R420R schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:51:
Ben zeer benieuwd of windows 7 goed op deze beestjes gaat lopen. Het schijnt lichter te zijn dan Vista en er zijn mensen die Vista aan de praat hebben gekregen op een eee pc. Waar ik me wel zorgen over maak is de hoeveelheid hardeschijfruimte die het inneemt. Ik heb er een 16g ssd en 4g flash in zitten, denk niet dat het genoeg is.
Iemand ervaringen mee met de beta?
De beta werkt perfect!
install via wifi netwerk en poweriso ging 100%!
Wilde het gewoon ff checken maar voor de rest heb ik er weinig mee gedaan, dus echt ervaring

Maar hij start perfect snel op, en het ziet er slick uit!
Ik wilde het gewoon ff zien, en ik had niet veel te doen.
Maar toen kwam nog het leuke...
De dualboot er af halen...
Geen ext.drive aanwezig..
Geen usb-stick van +512mb

En graag een snellere oplossing dan alles naar een BartPE te streamen..
Na een tijd zoeken maar eens bij MS aankloppen..
Ik heb geen XP cd bij mn 1000h gekregen, dus de recovery console is er ook niet 1 2 3 om een FIXBOOT te draaien.
Gelukkig had ik een andere XP cd van mn destop en die heb ik in combinatie met deze tip gebruikt:
http://support.microsoft.com/kb/3076541. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom-station.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ d:\i386\winnt32.exe /cmdcons in het vak Openen, waarbij d de stationsletter is voor het cd-rom-station.
4. Er wordt een Windows Setup-dialoogvenster weergegeven. In het Windows Setup-dialoogvenster wordt de optie Herstelconsole beschreven. Klik op Ja om de installatie te bevestigen.
5. Start de computer opnieuw op. De volgende keer dat u de computer opstart, wordt 'Microsoft Windows Herstelconsole' weergegeven in het opstartmenu.
De console is nu bij de boot 5sec zichtbaar (vrij in te stellen bij sys.eigensch.) en regel dit eerst voordat je een dualboot wil maken en je kan daarna lekker snel alles weer herstellen!
Enige is dat je na een FIXBOOT je de console weer opnieuw "aan" moet zetten via bovenstaande stappenplan.
Misschien is dit yesterday's news, maar ik had een hoop plezier van deze, achteraf, vrij snelle oplossing en ga dit ook zeker toepassen op al de desktops in dit huis!
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.