[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.257 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Voor de lol even XP een Apple look gegeven met

http://www.osx-e.com/downloads/misc/flyakite_osx.html

Zag er wel mooi uit, maar maakte machine wat traag...toch maar terug naar old simple XP Home :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik heb voor deze vraag al een apart topic aangemaakt, maar hier wordt helaas (nog) niet op gereageerd. Daarom ga ik het hier ook eens proberen! :)

Mijn probleem:

Ik probeer nu al sinds ik mijn 900 20G heb (Juli) mijn telefoon(Sony Ericsson W910i) te gebruiken als modem. Dit allemaal via het netwerk van Hi (KPN).

Wat heb ik al geprobeerd:

Ik heb al op vele manieren geprobeerd de telefoon te gebruiken als modem, in eerste instantie via de meegeleverde usb kabel inmiddels ook via bluetooth.

De telefoon instellen als modem gaat in beide gevallen zonder meer goed, maar zodra ik probeer om verbinding te maken met het netwerk krijg ik de volgende foutmelding: Foutcode 734 en op de telefoon: verbindingsfout controleer de instellingen en neem contact op met uw operator als het probleem blijft bestaan.

Ik heb geprobeerd om via google de oplossing te vinden, maar elke keer als ik een 'oplossing' vind via google komen deze 2 foutmeldingen naar boven.

Overigens kan ik prima internetten op de telefoon zelf! :?

...?

Wat ik me ten zeerste afvraag is of het uberhaupt mogelijk is om via de telefoon verbinding te maken? Is dit bij jullie wel gelukt, zo ja hoe heb je dit gedaan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:46:
De energiehuishouding van de 900 is sowieso niet optimaal... Ook zonder de adapter eraan loopt de accu vanzelf leeg :p Ik bewaar hem dan ook met de accu los.
Ik ook als ik hem niet vergeet. Hem me toch even gewaagd een 10400 accu te bestellen als backup of voor langere ritten. Maar met mijn 900-accu volledig vol, houd ik het toch bijna 3 uur vol (2 uur en 50 min ongeveer). Dat vind ik wel netjes. Zou met de 10400 ongeveer 6-6½ uur zijn. Zeer netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:03:
[...]

Ik ook als ik hem niet vergeet. Hem me toch even gewaagd een 10400 accu te bestellen als backup of voor langere ritten. Maar met mijn 900-accu volledig vol, houd ik het toch bijna 3 uur vol (2 uur en 50 min ongeveer). Dat vind ik wel netjes. Zou met de 10400 ongeveer 6-6½ uur zijn. Zeer netjes :)
Da's een mooie score om te halen, de beide batterijen samen, net geen 9 uur - als je dan nog geen stopcontact hebt gevonden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Zo, na 2 uur schroeven heb ik een touch screen in m'n 901 :D
Werkt echt super, het is ook heel precies (en mijne kan trouwens nog gewoon helemaal dicht :) )

Ik zit nu alleen met één probleem... en dat is dat m'n wireless het niet meer lijkt te doen :S
Mijn netwerk wordt wel gewoon gedetecteerd, maar daarna kan hij geen verbinding krijgen (het gaat fout als hij een IP adres wil krijgen)

Ik de router zie ik dan:

[INFO] Thu Sep 04 21:21:47 2008 Wireless system with MAC address 00224300A9EE associated
[INFO] Thu Sep 04 21:21:46 2008 Wireless system with MAC address 00224300A9EE disconnected for reason: Received Deauthentication.

Nou weet ik niet zeker of het door het klussen pappot is gegaan, of dat het eerder ook al niet werkte, ik ben meteen begonnen met schroeven toen ik thuis was. Ik weet wel dat het gisteren nog werkte.

Iemand een idee of dit een eee specifiek probleem is? of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen 9 uur moet het lukken jah ;)

Mbt de router:
- reset de router eens, herstart de EEE
- als het niet werkt, even de netwerkkaart verwijderen van de EEE, herstarten en als hij opnieuw is geinstalleerd (automatisch), zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Taab schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:22:
Ik heb voor deze vraag al een apart topic aangemaakt, maar hier wordt helaas (nog) niet op gereageerd. Daarom ga ik het hier ook eens proberen! :)

Mijn probleem:

Ik probeer nu al sinds ik mijn 900 20G heb (Juli) mijn telefoon(Sony Ericsson W910i) te gebruiken als modem. Dit allemaal via het netwerk van Hi (KPN).

Wat heb ik al geprobeerd:

Ik heb al op vele manieren geprobeerd de telefoon te gebruiken als modem, in eerste instantie via de meegeleverde usb kabel inmiddels ook via bluetooth.

De telefoon instellen als modem gaat in beide gevallen zonder meer goed, maar zodra ik probeer om verbinding te maken met het netwerk krijg ik de volgende foutmelding: Foutcode 734 en op de telefoon: verbindingsfout controleer de instellingen en neem contact op met uw operator als het probleem blijft bestaan.

Ik heb geprobeerd om via google de oplossing te vinden, maar elke keer als ik een 'oplossing' vind via google komen deze 2 foutmeldingen naar boven.

Overigens kan ik prima internetten op de telefoon zelf! :?

...?

Wat ik me ten zeerste afvraag is of het uberhaupt mogelijk is om via de telefoon verbinding te maken? Is dit bij jullie wel gelukt, zo ja hoe heb je dit gedaan? :*)
Dit is een probleem dat totaal niet gerelateerd is aan de Eee. Je dient zeer specifieke instellingen te kiezen. Hier heb ik 't werkend gekregen met een Nokia N95. De instellingen in XP zouden echter gelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:22:
Werkt echt super, het is ook heel precies (en mijne kan trouwens nog gewoon helemaal dicht :) )

Ik zit nu alleen met één probleem... en dat is dat m'n wireless het niet meer lijkt te doen :S
Mijn netwerk wordt wel gewoon gedetecteerd, maar daarna kan hij geen verbinding krijgen (het gaat fout als hij een IP adres wil krijgen)

Ik de router zie ik dan:

[INFO] Thu Sep 04 21:21:47 2008 Wireless system with MAC address 00224300A9EE associated
[INFO] Thu Sep 04 21:21:46 2008 Wireless system with MAC address 00224300A9EE disconnected for reason: Received Deauthentication.

Nou weet ik niet zeker of het door het klussen pappot is gegaan, of dat het eerder ook al niet werkte, ik ben meteen begonnen met schroeven toen ik thuis was. Ik weet wel dat het gisteren nog werkte.

Schakel je MAC filter eens uit...

Als dat niet helpt kan het ook een probleem zijn met WPA2 beveiliging en de drivers die je gebruikt. Ga eens terug naar WPA beveiliging in dat geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Taab schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:22:

*knip*
(anders ook even de link naar je topic erbij zetten, dan wordt ie vanzelf druk bezocht, want dit is idd. een telefoonprobleem, je kunt erg veel verschillende netwerken instellen bij de BT en USB netwerk opties, bv. telefoon als modem-optie bij USB en dan kun je nog kiezen uit 6 verschillende data accounts, bel de kpn, dan krijg je een sms met de goede instellingen en als dat niet werkt.., trouwens, ook handig als je het OS vermeld, al ga ik er vanuit dat je XP gebruikt en mijn ervaring dat USB met de goede instellingen standaard out of the box op alle os-en werkt met alle SE-telefoons die ik ooit gehad heb en ik wilde dit eigenlijk allemaal in je andere topic zetten, maar ik was te lui om te zoeken :+ )

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:29:
[...]

Schakel je MAC filter eens uit...

Als dat niet helpt kan het ook een probleem zijn met WPA2 beveiliging en de drivers die je gebruikt. Ga eens terug naar WPA beveiliging in dat geval.
Ik ga er vanavond weer even mee aan de slag, ik vraag me af of het wel aan mijn netwerk ligt, want de andere pc's hebben er geen problemen mee...
Ik had inmiddels ook al gemerkt dat de secundairde SSD niet meer herkend werd in windows (wel in de bios). Waarschijnlijk heeft dat probleem er mee te maken dat ik de laptop één keer zonder de ssd er in heb geboot (om het touch screen te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
Jainoxi schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:07:
[...]

Dit is een probleem dat totaal niet gerelateerd is aan de Eee. Je dient zeer specifieke instellingen te kiezen. Hier heb ik 't werkend gekregen met een Nokia N95. De instellingen in XP zouden echter gelijk moeten zijn.
Ik begrijp dat dit totaal niet gerelateerd is aan de Eee Pc, maar ik zag in dit topic dat sommige forum gebruikers dit wel gelukt was. Dus ik hoopte op een uitleg welke mijn probleem verhelpt!

Ik ga jouw methode zo eens proberen! :D
letatcest schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:40:

[...]
(anders ook even de link naar je topic erbij zetten, dan wordt ie vanzelf druk bezocht, want dit is idd. een telefoonprobleem, je kunt erg veel verschillende netwerken instellen bij de BT en USB netwerk opties, bv. telefoon als modem-optie bij USB en dan kun je nog kiezen uit 6 verschillende data accounts, bel de kpn, dan krijg je een sms met de goede instellingen en als dat niet werkt.., trouwens, ook handig als je het OS vermeld, al ga ik er vanuit dat je XP gebruikt en mijn ervaring dat USB met de goede instellingen standaard out of the box op alle os-en werkt met alle SE-telefoons die ik ooit gehad heb en ik wilde dit eigenlijk allemaal in je andere topic zetten, maar ik was te lui om te zoeken :+ )
Nu je het zegt, het is best handig om die info in de post erbij te plaatsen :P. Het gaat inderdaad om windows XP, en het topic is te vinden via deze link: Via W910i op internet(kpn) . Ik kan met de telefoon zelf wel op internet, dus in principe zouden dan de instellingen juist zijn? Het lijkt mij zoiezo niet te lukken, elke keer als ik verbinding probeer te maken lijkt het alsof het "verboden" wordt door kpn. Aangezien de boodschap na het verbinden scherm verschijnt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de router zie ik dan:

Welkom bij de club! Het wireless probleem heeft denk ik niet met je touchscreen te maken, helaas is er ook geen oplossing. Ik heb hetzelfde probleem. Thuis (WPA2-PSK beveiligd) lukt het meestal wel, maar soms ook weer niet, wat ik dan doe is met systeemherstel re-setten naar een herstelpunt toen het nog wel werkte (ik maak nu ook elke keer als het weer werkt voor de zekerheid een nieuw herstelpunt aan) Systeemherstel dus niet disablen! (sommige mensen doen dit om schijfruimte te besparen).
Buiten de deur werkt de wireless soms wel, soms niet. Ik heb ook de indruk dat als ik het buiten heb geprobeerd en het is niet gelukt, ik dan thuis ook geen verbinding meer krijg (dan is dat herstelpunt dus weer handig ;) )
Op alle userfora die ik heb bezocht zijn mensen met hetzelfde probleem (IP adres wordt niet juist toegekend) te vinden, zowel onder xp als onder linux. ik heb de BIOS ge-update maar de laatste versie, maar geen nieuwe driver geïnstalleerd (ik weet niet precies welke driver de goede is)
Ik heb het maar even opgegeven en hoop gewoon dat ik op vakantie verbinding kan krijgen :S daarna zie ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:33:
[...]

Systeemherstel dus niet disablen! (sommige mensen doen dit om schijfruimte te besparen).
zoals ik :/
Tot nu toe had wireless op m'n eee altijd perfect gewerkt (Ik heb hem pas een week). Als het niet aan mijn kluswerk ligt ben ik daar al lang blij mee :) Dan ga ik vanavond wel even proberen wat met de drivers van de wireless te stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen hier die een 3G/HSDPA inbouw in een 901 hebben gedaan? Binnenkort komt Asus zelf met een 3G 901, maar aangezien ik al een 901 heb, lijkt inbouwen me een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Mijn wifi probleem is alweer opgelost, ik heb nieuwe drivers hiervandaan gedownload: http://support.asus.com.t...type=Drivers&SLanguage=en
Na een herinstallatie van de wifi drivers werkt het weer prima :D

Nu M'n secundaire ssd nog terug vinden...
Hoe het kan snap ik niet helemaal... maar kennelijk heeft de herinstallatie van de wifi drivers er ook voor gezorgd dat mijn secundairde ssd het weer doet :?

Nouja, ik ben iig blij dat alles goed werkt nu inclusief touch screen :) Ik zal straks eens wat foto's en video's schieten.

[ Voor 32% gewijzigd door AtlonXP1800 op 05-10-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
AtlonXP1800 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:04:
Nouja, ik bne iig blij dat alles goed werkt nu inclusief touch screen :) Ik zal straks eens wat foto's en video's schieten.
Mooi dat alles het weer doet! Fotooozzzz, filmjessss joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je al een keer geprobeerd de huidige WiFi-drivers te herinstalleren? ;) (Door bijv. het apparaat te verwijderen uit apparaat-beheer...) Zou ook al moeten helpen nml. Wel goed dat het al opgelost is, maar bij mij werkte gwne herinstallatie van de huidige drivers al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:41:
[...]

De link staat onderaan deze pagina:

http://www.eeebuntu.org/i...task=view&id=30&Itemid=31

Op die site staan ook een aantal mirrors.

Ik moest overigens, na het runnen van dat iso patch scriptje, wel de syslinux.cfg file op de root van de stick aanpassen. Twee files in /casper/ (vmlinuz en initrd.gz) moven naar de root van de usb stick, en dan in syslinux.cfg de volgende wijzigingen toepassen:

/casper/vmlinuz => vmlinuz
/casper/initrd.gz => initrd.gz

Anders vindt de bootloader de files niet (in mijn geval).

Je moet vervolgens je laptop opstarten met de 'live-install' versie (bij het bootscherm dit gewoon intikken). Na een tijdje kom je dan in de ubuntu installer, en daar kun je instellen op welke interne SSD je ubuntu wil installeren. De installer biedt zelfs de mogelijkheid bestaande partities te resizen.
Ik wou het eens met unetbootin gaan proberen.Ik ga ervanuit dat ik dan ook gewoon van die USB stick kan opstarten om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:57:
Had je al een keer geprobeerd de huidige WiFi-drivers te herinstalleren? ;) (Door bijv. het apparaat te verwijderen uit apparaat-beheer...) Zou ook al moeten helpen nml. Wel goed dat het al opgelost is, maar bij mij werkte gwne herinstallatie van de huidige drivers al.
hmm... had ik niet geprobeerd... Waarschijnlijk heb je inderdaad gelijk en was dat ook al genoeg geweest.
Ik ben in elk geval erg blij dat het weer werkt :) Baalde er best van (vooral omdat ik net dat "warranty void" stickertje had moeten verwijderen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, net geprobeerd met de driver van de dvd, maar dat heeft bij mij dus het tegenovergestelde effect, na herinstallatie werkte de wifi juist niet meer! ik vind dit een raadselachtig probleem, leve systeemherstel! (na 2x herstellen vanaf hetzelfde herstelpunt :? doet ie 't weer...bizar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29
Wiethoofd schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:28:
EEE PC 90x(A) krijgt nieuwe kleuren :D
Is er al iemand die meer weet over de 901A en wanneer deze in NL te krijgen zal zijn?
Is dit alleen een 901 in een gekleurd jasje, of zijn er ook nieuwe specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

MaxLaadvermogen schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:10:
Is er al iemand die meer weet over de 901A en wanneer deze in NL te krijgen zal zijn?
Is dit alleen een 901 in een gekleurd jasje, of zijn er ook nieuwe specificaties?
Ik heb het nieuwsbericht letterlijk gekopieerd met alle links er in, en zelf even de twee afbs toegevoegd, meer info heb ik dus (nog) niet voor je, maar ik kwam het tegen op Fudzilla en vond het wel leuk om hier te melden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxLaadvermogen schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:10:
[...]
Het is iig *niet* de 901 met 3G, want volgens het persbericht van Asus ( http://www.asus.com/news_show.aspx?id=12905 ) komt die alleen in Zwart of Wit uit.

Zou de 'A' kunnen staan voor Azul ('blauw' in het Spaans)? Beetje vergezocht misschien, maar de foto's zijn verder weinig informatief, anders dan de kleur.

EDIT: deze webshop heeft hem, in het zwart nog wel:
http://www.inwetec.eu/pro...EeePC-901A-12G-Black.html

Kleinere accu, en een Celeron-M. Hm.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:10:
[...]

Ik wou het eens met unetbootin gaan proberen.Ik ga ervanuit dat ik dan ook gewoon van die USB stick kan opstarten om te proberen.
ging idd. prima met unetbootin en normale ubuntu iso. Verder zou ik je dan willen verwijzen naar deze post van mij:
letatcest in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"

:)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook iemand opgevallen dat wij waarschijnlijk het eerste land zijn die de 701SD verkpen en wel bij de Bart Smit

7" inch scherm
8Gb SSD/Flash
Intel Celeron processor
4400 mAh batterij
Windows XP
Incl. 30gb externe harde schijf

E 279,-

http://www.bartsmit.com/s...menuID=1&productID=202324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
FreshMaker schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:41:
[...]

Wat me opvalt - als je die 23 blaadjes volgeschreven hebt - dan denk ik dat je OOK daar een heleboel dubbel hebt geschreven ( no offence )

je doet heel veel handelingen die onnodig zijn - je installeert XP - en gaat daarna afslanken
NLITE ( in combinatie met je 23 velletjes ) kan je zo al naar 250Mb install brengen ( kan je zelfs je temp en install mappen al van te voren in kaart brengen.

Office - doe een aangepaste install, heb je werkelijk powerpoint nodig, of : Maak je powerpointslides aan, of kijk je ze alleen maar ( powerpoint viewer bij MS downloaden ) scheelt rond de 300 / 500 Mb )

in mijn ogen ( voor de EEE dan - word + excel ) outlook niet nodig - webmail, zelfs thuis calender via google
dan lijkt me op de EEE900 de 'kleine ssd' een install footprint over van 2 á 3 Gb voor de rest

het bestellen : kijk op EBAY of in de links in het topic, er zijn genoeg "veilige"alternatieven, om een accu te bestellen, en met paypal heb je geen creditcard nodig.
De reden waarom ik geen Nlite gebruikte is omdat ik te veel problemen met windows update kreeg en gewoon zoals ik schreef het zo gelijk aan mijn desktop wilde hebben als mogelijk.

Office 2007 suite heb ik het over. is NIET te installeren zonder MSOcache die minimaal 490 tot 500 mb zal innemen. en dan heb ik het nog niet over windows - installer folder waar ook alles dubbel in komt te staan.

Oude versies waren makkelijker aan te passen zoals 2003.

Probeer eens Office aangepast te installeren, die dan alleen word en outlook en haal de rest weg. Kijk na die installatie eens naar wat MSOCache kost ? en Installer? Zie je dat MSOCache bijna alle onderdelen van office heeft ? Dat bedoel ik nu, dat is de reden waarom ik zoiets had van ach dan kan ik net zo goed alles er op zetten :)
word + outlook = werkelijk 190 tot 200 MB, exclusief mso en installer folder (die wel nodig is voor windows update)

Ik heb geen problemen ik heb ruim 700 MB over en als ik dus MSO weg haal meer dasn genoeg omdat ik dus geen andere programmas gebruik.

C:\MSOCache - 435 MB
C:\Windows\Installer - 852 MB

Voor iemand die na mij reageerde waarom ik dit allemaal type? Gewoon omdat er altijd mensen zijn die er iets van opsteken. Ik ga geen rekening houden met types die alleen maar klagen als ze weer eens wat moeten lezen, mijn toevoeging hoef je niet te lezen natuurlijk.

Nogmaals over Nlite, wat een mooi en handig programma is, daar ging me het niet om! Het ging niet om ruimte besparing maar om te kijken of ik er veel op kon krijgen zoals bij mijn Desktop, en dat is gelukt dus :)

Wat betreft Office, tja dat was meer wat me tijdens dit klooien opviel wat betreft MSOCache, meer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Cletje schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:56:
[...]

Leuk dat je de moeite neemt zo uitgebreid te beschrijven wat je gedaan hebt!
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:41:
Ook iemand opgevallen dat wij waarschijnlijk het eerste land zijn die de 701SD verkpen en wel bij de Bart Smit

7" inch scherm
8Gb SSD/Flash
Intel Celeron processor
4400 mAh batterij
Windows XP
Incl. 30gb externe harde schijf

E 279,-

http://www.bartsmit.com/s...menuID=1&productID=202324
Niet zo'n hele goede deal. Gooi er een tientje bij en je hebt een 900 (volgens de Pricewatch). Groter scherm, hogere resolutie, standaard meer geheugen...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 22:39
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de pixeluitval van deze EEE netbook TFT schermen. Is de kwaliteit inmiddels al zo hoog dat pixeldefecten niet meer voor komen ? Of is er toch nog een kans op een of meerdere defecte (sub)pixels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik wil graag ook eee pc 1000 kopen alleen ik zou niet weten welke beter is de 80/160gb of de 40ssd .

en of die 40 ssd al in Nederland beschikbaar is ?

zou misschien iemand mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:55
De 1000 (zonder H, ofwel met SSD) is nog niet beschikbaar.
Of je 80gb of 160gb wil zal meer aan jou liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:34:
hallo allemaal,

ik wil graag ook eee pc 1000 kopen alleen ik zou niet weten welke beter is de 80/160gb of de 40ssd .

en of die 40 ssd al in Nederland beschikbaar is ?

zou misschien iemand mij kunnen helpen.

Alvast bedankt

Gr
Defineer jouw "beter", dat kunnen wij niet voor jou. Hecht je meer waarde aan meer hdd dan is 80/160Gb uiteraard meer dan 40GB. Hecht je meer waarde aan accuduur dan lijkt me de ssd wat handiger, maar deze is wel weer trager.
offtopic:
Dit had je toch ook zelf wel kunnen bedenken :)?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer is die leverbaar dan in nl

want ik kan hem dacht ik bestellen via england maar is dat te vertrouwen?

en is de ssd tragen dan de hhd? ik dacht dat het anders om was? misschien dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

xppieter schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:34:
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de pixeluitval van deze EEE netbook TFT schermen. Is de kwaliteit inmiddels al zo hoog dat pixeldefecten niet meer voor komen ? Of is er toch nog een kans op een of meerdere defecte (sub)pixels ?
Al koop je de laptop in Nederland via een webwshop dan heb je als particulier 7 werkdagen het recht om hem terug te sturen en je geld terug te krijgen. Gebruik dit wanneer je een EEE PC via internet besteld en wanneer eventueel aanwezige dode pixels je irriteren en koop niet een dode pixelgarantie erbij. Dode pixels door fabricage komen vaak in de eerste week al aan het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:50:
en is de ssd tragen dan de hhd? ik dacht dat het anders om was? misschien dat ik het mis heb.
De 2e ('data') SSD van Asus is trager dan de 4GB OS SSD. Dit in verband met kostenbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Is het niet zo dat de 160 Gb versie de opvolger is van de 80 Gb versie ?

Toen ik mijn 1000H vorige week kocht was er in ieder geval geen keuzemogelijkheid.
Mij werd gezegd dat alleen de 160 Gb versie nog werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Xander1 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:59:
Is het niet zo dat de 160 Gb versie de opvolger is van de 80 Gb versie ?
De 160Gb versie is inderdaad de opvolger van het 80Gb model.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Spotmatic schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:49:
[...]
De 160Gb versie is inderdaad de opvolger van het 80Gb model.
Toch blij dat ik nog een 80GB heb gehaald voor 50 euro minder, koop wel zelf een grotere hdd, voor die 50 euro heb ik al 250GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Ik ben nu ook een bezitter van een 1000H met 160GB. Wat ik me nu afvraag is wat de voordelen zijn als je je intern geheugen uitbreidt tot 2GB. Wordt de laptop dan sneller? En is 2GB het maximale wat die herkend? Zo ja dan hoef ik dus nog maar 1GB bij te nemen?

Zijn er ook al mensen die ervaring hebben met 10400mAH accu?

[ Voor 19% gewijzigd door cc12 op 01-10-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MM Breda helaas - niet leverbaar, en niet te bestellen

@ Fonk
ik zeg niet dat het verkeerd was wat je deed, maar wel héél erg uitgebreid

ik gebruik XP(lite) + off. 2003 - juist vanwege de sizing...
weliswaar een 160Gb Hd maar heb mijn eerste partitie op 10 Gb staan
is ruim voldoende voor hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
Wonderlijk, bij MM Rijswijk € 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

cc12 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:55:
Ik ben nu ook een bezitter van een 1000H met 160GB. Wat ik me nu afvraag is wat de voordelen zijn als je je intern geheugen uitbreidt tot 2GB. Wordt de laptop dan sneller? En is 2GB het maximale wat die herkend? Zo ja dan hoef ik dus nog maar 1GB bij te nemen?
Volgens mij heeft de 1000h ook maar één geheugen bankje, dus 1gb er bij nemen zal niet gaan, je moet het 1GB reepje vervangen door een 2GB reepje. Of je er heel veel van zel merken ligt er een beetje aan wat je er mee doet. Aangezien je al een 2GB reepje hebt voor 25 euro kan het weinig kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Ik ben opzoek naar de 901 variant met Flash geheugen. Maar dan wel met Linux Xandros dr op! Nou leest ik in de (prachtige! _/-\o_ ) startpost dat deze nog niet is gesignaleerd in NL. Nu is de startpost van alweer een paar daagies terug.

Misschien is het al keertje voorbij gekomen, maar zijn er al webshops die hem beschikbaar hebben. En zo niet, is het ergens annoucend wanneer het apparaatje geleverd gaat worden, als dat uberhaubt al gaat gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Druss op 01-10-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Druss schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:59:
Ik ben opzoek naar de 901 variant met Flash geheugen. Maar dan wel met Linux Xandros dr op! Nou leest ik in de (prachtige! _/-\o_ ) startpost dat deze nog niet is gesignaleerd in NL. Nu is de startpost van alweer een paar daagies terug.

Misschien is het al keertje voorbij gekomen, maar zijn er al webshops die hem beschikbaar hebben. En zo niet, is het ergens annoucend wanneer het apparaatje geleverd gaat worden, als dat uberhaubt al gaat gebeuren. Wie helpt deze wereldreiziger die de 901 graag met zich mee gaat nemen.
Je kan de 901 alleen maar met flash geheugen krijgen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wat betreft Linux, nee die is niet in Nederland verkrijgbaar en gaat dit ook waarschijnlijk niet worden, omdat er niet veel vraag naar is (denkt men). Maar het is altijd mogelijk er één uit het buitenland te bestellen (Engeland bijvoorbeeld) of je kunt hier de 901 met Windows kopen en er dan zelf Linux op zetten, wat niet heel ingewikkeld is (zolang je een usb stick of SD kaart hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Hoe zit het dan met de HD, die is dan nog steeds 12 gb neem ik aan? Of is ie groter omdat ik linux gebruik? (zie Eee PC™ Comparison List waarom ik op die vraag kom)

Probably a really bad question maar zou het niet mooi zijn als Linux je HD groter maakte? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Druss schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:55:
Hoe zit het dan met de HD, die is dan nog steeds 12 gb neem ik aan?
In de 901 met Windows zitten twee SSD's: één van 4 GB en één van 8 GB. Bij de Linux-versie is het 8 GB exemplaar vervangen voor één van 16 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
De EEEPC 901 met Linux is nu in Nederland te krijgen (bestellen) bij Expansys, voor 405 euro (excl. verzenden). Deze prijs mag nog wel een stukje lager.

Zo te zien komt het systeem uit een centraal Europees magaziijn en heeft een UK garantie.
Het is mij (nog) niet duidelijk welke keyboard layout dit systeem heeft (UK of US, of ..?).
Verder weet ik niet hoe Expansys NL omgaat met een UK garantie, geeft dit problemen?
Wie heeft er ervaring met Expansys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Xander1 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:16:
Wonderlijk, bij MM Rijswijk € 399.
/OT/ maar Breda -> Rijswijk vindt ik 'net' te ver :P

dan wacht ik wel, het is voor het 2e exemplaar, dus geheel onthand zijn we ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Laatst online: 15:35
Ik twijfel nog tussen een 901 en een 1000h

De voor mij relevante verschillen
*Afmetingen (226mm breed, 175mm diep, 38mm dik) vs
266mm breed, 191mm diep, 38mm dik
Gewicht 1,14kg vs 1,45 kg
Opslag, 12GB (uitbreidbaar tot 20, ik wil perse XP hebben) vs 160 GB.

Allereerst, zit er echt zoveel verschil tussen de 901 en 1000H qua gewicht? (25% meer?), alle bronnen spreken elkaar nogal tegen. Het gaat dus over de versie met 160GB HDD vs een 901 met XP en 12GB flash.

Eigenlijk wil ik wel flink wat opslag voor films e.d. Natuurlijk is een 2,5" schijfje een optie, maar dan heb je weer extra zooi mee om mee te slepen. Ik begrijp uit de reacties dat het SDHC kaartje vervangen een kwestie is van oude kaartje eruit en nieuwe er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb zelf de 1000H (80GB) uitvoering, heb voor dit type gekozen ivm de grotere opslag en het iets grotere scherm.
De afmetingen vallen me heel erg mee, hij is erg compact, en het gewicht van 1,45 kg is goed te doen, maarrr.
Ik zit er hard aan te denken om voor een 901 te gaan (erbij, of de 1000H de deur uit), de iets kleinere afmeting en lager gewicht maken hem voor mij denk ik toch meer portable, ik merk dat ik hem voornamelijk gebruik voor internet, email, en ik gebruik Word en Excel regelmatig, en voor die toepassingen ben ik niet zo aangewezen op op die grotere opslagcapaciteit van de 1000H.
Ik ben echt heel erg tevreden met de 1000H, maar ga binnenkort weer op vakantie en dan is kleiner en lichter toch ook wel lekker.
Dus is opslag belangrijk, ga dan voor de 1000H, zeker nu met die 160GB erin, voor meer portabiliteit zou ik toch voor de 901 gaan. Je kan daar inderdaad zonder problemen een 16GB SDHC kaart inprikken als opslag een issue is, of kijken of er een 1.8 inch schijfje in kan.
Beide modellen hebben is natuurlijk helemaal super en ik denk dat er voor mij een 901 bijkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Autoreply schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:26:
Ik twijfel nog tussen een 901 en een 1000h

De voor mij relevante verschillen
*Afmetingen (226mm breed, 175mm diep, 38mm dik) vs
266mm breed, 191mm diep, 38mm dik
Gewicht 1,14kg vs 1,45 kg
Opslag, 12GB (uitbreidbaar tot 20, ik wil perse XP hebben) vs 160 GB.

Allereerst, zit er echt zoveel verschil tussen de 901 en 1000H qua gewicht? (25% meer?), alle bronnen spreken elkaar nogal tegen. Het gaat dus over de versie met 160GB HDD vs een 901 met XP en 12GB flash.

Eigenlijk wil ik wel flink wat opslag voor films e.d. Natuurlijk is een 2,5" schijfje een optie, maar dan heb je weer extra zooi mee om mee te slepen. Ik begrijp uit de reacties dat het SDHC kaartje vervangen een kwestie is van oude kaartje eruit en nieuwe er in?
Gewicht volgens startpost is 1.1 tegen 1.2, weinig verschil dus. Zeker geen 25% meer, want intern zit er op de hd na niet veel andere hardware in, en extern wat meer plastic wat nooit veel zwaarder kan zijn.

Over die SDHC kaarten, ja die kun je on the fly verwissellen.

Ikzelf heb ook zwaar lopen twijfelen, grote van opslag is voor mij niet zo'n probleem met een 16GB SDHC kaartje heb ik meer dan genoeg voor onderweg. Denk dat grote van het beestje en grote van het toetsenbord de belangrijkste verschillen zijn waar je naar moet kijken. Ik heb besloten voor de 901 uiteindelijk, en moet zeggen dat typen erop best redelijk gaat, zelfs met mijn grote handen, maar foutloos lukt het bij mij niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
majoh schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:12:
[...]
Gewicht volgens startpost is 1.1 tegen 1.2, weinig verschil dus. Zeker geen 25% meer, want intern zit er op de hd na niet veel andere hardware in, en extern wat meer plastic wat nooit veel zwaarder kan zijn.
De 1000H/160Gb is in vergelijking met de 901 31.8% zwaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

wsmaal schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:54:
[...]

De 1000H/160Gb is in vergelijking met de 901 31.8% zwaarder...
Ik ging uit van de startpost info... Die info op de asus site is anders, en dan zit ik er idd naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Laatst online: 15:35
majoh schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:54:
[...]
Ik ging uit van de startpost info... Die info op de asus site is anders, en dan zit ik er idd naast...
Ik postte notabene de bronnen...

Hoe moet ik dat met die SD-kaart zien, is dat een verwijderbare schijf (zoals een usb-stick op een normale pc) en if so, kan je hem dan nog gebruiken om je browser enz op te laten draaien? (mailbestanden, mijn documenten, favorieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De SD(HC) is een normaal kaartslot
je kan het als kaartlezer/schrijver gebruiken als elk ander cardreader

je kan er zelfs van booten ( OS installeren )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Autoreply schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:23:
[...]

Ik postte notabene de bronnen...

Hoe moet ik dat met die SD-kaart zien, is dat een verwijderbare schijf (zoals een usb-stick op een normale pc) en if so, kan je hem dan nog gebruiken om je browser enz op te laten draaien? (mailbestanden, mijn documenten, favorieten)
Je poste dat alle bronnen elkaar tegenspraken, wat je eigen bronnen ook doen, dus ging ik op zoek naar andere bron. Kijken bij Asus zelf was slimmer geweest ja. Maar ja dat kun je zelf ook doen...

Voor SD kaart kun je ook makkelijk googlen: http://wiki.eeeuser.com/xp_sdhc_mounted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Over het gewicht van de 1000h: ik kan niet spreken over het verschil met de 901, maar ik was wel gewend om zo nu en dan mijn 15.4 inch laptop mee te slepen. Als je dan over gaat naar de 1000h is dat echt een verademing. Ik merk nauwelijks dat ik een laptop mee heb, wat dat betreft is hij vergelijkbaar met een dik studie boek. (qua grote ook bijna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Ik heb niet het gehele topic gelezen, dat wordt wat veel maarre.. ik ben wel heel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen. Staan er ergens ikea-handleidingen voor de in-/ombouw en wat je allemaal nodig hebt hiervoor ?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Laatst online: 18-09 19:07
AutoReply, let even op dat SSD niet hetzelfde is als SD(HC). Uit je vraag zou je kunnen afleiden dat je die 2 door elkaar haalt.
De 90x heeft 1 vaste (snelle) SSD en 1 wat tragere (achter schroefdeksel aan de onderkant).
Het SDHC slot zit aan de zijkant. De SD kaartjes zijn uitwisselbaar met camera's en MP3 spelers etc. De functionaliteit is verder volledig gelijk aan een USB-stick.

Die 'trage' SSD is dacht ik nog wel sneller dan een (snel) SD kaartje maar ik weet niet precies hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ik heb nu een weekje of 3 een 1000H, en hij bevalt goed, op 1 ding na:

soms, als ik hem opstart, start hij niet door. Ik moet dan de powerknop ingedrukt houden, en dan opnieuw indrukken.
Mij valt ook op dat de HDD led niet brand, de wireless wel, en het eerste ledje ook gewoon.

Dit is nog nooit 2x achter elkaar voorgekomen. wel 30% van de opstarts dit probleem

Zodra goed opstart heb ik nergens last van.

Is dit normaal? Heeft dit misschien te maken met "HDD parking" :?

Wat mij vanaf het begin opviel is dat mijn powerknop een heel klein beetjescheef in de behuizing zit.

Ik hoop dat ik niet terug naar de winkel moet ;(

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:40
Ik heb de 1000H ook bij de MediaMarkt gekocht. Ontzettend vet ding.

Heeft iemand al geprobeerd de Windows XP, Dolby Sound Room, en Intel Atom stickers er af te halen? Hoe heb je dit gedaan en ging dat helemaal goed?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JMK: blijft de EEE hangen nog voor hij begint met Windows laden, of tijdens het laden? Vooral bij het laatste is de eerste tip: herinstalleer Windows eens. Dit zou evt. ook kunnen werken bij probleem 1...ligt eraan wanneer hij net stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
Ik heb een zwarte eeepc 900 die ik vandaag na een paar weken weer eens uit de kast getrokken heb maar hij doet niks meer.
De eeepc hangt aan de adapter omdat de batterij waarschijnlijk helemaal leeg is.

Ik heb inmiddels getest op een externe monitor maar krijg geen beeld (fn+toets werkt ook niet).
Alle ledjes gaan aan en blijven aan maar verder niks..
Zonder accu dus alleen adapter zelfde resultaat.
Heb de ssd en het geheugen een keer verwijderd ook geen reactie.

Iemand enig suggestie wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:51:
JMK: blijft de EEE hangen nog voor hij begint met Windows laden, of tijdens het laden? Vooral bij het laatste is de eerste tip: herinstalleer Windows eens. Dit zou evt. ook kunnen werken bij probleem 1...ligt eraan wanneer hij net stopt.
Die Atom sticker was bij mij heel gemakkelijk want die viel over de rand heen. Wat betrefd de andere stickers: je nagel eronder zetten en steeds de sticker proberen op te wippen, langzaam aan gaat de sticker dan een beetje naar boven buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
cc12 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:24:
[...]

Die Atom sticker was bij mij heel gemakkelijk want die viel over de rand heen. Wat betrefd de andere stickers: je nagel eronder zetten en steeds de sticker proberen op te wippen, langzaam aan gaat de sticker dan een beetje naar boven buigen.
Heb ik ook zo gedaan, en daarna met wat scherm reiniger (Dat spul voor tft's) de sticker restjes eraf geveegd / opgepoetst (leuk die piano lak :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@ExNomenDei: Ik had ook een hekel aan die stickers.
Je haalt ze het beste er af met een beetje olie.
Het type waarmee je vriendin/moeder/vrouw haar gezicht mee doet.
Wat je dan in principe doet is het randje omvouwen en door de olie voorkom je dat het weer gaat plakken.
Ikzelf heb de laatste restjes met oogpads op oliebasis gedaan.
Die had ik toevallig nog staan. :> :+

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:51:
Ik heb in de BIOS "boost" uit gezet. Ik zie nu dus ieder keer als de EEE succesvol opstart een wit scherm met "ASUS EEE PC"

Als hij niet doorstart zie ik dat witte scherm niet.

Dus: voordat hij Windows Boot.

Ik heb het ook nog nooit gehad met een reboot, alleen van echt uit naar aan heb ik dit probleem(soms, 30%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regelmatig heb ik dit topic in de gaten gehouden en gebruikt bij aankoop van mn netbook, dat is een maandje geleden de witte 1000H geworden. M'n 1000H bevalt zeer goed, snel opstarten, accu gaat lang mee (tot 7 uur, met wifi en BT uit ). Ik krijg er regelmatig positieve opmerkingen over, opvallend!

Toch een minpuntje. Na 2a3 weken ondekte ik tijdens het kijken van een film 2 'stuck pixels' midden op het scherm (te zien op donkere achtergrond). Deze waren me niet eerder opgevallen omdat je ze niet ziet op een lichte achtergrond. Ik begin me er steeds meer aan te irriteren..

Iemand anders ook last van stuck (vaste/heldere) pixels? En iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:35:
Regelmatig heb ik dit topic in de gaten gehouden en gebruikt bij aankoop van mn netbook, dat is een maandje geleden de witte 1000H geworden. M'n 1000H bevalt zeer goed, snel opstarten, accu gaat lang mee (tot 7 uur, met wifi en BT uit ). Ik krijg er regelmatig positieve opmerkingen over, opvallend!

Toch een minpuntje. Na 2a3 weken ondekte ik tijdens het kijken van een film 2 'stuck pixels' midden op het scherm (te zien op donkere achtergrond). Deze waren me niet eerder opgevallen omdat je ze niet ziet op een lichte achtergrond. Ik begin me er steeds meer aan te irriteren..

Iemand anders ook last van stuck (vaste/heldere) pixels? En iemand een idee wat te doen?
Weleens gehoord dat je ze 'eruit' kan drukken.
Of dit waar is durf ik niet te zeggen, maar je kan het altijd proberen! (niet te hard drukken trouwens, moet het spul wel heel laten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:31:
[...]

Ik heb in de BIOS "boost" uit gezet. Ik zie nu dus ieder keer als de EEE succesvol opstart een wit scherm met "ASUS EEE PC"

Als hij niet doorstart zie ik dat witte scherm niet.

Dus: voordat hij Windows Boot.

Ik heb het ook nog nooit gehad met een reboot, alleen van echt uit naar aan heb ik dit probleem(soms, 30%)
Al je BIOS eens gereset of geupdate naar de laatste versie? (Omdat hij eigenlijk blijft hangen bij de POST, geen Windows probleem. Had zelf op een andere pc een soortgelijk probleem maar dan met Windows als boosdoener.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:03:
[...]

Al je BIOS eens gereset of geupdate naar de laatste versie? (Omdat hij eigenlijk blijft hangen bij de POST, geen Windows probleem. Had zelf op een andere pc een soortgelijk probleem maar dan met Windows als boosdoener.)
Ok, ik heb de settings gereset, door de defaults te loaden in het laatste BIOS scherm.

Apart trouwens dat wireless en camera dan uit staan, die heb ik maar even aan gezet :) Voor de rest alles zo gelaten.
Ik ben van plan mijn lappie een keer of 4 op te starten voor het avond is. Ik hoop dat alles goed gaat nu! :P

Over het updaten: Ik heb de 1 na laatste BIOS-versie. De laatste houdt alleen een name change in(stukje tekst veranderd)
Maar dat kan ik wel even proberen, als een soort super-reset ofzo...

EDIT: De camara standaard uit, nu, en de afgelopen 5x ging het goed! Hopelijk ben ik er nu vanaf.
Ik had op een EeeUser forum gezien dat de camara bij sommige mensen hetzelfde probleem geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door jmk op 03-10-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
coptician schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:23:
Ik heb de 1000H ook bij de MediaMarkt gekocht. Ontzettend vet ding.

Heeft iemand al geprobeerd de Windows XP, Dolby Sound Room, en Intel Atom stickers er af te halen? Hoe heb je dit gedaan en ging dat helemaal goed?
Ja, meteen toen ik 'm nieuw uit de doos haalde (dan gaat het 't makkelijkst).
Geen enkel probleem, er zijn geen krasjes oid achtergebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:35:

Voor de EePC geldt helaas niet de Zero Bright Dot garantie. Ik citeer:"...All ASUS Eee PCs do not provide dot-free panel replacement warranty. Panel replacement warranty will only be effective when there are more than 3 bright dots (excl. 3) or 5 dark dots (excl. 5). Extended warranty is also not applied on this product...."

Er zijn leveranciers waarbij je een dode pixel verzekering voor je EeePC kan afsluiten (~30e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 07:57:
[...]

Ok, ik heb de settings gereset, door de defaults te loaden in het laatste BIOS scherm.

Apart trouwens dat wireless en camera dan uit staan, die heb ik maar even aan gezet :) Voor de rest alles zo gelaten.
Ik ben van plan mijn lappie een keer of 4 op te starten voor het avond is. Ik hoop dat alles goed gaat nu! :P

Over het updaten: Ik heb de 1 na laatste BIOS-versie. De laatste houdt alleen een name change in(stukje tekst veranderd)
Maar dat kan ik wel even proberen, als een soort super-reset ofzo...

EDIT: De camara standaard uit, nu, en de afgelopen 5x ging het goed! Hopelijk ben ik er nu vanaf.
Ik had op een EeeUser forum gezien dat de camara bij sommige mensen hetzelfde probleem geeft.
Vreemd dat de camera de probleem veroorzaker is - misschien melden bij Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan mijn mede tweakers.

Ik woon op dit moment in Australie en ik heb hier een winkel gevonden waar ik de 1000h voor ongeveer 310 euro kan kopen, wat volgens mij een erg goede deal is. Ik was eigenlijk op zoek naar de 901, maar voor deze prijs begin ik te twijfelen. Iets groter en zwaarder dan de 901, maar nog steeds handzaam en klein genoeg om overal mee naar toe te nemen.

Mijn vraag is of iemand weet wanneer de 901 lookalike (40 GB SSD) met 3G mogelijkheden geintroduceerd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:31:
om je geluid te boosten. gebruik de software en doe de EQ alles op max :) komt stuk harder geluid uit dat nog aardig klinkt
Zelfs dan valt het me behoorlijk tegen. Gesproken youtube'jes ken ik niet verstaan zo zacht :(
Vinze schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:31:
[...]

Weleens gehoord dat je ze 'eruit' kan drukken.
Of dit waar is durf ik niet te zeggen, maar je kan het altijd proberen! (niet te hard drukken trouwens, moet het spul wel heel laten :P)
Ik zie mijn teamleider dit regelmatig doen met een balpen (de inkt haalt 'ie er daarna dan af).
Ondanks dat ik het zelf nooit ga doen en met kippenvel er naar sta te kijken lukt het hem wel iedere keer! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik weet nu bijna zeker dat het probleem met opstarten nu voorbij is.
Ik denk zelf dat de oorzaak ligt bij het uitschakelen van die "boost" setting in de BIOS. Die maakt namelijk gebruik van een kleine partitie op de HDD om de boottijd te versnellen. Met "boost" aan werk <ESC> om een bootmenu te krijgen niet. Ik heb dat daarom uit gezet. En toen kreeg ik de problemen.

Ik denk dat ASUS dit probleem wel verhelpt met een BIOS update. Ik ben iig blij dat ik er geen last meer van heb. De boottime met "boost" aan is trouwens zo 8 seconden korter lijkt het. Toch aanzienlijk! Vooral om dat het nu iedere keer lukt :)

Even heel wat anders: Op deze site staat een handleiding om een aangepaste kernel te installeren na de installatie van Ubuntu, zodat alles(??) werkt. In ieder geval wireless en suspend. Speciale kernel voor de EEE 900 welteverstaan, maar ander EE PC's kunnen hier ook baat bij hebben.

Zijn er mensen met een 1000H die Ubuntu succesvol hebben geinstalleerd? Wat zijn de voor en nadelen tenopzichte van Windows XP? Hij is het met de battery life?

Ik wil best wat moeilte doen om alles In Ubuntu goed voor elkaar te hebben, maar wil geen pioneer zijn.

edit: hier nog een uitgebreide Eee Ubuntu op een 1000h review. Toch eens proberen! Dit gaat om de remix...

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 03-10-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ik heb EEEBuntu op mijn eee 900 staan, en dat werkt perfect. Alles werkt inderdaad: camera, wifi, nic, batterijstatus,, volumeknoppen, the works. Gewoon de eeebuntu op een usb stick gezet mbv het bijbehorende script, laptop ervan booten, installer volgen, en klaar. De installer resizet zelfs bestaande partities, als je dat wil. Als je eeebuntu netboot editie gebruikt, krijg je er tevens een icon-based gui bij (zoals bij pda's enzo), welke fijn werkt met de trackpad als muis.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

jmk schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:13:
Ik denk zelf dat de oorzaak ligt bij het uitschakelen van die "boost" setting in de BIOS. Die maakt namelijk gebruik van een kleine partitie op de HDD om de boottijd te versnellen. Met "boost" aan werk <ESC> om een bootmenu te krijgen niet. Ik heb dat daarom uit gezet. En toen kreeg ik de problemen.
Als met Boot Booster aan het lampje van HDD/SSD brand tijdens het opstarten, druk dan meteen op F2. Boot Booster wordt dan 1x overgeslagen. Druk op escape tijdens het normale opstarten om alsnog gebruik te maken van het boot menu.

Al had je de TS goed doorgelezen dan had je deze installatiehandleiding van Boot Booster kunnen lezen waarin het ook wordt uitgelegd. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 03-10-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat een hel om de externe VGA van de EEE PC 900 perfect werkend te krijgen met een 22" scherm.
Het scherm is niet het probleem, maar de resolutie 1680*1050.

Na het installeren van de scherm driver, modded inf's geprobeerd te hebben is het me nog steeds niet gelukt, iemand met de gouden tip?

Ook gegoogled op de juiste termen, maar dan krijg je een programma wat je moet installeren om zelf de resolutie in het register te zetten, wat uiteindelijk ook niet werkt.
/me Wiethoofd vind de 1400*1050 resolutie niet erg prettig, maar er valt mee te leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Wiethoofd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:33:
Wat een hel om de externe VGA van de EEE PC 900 perfect werkend te krijgen met een 22" scherm.
Het scherm is niet het probleem, maar de resolutie 1680*1050.

Na het installeren van de scherm driver, modded inf's geprobeerd te hebben is het me nog steeds niet gelukt, iemand met de gouden tip?

Ook gegoogled op de juiste termen, maar dan krijg je een programma wat je moet installeren om zelf de resolutie in het register te zetten, wat uiteindelijk ook niet werkt.
/me Wiethoofd vind de 1400*1050 resolutie niet erg prettig, maar er valt mee te leven
Heb je het nu over Windows of Linux, ik heb het nog niet geprobeerd op Linux (ik heb Ubuntu op mijn 1000H), maar op Windows heb ik mijn EEE succesvol aangesloten op mijn 22" scherm, op de volledige 1680x1050, werkte perfect _/-\o_, zonder er iets voor te installeren. Gewoon aangesloten en de juiste knop combinatie (fn-f?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het gaat over Windows XP Pro, SP3 slipstreamed op een EEE PC 900.

En als het jou wel lukt met je scherm, welk scherm was het? Ik heb een 226BW (2 eigenlijk, en beide geprobeerd). De juiste toetsencombo is Fn+F5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 16:59
Het probleem is volgens mij de beperkte dac die erin zit. Ik krijg hem hier ook niet op 1920x1200. Weet zo uit mijn hoofd even niet waar ik hem zelf op draai, maar na een beetje proberen kom je vanzelf op de max uit. Reken er wel op dat de beeldkwaliteit dan al niet meer optimaal is.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

cornelisprul schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:06:
Het probleem is volgens mij de beperkte dac die erin zit.
Niet waar, het is dat breedbeeldresoluties slecht ondersteund worden met een 16:10 aspectratio. Gisteren had ik even een specssheet van de 915GM chipset opgezocht en het is mogelijk om tot 2048*1536 op een extern scherm te toveren, dit is echter een 4:3 aspectratio.
Intel 915GM specs sheet (pagina 269)
The GMCH is able to drive a CRT, LCD panel, Analog TV and/or two SDVO ports (muxed with PCI Express) capable of driving an SDVO device. External SDVO devices are capable of driving a standard progressive scan analog monitor with resolutions up to 2048x1536 at 75 Hz. The SDVO ports are capable of driving a variety of TV-Out, TMDS, and LVDS transmitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Een nieuwe EEE pc is aangekondigd, de S101!!!

Asus Eee PC S101
Afbeeldingslocatie: http://nl.gizmodo.com/wp-content/uploads/2008/10/10-3-08-s101-asus.thumbnail.jpg
3 oktober, 2008

We zijn de tel inmiddels kwijt, want Asus heeft weer eens een nieuwe Eee PC aangekondigd. Deze keer is het de erg aantrekkelijk ogende Eee PC S101, een superdunne netbook van 1,78 cm dik die 1 kilogram weegt. De S101 heeft een 10,2 inch scherm met een resolutie van 1024 x 600 en bevat een Intel Atom processor bijgestaan door 1 GB RAM. Verder is de netbook voorzien van WiFi, ethernet, bluetooth en een kaartlezer. Niet alleen het slanke uiterlijk doet trouwens denken aan Apple’s MacBook Air, ook de multitouch trackpad en de helaas niet verwisselbare batterij kennen we van de Air. Een S101 met een 16 GB SSD voorzien van Windows XP kost 699 dollar, voor een 32 GB SSD met Linux betaal je hetzelfde terwijl voor een 64 GB SSD in combinatie met Linux 799 dollar gevraagd wordt.

Bron: Gizmondo NL

Dat ziet er zeer netjes uit!!! Hopelijk komen er ook specs van de batterij, niet dat ze hierop bezuinigd hebben.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Toch jammer dat de resolutie aldoor zo laag blijft. Als Dell in een 17" 1920 * 1200 kan stoppen dan kan Asus hier toch ook wel iets groters in stoppen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Als nu eerst eens de bestaande modellen allemaal verkrijgbaar waren in Nederland!
Ik wacht met smart op de Linux versies van de 901 en 901A in de NL winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
MsG, ik denk dat dat vooral op de prijs te doen is. Een beter scherm is meteen duurder, (ook kan het misschien te maken hebben dat 17" monitoren al lang gemaakt worden, en dat 10" nog niet veel gebruikt wordt)

Max, inderdaad, maar ik vindt de s101 toch wel de beste uit de reeks tot nu toe :) 64GB SSD, dun, 10.2", heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een aantal tweakers geeft in dit topic aan nLite te gebruiken. Kun je hiermee een legale installatie bereiken?
Er zit Windows XP bij de EeePC. Wordt deze op een installatiemedium geleverd? Is deze vervolgens via nLite aan te tweaken (lees: kleiner maken)? En is dat legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Er zit alleen de speciale recovery versie bij waarbij je weer die onzin er bij geinstalleerd krijgt. Uiteindelijk gaat het om de licentiecode, ok het is een beetje grijs maar ik denk dat veel mensen een windows cd hebben geleend of gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SvMp schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:10:
Een aantal tweakers geeft in dit topic aan nLite te gebruiken. Kun je hiermee een legale installatie bereiken?
Er zit Windows XP bij de EeePC. Wordt deze op een installatiemedium geleverd? Is deze vervolgens via nLite aan te tweaken (lees: kleiner maken)? En is dat legaal?
nLite toepassen op een installatiecd is niet illegaal, dit is om onnodige dingen die je toch nooit gaat gebruiken uit je windows installatie te slopen en zo een lekkere kleine en snelle installatie(cd) over te houden.

Als jij gewoon de xp licentiecode op je eigen EEE PC invoert bij de installatie ben je gewoon legaal bezig, zodra je een licentienummer invoert die niet van jou is wordt het een illegale installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:41

Tarin

Just plain weird.

MsG schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:53:
Toch jammer dat de resolutie aldoor zo laag blijft. Als Dell in een 17" 1920 * 1200 kan stoppen dan kan Asus hier toch ook wel iets groters in stoppen?
15.4"W-schermen op diezelfde resolutie zijn inmiddels ook geen uitzondering meer (HP en Lenovo leveren ze onder anderen).
Probleem is wel uiteraard dat ze flink duurder zijn. Ik zag een Gigabyte netbookje met 8.9"-scherm op 1280*768, en daar betaal je dus meteen €200 extra voor - en als het dan zoveel moet kosten betaal ik wel nog 200 extra en ga ik wel voor een 12" Travelmate.

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen een 901, een One en de Samsung die er aan zit tekomen, allen €399, maar ik heb hem eigenlijk binnen 2 weken nodig, en de One met 6-cell batterij en Samsung (die er IMO beter uit zien, afgezien van de uitstekende accu bij de One)) zijn waarschijnlijk pas vanaf november leverbaar :/.

[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 04-10-2008 11:28 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
De samsung zal ook een 6cell accu meekrijgen, bovendien vindt ik persoonlijk dat design ook veel mooier.
Tja, de 901 heeft weer een kleiner scherm.. het is maar net wat je wil..

Maar inderdaad, ook wat jij zegt, 200 euro meer betalen voor een beter scherm vindt ik ook ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:41

Tarin

Just plain weird.

Nou ja, het is ook meteen een tabletpc, dus dat scheelt dan wel weer, maar da's toch niet superboeiend voor mij. Hoewel.. ik ga eens met m'n baas overleggen :P.

De Samsung is idd vooral een optie door het design, en het grote toetsenbord zonder dat hij meteen 50 euro duurder is (en hij is gewoon mooier dan de 1000H). Maar verder neig ik ook erg naar een One met extra accu, of een 901.. nou ja, ik ga die twee gewoon eens in het echt bekijken.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Wiethoofd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:38:
Het gaat over Windows XP Pro, SP3 slipstreamed op een EEE PC 900.

En als het jou wel lukt met je scherm, welk scherm was het? Ik heb een 226BW (2 eigenlijk, en beide geprobeerd). De juiste toetsencombo is Fn+F5 ;)
ik heb XP Home SP3, nLite, maar wel een 1000H en een HP w2207 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Net dit topic gevonden: [HOWTO] Installeren touchscreen in Asus EEE 901
misschien handig om die in de TS op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

en dit is hoe het werkt:

http://nl.youtube.com/watch?v=7FxsVYDMwKw

Helemaal ideaal met dit soort programma's: http://nl.youtube.com/watch?v=Z0XOjDWP35M
Ik had alleen nog even geen kaarten er in zitten, en nog geen gps gekoppeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Laatst online: 31-10-2020
Ik heb een raar probleempje ineens met de eee pc.

M'n vader ligt momenteel in een revalidatiecentrum waar ze een onbeveiligd draadloos netwerk hebben, zodat alle patienten erop kunnen. (wel krijg je als je verbinding hebt 1 keer een soort van inlogscherm waar je dus nog een naam en wachtwoord in moet typen maar dat terzijde)
Het ging elke dag prima met dat ding, maar nu sinds gisteren krijgen we ineens geen verbinding meer. Hij blijft de hele tijd op de status "in behandeling" hangen. Ik heb al wat gegoogeld maar heb niet echt wat kunnen vinden (alleen voor beveiligde netwerken).
Het enige wat ik heb geprobeerd is een systeemherstel. Verder heb ik geen flauw idee.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn / en wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

AtlonXP1800 in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8" even doornemen. Verder is er nog de search ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de wireless driver eens te herinstalleren? Hetzij via een update, hetzij de wireless kaart verwijderen via apparaatbeheer (ervanuitgaande dat er WinXP draait).
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic