Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.428 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:14:
Aan welke foto zie jij dat ik 't was dan ? :D
...
Aan deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/VKB/_MG_6851.jpg
en een combinatie van deze:
http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_6653.jpg

Je was ook nog fotos van de nues van de 444 aan het maken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:23

Dark Angel

Corvette LS Power

Vandaag nog even 2 videotjes gemaakt voor dat de Volvo Woensdag geschorst wordt.

Ga het geluid de komende maanden zo missen. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Angel op 28-09-2008 19:59 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, ik ben weer ook thuis van de beurs. Was een erg geslaagd dagje! 8) Kennelijk was het veel minder druk dan gisteren, dit kwam door lange files en de Zeelandrit (ook van Volvo) die vandaag gehouden werd. De omzet viel dus ook wat tegen, maar wel met leuke mensen lopen buurten en heb zelf nog wat modelauto's van onze buren (Wilpac) gekocht en nog een modelautootje van m'n allereerste auto (440) welke zelfs dezelfde kleur had. Wie dit was weet ik niet eigenlijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Bart Willem , ik heb je/jullie stand niet gezien op de beurs. (waarschijnlijk wel maar dan heb ik niet gezien dat jullie het waren). Maar ik heb een vraagje. Ik wil wat plaatwerk bestellen, dorpels (bu&bi) en vloerdelen. Hoe snel kan zoiets geleverd worden en welk merk/pasvorm heeft het? Ik wilde je contacten via mail of pm, maar zag geen gegevens van je.

Iemand ervaring met www.ARTAparts.nl?

Owja WIP:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/volvoseptember2008_48.jpg

*Waar kan ik een spacer halen van ca. 5mm en gaat dat goed met de wielmoeren, of moet ik dan verlengde wielbouten hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-09-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

DopdeDouwer schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:46:
[...]

Aan deze:
[afbeelding]
en een combinatie van deze:
http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_6653.jpg

Je was ook nog fotos van de nues van de 444 aan het maken volgens mij.
Ok, grappig :P

Maar idd, ik heb 2x bij die 444 gestaan om 'm erop te zetten, echt ontzettend cool ding.
Dark Angel schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:49:
Vandaag nog even 2 videotjes gemaakt voor dat de Volvo Woensdag geschorst wordt.

Ga het geluid de komende maanden zo missen. :'(
[video]

[video]

[video]
Tering man wat klinkt dat ding dik, maar weet dat 't ook weer enorm lekker is om er straks in 't voorjaar weer mee te gaan rijden.
Zo heb ik m'n Amerikanen ook in de winter in de stalling, plus dat ik daardoor én motorrevisie bijna een jaar er niet in had gereden. Maar dan! Genot! 8)

Nog even wat bewerkte plaatjes die ik voor 'n ander forum gedaan heb

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/junk/_MG_6851.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/junk/_MG_6834.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/junk/_MG_6827.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/junk/_MG_6830.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/junk/_MG_6826.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 28-09-2008 22:55 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:43:
Bart Willem , ik heb je/jullie stand niet gezien op de beurs. (waarschijnlijk wel maar dan heb ik niet gezien dat jullie het waren). Maar ik heb een vraagje. Ik wil wat plaatwerk bestellen, dorpels (bu&bi) en vloerdelen. Hoe snel kan zoiets geleverd worden en welk merk/pasvorm heeft het? Ik wilde je contacten via mail of pm, maar zag geen gegevens van je.

Iemand ervaring met www.ARTAparts.nl?

*Waar kan ik een spacer halen van ca. 5mm en gaat dat goed met de wielmoeren, of moet ik dan verlengde wielbouten hebben.
Artaparts: daar heb ik ooit een offerte opgevraagd geloof ik, maar nooit reactie op gehad. :/

Onze stand stond meteen vooraan de beurs, naast de ingang. Alleen Wilpac zat tussen ons en de ingang in. :P

Plaatwerk voor de 140/160 is bij ons nagenoeg altijd op voorraad en helemaal niet duur. :) Vergelijkbaar met Artaparts (alleen bij ons wel ex. BTW :P ) en vaak beter: de pasvorm is nagenoeg perfect en het gebruikte staal is minstens zo goed als het origineel van Volvo. Op zich ook logisch, want het is ook Zweeds staal. :P We hebben ook plaatwerk origineel van Volvo (voor de puristen onder ons :P ) maar ik vind het andere Zweedse merk net zo goed (soms beter zelfs).

Je kan me overigens PM'en. ;)

Edit: mooie foto's H-P! 8) Die zwarte 444 was inderdaad leuk, maar imho niet in een topstaat. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 28-09-2008 23:11 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee, maar daarom juist. Leek erop alsof er ook nooit iets aan gedaan was. Die smalle diagonaalbandjes bijvoorbeeld, dat spartaanse interieur, dat ding ademt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:14:
Aan welke foto zie jij dat ik 't was dan ? :D
Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e215/panhandle-pete/vkb/_MG_6881.jpg
Die 480 helemaal links, that's me! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Ey Flowrider, niet zoveel crossposten man ;)
Die PV444 was wel nice ja, echt zo'n maffiabak in het zwart.
Dat geldt ook voor deze: http://i40.photobucket.co...dle-pete/vkb/_MG_6880.jpg
760 met Hausser bodykit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha zit jij ook al op layitlow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als lurker ja :P

Morgen maar eens al m'n gekochte goederen monteren. Kwam er wel achter dat de extra speaker die ik gekocht had een dikkere magneet bevat (achterkant is wat langer) dan de andere die ik al had. Verder zijn ze op het oog identiek. Iemand weet of dit nog problemen gaat opleveren qua geluid? Kan het helaas niet testen omdat ik er nu hele andere audio in heb zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 168490 op 29-09-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ook van Volvo-forum.nl uit naar het luchtvaartmuseum geweest? O-)
En @ Pinda: Dat hangt ervan af hoe gevoelig je speakers zijn. De ene speaker is 'gevoeliger' dan de andere en die kan met net zoveel Watt meer geluid maken.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm helaas weet ik geen specs van beide speakers :P Op de oude staat alleen de impedantie (4 ohm).
Maar mocht de gevoeligheid van de 'dikkere' speaker hoger zijn zou ik dan op kunnen vangen met de balance een beetje te verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 00:27

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik vond de beurs eigenlijk een klein beetje tegen vallen dit jaar
vond dat er weinig speciale/leuke spullen te koop/zien waren. voorig jaar had nordicar een grote stand met veel spul, nu kon je er wat PU bussen kopen, voor de rest werdt je naar de site doorverwezen.

er stonden ook een hoop 'poets' mensen... mooie auto's maar verder niets.

wel heb ik op het punt gestaan om V70R remklauwen te kopen, maar mn auto heeft op het moment niet eens assen, dus dat is nog niet echt nodig.

Wel heb ik idd een leuk gesprek met HP gehad, heb je je dynamo nog gevonden?

Weet iemand waar je rvs remslangen kunt laten maken? ik ben op zoek naar een set voor mn 164, heb ze wel zien liggen voor Amazone, 140 en 240 maar niet voor 164 (vergeet men de 164 of zo? gebreurt vaker!)

Wel jammer dat ik die witte amazone niet gezien heb buiten, leuke wielen!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Misschien dat we (ik + aantal vrienden) een oude Amazon Station die niet door de APK heenkomt proberen te gaan opknappen naar zo "orgineel" mogelijk. Uiteraard posten we dan foto's van de Volvo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:25:
Nee, maar daarom juist. Leek erop alsof er ook nooit iets aan gedaan was. Die smalle diagonaalbandjes bijvoorbeeld, dat spartaanse interieur, dat ding ademt gewoon.
Dat hebben ze allemaal. :P

Edit: tenzij ze niet origineel zijn. ;( Alhoewel je voor de 544 wel daarvoor gemaakt originele Recaro's hebt, en die zitten wel erg lekker. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 29-09-2008 12:24 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hoe? zit je ook op een ander forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:10:
[...]

Hoe? zit je ook op een ander forum?
Je hebt DM uit staan, moet je even aanzetten bij "voorkeuren". :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Anoniem: 168490 schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:51:
Hmm helaas weet ik geen specs van beide speakers :P Op de oude staat alleen de impedantie (4 ohm).
Maar mocht de gevoeligheid van de 'dikkere' speaker hoger zijn zou ik dan op kunnen vangen met de balance een beetje te verschuiven?
Dat zou inderdaad moeten kunnen, ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anoniem: 168490 schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:51:
4 Ohm en 8 Ohm (ofzo :P ) gaan combineren werkt natuurlijk niet lekker. :P De dikkere speaker: welk merk is dit? Ik denk dat het wel gaat passen, al moet je wel oppassen dat je ruit naar beneden kan gaan (als het voor in de deur is) en dat die magneet niet te dicht op de deur zit. Als het 13cm speakers zijn: ik heb nog 2 Philips-speakers van 13cm liggen die uit een Porsche komen. :P

Edit: als je er maar 1 nodig hebt: 1 achterspeaker van m'n 850 trilt nogal, dus misschien is die speaker niet in orde. Dan kan ik natuurlijk dat setje achter vervangen door die Philips-dingen en heb ik dus een setje over waarvan er 1 vermoedelijk niet in orde is. ;)

TKing: was je gisteren nou ook nog naar de beurs gekomen?

[ Voor 17% gewijzigd door Bart-Willem op 29-09-2008 17:13 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart-Willem schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:12:
[...]

4 Ohm en 8 Ohm (ofzo :P ) gaan combineren werkt natuurlijk niet lekker. :P De dikkere speaker: welk merk is dit? Ik denk dat het wel gaat passen, al moet je wel oppassen dat je ruit naar beneden kan gaan (als het voor in de deur is) en dat die magneet niet te dicht op de deur zit. Als het 13cm speakers zijn: ik heb nog 2 Philips-speakers van 13cm liggen die uit een Porsche komen. :P

Edit: als je er maar 1 nodig hebt: 1 achterspeaker van m'n 850 trilt nogal, dus misschien is die speaker niet in orde. Dan kan ik natuurlijk dat setje achter vervangen door die Philips-dingen en heb ik dus een setje over waarvan er 1 vermoedelijk niet in orde is. ;)

Die ik daar gekocht heb (met de dikkere magneet) is verder identiek aan de speakers die ik al had. Originele Volvo 740 speakers waarschijnlijk. Op onderstaande foto kan je zien dat alleen de magneet qua dikte/hoogte anders is, verder zijn ze identiek.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/30m1q1d.jpg

Ruimte heb ik sowieso genoeg, ik heb het tussenschot al bewerkt met de decoupeerzaag vanwege m'n nieuwe speakers (Fusion Powerplant composet met behoorlijke inbouwdiepte) >:) Maar als ik dat ding weer verkoop wil ik wel weer de originele speakers monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb daar een 1,5 jaar geleden voor mijn toenmalige Ford Mondeo Wagon een achterbumper besteld.
Levering ging snel en was netjes verpakt. Was niets op aan te merken eigenlijk.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anoniem: 168490 schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:35:
[...]

Die ik daar gekocht heb (met de dikkere magneet) is verder identiek aan de speakers die ik al had. Originele Volvo 740 speakers waarschijnlijk. Op onderstaande foto kan je zien dat alleen de magneet qua dikte/hoogte anders is, verder zijn ze identiek.

[afbeelding]

Ruimte heb ik sowieso genoeg, ik heb het tussenschot al bewerkt met de decoupeerzaag vanwege m'n nieuwe speakers (Fusion Powerplant composet met behoorlijke inbouwdiepte) >:) Maar als ik dat ding weer verkoop wil ik wel weer de originele speakers monteren.
Hmm als je het zo ziet zou je zeggen dat bij die rechter het onderste gedeelte naar beneden geschoven is. :P Maar als het origineel Volvo is, dan moet het gewoon passen hoor. :) Laatst had ik iemand met een 240 (dat was de buurman :P ) die met zijn speakers liep te rommelen, maar dat pastte uiteindelijk ook gewoon. :P Wel tof dat er al tweeweg-speakers in zitten! Dat was bij de 240 niet het geval en bij mijn 940 durf ik het eigenlijk niet te zeggen. Ik weet wel dat daar 6 speakers al in zaten. :)
Soulfly schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:03:
[...]

Heb daar een 1,5 jaar geleden voor mijn toenmalige Ford Mondeo Wagon een achterbumper besteld.
Levering ging snel en was netjes verpakt. Was niets op aan te merken eigenlijk.
Recent spul is altijd wel gemakkelijk, maar voor oldtimers is er veel imitatie op de markt wat totaal niet past. Zoals bumpertjes voor een Amazone welke kleiner zijn dan het origineel (een stel Aziaten had de mal nagemaakt ipv de bumpers zelf, waardoor de maten van de originele mallen werden aangehouden met als gevolg dat de namaak-bumpers ín de normale bumpers pasten en te klein waren). Met oldtimers en plaatwerk moet je wel echt goed spul hebben, anders blijf je restaureren. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Bart-Willem op 29-09-2008 18:58 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bart-Willem schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:12:
[...]
Yep, maar ik heb geen Scandcar stand gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Bart-Willem schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:56:
Recent spul is altijd wel gemakkelijk, maar voor oldtimers is er veel imitatie op de markt wat totaal niet past. Zoals bumpertjes voor een Amazone welke kleiner zijn dan het origineel (een stel Aziaten had de mal nagemaakt ipv de bumpers zelf, waardoor de maten van de originele mallen werden aangehouden met als gevolg dat de namaak-bumpers ín de normale bumpers pasten en te klein waren). Met oldtimers en plaatwerk moet je wel echt goed spul hebben, anders blijf je restaureren. :P
Maar dat was de vraag niet :P
De vraag was of iemand ervaring had met artaparts... En die heb ik.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/30092008(001).jpg

Kruispostje. Rijdt weer 'n stuk beter :) (dan mn Cetus 15" met gladde bandjes)

[ Voor 15% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-09-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nice! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ome BW gaat morgen een 2e auto ophalen: ik krijg een 244 GL uit '79 (automaat en op LPG) erbij. :) Wel wat werk eraan, maar laat dat maar aan Handige Harrie over! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool man! Wat voor werk moeten we dan aan denken?

Hier trouwens nog een pic van de 245 die ik zo mooi vond op de VKB. Niet de mooiste neus voor een 240, maar met de verstralers staat het toch wel stoer! Van buiten echt nog in uitzonderlijke staat (mag ook wel, overgespoten).

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/35lxlpk.jpg

Jammer dat ik geen foto's kon vinden van de zijkant, velgen waren namelijk ook wel mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hij vroeg 7500 geloof ik, in Zweden staat/stond een nagenoeg identieke voor 2500 :P
Vind ze met het Amerikaanse front wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 16:50

4x2

lộn xộn quá

Voor een vriend van me (die niet op got zit):
Weet iemand nog een V40 (het moet een V zijn) te koop met de volgende eisen:
-liefst 2L, maar een 1.8 mag ook
-LPG G3 (liefst onderbouw)
-2e type (dus na 2001 oid ?)
-niet rood (geel ofzo is prima, maar geen rood)
-liefst geen licht interieur, leer of stof maakt geloof ik weinig uit
-hoe meer opties hoe beter
-<2 ton (ivm verkoopwaarde over 2-3 jaar voornl, dat ze meer aankunnen weet ie zelf ook wel ;))
-tot 7500€

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:44:
Hij vroeg 7500 geloof ik, in Zweden staat/stond een nagenoeg identieke voor 2500 :P
Vind ze met het Amerikaanse front wel mooier.
7k dacht ik ja :P Denk dat deze ook wel uit .se komt. Heb je nog de link naar die van 2500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anoniem: 168490 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:21:
Cool man! Wat voor werk moeten we dan aan denken?

Hier trouwens nog een pic van de 245 die ik zo mooi vond op de VKB. Niet de mooiste neus voor een 240, maar met de verstralers staat het toch wel stoer! Van buiten echt nog in uitzonderlijke staat (mag ook wel, overgespoten).

[afbeelding]

Jammer dat ik geen foto's kon vinden van de zijkant, velgen waren namelijk ook wel mooi :P
Het werk wat eraan zit: een (misschien twee) spatbordrandje dat er nieuw in moet, en een dorpeltje. Verder heeft de vorige eigenaar per ongeluk de automaat in P gezet toen 'ie ermee reed dus je mag 'm niet meer in de P zetten, anders zit 'ie muurvast en heb je 2 man nodig om dat ding uit de P-stand te halen. Verder is de automaatbak gewoon goed (gewoon starten in N ipv P :P ) en werkt de kickdown ook gewoon goed. :)

Er zitten ook 240 Turbo-velgen bij! 8) Die ga ik los verkopen denk ik. :P Ook zit er lederen bekleding in, en een zonnedakje (waar ook even naar gekeken moet worden omdat open/dicht doen soms wat stroef verloopt, maar dat kan ik zo oplossen vermoed ik). De achterbank is in nieuwstaat zei de verkoper, maar de voorstoelen zien er minder mooi uit. Maar ook daar weet ik wondermiddeltjes voor. ;)

Wat betreft die neus: da's gewoon de neus van een 6-cilinder. De diesels hadden die neus, de 6-cilinders benzine ook. :P Sommige 240's met een normale 4-cilinder erin hebben ook de 6-cilinderneus, dit zijn vaak diplomaten-bakken. :)

Edit: de 244 blijkt niet uit '79 maar uit '77 te komen. Dus helaas niet met die stoere vierkante lampen maar zeer waarschijnlijk de ronde lampjes. Niet zo'n ramp op zich, al waren de vierkante lampen toch mooier geweest. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bart-Willem op 02-10-2008 21:36 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 08:00
4x2 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:17:
-<2 ton (ivm verkoopwaarde over 2-3 jaar voornl, dat ze meer aankunnen weet ie zelf ook wel ;))
-tot 7500€
Mijn vorige auto staat hier te koop... het enige waar hij niet aan voldoet is dat hij geen LPG heeft, dat is wellicht een belangrijke eis, dan helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 02-10-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Anoniem: 168490 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:31:
[...]

7k dacht ik ja :P Denk dat deze ook wel uit .se komt. Heb je nog de link naar die van 2500 euro?
Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/07/0785024966.jpg

Klikken :)

Ik weet wel zeker dat 'ie uit Zweden komt. M'n pa heeft nog met die dude gesproken, en die vertelde er elke zomer een stuk of 3 mee te nemen van daaruit naar NL.

[ Voor 19% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 02-10-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 16:50

4x2

lộn xộn quá

Canard schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:14:
[...]
Mijn vorige auto staat hier te koop... het enige waar hij niet aan voldoet is dat hij geen LPG heeft, dat is wellicht een belangrijke eis, dan helaas.
Nou, als de auto 5000e zou kosten is dat nog geen ramp, want dan is het nog binnen het budget in te bouwen.
Alleen is het verschil lpg/benzine helaas niet zo groot :P
Maar de lpg is inderdaad een hele harde eis.

[ Voor 22% gewijzigd door 4x2 op 02-10-2008 23:40 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
4x2 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:39:
[...]

Nou, als de auto 5000e zou kosten is dat nog geen ramp, want dan is het nog binnen het budget in te bouwen.
Alleen is het verschil lpg/benzine helaas niet zo groot :P
Maar de lpg is inderdaad een hele harde eis.
Als LPG een harde eis is, denk ik dat je vriend zijn budget moet verhogen als hij een V40 wil samen met de andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Anoniem: 168490 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:21:

Hier trouwens nog een pic van de 245 die ik zo mooi vond op de VKB.

[afbeelding]
Dan ben je niet de enige die hem mooi vindt.

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

Mx. Alba

hen/die/zij

;( bij een rondom-inspectie van mijn lieve V40 heb ik op de dorpel van de deur rechts achter een plek groter dan een rijksdaalder gevonden waar gewoon de lak vanaf is. Ik dacht eerst dat het een blaadje was dat tegen de dorpel geplakt zat, maar nadere inspectie leerde mij dat het roest was. Niet van binnenuit verroest, maar gewoon op de één of andere manier de lak die daar heeft losgelaten, en uiteraard gaat het blootgelegde metaal dan een beetje oppervlakkig roesten. WTF? Hoe kan ik dit aanpakken? Ik heb antiroestmiddel wat ik er eerst op zou kunnen doen en dan wat lak eroverheen wat ik bij de lokale Volvoboer kan halen; zou dat afdoende zijn? Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 27-05 10:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Albantar, kaal halen met staalborstel en schuurpapier totdat je alleen nog blank metaal ziet. Let op al het roest moet weg zijn! vervolgens goed ontvetten grondverf, verf en lak. Anti roest middel is leuk en aardig maar meestal komt het weer terug!.

Ben momenteel met mijn auto bezig chassis zoveel mogelijk kaalhalen; tectyl eraf, roest weg, verf eraf....en later weer verfen en tectyleren. Nog een lastige klus ook gezien het feit dat boven en onder op de balken een extra laag staal zit voor stevigheid.

Binnen een maand mag mijn volvo voor de APK....als die het haalt is die gelijk voor 2 jaar goedgekeurd :*)

trouwens veel autos hebben last van roest bij de wielkassen, regelmatig even prut e.d. weghalen op die plek scheelt een hoop; vocht en zand blijft vochtig hangen = roesten maar.

[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 03-10-2008 09:33 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmmz, wordt stilaan weer tijd voor winterbandjes...
zou ik de T5 velgen van mijn oude 850 kunnen gebruiken om onder mijn V70 te pleuren?
geen idee of dat past eigenlijk... :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat past, zonder problemen :)

@ Cocytus, dat zijn zaken die snel aangepast zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:02:
[...]

[afbeelding]

Klikken :)

Ik weet wel zeker dat 'ie uit Zweden komt. M'n pa heeft nog met die dude gesproken, en die vertelde er elke zomer een stuk of 3 mee te nemen van daaruit naar NL.
Vind 'm toch ietsje minder dan die op de VKB O-) Is natuurlijk ook een stukje goedkoper. Valt in ieder geval wel iets van te maken. Bodykit eraf, paarse raamfolie eraf, setje 17'' deep dish velgen eronder en een andere gril + verstralers plaatsen :P

Wat ik trouwens ook wel nice vind is een funky kleurtje met witte velgen :9
http://www.garaget.org/?car=60936&image=553614
http://www.garaget.org/?car=94194&image=973371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:34
Ik wil een bumper voor mijn s40 uit 97 kopen en die laten overspuiten door een 'mannetje'. Heeft iemand enig idee hoe ik straks de oude bumper eraf kan halen? Ik kan geen online handleiding vinden voor de oude s40 serie.

Wat voor verf kan ik gebruiken? Het is een standaard bordeaux rode kleur, die kun je vast wel ergens in een spuitbusje kopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:29:
Dat past, zonder problemen :)

@ Cocytus, dat zijn zaken die snel aangepast zijn he ;)
die T5 krengen zijn alleen wel 17" volgens mij...nah goed, we shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jij had onder die rode toch dezelfde velgen als ik (Columba) ? Die zijn 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, de 244 is heelhuids van Utrecht naar Eindhoven gereden door me. :P Het ding zag er beter uit dan ik verwacht had, verkeerde in een betere staat dan ik verwacht had, rijdt echt heerlijk en er is enorm veel bekend van de auto (het originele onderhoudsboekje zit er afgestempeld en wel bij, in het Duits want het is een Duitse auto van origine).

Kortom: een leuke auto welke echt heerlijk rijdt en er valt wel wat moois van te maken denk ik! _/-\o_ Of ik dat zelf wil/kan gaan doen is nog maar de vraag, maar het is in ieder geval een leuk wagentje! :) Foto's volgen morgen denk ik.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voila! Foto's van m'n tweede auto (dus ik heb nu een Volvo 850 2.5 GLT automaat en een Volvo 244 GL automaat uit '77 op LPG die belastingvrij is). Vandaag opgehaald en wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet (hij mag ook voor een leuk bod meteen weer weg). :P Wel zit er wat werk aan (wielrand rechtsachter, die rode plek linksachter is al aangepakt en dat rode is gewoon primer, verder lijken de voordeuren ook niet helemaal 100%) en zitten er extra velgen en banden bij. Dus die ga ik er weer onder leggen en dan verkoop ik die 240 Turbo-velgen wel los. :P

Wat specs:
- Volvo 244 GL uit 1977;
- van origine een Duitse auto, is in 2002 geïmporteerd;
- alle onderhoudshistorie aanwezig (inclusief "oud" ruikend onderhoudsboekje met daarin de aankoopnota/gegevens van de eerste eigenaar) en ook alle instructieboekjes aanwezig (zowel Duits als een Nederlands boekje :P );
- 2.1 liter 4-cilinder (omgebouwd naar carburateur, oorspronkelijk was het een injectiemotor maar dit soort injecties gaat niet samen met LPG);
- LPG (ik schat een 80-litertank in de kofferbak);
- stuurbekrachtiging (uniek in die tijd);
- zonnedakje;
- lederen bekleding en volgens mij zelfs een leren stuur 8)
- 251.000km gelopen;
- rijdt echt heerlijk! Afgezien van die wielranden is het echt een perfecte auto, nooit verwacht dat dat ding zó goed zou rijden! :)

Tijd voor foto's! :)

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/20k2a0p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/i3bdwj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/29lo741.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/9qyduf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2mgtbvn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/4hdp9e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/1h4106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/35cefjs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2n6azxg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/23kq0io.jpg

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gaaf man ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Inderdaad leuk ding. Ik dacht dat je het over een 245 had. Deze is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruil je Virgo-velgen maar in voor dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvoforum.no/bilder-galleri/100-200/245-blue-blingwheels-1.jpg

:+

Maar vet ding man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:56:
Jij had onder die rode toch dezelfde velgen als ik (Columba) ? Die zijn 16"
deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/gallery/pictures/PIC_0062.JPG

dacht dat dat 17" was :o

des te beter dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Moet dat plastic niet een keer aangepakt worden van die 850 hierboven? Ziet er nogal dof uit of is dat de belichting?

[ Voor 25% gewijzigd door Bartjeee op 04-10-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bartjeee schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:19:
Moet dat plastic niet een keer aangepakt worden van die 850 hierboven? Ziet er nogal dof uit of is dat de belichting?
die 850 staat inmiddels ergens in Afrika :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

4x2 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:17:
-tot 7500€
Binnen 6 maand gaat mijn V40 hoogstwaarschijnlijk weg, 1.9 TD, grijs met redelijk wat opties. Ook hier geen LPG. Eerste of 2de type dat zou ik niet weten, hij is van 99 denk ik. Mocht je interesse hebben..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

Mx. Alba

hen/die/zij

1999 is nog fase 1. Mijn V40 is van juli 2000 en is van de eerste lichting van fase 2.

Het roestplekje is trouwens nu weggewerkt. Even geschuurd om het blanke metaal bloot te leggen, primer erop en afgewerkt met een lakstift. Niet zo mooi als spuiten maar het is een relatief klein plekje en op een onopvallende plaats. Gelijk met de lakstift ook een paar andere krasjes bijgewerkt.

Ik heb hem vandaag trouwens ook door de MacCarwash gehaald, zo'n wasstraat waar de auto doorheen getrokken wordt terwijl je erin blijft zitten. Hij is nog nooit zo schoon uit een wasstraat gekomen. Zelfs de velgen en de onderkanten van de achterbumper opzij zijn perfect schoon. Zeker voor herhaling vatbaar!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mooi aan de blauwe platen, lekker interieurtje hopen dat je het leder nog netjes krijgt :)

oeps, die op de vorige pagina alweer :z

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 06-10-2008 08:25 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:59:
Mooi aan de blauwe platen, lekker interieurtje hopen dat je het leder nog netjes krijgt :)
Hmm tegen wie heb je 't nou? :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kwam nog een fototje tegen van de afgelopen Hellendoorn Rally. Vooral 't oude achterwielaangedreven spul was leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_6710.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:47

Dentheman

Zie signature

Mooi gezicht denk? die ouwe glorie aan het werk 8)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja zeker, veel 740's ook, zijn eigenlijk niet om aan te zien zo vol reclame en in felle kleuren.
Maar die oude Kadett'jes, BMW E30's, 245 Turbo's en nog wat van dat spul gingen allemaal zo heerlijk dwars door de bocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat ik nou weer tegenkom een volvo c304 brandweer

Afbeeldingslocatie: http://bayimg.com/image/laloaaabf.jpg

Heeft wat kleine roestige randjes...laadvloer, raampje hier, dingetje daar....staat al in NL nu nog wat geld :X
spoiler:
hij is echt vrij goedkoop en er zijn ongeveer maar 10 van

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:34:
Wat ik nou weer tegenkom een volvo c304 brandweer

[afbeelding]

Heeft wat kleine roestige randjes...laadvloer, raampje hier, dingetje daar....staat al in NL nu nog wat geld :X
spoiler:
Kopen en opknappen dat ding en vervolgens voor veel geld verkopen. :P Je leert er alleen maar van en aan het einde van de rit hou je misschien wat centjes over. Of je houdt 'm lekker zelf voor de heb. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn eigen volvo knap ik ook beetje bij beetje op, ben nog student (20) dus het is aardig leerzaam allemaal. simpele techniek die goed inelkaar zit. en een hoop fanaten op internet die het leuk vinden. echter de vraagprijs die schandalig laag is; 5k heb ik gewoon nu ffe niet :(

stukje hier en daar lassen, ontroesten, sleutelen kan ik allemaal wel echter 5k....ding is zo al minstens 11k waard. assen los kosten alleen al 3000

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 06-10-2008 18:02 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:59:
Mijn eigen volvo knap ik ook beetje bij beetje op, ben nog student (20) dus het is aardig leerzaam allemaal. simpele techniek die goed inelkaar zit. en een hoop fanaten op internet die het leuk vinden. echter de vraagprijs die schandalig laag is; 5k heb ik gewoon nu ffe niet :(

stukje hier en daar lassen, ontroesten, sleutelen kan ik allemaal wel echter 5k....ding is zo al minstens 11k waard. assen los kosten alleen al 3000
Bij je ouders aankloppen ofzo? ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

spoiler:
heb nog ergens een erfenis die ik allang had moeten ontvangen...ffe kijken of ik die erfenis cq ergernis los kan halen...dit is daar wel een goed doel voor

Nieuw vloertje
Chassisbalken achter fixen
nieuwe olie erin
op klein kenteken keuren
roestige randjes fixen

en crossen maar ;) ding word alleen maar meer waard

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 06-10-2008 18:17 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Sow dat ding is echt woest. Wat is de top snelheid van zon ding, lijkt me wel een leuk vakantie apparaat.
Hier in de buurt staat ook een brandweer MB-bus. (Netzoiets als een paar weken geleden in de grote beurt was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
DopdeDouwer schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:34:
Hier in de buurt staat ook een brandweer MB-bus. (Netzoiets als een paar weken geleden in de grote beurt was)
Een vriend van mij heeft een MB bus... heerlijk ding... vooral leuk om naar festivals te gaan! En natuurlijk ook praktisch qua vervoer van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DopdeDouwer schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:34:
Sow dat ding is echt woest. Wat is de top snelheid van zon ding, lijkt me wel een leuk vakantie apparaat.
Dat ding hoort ongeveer 100km/h+ telopen, mijn c303 rijd het klokje rond ;) ongeveer ~125. ffe ter indicatie de c303's hebben snelle assen(120km/h) c304 middel snel(100km/h) en c306 trage assen(80km/h) (laatste getal is maximum massa) Leuke er aan is dat deze ook nog op B rijbewijs kan dan is die rijklaar ongeveer 3400kg 8)
ook leuk voor camper/expeditie:
Afbeeldingslocatie: http://www.offroad-extrem.de/resources/Landy+018.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 06-10-2008 19:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Juist 'm, dat is weer eens wat anders dan een unimog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:02
Ik ben nu ook een beetje aan het rond kijken voor een 2e hands auto (krijg ik voor me werk) en een volvo lijkt mij een hele mooie auto.
Vooral de degelijkheid die ze uitstralen en de betrouwbaarheid (tenminste dat hoor ik veel van mensen) en dat het natuurlijk mooie auto's zijn.
Nu is alleen het punt, hoeveel km gaat een gemiddelde volvo (zeg een s60) mee als die goed onderhouden is voordat er veel kosten aan onderhoud komen, ligt dit rond de 150.000 of 200.000?
En kennis heeft 300.000 op de teller en nog geen echt grote kosten gehad :) (geen s60 hoor, ééntje uit "95, weet even het model niet)

[ Voor 5% gewijzigd door Lennart_1337 op 08-10-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 19:48

thaMini

Tool !!

Fijn, wordt ik gisteravond gebeld door m'n vriendin. Stress. Oververhit motor lampje brandt, en de auto zegt dat er gestopt moet worden. Dan voel je je wel machteloos :X
Telefonisch naar een tankstation geloodst en vervolgens ook via de telefoon vertelt wat ze moet checken. Koelvloeistof op, dus dat laten kopen. 3 liter later blijkt er toch wat onder de auto vandaan te komen. Dat kunnen we niet via de telefoon oplossen Dus de wegenwacht gebeldt.

De wegenwacht constateert losgeschoten koelleiding onderaan het blok (dat had ik ook kunnen bedenken) dus vastgemaakt en opgevuld. Bedankt wegenwacht _/-\o_

Ik ben trouwens wel trots op m'n vriendin dat ze dit allemaal telefonisch heeft geregeld terwijl ze voor het eerst zelf de motorkap heeft opengemaakt. :) Waarom gebeurt zoiets altijd als iemand anders in de auto rijdt? :(

Nu blijkt dat het overgrote deel van de koelleidingen gaar :'( te zijn. De auto is een 480 turbo. Iemand enig idee hoeveel dat gaat kosten om te kopen en/of te laten vervangen? Zlef vervangen is een optie, heb er alleen niet zoveel tijd voor.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zelf doen kost je een middagje, ivm weing ruimte om de motor enzo.

Gewoon een paar meter slang + slangklemmen halen met de juiste diameter, en voor de dikke slangen kan je bij de Brezan bijv. gewoon voorgevormde slangen krijgen voor je specifieke model.

Als je het laat doen ben je al gauw 150 kwijt denk ik, zelf doen misschien 30 materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:52:
Zelf doen kost je een middagje, ivm weing ruimte om de motor enzo.

Gewoon een paar meter slang + slangklemmen halen met de juiste diameter, en voor de dikke slangen kan je bij de Brezan bijv. gewoon voorgevormde slangen krijgen voor je specifieke model.

Als je het laat doen ben je al gauw 150 kwijt denk ik, zelf doen misschien 30 materiaal.
Aha, een middag werk. Dan eerst even op zoek naar rvs slangklemmen.... Maar 150 valt ook nog wel mee.

Zal er ff over denken, bedankt voor de reactie iig :)

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik doe maar een schatting hoor, maar ik denk dat ze er zo'n uur / 1,5u mee bezig zijn voor rekenen als het om alle slangen gaat, dus ook naar de kachel o.a., plus materialen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 09-10-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n 244 is zojuist verkocht, ik ga dat ding nog missen! :'( Ik vond hem namelijk leuker en beter rijden dan m'n 850. :P Iemand een 850 kopen? :+

Ik zal de 244 echter wel eens terug zien denk ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini

thaMini

Tool !!

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:34:
Ik doe maar een schatting hoor, maar ik denk dat ze er zo'n uur / 1,5u mee bezig zijn voor rekenen als het om alle slangen gaat, dus ook naar de kachel o.a., plus materialen.
Ik denk wel dat je gelijk hebt. Maar alleen de grote slangen waren al 60 euro per stuk bij navraag bij de Volvo dealer. Brezan zal wel wat goedkoper zijn denk ik. Enne, hoe kun je bij hbase bestellen? Is dat alleen voor garagebedrijven?

Btw, vandaag deur vervangen, nu dus een werkend raammechanisme. (nu nog een centraal vergrendelingsrelais, wie weet waar die zit?)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.210/377450001-377500000/377486401-377486500/377486450_6_4BEr.jpeg
Deuren zijn zó begin 2008 ;)

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55
Ghostrider schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:34:
spoiler:
26 ;) en het is trouwens een C306.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

MewBie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:19:
[...]

26 ;) en het is trouwens een C306.
Oke oke ;) trouwens vind ik het nogsteeds knap dat het een voertuig wat normaal 6ton mag wegen op B rijbewijs te regelen is ;3,5ton

Mijn 303 moet woensdag voor APK..wens me geluk ;) dan ben ik gelijk 2 jaar klaar
Eerst dat lampje bij me kenteken er weer indraaien...lag er ffe uit ivm mensen die kentekens opschreven :(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@Ghostrider: Als het ledig gewicht onder de 3,5 ton is, is 't opzich niet zo vreemd.
Alleen kan je dan bijna niets meer aan lading meenemen. En dat is een keuze die je maakt.

Ander alternatief is het E rijbewijs erbij te halen. Dan kan je gaan tot 7,5 ton.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Soulfly schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:54:
@Ghostrider: Als het ledig gewicht onder de 3,5 ton is, is 't opzich niet zo vreemd.
Alleen kan je dan bijna niets meer aan lading meenemen. En dat is een keuze die je maakt.

Ander alternatief is het E rijbewijs erbij te halen. Dan kan je gaan tot 7,5 ton.
Je bedoelt C ? Dat is sowieso iets wat ik nog wil, alleen mag je dan niet legaal harder als 80km/h ;) BE heb ik al...mag je ook niet harder als 80km/h
enig nadeel daaraan is nog dat zon 303 nogal een hoge trekhaak heeft; waardoor een tandemasser of op 2 wielen rijd of bij offroad rijden de trekhaak op de grond haakt...toch maar een kar verhogen :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:39:
M'n 244 is zojuist verkocht, ik ga dat ding nog missen! :'( Ik vond hem namelijk leuker en beter rijden dan m'n 850. :P Iemand een 850 kopen? :+

stuurbekrachtinggepiep is gefixt (snaar spannen) en die rommel van onder de auto bij 1500 toeren is ook verholpen, losse klem bij de middendemper :) Armsteun ophangen was nog meer werk (is ook nog niet gelukt ;) ) Gordelverklikker is niet uit te schakelen, maar gelukkig zit de gordel wel lekker :) Ik zal één dezer dagen even een foto'tje posten, en de week van de 21ste gaat de roestbehandeling beginnen, dus dan foto's zat :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ghostrider schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:30:

Je bedoelt C ? Dat is sowieso iets wat ik nog wil, alleen mag je dan niet legaal harder als 80km/h ;) BE heb ik al...mag je ook niet harder als 80km/h
enig nadeel daaraan is nog dat zon 303 nogal een hoge trekhaak heeft; waardoor een tandemasser of op 2 wielen rijd of bij offroad rijden de trekhaak op de grond haakt...toch maar een kar verhogen :P
Nee, E

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
3,5t + 3,5t is nog altijd 7t en geen 7,5t ;)
Met vrachtwagen rijbewijs in simpelste vorm mag je inderdaad 7,5t rijden.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Hebben ze dat weer eens aangepast...
Dat was ooit 7,5t

(Ik houd niet alle veranderingen bij...)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 02:54:
[...]

stuurbekrachtinggepiep is gefixt (snaar spannen) en die rommel van onder de auto bij 1500 toeren is ook verholpen, losse klem bij de middendemper :) Armsteun ophangen was nog meer werk (is ook nog niet gelukt ;) ) Gordelverklikker is niet uit te schakelen, maar gelukkig zit de gordel wel lekker :) Ik zal één dezer dagen even een foto'tje posten, en de week van de 21ste gaat de roestbehandeling beginnen, dus dan foto's zat :)
Nice! :D

Over de gordelverklikker: onder de stoel zie je er een stekkertje voor als het goed is. :P Ik ben benieuwd hoe je alles aan gaat pakken! Zorg er maar goed voor, ik mis dat ding behoorlijk namelijk. :+

* Bart-Willem denkt erover om zijn 850 te gaan vervangen voor een in topstaat verkerende 240, maar is daar nog niet 100% zeker van. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Ik heb nog eens gezocht, met een auto met een maximaal gewicht van 3,5t mag je helemaal geen aanhangwagen trekken zonder BE.
Dus als je met een C303/304/306 een aanhangwagen wilt trekken heb je sowieso al BE nodig.

Met rijbewijs BE mag je trouwens gaan tot het technische maximum gewicht van de combi.
Dus 3,5t voor het trekkende voertuig + wat er volgens de papieren achter het trekkende voertuig mag hangen en dat is meestal ~3,5t voor de grotere 4x4's (Patrol, Pajero, LandCruiser, G-klasse).

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat is niet helemaal waar je hebt namelijk ook nog laadvermogen; bij personen autos tel je gewoon het gewicht + trailer. Bij bedrijfswagens telt laadvermogen altijd als vol. dus bijvoorbeeld c303 met B

Bedrijfswagen: ~2400kg rijklaar + laadvermogen is 3450kg maximale aanhanger is dan 50kg
Geel Kenteken: ~2400kg rijklaar + jezelf en een sloot benzine ~2550kg = maximale aanhanger 1000kg

met BE is het dus in beide gevallen; de maximum massa die de trekhaak mag op papier; bij maar ~1500kg maar ~2500kg schijnt ook wel eens op papier testaan.

Enige wat mij nog niet duidelijk is; ik heb een trailer die mag maximaal 2000kg wegen op papier, ledig weegt die 500kg. mag ik die dan trekken zolang die niet zwaarder word als 1500kg (inc eigen gewicht)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Volgens mij geldt voor aanhangers eigenlijk het zelfde princiepe als de regel die jij noemt voor bedrijfswagens; Je moet uitgaan van wat hij maximaal mag laden. Dus het max laadvermogen. Al weegt het maar 2kg. Als hij 3ton mag hebben mag je hem niet achter je "trekauto van het jaar" hangen.
Het ledig gewicht zegt eigenlijk niets. Misschien wel handige info voor als je een brug of pont gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik meende dat dat alleen geld voor mensen die met rijbewijs B een aanhangwagen trekken, Wat vaak gebeurd is dat mensen een paardentrailer trekken onder het motto "is onder de 750kg" ...ledig ja.

Als iemand duidelijkheid kan geven graag; mijn rijinstructeur destijds wist het ook niet zeker.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Met rijbewijs B is dat als volgt:

Voorbeeld 1:

Auto weegt ledig 1350kg. Deze auto kan maximaal met 500kg beladen worden.
Hier mag je een aanhanger achter hangen met een maximaal totaal gewicht van 1350kg. (dus gewicht aanhanger + belading).

Deze combi mag je rijden. De aanhanger komt met belading niet boven de 1350kg uit en de totale optelsom (auto 1350kg + lading 500kg + aanhanger 1350 = 3200kg).

Voorbeeld 2:

Auto weegt ledig 1850. De max belading van deze auto is ook 500kg.
Voor het gemak doen we weer een aanhanger welke max 1500kg weegt.

Nu komen we op een totaal gewicht van:
Auto 1850kg + max belading 500kg + aanhanger 1500kg = 3850kg

Met de combi uit Voorbeeld 2 mag je dus met rijbewijs B niet rijden. Of je in de auto nu wel of niet die 500kg belading hebt en/op je nu wel of niet belading op de aanhanger hebt.

't is overigens wel zo zot dat je met BE dus rustig met een auto van 750kg een aanhanger van 1500kg mag trekken (vermits dit constructief toegestaan is voor het trekkende voertuig).

[ Voor 9% gewijzigd door Harry op 12-10-2008 21:32 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50
Ghostrider schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:12:
Ik meende dat dat alleen geld voor mensen die met rijbewijs B een aanhangwagen trekken, Wat vaak gebeurd is dat mensen een paardentrailer trekken onder het motto "is onder de 750kg" ...ledig ja.

Als iemand duidelijkheid kan geven graag; mijn rijinstructeur destijds wist het ook niet zeker.
Om met een aanhangwagen te rijden heb je niet altijd een BE-rijbewijs nodig. Je geldig rijbewijs B volstaat zolang de aanhangwagen inclusief laadvermogen niet meer weegt dan 750 kg.

In bepaalde gevallen is het toegestaan een aanhangwagen van meer dan 750 kg te trekken met alleen een geldig rijbewijs B. Dan gelden daarvoor wel twee voorwaarden:
  • aanhangwagen mag inclusief laadvermogen niet meer zijn de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
  • de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.
In alle andere gevallen is een geldig BE-rijbewijs verplicht.
bron: www.cbr.nl

Erg matig dat je rijinstructeur dit niet weet. Je had het overigens ook zelf op kunnen zoeken, dat had waarschijnlijk minder moeite gekost dan het plaatsen van een post in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 12-10-2008 21:52 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:39:
Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/volvo.jpg
:>

Net even op benzine gereden ivm. lege lpg tank (ook schrikken, ik dacht dat er iets mis was :p ) Nohh op benzine gaat het hard :D

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat de auto binnen GoT blijft, mooie bak ook! :)

Zit zelf nu al een maandje te zoeken naar een geschikte 850, maar het is het allemaal net niet. Behalve 3 weken terug of zo, toen stond er een hele mooie sedan te koop in de kleur Dark Olive Pearl met donkere Columba velgen. Van binnen beige leer en full options. Zag er nog erg mooi uit, en was goed onderhouden. Nu ik zie dat het verder niet veel soeps is op MP e.d., heb ik er toch wel een beetje spijt van dat ik het niet doorgezet heb.
Maarja we zoeken verder... Dacht dat het niet zo moeilijk zou zijn om een goed onderhouden sedan met facelift achterlichten op benzine (N/A, geen turbo :P) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 23:56

Klippy

Still Game

Ik ontdek net een heele grote kale plek op m'n rechter voorband, aan de buitenkant tot de helft over een lengte van ongeveer 1/6e de diameter.
Volgens mij dus ook meteen de oorzaak van m'n trillende auto gevonden.
Gelukkig ging vandaag ook het service lampje branden en had ik al een afspraak voor overmorgen bij de dealer staan, waarbij de banden ook al op het lijst stonden, dus ik denk dat m'n auto vanaf dan weer een stuk prettiger gaat rijden.

Alleen vreemd dat ik het nu pas zie, maar het valt niet echt op als de wielen recht staan. Zal ook wel steeds erger zijn geworden.
Dus waarschijnlijk zal nieuw rubber en uitlijnen+balanceren al een hoop ergernis wegnemen. Tenzij het een ingewikkeldere oorzaak heeft, maar daar rekende ik tot vandaag toch al op, dus dat blijft hetzelfde dan :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anoniem: 168490 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:30:
Leuk dat de auto binnen GoT blijft, mooie bak ook! :)

Zit zelf nu al een maandje te zoeken naar een geschikte 850, maar het is het allemaal net niet. Behalve 3 weken terug of zo, toen stond er een hele mooie sedan te koop in de kleur Dark Olive Pearl met donkere Columba velgen. Van binnen beige leer en full options. Zag er nog erg mooi uit, en was goed onderhouden. Nu ik zie dat het verder niet veel soeps is op MP e.d., heb ik er toch wel een beetje spijt van dat ik het niet doorgezet heb.
Maarja we zoeken verder... Dacht dat het niet zo moeilijk zou zijn om een goed onderhouden sedan met facelift achterlichten op benzine (N/A, geen turbo :P) te vinden.
Een Estate is geen optie? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

vraagje: Mijn rechterachtlicht (volvo 244) doet het niet meer, het licht niet aan het lampje. Nu viel vandaag op dat m'n rechterstadslicht het ook niet doet. Is dit aan een zekering te wijten? Vrijdag deden zij het beiden zeker weten namelijk wel...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Zou goed kunnen, volgens mij is links en rechts apart afgezekerd. Het hoeft trouwens niet de zekering zelf te zijn; misschien zit hij niet goed aangedrukt of zitten de clipjes wat los in het zekeringkastje.
Pagina: 1 2 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.