Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.959 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:43

Dentheman

Zie signature

weet iemand trouwens waar een <24 jarige (19 jaar) een oldtimer voor een leuk bedrag kan laten verzekeren? Was verzekerd bij de europeesche (tijdelijk polisnr) maar kreeg vandaag een brief dat ik te jong ben, en ben vanaf nu dus niet meer verzekerd :s Dus dat betekend niet meer rijden totdat ik weer verzekerd ben :(

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier goede ervaringen mee:
https://www.knmvverzekeri...nfo/classic.jsp?prod=auto
of polisdirect.

Als 2e auto kan je (indien nodig) die van je ouders of leasewagen opgeven. Het gaat erom dat je niet meer dan een max. aantal kilometers rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dentheman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:25:
weet iemand trouwens waar een <24 jarige (19 jaar) een oldtimer voor een leuk bedrag kan laten verzekeren? Was verzekerd bij de europeesche (tijdelijk polisnr) maar kreeg vandaag een brief dat ik te jong ben, en ben vanaf nu dus niet meer verzekerd :s Dus dat betekend niet meer rijden totdat ik weer verzekerd ben :(
TVM in Hoogeveen. Heb daar destijds mn Impala op m'n 22e/23e verzekerd zonder een 1e auto te hoeven hebben.
Premie naar het aantal km's wat je maakt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat is dat nou voor iets leips? :S Net alsof je een dikke Turbo-ragbak met 500pk hebt gekocht die je elk moment om de boom kan vouwen. :') Rot aapjes bij verzekeringen. :(

Kijk bijvoorbeeld bij Diks.nl, die hebben ook oldtimerverzekeringen meen ik. Een leeftijdsgrens op een oldtimer slaat imho nergens op. Bij veel vermogen kan ik me het voorstellen, maar dit? :?

Ik heb vandaag een Volvo 245 erbij gekocht. Eentje uit 1988 (met APK tot mei 2009), handgeschakeld, helaas zonder stuurbekrachtiging maar misschien ga ik die zelf wel inbouwen. Zou dat moeilijk zijn? :P

De 245 wordt weer een hobbybak, dus ondertussen opknappen en netjes maken en ook wellicht te koop zetten. :P

Morgenavond ga ik 'm pas ophalen dus ik verwacht op z'n vroegst donderdag foto's neer te kunnen zetten. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Lol... en dan is-ie vrijdag verkocht? :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
Tijdens mijn research over oldtimers (en alles wat daar bij komt kijken) kwam ik uit op oldtimerstad.nl, je kunt een prijsopgave per mail aanvragen.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Destruction schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:06:
Lol... en dan is-ie vrijdag verkocht? :P
Was dat maar! :+ Nee ik denk niet dat deze snel weg zal zijn: geen LPG en niet wegenbelastingvrij. :P Maar ik hoef er ook niet veel voor te hebben.

Ik vind het sowieso leuk dat dit ding wat werk heeft wat ik wel zou kunnen en wat ik niet kan zal ik wel snel onder de knie moeten krijgen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart-Willem schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:54:
[...]

Wat is dat nou voor iets leips? :S Net alsof je een dikke Turbo-ragbak met 500pk hebt gekocht die je elk moment om de boom kan vouwen. :') Rot aapjes bij verzekeringen. :(

Kijk bijvoorbeeld bij Diks.nl, die hebben ook oldtimerverzekeringen meen ik. Een leeftijdsgrens op een oldtimer slaat imho nergens op. Bij veel vermogen kan ik me het voorstellen, maar dit? :?

Ik heb vandaag een Volvo 245 erbij gekocht. Eentje uit 1988 (met APK tot mei 2009), handgeschakeld, helaas zonder stuurbekrachtiging maar misschien ga ik die zelf wel inbouwen. Zou dat moeilijk zijn? :P

De 245 wordt weer een hobbybak, dus ondertussen opknappen en netjes maken en ook wellicht te koop zetten. :P

Morgenavond ga ik 'm pas ophalen dus ik verwacht op z'n vroegst donderdag foto's neer te kunnen zetten. :P
Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier met "je nieuwe hobby".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:54:
[...]

tjah, 16 seconden van 0-100 dat is natuurlijk een risicoauto :+

niet boos worden bw, hij is netjes warm zoals je ziet O-)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Dentheman schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:38:
[...]

[video]
Eigenlijk 20 seconden, die tellers liegen 10% in hun eigen voordeel :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

TKing schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:30:
[...]

Eigenlijk 20 seconden, die tellers liegen 10% in hun eigen voordeel :+
alleen geeft deze door de 1 inch grotere velgen dan standaard ietsjepietsje te weinig aan :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:56:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier met "je nieuwe hobby".
Merci! Morgen ga ik even foto's nemen denk ik. Vrees alleen wel dat 't in de regen is. :(
Dentheman schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:38:
[...]

[video]
Toch mis ik dat ding enorm. :( Is die 16sec op LPG of benzine? Op benzine moet dat ding als een raket gaan! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hey hier weer een crosspost van mijn kant :P

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=414409#414409

Ik ben nu bijna klaar met de onderkant, dan kan ik beginnen met het schuren en plamuren.. hier zie ik enorm tegen op, iemand nog leuke handigheidje's?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:04:
[...]

Merci! Morgen ga ik even foto's nemen denk ik. Vrees alleen wel dat 't in de regen is. :(

[...]

Toch mis ik dat ding enorm. :( Is die 16sec op LPG of benzine? Op benzine moet dat ding als een raket gaan! 8)
dit is op benzine, kan wel sneller maar dan moet je 'm 'handmatig' schakelen, in z'n één kan 'ie nog wel makkelijk 1k rpm verder. Mjah, waarom 'schakelen' als je een automaat hebt :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 29-09 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

B-lennium schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:56:
Hey hier weer een crosspost van mijn kant :P

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=414409#414409

Ik ben nu bijna klaar met de onderkant, dan kan ik beginnen met het schuren en plamuren.. hier zie ik enorm tegen op, iemand nog leuke handigheidje's?
Onderkant ziet er goed uit, nooit over roest verfen he :o alles eruitslijpen en nieuw erinlassen. Die underbody coating is dat duur?? Ik gebruik op mijn chassis e.d. nu gewoon Roestwerende verf een dikke laag vervolgens blanke tectyl. en als ik weer geld heb huur ik beun de haas in voor een dikke laag _/-\o_
(edit nooit plamuur over verf he ;) )

Trouwens mijn c303 is afgekeurd op de trommelrem linksoor...hoorde al een tijdje iets rammelen maar kon het niet ontdekken...onderdeel is besteld (Landrover190remmen) verder nog een klacht over een kromme stang...die ze weer rechtgebogen hebben..nouja zal wel goed zijn

Ook ffe versie olie erin + filter, keek op het oliefilter 61.000km nu is de stand ruim 75.000km werd wel tijd dus.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:27:
[...]

dit is op benzine, kan wel sneller maar dan moet je 'm 'handmatig' schakelen, in z'n één kan 'ie nog wel makkelijk 1k rpm verder. Mjah, waarom 'schakelen' als je een automaat hebt :p
Hmm ik had verwacht dat 'ie op benzine wel sneller zou zijn, maar die teller wijkt iets naar beneden af geloof ik. :P Dus het kan best zijn dat 'ie na 14sec al op de 100 zit. :+

Hierbij foto's van m'n nieuwe hobbybak (voor naast m'n 850). :) Ding mag natuurlijk voor een zacht prijsje weg, maar ik ga er zelf nog het een en ander aan verbeteren. :)

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/rhsehc.jpg

Het rode gedeelte onder de koplamp moet ik nog bijwerken. Dit geldt ook voor het linkervoorscherm (is niet meer de originele en is metallic lak, terwijl de rest van de auto normale lak heef, even bijwerken dus).

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2hdcxth.jpg

Tussen zijn Zweedse broertjes. :P

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/20peb6q.jpg

Past genoeg in. :P

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/293azi8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/11uajp5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/se935c.jpg

Samen met m'n 850. :)

Ik heb er redelijk wat te hobbyen aan:
- raamslinger was gaar, deze is inmiddels al aangepast/gefixt;
- auto had tijdens het rijden een metaalachtig geluid en had nét wat te weinig vermogen. Wat bleek: ding hoort eigenlijk Euro 98 nodig te hebben (liefst met lood, maar loodvrij mag ook gewoon volgens Volvo). De helft van de tank was nog Euro 95 en nu 98 erbij gegooid en loopt al een stuk beter. Metaalachtig geluid is wellicht de uitlaat die ergens los zit. Verder zat er te weinig koelvloeistof in, hier heb ik ruim een liter van bij gegooid (denk bijna 2 liter) en nu klinkt de motor weer een stuk gezonder!
- olie mag weer eens ververst worden. Deze is bijna zwart namelijk. :P Bougies zagen er nog erg goed uit, dus die hoeven niet vervangen te worden. :)
- Koppeling is goed, versnellingsbak ook alleen heb je weinig gevoel bij het schakelen. Wellicht iets van schakelbusjes vervangen of iets dergelijks. Schakelt overigens verder perfect hoor, maar dat de pook er wat "losjes" in hangt vind ikzelf een beetje leip. Dus kijken of daar iets aan te doen is, zo niet is het nog geen ramp. :P
- Strip onder de linker koplamp (op de foto rechts) moet opnieuw gespoten worden;
- onderkant van het linker voorscherm moet in de juiste kleur blauw gespoten worden (bovenkant, boven de sierlijst) is al gedaan.
- Grondig wassen, waxen, poetsen en stofzuigen. Dit staat morgen en/of dit weekend in de planning. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ding moet op euro95 ook prima rijden hoor, enige wat een telaag octaan gehalte kan veroorzaken is pingelen of nadieselen. (laatste doet mijn b30a weleens). Een andere oplossing is gewoon op gas rijden; is octaan ~120 ongeveer.

Wat betreft loodvervanger; als een auto jaren op gelode benzine heeft gereden kan het niet veel kwaad om daarna ongelood te rijden. Er blijft wel een laagje achter op de cilinder wand.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:33:
[...]

(edit nooit plamuur over verf he ;) )
Waarom niet? Het lijkt me goed om te gronden en daarna een laag plamuur. Plamuur lijkt me niet het ideale dekmiddel, daarnaast schijnt het vocht aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Dop nou begin ik ook wel te twijvelen, ik was van mening dat plamuur nooit goed hecht over verf. correct me if i am wrong. Sowieso ben ik geen fan van plamuur.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Meest ideale is plamuur op blank metaal aan te brengen.
Wat betreft vocht aantrekken. Plamuur moet je zo dun mogelijk houden. Daarna spuit je het dus "sluit je het af" van invloeden van buiten.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:31:
Ding moet op euro95 ook prima rijden hoor, enige wat een telaag octaan gehalte kan veroorzaken is pingelen of nadieselen. (laatste doet mijn b30a weleens). Een andere oplossing is gewoon op gas rijden; is octaan ~120 ongeveer.

Wat betreft loodvervanger; als een auto jaren op gelode benzine heeft gereden kan het niet veel kwaad om daarna ongelood te rijden. Er blijft wel een laagje achter op de cilinder wand.
Pingelen deed 'ie gisteren op de terugweg volgens mij een klein beetje, en zodra je het contact eraf haalt pruttelt 'ie nog 1 sec na. :P Voor de rest werkt het prima allemaal. :P

Er zit (helaas) geen gas in, dus ik moet 't gewoon met benzine doen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dan zou ik ook even naar de ontsteking laten kijken, het lijkt wel of die net verkeerd staat.
Je hebt eigenlijk 2 problemen:
"pingelen"; dat kan met dat metalen geluid zijn tijdens het rijden. Schijnt te klinken als knikkers op staal.
"na dieselen"; dan blijft je motor nog een paar seconden aan nadat je het contact hebt uitgezet.

Beide worden veroorzaakt door een verkeerde ontsteking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat wel eens helpt tegen nadieselen is even stationair laten draaien, op die manier blijft er niet veel benzine achter. Scheelt bij mij een hoop; persoonlijk vind ik nadieselen niet erg...alleen die blikken :D

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 23:33

Jazzper

BB4E^Guerilla

er staat regelmatig een 'gauwe' C70 tegenover mijn huis (utrecht). Niet toevallig van Klippy of Dark angel? 35-GB-##.

Vind de kleur niets, maar blijven mooie bakken!

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 17-10-2008 09:55 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:25:
Dan zou ik ook even naar de ontsteking laten kijken, het lijkt wel of die net verkeerd staat.
Je hebt eigenlijk 2 problemen:
"pingelen"; dat kan met dat metalen geluid zijn tijdens het rijden. Schijnt te klinken als knikkers op staal.
"na dieselen"; dan blijft je motor nog een paar seconden aan nadat je het contact hebt uitgezet.

Beide worden veroorzaakt door een verkeerde ontsteking.
Het klinkt inderdaad als knikkers op staal. :P Dat nadieselen is maar iets van 1 seconde ofzo, je merkt het nauwelijks eigenlijk. Maar het viel op omdat mijn vorige 245 gewoon ineens "uit" stond en deze niet.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:49:
Wat wel eens helpt tegen nadieselen is even stationair laten draaien, op die manier blijft er niet veel benzine achter. Scheelt bij mij een hoop; persoonlijk vind ik nadieselen niet erg...alleen die blikken :D
Hehe inderdaad. Mijn 740 met carburateur dieselde eerst ook na (stationair toerental bleef soms hangen bij 1200rpm vanwege kapot onderdeeltje in de carb, maar is inmiddels gefixed en nadieselen doet ie niet meer). De eerste keer dat ik er achter kwam dat ie nadieselde was bij de parkeerplaats van een supermarkt. Ik zet de motor uit, hele auto begint te schudden :D Mensen die langsliepen zaten echt te kijken van 'wtf' :?

Welke banden slijten trouwens harder bij een RWD auto, voor of achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ligt eraan wat voor motor er in ligt, bij een lichte motor zal voor en achter gelijk op gaan. Bij een sterkere motor en sportief gedrag zullen de achterbanden misschien wat sneller gaan.

@BW; ik zou er wel wat aan doen. Kwestie van de onsteking iets draaien (daar waar de bougiekabels uitkomen). Zit met 1 boutje vast. Dit kan je op gevoel doen of met een stroboscoop lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nadieselen heb ik ook met de 142. Na 't monteren van een frissere ontsteking een stuk minder. Maar 't is ook een beetje charme van 't beestje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_7034.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

In mijn ogen klopt er iets niet aan jouw voorkant. Zit je bumper soms te hoog ofzo?
EDIT: Ik heb hem. Er zit iets onder je bumper wat er niet hoort met een kleine bumper, toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Krentenbol op 17-10-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klopt. Voor 10 Zweedse PK's extra ;)

Zat er al op, misstaat niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Grrrrrmblmbmm! #^%*(^&*(^$# :(

Gisteren de 240 door de wasstraat gehaald, ivm bodemwassen (is meteen alle zooi er onderuit en de bodem weer mooi schoon). Er zit dan ook een velgenprogramma bij met best agressieve borstels. Voordeel: de velgen zijn erg mooi schoon en blinken behoorlijk. Nadeel: ik heb de "kleine" wieldoppen waardoor bij de velg het ventiel behoorlijk bloot ligt. Deze kunnen dus niet tegen het geweld van de wasstraat waardoor 1 ventiel doorgescheurd is. :X De band liep dus langzaam aan leeg. :(

Vandaag snel bij Scandcar het reservewiel erop gezet (daar kwam ik er ook achter dat de band langzaam leeg liep) en dinsdag het ventiel vervangen. :/ Veel werk, want dan moet de band er weer af etc. :(

Ik heb overigens wel het hondenrek dat bij de auto zat los weten te verkopen via Marktplaats. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

xpostje
nieuw fotootje van vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/volvo_c70_t5/2008_10_19/IMG_1632_1_1_600.jpg

mèt eland stickertuning! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat een vage foto zo, met de voorbumper niet eens zichtbaar. :+ Die stickers staan 'm goed zo vind ik. :)

Ik ben bezig om m'n velgen te spuiten. :P De wasstraat had een ventiel gesloopt, dus die band lag eraf. De stalen velgen hadden sowieso lelijke plekken, en stalen velgen weer in zilver spuiten wordt niet echt mooier erop. Dus wat doet Ome BW dan? Juist ja: die maakt ze gewoon mat wit, rally-look velgjes dus! :+ Velg nummer 1 heb ik vandaag gespoten (foto's volgen nog), dinsdag ga ik er een nieuw ventiel in zetten (rotwerk, moet band er weer af etc) en dan de volgende velg eraf. :P Dan donderdag nummer 3 eraf (en nummer 2 er weer op) enzovoort, dus als het meezit staat volgende week zaterdag of zondag de auto op 4 nieuw gespoten velgen. 8)

Het is overigens de eerste keer dat ik spuit, dus bij de eerste keer spuiten had ik wel wat druipers. Gelukkig moeten er meerdere lagen op, dus nu zijn de druipers niet eens meer zichtbaar. Ik spuit overigens gewoon primer erop omdat dit mooi mat is, en blijft goed zitten. Plus dat je dan lekker cheap uit bent met best een goed resultaat! 8) Een laag blanke lak is nu ook niet nodig, toch? :? Ik heb er op dit moment 4 lagen op zitten.

Geen idee of dat wit er mooi onder zal staan, maar ik denk dat het wel fun wordt. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik denk dat de primer erg snel vies word omdat het vrij ruw is. Blanke lak kan dat wel voorkomen/gladder maken.
Maar goed zonder gaat het ook prima, proberen kan geen kwaad.

Ik heb vandaag "nieuwe" velgjes onder de 140 gelegd (16" }) ), en gisteren is hebben we er een nieuwe dorpel ingelast.
Redelijk opweg naa APK-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

vanmiddag even heerlijk gecruised met bw's oude 244. Reed heerlijk, kwam alleen wat vermogen tekort toen ik op een dijkje een rasechte zondag-slapen wilde inhalen :p Vandeweek had m'n maat er een remtest mee gedaan, er stak een kat over, remvermogen zit dus wel snor :)

Zaterdag hebben we 'm op een olietunnel gereden, en alles is kei-en-kei hard vanonder. Alleen een kokerbalk stond in de menie, dus die hebben we nog even zwart gespoten zodat het wat beter beschermd is.En je ziet de onderkant van de accu zitten :p Dus daar moet wat gelast gaan worden helaas. Met remmenreiniger wat vettigheid weggehaald om te kijken of er lekkages zijn (zag er allemaal wel goed uit voor 31 jaar oud :p ) En dan morgen voor de apk als we de stadsverlichting rechtsvoor en achter weer werkend krijgen, zit ergens sluiting in het systeem

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Hen je 'em ondertussen alweer verzekerd dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ga 'm niet verzekeren, heb er in een week een slordige 800 km mee gereden, dat geld van de verzekering ken ik mooi weer wat litertjes lpg tanken :+

gekkigheid, heb 'm nu na dop de douwer z'n advies bij knmv verzekerd voor het schrikbarende bedrag van €11,83 per maand, heb nu alleen geen pechservice erbij, mjah; dat is ook niet nodig bij een volvo :p

[ Voor 11% gewijzigd door Dentheman op 20-10-2008 01:01 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

De mijne bij TVM is nog altijd ongeveer de helft van dat bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

achjah, altijd baas boven baas. Misschien scheelt het dat jij iets ouder bent ofzo. Had eerst die van dop gepakt, en dat was gewoon gelijk geregeld :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik betaal ook ongeveer 100euro per jaar aan verzekering; en geen wegenbelasting ;)

Vandaag bij de garage geweest; alle 4 de remcilinders lek + remblokken versleten of los! :( ik hoorde al wat rammelen....iig nu worden die opgestuurd om te reviseren...duurt weer een week of 2

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sinds wanneer vinden fruitvliegjes blanke lak leuk? :/

Was zo goed als klaar met het spuiten van een velg, zag er echt goed uit en dus hops blanke lak erop. Meteen daarna kwamen er 2 fruitvliegjes boven hangen en landen op de velg! Rotbeesten, die zitten dus meteen vastgeplakt! :(

Weer snel losgepeuterd en dat stukje opnieuw mogen spuiten, grom! :(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Dentheman schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:57:
En dan morgen voor de apk als we de stadsverlichting rechtsvoor en achter weer werkend krijgen, zit ergens sluiting in het systeem
verlichting gemaakt......... was sluiting ontstaan in een poging de gordelverklikker onklaar te maken :p

afkeur:
- Dorpel+wielkuiprand en binnenscherm rechtsachter, die keurmeester trok zo m'n halve wielrand eraf, zo hard had het écht niet gehoeven :X
- Verdamper/sluitklep lpg lekt
- ruitenwissersproeier (gefixt)
- Uitlaat lekt bij koppelstukken (gefixt, waarschijnlijk :p )
- reservewiel-houder lassen (eitje)
- remslangen links voor (is te doen)
- Massa rechter achterlicht, als de lichten branden (rem, verlichting, achteruitrijlicht) en je dan het knipperlicht aanzet dat de rest heel zachtjes (als je 20x kijkt zie het, zijn ook mensen die het niet zien) meeknipert, maar dan ook heeeel zachtjes
- Koplamp afstellen (eitje)

voor de foto's van de uitlaat fixen zie link

en mocht iemand nog tips of tricks hebben :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Dentheman op 20-10-2008 22:48 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarom sommige keurmeesters zo lomp zijn, snap ik af en toe ook niet. :/ Volgens mij van die compensatie-aapjes die even willen laten zien hoe ernstig iets is. :')

Alleen het laswerk is het enige dat pittig is, de rest moet je redelijk snel op kunnen lossen namelijk (waren ook zaken die me niet eens opvielen :P ).

Hierbij foto's van de eerste velg overspuiten. Het resultaat mag er wezen vind ik, in het echt ziet het er allemaal net wat beter uit dan op de foto's. :)

De velg voor het spuiten:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2ihb3sw.jpg

Eerst goed schoongemaakt en wat geschuurd. Afplakken maar! :P

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2u3ukwl.jpg

Almost there (alleen nog een paar laagjes blanke lak):

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2ihxpav.jpg

En klaar!

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/s6oe21.jpg

Close-up:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2ijn7m0.jpg

Zonder blanke lak zag het er helemaal gaaf uit, maar ja: denk dat twee laagjes blanke lak toch de boel steviger en makkelijker schoon te houden maakt. :)

Morgen een nieuw ventiel erop (die witte is doorgescheurd, hij was zwart :P ) en dan onder de auto zetten. Dan is woensdag de volgende aan de beurt. :) One down, four to go. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
De puntjes vallen allemaal wel mee, behalve de eerste. Dat kan vies tegenvallen.
Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt, alleen mij mij was het zichtbaar in de dorpel. (zelfde soort keurmeester).
Die wielrand is vervelend, vooral omdat je eigenlijk te maken hebt met 3wielranden:
1; de buitenkant; de zijkant van de auto (in het zicht)
2; de binnenkant, de wielbak zelf
3; De wielkast van de binnenkant van de auto, bij de achterbank dus.
Meestal is alleen de roest op de buitenste is zichtbaar en dan denk je van, ow dat is een makkie; nieuw wielrandje bestellen en erin bakken. Als je eenmaal de slijper erin zet schrik je je rot. (nou is dat sowieso vrij eng om te doen)

Ik begreep dat je behoorlijk wat kennis in huis hebt, maar mij viel het laswerk erg tegen. We zijn er 2 zaterdagen non stop mee bezig geweest met 3man. De laatste dag moest en zou het af (fototjes komen eraan uiteraard) en hebben we van 10:30 tot 1:30 lopen klussen. Dan ben je echt blij als je je mandje in kan.
Dus ik zou zeggen neem er rustig de tijd voor.

Trouwens wel een relaxed sleutelplekje, is dat gewoon in de openbare ruimte?
Ziet er uit als een erg autovriendelijk natuurgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

DopdeDouwer schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:16:
Ik begreep dat je behoorlijk wat kennis in huis hebt, maar mij viel het laswerk erg tegen. We zijn er 2 zaterdagen non stop mee bezig geweest met 3man. De laatste dag moest en zou het af (fototjes komen eraan uiteraard) en hebben we van 10:30 tot 1:30 lopen klussen. Dan ben je echt blij als je je mandje in kan.
Dus ik zou zeggen neem er rustig de tijd voor.

Trouwens wel een relaxed sleutelplekje, is dat gewoon in de openbare ruimte?
Ziet er uit als een erg autovriendelijk natuurgebied.
privé terrein, maat van me woont anti-kraak, dit is een oud rijkswaterstaat eigendom. De wielrand heb ik nieuw in huis, en gaat morgen misschien gelast worden door een (naar horen zeggen) kundige lasser.
Vanmiddag toen de geheleuitlaatlijn los was om wat te schuren en vetvrij te maken de motor gestart, dat galmde door de ganze omgeving vanuit die smeerkuil :p , we zitten hemelsbreed geen 100 meter van zee, en 't was lekker uitwaaiweer, binnen 1 minuut stonden er wel 10-15 wandelaars op ons neer te kijken

en zoveel kennis heb ik niet, het is meer het vele verdiepen, filmpjes/fotos/boeken en verhalen van mensen waardoor ik aardig wat weet. M'n kameraad met wie ik de auto gekocht heb is ook redelijk handig, en samen heb je altijd 2 rechterhanden dus het gaat allemaal ook wel goedkomen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Dentheman op 20-10-2008 23:31 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Zojuist via ebay nieuwste RTI op de kop getikt voor het luttele bedrag van EUR 2,01 :P

chill 8)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

privé terrein, maat van me woont anti-kraak, dit is een oud rijkswaterstaat eigendom. De wielrand heb ik nieuw in huis, en gaat morgen misschien gelast worden door een (naar horen zeggen) kundige lasser.
Vanmiddag toen de geheleuitlaatlijn los was om wat te schuren en vetvrij te maken de motor gestart, dat galmde door de ganze omgeving vanuit die smeerkuil :p , we zitten hemelsbreed geen 100 meter van zee, en 't was lekker uitwaaiweer, binnen 1 minuut stonden er wel 10-15 wandelaars op ons neer te kijken

en zoveel kennis heb ik niet, het is meer het vele verdiepen, filmpjes/fotos/boeken en verhalen van mensen waardoor ik aardig wat weet. M'n kameraad met wie ik de auto gekocht heb is ook redelijk handig, en samen heb je altijd 2 rechterhanden dus het gaat allemaal ook wel goedkomen :)
Wel een mooie locatie om te wonen man! 8) Echt vet! :D

Het ventiel is vervangen, en de gespoten velg is gemonteerd. :)

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/24q8q5i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/5lt1qw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/15zhx82.jpg

Wel zonde dat bij het bevestigen er wel putjes in de lak worden geslagen bij het schroeven, maar ja. Ik vind het er wel leuk onder staan moet ik zeggen. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Strak hoor, dat witte! :) Misschien de bovenste helft van je auto ook wit? :+ :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:28:
Strak hoor, dat witte! :) Misschien de bovenste helft van je auto ook wit? :+ :D O-)
De rest van de lak is prima, dus dat hou ik mooi zo. :P Moet wel nog een zijscherm spuiten omdat die metallic is (komt van een andere 240 af) en deze auto is niet metallic. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

productief dagje:

- Gasklep op de verdamper losgehaald (best eng, eerst gas uit de leiding leiding laten stromen :p ), uit elkaar gehaald, met een staalborstel op een draaibankje schoongeschuurd, alle andere delen ontvet, nieuwe rubbertjes gehaald á €12 en weer in elkaar en alle koppelingen met teflontape netjes afgewikkeld. Paar keer proberen (vooral nadat m'n maat het schroefdraad van de verdamper half weg draaide :X :( ) vast te zetten. En uiteindelijk lekt het niet meer :D

- Remslangen schoon gemaakt, heel fijn & licht opgeschuurd, toen tectyl erover, snap niet waarom ze afgekeurd waren, zagen er nog primabella uit maarja :s

Lasser gevonden die voor €250 de rotte boel weer apk-waardig maakt *O*

Dan nieuwe apk halen :*) En daarna optische dingetjes als kleine roestplekjes onderaan de deur en dan is het weer een top volvo met 2 jaar apk

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Van iemand die bij een garage werkt hoorde ik iets in de trant; "als remleidingen beginnen te/aardig roesten is het afkeur"

natuurlijk nogal krom omdat die dingen best dik zijn. en een beetje roest niet snel kwaad doet.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bart-Willem schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:18:
[...]
Het ventiel is vervangen, en de gespoten velg is gemonteerd. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wel zonde dat bij het bevestigen er wel putjes in de lak worden geslagen bij het schroeven, maar ja. Ik vind het er wel leuk onder staan moet ik zeggen. :)
no offence maar ik vind het echt niets.... (en ik ben een wit freak)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Yalopa schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:10:
[...]

no offence maar ik vind het echt niets.... (en ik ben een wit freak)
Het is 100x beter dan dat het was: de velgen waren zwaar beschadigd, vol met putjes en had wat oppervlakteroest. :P

Ik vind 't zelf wel wat hebben. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is het belangrijkste, jij bent er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:38
zo, nu mag ik hier ook mee doen :P

Zaterdag ga ik deze ophalen:

Afbeeldingslocatie: http://www.v3c.nl/foto.php?id=1619&fotonr=1&tabel=advertenties

360 GLT uit '88 :)

de body heeft op een paar plekjes wel wat aandacht nodig, maar het interieur is nog helemaal netjes en technisch is die ook in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:38
Prachtige auto! Mooie wieltjes, sneeuwkap, GLT...

Die windschermen voor de raam heb ik nu ook op mijn 360, ziet er wel geinig uit.
Als je de sneeuwkap niets vind, mag je mij mailen ;)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gaaf ding! 8) Ga je CVT niet missen? Want ik neem aan dat deze geen automaat is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
nah, dit is geen automaat nee :P maar dat gaat wel lukken :)
Ik heb nog 2 66's in de tuin staan voor als ik echt weer wil CVT'en ;)

en die sneeuwkap wil ik niet kwijt ;)
Ik heb er ook nog een grille met verstralers bij gekregen, maar ik weet nog niet zeker of ik die erin ga bouwen.
Maar volgens mij wel best zeldzaam die grille, ik zie ze niet veel in ieder geval.

Ik kan ook best goedkoop een 2.3 turbo krijgen uit een 740 >:)
maar dat is misschien iets voor de toekomst

[ Voor 61% gewijzigd door Bramster op 23-10-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Die grille met verstralers heb ik ook op mijn 360. Best geinig spul. Als je die niet inbouwt wil ik hem ook wel voor mijn andere 340 ;)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Skuzz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:31:
Ik kan ook best goedkoop een 2.3 turbo krijgen uit een 740 >:)
porno :9~

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik heb de 360 inmiddels, rijdt echt heerlijk! en een dwars door bochten vindt die ook wel leuk :P

Ik heb hem net goed gepoetst en een aantal foto's gemaakt (voor de fabriek waar die in '88 van de fabriek rolde :) )

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Skuzz schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:47:
Ik heb de 360 inmiddels, rijdt echt heerlijk! en een dwars door bochten vindt die ook wel leuk :P

Ik heb hem net goed gepoetst en een aantal foto's gemaakt (voor de fabriek waar die in '88 van de fabriek rolde :) )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw :9~ Volgens mij hebben we hier een kandidaat voor mijn eerste auto (een 360, that is :) ) Maar deze ziet er wel erg mooi uit, hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Crosspostje. :P

Before:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/11uajp5.jpg

After:

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/16h3egy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2rhp5q9.jpg

Nu de andere kant nog spuiten. :P Velg nummer 3 ligt hier al naast me om afgeplakt te worden.

Reden waarom ik de velgen opnieuw gespoten heb: de velgen waren echt enorm lelijk: roest, veel beschadigingen, putjes, enz enz. Dus dan maar mooi wit gespoten. :P Het staat niet eens slecht vind ik! :D De RVS/chromen wieldoppen zijn naar Dentheman gegaan voor zijn tweede bandenset. :P

Nog te doen aan de 240:
- nog 2 velgen spuiten;
- wat zwarte meuk bijwerken: bumperrandje dat verkleurd is, raamlijsten etc;
- 1 zijscherm bijspuiten en een koplamprandje;
- bij de dorpels is roest al volledig weggewerkt, moet nog bijgespoten worden (zie je nu niet eens, dus niet echt nodig zelfs);
- onderhoudsbeurtje: oliefilter, olie en luchtfilter vervangen (bougies zijn nog goed zo te zien);
- interieur goed schoonmaken (er is in gerookt door de vorige eigenaar :X ) en de stoelen proberen beter te maken (schuimrubber is naar achter doorgezakt, bekend 240-kwaaltje);
- als alles hierboven af is: te koop zetten. :P

Op de foto's zie je ook nog m'n 850 en de Tipo van m'n vriendin. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Skuzz schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:47:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die 360 lijkt wel nieuw! Geeft een lekker nostalgisch gevoel, mijn ouders reden vaak in zo'n 300-serie.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i148.photobucket.com/albums/s23/BJessen/Volvo%20360%20GLT/Volvo360GLT88-04.jpg
@Skuzz hoort die uitlaat demper zo scheef tehangen?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dit weekend waarschijnlijk kijken naar een 850. Ik had bijna de hoop opgegeven in een goed onderhouden handgeschakelde 850 2.5i sedan, maar eindelijk heb ik er toch eentje gevonden. :P
Heb wel van de eigenaar vernomen dat 'ie 1 liter olie op 3000 km verbruikt, heb even rondgekeken op het 850forum, maar gelukkig is het niet te veel. Ben wel benieuwd wat de andere 850-rijdende tweakers voor olieverbruik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ghostrider schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:26:
[afbeelding]
@Skuzz hoort die uitlaat demper zo scheef tehangen?
Ik hoop het :P
ben nog niet echt een kenner op het gebied van deze auto's, maar ik moet er idd eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:35:
Zo, dit weekend waarschijnlijk kijken naar een 850. Ik had bijna de hoop opgegeven in een goed onderhouden handgeschakelde 850 2.5i sedan, maar eindelijk heb ik er toch eentje gevonden. :P
Heb wel van de eigenaar vernomen dat 'ie 1 liter olie op 3000 km verbruikt, heb even rondgekeken op het 850forum, maar gelukkig is het niet te veel. Ben wel benieuwd wat de andere 850-rijdende tweakers voor olieverbruik hebben?
Vaak te wijden aan een verstopte carterontluchting, waardoor 'ie de olie wegdrukt ipv echt verbruikt.
Flinke middag werk, en 't is verholpen. Doet de mijne ook sinds ik een nieuwe afdichtring op de oliedop heb gezet, voorheen zweette 'ie o.a. uit de dop.
Als 'ie echt verbruikt zou ik 'm laten staan, want deze motoren hoeven ook met extreme km-standen niet echt noemenswaardig te verbruiken.

Edit: al is 1 op 3000 ook weer niet bizar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carterontluchting is recent al vervangen zegt 'ie, evenals de krukaskeerring (druk was al te hoog geweest?). Ik lees wel bij aankooptips van de 850 dat de vlamdover + olieafscheider verstopt kunnen zitten, horen beide dingen bij het schoonmaken/vervangen van de carterontluchtig? Ik had wel vernomen dat ie 5W40 olie gebruikt, misschien is het olieverbruik minder bij 10W40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Hier mijn nieuwe aanwinst ook maar even spammen:

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/286vc5y.jpg

C30 1.8 Sport

:)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:02:
Carterontluchting is recent al vervangen zegt 'ie, evenals de krukaskeerring (druk was al te hoog geweest?). Ik lees wel bij aankooptips van de 850 dat de vlamdover + olieafscheider verstopt kunnen zitten, horen beide dingen bij het schoonmaken/vervangen van de carterontluchtig? Ik had wel vernomen dat ie 5W40 olie gebruikt, misschien is het olieverbruik minder bij 10W40.
Is hetzelfde. En 10W40 is te dik, vooral 's winters heb je dan kans op tikkende klepstoters.
Ik rij zelf altijd op MPM 5W30 of 5W40, en dan heb je dat probleem niet.
Verbruik zal denk ik idd minder zijn met een dikkere olie.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 28-10-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Stampertje schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:27:
Hier mijn nieuwe aanwinst ook maar even spammen:

[afbeelding]

C30 1.8 Sport

:)
blijft een leuk karretje, hoe rijd het op de autosnelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Klippy

Still Game

Leuke C30, vooral in die kleur. Dat hele lichte grijsachtige / donkerwit vind ik het mooiste, maar dit is ook erg leuk.

Vandaag nog de C70 laten voorzien van 2x Michelin Primacy HP op de vooras en een nieuwe motorsteun (boven).
Rijdt een stuk beter nu, heb er nog niet heel veel mee gereden, maar voelt een stuk beter. Volgens mij schakelt hij zelfs beter omdat de motor minder kantelt, maar dat moet ik nog ervaren. Rolt ook veel beter uit in versnelling, vooral de laatste dagen ging hij flink bokken bij het uitrollen, dus filerijden wordt ook weer wat aangenamer.
Alleen die banden.. 179 Eur ex.incl. BTW per stuk is ook niet heel erg goedkoop.
edit:
was incl BTW, dus valt weer mee
Zijn overal zo duur, maar wel de duurste die er zijn op autobandenmarkt... en volgens mij niet eens de beste. Beetje fatsoenlijke band is wel belangrijk natuurlijk en ik kan nooit beoordelen wat goed is dus volgens de dealer zal dit de beste zijn :P
2 weken geleden al een beurt laten uitvoeren incl. 2 remleidingen voor en vorige week nieuwe wissers, dus ik hoop even uit de kosten te zijn.
Lijkt iig een stuk beter te rijden weer :)

Moet binnenkort ook nog eens wat foto's maken als hij minder smerig is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Skuzz schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:42:
[...]

Ik hoop het :P
ben nog niet echt een kenner op het gebied van deze auto's, maar ik moet er idd eens naar kijken
Die van mijn 360 hangt hetzelfde, en van mijn vorige 360 ook. Het is dus óf een bekend probleem, óf het hoort zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ik heb even gevoeld eerder vandaag en hij hangt wel stevig, dus het zal wel horen zo :)

Ik heb een flinke rammel aan de voorkant, ik twijfel of het rubbers in de ophanging zijn of de uitlaat die ergens tegenaankomt, morgen maar even oude kleren aan doen en er onder kruipen om het allemaal wat beter te bekijken.

Ik heb vandaag ook het stuur weer rechtgezet, dat was scheef teruggezet door de vorige eigenaar na een spoed reparatie de dag voor de APK. Ook heb ik de "Volvo GLT" letters op het stuur weer mooi grijs/zilver gemaakt
Spoetnik385 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:17:
[...]

Die 360 lijkt wel nieuw! Geeft een lekker nostalgisch gevoel, mijn ouders reden vaak in zo'n 300-serie.
Lijkt ja, in werkelijkheid zijn de deuren onder de ramen, en onderop erg rot, en de voorschermen hebben een paar plekken op de randen en onderaan die nogal rot zijn.

Maar ik heb gisteren op de sloop voor 150 euro 4 deuren en 2 voorschermen gehaald die qua roest in super staat zijn, de lak moet wel eens goed gepolished worden en er zitten in 2 deuren kleine deukjes. de voorschermen zijn nog helemaal perfect :)

[ Voor 58% gewijzigd door Bramster op 28-10-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:02:
Ik had 5w40 olie erin zitten, en vervangen door 10w40. Gevolg: het olieverbruik werd juist hoger. :/ Die van mij doet 1 liter per 1000km.

Als het de carterventilatie niet is: dan lekker laten staan. Normaal hoor je de vlamdover ook meteen te vervangen, en als het blok dan nog steeds veel verbruikt dan is er wat meer aan de hand.

Nog een gouden tip: niet alles op forums is altijd juist, een paar bepaalde forums hebben er een handje van om elkaar op te naaien en de boel niet geheel juist weer te geven. Voorbeeldje: laatst was er op een bepaald forum een topic over een 240 die ergens te koop stond, waarbij op de foto te zien was dat een pedaal beetje een glad rubbertje had. Meteen iedereen daar roepen dat die auto geen 225.000km had gelopen, maar minstens het dubbele want het pedaalrubber was versleten. :')

Moet het trouwens een benzine-bak zijn? Ik weet een mooie donkergroene 850 Estate op LPG welke voor weinig weg mag. :) Dat ding rijdt overigens ook perfect op ethanol. O-)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
* Harry wordt wat moe onderhand van de LPG installatie van z'n 855

Na een tijdje terug ontzettend veel electronica van de LPG installatie (Landi) verwijderd te hebben werkte alles weer prima naar behoren. (was 't de mooiste oplossing? nee, wel de meest effectieve in resultaat en tijd).

Helaas heeft 't schakelkastje nu er de brui aan gegeven...
Dus nu weer op jacht om die te pakken te krijgen zodat ik geen LPG belasting hoef te betalen + benzine te tanken (dure combinatie).

* Harry gaat maar eens rustig op zoek naar een S60 D5 aut.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik las laatst op het 850forum dat je het bij vullen van de olie goed in de gaten moet houden. Echter tot MAX bijvullen zou geen zin hebben; binnen de kortste keren zou het niveau tussen MIN en MAX staan. De tip was om dit dan ook aan te houden met bijvullen; het midden, en zo het verbruik bij te houden. Het verbruik zou dan veel minder moeten zijn en je raakt minder snel ongerust.

Je buffer wordt wel kleiner dus wel regelmatig (blijven) checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:50:
[...]

Ik had 5w40 olie erin zitten, en vervangen door 10w40. Gevolg: het olieverbruik werd juist hoger. :/ Die van mij doet 1 liter per 1000km.

Als het de carterventilatie niet is: dan lekker laten staan. Normaal hoor je de vlamdover ook meteen te vervangen, en als het blok dan nog steeds veel verbruikt dan is er wat meer aan de hand.

Nog een gouden tip: niet alles op forums is altijd juist, een paar bepaalde forums hebben er een handje van om elkaar op te naaien en de boel niet geheel juist weer te geven. Voorbeeldje: laatst was er op een bepaald forum een topic over een 240 die ergens te koop stond, waarbij op de foto te zien was dat een pedaal beetje een glad rubbertje had. Meteen iedereen daar roepen dat die auto geen 225.000km had gelopen, maar minstens het dubbele want het pedaalrubber was versleten. :')

Moet het trouwens een benzine-bak zijn? Ik weet een mooie donkergroene 850 Estate op LPG welke voor weinig weg mag. :) Dat ding rijdt overigens ook perfect op ethanol. O-)
Mja ik ga het zondag zien :P Zal uiteraard letten op lekkages/blok zelf/rook etc. Maar ik heb er wel veel vertrouwen in eerlijk gezegd. Voor de geïnteresseerde: de 850 waar het om gaat staat als advertentie op het 850forum, het is de rode 2.5i 20v sedan met R-look :+

En sorry B-W, moet benzine zijn :P Het is een hobbybak en ben nog student, dus veel km's maken doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wel een leuk wagentje (alhoewel de koplampen weer niet echt je-van-het zijn :P ), vooral die T5-R-bumper is leuk. :)

Maar ja: zorg ervoor dat je er niet de hoofdprijs voor gaat betalen: een 850 sedan is doorgaans maar iets van 1000-1200 Euro waard. :) Gelukkig zijn de extra's wellicht wel de moeite waard. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ja, die koplampen vind ik ook niet al te mooi :P Gelukkig heeft ie de originele nog. Als ik 'm zou kopen dan wil ik het liefst er een 850R replica van maken, dus eigenlijk moet er dan alleen nog een setje Volan velgen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Yalopa schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:00:
[...]

blijft een leuk karretje, hoe rijd het op de autosnelweg?
Helaas nog te weinig km op de snelweg kunnen maken maar eerste indrukken blijven OK

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3287/2984488924_008f2d9c72.jpg

whoops :X

dat is dus de balk waar de stabilisator stang aan vast zit....
maar ik heb al 2 adressen gevonden die er nog eentje hebben liggen, komt wel goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Lol, die balk breekt niet zo snel af hoor, best een stevig dingetje! Kun je zo van de sloop halen. 4 bouten in de kokerbalk en 4 boutjes door de stabilisatorstang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, de balk is gewoon al slecht geweest toen ik hem kocht, en toen ben ik wat eeh...sportiever er mee gaan rijden en is het dus gebroken.

Op de sloop hier staat helaas geen 360, maar ik ga zondag langs bij iemand van de volvo 300 club die er nog eentje had liggen. Kans is groot dat een 340 balk ook past maar hier op de sloop staan alleen 340's met de motor er nog in (en bij een 340 zit de motor dus vast aan die balk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Een balk van een 340 past niet, omdat de motorsteunen daarin verwerkt zitten. Daarnaast is hij veel dunner dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, de 240 heeft een kleine beurt gehad! 8)

Was de eerste keer dat ik olie etc verwisselde, dus ergens was dat wel "spannend" (eerder interessant). :P De olie die erin zat was écht pikzwart, en de luchtfilter was om te janken! :'( In het oude luchtfilter zaten:
- motten :?
- zonnebloempitten :X
- modder :/
- zand :P
- veel meuk (in totaal was het bergje rotzooi ca 10cm in doorsnee en enkele cm's hoog). :P

De behuizing van de luchtfilter heb ik ook nog even goed schoongemaakt en het nieuwe luchtfilter plaatsen was een rotwerk. Dit zou het simpelse van alles moeten zijn, maar er was een clip afgebroken en het filter wilde niet perfect passen. :( Na veel gerommel is het toch gelukt. :P

De auto loopt nu echt 10000x beter! Er zit ineens vermogen in, rare geluiden zijn weg en hij trekt echt een stuk beter op! Verder loopt 'ie stationair ook net wat lekkerder. 8)

Ik weet alleen niet of ik nu nog het zijscherm wat bij moet spuiten, of dat ik dat gewoon over laat aan de volgende eigenaar. :P Dit weekend maar op Marktplaats knallen. Ik verdien er dan vrijwel niets op, maar ben echt een hoop ervaringen rijker!

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 30-10-2008 23:44 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Acid_Schnitzel schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:31:
Een balk van een 340 past niet, omdat de motorsteunen daarin verwerkt zitten. Daarnaast is hij veel dunner dan deze.
Die motorsteunen kunnen er zo vanaf ;) Of die dunner is ga ik zondag bekijken, die man waar ik ga heeft beide liggen. De 340 balk zijn er echter een stuk meer van en (dus) goedkoper. Maar als die echt dunner is dan pak ik gewoon de 360 balk hoor. Maar aangezien er bij de 340 de motor ook nog eens op steunt lijkt het me sterk dat die minder sterk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heb net proefgereden met de 850 die ik al eerder genoemd had. Zag er van buiten redelijk netjes uit, op de achterklep en de spoiler na (was al bekend), die zouden wel opnieuw gespoten moeten worden. Motorruim zag er ook zeer netjes uit, evenals het interieur. Naja tijd voor de proefrit, de verkoper was een erg aardige kerel en ik mocht zonder hem een proefrit maken. Meteen al bij het uitsteken viel me al op hoe soepel zo'n 850 stuurt, heel anders dan de 740 die ik nu heb. Het roffelgeluid was ook heerlijk, wat enigszins versterkt werd door de openluchtfilter. Verwarming, ramen en dergelijke deden het ook allemaal prima, en hoe meer ik er in reed hoe enthousiaster ik werd. Was echt van plan hem te kopen, maar toen ik hem na 20-25 minuutjes voornamelijk snelweg 'm even nader ging inspecteren viel me meteen de tikkende kleppen/klepstoters op. Ik had dit euvel al meerdere malen gelezen, maar je mag toch wel verwachten dat dit na 20-25 minuten rijden eens stopt? Heb 'm dus (nog) niet gekocht, ga eerst nog even inlezen of het veel kwaad kan.

Vind het wel jammer, het was zo'n beetje de enige 850 die ik de moeite waard vond om te bezichtigen. Zit er nu toch stevig aan te denken om voor een Alfa 156 te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Acid_Schnitzel schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:31:
Ik heb inmiddels een nieuwe balk, nog helemaal geen roest-vrij :)
de balk die ik heb is van een 340 1.7, en die is echt niet dunner hoor. de balk van ee n340 1.4 is ook niet dunner maar deze heeft de bevestigingspunten voor de stabilisatorstang onder een andere hoek zitten.
en het lijkt erop dat ik de motorsteunen kan laten zitten maar dat weet ik nog niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:35:
Hmm heb net proefgereden met de 850 die ik al eerder genoemd had. Zag er van buiten redelijk netjes uit, op de achterklep en de spoiler na (was al bekend), die zouden wel opnieuw gespoten moeten worden. Motorruim zag er ook zeer netjes uit, evenals het interieur. Naja tijd voor de proefrit, de verkoper was een erg aardige kerel en ik mocht zonder hem een proefrit maken. Meteen al bij het uitsteken viel me al op hoe soepel zo'n 850 stuurt, heel anders dan de 740 die ik nu heb. Het roffelgeluid was ook heerlijk, wat enigszins versterkt werd door de openluchtfilter. Verwarming, ramen en dergelijke deden het ook allemaal prima, en hoe meer ik er in reed hoe enthousiaster ik werd. Was echt van plan hem te kopen, maar toen ik hem na 20-25 minuutjes voornamelijk snelweg 'm even nader ging inspecteren viel me meteen de tikkende kleppen/klepstoters op. Ik had dit euvel al meerdere malen gelezen, maar je mag toch wel verwachten dat dit na 20-25 minuten rijden eens stopt? Heb 'm dus (nog) niet gekocht, ga eerst nog even inlezen of het veel kwaad kan.

Vind het wel jammer, het was zo'n beetje de enige 850 die ik de moeite waard vond om te bezichtigen. Zit er nu toch stevig aan te denken om voor een Alfa 156 te gaan :P
Alle/veel stoters ? En deed 'ie dat bij het starten ook direct al ?

Maar verkijk je niet teveel op de uiterlijke staat van zo'n auto natuurlijk. Beter koop je voor relatief weinig een goede 850 en ga je zelf aan de slag met een set leuke velgen en dergelijke.
Ik vind 156's (Station) ook erg mooie auto's, maar ik zou m'n 850 er toch niet op in durfen ruilen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Inderdaad lastig om een 850 te vinden met relatief weinig kilometers. Zoek dus een 850, het liefst een met G3 installatie. Als iemand interesse heeft in een subaru impreza gt turbo uit 2000 (erg netjes!) en z'n 850 kwijt wil, dm me maar ;) (natuurlijk met een bijbetaling van jouw kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:08:
[...]

Alle/veel stoters ? En deed 'ie dat bij het starten ook direct al ?

Maar verkijk je niet teveel op de uiterlijke staat van zo'n auto natuurlijk. Beter koop je voor relatief weinig een goede 850 en ga je zelf aan de slag met een set leuke velgen en dergelijke.
Ik vind 156's (Station) ook erg mooie auto's, maar ik zou m'n 850 er toch niet op in durfen ruilen eigenlijk.
Ja het waren er wel veel volgens mij. Voor de proefrit heb ik 'm nog even stationair gehoord met de motorkap open, en was het getik ook duidelijk te merken. Ik lees net dat het ook de injectoren kunnen zijn die je kan horen, maar dat geluid wat ik bij warme motor hoorde was eigenlijk identiek aan het getik toen de motor nog koud was.
En qua uiterlijk ben ik juist niet kieskeurig, maar let meer op de technische staat :P Maar vond dat tikken bij warme motor wel een anticlimax. Had ie dat niet gedaan dan had ik 'm zeker gekocht. Reed zeer goed en dat geluid (met openluchtfilter) was echt heerlijk.
156 is natuurlijk een stuk minder degelijk dan een 850, maar ik rij dan ook niet zo veel. Veel minpunten zijn makkelijk zelf te fixen (draagarmen, lmm, thermostaat e.d.). Sta nog wel open voor een 850 hoor, maar er komt gewoon nauwelijks iets nieuws bij dat aan mijn bescheiden eisen voldoet (2.5 benzine, handgeschakeld, sedan, facelift achterlichten, goed onderhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tikkende kleppen kan bij de 850's ook vaak komen door het gebruik van verkeerde olie. Dat ding mag dus absoluut geen minerale olie hebben, omdat 'ie dan inderdaad gaat tikken als een gek. Semi- of volledig synthetische olie should do the trick. :) Ook kan het zijn dat het oliepeil iets te laag is, dan beginnen ze ook al te tikken.

Dat de 850 overigens soepeler stuurt dan je 740 hoort niet: wellicht zijn de stuurkogels van je 740 dan niet al te super. :P Mijn 940 stuurde 100x beter dan m'n 850. :P

Een 156 zou ik never nooit aan beginnen: teveel gezeik (met name electronica), onderdelen zijn duurder dan die van een 850 (en heel veel duurder dan die van een 740) plus de bouwkwaliteit is gewoon een stuk minder. Het leuke ontwerp van een 156 maakt de minpunten van de 156 imho niet goed. :P Iemand die ik ken heeft een 156, en die vertelde dat je toch behoorlijk weinig aan een 156 kan doen ivm veel "speciaal" gereedschap die je ervoor nodig hebt. Hij was er qua doe-het-zelf-werk eraan dus totaal niet over te spreken.

Ik zou gewoon een cheap-ass 850 pakken waarvan de motor goed loopt, en deze auto dan gewoon geheel naar eigen wens maken. :) Een andere optie is om met je 740 meer gaan lopen hobbyen, want een goede 740 rijdt echt enorm leuk!

[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 02-11-2008 20:22 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Klippy

Still Game

Hoe klinken tikkende kleppen eigenlijk?
Lees daar vaker over, maar ik ben niet zo technisch dat ik dat meteen eruit haal.
Die van mij tikken ook bij een warme motor, maar dat hoor je dus alleen als je dichtbij staat met de kap open neem ik aan. Klinkt een beetje als een naaimachine bij mij. Kan niet zeggen dat dat vreemd klinkt, mijn vorige auto deed dat ook.
Of zijn tikkende kleppen wat anders?
Had al op youtube een voorbeeldje gevonden, maar dat was slechte kwaliteit.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klippy schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:38:
Hoe klinken tikkende kleppen eigenlijk?
Lees daar vaker over, maar ik ben niet zo technisch dat ik dat meteen eruit haal.
Die van mij tikken ook bij een warme motor, maar dat hoor je dus alleen als je dichtbij staat met de kap open neem ik aan. Klinkt een beetje als een naaimachine bij mij. Kan niet zeggen dat dat vreemd klinkt, mijn vorige auto deed dat ook.
Of zijn tikkende kleppen wat anders?
Had al op youtube een voorbeeldje gevonden, maar dat was slechte kwaliteit.
Het klinkt alsof iemand met zijn vingers aan het tikken is op het kleppendeksel, maar dan hard. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ B-W

Oliepeil was goed, en er zat volsynthetische 5W40 in :P Maar goed, de carterventilatie was dus onlangs al vervangen/schoongemaakt en met een olieverbruik van 1:2000/3000 is het misschien wel verstandig dat ik het niet doe. Ik heb even met google maps gekeken en ik had ongeveer 45 km gereden in de 850 en na afloop waren de kleppen/klepstoters nog even hard aan het tikken als toen 'ie nog koud was. Weet nog steeds niet of het echt schadelijk is, maar ik zou me aan zoiets wel storen als het permanent is.
En dat soepeler sturen ging voornamelijk over de soepele stuurbekrachtiging bij inparkeren, dat kostte minder moeite als bij de 740. :P

[offtopic O-) ]
En er valt best veel zelf aan een 156 te doen. D-riem niet, maar dat kost ook niet veel bij de dealer (€250 incl. materiaal). Meteen de nokkenasversteller erbij vervangen en dan hoef je voorlopig daar ook geen rekening mee te houden. Verder is heel veel zelf te doen (draagarmen, thermostaat, lmm). :P Ik rijd per jaar ook belachelijk weinig (+-4000 km :X ben student en een auto is alleen voor de fun) dus ik verwacht ook niet dat ik om de week met pech langs de weg sta.

@ Klippy

Bij die 850 waar ik mee gereden heb was het duidelijk te merken met de motorkap open en als je 2 meter van de auto af stond. Het geluid is inderdaad alsof iemand met z'n nagels op het kleppendeksel aan het tikken is. :P Als het een stuk minder luid is, zijn het wellicht de injectoren die het geluid maken (niet schadelijk dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

5w40 is eigenlijk te dun voor een 850. Dat verklaart ook het olieverbruik. :P Ik heb er zelf 10w40 in zitten, en meen dat er eerst 15w40 in zat (dus minder olieverbruik). Hoe lang geleden is het dat de olie ververst is? De nokkenas van een 850 wordt namelijk ook met die olie gesmeerd, daarom is bij een 850 de olie die het blok maakt of kraakt. :P

We hebben bij Scandcar nog een 850 sedan staan welke ook tikkende kleppen heeft, volgens de monteur zou het gewoon gare/verkeerde olie zijn. Goede olie en een goede beurt zouden het probleem wel oplossen volgens hem. Die auto mag overigens voor rond de 650-700 weg (zit alleen geen APK op: is afgekeurd wegens een gescheurd afdekhoesje onderop, geen goed werkende kachelmotor en het missen van een boutje bij de trekhaak).

Waarom wil je je 740 weg doen trouwens?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een quote:

"Rij nu een paar duizend kilometer op vol synthetische 5W40 maar dat maakt voor het oliegebruik eigenlijk niets uit t.o.v halfsynthetische 10W40."

Niet zo lang dus. :P

De 740 gaat weg omdat 'ie mij te lelijk is. Ook heb ik liever wat snellers. :D Verder rijdt het prima. Heeft ook verder geen haast om te verkopen. Denk dat ik 'm voor 500 ga verkopen of zo. Zit helaas een barst in de ruit (wel APK waardig) en warm starten vereist een beetje spelen met het gaspedaal :+ Vermoed iets met een vapour separator, misschien dat ik daar zelf nog eens naar ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:14:
Even een quote:

"Rij nu een paar duizend kilometer op vol synthetische 5W40 maar dat maakt voor het oliegebruik eigenlijk niets uit t.o.v halfsynthetische 10W40."

Niet zo lang dus. :P

De 740 gaat weg omdat 'ie mij te lelijk is. Ook heb ik liever wat snellers. :D Verder rijdt het prima. Heeft ook verder geen haast om te verkopen. Denk dat ik 'm voor 500 ga verkopen of zo. Zit helaas een barst in de ruit (wel APK waardig) en warm starten vereist een beetje spelen met het gaspedaal :+ Vermoed iets met een vapour separator, misschien dat ik daar zelf nog eens naar ga kijken.
Bekend probleem van de 740's en 940's: koud altijd perfect starten, maar warm wil 'ie niet aanslaan. Dit zit 'm vaak in het relais van de brandstofpomp. Is gelukkig goedkoop te vervangen, dus ik zou dat gewoon proberen. :)

M'n vriendin moet nog een nieuwe auto hebben, en het moet een Volvo worden. Dus misschien is die 740 wel wat voor haar. :+

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 3 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.