Apart, kijk hier eens even http://myeeeguides.wordpr...ery-from-usb-flash-drive/Crawl NL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:22:
[...]
Als ik moet kiezen waar de setup bestanden zijn voor XP en ik selecteer de restore dvd van Asus dan zegt ie The path does not contain WinXp Source Files ?
Help........
Ik weet niet wat je hebt gedaan ter voorbereiding maar Windows 7 stond na 10 minuten op mijn 1000H als nieuwe installatie.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:06:
Ik heb een bootable stick gefixed. Windows 7 geinstalleerd. En daarna moest ik nog een keer booten van stick: ho maar. Nooit meer van kunnen booten met allerlei vage errors.
Externe DVD speler boot wel, via die weg maar weer XP erop en dat draait als een zonnetje
Ik heb daarna niet meer hoeven rebooten om de installatie alsnog af te maken. Heb de stick er gewoon in laten zitten want ik had alle Asus Drivers en andere programma's er ook nog op staan.
Ik had overigens wel Bootbooster uitgezet, weet niet of dat een verschil maakt.
That did the trick......bedankt voor je hulp.regmaster schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:00:
[...]
Apart, kijk hier eens even http://myeeeguides.wordpr...ery-from-usb-flash-drive/
Ik merk dat veel van die netbooks qwerty zijn. Is het ook mogelijk om azerty te verkrijgen, ben nl geinsteresseerd in de 1000HE versie.
Even iets heel anders, heb er al wel het e.e.a. over gelezen op andere fora maar.... is er iemand die zijn netbookje een nieuw kleurtje heeft gespoten ? Ik was namelijk vanaf dag 3 (dag 1 en 2 poets je hem iedere 15 minuten omdat je er steeds weer op kwijlt
) niet heel happy met het glanzende zwart, en toen ik laatst niet door had dat ik aankwam op het station en snel van trein moest wisselen, had ik alles in de hoes gepropt... Resultaat een kras op de bovenkant, ik denk van een USB stekker ofzo.
nu heb ik in het verleden wel eens mijn scooter overgespoten
(good old times) kan niet zeggen dat het heel netjes was, maar laat ik zeggen ik weet in theorie hoe het netjes moet en in praktijk hoe het niet moet. Maar ben toch een beetje huiverig om mijn netbookje te spuiten. Die scooter roste je een keer goed door de modder na die slechte paintjob en dan gewoon niet meer poetsen, niemand die het ziet. Maar als je laptopje niet 100% strak is ga je jezelf echt zo voor je kop slaan dat je tijd geld en energie hebt gestopt in het verneuken van het meest belangrijke stuk electronica in je leven.
Dus graag wat advies en nog liever plaatjes. Ook als iemand ergens anders op internet GOEDE, DUIDELIJKE topics heeft gevonden, ik waardeer de linkjes bijzonder (misschien ook iets voor in de nieuwe TS ?)
nu heb ik in het verleden wel eens mijn scooter overgespoten
Dus graag wat advies en nog liever plaatjes. Ook als iemand ergens anders op internet GOEDE, DUIDELIJKE topics heeft gevonden, ik waardeer de linkjes bijzonder (misschien ook iets voor in de nieuwe TS ?)
Geen inspiratie
hav0c in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8" heeft z'n 901 met een zandstraler bewerkt om van het glimmende af te komen:

Direct Message en een eervolle vermelding (en sneller een nieuw deel) zal er komen

Bij deze m'n linkje en een vriendelijk verzoek om nogmaals hulp te vragen voor het nieuwe deel, als je vindt dat er iets beslist in de TS moet, verwoord het een beetje netjes, linkjes, afbeeldingen, alles wat er in zou moeten staan, stuur me eenmartijn12345 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:15:Dus graag wat advies en nog liever plaatjes. Ook als iemand ergens anders op internet GOEDE, DUIDELIJKE topics heeft gevonden, ik waardeer de linkjes bijzonder (misschien ook iets voor in de nieuwe TS ?)

Op ebay worden ook vinyl skins aangeboden, misschien is dat wat?
(iig voor de EEE 901)
(iig voor de EEE 901)
Ik heb nog even zitten klooien om te booten van USB stick op mijn 1000H maar het lukt me gewoon niet. Als ik quiet en quickboot uitschakel krijg ik na het bios wel te zien dat hij binnen tien seconden gaat booten en dat je op esc kan drukken om meteen door te gaan maar hij vindt mijn usbstick gewoon niet. Heb ik een instelling over het hoofd gezien? op de 900 doet hij het namelijk wel perfect, dus ik snap het niet.
Ik heb de esc knop meerdere keren ingedrukt maar het helpt allemaal niet. Snap er niets van.
Ik heb de esc knop meerdere keren ingedrukt maar het helpt allemaal niet. Snap er niets van.
Staat Boot Device Priority (onder Boot), 1st Boot Device wel op Removable Device?Robkazoe schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:28:
Ik heb nog even zitten klooien om te booten van USB stick op mijn 1000H maar het lukt me gewoon niet. Als ik quiet en quickboot uitschakel krijg ik na het bios wel te zien dat hij binnen tien seconden gaat booten en dat je op esc kan drukken om meteen door te gaan maar hij vindt mijn usbstick gewoon niet. Heb ik een instelling over het hoofd gezien? op de 900 doet hij het namelijk wel perfect, dus ik snap het niet.
Werkt ook niet. Tijdens bios gaat het lampje wel een paar keer knipperen en zie ik heel snel "high speed usb" voorbij komen in het scherm maar daarna schiet hij door. Als ik 1st boot device de removable devices kies en als 2nd boot device, de hdd dan start hij Windows op. Als ik alleen een 1st boot device kies en geen tweede, dan krijg ik het bericht dat er niets te booten valt en als ik op een knop drukt, dat hij nogmaals gaat kijken.
Al een andere stick geprobeerd? Ik heb bij het flashen van mijn moederbord ook al meerdere keren gehad dat sommige usb sticks domweg niet herkent worden om een of andere reden.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Kut apparaat. Kan mijn EEE kapot zijn? USB poorten werken gewoon onder Windows, heb nu twee USB keys geprobeerd met de nieuwste BIOS en hij boot gewoon NIET. Op de EEE 900 doet hij het prima, op de 1000H weigert hij.
Ik gebruik PeTOSUB versie 3.0.0.7 en usb_prep8.
Ik gebruik PeTOSUB versie 3.0.0.7 en usb_prep8.
[ Voor 10% gewijzigd door Robkazoe op 13-03-2009 13:26 ]
domme vraag nummer twee misschien, staat je USB aan in de bios?
Geen inspiratie
Bij mij werkt booten via de USB zo:
1 Ik kies in windows herstarten
2 zodra windows is afgesloten ga ik "pompen" met de ESC en de F2
3 Ik zie een wit scherm(als ik niet pomp blijft het zwart, en ga ik in windows)
4 Ik kom in de bios
5 Ik druk op ESC, kies discard
6. ik druk nog eens een paar keer op ESC
7. Ik zie een boot menu, mijn USB stick staat erbij
8 ik selecteer deze en boot ermee
Lukt stap 1 tm 7 wel bij jou?
1 Ik kies in windows herstarten
2 zodra windows is afgesloten ga ik "pompen" met de ESC en de F2
3 Ik zie een wit scherm(als ik niet pomp blijft het zwart, en ga ik in windows)
4 Ik kom in de bios
5 Ik druk op ESC, kies discard
6. ik druk nog eens een paar keer op ESC
7. Ik zie een boot menu, mijn USB stick staat erbij
8 ik selecteer deze en boot ermee
Lukt stap 1 tm 7 wel bij jou?
Yippie kayak, other buckets!
In het bios nog gekeken, daar staan de USB poorten aan (heb ook maar de camera en wifi aangezet, stonden uit maar wie weet).
[check] 1 Ik kies in windows herstarten
[check] 2 zodra windows is afgesloten ga ik "pompen" met de ESC en de F2
[check] 3 Ik zie een wit scherm(als ik niet pomp blijft het zwart, en ga ik in windows)
[check] 4 Ik kom in de bios
[check] 5 Ik druk op ESC, kies discard
[check] 6. ik druk nog eens een paar keer op ESC
[fail] 7. Ik zie een boot menu, mijn USB stick staat erbij
Ik krijg gewoon geen bootmenu! Ik snap er echt niets van. Ongeacht hoe ik boot.
Het frustreert gewoon behoorlijk. Bij de 900 variant doet hij het prima, maar hier krijg ik het voor geen meter aan de praat. Het slaat nergens op. Zal vast een behoorlijk lullig kleine instelling zijn in het BIOS ofzo maar echt veel kan je daar ook weer niet fout doen.
Heb het ook bij andere USB poorten geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Wanhopig is dit. Voel me nogal dom.
[check] 1 Ik kies in windows herstarten
[check] 2 zodra windows is afgesloten ga ik "pompen" met de ESC en de F2
[check] 3 Ik zie een wit scherm(als ik niet pomp blijft het zwart, en ga ik in windows)
[check] 4 Ik kom in de bios
[check] 5 Ik druk op ESC, kies discard
[check] 6. ik druk nog eens een paar keer op ESC
[fail] 7. Ik zie een boot menu, mijn USB stick staat erbij
Ik krijg gewoon geen bootmenu! Ik snap er echt niets van. Ongeacht hoe ik boot.
Het frustreert gewoon behoorlijk. Bij de 900 variant doet hij het prima, maar hier krijg ik het voor geen meter aan de praat. Het slaat nergens op. Zal vast een behoorlijk lullig kleine instelling zijn in het BIOS ofzo maar echt veel kan je daar ook weer niet fout doen.
Heb het ook bij andere USB poorten geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Wanhopig is dit. Voel me nogal dom.
[ Voor 23% gewijzigd door Robkazoe op 13-03-2009 22:28 ]
Verwijderd
Waarom pompen?
Als je de reset optie gebruikt die aan de onderkant van je 1000H zit kun je gewoon rustig esc ingedrukt houden.
Zelf gebruik ik een EMtec 4GB usb stick van 8 euro (Blokker) om te recoveren met deze handleiding: http://myeeeguides.wordpr...ery-from-usb-flash-drive/
Werkt perfect...klik klak klaar!
Als je de reset optie gebruikt die aan de onderkant van je 1000H zit kun je gewoon rustig esc ingedrukt houden.
Zelf gebruik ik een EMtec 4GB usb stick van 8 euro (Blokker) om te recoveren met deze handleiding: http://myeeeguides.wordpr...ery-from-usb-flash-drive/
Werkt perfect...klik klak klaar!
Aan de resetknop had ik nog niet eens gedacht, maar ook deze optie werkt niet. Heb ik nu zo'n uitzonderlijk model ofzo...
Ik heb de siliconen cover die ik had besteld voor mijn eee 901 binnen, hier een paar foto's. Mocht er behoefte zijn aan wat betere foto's, laat het maar weten;

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Een leuk alternatief als je geen blueteooth hebt is JoikuSpot. Dit verandert je nokia smartphone in een wifi access point! De gratis versie (JoikuSpot Light) vind je op http://joiku.com/martijn12345 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:17:
Het is een heel gedoe om je Nokia fatsoenlijk te pairen en ik twijfel of het je gaat lukken zonder PC Suite erop te zetten. Ik zou het volgende proberen:
Ik heb het zelf een paar keer gebruikt, en dat werkte uitstekend. Je krijgt telkens bij het opstarten van je app wel 1 keer de vraag of je wil 'upgraden' (naar de betaalde versie dus), en de 1e webpagina die je opzoekt is altijd de joikuspot homepage die je probeert die premium versie te slijten. En alleen HTTP/HTTPS verkeer werkt.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Grappig, zit het er een beetje strak omheen en past het dan nog wel in een sleeve? Lijkt me wel een mooie oplossing overigens. Waar heb je het besteld?MaximusTG schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:36:
Ik heb de siliconen cover die ik had besteld voor mijn eee 901 binnen, hier een paar foto's. Mocht er behoefte zijn aan wat betere foto's, laat het maar weten;
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, hij past nog iig nog in de meegeleverde hoes van Asus, al glijdt hij er niet soepel in, het is een 'tight' fit. Ook doordat de siliconen cover niet zo glad is. Ik had deze cover op ebay gekocht, lee26onlinede was de verkoper (ergens uit hongkong). Zit erg strak om de eee 901 heen. Alleen bij het scherm niet helemaal perfect (zie ook de foto). Maar dat vind ik niet zo gek, blijft een elastisch materiaal natuurlijk, en als er dan zo'n groot 'gat' (voor het scherm
) inzit, is het niet gek dat de randjes niet strak zitten daar. Die worden dan immers door het materiaal aan de buitenkant van het scherm naar buiten getrokken.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
in de herkansing:
hoi,
ik zat te denken om bij bart smit een asus eee pc te kopen. Er staat bij de winkel zelf eentje voor 179 euro. En door heel sneaky op de doos te kijken lees ik dat het een 4g surf is.
Het is mij al duidelijk geworden dat hier Linux Xandros op staat. Het installeren van XP lijkt mij makkelijk te doen. Maar is het mogelijk een dual-boot te doen van deze twee? En als ik XP installeer behoud ik dan mijn garantie ook als is Linux helemaal weg??
Alvast bedankt.
hoi,
ik zat te denken om bij bart smit een asus eee pc te kopen. Er staat bij de winkel zelf eentje voor 179 euro. En door heel sneaky op de doos te kijken lees ik dat het een 4g surf is.
Het is mij al duidelijk geworden dat hier Linux Xandros op staat. Het installeren van XP lijkt mij makkelijk te doen. Maar is het mogelijk een dual-boot te doen van deze twee? En als ik XP installeer behoud ik dan mijn garantie ook als is Linux helemaal weg??
Alvast bedankt.
Asus levert drivers mee voor Windows XP dus dat wordt gewoon officieel toegestaan en ondersteund. Realiseer je wel dat 4GB erg weinig is met 2 OS'en geinstalleerd. Ik had een 701 4GB (m'n vriendin heeft 'm nu) waar ik XP op gebruikte en dat ging prima.djac1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:06:
in de herkansing:
hoi,
Alvast bedankt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je zult eerst XP moeten installeren en dan pas Xandros of een andere Linux distributie vanwege de bootloader. Bij de Surf zit een 'recovery cd' waarmee je Xandros in de originele staat kunt herstellen, pas als je je toetsenbord verwijderd en het stickertje er onder breekt/stukmaakt om de boel open te schroeven ben je je garantie kwijtdjac1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:06:
Het installeren van XP lijkt mij makkelijk te doen. Maar is het mogelijk een dual-boot te doen van deze twee? En als ik XP installeer behoud ik dan mijn garantie ook als is Linux helemaal weg??
Alvast bedankt.
Verwijderd
Aloha,
Ik heb een eeepc en een panasonic plasma..
eee pc heeft een vga uitgang,
panasonic een hdmi ingang, gene vga ingang...
Dat werkt niet samen, na wat speurwerk kwma ik deze omvormer tegen, van vga naar dvi..';
http://www.kabeltje.com/k...hdmi-omvormer-p-1289.html
Iemand hier ervaring mee? En op welke resolutie kan je de boel vervolgens op je tv draaien?
Thx
eee pc heeft een vga uitgang,
panasonic een hdmi ingang, gene vga ingang...
Dat werkt niet samen, na wat speurwerk kwma ik deze omvormer tegen, van vga naar dvi..';
Iemand hier ervaring mee? En op welke resolutie kan je de boel vervolgens op je tv draaien?
Thx
Je zou ook VGA-laptop aansluiten op televisie even door kunnen lezen, daar probeert ook iemand z'n EEE op een groter scherm aan te sluiten die geen D-Sub/VGA heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:38:
eee pc heeft een vga uitgang, panasonic een hdmi ingang, geen vga ingang...
Ik kan je echt aanraden om een lite versie van windows XP te installeren, ik heb dit via een USB stick gedaan (voldoende manuals via google)... Dual boot kan technisch natuurlijk wel maar is met 4 gb denk ik niet verstandig.djac1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:06:
in de herkansing:
hoi,
Alvast bedankt.
Als je toch dual boot wil, stop er dan een snelle SD kaart in om daar eventueel je programma's op te installeren.
Zeer nette teaser wiethoofd!
En die 1000he is toch wel echt briljant lijkt mij.
Mooie tb layout, zeer goede accu! (9.5 uur, wow!)
En betere processor
En die 1000he is toch wel echt briljant lijkt mij.
Mooie tb layout, zeer goede accu! (9.5 uur, wow!)
En betere processor
Ik begreep dat het verbruik van de moederbord chip van de 1000he verdubbeld is ten opzichte van de 1000h, waardoor de accuduur halveert. De licht snellere chip en de betere grafische capaciteit moet je afwegen tegen een kortere gebruiksduur.
Weet iemand of de 1000HE al 100% met OSX Leopard draait? Of heeft iemand hier ervaring mee?
De 1000HE lijkt mij nl de ideale netbook, maar wil wel een OSX-netbook ;-)
Lijkt me sterk aangezien de 1000he juist langer meegaat. Daarbij is de IGP volgens mij ook gewoon dezelfde.Bolukan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:12:
Ik begreep dat het verbruik van de moederbord chip van de 1000he verdubbeld is ten opzichte van de 1000h, waardoor de accuduur halveert. De licht snellere chip en de betere grafische capaciteit moet je afwegen tegen een kortere gebruiksduur.
Er is hier een guid genoemd om OS X op een 901 te zetten. Kwam er op neer om gewoon iDeneb 1.4 erop te knallen, en nog wat mods door te voeren. Ik heb het op mijn 901 gezet en het werkt, behalve de ethernet poort. Wifi werkt wel, alleen een beetje onhandig; je moet 't steeds handmatig aan- en weer uit zetten.OmeRobbie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:52:
Weet iemand of de 1000HE al 100% met OSX Leopard draait? Of heeft iemand hier ervaring mee?
Dus...een beetje koekelen en Bob's your uncle.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als het op de 901 draait, draait het dan ook automatisch goed op de 1000he?
Ik heb me suf gekoekeld en nog geen echt goed antwoord gevonden. Allemaal over de 900/901, 1000h in allerlei configuraties.
Dus hoop ik dat er hier pioniers tussen zitten met de 1000he? of betere internetzoektijgers ;-)
Alleen het alleen het handmatig aan/uitzetten is: valt mee te leven.
Ik heb me suf gekoekeld en nog geen echt goed antwoord gevonden. Allemaal over de 900/901, 1000h in allerlei configuraties.
Dus hoop ik dat er hier pioniers tussen zitten met de 1000he? of betere internetzoektijgers ;-)
Alleen het alleen het handmatig aan/uitzetten is: valt mee te leven.
mphilipp schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:24:
[...]
Er is hier een guid genoemd om OS X op een 901 te zetten. Kwam er op neer om gewoon iDeneb 1.4 erop te knallen, en nog wat mods door te voeren. Ik heb het op mijn 901 gezet en het werkt, behalve de ethernet poort. Wifi werkt wel, alleen een beetje onhandig; je moet 't steeds handmatig aan- en weer uit zetten.
Dus...een beetje koekelen en Bob's your uncle.
Alle modellen, op de 1000he na (en de oude 7'' modellen) hebben volgens mij precies dezelfde hardware dus dat zou wel moeten. Op de HE werkt het wss net zo goed omdat alleen de cpu een hogere bus snelheid heeft gekregen maar er volgens mij veder helemaal niks fundamenteels aan de chipset of cpu is veranderd.
Hier ook een 901 maar bij mij werkt wifi gewoon prima, ook als ik 'm op standby heb gehad. Moet ik wel zeggen dat ik zelf naar de meest recente driver en app van Ralink heb gezocht. Ralink schijnt e.e.a. actief te verbeteren.mphilipp schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:24:
Ik heb het op mijn 901 gezet en het werkt, behalve de ethernet poort. Wifi werkt wel, alleen een beetje onhandig; je moet 't steeds handmatig aan- en weer uit zetten.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat TOC zegt: check even de hardware en dan weet je of het moet werken. Of, nog beter, in Twieker stile: try it!OmeRobbie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:21:
Als het op de 901 draait, draait het dan ook automatisch goed op de 1000he?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb die hele 1000HE nog nergens gezien en ik hoorde van verschillende kanten dat hij de 1e week van Maart zou komenOmeRobbie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:21:
[...]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ik zoek zelf nog steeds naar het 'ultieme' OS voor mijn 701.
- Xandros: Een beetje te beperkt naar mijn smaak, misschien ook een kwestie van gewenning.
- Ge-Nlite Windows XP: Werkt zeer vlot en soepel, maar begon toch Linux te missen
- Ubuntu Intrepid: Helaas toch een beetje sluggish, ondanks mijn 1GB ram
Nu heb ik vernomen dat er ook speciale EEE uitvoering is van Ubuntu, dus ik denk dat ik die binnenkort maar ga proberen. Mocht het niet bevallen kan ik altijd nog mijn oude Ghost overzetten.
Kan iemand er één aanraden: eeebuntu, EasyPeasy, Ubuntu Eee (misschien mis ik er nog één waar ik niet van af weet)
- Xandros: Een beetje te beperkt naar mijn smaak, misschien ook een kwestie van gewenning.
- Ge-Nlite Windows XP: Werkt zeer vlot en soepel, maar begon toch Linux te missen
- Ubuntu Intrepid: Helaas toch een beetje sluggish, ondanks mijn 1GB ram
Nu heb ik vernomen dat er ook speciale EEE uitvoering is van Ubuntu, dus ik denk dat ik die binnenkort maar ga proberen. Mocht het niet bevallen kan ik altijd nog mijn oude Ghost overzetten.
Kan iemand er één aanraden: eeebuntu, EasyPeasy, Ubuntu Eee (misschien mis ik er nog één waar ik niet van af weet)
http://www.amazon.com/10-...ics&qid=1237496326&sr=8-1crack_en_hack schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:33:
[...]
Ik heb die hele 1000HE nog nergens gezien en ik hoorde van verschillende kanten dat hij de 1e week van Maart zou komen
http://tweakers.net/price...reMax=5&x=0&y=0&catID=688
Of was je op zoek naar een Megapool?
kun je wel leuk een linkje naar de pricewatch geven, maar daar heeft niemand hem nog in voorraad.cornelixnootje1 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:00:
[...]
http://www.amazon.com/10-...ics&qid=1237496326&sr=8-1
http://tweakers.net/price...reMax=5&x=0&y=0&catID=688
Of was je op zoek naar een Megapool?
In Nederland is hij nog niet te vinden.
Even een vraagje aan de EEE kenners: Ik ben ook van plan om een EEEtje aan te schaffen, maar twijfel nog een beetje tussen de 900A en de iets duurdere 901. Is de 901 zijn meerprijs waard? Hij is vooral bedoelt voor de vakantie, beetje internetten, e-mail, foto's bekijken, tv via internet, dat soort dingen. XP is niet belangrijk, de iets mindere webcam boeit niet en wireless b/g is goed genoeg. Het ontbreken van bluetooth in de 900A is jammer maar niet onoverkomelijk, het iets lagere gewicht is een voordeel. Zie ik nog iets over het hoofd? Mindere kwaliteit SSD of accu? Bouwkwaliteit? Scherm? Ik wil er wel graag nog 1 Gig geheugen bij kunnen prikken, maakt dat nog uit?
http://tweakers.net/price...=&a437=&f367=170&x=15&y=7

http://tweakers.net/price...=&a437=&f367=170&x=15&y=7
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Extra geheugen is altijd beter, plus het kost geen drol tegenwoordig meer.
Het verschil tussen die twee modellen weet ik helaas niet.
Het verschil tussen die twee modellen weet ik helaas niet.
Hmm, je zou Debian kunnen overwegen. In mijn ervaring is Debian vaak wel iets vlotter dan Ubuntu, al is het ook weer geen verschil van dag en nacht. Je zou ook Ubuntu (of Debian) met XFCE kunnen proberen, die schijnt sneller te zijn dan Gnome.Blinker schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:53:
Ik zoek zelf nog steeds naar het 'ultieme' OS voor mijn 701.
Ik denk niet dat de hoeveelheid geheugen eventuele sluggishness veroorzaakt; eerder de CPU.- Ubuntu Intrepid: Helaas toch een beetje sluggish, ondanks mijn 1GB ram
Als ik me niet vergis is eeebuntu simpelweg de nieuwe naam van EasyPeasy, maar dat weet ik niet zeker.Kan iemand er één aanraden: eeebuntu, EasyPeasy, Ubuntu Eee (misschien mis ik er nog één waar ik niet van af weet)
Toen ik keek naar Eee PCs vond ik de meerprijs van de 901 niet de moeite, maar dat prijsverschil is tegenwoordig kleiner.Fiber schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:28:
Even een vraagje aan de EEE kenners: Ik ben ook van plan om een EEEtje aan te schaffen, maar twijfel nog een beetje tussen de 900A en de iets duurdere 901. Is de 901 zijn meerprijs waard?
De 901 heeft een wat zwaardere accu (die dus langer meegaat), en schijnt een snellere SSD te hebben.Mindere kwaliteit SSD of accu?
Volgensmij zijn die volledig identiek, behalve dat de 901 een glossy scherm heeft, waar de 900 een mat scherm heeft.Bouwkwaliteit? Scherm?
Dat is volgensmij voor beiden hetzelfde; ze worden geleverd met 1GB, je kan er geen geheugen bijprikken, maar je kan die 1GB wel vervangen door 2GB.Ik wil er wel graag nog 1 Gig geheugen bij kunnen prikken, maakt dat nog uit?
Mijn dank is groot! 
In de praktijk merkbaar snellere SSD dan de 900A? (Wireless) internetten wordt toch de hoofdtaak.
Enig idee hoeveel het in de praktijk scheelt? +/- 2,5 uur echte accutijd voldoet voor mij.deadinspace schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:14:
..........
De 901 heeft een wat zwaardere accu (die dus langer meegaat), en schijnt een snellere SSD te hebben.
In de praktijk merkbaar snellere SSD dan de 900A? (Wireless) internetten wordt toch de hoofdtaak.
Dat is dan toch weer een plusje voor de 900A, dat spiegelt minder in de zon, toch?Volgensmij zijn die volledig identiek, behalve dat de 901 een glossy scherm heeft, waar de 900 een mat scherm heeft.
Super!Dat is volgensmij voor beiden hetzelfde; ze worden geleverd met 1GB, je kan er geen geheugen bijprikken, maar je kan die 1GB wel vervangen door 2GB.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Debian is inderdaad een goed alternatief! Had ik niet eens aan gedacht.deadinspace schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:14:
Hmm, je zou Debian kunnen overwegen. In mijn ervaring is Debian vaak wel iets vlotter dan Ubuntu, al is het ook weer geen verschil van dag en nacht. Je zou ook Ubuntu (of Debian) met XFCE kunnen proberen, die schijnt sneller te zijn dan Gnome.
Ik ga het proberen
Ik heb het even opgezocht en Ubuntu-eee is hetzelfde als Easy Peasy, Eeebunutu daarentegen is wel weer een compleet ander project.Als ik me niet vergis is eeebuntu simpelweg de nieuwe naam van EasyPeasy, maar dat weet ik niet zeker.
Zelf heb ik een 901, maar heb geen ervaringen met de 800A.Fiber schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:31:
Mijn dank is groot!![]()
[...]
Enig idee hoeveel het in de praktijk scheelt? +/- 2,5 uur echte accutijd voldoet voor mij.
[...]
Dat is dan toch weer een plusje voor de 900A, dat spiegelt minder in de zon, toch?![]()
[...]
Super!
De 901 heeft geen glossy scherm, maar is gewoon mat.
Met een beetje internetten moet het geen probleem zijn om 2,5 uur te halen. Ik red meestal wel de 4 uur.
De SSD vond ik nogal traag en klein. Deze heb ik vervangen door een groter en sneller exemplaar. Ik weet niet hoe de snelheid van de SSD t.o.v. de 900 is.
Ik heb een 900 (niet-A); Toen ik testte haalde ik 2:25 op de accu. De 901 heeft een anderhalf keer zo zware accu, dus daarmee verwacht ik dat je de 3.5 uur wel moet halen. Hoeveel sneller de SSD is weet ik niet, maar voor normaal gebruik (applicaties starten e.d.) is het prima in mijn ervaring. Maar als ik bijvoorbeeld met 100mbit/sec een file wil kopieren naar mijn Eee PC dan heeft de SSD het daar duidelijk wel heel druk mee. Dat gaat dan vooral om de grote, 16GB SSD (de kleine, 4GB is duidelijk sneller).Fiber schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:31:
Enig idee hoeveel het in de praktijk scheelt? +/- 2,5 uur echte accutijd voldoet voor mij.
Ik weet trouwens niet precies in hoeverre de 900 en de 900A overeenkomen.
Glossy schermen schijnen helderder te zijn, maar ze spiegelen wel ja. Sommigen vinden glossy fijn, sommigen vinden mat fijn.Dat is dan toch weer een plusje voor de 900A, dat spiegelt minder in de zon, toch?
Maar schijnbaar hebben (sommige?) 901s ook matte schermen? (zie onder)
Ik heb de installatie-instructies op http://wiki.debian.org/De...allUsingStandardInstaller gebruikt om er Lenny op te installeren vanaf een USB stick. In standaard Lenny werkte eigenlijk alles behalve de wireless. Ik heb niet de driver van die wiki geinstalleerd, maar in plaats daarvan heb ik Linux 2.6.28 (waarin de wireless ondersteund is) uit Debian experimental geinstalleerd. Daar is hij inmiddels weg, maar je kan die kernel uit Debian Unstable halen.Blinker schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:55:
Debian is inderdaad een goed alternatief! Had ik niet eens aan gedacht.
Ik ga het proberen
Nouja, er waren er iig twee hetzelfdeIk heb het even opgezocht en Ubuntu-eee is hetzelfde als Easy Peasy, Eeebunutu daarentegen is wel weer een compleet ander project.
Dit alles op een 900 trouwens, die volgensmij dezelfde hardware heeft als een 701 (behalve het scherm).
Ah, ok, ik meende dat alle 901s een glossy scherm hadden, maar misschien ben ik in de war met bepaalde 1000 modellen. Het zou ook nog kunnen dat de 901 zowel met mat als met glossy scherm te krijgen is.doctormetal schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:59:
Zelf heb ik een 901, maar heb geen ervaringen met de 800A.
De 901 heeft geen glossy scherm, maar is gewoon mat.
[ Voor 83% gewijzigd door deadinspace op 20-03-2009 21:59 . Reden: Whoopsie, verkeerde knopje ]
Maak daar maar minstens 4 uur van. Bij gemiddeld gebruik is 5 uur zelfs heel realistisch en 6 uur is haalbaar met een beetje browsen met het scherm op 50%deadinspace schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:56:
Ik heb een 900 (niet-A); Toen ik testte haalde ik 2:25 op de accu. De 901 heeft een anderhalf keer zo zware accu, dus daarmee verwacht ik dat je de 3.5 uur wel moet halen.
Ok, bedankt voor de tipdeadinspace schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:56:
Ik heb de installatie-instructies op http://wiki.debian.org/De...allUsingStandardInstaller gebruikt om er Lenny op te installeren vanaf een USB stick. In standaard Lenny werkte eigenlijk alles behalve de wireless. Ik heb niet de driver van die wiki geinstalleerd, maar in plaats daarvan heb ik Linux 2.6.28 (waarin de wireless ondersteund is) uit Debian experimental geinstalleerd. Daar is hij inmiddels weg, maar je kan die kernel uit Debian Unstable halen.
Je zat inderdaad in de buurtNouja, er waren er iig twee hetzelfde
Verwijderd
Weet er iemand hoe je aan het productnummer of andere kenmerken de reeks N270 en N280 atoms in de 1000HE van elkaar kan onderscheiden?
Ik heb een winkel gevonden waar ze er hebben (jammer genoeg AZERTY), maar de verkoper is niet zeker als het de oude processor is, of de nieuwe.
Ik heb een winkel gevonden waar ze er hebben (jammer genoeg AZERTY), maar de verkoper is niet zeker als het de oude processor is, of de nieuwe.
Staat op de sticker op de doos, dat was bij de 1000H wel zo, wel gek dat azerty hem al zou hebben want op hun site staat hij nog als pre-order...Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:21:
Weet er iemand hoe je aan het productnummer of andere kenmerken de reeks N270 en N280 atoms in de 1000HE van elkaar kan onderscheiden?
off-topic, waarom jammer genoeg AZERTY?, Ik heb nog slechte ervaringen gehad met hun.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Verwijderd
Nieuwe bios beschikbaar.
Versie 1803 voor de 1000H via Asusupdate programma.
Change log:
1. Update EC Firmware.
2. Update thermal policy.
Geflasht en geen merkbaar verschil.
Systeem draait zoals voorheen stabiel.
Thermal policy ?, EC Firmware ?
Kan iemand uitleggen waar dit voor staat?
Change log:
1. Update EC Firmware.
Thermal policy zal de aansturing van de fan zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:46:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
If it ain't broke, don't fix it!Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:46:
Googlen is zo moeilijk tegenwoordigThermal policy ?, EC Firmware ?
EC Firmware = Embedded Controller Firmware
Thermal Policy = waarschijnlijk iets met de temperaturen waarop de fan aanslaat (google)
Bestaat er een 1000HE met N270 voor de verkoop dan? Dacht dat de retail versie met de N280 zou uitkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:21:
Als het goed is gaat je 1000H dus langer mee met 1 oplaad actie van de accu.Wiethoofd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:49:
[...]
If it ain't broke, don't fix it!
[...]
Googlen is zo moeilijk tegenwoordig
EC Firmware = Embedded Controller Firmware
Thermal Policy = waarschijnlijk iets met de temperaturen waarop de fan aanslaat (google)
Waarschijnlijk hangt een andere manier van het aansturen van de fan samen met de EC firmware, met hetzelfde doel voor ogen.
Dus het kan voor iedereen handig zijn te updaten, ook als er niets mis is met de huidige BIOS versie. Aan de andere kant is het wel verstandig pas te updaten als je een feature echt nodig hebt, ipv misschien kunt gebruiken.
Niet dat ik klaag ofzo, maar is het niet een beetje raar dat ASUS nog steeds updates uitbrengt voor de 1000H? Het kan natuurlijk ook zijn dat het developerteam werkt aan dezelfde BIOS die ook in de logische opvolger van de 1000H zit, en dat het niet veel werk is deze update uit te brengen.
Ja, ik begrijp dat het beter is niets te doen als de Eee goed werkt, maar toch.Wiethoofd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:49:
[...]
If it ain't broke, don't fix it!
[...]
(...)
En als je Eee dan toch ineens problemen gaat geven, kan je dan downgraden naar een vorige bios?jmk schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:32:
[...]
Als het goed is gaat je 1000H dus langer mee met 1 oplaad actie van de accu.
Waarschijnlijk hangt een andere manier van het aansturen van de fan samen met de EC firmware, met hetzelfde doel voor ogen.
Dus het kan voor iedereen handig zijn te updaten, ook als er niets mis is met de huidige BIOS versie. Aan de andere kant is het wel verstandig pas te updaten als je een feature echt nodig hebt, ipv misschien kunt gebruiken.
(...)
The answer is 42.
Lang leve EZ Flash op de Asus moederbordenChristijn schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:03:
En als je Eee dan toch ineens problemen gaat geven, kan je dan downgraden naar een vorige bios?

Maar als je echt pech hebt en je bios verkeerd geflashed is kan je in veel van de gevallen een nieuwe BIOS-chip bestellen of garantie claimen omdat zelf terugflashen niet gaat lukken
Bios update kan via Windows. Je kan daar een oude BIOS versie selecteren, en die dan installeren.
Als je BIOS problemen geeft zo erg dat je niet in windows komt...
Als je BIOS problemen geeft zo erg dat je niet in windows komt...
Ehm... Lees nog eens terug wat je als tweede woord neerzet: updatejmk schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:15:
Bios update kan via Windows. Je kan daar een oude BIOS versie selecteren, en die dan installeren.
Ik wens je veel succes bij het downgraden via de Asus Update Tool in Windows
/me Wiethoofd heeft het op z'n Asus Striker II Formula geprobeerd en moest via de BIOS de boel terugflashen Oudere versie draaide stabieler
ik had een tijdje terug in dit topic gelezen dat mensen problemen hadden met de wireless van de 1000h.. nou doet bij mij ongeveer hetzelfde zich voor, mn standaard laptop in huis heeft goed tot zeer goed wireless verbinding, terwijl de 1000h een veel slechtere verbinding heeft..
iemand een oplossing misschien? zou het werken om de BIOS te updaten?
Ik flash doorgaans wel de nieuwste bios versie d'r op. Ik ga ervan uit dat Asus geen tijd steekt in het verslechteren en dat op kleine puntjes je er toch iets beter van wordt.
Nu weet ik niet of er enig verband is met die nieuwe bios die ik gister dus erop heb gezet. Maar was vannacht nog een filmpje aan ut kijken en wilde gaan slapen. Hij was nog iets aan het downloaden, zou nog uurtje duren. Toen in het download programma ingesteld dat hij zichzelf in bed moest stoppen als ie klaar was met downloaden.
Vanmorgen was de batterij HELEMAAL leeg, 0% dus. Dus hij heeft zichzelf niet uitgezet, en ook het power management waarin ik heb ingesteld dat hij bij 8% batterij moet hybernaten heeft zijn werk niet gedaan.
Is er een manier waarop ik kan checken hoe dit komt? Kan het erg kwaad wanneer je batterij helemaal leeg is gegaan?
Nu weet ik niet of er enig verband is met die nieuwe bios die ik gister dus erop heb gezet. Maar was vannacht nog een filmpje aan ut kijken en wilde gaan slapen. Hij was nog iets aan het downloaden, zou nog uurtje duren. Toen in het download programma ingesteld dat hij zichzelf in bed moest stoppen als ie klaar was met downloaden.
Vanmorgen was de batterij HELEMAAL leeg, 0% dus. Dus hij heeft zichzelf niet uitgezet, en ook het power management waarin ik heb ingesteld dat hij bij 8% batterij moet hybernaten heeft zijn werk niet gedaan.
Is er een manier waarop ik kan checken hoe dit komt? Kan het erg kwaad wanneer je batterij helemaal leeg is gegaan?
Geen inspiratie
Description BIOS 1501S87 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:39:
ik had een tijdje terug in dit topic gelezen dat mensen problemen hadden met de wireless van de 1000h.. nou doet bij mij ongeveer hetzelfde zich voor, mn standaard laptop in huis heeft goed tot zeer goed wireless verbinding, terwijl de 1000h een veel slechtere verbinding heeft..
Improve WIFI performance under battery mode.
Dus wie weet
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
ik zoek ook een Azerty model is momenteel nergens te vinden...crack_en_hack schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:39:
[...]
Staat op de sticker op de doos, dat was bij de 1000H wel zo, wel gek dat azerty hem al zou hebben want op hun site staat hij nog als pre-order...
off-topic, waarom jammer genoeg AZERTY?, Ik heb nog slechte ervaringen gehad met hun.
Ja, je moet er een Intel 4965 wireless in zetten. Die heeft een veel betere ontvangst dan de standaard Ralink wifi module. Het ding kost ong 35 euro en je zet hem er in 5 minuten in. Je zal zien dat de ontvangst met sprongen omhoog gaat.S87 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:39:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Waarom is dat raar, de 1000H is nogsteeds een actueel model en ik vind dat BIOS en ook firmware en andere updates gewoon een manier van support is.jmk schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:32:
[...]
maar is het niet een beetje raar dat ASUS nog steeds updates uitbrengt voor de 1000H? Het kan natuurlijk ook zijn dat het developerteam werkt aan dezelfde BIOS die ook in de logische opvolger van de 1000H zit, en dat het niet veel werk is deze update uit te brengen.
Ik vind zelfs dat ook na de periode dat een product eruit gaat nog van dit soort support gegeven moet worden.
Iedere update is een fix voor iets dat niet goed werkt dus dat moet verholpen worden.
POST 1966, Gaan we nog een nieuw deel krijgen voor de 2000
[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 22-03-2009 12:46 ]
Microkid, zet je de Intel card er zo in of versier je er ook nog een derde antenne bij? Zijn die ook te verkrijgen, of is de winst daarvan gering?
Denon AVR-X3600H
Ik heb geen derde antenne erbij, heb alleen de 2 buitenste connectors van de wifi module gebruikt.JeanLeGrand schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:47:
Microkid, zet je de Intel card er zo in of versier je er ook nog een derde antenne bij? Zijn die ook te verkrijgen, of is de winst daarvan gering?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Na de update van de bios naar 1803 (XP,1000H) kun je gebruik maken van enkele nieuwe functies.
FN+F3=Touch pad on/off.
FN+F4=Schakelen tussen de verschillende beeld resoluties.
FN+Spatiebalk=Schakelen tussen de verschillende SHE modi.
Voor dat dit werkt moet je wel de laatste ACPI driver hebben geïnstalleerd!
http://support.asus.com.t.../XP&os=17&SLanguage=en-us
Onder ATK versie V4.00.0010 downloaden.(zip file)
Oude ACPI driver verwijderen.
Herstarten.
Windows geeft nu een mededeling dat er nieuwe hardware is gevonden, en vraagt om automatisch naar de driver te zoeken.
Druk op ANNULEREN!
Instaleer nu ACPI driver versie V4.00.0010
Herstarten en klaar!
Bron:http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=538702#p538702
FN+F3=Touch pad on/off.
FN+F4=Schakelen tussen de verschillende beeld resoluties.
FN+Spatiebalk=Schakelen tussen de verschillende SHE modi.
Voor dat dit werkt moet je wel de laatste ACPI driver hebben geïnstalleerd!
Onder ATK versie V4.00.0010 downloaden.(zip file)
Oude ACPI driver verwijderen.
Herstarten.
Windows geeft nu een mededeling dat er nieuwe hardware is gevonden, en vraagt om automatisch naar de driver te zoeken.
Druk op ANNULEREN!
Instaleer nu ACPI driver versie V4.00.0010
Herstarten en klaar!
Bron:http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=538702#p538702
Werkt prima hier, alleen touchpad gaat niet uit, maar vermoedt dat dit door de drivers komt. Touchpad hoeft voor mij ook niet uit dus verder geen probleem.
Geen inspiratie
bedankt, zal eerst dit proberen!SithWarrior schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:03:
[...]
Description BIOS 1501
Improve WIFI performance under battery mode.
Dus wie weet
als het met de nieuwe bios niet lukt, dan is dit misschien wel een optie! thnxMicrokid schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:16:
[...]
Ja, je moet er een Intel 4965 wireless in zetten. Die heeft een veel betere ontvangst dan de standaard Ralink wifi module. Het ding kost ong 35 euro en je zet hem er in 5 minuten in. Je zal zien dat de ontvangst met sprongen omhoog gaat.
Mooi, ga ik deze ook maar eens proberen. Kijken of ie nu wel goed wil booten. Zal wel niet maar wie niet waagt, wie niet wint.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:46:
Nieuwe bios beschikbaar.
Change log:
1. Update EC Firmware.
Verwijderd
Ik heb voor m'n dochter een 1000HR op het oog, maar... ik kan nergens info vinden over de HR! Is dit een of ander speciaal type of zo...? Ook op de site van Asus vind ik geen HR.
Is de standaard wireless echt slecht...? M'n dochter wil op d'r kamer voornakelijk msn'en en hyven en zo... en dat moet dan dus wireless (we hebben een Fritz!Box 7170 van Xs4all). Mijn laptop heeft geen problemen op haar kamer, maar als die EEE PC dat wel heeft... Of kan je mazzel hebben?Microkid schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:16:
[...]
Ja, je moet er een Intel 4965 wireless in zetten. Die heeft een veel betere ontvangst dan de standaard Ralink wifi module. Het ding kost ong 35 euro en je zet hem er in 5 minuten in. Je zal zien dat de ontvangst met sprongen omhoog gaat.
Misschien wel als je meehelpt aan de TS?crack_en_hack schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:45:
POST 1966, Gaan we nog een nieuw deel krijgen voor de 2000
/me Wiethoofd heeft afgelopen week bijna niet op Tweakers gezeten vanwege een bezoekje aan de kaakchirurg en drugged in bed tv series te liggen kijken
@ J van E: Asus Eee PC™ Comparison List er even bij pakken, daar staat inderdaad geen HR.
Het bereik van je wi-fi is afhankelijk van de omgeving waar je zit etc. dikke muren, op het randje van het bereik zitten en andere dingen kunnen er voor zorgen dat je een brakke verbinding hebt, maar voor hetzelfde geld heb je daar totaal geen last van op het randje van je bereik of ....
Trust me, ik had die nieuwe bios al enige tijd maken, maakt geek zak verschil.S87 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:58:
[...]
als het met de nieuwe bios niet lukt, dan is dit misschien wel een optie! thnx
Slecht is een hard woord. Maar Asus had beter een andere wifi module kunnen kiezen. Met de originele wifi had ik op de 1e verdieping vaak al minder ontvangst en schakelde hij terug naar 11Mbps ofzo. Met de Intel heb ik overal 54Mbit en excellent ontvangst. Maar het zal ook zeker afhangen van je huis en hoe je wifi ingericht is e.d. De Ralink zou ik een 7 geven, de Intel een 10.Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:40:
Is de standaard wireless echt slecht...? M'n dochter wil op d'r kamer voornakelijk msn'en en hyven en zo... en dat moet dan dus wireless (we hebben een Fritz!Box 7170 van Xs4all). Mijn laptop heeft geen problemen op haar kamer, maar als die EEE PC dat wel heeft... Of kan je mazzel hebben?
hmm, nu twijfel ik nog meer hahaMicrokid schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:11:
[...]
Trust me, ik had die nieuwe bios al enige tijd maken, maakt geek zak verschil.
is de ralink makkelijk te vervangen eigenlijk? heb hier niet echt ervaring mee anders zou ik wel bij een vriend langs kunnen die er meer verstand van heeft
Het is helemaal niet moeilijk om het kaartje te vervangen. Ik heb de laatste maanden iedere keer de nieuwste bios gebruikt en het heeft nooit enige merkbare invloed gehad op mijn WIFI verbinding. Verder denk ik dat het fair genoeg is om even te melden dat ik geen enkel problemen heb met mijn verbinding, ik heb thuis prima bereik, bij mijn vader thuis, bij mijn moeder thuis, bij mijn vriendin in het studentenhuis, allemaal geen probleem met mijn wifi.
Geen inspiratie
Verwijderd
Zover was ik ook al.Wiethoofd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:06:
[...]
Comparison List[/url] er even bij pakken, daar staat inderdaad geen HR.
Nog erger, in de beschrijving staatVerwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:38:
Maar eh... misschien heeft die R met de kleur te maken...? Het gaat om deze EEE PC. Dan zou het dus een 1000H zijn.
Hoe kan je als bedrijf ineens een extra type verzinnen, de naam van het apparaat fout zetten én in de beschrijving weer een andere naam gebruikenDeze Eee PC™ 1000HGR biedt gebruikers nog meer opties, voor unieke gebruikerservaringen.
Hier staat een 1000HZN, en ook nog een 1000HWN.
Maar het zijn allemaal 1000H's met de kleur er achter, WN=wit, ZN=zwart, GR=groen en R=roze
Verwijderd
Duidelijk.Wiethoofd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:47:
[...]
Nog erger, in de beschrijving staat
[...]
Hoe kan je als bedrijf ineens een extra type verzinnen, de naam van het apparaat fout zetten én in de beschrijving weer een andere naam gebruiken
Hier staat een 1000HZN, en ook nog een 1000HWN.
Maar het zijn allemaal 1000H's met de kleur er achter, WN=wit, ZN=zwart, GR=groen en R=roze
Als je een normale PCI kaart kan vervangen kan je dit ook.martijn12345 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:24:
Het is helemaal niet moeilijk om het kaartje te vervangen.

Nou heb ik mijn 1000H nog nooit zo opengemaakt maar weet iemand of het mogelijk is om de cardreader te vervangen?
Mij lijkt de 1000HE wel wat maar als ik echt kijk waarom ik die wil is dat eigenlijk alleen omdat die cardreader de Sony memorysticks ook aan kan en de lange batterijduur.
Maar om voor die 2 dingen nou een hele nieuwe te kopen vind ik ook een beetje over de top.
[ Voor 38% gewijzigd door crack_en_hack op 22-03-2009 20:56 ]
Verwijderd
Je vermoeden is juist.martijn12345 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:52:
Werkt prima hier, alleen touchpad gaat niet uit, maar vermoedt dat dit door de drivers komt. Touchpad hoeft voor mij ook niet uit dus verder geen probleem.
Update je TouchPad driver naar versie 7.0.4.3 !
Oude driver eerst verwijderen !
Voor iedereen die zit te klagen over het WiFi bereik van de standaardkaart en deze vervangt met een krachtigere...
Batterijverbruik wel eens gemeten? Ben geïnteresseerd in de resultaten.
Batterijverbruik wel eens gemeten? Ben geïnteresseerd in de resultaten.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb het idee dat na de bios-update het wireless bereik wel verbeterd is van de 1000H
[ Voor 8% gewijzigd door Thombias op 23-03-2009 11:16 ]
Verwijderd
Interessant. Dan is het dus zaak ASAP alles te updaten zodra ik 'm binnen heb! Ik heb begrepen dat het het beste werkt om alles zelf te downloaden via de ASUS-site en niet via een of ander 'handig' ASUS programma: klopda?Thombias schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:16:
Ik heb het idee dat na de bios-update het wireless bereik wel verbeterd is van de 1000H
Ik heb het laten lopen via het programma wat meegeinstaleerd is, en ik moet zeggen dat liep erg soepel.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:28:
[...]
Interessant. Dan is het dus zaak ASAP alles te updaten zodra ik 'm binnen heb! Ik heb begrepen dat het het beste werkt om alles zelf te downloaden via de ASUS-site en niet via een of ander 'handig' ASUS programma: klopda?
Na het updaten staat je wireless uit, maar die kun je zo weer aan zetten met Fn+F2.
Het updaten gaat eigenlijk niet eens in Windows, In Windows geef je alleen het commando om na het opnieuw opstarten, voordat Windows start, je BIOS te updaten.Thombias schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:22:
[...]
Ik heb het laten lopen via het programma wat meegeinstaleerd is, en ik moet zeggen dat liep erg soepel.
Na het updaten staat je wireless uit, maar die kun je zo weer aan zetten met Fn+F2.
Je webcam staat trouwens ook opeens uit na een BIOS update
Vraagje over Linux Xandros.
In de video reviews op diverse sites komt dit OS mij zeer stabiel en gebruiksvriendelijk over. Nu is het namelijk zo dat dit erg belangrijk is voor mijn oma die ook graag het internet op wil maar totaal geen ervaring heeft met computers.
Kan ik daarom een Asus EEE Pc rustig daar weg zetten zonder dat er na een dag popups te voorschijn komen over beveiliging, vastlopers enz. enz.??? Het moet namelijk niet zo zijn dat ze elke dag aan de telefoon hangt met de vraag of ik langs kom omdat de computer het niet meer doet
.
In de video reviews op diverse sites komt dit OS mij zeer stabiel en gebruiksvriendelijk over. Nu is het namelijk zo dat dit erg belangrijk is voor mijn oma die ook graag het internet op wil maar totaal geen ervaring heeft met computers.
Kan ik daarom een Asus EEE Pc rustig daar weg zetten zonder dat er na een dag popups te voorschijn komen over beveiliging, vastlopers enz. enz.??? Het moet namelijk niet zo zijn dat ze elke dag aan de telefoon hangt met de vraag of ik langs kom omdat de computer het niet meer doet
[ Voor 4% gewijzigd door Ronwiel op 23-03-2009 16:57 ]
Ik zou mij eerder zorgen maken om het klein lettertype. Kan ze het wel lezen van zo'n klein schermpje?ronwiel schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:56:
Vraagje over Linux Xandros.
Kan ik daarom een Asus EEE Pc rustig daar weg zetten zonder dat er na een dag popups te voorschijn komen over beveiliging, vastlopers enz. enz.??? Het moet namelijk niet zo zijn dat ze elke dag aan de telefoon hangt met de vraag of ik langs kom omdat de computer het niet meer doet.
Verder qua gebruiksvriendelijkheid zit het wel snor, zeer gemakkelijk in gebruik en heeft een hele lage drempel.
Ja, daar zat ik dus ook al mee. Maar volgens haar moet ze het wel met een leesbril redden. Maar ik denk dat ik er toch eerst ff mee naar de winkels moet nemen voor een hands-on ervaringBlinker schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:34:
[...]
Ik zou mij eerder zorgen maken om het klein lettertype. Kan ze het wel lezen van zo'n klein schermpje?
Verder qua gebruiksvriendelijkheid zit het wel snor, zeer gemakkelijk in gebruik en heeft een hele lage drempel.
Verwijderd
Ik zit er over te denken m'n 901 te upgraden met een grotere SSD, om OSX te gaan draaien. Hoe groot moet de nieuwe SSD zijn? Kan ik af met 16GB? Die is nl. voor ongeveer 80 euro al te krijgen, en ik gebruik mn 901 toch alleen voor mail en internet enzo.
Op cursus sturen natuurlijk! Anders ben jij 24/7 de helpdesk van je oma. Of is ze erg rijk?ronwiel schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:56:
Nu is het namelijk zo dat dit erg belangrijk is voor mijn oma die ook graag het internet op wil maar totaal geen ervaring heeft met computers.
Hoe gebruikersvriendelijk ook een systeem is, je ontkomt niet aan een aantal basiszaken en die leer je in een cursus van mensen die gewend zijn instructie te geven. Mijn moeder heb ik ook eerst op cursus gestuurd, want ik wil niet voor elk wissewasje op komen draven.
En laat ze een schrift aanleggen waarin ze zelf opschrijft hoe ze bepaalde dingen doet, want als ze het niet elke dag doet, raakt ze het weer kwijt en belt ze je alsnog.
Geloof me: er is geen systeem zó makkelijk dat elke noob er zó mee overweg kan. Ook OS X niet.
OSX is te installeren op de 8 GB SSD van de 901, met een beetje ruimte over; 16 GB lijkt me dan wel genoeg ja. Daarnaast hou je natuurlijk de 4 GB SSD ook nog, dus je hebt dan iig 12 GB over. Of je dat genoeg vindt is natuurlijk persoonlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:55:
Ik zit er over te denken m'n 901 te upgraden met een grotere SSD, om OSX te gaan draaien. Hoe groot moet de nieuwe SSD zijn? Kan ik af met 16GB? Die is nl. voor ongeveer 80 euro al te krijgen, en ik gebruik mn 901 toch alleen voor mail en internet enzo.
Is niet genoeg. Het past er idd nét op, maar dan kun je niet veel meer. Ik wilde bv iWorks installeren en die wilde alleen op de systeemschijf. En zo waren er meer grapjes die alleen op de systeemschijf kunnen/willen. Wat lullen die Apple freaks toch altijd dat Windows onhandig is?MaximusTG schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:29:
[...]
OSX is te installeren op de 8 GB SSD van de 901, met een beetje ruimte over; 16 GB lijkt me dan wel genoeg ja. Daarnaast hou je natuurlijk de 4 GB SSD ook nog, dus je hebt dan iig 12 GB over. Of je dat genoeg vindt is natuurlijk persoonlijk.
Ieder zo zijn OS-je niet? 
Ik heb mijn 1000H net dus ik hou het nog ff bij XP(Wat goed en snel werkt) maar zit wel te denken er Windows 7 op te gooien als die officieel uit is.
Ik heb mijn 1000H net dus ik hou het nog ff bij XP(Wat goed en snel werkt) maar zit wel te denken er Windows 7 op te gooien als die officieel uit is.
Idd, dat had ik ook toen ik het op mijn 8 GB schijf in mn 901 had gezet. Daarnaast vond ik het (zoals ik hier al eerder gezegd heb) niet prettig om een OS te hebben dat zo 'hackerig' aanvoelt. Om het goed werkend te krijgen moet je allerlei guides en howto's volgen. En daarna kan je ook nog niet eens normaal updaten.mphilipp schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:39:
[...]
Is niet genoeg. Het past er idd nét op, maar dan kun je niet veel meer. Ik wilde bv iWorks installeren en die wilde alleen op de systeemschijf. En zo waren er meer grapjes die alleen op de systeemschijf kunnen/willen. Wat lullen die Apple freaks toch altijd dat Windows onhandig is?
Heb er daarom zelf Ubuntu op geinstalleerd staan. Omdat ik ondertussen al een ervaren linux gebruiker ben, mis ik toch heel veel functionaliteit in bv Windows XP en OSX. En Ubuntu neemt weinig ruimte in beslag. Na standaard installatie op 4 GB SSD bijna nog 1 GB vrij! Met de 9.04 release wordt installatie waarschijnlijk ook nog veel makkelijker.
Verwijderd
Thnx. Heb toch maar de 32GB besteld. Heb een rijke bui vandaagMaximusTG schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:29:
[...]
OSX is te installeren op de 8 GB SSD van de 901, met een beetje ruimte over; 16 GB lijkt me dan wel genoeg ja. Daarnaast hou je natuurlijk de 4 GB SSD ook nog, dus je hebt dan iig 12 GB over. Of je dat genoeg vindt is natuurlijk persoonlijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic