Servor schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:00:
Ik vraag me wel af in hoeverre een 1000 nog echt een netbook is en geen minilaptop ofzo. Zaterdag maar eens een winkel opzoeken die ze naast elkaar heeft staan, kijken wat het in de praktijk scheelt.
Hm ik zie het totaal anders, maar goed dat is voor iedereen weer anders dus of het een minilaptop is of een netbook.
Soms, heel soms stoor ik me aan hoe deze asus eee word onder gewardeerd 'Je kan er geen games op spelen, hij is te sloom, atom is '' maar' een simpele cpu (hardwareinfo.nl) etc etc enz.
Nee nee en nog maals nee! Nee hij is niet sloom en nee het is geen prut ding of alleen maar voor effe email checken. En nee er past meer op dan linux.
En ja Vista doet het geweldig (ik heb 3.0 punten) meer dan zat.
En Ja Windows 7 Ultimate doet het geweldig, misschien nog beter.
En ja EEE 1000H kan 800 Mhz OCZ geheugen aan
En Ja EEE 1000H kan de Scorpio van 500 GB! aan
En ja mijn access is 80 Mb per sec doorvoer snelheid
En ja EEE 1000H heeft wifi (N!)
En ja ik maak wel eens spelfouten niet op letten (me Engels is beter haha)
Games? Xbox of Core i7 systeem bouwen of gewoon tevreden zijn met je eeepc
Klok van 166 Mhz naar 400? --> GMABooster
Klok van 1.6 CPU naar 2009 ? --> EeeCTL
Zowel aan hardware info tv als mensen die EEE1000H onderschatten.. lees eens wat meer reviews.
Problemen met windows hebben niets te maken met deze laptop! Gewoon beter leren hoe je windows er op zet. Hall.dll ? error? geef niet asus de schuld KOOP windows legaal!! Of zorg voor een goede rip dus andere torrent.
Nee geen CD rom speler. Koop een externe CDrom driver en je kan windows installeren.
Of zet je CD image op SDHC en installeer op die manier. Zo simpel allemaal.
3 USB poorten niet genoeg? Koop een hub. Geen zin in draden? Koop voor 300 euro een draadloze hub.
Camera is super goed.
Audio is erg goed. Ik gebruik cubase en verbaas me nog steeds over de onboard midi chip.
Omdat dit dinge alle voordelen heeft:
Weegt weinig.
Goedkoop ( geen wonder dat Intel schikt van de verkoop cijfers (eigen schuld!) )
Intel moet dan niet met hun praatje komen dat Atom niet bedoelt is voor zware toepassingen. Dit zeggen ze alleenmaar omdat als iedereen een netbook koopt (wat iedereen zou moeten doen) Intel verlies gaat maken op hun duurdere cpu's
Gaat zeker 7 uur op accu mee
Draat alles!!!!!!!! dus ga weg met een aangepaste windows voor netbooks haha kom zeg!
Nogmaals het draait alles met 2 GB aan ram en Atom is snel genoeg.
Conclusie:
Asus EEE PC 1000 H = een PC. punt uit. Het is een laptop / netbook / mini laptop (kies een naam) maar voor mij is het de enige echte Personal Computer. PC zoals het ooit was bedoelt.
In huis heb ik alleen een EEE (me ouder PC's allemaal verkocht)
Aan mijn EEE zit een module via VGA die het beeld perfect doorgeeft aan me TV
Aan mijn EEE audio uit zit een splitter daar aan een kabel en die kabel gaat naar mijn huiskamer versterker.
Webvideo - Vloeiend.
Geluid - gewoon perfect. Oke geen AC3 maar dan kan je altijd nog een externe audio kaart kopen van bijv m-audio.
Maar wil je idd zware video bewerking doen, Crysis spelen tja dan moet je geen EEE kopen maar dat lijkt me ook vrij logisch.
Verder heb ik een draadloos toetsenbord en muis van logitech er bij en natuurlijk een grote Samsung monitor.
Ook mijn tafel is netjes aan kant.
Dus ja, koop de 1000H
.. lol ik lijk wel een verkoper.. nee ik werk niet voor asus maar vind dit de beste uitvinding sinds de pc vandaar.. en tja gewoon erg blij mee en dat gun ik me mede tweakers dus ook. die tv module vga naar s-video kan ik iedereen aanraden en kost maar 30 euro ofzo iets.
[
Voor 3% gewijzigd door
maartn op 13-04-2009 19:55
]