[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.259 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
M a r c o schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:22:
[...]

Volgens mij is het toch het enige verschil.
En de shift toets die wat beter gepositioneerd is.
Op zich niet zulke hele grote verschillen dus.

Zaterdag heb ik me dan maar ook een 1000H gehaald bij Dixons met de airmiles korting (360 euro).
als de 1000he uitkomt zal die wel rond de 400-410 zijn. Dan vond ik de verschillen wat weinig voor die prijs.
En de accuduur van de 1000H is voor mij al meer dan genoeg.
Hmm, volgens mij is er juist een gigantisch verschil tussen de 1000H en 1000HE: het toetsenbord van de 1000HE is zeer verbeterd; het lijkt nu op zo'n keyboard van de Sony Vaio's en Macbooks. En dan heb ik nog niets gezegd over de verbeterde accuduur, de nieuwe glossy look en de (in theorie) hogere snelheid van de 1000HE. Kijk anders gewoon even bijvoorbeeld naar deze video-review (en wellicht de andere pagina's van de geschreven review).

[ Voor 6% gewijzigd door mathijsv op 02-03-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
M a r c o schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:22:
[...]
Op zich niet zulke hele grote verschillen dus.
De verschillen die ik tot nu toe gevonden heb zijn:

1000H / 1000HE
Atom N270 / Atom N280
1 'fn' toets / 2 'fn' toetsen
kleine shift toets / grotere shift toets
6600 mAh accu / 8700 mAh accu
3-in-1 kaartlezer / 4-in-1 kaartlezer
FSB 533 mhz / FSB 667 mhz
Intel Mobile 945GME / Intel Mobile 945GSE

Overige verbeteringen:

RAM cover gaat nu makkelijker open.
Ruimte tussen de toetsen (ikzelf vind dit geen verbetering maargoed :'( )
De pijltjes toetsen voor naar boven en beneden zijn een stuk smaller (ikzelf vind ook dit geen verbetering :N )
2e functie symbolen op de toetsen zijn nu fel blauw (ikzelf vind dit ook geen verbetering :N )
De 1000HE schijnt een volledige "glossy" finish te hebben (ikzelf vind dit ook helemaal geen verbetering :( )

[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 06-03-2009 23:57 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 09:49
die 1000he klinkt wel erg aantrekkelijk zeg vooral dat toetsenboard lijkt me wel en de grotere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hebben mensen hier een RunCore SSD in de originele Asus EeePC 900 (Linux versie)
Want ik bedacht me net, er kan dan wel geen hardeschijf in maar als de 16 GB SSD te upgraden is naar zeg 64 GB dan kan ik die persoon die hem wil over kopen blij maken met meer ruimte.

Ik pak hem net weer, me oude asusje en vind nog steeds (al ben ik weg van mijn 1000H zoals zo velen hier) dat die 900 toch wel een perfect systeempje is.

Het is dat ik er geen Aero op draaien kon vanwege GMA900 en dat het voor games niet al te ideaal is, maar het formaat is gewoon ideaal!
Hij wil er zeker 250 euro voor geven dus ben gek als ik het niet doe. 'Doe maar zo groot mogelijke SSD' dat zegt ie hahah ik wil bijna zeggen ja maar 128 GB SSD RunCore is bijna 2 keer zo duur als die hele 900!

Maar goed. Ik wil graag weten of mensen die de 900 hebben (dus niet de 901) gelukkig zijn met hun ssd upgrade.

Ik heb nog geen webshop gevonden in NL alleen deze
http://www.mydigitaldisco...--8000092A-1231822185.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Doet die fan van de 900 eigenlijk ook nog wat (behalve geluid maken)? :P

Als ik mijn 900 dicht en idle weg leg, dan stabiliseert zijn CPU temperatuur op ongeveer 57 graden (daarbij draait de fan zachtjes). Als ik de fan op 100% zet, dan zakt de temperatuur na een tijd tot 54 graden, en als ik de fan uitzet dan stijgt de temperatuur uiteindelijk naar 63 graden oid. Nog geen 10° verschil tussen fan uit en fan 100% 8)7

Nog maar eens spelen met dat ding, misschien kan die fan wel wat minder aggressief. Hij draait nu vrij vaak als hij idle is (wel zachtjes, maar toch).

Hoe snel is bij andere mensen met een 900 de webcam trouwens? Ik krijg er maar iets van 8 fps uit, een beetje sneller zou wel fijn zijn. Is die webcam bij iedereen zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mooiste EEE PC tot nu toe:

http://www.engadget.com/2...n-with-asus-eee-keyboard/

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/03/small_eee_keyboard-cebit1417.jpg

Nee, wacht, deze is mooier :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/03/1008ha-press-002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/03/1008ha-press-001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/03/1008ha-press-004.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Die shot van de zijkant doet enorm veel denken aan een Macbook Air :P En dus inderdaad, mooiste Eee tot nu toe, ben benieuwd hoe lang de batterij het uit houdt. Dat is echt het enige wat mij zou weerhouden van deze mooie dunne netbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 12:51
1008HA wanneer is ie beschikbaar & wat zijn de specs? wel een heel mooie netbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

FloRadix schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:07:
1008HA wanneer is ie beschikbaar & wat zijn de specs? wel een heel mooie netbook
Het is een prototype wat getoond wordt op CeBIT, er zijn verder nog geen specs bekend omdat er geen lijstje bij staat wat hij aan specs heeft... ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Dit vond ik erover op EEEUser Forum.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
okee slecht nieuws.

kom er net achter dat mijn behuizing van mijn 1000h is gescheurd. rechts naast de scharnier.
hoe het komt ik weet het niet. ik had al wel sinds het begin last van dat mijn behuizing soms los gingen bij de scharnieren van het scherm en ze dus gewoon terug kon duwen. maar ik weet niet of het daar mee te maken heeft. er zit nu dus gewoon een scheur in mijn behuizing en hij is wat open gesplitst.
zou ik dit onder de garantie kunnen laten vallen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Hallo :)

Weet iemand een winkel waar ik RunCore SSD voor de 900 (Linux versie) kan bestellen?
(In Nederland)

Ik kwam alleen op deze tot nu toe

RUNCORE GB SSD PCI-e pcie EEE PC

http://cgi.ebay.nl/64GB-P...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:44
Fonk schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:16:
Hallo :)

Weet iemand een winkel waar ik RunCore SSD voor de 900 (Linux versie) kan bestellen?
(In Nederland)

Ik kwam alleen op deze tot nu toe

RUNCORE GB SSD PCI-e pcie EEE PC

http://cgi.ebay.nl/64GB-P...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Voor mijn 901 heb ik hem hier gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ook, en dat ging snel en vlekkeloos.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
weet iemand waar ik een complete behuizing kan halen voor de 1000h ?? want ik heb gisteren asus gebelt en ze durfen niet te zeggen of die scheur in de behuizing onder de garantie valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou kunnen kijken of iemand anders een intern kapotte 1000h heeft maar met een intacte behuizing en deze overnemen om vervolgens zelf de boel om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Lijkt me een hele klus om zelf je laptop in een nieuw huisje te bouwen... Desktop is goed te doen voor een beetje bezoeker van deze site. Maar daar waar het het scherm betreft zou ikzelf afhaken bij het ombouwen.

Is de schade aan de behuizing van je 1000H alleen optisch of heb je er echt een probleem door. Want als het alleen optisch is zou ik het of gewoon zo laten, of als het je echt stoort, maar je hebt beetje kaas gegeten van casemodden.... Plamuur het dicht, spuit de hele laptop in een mooiere kleur naar keuze en voilá je hebt een unieke EEEPC. Het is dat ik zelf inmiddels weet dat ik niet handig genoeg ben om dit soort dingen netjes te doen anders zou ik het graag bij mijn eigen Asusje doen. Ik vond de zwarte glans echt mooi toen ik hem kocht... En ik snap nu zo goed waarom sommige mensen die persee niet wilden.Je hoeft er echt maar naar te kijken en hij is al smerig....

Succes ermee in ieder geval.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn12345 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:08:
Lijkt me een hele klus om zelf je laptop in een nieuw huisje te bouwen...
Je hoeft alleen het kapotte onderdeel van de behuizing te vervangen natuurlijk.

Maar kijk wel waarom de scheur ontstaan is. Mogelijk is er iets afgebroken bij het scharnier of zo, waardoor eea niet meer zo goed sluit of wordt opengeduwd. Als je dat dan niet vervangt heb zo weer hetzelfde probleem met een nieuwe behuizing.

Ik gok dat de behuizing (volledig) vervangen eenvoudiger en sneller gaat dan plamuren en spuiten, trouwens :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Iemand ervaring met deze cover:

Afbeeldingslocatie: http://www.lee262online.hk/img/Product/laptop/S_EEEPC901Bkk03_b.jpg

Heb em al besteld, dus als niemand er ervaring mee heeft kan ik er zelf binnenkort iets over posten. Ga em zelf gebruiken icm een zwarte 901. Is ie meteen beschermd tegen krassen, en vieze vingerafdrukken :P.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MaximusTG schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:17:
Ga em zelf gebruiken icm een zwarte 901. Is ie meteen beschermd tegen krassen, en vieze vingerafdrukken :P.
Ik vind dit soort dingen het apparaat lelijker maken dan een paar vlekjes en krasjes. Nou ben ik ook al niet zo'n fan van iPod- en telefoonhoesjes en dergelijke.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
...
Heb em al besteld, dus als niemand er ervaring mee heeft kan ik er zelf binnenkort iets over posten. Ga em zelf gebruiken icm een zwarte 901. Is ie meteen beschermd tegen krassen, en vieze vingerafdrukken :P.
vind die cover het er niet mooier op maken. gebruik dan geen cover en was je handen wat vaker dat je niet van die vette tengels hebt 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
martijn12345 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:08:
Lijkt me een hele klus om zelf je laptop in een nieuw huisje te bouwen... Desktop is goed te doen voor een beetje bezoeker van deze site. Maar daar waar het het scherm betreft zou ikzelf afhaken bij het ombouwen.

Is de schade aan de behuizing van je 1000H alleen optisch of heb je er echt een probleem door. Want als het alleen optisch is zou ik het of gewoon zo laten, of als het je echt stoort, maar je hebt beetje kaas gegeten van casemodden.... Plamuur het dicht, spuit de hele laptop in een mooiere kleur naar keuze en voilá je hebt een unieke EEEPC. Het is dat ik zelf inmiddels weet dat ik niet handig genoeg ben om dit soort dingen netjes te doen anders zou ik het graag bij mijn eigen Asusje doen. Ik vond de zwarte glans echt mooi toen ik hem kocht... En ik snap nu zo goed waarom sommige mensen die persee niet wilden.Je hoeft er echt maar naar te kijken en hij is al smerig....

Succes ermee in ieder geval.
opzich heb ik er geen last van. laptop gaat nog goed open en dicht. en als ik mijn laptop gebruik zie je het ook niet. alleen ik zit nu wel met een gevoel van shit mijn laptop is kapot en daar word ik ook niet blij van :P .
de reden dat ik hem in een nieuwe behuizing wil stoppen is omdat ik wil dat hij er nog wel mooi uit ziet.
en mij leek het niet zo'n moeilijke klus gewoon alles overplaatsen.. maarja ik kreeg gisteren de laptop nog niet eens open XD. maar ik zou het wel vet vinden om de laptop in een hele nieuwe behuizing te stoppen en dan gelijk in een speciale kleur spuiten.

maarja vind het nog steeds vaag hoe die scheur erin is gekomen.. er is niks afgebroken ofzo er zit nu gewoon ene spleet in ..zou nog wel x een foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 16:51

Aldmar

Niks...

Ik zit er ook over na te denken om de 1000HE aan te schaffen zodra hij beschikbaar is. Is toch wel een erg mooi model zeker gezien de batterijduur. Ben hem alleen nog niet tegen gekomen hier in Nederland.

Ben alleen benieuwd of iemand van jullie al eens geprobeerd heeft om 720p (en als het even kan 1080p) wmv/x264 bestanden af te spelen op een EEE PC. Dit omdat ik nagenoeg alle films/serie's omzet naar wmvhd ivm het streamen naar de xbox360. Nu zou het heel erg mooi zijn als ik dezelfde bestanden ook kan afspelen in de trein e.d. zodat ik niet speciaal voor de EEE PC alles in kleinere resoluties hoef om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een Atom kan met mazzel de 720p versie soepel afspelen, dit komt door de verouderde chipset van Intel die in de EEE's zit. [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic is ook op een Atom gebasseerd, maar heeft een 9400M grafische core die vrijwel zonder CPU-belasting 1080p kan en-/decoderen en valt ook nog een beetje mee te gamen. De nieuwste Intel's GN40 Atom chipset moet wel 1080p soepel af kunnen spelen zegt Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Met coreavc als decoder is met een atom N270 720p prima af te spelen, 1080p zal het niet altijd even vloeiend doen (beetje afhankelijk van de bitrate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
@Doctormetal

Bedankt voor je linkje! (Y):)

[afbeelding]

Wil ik ook wel, waar bestel je hem?

Ik weet niet of dit goed is maar ik heb altijd dat vilt op me toetsenbord liggen zodat er geen stof tussen de toetsen komt.

Je weet wel als je hem koopt zit er een stukje stof wat de LCD beschermt en het toetsenbord.
Omdat ik toch alleen extern werk heb ik dus dat witte stukje stof altijd op me toetsenbord liggen.

De warmte blijft gelijk, of het er nu op ligt of niet. Dus lijkt me geen probleem toch?

Volgens Asus mag je laptop alleen niet dicht als hij aan staat, want dat is slecht voor de LCD meen ik te hebben gelezen.

Maar die cover is wel handig voor vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

De laptop gaat binnen een paar seconden op stand-by als je hem dicht doet. Dus kan helemaal geen kwaad volgens mij. Wordt ook totaal niet warm.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Fonk schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 04:39:
@Doctormetal

Bedankt voor je linkje! (Y):)

[...]

Wil ik ook wel, waar bestel je hem?

Ik weet niet of dit goed is maar ik heb altijd dat vilt op me toetsenbord liggen zodat er geen stof tussen de toetsen komt.

Je weet wel als je hem koopt zit er een stukje stof wat de LCD beschermt en het toetsenbord.
Omdat ik toch alleen extern werk heb ik dus dat witte stukje stof altijd op me toetsenbord liggen.

De warmte blijft gelijk, of het er nu op ligt of niet. Dus lijkt me geen probleem toch?

Volgens Asus mag je laptop alleen niet dicht als hij aan staat, want dat is slecht voor de LCD meen ik te hebben gelezen.

Maar die cover is wel handig voor vervoer.
Bestel em op ebay, bij de verkoper wiens naam je in het plaatje van de cover ziet staan :+ . Ergens uit Hong Kong geloof ik. Tja, mooi of niet, dat merk ik natuurlijk pas echt als ie hier is. Maar goed, ik heb wel zo'n siliconen hoesje om mn iPhone, en die vind ik em er echt niet lelijk op maken. Reden dat ik de cover voor mn 901 wil hebben is tegen krassen, zag er laatst een heel licht krasje opzitten, vind ik dan toch erg jammer op zo'n glimmend geheel. En ik kan handen wassen wat ik wil, als ik de 901 aanraak zitten er meteen vingerafdrukken op.

Wat dat stukje stof betreft, die doe ik er ook altijd tussen als ik em vervoer. Ik denk dat ik dat niet meer doe als de cover eromzit, dan zit er namelijk een stukje siliconen rond de rand van het scherm, en de rand van de onderkant, waardoor lcd stukje verder van toetsenbord blijft. Op mijn oude Acer laptop kun je de toetsen gewoon in het scherm zien zitten, wil ik graag voorkomen bij mn 901. :+

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Aldmar schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:28:
Ben alleen benieuwd of iemand van jullie al eens geprobeerd heeft om 720p (en als het even kan 1080p) wmv/x264 bestanden af te spelen op een EEE PC.
Mijn ervaring met mplayer (ffmpeg codec) op Debian op een eee 900 (900 MHz celeron-M) is dat 720p h264 een net wel / net niet verhaal is, en dat je 1080p h264 compleet kan vergeten.
Fonk schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 04:39:
Hmm, heb je daar meer informatie over? Zo gebruik ik hem wel af en toe namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

syntesia schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:41:
[...]

opzich heb ik er geen last van. laptop gaat nog goed open en dicht. en als ik mijn laptop gebruik zie je het ook niet. alleen ik zit nu wel met een gevoel van shit mijn laptop is kapot en daar word ik ook niet blij van :P .
de reden dat ik hem in een nieuwe behuizing wil stoppen is omdat ik wil dat hij er nog wel mooi uit ziet.
en mij leek het niet zo'n moeilijke klus gewoon alles overplaatsen.. maarja ik kreeg gisteren de laptop nog niet eens open XD. maar ik zou het wel vet vinden om de laptop in een hele nieuwe behuizing te stoppen en dan gelijk in een speciale kleur spuiten.

maarja vind het nog steeds vaag hoe die scheur erin is gekomen.. er is niks afgebroken ofzo er zit nu gewoon ene spleet in ..zou nog wel x een foto maken
Bij mij kwam hij met een kras in het midden tussen de scharnieren uit de doos. Was alleen te blij mee om hem gelijk terug te sturen. Nu zie ik steeds meer krassen ontstaan. Wordt er een beetje hopeloos van aangezien ik er niets anders mee doe dan in de sleeve stoppen. Zit wel te denken om snel even een stickervel (laag film speciaal voor de EEE) aan te schaffen om meer krassen te voorkomen. Maar ja het wordt er niet mooier op zo. Hebben andere mensen hier last van die krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb nu al vanaf 't begin een Asus EEE701, functioneert perfect, ben er nog steeds helemaal blij mee.
Heb er zelf XP opgezet, werkt ook helemaal goed en dergelijke, alleen het enige kleine minpuntje is dat ik een batterij-indicator mis... Ik heb al 20 programmaatjes geprobeerd, maar niks kon de status in procenten van de volheid van de accu aangeven. Meer mensen hier met een EEE701 die wel een progje hebben?

Vriend van me had 't over drivers voor z'n EEE, heb ik ook al op gezocht, maar niks gevonden.

Overal vind ik batterijtypes, batterijverhalen, batterij-onzin, maar geen progjes... Somebody?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
deadinspace schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:07:
[...]

Mijn ervaring met mplayer (ffmpeg codec) op Debian op een eee 900 (900 MHz celeron-M) is dat 720p h264 een net wel / net niet verhaal is, en dat je 1080p h264 compleet kan vergeten.

[...]

Hmm, heb je daar meer informatie over? Zo gebruik ik hem wel af en toe namelijk...
Nee sorry geen linkje, ik hoorde dit van iemand..

Maar als je je er druk om maakt kan ik wel effe kijken op google natuurlijk.
Persoonlijk denk ik best dat je de laptop kan aanhouden met de klep dicht, zo warm word het nu ook weer niet neem ik aan. Maar misschien bedoelde men 24/7 achter elkaar.

Trouwens die RunCore 32 GB kost 127.50 euro, dan moet ik 5 dagen wachten tot ie weer te bestellen is en dan gaat het nog 5 dagen duren voor ik hem heb haha jezus wat je al niet over moet hebben voor een kennis die meer opslag in een EEE pc wil.

Hij is gek dat ie er dat voor wil betalen ookal verkoop ik nog steeds me 900 graag aan hem, maar pff lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 12:46
Aldmar schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:28:
Ik zit er ook over na te denken om de 1000HE aan te schaffen zodra hij beschikbaar is. Is toch wel een erg mooi model zeker gezien de batterijduur. Ben hem alleen nog niet tegen gekomen hier in Nederland.

Ben alleen benieuwd of iemand van jullie al eens geprobeerd heeft om 720p (en als het even kan 1080p) wmv/x264 bestanden af te spelen op een EEE PC. Dit omdat ik nagenoeg alle films/serie's omzet naar wmvhd ivm het streamen naar de xbox360. Nu zou het heel erg mooi zijn als ik dezelfde bestanden ook kan afspelen in de trein e.d. zodat ik niet speciaal voor de EEE PC alles in kleinere resoluties hoef om te zetten.
Met deze programma's heb ik het aan de praat gekregen. 720p that is, want 1080p loopt niet lekker en zal die Eee (ik heb de 901) ook niet gaan trekken. Alleen Overlay Video Renderer heb ik zelf niet geïnstalleerd, want het werkt bij mij ook prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:46
Hey,

Ik zit ook al een tijdje naar de eee pc's te kijken alleen ik kom er niet helemaal uit welk model nou het beste voor mij is. Vooral omdat die model nummers zo onhandig zijn.

Wat ik wil is toch een uur of 6 accu duur minimaal (vandaar de eee pc) en het liefst met 160gb opslag maar ook weer zo klein mogelijk kwa formaat en hoe minder gewicht hoe beter.

Wat ik tot nu toe heb is: De 904. Heeft 160gb opslag maar zit dus in het chassis van de 1000 serie wat dus inhoud dat het ding een klap groter is dan het oude chassis. Dus bij de 904 denk ik dan weer neem dan meteen de 1000 serie want kwa formaat maakt het toch niet uit dan. Ook las ik dat de 904 nog de celeron heeft en niet de atom (die je natuurlijk wel wil). Maar het gewicht van de 1000 serie is dan weer 300 gram meer?

Dus ben ik naar de 901 gaan kijken. Die is klein, heeft de atom maar komt dan weer met een 12gb ssd wat toch te klein is denk ik. Met wat oude games en anderhalve film voor als ik naar huis ga staat de boel al weer vol. Dat is er wel weer de 900 serie (die veder precies hetzelfde is als de 901?) met linux en 16gb maar dat houd ook niet echt over natuurlijk. Voordeel van de 901 is dan weer wel dat ie maar 250 euro kost en eigenlijk wil ik ook rond de 250 a 300 euro blijven want ik weet gewoon dat ik er weinig gebruik van zal maken.

Kan iemand mij hier een beetje verlichten in het hoe en wat nou handig zou zijn?

Ow heeft iemand trouwens ook wat mooie foto's van zijn eee pc? Met google kan ik geen mooie real life foto's vinden.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51

MsG

Forumzwerver

6 uur bij realistisch gebruik is erg lastig. Er is volgens mij bijna geen EEE die dat met de stock accu redt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Waarom word er dan 8 uur aangegeven? Wat is realistisch bij wat meer intensief gebruik, bv film kijken? Ik las in een paar reviews trouwens ook dat bv youtube niet helemaal soepel loopt. Maar als ik hier lees dan loopt alles wel gewoon soepel. Ik neem dus aan dat xvid, youtube etc gewoon goed lopen? Zit er trouwens nog een echt performance verschil tussen de ssd modellen en de hdd modellen?

Er gaat trouwens toch so-dimm geheugen in de eee pc? dat is nog best prijzig zie ik niet, 45 euro voor 1gb.

[ Voor 7% gewijzigd door t_o_c op 06-03-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

t_o_c schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:59:
Er gaat trouwens toch so-dimm geheugen in de eee pc? dat is nog best prijzig zie ik niet, 45 euro voor 1gb.
Dan weet ik niet waar jij kijkt, maar in de Pricewatch zijn veel goedkopere te vinden. Verder zit in de gemiddelde 900+ serie al 1GB en kun je dit beter uitbreiden naar 2GB. Een veel gebruikte in de EEE's is pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G die al voor 22 euro inclusief verzendkosten op de kop te tikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MsG schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:52:
6 uur bij realistisch gebruik is erg lastig. Er is volgens mij bijna geen EEE die dat met de stock accu redt.
De 901 haalt 't en voor zover ik weet de 1000 ook. Moet er wel bij zeggen dat ik met OS X op de 901 tussen de 5 en 5.5 uur haal. Met Windows is 6 uur zeker realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Wiethoofd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:11:
[...]

Dan weet ik niet waar jij kijkt, maar in de Pricewatch zijn veel goedkopere te vinden. Verder zit in de gemiddelde 900+ serie al 1GB en kun je dit beter uitbreiden naar 2GB. Een veel gebruikte in de EEE's is pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G die al voor 22 euro inclusief verzendkosten op de kop te tikken is.
Ah ik dacht dat je er gewoon nog 1 reepje bij kon prikken maar dat gaat dus niet? Maakt de latency voor de atom veder niet uit? Want cl5 is nou niet zo snel. Iig bedankt voor de link.

Iemand misschien nog een tip over welk model nou het handigst is om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
t_o_c schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:44:
Dus ben ik naar de 901 gaan kijken. Die is klein, heeft de atom maar komt dan weer met een 12gb ssd wat toch te klein is denk ik.
Voordeel van de 901 is dan weer wel dat ie maar 250 euro kost en eigenlijk wil ik ook rond de 250 a 300 euro blijven want ik weet gewoon dat ik er weinig gebruik van zal maken.
Mijn ervaring met de 901 + 32Gb Runcore ssd (en de standaard 4Gb, maar ik heb ik nog niet nodig):

Top apparaat voor echt mobiel gebruik (makkelijk om ook in de hand te gebruiken) en als je 'm eenmaal gebruikt dan blijft het niet bij weinig gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

is al meer over gezegd... wat wil je ermee gaan doen? Beetje filmpjes kijken in de trein -> 901 deze is iets kleiner en lichter dan de 1000 serie.
Wil je regelmatig een stukje tekst typen, zou ik al heel snel voor de 1000 serie kiezen, maar goed probeer ze alle twee eens in een winkel.

En dan zijn er van beide series nog verschillende modellen. Maar je gaf zelf al aan graag een met HDD van 160 GB te willen.

Ik heb verder een 1000H en ik denk niet dat 6 uur bij normaal gebruik realistisch is. Ik versta zelf onder normaal gebruik... beetje internetten (wifi of BT aan), een filmpje kijken, beetje tekst verwerken met MP3s aan. Dan haal ik zelf 4,5 a 5 uur. 6 uur haalt ie wel, maar dan zou ik zo goed als niks moeten doen, en dat versta ik niet onder normaal gebruik

Succes met je keuze.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
t_o_c schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:44:
Hey,

Ik zit ook al een tijdje naar de eee pc's te kijken alleen ik kom er niet helemaal uit welk model nou het beste voor mij is.
Kan iemand mij hier een beetje verlichten in het hoe en wat nou handig zou zijn?

Ow heeft iemand trouwens ook wat mooie foto's van zijn eee pc? Met google kan ik geen mooie real life foto's vinden.
Kijk en vergelijk zou ik zeggen:

http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm

Ik zou (als ik geen 1000H had) voor een 1000HE gaan want die heeft simpelweg de langste accu duur van alle mini-laptops en heeft alles in huis wat de rest ook heeft en ziet er bijna het zelfde uit als de 1000H.
Afbeeldingslocatie: http://computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/1000he-and-1000h-resized2/197564-1-eng-US/1000he-and-1000h-resized.jpg
Die paar gram verschil zal je echt niet merken en qua formaat is hij maar ietsje groter dan de 900 serie.
Ook "maar dat vind ik" vind ik dat de 1000 serie het mooiste is afgewerkt dan andere 700/900 serie.

Heeft iemand misschien foto's van een 1000 serie met een andere 3rd party accu, Ik zit er toch aan te denken om zo'n 13000mAh accu te kopen maar er zijn nogal wat verschillende aanbieders die er weer anders uit zien.
Hij moet wel het zelfde tintje zwart zijn en mooi aansluiten.

Heeft iemand hier goeie ervaringen mee...?

Het lijkt mij nogal lastig werken met zo'n klont van een accu eraan aan de onderkant...

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2008/11/eeebat2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door crack_en_hack op 06-03-2009 23:52 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
martijn12345 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:46:
is al meer over gezegd... wat wil je ermee gaan doen? Beetje filmpjes kijken in de trein -> 901 deze is iets kleiner en lichter dan de 1000 serie.
Wil je regelmatig een stukje tekst typen, zou ik al heel snel voor de 1000 serie kiezen, maar goed probeer ze alle twee eens in een winkel.

En dan zijn er van beide series nog verschillende modellen. Maar je gaf zelf al aan graag een met HDD van 160 GB te willen.

Ik heb verder een 1000H en ik denk niet dat 6 uur bij normaal gebruik realistisch is. Ik versta zelf onder normaal gebruik... beetje internetten (wifi of BT aan), een filmpje kijken, beetje tekst verwerken met MP3s aan. Dan haal ik zelf 4,5 a 5 uur. 6 uur haalt ie wel, maar dan zou ik zo goed als niks moeten doen, en dat versta ik niet onder normaal gebruik

Succes met je keuze.
Beetje film kijken en wat oude games spelen. Ook wel wat typen op school maar ik denk dat dat opzich wel mee zal vallen. Ik zal iig niet iedere dag een paar pagina's vol typen.
crack_en_hack schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:24:
[...]

Kijk en vergelijk zou ik zeggen:

http://event.asus.com/eeepc/comparison/eeepc_comparison.htm

Ik zou (als ik geen 1000H had) voor een 1000HE gaan want die heeft simpelweg de langste accu duur van alle mini-laptops en heeft alles in huis wat de rest ook heeft en ziet er bijna het zelfde uit als de 1000H.
[afbeelding]
Die paar gram verschil zal je echt niet merken en qua formaat is hij maar ietsje groter dan de 900 serie.
Ook "maar dat vind ik" vind ik dat de 1000 serie het mooiste is afgewerkt dan andere 700/900 serie.

Heeft iemand misschien foto's van een 1000 serie met een andere 3rd party accu, Ik zit er toch aan te denken om zo'n 13000mAh accu te kopen maar er zijn nogal wat verschillende aanbieders die er weer anders uit zien.
Hij moet wel het zelfde tintje zwart zijn en mooi aansluiten.

Heeft iemand hier goeie ervaringen mee...?

Het lijkt mij nogal lastig werken met zo'n klont van een accu eraan aan de onderkant...

[afbeelding]
Bedankt voor die link, dat is erg handig.

Tussen de 901 en de andere series zit kwa grote en formaat wel een vrij groot verschil vind ik. Scheelt toch 4 en 2cm en 300gram. Tussen de 904 en de 1000 zit idd nagenoeg geen verschil. De 1000HE ziet er idd erg mooi uit maar mijn grootste probleem is de prijs. De 901 kost 270 (als azerty hem tenminste nog kan leveren, bij de andere shops is het 330+ en dan kan ik idd net zo goed een 1000 kopen) maar de 1000 is rond de 400. Dat vind ik eigenlijk toch te veel voor een apparaat wat ik niet al te vaak zal gebruiken. Als ik nog een baantje had gehad had het me niet uitgemaakt maargoed ik ben dit jaar weer gaan studeren dus nagenoeg geen inkomsten meer.

Ik heb de startpost hier al op nagelezen maar daar kon ik het niet vinden, zijn er trouwens ook al plannen voor een model met een hogere reso? Of kan dat nog wel een hele tijd gaan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Dan zou ik als ik jou was even naar de Dixons lopen, proberen of de 901 je bevalt en hem dan online bestellen ;). Volgens mij zit eer op korte termijn geen netbook in deze prijsklasse aan te komen met hogere resolutie. Dus daar zou ik niet op wachten.

Over die grote batterij, hij schijnt niet helemaal 13000mah te zijn, maar hoe dan ook haal je er een flink langere stand-by tijd mee. Dat het de achterkant beetje omhoog tilt is alleen maar fijn in mijn ogen. Typt fijne, en de netbook krijgt betere koeling, wiethoofd zei dat ook al eerder. Ik heb nu vaak een dubbelcddoosje onder de laptop zitten om de achterkant beetje verder op te liften, is gewoon een fijne positie.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ik heb nu een 1000H, en ik hoop dat deze nog heel lang goed blijft.

Mijn volgende laptop moet net zo groot zijn als mijn EEE, maar dan mag de resolutie groter. Een hoogte van 800 zou mooi zijn ivm compatibiliteit. Dan runt civ3 zonder problemen.(rare reden misschien maar ja) Misschien dat de display dan de hele behuizing gebruikt.
Verder zou het fijn zijn als er een iets snellere en zuinigere chipset komt ipv deze van intel.
Graag ook net zo duur en net zo zwaar.

Deze nieuwe laptop is er nu nog, niet, maar mijn 1000H heb ik ook maar een half jaar dus hoeft ook nog niet. Gaat vast wel komen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:44
Is het geen idee voor een nieuw topic (al net over de 1000 posts hier :P)? ;)
veel veranderd sinds september ;) (daar ergens laatst veranderd in de topicstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

vandevorst schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:53:
Is het geen idee voor een nieuw topic (al net over de 1000 posts hier :P)? ;)
veel veranderd sinds september ;) (daar ergens laatst veranderd in de topicstart)
Wiethoofd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:11:
Misschien tijd voor een nieuw deeltje?
/me Wiethoofd heeft inmiddels contact opgenomen met de topicstarter om een nieuw deel te starten en het eventueel over te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:44
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:01:
[...]

[...]

/me Wiethoofd heeft inmiddels contact opgenomen met de topicstarter om een nieuw deel te starten en het eventueel over te nemen ;)
Ah, luxe!

de 1000he is toch wel echt gaaf moet ik zeggen.
Toetsenbord op die manier vind ik mooi, en typt vaak ook geweldig ;)

Al is de 1002 ook mooi :D (aluminium ofzo? ;))

combi van die 2 is perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
martijn12345 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 02:57:
Dan zou ik als ik jou was even naar de Dixons lopen, proberen of de 901 je bevalt en hem dan online bestellen ;). Volgens mij zit eer op korte termijn geen netbook in deze prijsklasse aan te komen met hogere resolutie. Dus daar zou ik niet op wachten.
Goed plan. Gelukkig zit er een Dixons vlak bij de Uni dus maandag daar maar eens kijken. Ben er inmiddels wel uit dan als de 901 niet snel te krijgen is ik wel een 1000 haal want als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed een groter scherm nemen als dat voor het totale formaat toch niet uitmaakt. Alleen die 12gb in de 901 zit me nog een beetje dwars, is toch wel weinig denk ik. Aan de andere kant is 400+ euro wel weer meer dan dat ik eigenlijk wil uitgeven. Zit er trouwens nog echt verschil in performance tussen de ssd en hdd?

Alle Atom modellen gebruiken trouwens toch precies dezelfde hardware? Ben uit verveling alvast een cd'tje aan het maken maar heb zo gauw alleen de 904 drivers gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik weet niet of het een optie is, maar een los USB 2.0 HDD kost ook geen drol meer. Dan hou je een kleine compacte laptop. En wanneer je je opslag nodig hebt hang je je externe schijfje eraan. Ook meteen makkelijk om dingen om te zetten tussen je netbookje en je desktop/notebook.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En dan het liefst een 2,5" of 1,8" HDD'tje zodat je maar 1 USB-poort kwijt bent ipv 2 :+
/me Wiethoofd is zeer blij met z'n 160GB WD Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:09

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hey Iedereen,

Het zal jullie zijn opgevallen dat we nog altijd bezig zijn met Deel 8 van het EEE topic. Vooral vanwege werk heb ik het te druk om me actief met dit topic bezig te houden. En jullie verdienen beter, dus geef ik bij deze het topic over aan Wiethoofd, die meer dan vaardig genoeg is om de OP een goede redesign te geven! :)

Ik wou jullie danken voor de inzet afgelopen jaren, en voor de tonnen aan informatie en nieuws die in dit topic zijn geplaatst! Ik hield het topic bij met plezier.

Gegroet :) !

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
XanderDrake schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:56:
dus geef ik bij deze het topic over aan Wiethoofd, die meer dan vaardig genoeg is om de OP een goede redesign te geven! :)
POST 1852

d:)b En wannneer kunnen we deel 9 verwachten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
martijn12345 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:51:
Ik weet niet of het een optie is, maar een los USB 2.0 HDD kost ook geen drol meer. Dan hou je een kleine compacte laptop. En wanneer je je opslag nodig hebt hang je je externe schijfje eraan. Ook meteen makkelijk om dingen om te zetten tussen je netbookje en je desktop/notebook.
Nee is niet echt een optie omdat ik geen extra dingen mee wil nemen. En dan word het weer duurder wat de keuze voor een 160gb model dan meteen veel logischer maakt. Anyway, ik ga maandag eerst even in de winkel kijken of de 901 me wel of niet bevalt. Zo niet dan ga ik voor de 1000he maar dan wacht ik nog wel even een tijdje met de aanschaf totdat de belastingdienst mijn Eu's terug heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:49:
d:)b En wannneer kunnen we deel 9 verwachten...?
Ik moet eerst even een lijst maken met huidige EEE's, vervolgens sorteren welke in een blokje kunnen, opmaak fixxen, foto's zoeken, opmaak netjes doen etc.

/me Wiethoofd zal hard z'n best doen op het volgende deel en deze zsm online gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Laatst online: 10-06-2024
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:18:
[...]

Ik moet eerst even een lijst maken met huidige EEE's
Hier staat veel info over de vele verschillende EEE pc modellen, mocht je dit nog niet tegengekomen zijn:

http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

berend_ schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:21:
Hier staat veel info over de vele verschillende EEE pc modellen, mocht je dit nog niet tegengekomen zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC
Hier op de Asus-site staan ze allemaal met specslinks ;) Maar die op Wikipedia is qua tabellenboel wat makkelijker te gebruiken voor de info (scheelt in het aantal open tabbladen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb een probleem met mn EEE. Opeens is gewoon het draadloze internet verdwenen 8)7
Ook in configuratiescherm staat niet eens dat uitgeschakeld is ofzo, het is er gewoon niet meer. Hoe kan dit nou?? Als ik drivers installeer zegt hij dat het apparaat niet aan staat ofzo. :X

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al eens Fn+F2 geprobeerd? Misschien een stomme opmerking, maar je zegt niet dat je het geprobeerd hebt. Eventueel in je BIOS kijken of je je Wi-fi in kunt schakelen als deze uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wiethoofd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:48:
Al eens Fn+F2 geprobeerd? Misschien een stomme opmerking, maar je zegt niet dat je het geprobeerd hebt. Eventueel in je BIOS kijken of je je Wi-fi in kunt schakelen als deze uitgeschakeld is.
Dank, stond gewoon uitgeschakeld in de BIOS idd. Snap niet hoe dat opeens kan ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Hoe kan je bij de EEE1000H je boot device selecteren? Esc werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Robkazoe schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:56:
Aandrukken en meermaals Esc indrukken ipv het 1x proberen. Je zou ook de 'Quiet boot' functie tijdelijk even uit kunnen schakelen en dan tijdens het POST'en kunnen zien wanneer je op Esc of de juiste toets moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Robkazoe schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:56:
Aan zetten -> F2 blijven drukken en dan je BIOS in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Wordt altijd een beetje moe van het USB booten. Het werkt altijd voor geen meter.

Ik heb Quiet en Quick Boot beide uitgezet en USB stick erin gedaan. Ik heb removable storage gekozen als enige opstart device. Krijg ik netjes te zien dat ik Esc kan indrukken om te booten. Doe ik dat, krijg ik de fout:

Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key

Ga nu twijfelen of de usb stick wel goed is geprepareerd. Zo moeizaam gaat het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 28-09 17:15
Is het misschien een U3 USB stick? Daat had ik zelf nl. problemen mee. Toen ik een normale usb stick nam ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het is een simpele DaneElec 2GB stick van 10 euro ofzo bij de Media Markt. Ik heb de Nederlandse handleiding die hier op GoT ergens staat gebruikt. Iemand anders nog betere handleidingen voor een USB stick? Ga het nu nog maar eens proberen alleen dan met een volledige image van WinXP-SP3 zonder dat er dingen uit gestriped zijn door nLite.

[ Voor 24% gewijzigd door Robkazoe op 08-03-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Maak eerst je stick gewoon eens bootable, ga daarna pas kloten met images die je er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Robkazoe schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:17:
Wordt altijd een beetje moe van het USB booten. Het werkt altijd voor geen meter.

Ga nu twijfelen of de usb stick wel goed is geprepareerd. Zo moeizaam gaat het altijd.
USB Booten vanaf een stick is inderdaad kut want je moet zo'n stick bootable maken want mij tot op heden nog niet is gelukt.
Ik zou gewoon een externe USB optische drive pakken, daarmee gaat booten perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Lizard schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:25:
Is het misschien een U3 USB stick? Daat had ik zelf nl. problemen mee. Toen ik een normale usb stick nam ging het wel goed.
dat moet geen probleem zijn, ik neem aan dat je U3 bedoelt met zo'n voorgeinstaleerd programmatje op de usb stick? dat kun je verwijderen en daarna werkt dit perfect zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
crack_en_hack schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:42:
[...]

USB Booten vanaf een stick is inderdaad kut want je moet zo'n stick bootable maken want mij tot op heden nog niet is gelukt.
Ik zou gewoon een externe USB optische drive pakken, daarmee gaat booten perfect...
Het is op mijn EEE 900 wel gelukt. Die heeft kapot beeldscherm gehad, dus heb ik een nieuwe 1000H gehaald. Had net even de kapotte 900 gepakt en zowaar, de USB stickt wordt herkent. Als ik daar op ESC drukt, tijdens het booten, krijg ik wel gewoon HDD of USB mogelijkheden te zien en kun je zo de installatie opstarten.

Ga zo eerst maar eens het bios updaten. Misschien zit het daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Net even bij de winkel gaan kijken naar de 901 (1000 hadden ze weer niet...) en het toetsenbord valt me best mee. Heb er heel vlug even een paar zinnen opgetypt en het ging opzich wel aardig voor zover je dat ech goed kan testen in een minuutje terwijl het ding uit staat. Het is net een tikkie te klein voor het mooie maar wel te doen denk ik zo. Als azerty de 901 nog kan leveren voor het bedrag op hun site dan word het dus die. 12gb neem ik dan maar voor lief, koop er wel een 8gb sd kaartje bij dan. Als azerty hem niet meer heeft dan word het denk ik de relabeld Acer van PB. Die heeft mijn huisgenoot ook en dat ding heeft wel het grotere toetsenbord en de 160gb schijf maar zit kwa grote dan weer tussen de 901 en 904/1000 in. Alleen moet ik ff kijken hoeveel die kost inc zo'n grotere accu anders is het kwa prijs misschien toch weer handiger om meteen maar voor de 1000 te gaan. De keuzes :P

Zit er trouwens standaard zo'n hoesje bij de EEE pc?

Edit: Sneaky azerty vlug de 901 op niet meer leverbaar gezet (en vervolgens onder 380 euro weer toegevoegd...) :( Nouja dan maar de 1000h maar dan wacht ik wel nog even met de aanschaf.

[ Voor 8% gewijzigd door t_o_c op 09-03-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een EEE PC waar ik mijn SIM in kan plaatsen en via HSDPA kan internetten? Als ik ga googlen zie ik allemaal DIY waarbij je moeilijk moet doen om een SIM card werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Heb ook eens gekeken daarna, maar USB dongle is onwijs duur, volgens mij ben je goedkoper uit als je 2e hands een telefoontje haalt met UMTS + Bluetooth en daar een prepaid simmetje instopt. Ik gebruik zelf gewoon mijn vodafone internet. Werkt echt geweldig, ik stap bijna met plezier in bij de NS >:)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:35

Zenyatta

Tsjakka!

Een paar dagen geleden heb ik Eeectl op mijn Eee100H gezet. Leek me wel handig om de cpu terug te klokken. Het viel me op dat het programma op het logo in het systeemvak een temperatuur weergeeft. Ik neem aan dat dat de cpu temperatuur is. Die hangt bij mij meestal tussen de 39 en 49 graden in. Maar wat is een normale temperatuur voor een Atom?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ik gebruik ook mijn n82 met bluetooth om te internetten in de trein of bus werkt echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Christijn schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:07:
Een paar dagen geleden heb ik Eeectl op mijn Eee100H gezet. Leek me wel handig om de cpu terug te klokken. Het viel me op dat het programma op het logo in het systeemvak een temperatuur weergeeft. Ik neem aan dat dat de cpu temperatuur is. Die hangt bij mij meestal tussen de 39 en 49 graden in. Maar wat is een normale temperatuur voor een Atom?
Of het normaal is weet ik niet maar het feit is wel dat bij moderne cpu's de temperatuur gewoon 60+ graden mag zijn zonder dat er iets aan de hand is. Zolang de boel gewoon stabiel loopt hoef je jezelf nergens zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Mijn laptop met Pentium-M (de 1,87GHz variant van de 900MHz cpu uit de EEE 701/900/904) wordt hier bij wijlen meer dan 70°C, en hij blijft gezellig verder werken alsof er niks aan de hand is. Ik daarentegen begin me dan wel te ergeren aan de constant blazende ventilator, maar dat is het dan ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

martijn12345 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:58:
Heb ook eens gekeken daarna, maar USB dongle is onwijs duur, volgens mij ben je goedkoper uit als je 2e hands een telefoontje haalt met UMTS + Bluetooth en daar een prepaid simmetje instopt. Ik gebruik zelf gewoon mijn vodafone internet. Werkt echt geweldig, ik stap bijna met plezier in bij de NS >:)
Mag ik vragen wat je dat kwijt bent per MB? En is internet dan een beetje snel qwa surfen?
Klinkt voor mij misschien ook wel interessant. Er komt binnenkort een telefoon vrij en als ik dan een beetje goedkoop onderweg mijn mail kan checken, of Got...

Ik betaal met tele2 mobiel 25 cent voor 100KB dan voor internet zo langzaam als stroop. Niet leuk meer gewoon. Dus dan maar geen internet onderweg.
Met alleen de internet verbinding opbouwen in Windows, aanmelden op MSN via pidgin en 1 webpagina openen en je zit zo op 1 MB. Beetje zonde.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
jmk schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:36:
[...]

Mag ik vragen wat je dat kwijt bent per MB? En is internet dan een beetje snel qwa surfen?
Klinkt voor mij misschien ook wel interessant. Er komt binnenkort een telefoon vrij en als ik dan een beetje goedkoop onderweg mijn mail kan checken, of Got...

Ik betaal met tele2 mobiel 25 cent voor 100KB dan voor internet zo langzaam als stroop. Niet leuk meer gewoon. Dus dan maar geen internet onderweg.
Met alleen de internet verbinding opbouwen in Windows, aanmelden op MSN via pidgin en 1 webpagina openen en je zit zo op 1 MB. Beetje zonde.
als je zo wilt internetten zou ik sowieso een oneindig internet abbonement aanschaffen. heb het zelf ook van hi. en het is ideaal dat kpn netwerk op ontzettend veel plaatsen 3g en lekkersnel internet msnen surfen echt nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:45:
Is er een EEE PC waar ik mijn SIM in kan plaatsen en via HSDPA kan internetten? Als ik ga googlen zie ik allemaal DIY waarbij je moeilijk moet doen om een SIM card werkend te krijgen.
De EEE 901Go heeft een ingebouwd HSDPA modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

jmk schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:36:
[...]

Dat is natuurlijk totaal ongeschikt. Voor precieze info kijk hier ff. Maar waar het kort op neerkomt volgens mij is dat je met tmobile echt onbeperkt kunt internetten, maar niet supersnel. Vodafone stuurt je een waarschuwing wanneer je meer dan 500-600 Mb per maand gebruikt, maar dit is wel behoorlijk snel internet 3,6MB, maar niet geschikt voor onbeperkt downloaden. Bij Vodafone kun je dit internet blox ook afsluiten op een prepaid simkaart, als je die in die losse GSM stopt en je hangt hem aan je laptop loop je geen risico's, want officieel is het verboden om dit internet voor je laptop te gebruiken. Maar goed, voor meer info kijk even in dat andere topic.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even een teaser waar ik nu mee bezig ben geweest:

EEE PC 1000-serie
De 1000-serie van de Asus EEE PC is eigenlijk niets meer dan grotere versies van de 90x-series. De resolutie en technische specificaties zijn grotendeels hetzelfde gebleven. Waar het verschil in zit is de schermgrootte én in het gebruik van harde schijven.

De 1000HD is een 900 in een groter jasje en de 1000 is het beste te vergelijken met een 901 in een groter jasje. De 1000H is een 1000 met een grotere harde schijf in plaats van twee SSD's, de 1000HA is bijna gelijk aan de H, maar wordt alleen met XP geleverd en moet het zonder de bluetooth doen. De 1000HE is onlangs geïntroduceerd en heeft een wat langere batterijduur dan de andere versies.
Asus EEE PC 1000-serie

Type nr.10001000H1000HA1000HD1000HE
ProcessorAtom N270Atom N270Atom N270Celeron M 353Atom N280
Scherm10" @ 1024*60010" @ 1024*60010" @ 1024*60010" @ 1024*60010" @ 1024*600
Opslag8 + 32GB SSD80 / 160GB HDD160GB HDD160GB HDD160GB HDD
Geheugen1GB SO-DIMM1GB SO-DIMM1GB SO-DIMM1GB SO-DIMM1GB SO-DIMM
Accu6600mAh6600mAh6600mAh5600 / 6600mAh8700mAh
Accuduur± 6 uur± 6~7 uur± 7 uur± 4 uur / ± 5 uur± 9,5 uur
Netwerk100Mbit LAN / 802.11b/g/n100Mbit LAN / 802.11b/g/n100Mbit LAN / 802.11b/g100Mbit LAN / 802.11b/g100Mbit LAN / 802.11b/g/n
OSXandrosXandros / XPXPXandros / XPXP
Extra's1.3MP webcam / Bluetooth1.3MP webcam / Bluetooth1.3MP webcam1.3MP webcam / (Bluetooth)1.3MP webcam / Bluetooth
Afmetingen 1266 * 191 * 28-38266 * 191 * 28-38266 * 191 * 28-38266 * 191 * 28-38266 * 191 * 28-38
Gewicht1330gr1450gr1450gr1450gr1450gr
1 Afmetingen zijn in millimeters

Reviews EEE 1000Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/pw/dlink.gif Pricewatch: EEE 1000
Reviews EEE 1000HAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/pw/dlink.gif Pricewatch: EEE 1000H
Reviews EEE 1000HAAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/pw/dlink.gif Pricewatch: EEE 1000HA
Reviews EEE 1000HDAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/pw/dlink.gif Pricewatch: EEE 1000HD
Reviews EEE 1000HEAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/pw/dlink.gif Pricewatch: EEE 1000HE

Mocht je mee willen helpen met stukken tekst, neem dan aub contact op via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif Direct Message. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
voor de mensen die willen weten hoe het apparaat presteert.

ik heb de 1000h versie met 2gb erin gestopt aangezien ik de standaard wat laagjes vondt. 128 mb shared videokaartje is erg netjes met de cpu die erin zit. de 80gb hd is erg netjes wel traag maar goed voor zijn doen zou ik zo zeggen.

applicaties doet hij geweldig goed, geen enkel probleem ermee. soepeltjes etc.
internetten werkt als een trein.
Ik gebruik hem zelf voor notuleren van lessern / vergaderingen en mail checken, daar is het apparaat geweldig geschikt voor.

ding is erg stevig gebouwt dus, je hoeft hem ook niet voorzichtig neer te zetten en dat soort ongein.

jammer vindt ik wel een cd-rom/dvd-rom speler/brander erin. Dit is toch erg handig om te hebben, ma ja je kan niet alles hebben om het zo maar te zeggen.

De HD gaat wel kan beter, niet vergroot zelf omdat ik hem voor notuleren gebruik en dus niet 1gb documenten ga staan typen :P.

Schermpje is erg duidelijk en alles is netjes afgewerkt.

Wat ik erg vervelend vindt is dat de rechter shift op een apparte plek te vinden is, dit maakt het sneltypen erg lastig voor mij waardoor ik veelal mis tik en door het document scroll met pageup.

Games:

Het apparaat heeft een beste mogelijkheid voor game, een hoop kun je erop afdraaien zoals de sims werkt gewoon erg goed. De wat oudere games dus.

Mmo's zoals ragnarok is zonder problemen erop af te spelen wat erg leuk is af en toe. world of warcraft wordt het niet doordat de fps veelste laag is om goed te kunnen spelen. Het is speelbaar voor ah dingetjes en craften maar niet voor actie.

Urban terror is te doen maar wel wat framerate drops op drukke gebieden waardoor het toch wel onspeelbaar is als shooter.

wat nieuwe games zoals grand threft auto vice city zijn te doen. Lopen etc met alles op laag is gewoon goed te doen. Soms krijg je wel een wat haperige en slowdowns bij drukke gebieden als je rijd en krijg je in bochten een beetje tot veel slowdowns. Ik kan zo de fps niet aflezen maar ik denk dat je ongeveer met lopen de 10-15 fps behaalt en met de auto rond de 6-7 zit die afzakt tot 3-4 fps soms.

red alert 2 is natuurlijk ook erg goed te doen

nieuwe games en mmo's wordt het bepaald niet, aangezien het apparaat dit gewoon niet aan kan.

voor de rest is hij erg energie zuinig.

wat ik wel vervelend vindt is de resolutie van het scherm dat toch maar erg beperkt is in zijn doen en kleine toetsenbordje kan soms ook erg iritant uitpakken bij grote notulen. het kleine scherm maakt het ook niet mogelijk om 2 applicaties naast elkaar te kunnen tonen.

Het apparaat is leuk om te hebben als een "bij laptop" maar het vervangt zeker een gewone laptop niet op verslagen tik niveau.

Ideaal apparaat voor een simpel spelletje tot een wat moderner spel ( als vice city ).

Het apparaat kan dvd kwaliteit films afspelen, maar zodra ze de neiging krijgen naar HQ of hoger kwaliteit dan krijg je vertraging doordat de laptop dit gewoon niet aankan, erg jammer opzich.

conclusie

Erg leuk apparaat om te hebben, werkt overigens goed voor bepaalde doel gebieden. Vervangt een normale laptop jammer genoeg niet aangezien het toch wel irritant wordt kleine scherm en klein toetsenbordje waar bijvoorbeeld de shift op een lastige lokatie zit. En geen cd/dvd speler die erin zit.

Voor games goed te doen ( ouder games ) mmo's tot ragnarok kwaliteit is te doen echte 3d mmo's zoals world of warcraft wordt het niet. Hetzelfde geld voor normale games. 3d games doet hij wel tot op zekere mate.

Erg stevig apparaatje, accu erg netjes formaat en gewicht en geluid zijn erg netjes. ( weinig geluid tot niks maakt die ).

Het apparaat wordt ook niet bepaald heet wat ook een plus punt is.

edit

heb even gekeken naar de nieuwe versies maar tot mijn verbazing is dit nauwelijks tot geen upgrade. de n280 geeft iets van 0,06ghz snelheids boost op CPU gebied, wat natuurlijk iedereen wel kan bedenken dat is totaal niks.de HD is dan 2x zo groot wat ook in een oudere versie up te graden is.

Erg jammer dat de ontwikkeling van de apparaten niet zo snel gaat aangezien ik dit apparaat al zowat een jaar lang bezit. Jammer!

[ Voor 5% gewijzigd door Gatygun op 10-03-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Gatygun schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 01:31:

Erg jammer dat de ontwikkeling van de apparaten niet zo snel gaat aangezien ik dit apparaat al zowat een jaar lang bezit. Jammer!
Ik zou liever vooruitgang zien naar een 11 inch model in de huidige 10 inch case, een berg lichter en nog meer accu duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Gatygun schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 01:31:
wat ik wel vervelend vindt is de resolutie van het scherm dat toch maar erg beperkt is in zijn doen en kleine toetsenbordje kan soms ook erg iritant uitpakken bij grote notulen. het kleine scherm maakt het ook niet mogelijk om 2 applicaties naast elkaar te kunnen tonen.
Ach...een paar jaar geleden was deze resolutie heel gangbaar, dus het diskwalificeert de Eee totaal niet, en 2 apps naast elkaar is natuurlijk geen vereiste.

Verder is het inderdaad gewoon iets voor erbij/on the road, dat lijkt me duidelijk. Hoewel je natuurlijk thuis op een vaste werkplek een groot scherm en dito toetsenbord kan neerzetten voor het grote werk. Een Smart recenseer je ook niet op dezelfde manier als een Mercedes S600. Of andersom wat dat aangaat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Laatst online: 24-03 17:07
syntesia schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:05:
ik gebruik ook mijn n82 met bluetooth om te internetten in de trein of bus werkt echt ideaal.
Hoe doe je dat? Via Pc suite? Ik zou liever gewoon zonder pc suite verbinding maken en vervolgens mijn onbeperkt internet abonnement van T-mobile gebruiken, maar ik weet niet of dat kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Zänker schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:47:
[...]

Hoe doe je dat? Via Pc suite? Ik zou liever gewoon zonder pc suite verbinding maken en vervolgens mijn onbeperkt internet abonnement van T-mobile gebruiken, maar ik weet niet of dat kan..
ja pc suite, ik kon geen andere oplossing vinden. maar via pc suite gaat het enorm makkelijk als ik mijn bluetooth aanzet op mijn mobiel. hoef ik maar 5 sec te wachten en dan is mijn mobiel verbonden met pc suite en dan gewoon internet aanzetten. enorm makkelijk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Zänker schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:47:
[...]

Inbellen via de bluetooth modem (komt er automatisch bij zodra je de telefoon hebt gepaired in de normale bluetooth software). Bellen naar *99# en klaar is kees. Zo doe ik het ook op m'n vaio en m'n n78 en vodafone blox. Dat PC suite is alleen maar groter en groter geworden, gevalletje bloatware. 400 MB installeren om via bluetooth te internetten gaat natuurlijk nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Sick Nick schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:38:
[...]

Inbellen via de bluetooth modem (komt er automatisch bij zodra je de telefoon hebt gepaired in de normale bluetooth software). Bellen naar *99# en klaar is kees. Zo doe ik het ook op m'n vaio en m'n n78 en vodafone blox. Dat PC suite is alleen maar groter en groter geworden, gevalletje bloatware. 400 MB installeren om via bluetooth te internetten gaat natuurlijk nergens over.
dat inbellen is dat bij elke provider een ander nummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

*99# is niet precies een nummer maar meer een code. Volgens mij betekent het zoiets als 'bel standaard internet verbinding'. Er zijn bergen mogelijkheden hiermee, maar dan zou je er echt in moeten duiken. Ik gebruik in ieder geval ook PC Suite, hierna kwam er idd een inbelverbinding die ik ook direct aan kan klikken zonder PC Suite op te starten. Maar aangezien ik PC Suite voor meer als alleen de internetverbinding gebruik laat ik het er lekker op staan.

Tot slot over die processor upgrade in de 1000HE dit levert meer op als alleen de paar Mhz, de FSB is ook verhoogd dus dit verhoogd de snelheid van het systeem over een grotere linie, echter zoals ik al eerder een keer geschreven heb... Wanneer je je een beetje verdiept in EEETCL kun je met de oude CPU veel meer OCen als met die nieuwe versie vermoedt ik. Ook hoef je niet direct duur geheugen te kopen om een beetje te OCen.

Verder kijk ik uit naar een nieuw topic, je teaser ziet er prima uit Wiethoofd :)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 18:07

djac1

Computer freak

hoi,
ik zat te denken om bij bart smit een asus eee pc te kopen. Er staat bij de winkel zelf eentje voor 179 euro. En door heel sneaky op de doos te kijken lees ik dat het een 4g surf is.
Het is mij al duidelijk geworden dat hier Linux Xandros op staat. Het installeren van XP lijkt mij makkelijk te doen. Maar is het mogelijk een dual-boot te doen van deze twee? En als ik XP installeer behoud ik dan mijn garantie ook als is Linux helemaal weg??
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
crack_en_hack schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:42:
[...]

Zo ingewikkeld is een bootable USB stick maken toch niet meer?
http://www.bwana.org/2009...-mini-1000-without-vista/ (ik heb met deze methode Windows 7 beta geïnstalleerd, werkt als een trein)
Deze werkt overigens ook voor Vista. Voor XP is ie iets anders:
http://www.liliputing.com...-xp-on-mini-note-usb.html (deze methode werkt ook voor de restore DVD van Asus, alleen moet de stick dan wel groot genoeg zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door regmaster op 10-03-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
Sick Nick schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:38:
[...]

Het is mij nog niet gelukt. Ik installeer liever ook geen pc suite; vind 400 mb ook teveel. Ik heb gepaired en ik heb "dial up networking", maar hij verbindt alleen even en dan disconnect ie weer. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Het is een heel gedoe om je Nokia fatsoenlijk te pairen en ik twijfel of het je gaat lukken zonder PC Suite erop te zetten. Ik zou het volgende proberen:

Gooi PC Suite, alle BT drivers alles alles alles weg. Download de BT drivers van Asus site. Installeer die, en installeer daarna de nieuwste versie van PC Suite. Pair de laptop en de telefoon en gebruik PC Suite om verbinding te maken met je provider (volgens mij staan van alle grote providers de internet instelling ingebakken in PC Suite). Hierna wordt een inbel verbinding aangemaakt die je ook los kunt gebruiken. ik vermoed dat je daarna zonder gevolgen PC Suite weer kunt verwijderen met behoud van een werkende snelkoppeling. Maar dat laatste heb ik zelf dus niet geprobeerd. Ik heb behoorlijk wat gekloot, maar het is mij nooit gelukt zelf de juiste instellingen te produceren om een werkende internet verbinding op te zetten met mijn Vodafone Live.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
Het is gelukt, zonder pc suite. ik moest nog ergens bij modem opties de volgende sting invoeren:
+CGDCONT =1,"IP","internet"
verder inderdaad gewoon bellen naar *99#. Het is alleen nog zo traag als dikke bok; maar dat kan omdat ik geen 3G bereik heb hier. Hoop dat het niet door verkeerde instelling komt..

edit:
hm, met vol 3G bereik gaat t wel erg snel: speedtest.nl geeft 9330 kbps download aan. Betekent dit dat ik ook een gepeperde rekening krijg als ik alleen t-mobile pit heb (384 kbs)? ws verkeerde forum hier, maar als iemand het weet...

[ Voor 28% gewijzigd door Zänker op 10-03-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 21:14
regmaster schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:11:
[...]

http://www.bwana.org/2009...-mini-1000-without-vista/ (ik heb met deze methode Windows 7 beta geïnstalleerd, werkt als een trein)
Deze werkt overigens ook voor Vista. Voor XP is ie iets anders:
http://www.liliputing.com...-xp-on-mini-note-usb.html (deze methode werkt ook voor de restore DVD van Asus, alleen moet de stick dan wel groot genoeg zijn)
Waarom niet gewoon de hele meuk van XP op de usb stick gooien ? Je kunt toch vanuit de bios selecteren dat die van een usb stick moet booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Crawl NL schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:23:
[...]

Waarom niet gewoon de hele meuk van XP op de usb stick gooien ? Je kunt toch vanuit de bios selecteren dat die van een usb stick moet booten ?
Was het maar zo eenvoudig. De stick moet wel eerst een actieve bootsector hebben, die kopieer je namelijk niet vanaf de XP cd. Diskpart van XP ziet geen USB schijven of sticks, daar heb je ook niet al teveel aan. Daarom extra tools. Is nog geen 5 minuten werk bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
regmaster schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Was het maar zo eenvoudig. De stick moet wel eerst een actieve bootsector hebben, die kopieer je namelijk niet vanaf de XP cd. Diskpart van XP ziet geen USB schijven of sticks, daar heb je ook niet al teveel aan. Daarom extra tools. Is nog geen 5 minuten werk bij elkaar.
Oke duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bootable stick gefixed. Windows 7 geinstalleerd. En daarna moest ik nog een keer booten van stick: ho maar. Nooit meer van kunnen booten met allerlei vage errors.

Externe DVD speler boot wel, via die weg maar weer XP erop en dat draait als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
regmaster schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:11:
[...]

Voor XP is ie iets anders:
Als ik moet kiezen waar de setup bestanden zijn voor XP en ik selecteer de restore dvd van Asus dan zegt ie The path does not contain WinXp Source Files ?

Help........ :)
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic