FreshMaker schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:41:
[...]
Wat me opvalt - als je die 23 blaadjes volgeschreven hebt - dan denk ik dat je OOK daar een heleboel dubbel hebt geschreven ( no offence )
je doet heel veel handelingen die onnodig zijn - je installeert XP - en gaat daarna afslanken
NLITE ( in combinatie met je 23 velletjes ) kan je zo al naar 250Mb install brengen ( kan je zelfs je temp en install mappen al van te voren in kaart brengen.
Office - doe een aangepaste install, heb je werkelijk powerpoint nodig, of : Maak je powerpointslides aan, of kijk je ze alleen maar ( powerpoint viewer bij MS downloaden ) scheelt rond de 300 / 500 Mb )
in mijn ogen ( voor de EEE dan - word + excel ) outlook niet nodig - webmail, zelfs thuis calender via google
dan lijkt me op de EEE900 de 'kleine ssd' een install footprint over van 2 á 3 Gb voor de rest
het bestellen : kijk op EBAY of in de links in het topic, er zijn genoeg "veilige"alternatieven, om een accu te bestellen, en met paypal heb je geen creditcard nodig.
De reden waarom ik geen Nlite gebruikte is omdat ik te veel problemen met windows update kreeg en gewoon zoals ik schreef het zo gelijk aan mijn desktop wilde hebben als mogelijk.
Office 2007 suite heb ik het over. is NIET te installeren zonder MSOcache die minimaal 490 tot 500 mb zal innemen. en dan heb ik het nog niet over windows - installer folder waar ook alles dubbel in komt te staan.
Oude versies waren makkelijker aan te passen zoals 2003.
Probeer eens Office aangepast te installeren, die dan alleen word en outlook en haal de rest weg. Kijk na die installatie eens naar wat MSOCache kost ? en Installer? Zie je dat MSOCache bijna alle onderdelen van office heeft ? Dat bedoel ik nu, dat is de reden waarom ik zoiets had van ach dan kan ik net zo goed alles er op zetten

word + outlook = werkelijk 190 tot 200 MB, exclusief mso en installer folder (die wel nodig is voor windows update)
Ik heb geen problemen ik heb ruim 700 MB over en als ik dus MSO weg haal meer dasn genoeg omdat ik dus geen andere programmas gebruik.
C:\MSOCache - 435 MB
C:\Windows\Installer - 852 MB
Voor iemand die na mij reageerde waarom ik dit allemaal type? Gewoon omdat er altijd mensen zijn die er iets van opsteken. Ik ga geen rekening houden met types die alleen maar klagen als ze weer eens wat moeten lezen, mijn toevoeging hoef je niet te lezen natuurlijk.
Nogmaals over Nlite, wat een mooi en handig programma is, daar ging me het niet om! Het ging niet om ruimte besparing maar om te kijken of ik er veel op kon krijgen zoals bij mijn Desktop, en dat is gelukt dus
Wat betreft Office, tja dat was meer wat me tijdens dit klooien opviel wat betreft MSOCache, meer niet