voor de mensen die willen weten hoe het apparaat presteert.
ik heb de 1000h versie met 2gb erin gestopt aangezien ik de standaard wat laagjes vondt. 128 mb shared videokaartje is erg netjes met de cpu die erin zit. de 80gb hd is erg netjes wel traag maar goed voor zijn doen zou ik zo zeggen.
applicaties doet hij geweldig goed, geen enkel probleem ermee. soepeltjes etc.
internetten werkt als een trein.
Ik gebruik hem zelf voor notuleren van lessern / vergaderingen en mail checken, daar is het apparaat geweldig geschikt voor.
ding is erg stevig gebouwt dus, je hoeft hem ook niet voorzichtig neer te zetten en dat soort ongein.
jammer vindt ik wel een cd-rom/dvd-rom speler/brander erin. Dit is toch erg handig om te hebben, ma ja je kan niet alles hebben om het zo maar te zeggen.
De HD gaat wel kan beter, niet vergroot zelf omdat ik hem voor notuleren gebruik en dus niet 1gb documenten ga staan typen

.
Schermpje is erg duidelijk en alles is netjes afgewerkt.
Wat ik erg vervelend vindt is dat de rechter shift op een apparte plek te vinden is, dit maakt het sneltypen erg lastig voor mij waardoor ik veelal mis tik en door het document scroll met pageup.
Games:
Het apparaat heeft een beste mogelijkheid voor game, een hoop kun je erop afdraaien zoals de sims werkt gewoon erg goed. De wat oudere games dus.
Mmo's zoals ragnarok is zonder problemen erop af te spelen wat erg leuk is af en toe. world of warcraft wordt het niet doordat de fps veelste laag is om goed te kunnen spelen. Het is speelbaar voor ah dingetjes en craften maar niet voor actie.
Urban terror is te doen maar wel wat framerate drops op drukke gebieden waardoor het toch wel onspeelbaar is als shooter.
wat nieuwe games zoals grand threft auto vice city zijn te doen. Lopen etc met alles op laag is gewoon goed te doen. Soms krijg je wel een wat haperige en slowdowns bij drukke gebieden als je rijd en krijg je in bochten een beetje tot veel slowdowns. Ik kan zo de fps niet aflezen maar ik denk dat je ongeveer met lopen de 10-15 fps behaalt en met de auto rond de 6-7 zit die afzakt tot 3-4 fps soms.
red alert 2 is natuurlijk ook erg goed te doen
nieuwe games en mmo's wordt het bepaald niet, aangezien het apparaat dit gewoon niet aan kan.
voor de rest is hij erg energie zuinig.
wat ik wel vervelend vindt is de resolutie van het scherm dat toch maar erg beperkt is in zijn doen en kleine toetsenbordje kan soms ook erg iritant uitpakken bij grote notulen. het kleine scherm maakt het ook niet mogelijk om 2 applicaties naast elkaar te kunnen tonen.
Het apparaat is leuk om te hebben als een "bij laptop" maar het vervangt zeker een gewone laptop niet op verslagen tik niveau.
Ideaal apparaat voor een simpel spelletje tot een wat moderner spel ( als vice city ).
Het apparaat kan dvd kwaliteit films afspelen, maar zodra ze de neiging krijgen naar HQ of hoger kwaliteit dan krijg je vertraging doordat de laptop dit gewoon niet aankan, erg jammer opzich.
conclusie
Erg leuk apparaat om te hebben, werkt overigens goed voor bepaalde doel gebieden. Vervangt een normale laptop jammer genoeg niet aangezien het toch wel irritant wordt kleine scherm en klein toetsenbordje waar bijvoorbeeld de shift op een lastige lokatie zit. En geen cd/dvd speler die erin zit.
Voor games goed te doen ( ouder games ) mmo's tot ragnarok kwaliteit is te doen echte 3d mmo's zoals world of warcraft wordt het niet. Hetzelfde geld voor normale games. 3d games doet hij wel tot op zekere mate.
Erg stevig apparaatje, accu erg netjes formaat en gewicht en geluid zijn erg netjes. ( weinig geluid tot niks maakt die ).
Het apparaat wordt ook niet bepaald heet wat ook een plus punt is.
edit
heb even gekeken naar de nieuwe versies maar tot mijn verbazing is dit nauwelijks tot geen upgrade. de n280 geeft iets van 0,06ghz snelheids boost op CPU gebied, wat natuurlijk iedereen wel kan bedenken dat is totaal niks.de HD is dan 2x zo groot wat ook in een oudere versie up te graden is.
Erg jammer dat de ontwikkeling van de apparaten niet zo snel gaat aangezien ik dit apparaat al zowat een jaar lang bezit. Jammer!
[
Voor 5% gewijzigd door
Gatygun op 10-03-2009 01:47
]