[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.261 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Ik heb twee vragen waar ik die me onduidelijk zijn:

Is het daadwerkelijk slecht voor de accu wanneer je de 1000H op netstroom draait? Wordt de accu daarvan slechter?
en
Is het slechter voor de accu wanneer je 2GB geheugen in de 1000H plaatst i.p.v. het standaard 1GB??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

S87 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:12:
Is het daadwerkelijk slecht voor de accu wanneer je de 1000H op netstroom draait? Wordt de accu daarvan slechter?
Zoek eens op accu en netstroom in dit topic, daar is een complete discussie over geweest, en volgens mij bleek daaruit dat het nauwelijks effect had op je accu ;)
Is het slechter voor de accu wanneer je 2GB geheugen in de 1000H plaatst i.p.v. het standaard 1GB??
Minimaal, een enkele 1GB DIMM neemt net zo veel stroom als een enkele 2GB DIMM, het is alleen dat je wel meer tegelijk kunt doen zonder snelheid te verliezen waardoor je CPU zwaarder belast kan worden en je dus wel een iets kortere batterijduur hebt ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:37

Zenyatta

Tsjakka!

Jobbie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:21:

(...)

Als ik 1 minpunt zou moeten noemen dan is het eigenlijk wel de accu duur.
Met een volle lading doen we ongeveer 4,5 uur.
Dan heb ik BlueTooth en de Webcam uitstaan en het scherm op halve brightness.

(...)
Hoe bedoel je dat je de accuduur een nadeel vindt? Ik bedoel: op de meeste laptops mag je al blij zijn als je op een accu de 3 uur kan aantikken.

En als je de brightness nog lager zet dan is het scherm ook nog goed te zien, is mijn ervaring. Bij mij staat die eigenlijk continue op de laagste stand. Spaart nog weer wat stroom volgens mij! :)

Edit: typo

[ Voor 18% gewijzigd door Zenyatta op 22-01-2009 14:53 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

Wiethoofd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:29:
[...]

Zoek eens op accu en netstroom in dit topic, daar is een complete discussie over geweest, en volgens mij bleek daaruit dat het nauwelijks effect had op je accu ;)

[...]

Minimaal, een enkele 1GB DIMM neemt net zo veel stroom als een enkele 2GB DIMM, het is alleen dat je wel meer tegelijk kunt doen zonder snelheid te verliezen waardoor je CPU zwaarder belast kan worden en je dus wel een iets kortere batterijduur hebt ;)
hmm, oke bedankt voor de snelle reactie en de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02

The Zep Man

🏴‍☠️

Elan (voormalig Elantech) had net voor de kerst nieuwe XP en Vista touchpad drivers uitgebracht voor het touchpad wat (onder andere) in de EEE PC zit. Er zijn een paar opties bijgekomen in de nieuwe driver, maar het belangrijkste is dat de Firefox-scrolled-lastig-bug is opgelost. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
The Zep Man schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:37:
Elan (voormalig Elantech) had net voor de kerst nieuwe XP en Vista touchpad drivers uitgebracht voor het touchpad wat (onder andere) in de EEE PC zit. Er zijn een paar opties bijgekomen in de nieuwe driver, maar het belangrijkste is dat de Firefox-scrolled-lastig-bug is opgelost. :)
Zo die driver is echt goed, heerlijk twee vingers op je touchpad en je kan naar beneden en naar boven scrollen als op een MacBook heerlijk. Mijn grote dank!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

The Zep Man schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:37:
Scrollen met 2 vingers gaat veel beter. Ik dacht dat het niet vloeiend kon omdat de atom niet krachtig genoeg is. Veel soepeler nu!

Ik beweeg nooit perfect verticaal, dus tijdens het scrollen gaat de cursor
code:
1
2
3
^
-
v

steeds over in deze:
code:
1
<|>

Ze zouden eigenlijk een beetje tolerantie moeten inbouwen in cursor-weergave.

Maar ik kan er goed mee leven

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

jmk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:49:
Ik beweeg nooit perfect verticaal, dus tijdens het scrollen gaat de cursor
code:
1
2
3
^
-
v

steeds over in deze:
code:
1
<|>
Je kunt het horizontaal scrollen in de driver volgens mij ook uitschakelen, heb ik volgens mij gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:05
CLB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:44:
Iemand 'n linkje naar 'n Nederlandse / Europese / eBay-verkoper met normale opladers voor NL stopcontacten. ....
Op 7 januari heb ik een voeding bij Dealextreme gekocht:
EEE Voeding 90 watt bij Deal Extreme
Deze is gisteren binnengekomen. Ik heb even mij originele voeding gecheckt: 12,4 Volt (onbelast) en + inderdaad aan de binnenkant.
Deze voeding kan je dus op meerdere voltages zetten, en heeft meerdere pinnetjes voor gebruik bij verschillende Laptops/LCD schermen. Op 12V (laagste stand) geeft hij onbelast 12,7V. Prima dus. Plus zit op de midden-pen. Dat kan je overigens NIET omwisselen (adaptertje heeft een dikke en dunne pin).
Het Voltage kan je wisselen met een (volledig) platte schakelaar, en wordt na een paar seconden vastgezet, zodat hij tijdens het laden niet meer per ongeluk op 24 Volt kan komen te staan.
De kwaliteit is voor $26 buitengewoon goed. Ik vind dit absoluut een aanrader voor iemand die een 2e voeding zoekt. Hij kan 90watt leveren (80watt bij 12V) wat veel meer is dan de originele voeding. Of laden sneller gaat, kan ik niet zeggen (nog). Levertijd: 6e besteld, 22e binnengekomen. Ik wou dat de Nederlandse webwinkel waar ik gelijktijdig mijn 2GB besteld heb en 2 dagen levertijd had, en nog steeds niet geleverd heeft dezelfde snelheid had...., :'(

[edit] Er zit een normale 230V Eurostekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

als je windows 7 wilt installeren, doe je dan een 64-bit versie of 32bit? ik vraag me af of windows 7 beter is voor de accuduur

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 22:11
kmf schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:57:
als je windows 7 wilt installeren, doe je dan een 64-bit versie of 32bit? ik vraag me af of windows 7 beter is voor de accuduur
Deze Atom's hebben gene ondersteuning voor 64-bit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Ik neem aan dat je de 32-bit versie moet gebruiken. Er staat voor zover ik weet ook gewoon een 32-bit versie van XP op.

Wat voor problemen kan je verwachten als je de verkeerde versie installeert? En kan installeren ook via USB-stick?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

De EEE kan gewoon booten vanaf USB-stick (alleen niet vanaf de interne kaartlezer) dus daar kun je een Windows installatie CD opzetten en bootable maken.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 23:42

eisbaer

Zie signature

Booten vanaf de interne kaartlezer is mogelijk. Mijn acronis backup van de c partitie staat op een sd kaartje en vanaf dat sd kaartje kan ik booten en een restore doen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Not Pingu schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:01:
De EEE kan gewoon booten vanaf USB-stick (alleen niet vanaf de interne kaartlezer) dus daar kun je een Windows installatie CD opzetten en bootable maken.
Alleen kan je windows niet gelijk op een SD/USB installeren. Je moet eerst op een echte harde schijf, image van maken en over een bootable SD/USB zetten...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jobbie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:21:

Ik heb m'n 1000H nu een maand en ben er erg tevreden over. Voor internet is het apparaat geweldig handig.

Het toetsenbord werkt prettig. Tikken is geen probleem.
Hij ziet er gelikt uit en de bouwkwaliteit vind ik ook erg goed.
Ook een groot pluspunt vind ik de speakertjes. Het geluid dat daar uitkomt is mooi zuiver en heeft een mooi surround effect.

Als ik 1 minpunt zou moeten noemen dan is het eigenlijk wel de accu duur.
Met een volle lading doen we ongeveer 4,5 uur.
Dan heb ik BlueTooth en de Webcam uitstaan en het scherm op halve brightness.

Ik zat eerst te twijfelen tussen een 1000H en een NC10 en ben heel blij dat ik voor deze ben gegaan.
Ik heb eveneens getwijfeld tussen de Asus en Samsung maar uiteindelijk geopteerd voor de NC10 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:49
Ook ik heb getwijfeld over de NC10 en de 1000H.....dat er al vergaande ontwikkelingen zijn qua batterijen voor de 1000H (er is al 1 te koop met 13000mAh) heeft mij doen besluiten om voor de 1000H te gaan.

Keuze's, keuze's.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Laatst online: 06-10-2018
weet iemand of het mogelijk is de beeldscherm resolutie op 1024x768 te zetten zonder dat je moet scrollen om hele paginas te zien ?
ik heb eens ergens gelezen dat dat wel moet lukken alleen zou je dan moeten'"croppen" !! en als noob zegt dit me niets. :?
ik wil wel graag naar 1024 x 768 ! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

martoediefroets schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:40:
weet iemand of het mogelijk is de beeldscherm resolutie op 1024x768 te zetten zonder dat je moet scrollen om hele paginas te zien ?
ik heb eens ergens gelezen dat dat wel moet lukken alleen zou je dan moeten'"croppen" !! en als noob zegt dit me niets. :?
ik wil wel graag naar 1024 x 768 ! }:O
Ik ga even voor je kijken of ik dat hier voor elkaar krijg.

Als ik bij mijn Eee via het icoon onderin het systeemvak selecteer (rechtsklik) dat ik de 1024*768 resolutie wil draaien, schakelt hij over op de "scroll-modus", via hetzelfde menu kan ik daarna aangeven dat ik de gecomprimeerde modus wil draaien. Dan stelt ie het scherm in op 1024*768 over het hele scherm, zonder scrollen.

Kan dus :)

Lijkt me dat het wel meer stroom kost, het kost immers meer gpu-kracht.

[ Voor 30% gewijzigd door Zenyatta op 23-01-2009 21:59 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
JAAAA !
Goede Tip !! _/-\o_
werkt goed ...nu verder klooien :+

[ Voor 95% gewijzigd door martoediefroets op 23-01-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds september heb ik de eeepc 901 en ben een nitwitje qua computers, maar heb het volgende probleem: mijn C schijf is erg vol (nog 405 mb ruimte) van de 3,72 Gb. Windows gebruikt 2,75 Gb, maar mijn D schijf heeft nog 5,08 Gb vrij van de 7,51. Nu is mijn vraag hoe ik extra ruimte vrij kan maken op de c schijf? Kan ik de hele windows map kopieren naar de D schijf en dan de map op de c schijf wissen? Of is er een andere optie? De map "program files" kan ik nl niet kopieren naar de d-schijf. Wat zijn de opties om meer ruimte te maken op de c-schijf? Kan ik geen ruimte van de d schijf naar de c schijf halen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:44:
Nu is mijn vraag hoe ik extra ruimte vrij kan maken op de c schijf? Kan ik de hele windows map kopieren naar de D schijf en dan de map op de c schijf wissen? Of is er een andere optie? De map "program files" kan ik nl niet kopieren naar de d-schijf. Wat zijn de opties om meer ruimte te maken op de c-schijf? Kan ik geen ruimte van de d schijf naar de c schijf halen?
Je kunt sowieso je 'Mijn documenten' verplaatsen naar de D-schijf, ook je pagefile verkleinen, windows update bestanden wissen, in het vervolg je programma's op de D-schijf in een map installeren, tijdelijke bestanden opschonen, tijdelijke internet bestanden wissen, systeemherstelpunten weggooien, nutteloze dingen uit windows slopen (messenger, msn explorer, outlook express als je het niet gebruikt etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je reactie, maar ik heb in "mijn documenten" maar 9kb staan dus das niks.Tijdelijke bestanden wis ik dagelijks. De getallen die ik genoemd heb zijn dus de getallen na opschonen van eea. Als ik de map van windows open zie ik een heleboel andere mappen, maar echt geen idee welke van die mappen ik weg mag doen. Maar er is geen makkelijke manier om ruimte van de d-schijf naar de c-schijf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02

The Zep Man

🏴‍☠️

Wiethoofd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:50:
[...]

Je kunt sowieso je 'Mijn documenten' verplaatsen naar de D-schijf, ook je pagefile verkleinen, windows update bestanden wissen, in het vervolg je programma's op de D-schijf in een map installeren, tijdelijke bestanden opschonen, tijdelijke internet bestanden wissen, systeemherstelpunten weggooien, nutteloze dingen uit windows slopen (messenger, msn explorer, outlook express als je het niet gebruikt etc.)
Met een standaard, niet ge-nLite Windows XP Professional+SP3 installatie gecombineerd met .NET Framework 3.5, Office 2007 (Word, Excel, Powerpoint, Visio), Visual Studio 2005 Professional (C# + ASP.NET) + updates heb ik nog steeds op mijn 901 een gigabyte vrij op mijn C-schijf. Zolang je je applicaties maar installeert op D en je C-schijf alleen gebruikt voor de dingen die verplicht op C moeten staan, kan het een tijd aan.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:01:
Als ik de map van windows open zie ik een heleboel andere mappen, maar echt geen idee welke van die mappen ik weg mag doen.
De inhoud van de map $hf_mig$ kan je weggooien op het moment dat de updates succesvol zijn geïnstalleerd en niet meer verwijderd hoeven te worden, ook de $NtUninstall*-mappen kun je weggooien als de Windows updates geïnstalleerd zijn.

Verklein sowieso je pagefile, zet de grootte vast etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Overigens kwam ik net bij de beta van Windows 7 een claim van Microsoft tegen dat met Windows 7 de accuduur verbetert...

Je zou moeten testen hoe dit in werkelijkheid uitvalt.

Wat ik begrepen heb met Vista is dat dat vaak moeilijk van een laptop af te halen is. (Vooral als men geen Vista wil gebruiken en 'terugstapt' naar XP. Als ik ooit inderdaad zou besluiten de beta van Windows 7 te installeren, kan ik die er dan weer makkelijk afgooien en XP terugzetten? Iemand daar ervaring mee?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Christijn schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:59:
Wat ik begrepen heb met Vista is dat dat vaak moeilijk van een laptop af te halen is. (Vooral als men geen Vista wil gebruiken en 'terugstapt' naar XP. Als ik ooit inderdaad zou besluiten de beta van Windows 7 te installeren, kan ik die er dan weer makkelijk afgooien en XP terugzetten? Iemand daar ervaring mee?
1. heb je een externe cd/dvd-speler? zo ja, ga door naar 2. zo nee, zorg dat je weet hoe je via usb je .iso's bootable maakt.
2. met windows xp kun je heel makkelijk na het inladen van de drivers een partitie verwijderen (D -> Enter -> L) en weer een nieuwe aanmaken (C -> Enter voor de grootst mogelijke partitie-grootte). Op het moment dat je je partitie verwijderd is de complete Windows 7 install verwijderd, en kan je keurig weer XP op je harde schijf zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Komt er nou een netbook versie van Windows 7 of zitten alle optimalisaties voor netbooks in Windows 7 beta1?

Anders weet je nog niet echt wat je te wachten staat als het uiteindelijke product te koop is.

....

Er is een nieuwe biosupdate uit voor de 1000 en 1000H, las ik op EeeUser
De boottime schijnt verbetert te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door jmk op 25-01-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de accu van een Eee PC 701 of een PC 900 netjes kunt openen ?
Ik heb namelijk een PC 900 waarbij de accu zich ontlaadt, wanneer de pc uitstaat.

Ik wil de cellen uit de accu verwijderen en de lege accu weer terugplaatsen, omdat ik de PC meestal op netstroom gebruik. En tegen een gat in de PC kijken is ook niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:19:
Weet iemand hoe je de accu van een Eee PC 701 of een PC 900 netjes kunt openen ?
Ik heb namelijk een PC 900 waarbij de accu zich ontlaadt, wanneer de pc uitstaat.

Ik wil de cellen uit de accu verwijderen en de lege accu weer terugplaatsen, omdat ik de PC meestal op netstroom gebruik. En tegen een gat in de PC kijken is ook niet mooi.
Ik heb geen EEE PC, maar ik heb al vaker laptop accu's open gemaakt.

Ik ging meestal met een stanleymesje langs de naden, en daarna met een plastic pasje (pasje zoals een bankpasje) langs de naden. Daarna kon hij redelijk makkelijk open.

Gebruik alleen wel een oud pasje, want het pasje beschadigt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

jmk schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:47:
(...)
Er is een nieuwe biosupdate uit voor de 1000 en 1000H, las ik op EeeUser
De boottime schijnt verbetert te zijn.
Hoe groot is het risico een biosupdate uit te voeren? Kan je hele systeem erdoor crashen?

En kan eventueel een oude bios weer teruggezet worden?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Wat denken jullie, zou de 1000H geschikt zijn om een e-boek (PDF) op te lezen? Ik zit er aan te denken om een 10" netbook te kopen om lekker in een stoel of op bed een boek te lezen, maar vind een dedicated ebook reader, van bijvoorbeeld iLiad, relatief gezien veel te duur (aangezien je er alleen maar boeken mee kunt lezen, niet internetten etc).

Ik het scherm van de 1000H dusdanig goed, qua scherpte enzo, om er lange teksten op te lezen, of kan ik dit maar beter uit m'n hoofd zetten? Ook vraag ik me af of een A4tje een beetje handig te lezen is op het scherm, aangezien je dan veel zal moeten scrollen, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Christijn schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:28:
[...]
Hoe groot is het risico een biosupdate uit te voeren?
Ik heb mijn BIOS een maand geleden geupdate zonder problemen.
[...]
Kan je hele systeem erdoor crashen?
Alles kan als je het fout doet, of als de stroom uitvalt.
Beter is het om dit op een volle accu te doen of netstroom.
[...]
Geen idee, geen ervaring mee...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Christijn, met je EEE PC kun je met Asus Update in Windows je BIOS naar de nieuwste versie flashen. Doe dit, zoals crack_en_hack al zegt, aan de netstroom om zo fouten met stroomdips/lege batterijen op te vangen. Een fout geflashte BIOS is opnieuw in te flashen met het EZ Flash gedeelte in het BIOS zelf, als je daar nog kunt komen, als het dusdanig fout gaat dat je geen POST meer hebt en dus ook het BIOS niet meer in komt heeft Asus een zeer goede garantieregeling, zie ook het lekkende batterij gedeelte in de 900's.

@ Vlugge Japie, je kunt met de Intel driver je scherm een kwart slag draaien, zo wordt je 1024*600 resolutie een 600*1024 resolutie en heb je een prettigere leesrichting voor je A4'tjes die iets verkleind op z'n kant getoond kunnen worden. Ga desnoods naar iemand op zoek in de buurt met een 90x of 100x en probeer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

[...]

Hoe groot is het risico een biosupdate uit te voeren? Kan je hele systeem erdoor crashen?

In de link die ik meegaf was er een user die niet helemaal tevreden was(problemen met het uit de standby komen, kan ook aan zijn installatie liggen) Hij is terug gegaan naar een oudere versie.

Voor BIOS updates geld eigenlijk "if it ain't broke, don't fix it"
Aan de andere kant: Mensen zeggen dat de PC iets sneller opstart...

Ik doe het meestal zo: Ik wacht een maandje, en kijk dan of het een goede update was aan de hand van andere gebruikers. Er zijn altijd mensen die het meteen willen proberen.
Vlugge Japie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:33:
Wat denken jullie, zou de 1000H geschikt zijn om een e-boek (PDF) op te lezen? Ik zit er aan te denken om een 10" netbook te kopen om lekker in een stoel of op bed een boek te lezen, maar vind een dedicated ebook reader, van bijvoorbeeld iLiad, relatief gezien veel te duur (aangezien je er alleen maar boeken mee kunt lezen, niet internetten etc).

Ik het scherm van de 1000H dusdanig goed, qua scherpte enzo, om er lange teksten op te lezen, of kan ik dit maar beter uit m'n hoofd zetten? Ook vraag ik me af of een A4tje een beetje handig te lezen is op het scherm, aangezien je dan veel zal moeten scrollen, iemand daar ervaring mee?
Ik gebruik de Asus EEE 1000H om uren achter elkaar te surfen(meestal lezen dus) Nooit last van mn ogen. Wel heb ik de brightness heel laag. Dat is veel rustiger voor mijn ogen.

Zo'n eBook-reader is perfect te lezen in de zon, dat gaat met een laptop/netbook gewoon een stuk minder.

Je kan met een netbook wel veel meer dan zo'n eBook reader.
Je zou trouwens ook een netbook kunnen kopen met een OLED display(maar die zijn een stuk duurder dan LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

jmk schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:39:
(...)

Voor BIOS updates geld eigenlijk "if it ain't broke, don't fix it"
Aan de andere kant: Mensen zeggen dat de PC iets sneller opstart...

Ik doe het meestal zo: Ik wacht een maandje, en kijk dan of het een goede update was aan de hand van andere gebruikers. Er zijn altijd mensen die het meteen willen proberen.

(...)
Dan denk ik dat ik lekker ook even wacht. Dat iets sneller opstarten vind ik niet echt belangrijk.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
kmf schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:43:
Alleen kan je windows niet gelijk op een SD/USB installeren. Je moet eerst op een echte harde schijf, image van maken en over een bootable SD/USB zetten...
Je kunt de setup vrij makkkelijk op een USB of SD zetten met XCOPY
Zie puntje 12 op deze pagina:

http://blogs.msdn.com/tim...of-windows-7-secrets.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
jmk schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:39:
[...]

Ik gebruik de Asus EEE 1000H om uren achter elkaar te surfen(meestal lezen dus) Nooit last van mn ogen. Wel heb ik de brightness heel laag. Dat is veel rustiger voor mijn ogen.

Zo'n eBook-reader is perfect te lezen in de zon, dat gaat met een laptop/netbook gewoon een stuk minder.

Je kan met een netbook wel veel meer dan zo'n eBook reader.
Je zou trouwens ook een netbook kunnen kopen met een OLED display(maar die zijn een stuk duurder dan LCD)
Thanks, hier kan ik wat mee! Binnenkort maar eens de knoop doorhakken en er eentje bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand trouwens of er al iets meer bekend is over de T91/T101 serie van Asus? Dus de nieuwe EEE tablet-serie die op de CES begin dit jaar zijn geshowd.

Misschien dat ik een goeie vervanging heb gevonden voor mijn 4G Surf ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58
Vlugge Japie schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:33:

Ik gebruik mijn eee901 als eBook reader, in combinatie met Mobipocket en dat werkt perfect.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
Kassad schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:40:
[...]

Ik gebruik mijn eee901 als eBook reader, in combinatie met Mobipocket en dat werkt perfect.
Ok, interessant. kan je op de 901 ook probleemloos een A4 pdfje openen? Of is dat net te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vlugge Japie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:10:
Ok, interessant. kan je op de 901 ook probleemloos een A4 pdfje openen? Of is dat net te klein?
Het is dat alleen de schermdiagonaal op een 100x(H/HD) groter is, maar de resolutie is precies hetzelfde: 1024*600.

Zie trouwens ook nog even Wiethoofd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 23:13

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Stoney3K schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:49:
Weet iemand trouwens of er al iets meer bekend is over de T91/T101 serie van Asus? Dus de nieuwe EEE tablet-serie die op de CES begin dit jaar zijn geshowd.

Misschien dat ik een goeie vervanging heb gevonden voor mijn 4G Surf ;)
Tsja, ik weet niet of je m'n post een paar dagen terug hebt gezien... Over prijzen en release was nog niks bekend zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
Na wat tips van dit forum en andere "de knoop doorgehakt' en een mugen 7800mAh accu :*) voor mn Eee900 besteld.
Wat bleek de accu was uitverkocht en ik kon de 11200mAh accu kopen met flinke korting :*) :*) .
:P 9(zo gezegd zo gedaan)
Ik heb m ondertussen binnen en WOW ! :9~
Het viel me al gelijk op dat ie flink groot is maar niet zo lomp als sommige Ebay modellen, tevens is ie ook flink wat duurder dan de Ebay modellen!
Qua gebruiksduur is deze accu echt een monster mn Eee staat al 6 uur en nog wat aan onder normaal gebruik. ( filmpjes,mailen,wifi etc.. ). Hier was mn oude accu al na 2,5 a 3 uur klaar mee.
Het lijkt ook alsof ie net ff wat sneller is ( wat volgens een collega.... alles te maken heeft dat deze accu meer power heeft... OJA??)
Wat me ook erg bevalt is dat mn Eee iets hoger komt te staan waardoor ik makkelijker kan typen en hij zn warmte beter kwijt kan.
De enige minpuntjes zijn dat de accu wel groot is en de prijs ook wel groot is, maar als dat er voor over hebt om mobiel te zijn is dit een goede.
Kortom, ik ben zeer tevreden met deze accu en is ie voor mij zn geld waard geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Laatst online: 21-08 23:03
Ik lees in het topic vrij weinig over de Asus EeePC 900HD, zijn er veel mensen die dit model hebben? En wat is dan jullie ervaring hiermee?

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Chiel340 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:12:
Ik lees in het topic vrij weinig over de Asus EeePC 900HD, zijn er veel mensen die dit model hebben? En wat is dan jullie ervaring hiermee?
Dit lijkt me duidelijk genoeg:
wsmaal schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:50:
Als de 900HA (Atom) beschikbaar is in NL voor ongeveer dezelfde prijs (299e) als de 900HD (Celeron), zou ik daarvoor gaan. De HA houdt het aanzienlijk langer uit met de 4400mAh accu dan de HD. Bovendien hoef je niet bang te zijn voor battery drain (gemeld in de diverse forums voor de 900 Celeron)...
Ik zou 'm dus niet kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb een vreemd probleem: Ik heb wat USB2 HD casejes met SATA schijven er in en die kan ik aansluiten op mijn 901Go. Deze worden meestal netjes herkend en functioneren met een redelijke snelheid. Geen probleem zo ver. Daarnaast heb ik een OCZ ATV 32GB memorystick. Deze is, volgens specificatie, ook USB2.0. Echter, bij het aansluiten van deze stick wordt het device niet herkend als USB2 device, lijkt het. Wel komt hij echter met de melding: dit apparaat kan sneller werken.
Als ik in devicemanager ga kijken, dan zie ik bij apparaten op verbinding sorteren, netjes dat de USB HD's geconnect worden aan de Enhanced USB Controller. Er zijn dus ook een aantal standaard USB Controllers beschikbaar. Echter, als ik, op dezelfde fysieke poort waar de HD als USB2 op herkend wordt, de OCZ stick aan sluit, dan geeft hij alsnog de melding dat het apparaat sneller moet kunnen werken en wordt hij in de devicemanager netjes aan een standaard USB controller gekoppeld.

Op een andere PC geeft de OCZ een zelfde melding maar op deze PC heb ik geen USB2 poorten, dus kan ik niet testen of hij dan wel goed herkend wordt.

Ik heb op google en tweakers gezocht en vaak wordt aangegeven om Windows XP volledig up te daten en SP's te installeren etc. etc. Dit allemaal geprobeerd, zonder resultaat. Ook wordt aangeraden om de USB Controllers te deïnstalleren en dan opnieuw te laten herkennen. Geen resultaat.
De tip om in de bios legacy support uit te schakelen, ook geprobeerd, maar deze optie is niet beschikbaar.

Heeft iemand dit zelfde probleem? Ligt dit aan de stick of de EEE PC? Het lijkt er op dat de stick wel herkend wordt als een highspeed usb device, anders zou windows niet met de melding komen, maar hij wordt een voudigweg niet aan de juiste controller gekoppeld, lijkt het...

What to do? :'(

-EDIT- *KRAK* Daar gaat mijn klomp: zojuist even een test op een PC met wel USB2 aansluitingen en die herkennen de OCZ stick netjes als USB2.0 device en hij wordt ook netjes aan de Enhanced USB Controller gekoppeld in Devicemanager... |:( 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 28-01-2009 15:38 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Exirion schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:35:
[...]

Dit lijkt me duidelijk genoeg:

wsmaal schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:50:
Als de 900HA (Atom) beschikbaar is in NL voor ongeveer dezelfde prijs (299e) als de 900HD (Celeron), zou ik daarvoor gaan. De HA houdt het aanzienlijk langer uit met de 4400mAh accu dan de HD. Bovendien hoef je niet bang te zijn voor battery drain (gemeld in de diverse forums voor de 900 Celeron)...

Ik zou 'm dus niet kopen.
Maar we zijn ondertussen 3 maanden verder, en er is nog geen spoor van de 900HA te bekennen. Dus ik betwijfel of Asus nog van plan is om die hier uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Als ik een DSLR camera aansluit op een EEE, is het dan mogelijk om de CF kaart leeg te halen? De camera krijgt zelf voeding van zijn accu maar ik weet dat sommige USB poorten op laptops niet genoeg stroom leveren om een externe 2,5" HD te hangen zonder extra stroom van bijvoorbeeld een tweede usb poort. En maakt het dan nog uit of de EEE aan netspanning hangt?

Sorry voor de misschien domme vragen maar een mini laptop met HD lijkt me ideaal om te internetten en mee te nemen als ik foto's maak. Toont wat makkelijker dan een klein schermpje.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Als de camera zijn eigen voeding heeft moet dat wel lukken, en anders is het met een USB CF reader ook zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

troftnom schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:46:
Als de camera zijn eigen voeding heeft moet dat wel lukken, en anders is het met een USB CF reader ook zo opgelost.
Dank je: ik wil eigenlijk voorkomen dat ik een cardreader moet meenemen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat er geen mini laptops zijn met ingebouwde CF reader, alleen SD en sony spul volgens mij.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 16-09 08:39
lijkt mij niet dat je camera zo veel stroom nodig heeft als een 2.5" hdd. Volgens mij moeten camera's gewoon zonder usb stroom werken, daarbij komt dat volgens mij de Eee ook gewoon een 2.5" hdd van stroom kan voorzien, maar misschien alleen als hij aan het netsnoer zit, dat weet ik niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat is niet helemaal correct. Het ligt aan de hoeveelheid stroom die verbruikt wordt door de HD die in de case zit. Ik heb er verschillende, drie om precies te zijn en één daarvan wil niet werken zonder een extra usb=>power kabel er in. De HD spint wel, maar verschijnt niet in de diskmanager of devicemanager. De andere twee schijven, kleiner formaat, willen wel op één USB kabel werken. Het jammere is, dat de drive die niet wil werken met één kabel maar 4mA extra nodig heeft dan de maximaal toegekende 500mA per poort.
Verder lijkt het er op, met betrekking tot mijn vorige post in dit topic, dat USB2.0 ook een bepaalde powerrequirement heeft. Ik heb met een kleiner USB2.0 stick getest (2GB) en die wordt wel netjes als USB 2.0 device herkend. De stick die ik heb is 32GB en klaarblijkelijk is dat te veel om op 2.0 speed te kunnen functioneren. Hij trekt dan ook 300 van de 500mA die beschikbaar is. De 2GB stick die wel werkt, trekt maar 200ma. Ik trek dit wel naar een los topic om er eens onderzoek naar te laten doen.

-EDIT- Hmmm, op een PC met USB2.0 poorten trekt de stick ook 300mA en toch wordt hij daar wel herkend als USB2.0 stick. Dat is toch vreemd... :?

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 30-01-2009 11:59 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 16:43
hebben mensen ook problemen met youtube filmpjes bekijken en 720P ?? want ik neem aan dat de 1000H dat makkelijk moet kunnen afspelen. maar bij mij schokken ze beide enorm en valt dus egt niet te kijken.
en bij youtuube hebt ik het dan over de HQ HD filmpjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Elk bestand van 720p stottert op m'n 900 :P 480p no problem op 630MHz op een extern scherm, maar hoger dan 600px hoog gaat stotteren op een 19" widescreen, puur op het 9" scherm zelf nog niet geprobeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Laatst online: 13:20
Wauw, ik heb sinds een paar uur een EEE pc, en ik vind het echt een super ding!
Heb er een van school gekregen, als bedankje voor een filmpje dat ik gemaakt had, dus ik ben helemaal gelukkig!
Nou heb ik een vraagje, waar ik geen antwoord op kan vinden: Ondersteund de 4GB surf (tenminste, ik denk dat ik die heb, geen webcam, geen ramtoegang aan de buitenkant, wel 512MB ram) SDHC geheugenkaartjes?
Of alleen maar gewone sd? Wil namelijk een 8GB kaartje kopen, maar die zijn alleen maar SDHC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dinsdagavond een Runcore 32GB voor m'n 901 besteld en gisteren al ontvangen :Y) Het ding is inderdaad erg snel en ik ga er zo snel mogelijk OS X op installeren. Hij heeft al 2GB dus het draait allemaal als een tiet nu :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Knopsje schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:18:
Wauw, ik heb sinds een paar uur een EEE pc, en ik vind het echt een super ding!
Heb er een van school gekregen, als bedankje voor een filmpje dat ik gemaakt had, dus ik ben helemaal gelukkig!
Nou heb ik een vraagje, waar ik geen antwoord op kan vinden: Ondersteund de 4GB surf (tenminste, ik denk dat ik die heb, geen webcam, geen ramtoegang aan de buitenkant, wel 512MB ram) SDHC geheugenkaartjes?
Of alleen maar gewone sd? Wil namelijk een 8GB kaartje kopen, maar die zijn alleen maar SDHC.
SEARCH!!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Laatst online: 30-09 22:12
Exirion schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:40:
Dinsdagavond een Runcore 32GB voor m'n 901 besteld en gisteren al ontvangen :Y) Het ding is inderdaad erg snel en ik ga er zo snel mogelijk OS X op installeren. Hij heeft al 2GB dus het draait allemaal als een tiet nu :P
En wat heeft dat 'grapje' je gekost?
Waar merk je de snelheid toename het meest? Ik neem aan dat het booten niet veranderd is omdat dat van de (originele) 4GB SSD gebeurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:40:
Waar heb je hem besteld dat je hem zo snel in huis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:27:
[...]

Waar heb je hem besteld dat je hem zo snel in huis hebt?
Ik heb net 1 besteld via ebay, de 64gb versie zag ik niet meer staan.

neem aan dat hij er binnen een week is (hong kong weer :D )

Oh trouwens de runcores zijn zo snel dat je er prima van kan booten :) windows7 here we come 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 31-01-2009 20:54 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MaxLaadvermogen schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:00:
En wat heeft dat 'grapje' je gekost?
Waar merk je de snelheid toename het meest? Ik neem aan dat het booten niet veranderd is omdat dat van de (originele) 4GB SSD gebeurt....
Ik was een slordige 115 euro met verzending kwijt. Hij komt uit Engeland bij www.memoryc.com vandaan; die hadden ze in voorraad.

Eigenlijk is alles sneller, en ik boot gewoon vanaf die SSD. De 4GB is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiel340 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:12:
Ik heb nu een paar maanden een 900HD en heb enorm moeten lachen om het advies wat je van 'Exirion' kreeg. Volgens hem zegt het genoeg dat je weinig hoort over dit model... Misschien komt dat omdat er helemaal niks mis is met dit model en gewoon doet wat Asus beloofd? Nog mooier is de bewering dat de 900HD net als de 'gewone' 900 last heeft van batterydrain en je hem daarom maar niet moet kopen.

Iedereen heeft recht op zijn eigen vooroordelen, maar dit zijn de redenen waarom ik wél voor een 900HD heb gekozen:

Om met het laatste te beginnen: de 900HD is géén 900 en heeft géén last van batterydrain. Overigens is daar al een tijdje een oplossing voor, maar daar gaat het hier nu niet over.

De 900HD is inderdaad een Celeron en geen Atom en doet daarom 'maar' 3,5 uur met zijn 5200 mAh accu. Er zit een 160 GB harddisk in waardoor hij zeker niet sneller opstart dan een solidstate 900 of 901. Je hebt een enorme opslagruimte tot je beschikking, wat deze eee voor mij de eerste keus maakte omdat ik veel onderweg ben en de ruimte nodig heb voor mijn foto's. Een externe harddisk meeslepen kan ook, maar dat vond ik geen praktische oplossing.

De 900HA lijkt mij ook een betere eee, maar dat apparaat is volgens mij nog steeds niet te koop hier. Hij was drie maanden geleden in ieder geval niet verkrijgbaar en de 900HD kon ik gewoon bij Paradigit in mijn handen houden en aan een nader onderzoek onderwerpen. Ik bestel veel op 't internet, maar vind het kopen van een laptop/netbook toch prettiger in een 'gewone' winkel.

Ik heb een pesthekel aan 'glossy' laptops met het uiterlijk van een piano. Vandaar dat de hele 901 reeks ook geen optie was voor mij, De 900HD heeft een matte finish.

Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn 900HD. De prijs (297 euro) vind ik trouwens ook niet verkeerd. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb ook een 900HD; hiervoor had ik een 701 8G. Die heb ik weg gedaan omdat ik het scherm te klein vond en niet kon/wilde wennen aan Linux. De 900HD werkt perfect; snelheid is prima in orde (opstarten inderdaad een fractie langzamer dan een SSD model, maar weer veel sneller dan een standaard XP of Vista laptop). Hij is erg stabiel, geen battery drain en werkt ruim 3 uur op een lading. Er zit geen Bluetooth in, maar dat heb ik met een mini-USB stick van dealextreme ($2.97 inclusief verzending...) opgelost. Wat mij betreft is dit de ideale netbook; snel, functioneel en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook een 1000h. Ik heb plotseling het probleem dat ik mijn batterij indicator in mijn systemtray niet meer zie, Wat ik ook probeer...
Dus als iemand weet waar dat aan ligt, dan hoor ik dat graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:56:
Ik heb sinds een paar dagen ook een 1000h. Ik heb plotseling het probleem dat ik mijn batterij indicator in mijn systemtray niet meer zie, Wat ik ook probeer...
:? Daar heb ik ook last van idd |:( geen idee waar het aan ligt...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:46:
[...]

:? Daar heb ik ook last van idd |:( geen idee waar het aan ligt...
Ik ben er achter... althans, waar het bij mij aan ligt. Zodra ik m'n eee van het stroom af had gehaald en had herstart was m'n bekende batterijtje weer terug... was ik dus 2 dagen bezig om uit te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:56:
Hier ook!

Maar zoek even terug in dit topic, daar heb ik dat probleem al een keer voorgelegd. Met een paar tips erbij die bij mij eerst wel een oplossing boden, maar later toch niet zoveel uithaalden. Ergens bij begin december ofzo. Kan het niet terugvinden zo snel...

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:03:
[...]

Ik ben er achter... althans, waar het bij mij aan ligt. Zodra ik m'n eee van het stroom af had gehaald en had herstart was m'n bekende batterijtje weer terug... was ik dus 2 dagen bezig om uit te vinden :(
Dat heeft hier ook wel eens geholpen, maar lang niet elke keer staat alles bij mij bij weer een latere keer opstarten er nog weer bij.

Overigens is dat programmatje om de energie-besparende modus aan te zetten op mijn Eee ook regelmatig ineens weg. Iemand anders dat probleem ook? Zou dat ermee samenhangen?

[ Voor 34% gewijzigd door Zenyatta op 01-02-2009 18:12 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Christijn schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:07:
[...]
Overigens is dat programmatje om de energie-besparende modus aan te zetten op mijn Eee ook regelmatig ineens weg. Iemand anders dat probleem ook?
Jup, Same here :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Heb je ook een idee hoe dat programma weer terug te halen is naar het systeemvak?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

^
niet geprobeerd om verborgen pictogrammen zichtbaar te maken? hier lukt dat gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Wat ik altijd een beetje lastig vind van de EEE 1000H is dat de fn-knop helemaal aan de andere kant van het toetsenbord zit als de pijltjes.
Voor PageUp/Down moet je dan altijd 2 handen op je toestenbord houden, terwijl je niets anders doet dan lezen van webpagina's.

Ik heb een oplossing gevonden(voor Firefox)
Installeer keyconfig
Maak deze key aan:
  • Naam: PageUp using R_Ctrl + Up
  • inhoud: goDoCommand('cmd_scrollPageUp');
  • key: Ctrl + Up
En ook deze key:
  • Naam: PageDown using R_Ctrl + Down
  • inhoud: goDoCommand('cmd_scrollPageDown');
  • key: Ctrl + Down
Normaal heeft Ctrl+Up/Down geen functie, dus je overschrijft niets.
Nog luier op de bank surfen dus! :z

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 02-02-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 23:13

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

En toen was er plotseling de Eee 1000HE(extended), met 9,5 uur battery-life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ray-zor schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:46:
En toen was er plotseling de Eee 1000HE(extened), met 9,5 uur battery-life...
Hmmm 9,5 uur battery-life klinkt leuk maar ik vraag me af wat de werkelijke tijd is...
Een 1000H die ik heb zou ook 7 uur vol moeten kunnen houden maar daar blijft in werkelijkheid ook maar 4-5 uur van over.

Maar opzich wel leuk want zo te zien is die accu wel krachtiger maar niet groter zoals al die andere 3rd party accu's.

1GB ram erbij en een 7200rpm schijf en met een al ingebouwde Atom 280 kan je die 1000HE best leuk opkrikken zonder echt te hoeven overclocken :P

Maar die andere Asus netbook die op komst is met optische drive is ook wel leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

S87 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:58:
^
niet geprobeerd om verborgen pictogrammen zichtbaar te maken? hier lukt dat gewoon...
Yup, staat allemaal op weergeven en zichtbaar maken zoveel het kan. Bij de instellingen van het systeemvak, bij de instellingen van configuratiescherm, overal.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Christijn schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:03:
[...]

Yup, staat allemaal op weergeven en zichtbaar maken zoveel het kan. Bij de instellingen van het systeemvak, bij de instellingen van configuratiescherm, overal.
Bij mij ook maar nog zie ik hem niet altijd en dat vind ik het vreemde eraan dat ik hem heel soms gewoon wel zie terwijl ik niks verander aan mn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Christijn schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:07:
[...]
Overigens is dat programmatje om de energie-besparende modus aan te zetten op mijn Eee ook regelmatig ineens weg. Iemand anders dat probleem ook? Zou dat ermee samenhangen?
Super Hybrid Engine? Die kan ik op mijn 1000H via de link in de Asus program groep weer terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ray-zor schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:46:
En toen was er plotseling de Eee 1000HE(extended), met 9,5 uur battery-life...
Zo te zien ook een normale rechter Shift key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

crack_en_hack schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:19:
[...]

Bij mij ook maar nog zie ik hem niet altijd en dat vind ik het vreemde eraan dat ik hem heel soms gewoon wel zie terwijl ik niks verander aan mn instellingen.
Dat is dus precies wat ik hier ook heb.
Wat ik wel regelmatig doe is de accu eruit halen als ik gewoon via netstroom kan werken. Doen jullie dat ook? Misschien dat dat de oorzaak is?
crack_en_hack schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:30:
[...]

Hmmm 9,5 uur battery-life klinkt leuk maar ik vraag me af wat de werkelijke tijd is...
Een 1000H die ik heb zou ook 7 uur vol moeten kunnen houden maar daar blijft in werkelijkheid ook maar 4-5 uur van over.

Maar opzich wel leuk want zo te zien is die accu wel krachtiger maar niet groter zoals al die andere 3rd party accu's.

(...)
Inderdaad benieuwd hoe lang de accu dan in werkelijkheid meegaat.

Overigens staat er volgens mij nergens goed bij wat de specs van de accu zijn. In de comparison list van Asus staat de Eee1000HE nog niet eens. Op de homepage wel, maar zonder accuspecs.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

En als je 10 uur accuduur niet genoeg vind, kan je deze uitbreiden naar 15 uur: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=59424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87

S87

[...]

dat kan dan komen dat wanneer je op netstroom zit, de accu icoon niet zichtbaar wordt en wanneer je op accustroom werkt, de accu weer zichtbaar wordt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Het lukt mij niet om 1680x1050 resolutie te krijgen op mijn externe LCD.

Ik heb een EEEpc 900 met windows Xp erop, heb al powerstrip geprobeerd maar tevergeefs...
Iemand die een andere oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
B0MBACI schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:41:
Het lukt mij niet om 1680x1050 resolutie te krijgen op mijn externe LCD.

Ik heb een EEEpc 900 met windows Xp erop, heb al powerstrip geprobeerd maar tevergeefs...
Iemand die een andere oplossing weet?
Geen oplossing maar ook aan het kijken voor een fix voor dit soort problemen. Wil er 1600x1200 op draaien extern, maar dat lukt me ook niet. Erg vreemd omdat ik een oudere Asus R2H UMPC heb met vergelijkbaar video kaart die het wel kan. Het schijnt ook zo te zijn dat de EEE 701 wel deze resolutie kon leveren met een oude BIOS versie. Die optie verdween met latere BIOS updates. Beetje vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb sinds 3 weken een EEE PC 1000H en ben er super tevreden mee. Hij doet alles wat ik verwachte en nog veel meer. Alleen heb ik veel problemen met de Bluetooth. Heb er 2 weken over gedaan om de 1000H via Nokia PC Suite te koppelen aan mijn N95. Maar eergister was het na veel googlen en prutsen eindelijk gelukt. Gister dus heerlijk zitten internetten in de trein op mijn HSDPA Vodafone verbinding. Maar het feest bleek van korte duur. Ik heb de 1000H in stand-by gezet en krijg sindsdien mijn Bluetooth niet meer aan. Het icoontje was rood, via EEE Tray utility Bluetooth 10x aan en uit gezet, de bios gecheckt (ook daar staat Bluetooth aan) paar keer opnieuw opgestart. Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar het bluetooth icoontje blijft rood, en hij blijft zeggen dat de adapter niet is aangesloten.

Ideeen?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@martijn12345: checken met een bootable usb stick en ubuntu of de adapter werkelijk stuk is?
Iets van een heel andere orde: een vraag over wat waar is en wat eigenlijk niet waar kan zijn.
Mijn vader heeft een 900 met XP. Voorgeinstalleerd etc., maar ik vind het maar traag. Voor mij te traag (ok, een Celeron proc) Mijn 901 kwam met Asus linux (verre-oosten versie) en werd al heel snel Ubuntu. Nou vind ik het best leuk om heel hip alle desktop effecten aan te zetten, maar eigenlijk is dat niet helemaal ideaal (het werkt en ik zou best willen zeggen dat het 'vlekkeloos' werkt, dat doet het ook... bijna).
Ik zie allemaal mensen beweren dat Vista 'probleemloos' draait. Ik beweer ook graag dat Team Fortress 2 lachend draait op mijn Ubuntu desktop via wine. Dat doet het ook.. bijna, zeker sinds de ' nieuwe' vid kaart en als je op een lege server zit. Het ouwe procje kan meer spelers echter nauwelijks aan, dus draait het? Ja, maar.. eigenlijk... (op de volle xp install werkt tf2 helemaal bagger) En dan nu in nieuws: Netbook-versie Windows 7 draait maximaal drie applicaties simultaan op de FP mensen die beweren Windows 7 beta lachend aan de praat te hebben gekregen op een 901.
Toch draait mijn 5 jaar oude desktop (ok, met een GS7600, laatste nvidia agp kaart, dus vergelijkingen met of ie 720p wel of niet draait, gaan niet meer op, echter hiervoor met een 9800 pro had de desktop er ook wel wat moeite mee) eigenlijk sneller (dualboot Ubuntu/XP), de opstarttijden erbuiten gelaten.

Misschien dat het een groot verschil zou maken als ik de 4+16 gb ssd zou vervangen voor een Runcore. Toch krijg ik het gevoel dat zo'n bewering:
De huidige netbooks met atom cpu zijn allemaal in staat om een volwaardige windows 7 te draaien. Performance zal dus ook nu geen issue zijn.
eigenlijk niet waar kan zijn (of is windows 7 lichter en sneller dan XP?)

Hmm.. terwijl ik dit typ:
nieuws: Asus introduceert eerste netbook met Atom N280-cpu
ben benieuwd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door letatcest op 04-02-2009 09:26 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

troftnom schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 01:19:
[...]

Geen oplossing maar ook aan het kijken voor een fix voor dit soort problemen. Wil er 1600x1200 op draaien extern, maar dat lukt me ook niet. Erg vreemd omdat ik een oudere Asus R2H UMPC heb met vergelijkbaar video kaart die het wel kan. Het schijnt ook zo te zijn dat de EEE 701 wel deze resolutie kon leveren met een oude BIOS versie. Die optie verdween met latere BIOS updates. Beetje vreemd allemaal.
Het is me gelukt!! Met powerstrip de gewenste resolutie toegevoegd, waarna in de scherm eigenschappen de gewenste resolutie gekozen...

(alleen mn scherm zoemt nu als ik met de muis beweeg...denk niet dat dit gezond kan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
martijn12345 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:36:
Ik heb sinds 3 weken een EEE PC 1000H en ben er super tevreden mee. Hij doet alles wat ik verwachte en nog veel meer. Alleen heb ik veel problemen met de Bluetooth. Heb er 2 weken over gedaan om de 1000H via Nokia PC Suite te koppelen aan mijn N95. Maar eergister was het na veel googlen en prutsen eindelijk gelukt. Gister dus heerlijk zitten internetten in de trein op mijn HSDPA Vodafone verbinding. Maar het feest bleek van korte duur. Ik heb de 1000H in stand-by gezet en krijg sindsdien mijn Bluetooth niet meer aan. Het icoontje was rood, via EEE Tray utility Bluetooth 10x aan en uit gezet, de bios gecheckt (ook daar staat Bluetooth aan) paar keer opnieuw opgestart. Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar het bluetooth icoontje blijft rood, en hij blijft zeggen dat de adapter niet is aangesloten.

Ideeen?
ff een vraag:
wat heb je aan een hsdpa verbinding als je via bluetooth je gegevens verzend/ontvangt?
De doorvoersnelheid van bleutooth is toch heel laag? Ik dacht minder dan GPRS? Of klopt dit niet?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

funk-e schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:05:
[...]

ff een vraag:
wat heb je aan een hsdpa verbinding als je via bluetooth je gegevens verzend/ontvangt?
De doorvoersnelheid van bleutooth is toch heel laag? Ik dacht minder dan GPRS? Of klopt dit niet?
BT V1.2: 1 MBit
BT V3 3 MBit
HSDPA max: 3.6 MBit of 7.2 MBit, nou ja, ga er vanuit dat je het in de trein gebruikt, dan is 3MBit snel zat lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

letatcest schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:22:
Misschien dat het een groot verschil zou maken als ik de 4+16 gb ssd zou vervangen voor een Runcore. Toch krijg ik het gevoel dat zo'n bewering:
[...]
eigenlijk niet waar kan zijn (of is windows 7 lichter en sneller dan XP?)

Hmm.. terwijl ik dit typ:
nieuws: Asus introduceert eerste netbook met Atom N280-cpu
ben benieuwd ;)
Ik heb nu een paar dagen OS X draaien op m'n 901. Er zit 2GB geheugen en een 32GB Runcore schijf in en ik kan je verzekeren dat ie OS X volwaardig draait. Sterker nog, die Runcore is zo rap dat het systeem gevoelsmatig net zo snel als m'n iMac is :D De SSD is de grootste bottleneck in veel EEE modellen, dus de investering in een Runcore is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Exirion schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:57:
[...]

Ik heb nu een paar dagen OS X draaien op m'n 901. Er zit 2GB geheugen en een 32GB Runcore schijf in en ik kan je verzekeren dat ie OS X volwaardig draait. Sterker nog, die Runcore is zo rap dat het systeem gevoelsmatig net zo snel als m'n iMac is :D De SSD is de grootste bottleneck in veel EEE modellen, dus de investering in een Runcore is het dubbel en dwars waard.
Ha, dan wordt dat iig. een aankomende upgrade
* letatcest gaat dingen bestellen maar kijkt eerst op zijn rekening...
Hmm.. binnenkort dan maar... ;) Maar zeker een investering waard!
(overigens denk ik dat OSX beter schaalbaar is dan Vista of W.7...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
werkt osx echt ??? echt helemaal ?? wifi bluetooth enzo datis wel mooi om te horen dat die werkt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

funk-e schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:05:
[...]

ff een vraag:
Dat werkt (als het werkt) echt perfect. Je wilt geen DVD's downloaden, maar gewoon beetje surfen gaat uitstekend, vele malen sneller dan GPRS zoals al eerder is aangegeven, ik denk dat die 3Mbit wel ongeveer klopt ja.

Ik heb draai gewoon windows XP, heb geen verstand van andere OS. Dus usbsticks met umbutu's of andere afrikaanse stammen gaat niet werken hier.

Update: drivers eraf gegooid, daarna diezelfde drivers weer geinstalleerd en mijn BT doet het weer. Echter kreeg ik nu mijn telefoon weer niet gepaired met de laptop. Het is echt verschrikkelijk dat zoiets simpels zo ingewikkeld kan zijn. Vermoedelijk zit er een fout in de communicatie met de BT Modem in de telefoon, en zoekt de software nu op de verkeerde compoort. Arggg. Zal het allemaal nog 1 keer opnieuw installeren en anders ga ik wel voor een paar euro een fatsoenlijk USB stickje halen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

syntesia schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:55:
werkt osx echt ??? echt helemaal ?? wifi bluetooth enzo datis wel mooi om te horen dat die werkt dan
Bluetooth werkt en in mijn geval Wifi ook. Ik heb een Ralink interface en daar zijn stabiele drivers voor. Er zijn ook andere chipsets die in EEE's gebruikt worden en ze worden niet allemaal (goed) ondersteund. Je kunt echter voor weinig geld een nieuwe kaartje in je EEE prikken en er zijn Broadcom kaartjes die direct door OSX ondersteund worden omdat Apple ze ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
Exirion schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:29:
[...]

Bluetooth werkt en in mijn geval Wifi ook. Ik heb een Ralink interface en daar zijn stabiele drivers voor. Er zijn ook andere chipsets die in EEE's gebruikt worden en ze worden niet allemaal (goed) ondersteund. Je kunt echter voor weinig geld een nieuwe kaartje in je EEE prikken en er zijn Broadcom kaartjes die direct door OSX ondersteund worden omdat Apple ze ook gebruikt.
is er een handige stap-voor-stap handleiding voor het installeren van osx.. ik zou het ook wel op mijn 1000h willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

opnieuw opstarten en dan niet meteen inloggen, maar even wachten tot het disk-activiteit ledje uit is. dan krijg je wel alle icoontjes in je taakbalk. (werkt bij mij teminste)

verder vind ik het wel erg vreemd. had er in het begin geen last van en toen ik naar 2GB ram ben gegaan deed hij dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Nou na een hoop gekloot heb ik alles omtrend mijn bluetooth, nokia N95 en Nokia PC Suite werkend. Maar direct een systeemherstelpunt aangemaakt (wilde dit eigenlijk uit zetten) maar voor het geval het binnenkort weer op miraculeuze wijze vanzelf niet meer werkt...

Nu was ik vanmiddag beetje filmtrailers aan het kijken (Flash formaat) en die liepen echt voor geen ene meter ondanks dat mijn 1000H 2 Gb geheugen heeft en mijn Atompje op 1900 Mhz draait. Beetje lopen zoeken op internet en enige wat ik tegen kom is mensen die roepen dat hij bij hun wel of niet goed werkt en dat Flash zuigt.

Nu heb ik weinig verstand van al die video formaten, dus die discussie laat ik maar voor wat het is, maar ik zou wel graag horen bij die groep mensen bij wie Flash wel fatsoenlijk werkt.
Ik had trouwens eergister ook problemen met uitzendinggemist.nl , na een minuut of 2 ging het beeld schoksgewijs en het lag niet aan mijn internet. Ik heb daarna de buffer groter ingesteld, geen idee of dit uitmaakt... Maar vanmiddag toen ik het probeerde ging het wel goed.

Wie kan me wat tips geven om deze 2 zaken te verbeteren ?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 16-09 08:39
Ik had ook veel problemen met flash in Windows XP, sinds ik Vista gebruik heb ik hier veel minder last van, maar het lijkt nog altijd meer problemen te geven wanneer ik niet aan het netsnoer zit, ook al wordt de cpu op volledige snelheid gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

EEE 900 bezitter meldt zich :w. Heb nu Ubuntu 8.10 met de array kernel er op, Voor de zekerheid maar op EXT2 gezet. Is dit echt nodig? Alles werkt nu prima ideaal. Is het trouwens schadelijk als je die extra brightness truuk gebruikt in Ubuntu? Ik vind het namelijk een stuk beter daarmee.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
martijn12345 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:18:
Nou na een hoop gekloot heb ik alles omtrend mijn bluetooth, nokia N95 en Nokia PC Suite werkend. Maar direct een systeemherstelpunt aangemaakt (wilde dit eigenlijk uit zetten) maar voor het geval het binnenkort weer op miraculeuze wijze vanzelf niet meer werkt...

Nu was ik vanmiddag beetje filmtrailers aan het kijken (Flash formaat) en die liepen echt voor geen ene meter ondanks dat mijn 1000H 2 Gb geheugen heeft en mijn Atompje op 1900 Mhz draait. Beetje lopen zoeken op internet en enige wat ik tegen kom is mensen die roepen dat hij bij hun wel of niet goed werkt en dat Flash zuigt.

Nu heb ik weinig verstand van al die video formaten, dus die discussie laat ik maar voor wat het is, maar ik zou wel graag horen bij die groep mensen bij wie Flash wel fatsoenlijk werkt.
Ik had trouwens eergister ook problemen met uitzendinggemist.nl , na een minuut of 2 ging het beeld schoksgewijs en het lag niet aan mijn internet. Ik heb daarna de buffer groter ingesteld, geen idee of dit uitmaakt... Maar vanmiddag toen ik het probeerde ging het wel goed.

Wie kan me wat tips geven om deze 2 zaken te verbeteren ?
1.

hoe heb jij je n95 via bluetooth werkend gekregen ?? want ik krijg steeds bij mijn N82 de error dat hij niet kan verifiëren.

2.

met flash filmpjes bedoel je ? youtube filmpjes enzo ?? want ik kan die ook niet degelijk af laten spelen beeld schokt geluid gaat gewoon door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

syntesia schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:10:
[...]

1.

hoe heb jij je n95 via bluetooth werkend gekregen ?? want ik krijg steeds bij mijn N82 de error dat hij niet kan verifiëren.
Nokia PC Suite helemaal verwijderen incl. alle drivers. Bluetooth drivers helemaal verwijderen (opnieuw op laten starten). Vervolgens de bluetooth drivers van asus site downloaden en installeren (laat de pc zich opnieuw inloggen) en dan de nieuwste versie van Nokia PC Suite erop gezet.
syntesia schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:10:
2.

met flash filmpjes bedoel je ? youtube filmpjes enzo ?? want ik kan die ook niet degelijk af laten spelen beeld schokt geluid gaat gewoon door
Precies. Ik heb persoonlijk een hekel aan Vista, en ik ben bang dat met de minimale systeemeisen waar je met je EEE PC maar net aan komt, het voor mij niet prettig gaat werken. Enige Vista systeem waar ik prettig op kan werken is mijn vriendin's laptop met 4Gb intern geheugen.

Ik denk dat ik volgende week wanneer ik tijd teveel heb gewoon voor de lol toch maar eens die Afrikaanse stam als OS ga installeren. Zo'n laptop is toch om een beetje mee te prutsen niet waar.... Kan niet iedere dag Age of Empires 2 en GTA 4 blijven spelen :+

Geen inspiratie

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic