[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 203.225 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
jmk schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:43:
[...]

de 1000H heeft een groter toetsenbord, typt misschien wat beter. De 1000h is inclusief accu 1,4 kilo, met oplader erbij nog eens 100 gram ofzo. de 901 is ongeveer een halve kilo lichter.
De accu van mijn 1000H doet het makkelijk 4-5 uur. De 901 stukje korter.
Mijn 901 doet makkelijk 6 uur met een accu, zonder WLAN zelfs 7..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Noq schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:31:
Ik wil graag zo notebook kopen voor mezelf.
Deze wordt voornamelijk gebruikt om schoolwerk te doen in de les
en mee te typen in Word ofzo. Ook vind ik het wel handig om dan tegelijkertijd online
te zijn op MSN of Skype bijvoorbeeld.
Ik zal er ook mee op internet surfen, YouTube en meerdere van dat soort sites.

Dus 3 basis dingen,: chatten, werken, internet (niet voor downloaden bedoeld)

Nu zijn mijn vragen,:
- Is zo Notebook handig om mee te nemen en snel en handig voor gebruik als school materiaal?

- Gaat de batterij echt maar 3uurtjes mee? Want ik moet hem soms wel is op een dag rond de 4~5uur gebruiken.

Dank je wel.
Ik heb de 1000H een semester op school (HBO BI) gebruikt en dat ging goed. De accu haalt zeker 4 uur en waarschijnlijk nog langer.Ik had gekozen voor de 1000H vanwege de scherm grote en voornamelijk omdat het toetsenbord naar mijn mening veel beter typt als die van de kleinere varianten.
De dingen die jij er mee wilt doen moeten zeker kunnen.
De 1000H kwam met een sleeve en kon zo in mijn schooltas (rugzak van converse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Die dingen RULEN gewoon als het gaat om dagelijks meenemen naar school. Ik neem hem overal mee naar toe in mijn rugzak en zoveeeeel mensen die zich een breuk sjouwen aan hun mooie 17" laptop kijken jaloers naar mijn netbookje. 5-6 uur batterijtijd geen probleem voor word/msn/beetje internetten.

[ Voor 13% gewijzigd door martijn12345 op 08-04-2009 09:14 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25

Noq

[...]

De 901 of hoger is zeker geschikt voor de dingen die jij wil. Heel goed zelfs. De resolutie van 1024x600 zorgt ervoor dat je op websites niet horizontaal hoeft te scrollen 99% vann de tijd. Wel verticaal natuurlijk. De atom processor is snel genoeg voor youtube HQ, trailers etc. 1 GB is best veel voor Windows XP. Je kan makkelijk Word+Browser+MSN+Skype aanhebben. Wel is het handig wat te tweaken op alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Er kan in beide EEE PC's 2 gb ram in maximaal.

de 1000H heeft een groter toetsenbord, typt misschien wat beter. De 1000h is inclusief accu 1,4 kilo, met oplader erbij nog eens 100 gram ofzo. de 901 is ongeveer een halve kilo lichter.

Als jij op school moet werken met een laptop, dan heb je toch ook wel zo nu en dan een stopcontact toch?
Dank je voor je reactie.
En ja, ik heb wel is een stopcontact, maar daar kan ik nooit 100% van uitgaan, vanwege mijn medeleerlingen. :)

Ik zal meer onderzoek doen naar de 901 en erboven. Vanwege de reacties hierboven zal ik meer kijken naar de 1000H, klinkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Misschien heb jij een mindere accu want mijn 901 haalt 4 uur op z'n sloffen, zowel met Windows XP als met OS X Leopard. In de praktijk haal ik makkelijk 5 uur en zelfs 6 uur is haalbaar met wat minder helderheid op het scherm en een beetje webbrowsen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Accutijd is natuurlijk altijd lastig. Ik heb bijvoorbeeld altijd Wifi aan en mijn scherm (bijna) hoogste helderheid.
Denk, als ik het hier zo lees, dat de accu tijden van de 901 en de 1000H weinig verschillen, maar het beste kan je daar een benchmark voor zoeken.

Kijk ook eens bij de volgende:
reviews: Zes netbooks getest [1000H vergeleken met vergelijkbare modelen]
reviews: Netbook-test deel 1: Asus Eee PC versus Medion Akoya Mini [Zit vergelijking tussen 1000H en 901 ook in, zelfs qua accu]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
ik gebruik mijn 1000h al sinds september voor school, werkt perfect lekker compact en makkelijk op te werken.
typen gaat ook super kan er volledige verslagen op maken zonder problemen of ergens last van te hebben.
ikzelf zit nu ook vaker op mijn 1000h dan op mijn desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Voor een echte lange accutijd zou ik voor een 1000HE gaan, die zou volgens Asus 9 uur mee gaan.
Maar ga er van uit dat daar maar 6 uur van over blijft.

6 uur is al lang zat hoor :p dus zeker geen slechte keus...

Of een 1000H komen voor enkele 10tjes minder en een 3rd party 13000mah accu kopen, dan trek je er wel 10-12 uur uit.

[ Voor 21% gewijzigd door crack_en_hack op 08-04-2009 12:31 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

crack_en_hack schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:30:
Voor een echte lange accutijd zou ik voor een 1000HE gaan, die zou volgens Asus 9 uur mee gaan.
Maar ga er van uit dat daar maar 6 uur van over blijft.

6 uur is al lang zat hoor :p dus zeker geen slechte keus...

Of een 1000H komen voor enkele 10tjes minder en een 3rd party 13000mah accu kopen, dan trek je er wel 10-12 uur uit.
Ik heb de HE en die 9 uur wordt door mijn vriendin echt wel behaald. Die werkt alleen in Word en internet een beetje.

Het ligt ook vooral wat je ermee doet, wifi aan/uit en hoe je de helderheid hebt ingesteld etc.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

koendt schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:07:
Accutijd is natuurlijk altijd lastig. Ik heb bijvoorbeeld altijd Wifi aan en mijn scherm (bijna) hoogste helderheid.
Schermhelderheid heeft veel invloed. Wifi heb ik ook altijd aan want ik gebruik 'm vooral voor Internet en streaming binnen het huis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq

Noq

Ok, ik heb me research even gedaan. :)
De accu-tijd zit goed bij zowel de 900 als de 1000.

De volgende vraag:
Windows of Linux?

Die voelde jullie denk ik al aankomen die vraag. :p

Ik vind Windows gewoon leuk, ben ik gewend aan doordat ik het zelf
al meer dan 4 jaar goed gebruik op me eigen computer.
Nu lees ik dingen dat de Linux alles kan wat Windows ook kan, maar dat
deze wel sneller werkt.
1 Nadeel, met Linux heb je dat gezeur dat je sommige bestanden niet kan krijgen,
omdat Windows tuurlijk veel meer bekend is.

Edit:
Dit zijn degene die mijn favoriet zijn.

Windows
Asus Eee PC 900 Zwart
Asus Eee PC 1000HE (Wel aan de dure kant)

Linux
MSI Wind U90X-037EU Zwart
Asus Eee PC 900A Zwart

Ik heb van beide versies 2 gepost.
Mijn voorkeur gaat naar Linux, hoewel ik er nog niet zoveel van af weet, maar ik vind het design gewoon mooier en als ik te horen krijg dat het sneller is, vind ik het altijd fijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Noq op 08-04-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
De 901 bedoel je neem ik aan? De 900 heeft niet zo'n denderende accu.
Volgens mij komen de zuinige modellen tegenwoordig zo'n beetje standaard met XP. Maar met linux kun je altijd nog aan de slag.

Edit: Die dus niet nemen (de 900 dus, je blijft je bericht maar veranderen :+ ), de Celeron is niet zo zuinig, ga voor de Atom en een grote accu. Als ik nu moest kiezen zou ik voor de 1000HE gaan. Moet het wat kleiner dan de 901.

[ Voor 37% gewijzigd door troftnom op 08-04-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ik heb 8 uur ongeveer gehaald metm ij 1000h maar dat was met wifi bluetooth uit alles op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Voor school zou ik voor windows gaan, al was het omdat office het dan altijd doet. En linux is toch testen, uitproberen (als je er niet bekend mee bent)... wel leuk, maar niet voor iets wat je op school nodig hebt. Dat is mijn visie tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Zou je de harde schijf van 160GB ergens apart kunnen kopen? Ik heb een 901 met een 12GB (4 en 8GB partities) maar zou toch liever wat meer hebben.. 1.8" harde schijven zijn ook niet zo veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
era.zer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:59:
Zou je de harde schijf van 160GB ergens apart kunnen kopen? Ik heb een 901 met een 12GB (4 en 8GB partities) maar zou toch liever wat meer hebben.. 1.8" harde schijven zijn ook niet zo veel te vinden.
Wat bedoel je precies?
Wat ik gelezen heb, passen alleen 1,8" in een 901. En dan moet er ook nog een ZIFF connector zijn.
Misschien een SDkaart of USBstick van 8 of 16 GB erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq

Noq

Ok.. ik ga idd gewoon voor Windows uitvoering.

Nu gaat het echt heel erg tussen de 901 of de 1000HE.
Dit is echt moeilijk. Gelezen dat beide batterijen op hetzelfde uitkomen,
allemaal dezelfde specs. (behalve voor de cpu type).
Ik ben snel geneigd om voor de 901 te gaan, vanwege de prijs.
Maar dit is wel de juiste beslissing?

Nogmaals, het is vooral voor schoolwerk (ga uit van office programmas), MSN en internetbrowsen.

Wat gelijk leid naar een andere vraag over dat internet:
Als ik ergens in een ruimte ben met draadloos internet, kan ik daarmee gelijk connecten zonder
eerst nog iets in de usb te pluggen? Want op school mogen wij gebruik maken van de draadloze verbinding.

Ik heb zo vermoeden dat dit gewoon mogelijk is, maar wil het even zeker weten.

Dank jullie alle voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

De 1000HE is iets groter dan de 901, heeft daarom een iets groter scherm (niet zoveel verschil) en ook een groter keyboard (voor veel mensen is dit wél een groot verschil) waarbij de toetsen meer lijken op die van een normale laptop.

Ook is de batterij van de 901 gelijk aan die van de 1000H, de 1000HE heeft een batterij met meer capaciteit, waardoor het voordeel bij de 1000HE ligt. Persoonlijk zou ik gaan voor de 1000HE, omdat dat beestje bijna de netbookperfectie benadert, volgens wat ik er van gelezen en gezien heb op het internet.

Ik ken iemand met een 1000H en daar is die ook zeer blij mee, dus ik denk dat je zeker niet fout kan gaan.

Dat de prijs van een 1000HE inderdaad wat meer is, is volgens mij waardig aan de voordelen die je zult hebben bij de 1000HE boven de 901, als je daar tenminste belang aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Daar kan ik het als 1000HE-eigenaar alleen maar mee eens zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Noq schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:54:
Ok.. ik ga idd gewoon voor Windows uitvoering.

Nu gaat het echt heel erg tussen de 901 of de 1000HE.
Ik heb voor de 1000 serie gekozen omdat de toetsen van de 901 te klein waren voor mij.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Weet iemand wat het prijspeil van de netbooks (en de Eee PC in het bijzonder) bij de Media Markt(en) ongeveer is? Waar moet ik rekening meehouden? Onderkant pricewatch, of nog goedkoper? Ik probeer een beetje te bepalen of het de moeite waard is om zaterdag voor een 901 af te reizen naar een MM of dat ik gewoon de goedkoopste prik in de pricewatch, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Servor schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:10:
Weet iemand wat het prijspeil van de netbooks (en de Eee PC in het bijzonder) bij de Media Markt(en) ongeveer is? Waar moet ik rekening meehouden? Onderkant pricewatch, of nog goedkoper? Ik probeer een beetje te bepalen of het de moeite waard is om zaterdag voor een 901 af te reizen naar een MM of dat ik gewoon de goedkoopste prik in de pricewatch, vandaar.
Soms is het handig ook de gratis krantjes van het openbaar vervoer in de gaten te houden.
Zo kwam ikeen advertentie tegen van de Asus 1000H voor 299. Laatst bij de Macro een winstpakker van rond de 358 exl btw. Dus 299 incl was een goede deal(Phonehuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Servor schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:10:
Dat verschilt nogal per model en per vestiging van de Media Markt (ze hanteren onafhankelijk prijsbeleid). Grofweg gesproken zijn hun standaard prijzen meestal niet erg goedkoop, maar af en toe hebben ze wel voordelige acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
eisbaer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:53:
[...]

Ik heb voor de 1000 serie gekozen omdat de toetsen van de 901 te klein waren voor mij.
en ik voor de 901 omdat het een halve kilo aan gewicht scheelt :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Noq schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:54:
...
Wat gelijk leid naar een andere vraag over dat internet:
Als ik ergens in een ruimte ben met draadloos internet, kan ik daarmee gelijk connecten zonder
eerst nog iets in de usb te pluggen? Want op school mogen wij gebruik maken van de draadloze verbinding.

Ik heb zo vermoeden dat dit gewoon mogelijk is, maar wil het even zeker weten.

Dank jullie alle voor je hulp
Ja er zit een wireless LAN kaart in (draft N, ondersteund ook B/G). Er zijn beter kaarten te koop, maar er heb met mijn 1000H nog nergens problemen gehad met het verbinden van een draadloze router. Het slot waar de kaart inzit is universeel, dus je kan hem vervangen door bijvoorbeeld een Intel kaartje.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Kassad schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:57:
[...]

en ik voor de 901 omdat het een halve kilo aan gewicht scheelt :)
Eerder 310g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
901 voor school, dat lijk me te klein omdat je er verslagen ofzo op moet maken.
en de 901 heeft echt een kleiner toetsenboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:53:
901 voor school, dat lijk me te klein omdat je er verslagen ofzo op moet maken.
en de 901 heeft echt een kleiner toetsenboard
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf een 901. Ben er zeer over te spreken, maar dan wel voor browsen en video's bekijken.
Het toetsenbord is niet echt bedoeld om met tien vingers blind te typen. Ik heb de 1000-serie nog niet geprobeerd, maar de layout ziet er iig al een stuk 'ruimer' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
jup,
typen op de 1000h is echt goed te doen, heb zelf eerst de 900 gehad en dat is ook dan echt een stuk kleiner.
en minder comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik vraag me wel af in hoeverre een 1000 nog echt een netbook is en geen minilaptop ofzo. Zaterdag maar eens een winkel opzoeken die ze naast elkaar heeft staan, kijken wat het in de praktijk scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

koendt schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:07:
[...]

Wat bedoel je precies?
Wat ik gelezen heb, passen alleen 1,8" in een 901. En dan moet er ook nog een ZIFF connector zijn.
Misschien een SDkaart of USBstick van 8 of 16 GB erbij kopen?
In de 904 (zelfde chasis als 901) zit er een 160GB HD. Dus eigenlijk zou ik liever deze in mijn 901 hebben.
Een 1.8 past inderdaad, maar het is precies alsof die nergens te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq

Noq

Ja, ik heb gekozen en koop de Aus Eee PC 1000He.
Is deze snel voor gebruik? En kan ik misschien ook andere OS erop gooien?
Bijvoorbeeld Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Noq schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:53:
Ja, ik heb gekozen en koop de Aus Eee PC 1000He.
Is deze snel voor gebruik? En kan ik misschien ook andere OS erop gooien?
Bijvoorbeeld Ubuntu?
Ik heb de 1000H versie enig verschil volgens mij is dat er met de HE met 9,5 uur wordt geadverteerd en de H versie 7 uur. Maar het is in weze een hele goeie volwaardige laptop vervanger.
Windows 7/XP draait er goed op. Met Linux wordt je accutijd korter. Maar Ubuntu kan je er wel opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik dacht dat de 1000HE ook een ander toetsenbord indeling had? En geen uitstekende accu aan de onderkant ofzo?

Oh, en de Atom 280 toch? Of ben ik nu zo in de war door alle specs die ik gelezen heb dat ik het gewoon niet meer weet? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
andere indeling ja,
atom 280 klopt ook.
Er zit een zwaardere accu in, maar of die niet meer uitsteekt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, dat laatste was gebaseerd op:
The frame is designed around the six-cell, 63-Wh battery, eliminating the awkward protrusion you see on the back of other six-cell carriers like the Aspire One (10-inch) and the NC10-14GB. Concealing the battery, so that it is almost flush against the base, justifies the minor weight gain. In fact, the "E" in 1000HE represents the extended battery, a massive improvement over the battery in the previous EeePC 1000H.
Uit: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2340594,00.asp

Ik dacht dat het bij de 1000H niet zo was dus, maar dat was meer een aaname van mij.

Nog twee 1000HE reviews:

http://www.laptopmag.com/...s/asus-eee-pc-1000he.aspx
http://www.notebookreview...review=asus+eee+pc+1000he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Servor schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:34:
Ik dacht dat de 1000HE ook een ander toetsenbord indeling had? En geen uitstekende accu aan de onderkant ofzo?

Oh, en de Atom 280 toch? Of ben ik nu zo in de war door alle specs die ik gelezen heb dat ik het gewoon niet meer weet? :P.
crack_en_hack schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:48:
[...]

De verschillen die ik tot nu toe gevonden heb zijn:

1000H / 1000HE
Atom N270 / Atom N280
1 'fn' toets / 2 'fn' toetsen
kleine shift toets / grotere shift toets
6600 mAh accu / 8700 mAh accu
3-in-1 kaartlezer / 4-in-1 kaartlezer
FSB 533 mhz / FSB 667 mhz
Intel Mobile 945GME / Intel Mobile 945GSE

Overige verbeteringen:

RAM cover gaat nu makkelijker open.
Ruimte tussen de toetsen (ikzelf vind dit geen verbetering maargoed :'( )
De pijltjes toetsen voor naar boven en beneden zijn een stuk smaller (ikzelf vind ook dit geen verbetering :N )
2e functie symbolen op de toetsen zijn nu fel blauw (ikzelf vind dit ook geen verbetering :N )
De 1000HE schijnt een volledige "glossy" finish te hebben (ikzelf vind dit ook helemaal geen verbetering :( )
Zie ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31576562
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31601868

Het prijsverschil bij de MyCom tussen de 1000H en HE is maar € 20,-

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Ik heb nu eindelijk Windows XP op mijn 1000E kunnen krijgen na de nieuwste biosversie (v1803). Alleen jammer dat na een reboot hij de foutmelding hal.dll missing aangaf. Maar dat is wel te verhelpen. Ben meteen mijn image aan het aanpassen en kijken of hij het zo wel doet. Ik ben in ieder geval erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq

Noq

Pfft.. kan ik bestellen, is die misschien uitverkocht bij Komplett.
Ik zie niet meer staan hoeveel voorraad ze hebben, terwijl die vanochtend
nog een aantal van 13 in voorraad aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Neem je een andere winkel, en let ook eens op de topicwaarschuwing bij posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vanmiddag eens eindelijk de tijd genomen om een 1000 in het echt te bekijken en eerlijk gezegd 'schrok' ik nogal van de groote... Ik weet nog niet of dit is wat ik wil, misschien toch voor een 9-inch gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Marger schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:35:
Heeft iemand onlangs de 901 met 16GB SSD bij 4launch gehaald? Ik probeer te achterhalen of dit inderdaad de nieuwe uitgave is van de voorheen 901 met 12GB, nu met 16GB SSD en 8700mAh accu. 4Launch reageert tot nu toe niet echt op mijn vraag en ik heb weinig zin om te bestellen en er dan achter te komen dat die 16 een typfoutje was. Ze hebben hier ook niet de specs van de accu bij staan, dus wie kan dit verhelderen?
Omdat ik in deze topic erg weinig terugvind over deze nieuwe uitgave van de 901, zet ik even op een rijtje wat ik nu hierover kan melden. Ik heb hem bij 4launch gehaald en hoewel het uiterlijk dus gewoon een 901 is, is hij onder de motorkap toch net een tikkeltje beter, genoeg om de geringe meerprijs te verantwoorden.

Type: Asus EEE PC 901-BLK063X
Vendorcode: 90OA0BB74211J3IE82IQ
CPU: Atom N270
RAM: 1GB DDR2
Scherm: 8,9"
Harddisk: 16GB SSD
Accu: 6 cell 8700mAh
Extra: 4GB USB-stick

Dit alles heb ik voor €280 gekregen, een mooi deal. Let op bij opgaves van webwinkels, want ze gooien de specs nogal eens door elkaar. Ik neem aan dat als het gaat om dit type incl. toevoeging en om deze vendorcode, dat je altijd bovenstaande specs moet krijgen, maar dat weet ik niet zeker. 4launch had deze laptop op de site staan met 12GB SSD en zonder 4GB stick, nadat ik ze een vraag had gesteld hierover werd de stick toegevoegd aan de specs, maar stond er nog altijd 12GB.

Ik begreep dat de 4+8GB SSD's in de 901 aan de trage kant zijn, vandaar dat ik zo geïnteresseerd was in deze uitgave. In de BIOS meldt de SSD zich als Asus-JM S41, dat geeft HD Tune ook aan. Deze schijnt een nieuwe Samsung-controller te hebben die gewoon goed werkt. Toen ik na de Windows setup-vragen de eeepc eens timede op het booten, had ik na 25 seconden een werkende desktop, en dat met een voorgeïnstalleerde XP + softwaremeuk. Readwaardes volgens HD Tune:

Run 1: 77 min, 99 max, 92,4 MB/s average
Run 2: 76,4 min, 97,8 max, 91,7 MB/s average
Run 3: 77,1 min, 98,7 max, 92,5 MB/s average

Uitstekende snelheden wat mij betreft. Writewaardes heb ik niet, daar wilde HDTune niet aan, ik denk vanwege de minipartitie die op de schijf staat of omdat het een trialversie is. Zie ook dit wat vreemd vertaalde artikel, waar wel writewaardes gemeten zijn.

Ik heb ook even het stroomverbruik gemeten met mijn LIDL-kwaliteit meetapparaatje, aangezien ik de eeepc wil gebruiken als always-on pctje. Idle gebruikt hij 10W, als het scherm uitstaat meet ik 8W. WLAN aan scheelt hooguit 1W. Ik heb hem niet uitgebreid onder stress gemeten omdat dat me minder interesseert, maar ik zag zo gauw pieken tussen de 14 en 17W. Heerlijk zuinig voor mijn maatstaven. De accu heb ik nog niet op duur kunnen testen, omdat ik hem pas 1x opgeladen heb en hij nog niet op zijn max capaciteit is.

De Asus 4GB USB-drive is niet noodzakelijk, maar ik vind het zeker een leuke extra. Ik ben niet zo thuis in de specs van die dingen, maar HD Tune meet een gemiddelde leessnelheid van 31,4 MB/s en dat komt op mij als behoorlijk snel over.

Al met al ben ik dus heel erg blij met deze aankoop. Wie nu nog de oude uitgave van de 901 koopt, laat zich gewoon afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq

Noq

Is het mogelijk om op de 1000He zowel Windows Xp (die al vooraf erop staat) en Ubuntu erop te draaien?

Zo ja, zal dit de accutijd minderen?
Kan ik nog makkelijk switchen tussen OS?
En kan de 1000He Ubuntu goed/vloeiend draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik ga ook een project starten.
Heb het volgende besteld:

Dealextreme:
11866 Super Mini Bluetooth 2.0 Adapter Dongle (Vista Compatible) $2.55 -
18490 9" USB Touch Screen Digitizer DIY Mod Kit for Asus Eee PC 900 UMPC Laptops $51.68 -

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_18490_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_11866_1.jpg

Chinainvasion:
GPS Receiver USB Adapter for Computers (Netbook, Laptop, UMPC) inclusief verzending € 23,55
Afbeeldingslocatie: http://eu.chinavasion.com/images/thumbnails/Chinavasion-CVGI-B07-1.jpg.thumb_240x240.jpg

Totaal: € 77,78
Dit moet allemaal in mijn witte eee 900 komen.

Ik denk dat ik nu nog 2 weken moet wachten tot alles binnen is.

Zijn er nog mensen die vooraf tips hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
0Burner0 schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:29:

Zijn er nog mensen die vooraf tips hebben??
Waarom een GPS Receiver...?, Wat is het nut/doel daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
als navigatie gebruiken.
alleen wat voor navigatie software ga je daarvoor gebruiken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Ik heb nog steeds een klein probleempje met mijn EEE1000H. Ik heb geen batterij/accu icoon in Windows XP. Tijdens het opstarten krijg ik de melding
De wizard nieuwe hardeware gevonden

Met de wizard kunt u software installeren voor: Battery

Nu heb ik alle drivers al geïnstalleerd inclusief de ACPI en chipset driver. Mis ik dan nog iets of moet ik dan nog iets handmatigs doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
syntesia schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:23:
als navigatie gebruiken.
alleen wat voor navigatie software ga je daarvoor gebruiken ??
Ik denk tomtom (emuleren op windows CE) en Ozie explorer met de waterkaarten van de ANWB (heb een bootje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
era.zer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:04:
[...]

In de 904 (zelfde chasis als 901) zit er een 160GB HD. Dus eigenlijk zou ik liever deze in mijn 901 hebben.
Een 1.8 past inderdaad, maar het is precies alsof die nergens te koop zijn.
De 904 heeft het 1000 chassis dacht ik. Dat is waarom ik eerst juist naar de 901 keek en niet de 904. Het nut van een 904 snap ik niet helemaal want het ding is net zo groot en zwaar als een 1000 dus kan je beter 20 euro meer betalen en die 1000 met groter scherm nemen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Servor schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:00:
Ik vraag me wel af in hoeverre een 1000 nog echt een netbook is en geen minilaptop ofzo. Zaterdag maar eens een winkel opzoeken die ze naast elkaar heeft staan, kijken wat het in de praktijk scheelt.
Hm ik zie het totaal anders, maar goed dat is voor iedereen weer anders dus of het een minilaptop is of een netbook.
Soms, heel soms stoor ik me aan hoe deze asus eee word onder gewardeerd 'Je kan er geen games op spelen, hij is te sloom, atom is '' maar' een simpele cpu (hardwareinfo.nl) etc etc enz.
Nee nee en nog maals nee! Nee hij is niet sloom en nee het is geen prut ding of alleen maar voor effe email checken. En nee er past meer op dan linux.

En ja Vista doet het geweldig (ik heb 3.0 punten) meer dan zat.
En Ja Windows 7 Ultimate doet het geweldig, misschien nog beter.
En ja EEE 1000H kan 800 Mhz OCZ geheugen aan
En Ja EEE 1000H kan de Scorpio van 500 GB! aan
En ja mijn access is 80 Mb per sec doorvoer snelheid
En ja EEE 1000H heeft wifi (N!)

En ja ik maak wel eens spelfouten niet op letten (me Engels is beter haha)

Games? Xbox of Core i7 systeem bouwen of gewoon tevreden zijn met je eeepc
Klok van 166 Mhz naar 400? --> GMABooster
Klok van 1.6 CPU naar 2009 ? --> EeeCTL

Zowel aan hardware info tv als mensen die EEE1000H onderschatten.. lees eens wat meer reviews.
Problemen met windows hebben niets te maken met deze laptop! Gewoon beter leren hoe je windows er op zet. Hall.dll ? error? geef niet asus de schuld KOOP windows legaal!! Of zorg voor een goede rip dus andere torrent.

Nee geen CD rom speler. Koop een externe CDrom driver en je kan windows installeren.
Of zet je CD image op SDHC en installeer op die manier. Zo simpel allemaal.

3 USB poorten niet genoeg? Koop een hub. Geen zin in draden? Koop voor 300 euro een draadloze hub.

Camera is super goed.
Audio is erg goed. Ik gebruik cubase en verbaas me nog steeds over de onboard midi chip.

Omdat dit dinge alle voordelen heeft:

Weegt weinig.
Goedkoop ( geen wonder dat Intel schikt van de verkoop cijfers (eigen schuld!) )
Intel moet dan niet met hun praatje komen dat Atom niet bedoelt is voor zware toepassingen. Dit zeggen ze alleenmaar omdat als iedereen een netbook koopt (wat iedereen zou moeten doen) Intel verlies gaat maken op hun duurdere cpu's

Gaat zeker 7 uur op accu mee
Draat alles!!!!!!!! dus ga weg met een aangepaste windows voor netbooks haha kom zeg!
Nogmaals het draait alles met 2 GB aan ram en Atom is snel genoeg.

Conclusie:

Asus EEE PC 1000 H = een PC. punt uit. Het is een laptop / netbook / mini laptop (kies een naam) maar voor mij is het de enige echte Personal Computer. PC zoals het ooit was bedoelt.

In huis heb ik alleen een EEE (me ouder PC's allemaal verkocht)

Aan mijn EEE zit een module via VGA die het beeld perfect doorgeeft aan me TV
Aan mijn EEE audio uit zit een splitter daar aan een kabel en die kabel gaat naar mijn huiskamer versterker.

Webvideo - Vloeiend.
Geluid - gewoon perfect. Oke geen AC3 maar dan kan je altijd nog een externe audio kaart kopen van bijv m-audio.

Maar wil je idd zware video bewerking doen, Crysis spelen tja dan moet je geen EEE kopen maar dat lijkt me ook vrij logisch.

Verder heb ik een draadloos toetsenbord en muis van logitech er bij en natuurlijk een grote Samsung monitor.

Ook mijn tafel is netjes aan kant. :)

Dus ja, koop de 1000H :)

.. lol ik lijk wel een verkoper.. nee ik werk niet voor asus maar vind dit de beste uitvinding sinds de pc vandaar.. en tja gewoon erg blij mee en dat gun ik me mede tweakers dus ook. die tv module vga naar s-video kan ik iedereen aanraden en kost maar 30 euro ofzo iets.

[ Voor 3% gewijzigd door maartn op 13-04-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Na een heleboel reviews te hebben gelezen van verschillende netbooks zijn er voor mij nog twee netbooks in de running:

- Samsung NC10
- Asus EEE PC 1000H(E)

Wanneer ik naar het touchpad van de Samsung kijk zie ik daar rechts een verticale streep staan zodat ik zeker weet dat je met deze laptop eenvoudig verticaal kunt scrollen.

Laatst kwam ik dit filmpje tegen:
http://www.youtube.com/wa...r4zTSjZnA&feature=related

Het is mij niet helemaal duidelijk of dit nu een standaard driver kwestie is van de 1000H of dat deze gemod is? In dat geval is het wel een verrekte mooie functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat is standaard. Er zit een touchpad van elan in, het bedrijf dat nu regelmatig op de frontpage verschijnt omdat Apple dingen van ze heeft afgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq

Noq

Prutzer80 schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:00:
Na een heleboel reviews te hebben gelezen van verschillende netbooks zijn er voor mij nog twee netbooks in de running:

- Samsung NC10
- Asus EEE PC 1000H(E)

Wanneer ik naar het touchpad van de Samsung kijk zie ik daar rechts een verticale streep staan zodat ik zeker weet dat je met deze laptop eenvoudig verticaal kunt scrollen.

Laatst kwam ik dit filmpje tegen:
http://www.youtube.com/wa...r4zTSjZnA&feature=related

Het is mij niet helemaal duidelijk of dit nu een standaard driver kwestie is van de 1000H of dat deze gemod is? In dat geval is het wel een verrekte mooie functie!
Ik zat tussen deze twee nog geen 3uur geleden te twijfelen.
Toch ben ik gegaan voor de Asus 1000He, 'waarom'?

-Betere processor (maakt niet veel uit, maar ach)
-Mooier design
-De multi-touch
(persoonlijk)- Geen fan van Samsung :)

Nog even en ik heb hem, kan niet wachten om er Ubuntu op te zetten.
Word echt een pracht van zo'n ding om een Netbook te hebben. Lekker pronken
met dat ding in me klas et al die mensen met zo grote laptop met crappy Vista erop
en sloom dat het is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik kom er gewoon niet uit denk ik en moet gewoon even wat van die dingen in het echt zien. Weet iemand een goed gesorteerde (fysieke) winkel in R'dam of Utrecht waar ze in ieder geval verschillende Eee's hebben staan en het liefst ook Acers en Wind's? Zelf zat ik te denken aan bijv. Alternate maar ik weet niet of ze alles ook in de winkel hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Prutzer80 schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:00:

Dat multitouch van Asus EEE Pc is zeker erg handig. Voor mij geen muis nodig.
- twee vingers = scrollen.
- drie vingers = rechtermuisknop
- 1 vinger + 1 vinger-tap = vergrootglas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Noq schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:21:
Lekker pronken
met dat ding in me klas
Mjah, zal de leeftijd wel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq

Noq

Exirion schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:12:
[...]

Mjah, zal de leeftijd wel zijn :P
Eigenlijk wel ja :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:02

Zenyatta

Tsjakka!

Ik sluit nu net de adapter op mijn Eee 1000H aan, maar die maakt ineens een soort 'zoemend' Weet iemand waardoor dat komt en of dat kwaad kan? Hiervoor deed hij dat nooit. Hij laadt wel gewoon mijn Eee op.

Edit: Het gezoem lijkt pas te beginnen wanneer ik de Eee op de adapter aansluit.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenyatta op 14-04-2009 10:32 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Christijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:29:
Ik sluit nu net de adapter op mijn Eee 1000H aan, maar die maakt ineens een soort 'zoemend' Weet iemand waardoor dat komt en of dat kwaad kan? Hiervoor deed hij dat nooit. Hij laadt wel gewoon mijn Eee op.

Edit: Het gezoem lijkt pas te beginnen wanneer ik de Eee op de adapter aansluit.
Had ik ook toen ik hem net had, De 1e paar dagen was het alleen, daarna was het weg en is het nooit meer terug gekomen en alles werkt nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:02

Zenyatta

Tsjakka!

crack_en_hack schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:34:
[...]

Had ik ook toen ik hem net had, De 1e paar dagen was het alleen, daarna was het weg en is het nooit meer terug gekomen en alles werkt nog steeds perfect.
Maar ik heb mijn Eee al tegen de 5 of 6 maanden. Als het vanzelf weer over gaat... Kan het kwaad als de adapter zoemt? Kan het aan het stopcontact liggen? De stekker is niet geaard, maar zit in een geaard stopcontact. In een stopcontact een paar meter verderop zoemt hij ook, maar valt het gezoem buiten gehoorsafstand. Vanavond thuis ook maar even proberen...

Wat voor garantie zit er eigenlijk op deze adapters?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Heb van de week met camtasia een video opgenomen op mijn zwarte beestje. Dit programma neemt zeg maar op, wat ik op mijn scherm zie, je kunt daar eventeel audio bij inspreken en/of je webcam toevoegen.
Erg handig voor instructie filmpjes bijvoorbeeld. Voor iedereen die denk dat wanneer je zoiets zou gaan doen, dat het dan gruwelijk in de soep zou lopen... You got it all wrong. Video ziet er perfect uit, audio is prima in orde. Ik geef toe dat hij er bij het compileren even op heeft staan rekenen... Maar het was een incidenteel iets, wat gewoon moest werken, hoefde niet snel te gaan. Job done!

Inmiddels zijn er al zeker 5 mensen in mijn directe omgeving die hooked zijn nadat ze ff hebben gewerkt met mijn netbookje, en die op korte termijn zelf eentje willen kopen. Een van hen gaat haar half jaar oude 15" breedbeeld laptop ervoor de deur uit doen.

Nu las ik op de frontpage tijdje terug iets over dat HP en Dell hun netbookjes uit gaan rusten met HD-Ready resolutie. Iemand iets gelezen over een Asus met een hogere resolutie 10" scherm dan wat we nu gebruiken?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nieuwe deel is bijna af, ik moet het reviewgedeelte nog even uitwerken en 2 stukjes tekst typen (bij de 900A/904 en de S101).

Zal vanavond denk ik online komen, maar pin me er niet op vast.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Wiethoofd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:22:
Nieuwe deel is bijna af, ik moet het reviewgedeelte nog even uitwerken en 2 stukjes tekst typen (bij de 900A/904 en de S101).

Zal vanavond denk ik online komen, maar pin me er maar op vast.
JIPPIE, Een nieuw topic deel mensen *O* :7 klokslag 23:59 ben ik van de partij :Y

@T Wiethoofd: Zit er ook een stukje in van de 1004DN, Die EEE met optische drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een nieuw topic heb ik een maand geleden al aangekondig :+ Nu kijken wanneer ik nog tijd heb voor de laatste eindjes.

En als je mij een fatsoenlijke specsheet van die 1004DN kunt verzorgen zet ik hem er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En we kunnen (eindelijk) verder in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 *O*

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic