[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.260 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
mike123 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:41:
[...]

Ik heb een 16gig WinXp uitvoering met 1 ssd kaart. Dus zonder de 4 gig.
Ik heb ook de Crystalmark meting gedaan en ik kom er nog helemaal niet zo slecht vanaf denk ik zelf.
Ik heb tijdens de test gekozen voor 5x en dan 100MB. Of moet ik hem anders instellen?

--------------------------------------------------
CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Sequential Read : 87.955 MB/s
Sequential Write : 45.178 MB/s
Random Read 512KB : 83.982 MB/s
Random Write 512KB : 28.835 MB/s
Random Read 4KB : 13.219 MB/s
Random Write 4KB : 1.890 MB/s

Test Size : 100 MB
Date : 2009/02/11 21:59:35

Toch nog even 50MB en 500MB geprobeerd.
50MB 88 MB/s read, 50 MB/s write
500MB 86 MB/s, 43 MB/s write
Dit is mijn resultaat met een 32gb runcore ssd Windows 7
Sequential Read : 92.52 MB/s
Sequential Write : 36.38 MB/s
Random Read 512KB : 88.13 MB/s
Random Write 512KB : 27.28 MB/s
Random Read 4KB : 10.35 MB/s
Random Write 4KB : 1.835 MB/s

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
ffb schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:09:
[...]

Dat zijn best goede snelheden. En dat is ook de stock ssd?
Lijkt erop dat de nieuwere versies/recenter verkochte eeepc duidelijk snellere ssds hebben.
Ik heb deze 900 overgenomen van een collega, hij had hem gekregen bij een abonnement van xs4all dacht ik.
Dat is dacht ik eind vorig jaar geweest. Hij deed er niks mee dus heeft hij hem verkocht.
Ik ben er blij mee. Altijd leuk om mee te spelen.
Het is de standaard ssd die er in zit. Ik heb er alleen een 2gig geheugen module ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

NokNok12 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:25:
[...]

Dit is mijn resultaat met een 32gb runcore ssd Windows 7
Sequential Read : 92.52 MB/s
Sequential Write : 36.38 MB/s
Random Read 512KB : 88.13 MB/s
Random Write 512KB : 27.28 MB/s
Random Read 4KB : 10.35 MB/s
Random Write 4KB : 1.835 MB/s
Ik vroeg mij af wat je opstart tijd is onder Windows 7, en is het enigszins stabiel en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb voor de grap eens gekeken wat de 80 GB HDD in de 1000H doet. Nu kan ik niet heel veel andere benchmarks vinden van deze schijf. Heeft hier iemand wat links? Of kunnen andere mensen met een 80Gb HDD 1000H eens een benchmark draaien?

Hieronder mijn resultaten:

Sequential Read : 39.024 MB/s
Sequential Write : 37.928 MB/s
Random Read 512KB : 22.539 MB/s
Random Write 512KB : 23.662 MB/s
Random Read 4KB : 0.377 MB/s
Random Write 4KB : 0.688 MB/s

Date : 2009/02/18 21:33:36

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mijn witte mickey mouse/clover stekker kwijt voor mn eee, ik weet dat ze niet duur zijn, maar ik kan op internet alleen maar de zwarte vinden. Weet iemand waar ik deze stroomkabel in het wit kan verkrijgen?

Verwijderd

martijn12345 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:35:
Of kunnen andere mensen met een 80Gb HDD 1000H eens een benchmark draaien?

Hieronder mijn resultaten:

CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
Sequential Read : 39.024 MB/s
Sequential Write : 37.928 MB/s
Random Read 512KB : 22.539 MB/s
Random Write 512KB : 23.662 MB/s Random Read 4KB : 0.377 MB/s
Random Write 4KB : 0.688 MB/s

Date : 2009/02/18 21:33:36
1000H 80GB

Sequential Read : 40.408 MB/s
Sequential Write : 39.739 MB/s
Random Read 512KB : 21.870 MB/s
Random Write 512KB : 24.785 MB/s
Random Read 4KB : 0.404 MB/s
Random Write 4KB : 0.800 MB/s

Date : 2009/02/19 11:18:57

Auto mode op batterij.
---------------------------------------------------------------------------------------

Sequential Read : 40.413 MB/s
Sequential Write : 39.794 MB/s
Random Read 512KB : 23.291 MB/s
Random Write 512KB : 24.458 MB/s
Random Read 4KB : 0.407 MB/s
Random Write 4KB : 0.790 MB/s

Date : 2009/02/19 11:12:44

Auto mode op netstroom.

Verwijderd

martijn12345 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:17:
Ik gebruik EEETCL om te overklokken en dit programma geeft ook de mogelijkheid om je fan speed te regelen. Mijn CPU draait aan de lader op 1890 mhz, en na een uurtje GTA San Andreas draait de fan op 50 of 60%. Tijdens het spelen hoor ik niks, maar als ik het spel afsluit hoor ik de fan wel, kan het alleen absoluut geen lawaai noemen. Dit duurt dan ongeveer 1 minuut en dan is de fan al terug geregeld naar 10 of 20 % waar hij tijdens gewoon surfen ook op draait, en dan moet ik zoals eerder gezegd echt mijn oor bijhouden om geluid te horen. Wanneer ik in een stille ruimte zit, hoor ik de fan pas op 40%. En nogmaals, dat percentage haalt hij pas wanneer je spelletjes of zware applicaties voor een tijdje aan het spelen bent. Wanneer je in je gewone windows omgeving al 'herrie' hebt, dan is of je fan niet in orde, of je CPU wordt om wat voor reden belachelijk heet waardoor de fan veel te hard moet werken.
Het tooltje EEECTL gebruik ik ook. Die maakt het lawaai inderdaad aanzienlijk minder. Ik zal ASUS maar eens gaan contacten. Hoe doe je dat overklokken trouwens met EEECTL. Als ik Stock, medium of full kies dan krijg ik een wit scherm en gebeurd er verder niets meer. Ik moet dan mijn EEE uitzetten. Daarna merk ik niet echt verschil. Het enige wat veranderd is na de eerste keer proberen is dat er onder de optie Full bij custom de waarde is veranderd in 51,166... dit was eerst iets van 45..??

Is er niet ergens een duidelijk uitleg hoe deze tool werkt? Ik weet van het bestaan van die INI file maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van.

Verwijderd

Zonet nog wat leuks getest. Via Bluetooth mijn eee 1000h verbonden met mijn HTC telefoon. Ik heb hier een data abbo onbezorgd internetten op van vodafoon met hdspa? snelheid. Gaat goed alleen de snelheid valt me een beetje tegen. Kom met speedtest.nl niet hoger uit dan 30 - 40 kbyte/sec. Ook nog even via usb getest maar de snelheid wordt niet veel hoger. Lijkt me dat met hdspa het toch wel een stuk sneller zou moeten kunnen.

Iemand hier ervaring mee?

• ffb

ffb

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:02:
[...]

Het tooltje EEECTL gebruik ik ook. Die maakt het lawaai inderdaad aanzienlijk minder. Ik zal ASUS maar eens gaan contacten. Hoe doe je dat overklokken trouwens met EEECTL. Als ik Stock, medium of full kies dan krijg ik een wit scherm en gebeurd er verder niets meer. Ik moet dan mijn EEE uitzetten. Daarna merk ik niet echt verschil. Het enige wat veranderd is na de eerste keer proberen is dat er onder de optie Full bij custom de waarde is veranderd in 51,166... dit was eerst iets van 45..??

Is er niet ergens een duidelijk uitleg hoe deze tool werkt? Ik weet van het bestaan van die INI file maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van.
; This file contains modified eeectl settings for the ASUS Eee PC 901 model.

; Please note that the default settings are adjusted, sane and sufficient for most users.
; When making changes you should clearly understand what you are doing, otherwise you may
; damage both software and hardware.

; If you want to start eeectl with a specific configuration file
; (or to apply this file to the already running eeectl instance)
; you can use "-c" parameter like this:
; eeectl.exe -c "C:\Program Files\eeectl_new_config.ini"
; If you want eeectl to perform some actions after loading
; (or to perform some actions on the already running eeectl instance)
; you may use "-e" parameter like this:
; eeectl.exe -e Speed.Full

;
; eeectl has a modular structure, each module has a set of resources.
; Most notable
;
; Modules:
; Core -- eeectl core interface.
; Speed -- FSB speed, PCIE speed and CPU voltage control.
; Temp -- Temperature monitor.
; Fan -- Fan control.
; Backlight -- Backlight brightness control.
;
; Methods:
; Core._quit -- Exit app.
; Core.Alpha -- Load ini file "Alpha".
; Speed._up -- Switch to the nearest upper speed profile.
; Speed._down -- Switcn to the nearest lower speed profile.
; Speed.Alpha -- Switch to the "Alpha" speed profile.
; Fan._native -- Return fan control to the embedded controller.
; Fan._auto -- Enable automatic mode.
; Fan.Numeric -- Set fan speed to "Numeric".
; Backlight._up -- Switch to the nearest upper backlight profile.
; Backlight._down -- Switch to the nearest lower backlight profile.
; Backlight.Alpha -- Switch to the "Alpha" backlight profile.
;
; Icons:
; Core. -- Blank icon
; Speed.FSB -- FSB clock frequency multiplied by Speed.FSBIconMul
; Speed.PCI -- PCI clock frequency
; Fan. -- Current fan speed
; Temp.C -- CPU temperature in celsius
; Temp.F -- CPU temperature in fahrenheit
; Backlight. -- Current backlight brightness intensity.
;

[Settings]
;
; List of modules allowed to save their state.
; Core.Save = Speed; Backlight; Fan;
Core.Save = Backlight; Fan;

;
; List of modules to add to system menu.
; List consists of blocks "Name,Mode".
; See the table above for the list of available modules.
; Mode can be embed(module menu items add right to the menu) or popup(module has its own submenu), default is embed.
Core.Menu = Speed,embed; Fan,popup; Backlight,popup; Core;

;
; Hotkeys list
; List consists of blocks "Modifier+Key,Method"
; Modifier can be any combination of a(lt), c(ontrol), s(hift) and w(indows)
; Key can be key name (like "home", "del", "g" or "8") or key code (for example "%1B" for the escape key)
; See the table above for the list of the most useful methods.
Core.Keys = aw+esc,Core._quit; aw+down,Speed._down; aw+up,Speed._up; aw+f3,Backlight._down; aw+f4,Backlight._up; aw+0,Fan._auto; aw+3,Fan.30; aw+5,Fan.50; aw+7,Fan.70;
;Core.Keys =

;
; List of icons to show in the tray.
; List consists of blocks "icon,color".
; See the table above for the list of available icons.
; Color is 24-bit hex value in BGR format, FFFF00 by default.
Core.Icon = Speed.FSB; Temp.C,00FFFF;

;
; Pause between icon changes, msec.
; Set to 0 to disable automatic icon changing.
Core.IconDelay = 4000

;
; Speed profiles list.
; List consists of blocks "FSB,PCIE,Voltage,Name".
; ========== The following statement is incorrect for the Eee 901 ==========
; FSB is the real FSB frequency (70MHz stock, 100MHz max), not the rated one which is
; this value multiplied by four, or the CPU one, which is this value multiplied by nine.
; ==========
; PCIE is PCI Express bus clock frequency.
; Voltage is CPU voltage flag, 0 for Low, 1 for Normal.
; This flag is ignored for all(and even named) intermediate values.
; Name is just what to show in the menu("Suspend" is the special profile to set before entering sleep mode).
; You may omit Name in case you want to hide profile from the menu, however it will still be used as an
; intermediate value.
;
; Note that changing the frequency includes a step-by-step transfer through all intermediate
; values, i.e. if you change the frequency from 70 to 100 MHz and settings contain also 80
; and 95MHz, first the frequency will be changed to 80, then to 95 and only then to 100MHz.
; When comparing, FSB speeds are taken in account first and if they are equal -- PCIE speeds get comapared too.
;
; Super Hybrid Engine values - Super Performance Mode = 50,176,1 / High Performance Mode = 48,166,1 / Power Saving Mode=36,166,0
;
Speed.Profiles = 30,166,0,1 GHz - PowerSave; 36,166,0,1.2GHz - Low; 44,166; 48,166,1,1.6GHz - Normal; 48,176; 50,176,1,1.7GHz - Medium; 52,176; 54,176,1,1.8GHz - High; 57,186,1,1.9GHz - Turbo; 60,196,1,2 GHz - Max
; Pause between steps in described process, msec.
Speed.StepDelay = 800
; Multiplier for the FSB icon. You may set it to 33 to see the *approximate* CPU speed in the tray
; instead of the FSB one. It should be 33.333333..., but eeectl only supports integers. :(
Speed.FSBIconMul = 33

;
; Fan profiles list.
; List consists of blocks "Speed,C_Temp_On,C_Temp_Off".
; Speed is the fan speed (0-100).
; C_Temp_On(used in Automatic mode) is temperature(Celsius) when this profile should be activated.
; C_Temp_Off(used in Automatic mode) is temperature(Celsius) when this profile should be deactivated.
; You may set both temp fileds to 0(or just omit them) if you don't want them to be used in Automatic mode.
; Fan.Profiles = 0,30,53; 25,58,54; 30,62,59; 35,64,62; 40,70,64; 50,75,65; 60; 70; 80; 90; 100,90,75;
; Fan.Profiles = 0,10,50; 5,51,60; 15,61,70; 30,71,80; 50,81,85; 75,86,90; 100,91,100;
Fan.Profiles = 0,10,40; 5,41,50; 15,51,60; 30,61,75; 50,76,85; 75,86,90; 100,91,100;

;
; Backlight profiles list.
; List consists of blocks "Name,Value".
; Name is just what to show in the menu.
; Value is the backlight brightness intensity(0-100).
Backlight.Profiles = Lowest,15; Low,30; Normal,61; Bright,80; Ultra,100;

[States]
Fan.Mode=0
Fan.Speed=
Backlight.Level=61

Plak bovenstaande tekst in je eeectl.ini als het goed is krijg je dan een hele hoop snelheidsopties die je kungt gebruiken. Het werkt in ieder geval op de 901. Moet alleen wel de juiste bios hebben, de versie voor 1808 werkte bij mij.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:02:

Als je dit topic even doorzoekt op eeectl moet je genoeg info tegenkomen ;) Verder is het zo dat EEECTL meer voor de Celeron M is dan voor de Atom, op de Atom is het namelijk niet gegarandeerd dat het werkt.

Verder raad ik aan om eerst weer een schone versie van EEECTL op je EEE te zetten om daar in de .ini file zelf te gaan lezen hoe je andere snelheden kunt aanmaken en eventueel custom fanspeeds en donkerdere backlightsettings kunt aanmaken.

Gewoon zelf aan de slag gaan en het leren aan de hand van de duidelijke info in de .ini is leuker en informatiever dan het voorgekauwd van een forum kopiëren en vervolgens het nog niet weten waar het fout gaat :+ Je bent tenslotte een tweaker of niet ;)

@ ffb, zet de inhoud van je .ini even tussen [code]-tags ;)

Mijn 10400mAh batterij die ik overgenomen heb is te handig voor m'n ""HTPC""-setupje (ja dubbele aanhalingstekens ;)) Hij kan nu helemaal achterover staan zonder dat er iets onder hoeft en blijft nu aan de onderkant lekker vrij en maakt dus minder herrie.

[ Voor 7% gewijzigd door Wiethoofd op 19-02-2009 17:38 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ffb

ffb

"Gewoon zelf aan de slag gaan en het leren aan de hand van de duidelijke info in de .ini is leuker en informatiever dan het voorgekauwd van een forum kopiëren en vervolgens het nog niet weten waar het fout gaat :+ Je bent tenslotte een tweaker of niet ;)"

Het is in ieder geval minder frustrerend als je snel even wil weten hoe het werkt;) Bovendien is de ini die ik postte speciaal voor atoms aangepast.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ffb schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:53:
Bovendien is de ini die ik postte speciaal voor atoms aangepast.
Wiethoofd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:31:
@ ffb, zet de inhoud van je .ini even tussen [code]-tags ;)
;)

• ffb

ffb

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik heb weer wat handige tips, maar dit keer ook echt handig (hoop ik ) hehe

Elke dag verbaas ik me weer over die Asus Eee PC 1000H.
Waarom onderschatten mensen die kleine netbooks toch zo vaak?
Kleine mensen kunnen ook best goed zijn in vollyballen (zegt allemaal niets!) :p

Ik heb (tegen de mening van de verkoper in) OCZ 800 MHz RAM er in gedaan.
800 MHz omdat ik dan op 2080 Mhz kan draaien.

Wilde mee doen aan de wedstrijd (Fastest EEEPC 1000 H on the planet)
Die is er nog steeds op eeeuser.com.

Ik zag iemand met 2130 Mhz, nu kan ik dat ook wel halen met Windows Fundamentals maar eigenlijk is dat niet eerlijk.

Mijn test was:

Windows Vista met de volgende zaken draaiende:
Kaspersky Antivirus 2009
Sidebar
Windows Defender
MSN (wel afgesloten maar wel in het geheugen geladen)

Geekbench resulaat: 1120 Punten !!!!!

Temp 52 tot 57 graden.

Ik heb duis de snelste EeePC op de planeet met Vista LOL (Nee hoor las dat iemand de cpu op 2590 gekregen had wel met stikstof en maar 3 minuten:P) Maar zo die je maar Atom is zo dom nog niet.

Mijn neef heeft elke keer problemen met Vista, mijn buurman, bijna iedereen die ik spreek.
Asus Eee PC 1000 H draait Vista beter dan welke andere PC onder de 500 euro dan ook.
Waarom? Geen idee (ik zeg dan maar -> Asus dus)

Mijn Pa wil er nu ook een, tja wie niet? als je voor dit bedrag een pc hebt die alles kan! Games ook, en anders heb je altijd de Xbox nog toch ?

EEE - niet alleen mailen en effe web checken. EEE is een manier van leven .. of ga ik nu te ver :lol:

Windows Vista loopt als een trein bij mij en vast ook bij anderen met de zelfde.
Ik kan WDC Scorpio Bleu 500 GB drive met NCQ zeker aanraden.

En OCZ is geweldig, 800 Mhz heb je meer headroom.

Windows 7 ben ik ook mee wezen spelen en zit in een (soort van) beta test team voor MS speciaal voor de
Netboek.

Laat ik het zo zeggen ik zou liever windows 7 de hele dag draaien, dat vliegt pas echt (maar daar was iedereen al achter dit ligt niet aan dce netbook, al draait het super)

Aero doet het na de setup, je hebt geen eens Intel Video drivers meer nodig.

Windows 7 start bij mij in 15 seconden op. (meestal)
Windows Vista start bij mij rond de 32 seconden op (soms wat slomer en soms sneller.. heeft met Prefedge te maken denk ik)

Ik heb Seven.gho dit is Windows 7 met office en alles wat ik nodig heb.
Ik heb Vista.gho dit is een image van Vista die ik nu actief heb.

Nooit iemand aan gedacht dat je gewoon een ghost reset kan doen met 1 van de 2 ?:)

Start een bootcd, zet er Ghost32 op en zo kan je in 10 min een OS terug zetten op C:\
Zo heb ik C:\ (20 GB OS ruimte) en D:\ Data.
Staan ook de profiel mappen van Vista en van 7 op, die moet je wel in een aparte map zetten anders krijgen je prolemen met desktop.ini en het uiterlijk van de profiel mappen.

Las net over Dell, het is het toch weer niet. Mijn pa wil Dell maar ik weet niet hoe vaak ik hem nog moet zeggen dat er niets beters is als Asus. Maar ja hehe

Mijn batterij heb ik in een koele ruimte opgeslagen omdat ik toch 24/7 werk via het stopcontact.
Dit is mijn enige PC. Verder werk ik natuurlijk wel op een logitech toetsenbord een een grote monitor.

Als je dan weg moet, pak je de netbook en je hebt meteen 500 Gb en alles bij je. Ideaal.

Die livecd kan je zelf maken (Windows XP met BartPE) dan zet je er dus Ghost 32 bit op.
Deed het eerst gewoon vanuit dos maar dan kan je dus 1 uur wachten op het terug zetten van een image. Zeker als die image rond de 12 GB is.
Met normale compressie is Vista Ultimate (plus office 2007 volledig) rond de 7,54 GB
En Windows 7 met de zelfde configuratie =- 4,92 GB toch een stuk kleiner eigenlijk.

Microsoft had gewoon vista moeten overslaan.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ja ik heb ook zitten denken om Windows 7 te installeren op mijn 1000H

2 dingen houden me tegen:
1. eigenlijk kan ik beter eerst 2GB reepje kopen, toch weer 25 euri
2. Waarschijnlijk draait XP toch soepeler. Minder CPU cylcles nodig om hetzelfde te doen. Dus je doet langer met je batterijen onder XP.

Maar er komt een moment dat Windows 7 op mijn 1000H draait. Nu is er geen noodzaak.

Wat trouwens heel goed gaat icm met GHOST:
Ik heb een bejaard USB stick van 64 MB. Daar past met wat sloopwerk Hiren op. Zit ook ghost bij.
Anders zou ik die USb stick toch niet meer gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door jmk op 19-02-2009 22:52 ]

Yippie kayak, other buckets!

• ffb

ffb

Fonk schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:58:

Windows 7 start bij mij in 15 seconden op. (meestal)
Dat is een enorm snelle tijd zeg.. Maar heb jij ook last van het zwarte opstartscherm of helemaal niet? Dit vertraagt bij mij het opstarten.

Dat van die ghost images is inderdaad een goede tip!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

jmk schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:49:
Het in een grotere order meenemen of mailen of ze het via de post willen versturen of in de Vraag & Aanbod kijken is natuurlijk ook mogelijk ;)
2. Waarschijnlijk draait XP toch soepeler. Minder CPU cylcles nodig om hetzelfde te doen. Dus je doet langer met je batterijen onder XP.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat Windows 7 zuiniger is dan XP :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 14:33
Na het installeren van MS VB 2008 Express & MSDN werkt het rode(oranje) oplaadlampje van mn EEE 900 niet meer. Ik zou gedacht hebben dat dit een hardware-feature was, maar kennelijk niet dus.
Weet iemand welk programma daar verantwoordelijk voor is? Herinstalleer ik deze even.

[edit] Er zelf verder ingedoken, eea geprobeerd: Herinstallatie ACPI driver vanaf ASUS site en het werkt weer.

Overigens: MS VB2008 Express werkt perfect :-)

[ Voor 22% gewijzigd door ArnieNFW op 20-02-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Als je wilt overklokken met EEECTL zou ik je inderdaad ook aanraden je eerst in te lezen zodat je weet hoe het werkt, en daarna zelf te spelen met de .ini bestanden. Heb dit zelf ook gedaan maar echt stabiel kreeg ik het niet. Er zit bij mij ook 2Gb NoName 533Mhz geheugen in. Ik draai nu gewoon 1890 Mhz en dit gaat zonder enig probleem, wellicht kom ik nog wel een paar Mhz verder als ik wil maar hij hoeft voor mij niet op maximum te draaien.

Verder mooi dat meer mensen het gevoel krijgen dat je 1000H gewoon een soort lifestyle wordt, een soort verlengde van je arm. En apparaat wat zoveel andere dingen overbodig maakt :)
Ik heb er mijn muziek op, mijn documenten die gesynchroniseerd worden met een online opslag als backup, er staan nog een 10tal filmpjes op, er staan nog een stuk of 5 PDFjes op van magazines die ik nog wil lezen. Ik wil een USB TV stickje gaan kopen na de carnaval en dan kan ik er nog beetje tv op kijken ofzo :S.
En binnenkort gaat idd Windows 7 erop. Ben na 2 weken windows 7 op mijn desktop toch overstag denk ik, maar nog even blijven proberen want ik zit zo weinig op mijn desktop >:)

Echt 'mijn tante gaat op reis en ze neemt mee... alleen haar EEE PC' _/-\o_

EDIT: Ik blijf problemen houden met streaming video, maar snap niet waarom. Ik probeer iets te kijken op de RTL Gemist pagina. De video loopt heel schokkerig, maar de Atom CPU wordt maar 20-30 % belast. Hoe kan dit? Het ligt niet aan de internet verbinding. Hij streamed deze betanden met Media Player 9 (nadat ik 11 verwijdert heb om zelfde probleem) Kun je dit soort streams niet openen met ander programma ? Hoe doen jullie dit?

[ Voor 23% gewijzigd door martijn12345 op 20-02-2009 10:40 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

martijn12345 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:51:
EDIT: Ik blijf problemen houden met streaming video, maar snap niet waarom. Ik probeer iets te kijken op de RTL Gemist pagina. De video loopt heel schokkerig, maar de Atom CPU wordt maar 20-30 % belast. Hoe kan dit? Het ligt niet aan de internet verbinding. Hij streamed deze betanden met Media Player 9 (nadat ik 11 verwijdert heb om zelfde probleem) Kun je dit soort streams niet openen met ander programma ? Hoe doen jullie dit?
Misschien realplayer selecteren bij de instellingen van uitzendinggemist? Denk niet dat het helpt maar je kunt het proberen. Op mijn 901 werkt het dus allemaal prima, maar misschien komt dat doordat er een (snelle) ssd in zit. Wat die belasting van je cpu betreft: dan lijkt het toch dat je videokaart of misschien het geheugen de bottleneck is, als je echt je internet snelheid uitsluit. Misschien ook de driver van je wlan updaten via de asus site.

Hoop dat je er uit komt, want streaming video kijken op je EEE maakt hem natuurlijk wel extra leuk... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Lan driver is ook de nieuwste, videokaart in toch in al deze apparaten dezelfde of roep ik nu iets doms?

Op welke instellingen kijken andere mensen hier naar streaming video?

EDIT: blijkbaar is de 'breedband/hoge kwaliteit' stream bij RTLGemist behoorlijk wat hoger als bij uitzending gemist. 15xxKb/s dat trekt hij gewoon niet blijkbaar. Op lage kwaliteit 7xx Kb/s is er geen probleem. Toch vraag ik me af of dit soort dingen soepeler zullen gaan als ik Windows 7 erop zou zetten. Of heeft dat er gewoon geen PIEP mee te maken?
Okee, ik heb alleen FireFox en Chrome geprobeerd, en met jeukende handen zal ik moeten melden dat IE7 met de nieuwste versie van MS Silverlight gewoon veel betere prestaties neerzet. Ik kan nu bijna vloeiende de HD versie kijken op RTLGemist. Probeer het maar, prestaties zijn merkbaar beter.

[ Voor 71% gewijzigd door martijn12345 op 20-02-2009 16:01 . Reden: Mogelijke oplossing gevonden, in ieder geval verbetering ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffb schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:28:
[...]

; This file contains modified eeectl settings for the ASUS Eee PC 901 model.
....
....

...
Plak bovenstaande tekst in je eeectl.ini als het goed is krijg je dan een hele hoop snelheidsopties die je kungt gebruiken. Het werkt in ieder geval op de 901. Moet alleen wel de juiste bios hebben, de versie voor 1808 werkte bij mij.
Hee heel erg bedankt. Ga vanavond eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik heb het probleem dat bij energiebeheer ik de 'waarschuwing voor kritiek energieniveau bij niveau van' niet lager dan 5% kan krijgen. De instelling springt weer terug naar 5%. Weet iemand hoe dit komt?

Bij het tekstverwerken vind ik de touchpad soms behoorlijk irritant. Is er ook nog een eenvoudige manier om de touchpad uit te schakelen of ben ik genoodzaakt een driver te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

cc12 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:45:
Ik heb het probleem dat bij energiebeheer ik de 'waarschuwing voor kritiek energieniveau bij niveau van' niet lager dan 5% kan krijgen. De instelling springt weer terug naar 5%. Weet iemand hoe dit komt?
Ik krijg hem zelfs niet lager dan 10 zonder dat hij terugspringt
Bij het tekstverwerken vind ik de touchpad soms behoorlijk irritant. Is er ook nog een eenvoudige manier om de touchpad uit te schakelen of ben ik genoodzaakt een driver te installeren?
Je moet de driver installeren om je touchpad uit te schakelen tijdens het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

cc12 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:45:

Ik heb een 1000H en als ik mijn waarschuwing krijg (10%), en ik negeer die tot +- 5% is, wordt mijn systeem instabiel.
Auto-shutdown gehad met als negatief bijeffect dat ik mijn netwerk-shares niet meer kon benaderen op mijn server(download PC). Ik moest een cache flushen, toen deed hij het weer. Wel heel vervelend.

Lijkt het je wel verstandig de drempel naar beneden af stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Kan zijn dat de spanning iets minder wordt als de batterij ver leeg is. Wellicht dat ie daar instabiel van wordt. Los daarvan is het niet heel goed voor je batterij om hem helemaal te ontladen. Dus nog een extra reden om te proberen te voorkomen dat het zo ver komt...

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 13:43
Ja misschien is de spanning de reden dat je de kritieke energieniveau niet beneden de 5% kan krijgen. Het is niet echt belangrijk om dit te verlagen maar ik vond het wel vreemd dat het niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Voor alle Asus 1000H users onder ons:

Er is een nieuwe BIOS versie uit:

Description BIOS 1501

Improve WIFI performance under battery mode.

File Size 388.59 (KBytes) 2009/02/10

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb hem er een paar dagen geleden al op gezet. Had geen problemen met WIFI, en kan verder niks verkeerds eraan merken. Denk eraan dat je je camera enzo weer aan moet zetten in de bios na de flash, verder allemaal prima.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
jmk schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:49:
Ja ik heb ook zitten denken om Windows 7 te installeren op mijn 1000H

2 dingen houden me tegen:

wat sloopwerk Hiren op. Zit ook ghost bij.
Anders zou ik die USb stick toch niet meer gebruiken.
Hahah Hirens ja (laat ik het zo zeggen dat is de eerste CD die ik me huis uit neem als de boel zou afbranden hier LOL hahaha)
Maar even serieus, ik wilde het daar niet over hebben omdat Hirens niet zo legaal is hoe mega handig en noodzakelijk die CD ook is.

Je kan met Grub4Dos hem op je SDHC zetten :) Nu heb je dus helemaal geen externe DVD meer nodig.
Ik heb in mijn BIOS dat ie eerst kijkt naar me flash drive en daarna pas naar BEVT (zoal ik hem noem haha)
wat is BEVT ? Geen menselijk ritueel hoor :P Nee dat is de naam van mijn Scorpio Drive.

Gewoon dus eerst Flash Drive dan HDD.
Dan start idd Hirens vanaf de flash op met alle voordelen zoals het geniale Mini Windows xp waar dus idd ghost bij zit en je super snel je OS kan terug zetten of zoals ik nu weer op 7 zit.

Gisteren zat ik op vista en nu weer op windows 7 omdat ik testen doe voor kaspersky en microsoft in mijn vrije tijd.

Maar even om op jou zaken terug te komen:

Geen diee of de accu het langer op windows 7 vol zou houden, zo ver ben ik nog niet met mijn testen. Ik test nu eerst Homegroup en vooral windows update.

En waarom zou je het niet proberen? Zolang altijd een externe backup van alles hebt en die weekelijks bijhoud kan er niets fout gaan.

Ik heb hier een MSI Starbox 320 GB. die kost maar 60 euro ofzo en krijgt ook zijn voeding via USB.
Aansluiten, backup maken van heel D:\Gebruikers\Mijn naam\ en klaar is klara :)

Nee na het kwijt raken van mijn hele MP3 collectie vorige jaar ben ik toen zo geschokken dat ik elke week een backup van alles maak (voor het geval dat er weer zo'n drama voorkomt door mijn stomme fouten!!)

Dus ja, Windows 7 is idd geniaal. Ik zal dat echt niet snel zeggen want ik stel hoge eisen aan windows om het uberhaupt een 8 te willen geven. Maar geloof me, windows 7 is zeker een 8,5 waard.

Iemand was hier verbaast over mijn snelheid:

Hier kan ik wel wat over uitleggen voor de tweakers die nu al alles uit 7 of zelfs Vista willen halen.

Startop met Hirens? of wat je ook gebruikt om in Windows XP Live te komen. Dus windows xp live bootcd.
Dan haal je alle Temp, log en rommel met de hand weg van C:\ en als je tevreden bent en alle TEMP dirs zijn schoon dan defragmenteer je hem een paar keer met JKDefrag.exe

Wat allemaal gedelete mag worden is voor iedereen anders.
Houd OPA12.BAK wel op je systeem. Ja OPA12 idd haha maar dat is belangrijk voor Office ; )
Houd altijd MSDTC.LOG op je systeem en zit niet aan WinSxS (ookal staan daar Temp folders is)
*.regtrans-ms en *.log 1 2 *.chk *.db (behalve windows update DataStore.db mogen ook weg)

Ja, ook heb ik 1 keer heel Prefedge leeg gemaakt, dan maakt ie prefedge weer aan na de 1e inlog met de juiste gegevens.
Ik heb niets aan setup.exe.pf in mijn prefedge als die install van software toch maar 1 keer is, zoals bijv Audio drivers.

JKDefrag doet wonderen en is nog freeware ook:)

Dan maak je met ghost een image in windows xp live (duurt 10 min ofzo)
En dan tja, mijn ervaring is dat windows 7 als een trein gaat. Dat ging het ook zonder dit schoonmaak werk, maar ik houd van een schoon systeem.

Verder is het als met elk OS, gewoon expirimenteren. Als je pc niet meer start heb je altijd een backup.

Bootsect.BAK kan je deleten, maar je kan heb ook bewaren. Is alleen maar een backup van de bootsector die elke keer tijdens windows setup zal worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
crack_en_hack schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:59:
Voor alle Asus 1000H users onder ons:

Er is een nieuwe BIOS versie uit:

Description BIOS 1501

Improve WIFI performance under battery mode.

File Size 388.59 (KBytes) 2009/02/10
Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Fonk, hoe heb je je swap/pagefile gedaan in Windows 7?
[flauw] Het is Prefetch en geen Prefedge ;) [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Voor degenen onder ons die windows 7 op hun eee hebben geïnstalleerd, met deze fix zet je de functie toetsen (brightness, volume etc.) weer aan:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=50071

(misschien was dit al gepost, niet naar gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

ffb schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:37:
Voor degenen onder ons die windows 7 op hun eee hebben geïnstalleerd, met deze fix zet je de functie toetsen (brightness, volume etc.) weer aan:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=50071

(misschien was dit al gepost, niet naar gekeken)
Was al gepost zag ik maar ging niet eerder over windows 7. Nog een leuke bijkomstigheid is dat ook in Windows 7 wifi weer aan staat na waken uit hibernation met deze fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb een 900HD, met XP op C-drive en een schone D-drive. Wil Windows-7 (beta) installeren (dual boot), door ISO met externe dvd brander op schijf te zetten en daarvan te starten. Kan dat zonder meer op de D-drive? Moet ik nog extra zaken inregelen als de W7 installatie voltooid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Frank S schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:57:
Ik heb een 900HD, met XP op C-drive en een schone D-drive. Wil Windows-7 (beta) installeren (dual boot), door ISO met externe dvd brander op schijf te zetten en daarvan te starten. Kan dat zonder meer op de D-drive? Moet ik nog extra zaken inregelen als de W7 installatie voltooid is?
Is mij prima gelukt op die manier. Het enige waar je even rekening moet houden is het zwarte inlogscherm probleem. Als je klaar bent met de installatie zal win 7 wel booten maar geen beeld geven. De truc is om hem dan even in hibernation te zetten en dan weer aan te zetten. Wat ook mogelijk is, is de windows toets+tab+ tweemaal p+enter in te drukken, dit regelt de projector setting. Daarna zelfde toetsen herhalen om weer in native resolutie te komen. Meer daarover hier:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=58307

EDIT: Dit is trouwens afhankelijk van je bios versie en in ieder geval een 901 probleem. Bij oudere bios versies (1101) heb je dit probleem niet. Downgraden kan er wel toe leiden dat je harde schijf niet meer wordt herkend (zoals bij mij het geval was).

[ Voor 12% gewijzigd door ffb op 22-02-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Bedankt voor de sneller reactie en de tip! Moet ik nog specifieke drivers installeren nadat de W7 installatie voltooid is, of installeert W7 direct alles op de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Frank S schreef op zondag 22 februari 2009 @ 14:31:
Bedankt voor de sneller reactie en de tip! Moet ik nog specifieke drivers installeren nadat de W7 installatie voltooid is, of installeert W7 direct alles op de juiste manier?
In principe werkte alles bij mij direct. Handig is om de acpi driver voor vista te installeren (zie mijn post hierboven). Verder kun je er van uitgaan dat praktisch alle vista software werkt onder win7. Vista is in feite hetzelfde als win7. Ook vrijwel alle xp software werkt in win7, maar soms moet je de compatibility mode voor bepaalde programma's moet inschakelen.

Edit: Ik heb zelf handmatig de elantech driver nog geinstalleerd en de wlan driver updates.

[ Voor 6% gewijzigd door ffb op 22-02-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Vandaag de zoveelste softwarematige narigheid op mijn EEE vandaar dat ik nu echt een eigen instal ga doen omdat ik het nu helemaal zat ben met die XP Home.

Nu gaat XP Pro erop :P

Maar weet iemand of en waar er een actuele "how to" is om XP op een EEE te zetten vanaf een USB apparaat (Stick of HDD)...?

Ik weet dat er in Deel 4 er één staat maar die werkt niet (bij mij) en is nogal omslachtig.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb W7 nu als dual boot geïnstalleerd. Moest alleen even de drivers voor WLAN, ethernet en video updaten vanaf de Eee-dvd met XP drivers. Werkt probleemloos en minstens zo snel als XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Frank S schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:20:
Ik heb W7 nu als dual boot geïnstalleerd. Moest alleen even de drivers voor WLAN, ethernet en video updaten vanaf de Eee-dvd met XP drivers. Werkt probleemloos en minstens zo snel als XP.
Inderdaad! Ik heb zelfs XP er af gehaald nu en draai windows 7 als enige systeem, vooral ivm de ruimte. Het enige wat een beetje tegenvalt is de boot up tijd. Hoe is dit bij jou? Op zich vind ik het niet heel erg aangezien ik hem als ik de deur uit ga gewoon op hibernation zet, daar komt ie namelijk wel snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Voor mijn gevoel is het even snel als met XP, maar ik zal het eens een paar keer exact timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Windows 7 werkt wat handiger dan XP, maar het booten van een nLited XP is natuurlijk veel sneller. Voor beiden is nog steeds de grootste bottleneck: de SSD.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

kmf schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:59:
Windows 7 werkt wat handiger dan XP, maar het booten van een nLited XP is natuurlijk veel sneller. Voor beiden is nog steeds de grootste bottleneck: de SSD.
Hoe dat zo? SSD's zijn over het algemeen genomen juist sneller. Zeker in de nieuwere generaties EEE's. Ik heb een 901 GO met dezelfde SSD als de S101, welke 80/40 haalt (R/W). Ook is mijn ssd niet via pcie aangesloten maar via sata. Dan begrijp ik niet zo goed waarom de SSD de bottleneck is (als ik het vergelijk met 5300rpm HD's dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

ffb schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:34:
[...]

Hoe dat zo? SSD's zijn over het algemeen genomen juist sneller. Zeker in de nieuwere generaties EEE's. Ik heb een 901 GO met dezelfde SSD als de S101, welke 80/40 haalt (R/W). Ook is mijn ssd niet via pcie aangesloten maar via sata. Dan begrijp ik niet zo goed waarom de SSD de bottleneck is (als ik het vergelijk met 5300rpm HD's dan).
Ik bedoel dat het niet zo zeer de CPU-kracht is dat de beperkende factor is in de performance van windows (of een ander os) op de EEEPC, maar de oplag. En dan noem ik SSD ipv HDD omdat vooral bij de standaard SSD van de EEEPC901 zo traag was.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/592055/eeepc901globalmenu600.png

Ik gebruik tegenwoordig de gnome-globalmenu applet in Ubuntu, om een mac like menubalk bovenin te krijgen, erg handig en ruimtebesparend. Tegenwoordig erg makkelijk te installeren.

Repository:

deb http://ppa.launchpad.net/globalmenu-team/ubuntu intrepid main

Installeren, applet toevoegen, en je .gnomerc aanpassen met de volgende regel:

export GTK_MODULES=globalmenu-gnome

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:15

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:06:
Ik bedoel dat het niet zo zeer de CPU-kracht is dat de beperkende factor is in de performance van windows (of een ander os) op de EEEPC, maar de oplag. En dan noem ik SSD ipv HDD omdat vooral bij de standaard SSD van de EEEPC901 zo traag was.
Volgens mij is die bottleneck nogal betekkelijk. Bij booten van Windows of Linux wordt de meeste tijd verstookt in het initialiseren van hardware en dergelijke. Zelfs met een 4 keer zo snelle SSD gaat het booten niet heel significant veel sneller.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Was zonet wat op vara over de asus EEE 900 serie met leeg lopende batterij :o iedereen kon gratis een nieuwe batterij krijgen!

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 23-02-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

souljah1h schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:20:
Was zonet wat op vara over de asus EEE 900 serie met leeg lopende batterij :o iedereen kon gratis een nieuwe batterij krijgen!
Lag die lek niet aan het moederbod in de EEE900 ipv aan de batterij? Ik zit nu met het idee dat een andere batterij het probleem niet zal oplossen, maar mijn mening is er om gecorrigeerd te worden. ;)

Als dat het probleem oplost is dat wel heel mooi, overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 23-02-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

DevilsProphet schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:41:
[...]

Lag die lek niet aan het moederbod in de EEE900 ipv aan de batterij? Ik zit nu met het idee dat een andere batterij het probleem niet zal oplossen, maar mijn mening is er om gecorrigeerd te worden. ;)

Ja dat dacht ik dus ook. En dat zeiden ze ook bij dat programma ( kassa / radar ) Maar toch krijg je een nieuwe batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:52:
Fonk, hoe heb je je swap/pagefile gedaan in Windows 7?
[flauw] Het is Prefetch en geen Prefedge ;) [/flauw]
hehe ja idd PreFetch zo'n simpel woord spel ik wel vaker fout.
Hoe ik me swap gedaan heb? heel eerlijk aan master tweaken ben ik nog niet toegekomen, dus die is zoals windows 7 wil toegewezen. Ik schat op automatisch zoals met Vista ( In Vista heb ik hem trouwens wel uit)
Ik zet ook altijd verbindinven vanbuiten af (systeem) en ook systeem herstel uit want gebruik altijd Ghost als Image (al 100 jaar trouwens en aangezien dat altijd goed gaat ligt me vertouwen op dat product)

Ik weet dat er niet echt over gesproken mag worden maar.. dat er geen site is die het door heeft hoe mega simpel het is om 100% identiek Hirens Bootcd op USB te krijgen snap ik echt niet.
Oke ik ben er wel 5 uur mee bezig geweest maar na die 5 uur dacht ik pffffffffff zo moet het dus?
Nee geen Grub4dos, ik haat dat menu en twee keer op enter drukken met boot vind ik ook nix.

Syslinux is the way to go, dat heeft de beste man ook gebruikt en ik was zo blij eindelijk ZIJN menu te zien op me SDHC kaart ipv elke keer van Grub :P

Nu ben ik wel Windows fan.. nou ja sort of dan.. ik ben gewoon te lui om linux te proberen. Of het is meer onwetendheid. Ik heb geen idee wat Linux mij kan toevoegen wat ik al met windHoos kan, buiten mischien meer kennis (natuurlijk) en een veiliger systeem.

Trouwens is men ook aan het expirimenteren met ReadyBoost? Ik kan nu niet meteen zeggen dat de EEE er een stuk sneller van loopt.. maar misschien moet ik meer testen.

Nu ga ik proberen Windows 7 om te zetten naar naar Virtueel (ook een heel gedoe trouwens) Leuk dat Converter van Vmware geen support heeft voor Ghost, maar daar weten we dan weer wat op :D

Boot met CD in Windows Live XP.. start Ghost32 .. zet Image terug (bijv. het Windows 7 OS)
Dan nog niet afsluiten maar Acronis starten en Re- imagen van de net terug gezette OS door Ghost.
Een kind kan de was doen, techniek staat voor nix!

Booten --> En dan maar hopen dat de nieuwe Converter 4.0 hem wil omzetten naar VM.

Ik had graag aan mensen hier laten zien dat ik met Vista in staat ben geweest om 5 verschillen de OSen te draaien in VMware Op de Asus EEE PC.. dus ja wat nu laptopJE? hehe

5 is niet echt aan te raden hoor. Het loopt niet lekker, 3 is wel te doen en ligt er oook vooral aan wat de VMs aan het doen zijn. Maar vond het leuk om te kijken wanneer ie vast liep en dat deed ie pas bij de 6e VM.

Geloof me, en helemaal wat Linux betreft (al heb ik er geen verstand van maar lees ik er over) kan die netbook nog sneller lopen en met minder resources.

Record staat op 2095 Mhz stabiel en 1205 punten in Geekbench.

Anyway leuk speelgoed:)

hoe heb jij je swap dan Wiethoofd? Ik bedoel maakt het uit in Windows 7?
Ik ga er zeker nog wat in Tweaken, maar moet wel een compleet beeld van het OS hebben zonder tweakes.. dus meer zoals Microsoft bedoelt heeft. Anders kan ik hun ook geen eerlijke feedback geven natuurlijk.
Maar swap gaat sowieso uit, men zegt dat de respons dan wel sneller is.

Heb me ook altijd afgevraagt welke applicaties die swap file nu echt nodig hebben of gebruiken.. daar achter komen valt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

hoe heb jij je swap dan Wiethoofd? Ik bedoel maakt het uit in Windows 7?
Maar swap gaat sowieso uit, men zegt dat de respons dan wel sneller is.
Ik heb em uitgeschakeld, jij dus ook in Windows 7. Op m'n desktop heb ik de grootte van de pagefile vastgezet door dezelfde min en max waarde in te vullen. Het is ook deels dat het minder read en write-acties zijn die je SSD naar z'n grootje kunnen helpen en het scheelt natuurlijk cpu-tijd.
Heb me ook altijd afgevraagd welke applicaties die swap file nu echt nodig hebben of gebruiken.. daar achter komen valt niet mee.
Photoshop is er in ieder geval 1 die in sommige gevallen gewoon weigert op te starten zonder ingesteld pagefile (so I've heard) zelf nog nergens problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bron Vara/Kassa.

Verklaring van Asus Computer Benelux: accu's EeePC 900

Gewaardeerde Asus-klanten,

Onze dank voor de aanschaf van de EeePC 900. Kwaliteit en service staan bij ons hoog in het vaandel. Dit geld voor de fabricage, maar zeker ook voor de after sales. Wij betreuren het dan ook om te vernemen dat er klachten zijn over een van onze producten. Dankzij de inzet van De Verlenging van Kassa en het verzamelen van berichten van consumenten op diverse fora, hebben wij duidelijkheid gekregen omtrent de bron van het probleem.

Uit analyse van reparatiegegevens is gebleken dat de boosdoener een zending accu's is geweest, die in Nederland bij een beperkte hoeveelheid EeePC 900 computers is geleverd.
Naar nu blijkt zouden deze te snel ontladen en de gebruiksduur belemmeren.

Was dit probleem niet eerder bekend bij Asus?
Alle reparaties worden uiteraard duidelijk geregistreerd. De issue met de batterij was statistisch gezien niet structureel. Uit onze cijfers blijkt dat 0,67% van de EeePC 900 een accu uit deze zending heeft. Het gaat dus om een klein deel van alle naar Nederland verscheepte EeePC 900's. Desondanks is ons streven om al onze klanten tevreden te stellen. En elke klacht is er een teveel.

Wat is er aan de hand met de EeePC 900?
Zelfontlading van accu's is een normaal fenomeen in elektronische producten. Dit houdt in dat batterijen langzaam leeglopen, ook wanneer ze niet gebruikt worden. Helaas zijn we tot de conclusie gekomen dat een serie accu's die wij bij de EeePC 900 hebben geleverd een veel snellere zelfontlading heeft dan de bedoeling is.

Verlenging van de garantieperiode
Dit betreuren wij ten zeerste. We gaan dan ook ons uiterste best doen om al onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Om dit te realiseren, verlengen we de garantieperiode van alle accu's van EeePC900-modellen van 6 naar 12 maanden. Gebruikers die zo'n te snel leeglopende batterij in dit type notebook hebben, kunnen gebruikmaken van onze afhaalservice. Wij vervangen de batterij dan voor een goedwerkend exemplaar.

Asus heeft hiervoor een speciaal e-mailadres in het leven geroepen: eeepc900@asus.com 
U kunt bellen naar onze servicedesk: (0591) 570290. Om de waardering voor onze klanten te benadrukken, zullen we tevens alle gerepareerde EeePC 900 modellen voorzien van een klein presentje. Wij hopen op deze manier een gepaste oplossing voor onze klanten te hebben gevonden.

ASUS Computer Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

mooie d/t-fout in de tweede zin ;)

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 24-02-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw email.
Het probleem wat u heeft met uw Eee PC 900 kan worden opgelost als u
deze door ons laat ophalen voor reparatie.

Wij willen u hiervoor verzoeken ons de volgende informatie toe te
sturen:

- Een kopie van de orginele factuur.
- Een ingevuld "customer data form". (zie bijlage)

Nadat u deze informatie naar ons terug heeft gestuurd zal u 2 werkdagen
een reparatienummer ontvangen.
De TNT belt u vervolgens voor het maken van een afspraak.

LET OP! Bij het testen van uw Eee PC wordt deze teruggezet naar
fabrieksinstelling! Maak daarom een backup van uw data.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u deze stellen aan onze Hotline :
0591-570290 of via dit email adres: eeepc900@asus.com

Best regards / Met vriendelijke groeten,
Dennis Hoving, CCC-NL

Graag horen wij uw mening over onze service, zodat wij deze kunnen
verbeteren.
Een enquete kunt u invullen op de volgende website.
Nederland klik hier Belgie klik hier
>> RMA aanvraag <<

- Show quoted text -

2 attachments — Scan and download all attachments
ASUS Reparatievoorwaarden en Bepalingen_EEEpc.doc
33K View as HTML Scan and download

Customer Data Form EEE.doc
50K View as HTML Scan and download
Hmm, hoe gaan ze dat oplossen als ik linux er af heb gegooid en die partitie heb verwijderd?

[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 24-02-2009 14:41 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

funk-e schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:39:
Hmm, hoe gaan ze dat oplossen als ik linux er af heb gegooid en die partitie heb verwijderd?
Ze booten gewoon vanaf USB en dumpen er een image op denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik betwijfel eveneens dat een andere batterij het probleem oplost. In voorgaande delen is daarover uitgebreid gecommuniceerd door 900 gebruikers. Wat ik daaruit en van andere fora heb opgemaakt is dat indien de batterij uit de 900 wordt verwijderd, deze dan niet (snel) leeg loopt.

Afin, ik volg incidenteel deze thread nadat ik November 2008 de NC10 heb aangeschaft, maar ik zal mijn dochter, die ik Juli 2008 een 900 cadeau heb gedaan, attenderen op het aanbod van Asus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Mooie boel, heb ik net gisteren de 1000HA besteld (349,- dollar) kom ik er vandaag achter dat ik voor 374,- de 1000HE zou kunnen kopen, met zo'n beetje een verdubbeling van de battery life.

Verder lijken de reviews aan te geven dat er maar weinig verschil is tussen beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11

deadinspace

The what goes where now?

En ik heb sinds kort ook een Eee PC. Een tweedehandse 900, om precies te zijn.

Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe zeker tevreden over ben. Het formaat is prima, lekker makkelijk in je tas te gooien, maar toch nog groot genoeg om er iets nuttigs op te kunnen doen. Ook valt de snelheid me erg mee, ik had erger verwacht van die 900 MHz Celeron.

Ik heb er natuurlijk snel Debian 5.0 op geinstalleerd, compleet met full-disk encryption. Het viel me erg mee hoe goed alles out-of-the-box ondersteund was. Ik heb alleen een nieuwere kernel uit Debian experimental gehaald voor de wireless, voor de rest werkte alles gewoon meteen. Ik moest wel nog een kleine aanpassing doen om CPU frequency scaling in te schakelen, maar die heb ik toch weer uitgeschakeld aangezien het helemaal niks uitmaakte qua gebruik.

Ik had nogal slechte dingen gelezen over het gebruik in suspend. Hij zou zo'n 5% per uur acculading verliezen in suspend, waarmee hij het ongeveer 20 uur zou moeten uithouden in suspend. Maar dat lijkt niet te kloppen, ik doe er nu een duurtest mee, en hij zit al rond de 40 uur en de accu is nog lang niet leeg. Hij haalt met een beetje mazzel zelfs de 72 uur, wat best netjes zou zijn.

Vanwege de (geruchten over) de slechte suspend heb ik ook hibernate mooi ingesteld, zodat ik dat kan gebruiken als ik de accu wil besparen. Er is natuurlijk nog het "battery drain" probleem in uitstand, ik heb nog niet getest of deze daar ook last van heeft. Er is sowieso wat onduidelijkheid rondom dat probleem, wat is de oorzaak daar nou van? Moederbord of accu?

Tot dusver: wat valt me mee?
  • De snelheid.
  • De grootte/werkbaarheid van het scherm, en het aantal typo's dat ik na twee weekjes nog maak op het toetsenbord.
  • De accuduur in suspend.
Wat valt me tegen?
  • De accuduur bij normaal gebruik. Ik haal er maar 2:25 mee, ik had eigenlijk op 3:00 gehoopt.
Misschien dat ik nog eens een bluetooth module inbouw, da's ook wel leuk :)
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:14:
Om met het laatste te beginnen: de 900HD is géén 900 en heeft géén last van batterydrain. Overigens is daar al een tijdje een oplossing voor, maar daar gaat het hier nu niet over.
Een oplossing voor de battery drain? Ik heb het topic doorzocht, maar het is me niet duidelijk op welke oplossing je doelt. Die omruilactie van Asus misschien?
Wiethoofd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:29:
De Intel chip in een 900 ondersteund geen resoluties hoger dan 1440*900 in het 16:10 formaat, je kunt nog wel 1600*1050 en 1440*1000 kiezen, maar op een groot scherm ziet dat er niet uit, helemaal niet als je ook nog films wilt gaan kijken.
Jawel hoor, mijn 900 kan 1920x1200 uitspugen op zijn VGA-poort, en het is onwaarschijnlijk dat dat door een hardwareverschil komt. Ik vermoed dus dat dat eerder een driver beperking is dan iets anders :)
MsG schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:28:
Hoelang houd jullie EEE 900 het uit eigenlijk? Hier op Ubuntu maar een uurtje ofzo. Beetje jammer. 4400Mah.
De mijne 2:25 bij normaal gebruik (wireless aan, scherm brightness 50%, weinig CPU usage) onder Debian. Ook een 4400mAh accu trouwens.

Ik vind een uur wel erg kort, zelfs al zou dat onder full load met het scherm voluit zijn. Was je accu wel helemaal opgeladen? Zo ja, dan vermoed ik dat je accu niet helemaal lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

deadinspace schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:13:
Jawel hoor, mijn 900 kan 1920x1200 uitspugen op zijn VGA-poort, en het is onwaarschijnlijk dat dat door een hardwareverschil komt. Ik vermoed dus dat dat eerder een driver beperking is dan iets anders :)
Aan het begin vermeld je meteen al het grootste verschil tussen jouw en mijn 900 ;)
Ik heb er natuurlijk snel Debian 5.0 op geinstalleerd, compleet met full-disk encryption.
Ik draai XP dus lijkt me daar 'de fout' te liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Wiethoofd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:16:
[...]

Aan het begin vermeld je meteen al het grootste verschil tussen jouw en mijn 900 ;)

[...]

Ik draai XP dus lijkt me daar 'de fout' te liggen :+
Als het aan XP ligt, dan kan ik melden dat ik met mijn D610 zowel in windows als in Ubuntu aan 1920x1200 kan werken via de VGA-connector. Welke drivers heb je geïnstalleerd? Bij mij zijn dat de meest recente (een jaar geleden toch) chipset drivers voor de intel 910/915 chipset, direct van de intel site afkomstig. Niet dat ik je conclusies in twijfel wil trekken, maar als het blijkbaar enkel ligt aan driverproblemen, dan kunnen we alsnog proberen die op te lossen, zodat het aangetoond is of het werkelijk haalbaar is om een EEE900 die resolutie te laten uitspuwen in WinXP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Misschien een beetje off-topic maar omdat dit alleen voor mijn 1000H van toepassing is vraag ik het hier maar i.p.v. in WOS.

Kan een 1000H booten vanaf een externe USB powered HDD (Deze: http://www.plextor.be/pro...0us.asp?choice=PX-PH250US) waar alleen een kopie van een originele (geen .iso of iets) Windows XP CD op staat...?
Ik heb namelijk gehoord dat ik ook van het type USB HDD afhangt.
Maar ik kan nergens in specs terugzien of dit kan.

Ik loop al dagen te kl*ten om XP er opnieuw op te krijgen zonder externe CD/DVD drive.
Installeren vanaf een USB stick werkt bij mij niet en wat ik begrepen heb is dat als je de installatie bestanden op de HDD van de laptop zet en vanaf die HDD gaat booten en installeren het erg langzaam gaat omdat er iets zou zijn met smartdrive o.i.d.
bovendien wil ik eerst de hele HDD formatteren en dat zou niet kunnen als ik het op die laatste manier zou doen.

Mocht dit om één of andere reden niet gaan wil ik alsnog een externe CD/DVD drive kopen omdat dit (merk ik nu) toch wel handig is om te hebben.
Maar is dat ook van de CD/DVD drive afhankelijk of hij bootable is...?

Dat mijn 1000H van USB kan booten weet ik maar nu de andere kant van de hardware nog :)

Mijn keuze viel trouwens op:
A: http://www.plextor.be/products/px-608cu.asp?choice=PX-608CU
of
B: http://www.alternate.nl/h...l2=DVD-branders&l3=Extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Waarom lukt het niet vanaf een usb stick? Ik heb al verschllende keren (op mn 901, dat wel) vanaf een usb stick besturingssystemen geinstalleerd. Oke, nog geen XP, maar dat zou toch moeten kunnen?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb op mijn 1000H Windows 7 B7022 geïnstalleerd. Draait nu op 1 GB.

Draait best goed. Met firefox met 2 tabs, en VLC player draaiend op radio2, heb ik nog 400 MB geheugen vrij. Ik heb mijn cache(pagefile) gewoon standaard. Dat had ik onder XP ook.
Onder XP had ik met dezelfde programma's 600 MB vrij. Onder windows 7 heb ik iets minder programma's draaien. Dus van die 400 gaat nog wat af.

Ik ga nog 2GB ram kopen. Ik denk dat dat ruim voldoende is voor waar je een 1000H maximaal voor kan gebruiken. Dus is geheugen een bottleneck denk ik. Waarschijnlijk zet ik mn pagefile na de upgrade uit.

Windows 7 reageert best snel. Sneller dan ik verwacht had. Toch heb ik het gevoel dat XP meer responsief was, vooral in webpagina's die nog niet helemaal geladen zijn.
Ik zie nu vaak een blauw rondje om mijn muisaanwijzer heen. Moderne zandloper. Dat kan je dus niet scrollen in een pagina. Dat zag ik onder XP nooit.

Windows 7 is heel mooi. Kan niet ander zeggen Win+Tab is een lust voor het oog. Processor heeft het niet zwaar bij deze animaties. Fonts worden overal heel mooi(mooier ook) gerenderd.

Process explorer laat een belachelijke CPU load zien van de touchpad-driver. Soms wel 20%. Elantech Update lijkt me handig. ik heb de nieuwste driver gedownload.(ETD7.0.4.0_ps2drv_x86_WHQL)
dwm(desktop window manager) snoep ook aardig wat CPU.

Verder ben ik heel blij dat alles wat er moet werken, ook perfect werkt. Windows 7 brengt voor mij geen beperkingen met zich mee.

EDIT: ik heb mijn versie trouwens totaal niet gestript/services uit gezet/lean gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cracker the Hacker schreef...

Ik loop al dagen te kl*ten om XP er opnieuw op te krijgen zonder externe CD/DVD drive.
Installeren vanaf een USB stick werkt bij mij niet.........

Probeer dit eens, werkt perfect...

http://myeeeguides.wordpr...ery-from-usb-flash-drive/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 23:13

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik zit eigenlijk een beetje erg te wachten op de T101H vanwege de touchscreen (of misschien dat MSI eerder is met een atom touchscreen...). Als ik op de bank zit te surfen wil ik niet met het touchpad zitten friemelen, dus het aanwijzen van buttons en links is een grote pré in mijn ogen. Echter, ik begin een beetje te twijflen of dat zo wel werkt met een touchscreens. De demo's laten meestal een speciale GUI zien. En dat je de touchscreen uit en aan kunt zetten, alsof het één of andere speciale modus is.

Dus voor het geval ik voor niks zit te wachten: werkt het wel zo met een touchscreen dat je simpel in je browser op links/buttons/invulvelden kunt clicken door met de vinger op het scherm te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:40:
Mooie boel, heb ik net gisteren de 1000HA besteld (349,- dollar) kom ik er vandaag achter dat ik voor 374,- de 1000HE zou kunnen kopen, met zo'n beetje een verdubbeling van de battery life.

Verder lijken de reviews aan te geven dat er maar weinig verschil is tussen beide.
* Communicatie gaat middels het forum!
Mocht je iets willen weten van een bepaald persoon, maar is het forum daarvoor niet de juiste plek, zoek dan naar de contact gegevens van die betreffende persoon. Posts met opmerkingen als: "Check je mail", "Wat is je mail-adres" en "Mail mij" zijn dan ook niet toegestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Ginz op 16-03-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:40:

Bestellingen kunnen geannulleerd lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11

deadinspace

The what goes where now?

deadinspace schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:13:
Ik had nogal slechte dingen gelezen over het gebruik in suspend. Hij zou zo'n 5% per uur acculading verliezen in suspend, waarmee hij het ongeveer 20 uur zou moeten uithouden in suspend. Maar dat lijkt niet te kloppen, ik doe er nu een duurtest mee, en hij zit al rond de 40 uur en de accu is nog lang niet leeg. Hij haalt met een beetje mazzel zelfs de 72 uur, wat best netjes zou zijn.
Nou, 72 uur heeft hij niet gehaald, na 55 uur was de accu leeg. Toch een heel stuk beter dan de voorspelde 20 uur.

Ik had dat 5% per uur verlies in ieder geval op Wikipedia gelezen:
Even in suspend to RAM sleep, a Celeron Eee (700, 900) can drain up to 5% an hour, making even intermittent usage last under a day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo, net mijn Runcore 32Gb SSD uit Hong Kong binnen gekregen. Eerst geprobeerd of ik mijn OSX partitie over kon zetten naar de Runcore via het meegeleverde USB kabeltje. Helaas werkte dat niet goed. Opnieuw installeren dan maar.

Maar die Runcore is écht een heel stuk sneller. Gisteravond heb ik de opstarttijd van OSX getimed en die kwam op 2 minuten met de oude 8Gb SSD. Ik heb de Runcore nog niet getimed, maar het 'voelt' als binnen een minuut.

[edit]net getimed, en vanaf powerknop tot een werkbaar OSX scherm is het 35 seconden. Dat is dan incl.de 5 seconden delay die de Darwin loader in acht neemt zodat je nog boot opties kan opgeven.

En wat OSX betreft: ik heb iDeneb 1.4 gebruikt, en met behulp van de eerder genoemde guide was het een fluitje. Nog een tip voor de installatie: je moet bij het opstarten van de iDeneb DVD op [enter] drukken zodat je boot opties kan opgeven. Geef dan "Graphics Mode"="1024x600x32" (met quotes!) zodat je installer normaal in beeld blijft. En of iDeneb 1.4 nu al standaard rekening houdt met het kleine scherm, maar de resolutie klopt in ieder geval. Het installeren van SwitchResX is dus niet nodig.

Loopt als een tiet!

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 25-02-2009 18:14 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Orcie schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:08:
[...]

Bij welke winkel heb je dit gedaan?
Amazon.com
ffb schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:28:
[...]

Bestellingen kunnen geannulleerd lijkt me..
Iemand gaat hem meenemen naar Brazilie, daar verkopen en zo voor zijn vliegticket betalen. Het is daarom de moeite niet waard.

Daar zijn deze eee pc's echt goed voor trouwens, als handbagage.

Ligt er al een "nog zuinigere" eee pc op de tekentafel trouwens? Volgens mijis de 1000he nu zelfs zuiniger dan de samsung nc10, die duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hier een vraag voor de mensen die een 10400mAh accu voor hun EEE gekocht hebben, hoe hebben jullie het gedaan met de gaatjes/rondjes onderin de batterij waar je rubbertjes oid in kunt stoppen om je EEE niet te laten glijden? Hebben jullie hier wat in gestopt, zo ja wat, zo nee, waarom niet?

• Frank S
Ik heb Windows 7 nu op mijn 900HD geïnstalleerd en dat draait niet onaardig. Probleem is alleen dat EeeCtl niet start en dat de processor zowel on battery als aan de lader op 630 Mhz draait. Is er een mogelijkheid in Windows 7 om dat aan te passen?

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Tip voor mensen die Linux draaien op een 901 of 1000, de RT2860STA driver voor het draadloze kaartje ondersteunt op het moment geen PEAP-MSCHAPv2. Verbinden met een draadloos netwerk op de meeste universiteiten in Nederland (en in de wereld, Eduroam) is dan niet mogelijk. Gebruik maken van ndiswrapper heft dit probleem op.

• maartn
Had ik mijn oud Asus EeePC 900 Linux versie (ja die met 4 GB SSD) op Marktplaats staan, wil een kennis hem van mij kopen.
Leuk dacht ik, liever aan een bekende verkopen dan een onbekende wat dat betreft.
Het zou een kado voor zijn dochter zijn, en mijn vraag prijs op Marktplaats was 250 euro inclusief 2 GB Ram.

Maar wat nu? Nu zou ik gezegd hebben dat er een harddisk in kan. Ik ben dat vandaag aan het checken maar volgens mij is er geen mogelijkheid om een 1.8 HDD in de originele 900 in te zetten of wel? Zonder de boel te slopen?

Ik heb hem dit nog niet verteld, want hij begon al van "hmm of ik geef hem aan me dochter voor haar verjaardag, of ik houd hem zelf zeker als er een grote harddisk in kan en ik die niet hoef mee te slepen"

Toen wilde ik zeggen: Dan kan u beter de 1000H kopen! Maar ja ? haha

F*k wat nu? ik kan er niets over vinden heren. en JKK mobile is meer voor mods. Misscien past het in de 901 met zip connector.

Ik zoek nu nog even verder maar anders ben ik gewoon eerlijk tegen hem en zeg ik dat dit alleen extern kan.

Ja ik baal best wel omdat ik die advertentie toen heb gedelete, en er was zelfs iemand die me 250 bood Grrrrrr

Zou iemand me een tip kunnen geven, ik bedoel ik mag hem graag dat wel maar pffffff elke dag als ik hem spreek wil ie er wat mooiers van maken dan het is.

'Dan kan je er vista of xp op zetten '(Dat doe ik graag geen probleem)
'Dan bestellen we er een harddisk bij en betaal ik je volgende week' (Tja! haha)

Sorry ik moest dit effe kwijt grr

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

heb 2 vragen die mij bezighouden:

- voor spellen op de 1000H te laten draaien, is dit behoorlijk slecht voor de accu qua houdbaarheid?

- waarom installeren velen, zoals ik hier lees, Windows 7 terwijl het een beta versie is? waarom dan ipv 7 gewoon vista?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

S87 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:08:
- voor spellen op de 1000H te laten draaien, is dit behoorlijk slecht voor de accu qua houdbaarheid?
Hoe hoger de load/belasting hoe minder lang je batterij mee kan. Als je weet dat spellen zorgen voor belasting weet je dat je minder lang met je batterij mee kunt dan als je geen spellen speelt.
- waarom installeren velen, zoals ik hier lees, Windows 7 terwijl het een beta versie is? waarom dan ipv 7 gewoon vista?
Omdat het kan :+ Tevens is het sneller dan Vista, lichter, en gratis te proberen.

Misschien tijd voor een nieuw deeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Frank S schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:31:
Ik heb Windows 7 nu op mijn 900HD geïnstalleerd en dat draait niet onaardig. Probleem is alleen dat EeeCtl niet start en dat de processor zowel on battery als aan de lader op 630 Mhz draait. Is er een mogelijkheid in Windows 7 om dat aan te passen?
Uiteindelijk switchte de Eee toch naar 900 Mhz, dus dat is opgelost. Nieuw probleem: na installatie van Microsoft Live Essentials bevriest de laptop bij normale opstart. Safe mode werkt nog wel, maar uninstall van Live Essentials geeft een foutmelding (Windows Installer werkt niet goed), dus ik kan het ook niet herstellen. Moet ik nu Windows-7 opnieuw installeren, of is er nog een andere manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je setup van windows 7 al gedraaid? Gewoon install kiezen en daarna repair. Krijg je de startup recovery wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
* De topicwarning is gewoon in het Nederlands, hóór. Dus ook voor jou leesbaar!

[ Voor 76% gewijzigd door Ginz op 16-03-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wanneer hij komt weet ik niet, maar het lijkt erop dat hij op dit moment in ieder geval nog niet verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:48:

Ligt er al een "nog zuinigere" eee pc op de tekentafel trouwens? Volgens mijis de 1000he nu zelfs zuiniger dan de samsung nc10, die duurder is.
De NC10 heeft een veel beter energierendement dan de Asus 1000 serie. Met de NC10 Special Edition (5900mAh) heb je een langere accuduur dan de Asus 1000HE (8700mAh). Voor meer info click hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:46

mphilipp

Romanes eunt domus

Fonk schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:09:
Had ik mijn oud Asus EeePC 900 Linux versie (ja die met 4 GB SSD) op Marktplaats staan, wil een kennis hem van mij kopen.
Leuk dacht ik, liever aan een bekende verkopen dan een onbekende wat dat betreft.
Het zou een kado voor zijn dochter zijn, en mijn vraag prijs op Marktplaats was 250 euro inclusief 2 GB Ram.
Mooie deal...ik heb mijn 901 nieuw gekocht voor dat bedrag (Caiwayshop).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
M a r c o schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:25:
wanneer hij komt weet ik niet, maar het lijkt erop dat hij op dit moment in ieder geval nog niet verkrijgbaar is.
Heb net even een mail gestuurd naar wat webshops uit de PW. Tot dusver 1 reactie. Dat hij 3 maart bij de leverancier is en de volgende dag bij de klant thuis. Ik zal andere reacties afwachten en bevindingen in dit topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:31:
Heb je setup van windows 7 al gedraaid? Gewoon install kiezen en daarna repair. Krijg je de startup recovery wizard.
Dat heb ik geprobeerd, maar die geeft een melding dat er geen startup problemen waren. Ik heb zelf het vermoeden dat het systeem bevriest zodra Kaspersky wordt geladen, maar ook die kan ik niet verwijderen, vanwege dezelfde foutnelding van Windows Installer. Ik vrees dat ik toch een herinstallatie moet uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
wsmaal schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:28:
[...]

De NC10 heeft een veel beter energierendement dan de Asus 1000 serie. Met de NC10 Special Edition (5900mAh) heb je een langere accuduur dan de Asus 1000HE (8700mAh). Voor meer info click hier.
Qua tijd lijkt het weinig uit te maken, en de eeepc is >100 dollar goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Goed, hij is net aangekomen (De 1000HA). Mijn eerste indrukken:

Plus:
  • Klein, Licht
  • Voelt stevig aan, kan aardig wat hebben denk ik
  • Scherp LCD scherm.
  • Komt met gratis bescherm hoes (heel dun, en hooguit tegen krasjes, maar toch, is gratis)
  • Kleine adapter
  • Ben erg hoopvol over de batterij, zat een sticker op met "7 hours battery life" erop.
Cons:
  • Het scherm is 10 inch, de computer meer dan 11. Hopelijk komt er een model dat het scherm tot aan de rand kan vullen.
  • Stickers, stickers, stickers. Atom inside, Win XP, Battery Life, EEEpc, blahblah. En nu zit ie vol met lijmresten.
  • Toetsenbord is wat klein, maargoed, daar doe je niets aan.
  • Windows... Ik dacht dat ik er eindelijk af was (ben Apple user) maar nee, na 10 minuten IE gebruiken al een error. HDD is opgedeeld in 2 partities, zonder dat ik daarom gevraagd heb, en er zijn allerlei dingen voorgeinstalleerd. Ook geen fijn idee. En het allerstomste van Win XP is nog wel dat je de WPA code voor het wifi netwerk 2 keer moet invoeren. Alsof je een wachtwoord aan het "Aanmaken" bent. Degeen die mij hier de logica van kan uitleggen maak ik een sixpack over. :)
Inmiddels snel Safari 4 geinstalleerd. Ik vraag me wel af hoe dat eeestorage precies werkt, en of het gratis is. Want dat staat natuurlijk nergens, behalve een link waar je "6 maanden mee kan bijkopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je hebt wel een Windows XP licentie gekocht en ja, daaar horen de door jou opgemerkte "tekortkomingen"bij. Moet je toch lekker op een Apple blijen werken, heb ik ook en ik vind dat systeem ook fenomenaal maar ik heb ook een 1000 H, en ja die loopt op Windows XP en is in mijn ogen ook fenomenaal, laten we hier niet discussieren over Apple OS of Windows.

By the way, EEE storage, een perfect idee maar het uploaden duurt (in mijn ogen) te lang.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Tja, in mijn ogen is Windows wel een nadeel van deze netbook. Met name ook omdat je OSX compatible netbooks kan kopen, of netbooks met Ubuntu. Maargoed, het is maar 1 puntje, de rest blijft relevant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 02:11:
Tja, in mijn ogen is Windows wel een nadeel van deze netbook. Met name ook omdat je OSX compatible netbooks kan kopen, of netbooks met Ubuntu. Maargoed, het is maar 1 puntje, de rest blijft relevant. :)
Wat let je om zelf even Ubuntu te installeren? En ook OS X draait er wel op hoor. Maar ja, verwacht niet dat het er allemaal standaard bij zit of op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort mijn EEE 901 binnen. Ik heb al een nieuw geheugenreepje bijbesteld (2GB) en ben nu op zoek naar een vervanger voor de SSD. Waarschijnlijk wordt het een 32 GB SSD.
Nu zie ik dat Runcore twee versies heeft. PATA en SATA. Ik zag dat de PATA redelijk plug and play was, en dat de SATA nog wat tweaking vereiste voor Windows. Ik wil ws Windows 7 gaan draaien. Wat raden jullie me aan: PATA of SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Laatst online: 24-09 14:44
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:18:
Ik krijg binnenkort mijn EEE 901 binnen. Ik heb al een nieuw geheugenreepje bijbesteld (2GB) en ben nu op zoek naar een vervanger voor de SSD. Waarschijnlijk wordt het een 32 GB SSD.
Nu zie ik dat Runcore twee versies heeft. PATA en SATA. Ik zag dat de PATA redelijk plug and play was, en dat de SATA nog wat tweaking vereiste voor Windows. Ik wil ws Windows 7 gaan draaien. Wat raden jullie me aan: PATA of SATA?
Zelf heb ik sinds een dag de 64GB PATA van runcore in mijn 901 zitten. Ik heb er Windows 7 op geinstalleerd en het draait perfect.

Van de PATA wordt gegarandeerd dat deze werkt op de 900 en 901, bij de SATA zie ik daar niets over staan.
Daarom heb ik dus ook de PATA genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52

T-8one

take it easy, take a sisi

M'n vriendin heeft ongeveer een half jaartje de 900 met Xandros. Maar sinds vanochtend start hij niet meer op. Ik wilde hem gisteravond afsluiten, maar hij bleef hangen op het afsluit scherm, omdat ik wilde gaan slapen en geen zin had om te wachten, heb ik de aan/uit knop 4 sec. ingedrukt gehouden, waarna de laptop uit was.
Sinds vanochtend doet hij het helaas niet meer, hij komt niet voorbij het grijze scherm met de tekst Asus EEE PC en de optie om op F2 te drukken voor setup of TAB voor BIOS POST messages.
Het meest linkse groen lampje met daarboven een plaatje van een lamp brand evenals het blauwe lampje voor de WIFI, de overige lampjes zijn uit.

EDIT:
Laat maar, er zat nog een SD kaartje in, blijkbaar boot hij daar niet mee. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door T-8one op 28-02-2009 17:39 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:18:
Wat raden jullie me aan: PATA of SATA?
Voor de 901 moet je PATA hebben. Die staat dan ook vermeld bij Runcore als zijnde 901-compatible. De andere is o.a. voor de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoz schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:48:
Zoals eerder gevraagd, ik heb een (KPN) ZTE MF628 usb modem voor mobiel internet, en krijg dit niet aan de praat op mijn EEE701 4g, kan iemand mij hiermee helpen ? Ik heb via eeeusers forum driver gevonden, maar ik kan bestanden niet kopieren en plakken in systeemmappen. Heeft iemand het hier wel werkend en kan deze gene dat mij uitleggen ?
Beste Neoz & hobbes,

Je vermeldt het niet, maar ik neem aan dat je Eee PC onder Linux (Xandros) draait en niet onder MS Windows.
In het geval van Xandros heb ik een handleiding voor je. Het is getest op de 900, mogelijk dat de 701 dezelfde kernel heeft (zie je vanzelf in de handleiding). Bij mij werkt de ZTE mf628 perfect met zowel KPN als met Hi!

http://rapidshare.com/fil...iksaanwijzing_NL_V1.0.pdf

groeten, veel succes en veel plezier met het internetten,

Legrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Grappig dat de CD die Asus er bij geeft gewoon met Ghost werkt:P

Maar als ik in GHO kijk van de 1000H kan ik maar 1 ding concluderen:

Asus maakt perfecte hardware, letterlijk perfect. Maar software?
Moet je voor de gein es kijken hoevaak ze de prullebak geleegt hebben hahaha er staat echt 20 keer Recycler -2398472-234234 bla bla.
Ach niet erg alleen wel vreemd dat er onder NTFS een ander file systeem staat. Ik ga daar Asus niet mee lastig vallen maar dit kon wel wat netter vind ik dan.

Windows 7, ik ben nu bijna zo ver om te zeggen dat ik dit eigenlijk wil blijven gebruiken ookal is het een beta (dom misschien?) maar het werkt zo fijn en snel.

Ik geef ook support zo nu en dan en hopelijk meer mensen.. kan via feedback tool:) Geloof ook dat dit keer MS wel echt de feedback van haar klanten leest, tenminste ik heb die indruk wel.

Alleen heb ik soms het gevoel dat big brother mee kijkt, kent iemand dat gevoel? Omdat MS toch je windows 7 kan monitoren vandaar.

Is het een drama als er een kleine office versie op staat die niet zo legaal is? ik bedoel zou MS dat zien haha. Zo ja ach ook niet erg ik heb ook een legale. Vraag me soms af of je keys worden mee gestuurd als je op feedback drukt, zo ja dan heb ik pech hehe

Kaspersky scanner werkt overigens ook prima voor W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Orcie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:29:
Heeft iemand al een 1000he binnen? Ben erg benieuwd naar de ervaring en naar webwinkels die hem al uitleveren? Wanneer is levering bijvoorbeeld aangekondigd in Nederland?
Orcie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:18:
[...]

Heb net even een mail gestuurd naar wat webshops uit de PW. Tot dusver 1 reactie. Dat hij 3 maart bij de leverancier is en de volgende dag bij de klant thuis. Ik zal andere reacties afwachten en bevindingen in dit topic posten.
Interessant die 1000HE met die accutijd, maar wat zijn nog meer de verschillen tussen de 1000H en 1000HE, Het lijkt me sterk dat alleen de accu, Atom 280 en de extra "fn" toets de verschillen zijn... :?

En heeft iemand al een idee wanneer de EEE 1004DN naar Nederland komt...?, Dit is die EEE met een optical disc drive ingebouwd.

[ Voor 12% gewijzigd door crack_en_hack op 01-03-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
crack_en_hack schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:04:
[...]
Interessant die 1000HE met die accutijd, maar wat zijn nog meer de verschillen tussen de 1000H en 1000HE, Het lijkt me sterk dat alleen de accu, Atom 280 en de extra "fn" toets de verschillen zijn... :?
Volgens mij is het toch het enige verschil.
En de shift toets die wat beter gepositioneerd is.
Op zich niet zulke hele grote verschillen dus.

Zaterdag heb ik me dan maar ook een 1000H gehaald bij Dixons met de airmiles korting (360 euro).
als de 1000he uitkomt zal die wel rond de 400-410 zijn. Dan vond ik de verschillen wat weinig voor die prijs.
En de accuduur van de 1000H is voor mij al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Het zijn inderdaad kleine verschillen maar. De accu zou iets beter moeten zijn, dat is mooi meegenomen maar het is niet dat de 1000H hopeloos faalt op dat punt. Het toetsenbord zou een beetje gewijzigd zijn, dit is erg persoonlijk hoeveel dit uitmaakt. De reviews zijn erg positief hierover, echter ik ben persoonlijk zeer tevreden over het toetsenbord van de 1000H. Probeer uiteraard de laptop van je keus eerst ergens in een winkel. Sommige mensen melden prima uit de voeten te kunnen met het toetsenbord van de 900 serie, terwijl dat voor mij persoonlijk niet zo was. Ik kan op de 1000H blind typen, op de 900 was het een drama.

Een ander verschil is de processor. nu draait de nauwelijks sneller, maar de FSB gaat wel omhoog. Dit zou dus wel moeten leiden tot een performance verbetering... MAAR. En dat wilde ik even onder de aandacht brengen, wellicht dat iemand anders dat weet.
De FSB gaat omhoog, maar het is juist deze FSB die gebruikt wordt om een beetje over te klokken. Ik vermoed dus dat er met die nieuwe CPU veel minder performance winst te halen valt via die weg.

Ik draai zelf bijvoorbeeld mijn CPU op 1890 Mhz door een verhoogde bussnelheid. En hiermee zou het me niet verbazen als ik met de Atom 270 uiteindelijk wat betere performance kan halen als met de nieuwe 280.
Iemand hier al iets over gelezen.

Klokken andere mensen hun CPU ook een beetje over (wanneer je aan de stroom werkt) of toch niet? Ik speel soms wel eens een spelletje, en dan zijn het dat soort kleine verschillen die het verschil maken tussen speelbaar en onspeelbaar.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ben niet van plan te overklokken.
Dat doe ik op mijn desktop wel, en spellen speel ik op de ps3/wii/psp of nds.
de eee pc is om lekker op de bank te iternetten, of mee op vakantie te nemen.

toetsenbord van de 1000h is inderdaad OK, maar ik moet de reviews wel gelijk geven in het feit dat ik blind typend de rechter shift slecht te pakken krijg. Hier zal ik even aan moeten wennen.
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic