stuk beter. Gewoon beide carbs er af en schoonmaken en alles vernieuwen. Dan heb je er het meeste en langste plezier van. Sowieso een oude carb en een vernieuwde is ook niet ideaal.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Sinds een tijdje drupt er af en toe een beetje olie uit de passagierskant van de motor in mijn 2000 V70R.

Ik belde net de volvo garage en ze zeggen dat de meeste olie problemen bij dit model te maken hebben met de "Turbo Return Lines" en de kosten zijn (omdat het een AWD 110 dollar extra) 350 dollar. Niet zo fijn. Donderdag kijken ze er naar.

Iemand enige mening over oliedrupjes op die plek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cornelixnootje1 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:01:
Sinds een tijdje drupt er af en toe een beetje olie uit de passagierskant van de motor in mijn 2000 V70R.

Ik belde net de volvo garage en ze zeggen dat de meeste olie problemen bij dit model te maken hebben met de "Turbo Return Lines" en de kosten zijn (omdat het een AWD 110 dollar extra) 350 dollar. Niet zo fijn. Donderdag kijken ze er naar.

Iemand enige mening over oliedrupjes op die plek? :)
zeker weten olie en geen airco water?

Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.