[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.257 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

FreshMaker schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:26:
[...]

Het moet een pentium architectuur zijn, en minimaal 4,77 Mhz
het een sluit het ander niet uit, zal lastig worden, maar het is te doen....
offtopic:
meer en meer offtopic: dan is een pentium een x86 architectuur, aangezien die er allemaal eerder waren, blablabla

@ berend_ : waarom installeer je niet gewoon ubuntu om te kijken of alles dan wel wil werken zoals je wil, dan weet je iig. zeker of je eee-tje wel of niet defecte hardware heeft (of haal ik nou je problemen door elkaar met iemand anders zijn problemen uit het vorige topic? ik weet het niet meer.. leeftijd he :+ )

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

letatcest schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:40:
@ berend_ : waarom installeer je niet gewoon ubuntu om te kijken of alles dan wel wil werken zoals je wil,
Nog beter: EEEbuntu. Hierin zitten alle drivers, valt ook vanaf een live cd/live usbstickje te testen en te installeren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik las op engadget dat de nieuwe EEEPC van Asus de N10 erg mooi eruit ziet en dat het prima werkt. Ze zijn zelfs van plan om de prijzen hiervan te laten dalen richting $599. Erg leuk nieuws allemaal :D

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
[...]
@ berend_ : waarom installeer je niet gewoon ubuntu om te kijken of alles dan wel wil werken zoals je wil
Bedankt voor de tip, maar ben er al achter wat het probleem is.

Ik kan natuurlijk gewoon HD Tune gebruiken om te kijken of de SSD goed is 8)7
(hoe vaak niet genoemd in dit topic)

En dat ziet er niet goed uit...

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/5167/hdtunebenchmarkasusphisyh1.png

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/7678/hdtuneerrorscanasusphismi8.png

[ Voor 24% gewijzigd door berend_ op 18-09-2008 12:42 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Idd, 0,6% bad sectors is volgens mij reden genoeg om em RMA te sturen.

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Is er een grens voor de hoeveelheid badsectors die een SSD mag hebben?

De transfer rate zegt ook al genoeg lijkt me...

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

berend_ schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:21:
Is er een grens voor de hoeveelheid badsectors die een SSD mag hebben?
Het is een nieuw product dus de grens is 0%!!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:43

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

[offtopic]meer en meer offtopic: dan is een pentium een x86 architectuur, aangezien die er allemaal eerder waren, blablabla
offtopic:
Het is mogelijk om Windows XP op een Pentium te installeren die gedownclocked is naar 8 Mhz. Ik vergiste mij in de snelheid (4,77 Mhz i.p.v. 8 Mhz). Tot zover ik weet kan dit alleen met een Pentium OverDrive. Hier is een artikel dat er verder op in gaat.

[on-topic]
1,6Ghz is meer dan voldoende om XP lekker vlot op te draaien. Al heb je te weinig geheugen dan kan je er altijd nog een 2GB bank inprikken die je voor rond de 30 euro kan krijgen. Wanneer je toch snelheidsproblemen hebt, ligt het echt aan je eigen configuratie.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 18-09-2008 14:05 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Hehe, ik ben net thuisgekomen met mijn 1000h :)
Hij doet het heel goed, moet alleen nog ff wennen aan het typen met dit toetsenbord.
Eerste indrukken zijn zeker positief, ik heb de witte piano-versie, omdat je op zwart zo snel vingers ziet. Het grappige is dat het eerste wat er out of the box gebeurde was dat mijn explorer.exe crashte. Sindsdien geen problemen meer gehad. De touchpad is zeker handig, dat inzoomen en draaien enzo...

Nou, ik ga alles maar eens uitproberen :)

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Voor de Vista op een 1000H geinteresseerden :
CPU - 3.0
Mem - 4.4
Aero - 4.1
3Dapp- 2.7
HDD - 5.3
Dit alles op een 1000H met 160GB en een Dane-Elec 2GB-667 So-dimm

Denon AVR-X3600H

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 09:49
zit nu in de bus met mijn 1000h echt ideaal. lekker makkelijk aangesloten met mijn n82 :) en internetten maar. alleen mijn n82 is aangesloten met de kabel. want op 1 of andere manier lukt het mij niet om mijn n82 te connecten in nokia pc suite via de bluetooth. als ik dan wil connecten krijg ik een windows melding dat mijn n82 wilt connecten. maar dan druk ik erop type 4x 0 in en dan is hij alleen geconnect met mijn laptop en niet via nokia pc suite. en dat moet ik wel hebben om hem als modem te kunnen gebruiken.. iemand een idee hoe dat kan ?? of is het iemand wel gelukt om via de ingebouwde bluetooth connectie te krijgen via nokia pc suite ?

Verwijderd

Ik heb inmiddels een eeePC 900 Newbie tips?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:49:
Ik heb inmiddels een eeePC 900 Newbie tips?
De TS doorlezen :+

Ook gewoon dit topic en voorgaande delen doorlezen geeft genoeg informatie over hoe en wat. Ook staan er op de FrontPage genoeg reviews over de 900 eee pc's met veel info er in.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Mmm, volgens de info zou de Atom zich automatisch terugklokken, maar dat lijkt ie niet te doen. Wel geeft ie mooi een resterende batterijduur aan van 8,5 uur 8)7

Is er een mogelijkheid (in BIOS iig niet) om de Atom proc wat lager te schalen, of standaard op 500 Mhz (oid) te laten lopen?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

siggy schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:52:
Mmm, volgens de info zou de Atom zich automatisch terugklokken, maar dat lijkt ie niet te doen.
Zet je EEE eens op 'Minimal Power Usage' dan zou je CPU moeten throttlen onder load. Mijn EEE 900 klokt op batterij terug van 900 naar 630MHz.
Is er een mogelijkheid (in BIOS iig niet) om de Atom proc wat lager te schalen, of standaard op 500 Mhz (oid) te laten lopen?
EEEctl proberen met custom .ini file en anders het bovenstaande met het powermanagement.

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 09:25
Ik heb de 901 (incl 16GB SDHC) nu een tijdje, en hij bevalt zeker. Ik gebruik 'm voor in college/tussenuren en voor in de trein. Als ik dan in de kantine zit te spelen met mn laptopje, dan komen er regelmatig wat mensen vragen; 'wat is dat?' en 'kan íe alles?', altijd leuk :P.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Inderdaad, de cuteheidsfactor: erg hoog. Ook is hij gewoon te portable, en als ik GTA2 speel in de klas, of WoW aanzet mocht er wifi in de buurt zijn, of ik gewoon een film aanzet willen er altijd mensen meekijken. Zelfs leraren vinden het een geinig ding, zolang ik maar niet te veel afgeleid wordt :+

• vuurvliegje
  • Laatst online: 10-07 09:17
JeanLeGrand schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:23:
Voor de Vista op een 1000H geinteresseerden :
CPU - 3.0
Mem - 4.4
Aero - 4.1
3Dapp- 2.7
HDD - 5.3
Dit alles op een 1000H met 160GB en een Dane-Elec 2GB-667 So-dimm
Mag ik vragen welk geheugen jij gekocht hebt ? Heb je misschien een linkje naar de pricewatch?
Of werkt elk 2GB so-dimm latje in de 1000h?

Vuur(Vliegende)Vogel

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:24:
Inmiddels heb ik mijn tweaked .ini-file online staan: linkje
Super! Hartelijk dank...ik zal het uit proberen. _/-\o_

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:37:
Mag ik vragen bij welke MM je dit hebt gehaald? En waarom wil je XP eraf halen? Werkt dat niet prima? Wat ga ipv XP erop zetten? :))
Waarschijnlijk een fout gemaakt bij MM en deze 160GB versie verkocht als zijnde een 80GB versie.

Verwijderd

Ik ga geen 800 berichten doorlezen. Geen tijd voor en geen zin in.
Aan de TS ben ik bezig, maar gaat vnl over de 700.

Een "paar"heb ik er wel gelezen, hoor ;)

Er zijn wat specifieke EEEPC forums,zoals eeeusers.nl die ga ik wel raadplegen.
Het OS vind ik zowiezo al niets.Dus ik ga er een andere linux opzetten, misschien Ubuntun
Eerst maar eens de advanced desktop uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 19:38 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
cc12 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:20:
[...]

Waarschijnlijk een fout gemaakt bij MM en deze 160GB versie verkocht als zijnde een 80GB versie.
Geen idee, er stond 1 zwart demomodel, en aangezien de verkoper zei dat er niets meer op vooraad was wilde ik eigenlijk het demomodel kopen, dat was ook mogelijk. Een paar minuten later kwam de verkoper terug met de medeling dat de doos en de software niet meer te vinden waren. Dat wilde ik dus niet, maar vervolgens zei hij dat hij nog een nieuw wit model had gevonden. Ik zei, doe die dan maar. Een mazzeltje dus.

En ik wil XP niet de-installeren maar af-installeren, aangezien deze als pre-installed op de schijf staat.
Ik ben dik tevreden, net even mijn USB Digitenne kastje (Anysee) aangesloten en de software geinstalleerd, ik kijk op dit moment voetbal op mijn eee 1000h. Ziet er echt geweldig uit! Zowel full-screen als in een window.

Nu nog op zoek naar een goede 2 gb. memory module. Iemand die me eentje kan aanraden?

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:08:
Ik moet toch ff zeggen dat ik nu een jaar m'n EEE PC heb, de 701 4g non-surf in het zwart. Een van de eerste in Nederland en ik ben er na een jaar nog super tevreden mee.

Windows XP erop, 16GB SDHC kaart erin, eeectl erbij en je hebt echt gewoon de perfecte mini notebook. Ik typ volledig soepel met 10 vingers op het kleine toetsenbord, werkt perfect. De accu is ook nog steeds heel erg goed en met eeectl blijft de fan ook stil.

Asus heeft echt vanaf dag 0 een top product in de markt gezet.
Ik heb ook een 701 4G non-surf, heb hem welliswaar 'nog maar' half jaar.
Ben er ook nog steeds SUPER TEVREDEN mee. Ik draai ubuntu vanaf een 8Gb SDHC kaart.
Het enige dat ik toch wel droevig vind is dat voor het geld waarmee ik deze een half jaar geleden heb gekocht is nu de 901 te koop.
Als die prijzen zo door gaan heb je ze straks gratis bij de albert hein bij een pak wasmiddel.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:37:
Inderdaad, de cuteheidsfactor: erg hoog. Ook is hij gewoon te portable, en als ik GTA2 speel in de klas, of WoW aanzet mocht er wifi in de buurt zijn, of ik gewoon een film aanzet willen er altijd mensen meekijken. Zelfs leraren vinden het een geinig ding, zolang ik maar niet te veel afgeleid wordt :+
Heb ik gelijk een mooie vraag voor je, hoe speelt dat? GTA2 en WoW? Ik zoek ook een kleine laptop maar vind een 15" wel veel te groot en wil het liefst ook een EEE PC, maar dan wel een goede krachtige waar ook nog eens een game of film op gespeeld kan worden. Ik verwacht er niet veel van, maar WoW bijvoorbeeld zou al mooi zat zijn als je dat draaiend op je EEE PC'tje krijgt. En films kijken gaat ook gemakkelijk?

En welke versie heb je precies? En is dat ook de snelst mogelijke EEE PC? Dat is de 1000H toch, de snelste EEE PC die er is?

[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 18-09-2008 22:38 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

RichardvdD schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:32:
Heb ik gelijk een mooie vraag voor je, hoe speelt dat? GTA2 en WoW? Ik zoek ook een kleine laptop maar vind een 15" wel veel te groot en wil het liefst ook een EEE PC, maar dan wel een goede krachtige waar ook nog eens een game of film op gespeeld kan worden. Ik verwacht er niet veel van, maar WoW bijvoorbeeld zou al mooi zat zijn als je dat draaiend op je EEE PC'tje krijgt.
Draaiend krijgen is geen probleem, gewoon je WoW map van je normale desktop kopieren en even je .cfg modden dat hij opstart in 1024*600. Hoe het draait is een tweede, je kan solo wel even buiten de stad bezig, maar Arena/PvP/Instances raad ik echt af. Ik haal gemiddeld een 20 fps buiten de stad, het voelt soepel aan met alles op low, maar dat je megasnelle acties kunt doen, nee, niet echt :+
En films kijken gaat ook gemakkelijk?
Jep, juiste codecs er op zetten, filmpje downloaden of met een externe dvd-lezer of even op een SD kaartje zetten en klaar. Helemaal handig dat het scherm tussen de 16:9 en 16:10 aspect ratio inzit en je maar 2 minime balkjes boven en onder hebt met video kijken.
En welke versie heb je precies?
De EEE PC 900, Celeron procje @ 900 MHz, al valt de mijne stable te krijgen op 990MHz.
Ik heb de 20G, wordt standaard geleverd met Xandros er op, maar overgenomen van medetweaker met sterkere batterij en touchscreen en XP er op, later zelf XP ge-nLite.
En is dat ook de snelst mogelijke EEE PC? Dat is de 1000H toch, de snelste EEE PC die er is?
Nee, dan zit je aan de 901 met z'n 1,6GHz Atom volgens mij, al zou een 1000(h(d)) ook een atom kunnen hebben.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

syntesia schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:43:
zit nu in de bus met mijn 1000h echt ideaal. lekker makkelijk aangesloten met mijn n82 :) en internetten maar. alleen mijn n82 is aangesloten met de kabel. want op 1 of andere manier lukt het mij niet om mijn n82 te connecten in nokia pc suite via de bluetooth. als ik dan wil connecten krijg ik een windows melding dat mijn n82 wilt connecten. maar dan druk ik erop type 4x 0 in en dan is hij alleen geconnect met mijn laptop en niet via nokia pc suite. en dat moet ik wel hebben om hem als modem te kunnen gebruiken.. iemand een idee hoe dat kan ?? of is het iemand wel gelukt om via de ingebouwde bluetooth connectie te krijgen via nokia pc suite ?
Ik had in het begin op mijn 1000h ook een beetje problemen met bluetooth+SE 810i. Later lukte alles wel.

Wat blijkt: de preinstalled bluetoothsoftware is niet volledig geactiveerd. Probeer eens voordat je naar de PC suite gaat eerst rechtermuis op het BT icoontje rechts, en dan "snel verbinding maken" en dan "seriele poort" -> "apparaat zoeken (of N82)"

Toen ik dat deed kreeg ik de melding van Windows XP dat er een apparaat werd geinstalleerd, en dat hij gebruikt kon worden.
Vervolgens kon ik in mijn SE suite kiezen voor die seriele poort. klaar was kees.

Als jij straks behalve sync functies ook netwerkfuncties wil proberen, kies dan een andere keuze bij "snel verbinding maken"
Kijk ook eens bij netwerkapparaten of je niet toevallig de (virtuele)bluetooth netwerkadapter uitgeschakeld hebt. Dat doe ik namelijk altijd, omdat je anders met zo'n irritant icoontje in je beeld zit.

Ik heb trouwens sinds maandag een 1000h 80GB voor 400 euro bij dixons gehaald. Zwart. Ben er erg tevreden mee. Het is mijn eerste laptop. Ik ben er nu een beetje achter hoe het touchpad werkt. Ik moet zeggen erg handig als je weet wat je wel (en niet) moet doen.
1 van de eerste dingen die ik gedaan heb is van Ctrl+Up/Down een toetsaanslag PageUp/Down gemaakt met Autohotkey. Die fn toets links zit wel ver weg als je met 1 hand de EEE wil bedienen.

Ik staat trouwens in de manual van de EEE dat je hem niet op je schoot mag houden ivm warmte(afvoer). Ik wil dat natuurlijk wel! Wat ik nu doen is een DVD-doosje onder mijn EEE leggen, zodat er een recht oppervlak zit onder de roosters. Zou dat kwaad kunnen? Ik vind de EEE trouwens helemaal niet warm worden.

Yippie kayak, other buckets!

• LaptopRookie
hmmm...winnt.exe blijkt te zijn verdwenen na processen van de nlite.ini???
Toch nog erg bedankt voor je moeite en hulp. _/-\o_

heb wel een andere setup gevonden :

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=40609

blijft een 200Mb setup over...maar bij installeren zeurt die dat die lhmstsc.mui niet kan vinden (een language pack?) en XP verliest zijn looks??...lijkt op Windows 2000, maar is wel supersnel. Nog maar even pielen... :+

[ Voor 18% gewijzigd door LaptopRookie op 18-09-2008 23:26 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

LaptopRookie schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:08:
hmmm...winnt.exe blijkt te zijn verdwenen na processen van de nlite.ini???
Ik heb geen problemen gehad met mijn nLite install met een soortgelijke .ini.
blijft een 200Mb setup over...maar XP verliest zijn looks??...lijkt op Windows 2000, maar is wel supersnel. Nog maar even pielen... :+
Klopt, als je de looks er uit sloopt werkt alles zo veel sneller. Ik draai hier mn desktop (E2180 @ 3,2GHz en 2x 8800GT) met windows klassiek thema, ook een onlangs geprobeerde Vista install meteen naar klassiek gezet, puur omdat het dan niet ten koste gaat van je prestaties.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:37:
Inderdaad, de cuteheidsfactor: erg hoog.
[...]
Haha, goede woordkeus; ik heb de 901 sinds begin augustus in mijn bezit (op vakantie gekocht om een beetje te kunnen bloggen voor het thuisfront) en mannen kijken vaak wel even nieuwsgierig, maar vrouwen zijn werkelijk niet weg te slaan van de eeepc :) Het studie jaar is net weer begonnen en bij letterlijk elk college word ik wel aangesproken op mijn schattige laptop.
Ben verder natuurlijk ook wel heel erg te spreken over de portability en de batterij duur: als ik in de bieb bezig ben zie ik genoeg mensen zeulen met een 'koelkast' en stroomadapter :)

Nog even een vraagje voor jou:
Hoe bevalt de eeepc met touchscreen?
Ik heb overwogen om er ook een touchscreen in te bouwen, met name omdat ik niet zo'n fan van touchpads (in het algemeen) ben, maar sinds ik een klein muisje heb gekocht zit ik toch te twijfelen. Als ik een touchscreen heb hoef ik natuurlijk mijn muis niet meer mee te nemen, dat is wel een voordeel.
Wat vind jij ervan? is het echt handig of meer een gimmick?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nioz schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:31:
Nog even een vraagje voor jou: Hoe bevalt de eeepc met touchscreen?
Het is leuk dat het er in zit, en af en toe met grote knoppen en patience :+ wel 'handig' om even snel de boel weg te klikken. Nadeel is dat het niet hyper nauwkeurig is en je vrijwel elke reboot moet calibreren, hier heb ik nog niets tegen gevonden.
Ik heb overwogen om er ook een touchscreen in te bouwen, met name omdat ik niet zo'n fan van touchpads (in het algemeen) ben, maar sinds ik een klein muisje heb gekocht zit ik toch te twijfelen.
Het touchpad op de EEE PC is juist een heerlijk dingetje, ikzelf heb een iPod touch met multi-touch support [spam](zie ook mn eergisteren geplaatste review :+)[/spam] en de touchpad van de eee pc heeft ook multi-touchsupport, scrollen, zoomen, rechtsklikken etc. kan allemaal met 1 hand, een heleboel leerlingen zijn er ook verbaasd over hoe snel ik inmiddels ben met de kleine toetsjes en het touchpad. (shortcuts en 'shortkeys' for the win ;))
Als ik een touchscreen heb hoef ik natuurlijk mijn muis niet meer mee te nemen, dat is wel een voordeel. Wat vind jij ervan? is het echt handig of meer een gimmick?
Ik zou toch echt die muis mee blijven nemen, die is vele malen nauwkeuriger dan een het touchscreen, tenzij je je handen weet te leggen op eenzelfde touchpanel+drivers wat in een iPhone/iPod Touch zit, dan ben ik verkocht.

Het is eerder een gimmick en een leuke feature om mee te pochen dan dat het echt handig is.
Mocht je geld over hebben voor een 'gadget' aan je EEE PC, haal dan een SD-kaartje, een groter reepje geheugen of een net iets betere draadloze muis. Een sterkere/zwaardere batterij is natuurlijk nog beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Luitjes,

Ik ben de trotste eigenaar van een 1000H en een MSI Wind. Ben heel erg blij met de 1000h, maar moet wel zeggen dat de MSI wel degelijker vind, en qua formaat scheelt het toch nog wat als je ze bij elkaar houdt, MSI is kleiner. Wil nu de 1000h niet afkraken ofzo, maar kwaliteit voor een asus produkt mocht wel beter. Verende toetsenbord, gebruik van goedkoop plastic, etc.

Natuurlijk heeft ie ook pluspunten, accuduur is super te noemen, haalt met gemak de 5 uur. En hij lijkt qua prestasties iets beter, wel minimaal te noemen.

Maar wat me ook opvalt is dat de scherm van de MSI wind beter lijkt qua duidelijkheid. Weet zelf niet hoe dat komt.

Daarom had ik een vraag;

Ik heb beide laptops op resolutie 1024*600 staan, maar de bureablad icoontjes bij de msi zijn veel kleiner, heb alle instellingen nagekeken, maar kon niks vinden. Hoe komt dat en weet iemand hier een oplossing voor?? :? :? :?

En ik ken de dubbel scroll functie van de touchpad, maar wat zijn de andere functies van de multitouchpad kon het niet echt vinden voor de 1000H.

Indien er mensen zijn die nog wat willen weten over de verschillen tussen deze 2, stel gerust je vragen, ik zal ze proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:05:
En ik ken de dubbel scroll functie van de touchpad, maar wat zijn de andere functies van de multitouchpad kon het niet echt vinden voor de 1000H.
2 vingers tegelijk tappen is middelste muisknop
3 vingers tegelijk tappen is rechtermuisknop
2 vingers uit elkaar bewegen is inzoomen, naar elkaar toe is uitzoomen
2 vingers draaien ten opzichte van elkaar is een afbeelding draaien
met 2 vingers tegelijk kan je verticaal en horizontaal scrollen!
Verder kan je instellen dat als je 3 vingers naar een bepaalde kant van je touchpad sleept er een actie gebeurd, naar bureaublad, mijn computer openen, rechtermuisknop en wisselen tussen schermen.

dit valt allemaal terug te vinden en aan te passen in Configuratiescherm > Muis > en dan het Elantech tabblad.
Indien er mensen zijn die nog wat willen weten over de verschillen tussen deze 2, stel gerust je vragen, ik zal ze proberen te beantwoorden.
Waarom schrijf je geen Productreview waarin je ze met elkaar vergelijkt. Als je het goed doet levert het een uitgebreide en interessante review op om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Op dezelfde manier effe XP Pro ge-nlite tot 205Mb. Na installatie niet veel verschil met XP Home in windows 2000 look, maar evenzo snel. Pagefile uitgezet en incl. all drivers is de C schijf maar met 699Mb bezet...zo! 8)7
Blijf me toch afvragen wat die lhmstsc.mui error bij installatie is...heb hem geskipt...maar effe googlen :*)

hmmm...zie dat die IA64 link in intro nog meer kan opruimen...dat ik dat niet eerder gezien had..was te veel gefocussed om die usbstickie aan te praat te krijgen misschien 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door LaptopRookie op 19-09-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Hier de mogelijke Vista ACPI/ATK drivers :)

http://support.asus.com/d...10E&SLanguage=en-us&os=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Wiethoofd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:18:
[...]

2 vingers tegelijk tappen is middelste muisknop
3 vingers tegelijk tappen is rechtermuisknop
2 vingers uit elkaar bewegen is inzoomen, naar elkaar toe is uitzoomen
2 vingers draaien ten opzichte van elkaar is een afbeelding draaien
met 2 vingers tegelijk kan je verticaal en horizontaal scrollen!
Verder kan je instellen dat als je 3 vingers naar een bepaalde kant van je touchpad sleept er een actie gebeurd, naar bureaublad, mijn computer openen, rechtermuisknop en wisselen tussen schermen.

dit valt allemaal terug te vinden en aan te passen in Configuratiescherm > Muis > en dan het Elantech tabblad.
[...]
Ik heb er nog 1:
Houd 1 vinger op het touchpad, en dubbel"klick" met een 2e vinger: Een klein vergrootglasje! :D Werkt overal in windows. Zat standaard ingesteld bij mij.
Ik heb beide laptops op resolutie 1024*600 staan, maar de bureablad icoontjes bij de msi zijn veel kleiner, heb alle instellingen nagekeken, maar kon niks vinden. Hoe komt dat en weet iemand hier een oplossing voor?? :? :? :?
"eigenschappen voor beeldscherm" -> tab "vormgeving" -> "effecten" -> vinkje aan/uit bij "Grote pictogrammen gebruiken"

Je kan in Windows gratis software downloaden voor cleartype instellingen, daarmee kan je een paar subtiele veranderingen qua weergave van fonts instellen. Misschien krijg je dan beide netbooks "gelijker"

[ Voor 23% gewijzigd door jmk op 19-09-2008 10:40 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke leverancier gevonden voor een 7 inch sleeve (ook 12 en 15 inch leverbaar). En dat voor 3 euro! Rekent géén verzendkosten. Hier dus.

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/Sleeve.jpg

Ze hebben overigens ook een handige IDE/SATA naar USB adapter voor een euro of 12. Kan je dus je desktop of laptop harddiskje aan hangen, of b.v. een CD/DVDspeler/brander.

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/SATA-IDE.jpg

8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die IDE-USB kabel ook, enige is dat hij geleverd wordt met een Engelse stekker als voeding. De kabel naar de adapter is wel gewoon vervangbaar met een gangbare kabel waarmee je je desktop of monitor voeding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Is er geen andere manier om internet te krijgen bij thuisgebruik?.Wij hebben hier 3 pc's en n router maar geen draadloze router. Wil graag de eee 901 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
rooie60 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:26:
Is er geen andere manier om internet te krijgen bij thuisgebruik?.Wij hebben hier 3 pc's en n router maar geen draadloze router. Wil graag de eee 901 hebben.
via een utp kabel

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Of via Bluetooth. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wiethoofd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:17:
[...]

Nog beter: EEEbuntu. Hierin zitten alle drivers, valt ook vanaf een live cd/live usbstickje te testen en te installeren.
Ik heb het vandaag op mijn eee-pc 900 geinstalleerd vanaf een usb stick (zie deze link), en dat was echt super-eenvoudig. Alles werkt out of the box! De installer is stukken gebruiksvriendelijker dan die van windows, en als windows al geinstalleerd was, is het meteen dual-boot. Op de ingebouwde 16GB flash drive geinstalleerd, en het is verrassend genoeg toch snel op die drive, ook al is die langzamer dan de 4GB SSD drive.

Ik heb de NBR versie geinstalleerd, dat is de gewone versie met een speciale interface a la de standaard xandros installatie. Maar dan veel overzichtelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door brama op 19-09-2008 18:38 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
En hoe werkt dat met BT?moet dat dan via de mobiele telefoon van mij? en hoe werkt dat met n utp kabel,aub beetje uitleg,leek met notebooks en verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
rooie60 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:52:
[...]

En hoe werkt dat met BT?moet dat dan via de mobiele telefoon van mij? en hoe werkt dat met n utp kabel,aub beetje uitleg,leek met notebooks en verbinding.
utp kabel is gewoon de standaard netwerk kabel, die je thuis ook al zou gebruiken voor de andere computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

rooie60 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:52:
[...]

Kom, kom. Beetje onderzoek vanuit je eigen kant mag ook wel. Lees hier meer over UTP. Heeft eigenlijk niets specifiek met notebooks te maken maar tegenwoordig (sinds de jaren 90) meer met PC's in het algemeen.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 19-09-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat de batterij van mijn 900 'getraind' is; hij gaat nu op 1x opladen op een paar minuten na, geen 3 uur mee. En dan zet ik mijn scherm niet op de laagste helderheid, haal ik geen CPU-underclock trucs uit, heb ik de Wifi de hele tijd aan en ben ik ook de hele tijd bezig op de EEE (XP met Chrome, MSN, Thunderbird, evt. OpenOffice, Notepad++, Foxit PDF en heb ik altijd USB Webserver -apache, mysql en php- draaien). De calibratie is echter nog steeds niet goed te noemen. Na nog geen half uur, staat hij op 60%, binnen het uur staat hij op 40% en na anderhalf uur op 30%. Daarna blijft hij heel lang weer hangen op 20%, ruim een uur, en dan de laatste 10% gaan heel snel.
Dus met de batterij die bestickerd is als 4400 maar onder ubuntu aangaf 5200 te zijn, gaat deze 900 toch lekker 3 uur mee :)

Helaas kent de 900 wel nog met XP (sp2 en sp3) wel nog van die (onverklaarbare) hikjes...die niks te maken hebben met het geheugen of de CPU (deze blijven ruim onder het maximum; geheugen op 400Mb en CPU op 11 komt vaker voor bij een hik). Het kan ook niet met de 2de SDD te maken hebben; Chrome staat nml helemaal niet op de 2de schijf, maar hikt toch even veel...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 11:06 ]

• rooie60
The Zep Man schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:45:
[...]
Kom, kom. Beetje onderzoek vanuit je eigen kant mag ook wel. Lees hier meer over UTP. Heeft eigenlijk niets specifiek met notebooks te maken maar tegenwoordig (sinds de jaren 90) meer met PC's in het algemeen.
Halló ik had op google al opgezocht wat utp kabel was en zag 2 sites hoe je ze zelf moest maken?dus vandaar dat ik het vroeg hier,deze dame is echt niet te beroerd wat op te zoeken hoor! google is my middel name,maar hier ben ik een leek in.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

rooie60 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 01:18:
[...]

Halló ik had op google al opgezocht wat utp kabel was en zag 2 sites hoe je ze zelf moest maken?dus vandaar dat ik het vroeg hier,deze dame is echt niet te beroerd wat op te zoeken hoor! google is my middel name,maar hier ben ik een leek in.
Ik zoek op Google naar UTP cable en krijg 806.000 hits, waarvan de eerste al een Wikipedia artikel is die alles uitlegt. Nu zal ik zelf niet zeggen wie wel en wie niet op GoT zou moeten posten (daarvoor zijn de forumregels), maar dit is redelijke basiskennis op een forum met technische achtergrond en onderwerpen.

Om weer on-topic te gaan:

Weet iemand waar je die 10400mAh batterij voor de 901 in het zwart kan bestellen? Ik vind wel de 8800mAh batterij, maar die 2200mAh extra in verhouding met de stock batterij is nou niet echt de moeite waard. ;)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

rooie60 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 01:18:
UTP kabel: het wordt in de poort gestoken van de laptop. Het is bedrade manier met een netwerk. Je hebt thuis ook ADSL modem he? Tussen ADSL modem en je computer zit ook een netwerkkabel, een utp kabel. Het lijkt eerst op de moderne telefoonstekker, maar is breder met 8 pinnetjes.
UTP betekent Unshielded Twisted Pair. Gedraaide dradenparen in de kabel dus, vier maal. Veel gebruikt bij de aansluiten van computers op de router of switch.

BT staat voor Bluetooth, te herkennen aan blauwe "B" icoon. Het is draadloze verbinding, dus je moet dat op de computerscherm kijken. Maar niet alle laptops hebben Bluetooth. Bekijk de specificaties van je laptop even, dan weet je het. Het gaat niet over netwerk zoals met UTP kabel. Je moet ze eerst elkaar koppelen, toestemming geven en pincode intoetsen.

Er is ook Wifi dat tegenwoordig op bijna elke laptop zit. Dat is een draadloze verbinding t.o.v. utp. Want het maakt ook gebruik van ipadres, subnet enz. Je moet alleen router hebben met draadloze mogelijkheid eraan (antennes aan achterkant router dus)

Kom je nu beetje bij met deze drie belangrijke zaken? Mooi zo.
Deze informatie staat ook op de forum. Kijk eens vaker in sticky informatie topics, daar wordt alles al uitgelegd. Het hoeft niet per se Google zijn. Je kan ook Computer Idee blad kopen, de blad dat meer geschikt is voor digibeten omdat informatie daarin eenvoudig is gehouden.

Verwijderd

brama schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb het vandaag op mijn eee-pc 900 geinstalleerd vanaf een usb stick (zie deze link), en dat was echt super-eenvoudig. Alles werkt out of the box! Op de ingebouwde 16GB flash drive geinstalleerd, en het is verrassend genoeg toch snel op die drive, ook al is die langzamer dan de 4GB SSD drive.

Ik heb de NBR versie geinstalleerd, dat is de gewone versie met een speciale interface a la de standaard xandros installatie. Maar dan veel overzichtelijker.
Ik krijg een foutmelding op die link.Teveel gebruikers en inlognaam en password word gevraagd. Ik wil nl. ook Ubuntun op m'n 900 installeren, veel sneller. Dan wel op die 4GB SSD, hmm.

Overigens. Hoe kom ik bij die 4GB SSD?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:28:
Ik krijg een foutmelding op die link.Teveel gebruikers en inlognaam en password word gevraagd. Ik wil nl. ook Ubuntun op m'n 900 installeren, veel sneller. Dan wel op die 4GB SSD, hmm.
Even zelf de link iets aanpassen en verder zoeken levert een site met mirror's op waar je aan de slag kunt.
bij het opstarten in je bios instellen: System installation: starting (iets van die strekking) en vervolgens rebooten en op esc rammen om je boot device te selecteren.

Verwijderd

The Zep Man schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:00:
[...]
Om weer on-topic te gaan:
[...]
Met een offtopic vraag ;) (Hoort thuis in het Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires-topic

Ik vraag me wel af wie van jullie zn Eee nu als hoofdlaptop gebruikt? Ik heb mijn 15,4" toch al een tijdje even aan de kant staan en gebruik nu mn Eee 900 als hoofdlaptop. Moet zeggen: het bevalt prima! Oké, het scherm is bij sommige dingen (mn MSN-spelletjes) wat klein, maar ik ben nog niks tegengekomen wat niet lukt op mn Eee en wel op mn Acer...(ik speel geen games ala WoW :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:46:
[...]
Ik vraag me wel af wie van jullie zn Eee nu als hoofdlaptop gebruikt? Ik heb mijn 15,4" toch al een tijdje even aan de kant staan en gebruik nu mn Eee 900 als hoofdlaptop. Moet zeggen: het bevalt prima! Oké, het scherm is bij sommige dingen (mn MSN-spelletjes) wat klein, maar ik ben nog niks tegengekomen wat niet lukt op mn Eee en wel op mn Acer...(ik speel geen games ala WoW :P)
Ik denk dat iedereen die maar één laptop heeft de eee als hoofdlaptop gebruikt... :+

Ik gebruik 'em als ik snel wat op wil zoeken op het internet, hij ligt op de koffietafel of op het nachtkastje. En ik neem hem altijd mee als ik op vakantie of een weekendje weg ga. Het is al eerder geroepen hier, maar ik verbaas me erover waar de eee allemaal voor gebruikt wordt. Spelletjes, tv kijken, Photoshoppen... en dan nog klagen over de performance ook. Ik blijf de eee als een laptop-voor-erbij zien. In mijn ogen zal hij mijn desktop of 'grote' laptop nooit kunnen vervangen. En dat is ook precies waarvoor 'ie op de markt is gezet, dat vergeten een hoop gebruikers denk ik. Verwacht niet te veel wonderen van je eee, dan blijf je een zeer tevreden gebruiker!.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 14:21 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:21:
Verwacht niet te veel wonderen van je eee, dan blijf je een zeer tevreden gebruiker!.
Of verbaas je er steeds over wat je eee toch aan kan :+ GTA2, WoW, Office 2003

Het verbaasd me hoe soepel hij m'n video's afspeelt als ik hem underclock naar 360MHz. Gisteren gebruikte ik hem als _tv_ door hem met een dvd-doosje onder de achterkant zo neer te zetten dat hij perfect op de "boekenplank" aan het eind van m'n bed stond en ik m'n film en m'n top gear aflevering kon kijken.

Laatst met een externe lezer m'n EEE aan m'n 5.1 boxenset gehangen met upscaling, en dat kijkt heerlijk even een filmpje weg, mocht de tv in de kamer bezet zijn :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:21:
Ik denk dat iedereen die maar één laptop heeft de eee als hoofdlaptop gebruikt... :+
Haha, je hebt helemaal gelijk :P maar de meesten hier hebben er nog wel een andere naast, of in ieder geval een desktop dan :)
Ik blijf de eee als een laptop-voor-erbij zien. In mijn ogen zal hij mijn desktop of 'grote' laptop nooit kunnen vervangen. En dat is ook precies waarvoor 'ie op de markt is gezet, dat vergeten een hoop gebruikers denk ik. Verwacht niet te veel wonderen van je eee, dan blijf je een zeer tevreden gebruiker!.
Het is inderdaad geen (robuuste) desktop vervanger, maar ik denk dat voor de gemiddelde laptopgebruiker, de Eee toch wel alles voor elkaar krijgt. Tv kijken, photoshoppen etc heb ik zelf nog niet gedaan - alhoewel met PaintShopPro een beetje. Maar zijn dat dingen die de meesten (niet het gemiddelde van de users op dit forum ;)) doen erop? Het grootste deel van de mensen gebruikt de pc of de laptop vooral voor tekstverwerking, basisadministratie, internet, chatten en e-mail en een spelletje. En dat zijn zaken die de Eee zeker kan :)

Ben het met je eens dat je niet moet zeuren over de performance als je heavy duty taken gaat uitvoeren op deze standard duty netbook. Maar mij valt het 'standard' gehalte goed mee :)

• rooie60
MrDummy schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:03:
[...]

UTP kabel: het wordt in de poort gestoken van de laptop. Het is bedrade manier met een netwerk. Je hebt thuis ook ADSL modem he? Tussen ADSL modem en je computer zit ook een netwerkkabel, een utp kabel. Het lijkt eerst op de moderne telefoonstekker, maar is breder met 8 pinnetjes.
UTP betekent Unshielded Twisted Pair. Gedraaide dradenparen in de kabel dus, vier maal. Veel gebruikt bij de aansluiten van computers op de router of switch.

BT staat voor Bluetooth, te herkennen aan blauwe "B" icoon. Het is draadloze verbinding, dus je moet dat op de computerscherm kijken. Maar niet alle laptops hebben Bluetooth. Bekijk de specificaties van je laptop even, dan weet je het. Het gaat niet over netwerk zoals met UTP kabel. Je moet ze eerst elkaar koppelen, toestemming geven en pincode intoetsen.

Er is ook Wifi dat tegenwoordig op bijna elke laptop zit. Dat is een draadloze verbinding t.o.v. utp. Want het maakt ook gebruik van ipadres, subnet enz. Je moet alleen router hebben met draadloze mogelijkheid eraan (antennes aan achterkant router dus)

Kom je nu beetje bij met deze drie belangrijke zaken? Mooi zo.
Deze informatie staat ook op de forum. Kijk eens vaker in sticky informatie topics, daar wordt alles al uitgelegd. Het hoeft niet per se Google zijn. Je kan ook Computer Idee blad kopen, de blad dat meer geschikt is voor digibeten omdat informatie daarin eenvoudig is gehouden.
Dank je hier heb ik meer aan,ik weet hoe BT werkt gebruik het dagelijks met gsm en pc,maar icm met laptops en internet toegang weet ik het niet.

Ik heb abonnement op CI :) maar geef het door aan fam. en omdat ik nu pas een laptop wil kopen (kleine) kan ik niets meer nalezen.

Ik heb echt zelf al huiswerk gedaan,er zijn ook sticks van KPN en HI die in laptop kunnen,maar dat kost duur en nog abo erbij ook. Ik was zo simpel om te denken dat het via onze eigen router wel zou kunnen,maar ja die is niet draadloos.
Toch bedankt voor de info :>

• XoReP
Ik krijg het helaas niet aan de praat :(

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:28:
[...]

De link staat onderaan deze pagina:

http://www.eeebuntu.org/i...task=view&id=30&Itemid=31

Op die site staan ook een aantal mirrors.

Ik moest overigens, na het runnen van dat iso patch scriptje, wel de syslinux.cfg file op de root van de stick aanpassen. Twee files in /casper/ (vmlinuz en initrd.gz) moven naar de root van de usb stick, en dan in syslinux.cfg de volgende wijzigingen toepassen:

/casper/vmlinuz => vmlinuz
/casper/initrd.gz => initrd.gz

Anders vindt de bootloader de files niet (in mijn geval).

Je moet vervolgens je laptop opstarten met de 'live-install' versie (bij het bootscherm dit gewoon intikken). Na een tijdje kom je dan in de ubuntu installer, en daar kun je instellen op welke interne SSD je ubuntu wil installeren. De installer biedt zelfs de mogelijkheid bestaande partities te resizen.

[ Voor 14% gewijzigd door brama op 20-09-2008 15:43 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

ik heb m'n eeepc 901 nu een tijdje en ik vind 'm helemaal super, lekker surfen op balkon&bank, ik zet mijn desktop bijna nooit meer aan!
er is echter een klein, irritant probleempje dat ik wil oplossen vòòr ik op vakantie ga (want dan gaat-ie natuurlijk mee)
ik kan niet met alle draadloze netwerken verbinding krijgen, soms blijft hij hangen op "netwerkadres verkrijgen" en ik krijg een melding dat er geen geldig ip adres kan worden toegekend (en dus geen verbinding).
het is mij onduidelijk waar dit aan ligt, thuis is het ook wel eens gebeurd, maar nu doet alles het daar prima.(met een simpele draadloze router tussen kabelmodem en de desktop die nog gewoon aan de kabel hangt)
buiten de deur is het afwachten, bij de Bagels en Beans niet, bij de Bijenkorf weer wel, in de bieb niet, op de Nieuwmarkt wel (alle testlocaties waren totnutoe in A'dam)
de verbinding staat ingesteld op automatisch toekennen van ip adres, ik ben geen knutselaar, sorry tweaker en heb niks veranderd aan de eee, behalve het deïnstalleren van een hoop onnutte programma's die ik niet gebruik en toevoegen van een paar andere, zoals Firefox en Avast.
kan iemand mij op simpele wijze uitleggen wat er aan de hand is en wat er aan te doen is?
ik heb al gezocht op dit forum, maar ik ben mijn probleem niet echt tegengekomen....

• Dikkie
  • Laatst online: 12:07
Wiethoofd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:47:
Ik mis de link naar de t.net review van gisteren met de vergelijking tussen de EEE 901/1000 en de Medion 1210

En meteen maar de afbeelding van de geheugenreepjes:

[afbeelding]
Links: niet werkend in de EEE 900 (grijze rechterkant sticker)
Rechts: werkend in de EEE 900 (blauwe rechterkant sticker)
Afbeelding is klikbaar naar grotere versie!!
Even terug komen hierop.

Ik heb zojuist 2 stickjes binnen gekregen, die een 'grijze' sticker hebben. Zouden dus niet moeten werken.

Ze werken dus beide. Enig verschil met de grijze in de afbeelding is de code. 011.A00LF (net als de blauwe op de afbeelding)

Is trouwens op een 1000H maar zou geen verschil moeten maken.

PS, ben ik de enige die constant ADOLF leest. Zal wel aan mij liggen

[ Voor 3% gewijzigd door Dikkie op 20-09-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Helaas. Uit de TS van dat topic:
Dit topic is bedoeld om te praten over levertijden van netbooks

Het gaat hier om de netbooks, de kleine en betaalbare laptopjes zoals de Asus EeePC, de MSI Wind en de Acer Aspire one. Dit topic is bedoeld om aankondigingen van nieuwe modellen mee te delen aan mede tweakers en levertijden voor bepaalde modellen.
Ik vroeg niet om of informeerde niet over aankondigingen of levertijden (van netbooks of van accesoires). Ik vroeg waar zo'n accu te halen valt.

Dus, nogmaals:
Weet iemand waar je die 10400mAh batterij voor de 901 in het zwart kan bestellen? Ik vind wel de 8800mAh batterij, maar die 2200mAh extra in verhouding met de stock batterij is nou niet echt de moeite waard. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 21-09-2008 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Dus, nogmaals:
[...]
Ik weet niet of / wat voor advertentiefilter je gebruikt maar onder aan deze pagina staat meestal een sponsor die precies levert wat je wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door henk787 op 21-09-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

henk787 schreef op zondag 21 september 2008 @ 08:19:
[...]

Ik weet niet of / wat voor advertentiefilter je gebruikt maar onder aan deze pagina staat meestal een sponsor die precies levert wat je wilt.
Misschien reageer ik wel nooit op advertenties omdat ik die advertentie uiteindelijk betaal als ik daar bestel. En ik haat advertenties.

Wilt natuurlijk niet zeggen dat ik een advertentiefilter gebruik. O-)

[edit]
En die website vertrouw ik niet. Als je naar 'Asus Eee PC 901 Zwart' gaat dan zie je 10400mAh accu's staan die (volgens hun) zowel in een 900 als een 901 passen. Hoe onprofessioneel. De accu's van deze modellen zijn namelijk niet onderling uitwisselbaar, dus je weet nooit wat je daar krijgt. :z

[edit2]
Ik had al eerder gezocht en nu weer, maar ik denk niet dat er uberhaupt een 10400mAh accu beschikbaar is. Op de EeeUser-forums wordt er nu druk gepraat over een paar 8800mAh accu's die net beschikbaar zijn (alleen nog maar via eBay).

In ander nieuws: BIOS update 1502 voor de 901 is nu officieel beschikbaar bij ASUS.
01. Remove Wifi GE780 workaround by H/W request.
02. Update CPT's LCD brightness table by H/W request.

[ Voor 76% gewijzigd door The Zep Man op 21-09-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Overigens is er een makkelijke manier (zonder geklooi met SD-kaarten en USB-sticks) om je Eee te installeren met Windows XP.

Wat heb je hiervoor nodig? Een tweede PC met Linux of Windows, waarop je VMware Server (gratis!), VMware Player (ook al gratis) of VMware Workstation installeert.

Download dan de 'Ultimate Deployment Appliance'. Pak de zipfile uit, dubbelklik op de VMX file, zodat een van de VMware producten deze virtuele machine laadt. Zet de VM aan, en laat 'm booten. Installeer ondertussen WinSCP, deze heb je zodadelijk nodig.

Standaard zal deze UDA op 10.0.0.104 benaderbaar zijn, maar dit is aan te passen. Ik doe dit via de console, log in met root/test, en wijzig het bestand /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0. Reboot de machine daarna.

Open daarna je favoriete webbrowser, en ga naar het IP wat je zojuist in hebt gesteld. Klik bij 'Quick Links op 'Web Interface'. Inloggen met admin/admin.
Ga dan naar 'System' - 'Diskspace', en klik op 'Initialize Second Disk'. Indien dit in een error resulteert, klik je nog 's op 'Initialize Second Disk'.

Open nu WinSCP, maak verbinding met het IP-adres, en log in met root/test. Navigeer naar /var/public/smbmount/DISK2. Upload nu je Windows XP ISO naar deze plek.

Ondertussen dien je nog wat opties in de UDA aan te passen:
Ga naar 'Services' - 'DHCP' - 'Configure'. Pas daar de DHCP opties aan, zodat deze overeenkomen met je eigen netwerk.

Wanneer de ISO geupload is, dien je deze te laden in de UDA. Ga daarvoor naar 'OS', en klik op 'Configure' voor Windows XP. Klik dan op 'DISK2', en de ISO zal meteen weergegeven worden. Klik op 'OK'.

Download de driver voor de netwerkkaart van je Eee. Voor de 701 staat 'ie hier. Pak de zipfile uit, en upload de bestanden uit de map lan\Attansic\ris\WinXP_32 naar dezelfde locatie op de UDA (WinSCP, /var/public/smbmount/DISK2)
Ga naar 'Services' - 'BINL' - 'Add Driver'. Selecteer de 'Windows Version', 'Share', 'INF Filename' en 'SYS Filename'. Druk op OK.

Ga nu naar 'Templates', 'Create New Template'.
Template ID xpeee (let op, dit moeten 5 tekens zijn. Niet meer, niet minder).
OS Type winxp (Windows XP Professional)
Klik op 'OK'.

Aangezien de UDA gebruik maakt van een aangepaste WINNT.SIF, kun je deze ook nog aanpassen om je setup volledig onbeheerd te laten verlopen. Klik daarvoor op 'Edit Configuration'. Lees deze configuratie goed door, er staat namelijk in wat de PC-naam word, en wat het wachtwoord voor het Administrator account word. Pas deze waarden indien nodig aan.

Nu is de configuratie van de UDA klaar. Zorg er voor dat je je huidige DHCP-server in je netwerk uitzet, zodat de DHCP-server van de UDA, waar ook een aantal zaken voor PXE instaan, z'n werk kan doen.

Als laatste moet je nu je Eee instellen zodat deze zal booten van de onboard ethernetkaart. Nu kan je je Eee installeren via netwerkboot. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
In ander nieuws: BIOS update 1502 voor de 901 is nu officieel beschikbaar bij ASUS.
[...]
net geupdate je moet wel je bios weer opnieuw instellen boot devices en wlan staat op disabeld

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:50:
ik heb m'n eeepc 901 nu een tijdje en ik vind 'm helemaal super, lekker surfen op balkon&bank, ik zet mijn desktop bijna nooit meer aan!
er is echter een klein, irritant probleempje dat ik wil oplossen vòòr ik op vakantie ga (want dan gaat-ie natuurlijk mee)
-- KNIP--
Je spreekt over een "simpele draadloze verbinding"

Kan het zijn dat je 'thuis' niet met een WEP/WPA key werkt ?

en zo dus altijd verbinding maakt.
het lijkt me dat je bij die andere bedrijven wel een key (zou moeten) hebben

als je niet de geldige key hebt, MAG je niet eens verbinden
sterker, als je geen toestemming hebt, mag het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Net de bios ook geflashed. Probeerde de nlited XP ook te windows updaten, maar daar hield die niet van...blijkbaar werkt windows update alleen voor complete XP?

Watvoor soort geheugen past in de eeepc 901?...is dat SODIMM 667 mhz??
Wil hem upgraden naar 2Gb...er kan maar 1 stickie in vermoed ik, dus huidige 1Gb moet eruit, right?
Bijv deze?

http://www.4launch.nl/sho...imm-pc5300-cl5-0/tweakers

Thx.

[ Voor 13% gewijzigd door LaptopRookie op 21-09-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:50:
ik kan niet met alle draadloze netwerken verbinding krijgen, soms blijft hij hangen op "netwerkadres verkrijgen" en ik krijg een melding dat er geen geldig ip adres kan worden toegekend (en dus geen verbinding).
het is mij onduidelijk waar dit aan ligt, thuis is het ook wel eens gebeurd, maar nu doet alles het daar prima.(met een simpele draadloze router tussen kabelmodem en de desktop die nog gewoon aan de kabel hangt)
buiten de deur is het afwachten, bij de Bagels en Beans niet, bij de Bijenkorf weer wel, in de bieb niet, op de Nieuwmarkt wel (alle testlocaties waren totnutoe in A'dam)
Logisch. Niet iedereen laat zijn wifi verbinding toe te laten gebruiken door anderen. Het is hun verbinding en niet jouw verbinding. Ze zijn daarom voorzien van WEP of WAP zodat hun wifi privé blijft. Als je geen toestemming van krijgt van het bedrijf of buurman, dan is het jammer.

Als de buurman een open accespoint heeft, betekent ook niet automatisch dat je het mag gebruiken. Vaak kan het zijn dat ie digibeet is, en dus gewoon op default settings laat draaien. Dat is zonder WEP/WAP sleutel. Een beginnersfoutje dus.

Ga je wel gebruik van maken, dan moet je met respect gebeuren: niet belasten, niet gretig downloaden. Vraag anders eerst naar. Het kan zijn dat hij inderdaad niet wist dat zijn wifi open staat.

Wat wel kan: zoek eens op speciale open wifi punten van KPN, T-Mobile en paar providers. Je treft ze bijna altijd aan bij grote winkels, tankststions, hotels, restaurants. Je kan we gewoon verbinding maken, maar je krijgt altijd eerst pagina te zien waar je moet inloggen voor toegang. Xs4all gebruikers bijvoorbeeld kan meteen gratis gebruiken. Je kan ze vinden op hun websites waar ze zijn.
Er bestaan verder speciale open ap's dat is opgezet in clubverband. Het zijn mensen die gratis je internet aanbieden. Er bestaat een vereniging voor, maar die is minder actief laatste tijd.

Je denkt al te snel: waar wifi is, mag ik gebruiken. Dat klopt omdat wifi signaal in de lucht is. Maar dat zegt niet dat je daar lukraak mag gebruiken. Zelfs met Netstumbler kun je veel vinden, maar dat komt omdat er alleen signaal in de lucht is. Onthoudt dat voor volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
En voor de duidelijkheid

kijk je eigen draadloos dus ook even na,
schakel de WPA (1/2 ) in

Niet de WEP - deze is binnen 5 tot 10 minuten te 'kraken'
lees je manual van de router er eens op na, of zoek het even op,

better safe then sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zondag 21 september 2008 @ 08:00:
[...]
Helaas. Uit de TS van dat topic:
[...]
Ik vroeg niet om of informeerde niet over aankondigingen of levertijden (van netbooks of van accesoires). Ik vroeg waar zo'n accu te halen valt.
En als je dan even enkele posts verder had gelezen dan kwam je deze post tegen: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30535384 :)
(En ook de topictitel zegt het al ;))

Maar goed, dit is ook offtopic.

Mbt de draadloze netwerken: enkele routers hebben automatisch een bepaalde filtering erop. Thuis had ik er ook last van. Mijn oplossing: router resetten. Helpt dat niet, Wireless adapter even deïnstalleren, opnieuw opstarten en toen werkte het.
In een openbare ruimte, is de router resetten lastig ;) Maar je Wireless adapter opnieuw installeren is altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets gevonden om de ingebouwde webcam (eeepc 1000H XP) een “boost” te geven zodat je er ook gewoon bij huiskamer verlichting mee kunt webcammen?
Met de standaard instellingen krijg ik het niet voor elkaar (witbalans is in zijn geheel niet instelbaar), bij het stuurprogramma (via apparaatbeheer) zie ik staan: Microsoft, datum 1-7-2001, versie 5.1.2600.5512), met usbview krijg ik als vendor Chicony Electronics Co Ltd. te zien, maar op hun site zie ik geen driver om te downloaden.(wel voor externe webcam).
Op de Asus site staat alleen het ECAP programma waar in zijn geheel niets instelbaar is.
Zoek ik het misschien in de verkeerde richting? Via Google kom ik er niet uit……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Jainoxi schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:18:
Overigens is er een makkelijke manier (zonder geklooi met SD-kaarten en USB-sticks) om je Eee te installeren met Windows XP.

...

Als laatste moet je nu je Eee instellen zodat deze zal booten van de onboard ethernetkaart. Nu kan je je Eee installeren via netwerkboot. Succes!
Je noemt dit een makkelijke manier ten opzichte van de SD-kaart methode? Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een usb stick of sd kaart van tenminste 500 MB, dus dan lijkt me die methode toch een stuk gemakkelijker dan helemaal bezig gaan via het netwerk. (Maar goed, het is nog een andere mogelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
BloodDragon schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:25:
[...]

Je noemt dit een makkelijke manier ten opzichte van de SD-kaart methode? Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een usb stick of sd kaart van tenminste 500 MB, dus dan lijkt me die methode toch een stuk gemakkelijker dan helemaal bezig gaan via het netwerk. (Maar goed, het is nog een andere mogelijkheid)
Het probleem met USB en SD-kaarten is, dat het bij installatie (als je die BIOS optie 'OS Installation' op 'start' hebt staan dus), beide erg lanzaam zijn. Laat staan het kopieren van de i386 map naar je USB-stick of SD-kaart. Via het netwerk gaat dat allemaal net iets makkelijker.

Ook vond ik het prepareren van een USB-stick en SD-kaart slecht gaan. Ik heb USB sticks van 8 en 16GB, een SD-kaart van 8, en ik draai een 64 bit Windows OS. Dit zorgt ervoor dat de hierboven omschreven methodes (met physdiskwrite) niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:05:
Hallo Luitjes,

Ik ben de trotste eigenaar van een 1000H en een MSI Wind. Ben heel erg blij met de 1000h, maar moet wel zeggen dat de MSI wel degelijker vind, en qua formaat scheelt het toch nog wat als je ze bij elkaar houdt, MSI is kleiner. Wil nu de 1000h niet afkraken ofzo, maar kwaliteit voor een asus produkt mocht wel beter. Verende toetsenbord, gebruik van goedkoop plastic, etc.

Natuurlijk heeft ie ook pluspunten, accuduur is super te noemen, haalt met gemak de 5 uur. En hij lijkt qua prestasties iets beter, wel minimaal te noemen.

Maar wat me ook opvalt is dat de scherm van de MSI wind beter lijkt qua duidelijkheid. Weet zelf niet hoe dat komt.

Daarom had ik een vraag;

Het hete hangijzer voor mij: hoeveel doet je Wind met de accu en heb je de 3cell of 6cell versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
[/offtopic] Laten we alsjeblieft ophouden met die irritante on-/offtopic discussies. De moderator grijpt wel in als ie dat nodig vindt (en tijd heeft). Als er iets offtopic is, dan zijn het deze discussies wel.... ;) [/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op zondag 21 september 2008 @ 11:54:
[...]

Logisch. Niet iedereen laat zijn wifi verbinding toe te laten gebruiken door anderen. Het is hun verbinding en niet jouw verbinding. Ze zijn daarom voorzien van WEP of WAP zodat hun wifi privé blijft. Als je geen toestemming van krijgt van het bedrijf of buurman, dan is het jammer.

[]

Ga je wel gebruik van maken, dan moet je met respect gebeuren: niet belasten, niet gretig downloaden. Vraag anders eerst naar. Het kan zijn dat hij inderdaad niet wist dat zijn wifi open staat.

[]
Je denkt al te snel: waar wifi is, mag ik gebruiken. Dat klopt omdat wifi signaal in de lucht is. Maar dat zegt niet dat je daar lukraak mag gebruiken. Zelfs met Netstumbler kun je veel vinden, maar dat komt omdat er alleen signaal in de lucht is. Onthoudt dat voor volgende keer.
uhm...@Mr Dummy en de anderen...ik ben niet helemaal simpel hoor, de draadloos thuis is uiteraard WPA beveiligd, net zoals bij al mijn buren, verstandig als ze zijn.
Tegenwoordig kan ierdereen die de doos kan openmaken een beveiligd draadloos netwerk aanleggen, echt waar
Ik heb het over plekken met gratis toegankelijke wifi, bij de Openbare Bibliotheek zit iedereen met een laptop in de leeszaal er zijn zelfs stopcontacten...(jaaa Amsterdam is een wereldstad) en bij Bagels&Beans zou het ook moeten werken (die bieden het aan aan klanten).
Ik kan dus op sommige, legale, gratis WIFI plekken geen verbinding maken omdat, volgens de melding, er geen ip adres afgegeven kan worden, dit lijkt me een technische kwestie.
Ik zit niet te wachten op een (overbodig) lesje WIFI ethiek, ik wil alleen weten of er iets verkeerd staat ingesteld voor ik op vakantie ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik ben een beetje te lui om op te zoeken of je de windows of linux versie heb maar ik had zelf met me 1000H met windows soms last om op me school verbinding te maken met een WPA2 netwerk met radius etc. Als ik de driver van Ralink zelf gebruik met de bijgeleverde utility dan gaat het perfect. Overigens één van de weinige bijgeleverde wifi tooltjes die ik wel instaleer :)

Oja kben trouwens met EEEbuntu Notebook Remix aan het stoeien en das toch een hele mooie optie als je Linux wilt draaien :)
Kheb hem zefl overigens met een dualboot samen met Vista draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb al een poosje een 701 4G, maar ik heb toch wel een beetje spijt van de aankoop inmiddels.

Dat linux wat er op stond vond ik dus 3x niks, en heb ik die maar vervangen door WinXP. Daar ben ik in thuis, en weet ik alles te vinden. De rest van de systemen hier draaien ook XP, en dan is enige vorm van uniformiteit toch wel handig.

Echter... Er zitten ook een aantal nadelen aan om Windows op een 70x te installeren. Applicaties en vensters willen nog wel eens een dusdanige hoogte hebben, dat de knoppen buiten het beeld vallen. 480px hoogte is dus eigenlijk te weinig, en is 600 toch wel een minimum.

Websites zijn tegenwoordig gemaakt met een minimum breedte voor 1024px. Het lezen op sites bij 800 breedte van het scherm moet je dus continu van link naar rechts scrollen.

MSN bijoorbeeld neemt 2/3 van het scherm in beslag (qua hoogte) dat er dusdanig weinig ruimte over is waar je je contacten kan zien. Vandaag voor het eerst gmail eens geopend, en dan is 800 wel erg smal, omdat er dan ongeveer 1/3 overblijft voor de inhoud van de mail ansich.

De eee-pc gebruik ik dus eigenlijk amper, en ligt ie voornamelijk in z'n hoesje in de kast. Woensdag gaat m'n nieuwe abo in, met flat-fee internet, zodat ik altijd online kan zijn, en zal de eee-pc wel bij m'n standaard uitrusting gaan horen als ik de deur uit hobbel.

Ik heb die 701 toch eigenlijk wel als een impuls-aankoop gekocht, maar ik denk dat ik er veel beter aan had gedaan om de 90x te kopen. Zeker op het oog van de grotere resolutie (1024x600). Hier passen de meeste sites toch wel in, en vallen knoppen van vensters niet buiten het beeld.

Het is toch wel een leuke gadget en hebbeding, maar zou denk ik met een 90x er toch een stuk meer plezier van hebben denk ik zo.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat je daarmee de spijker op zn kop slaat; Heb zelf dezelfde afweging gemaakt toen ik mijn 901 kocht. De 701 is weliswaar gunstig geprijsd, maar voor 100 euro meer heb je een 900, en als je dan eenmaal gewend bent aan de prijs van de 900 is die 50 euro meer voor zuinigere hardware niet groot meer.. Je zou nog kunnen kijken of je em kan verkopen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 11:51
RaZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 06:10:
Ik heb al een poosje een 701 4G, maar ik heb toch wel een beetje spijt van de aankoop inmiddels.
Ik heb ook de 4G met XP en gebruik hem inmiddels elk moment dat ik het huis uitstap. Ik draai met gehackte drivers een resolutie van 800*600 en gebruik de EEE voor surfen, emailen, films kijken, Trackmania spelen en office draaien. Werkt allemaal prima, vooral als je met eectl de cpu op full zet.

Het horizontaal scrollen vind ik best goed te doen omdat het gewoon op je touchpad kan. Daarnaast draai ik een progje die er voor zorgt dat ik met alt elk scherm kan oppakken en verslepen. Voor MSN gebruik ik pidgin, dat past wel gewoon goed in het scherm.

Ik heb de EEE overigens wel een week oud van iemand overgenomen met 1GB geheugen en een 8GB sd kaart voor 175,-. Redelijk cheap en kan dus lastig van een miskoop spreken :) . Wel vind ik het jammer dat ik een 4400mAh batterij heb. Wat meer batterij tijd zou fijn zijn. Misschien schaf ik nog een tweede aan.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
RaZ schreef op maandag 22 september 2008 @ 06:10:
...
Websites zijn tegenwoordig gemaakt met een minimum breedte voor 1024px. Het lezen op sites bij 800 breedte van het scherm moet je dus continu van link naar rechts scrollen.

MSN bijoorbeeld neemt 2/3 van het scherm in beslag (qua hoogte) dat er dusdanig weinig ruimte over is waar je je contacten kan zien. Vandaag voor het eerst gmail eens geopend, en dan is 800 wel erg smal, omdat er dan ongeveer 1/3 overblijft voor de inhoud van de mail ansich.
...
Voor websites gebruik ik Opera. Die heeft een 'fit to width' optie. Ik hoef zo nooit horizontaal te scrollen. Werkt prima. En als een site echt een keer fout wordt gerenderd kan je fit to width met een knop weer uitzetten.
Voor msn bestaat A-patch. Hiermee kun je oa de advertentie uit msn slopen. Zo is er wel genoeg ruimte over voor contacten. Ideaal.
Ik gebruik beide programma's nu ook op mn desktop omdat ze zo fijn zijn.
Al met al vind ik de 701 zo nog steeds een prima apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net op tweakers dat er een dualcore variant uitgekomen is van de Atom-processor.
Deze zou ook passen in de EEE pc. Ik heb wel interesse in een upgrade naar deze processor aangezien deze maar 70 dollar moet kosten. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

De dualcore Atom 330 kan probleemloos in moederborden voor de singlecore-variant gestoken worden: beide processors zijn pin compatible. Wel zou een bios-update noodzakelijk zijn om de cpu aan de praat te krijgen.
Het lijkt me dus dat dit wel mogelijk moet zijn, al zal asus dan met een biosupgrade moeten komen voor de eee-lijn waarmee deze cpu ondersteund zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:40:
Ik zie net op tweakers dat er een dualcore variant uitgekomen is van de Atom-processor.
Deze zou ook passen in de EEE pc. Ik heb wel interesse in een upgrade naar deze processor aangezien deze maar 70 dollar moet kosten. Weet iemand of dit mogelijk is?
Dezelfde pagina zegt dat hij pin-compatible is, echter heb je waarschijnlijk een BIOS update nodig. Dus proberen of afwachten wat Asus gaat doen met BIOS updates. Hij verbruikt wel het dubbele aan stroom, dus voor je accuduur is het niet verstandig.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag is eerder of je het hele bord uberhaupt kunt vervangen, of dat anders de processor niet vastgesoldeerd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

ajhaverkamp schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:45:
[...]

Dezelfde pagina zegt dat hij pin-compatible is, echter heb je waarschijnlijk een BIOS update nodig. Dus proberen of afwachten wat Asus gaat doen met BIOS updates. Hij verbruikt wel het dubbele aan stroom, dus voor je accuduur is het niet verstandig.
Dit klopt dus niet helemaal, de cpu verbruikt het dubbele, de rest niet. Als ik een berekening uit de reacties van de frontpage aanhaal komt het neer op een stijging van het totale energieverbruik van 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inerdaad zoiets las ik al. Wanneer die processor daadwerkelijk vervangen kan worden, is het handig om een beter accu te kopen. Is deze al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 08:55
Zou deze al snel standaard in een eee pc komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De dual core Atom zal nooit in een EEE PC komen:
quote: Fudzilla
Atom 330 dual core won't fit in any Netbook

We have a bad news for all of you that had hoped to plug a dual core Atom in your Netbook. The dual core Atom 330 won’t work with the chipset and the cooler inside these small notebooks won’t be able to cool this 8W TDP CPU.

Furthermore, most of these CPUs are soldered so you wouldn’t physically be able to plug it unless you are skilled enough to solder 437 pins on such a CPU.

We also heard that you need a different Northbridge in order to make it work. Intel explicitly said to its partners that it doesn’t want to see Atom 330 in any notebooks and any attempt to launch such a machine would be heavily penalized.

So, the dual-core Atom 330 remains a desktop only toy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb vandaag een asus eee pc1000h zwart gekocht en daarbij 2gig intern geheugen want ik had in dit topic gelezen dat het wel beter werkte met 2gig intern geheugen. Nu had ik de 2gig in mijn asus eee gestopt maar hij herkent maar 0.99 gig. Waar is de rest? Het is een kingston geheugen reep. De naam is : Kingston SO-Dimm 2GB DDR2 PC2-5300 667mhz
Wie weet waar het aan ligt?
Gr Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiiiiiit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 08:55
Wiethoofd schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:45:
De dual core Atom zal nooit in een EEE PC komen:

[...]
Ahh, oke, dan hoef ik daar in ieder geval niet op te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:54:
hallo,

Ik heb vandaag een asus eee pc1000h zwart gekocht en daarbij 2gig intern geheugen want ik had in dit topic gelezen dat het wel beter werkte met 2gig intern geheugen. Nu had ik de 2gig in mijn asus eee gestopt maar hij herkent maar 0.99 gig. Waar is de rest? Het is een kingston geheugen reep. De naam is : Kingston SO-Dimm 2GB DDR2 PC2-5300 667mhz
Wie weet waar het aan ligt?
Gr Stefan
Ik had hetzelfde. Even het bios ingaan en dan staat er als het goed is 2 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkie schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:57:
[...]

Ik had hetzelfde. Even het bios ingaan en dan staat er als het goed is 2 gb.
Dus de laptop gebruikt wel de 2GB? Alleen staat het niet aangegeven? Bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:30
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:01:
[...]

Dus de laptop gebruikt wel de 2GB? Alleen staat het niet aangegeven? Bedankt voor je snelle reactie _/-\o_
De hoeveelheid ram wordt gecached (lijkt het),
dus nadat je de bios in bent gegaan, en je ziet 2GB staan, ziet windows ook 2 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
[...]

Nog niet, je moet eerst even het bios ingaan waar waarschijnlijk het bios een check doet. Vanaf dat moment zal windows ook 2gb aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt :) bedankt voor jullie snelle reacties ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik mijn multiplier vastzetten? Wanneer ik cpuz opstart zie ik de multiplier verspringen. Mn cpu gaat hierdoor van 1600 naar 800mhz. Hoe kan ik dit tegengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Zogauw je een programma opstart dat meer cpu nodig heeft, zal je multiplier weer omhoog gaan waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
[...]

Indien je de eeepc 901 hebt, was er ook een soort rubberlapje die je ram bedekte toen je de deksel opende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

LaptopRookie schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:27:
[...]

Indien je de eeepc 901 hebt, was er ook een soort rubberlapje die je ram bedekte toen je de deksel opende?
Volgens mij is het gewoon een zwart stuk papier dat normaals vast zit aan één zijde.

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic