Het grote Volvo topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 46 Laatste
Acties:
  • 165.976 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:12:
[...]

Wat kost dat bij jullie ;) en wat kost een revisie setje ?
Het ligt eraan welke Stromberg je hebt. Een nieuwe carburateur welke je voor de B18 kan gebruiken kost rond de 270 Euro, maar ik durf zo niet te zeggen welk type ze op je B30 geschroefd hebben. Met een beetje pech is dat een zeldzamer type en dan zit je meteen op circa 370 Euro voor een gereviseerde carburateur. Een revisieset is doorgaans tussen de 60 en 80 Euro (helemaal compleet met sproeierbuis/naald/etc). Mocht alleen je membraam lek zijn, dan ben je met een pakkingset (membraam en nog wat extra pakkingen) van 14 Euro al gered. :)

Vandaag iets leuks aan de Amazon verbouwd: het interieur van een Volvo 480 ingebouwd! 8) De voorstoelen zitten er al in, of de achterstoelen er ook in komen weet ik niet. De voorstoelen was al een hoop aanpassen (laswerk voor op maat gemaakte beugels, vervolgens de bestaande frame gebruikt voor de bevestiging etc etc). Het is in ieder geval wel 100% passend, 100% demontabel en 500% veilig (want: gelast en goede bouten etc). Ik denk dat de achterbank eruit halen een rotwerk is, en om die stoelen te zien bevestigen nóg meer rotwerk. :/ Maar het zit wel echt super! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Haha tof.
Hopelijk gaat de achterbank er net zo makkelijk uit als bij de 140 of 240; dan hoef je niet eens gereedschap te pakken. Kwestie van zitting optillen, eruitpakken en rugleuning haakjes loshalen, omhoogschuiven en eruitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:10:
Haha tof.
Hopelijk gaat de achterbank er net zo makkelijk uit als bij de 140 of 240; dan hoef je niet eens gereedschap te pakken. Kwestie van zitting optillen, eruitpakken en rugleuning haakjes loshalen, omhoogschuiven en eruitpakken.
Helaas, dat lijkt bij een Amazon niet te werken. :P Dat ding zit ergens muurvast, maar waar weet ik nog niet. :X Sowieso leip dat er volgens mij ook geen foamvulling in zit (zoals bij de voorstoelen), maar van die achterlijke veren. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
hehe, ja dat is bij de 140 ook, als je iets te hard over een drempel gaat worden je passagiers tegen het dak gelanceerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vaag, ik zou toch zeggen dat mijn 71'er 144 gewoon foamzittingen achterin had (hetzelfde zoals bij een 240). :P Of zijn die veren enorm slap, of hebben ze dat bij de latere types aangepast? :?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Bart-Willem schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:32:
[...]

Het ligt eraan welke Stromberg je hebt. Een nieuwe carburateur welke je voor de B18 kan gebruiken kost rond de 270 Euro, maar ik durf zo niet te zeggen welk type ze op je B30 geschroefd hebben. Met een beetje pech is dat een zeldzamer type en dan zit je meteen op circa 370 Euro voor een gereviseerde carburateur. Een revisieset is doorgaans tussen de 60 en 80 Euro (helemaal compleet met sproeierbuis/naald/etc). Mocht alleen je membraam lek zijn, dan ben je met een pakkingset (membraam en nog wat extra pakkingen) van 14 Euro al gered. :)
Volgens de handleiding zitten er 2 Zenith-Stromberg 175 CD-2 SE carburateurs op onze B30A's

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MewBie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:09:
[...]

Volgens de handleiding zitten er 2 Zenith-Stromberg 175 CD-2 SE carburateurs op onze B30A's
Oei, dat zijn dure revisiesetjes geloof ik. Ik zoek 't zaterdag even uit, dan moet ik toch invallen namelijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 09:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:49:
[...]

Oei, dat zijn dure revisiesetjes geloof ik. Ik zoek 't zaterdag even uit, dan moet ik toch invallen namelijk. :P
Hebben jullie ook service dat ik mijn carbs opstuur en dat ze dan tegen betaling worden gereviseerd :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:37:
[...]

Hebben jullie ook service dat ik mijn carbs opstuur en dat ze dan tegen betaling worden gereviseerd :?
Ja, maar dat is net zo duur als een gereviseerde carburateur. :P Als je zo'n revisie-carb pakt, dan moet je sowieso de oude inleveren. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:29:
[...]

Ja, maar dat is net zo duur als een gereviseerde carburateur. :P Als je zo'n revisie-carb pakt, dan moet je sowieso de oude inleveren. :+
Het geld groeit me niet op de rug grapjas ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:39:
[...]

Het geld groeit me niet op de rug grapjas ;)
Daarom: beter zelf doen, dat scheelt je een hoop centen en je leert er een hoop van! :P Op zich is het goed te doen, het is alleen verrekte veel werk. :P Een onderdelenboek is dan eigenlijk wel een must (maar daar hebben we weer leuke cd'tjes voor, voor weinig). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Maar voor een klein deel, en het Ford onderstel had Volvo wel nodig...

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Picture045.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Herstel de bumperschade, steek mistlampen vooraan en maak van die nummerplaat een Belgische en je hebt een exacte kopie van de mijne (op z'n Cygnus winterwielen dan wel :9)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
@gosthrider;
Ik heb ergens een hele goede link voor het reviseren van een dubbele stromberg. In het engels, (het gaat eigenlijk ook om een engelse sportwagen).
Ik heb de link nu even niet bij de hand, maar hij staat sowieso in een topic op volvolvo.nl

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 15:48

tie-rep

nu met ir. !

Bart-Willem schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:32:
[...]
Vandaag iets leuks aan de Amazon verbouwd: het interieur van een Volvo 480 ingebouwd! 8) De voorstoelen zitten er al in, of de achterstoelen er ook in komen weet ik niet. De voorstoelen was al een hoop aanpassen (laswerk voor op maat gemaakte beugels, vervolgens de bestaande frame gebruikt voor de bevestiging etc etc). Het is in ieder geval wel 100% passend, 100% demontabel en 500% veilig (want: gelast en goede bouten etc). Ik denk dat de achterbank eruit halen een rotwerk is, en om die stoelen te zien bevestigen nóg meer rotwerk. :/ Maar het zit wel echt super! 8)
kom maar door met die foto, zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:25
Vandaag mijn handtekening gezet voor een C70 T5 automaat met slechts 76.500km op de teller. Moet helaas nog wel twee weken wachten op aflevering i.v.m. de drukte, maar dat mag de pret niet drukken.
Een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/c70/c701.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/c70/c703.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/c70/c704.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/c70/c705.jpg

Ik ben er alvast blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Mooi ding! Beige interieur is niet mijn ding, maar het is wel netjes Ik vind alleen op de tweede foto de kleur van het midden van het stuur te veel afsteken tegen de rand. Valt dat in de praktijk mee?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34

Dark Angel

Corvette LS Power

JJapie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:48:
Vandaag mijn handtekening gezet voor een C70 T5 automaat met slechts 76.500km op de teller. Moet helaas nog wel twee weken wachten op aflevering i.v.m. de drukte, maar dat mag de pret niet drukken.
Een paar plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben er alvast blij mee :D
Heel erg nice kan je gelijk op geven voor de grote C70 meeting dan ben je denk ik nummer 39

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

strakke bak JJapie :9

T5 ook :9
jammer dat ie dan automaat is, maar ok :P

uit welk jaar is ie?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 19:17

kraats

Ik rol

Zo.. mijn 960 is sinds gisteren officieel een K*T-auto :| Een paar kleine vandaaltjes (gok ik) hebben twee keer het meer gangbaardere synoniem voor vagina in de lak gekrast. Ik weet niet hoe zij wisten dat het inderdaad het boodschappenautootje van de vrouw is, anders hadden ze vast de mannelijke variant gebruikt ;)
Wel erg balen weer. Ik heb niet het idee dat het diep is, maar ik zal toch eerst eens wat polijst-skills moeten gaan leren om het helemaal of gedeeltelijk uit de lak te kunnen krijgen. :(

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zonde man. Hoop voor je dat het niet te diep is :( In welk paneel is het gekrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 19:17

kraats

Ik rol

Linkervoorspatbord en motorkap. Ach.. niet dat de wagen al helemaal krasvrij was.. maar toch.. En dat terwijl m'n vrouw 'm eindelijk gewassen had ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
kamstra schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:31:
strakke bak JJapie :9

T5 ook :9
jammer dat ie dan automaat is, maar ok :P

uit welk jaar is ie?
Hij is van eind 98. Automaat vind ik persoonlijk een pre, heerlijk om te cruisen. Ik ben minder van het sportieve rijden, hoewel ik dan weer wel van doorrijden houdt.

@Dark Angel > wanneer is die meeting? gevonden
TKing schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:57:
Mooi ding! Beige interieur is niet mijn ding, maar het is wel netjes Ik vind alleen op de tweede foto de kleur van het midden van het stuur te veel afsteken tegen de rand. Valt dat in de praktijk mee?
Ik vind het zelf wel mooi, maar ieder z'n smaak natuurlijk. Ik vind het zelf niet afsteken, het is natuurlijk wel een contrast..

[ Voor 34% gewijzigd door JJapie op 26-05-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ghostrider schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:53:
De laatste tankbeurt ffe wat rustiger gereden, banden vrij hard. uitgekomen op 1:4,4 kortom het word al beter. Na het vervangen van de ontsteking voor 123ignition en een nieuwe luchtfilter misschien toch eens tijd om me carbs te laten reviseren.

iemand een adresje? (zenith stromberg carbs waarvan er 1 een beetje lekt)
nieuw nieuw nieuw ? waarom geen goede 2e handse en/of fatsoenlijk syngroon afstellen?

ik heb laatst bij mijn buurman (die 164 handelaar in scherpenzeel) een 164 B30 een nieuw leven gegeven, door het draaien aan een paar schroefjes en het stellen van stangetjes.
de auto had merkbaar veel meer vermogen en liep weer fantastisch!

het syncroon afstellen is eigenlijk zeer simpel, en gaf zeer veer resultaat.

weet je zeker dat je nieuwe nodig hebt?

p.s. een echte volvo game van simbin!

http://www.volvocars.com/...ars/Pages/S60concept.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door B-lennium op 26-05-2009 12:18 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zojuist ff Windows geinstalleerd op mn MBP'tje, eens kijken of die Volvo game de moeite is. Wel gaaf om dwars te kunnen gaan met een 240 en 855 :9

B-lennium, alles goed jongen ? Hoe is 't met je project ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:27:
Zojuist ff Windows geinstalleerd op mn MBP'tje, eens kijken of die Volvo game de moeite is. Wel gaaf om dwars te kunnen gaan met een 240 en 855 :9

B-lennium, alles goed jongen ? Hoe is 't met je project ?
Volvo game?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hier werkt dat Volvo-spel maar half. :') Er zitten sowieso veel bugs in, maar zodra ik dat Gothenburg-circuit pak knalt 'ie eruit. -O-

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:32
De game is wel kick. Met die 240 en 850 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:43
Heb vandaag proefritje gedaan in V70 T5 uit 2004, model 2005 met 6 versnellingen (met spaceball). Ik durfde echter niet op de snelweg de 6e versnelling te gebruiken :> . Ik kreeg de auto wel in de achteruitversnelling maar daarvoor hoefde je niet iets in te drukken (of omhoog te trekken). Na afloop demonstreerde de verkoper de 6e versnelling maar ik was nog niet overtuigd. Ook zei hij dat je al rijdende de auto sowieso niet in de R versnelling zou kunnen krijgen.
Hoe zijn jullie ervaringen, klopt het wat hij zegt? Dat je nooit met 180 de auto in de achteruitversnelling zult krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

denk niet dat de mensen die daar 'succesvol' ervaring mee hebben dat nog kunnen navertellen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Klopt.
Dat is met een normale bak (met 5versnellingen) net zo trouwens.

Volgens mij kan je het zelfs stilstaand proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door DopdeDouwer op 27-05-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
DopdeDouwer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:03:
Klopt.
Dat is met een normale bak (met 5versnellingen) net zo trouwens.

Volgens mij kan je het zelfs stilstaand proberen.
Idd maar ik kon maar niet het verschil tussen R en 6 voelen. Maar met een 5 bak kun je ook al rijdende de auto niet in R krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk niet. Bij m'n Alfa kan ik 'm gewoon niet van z'n 5 naar R bewegen, hij wilt alleen in z'n R vanuit neutraal. En al lukt het onmogelijke en rag je 'm met 180 in z'n R, dan krijg je alleen maar heel veel geluid te horen maar krijg je 'm nooit écht in z'n R en de auto rolt gewoon vrolijk verder :P (Tenminste, zo ging dat bij Mythbusters toen ze een auto met handbak wouden stoppen door 'm rijdend in z'n achteruit te pleuren)

Die Volvogame sucks big time overigens. Gaat om de 5 minuten bitchen dat m'n videokaart niet reageert en het stuurt sowieso flut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Red devil schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Idd maar ik kon maar niet het verschil tussen R en 6 voelen. Maar met een 5 bak kun je ook al rijdende de auto niet in R krijgen?
Nee dat gaat niet: als je dat probeert zal 'ie er meteen uitknallen zeg maar. :P Leuk tandjes poetsen enzo. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

een oud collega van me in Sydney vertelde dat hij vroeger voor Ford Australia werkte en daar de (auto) bakken teste..
Vol gas in D, forceer hem in R, volgas in R, forceer hem in D, vol gas in D, etc etc... dat deden ze een uurtje ofzo en dat kon zo'n bak hebben...
Wat me erg verbaasde...

Maar in de R van racen zetten met een handbak zou ik niet doen en ik denk ook niet dat je het makkelijk voor elkaar krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met een automaat kan je hem inderdaad wel in R zetten, dat klopt. :P Maar met een handbak gaat dat dus niet. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Red devil: geloof je nou echt dat Volvo (veiligheid-voorvechter) daar niet aan heeft gedacht? De 6 maakt de auto lekker rustig en gooit je verbruik op snelheid met nog een litertje of wat per 100 km omlaag :Y)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:20:
Red devil: geloof je nou echt dat Volvo (veiligheid-voorvechter) daar niet aan heeft gedacht? De 6 maakt de auto lekker rustig en gooit je verbruik op snelheid met nog een litertje of wat per 100 km omlaag :Y)
i know i know, rationeel gezien dikke onzin maar vond het toch beetje eng O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Red devil schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:47:
Heb vandaag proefritje gedaan in V70 T5 uit 2004, model 2005 met 6 versnellingen (met spaceball). Ik durfde echter niet op de snelweg de 6e versnelling te gebruiken :> . Ik kreeg de auto wel in de achteruitversnelling maar daarvoor hoefde je niet iets in te drukken (of omhoog te trekken). Na afloop demonstreerde de verkoper de 6e versnelling maar ik was nog niet overtuigd. Ook zei hij dat je al rijdende de auto sowieso niet in de R versnelling zou kunnen krijgen.
Hoe zijn jullie ervaringen, klopt het wat hij zegt? Dat je nooit met 180 de auto in de achteruitversnelling zult krijgen? :+
Ik heb een S60 met 6-bak, en je krijgt hem nevernooit in zn achteruit met snelheden >10km/u. Dat kun je heel goed testen als je langzaam vooruit rolt, en hem dan in zn achteruit probeert te zetten. Gaat niet/moeizaam, en als je dan iets bijremt terwijl je de pook 'tegen' zn achteruit aan houdt voel je dat ie hem bij een bepaalde snelheid 'vrijgeeft'. Behoorlijk hufterproof dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Plus dat het een mechanisch iets is, wat niet zo snel faalt als een computer die dat voor je regelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Weer eens wat foto's genomen van m'n Amazon. :P

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/9hibsx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30uvalj.jpg

Helaas heeft een of andere gierige huisvrouw oid (ik woon naast een winkelcentrum, en kennelijk is 1 Euro betalen voor parkeren teveel dus gooien tig mensen hun auto hier neer) tegen m'n bumper aan geknald. :X Er zit een veeg op en een lelijke deuk in (zie foto, rechtsachter) en uiteraard geen briefje achter gelaten. Fijn, die bumpers zijn stervensduur. :X

Dit is ook echt de laatste keer dat ik in een stad heb gewoond, ome BW is er weer helemaal klaar mee. :( :r

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
*geniet van foto's van BW*

Wat ontzettend vervelend van je bumper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Kun je hem niet uitdeuken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TKing schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:25:
Kun je hem niet uitdeuken of zo?
Die dingen zijn verchroomd, als je zoiets gaat uitdeuken vliegen de schilfers je om de oren. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kan in het dorp ook gebeuren natuurlijk, maar ontzettend klote idd.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Ha, vandaag mijn V70 uit Duitsland gehaald. Is van 2004 (model 2005?) handgeschakelde (vandaag durfde ik hem wel in de 6 te zetten :p) T5 @ 260pk met 90k op de teller. Is een summum uitvoering met HU850 en 11 (!) speakers (als ik het goed tel) en Four-C chassis management. Kachelde vandaag achter de bijrijder aan en wat reed het heerlijk. Vooral in 3 een tussensprintje doen, zo op de 180. Jammer dat je in NL zulke fratsen wat minder snel mag doen :). Hoorde en las vaak dat het nogal zenuwachtig zou rijden met een T5 maar het valt me reuze mee. Je kunt er best relaxed mee rijden, het hakt er helemaal niet zo hard in als ik had verwacht.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom/pictures/volvoV70/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom/pictures/volvoV70/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom/pictures/volvoV70/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom/pictures/volvoV70/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom/pictures/volvoV70/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44
Mijn ouders hebben laatst ook ongeveer zo'n V70 gekocht. Rijd inderdaad heerlijk, maar het was in het begin wel even wennen. Ze hadden eerst een S70 uit 1998 als ik me niet vergis. Die stuurde veel directer en lag voor m'n gevoel ook strakker op de weg, met 195 ipv 225 die er nu onder liggen. Maar als je er eenmaal aan gewend bent; heerlijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mooi interieur, echter die handrem. Daar hadden ze zeker bij het ontwerp overheen gekeken.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mooie V70 man :)

Iemand nog een grille voor een 940 liggen ? Zojuist ff een 'eland'test gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Inderdaad een strakke V70. Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

superwagen die V70, ga je heel veel plezier van hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Prachtbak! Ik wil trouwens wel een keer wat sprintjes met je doen als m'n D5 gechipt is naar 225pk. Ben benieuwd hoeveel dat uitmaakt, met name in de tussenacceleraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Bedankt allen 8)
Timmert schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:40:
Prachtbak! Ik wil trouwens wel een keer wat sprintjes met je doen als m'n D5 gechipt is naar 225pk. Ben benieuwd hoeveel dat uitmaakt, met name in de tussenacceleraties.
Jij zit dan op 460Nm? Dat is wel fors meer dan mijn 350.

*/me maakt afspraak met Rica*

Ik vraag me af of ze 1 type chiptuning hebben of dat ze verschillende soorten hebben. Zou wel 1tje willen dat hij de turbo iets eerder begint en/of het verbruik, bij gelijke rechtervoet, iets omlaag kan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:42
Onze hagelnieuwe XC60 :) :

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/7571/dsc0354.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/7571/dsc0354.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/4895/dsc0349f.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/4895/dsc0349f.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/9959/dsc0352z.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/9959/dsc0352z.th.jpg

Het is een D5 AWD, direct laten chiptunen :) zit dus inmiddels 225 PK in.
Wat een raket is deze auto zeg !
Is een Momentum met leren bekleding in, 18" velgen, Navigatie, Climate Control, Blis, Styling Pack, noem maar op :)
Lekker complete auto :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bloemstukje op 31-05-2009 12:36 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

en toch he, ik blijf die SUV dingen niet mooi vinden :P
kreeg laatst een aanbod om mijn V70 te ruilen tegen een XC90, maar heb t niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee, ik vind de XC60 ook niks. XC90 vind ik daarentegen wel mooi, uitgebalanceerd ontwerp waardoor 'ie wat tijdlozer is dan een Q7 of X5 (wat ik wel monsterlijk gave bakken vind ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hoor inderdaad dat de echte volvo fans de XC60 minder mooi vinden !
Zelf zijn wij geen volvo liefhebbers, maar juist deze auto viel bij ons in de smaak :).

De XC90 was voor ons te groot, we hebben de ruimte niet nodig, en vind het teveel een patserbak :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

nja, als ik een SUV zou willen kocht ik wel een Q7 of een Cayenne idd, maar goed, ik wil geen SUV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
SanderPS3 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:35:
Onze hagelnieuwe XC60 :) :

Het is een D5 AWD, direct laten chiptunen :) zit dus inmiddels 225 PK in.
Eigenlijk vind ik hem wel mooi. Maar als zou ik over lange lange tijd moeten upgraden, dan zou het alleen kunnen als er meer dan 3 koters zijn (op dit moment 1). En dan moeten er wel 2 zitrijen achter de bestuurder zitten (kan toch niet met xc60?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Volgens mij kan er geen extra zitrij bij geplaatst worden nee.
De kofferruimte is wel groot, maar niet hoog ! Dus het word sowiesowel krap denk ik .
Maar van volvo zelf kan het niet

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

Vind het een erg nette XC60 hoor, vooral die kleurcombinatie en het interieur.
Echt gaaf.

Ik ben juist weer van de XC90 aan het afstappen, ik heb er nog eentje overweegd zelfs een paar maanden terug :o
Maar dat is voor mij absoluut niet praktisch zo'n SUV en onnondig dus daar ben ik snel vanaf gestapt, maar de XC60 daarentegen vind ik net wat subtieler dan zo'n 90. Heel leuke auto, voelt ook goed aan als je daar in zit.
Alleen dat logo op de grille vind ik te groot. Vind die hele voorkant een beetje ongebalanceerd eigenlijk.
Maar wel stoer verder.

Die V70 T5 ziet er ook erg goed hoor d:)b

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

SanderPS3 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:50:
Volgens mij kan er geen extra zitrij bij geplaatst worden nee.
De kofferruimte is wel groot, maar niet hoog ! Dus het word sowiesowel krap denk ik .
Maar van volvo zelf kan het niet
ook niet zo'n "kleuterachterbank" die naar achteren kijkt? die heb ik in mijn V70 zitten, lijkt me sterk dat dat in die XC60 niet kan

edit ow en Klippy: overweegd? :P

[ Voor 5% gewijzigd door kamstra op 31-05-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Mja dat is inderdaad een beetje vreemd he :P Maar op zondag moet dat kunnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Even een hele kleine lofzang :)

Ik heb net een nieuwe auto besteld een Audi. Ik heb de afgelopen weken in veel nieuwe auto's gereden, comfortabel en sportief, normaal en duur, snel en langzaam, hand geschakeld en gloednieuwe automaten.

Van de week parkeerde ik een gloednieuwe Audi A4 Avant 1.8 TFSI (210pk met chip) met automaat, en vond hem geweldig. Thuis gekomen even gereden in de 740 uit 1991, met 3-traps automaat (introductie volgens mij in 1986) en: Vond hem even geweldig *O* Gek, dat zo'n oude auto mij evenveel, of eigenlijk zelfs meer, rijplezier geeft dan een gloednieuwe Audi (of Volvo). Het ding kost evenveel als 3 maanden bijtelling :+

De 740 ontwerpers zouden een nobelprijs moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Red devil schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:21:
Bedankt allen 8)

[...]

Jij zit dan op 460Nm? Dat is wel fors meer dan mijn 350.

*/me maakt afspraak met Rica*

Ik vraag me af of ze 1 type chiptuning hebben of dat ze verschillende soorten hebben. Zou wel 1tje willen dat hij de turbo iets eerder begint en/of het verbruik, bij gelijke rechtervoet, iets omlaag kan brengen :)
Waarschijnlijk tegen de 500. :7

Bij Rica kunnen ze nog wel verder finetunen, maar als ik jou was zou ik eerder naar VolvoTech gaan. Aardige gasten, iets voordeliger, en doen alleen maar V70's en S60's bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Timmert schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:08:
[...]

Waarschijnlijk tegen de 500. :7

Bij Rica kunnen ze nog wel verder finetunen, maar als ik jou was zou ik eerder naar VolvoTech gaan. Aardige gasten, iets voordeliger, en doen alleen maar V70's en S60's bijna.
Mmmmz wedstrijdje ander keertje ? :>
Eerst maar eens de BPM betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hangt er vanaf wat voor wedstrijdje. 0-100 win je standaard nog makkelijk :+

[ Voor 10% gewijzigd door Timmert op 31-05-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mooie wagens mannen, die V70 is heel strak!
En de XC60 vind ik ook wel mooi, niet zo mooi als de XC90 maar wel een nette bak..

* ToolkiT is stiekum fan van de stationwagon 4WD's alla XC70 and Subaru Forester ... een gekke afwijking ik weet het ;) ik had bijna een Audi A6 AWD station gekocht.. maar die was wat duurder dan de S60 en had meer mijl op de klok en ik vrees voor de prijs van banden vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20sx2ev.jpg
Vandaag ffe een rechte bumper gemonteerd, met dank aan een forum member :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Cocytus schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:23:
[...]

Een V70 T5 is sowieso :9 maar een zwarte, handgeschakelde T5 Summum (full options?) is echt :9~
Ik mis volgens mij 1 knopje voor een bepaalde licht-optie en geen open dakje, verder is ie wel aardig compleet ja. Elke dag zit ik er even in O-) , voordeel van deze verplichte BPM pauze is dat je tijdens die momenten weer wat dingetjes te weten komt. Zo kwam ik er gister achter dat er 2 ingebouwde kinderzitjes in de achterbank verwerkt zaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34

Dark Angel

Corvette LS Power

Zo de nederlandse en Belgische Volvo vielen weer erg in te smaak tijdens de internationale Volvo meeting in duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Alsfeld%202009/alsfeld200939.jpg?t=1243889682

Heb zelf ook nog een leuke foto rapportage gemaakt van 3 Volvo in de tuin van een oude kerk.
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/robert1.jpg?t=1243892572

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/tom1.jpg?t=1243892605

Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/marko1.jpg?t=1243892654

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Even creatief geweest met een Chevy Impala grille :')

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_8829.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_8831.jpg

Zo heeft het iig weer iets meer vorm.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 15:30

Jazzper

BB4E^Guerilla

omg!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Zo RDW bpm bende achter de rug. Jammergenoeg wel APK afgekeurd vanwege kapoote achterlager, dus dat moeten we maar even in de toekomstige dagen regelen. BPM viel gelukkig mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmmz, volgens mij zit de pijp van mijn uitlaat los, onder t rijden geen last van, maar toen ik net mijn deur dichtgooide klonk er toch een verontrustend geratel van linksachter....eerst nog wiel eraf gehad omdat ik dacht dat t daar vandaan kwam, maar dat was dus niet t geval... Zal wel weer een ritje naar de garage worden dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

ik heb wat schoonmaakspulletjes gekocht voor m'n vovlootje. Het zal deze week (hoop ik) allemaal binnenkomen en komend weekend kan ik me uit gaan leven (ik hoop dat het weer meezit en dat het wel een beetje resultaat geeft :)).

Zowat alles is van Poorboy's World.

exterieur:
  • Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
  • Poly - Elastic Clay
  • Spray and Wipe
  • Professional Polish
  • Black Hole
  • EX Sealant with Carnauba
  • Natty's Paste Wax Blue
en de nodige applicators (in de volksmond "sponzen" :+), microfiber doeken, washandschoenen en afdroogdoek

interieur:
  • Leather Stuff (geweldige naam :D)
  • Natural Look Dressing
als ik het niet vergeet zal ik voor, tijdens en na pics maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Poetsen is altijd een leuk tijdverdrijf :P

Ik moet voor de volgende beurt ook nog maar eens wat geld opzij zetten geloof ik.
Dingetjes die momenteel niet 100% zijn.

- Stationair toerental schommelt, minimaal, eigenlijk niet zichtbaar op de toerenteller, maar de laatste tijd zakt hij soms wat verder weg, vorige week bijna een keer tegen aflsaan aan en merk het nu ook bij optrekken met weinig gas dat hij net wat achter lijkt te lopen soms en wil gaan hikken.
Zag op 850forum al een groot topic dat dingende noemde van gasklephuis schoonmaken (lekker goedkoop) tot vervangen (lekker duur).
Misschien dat ik daar binnenkort zelf nog eens naar kijk.

- Ben er bijna achter waar m'n koelvloeistof lek vandaan komt, heeft iets met airco/kachelradiator te maken.
Na 3 dagen airco moest ik hem vandaag weer bijvullen. Verklaart meteen die stank uit de airco en waas op de ramen lijkt me. Benieuwd wat dat grapje moet kosten.
Heb er overigens nu vanaf begin oktober mee gereden zonder bijvullen, maar in de winter gebruik je de airco ook nauwelijks. Dealer had me toen een nieuwe reservoirdop gegeven omdat ze niet zo snel wat zagen. en ik geen zin had om veel onderzoekskosten te betalen. Maar dat is het dus duidelijk niet :P

- Volgens mij m'n schokbreker rechtsvoor ver op, begint wat na te trillen bij hoge snelheden en maakt soms een kloenk geluidje.

Maar ik wacht tot m'n beurt over 1750km, heb m'n geld eigenlijk nodig voor een appartementje.
Iemand voor een van bovenstaande problemen nog een handige huis-tuin-en-keuken oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

mijne gaat volgende week ook weg voor apk, een beurt en wat kleine dingetjes. Ben benieuwd wat me dat gaat kosten (volvodealer).
Ik hoop dat ik een pittige C30 meekrijg... de vorige keer kreeg ik een C30 2.0 summum mee, maar dat vond ik toch eigenlijk niet rap genoeg :+

en om even in te haken op dat aircoverhaal van jou.... ik merk afgelopen periode ook dat de mijne stinkt, maar dat lijkt me op zich niet gek na een half jaar niet gebruikt te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klippy schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:49:
Poetsen is altijd een leuk tijdverdrijf :P
Nuh uh.. :P

Maar wat betreft het schommelen van je toerental;

Gasklephuis goed schoonmaken idd, haal even wat vloeibare pakking zodat je 'm direct weer terug kan monteren. Vrij makkelijk te doen, let wel even op de vacuumaansluitingen op de onderkant v/h gasklephuis.
Daarover gesproken, de 'knietjes' in het vacuumsysteem hebben nogal eens de neiging broos te worden of niet meer goed af te sluiten. Dat zorgt ook gauw voor stemmingswisselingen.
Dat was bij m'n 850 de oplossing.
Vervangen lijkt me echt niet nodig, of je moet die van een 3.0 24V monteren, die hebben geen restrictie op de gasklep zelf zitten zoals de 850/x70 wel heeft. Ik weet alleen niet hoe dat bij de T5 zit. Daarbij heeft zo'n ding wel een behoorlijke levensduur. (iig 580.000 :P)

Schokdemper -> Vervangen :P

Kachelradiateur is vaak een lekkende aansluiting, radiateur zef kan natuurlijk ook lek zijn.
In beide gevallen wel een rotklusje zo onder het dashboard.. maar in je firewall zitten 2 snelkoppelingen voor de waterslangen. Die willen ook wel eens lekken, dus ook even het checken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

OK, die schokdemper daar hoefde ik inderdaad geen verdere tips voor :+

Bedankt wel voor de tips, ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Maar ik ben niet zo'n klusser, ben meer van het type voorrijden, kopje koffie, veel te dure rekening en wegrijden. Maar ik wil me er niet te makkelijk van af maken dit keer ;)

Hoop wel dat het allemaal kleine dingetjes zijn (verwacht ik ook wel eigenlijk), maar ik vind het altijd lastig in te schatten wat het probleem kan zijn dus ik ga maar uit van het ergste. De dealer weet vaak binnen 2 minuten wat het is, maar als die dan een uur á 80 euro onder het dash moeten pielen voor een slangetje van 2 euro schiet het ook niet op. Maar als je zelf niet weet waar je moet kijken ben ik me 3 uur aan het ergeren zonder garantie dat het helpt en dan weet ik ook weer niet wat ik liever heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kijken kan altijd.

Wat helpt is even een 'vraagbaak' boekje erbij, dan kan je een en ander beetje in perspectief zetten.

Op zich is de gasklep goed te doen hoor. Kniekoppeling van de gashevel losklikken, luchtslang van het GKH halen, stekker er af klikken, 2 vacuumslangetjes aan de onderzijde loshalen, 4 boutjes eruit draaien en thats it (even uit mn hoofd).
Dan ff goed schoonmaken met wasbenzine en evt wat scotchbrite.
Reden van vervuilen is vaak een carterafzuiging die wat teveel smurrie de luchtslang in laat, iets wat wel een behoorlijke klus is om ook schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik zal in elk geval eens kijken ja, lees er nu steeds meer over, dat dit een bekend probleempje is bij de V/S/C70.
Even schoonmaken moet kunnen.
Lees wel dat je beter een nieuwe pakking kan halen bij de dealer voor een paar Euro.
Zal dit weekend eens voorzichtig kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan weinig fout gaan. Maar vraag anders eens op het 850forum of iemand je wilt helpen, zitten aardig wat limbo's daar die je vast wel willen helpen voor een kratje bier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dat kan altijd, weet er al een aantal uit de buurt.
Maar zo super onhandig ben ik nou ook weer niet, moet wel lukken, heb toch al wel wat dingetjes zelf gedaan aan deze auto :P
Is ook allemaal niet zo dringend hoor, met alles is nog prima te rijden en dat toerental valt bijna niet op als je het niet weet dus ik doe op m'n gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:54:
mijne gaat volgende week ook weg voor apk, een beurt en wat kleine dingetjes. Ben benieuwd wat me dat gaat kosten (volvodealer).
Ik hoop dat ik een pittige C30 meekrijg... de vorige keer kreeg ik een C30 2.0 summum mee, maar dat vond ik toch eigenlijk niet rap genoeg :+

en om even in te haken op dat aircoverhaal van jou.... ik merk afgelopen periode ook dat de mijne stinkt, maar dat lijkt me op zich niet gek na een half jaar niet gebruikt te hebben?
Airco kun je beter altijd aan laten... als je climate control hebt tenminste anders wordt het wellicht wat koud :)

Er zit nu schimmel in je systeem en dat kun je met een busje spray en hem daarna een half uur vol laten draaien wel oplossen.

Interrieurfilter vervangen is dan ook geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mijn lokale volvo specialist rekent voor het vervangen van de software in mijn (duitse) auto het volgende:

"de software nederlands kost ongeveer 110,-- met 23,80 voor het laden, hier komt nog BTW bij."

Dus pak em beet 160 euro. Is dat beetje de reguliere prijs?

[edit]

Echte dealer vraagt 150 euro..... beetje gek dus, maar even mailen.

[ Voor 13% gewijzigd door Red devil op 03-06-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Red devil schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:29:
Mijn lokale volvo specialist rekent voor het vervangen van de software in mijn (duitse) auto het volgende:

"de software nederlands kost ongeveer 110,-- met 23,80 voor het laden, hier komt nog BTW bij."

Dus pak em beet 160 euro. Is dat beetje de reguliere prijs?
Welke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Alle meldingen enzo, nu staat er bijv Niedrigen Accuspanning Oder?
Terwijl ik liever zie: accu bijna leeg

Hoe weet je nou trouwens dat je alarm enzo werkt? Heb wel een knopje waardoor je mensen in je auto kunt laten zien + een rode knop op je sleutel. Dan begint ie te toeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Apart, ik was laatst bij Biermans in Maastricht om een stom lampje ff snel te vervangen, en daar zagen ze ook dat mijn boordcomputer is ingesteld in t frans, maar daar beweerden ze dat ze dat voor 100 euro konden omzetten....

Waarop ik ze uiteraard keihard uitlachte....idiots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De kogel is door de kerk, 10 augustus word mijn V50 opgehaald door de leasemaatschappij, wegens aflopen lease contract. Voor de potentiele V50 kopers, even een opsomming ;)

Mijn auto werd augustus 2006 geleverd, en wel als: V50 2.0D Edition II Sport Line Mobility. Een hele mond vol dus, en dat kostte destijd 42.000,-.

De auto heeft veel plus punten:

+ De zit is geweldig (onovertroffen zelfs)
+ Top Audio (High Performance)
+ Persoonlijk vind ik het een mooie auto, zeker met sport pakket
+ Interieur mooi en gebruikersvriendelijk
+ Kraak en rammel vrij
+ Fijne rijdersauto

En met al een heerlijke ervaring. Alles goed dan? Dat ook weer niet:

- Versnellingsbak 2 keer vervangen (oorzaak losgelaten onderdelen in de bak, kosteloos dus voor leasemij)
- 5 terugroep acties in 34 maanden
- Auto hort en stoor bij constante snelheid tussen de 20 en 100 (maar dan ook echt horten en stoten)
- Auto doet er af en toe 3 keer over om te starten (bekend V50 issue, collega's hebben het ook)
- Het schakelen in de V50 heeft mij doen besluiten nooit meer een handbak te nemen. De 1 's ochtens inleggen heeft 2 handen nodig, verder sowieso erg hakerig.
- Scheur in de Carterpan op de plek waar een schroef scheef erin gedraait zat
- Af en toe horten en stoten bij het optrekken bij koude moter

Technisch gezien dus een verre van perfecte auto. Een vriend van mij heeft een exact even oude V50 in de 1.6D uitvoering, en die heeft dezelfde problemen. Collega's met een V50 beamen het ook. Geen maandagochtend auto dus, maar meer een structureel probleem.

Onder de streep ben ik overigens wel erg gelukkig geweest in de V50, en ik rijd er nog met plezier in elke dag. Hoewel er een ander merk voor in de plaats komt, blijft mijn Volvo hart gelukkig gespaard door de recente aankoop van de 740 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dat beaamt het gevoel dat ik wel vaker krijg bij nieuwe modellen.. er lijkt wel elke cent die beknibbelt kan worden beknibbelt te zijn...
Oudere modellen hebben voor mijn gevoel vaak meer marge en zijn daardoor dus robuster en gaan langer mee zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het grooste probleem heb ik eigenlijk nog niet genoemd, en dat is het dealer kanaal. Dit zal ongetwijfeld niet specifiek Volvo zijn:

Over alle bekende problemen word je gewoon voorgelogen. Aangezien ik een vriend en wat collega's had met dezelfde problemen, was het ook wel lekker makkelijk om te controleren. Bijvoorbeeld het probleem dat de Startmoter niet aanslaat (heel eng geluid maakt hij dan):

Vriend van me gaat naar dealer, en spreekt persoon x: "Nee, meneer, daar hebben we nog nooit van gehoord"

Ik ga 2 dagen later met hetzelfde probleem, en spreek ook persoon X: "Pff, dat is voor het eerst dat ik dat hoor" :/

Dit ging zo met brandstof verbruik (veel te hoog), het slechte schakelen, storing op de boordcomputer, het af en toe slecht optrekken: Allemaal bekende problemen, en bij de dealer weten ze van niets.

"Vervelend dat dat u moet overkomen", terwijl 2 collega's die week met hetzelfde probleem waren geweest :X

Ik heb dit ook wel eens gezegd, en heb daardoor ook 2 dealers gedag gezegd, maar bij dealer 3 was het hetzelfde :N

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

'Grappig' om te lezen.. veel mensen zijn huiverig om een gebruikte auto (Volvo) met relatief veel KM's te kopen, maar dit soort berichten bij nieuwe auto's lees en hoor ik toch wel érg vaak de laatse tijd hoor.. flippende computers, terugroepacties en gare startmotoren en relais'..

Leuk in de lease, maar imo is het kopen van een nieuwe auto echt iets voor 'de dommen', of mensen die er ruim genoeg voor in de slappe was zitten. Fabriekgarantie is vaak ook niet meer wat 't was.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 03-06-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij een Volvo moet je sowieso niet bang zijn voor de km-stand :P
Over de V50 2.0D heb ik al vanalles gehoord. Slechte verbruik voorop idd. Ding loopt 1:12 ofzo (voor een kleine diesel!)... In de T.net-crew rijden er ook zo 1 of 2 rond met zo'n heerlijk verbruik als ik het me goed herinner :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vertel mij wat, mn pa heeft altijd 850's en V70's gehad met 300K +, mn 142 had 211, 850 heeft 580, en mn 940 nu 384 ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Onze Express heeft er ook iets van 530 op de klok staan en loopt als een zonnetje :)

Pagina: 1 ... 16 ... 46 Laatste

Dit topic is gesloten.