[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.257 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat was fun, m'n 900 kapot... na opstarten een zwart scherm en zelfs F9 helpt niet...

wel super service van Asus, gewoon even bellen en ze halen hem met TNT op... wat vandaag zal gebeuren... zal mij benieuwen hoe lang dit zaluren...

Pas als ie er niet is, dan weet je pas wat je mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 09:49
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:25:
Nou, dat was fun, m'n 900 kapot... na opstarten een zwart scherm en zelfs F9 helpt niet...

wel super service van Asus, gewoon even bellen en ze halen hem met TNT op... wat vandaag zal gebeuren... zal mij benieuwen hoe lang dit zaluren...

Pas als ie er niet is, dan weet je pas wat je mist ;)
reset geprobeerd ?? dus je eee aan de ac adapter batterij uit je eee halen en dan aan doen. dan onder je eee zit een klein gaatje waar je kan resetten. ff drukken en dan moet hij het weer doen. in iedergeval heeft bij mij 2 x gewerkt nadat mijn eee niet meer aan ging alleen zwart scherm dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, nu breekt m'n klomp..... Begin vorige week had ik mijn witte 1000H teruggebracht naar de winkel, omdat het toetsenbord erg veerde rond de pijltjesknoppen. In de winkel heb ik nog andere exemplaren geprobeerd, maar die hadden precies hetzelfde probleem. Afgelopen zaterdag was ik bij een andere winkel en daar lagen de zwarte 1000H's met 160 gb harddisk. En wat bleek: het demo model daarvan had geen verend toetsenbord. De witte die er naast stond, had het wel.

Uiteindelijk heb ik de gok gewaagd en een zwarte gekocht en nee hoor: geen verende pijltjesknoppen. Wel buigt het toetsenbord een klein beetje door aan de bovenzijde, maar niet zo erg als bij het vorige exemplaar. In totaal heb ik nu twee zwarte 1000H's geprobeerd en vier witte. Bij de witte exemplaren boog het gebied rond de pijltjesknoppen door. Bij de zwarte exemplaren niet. Toeval, of zijn die zwarte exemplaren ietsje anders gebouwd? Latere (en betere) productierun misschien?

Anyway: ik heb nu een 1000H waar ik blij mee ben. Ik had al een zwarte 4G, maar die vond ik op den duur toch net iets te klein. Waarschijnlijk verkoop ik die. Deze 1000H is echt super: ik haal makkelijk 5-6 uur op een batterijlading bij normaal gebruik, Wireless aan en scherm op driekwart helderheid. Ik heb er nu ook een zooi oude pc games op staan die allemaal perfect draaien. Re-Volt, Jazz Jackrabbit 1 & 2 (ook zonder dosbox) en Tankracer bijvoorbeeld. Denk dat ik ook ga kijken of C&C: First Decade en Rollercoaster Tycoon 1&2 willen draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:50:

Ik heb er nu ook een zooi oude pc games op staan die allemaal perfect draaien. Re-Volt, Jazz Jackrabbit 1 & 2 (ook zonder dosbox) en Tankracer bijvoorbeeld. Denk dat ik ook ga kijken of C&C: First Decade en Rollercoaster Tycoon 1&2 willen draaien.
Ik heb zelf Red Alert 2 van First decade geinstaleerd en dat draait prima! De resolutie wordt door het spel zelf goed herkend, super.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
Een verend toetsenbord heb ik totaal geen last van hoor. Bij mij veert hij nergens door, tenzij je keihard op een toets drukt. Heb een witte 1000H dus aan de kleur ligt het niet. Misschien moet je gewoon wat minder hard op de toetsen rammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RichardvdD schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:30:
Een verend toetsenbord heb ik totaal geen last van hoor. Bij mij veert hij nergens door, tenzij je keihard op een toets drukt. Heb een witte 1000H dus aan de kleur ligt het niet. Misschien moet je gewoon wat minder hard op de toetsen rammen :P
Uit de recente review van tweakers.net, is gebleken dat het toetsenbord van de 1000 niet voldeed aan de verwachtingen: het gehele toetsenbord bewoog teveel ten opzichte van de behuizing, wat onprettig tikte en voor rare geluiden zorgde. Een exemplarisch probleem wellicht maar uit andere reviews van de 1000 maak ik op dat het toetsenbord van de 1000 niet door iedereen als solide wordt beschouwd. Misschien dat het toetsenbord van de tweede serie 1000H (160Gb ) verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 11:00
Weet iemand of er veel verschil in snelheid zit tussen de snelle 4gb ssd in de 901 en een 16gb klasse 6 sdhc kaartje? Ik wil windows opnieuw gaan installeren en iets meer ruimte dan 4gb is toch fijn.

edit:

Ik heb het even getest met hd tune. Het sd kaartje(transcend) is aanzienlijk langzamer dan de ssd's. En tussen de 4gb en de 8gb zit minder verschil in snelheid dan ik had verwacht. Misschien dat ik alles maar op de 8gb ga gooien.

4gb ssd

min read: 7.0mb/s
max read: 28.4mb/s
average read: 26.8mb/s
acces time: 0.6ms
burst rate: 22.1mb/s
cpu usage: 4.5%

8gb ssd

min read: 4.4mb/s
max read: 26.1mb/s
average read: 24.8mb/s
acces time: 0.6ms
burst rate: 24.8mb/s
cpu usage: 3.7%

16gb sdhc

min read: 15.9mb/s
max read: 16.5mb/s
average read: 16.4mb/s
acces time: 1.0ms
burst rate: 13.1mb/s
cpu usage: 10.2%

[ Voor 62% gewijzigd door Baardmeester op 23-09-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Baardmeester schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:51:
Weet iemand of er veel verschil in snelheid zit tussen de snelle 4gb ssd in de 901 en een 16gb klasse 6 sdhc kaartje? Ik wil windows opnieuw gaan installeren en iets meer ruimte dan 4gb is toch fijn.
Als je windows opnieuw gaat installeren op je huidige EEE PC, waarom niet zelf even HD Tune Pro aanslingeren en benchen welke sneller is?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Baardmeester schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:51:
Ik heb het even getest met hd tune. Het sd kaartje(transcend) is aanzienlijk langzamer dan de ssd's. En tussen de 4gb en de 8gb zit minder verschil in snelheid dan ik had verwacht. Misschien dat ik alles maar op de 8gb ga gooien.
Eerder is aan de orde geweest dat de resultaten van HD Tune niet consistent zijn, ik meen nogal afhankelijk van de kloksnelheid-instelling van de processor. Voorts: hoe zit het met write, dat is ook belangrijk als je je windows daar neerzet. Op eeuser.com wordt het in z'n algemeenheid afgeraden. Misschien beter een Nlite XP gebruiken, minder ruimte en nòg sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Laatst online: 20-09 11:00
Cletje schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:11:
[...]

Eerder is aan de orde geweest dat de resultaten van HD Tune niet consistent zijn, ik meen nogal afhankelijk van de kloksnelheid-instelling van de processor. Voorts: hoe zit het met write, dat is ook belangrijk als je je windows daar neerzet. Op eeuser.com wordt het in z'n algemeenheid afgeraden. Misschien beter een Nlite XP gebruiken, minder ruimte en nòg sneller.
Write kan ik niet testen met hd tune. Ik krijg dan de melding dat ik de partitie van de schrijf die ik wil testen af moet halen en dat gaat een beetje lastig als het programma op die schrijf draait. Zou wel de 8gb kunnen testen maar dat heeft niet zoveel zin zonder vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
wsmaal schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:49:
[...]

Uit de recente review van tweakers.net, is gebleken dat het toetsenbord van de 1000 niet voldeed aan de verwachtingen: het gehele toetsenbord bewoog teveel ten opzichte van de behuizing, wat onprettig tikte en voor rare geluiden zorgde. Een exemplarisch probleem wellicht maar uit andere reviews van de 1000 maak ik op dat het toetsenbord van de 1000 niet door iedereen als solide wordt beschouwd. Misschien dat het toetsenbord van de tweede serie 1000H (160Gb ) verbeterd is.
Net als me andere Asus 'en totaal geen verend toetsenboard. Klas dat er wel verschil overigens is tussen de witte en de zwarte. Ik heb zelf een witte BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Als ik de 2 filmpjes afspeel op deze site, met geluid op max, hoor ik toch bijna niets:
http://www.engadget.com/2...lkthrough-on-t-mobile-g1/

Ik heb een 1000h zwart.
In foobar 2000 etc hoor ik alles heel goed,, moet ik juist het geluid zachter zetten.

Hebben meer mensen hier last van?

Overigens vind ik die Realtek HD Audio Configuratie een beetje te veel opties hebben, met een hele onduidelijke interface. Ik bedoel: wat heb je nou aan een kareoke knop???
Alles lijkt daar gewoon op hoog te staan.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 09:49
om je geluid te boosten. gebruik de software en doe de EQ alles op max :) komt stuk harder geluid uit dat nog aardig klinkt

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Afgelopen zondag en vrijdag voor het eerst in de trein geweest met mijn 901; Werkt echt super, hij past precies op zo'n klaptafeltje in een tweezitsbankje. Mooi wat kunnen typen voor wat vakken. Zelfs internet via bluetooth op mn HTC touch dual met PIT van T-mobile werkte goed. Zelfs sneller dan op de telefoon zelf.. (wat ik dan wel weer vreemd vind)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:55:
[...]

uhm...@Mr Dummy en de anderen...ik ben niet helemaal simpel hoor, de draadloos thuis is uiteraard WPA beveiligd, net zoals bij al mijn buren, verstandig als ze zijn.
Tegenwoordig kan ierdereen die de doos kan openmaken een beveiligd draadloos netwerk aanleggen, echt waar
Ik heb het over plekken met gratis toegankelijke wifi, bij de Openbare Bibliotheek zit iedereen met een laptop in de leeszaal er zijn zelfs stopcontacten...(jaaa Amsterdam is een wereldstad) en bij Bagels&Beans zou het ook moeten werken (die bieden het aan aan klanten).
Ik kan dus op sommige, legale, gratis WIFI plekken geen verbinding maken omdat, volgens de melding, er geen ip adres afgegeven kan worden, dit lijkt me een technische kwestie.
Ik zit niet te wachten op een (overbodig) lesje WIFI ethiek, ik wil alleen weten of er iets verkeerd staat ingesteld voor ik op vakantie ga!
En hoe moeten WIJ dat weten

dat amsterdam een wereldstad (pretendeert) te zijn, is algemeen bekend, maar uit jouw vraag eerder is niet gebleken dat het om free hotspots gaat.
misschien wel iets om erbij te vermelden, zodat je daarmee rekening kan houden

en dat iedereen een doos openmaakt en wifi kan aanleggen met beveiliging, is waar, maar of men het ook doet ??
en dus om antwoord te geven op jouw vraag : Ja, waarschijnlijk heb je iets verkeerd ingesteld .
loop de settings eens na, er is een 'roaming profile' via hardware/eigenschappen van de netwerkkaart
kijk eens of daar auto staat, misschien heb je een kanaal staan en doen de wel werkende 'toevallig' datzelfde kanaal

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
Mooie reviews van de top10 verkrijgbare Netbooks in Duitsland hier. Wel weliswaar in het Duits. De Asus 1000H staat bovenaan. Ben benieuwd wat de Asus N10 en de Samsung NC10 gaan doen in de tests.

Lees trouwens net dat de N10 al verkrijbaar is in de UK a 599 pond en dat is dan de luxere versies (N10J) van de drie types denk ik door de videokaart en Vista schiet ie terug naar een verbruik van 3uur op 6cell accu. Er zou ook een goedkopere versie (N10E-A1) van de N10 komen met XP,6cell en zonder Nvidea videokaart voor vergelijkbare prijs als de 1000H (iets duurder zeer waarschijnlijk).

Asus N10J-A2:
Afbeeldingslocatie: http://www.dabbledoo.com/ee/images/uploads/gadgetell/leaked_specs_asus_n10_425.jpg

Asus N10J-A1:
Afbeeldingslocatie: http://www.dabbledoo.com/ee/images/uploads/gadgetell/leaked_specs_asus_n10_02_425.jpg

Asus N10E-A1:
Afbeeldingslocatie: http://www.dabbledoo.com/ee/images/uploads/gadgetell/leaked_specs_asus_n10_01_425.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door funrider op 24-09-2008 11:32 ]

• sroebert
  • Laatst online: 16-09 08:39
MaximusTG schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:03:
Afgelopen zondag en vrijdag voor het eerst in de trein geweest met mijn 901; Werkt echt super, hij past precies op zo'n klaptafeltje in een tweezitsbankje. Mooi wat kunnen typen voor wat vakken. Zelfs internet via bluetooth op mn HTC touch dual met PIT van T-mobile werkte goed. Zelfs sneller dan op de telefoon zelf.. (wat ik dan wel weer vreemd vind)
het snelheidsverschil zal waarschijnlijk liggen aan dat de pc meer geheugen en een sneller processor heeft om alle data te verwerken. Mooi dat het allemaal werkt :)

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Mijn 1000H is gisteren gearriveerd.
Helemaal goed, en het toetsenbord is volkomen stabiel, ook de pijltjestoetsen.

De 160Gb schijf heb ik met Partition magic eerst maar eens wat logischer (voor mij) ingedeeld: 20 Gb voor de software, en de rest voor de data.

De snelheid valt me niet tegen.
Het kleine toetsenbord trouwens ook niet, op de onhandige rechter shifttoets na dan.

Nu dus druk bezig 'm eerst helemaal schoon te vegen van alle ballast, en de goeie software er op te zetten..

Nu zie ik dat Adabas, een DB van SAP, er standaard op staat. Dient dat ergens voor, of kan ik dat er probleemloos afgooien ?

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:32
Afgelopen weekend heb ik ook een EEE 1000H aangeschaft. Ben er zeer tevreden mee :)
Nu wil ik echter ook thuis m'n netwerk upgraden naar 802.11n.
Ondersteund de 1000H ook 802.11n op 5 GHz? Ik kan het antwoord online nergens vinden, dus ik vermoed van niet :<

• sroebert
Weird- schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:14:
Afgelopen weekend heb ik ook een EEE 1000H aangeschaft. Ben er zeer tevreden mee :)
Nu wil ik echter ook thuis m'n netwerk upgraden naar 802.11n.
Ondersteund de 1000H ook 802.11n op 5 GHz? Ik kan het antwoord online nergens vinden, dus ik vermoed van niet :<
nee, alleen op 2 GHz

ik heb hier een dlink dir-655 staan en ik krijg met mijn 1000h maximaal 65Mbps voor elkaar. Ik zit te denken om een andere wireless mini pci kaart te kopen, omdat ik het ook niet voor elkaar krijg om met deze kaart en ubuntu het wireless van mijn universiteit op te komen.

[ Voor 25% gewijzigd door sroebert op 24-09-2008 17:42 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Snelheden van de 'N' wireless liggen tot 130Mbps, schijnt dat er maar 2 antenne's zijn ingeschakeld

Dat je op 65Mbs zit kan ook met dekking te maken hebben, maar gebeurt bij mij ook wel eens op de andere laptopjes

• sroebert
FreshMaker schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:53:
Snelheden van de 'N' wireless liggen tot 130Mbps, schijnt dat er maar 2 antenne's zijn ingeschakeld

Dat je op 65Mbs zit kan ook met dekking te maken hebben, maar gebeurt bij mij ook wel eens op de andere laptopjes
nee, de max schijnt bij deze router helaas op 65Mbps te liggen, met mijn andere laptop, die er naast staat, haal ik wel de volledige 130Mbps. (Met 5 GHz, zou je trouwens wel de 300 moeten halen, alleen kan de 1000h dit dan weer niet aan)

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Gisteren mijn eee 901 binnen gekregen :)
Ben er erg tevreden mee, al is de snelheid even wennen (zal wel komen doordat ik een quad core gewend ben)

Ik heb tegelijk ook een touch screen binnen gekregen via ebay. Dit moet een solderless versie zijn, alleen blijkt er totaal geen handleiding bij te zitten :S

Het gaat om dit touch screen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=120305779871

Iemand hier ervaring met het inbouwen daarvan?

• Weird-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:32
Das wel balen. Evengoed bedankt voor de info :)

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
AtlonXP1800 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:51:
Gisteren mijn eee 901 binnen gekregen :)
Ben er erg tevreden mee, al is de snelheid even wennen (zal wel komen doordat ik een quad core gewend ben)

Ik heb tegelijk ook een touch screen binnen gekregen via ebay. Dit moet een solderless versie zijn, alleen blijkt er totaal geen handleiding bij te zitten :S

Het gaat om dit touch screen: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=120305779871

Iemand hier ervaring met het inbouwen daarvan?
Als je nou even verder leest op je ebay link, staan daar een aantal howto's doorgelinkt..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

MaximusTG schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:05:
[...]

Als je nou even verder leest op je ebay link, staan daar een aantal howto's doorgelinkt..
Dat klopt, maar slecht één gaat over de solderless versie, de andere howto's gaan over versies waarbij je wel moet solderen. Die ene die wel over dit toch screen gaat (deze dus: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=338238#p338238 ) vind ik vrij onduidelijk :( vandaar mijn vraag of iemand hier het al eens had gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door AtlonXP1800 op 24-09-2008 22:10 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
AtlonXP1800 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:10:
[...]

Dat klopt, maar slecht één gaat over de solderless versie, de andere howto's gaan over versies waarbij je wel moet solderen. Die ene die wel over dit toch screen gaat (deze dus: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=338238#p338238 ) vind ik vrij onduidelijk :( vandaar mijn vraag of iemand hier het al eens had gedaan.
Er staan nog wel meer threads in datzelfde forum over touchscreens; check deze even zou ik zeggen: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=42473
een soort samenvoeging van foto's, instructies en tips uit andere threads en nog een boel links ook onderaan. GL!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:43
Net ineens lade me laptop niet meer op, of iig hij kreeg gen estroom meer...
Adapter geeft geen licht ineens en was echt gloeiend heet (kon hem niet vast houden). Zeer klote dit...
Cker omdat ik me EEE PC eigenlijk had gekocht vanwege RMA van me normale laptop die morgen toevallig opgehaald word...

EDIT: Hij deed het weer na ff afkoelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 25-09-2008 13:52 ]

• aarnsand
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Eindelijk....

Eee PC™ to Feature 3.75G for Internet Access Anywhere

Coupled with All-day Battery Life, 3.75G Capability Puts Eee PC’s™ Status as the Ultimate Travel Companion Beyond Question

Taipei, Taiwan, September 24, 2008 – ASUS today announced that it will be adding 3.75G connectivity* to its hugely-popular series of Eee PC™ netbooks, enabling convenient and high-speed access to the Internet anytime, anywhere. The inclusion of 3.75G is a perfect addition to the Eee PC’s™ existing set of travel-friendly features such as its high portability, shockproof data storage and all-day battery life—strengthening its reputation as the ultimate solution for computing on the go.

With 3.75G, the Eee PC™ will be able to deliver on its promise of borderless one-day computing better than ever before. No longer bound to Internet hotspots, 3.75G-equipped Eee PC™ users will be able to enjoy low latency mobile broadband Internet access at high downlink and uplink speeds of up to 7.2 Mbps and 2 Mbps** respectively, regardless of where they are—ensuring a seamless connected experience on the go. The Eee PC’s™ 7.5-hour battery life*** provides more than ample power to keep it up and running during extended outdoor excursions.

Frequent travelers will particularly welcome the timely addition of 3.75G support, which comes as service providers around the globe are ramping up their adoption of 3.75G High-Speed Uplink Packet Access (HSUPA). This means that they will be assured of a reliable, high-speed mode of Internet access in many destinations around the world.

3.75G will make its first appearance in Eee PC™ 901 netbooks released to market from October 2008 onward.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 21:32

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
aarnsand schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:58:
Eindelijk....

Eee PC™ to Feature 3.75G for Internet Access Anywhere

Coupled with All-day Battery Life, 3.75G Capability Puts Eee PC’s™ Status as the Ultimate Travel Companion Beyond Question

Taipei, Taiwan, September 24, 2008 – ASUS today announced that it will be adding 3.75G connectivity* to its hugely-popular series of Eee PC™ netbooks, enabling convenient and high-speed access to the Internet anytime, anywhere. The inclusion of 3.75G is a perfect addition to the Eee PC’s™ existing set of travel-friendly features such as its high portability, shockproof data storage and all-day battery life—strengthening its reputation as the ultimate solution for computing on the go.

With 3.75G, the Eee PC™ will be able to deliver on its promise of borderless one-day computing better than ever before. No longer bound to Internet hotspots, 3.75G-equipped Eee PC™ users will be able to enjoy low latency mobile broadband Internet access at high downlink and uplink speeds of up to 7.2 Mbps and 2 Mbps** respectively, regardless of where they are—ensuring a seamless connected experience on the go. The Eee PC’s™ 7.5-hour battery life*** provides more than ample power to keep it up and running during extended outdoor excursions.

Frequent travelers will particularly welcome the timely addition of 3.75G support, which comes as service providers around the globe are ramping up their adoption of 3.75G High-Speed Uplink Packet Access (HSUPA). This means that they will be assured of a reliable, high-speed mode of Internet access in many destinations around the world.

3.75G will make its first appearance in Eee PC™ 901 netbooks released to market from October 2008 onward.
OK dat ziet er goed uit!
Maar wordt het dus een interne oplossing ipv een dongle of stick?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Klinkt leuk, echter via bluetooth en mn mobiel heb ik genoeg mogelijkheden om dit te doen lijkt me... Neem aan dat hier een extra abo/sim voor nodig is?

• FreshMaker
  • Niet online
majoh schreef op donderdag 25 september 2008 @ 11:58:
Klinkt leuk, echter via bluetooth en mn mobiel heb ik genoeg mogelijkheden om dit te doen lijkt me... Neem aan dat hier een extra abo/sim voor nodig is?
Zal wel een geintegreerd slot zitten, onder het "klepje"
En je zal er idd waarschijnlijk een apart abbo moeten afsluiten ( je je eigen sim elke keer omzetten )

is een 'uitbreiding' die vooral voor de zakelijke gebruiker (beetje) interessant is

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Mijn 1000H is binnen!!!
Tot dusver zeer te spreken erover, bij het erindoen van de accu startte ie gelijk Windows XP op. Even door het registratieproces heen nexten en voila: we konden aan de slag!

Het toetsenbord veert een klein beetje in bij de pijltjestoetsen maar dat neem ik wel voor lief. Meteen de resolutie op 1024 gezet en je hebt toch ineens wat meer Lebensraum. Mijn eerste indruk is dat ie waarschijnlijk ook goed te gebruiken zal zijn voor het serieuzere werk (ik koop nl. geen laptopje om alleen websites te kijken, snapuwel).

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• aarnsand
FreshMaker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:04:
[...]

Zal wel een geintegreerd slot zitten, onder het "klepje"
En je zal er idd waarschijnlijk een apart abbo moeten afsluiten ( je je eigen sim elke keer omzetten )

is een 'uitbreiding' die vooral voor de zakelijke gebruiker (beetje) interessant is
Tja...geintegreerd lijkt me logisch...voor een dongle hoef je natuurlijk geen nieuw type eee pc te releasen. Hoewel ingebouwd natuurlijk erg handig is, is het bij nader inzien niet zo fijn om hier een apart abo voor af te sluiten. Hoewel ik een tweede sim bij mijn abo heb, vraag ik het me nog af of het mogelijk is om een dataverbinding met de eee te hebben en tegelijkertijd via het zelfde gsm abo (duosim) mobiel bereikbaar te zijn op mijn telefoon. Misschien dat een dataverbinding (web n walk plus) middels wifi en een routerapplicatie op mijn HTC toch handiger is wanneer ik met de eee op pad ben...

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29
Na veel zoeken, lezen en vergelijken, een weekje stoeien met een geleende 700, en dankzij de posts op Tweakers ben ik er voor mezelf uit dat ik een EEE PC ga kopen, maar dan wel de 901 met Linux !
Echter, voor zo ver ik heb kunnen zoeken en surfen is deze in NL helemaal niet te krijgen.
Weet iemand waarom deze hier niet te koop is, of wanneer deze wel in de NL winkels zal liggen (en voor welke prijs)

(ik heb ook gekeken naar de Wind / Akoya en naar de 1000, maar deze zijn afgevallen op besturing systeem, accuduur en compactheid).

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26

The Zep Man

🏴‍☠️

MaxLaadvermogen schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:25:
Na veel zoeken, lezen en vergelijken, een weekje stoeien met een geleende 700, en dankzij de posts op Tweakers ben ik er voor mezelf uit dat ik een EEE PC ga kopen, maar dan wel de 901 met Linux !
Echter, voor zo ver ik heb kunnen zoeken en surfen is deze in NL helemaal niet te krijgen.
Weet iemand waarom deze hier niet te koop is, of wanneer deze wel in de NL winkels zal liggen (en voor welke prijs)
De meest waarschijnlijke reden dat ze in Nederland (de Benelux?) niet verkocht worden is omdat de Linux-edities van de voorgangers niet voldoende over de toonbank gingen. Al wil je er perse de Linux versie, kijk dan naar de grotere internationale webwinkels zoals Amazon (in de UK hebben ze hem ook).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• sroebert
The Zep Man schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:17:
[...]
De meest waarschijnlijke reden dat ze in Nederland (de Benelux?) niet verkocht worden is omdat de Linux-edities van de voorgangers niet voldoende over de toonbank gingen. Al wil je er perse de Linux versie, kijk dan naar de grotere internationale webwinkels zoals Amazon (in de UK hebben ze hem ook).
en je kan natuurlijk altijd nog zelf de linux distro installeren, kost alleen iets meer moeite (weet niet hoe het prijsverschil is, met als je een 901 met linux uit het buitenland haald)

Verwijderd

MaxLaadvermogen schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:25:

(ik heb ook gekeken naar de Wind / Akoya en naar de 1000, maar deze zijn afgevallen op besturing systeem, accuduur en compactheid).
Hoe kan je em nou afkeuren op besturingssysteem? Dit is tweakers.net, pleur gewoon je eigen OS erop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

BloodDragon schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:41:
[...]

en je kan natuurlijk altijd nog zelf de linux distro installeren, kost alleen iets meer moeite (weet niet hoe het prijsverschil is, met als je een 901 met linux uit het buitenland haald)
Een argument waarom je alsnog de Linux-versie zou willen hebben is de paar GB extra opslagruimte. Niet dat ik zoveel moeite ervoor over heb voor maar 8 GB extra. Al heb je perse 8 GB extra ruimte nodig, koop dan voor 30 euro een SDHC kaart van die grootte. Ik heb er zelf nu een snelle MicroSDHC-kaart met SD-adapter inzitten van 8 GB en dat werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

The Zep Man schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:40:
[...]
Een argument waarom je alsnog de Linux-versie zou willen hebben is de paar GB extra opslagruimte. Niet dat ik zoveel moeite ervoor over heb voor maar 8 GB extra. Al heb je perse 8 GB extra ruimte nodig, koop dan voor 30 euro een SDHC kaart van die grootte. Ik heb er zelf nu een snelle MicroSDHC-kaart met SD-adapter inzitten van 8 GB en dat werkt perfect. :)
tuurlijk werkt dat perfect, maar het is tóch weer 30 euro en het is tóch weer een los onderdeel dat er - hoe onwaarschijnlijk ook - toch los kan klikken. Het is natuurlijk raar dat de linux-versie niet in NL te krijgen is.
offtopic:
het is natuurlijk nog raarder dat mensen in NL blijkbaar zo weinig geïnteresseerd zijn in de houdgreep van de proprietaire software dát er geen linux-verise meer is etc. etc., maar ja...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, nee ik denk dat het andersom werkt; de meeste winkeliers verwachten dat de 901 met windows het beter doet dan de 901 met Linux, en kopen dus alleen de windows versie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 26-09 11:32

MarcoKL

That's a huge b*tch!

majoh schreef op donderdag 25 september 2008 @ 11:58:
Ik heb een onbeperkt internet abbotje op m'n mobiel, maar het lukt me niet om deze te gebruiken via me laptop, hij pakt gewoon gprs en die kosten moet ik apart betalen, is het jou gelukt op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
MaximusTG schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:39:
Hmm, nee ik denk dat het andersom werkt; de meeste winkeliers verwachten dat de 901 met windows het beter doet dan de 901 met Linux, en kopen dus alleen de windows versie in.
Bas computers, die o.a. de belangen van Asus in NL vertegenwoordigt, dumpt uitsluitend de EeePC XP versie in NL. Kennelijk is de verkoop van de 900/Xandros, zoals al opgemerkt, in NL tegengevallen. De winkeliers willen wel, maar zijn afhankelijk van de importeur en/of distributeurs. Wil je de EeePC/Linux (Xandros) 901/20Mb (XP=12Mb) dan is importeren de enige mogelijkheid. Desgewenst kan een andere Linux distro worden geïnstalleerd, maar ik weet niet welke Linux versie "out of the box" (of met minimale aanpassingen) direct functioneel werkt met de 901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik wil overigens grif toegeven dat de Xandros-distro voor een tweaker erg mager is qua opties, vooral omdat Asus de repositories niet goed update/bijhoud. Althans, voor OSM ;)
Maar ja, je betaalt er dan ook relatief minder voor en voor een tweaker zou het geen probleem moeten zijn om dan een andere distro erop te knallen, terwijl je dus niet nog een windows licentie hebt betaald.

Voor niet tweakers, mensen die niks ander doen dan beetje mailen/chatten/videootje kijken (het gros van de mensen, het verbaast me altijd hoe weinig mensen met compus doen) is xandros wel weer handig en ook erg veilig... (en bluetooth internet werkte ook out of the box... itt. bij Ubuntu, maar dat ook terzijde)

Dat ik probeer steam+bepaalde games aan de praat te krijgen via Wine (wat dus eigenlijk niet werkt...) op een compu met specs die daar helemaal niet voor bedoeld is, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wsmaal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:02:
Desgewenst kan een andere Linux distro worden geïnstalleerd, maar ik weet niet welke Linux versie "out of the box" (of met minimale aanpassingen) direct functioneel werkt met de 901.
EEEBuntu werkt als het goed is meteen OotB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
The Zep Man schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 00:40:
[...]
De belangrijkste reden om de Linux versie te willen zit em in de hardware: langere batterijduur door de SSD disk.
Verder vind ik het zonde om mijn geld te besteden aan een (dure) Windows licentie die ik niet ga gebruiken. Anders zou ik net zo goed voor een 1000 (of Wind/Akoya) kunnen kiezen en de grotere afmetingen (voor toetsenbord trouwens wel prettig) voor lief nemen. Ik wil nu juist profiteren van de stabiliteit, effectiviteit en snelheid van Linux.
Het zelf installeren en configureren van Linux is geen probleem, hoogstens een uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
MaxLaadvermogen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:41:
[...]

De belangrijkste reden om de Linux versie te willen zit em in de hardware: langere batterijduur door de SSD disk.
Verder vind ik het zonde om mijn geld te besteden aan een (dure) Windows licentie die ik niet ga gebruiken. Anders zou ik net zo goed voor een 1000 (of Wind/Akoya) kunnen kiezen en de grotere afmetingen (voor toetsenbord trouwens wel prettig) voor lief nemen. Ik wil nu juist profiteren van de stabiliteit, effectiviteit en snelheid van Linux.
Het zelf installeren en configureren van Linux is geen probleem, hoogstens een uitdaging!
Je keuze voor Linux kan ik me goed voorstellen maar je eerste argument klopt niet. De batterijduur van de XP versie is langer dan die van de Linux versie. Er zit ook SSD in de 901 XP, alleen is de tweede SSD iets kleiner. Hardware is dus hetzelfde. XP heeft (tot nog toe) echter betere energiebesparende voorzieningen, waardoor de batterij wat langer meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nou ik heb gisterenavond bij thuiskomst meteen Visual Studio 2005 geinstalleerd op m'n Eee PC en even wat developmentwerkzaamheden uitgeprobeerd. Conclusie: goed te doen alleen je moet wel diverse windows, toolbars etc. aanpassen op de situatie. Alleen Live Messenger gaf wat problemen met traagheid waar ik op mijn desktop minder last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:32:
[...]

EEEBuntu werkt als het goed is meteen OotB
Dus ook hibernate/sleep, WiFi en de functietoetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
letatcest schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:20:

Dat ik probeer steam+bepaalde games aan de praat te krijgen via Wine (wat dus eigenlijk niet werkt...) op een compu met specs die daar helemaal niet voor bedoeld is, tja...
De gratis VMWare server en VirtualBox zou je nog XP als virtual guest kunnen proberen, maar ik vrees dat de UMPC's daarvoor onvoldoende CPU power hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wsmaal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:51:
Dus ook hibernate/sleep, WiFi en de functietoetsen..
Even op de site gezocht:
Using the asus acpi modules the eee will suspend and hibernate. Wifi and sound will be re-enabled when resuming.
Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Cletje schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:38:
[...]

Je keuze voor Linux kan ik me goed voorstellen maar je eerste argument klopt niet. De batterijduur van de XP versie is langer dan die van de Linux versie. Er zit ook SSD in de 901 XP, alleen is de tweede SSD iets kleiner. Hardware is dus hetzelfde. XP heeft (tot nog toe) echter betere energiebesparende voorzieningen, waardoor de batterij wat langer meekan.
Bij aanschaf van de Linux versie worden de kosten van de Windows licentie eigenlijk "omgezet" in een grotere SSD schijf, wat de Linuc versie toch aantrekkelijker maakt.

Zijn jullie het met me eens dat de 901 de beste keuze is als het gaat om acuuduur en compactheid/draagbaarheid? Zoniet dan ben ik geïnteresseerd in jullie alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:10:
[...]

Even op de site gezocht:

[...]

Ja dus.
Dan is wellicht dual boot met wubi (Ubuntu installer for Windows) een interessante optie voor degenen die liever Linux gebruiken. XP gebruik je dan voor de compatibiliteit. Immers, niet alle software werkt met Linux..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
MaxLaadvermogen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 17:52:
[...]

Bij aanschaf van de Linux versie worden de kosten van de Windows licentie eigenlijk "omgezet" in een grotere SSD schijf, wat de Linuc versie toch aantrekkelijker maakt.

Zijn jullie het met me eens dat de 901 de beste keuze is als het gaat om acuuduur en compactheid/draagbaarheid? Zoniet dan ben ik geïnteresseerd in jullie alternatieven.
De 900A is nog lichter en ondanks de 4400mAh accu een acceptabele accuduur. SSD is aan de trage kant (zie review). De 900A kost 299e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

wsmaal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:59:
[...]

De gratis VMWare server en VirtualBox zou je nog XP als virtual guest kunnen proberen, maar ik vrees dat de UMPC's daarvoor onvoldoende CPU power hebben..
lol, ik maakte ook eigenlijk een grapje, maar wel geprobeerd natuurlijk, steam... draait trouwens wel op mijn ouwe ubuntu desktop, mja, die heeft dan nog wel een 9800 pro. heb geen WoW geprobeerd, maar da's vnl. omdat dan de SSD wel erg snel vol is ;) dat draait trouwens primalima via wine, maar ook dat geheel terzijde
Trouwens, vergeet niet dat je heel erg makkelijk wat voor linux distro kunt installeren op de kleine ssd schijf en steeds je home kunt mounten aan je nieuwe install, dus da's best handig, als je niet de fout maakt op de verkeerde ssd de boel te installeren natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

nioz schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:54:
[...]

Er staan nog wel meer threads in datzelfde forum over touchscreens; check deze even zou ik zeggen: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=42473
een soort samenvoeging van foto's, instructies en tips uit andere threads en nog een boel links ook onderaan. GL!
Bedankt! daar kan ik volgens mij een heel eind mee komen. Als ik er binnenkort mee aan de slag ga neem ik ook meteen foto's, dan kan ik meteen een nederlandse handleiding er voor maken.

Ik was niet helemaal tevreden met de hoes die bij de 901 zat, Ik heb vandaag deze hoes voor m'n eee besteld: http://cgi.ebay.de/Eixo-L...26693&_trkparms=72%3A1229|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
Wel duur, maar dan heb je ook wat (hoop ik :X ). Als ik hem binnen heb zal ik er wat foto's van schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
wsmaal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:29:
[...]

De 900A is nog lichter en ondanks de 4400mAh accu een acceptabele accuduur. SSD is aan de trage kant (zie review). De 900A kost 299e.
De 900A lijkt mij vooral een soort "tussenversie", wordt deze wel aangeboden in NL?
Op basis van alles wat ik dit forum en elders "bij elkaar heb gesurfd" gaat mijn voorkeur toch echt uit naar een 6 cell accu. Als de 901-Linux in de winkel lag ging ik deze direct halen!

[ Voor 6% gewijzigd door MaxLaadvermogen op 26-09-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
nioz schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:54:
[...]

Ik heb vandaag me touchscreen binnen gekregen, heerlijk snel vanuit Taiwan(maandag bestelt bij Fido _/-\o_ )
uiteraard stond ik direct te springen om hem erin te bouwen, wat nu ook gebeurt is.
Installatie viel reuze mee (Solderless versie voor de 900), enigste wat mis ging was het snijden van de omhulsing bij de webcam kabel, hierbij pakte ik de kabel zelf ook mee :'( , probleem bleek uiteindelijk mee te vallen, de draadeindjes gestript, aan elkaar gedraaid wat isolatie band eromheen, en het werkt weer :D .

Waar ik wel bang voor ben is een scheur in me scherm, doordat de boel nu wat `dikker` is, sluit het scherm niet meer helemaal als ik de laptop dichtklap. En ik ben bang dat er teveel spanning op komt te staan wanneer er wat doorgedrukt word (bijvoorbeeld in een sleeve + tas). Daarom heb ik nu maar een stukje Schuimrubber tussen het Scherm en toetsenbord gedaan, (van dat schuim welke ook onderin moederbord dozen ligt.) , ziet er niet uit, maar de DieHard tweaker geeft niet om looks O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de 900 versie die tijdens de maanden september, oktober en november bij een nieuw XS4ALL abonnement wordt geleverd?

Dit zijn de specificaties volgens de XS4ALL website:

Specificaties:

* Kleur: wit
* Windows XP
* Storage flash: 16 GB
* Scherm: 8.9” WSVGA (1024x600)
* Gewicht: 990 gr
* Stereo speaker
* Microfoon
* Webcam: 1.3 MegaPixel videocamera

Lijkt me duidelijk de 900 versie, had alleen wel gelezen dat de versie van 16GB trager was?

• wsmaal
  • Niet online
MaxLaadvermogen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:17:
[...]

De 900A lijkt mij vooral een soort "tussenversie", wordt deze wel aangeboden in NL?
Omdat de 900A ook met XP verkrijgbaar is verwacht ik dat de 900A t.z.t. in NL te koop zal zijn.

• sroebert
wsmaal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:59:
[...]
Ik heb wel in Windows voor mekaar gekregen om Ubuntu via VMWare te draaien en dat ging best soepel (zelfs met maar 1GB geheugen), dus je moet deze netbook zeker niet onderschatten.

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:10:
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de 900 versie die tijdens de maanden september, oktober en november bij een nieuw XS4ALL abonnement wordt geleverd?

Lijkt me duidelijk de 900 versie, had alleen wel gelezen dat de versie van 16GB trager was?
Klopt
Write test
Jkk advise: Don't buy the new Asus Eee 900 16G. If you have bought it, return it.

OT: de Fritzbox 7170 actie van xs4all is discutabel (excellent VoIP centrale, maar ADSL performance is matig met name langere lijnen. Echter, een "gegeven" paard moet je nooit in de bek kijken :-)

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

CrashOverDrive schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:45:
[...]
Waar ik wel bang voor ben is een scheur in me scherm, doordat de boel nu wat `dikker` is, sluit het scherm niet meer helemaal als ik de laptop dichtklap. En ik ben bang dat er teveel spanning op komt te staan wanneer er wat doorgedrukt word (bijvoorbeeld in een sleeve + tas). Daarom heb ik nu maar een stukje Schuimrubber tussen het Scherm en toetsenbord gedaan, (van dat schuim welke ook onderin moederbord dozen ligt.) , ziet er niet uit, maar de DieHard tweaker geeft niet om looks O+
Hmm... dat klinkt niet echt super :/ Heb je dan niet te dikke tape gebruikt voor het vastplakken van het touch screen?

Hoe werkt het touch screen verder? is het een beetje precies?

• aarnsand
wsmaal schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:44:
[...]

Omdat de 900A ook met XP verkrijgbaar is verwacht ik dat de 900A t.z.t. in NL te koop zal zijn.
De bijenkorf heeft hem in de folder en op internet staan... geen BT, minder webcam (0,3 MP) en kleinere batterij dan 901.

Verwijderd

wsmaal schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:05:
[...]

Klopt
Write test
Jkk advise: Don't buy the new Asus Eee 900 16G. If you have bought it, return it.

OT: de Fritzbox 7170 actie van xs4all is discutabel (excellent VoIP centrale, maar ADSL performance is matig met name langere lijnen. Echter, een "gegeven" paard moet je nooit in de bek kijken :-)
Bedankt :)

Ik heb de review van hem gezien en denk dat het wel ok is voor beetje internetten en dergelijke, heb tijden met een trage pc gewerkt, dus denk niet dat ik me eraan ga storen. Bovendien is ie idd gratis ;)

Ik ga voor draadloos met de Fritzbox, dus dat van langere lijnen heb ik niet, wel het standaardverlies van Wi-fi, maar goed, geen kabeltjes :)

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nou, de RAM-upgrade is geslaagd. Misschien moet ik voortaan toch eerst eens een videotutorial bekijken voor ik ga schroeven :P Had eerst het klepje eraf gehaald maar toen kon ik het geheugen er niet uithalen (dacht ik). Dus ik begin al de hele behuizing los te schroeven, blijkt dat je gewoon die twee klemmetjes bij het geheugen naar de zijkant moet schuiven en je dan het geheugen er gewoon uit kunt tillen.

Doh!

En het vreemde is wel dat de systeeminfo in Windows XP nog steeds 0.99GB aangeeft terwijl Taskmanager juist 2440mb zegt :? nouja het werkt.

Het geheugen is trouwens een Kingston KAC-MEMF/2G (2GB, 677mhz, 200pins).

[ Voor 6% gewijzigd door Not Pingu op 27-09-2008 22:42 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30
En het vreemde is wel dat de systeeminfo in Windows XP nog steeds 0.99GB aangeeft terwijl Taskmanager juist 2440mb zegt :? nouja het werkt.

Het geheugen is trouwens een Kingston KAC-MEMF/2G (2GB, 677mhz, 200pins).
[/quote]

Even de Bios in gaan (F2) en deze opnieuw opslaan, daarna wordt je 2gb. herkent door XP.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Bedankt, dat deed het 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Even een update van mij EePC Freak zal ik maar zeggen haha :P

Uh laat ik het zo zeggen ik werk al jaren met pc's en ik heb best wel een snel systeem in huis staan, geen quad core maar toch zeker 20 keer sneller op papier dan mijn Eee.

En wat nu? Juist, ik heb mijn pc in de kast gezet gewoon weg achter slot en grendel want ik gebruik de EEE tegen alle wetten in als desktop pc.

Ik heb er nu 3 maanden mee bezig geweest om er alles maar dan ook alles uit te halen wat er uit te halen zit. Zo heb ik een pen gekocht een blocknote en zo'n 23 paginas beschreven met stappen voor mezelf om hem zo identiek mogelijk te maken als mijn desktop.

Dit wil dus zeggen heel windows, heel office, heel vmware, live messenger etc.

Ik kan u allen melden dat ik nog steeds onder de indruk ben van dit kleine monster en er is niemand maar dan ook echt niemand die mij nu nog kan vertellen dat een celeron een baby processor is die nix kan.
Ik heb nog steed de asus 900 20 GB, hoewel de 1000 (als ik er nu een moet kopen die denk ik zou nemen, alleen omdat ik de 900 heb zie ik echt geen reden om deze nu op martkplaats te zetten)
Ik ben geen nurd haha maar ik ben wel 'verliefd' op deze laptop. Voorlopig zal je mij geen andere pc meer zien kopen dan mini pc's met alle voordelen van dien.

Goed wat is mij net 2 uur geleden gelukt met een SSD van maar 3.8 GB.

- Heel windows XP (geen Nlite) ook een test versie van windows server (wat nog beter en sneller werkt maar oke) XP voldoet.

- Heel windows update!
- Heel Office 2007 (ja mensen ALLE componenten)
- MSN Messenger met Pathou addon
- Kaspersky Anti Virus (up2date tot en met vandaag)

En als klap op de vuurpeil:

- Volledige versie van Vmware Workstation 6.5 (Beta) (Hier praten we over ruim 450 MB!)

Mijn D is de MLC SSD ik zeg dus MLC ipv SLC omdat ik weiger om te zeggen dat hij sloom is.
Natuurlijk is de SSD slomer dan de OB SSD, dat heb ik zelf ook gemeten. De kunst is om alles wat jij gebruikt elke dag onder de 4 GB te krijgen. Dit kan, en kan ik ook bewijzen maar je hebt dus wel heel veel geduld nodig.

Ik zie OB SSD (SLC SSD) 'Snellere drive' voor sommige. Het is eigenlijk gewoon SLC SSD. SLC is als ik het goed heb altijd sneller dan MLC.
De 2e drive die groter is waarvan de meeste willen dat dit nu C:\ is is MLC dus ja iets langzamer dan de 4 GB drive.
Kan je ook testen met het installeren van windows.
Ik had vista volledig op de 14/15 GB 2e drive het installeren duurt zeker 1 uur en 45 minuten. Windows xp bijvoorbeeld op de 4GB drive is in een uur al klaar soms sneller.

Voor mensen die vista willen proberen, het werkt prima met een Nlite versie en dan kan je hem op de 4 GB (voor andere 'de eerste drive' zetten) maar kijk wel uit, ik heb te veel problemen met windows update en voor mij zijn er genoeg redenen waarom ik terug ben naar xp.

Het is een puzzel om alle dagelijkse software op 4 GB te krijgen.
Het mooie van xp is dat je alle updates voor Uninstall weer kan deleten om schijfruimte vrij te krijgen iets wat bija Vista haast onmogelijk is omdat de updates heel diep in het systeem zitten (ookal een reden waarom ik af zie van vista, ik wil mee controle over mijn pc hebben en schijfruimte is bij mini laptops erg belangrijk)

Om een hele studie kort samen te vatten:

Mijn EeePC 900 kan stabiel draaien op 1148 Mhz met Eeectl. (gewoon blijven testen tot je de max hebt)

De kunst is windows er eerst op zetten, dan zie je na een install dat er nog maar 500 MB vrij is op drive C:\ en dan begint het puzzelen.

Wat ik doe is alles uit zetten alles zo klein mogelijk.

- Swap helemaal uit
- Internet explorer cache zo weinig mogelijk gebruik, dus 8 MB voor IE6 en 0 dagen geschiedenis
- Dan zet je het gebruik van je prullenbak op 2% of 100 MB per drive als je zoals ik meet drives hebt.

Vergeet niet dit te doen bij CMD

CleanMgr /SageSet:1 (Vul nu alle hokjes in en druk op enter)
Dan
CleanMgr /SageRun:1

En zie nu? Dat je al veel meer schijfruimte terug hebt gewonnen.

Zet DriveCache even op D:\Temp

En als je nu rond de 2. GB vrij hebt ben je in staat heel office er op te zetten.

Ookal wil je maar alleen word of outlook het Office team is gewoon zo brutaal om toch alles (MSOCache) op je C:\ te zetten. Maar zoals ik al zei de gebruiker is de baas van zijn systeem NIET MS!

Dus ik kan tegen iedereen zeggen dat na het installeren van Office (doe gewoon alles ookal gebruik he alleen word, scheelt maar 200 mb) zet gewoon na de install MSOCache tijdelijk in D:\Temp

Heel simpel:

In windows moet je zorgen dat je zo veel mogelijk onzin weg haalt die ook echt weg mag.
In windows is het mogelijk om bijna alle bestanden en folders te comprimeren met NTFS Compressing.
De snelheid vertraging valt mee, mijn systeem start op in 15 sec!!

Bij Office:

Weet dat MSOcache alleen maar nodig is voor het analyseren van je installaties en soms (heel soms trouwens) het bijwerken.
MSOcache is niet nodig voor windows update
MSOcache is niet nodig om met office goed te kunnen werken naar een standard installatie

Installer in C:\Windows word 700 MB dan is MSOCache ook rond de 500 MB en dan if tataaaa Office rond de 400 MB.
Wat ik toen dacht? Hoe kan het Office team zo brutaal zijn en omgaan met de gebruiker zijn drive ruimte, kom op zeg!

Maar ik help, nogmaals, je hebt MSOCache niet nodig maar gooi hem niet weg zet hem gewoon tijdelijk op D:\
Je hebt installer wel nodig!! Hoe veel mensen ook zeggen dat installer weg mag van C:\windows, je hebt hem nodig voor windows update. Zonder die folder kan windows update die gebruik maakt van Windows Installer jou office niet updaten.

Dus als je MSOCache nu even op D:\ zet zie je dat je nu rond de 1.7 GB vrij hebt (kan wat minder zijn maar zeker meer dan 1.3 GB)

Dan als het goed is heb je nu windows xp er op en heel office en msocache er af naar d:\
Je zou nu alle folders kunnen comprimeren maar 1.4 1.5 GB is genoeg om alle essentiele updates te donwloaden.

Windows server updates kosten 60 MB
Vergeet niet dat alles eerst in Windows SoftwareDistribution komt bij download
Dat hij vanuit daar dan gaat installeren.

Dus dat is geen 60 MB maar dat is 120 MB (2 X 60 MB)

Na de installaties kan je dus SoftwareDistribution leeg maken en blijkt idd dat er rond de 60 MB is nij gekomen op je drive.

zo puzzel je alles tot je het allemaal onder de 4 GB hebt. alle $InUnstall folders weg halen na de updates (ook de software links in configuratie scherm -> software)

Ik heb nu MSOcache terug op C:\
Installer laten staan op C:\windows (heb ik wel vaak moeten weg halen om ruimte uit te rekenen trouwens)
Alle folders op C:\ zijn gecomprimeerd (scheelde meer dan 1 GB aan ruimte die vrij kwam)

En ja Vmware workstation leuk :) Maar waarom zo groot? ook daar zat ik mee te spelen om te kijken of ik daar wat onnodige dingen uit kon slopen hehe maar als je daar te veel aan zit kan het zijn hij niet meer wil opstarten.

Vergeet nooit een Ghost image te maken en je kan doen wat je wil.

ACPI van asus is niet nodig. Slaap stand en Standby werkt na het installeren van de video drivers
Audio installatie

Ik heb dus:

Lan installatie
Wlan er op
Video en Audio

En dus windows, office, vmware, msn, pathou addon, kaspersky (voor mij beste anti virusscanner)

Ik wens iedereen veel succes met puzzelen :)
Het is dus mogelijk en zelfs leuk om te proberen alles uit je systeem te halen wat er uit te halen vaalt.

Ik heb een 24 "monitor speakers + toetsenbord en muis draaloos op de EEE aangesloten en geen mens gelooft dat dit een EEE is als ik hem bedek zodat niemand kan zien wat me werkelijke pc is. Iedereen denkt dat het gewoon een desktop is hahaha maar nee het is EEE + StarBox van MSI (320 GB drive) Ook een tip trouwens.. die is erg goed en kost niet zo veel.

Ja, vmware draait soepel. de installatie van windows server 2008 (test) is in vmware klaar in uhm 30 minuten. Ik zet wel de image op E:\Virtual Machines\ (Dat is MSI) Ookal is ie maar 4500 Rpm. Misschien omdat ik heel veel defragmenteer dat alles zo lekker draait, ik weet niet.\

Wel heb ik alle eye candy uit. Dus gewoonm desktop classic en geen video animaties.

Mijn batterij houd het 1 uur en 10 minuten vol. tja, ik zoek nog een betere maar weet niet waar ik die kan bestellen. Zou mooi zijn als ik 4 uur zonder stopcontact kon werken maar zoals ik al zeg die batterij heb ik nog niet kunnen vinden in een NL winkel.

Groetjes en happy EEE allemaal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Fonk schreef op zondag 28 september 2008 @ 01:01:

-knip-
wat de fonk! dit is niet te lezen man!

heb overigens ook de 900 20gb met zelf win xp erop gezet! ik zou graag ook een nieuwe accu willen kopen, iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
tja, ik zie het nut er niet helemaal van in dat je een zo lange post maakt, voor om zoiets uit te leggen. Leuk, maar alleen geschikt voor iemand die genoegen neemt met office/vmware/msn. Ook snap ik niet waarom je niet gewoon nLite hebt gebruikt, wat de meeste zooi die je daarmee uit sloopt, zal je echt nooit gebruiken. Maakt het je toch echt veel makkelijker dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

(...)

- Heel Office 2007 (ja mensen ALLE componenten)
Inclusief Visio en Project (zitten niet in een Office-pakket, maar behoren wel tot de Office-familie), Service Packs en (indien Engelstalig gebruikt) Nederlandse language packs voor alle componenten (inclusief Visio en Project)?

* The Zep Man kijkt naar de C-schijf van zijn 901 en ziet dat hij nog ruim 2 GB vrij heeft, ondanks dat alles geïnstalleerd is dat hij nodig heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 28-09-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Heb het geheugen van mijn eeepc 901 uitgebreid naar 2Gb ram van Kingston en van een interne dvdspeler een externe gemaakt met een behuizing van Conceptronics :+ Werkt perfect, geen geleuter meer met usb stickies.

Nu wil ik voor de gein even Mac OSX erop installeren. Heb de Ideneb v10.5.4 versie.

Op gegegen moment krijg ik een welkom scherm. De resolutie van de 901 is te klein om alles te tonen. Het verraderlijke is echter dat er bovenaan het scherm een menubalk is, maar dat je hem eigenlijk niet ziet. Als Mac-leek zat ik uren te zoeken en wachten of er wel wat geinstalleerd werd. Bleek dat ik dus van dat menu eerst de diskutility moest opstarten. Door je muiscursor helemaal aan top van het scherm te bewegen en willekeurig te klikken kreeg ik een popup van de submenus. Als je je 901 vga naar een monitor linkt, dan zag je hem wel, maar de resolutie blijft te laag om alles te zien.

Heb hierna de partitities aangemaakt als OSX Extended (niet journalized) en GUI zoals aanbevolen op onderstaande website:

http://www.maceee.com/how...-eee-pc-901-1000h-27.html

Hierna diskutil via het rode cirkeltje afgesloten. Nu zou de installatie verder moeten gaan, maar ik merk niks. Het blijft bij het welcome scherm met de installer menu aan de bovenkant van het scherm.

Iemand osx geprobeerd om te installeren???...ik kom niet verder.

Het is wel zo dat ik de bios niet heb geflashed met die onbekende firmware. Me huidige firmware is de laatste van Asus v15xx geloof ik, en daar blijf ik van af.

Ondertussen installeer ik even een vlited vista home voor de lol :9~ ...vraag me wel af wat ik allemaal eraf kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
/ KNIP /

Ik ben geen nurd haha maar ik ben wel 'verliefd' op deze laptop.
/ nog eens KNIP /

Zou mooi zijn als ik 4 uur zonder stopcontact kon werken maar zoals ik al zeg die batterij heb ik nog niet kunnen vinden in een NL winkel.

Wat me opvalt - als je die 23 blaadjes volgeschreven hebt - dan denk ik dat je OOK daar een heleboel dubbel hebt geschreven ( no offence )

je doet heel veel handelingen die onnodig zijn - je installeert XP - en gaat daarna afslanken
NLITE ( in combinatie met je 23 velletjes ) kan je zo al naar 250Mb install brengen ( kan je zelfs je temp en install mappen al van te voren in kaart brengen.

Office - doe een aangepaste install, heb je werkelijk powerpoint nodig, of : Maak je powerpointslides aan, of kijk je ze alleen maar ( powerpoint viewer bij MS downloaden ) scheelt rond de 300 / 500 Mb )

in mijn ogen ( voor de EEE dan - word + excel ) outlook niet nodig - webmail, zelfs thuis calender via google
dan lijkt me op de EEE900 de 'kleine ssd' een install footprint over van 2 á 3 Gb voor de rest

het bestellen : kijk op EBAY of in de links in het topic, er zijn genoeg "veilige"alternatieven, om een accu te bestellen, en met paypal heb je geen creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een programmaatje uit waarmee, ik de multiplier zonder netstroom vast kan zetten zodat hij dan 800mhz loopt en bij netstroom gewoon netjes 1600mhz loopt, zonder die verspringingen in snelheid.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
.....
Leuk dat je de moeite neemt zo uitgebreid te beschrijven wat je gedaan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Wat ik trouwens veel zie, is mensen die zich afvragen of het scherm wel groot genoeg is, en welke ze dan het beste kunnen kiezen.. (7 inch, 9, 10?)

Maar, is er niet een programma die je scherm veranderd in een grootte naar keuze? Zodat je invoert ofwel, zoveel bij zoveel pixels, of zoveel inch. Dan kun je er zelf op werken en kom je er vanzelf achter of dit te klein is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
vandevorst schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:35:
Wat ik trouwens veel zie, is mensen die zich afvragen of het scherm wel groot genoeg is, en welke ze dan het beste kunnen kiezen.. (7 inch, 9, 10?)

Maar, is er niet een programma die je scherm veranderd in een grootte naar keuze? Zodat je invoert ofwel, zoveel bij zoveel pixels, of zoveel inch. Dan kun je er zelf op werken en kom je er vanzelf achter of dit te klein is of niet...
Je kan bij een aantal van de EEE's, de verticale resolutie `forcen` naar 768, maar dit is niet bevoorderlijk voor de leesbaarheid. De resoluties die vermelden worden bij de schermen, zijn de zogenaamde `native` resoluties. Dit is het aantal pixel wat deze werkelijk kan weergeven, Ga je de resolutie hoger maken, dan worden er letterlijk meer pixels op de plek van een pixel gestopt. (wat ervoorzorgt dat het er lelijk uit gaat zien / onleesbaar wordt). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
vandevorst schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:35:

Bedoel je de resolutie van de EEE
of een soort van emulator op de "eigen grote pc"

ik heb mijn beslissing genoemn aan de hand van een filmpje kijken in mplayer classic
resize tot 9" rechthoekje
niet geheel nauwkeurig, maar op een zwarte achtergrond is het best te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
In vmware kun je resolutie forcen naar 1024x600. Wel eerst VMware tools installeren en de resolutie terugschroeven naar 800x600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
FreshMaker schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:32:
[...]

Bedoel je de resolutie van de EEE
of een soort van emulator op de "eigen grote pc"

ik heb mijn beslissing genoemn aan de hand van een filmpje kijken in mplayer classic
resize tot 9" rechthoekje
niet geheel nauwkeurig, maar op een zwarte achtergrond is het best te doen :)
Dat ja, om te kijken of een eee pc je zal bevallen (of in ieder geval de schermgrootte).
Het zou niet moeilijk moeten zijn om softwarematig je scherm (hier bv. een 17") om te zetten naar een 7, of een 8.9 etc... Leuk om te kijken of je het te klein zal vinden of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
CrashOverDrive schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:54:
[...]

Je kan bij een aantal van de EEE's, de verticale resolutie `forcen` naar 768, maar dit is niet bevoorderlijk voor de leesbaarheid. De resoluties die vermelden worden bij de schermen, zijn de zogenaamde `native` resoluties. Dit is het aantal pixel wat deze werkelijk kan weergeven, Ga je de resolutie hoger maken, dan worden er letterlijk meer pixels op de plek van een pixel gestopt. (wat ervoorzorgt dat het er lelijk uit gaat zien / onleesbaar wordt). ;)
Aangezien het over de keuze van een eee gaat, heeft het weinig nut dit te veranderen op de eee pc zelf (dan zit je namelijk al naar een kleiner scherm te kijken)

Vandaar dat ik dus bedoel om dat de doen op een groter scherm. Dan kun je er op werken, en zo kijken of het bevalt. Ook kun je dan misschien beter afwegen welke eee pc je neemt (heeft natuurlijk ook oa met accu, tb etc te maken, maar dan weet je al 1 ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

CrashOverDrive schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:54:
[...]

Wat je zegt over het indeuken van het beeld klopt niet. Als je je Eee op 1024x768 zet, kun je het beeld verticaal scrollen. Gewoon net zo leesbaar dus, hoewel je je kunt afvragen hoe fijn het werkt. Ik heb in het begin even op 768 gewerkt maar ging snel weer terug naar 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Nu online
Nu heb ik dit scherm wel op 1024;768 gezet, maar aangezien het een 17" is geeft het nog niet echt een goed beeld t.o.v. de 8.9" van de 90*.
Verder vind ik wel dat er genoeg informatie op het scherm kan staan. Internetten gaat dus zo ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Not Pingu schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:05:
[...]

Wat je zegt over het indeuken van het beeld klopt niet. Als je je Eee op 1024x768 zet, kun je het beeld verticaal scrollen. Gewoon net zo leesbaar dus, hoewel je je kunt afvragen hoe fijn het werkt. Ik heb in het begin even op 768 gewerkt maar ging snel weer terug naar 600.
Ja ok, je kan hem ook op 1920*1080 zetten, moet je ook scrollen :P
Ik denk dat hij compressed bedoelt ;) dan worden die 768 lijntjes idd in 600 'geperst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
Ik zie verschillende ASUS type aanduidingen voor bijvoorbeeld de 901 (linux) bij het internationaal zoeken naar een geschikte aanbieder/prijs:
EEEPC901-W001
EEEPC901-W002
...
EEEPC901-W006
Ik vermoed dat dit productie series zijn, of kleine variaties in de modellen (bugfixes, nieuwe features)
Weet iemand het "verschil" tussen deze nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik probeer een spelletje te installeren en kom op een probleempje te zitten:

Als ik freeciv wil spelen, geeft mijn processor 100% CPU. Deferred Procedure Calls steeds van 30-100%
Ik lees dat af in Process Explorer.

In freeciv zelf reageert alles heel langzaam. Zodra ik het sluit kan ik mijn EEE PC weer gewoon bedienen. Anders gaat zelfs de muis sloom.

Nu dacht ik dat het misschien een driver probleem is.
Ik heb deze drivers geinstalleerd:
1. Grafisch: winxp_14324.exe
2. touchpad: ETD7.0.3.8_ps2drv_x86.rar
3. Bios: 07-11-2008 (de 1 na nieuwste, de nieuwste veranderen alleen de naam op het BIOS)
Voor de rest niets gedaan qua drivers, wel even per ongeluk een oudere videodriver geïnstalleerd, maar tijdens de installatie waarschuwde die mij over het feit dat een nieuwere driver was geïnstalleerd, en heb ik cancel gedaan.

Ik vind het trouwens heel raar dat deze EeeUser Forum post een link geeft naar Windows2000 drivers. Ik heb gewoon de XP drivers geïnstalleerd.

Ook als ik OpenTTD speel is het ook 15-30% DPC. Het is dus niet alleen een probleem van 1 spel. Als ik in Pidgin zit begint het geluid te kraken en heb ik ook DPC van 20-25%. Dat had ik volgens mij ook niet...

Onder Windows zelf, Firefox, nergens last van.

Nou ben ik heel bang dat ik mijn PC opnieuw moet installeren, en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.

Zijn er nog dingen om uit te proberen? Zijn er algemene tests hiervoor?
Misschien een GTK conflict? Freeciv en Pidgin gebruiken allerbij GTK...

EDIT: ik bedenk me ineens dat ik nog een GHOST image heb, een een GHOST boot-usb stick. FF proberen! :D
EDIT2: Probleem opgelost, pidgin, youtube en freeciv getest allemaal prima. De DPC blijft hangen op 7 a 8%, speelbaarheid is perfect, CPU blijft onder de 30% in freeciv.

Leuk spel trouwens! Het beste te spelen op 1024x768 compressed(of niet), een niet-gemaximaliseerd scherm gebruiken, anders geeft hij renderfouten.

[ Voor 11% gewijzigd door jmk op 28-09-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

OK. afgelopen vrijdag had ik helemaal genoeg van de 901 slowdowns omdat m'n program files en documents op de te trage D-schijf staan. Maar bij elke update, opstarten werd het onverdraagzaam traag.

Afgelopen weekend dus een nieuwe nlite image van xp gemaakt en geinstalleerd met documents en program files op c.
Werkt al heel wat soepeler. Zelfs met 2GB aan hibernate-file heb ik nog wel 500MB over op de C nu.
Alleen programma's die geen tempfiles wegschrijven staan op D nu.

En met supercache heb ik voor 300MB aan cache staan per schijf, wat alles net wat soepeler maakt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ervaring met Laptop Economy van T-Mobile? Ik was dit tegengekomen en daarmee ben je dus voor €20 per maand onbeperkt online. Is dit ook PnP onder Xandros of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

EEE PC 90x(A) krijgt nieuwe kleuren :D
quote: Fudzilla
Asus readies gold and blue Eee
Asus is spicing up its Eee 900 netbook lineup with two new dazzling color options.

First in line, metallic blue. An elegant, dark shade of blue reminiscent of Acer's Aspire One Blue is used on the lid, while the rest of the body is matte black.

If you want more bling for your buck, you can go for a golden Eee. Unlike the blue version, the body is white, while the lid is golden. Basically the whole thing looks like something straight out of Superfly, and the lid looks as if someone glued a piece of used golden gift wrapper around it.

The fact that the rest of the body is white only tends to make things worse, much worse.

You can find hi-res images and more info here.
Even een blauwe en een gouden:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3288/2893951134_cf734569b0_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3255/2887934420_def65bb516.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silverline schreef op zondag 28 september 2008 @ 02:19:
[...]

wat de fonk! dit is niet te lezen man!

heb overigens ook de 900 20gb met zelf win xp erop gezet! ik zou graag ook een nieuwe accu willen kopen, iemand???
Ik zou toch graag niet de hele XP erop willen hebben. Dus ga ik die andere tutorial maar volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:29:
Heeft er iemand hier ervaring met Laptop Economy van T-Mobile? Ik was dit tegengekomen en daarmee ben je dus voor €20 per maand onbeperkt online. Is dit ook PnP onder Xandros of niet?
Je hebt tegenwoordig ook prepaid abo's. 100,- euro voor een stick met 30 euro beltegoed, ik dacht 50 cent per MB. Als je heel weining gebruik van denkt te maken is dat misschien een goedkopere optie. 20 euro per maand is veel geld vind ik.

Ik denk dat ik even wacht totdat die prepaid pakketten wat aantrekkelijker worden. Ik zie daar wel toekomst in. Die paar keer per maand dat je ergens komt zonder Wifi en je wilt even (in de trein bv) 9292ov checken...

Zou wel heel mooi zijn als die apparaten het doen onder linux, maar ik ben er bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

Spotmatic

Ken sent me

Vandaag mijn zwarte 1000h eindelijk ontvangen. Ik ben heel wat gewend maar ik moet zeggen dat het 100% meevalt! De snelheid is super en het scherm is behoorlijk helder en goed leesbaar (ook best wel vanaf de zijkanten). Het toetsenbord is prima te gebruikenm door mij (ik typ met 10 vingers). OK, af en toe pak ik de verkeerde toets maar dat is op een groot toetsenbord ook zo. :)

Ik schrijf dit nu trouwens vanaf een Bluetooth HSDPA modemverbinding (via mijn LG Viewty KU990, T-mobile PIT 2005). Ook dat valt me 100% mee: de surfsnelheid is hoger dan op mijn mobiele telefoon. Dus hier spreekt een happy camper. 8)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
jmk schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:37:
[...]

Je hebt tegenwoordig ook prepaid abo's. 100,- euro voor een stick met 30 euro beltegoed, ik dacht 50 cent per MB. Als je heel weining gebruik van denkt te maken is dat misschien een goedkopere optie. 20 euro per maand is veel geld vind ik.

Ik denk dat ik even wacht totdat die prepaid pakketten wat aantrekkelijker worden. Ik zie daar wel toekomst in. Die paar keer per maand dat je ergens komt zonder Wifi en je wilt even (in de trein bv) 9292ov checken...

Zou wel heel mooi zijn als die apparaten het doen onder linux, maar ik ben er bang voor...
Je kan hier eens kijken is voor Vodafone modems misschien heb je er iets aan voor Tmobile

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 20:33
iemand een paar pagina's terug zei:
"er staat trouwens in de manual van de EEE dat je hem niet op je schoot mag houden ivm warmte(afvoer)."
klopt dat? en is dat ook inderdaad zo?
dat zou toch wel een nadeel zijn!

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

Spotmatic

Ken sent me

-Jaap-io schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:24:
iemand een paar pagina's terug zei:
"er staat trouwens in de manual van de EEE dat je hem niet op je schoot mag houden ivm warmte(afvoer)."
klopt dat? en is dat ook inderdaad zo?
dat zou toch wel een nadeel zijn!
Ik heb de documentatie nog niet doorgebladerd, maar de 1000h zuigt van onderaf lucht aan en blaast de warme lucht aan de linkerkant weer uit. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Dit is wellicht de meest vage vraag die naar voren gaat komen in dit topic, maar ik ben op zoek naar het volgende. Over een tijdje ben ik van plan om met dat ding op reis te gaan waar ik niet in de buurt ziet van een stopcontact. Op dit moment heb ik de mogelijkheid om de laptop op te laten met zo'n flexibel zonnepaneel van 10-25W, maar die zijn vrij duur. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een mechanisch (lees:hand) bediende dynamo waarop ik mijn laptop kan aansluiten. Daar de 901 niet echt al te veel verbruikt, zoek ik iets voor 10W.

Ik heb me rotgezocht op internet en ik vind allemaal LED verlichtingen, radio's en dat soort spullen met mechanische oplader, maar geen enkele laptop oplader. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, echte laptops hebben minimaal al 45W adapters. Maar deze dus niet, dus het zou in ieder geval mogelijk zijn zonder jezelf helemaal moe te maken om het een uur op te kunnen laden.

Ik zit al te denken om het zelf maar te maken, maar mijn elektrotechniek is niet meer wat het geweest was. Uiteraard is opzoeken e.d. geen enkel probleem, ik heb er wel genoeg verstand van. Maar voordat ik aan zoiets begin, zou ik hier even willen vragen of niet toevallig zoiets al is tegengekomen. Al is het maar een algemeen ding om een accu op te laden, dat is ook in principe wat ik zoek.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

siggy schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:35:
Al is het maar een algemeen ding om een accu op te laden, dat is ook in principe wat ik zoek.
Een adapter :+

Volgens mij zou je met 2x zonnepaneeltje (zo'n portable dingetje) en wat knutselwerk en zon keurig zo je batterij op moeten kunnen laden.

Nu m'n EEE met een verbruiksmeter er tussen aangesloten:
Zonder EEE er aan 'vreet' de adapter 6W
Met EEE er aan 'vreet' hij als hij uit staat 20-25W
Met EEE er aan 'vreet' hij als hij aan staat 35-42W

Dat zijn waarden voor een 20G 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:40:
[...]
Nu m'n EEE met een verbruiksmeter er tussen aangesloten:
Zonder EEE er aan 'vreet' de adapter 6W
Met EEE er aan 'vreet' hij als hij uit staat 20-25W
Met EEE er aan 'vreet' hij als hij aan staat 35-42W

Dat zijn waarden voor een 20G 900
Merkte paar dagen geleden ook al dat je beter niet je adapter aan je EEE kunt laten hangen, terwijl je EEE uitstaat en de adapter niet in het stopcontact steekt. Hij trekt namelijk je accu leeg dan. Dus qua adapter en verbruik van de EEE als deze uit staat, is de 900 niet echt optimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:47

Sick Nick

Drop the top!

De energiehuishouding van de 900 is sowieso niet optimaal... Ook zonder de adapter eraan loopt de accu vanzelf leeg :p Ik bewaar hem dan ook met de accu los.
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic