"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Het is hackerig. OS X is not supposed to run op een Eee PC. Vandaar je gevoel...MaximusTG schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:53:
[...]
Daarnaast vond ik het (zoals ik hier al eerder gezegd heb) niet prettig om een OS te hebben dat zo 'hackerig' aanvoelt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zolang Apple niet zelf met een netbook uitkomt voel ik mij er minder schuldig over.mphilipp schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:58:
[...]
Het is hackerig. OS X is not supposed to run op een Eee PC. Vandaar je gevoel...
En toch draai ik het nu al weken naar volle tevredenheid. De 901 met een Runcore SSD draait OS X volwaardig en het geheel voelt in de praktijk aan als een echte Mac. Voor mij geen Windows meer op m'n EEEmphilipp schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:58:
Het is hackerig. OS X is not supposed to run op een Eee PC. Vandaar je gevoel...
Hier idem.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:01:
Zolang Apple niet zelf met een netbook uitkomt voel ik mij er minder schuldig over.
[ Voor 20% gewijzigd door Exirion op 24-03-2009 17:01 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Weet je zeker dat de helderheid van beide schermen hetzelfde ingesteld stond?antonboonstra schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:51:
Volgens de Asus Comparison list hebben zowel de 901 als de 1000H een scherm met LED backlight. Toen ik ze gister echter naast elkaar zag staan bij de MM, vond ik het scherm van de 1000H veel helderder en contrastrijker. Is het bekend of naast het formaat het scherm van de 1000H inderdaad beter is? De 1000HE heeft exact hetzelfde scherm als de 1000H neem ik aan.
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Ik heb toen besloten een grotere SSD te bestellen, een Runcore 32 GB. Na deze in het ding gemonteerd te hebben ben ik enorm aan het kloten geweest Windows 7 te installeren. Het indelen van de schijf geen raar, de installeer maakte er steeds een kleine partitie bij, ongeveer 200 MB. En het was niet helemaal duidelijk welke schijf ik nou voor me had (haha, mijn schuld met een 4 GB USB stickje er bij)
Uiteindelijk is het gelukt en heb ik een paar dagen met Windows 7, Office 2007 en nog wat op de Eee geklooid. Een paar dingen irriteerden me waardoor ik me heb bedacht en nu weer XP heb geinstalleerd:
- De critical battery is niet lager dan 10% te krijgen (dus met de verkeerde accuinfo gaat de Eee in standby) De optie "do nothing" kan niet dus je zit hier aan vast.
- Eeectl is niet geschikt voor Windows 7.
- De versie was niet netbook optimized waardoor er te veel services draaien en de Eee onnodig energie verbruikt en warm wordt.
Inmiddels weer een paar dagen met XP. Maar wat werkt dat enorm prettig met die Runcore SSD, echt geweldig!! Opstarten van alles gaat heerlijk snel. Het werken met het apparaat voelt totaal niet als een klein ding met beperkte snelheid. Photoshop en Visual Studio 2008 werken lekker vlot. Ik heb nu een mooi klein systeempje die alles kan als ik even iets wil en mijn eigen desktop omgeving niet bij me heb... heerlijk!!
(overigens is dat lekker vlot werken relatief, het is maar wat je gewend bent en/of verwacht
Daar gaat het ook helemaal niet om. Mijn opmerking is een reactie op een opmerking van iemand anders. Het was geen waarde-oordeel over OS X; ik noem slechts een feit. Of het wel of niet goed werkt is een heel ander verhaal.Exirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:01:
[...]
En toch draai ik het nu al weken naar volle tevredenheid. De 901 met een Runcore SSD draait OS X volwaardig en het geheel voelt in de praktijk aan als een echte Mac. Voor mij geen Windows meer op m'n EEE
Ik denk zelf dat ik het er maar weer af haal. Niet omdat het niet bevalt oid, maar het is mijn enige 'Mac/Hack' en ik vind het omschakelen erg vervelend. Je kunt niet altijd met dezelfde software werken. Ik wil wel met OS X werken, maar dan waarschijnlijk met Photoshop en de dingen die ik daarmee doe wil je niet op zo'n klein scherm. Misschien straks, als ik mijn i7 heb en een 24" dat ik OS X nog een keer een run geef.
Dus toch maar weer naar XP totdat Windows 7 productierijp is.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik gebruik ook Photoshop hoor, en dat draait prima. Bovendien snap ik je argument niet echt, want dit heeft toch niks met OS X te maken? Photoshop zal op OS X net zo goed of slecht werken als op Windows want het probleem dat jij schetst heeft vooral met resolutie te maken.mphilipp schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:17:
Je kunt niet altijd met dezelfde software werken. Ik wil wel met OS X werken, maar dan waarschijnlijk met Photoshop en de dingen die ik daarmee doe wil je niet op zo'n klein scherm. Misschien straks, als ik mijn i7 heb en een 24" dat ik OS X nog een keer een run geef.
Volgens deze user review van de 1000HE op notebookreview forum is de 1000HE inderdaad op verscheidene vlakken beter dan de 1000H, zoals je daar zegt:mathijsv schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:43:
[...]
Hmm, volgens mij is er juist een gigantisch verschil tussen de 1000H en 1000HE: het toetsenbord van de 1000HE is zeer verbeterd; het lijkt nu op zo'n keyboard van de Sony Vaio's en Macbooks. En dan heb ik nog niets gezegd over de verbeterde accuduur, de nieuwe glossy look en de (in theorie) hogere snelheid van de 1000HE. Kijk anders gewoon even bijvoorbeeld naar deze video-review (en wellicht de andere pagina's van de geschreven review).
- toetsenbord
- de batterijduur ("With the screen brightness set to 60%, wireless active, and processor set to auto it stayed on for 7 hours and 36 minutes. This is the longest netbook battery life result we have seen from a stock configuration.")
Geen inspiratie
Ja, maar ik zei toch ook niet dat het een OS X probleem is? Ik zei dat ik alleen op die Eee OS X draaide en ik dus steeds moet omschakelen. De dingen waar ik evt een desktop met OS X voor zou willen gebruiken is Photoshop. En ik geloof echt niet dat een Eee krachtig genoeg is om de dingen te doen die ik ermee doe. Zoveel tijd heb ik nou ook weer niet. Als ik na een shoot 200 RAW foto's uit mijn 5D wil gaan bewerken denk ik niet dat een Eee daar nou het meest optimale platform voor is. Mijn Windows desktop heeft er al moeite mee (traag dus). En de resolutie speelt idd een grote rol.Exirion schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:51:
[...]
Ik gebruik ook Photoshop hoor, en dat draait prima. Bovendien snap ik je argument niet echt, want dit heeft toch niks met OS X te maken? Photoshop zal op OS X net zo goed of slecht werken als op Windows want het probleem dat jij schetst heeft vooral met resolutie te maken.
Dus geen OS X issue, maar een combinatie van factoren waardoor één OS X machientje voor mij geen toegevoegde waarde heeft. En zo superduper vond ik het nou ook weer niet. Maar dat is persoonlijk.
Beide netbooks hadden niet dezelfde achtergrond afbeelding, dus het was ook wat moeilijk te vergelijken. Volgens mij was de helderheid van beide wel op 100% ingesteld.Christijn schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:06:
[...]
Weet je zeker dat de helderheid van beide schermen hetzelfde ingesteld stond?
Edit: Ik heb de 901 en de 1000H alsnog vergeleken. Beide op 100% helderheid ingesteld en beide dezelfde achtergrond afbeelding ingesteld. De 1000H had een veel helderder beeld. Ik krijg het idee dat het scherm van de 901 buiten niet/nauwelijks leesbaar is. Ik had graag de 901 gewild (compacter, goedkoper en SSD), maar op basis van de kwaliteit van het scherm ga ik waarschijnlijk toch voor de 1000H(E).
[ Voor 34% gewijzigd door antonboonstra op 26-03-2009 10:57 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
[ Voor 80% gewijzigd door Peekster op 26-03-2009 13:40 ]
Anoniem: 296370
Nu moet er dus weer Xandros op, maar ze is de cd kwijt.
Aangezien de cd van Xandros voor de 2G nergens op internet te vinden is ben ik op zoek naar een alternatief.
Ik heb totaal geen verstand van Linux (wil het wel leren) en zoek dus naar een makkelijke point en click Linux met de enige eisen dat Wifi moet werken, MSN en minder dan 2GB ruimte in neemt.
Ik heb al Puppeee geprobeerd, EEEbuntu, EasyPeasy (meer dan GB) en nu weet ik het niet meer.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde uitvoering??
Misschien ter overvloede maar ben half google al doorgeweest maar gebruik misschien gewoon niet de goede zoekwoorden
Ik heb EeeBuntu op mijn 901 gehad en daar was ik erg positief over. Ziet er mooi uit, werkt perfect en is lekker snel.Anoniem: 296370 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:39:
Ik heb al Puppeee geprobeerd, EEEbuntu, EasyPeasy (meer dan GB) en nu weet ik het niet meer.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde uitvoering??
Is het licentietechnisch niet mogelijk om een schijfje te lenen van een andere Eee-gebruiker? Dan kan je gewoon weer erop zetten wat erop stond. Er is dan vast wel een Tweakert te vinden die je aan een kopietje kan helpen.Anoniem: 296370 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:39:
Van een vriendin van me heb ik nu een 2G thuis liggen waar ik XP op gezet had maar dat zinde haar niet.
Nu moet er dus weer Xandros op, maar ze is de cd kwijt.
(...)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik heb de Xandros DVD van mijn 900 hier, als je wil kan ik daar wel de iso vanaf trekken voor je. Het is wel een DVD voor de 900 dus, niet voor de 2G, maar die schelen volgensmij niet zo gek veel qua hardware. Het voornaamste probleem is de beperkte opslag van de 2G, het zou goed kunnen dat dat gewoon niet past.Anoniem: 296370 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:48:
Ik heb een vraag op vraag en aanbod gezet of iemand een kopie wil maken van de Xandros cd en ondertussen ga ik een SD kaart kopen en proberen EEEbuntu te installeren.
Anoniem: 135195
Enige probleem is dat het volume van het ding niet zo hard kan... Ik heb alle opties nagelopen en alles staat voluit, maar dan nog lijkt het geluid zacht. Is daar nog wat aan te tweaken...?
Wave op z'n allerhoogst zetten in de geavanceerde luidsprekeropties, daarna is het met de Fn-toetsen lekker makkelijk regelenAnoniem: 135195 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:17:
Enige probleem is dat het volume van het ding niet zo hard kan... Ik heb alle opties nagelopen en alles staat voluit, maar dan nog lijkt het geluid zacht. Is daar nog wat aan te tweaken...?
Heb nog ff gegoogled, en dit gevonden:Anoniem: 296370 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:48:
Ik heb een vraag op vraag en aanbod gezet of iemand een kopie wil maken van de Xandros cd en ondertussen ga ik een SD kaart kopen en proberen EEEbuntu te installeren.
http://www.glenscott.net/...with-no-asus-support-dvd/
die dan weer linkt naar de xandros voor de 701 sourceforge pagina:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=215613
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Dus de 901 zal ook wel niet passen.
En ik weet niet of het mogelijk is om dan het OS op een SD geheugenkaartje te installeren.
Weet iemand dit?? Of dit qua snelheid dan wel goed werkt ??
Yippie kayak, other buckets!
Duidelijk. Voor mij ligt dat anders omdat ik al een Mac gebruiker was met een iMac in huis. En aangezien Apple (nog) geen netbook verkoopt is de EEE met OSX een mooie oplossing voor mijmphilipp schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:18:
Dus geen OS X issue, maar een combinatie van factoren waardoor één OS X machientje voor mij geen toegevoegde waarde heeft. En zo superduper vond ik het nou ook weer niet. Maar dat is persoonlijk.
Op zoek gaan naar een externe dvd-lezer kan nooit kwaadAnoniem: 296370 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:15:
Ik heb de dvd van de 701 al gedownload en dat past gewoon niet op de 2GB SSD schijf.
Dus de 901 zal ook wel niet passen.
Ja, dat hebben we hier ook: muziek via WMP is wel okay, maar vooral youtube is zwaar knudde. Is daar echt geen tweak voor?jmk schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 08:24:
maar youtube filmpjes waren verschrikkelijk zacht.
Anoniem: 263439
Je kunt ook proberen de Equalizer aan te zetten in de Realtek HD Audio Manager...Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:29:
[...]
Ja, dat hebben we hier ook: muziek via WMP is wel okay, maar vooral youtube is zwaar knudde. Is daar echt geen tweak voor?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Alleen wil ik nou een SD of stick installeren met Ubunto ipv de standaard Xandros. Loop alleen tegen het probleem aan dat ik in bestandsbeheer niet de inhoud van m'n externe geheugen kan bekijken.
Als ik in terminal opzoek ga naar USB devices dan zie ik wel m'n kingston alleen krijg ik hem niet gemount of uitgelezen...
Zoeken leverde ook niets op... Iemand een idee waar het fout gaat?
[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 30-03-2009 15:25 . Reden: antwoord stond al ergens ]
Of gaat ASUS dezelfde kant op als Acer ( nieuws: Acer staakt verkoop van Linux-netbooks in de Benelux ) en worden ze niet meer met linux geleverd?
In de pricewatch staan ze nog wel maar zonder prijs, dus worden niet (meer) verkocht.kooka schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:59:
Weet iemand waar je een EEE 901 met Xandros kan bestellen? Ik ben al een poos aan het zoeken (Google, pricewatch, sites van webwinkels e.d.), maar het lijkt er bijna op dat ze alleen nog maar met XP verkocht worden.
Maar wat let je om er zelf EEEbuntu of een andere linux-distro er op te zetten, of voor een 900 20G te gaan?
Ik vond de S101 erg mooi, maar wel wat prijzig. Op de cebit is de 1008HA geintroduceerd, die er ook erg gaaf uit ziet en ongeveer net zo groot is(S101: 264x180x25mm 1008HA: 262×178x25.7mm), maar goedkoper zou worden.
Heeft iemand enig idee of- en wanneer deze in NL gaat komen? en wat die zou moeten kosten?
Ik neem aan dat je 901 nog geen jaar oud is dus je hebt gewoon nog garantie.AtlonXP1800 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:51:
Omdat ik mijn 901 inmiddels een beetje zat begin te worden (scherm toch net een fractie te klein, en regelmatig spontaan uitvallen)
Vind je het scherm fysiek te klein? Want de rest heeft ook allemaal nog 1024 * 600 he, dus gewoon minder dpi dan die met minder inch. Je ziet evenveel (of evenweinigAtlonXP1800 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:51:
Omdat ik mijn 901 inmiddels een beetje zat begin te worden (scherm toch net een fractie te klein, en regelmatig spontaan uitvallen) zat ik mij te orienteren op een plattere eee met 10" scherm.
Ik vond de S101 erg mooi, maar wel wat prijzig. Op de cebit is de 1008HA geintroduceerd, die er ook erg gaaf uit ziet en ongeveer net zo groot is(S101: 264x180x25mm 1008HA: 262×178x25.7mm), maar goedkoper zou worden.
Heeft iemand enig idee of- en wanneer deze in NL gaat komen? en wat die zou moeten kosten?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Wilde er een om gewoon om gewoon een beetje te surfen en mailen dus volgens mij de juiste keuze
Tot nu toe erg tevreden, hij is ook gewoon niet te horen terwijl mijn pc die aan de andere kant van de kamer staat net het geluid van maakt van een boing 747 die staat de blazen.
Alleen nog ff wennen met het kleine toetsenbordje maar dat wist ik van te voren
Klopt, als ik er geen touchscreen in had gehad waarbij ik tijdens het inbouwen dat stickertje "warranty void if broken" moest verbreken....Exirion schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:20:
Ik neem aan dat je 901 nog geen jaar oud is dus je hebt gewoon nog garantie.
Ik vind het echt fysiek net wat te klein, de resolutie is wel ok. Het was mij ook al opgevallen dat die bij de 10" modellen hetzelfde was.MsG schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:32:
Vind je het scherm fysiek te klein? Want de rest heeft ook allemaal nog 1024 * 600 he, dus gewoon minder dpi dan die met minder inch. Je ziet evenveel (of evenweinig).
Even terzijde: ik vond het erg handig te zien dat ik op onze 1000H ook een resolutie kan kiezen van 1024x768! Het scherm wordt dan niet in elkaar gedrukt, maar je krijgt dan een scherm dat je op een neer kan scrollen door met de muis boven- of onderaan het scherm te gaan staan. Zo kan je de sites die je niet kan scrollen toch goed bekijken. Handig.MsG schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:32:
[...]
Vind je het scherm fysiek te klein? Want de rest heeft ook allemaal nog 1024 * 600 he, dus gewoon minder dpi dan die met minder inch. Je ziet evenveel (of evenweinig).
Dat kan idd met elke EEE, maar ik vond het niet super handig, had liever echt 1024 * 768 gezienAnoniem: 135195 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:22:
[...]
Even terzijde: ik vond het erg handig te zien dat ik op onze 1000H ook een resolutie kan kiezen van 1024x768! Het scherm wordt dan niet in elkaar gedrukt, maar je krijgt dan een scherm dat je op een neer kan scrollen door met de muis boven- of onderaan het scherm te gaan staan. Zo kan je de sites die je niet kan scrollen toch goed bekijken. Handig.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Ja, pffff, dan had je maar een gewone lap moeten kopen...MsG schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:38:
[...]
Dat kan idd met elke EEE, maar ik vond het niet super handig, had liever echt 1024 * 768 gezien.
Hmm, met de resetknop aan de onderkant kan ik wel de bios inkomen. Ik ben bang dat mijn XP installatie kapot is en zal met een externe brander moeten resetten.
Nou, toch maar even een externe brander bij de (veel te dure) MM gehaald. Alles is nu weer zoals vanmiddag. Pfft.
[ Voor 30% gewijzigd door Smarron op 31-03-2009 20:30 ]
Om mezelf maar even te quoten, de 1008HA blijkt in de UK al te koop te zijn volgens http://www.slashgear.com/...ricing-announced-2038381/AtlonXP1800 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:51:
Omdat ik mijn 901 inmiddels een beetje zat begin te worden (scherm toch net een fractie te klein, en regelmatig spontaan uitvallen) zat ik mij te orienteren op een plattere eee met 10" scherm.
Met een prijs van £359 (354 euro) is hij een stuk goedkoper dan de S101, maar dat zal vast wel veranderen als hij daadwerkelijk in NL te koop is ...
Woow iemand met een 1000HE, Wij willen foto's, Wij willen foto's!Smarron schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:22:
Shit zeg, zojuist de 1000EH ontvangen

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ja, die wilde ik ook al maken, maar mijn geheugenkaart van de digicam is kapot. Ik heb alleen wat foto's van mijn telefoon, maar die zijn veel te lelijk. Als het goed is krijg ik morgen een geheugenkaartje binnen. Dan zal ik wat foto's posten.crack_en_hack schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:10:
[...]
Woow iemand met een 1000HE, Wij willen foto's, Wij willen foto's!![]()
![]()
Eerste indruk: Erg gaaf ding. Nu heb ik weinig vergelijkingsmateriaal op echte laptops na, maar het bevalt wel goed. Er is prima op te internetten. Met name aangeschaft voor de lange accuduur. Ik ben benieuwd of die 9,5 uur zich waar zal gaan maken. Mijn vriendin gebruikt hem alleen voor Word, internet, MSN en email, dus ik heb wel een goed gevoel dat die tijd gehaald kan gaan worden.
Het typen gaat ook prima. Ik heb alleen wat moeite met de rechter shift-knop. Die is heel klein en ik druk continu het up-pijltje in, maar dat is wennen.
Verder zijn de partities erg slecht ingedeeld (80-60GB), maar daar blijf ik nu maar even vanaf gezien mijn slechte ervaring vanmiddag. Ik snap nog steeds niet wat er precies mis is gegaan, want ik gebruik Partition Manager al een lange tijd. Ik heb ook al een zooitje software verwijderd, want er stond erg veel standaard geinstalleerd. De resolutie wijzigen naar 768 verticale pixels is inderdaad wel handig. Ik heb het nu al nodig gehad, omdat de knop toepassen met 1 of ander scherm buiten beeld viel.
Er zit trouwens een mooie zwarte beschermhoes bij, ik weet niet of dat standaard is? Ik dacht dat de Acers dat niet hadden.
Nou, toch maar wat tape om het SD-kaartje geplakt. Nu was hij in elk geval geen read-only meer, maar ik denk dat hij nu toch definitief kapot is, want ik zag weer een stukje plastic vallen
Asus 1000EH | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Oh ja, al het plastic zit er nog op, dat zie je vooral aan de zijkant van het scherm wel goed zitten.
[ Voor 55% gewijzigd door Smarron op 01-04-2009 00:16 ]
/me Wiethoofd wijst even op de topictitel: ASUS EEE PCSmarron schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:38:
Er zit trouwens een mooie zwarte beschermhoes bij, ik weet niet of dat standaard is? Ik dacht dat de Acers dat niet hadden.
Vanaf de 900 serie worden er beschermhoezen meegeleverd, de Surf en 701 hebben die niet.
Ze moeten gewoon kappen met die suffe restrictiesAnoniem: 135195 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:02:
[...]
Ja, pffff, dan had je maar een gewone lap moeten kopen...
Ja kan voor WinXP en Vista ook het programma moveme gebruiken. Dan kan je met behulp van de windows-key en de pijltjestoetsen vensters verplaatsen, ook een beetje uit het beeld zodat je de onderkant van een venster goed kan zien.Smarron schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:38:
[...]
...
De resolutie wijzigen naar 768 verticale pixels is inderdaad wel handig. Ik heb het nu al nodig gehad, omdat de knop toepassen met 1 of ander scherm buiten beeld viel.
...
Dit trouwens ook heel handig als je in de trein een venster wil verslepen, en je komt net aan op een station. Toetsen werken dan veel makkelijker.
Nadeel is dat Windows 7 een andere functie heeft voor Win+Pijltjes, zodat moveme niet meer werkt. Weet iemand een alternatief?
Hij staat gewoon zo in de pricewatch, dus dan zal het toch wel kloppen? Die accu staat daar echter niet met zoveel woorden bij...Marger schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:35:
Heeft iemand onlangs de 901 met 16GB SSD bij 4launch gehaald? Ik probeer te achterhalen of dit inderdaad de nieuwe uitgave is van de voorheen 901 met 12GB, nu met 16GB SSD en 8700mAh accu. 4Launch reageert tot nu toe niet echt op mijn vraag en ik heb weinig zin om te bestellen en er dan achter te komen dat die 16 een typfoutje was. Ze hebben hier ook niet de specs van de accu bij staan, dus wie kan dit verhelderen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik haal er morgen eentje op bij de Mycom in Hilversum.. een zwarte, dus zal ik dan ook maar een photoshoot houden?[b][message=31727333,noline]
Woow iemand met een 1000HE, Wij willen foto's, Wij willen foto's!![]()
![]()
Dat kan zeker al ja, want in HD beamers heb je ook 1920x1080 tft schermpjes van een paar inch ingebouwd. Het lijkt misschien overkill, maar ook voor een 10" scherm kan het nog best nuttig zijn, als de GUI daarop berekend is. Lekker groot font met heel veel detail zodat dit er beter uitziet bijvoorbeeld.MsG schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:24:
[...]
Ze moeten gewoon kappen met die suffe restricties. Als zo'n klein scherm als een HTC Touch HD al 800 * 480 heeft, en als je dat doortrekt naar bijv 10" inch, dan zou er zelfs wel iets als 1920 * 1200 op kunnen, hoewel dat misschien iets tè is.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik zou jullie input op dit project ook waarderen!
enenenene...?Weiman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:02:
[...]
Ik haal er morgen eentje op bij de Mycom in Hilversum.. een zwarte, dus zal ik dan ook maar een photoshoot houden?

Maar de 1000H's schijnen dat ook te hebben tegenwoordig, terwijl mijn 1000H (160GB versie) nog mat zwart is.
Eerst dacht ik dat dat alleen lag aan de 80GB versie's vs. de 160GB versie's maar nu hebben die 160GB versie's dus ook dat lelijke glossy gedoe.
Weet iemand of die te onderscheiden zijn d.m.v. een ander type nummer ofzoiets?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ik heb ook een 1000H met het glossy dekseltje. Je kan hem altijd nog zandstralen.crack_en_hack schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:49:
[...]
enenenene...?![]()
![]()
![]()
Ben ook benieuwd naar de zwarte
alleen schijnt hij wel erg glossy (glimmend) te zijn wat ik dan weer iets minder vind.
Maar de 1000H's schijnen dat ook te hebben tegenwoordig, terwijl mijn 1000H (160GB versie) nog mat zwart is.
Eerst dacht ik dat dat alleen lag aan de 80GB versie's vs. de 160GB versie's maar nu hebben die 160GB versie's dus ook dat lelijke glossy gedoe.
Weet iemand of die te onderscheiden zijn d.m.v. een ander type nummer ofzoiets?
Ja ok de deksel (bovenkant dus, als hij dicht is) is idd glosy maar ik bedoel ook de binnenkant (rondom het toetsenbord en mousepad)Thombias schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:29:
[...]
Ik heb ook een 1000H met het glossy dekseltje. Je kan hem altijd nog zandstralen.
Die van mij is vrij nieuw (2 weken) en alleen de klep is glossy. De rest is mat.crack_en_hack schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:45:
[...]
Ja ok de deksel (bovenkant dus, als hij dicht is) is idd glosy maar ik bedoel ook de binnenkant (rondom het toetsenbord en mousepad)
Hij heeft ook zo'n sticker van 7 uur batterij duur.
Is de gladde geen oude versie?
De rest (binnenkant) is gewoon mat.
1000H. Ongeveer 4 maanden terug gekocht.
Geen inspiratie
Heb jij de 80GB of 160 GB versie...?martijn12345 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:44:
Mijn 1000H is overal glossy behalve rond het scherm en daar waar de eerste krassen verschijnen
Even nog iets anders, maar misschien post ik nu iets wat iedereen al wist, maar meende dat er ooit over de 900 of de 901(a) gepost was dat deze op een extern scherm geen hoge resolutie zou halen. Ik had voor mijn desktop een mooi 24" Samsung full HD scherm gekocht. Heb nu de 1000H even erop aangesloten en scherm draait gewoon een native full HD resolutie.
Geen inspiratie
Zie pics op de vorige pagina: Smarron in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8"
Iemand tips?
Je zou altijd als het echt te erg is een nieuwe batterij kunnen kopen...
Geen inspiratie
Even kijken wat er gebeurt als je er een verse image op terugzet. Kan het zijn dat het zit in het verschil tussen de originele Linux of de zelf geïnstalleerde Windows?sebastius schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:25:
Een vraagje waar ik het antwoord nog niet op het kunnen vinden met de search en google. Mijn net 2ehands gekochte 701 4g laad de accu maar tot 90% op (volgens windows) en blijft dus laden. De laptop heeft bij de vorige eigenaar waarschijnlijk lange tijd stil gestaan.
Iemand tips?
Op zich valt er lang genoeg op te werken, heb gister dik een uur met wifi zitten surfen in de trein en dat ging zonder enig probleem. Had nog ruim genoeg.martijn12345 schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:02:
Als hij uit staat en aan de lader hangt, blijft hij dan ook laden? Hoe lang kun je werken als je de lader los trekt?
Je zou altijd als het echt te erg is een nieuwe batterij kunnen kopen...
Ik mis de linux cd, heb windows idd zelf er op gezet, maar dat zou toch niet uit mogen maken?Christijn schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:16:
[...]
Even kijken wat er gebeurt als je er een verse image op terugzet. Kan het zijn dat het zit in het verschil tussen de originele Linux of de zelf geïnstalleerde Windows?
Verwijderd
http://www.modmyeee.com/eee7.html
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 12:22 ]
Heel vreemd die verschillenSmarron schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 19:38:
De 1000EH is ook glossy van buiten, beetje een parelmoer kleur lijkt het. De binnenkant is gewoon mat.
Zie pics op de vorige pagina: Smarron in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8"
Is het niet de 1000HE i.p.v. EH?
Ik heb de officiële Microsoft beta van Windows 7 geïnstalleerd op mijn 900HD (dual boot); draait niet eens zo slechtl; vrijwel even snel als XP. Wat is de toegevoegde waarde van deze beta?Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:21:
Voor de geïnteresseerden: Windows 7 Beta voor de ASUS is 'uit'.
http://www.modmyeee.com/eee7.html
Ze hebben wat oude drivers games en "others" weggehaald. Deze heeft 4 GB aan schijfruimte nodig. Daar kom je met de "standaard" beta overheen denk ik.Frank S schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:53:
[...]
Ik heb de officiële Microsoft beta van Windows 7 geïnstalleerd op mijn 900HD (dual boot); draait niet eens zo slechtl; vrijwel even snel als XP. Wat is de toegevoegde waarde van deze beta?
Ook hebben ze een USB-tutorial bijgevoegd bij de download-informatie.
Voor de rest moet je zelf de vista-drivers van verschillende hardware installeren. Ik raad ook aan zelf wat overbodige services uit te zetten, zoals Aero, indexing, search, auto-herstel.
Ik heb geen idee hoe compatible de hardware met XP is. Je hoort volgens mij wel vaker dat specifieke laptop hardware niet goed samen gaat met Windows tenzij je de drivers van de fabrikant gebruikt. Misschien dat je drivers via Asus kan downloaden?sebastius schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:50:
[...]
Op zich valt er lang genoeg op te werken, heb gister dik een uur met wifi zitten surfen in de trein en dat ging zonder enig probleem. Had nog ruim genoeg.
[...]
Ik mis de linux cd, heb windows idd zelf er op gezet, maar dat zou toch niet uit mogen maken?
Vraag me af of Asus voor de 700 ook Windows drivers geschreven heeft. Misschien de drivers van de 900 dan proberen? Ik weet niet of dat kwaad kan...
Edit: Er staan hier bij Asus wel XP drivers bij de 700 serie. Ik zag er alleen nog geen drivers tussen staan voor iets dat met de accu te maken heeft...
[ Voor 12% gewijzigd door Zenyatta op 05-04-2009 19:21 ]
zelf je vista drivers installeren ?? zoals je webcam ?? want heb je wel vista drivers voor je eee webcam en doet super hybrid het wel op vista ?Christijn schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:10:
[...]
Ik heb geen idee hoe compatible de hardware met XP is. Je hoort volgens mij wel vaker dat specifieke laptop hardware niet goed samen gaat met Windows tenzij je de drivers van de fabrikant gebruikt. Misschien dat je drivers via Asus kan downloaden?
Vraag me af of Asus voor de 700 ook Windows drivers geschreven heeft. Misschien de drivers van de 900 dan proberen? Ik weet niet of dat kwaad kan...
Edit: Er staan hier bij Asus wel XP drivers bij de 700 serie. Ik zag er alleen nog geen drivers tussen staan voor iets dat met de accu te maken heeft...
Op de meegeleverde DVD zitten alle vista drivers. Tenminste bij de 1000H.syntesia schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:46:
[...]
zelf je vista drivers installeren ?? zoals je webcam ?? want heb je wel vista drivers voor je eee webcam en doet super hybrid het wel op vista ?
of is het ook mogelijk om de drivers van de dvd te kopieren op een usb stick
In mijn post heb ik het over zelf drivers installeren op een Eee waar XP op staat terwijl deze geleverd was met Linux. Vermoedelijk zal hetzelfde wel gelden voor Vista, maar dat weet ik niet zeker.syntesia schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:46:
[...]
zelf je vista drivers installeren ?? zoals je webcam ?? want heb je wel vista drivers voor je eee webcam en doet super hybrid het wel op vista ?
Of de Vista drivers vanaf de site van Asus te downloaden zijn weet ik niet. Misschien moet je daarvoor gewoon even op die site zoeken.
Dat zou kunnen. Ik durf niet te bevestigen hoe dat zit bij mijn 1000H. De DVD's heb ik nooit in mijn gewone computer gedaan, en mijn Eee heb ik nog niet opnieuw geinstalleerd.Thombias schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:19:
[...]
Op de meegeleverde DVD zitten alle vista drivers. Tenminste bij de 1000H.
Als die drivers echt op de DVD staan is dat best nuttig wanneer ik Windows 7 ga installeren. Dat ben ik al langer van plan, maar het is er nog niet van gekomen. Leuk klusje voor deze zomer.
Het is alleen jammer dat de Beta van Win7 eind deze zomer geblokkeerd wordt. Dan misschien terugschakelen naar Vista of XP. Tenzij de Beta dan te kraken is, zodat ie blijft werken
Verwijderd
Dat de 7068 een stuk stabieler en beter draait dan de 7000 die MS uitgebracht heeft.Frank S schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:53:
[...]
Ik heb de officiële Microsoft beta van Windows 7 geïnstalleerd op mijn 900HD (dual boot); draait niet eens zo slechtl; vrijwel even snel als XP. Wat is de toegevoegde waarde van deze beta?
Hoe kun jij met wifi surfen in de trein?sebastius schreef op zondag 05 april 2009 @ 10:50:
Op zich valt er lang genoeg op te werken, heb gister dik een uur met wifi zitten surfen in de trein en dat ging zonder enig probleem. Had nog ruim genoeg.
Geen inspiratie
Of dat is wat Sebastius gebruikt heeft weet ik natuurlijk niet.
Een grotere HDD er in, a la minimaal 320GB.
Dual boot tussen Windows XP (+-50GB) en Windows Home Server (de rest aan GB’s). (eventueel kan er nog een externe harde schijf aangesloten worden)
Zo kan ik de EEE als Windows Home Server gebruiken, voornamelijk voor back-ups en downloaden. Het voordeel hier van is dat ik een stille, energie zuinig en goedkope (heb hem immers al) server heb.
Op het moment dat ik een de EEE nodig heb voor ‘normaal’ gebruik, sluit ik Home Server af en boot ik op Windows XP. De Home Server is namelijk niet noodzakelijk binnen ons thuis netwerk.
Maar nu zit ik met een paar punten waar ik nog niet over uit ben:
1- Kan ik de klep van de EEE dicht doen bij server gebruik?
Ik ben bang dat de EEE teveel hitte produceert en dat het schadelijk is voor o.a. het scherm.
2- Ik vermoed dat ik het beste de batterij er uit kan halen bij server gebruik, ivm constant aan de stroom zit, klopt dit?
3- Heeft iemand er ervaring mee c.q. zie ik iets over het hoofd?
Joikuspot op mijn N82 verandert mijn toestel in een wifi hotspot met internetmartijn12345 schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:12:
[...]
Hoe kun jij met wifi surfen in de trein?
Geen inspiratie
Wat betreft vraag 1: volgens mij gaat je Eee automatisch stand-by als je de klep dicht doet. Om het scherm toch uit te zetten, is er een handige 'Fn-combinatie', ik dacht Fn-6 ofzo. En bij het aan laten staan van je Eee kan het volgens mij niet zo zijn dat er te veel warmte ontstaat. Een laptop die te veel hitte produceert waardoor het scherm kapot gaat?koendt schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:38:
(...)
Maar nu zit ik met een paar punten waar ik nog niet over uit ben:
1- Kan ik de klep van de EEE dicht doen bij server gebruik?
Ik ben bang dat de EEE teveel hitte produceert en dat het schadelijk is voor o.a. het scherm.
2- Ik vermoed dat ik het beste de batterij er uit kan halen bij server gebruik, ivm constant aan de stroom zit, klopt dit?
3- Heeft iemand er ervaring mee c.q. zie ik iets over het hoofd?

Wat betreft vraag 2: Je kan gewoon de accu eruit halen en draaien op netstroom. Om de accu eruit te halen moet je alleen wel de klep dicht hebben. En je moet er rekening mee houden dat het stekkertje van de adapter goed blijft zitten. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je tijdens het maken van een kritieke back-up per ongeluk het stekkertje eruit haalt...
Wat betreft vraag 3: Zelf nog nooit mijn Eee voor dit doel gebruikt. En ook geen home-server gebruikt. Geen idee waar je op moet letten, maar hardeschijfruimte lijkt me inderdaad wel belangrijk!
In je energiebeheer kan je instellen wat er moet gebeuren als je het scherm dichtklapt, je kunt ook kiezen dat er niets gebeurd, verder kan je daar ook het scherm na een x-aantal minuten al uit laten gaan.Christijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:51:
volgens mij gaat je Eee automatisch stand-by als je de klep dicht doet. Om het scherm toch uit te zetten, is er een handige 'Fn-combinatie', ik dacht Fn-6 ofzo. En bij het aan laten staan van je Eee kan het volgens mij niet zo zijn dat er te veel warmte ontstaat. Een laptop die te veel hitte produceert waardoor het scherm kapot gaat?Wat is anders het nut van een laptop?
Ja klopt, voudje van mij. Ik wist het niet zeker meer en had geen zin om te kijken.crack_en_hack schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:34:
[...]
Heel vreemd die verschillen![]()
Is het niet de 1000HE i.p.v. EH?
Als hij een originele 701 heeft dan heeft hij geen bluetooth aan boord, dan is wifi beter.martijn12345 schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:32:
En hoe is dat beter dan via de Bluetooth?
Ik kreeg de BT pc suite drivers niet aan de praat de eerste keer, heb het verder niet getest, dus vandaar.martijn12345 schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:32:
En hoe is dat beter dan via de Bluetooth?
Bluetooth verwijderen helemaal, PC Suite helemaal verwijderen, BT drivers van Asus site erop, opnieuw opstarten, nieuwste versie van PC suite installeren. Dan kun je gewoon pairen.
Maar goed, WIFI kan idd ook, maar zo formidabel is mijn nokia batterij niet, dus wellicht is het toch de moeite waard om je BT werkend te krijgen als je ook zo'n batterij hebt.
Geen inspiratie
Ik heb er 4 gezien, en daar van 1 met XP ik vindt de linux versie toch beter. Maar ze zijn eennorm handig, mijn oom en tante hebben hem >1300 km achter op de fiets gehad! Dat ding doet het nog steeds. Komt natuurlijk omdat er geen draaiden onderdelen in zitten! Mijn ervaringen zijn zo goed, eigenlijk wil ik er ook wel eentje ;-)
Ik zou als ik jouw was je wat beter inlezen.DJ-Visto schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 07:34:
Wooh, wat zijn dit nou een leuken dingetjes ;-)
Ik heb er 4 gezien, en daar van 1 met XP ik vindt de linux versie toch beter. Maar ze zijn eennorm handig, mijn oom en tante hebben hem >1300 km achter op de fiets gehad! Dat ding doet het nog steeds. Komt natuurlijk omdat er geen draaiden onderdelen in zitten! Mijn ervaringen zijn zo goed, eigenlijk wil ik er ook wel eentje ;-)
Bijvoorbeeld de 1000H heeft een 160Gb HDD ipv een SSD. En de XP versie heeft een langere accutijd dan de Linux variant. Bron: Asus.com/etc.
Btw, mocht je je Eee laten vallen is de behuizing en beeldscherm eerder kapot dan je HDD.
Zoals Wiethoofd aangeeft kan je dat instellen.Christijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:51:
[...]
Wat betreft vraag 1: volgens mij gaat je Eee automatisch stand-by als je de klep dicht doet. Om het scherm toch uit te zetten, is er een handige 'Fn-combinatie', ik dacht Fn-6 ofzo. En bij het aan laten staan van je Eee kan het volgens mij niet zo zijn dat er te veel warmte ontstaat. Een laptop die te veel hitte produceert waardoor het scherm kapot gaat?Wat is anders het nut van een laptop?
Ik snap dat er onder 'normaal' gebruik niks gebeurd met je beeldscherm om dat die bij de meeste op stand-by springt. Maar... Wat als je hem niet op stand-by zet en wél de klep dicht doet (liefst nog voor een onbepaalde tijd). Dit betekend dat er minder mogelijkheden zijn om zijn warmte kwijt te kunnen en de warmte blijft rond het scherm hangen.
Ik denk dat ik voor de zekerheid de klep maar open laat.
Bedankt voor je reactie
heb je die al gekocht de 1000HE int zwart? Kun je wat foto's plaatsen als het gaatWeiman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:02:
[...]
Ik haal er morgen eentje op bij de Mycom in Hilversum.. een zwarte, dus zal ik dan ook maar een photoshoot houden?
Deze wordt voornamelijk gebruikt om schoolwerk te doen in de les
en mee te typen in Word ofzo. Ook vind ik het wel handig om dan tegelijkertijd online
te zijn op MSN of Skype bijvoorbeeld.
Ik zal er ook mee op internet surfen, YouTube en meerdere van dat soort sites.
Dus 3 basis dingen,: chatten, werken, internet (niet voor downloaden bedoeld)
Nu zijn mijn vragen,:
- Is zo Notebook handig om mee te nemen en snel en handig voor gebruik als school materiaal?
- Gaat de batterij echt maar 3uurtjes mee? Want ik moet hem soms wel is op een dag rond de 4~5uur gebruiken.
Dank je wel.
Woeps, das waarFloRadix schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:29:
[...]
heb je die al gekocht de 1000HE int zwart? Kun je wat foto's plaatsen als het gaat

De 901 of hoger is zeker geschikt voor de dingen die jij wil. Heel goed zelfs. De resolutie van 1024x600 zorgt ervoor dat je op websites niet horizontaal hoeft te scrollen 99% vann de tijd. Wel verticaal natuurlijk. De atom processor is snel genoeg voor youtube HQ, trailers etc. 1 GB is best veel voor Windows XP. Je kan makkelijk Word+Browser+MSN+Skype aanhebben. Wel is het handig wat te tweaken op alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Er kan in beide EEE PC's 2 gb ram in maximaal.Noq schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:31:
Ik wil graag zo notebook kopen voor mezelf.
Deze wordt voornamelijk gebruikt om schoolwerk te doen in de les
en mee te typen in Word ofzo. Ook vind ik het wel handig om dan tegelijkertijd online
te zijn op MSN of Skype bijvoorbeeld.
Ik zal er ook mee op internet surfen, YouTube en meerdere van dat soort sites.
Dus 3 basis dingen,: chatten, werken, internet (niet voor downloaden bedoeld)
Nu zijn mijn vragen,:
- Is zo Notebook handig om mee te nemen en snel en handig voor gebruik als school materiaal?
- Gaat de batterij echt maar 3uurtjes mee? Want ik moet hem soms wel is op een dag rond de 4~5uur gebruiken.
Dank je wel.
de 1000H heeft een groter toetsenbord, typt misschien wat beter. De 1000h is inclusief accu 1,4 kilo, met oplader erbij nog eens 100 gram ofzo. de 901 is ongeveer een halve kilo lichter.
De accu van mijn 1000H doet het makkelijk 4-5 uur. De 901 stukje korter.
Als jij op school moet werken met een laptop, dan heb je toch ook wel zo nu en dan een stopcontact toch?
Dit topic is gesloten.
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic