Voila! Foto's van m'n tweede auto (dus ik heb nu een Volvo 850 2.5 GLT automaat en een Volvo 244 GL automaat uit '77 op LPG die belastingvrij is). Vandaag opgehaald en wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet (hij mag ook voor een leuk bod meteen weer weg).

Wel zit er wat werk aan (wielrand rechtsachter, die rode plek linksachter is al aangepakt en dat rode is gewoon primer, verder lijken de voordeuren ook niet helemaal 100%) en zitten er extra velgen en banden bij. Dus die ga ik er weer onder leggen en dan verkoop ik die 240 Turbo-velgen wel los.
Wat specs:
- Volvo 244 GL uit 1977;
- van origine een Duitse auto, is in 2002 geïmporteerd;
- alle onderhoudshistorie aanwezig (inclusief "oud" ruikend onderhoudsboekje met daarin de aankoopnota/gegevens van de eerste eigenaar) en ook alle instructieboekjes aanwezig (zowel Duits als een Nederlands boekje

);
- 2.1 liter 4-cilinder (omgebouwd naar carburateur, oorspronkelijk was het een injectiemotor maar dit soort injecties gaat niet samen met LPG);
- LPG (ik schat een 80-litertank in de kofferbak);
- stuurbekrachtiging (uniek in die tijd);
- zonnedakje;
- lederen bekleding en volgens mij zelfs een leren stuur

- 251.000km gelopen;
- rijdt echt heerlijk! Afgezien van die wielranden is het echt een perfecte auto, nooit verwacht dat dat ding zó goed zou rijden!
Tijd voor foto's!