[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.261 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoeiWoei
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Het zou kunnen dat je het bestand tcpipBM.sys moet hernoemen naar tcpipBM_.sys.
Dit bestand kan je vinden in de 'Windows/system32/drivers' map.

Dit werdt mij verteld toen ik een web 'n walk stick haalde bij de t-mobile. Al was dat in combinatie met de samsung nc-10.

maar misschien helpt het ?

edit : ik zou wel rebooten na het hernoemen

[ Voor 7% gewijzigd door WoeiWoei op 06-01-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 09:05
Ik ben de bezitter van een 900-16G. Was even geschrokken van een melding eerder in dit forum dat dit een versie is met een vreselijk langzame SSD, maar mij valt het enorm mee.

Ik wordt alleen moe van het heen-en-weer slepen van de voeding. Thuis, werk. Mijn vraag is dus of iemand weet wat de EEE kan hebben als ingangsspanning. De officiele adapter geeft 12V. Maar alle laptops op werk hebben een voeding van 16, 18 of zelfs 20Volt. Die zou ik wel willen gebruiken....
Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
pxa270 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:00:
Zou een vriendelijke Eee 901 bezitter mij misschien kunnen helpen aan een kopie van de XP restore CD/DVD? Hetzij via een ISO upload, hetzij per post tegen kleine vergoeding? Ik heb net een gebruikte 901 gekocht, waarvan de eigenaar de restore disk kwijt is. Ik kan evt. fotos leveren van de Eee met licentiesticker en bon om te laten zien dat ik een geldige licentie heb.

edit: Als iemand me zou willen helpen, graag een mailtje naar pxa270 at gmail.com
Schopje.

Er moeten toch wel wat behulpzame 901 bezitters zijn, hierergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

pxa270 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:12:
Plaats anders een vraag advertentie in de Vraag & Aanbod.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 13:07
WoeiWoei schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:07:
Het zou kunnen dat je het bestand tcpipBM.sys moet hernoemen naar tcpipBM_.sys.
Dit bestand kan je vinden in de 'Windows/system32/drivers' map.

Dit werdt mij verteld toen ik een web 'n walk stick haalde bij de t-mobile. Al was dat in combinatie met de samsung nc-10.

maar misschien helpt het ?

edit : ik zou wel rebooten na het hernoemen
Hij draait al meer dan 25 minuten :) Een record. Ziet er naar uit dat het werkt! *O* Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
pxa270 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:12:
[...]

Schopje.

Zal wel lastig worden aangezien je windows licentie daar al ingebakken zit

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
NokNok12 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:54:
[...]

Zal wel lastig worden aangezien je windows licentie daar al ingebakken zit
Hoe bedoel je, ingebakken? Op de DVD? Dat lijkt me sterk. Ze gaat toch heus niet voor elk exemplaar een andere DVD persen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
pxa270 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:20:
[...]

Hoe bedoel je, ingebakken? Op de DVD? Dat lijkt me sterk. Ze gaat toch heus niet voor elk exemplaar een andere DVD persen?
Toen ik het .gho bestand opnieuw installeerde hoefde ik geen product key meer in te voeren. Maar waarom wil je perse de recovery DVD je kan net zo goed een windows xp home oem versie installeren. Alle drivers haal je van de asus website.

[ Voor 17% gewijzigd door NokNok12 op 06-01-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13

The Zep Man

🏴‍☠️

ArnieNFW schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:07:
Ik wordt alleen moe van het heen-en-weer slepen van de voeding. Thuis, werk. Mijn vraag is dus of iemand weet wat de EEE kan hebben als ingangsspanning. De officiele adapter geeft 12V. Maar alle laptops op werk hebben een voeding van 16, 18 of zelfs 20Volt. Die zou ik wel willen gebruiken....
Iemand ervaring daarmee?
Ja. Al sluit je de voeding van een "laptop van het werk" aan op je EEE PC, dan blaas je je EEE PC op.

Voor een tweede voeding heb ik een oude apparaatvoeding gemodificeerd met de juiste stekker. Let erop dat als je zelf een voeding maakt, dat de 'uitgang' 12 volt gelijkspanning moet zijn en minimaal 3 ampère moet kunnen leveren (=specificaties van de originele voeding).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn legio adaptertjes te koop in de 12volt range. Heb er nu één die ik zowel voor mijn Garmin (1.25 Amp) als voor de 900HD (3 Amp) gebruik. Even een ander tussenstuk erop en ik kan er een ander apparaat mee voeden. De GSM voed ik weer via de USB van de laptop. Nou alleen nog wat vinden voor het 5volt batterijtje van mijn camera en ik hoef nog maar één adapter mee te nemen op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
NokNok12 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:43:
[...]

Toen ik het .gho bestand opnieuw installeerde hoefde ik geen product key meer in te voeren.
De keys op recovery CDs zijn meestal generiek voor alle machines van hetzelfde type (en komen niet overeen met die op de sticker). Ze kunnen immers niet voor elk exemplaar een aparte CD gaan persen. Probeer het zelf maar uit: de software key die je nu gebruikt (kun je achterhalen met bijvoorbeeld met Magical Jelly Bean Keyfinder) komt niet overeen met die op je sticker. Die van mij begint met R8P77, op mijn sticker met QH98K.
Maar waarom wil je perse de recovery DVD je kan net zo goed een windows xp home oem versie installeren. Alle drivers haal je van de asus website.
Hoeft ook niet per se. Maar ik ben ondertussen geholpen door een hulpvaardige forum bezoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
ArnieNFW schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:07:
Waarom geen grotere 10400MaH accu kopen, daar doe je wel een uurtje of 10 mee, Of een extra officiele Asus adapter?, Is i.i.g. altijd beter dan zelf iets in elkaar te prutsen lijkt me :)

[ Voor 10% gewijzigd door crack_en_hack op 07-01-2009 08:07 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 09:22
Grotere accu kost inderdaad amper wat. Heb zelf mijn 701 getrakteerd op een 10400 accu (iets van 30,- op ebay)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
cornelisprul schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:55:
Grotere accu kost inderdaad amper wat. Heb zelf mijn 701 getrakteerd op een 10400 accu (iets van 30,- op ebay)
http://www.laptoppen.nl/p...Zwart)-7.4V-10400MAH.html

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
€70 voor een accu vind ik niet weinig, daarbij vind ik de batterijen met hogere capaciteit zo "bulky".
Ik heb bij dealextreme een 90watt voeding besteld voor €20 ($26). http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11937. Deze levert een regelbare uitgangsspanning van 12-24V, eenvoudig maar ook nog eens goed in te stellen (geen simpel schuifje wat per ongeluk verschoven kan worden). Ben benieuwd of het wat is en of de EEE ook sneller oplaad. Als ik hem heb zal ik mn ervaringen delen!

[ Voor 11% gewijzigd door ArnieNFW op 07-01-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ook of bij jou het opladen via USB werkt. En ben benieuwd naar de buitenmaten natuurlijk... Fantastisch bedrijf, dat DealExtreme, heb er al veel handige spulletjes vandaan gehaald. De USB-IDE/SATA connector voor 16$ is ook zo'n regelrechte aanrader, daarmee kan je van alles en nog wat aan je eee hangen. En geen verzendkosten!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Sick Nick

Drop the top!

Ik hoop niet dat je echt SKU 11937 hebt besteld? Die gaat het hier nameljk niet doen!
Power Input: AC 100~140V 1.5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:33:
Ik hoop niet dat je echt SKU 11937 hebt besteld? Die gaat het hier nameljk niet doen!

[...]
De meningen zijn er nogal over verdeeld op de site. De mensen die er daadwerkelijk één hebben ontvangen bevestigen dat het een 100 - 240 volt apparaat is. Die 140 zal wel een typefout zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Er komen weer nieuwe eee's aan: nieuws: Asus toont notebook met 512GB-ssd, Eee-tablet en -toetsenbord

Eindelijk eee's met touchscreen.... maar helaas hebben ze er ook meteen tablet pc's van gemaakt, had voor mij niet gehoeven :( zo'n scharnier geeft mij zo'n fragiel gevoel, bovendien is dit niets nieuws (gigabyte had al zo'n netbook toch?) Ik zou liever een S101 met touch screen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.com.au/story_media/339294108/Eeepc-T91_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:51:
[...] De meningen zijn er nogal over verdeeld op de site. De mensen die er daadwerkelijk één hebben ontvangen bevestigen dat het een 100 - 240 volt apparaat is. Die 140 zal wel een typefout zijn...
Klopt - uit de ervaringen heb ik dat ook opgemaakt. Ook uit de stekker -euro vorm- ed. En die ene Amerikaan die er niet mee overweg kon :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 23:13

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

AtlonXP1800 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:41:
Er komen weer nieuwe eee's aan: nieuws: Asus toont notebook met 512GB-ssd, Eee-tablet en -toetsenbord

Eindelijk eee's met touchscreen.... maar helaas hebben ze er ook meteen tablet pc's van gemaakt, had voor mij niet gehoeven :( zo'n scharnier geeft mij zo'n fragiel gevoel, bovendien is dit niets nieuws (gigabyte had al zo'n netbook toch?) Ik zou liever een S101 met touch screen hebben.

[afbeelding]
Ik zag het inderdaad net op de frontpage (samen met dat leuke toetsenbordje B) ) en dat is waar ik op zit te wachten. Ben het op zich wel met je eens dat het van mij geen tablet had hoeven zijn. Maar niet omdat het fragiel zou zijn, maar meer omdat ik vermoed dat dat de prijs extra omhoog stuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:16
AtlonXP1800 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:41:

[afbeelding]
Een scharnier is niet fragiel.

Ik heb 3 laptops waarvan er dus 1 een convertible Kohjinsha'tje is en deze doet qua stevigheid niks onder. Juist bij zo'n klein ding is 1 scharnier fijner imo. Al zou ik de knoppen haast het scherm wel missen bij de EEE.

Wel grappig dat Asus steeds meer de Kohjinsha kant opgaat. HDD's, draaibare touchscreens, bluetooth, hogere resoluties etc zitten al tijden op de laatst genoemde laptops.

Misschien dat de EEE Pc straks zelfs nog wel een optische drive krijgt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.kohjinsha.com.sg/products/images/sx/main_sx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:12

Zenyatta

Tsjakka!

Om mijn Eee 1000H te kunnen gebruiken zonder de accu onnodig te belasten, heb ik wel eens de accu eruit gehaald en via de netstroom gewerkt als ik toch een stopcontact in de buurt had. Probleem is nu dat ik met geen mogelijkheid meer het accu-icoontje terug krijg in het systeemvak van Windows XP, ook al heb ik overal waar dat mogelijk is aangevinkt dat die er wel moet staan. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Het besturingssysteem er opnieuw opzetten?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Christijn schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:09:
[..] Probleem is nu dat ik met geen mogelijkheid meer het accu-icoontje terug krijg in het systeemvak van Windows XP, ook al heb ik overal waar dat mogelijk is aangevinkt dat die er wel moet staan. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Het besturingssysteem er opnieuw opzetten?
Daar is al het eea over gezegd. Heeft waarschijnlijk te maken met de wizard "verwijder ongebruikte icons" oid, die bij properties van de werkbalk staat.
(in het engels: taskbar - properties - hide inactive icons (evt customize). << ik zou daar eens zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door ArnieNFW op 08-01-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb een 10400mAh voor mijn 701 gekocht.
Vandaag binnen.
Wat is jullie ervaring? Hoe lang kun je op je batterij je eeepc gebruiken?
Let op: Het is gaat dus om een 701 met Wifi de hele tijd in gebruik en verder geen randapparatuur aangesloten.

Ik ben benieuw naar jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:29
Leuk die nieuwe lappert van asus. Maar een 512 GB HDD! dat wordt prijzig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Tomino schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:12:
Leuk die nieuwe lappert van asus. Maar een 512 GB HDD! dat wordt prijzig!
Dit is gewoon een show-off om hun innovatie te tonen. Natuurlijk snapt Asus ook wel dat zoiets peperduur is om te verkopen dus zal echt niet het basismodel met 512GB aangeboden worden :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik weet niet of dit al gepost is hier, maar hier ff een video van de interface van de tablet, met, als de slide boven aan de pagina klopt, multitouch.
ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen, Asus is wel goed bezig op CES vind ik.
http://www.engadget.com/2...convertible-tablet-lives/
edit: geen multitouch, gewoon een resistive touchscreen, jammer maar helaas, op de slide doelen ze op het touchpad.

[ Voor 30% gewijzigd door Rubu op 08-01-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wiethoofd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:09:
[...]

Mijn EEE 900 klokt zichzelf van 900MHz naar 630MHz terug op het moment dat ik hem van netstroom afhaal. Alles werkt dan dus trager, CPU, datatransfer, geheugen etc. Welke snelheden een Atom precies op gaat draaien zou ik zo niet weten, maar mijn 900 kan ik niet op 900MHz draaien op het moment dat hij op de batterij loopt. 810MHz is dan weer wel mogelijk :Y)
Wat ik altijd heb begrepen is dat een Atom op 1.6 GHz draait. Dus ik ff CPU-Z geprobeerd en tot mijn verbazing draait m'n 1000H op Power-savemode iets van 600MHz, op Performance mode 750MHz en op super performance 850MHz.
Dat is dus allemaal gemeten door het veranderen van de Super Hybrid Engine en allemaal lager dan ik dus verwachtte.
Ik heb nog niet geprobeerd wat m'n 1000H op netstroom doet.

Andere vraag:
Als jullie op YouTube een hd-filmpje kijken (bijv. deze), hoe goed werkt deze bij jullie?
Bij mij is het gelinkte filmpje slecht te bekijken... hapert erg veel en veel gedropte frames.
En dat is met SHE op Super Performance.

Ik gebruik trouwens de Vista Codec pack op m'n XP, als dat nog van toepassing is.

[ Voor 0% gewijzigd door SqueakyClean op 09-01-2009 18:34 . Reden: link edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Rubu schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:56:
Ik weet niet of dit al gepost is hier, maar hier ff een video van de interface van de tablet, met, als de slide boven aan de pagina klopt, multitouch.
ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen, Asus is wel goed bezig op CES vind ik.
http://www.engadget.com/2...convertible-tablet-lives/
edit: geen multitouch, gewoon een resistive touchscreen, jammer maar helaas, op de slide doelen ze op het touchpad.
En nog meer foto's van de T91 en T101H op www.engadget.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Ik heb een NC10 sinds kort, daarvan vind ik de speakers wat aan de slechte kant.
Ik heb nu interesse in de 1000H, ik zie dat hij dolby sound heeft etc.

Hoe is de kwaliteit van de speakers bij de 1000H eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 16:43
goed vergeleken met andere netbooks vind ik. mijn nichtje heeft de msi wind en die speakers gaan enorm zacht vergeleken met de 1000h die toch aardig hard gaat en nog goed geluid geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mij van de boxen niets voorgesteld maar valt mij 100% mee, geluid is helder en als je echt flink wilt blazen dan zijn ze ongeschikt maar voor dagelijks gebruik is het gelui verbluffend goed en zijn stemmen goed te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

oke, bedankt.. ik denk dat ik me een 1000H ga aanschaffen. Vind de speakers van de NC10 helemaal niets, behalve me de oordopjes maar dat heeft mijn voorkeur gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:24

superblaag

Mooi spul hoor!

Jobbie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:41:
[...]

Wat ik altijd heb begrepen is dat een Atom op 1.6 GHz draait. Dus ik ff CPU-Z geprobeerd en tot mijn verbazing draait m'n 1000H op Power-savemode iets van 600MHz, op Performance mode 750MHz en op super performance 850MHz.
Dat is dus allemaal gemeten door het veranderen van de Super Hybrid Engine en allemaal lager dan ik dus verwachtte.
En draai er nu eens een film oid op met nog wat apps, en start dan CPU-z eens.
Loopt het beestje gelijk op 1700mhz (mijne iig).

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
ZakHooi schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:35:
Vandaag binnen.
Let op: Het is gaat dus om een 701 met Wifi de hele tijd in gebruik en verder geen randapparatuur aangesloten.

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12
Ben eigenlijk benieuwd naar jouw ervaring.....hoe lang draaid ie op de nieuwe batterij ? Ben nl. zelf van plan om voor mijn 1000H een 13000mAh batterij aan te schaffen......Mijn vraag is gaan deze nu werkelijk >10 mee ?
En zijn ze niet megagroot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de losse Solid State Disks eindelijk een beetje betaalbaar worden denk ik er over om de harddisk van mijn 1000H te vervangen door een SSD. Om het een beetje betaalbaar te houden wordt het een exemplaar van 30 of 60 gb. Zoiets (linkje) bijvoorbeeld, als deze nog iets goedkoper wordt. De lagere opslagcapaciteit maakt niet uit, want aan 30 gb heb ik genoeg, laat staan aan 60 gb.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een dergelijke SSD in een 1000H. Ik vraag me namelijk af hoeveel het scheelt wat betreft warmteontwikkeling en stroomverbruik in vergelijking met de gewone, conventionele harddisk. De temperatuur binnenin mijn 1000H loopt regelmatig zeer hoog op, wat waarschijnlijk volledig aan de harddisk te wijten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Crawl NL schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Ben eigenlijk benieuwd naar jouw ervaring.....hoe lang draaid ie op de nieuwe batterij ? Ben nl. zelf van plan om voor mijn 1000H een 13000mAh batterij aan te schaffen......Mijn vraag is gaan deze nu werkelijk >10 mee ?
En zijn ze niet megagroot ?
Tja zo ben ik dus benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ik haal tot nu toe max 5:48 op de batterij.

dus: graag meer ervaringen met de levensduur 10400mah battery voor 701 gebruikers hier posten aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

iemand windows 7 al geprobeerd op een eee900?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

dano_nl schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:04:
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. B)

Heb al wel wat gevonden van een Vaio P, maar das natuurlijk net iets anders dan een eee pc.
VAIO P, now with more Windows 7

En dat er een netbook edition komt.
Confirmed: Windows 7 'netbook edition'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dano_nl schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:04:
ikke4 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:48:
ik heb win7 op mijn 1000H draaien. de score is 1.8 op de windows experience index

waarbij de processor snelheid de laagste score heeft (1,8) en de disk data transfer rate (1,9) misschien is er aan het laatste nog wel wat te doen... heb in de device manager nog één unknown device staan...

verder draait het wel lekker....
ikke4 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:17:
[...]

ik heb 2gb erin gestopt... de installatie heb ik met een externe dvd speler gedaan.. makkelijkste manier... heb me nog niet bezondigd aan cracks om van de tijdbom af te komen... maar alles draait lekker... zelfs media center met mijn pinnacle nano dvbt stick... soms houdt die het beeld niet geheel bij, maar het was te kijken... als iemand nog een leuk alternatief heeft om tv te kijken dan hoor ik het graag.. ga ook nog dvbviewer nog installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

oeps... :$

Heb ook nog een kleine install guide gevonden.
Windows 7 beta 1 - netbook install guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12
Ik heb de beta gekopieerd op een usbstickie volgens deze howto.....

# Run CMD.EXE and type the following. Note: This set of commands assumes that the USB flash drive is addressed as "disk 1". you should double check that by doing a list of the disks (type "list disk") before cleaning it. If you have multiple hard drives, like an SDFlash drive or a Multibay drive, you could end up wiping your second drive using this command.
(This was a warning that Josh added to his post along with the following commands that I copied from him, so kudos to Josh)

1. diskpart
2. select disk 1
3. clean
4. create partition primary
5. select partition 1
6. active
7. format fs=fat32
8. assign
9. exit

# Copy Windows Vista's DVD ROM content to the Flash Drive
Simply issue the following command to start copying all the content from the Windows Vista DVD to your newly formatted high speed flash drive.

* xcopy d:\*.* /s/e/f e:\

Windows 7 draaid als een zonnetje, moest alleen even de wlan driver installeren. Ethernet moet ook een driverupdate hebben maar die gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Volgens de info zorgt de electronica op de SSD dat de bitjes allemaal evenredig gebruikt worden, waardoor er "minder" slijtage plaats vind en de SSD's dus langer mee gaan.

Als je dus op geen enkele wijze van buiten kan beïnvloeden waar een SSD zijn data opslaat; heeft het dan nog wel zin om bijvoorbeeld een defragmentatie te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Waarom zou je uberhaupt defragmentatie draaien op een SSD? De toegangstijden zijn vrijwel direct, ongeacht waar de de bitjes staan opgeslagen. Enige wat je met defragmentatie doet is gewoon je SSD onnodige slijtage geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Dat is het dus: waarom? Ik kom diverse (volgens mij ook hier op tweakers) handleidingen tegen, bv bij de xp-lite installaties waarbij staat dat je voor snelheidswinst (regelmatig) een defrag moet draaien.
Naar mij mening heeft dat geen zin, maar dat is dus mijn vraag. Is er een reden om dat wel te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door ArnieNFW op 11-01-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

In sommige gevallen werkt het bij een SSD om grote (opstart) bestanden in 1 deel te hebben. Op het moment dat je een video hebt van 700MB die over veel stukjes van 3-8MB verspreid staan dat een harde schijf daar met afspelen last van kan hebben, een SSD heeft daar minder last van, maar een trage SSD (zoals in een 701/900) kan wel problemen daarmee krijgen, helemaal als je ook nog eens op de batterij draait en de CPU zicht dus terug clockt. Het is niet altijd dat je er last van krijgt, maar het is wel degelijk mogelijk. Met opstart bestanden idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Jobbie schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:41:
[...]

Wees blij:) Is een besparing van je accu. Maar even, dit is dus SpeedStep van Intel.
Start CPU-Z start een applicatie en zie dat hij naar 1590 ofzo springt :)

Overclock je hem naar zeg 2020 dan zie je 2019 staan na het starten van een app en zonder draait ie op 1000.

Mijn Atom gaat tot 2024.5 Mhz stabiel.
Met OCZ 800 Mhz geheugen kan je zelfs tot 2150 las ik.

Dus verkopers die zeggen: Daar is de EEE niet voor u MOET 667 geheugen hebben, moeten eens stoppen met onzin uitkramen en gewoon hun vak doen (verkopen).

Maar ik heb nu Crucial 667, en dat werkt voor nu prima. Later misschien OCZ, maar nu die kracht nog niet nodig.

Ook heb ik EeeCTL aangepast voor de 1000H. (voor de lief hebbers)

[Settings]

Core.Save = Fan; Speed; Backlight;
Core.Menu = Speed,embed; Fan,popup; Backlight,popup; Core;
Core.Icon = Speed.FSB; Temp.C,00FFFF;
Core.IconDelay = 5000

Speed.Profiles = 48,166,1,1600 Mhz; 48,176; 52,176; 54,176,1,1900 Mhz; 54,179; 54,180; 54,182; 54,184; 54,186; 54,188,1,2000 Mhz; 54,179; 54,180; 54,182; 54,184; 54,186; 54,188; 53,190; 53,192; 53,192; 53,192,1,2024 Mhz;

; 54,190,1,2041 Mhz
; 54,193,1,2073 Mhz
; 54,198,1,2150 Mhz

Speed.StepDelay = 5000

Speed.FSBIconMul = 33

Fan.Profiles = 10,50,45; 20,55,50; 30,60,55; 40; 50; 60,65,55; 70; 80,70,65; 90; 100,75,60;

Backlight.Profiles = Laag,10; Middel,50; Hoog,100;

[States]
Fan.Mode=2
Fan.Speed=100
Speed.Profile=1600 Mhz
Backlight.Level=10

Mijn vraag is alleen nog, waarom blijft windows in Ultra DMA 5 als mijn WDC Scorpio DMA 6 aan kan? Ik kan daar niets over vinden. Kan de 1000H geen UDMA 6 speed aan? op deze intel chipset?

