Ik heb een vreemd probleem: Ik heb wat USB2 HD casejes met SATA schijven er in en die kan ik aansluiten op mijn 901Go. Deze worden meestal netjes herkend en functioneren met een redelijke snelheid. Geen probleem zo ver. Daarnaast heb ik een OCZ ATV 32GB memorystick. Deze is, volgens specificatie, ook USB2.0. Echter, bij het aansluiten van deze stick wordt het device niet herkend als USB2 device, lijkt het. Wel komt hij echter met de melding: dit apparaat kan sneller werken.
Als ik in devicemanager ga kijken, dan zie ik bij apparaten op verbinding sorteren, netjes dat de USB HD's geconnect worden aan de Enhanced USB Controller. Er zijn dus ook een aantal standaard USB Controllers beschikbaar. Echter, als ik, op dezelfde fysieke poort waar de HD als USB2 op herkend wordt, de OCZ stick aan sluit, dan geeft hij alsnog de melding dat het apparaat sneller moet kunnen werken en wordt hij in de devicemanager netjes aan een standaard USB controller gekoppeld.
Op een andere PC geeft de OCZ een zelfde melding maar op deze PC heb ik geen USB2 poorten, dus kan ik niet testen of hij dan wel goed herkend wordt.
Ik heb op google en tweakers gezocht en vaak wordt aangegeven om Windows XP volledig up te daten en SP's te installeren etc. etc. Dit allemaal geprobeerd, zonder resultaat. Ook wordt aangeraden om de USB Controllers te deïnstalleren en dan opnieuw te laten herkennen. Geen resultaat.
De tip om in de bios legacy support uit te schakelen, ook geprobeerd, maar deze optie is niet beschikbaar.
Heeft iemand dit zelfde probleem? Ligt dit aan de stick of de EEE PC? Het lijkt er op dat de stick wel herkend wordt als een highspeed usb device, anders zou windows niet met de melding komen, maar hij wordt een voudigweg niet aan de juiste controller gekoppeld, lijkt het...
What to do?
-EDIT- *KRAK* Daar gaat mijn klomp: zojuist even een test op een PC met wel USB2 aansluitingen en die herkennen de OCZ stick netjes als USB2.0 device en hij wordt ook netjes aan de Enhanced USB Controller gekoppeld in Devicemanager...
[
Voor 6% gewijzigd door
ElCondor op 28-01-2009 15:38
]