Hmm ik had verwacht dat 'ie op benzine wel sneller zou zijn, maar die teller wijkt iets naar beneden af geloof ik.

Dus het kan best zijn dat 'ie na 14sec al op de 100 zit.
Hierbij foto's van m'n nieuwe hobbybak (voor naast m'n 850).

Ding mag natuurlijk voor een zacht prijsje weg, maar ik ga er zelf nog het een en ander aan verbeteren.
Het rode gedeelte onder de koplamp moet ik nog bijwerken. Dit geldt ook voor het linkervoorscherm (is niet meer de originele en is metallic lak, terwijl de rest van de auto normale lak heef, even bijwerken dus).
Tussen zijn Zweedse broertjes.
Past genoeg in.
Samen met m'n 850.
Ik heb er redelijk wat te hobbyen aan:
- raamslinger was gaar, deze is inmiddels al aangepast/gefixt;
- auto had tijdens het rijden een metaalachtig geluid en had nét wat te weinig vermogen. Wat bleek: ding hoort eigenlijk Euro 98 nodig te hebben (liefst met lood, maar loodvrij mag ook gewoon volgens Volvo). De helft van de tank was nog Euro 95 en nu 98 erbij gegooid en loopt al een stuk beter. Metaalachtig geluid is wellicht de uitlaat die ergens los zit. Verder zat er te weinig koelvloeistof in, hier heb ik ruim een liter van bij gegooid (denk bijna 2 liter) en nu klinkt de motor weer een stuk gezonder!
- olie mag weer eens ververst worden. Deze is bijna zwart namelijk.

Bougies zagen er nog erg goed uit, dus die hoeven niet vervangen te worden.
- Koppeling is goed, versnellingsbak ook alleen heb je weinig gevoel bij het schakelen. Wellicht iets van schakelbusjes vervangen of iets dergelijks. Schakelt overigens verder perfect hoor, maar dat de pook er wat "losjes" in hangt vind ikzelf een beetje leip. Dus kijken of daar iets aan te doen is, zo niet is het nog geen ramp.

- Strip onder de linker koplamp (op de foto rechts) moet opnieuw gespoten worden;
- onderkant van het linker voorscherm moet in de juiste kleur blauw gespoten worden (bovenkant, boven de sierlijst) is al gedaan.
- Grondig wassen, waxen, poetsen en stofzuigen. Dit staat morgen en/of dit weekend in de planning.