[ Voor 12% gewijzigd door maartn op 12-01-2009 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Het zal inderdaad een beperking van de chipset zijn. Het verschil is trouwens niet te merken, aangezien dit gaat om 100MB/s tegenover 133MB/s, wat de harde schijf sowieso niet zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

ArnieNFW schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:27:
[...]
Daar is al het eea over gezegd. Heeft waarschijnlijk te maken met de wizard "verwijder ongebruikte icons" oid, die bij properties van de werkbalk staat.
(in het engels: taskbar - properties - hide inactive icons (evt customize). << ik zou daar eens zoeken.
Dat heb ik al gedaan. De icoons moeten volgens die instellingen constant worden weergegeven. Kan dit probleem veroorzaakt zijn door het werken op netstroom zonder accu in het apparaat? En helpt het om het besturingssysteem te recoveren met de bijgeleverde DVD?

Verder ook een andere vraag: zit er een limiet aan het aantal keren dat je Windows opnieuw van de DVD kan kopiëren naar je Eee? Ik kan me voorstellen dat Microsoft dat aantal graag limiteert.

Excuses voor mijn late reactie. Tentamens enzo...

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
DevilsProphet schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:38:
Het zal inderdaad een beperking van de chipset zijn. Het verschil is trouwens niet te merken, aangezien dit gaat om 100MB/s tegenover 133MB/s, wat de harde schijf sowieso niet zal halen.
Bedankt voor je uitleg. Maar ik lees overal dat met HT Tach de Burst hoger moet zijn dan de maximale doorvoer snelheid. Bij mij is de maximale lees snelheid 82,5 MB/S en Burst 78 MB/S

Klopt dit wel?

Maar jij zegt dus dat als er in windows xp of server DMA Mode 5 staat dat dit oke is?

Windows is wel helemaal up2date trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Fonk schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Maar ik lees overal dat met HT Tach de Burst hoger moet zijn dan de maximale doorvoer snelheid. Bij mij is de maximale lees snelheid 82,5 MB/S en Burst 78 MB/S

Klopt dit wel?

Maar jij zegt dus dat als er in windows xp of server DMA Mode 5 staat dat dit oke is?

Windows is wel helemaal up2date trouwens.
Als je doorvoersnelheid en timings "normale" waarden benaderen zou er niets aan de hand moeten zijn. Dat de burstsnelheid zo laag is lijkt mij raar, maar ik vraag me af of dat te wijten is aan een fout van de hardware of een fout in HDtach zelf - dat een nogal synthetische benchmark is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Christijn schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:43:
[...]
Verder ook een andere vraag: zit er een limiet aan het aantal keren dat je Windows opnieuw van de DVD kan kopiëren naar je Eee? Ik kan me voorstellen dat Microsoft dat aantal graag limiteert.
Lijkt me niet, zolang je de licentie maar op dezelfde EEE zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En als hij zegt dat hij te vaak geactiveerd is bel je met Microsoft, leg je het een en ander uit en voila, je kunt weer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=57299 hier een guide voor de mensen die windows7 op een 4gig (snelle ssd) in hun bijvoorbeeld 901 willen installeren

misschien ga ik dit zelf dit weekend ffe testen.. :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:16
Ff mezelf quoten:
BarôZZa schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:21:
[...]

Wel grappig dat Asus steeds meer de Kohjinsha kant opgaat. HDD's, draaibare touchscreens, bluetooth, hogere resoluties etc zitten al tijden op de laatst genoemde laptops.

Misschien dat de EEE Pc straks zelfs nog wel een optische drive krijgt ;)

[afbeelding]
Ik ben helderziend :)

Asus stopt Atom N280 en optische drive in nieuwe Eee PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Iemand al enig idee wanneer deze in Nederland komt en wat de afmetingen zijn?, Er zijn helaas bar weinig specs over te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Laatst online: 06-10-2018
is er iemand die ervaring heeft met de mugen 7800mAh accu voor een Eee 900 ? je leest veel dat mugen accus erg goed presteren (behalve qua de prijzen !!) Ik wil graag langer films kunnen kijken .... 8) Eee en films kijken 8) ...
ik heb ook van een 11200mAh gelezen maar dat lijkt me wel weer veel van t goede en daarbij is deze erg duur
of zijn er nog andere goede merken extended accu's
heb me al suf gegoogled maar als noob heb ik hier al een hoop goede tips/advies gelezen en alle info is welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

martoediefroets schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:06:
ik heb ook van een 11200mAh gelezen maar dat lijkt me wel weer veel van t goede en daarbij is deze erg duur
of zijn er nog andere goede merken extended accu's
DealExtreme: 10400mAh Replacement Lithium Battery Pack for Asus Eee 7/8/9-Series (zwart)
DealExtreme: 10400mAh Replacement Lithium Battery Pack for Asus Eee 7/8/9-Series (wit)
Beide voor net geen 50 dollar en gratis verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 01-10 03:59
Heeft iemand toevallig een EEE met Reason uitgerust? En iemand ervaring met ASIO4ALL icm de EEE?

Ik ben erg benieuwd naar de prestaties daarvan :9

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
ZakHooi schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:35:
Vandaag binnen.

Niemand die zijn ervaringen ff wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een eee900 gehad met die 10400 mAh batterij, dat gaf me ongeveer 6.5 a 7 uur browse-tijd via wifi met het scherm iets boven de laagste helderheid. De 701 heeft natuurlijk een kleiner scherm die wat minder stroom verbruikt dus die zal 7.5 uur halen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:01:
Heeft iemand toevallig een EEE met Reason uitgerust? En iemand ervaring met ASIO4ALL icm de EEE?

Ik ben erg benieuwd naar de prestaties daarvan :9
ASIO4ALL werkt weg goed op mijn 701; een buffer van 1024 is wel raadzaam ipv 512.
Ik gebruik zelf geen Reason, maar een combinatie van Ableton Live met Native Instrument's Reaktor is goed te doen, over geclockt naar 900 dan.
Ook Devine Machine DM1.5 en Z3ta 1.4 werken, zelfs Korg's Legacy, maar, het is beter om tracks te bouncen, want meerdere Vsti's tegelijkertijd live is al snel teveel.
Al met al, ik zou Reason zeker proberen; dat is niet al te hongerig qua CPU, vooral versie 3 moet dan lukken.
Misschien moet ik nog zeggen dat ik er wel 2 gb ram heb in gezet.
Verder zijn Eeectl en AstrayPlus erg makkelijk/noodzakelijk, zie http://forum.eeeuser.com/ .
Terwijl ik eerst dacht van: "leuk voor erbij", gebruik ik m'n 701 nu eigenlijk continue, ook voor muziek dus, en staat m'n Asus V6V stof te happen.
Now make some noise ! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
heeft iemand misschien nog tips op de 4gb ssd op te schonen.
Ik heb een nlited xp install op mijn 900 staan: Na schone instal 2,5 gb vrij.

Het enige wat ik geïnstalleerd heb:
Microsoft Office 2007 (op de 16gb ssd)
VLC Media player (op de 16gb ssd)
Google Chrome (op de 16gb ssd)
Adobe Reader (op de 16gb ssd)
Drivers (op de 4gb ssd)

Ik heb dus alleen de drivers op de 4gb staan.
Toch heb ik maar 200mb vrije schijfruimte.
Ik heb ccleaner al gedraaid, alle bestanden uit mijn documenten gewist.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je je pagefile al uitgeschakeld, dit is trouwens alleen aan te raden als je 1GB of meer aan intern geheugen hebt, verkleinen naar 128MB (min en max waarde hetzelfde zetten scheelt ook weer cpu-tijd) kan ook al veel schelen.

Je 'Mijn documenten' naar de 16GB verplaatsen is ook nog een handige optie. Check voor tijdelijke bestanden in C:\Documents and Settings\%Username%\Local Settings\Temp en Temporary Internet Files. Ook C:\Windows\Temp niet vergeten en ook de Windows updates die je geïnstalleerd hebt en laten downloaden niet vergeten weg te gooien (de $NtUninstall*-mappen in je C:\Windows directory.

[ Voor 58% gewijzigd door Wiethoofd op 14-01-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funk-e schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:07:
Het enige wat ik geïnstalleerd heb:
Microsoft Office 2007 (op de 16gb ssd)
VLC Media player (op de 16gb ssd)
Google Chrome (op de 16gb ssd)
Adobe Reader (op de 16gb ssd)
Drivers (op de 4gb ssd)
Ik heb:
Microsoft Office 2003
Media Player Classic + codecs
Firefox
Adobe Reader (getweaked, de installatie cab weggegooid)
Drivers

allemaal op de 4GB SSD met ~1GB vrij (en nog wat andere programma's geïnstalleerd)

gewoon de pagefile uitschakelen ja. Die is nl. ook uitgeschakeld bij de default asus XP installatie.

Dit is met een standaard XP Pro installatie trouwens (niet ge-nlite)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 01-10 03:59
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:00:
[...]

ASIO4ALL werkt weg goed op mijn 701; een buffer van 1024 is wel raadzaam ipv 512.
Ik gebruik zelf geen Reason, maar een combinatie van Ableton Live met Native Instrument's Reaktor is goed te doen, over geclockt naar 900 dan.
Ook Devine Machine DM1.5 en Z3ta 1.4 werken, zelfs Korg's Legacy, maar, het is beter om tracks te bouncen, want meerdere Vsti's tegelijkertijd live is al snel teveel.
Al met al, ik zou Reason zeker proberen; dat is niet al te hongerig qua CPU, vooral versie 3 moet dan lukken.
Misschien moet ik nog zeggen dat ik er wel 2 gb ram heb in gezet.
Verder zijn Eeectl en AstrayPlus erg makkelijk/noodzakelijk, zie http://forum.eeeuser.com/ .
Terwijl ik eerst dacht van: "leuk voor erbij", gebruik ik m'n 701 nu eigenlijk continue, ook voor muziek dus, en staat m'n Asus V6V stof te happen.
Now make some noise ! *O* *O* *O*
Ah, dat zijn mooie berichten! Nu speel ik graag via een usb midicontrollertje (Korg microkontrol) graag in reason, dus ik heb baat bij een lage latency. Hoeveel latency heb je bij ableton live? En wat is eventueel jouw ervaring met het bespelen van een midicontroller icm zo'n eee?

Ik zit namelijk te twijfelen om of een EEE kopen (lekker goedkoop en lekker klein/licht) óf een draagbare laptop met core2due processor (bijv een Vaio; veel duurder, maar dan doet Reason het zeker)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:43:
[...]

Ik heb:

Adobe Reader (getweaked, de installatie cab weggegooid)
Ik heb de foxit reader geinstalleerd. Is veel kleiner dan de Adobe Reader,
neemt minder geheugen in beslag en start VEEL sneller op.

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:40:
[...]

Ik heb de foxit reader geinstalleerd. Is veel kleiner dan de Adobe Reader,
neemt minder geheugen in beslag en start VEEL sneller op.

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
Wil je het nóg kleiner, neem dan Sumatra PDF. OK, is niet zo mooi als Foxit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Foxit icm de Firefox plugin is toch het beste alternatief voor Adobe, klein, snel, toereikend uiterlijk (:w TweakHanz), en dus die Firefox plugin, niet meer moeilijk hoeven doen met een extra programma open, gewoon in je tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Daar zijn deze volgens mij ook voor:
12000mAh Replacement Lithium Battery Pack forAsus Eee PC 901/1000 Laptops (Black)
12000mAh Replacement Lithium Battery Pack forAsus Eee PC 901/1000 Laptops (White)
De prijs is dan wel bijna 62 dollar (± 48 euro), maar het is meteen ook een 12000mAh batterij.

Pin me er niet op vast, maar volgens mij moeten die wel passen, net zoals de tasjes voor de 700 ook om de 900 en de 90x(HD) passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Wiethoofd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:46:
[...]

12000mAh Replacement Lithium Battery Pack forAsus Eee PC 901/1000 Laptops (Black)
12000mAh Replacement Lithium Battery Pack forAsus Eee PC 901/1000 Laptops (White)
De prijs is dan wel bijna 62 dollar (± 48 euro), maar het is meteen ook een 12000mAh batterij.

Pin me er niet op vast, maar volgens mij moeten die wel passen, net zoals de tasjes voor de 700 ook om de 900 en de 90x(HD) passen ;)
Ik vraag me af of deze wel zo handig zijn qua formaat, ze zullen niet in het standaard tasje passen en zullen flink wat wegen en ik denk dat je toetsenbord in een hoek van 45 graden komt te staan door die hele bak die eronder hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt ook batterijen die naar achteren uitsteken en ook naar onderen en naar achteren. Verder zou ik wel zo'n zwaardere batterij willen hebben die mijn achterkant iets omhoog zet, dan heb je 1. meteen een lekkerdere typpositie en 2. betere ventilatie voor als je hem lange tijd op dezelfde plek laat staan, helemaal als je de batterijcapaciteit hebt om zo lang door te werken ;)

Misschien dat ik binnenkort zo'n batterij haal voor m'n 900 en meteen een tasje en eventueel wat andere kansloze dingen er bij neem, lage dollar en geen verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Iemand 'n linkje naar 'n Nederlandse / Europese / eBay-verkoper met normale opladers voor NL stopcontacten.
M'n UK oplader met opzetstukje doet 't nog wel goed, maar duurt 2x zo lang om de batterij op te laden... (EEE 701)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik had vanacht ook weer een slimme aktie,
Ik besloot eindelijk eens te gaan kijken waarom me EEE900 zo ziekelijk warm werdt. Dus ik schroef dat ding open (garantie is al weg, heb er laatst een touchscreen opgezet), haal netjes allles los, til het moederbord op, ...... wel, zie onderstaande foto :D : [klikbaar]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sFfKKN1S3442TBY43X7M9agA/thumb.jpg

Hij is blijkbaar op een schroefgat komen te liggen, want er zit een mooi rond gat in :X

*CrashOverDrive let volgende keer beter op met dichtschroeven van EEE's :+

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 19-01-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donno86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 19:51
Hey mensen,

Ik bezit al sinds enkele maanden de 1000H en natuurlijk is het een geweldig apparaat alleen zit ik toch met een aantal probleempjes.

1. Altijd als ik opstart heb ik standaard géén verbinding met internet. Ik moet eerst herstellen voordat ik daadwerkelijk kan surfen al zegt het icoontje wel gewoon dat ik hier op mijn eigen router zit? (ligt denk ik niet aan de hardware want er is nog een andere laptopgebruiker hier en die heeft het probleem niet)

2. Sinds kort heb ik vastlopers bij het opstarten. Normaal zie je eerst kort een zwart scherm met pijltje waarop het WELKOM groot in beeld verschijnt en Windows verder opstart. Bij de vastlopers blijft hij dus op het zwarte scherm met het pijltje staat en gebeurd er verder helemaal niks. Kan verder ook niks doen en ben gedoemd de Eee opnieuw op te starten net zo lang tot hij wel goed op start (meestal max 3 keer ofzo)

Aardig irritant dus, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Gooi natuurlijk liever niet gelijk opnieuw XP erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Donno86 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:41:
Hey mensen,

Ik bezit al sinds enkele maanden de 1000H en natuurlijk is het een geweldig apparaat alleen zit ik toch met een aantal probleempjes.

1. Altijd als ik opstart heb ik standaard géén verbinding met internet. Ik moet eerst herstellen voordat ik daadwerkelijk kan surfen al zegt het icoontje wel gewoon dat ik hier op mijn eigen router zit? (ligt denk ik niet aan de hardware want er is nog een andere laptopgebruiker hier en die heeft het probleem niet)

[...]

Aardig irritant dus, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Gooi natuurlijk liever niet gelijk opnieuw XP erop
Als ik bij mijn apparaat de Wlan aan laat staan bij het afsluiten, staat ie aan bij het opstarten. Dan kan ik direct ook het internet op als hij klaar is met opstarten. Hij vind automatisch mijn draadloze netwerk en logt daarop in. Misschien dat je ergens even moet aanvinken dat ie zelf automatisch inlogt op je netwerk?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Donno86 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:41:
Hey mensen,

...

Ik zou XP er gewoon opnieuw opzetten. Maak na de installatie een eigen Ghost image.
Als Windows zo instabiel is, is het heel lastig goed te repareren, haalt een beetje de lol van je laptop weg zou ik zeggen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:44:
Iemand 'n linkje naar 'n Nederlandse / Europese / eBay-verkoper met normale opladers voor NL stopcontacten.
M'n UK oplader met opzetstukje doet 't nog wel goed, maar duurt 2x zo lang om de batterij op te laden... (EEE 701)
Iemand?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Hebben jullie al SSD(s) voor de 901 vervangen? Zoja en zo nee, welke merken zijn er in europa aan te raden?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Laatst online: 30-09 14:09
@kmf,

ik heb mijn SSD vervangen door een 32GB Talent SSD
ik heb hem wel via een duitse webshop moeten bestellen, want in NL was ie niet leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

basvandesande schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:07:
@kmf,

ik heb mijn SSD vervangen door een 32GB Talent SSD
ik heb hem wel via een duitse webshop moeten bestellen, want in NL was ie niet leverbaar
Super Talent SSD bedoel je? Hoe bevalt het? Gebruik je deze nu als primary disk?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:46:
[...]

Nee hoor, deze accu's gaan ook niet passen op een 900HD. Voor de 900HD, 900HA en 900A zijn tot nu toe maar één type accu te koop, namelijk de standaard 5200 accu. Kost een belachelijke 103 euro bij asusparts.com

Ben heel erg benieuwd of er ooit een leverancier komt die een vervangingsaccu gaat maken voor de 900HD/HA/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

kmf schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:00:
Hebben jullie al SSD(s) voor de 901 vervangen? Zoja en zo nee, welke merken zijn er in europa aan te raden?
Runcore heeft er een speciale lijn voor.
http://www.runcore.com/prodshow.asp?ID=157

Ik ben alleen nog geen echte benchmarks/reviews over tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

s0k schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:17:
[...]

Runcore heeft er een speciale lijn voor.
http://www.runcore.com/prodshow.asp?ID=157

Ik ben alleen nog geen echte benchmarks/reviews over tegen gekomen.
Ja, alleen runcore is niet in NL te koop.
Hmmm... ze zijn een chinese maatschappij. Over twee maanden ga ik daar naar toe op reis, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
kmf schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:00:
Ja ik heb de Runcore 32gb ssd ipv de 8gb en ik heb er windows xp op geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

NokNok12 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:35:
[...]

Ja ik heb de Runcore 32gb ssd ipv de 8gb en ik heb er windows xp op geinstalleerd
Zou je er meer over kunnen vertellen? Is het merkbaar sneller, bv qua boottijd etc? En ik had begrepen dat de 4gb hierdoor niet meer gebruikt kon worden? Of is dat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
Qua boottijd is ie denk ik hetzelfde als de 4gb voor de rest is ie wel sneller hier een link waar de lees en schrijf snelhed is getest en daar kan je er meer over lezen en de 4gb kan ik nog steeds gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

kmf schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:25:
[...]

Ja, alleen runcore is niet in NL te koop.
Hmmm... ze zijn een chinese maatschappij. Over twee maanden ga ik daar naar toe op reis, dus...
32gb 90euro ex verzending op ebay http://cgi.ebay.nl/Runcor...5&_trksid=p3286.m63.l1177

64gb 150euro ex verzending op ebay http://cgi.ebay.nl/Runcor...3&_trksid=p3286.m63.l1177

en nog een trage 64gb voor 129: http://cgi.ebay.nl/Patrio...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Met verzendkosten is het mij nog iets teduur atm; wel handig dat je windows7 nu non stripped kan installeren daarmee :)
net al vanalles gekocht :X

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 19-01-2009 22:27 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Laatst online: 30-09 14:09
kmf schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Super Talent SSD bedoel je? Hoe bevalt het? Gebruik je deze nu als primary disk?
De disk is snel en bevalt me uitstekend. Ik gebruik hem als de secondary disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Een promo-film op YouTube over de touch screen mogelijkheden van de T91/T101H (spotted on engadget.com).

Natuurlijk wel een erg mooie voorstelling van zaken en het is maar de vraag of het in de praktijk zo makkelijk en soepel werkt.
Maar mij hebben ze verleid en ik wacht ongeduldig op de release. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Laatst online: 06-10-2018
ik heb een soort van buggie ontdekt op mn Eee, als ik een koptelefoon aansluit en hij hangt aan de lader hoor ik een rare brom toon....maar als ik dan de ext monitor ingang aanraak met mn vinger stopt het meteen.
Dit gebeurt alleen als ik m met mn hand of vingers aanraak of de lader loshaal !!
Bekend ?? .. anyone ??
is echt heel erg irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Eindelijk VLC player geprobeerd om 720P .mov bestanden af te spelen.

En het werkt erg goed. Op Super Performance met niks draaiend op de achtergrond verlies ik vrijwel geen frames (max 5 ofzo).
Hiervoor gebruikte ik Quicktime en die loopt duidelijk slechter! Veel frame-verlies en dus duidelijk haperend.

1080P is wel een ander verhaal... de nieuwe Fast & Furious trailer loopt voor geen meter.

Vraag me af of met overklokken dit beter zou kunnen, maar ben allang blij met goeie 720P ondersteuning. :)

[ Voor 13% gewijzigd door SqueakyClean op 22-01-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

martoediefroets schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:12:
ik heb een soort van buggie ontdekt op mn Eee, als ik een koptelefoon aansluit en hij hangt aan de lader hoor ik een rare brom toon....maar als ik dan de ext monitor ingang aanraak met mn vinger stopt het meteen.
Dit gebeurt alleen als ik m met mn hand of vingers aanraak of de lader loshaal !!
Bekend ?? .. anyone ??
is echt heel erg irritant :(
Standaard computerprobleempje. Op een geaard stopcontact aansluiten wilt wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Jobbie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:45:

En het werkt erg goed. Op Super Performance met niks draaiend op de achtergrond verlies ik vrijwel geen frames (max 5 ofzo).
Hiervoor gebruikte ik Quicktime en die loopt duidelijk slechter! Veel frame-verlies en dus duidelijk haperend.

1080P is wel een ander verhaal... de nieuwe Fast & Furious trailer loopt voor geen meter.

Vraag me af of met overklokken dit beter zou kunnen, maar ben allang blij met goeie 720P ondersteuning. :)
Met haali mediasplitter, ffdshow en coreavc als h264 codec kan ik hier vloeiend 720P afspelen met de gewone windows media player. 1080P loopt meestal niet echt vloeiend, zeker niet bij snelle actiescenes met explosies en alles erop en eraan. Animatiefilms (simpsons, nemo, cars, etc) lopen wel gewoon prima. Niet dat het veel zin heeft om de 1080P versie op zo'n schermpje af te spelen, 720P is al te hoog qua resolutie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Jobbie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:45:

Media Player Classic + ffdshow (of nog beter: coreAVC) loopt nog iets soepeler dan VLC. Dat heb ik zelf mogen ondervinden met een 8GB 720p versie van The Matrix, alles op mijn Penium M 1,87GHz met intel GMA900. Daar is natuurlijk wel windows voor nodig, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ikzelf heb de Vista Codec Pack van Shark geïnstalleerd.

Helaas pakt Media Player Classic bij mij geen .mov files en daarom had ik Quicktime geïnstalleerd.

Ik heb m'n 1000H nu een maand en ben er erg tevreden over. Voor internet is het apparaat geweldig handig.

Het toetsenbord werkt prettig. Tikken is geen probleem.
Hij ziet er gelikt uit en de bouwkwaliteit vind ik ook erg goed.
Ook een groot pluspunt vind ik de speakertjes. Het geluid dat daar uitkomt is mooi zuiver en heeft een mooi surround effect.

Als ik 1 minpunt zou moeten noemen dan is het eigenlijk wel de accu duur.
Met een volle lading doen we ongeveer 4,5 uur.
Dan heb ik BlueTooth en de Webcam uitstaan en het scherm op halve brightness.

Ik zat eerst te twijfelen tussen een 1000H en een NC10 en ben heel blij dat ik voor deze ben gegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door SqueakyClean op 22-01-2009 10:34 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
kmf schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:49:
[...]
Standaard computerprobleempje. Op een geaard stopcontact aansluiten wilt wel eens helpen.
Mmm, de EEE adapters hebben toch geen geaarde plug?
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic