[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.261 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Ik zit momenteel met een dilemma. Nu ik het geld bijeen heb voor een Netbook (de Samsung NC-10, sorry EEE-gebruikers ;) ) kwam het bericht van de nieuwe EEE-pc met de Atom 280 en het GN40 platform, die aan ongeveer dezelfde prijs verkocht zal worden. Probleem, over die nieuwe processor en bijhorend platform is niet veel terug te vinden, zeker geen reviews.Het enige wat echt duidelijk is is dat de chip beter overweg kan met HD-content. Mijn bedenkingen:

1) In de computerwereld kan je altijd wel blijven wachten op iets nieuws.
2) Hoe klein het performanceverschil ook, het kan net genoeg zijn om Windows 7 (grafisch) helemaal vlot te laten lopen. Ik ben ook van plan om de Netbook op een 22/24" scherm aan te sluiten, mocht dat er al iets toe doen.
3) Toetsenbord van die nieuwe Asus is nog beter dan dat van Samsung (als het werkelijk hetzelfde typt als dat van de Macbooks)
4) Batterij ook nog beter (hoewel ik 5 uur al genoeg vind, is alle extra mooi meegenomen, dan heb je ook minder snel last van batterijslijtage)
5) De Samsung vind ik net iets strakker afgewerkt.

Prioriteiten stellen dus... Ik wil de Samsung meteen bestellen, maar ik ben er als de dood voor als de Atom 280 met GN40 uitkomt dat de reviews alsnog zeer positief zullen zijn ten opzichte van de huidige systemen. De nieuwe Asus is bovendien officieel aangekondigd, binnen een maand. Het is niet dat ik op lucht zit te wachten, of me moet basseren op geruchten.

Dus de eigenlijke vraag is vooral, iemand meer info omtrent de nieuwe Asus netbook en vooral de prestaties van de nieuwe proc en chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

loopt rondjes om de videochip in de netbooks. echt.
(of is windows 7 lichter en sneller dan XP?)
ongeveer vergelijkbaar, en zeker wel lichter dan vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je puur je EEE/netbook als HTPC-dingetje wilt gebruiken: [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic is het afwachten waard. Zeer klein, stil, kan keurig full hd encoden en is DX10 capable, en er valt mee te gamen (atom 1,6GHz dualcore).
2) Ik ben ook van plan om de Netbook op een 22/24" scherm aan te sluiten, mocht dat er al iets toe doen.
De Intel chip in een 900 ondersteund geen resoluties hoger dan 1440*900 in het 16:10 formaat, je kunt nog wel 1600*1050 en 1440*1000 kiezen, maar op een groot scherm ziet dat er niet uit, helemaal niet als je ook nog films wilt gaan kijken. Hoe het met een 901 is weet ik zo niet, maar volgens mij bevatten beide eenzelfde type grafische chip.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Exirion schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:23:
[...]

Ik was een slordige 115 euro met verzending kwijt. Hij komt uit Engeland bij www.memoryc.com vandaan; die hadden ze in voorraad.

Eigenlijk is alles sneller, en ik boot gewoon vanaf die SSD. De 4GB is uitgeschakeld.
Je hebt dus de 32GB versie gehaald? waarom heb je de 4GB dan uitgeschakeld? Ze kunnen toch prima naast elkaar draaien?

* kmf heb net ook maar eentje besteld. Kon via internet een discountcode voor 5% korting vinden.

Ik vraag me af of deze SSD ook in andere computers te gebruiken valt.

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 08-02-2009 14:23 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Even een vraag over het vervangen van de netwerkkaart van een 1000H;
Eerder in dit topic (klik!) verving FreshMaker de standaard Ralink kaart door de Intel 4965AGN.
Er werdt toen door Gasparin (klik!) ook iets gezegd over de nieuwere 5300 en 5100.
De 5100 is nu verkrijgbaar, maar ik twijfel welke van de twee nu eigenlijk 'beter' is.
De 4965AGN is €33,- en de 5100 is €22,-.

Ik gebruik mijn 1000H vooral op de universiteit (Erasmus Rotterdam) en merk gewoon dat ik op sommige punten slecht bereik heb, terwijl anderen (wel met een grotere laptop, maar op punten waar ik al geen bereik meer heb) vol bereik hebben.

Is er iemand die wat meer verstand heeft van draadloos internet die mij kan vertellen waar ik naar moet kijken?

En weet iemand nog een plek om de antennes te vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door JaccoW op 08-02-2009 20:02 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:22:
Je hebt dus de 32GB versie gehaald? waarom heb je de 4GB dan uitgeschakeld? Ze kunnen toch prima naast elkaar draaien?
Ik heb op de 4GB Windows XP staan en op de 32GB OS X. In de praktijk gebruik ik de 4GB dus eigenlijk nooit, maar het kan wel als ik Windows even nodig heb :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:23

MsG

Forumzwerver

Hoelang houd jullie EEE 900 het uit eigenlijk? Hier op Ubuntu maar een uurtje ofzo. Beetje jammer. 4400Mah.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Exirion schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:04:
[...]

Ik heb op de 4GB Windows XP staan en op de 32GB OS X. In de praktijk gebruik ik de 4GB dus eigenlijk nooit, maar het kan wel als ik Windows even nodig heb :)
je hebt deze gehaald waarschijnlijk? http://www.memoryc.com/pr...A-901-and_1000/index.html

heb je nog wat met de usb gedaan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:57:
[...]

opnieuw opstarten en dan niet meteen inloggen, maar even wachten tot het disk-activiteit ledje uit is. dan krijg je wel alle icoontjes in je taakbalk. (werkt bij mij teminste)
Gek genoeg lijkt dit te werken :P, Bedankt d:)b

Heeft iemand die nieuwe BIOS versie al uitgeprobeerd...?, en wat heeft dat voor een meerwaarde...?

De Asus site is een beetje kort met de info/fixes van deze BIOS

[ 1305 ]
----------------------
Optimise memory 8)7.

[ Voor 23% gewijzigd door crack_en_hack op 09-02-2009 09:51 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZIjn de mensen hier van mening dat een 1000 nog steeds "compacter" geacht mag worden dan een MSI wind ?

Ik heb het idee dat ze zo erg aan elkaar gewaagd zijn dat je niet meer kunt kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:20

mphilipp

Romanes eunt domus

Yes, ik heb 'm binnen... ;)

Even een melding die misschien van belang is voor mensen die ook graag zo'n Eee PC willen scoren: ik heb er net een gehaald bij de CaiWayshop. Zij hebben kans gezien om voor €249 (geen typfout) een 900 of 901 in zwart of wit aan te bieden. Geen addertjes oid, ik zit niet eens in het Caiway gebied, maar kon 'm gewoon vanuit de winkel meenemen. Ze hebben ook nog de telekabelshop en dat is dezelfde winkel, maar dan voor online bestellingen.

Ik vind dit een wel heeeeel scherpe prijs; je haalt 'm er niet eens 2de hands voor...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:55:
Yes, ik heb 'm binnen... ;)

Even een melding die misschien van belang is voor mensen die ook graag zo'n Eee PC willen scoren: ik heb er net een gehaald bij de CaiWayshop. Zij hebben kans gezien om voor €249 (geen typfout) een 900 of 901 in zwart of wit aan te bieden. Geen addertjes oid, ik zit niet eens in het Caiway gebied, maar kon 'm gewoon vanuit de winkel meenemen. Ze hebben ook nog de telekabelshop en dat is dezelfde winkel, maar dan voor online bestellingen.

Ik vind dit een wel heeeeel scherpe prijs; je haalt 'm er niet eens 2de hands voor...
Klinkt aantrekkelijk, maar wat is jouw overweging geweest tov een wind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:09:
[...]
Klinkt aantrekkelijk, maar wat is jouw overweging geweest tov een wind ?
De Asus heeft volgens mij nog altijd de beste accuduur. Dat vind ik belangrijk bij zo'n klein ding. Een gewone laptop leg ik toch altijd op tafel en hang ik makkelijker aan de stroom. Zo'n klein ding is bedoeld om portable te zijn, dan moet ie niet na 2 uurtjes gaan zeuren om prik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:28:
[...]

De Asus heeft volgens mij nog altijd de beste accuduur. Dat vind ik belangrijk bij zo'n klein ding. Een gewone laptop leg ik toch altijd op tafel en hang ik makkelijker aan de stroom. Zo'n klein ding is bedoeld om portable te zijn, dan moet ie niet na 2 uurtjes gaan zeuren om prik.
Ik lees inderdaad wat accu problemen met de MSI.

Ik zal de verdere specs eens nakijken of er ook redenen zijn om voor de MSI te kiezen. Ik heb er hier eens staan, een U90, klein scherm maar wel netjes afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:50
Hm mijn linker control toets werkt niet meer is er een truukje dat ik de capslock als linker control toets kan gebruiken?

edit nvm programma'tje gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door Chiii op 10-02-2009 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:16:
je hebt deze gehaald waarschijnlijk? http://www.memoryc.com/pr...A-901-and_1000/index.html

heb je nog wat met de usb gedaan?
Klopt. Ik heb de USB ook nog gebruikt. Toen OSX er op stond heb ik de schijf aan m'n NAS gehangen en daar een volledige image van de harddisk op gezet als recovery backup :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Het is toch vreemd, als ik een benchmark doet op m'n huidige 2.5" laptopschijf (in m'n werkcomputer) dan verschilt deze qua snelheid niet veel van de benchmarks van de runcore of zo. Is een SSD dan wel sneller dan een normale laptopschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:25:
Is een SSD dan wel sneller dan een normale laptopschijf?
Benchmarks zijn lang niet altijd representief. Een fysieke schijf moet mechanisch seeken en een SSD niet. In de praktijk is een SSD daarom al gauw sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Wiethoofd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 11:29:
De Intel chip in een 900 ondersteund geen resoluties hoger dan 1440*900 in het 16:10 formaat, je kunt nog wel 1600*1050 en 1440*1000 kiezen, maar op een groot scherm ziet dat er niet uit, helemaal niet als je ook nog films wilt gaan kijken. Hoe het met een 901 is weet ik zo niet, maar volgens mij bevatten beide eenzelfde type grafische chip.
Mijn Dell Latitude D610 heeft een Intel915 chipset met een GMA900 grafische chip, en die heeft helemaal geen problemen met mijn 24" TFT van 1920x1200 (dat is 16:10, ja), zowel in Windows XP als in Ubuntu.

Ofwel moet de GMA900 in de EEE900 erg veel verschillen van die in mijn Latitude, ofwel klets je uit je nek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Mijn EEE 900 wil geen 1600x1200 draaien, mijn Asus R2H met ook de GMA900 wel. De EEE 701 kon deze resolutie wel aan met BIOS versie 8804 , bij latere BIOS versies verdween die optie. Kortom er zitten op een of ander niveau verschillen tussen de GMA900's. Conclusie: we kletsen dus niet uit onze nek....

[ Voor 18% gewijzigd door troftnom op 10-02-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Sick Nick

Drop the top!

M'n S101 kan ik tot aan 1920*1200 schuiven op m'n externe scherm, werkt prima. De 901 die ik daarvoor had ging tot 1600*1200 maar gaf extreem brak beeld. Dus het werkt met sommige modellen wel maar sommige niet.

Gelieve geen V&A op het forum. Daar hebben we Vraag & Aanbod voor :).

[ Voor 42% gewijzigd door Thandor op 15-02-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb iets te enthousiast lopen slopen in mijn Windows XP installatie (met handleiding ergens eerder hier uit het topic) nu heb ik het programma uitgeschakeld (uit register verwijdert denk ik) wat de weergave van de functietoetsen voor zijn rekening neemt. Ook doen niet alle functietoetsen het meer, maar áls ze werken, dus zonder 'animatie'. Maar de volume regeling doet het bijvoorbeeld helemaal niet meer en dat is vrij irritant. Welk programma moet ik dat weer aanzetten/opnieuw installeren.

half offtopic: Verder helemaal tevreden met mijn 1000H _/-\o_ , ik (her)ondek oude spellen en merk dat ik alleen maar meer en meer op mijn netbookje ga doen. Ik was vroeger toch een stuk meer een 'tweaker' dan nu, met name omdat ik alleen één desktop had, en die moet het dan gewoon doen! Iedere keer weer de kast openen om geheugen te wisselen of een bios te resetten, windows opnieuw installeren, had er geen zin meer in.
Maar omdat ik nu eigenlijk alle belangrijke dingen op mijn netbookje kan doen, heb ik van het weekend eens gewoon voor de lol Windows 7 op de desktop gezet (XP installatie was toch niet 100% meer).
Windows 7 draait dusdanig fijn dat ik ernstig overweeg om het ook op mijn 1000H te installeren.Maar dat heeft geen haast nog.

Ik weet dat een aantal mensen die al gedaan hebben, werkt alles naar behoren of zijn er nog dingen die niet functioneren/drivers die niet werken?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zo, even een reek foto's :D Om te laten zien dat de S101 voor een netbook zo slecht nog niet is. Hij ziet er gewoon erg luxe/netjes uit en volstaat voor de gewone gebruiker gewoon erg goed. Ik ben alleen een zeikerd die altijd het beste van het beste wil :+ Ben nu van EEE 900 naar 901 naar S101 gegaan en nu de TZ31XN. Maar genoeg gelul, foto's! Daar houden we hier op tweakers van!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/f3fghu.jpg
S101, TZ31, Oude HP pavilion 15" en m'n 26" acer scherm ter vergelijking (ja ja, breedhoekstand van die compactcamera vertekent bovenin beeld). Mooi verschil in resolutie, 1024*600 vs 1366*768 vs 1920*1200.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2dce8t2.jpg
Closeupje tussen de 2 kleine patsers, het resolutieverschil is met dezelfde pagina zo erg goed te zien. Op de sony valt veel beter te multitasken hierdoor.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2i73d04.jpg
Tja, de TZ is dan wel dun maar de S101 is nog dunner :D Zelfs als je de kleine bobbel van de batterij bij de TZ weg laat is de asus nog dunner.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/scxbud.jpg
Het scherm van de sony is dan weer wel iets dunner, ze zijn allebei met ledverlichting maar door de carbon behuizing kan de sony toch daar dunner zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2d17if.jpg
Op elkaar, de S101 is iets minder diep en breed (het scheelt niet veel overigens). Ook qua gewicht scheelt het niet zoveel, slechts 100 gram in het voordeel van de S101.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/bhkl5g.jpg
Samen zijn ze ongeveer net zo dik als die oude bagger HP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sick Nick schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 02:44:
Samen zijn ze ongeveer net zo dik als die oude bagger HP :D
Wat me nog het meeste opvalt is dat je blijkbaar jarenlang al die baggerstickers op die HP hebt laten zitten? Vooral die grote blauwe links van het muispad maakt die laptop lelijk. Toch zonde, want zo lelijk zijn die oude HP's helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

martijn12345 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:36:
...

Maar omdat ik nu eigenlijk alle belangrijke dingen op mijn netbookje kan doen, heb ik van het weekend eens gewoon voor de lol Windows 7 op de desktop gezet (XP installatie was toch niet 100% meer).
Windows 7 draait dusdanig fijn dat ik ernstig overweeg om het ook op mijn 1000H te installeren.Maar dat heeft geen haast nog.

Ik weet dat een aantal mensen die al gedaan hebben, werkt alles naar behoren of zijn er nog dingen die niet functioneren/drivers die niet werken?
Hier kan je mensen vinden met ervaringen met Windows 7: Got en EeeUser

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

martijn12345 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:36:
Ik heb iets te enthousiast lopen slopen in mijn Windows XP installatie (met handleiding ergens eerder hier uit het topic) nu heb ik het programma uitgeschakeld (uit register verwijdert denk ik) wat de weergave van de functietoetsen voor zijn rekening neemt. Ook doen niet alle functietoetsen het meer, maar áls ze werken, dus zonder 'animatie'. Maar de volume regeling doet het bijvoorbeeld helemaal niet meer en dat is vrij irritant. Welk programma moet ik dat weer aanzetten/opnieuw installeren.
De Asus ACPI driver moet je opnieuw installeren en dus vervolgens niet in je register uitschakelen met het opstarten ;) Ben ik een paar keer ook tegenaan gelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Wiethoofd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:30:
[...]

De Asus ACPI driver moet je opnieuw installeren en dus vervolgens niet in je register uitschakelen met het opstarten ;) Ben ik een paar keer ook tegenaan gelopen ;)
Thnx, maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid op. Ik krijg de oude niet verwijderd via Device Manager. Dus heb ik via Add/Remove software de oude drivers eraf gegooid. Daarna wil hij opnieuw opstarten en vindt hij een nieuwe device. Maar de drivers staan in een.MSI bestand, ik krijg dit niet uitgepakt in losse delen. Het simpelweg runnen van het bestand werkt niet. Hij installeert alles, en op het eind deinstalleerd hij de hele zooi weer en zegt dat ik het later nog eens moet proberen. ('the wizard was interupted before the drivers could be completely installed. To complete installation, try again later')

Wat doe ik verkeerd, wil alleen maar dat mijn volume knopjes weer werken :?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

volgens mij kon je de .msi met een snelkoppeling naar die .msi met een -a of een -m (of de - moet een / zijn) de boel laten 'installeren' naar een eigen map om zo de bestanden los te krijgen en individueel te installeren.

Wat je ook zou kunnen doen is de ACPI exe in je startup-folder zetten om zo hem toch te starten als je computer aan gaat en dus werkende functieknoppen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Exirion schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:51:
[...]

Wat me nog het meeste opvalt is dat je blijkbaar jarenlang al die baggerstickers op die HP hebt laten zitten? Vooral die grote blauwe links van het muispad maakt die laptop lelijk. Toch zonde, want zo lelijk zijn die oude HP's helemaal niet.
Het ding is (gelukkig) niet van mij maar van een kennis, die staat hier om te herstellen (je weet wel hoe dat gaat als je de computerman in de omgeving bent :p ). Waarom ie die stickers al die jaren heeft laten zitten weet ik ook niet. Maar het is wel een baggerding, P4 2.4 met 512 mb ram waarvan de ati kaart er nog 64 steelt ook. Heeft bijna 2 uur straan draaien om 7 GB aan data te scannen met een virusscan. Hoezo traag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sick Nick schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:36:
Maar het is wel een baggerding, P4 2.4 met 512 mb ram waarvan de ati kaart er nog 64 steelt ook. Heeft bijna 2 uur straan draaien om 7 GB aan data te scannen met een virusscan. Hoezo traag :+
offtopic:
Hier laatst een Celeron M 1,8GHz met Windows Vista en 768MB geheugen gehad en ze vonden het gek dat hij zo traag was :X (na Norton verwijderd te hebben ging het wel weer)

@ martijn12345, het is bij mij de -a flag waarmee ik de .exe van de ACPI-drivers kon uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
martijn12345 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:13:
[...]
Wat doe ik verkeerd, wil alleen maar dat mijn volume knopjes weer werken :?
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je op een 1000h in windows XP bent gaan snoeien. Dat is toch amper de moeite waard op een systeem met een 80Gb/160Gb hard disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Voor iemand met de nickname wiethoofd moet ik je absoluut complimenteren met je reactiesnelheid, maar dat even ter zijde.
Ik heb een progje gevonden waarmee ik de MSI kon uitpakken, en toen heb ik via de 'IK ben baas over deze peesee' optie de drivers alsnog door windows' strot geduwd. Maar dit veranderde niks. Toen heb ik systeemherstel gebruikt om naar mijn magische 'YES ALLES WERKT' restore point terug te gaan. Het is altijd op dit soort momenten dat je teveel hoop op M$ vestigt, want na 10 minuten pruttelen en een reboot vertelde dit programma mij dat hij niet voor elkaar kreeg wat ik van hem verlangde.
Toen klikte ik een beetje op wat losse applicaties die in die ACPI driver map stonden. En voila, mijn volume toetsen doen het weer.

Om een lang verhaal kort te maken, zoals Wiethoofd al zei: het toevoegen van dit bestandje aan mijn StartUp folder was alles wat ik feitelijk had hoeven doen. Voor wie wilt weten wat het is, of tegen hetzelfde aanloopt. het bestandje AsAcpiSvr is verantwoordelijk voor de animatie behorende bij je functie toetsen.

Zo nu gaat die hele windows system restore weer de spreekwoordelijke en letterlijke windows uit. Want daar heb je dus niks aan :+ (Verassend >:) )

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

troftnom schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:59:
[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je op een 1000h in windows XP bent gaan snoeien. Dat is toch amper de moeite waard op een systeem met een 80Gb/160Gb hard disk?
Het gaat ook niet om de ruimte. Maar Windows wordt er toch een stukje sneller van, met name bij sommige spellen (JAAA, da is ie nie voor, da week kook wel) toch wel prettig. Verder vind ik het doorgaans leuk om te 'kijken wat er gebeurd'. Door schade en schande wordt men wijs :*)

[ Voor 0% gewijzigd door martijn12345 op 11-02-2009 14:08 . Reden: tiepvout ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mijn runcore 32GB voor de eeepc901is net ook binnen gekomen. Geinstalleerd, maar kon m'n nlited xp er niet op zetten op een of andere manier, dus had ik maar eerste de beste setup dvd gepakt. WIndows 7 er op gegooid dus. Draait inderdaad heel heel heel soepel.

writes zijn wat trager dan m'n 2.5" laptop hdd, maar wel veel sneller met reads.
vergeleken met de originele 4gb is het 2x zowat snel lezen en schrijven
vergeleken met de oude 16gb... 4x sneller schrijven, 2x sneller lezen (hoe triest is de oude wel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Vandaag eens geprobeerd OS X 10.5.5 op mn eee 901 te installeren. Na wat gehack draait alles prima, past helaas alleen op de 8 GB schijf. Heb er echter maar een diskimage van gemaakt, en weer Ubuntu 8.10 met array.org erop gezet. Lijkt erop dat de biosmod die ik geinstalleerd heb voor OS X, Ubuntu ook wat vlotter maakt..
Ik denk dat dit OS het toch wel wordt voor mn eee, OS X is me te onbetrouwbaar en sloom en Windows XP te log en niet optimaal qua scherm real estate.
Gebruik nu het gnome-globalmenu, dan krijg je een zelfde soort menu als in OS X boven in de balk.

Zie hier

[ Voor 15% gewijzigd door MaximusTG op 13-02-2009 11:07 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Hoeveel plek is er eigenlijk in de 1000H om iets in te bouwen? Ik las dat er in de 90X plek is voor 2 SSDs of 2HDDs. Kan dit ook in de 1000H? Want dan zou je best een 30 GB snel SSD kaartje erin kunnen proppen voor je OS. En dan je 80/160 GB schijf houden voor data opslag? Is dit mogelijk of is hier geen plek voor?

Geen inspiratie

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
iemand ervaring met christv op de 1000H ... ik heb een pinnacle nano stick om tv te kijken ...

• Ghostrider
  • Laatst online: 30-09 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@kmf

ik heb nu ook de 32gb runcore erin van ebay, het is werkelijk plug and play.

Voor windows7 wel de bios 1101.rom (tip downflashen is gewoon rom op usb zetten en booten met alt-f2) doe je die niet dan krijg je een zwart scherm bij het installeren en opstarten (ffe standby en uit standby en je hebt beeld. dit werkt tot je de vga drivers installeerd)

Het gaat allemaal supersnel met windows7 (2gb); en de 4gb heb ik nog gewoon als extra aan :)

Asus Zenbook i7 256gb

• kmf
  • Niet online

kmf

ja, zoals ik al zei had ik al win7 draaien. Helaas is deze wel een paar keer blijven hangen al. Ik ben nu nog bezig om bootbooster werkend te krijgen... en elke keer moet ik daarvoor win7 opnieuw installeren.

Ik heb geen zin om winxp terug te zetten omdat win7 beter met de wifi om gaat lijkt het wel. Met XP kreeg ik wifi-reconnectie problemen na een hibernate/sleep. Het is trager en soms kan ie helemaal niet connecten meer. Met win7 gaat dat veel soepeler.

ik heb alleen win 7 niet gestript of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 30-09 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@kmf

Win7 draait rocksolid hier, maar ik draai dan ook met een Intel wifi kaart 4950 agn oid. Die word ook gelijk geinstalleerd met Win7. de onboard lan moet je nog handmatig installeren.

Boot booster ben ik vanaf gebleven; niet eens naar gekeken het start zo snel op.

[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 13-02-2009 11:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik bedoelde: is me te onbetrouwbaar; Het blijft een gehack om het op je eee te installeren, en updates zijn problematisch. Ergste is nog dat het draadloos kaartje (ralink), niet echt goed ondersteund wordt. Iig 802.1x niet.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Iemand nu uitsluitsel of er ruimte is een 2e HDD of SDD bij te plaatsen/aan te sluiten in de 1000H. Of is een externe schijf aan de USB de enige optie?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MaximusTG schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:15:
Ik bedoelde: is me te onbetrouwbaar; Het blijft een gehack om het op je eee te installeren
Het heeft me met een howto ongeveer een uurtje gekost om het te installeren, dus veel gehack is het niet.
en updates zijn problematisch
Ik lees overal dat updates 10.5.6 prima zjin verlopen, maar je hebt gelijk dat er geen garanties zijn,
Ergste is nog dat het draadloos kaartje (ralink), niet echt goed ondersteund wordt. Iig 802.1x niet.
Wat is het probleem dan? Mijn Ralink werkt prima met de laatste drivers van de fabrikant. WPA in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Klopt, was er idd zo mee klaar. Maar met gehack bedoel ik meer dat je voor een aantal dingen steeds howto's moet volgen, kexts moet installeren etc. Audio werkt ook niet echt super, via een workaround. Daarnaast past het niet op mn snelle 4 GB schijf. Ubuntu 8.10 met array.org kernel wel.
En met de wireless beveiliging; hij ondersteund 802.1x gewoon niet, en is daarom onbruikbaar voor mij.

[ Voor 15% gewijzigd door MaximusTG op 13-02-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de touch pad (automatisch) disabled als je een draadloze muis gebruikt? Ik heb met typen heel vaak dat mijn duim of handpalm over de touchpad strijkt waardoor de cursor weg gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10
Na een jaartje maximaal een 900 te hebben gebruikt, ging hij stuk rond kerst. Erg balen maar wilde wel graag een minilaptop voor school hebben dus heb de 1000h gehaald. Erg fijn, maar nu zit er Bluetooth op en heb daar 0 ervaring mee met Windows XP. Nu zit ik een nLite cd te maken en zie ik de optie Bluetooth voorbij komen. Echter heb ik ook al een driver op de CD staan.

Heb je zowel de Windowsbestanden nodig als de Bluetooth driver van Asus om Bluetooth goed te laten werken?
Of voldoet de Asus driver/Windows componenten* alleen al voor een goede werking?
(* = doorstrepen wat niet van toepassing is)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:51:
Weet iemand hoe je de touch pad (automatisch) disabled als je een draadloze muis gebruikt? Ik heb met typen heel vaak dat mijn duim of handpalm over de touchpad strijkt waardoor de cursor weg gaat...
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=58759
Volgens mij staan hier wat nuttige tips in (was met google eerste hit :P)

[ Voor 27% gewijzigd door Robkazoe op 13-02-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:53:

[...]

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=58759
Volgens mij staan hier wat nuttige tips in (was met google eerste hit :P)
Mja, had ik al gezien.. maar bij de muisinstellingen in m'n control panel staat niets over de touchpad. Niets over sensitiviteit en niets over uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Configuratiescherm -> Muis -> Tabblad Elantech -> Knop Opties -> Derde icoon links (Tikken).

Daar staat het instellen van Tikken en ook de optie Uitschakelen tijdens typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:15:
Configuratiescherm -> Muis -> Tabblad Elantech -> Knop Opties -> Derde icoon links (Tikken).

Daar staat het instellen van Tikken en ook de optie Uitschakelen tijdens typen.
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/6739/naamloosnx7.th.jpg

Dat tabblad staat er niet.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Even de juiste EEE selecteren in het midden van je scherm, vervolgens naar het kopje Touchpad gaan en de software downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:40:
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Even de juiste EEE selecteren in het midden van je scherm, vervolgens naar het kopje Touchpad gaan en de software downloaden.
Oh thanx! Maare, die update is van 2008/06/30.. Ik heb mijn EEE PC na die datum gekocht (in Augustus). Zit die driver er dan niet al in? Hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:47:
Oh thanx! Maare, die update is van 2008/06/30.. Ik heb mijn EEE PC na die datum gekocht (in Augustus). Zit die driver er dan niet al in? Hoe kan ik dat zien?
Je hebt een SetPoint driver geïnstalleerd, gewoon de Elantech driver downloaden en installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die Setpoint driver zat bij m'n Logitech muis. Maar ik heb hem geïnstalleerd en het werkt nu! Als het toetsenbord gebruikt wordt, is de touchpad uitgeschakeld. Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Sorry als ik off-topic ben, maar ik ben opzoek naar een hulpmiddel voor mn Asus EEE

Vrienden van mij hadden een plateau, waar een zak onder zat gevuld met schuim. Is echt ideaal voor het lezen op de bank, de taptop staat dan veel stabieler op je schoot en is ook fijn met typen. Het plateau was ook groot genoeg voor het gebruik van een extern muisje.

Nu hebben ze dat ding teruggegeven aan de eigenaar, en ik weer niet hoe hij heet! Heb me rotgezocht op internet maar vind alleen bedtafels enzo, veels te groot/duur. Ik wil mijn plateau ook makkelijk mee kunnen nemen van de bank naar mijn bed.

Weet iemand de naam van zo'n ding? Link naar een webshop?

bij voorbaat _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

jmk schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:31:
Sorry als ik off-topic ben, maar ik ben opzoek naar een hulpmiddel voor mn Asus EEE

Vrienden van mij hadden een plateau, waar een zak onder zat gevuld met schuim. Is echt ideaal voor het lezen op de bank, de taptop staat dan veel stabieler op je schoot en is ook fijn met typen. Het plateau was ook groot genoeg voor het gebruik van een extern muisje.

Nu hebben ze dat ding teruggegeven aan de eigenaar, en ik weer niet hoe hij heet! Heb me rotgezocht op internet maar vind alleen bedtafels enzo, veels te groot/duur. Ik wil mijn plateau ook makkelijk mee kunnen nemen van de bank naar mijn bed.

Ik weet niet precies hoe het heet, maar 2 weken terug heb ik het zien liggen in de Office Center, rond de 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarschijnlijk bedoel je de BRÄDA van de IKEA (€ 14,95) ;) Heb thuis ook zo'n ding, werkt wel heel handig.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/73101_PE189508_S3.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 14-02-2009 19:05 . Reden: afb toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik daarvoor het karton waarin mijn asusje geleverd werd, werkt prima. Kopen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Beetje een stomme ervaring, maar goed:
Postte hier laatst dat OS X me niet beviel op mn 901. Heb toen meteen Ubuntu 8.10 met array.org kernel terug gezet. Was alleen vergeten 2 bios instellingen terug te zetten. De OS X howto raadde namelijk aan om hyperthreading en een andere cpu-instelling uit te zetten. Gevolg: afspelen van x264 720x576 mkv's ging voor geen meter. Ik maar zoeken naar de oorzaak :+.
Naja, misschien heeft er iemand hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MaximusTG schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:47:
De OS X howto raadde namelijk aan om hyperthreading en een andere cpu-instelling uit te zetten.
Sowieso kun je dat na de installatie van OSX gewoon weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Wiethoofd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:49:
Waarschijnlijk bedoel je de BRÄDA van de IKEA (€ 14,95) ;) Heb thuis ook zo'n ding, werkt wel heel handig.
[afbeelding]
Dat bedoelde ik ja, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 15:55

SeatRider

Hips don't lie

Ze hebben ze ook nog groter, dan zijn ze bedoeld om je eten en drinken op te zetten zodat je (hoe lamlendig kun je zijn) niet meer van de bank hoeft op te staan en geen tv te missen. Die exemplaren koop je bij de Blokkert.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Sinds een week heb ik weer 3 rare dingen met mijn 1000H...

* Opeens heb ik geen prullenbak meer op mn D: partitie, en krijg hem ook niet meer terug.

* En wat voor screensaver ik ook neem zodra hij op de screensaver gaat, gaat hij er na enkele seconden er weer vanaf, zonder dat ik ook maar iets aanraak...

* En bij het verplaatsen van bestanden (vooral .exe files) naar anderen mapen zijn ze daarna niet meer te openen (toegang geweigerd), nou kan ik ze wel weer terugkrijgen d.m.v. take ownership in veilige modus maar ik wordt er een beetje gek van om dit bij ieder bestand weer te doen.

Nou heb ik bij mn hele schijf mijzelf toegekent als eigenaar maar dan nog gaat het mis bij elke nieuwe verplaatsing die ik doe.

Iemand anders ook deze rare ervaringen (gehad), en is er een misschien een oplossing voor...?

Normaal zodra ik een nieuwe PC/laptop/notebook of wat dan ook krijg, gooi ik meestal Windows er gelijk af en zet mn eigen instal erop.
Bij mijn EEE werke het al zo goed dat ik dit niet gedaan heb en gelijk out of the box in gebruik heb genomen.

Maar er komen nu na een aantal maanden zoveel kleine softwarematige narigheden naar boven dat ik mij afvraag of ik daar wel goed aan gedaan heb.
Vooralsnog is de 1000H echt super maar nu raad ik toch iedereen aan die een nieuwe koopt gelijk zn eigen Windows instal te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 15-02-2009 16:56 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat je eventueel nog zou kunnen doen is als je een externe dvd-speler hebt hier je/een windows cd van de juiste versie (home?) in kunt doen en vervolgens in Start -> uitvoeren het volgende invoert:
code:
1
sfc /scannow
dan worden al je windows bestanden gecontroleerd op authenticiteit en herstelt hij ze waar nodig. Misschien dat dit een deel van je problemen kan herstellen.

Over je prullenbak: rechtsklik eens op je prullenbak en kijk bij eigenschappen of hij voor je D: misschien is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

frick... mijn runcore 32GB werkt niet lekker meer nadat ik de 7022 build van windows 7 had geinstalleerd. Toen werd het hele ding onstabiel. (opeens diskactivityled constant groen en niks meer te openen)

Ik had toen m'n bios geupgrade naar 1101 en opnieuw proberen te installeren. Maar of ik nou probeer windows xp te installeren of windows 7, geen van allen werkt.... ntfs geprobeerd, ook fat32.
En al die images zijn direct van msdn gedownload, dus die moeten gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exirion schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:47:
[...]
Het heeft me met een howto ongeveer een uurtje gekost om het te installeren, dus veel gehack is het niet.
[...]
Ik lees overal dat updates 10.5.6 prima zjin verlopen, maar je hebt gelijk dat er geen garanties zijn,
[...]
Wat is het probleem dan? Mijn Ralink werkt prima met de laatste drivers van de fabrikant. WPA in mijn geval.
Heb je misschien een link naar een goede (complete en kloppende) howto voor OS-X? Ik heb wel eea gevonden, maar eentje was een verzameling kreten van verschillende mensen die het gelukt was, maar geen coherent verhaal en een die eigenlijk uitging van een originele OSX retail DVD, terwijl ik de XxX Leo Install disk heb. Daar zou het mee moeten lukken denk ik, en het ging ook wel, maar het beviel me niet:
* geluid deed het niet
* scherm stond op 1024x768 en ik kreeg dat niet goed (bij de installatie ging het wel goed door een bootoptie, maar nu wil ik het definitief zo hebben)
* wireless deed het ook niet

Als ik OSX ga draaien, wil ik wel graag dat alles werkt. Is er een howto, of in ieder geval een lijstje tips om al die ellende aan de praat te krijgen? Het wordt anders zo'n Mr.Bean verhaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Sinds vrijdag ook trotse eigenaar van een 701.
Ik zag het bij de V&A liggen voor 120 euro, dus dat leek mij wel een redelijk prijsje voor het stukje speelgoed.
Nu ik een weekend er mee aan de slag ben geweest, ben ik echt onder de indruk wat voor prestaties het levert,

Windows XP werkt als een trein, GTA Vice City draait als een zonnetje en zelfs het recente World of Goo werkt uitstekend.

Hulde voor Asus voor het leveren van deze prachtige laptop.

Zo en nu slapen en morgen het geheugen maar eens uitbreiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een EEE 1000H. Wat mij tegenvalt is het lawaai van de (denk ik) fan ik heb het tooltje eeectl al geinstaleerd en dat maakt een hoop verschil maar toch blijft hij irritant hoorbaar. Ik weet als je er teveel op let hoor je alles. Maak die van jullie ook zoveel lawaai? Of zal ik te maken hebben met een defecte fan of zo?

Verder valt mij op dat hij bij lange na die 7 uur aangegeven gebruikstijd niet haalt. Een uurtje of 3,5 dan is het wel gebeurd. Wel staat dan Bluetooth en wireless lan de hele tijd aan.

Is het aan te raden om een bios upgrade voor deze problemen te doen? Ik loop twee updates achter heb ik gezien op de asus site. En is het raadzaam om hem onder windows te upgraden?

Wat een vragen allemaal zeg. Verder is het een fijn klein laptopje.....

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

argh, wat een gedoe.
Ik ben m'n hele weekend kwijt om winXP op m'n 901's runcore geinstalleerd te krijgen.

Omdat ik windows 7 7022 had uitgeprobeerd werd m'n 901 heel onstabiel. Ik wou dus XP er weer op zetten, maar dit lukte maar niet. Hij bleef hangen bij het schrijven.
Uiteindelijk is het me (na 1x m'n 901 gebricked te hebben) toch gelukt. Door XP eerst op de originele 4GB te stoppen, en daarna met ghost over te zetten op de runcore. Welke mbv diskpart aligned is op 1024.

Voor de rest niet meer mee experimenteren voorlopig :X

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 16-02-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 16 februari 2009 @ 02:24:
[...]

Heb je misschien een link naar een goede (complete en kloppende) howto voor OS-X? Ik heb wel eea gevonden, maar eentje was een verzameling kreten van verschillende mensen die het gelukt was, maar geen coherent verhaal en een die eigenlijk uitging van een originele OSX retail DVD, terwijl ik de XxX Leo Install disk heb. Daar zou het mee moeten lukken denk ik, en het ging ook wel, maar het beviel me niet:
* geluid deed het niet
* scherm stond op 1024x768 en ik kreeg dat niet goed (bij de installatie ging het wel goed door een bootoptie, maar nu wil ik het definitief zo hebben)
* wireless deed het ook niet

Als ik OSX ga draaien, wil ik wel graag dat alles werkt. Is er een howto, of in ieder geval een lijstje tips om al die ellende aan de praat te krijgen? Het wordt anders zo'n Mr.Bean verhaal... ;)
Ik had deze howto:
http://www.enik.ch/2008/1...rd-1055-on-the-eee-1000h/
gevolgd.

Vrij simpel in feite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok, ik heb een 901, maar dat maakt geloof ik qua hardware niets uit. Ik zal deze eens checken. Thanks!
[edit]Ziet er goed uit, zodra mijn 32Gb SSD binnen is uit Hong Kong, kiep ik 'm erop. Momenteel draai ik overigens met EeeBuntu; dat ziet er ook erg goed uit en alles doet het.
Ik heb idd een externe DVD speler die ik gebruik voor de install.

[ Voor 27% gewijzigd door mphilipp op 16-02-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:00:
[...]

Ok, ik heb een 901, maar dat maakt geloof ik qua hardware niets uit. Ik zal deze eens checken. Thanks!
Nee, maakt idd niet uit, ik heb zelf ook een 901. Enige nadeel is dat je naar de 8 GB SSD zal moeten installeren, de 4 GB is te klein. Ga je met een externe dvd-speler installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:08:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een EEE 1000H. Wat mij tegenvalt is het lawaai van de (denk ik) fan ik heb het tooltje eeectl al geinstaleerd en dat maakt een hoop verschil maar toch blijft hij irritant hoorbaar. Ik weet als je er teveel op let hoor je alles. Maak die van jullie ook zoveel lawaai? Of zal ik te maken hebben met een defecte fan of zo?
Ik denk dat je fan kapot is, mijn 1000H is echt muisstil en moet hem echt naast mn oor houden om hem te kunnen horen.
Verder valt mij op dat hij bij lange na die 7 uur aangegeven gebruikstijd niet haalt. Een uurtje of 3,5 dan is het wel gebeurd. Wel staat dan Bluetooth en wireless lan de hele tijd aan.
Klopt idd, is niks vreemds...
Is het aan te raden om een bios upgrade voor deze problemen te doen? Ik loop twee updates achter heb ik gezien op de asus site. En is het raadzaam om hem onder windows te upgraden?
Ik doe het vaak wel, BIOS updates maar zoals ze wel eens zeggen: Iets wat niet kapot is moet je ook niet maken.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MaximusTG schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:01:
Nee, maakt idd niet uit, ik heb zelf ook een 901. Enige nadeel is dat je naar de 8 GB SSD zal moeten installeren, de 4 GB is te klein. Ga je met een externe dvd-speler installeren?
Installeren op de 8GB moet je niet eens willen vind ik. Die is zo enorm traag vergeleken met een Runcore SSD schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 30-09 16:13
Exirion schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:41:
[...]

Installeren op de 8GB moet je niet eens willen vind ik. Die is zo enorm traag vergeleken met een Runcore SSD schijf.
Geen ervaring met de 901, maar wel met Mac OS X 10.5.5 op de 'trage' 16GB SSD van de Eee 900 (heeft er 2, snelle 4GB en 'trage' 16GB). Vind Mac OS bloedsnel op de tot traag benoemde 16GB SSD dus laat je daar absoluut niet door tegenhouden.

Vond dit de beste tutorial die ik had gevonden, en met een beetje aanpassen kon het ook op de 900 (die geen Atom heeft maar gewoon een Pentium-M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:08:

Don
Fan maakt hier ook best wel herrie, het hang er vanaf op wat voor ondergrond je de lap hebt staan. Stoffen ondergrond zoals een bank of bed zijn slecht voor de warmte afgifte.
Dit vind ik het grootste minpunt van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

thaan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:52:
[...]
Geen ervaring met de 901, maar wel met Mac OS X 10.5.5 op de 'trage' 16GB SSD van de Eee 900 (heeft er 2, snelle 4GB en 'trage' 16GB). Vind Mac OS bloedsnel op de tot traag benoemde 16GB SSD dus laat je daar absoluut niet door tegenhouden.
Trust me, de tweede SSD in de 901 is rete-en-retetraag... Lijkt wel of ie van stroop is gemaakt. Maar mijn Runcore is ook onderweg (zegt die meneer tenminste), dus ik ga de boel daarop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:48
Ik heb zelf de Asus EEE Pc 1000H.

Is het mogelijk om 1 GB extra werkgeheugen er in te stoppen. Zo ja, hoe doe ik dat?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 30-09 16:13
X-GeaR schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:41:

Is het mogelijk om 1 GB extra werkgeheugen er in te stoppen. Zo ja, hoe doe ik dat?

Thanks!
Je huidige reepje RAM van 1GB vervangen door een reepje van 2 GB RAM DDR2-533/667.
mphilipp schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:49:
[...]

Trust me, de tweede SSD in de 901 is rete-en-retetraag... Lijkt wel of ie van stroop is gemaakt. Maar mijn Runcore is ook onderweg (zegt die meneer tenminste), dus ik ga de boel daarop installeren.
Dan is die in de 901 anders dan in de 900, want dat is echt heel goed te doen. Ben je van plan Mac OS X op die Runcore te zetten? En hoeveel was hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
X-GeaR schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:41:

Thanks!
Lijkt mij dat er al 1GB in zit. Als je er twee GB in wilt stoppen, kun je even zoeken in dit topic welk soort je moet kopen en kun je het gewoon installeren door het klepje aan de onderkant lost te schroeven en daar het huidige geheugen te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

thaan schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:04:
[...]
Dan is die in de 901 anders dan in de 900, want dat is echt heel goed te doen. Ben je van plan Mac OS X op die Runcore te zetten? En hoeveel was hij?
Zelfs onderling verschillen die Eee's nogal. Ik wil idd OSX op die Runcore zetten (ik draai ze in de BIOS om).
Ik heb iets van €120 voor dat ding betaald (eBay shop), incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

kmf schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:20:
argh, wat een gedoe.
Ik ben m'n hele weekend kwijt om winXP op m'n 901's runcore geinstalleerd te krijgen.

Omdat ik windows 7 7022 had uitgeprobeerd werd m'n 901 heel onstabiel. Ik wou dus XP er weer op zetten, maar dit lukte maar niet. Hij bleef hangen bij het schrijven.
Uiteindelijk is het me (na 1x m'n 901 gebricked te hebben) toch gelukt. Door XP eerst op de originele 4GB te stoppen, en daarna met ghost over te zetten op de runcore. Welke mbv diskpart aligned is op 1024.

Voor de rest niet meer mee experimenteren voorlopig :X
En opeens werkte het niet meer goed... onwaarschijnlijk traag..

Gelijk RMA aangevraagd.

Maar toch eigenwijs nog een keer geprobeerd, de runcore aangesloten via usb aan PC met XP en dan in disk manager een vollledig format gedaan. De USB-kabel werd heel warm, maar na afloop kon ik wel weer xp installeren en het ljikt nu stabiel te werken en sneller dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

syntesia schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:07:
hebben mensen ook problemen met youtube filmpjes bekijken en 720P ?? want ik neem aan dat de 1000H dat makkelijk moet kunnen afspelen. maar bij mij schokken ze beide enorm en valt dus egt niet te kijken.
en bij youtuube hebt ik het dan over de HQ HD filmpjes..
Hier met een EEEPC 901GO (3G) Geen enkel probleem met 720p. 1080p nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

kmf schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:58:
[...]

En opeens werkte het niet meer goed... onwaarschijnlijk traag..

Gelijk RMA aangevraagd.

Maar toch eigenwijs nog een keer geprobeerd, de runcore aangesloten via usb aan PC met XP en dan in disk manager een vollledig format gedaan. De USB-kabel werd heel warm, maar na afloop kon ik wel weer xp installeren en het ljikt nu stabiel te werken en sneller dan ooit.
Vraag: heb je al een crystalmark meting gedaan? Hoe snel is sneller dan ooit? Mijn 16 GB ssd (1 ssd inderdaad) in mijn 901GO heeft snelheden van 89/49 (r/w) MB/s. Wat ik begrepen heb van mijn eigen zoekresultaten komt dit dicht in de buurt van de runcore snelheden. Ben benieuwd hoe het bij jou is. Aangezien ik een slot over heb en als die runcores echt zo snel blijken te zijn, koop ik er waarschijnlijk ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ffb schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:02:
[...]

Vraag: heb je al een crystalmark meting gedaan? Hoe snel is sneller dan ooit? Mijn 16 GB ssd (1 ssd inderdaad) in mijn 901GO heeft snelheden van 89/49 (r/w) MB/s. Wat ik begrepen heb van mijn eigen zoekresultaten komt dit dicht in de buurt van de runcore snelheden. Ben benieuwd hoe het bij jou is. Aangezien ik een slot over heb en als die runcores echt zo snel blijken te zijn, koop ik er waarschijnlijk ook een.
Ik heb geen crystalmark meting gedaan, maar wel een atto-benchmark meting voor dat alle problemen was begonnen. Ik zal straks nog eens proberen.

Sneller dan ooit is uit gevoel. Dat ding springt uit hibernate binnen enkele secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

Ik heb sinds kort de 901 3G en ik zoek nu een programma dat in staat is om bepaalde data te weren als ik mijn 3G verbinding gebruik maar al die data weer toestaat wanneer ik via wlan of lan surf zonder dat ik iedere keer al mijn opties moet veranderen in dat ene programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

helaas, vandaag weer bad sectors fouten. RMA gaat er toch uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:04
ffb schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:02:
[...]

Ik heb een 16gig WinXp uitvoering met 1 ssd kaart. Dus zonder de 4 gig.
Ik heb ook de Crystalmark meting gedaan en ik kom er nog helemaal niet zo slecht vanaf denk ik zelf.
Ik heb tijdens de test gekozen voor 5x en dan 100MB. Of moet ik hem anders instellen?

--------------------------------------------------
CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Sequential Read : 87.955 MB/s
Sequential Write : 45.178 MB/s
Random Read 512KB : 83.982 MB/s
Random Write 512KB : 28.835 MB/s
Random Read 4KB : 13.219 MB/s
Random Write 4KB : 1.890 MB/s

Test Size : 100 MB
Date : 2009/02/11 21:59:35

Toch nog even 50MB en 500MB geprobeerd.
50MB 88 MB/s read, 50 MB/s write
500MB 86 MB/s, 43 MB/s write

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

mike123 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:41:
[...]

Ik heb een 16gig WinXp uitvoering met 1 ssd kaart. Dus zonder de 4 gig.
Ik heb ook de Crystalmark meting gedaan en ik kom er nog helemaal niet zo slecht vanaf denk ik zelf.
Ik heb tijdens de test gekozen voor 5x en dan 100MB. Of moet ik hem anders instellen?

CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Sequential Read : 87.955 MB/s
Sequential Write : 45.178 MB/s
Random Read 512KB : 83.982 MB/s
Random Write 512KB : 28.835 MB/s
Random Read 4KB : 13.219 MB/s
Random Write 4KB : 1.890 MB/s

Test Size : 100 MB
Date : 2009/02/11 21:59:35

Toch nog even 50MB en 500MB geprobeerd.
50MB 88 MB/s read, 50 MB/s write
500MB 86 MB/s, 43 MB/s write
Dat zijn best goede snelheden. En dat is ook de stock ssd?
Lijkt erop dat de nieuwere versies/recenter verkochte eeepc duidelijk snellere ssds hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
Momenteel twijfel ik tussen een 901 en iets grotere netbook.
Pluspunten van de 901 voor mij:
- klein formaat + lichter
- goedkoper

Ik heb alleen mijn twijfels over de grootte van het toetsenbord. In de winkel heb ik hem even uiygeprobeerd en hoewel ik soms de verkeerde letter te pakken had, lijkt het me dat je daar snel genoeg aan went. Alleen kun je hier ook langere tijd aaneengesloten comfortabel op typen (zo'n 2 uur)? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb diverse reviews gelezen, maar de ene stelt dat het toetsenbord echt te klein is en een ander zegt weer dat het wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lola schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:30:
Momenteel twijfel ik tussen een 901 en iets grotere netbook.
Het is een afweging en je levert altijd ergens op in. Ik heb bewust voor de 901 gekozen omdat ik een compact notebookje belangrijker vond dan uren lang comfortable kunnen typen. Ik gebruik 'm immers vooral voor browsen en dan gebruik je het keyboard niet altijd even intensief. Als je vooral met Word ofzo werkt is dat natuurlijk een ander verhaal. Een groter keyboard typt uiteraard fijner maar ik kan ondanks grote handen prima typen op de 901. De 1000 vind ik gewoon te groot dus ik lever graag ietsje in op het keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Ik zou voor een grotere laptop gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

lola schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 10:30:
Ik heb diverse reviews gelezen, maar de ene stelt dat het toetsenbord echt te klein is en een ander zegt weer dat het wel meevalt.
Te klein voor wat? 'Te klein' is een subjectieve observatie die in een referentiekader geplaatst moet worden (shit, wat klinkt dat ingewikkeld!). Te klein voor de hele dag brieven of verslagen tikken: ja, dat denk ik wel. Het concept achter zo'n ding is dat je een compact apparaat hebt waar je toch alles op kunt doen. In principe is ie krachtig genoeg om 'alles' op te doen (surfen/office toestanden, geen Photoshop, film montage of hevige games). Er is ergens gesuggereerd dat je op een vaste werkplek een groot keyboard en scherm kunt plaatsen en dat ie voor de on the road gebruik perfect is. Zo heb je voor langdurig gebruik toch een groot keyboard en hoef je niet naar dat kleine scherm te turen. Zijn formaat is heel fijn om zo mee te nemen zonder grote laptoptas. Alles zit erop. Wat wil je nog meer?

Het is dus maar wat je zoekt. Je moet wel een doel voor ogen hebben. Ik vind zelf juist de iets grotere netbooks weer onhandig worden. Het formaatverschil wordt dan weer steeds kleiner. Koop dan een 15" notebook en fatsoenlijk toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb zelf verschillende netbooks geprobeerd in verschillende winkels. En ik had precies hetzelfde gevoel over de 9" asus als jij... het ging opzich wel maar ideaal was het niet. Ik heb ook een 9" dell geprobeerd en dat was echt om te huilen, ook de acer vond ik niet fijn. Toen kreeg ik een 10" benq in mijn handen, en dat was al al een stuk beter (dat ding had een prachtig LCD scherm trouwens). Maar uiteindelijk was ik toch verkocht toen ik de 1000h in mijn handen had. Het toetsenbord was het net wel ipv net niet. Ik was in eerste instantie niet overtuigd van het scherm t.o.v. de benq. Maar iemand in de winkel zei dat als ik er ook mee buiten wilde zitten (ik ben ongeveer 6 maanden per jaar in zonnig buitenland dus JAHAA) ik beter voor de asus kon gaan. Verder kwam daar nog eens bij dat er voor de asus heel veel upgrades en modificaties te kopen/maken zijn. Al met al werd het dus voor mij de 1000h, en heb er geen seconde spijt van gehad.

Wellicht dat men iets hieraan heeft, mensen die twijfelen tussen verschillende merken en afmetingen. Maar zoals hierboven genoemd is het ook erg belangrijk wat je wilt gaan doen met de laptop. Als je eigenlijk alleen wilt surfen/films kijken kan ik me voorstellen dat je de 9" versie kiest. Maar ik gebruik mijn 1000H voor bijna alles (zit nu ook gewoon in de trein te typen) en dan vind ik het iets grotere toetsenbord toch wel erg fijn.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mphilipp schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:57:
In principe is ie krachtig genoeg om 'alles' op te doen (surfen/office toestanden, geen Photoshop, film montage of hevige games).
Zelfs dat Photoshop verhaal zal je nog meevallen. Ik heb CS3 draaien op een EEE 901 (2GB RAM, 32GB Runcore SSD) met OS X, en dat draait absoluut meer dan bruikbaar. Natuurlijk is 1024x600 niet veel, maar in 2003 deed ik het met een 1024x768 laptop en dat was ook geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:34
Ik wil graag een 3g module inbouwen in mijn 900, maar de howto's op internet laten alleen voorbeelden zien met een uit elkaar gesloopte usb apparaat. Zijn er ook kleine modules los te koop die geschikt zijn voor inbouw? Bijvoorbeeld de module van de 901GO ?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lola
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02-2023
mphilipp schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:57:
[...]

Te klein voor wat? 'Te klein' is een subjectieve observatie die in een referentiekader geplaatst moet worden (shit, wat klinkt dat ingewikkeld!).
Te klein om (langdurig) mee te werken wat betreft tekstverwerken.

De 901 lijkt me qua formaat ideaal om mee te nemen, maar ik wil er wel zo'n twee uur mee kunnen tekstverwerken en daarom vraag ik me af of dit model dan wel zo geschikt is. Als ik hem voornamelijk voor surfen e.d. wilde gebruiken dan was ik er al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lola schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:24:
De 901 lijkt me qua formaat ideaal om mee te nemen, maar ik wil er wel zo'n twee uur mee kunnen tekstverwerken en daarom vraag ik me af of dit model dan wel zo geschikt is. Als ik hem voornamelijk voor surfen e.d. wilde gebruiken dan was ik er al uit :)
Als je echt wil tekstverwerken dan zou ik voor de 1000 gaan. Op de 901 lukt het met wat gewenning ook goed, maar in het begin maak je meer typfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sponz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:41:
[...]

Fan maakt hier ook best wel herrie, het hang er vanaf op wat voor ondergrond je de lap hebt staan. Stoffen ondergrond zoals een bank of bed zijn slecht voor de warmte afgifte.
Dit vind ik het grootste minpunt van deze laptop.
Bij mij maakt hij constant een behoorlijk lawaai. Als hij een tijdje b.v op een bureau staat en alles wordt wat warmer dan gaat hij nog meer lawaai maken. Een dell latitude laptop die ik er dan naast heb staan hoor ik dan in vergelijking helemaal niet.

Ook lijkt het of hij best wel langzaam is. Zelfs als ik hem in de supermode (in iedergeval de snelste stand) heb staan. Is daar niet een handige tool voor om dat te testen en dan eens te vergelijken met een andere EEE 1000h? Want waar kan ik deze 1000h kwa performance nou mee vergelijken?

Als ik hem wil aanmelden om te laten repareren hoe gaat dat dan in zijn werk? Ik heb hem nu ruim een week in bezit.

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik gebruik EEETCL om te overklokken en dit programma geeft ook de mogelijkheid om je fan speed te regelen. Mijn CPU draait aan de lader op 1890 mhz, en na een uurtje GTA San Andreas draait de fan op 50 of 60%. Tijdens het spelen hoor ik niks, maar als ik het spel afsluit hoor ik de fan wel, kan het alleen absoluut geen lawaai noemen. Dit duurt dan ongeveer 1 minuut en dan is de fan al terug geregeld naar 10 of 20 % waar hij tijdens gewoon surfen ook op draait, en dan moet ik zoals eerder gezegd echt mijn oor bijhouden om geluid te horen. Wanneer ik in een stille ruimte zit, hoor ik de fan pas op 40%. En nogmaals, dat percentage haalt hij pas wanneer je spelletjes of zware applicaties voor een tijdje aan het spelen bent. Wanneer je in je gewone windows omgeving al 'herrie' hebt, dan is of je fan niet in orde, of je CPU wordt om wat voor reden belachelijk heet waardoor de fan veel te hard moet werken.

Geen inspiratie

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic