[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.261 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:42

Slapstick

Me, myself or I

crack_en_hack schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:32:
[...]

Nee, mijn zwarte 1000H is egaal zwart, dus geen rare patronen of versiersels, en ik weet dat die witte dat ook niet heeft, die is dus ook egaal wit.

Mocht je een vinyl skin gaan gebruiken raad ik je een zwarte aan omdat dat er wel iets mooier eruit ziet.

Het nadeel van een zwarte is dat je snel vette vingers ziet.
Het nadeel van een witte is dat ze na verloop van tijd geel worden en dat ze snel vies lijken (ieder vuiltje zie je).
Bij een witte zie je ook redelijk goed vette vingers, maar daarvoor word er zo'n doekje bijgedaan. Na verloop van tijd geel worden? bij normaal omstandighede zal dit langer dan 5 jaar duren.. en tegen die tijd is elke pc die nu op de markt is al weer verouderd.

Ik zou zeggen ga naar een winkel toe en bekijk een zwarte en een witte netbook dan kun je pas een keuze maken.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:07:
RunCore 32GB PATA Mini PCI-e PCIe SSD for ASUS EEE PC 901

Is er al iemand die er eentje heeft, en ge-instaleerd ook? heb net de ervaringen gelezen op Jkk, en 't is me nie helemaal duidelijk, de 4 gb blijft er in? maar wel windows opnieuw instaleren? en iets met master/slave? Iemand die licht in deze duisternis kan schijnen?
Vandaag ontvangen maar zit helaas op mijn werk dus kan hem vanavond pas installeren.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 23:42

eisbaer

Zie signature

Gelukt :)
Wel mooi in zwart. Nog ff kijken of ik xp er op zal laten staan of toch beter tinyxp er op kan zetten. Het draadloze netwerk van de buren doet het in ieder geval goed heb ik al gemerkt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr is volgens mij maar 1 oplossing voor vette vingers op welke netbook dan ook,
en dat is af en toe je handjes wassen en niet met een zak friet erbij op je bookje tokkelen. ;)

En dat zon netbookje zo snel "rokers wit" wordt lijkt me vreemd, mijn wii van n jaar oud is ook nog spierwit.
Bovendien wordt zon netbookje denk ik ook geen 5 jaar oud voor je em beu bent en een nieuwe koopt.
Maar ik denk dat je met wit wel eerder krassen ziet omdat die na een tijdje vuil op zullen pikken dat je dr ook met poetsen niet uitkrijgt.

Ik wil graag een UMPC om zo af en toe nog eens een spelletje te kunnen draaien als ik bijvoorbeeld lekker ergens buiten zit, of op vakantie ben. Tot nu toe zit ik denk ik met een 1000H hetbeste, aangezien die schijnbaar best een potje gamen kan uit het Max Payne tijdperk, en van console emulaties ook niet vies is. Natuurlijk verwacht ik niet dat zon ding er Far Cry 2 uit kan beuken, maar gewoon leuke prut als crimson skies, carmageddon, need for speed 5, max payne, age of empires, red alert 2. Dan zit ik met de 1000H wel goed hoop ik?

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met die asus N10 die er schijnbaar aan moet komen (eigenlijk in september al)?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag een witte 1000 H gehaald, wat een mooi ding. Ben super tevreden. Mooi beeldscherm, goed toetsenbord, lekker klein en lekker zuinig met energie. Eerste indrukken zijn helemaal goed, wat ik met Works moet weet ik niet, en alle LLive meuk er ook maar afgegooid. Lekker stil, tja helemaal OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55

Sick Nick

Drop the top!

Works, prima simpel office pakket toch? Veel minder lomp groot dan een volledig office pakket of die star office die ze erbij gooien.

• eisbaer
  • Laatst online: 30-09 23:42

eisbaer

Zie signature

Works is wel compact maar geeft mijn word document niet goed weer. Staroffice klopt wel maar is nogal traag met een groot .mdb bestand. Ga zo office2003 er eens op zetten. Kijken of dat bevalt.

[ Voor 35% gewijzigd door eisbaer op 25-12-2008 00:59 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Verwijderd

Heb office 2003 er ook op gezet en werkt goed. Works is niet zo handig als je vaak bestanden met anderen moet uitwisselen

Verwijderd

Ik heb office 2007 erop en hhij start sneller op dan me quad core pc en in me klas zijn ze allemaal verbaast hoe snel me 1000h is...draait alle zware programma's die ik moet gebruiken voor me informatica opleiding :)
Ik was er zelf ook eigenlijk verbaast over. Kijk er heel erg naar uit naar de duo core atom.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
Sick Nick schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:19:
Works, prima simpel office pakket toch? Veel minder lomp groot dan een volledig office pakket of die star office die ze erbij gooien.
Works is echt gare kut troep. Waarom geen Office 2007 installeren dan, zo groot is het ook weer niet...

Facts don't care about your feelings

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:58:

Ik wil graag een UMPC om zo af en toe nog eens een spelletje te kunnen draaien als ik bijvoorbeeld lekker ergens buiten zit, of op vakantie ben. Tot nu toe zit ik denk ik met een 1000H hetbeste, aangezien die schijnbaar best een potje gamen kan uit het Max Payne tijdperk, en van console emulaties ook niet vies is. Natuurlijk verwacht ik niet dat zon ding er Far Cry 2 uit kan beuken, maar gewoon leuke prut als crimson skies, carmageddon, need for speed 5, max payne, age of empires, red alert 2. Dan zit ik met de 1000H wel goed hoop ik?
Half-life 1 liep traag bij mij :') age of empires 2 werkt wel goed.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
eisbaer schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:43:
[...]

Gelukt :)
Wel mooi in zwart. Nog ff kijken of ik xp er op zal laten staan of toch beter tinyxp er op kan zetten. Het draadloze netwerk van de buren doet het in ieder geval goed heb ik al gemerkt.
Gefeliciteerd met de aankoop, Ik draai nu al 4 weken met het bijgeleverde XP Home en het bevalt uitermate goed.
Mijn 1e idee was op hem gelijk helemaal leeg te gooien en XP Pro erop te zetten maar daar wacht ik wel mee totdat hij aan een versie instal toe is.
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:58:
Dr is volgens mij maar 1 oplossing voor vette vingers op welke netbook dan ook,
en dat is af en toe je handjes wassen en niet met een zak friet erbij op je bookje tokkelen. ;)

En dat zon netbookje zo snel "rokers wit" wordt lijkt me vreemd, mijn wii van n jaar oud is ook nog spierwit.
Bovendien wordt zon netbookje denk ik ook geen 5 jaar oud voor je em beu bent en een nieuwe koopt.
Ik ben zelf erg van het handen wassen en erg zuinig op mn spullen maar dan nog krijg je vette vingers erop, daar ontkom je niet aan.
Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp.
eisbaer schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:28:
Works is wel compact maar geeft mijn word document niet goed weer. Staroffice klopt wel maar is nogal traag met een groot .mdb bestand. Ga zo office2003 er eens op zetten. Kijken of dat bevalt.
Office 2003 loopt als een tiet op dit ding, Nog een reden om Office 2003 te nemen i.p.v. 2007 ;)
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:52:
draait alle zware programma's die ik moet gebruiken voor me informatica opleiding :)
Ik was er zelf ook eigenlijk verbaast over.
Hoeveel "zware" programma's heb je draaien dan?
Het grootste wat ik erop heb staan is Office 2003 maar ik zou nog wel Adobe Photoshop en Adobe Audition erop willen maar ben bang dat ik hem dan onwijs traag maak.
YoshiBignose schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:19:
[...]

Waarom geen Office 2007 installeren dan, zo groot is het ook weer niet...
Wel groter dan 2003 en dat ga je toch een beetje merken op een EEE PC, en zoveel beter is 2007 helemaal niet: Het is lelijk, Indeling is k*t, Wat er meer inzit gebruik je toch niet, en 2003 i.c.m. XP is beter dan 2007 i.c.m. XP.

[ Voor 12% gewijzigd door crack_en_hack op 25-12-2008 12:38 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• YoshiBignose
Ik zal niet ontkennen dat 2003 in veel opzichten sneller is dan 2007, maar we moeten wel een beetje met de tijd mee gaan he. Veel mensen slaan alles al op in het 2007 formaat en dan kan je weer gaan kloten. Indeling is even wennen, maar alles is er wel te vinden en het loopt gewoon goed op mijn EEE.

• crack_en_hack
YoshiBignose schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:35:
Ik zal niet ontkennen dat 2003 in veel opzichten sneller is dan 2007, maar we moeten wel een beetje met de tijd mee gaan he. Veel mensen slaan alles al op in het 2007 formaat en dan kan je weer gaan kloten.
Tadaaah: http://www.microsoft.com/...bb74cd1466&DisplayLang=nl :P, zoveel gekloot is dat niet, 1 plug-in en klaar 8)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al meer mensen gelukt om een 20/22" widescreen met 1680*1050 aan de praat te krijgen?
Het zou met een registertweak in de .inf van je driver moeten werken, maar het lukt mij niet (de tweak zelf wel).

Verder zou er een patch zijn om die resolutie mogelijk te maken, maar die is alleen voor de 945 chipset waar de 900 een 915GL/GM chipset heeft.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik heb de volgende programma's erop (1000H):
- Aris
- Office 2007 (word, excel, acces, powerpoint, Groove, project, visio, outlook)
- Microsoft Virtual PC 2007 (heb ik nodig om in een virtuele omgeving te werken)
- Eclipse Birt-tool
- netbeans
- Eclipse
- visual c++
- Photoshop CS4
- en nog heel veel kleine programma's
Al deze programma's behalve Vitrual pc draai ik vanaf een sd-kaart en het werkt vlekkeloos, en soms sneller dan van een klasgenoten met een duo-core 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
tollo71 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:02:
Ik heb gisteren ook een 1000H gekocht bij PhoneHouse. Die hebben tot vandaag een actieprijs van €349.
Zat net even op de site van 4Launch en daar zag ik dat de prijs van hun niet zo heel veel scheelt met die PhoneHouse aanbieding: http://www.4launch.nl/sho...gb--xp--zwart-/kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44
Heeft iemand ervaring met de reparatie tijd van asus eee laptops? Mijn eee 900 black heeft wat bad sectors op de 2e ssd (die van 16 gb) waar door de boel nu erg traag is. Heb hem al aangemeld voor RMA, maar weet iemand hoe lang de reparatie duurt? En gebeurt dit in Nederland (emmen) of in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Newjersey schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:29:
Heeft iemand ervaring met de reparatie tijd van asus eee laptops? Mijn eee 900 black heeft wat bad sectors op de 2e ssd (die van 16 gb) waar door de boel nu erg traag is. Heb hem al aangemeld voor RMA, maar weet iemand hoe lang de reparatie duurt? En gebeurt dit in Nederland (emmen) of in het buitenland?
Mijn 2e ssd was ook kapot, binnen 10 dagen oid. pickup and return....gebruik eens de search!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 14:27

Neoz

Neoz & Hobbes

Zoals eerder gevraagd, ik heb een (KPN) ZTE MF628 usb modem voor mobiel internet, en krijg dit niet aan de praat op mijn EEE701 4g, kan iemand mij hiermee helpen ? Ik heb via eeeusers forum driver gevonden, maar ik kan bestanden niet kopieren en plakken in systeemmappen. Heeft iemand het hier wel werkend en kan deze gene dat mij uitleggen ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martoediefroets schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:09:

ik ben over de accu best tevreden, met wat gewoon surfen via usb met gsm houdt die het bijna 3,5 uur uit.
kortom _/-\o_
Daar gaat het niet om.Ik kom net uit op 3 uur gebruik. Die batterij loopt leeg als de 900 uitstaat. De SSD van die 16G schijnt een MLC type te zijn, langzamer dus dan een SLC type. De mijne boot Xandros kaal in 27 sec. Dus dat valt nog wel mee.
De mijne is al eens teruggegaan naar Emmen. Helaas heeft het het probleem niet opgelost, dmv het vervangen van het mobo De batterij is "flat"(leeg) na 10 dagen niet gebruik, uitstaand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:04
Oeps, bij het installeren van XP op de EEE PC 900 heb ik alle partities verwijderd (SSD van 4 GB en 16 GB).

Ik heb nu XP geinstalleerd staan op de 4 GB partitie, draait echt perfect, maar de 16 GB SSD zie ik niet in Windows XP. Als ik opboot met de windows installatiecd, zie ik de partitie wel.

Ook als ik de eee pc opboot met PCLinuxOS op USB stick, ziet deze de 16Gb partitie wel en kan ik hier ook gebruik van maken.

Hoe tover ik deze weer zichtbaar terug onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScanWeb schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:29:
Oeps, bij het installeren van XP op de EEE PC 900 heb ik alle partities verwijderd (SSD van 4 GB en 16 GB).

Ik heb nu XP geinstalleerd staan op de 4 GB partitie, draait echt perfect, maar de 16 GB SSD zie ik niet in Windows XP. Als ik opboot met de windows installatiecd, zie ik de partitie wel.

Ook als ik de eee pc opboot met PCLinuxOS op USB stick, ziet deze de 16Gb partitie wel en kan ik hier ook gebruik van maken.

Hoe tover ik deze weer zichtbaar terug onder XP?
Heb je de schijf wel een driveletter toegewezen en op actief gezet?
Ik draai nu vista, dus uit mijn bol: Start > Configuratie > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.
Als het goed is staat daar je schijfje bij. Gewoon even formateren en een lettertje toewijzen, dan moet ie als et goed is weer beschikbaar zijn in "My/Mijn Computer". ;) Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Fijn. Windows had geregistreerd moeten worden ( het is een usb install) neem mn moeder m mee naar nieuw zeeland, zet er fotos op en na een maandje stopt windows er mee en kunnen we dus niet meer bij de fotos

Hoe kom ik nou bij mn bestanden? Ik ben bang dat als ik windows weer teruginstalleer (vanaf usbstick, gaat nogal automatisch) dat ik daarmee ook mn files allemaal wis. Ik heb m opgestart met ubuntu op een stick. Maar die wil weer de ssd schijven niet mounten. Is er ergens een tooltje voor op een usb stick dat ik bij de ssd kan komen? dr staan namelijk nogal belangrijke vakantiefotos op...

Wat ik zoek is dus een tool waarmee de eeepc van usb opstart zodat ik bij de ssd drives kan en de inhoud ervan naar de stick kan copieren (voor mij part in dos.

Standaard ubuntu kan dat dus niet omdat de drives in ntfs zijn geformatteert, en niet normaal zijn afgesloten waardoor ubuntu ze niet kan mounten. Nou geeft ubuntu wel een commandregel als optie, maar al ik die invoer krijg ik de melding "only root can do that" ben bang dat ik dat met alle versies van linux krijg.

iemand? Op t met vind ik specifiek niks voor de eepc
het is een eeepc 900

[ Voor 51% gewijzigd door verleemen op 29-12-2008 01:43 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Als een bepaald command "only root can do that" geeft moet je het woord "sudo" er voor doen. Dit betekent zoiets als "voor dit als root user uit" (althans zoiets), aangezien je niet wilt dat iedereen dat zomaar kan doen, daarom is dat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

verleemen schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:23:
Hoe kom ik nou bij mn bestanden? Ik ben bang dat als ik windows weer teruginstalleer (vanaf usbstick, gaat nogal automatisch) dat ik daarmee ook mn files allemaal wis. Ik heb m opgestart met ubuntu op een stick. Maar die wil weer de ssd schijven niet mounten. Is er ergens een tooltje voor op een usb stick dat ik bij de ssd kan komen? dr staan namelijk nogal belangrijke vakantiefotos op...
BartPE installatie op een bootable USB-stick zetten, en zo opstarten.

(maar werd je niet gewaarschuwd voor die registratie? Dat gebeurt normaal elke dag)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-12-2008 02:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar verhaal:
Het beeld van m'n 901 is ineens ondersteboven en ik krijg het niet meer goed. Heeft iemand dit eerder gehad? En beter nog: hoe krijg ik het weer normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:10:
Raar verhaal:
Het beeld van m'n 901 is ineens ondersteboven en ik krijg het niet meer goed. Heeft iemand dit eerder gehad? En beter nog: hoe krijg ik het weer normaal?
Al een reboot geprobeerd? Ook in de settings van je driver kijken en/of even met Ctrl+Shift en pijltjes toetsen proberen om je beeld terug te kantelen. Om in de driver te zoeken raad ik een losse muis aan en even je eee dusdanig te draaien dat je er goed op kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:10:
Raar verhaal:
Google is your friend

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, beeldscherm is dus te draaien met pijltjes toetsen + Alt Ctrl. Kostte me twee uur zoeken, maar hier geholpen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ben zeer benieuwd of windows 7 goed op deze beestjes gaat lopen. Het schijnt lichter te zijn dan Vista en er zijn mensen die Vista aan de praat hebben gekregen op een eee pc. Waar ik me wel zorgen over maak is de hoeveelheid hardeschijfruimte die het inneemt. Ik heb er een 16g ssd en 4g flash in zitten, denk niet dat het genoeg is.

Iemand ervaringen mee met de beta?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:16:
[...]

Heb je de schijf wel een driveletter toegewezen en op actief gezet?
Ik draai nu vista, dus uit mijn bol: Start > Configuratie > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.
Als het goed is staat daar je schijfje bij. Gewoon even formateren en een lettertje toewijzen, dan moet ie als et goed is weer beschikbaar zijn in "My/Mijn Computer". ;) Succes ermee.
Bedankt voor je reactie, maar in schijfbeheer zie ik de ssd ook niet. SSD nog even goed aangedrukt, maar in Windows blijf ik hem niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ScanWeb schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:02:
Bedankt voor je reactie, maar in schijfbeheer zie ik de ssd ook niet. SSD nog even goed aangedrukt, maar in Windows blijf ik hem niet zien.
In de windows install zag je hem wel staan, dus start weer de windows install, accepteer de overeenkomst, ga naar het gedeelte schijfbeheer waar je moet kiezen op welke partitie je windows wilt zetten en maak alleen een partitie aan op de tweede SSD (c om te createn) en druk op F3 en nogmaals op F3 om de installatie af te sluiten en opnieuw op te starten. Als het goed is staat nu in Deze Computer een extra D:\ en als je die aanklikt wordt je gevraagd om hem te formatteren, accepteer en laat hem formatteren, als het goed is kan je nu wel naar je tweede SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Wiethoofd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:09:
[...]

In de windows install zag je hem wel staan, dus start weer de windows install, accepteer de overeenkomst, ga naar het gedeelte schijfbeheer waar je moet kiezen op welke partitie je windows wilt zetten en maak alleen een partitie aan op de tweede SSD (c om te createn) en druk op F3 en nogmaals op F3 om de installatie af te sluiten en opnieuw op te starten. Als het goed is staat nu in Deze Computer een extra D:\ en als je die aanklikt wordt je gevraagd om hem te formatteren, accepteer en laat hem formatteren, als het goed is kan je nu wel naar je tweede SSD.
Bedankt voor je suggestie, echter is deze partitie reeds aangemaakt en zichtbaar als D:\ als ik windows setup draai.

Maar goed, D partitie/schijf weggemikt, nogmaals gecreeerd, en setup afgesloten, conform je instructies.

Na Windows reboot ziet hij hem nog niet. Ik zie wel de verwisselbare schijf als D:\ partitie/schijf.

Zitten de driveletters elkaar in de weg?

Ik ben bang dat er wat hardwarematigs aan de hand is.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ScanWeb schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:06:
Ik ben bang dat er wat hardwarematigs aan de hand is...
Je zou je BIOS kunnen resetten om te kijken of je perongeluk je D: in de bios uitgeschakeld hebt, ook in de bios je OS Install op finished zetten kan ook een beetje helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Asus Eee PC 1000 H

*Herkent de grootste drive van WD.

500 GB WDC Scorpio ;)

Zelfs Kingston HyperX hehe, maar ja dat is er alleen in kit (dus 2 modules, helaas)
Ik zet er volgende week Crucial in, vast goed genoeg.

Ik heb nu de 1000 H, nog in de doos omdat ik mijn 900 wil verkopen inclusief 2 GB RAM geheugen.
En ik wacht nog op crucial dan ga ik es kijken of er Vista op moet (waar ik wel tegen ben maar ja heb het gekocht dus wil het wel een keer proberen) of XP.

Moet wel zeggen dat de 1000 idd een stuk zwaarder is dan me 900, maar de extras zijn geweldig.

De batterij blijft wel een apart verhaal. De ene winkel zegt: U moet de batterij er uit halen als u 24/7 op stroom werkt. De ander zegt weer dat het niet uit maakt voor dit soort batterijen.
Weer een ander zegt dat je moet opladen en dan hem gebruiken zonder stroom (als in stopcontact) en pas als het rode lampje gaat branden weer opladen.

Voorlopig houd ik me bij de eerste: Accu opslaan op een koele plek en werken op stroom, zit er wel een gat in je laptop maar ach .. gewoon vaker afstoffen :P

Dat glimmende is wel mooi, maar had het geen drama gevonden als de buiten kant net als de 900 mat was geweest, je hebt nu gewoon vilt handschoenen nodig om geen vlekken te krijgen (vinger afdrukken)

Maar verder mooi ding, kan er nog niets over zeggen als me geheugen er is ga ik es installeren.

Hoe dan ook. 500 GB werkt, althans volgens de BIOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:52:
Ik heb office 2007 erop en hhij start sneller op dan me quad core pc en in me klas zijn ze allemaal verbaast hoe snel me 1000h is...draait alle zware programma's die ik moet gebruiken voor me informatica opleiding :)
Ik was er zelf ook eigenlijk verbaast over. Kijk er heel erg naar uit naar de duo core atom.
Dat is juist nu zo leuk he :D Ik heb precies het zelfde en kan zelfs boos worden als een paradigit of een Intel loopt te beweren dat het ''maar' een simpel netboekJE is.
Ga weg man! Asus Eee PC's zijn razend snel! en zeker geen netboekJES hahaha
Jammer he Intel? Dat deze CPU eigenlijk perfect is samen met de kennis van Asus (die altijd weet hoe het moederbord weer perfect gemaakt moet worden ongeacht de afmeting)

Joh mensen denken dat het traag is, dat windows vista er niet op wil draaien.. allemaal Bull*** ;)
ALLES draait er op en het heeft met alle respect voor de desktop's mijn vaste desktop 100% vervangen.

Met natuurlijk wel een aparte laser muis, toetsenbord en samsung monitor:)

Enige reden voor mij om ooit nog terug te gaan naar een desktop zou een Core i7 zijn en dan wel meteen shuttle, want waarom groot als het ook klein EN snel kan.

Probeer es voor de gein Quake er op te zetten.. je zal je nog verbazen, wel moet je veel tweaken maar daarom is EEE DE perfecte netboek en zou eigenlijk elke tweaker hier er een moeten hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
R420R schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:51:
Ben zeer benieuwd of windows 7 goed op deze beestjes gaat lopen. Het schijnt lichter te zijn dan Vista en er zijn mensen die Vista aan de praat hebben gekregen op een eee pc. Waar ik me wel zorgen over maak is de hoeveelheid hardeschijfruimte die het inneemt. Ik heb er een 16g ssd en 4g flash in zitten, denk niet dat het genoeg is.

ik ben ook benieuwd naar reacties van mensen die windows 7 er op hebben draaien... ik ben momenteel aan het zoeken naar de vista drivers... wil vista verder overslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:24

superblaag

Mooi spul hoor!

R420R schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:51:

De beta werkt perfect!
install via wifi netwerk en poweriso ging 100%!

Wilde het gewoon ff checken maar voor de rest heb ik er weinig mee gedaan, dus echt ervaring :P
Maar hij start perfect snel op, en het ziet er slick uit!
Ik wilde het gewoon ff zien, en ik had niet veel te doen.

Maar toen kwam nog het leuke...
De dualboot er af halen...
Geen ext.drive aanwezig..
Geen usb-stick van +512mb :$
En graag een snellere oplossing dan alles naar een BartPE te streamen..

Na een tijd zoeken maar eens bij MS aankloppen..

Ik heb geen XP cd bij mn 1000h gekregen, dus de recovery console is er ook niet 1 2 3 om een FIXBOOT te draaien.
Gelukkig had ik een andere XP cd van mn destop en die heb ik in combinatie met deze tip gebruikt:
http://support.microsoft.com/kb/307654
1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom-station.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ d:\i386\winnt32.exe /cmdcons in het vak Openen, waarbij d de stationsletter is voor het cd-rom-station.
4. Er wordt een Windows Setup-dialoogvenster weergegeven. In het Windows Setup-dialoogvenster wordt de optie Herstelconsole beschreven. Klik op Ja om de installatie te bevestigen.
5. Start de computer opnieuw op. De volgende keer dat u de computer opstart, wordt 'Microsoft Windows Herstelconsole' weergegeven in het opstartmenu.
De console is nu bij de boot 5sec zichtbaar (vrij in te stellen bij sys.eigensch.) en regel dit eerst voordat je een dualboot wil maken en je kan daarna lekker snel alles weer herstellen!
Enige is dat je na een FIXBOOT je de console weer opnieuw "aan" moet zetten via bovenstaande stappenplan.

Misschien is dit yesterday's news, maar ik had een hoop plezier van deze, achteraf, vrij snelle oplossing en ga dit ook zeker toepassen op al de desktops in dit huis!

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
[verplaatst naar appart Topic]

[ Voor 94% gewijzigd door martijnsnoek op 29-12-2008 23:05 . Reden: verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Fonk schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:42:
Asus Eee PC 1000 H

*Herkent de grootste drive van WD.

500 GB WDC Scorpio ;)
Dat is mooi, Ik wil binnenkort ook de harde schijf van mijn 1000H upgraden i.v.m. iets meer ruimte maar ook voor de snelheid en ik wil dan wel een 7200rpm exemplaar.
Vaak hoor ik dat deze te warm wordt in een 1000H, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verleemen schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:23:
Fijn. Windows had geregistreerd moeten worden ( het is een usb install) neem mn moeder m mee naar nieuw zeeland, zet er fotos op en na een maandje stopt windows er mee en kunnen we dus niet meer bij de fotos

Wat ik zoek is dus een tool waarmee de eeepc van usb opstart zodat ik bij de ssd drives kan en de inhoud ervan naar de stick kan copieren (voor mij part in dos.

Standaard ubuntu kan dat dus niet omdat de drives in ntfs zijn geformatteert, en niet normaal zijn afgesloten waardoor ubuntu ze niet kan mounten. Nou geeft ubuntu wel een commandregel als optie, maar al ik die invoer krijg ik de melding "only root can do that" ben bang dat ik dat met alle versies van linux krijg.

iemand? Op t met vind ik specifiek niks voor de eepc
het is een eeepc 900
Koop een externe behuizing voor 6 a 7 euro, stop daar de ssd in en hang de schijf aan een andere PC.
Zo moeten de fotos te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Laatst online: 06-10-2018
weet er iemand toevallig hoe ik XP op mn Eee wat meer snelheid kan geven met wat simpele tweaks of progs.
ook tijdens het afspelen van films hakkelt het beeld soms en of loopt ie7 vaak vast of reageert heel traag.
ik heb al wat zitten klooien maar schiet niet veel op en weet ook niet echt waar het aan ligt.
Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb windows 7 even op mijn desktop geprobeerd en het neemt kaal zo'n 7,5 gig in beslag. Dat valt nog best mee. Ik ga het morgen maar eens op mijn 900 proberen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
MsG schreef op maandag 29 december 2008 @ 02:35:
Als een bepaald command "only root can do that" geeft moet je het woord "sudo" er voor doen. Dit betekent zoiets als "voor dit als root user uit" (althans zoiets), aangezien je niet wilt dat iedereen dat zomaar kan doen, daarom is dat.
Ah. maar sinds deze ubuntu ( de nieuwste )van usb stick opstart kan ik niet naar superuser omdat je dan geen wachtwoord hebt. en ubuntu instaleren is al helemaal geen optie omdat ik dan mn ntfs kwijt raak, (en dus ook de fotos.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:02:
[...]

Koop een externe behuizing voor 6 a 7 euro, stop daar de ssd in en hang de schijf aan een andere PC.
Zo moeten de fotos te vinden zijn.
eeehm, je bedoeld de ssds die op t moederboard gesoldeerd zijn?
gambieter schreef op maandag 29 december 2008 @ 02:47:
[...]

BartPE installatie op een bootable USB-stick zetten, en zo opstarten.

(maar werd je niet gewaarschuwd voor die registratie? Dat gebeurt normaal elke dag)
Hmm das de lange versie, maar bedankt voor de tip...

en mja ik had t me ma gezegd, maar t is een gruningse.

nog steeds geen simpel dos achtig opstart tooltje dus....
grrrr

[ Voor 41% gewijzigd door verleemen op 29-12-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

verleemen schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:51:
[...]

Ah. maar sinds deze ubuntu ( de nieuwste )van usb stick opstart kan ik niet naar superuser omdat je dan geen wachtwoord hebt. en ubuntu instaleren is al helemaal geen optie omdat ik dan mn ntfs kwijt raak, (en dus ook de fotos.)
Je moet ook geen su gebruiken bij een livesessie, maar sudo.
Je kan Ubuntu naast XP installeren, en volgens mij kon deze zelfs ook op NTFS partities.
Wat je het beste kan doen is de livesessie starten, en de foto's naar een USB stick kopieren, en dan windows herinstalleren.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:52:
[...]

Dat is mooi, Ik wil binnenkort ook de harde schijf van mijn 1000H upgraden i.v.m. iets meer ruimte maar ook voor de snelheid en ik wil dan wel een 7200rpm exemplaar.
Zelf voel ik meer voor een upgrade naar ssd aangezien ik meer opslagruimte op mijn 1000H echt niet nodig heb. Wat een idee is voor een snellere harde schijf, is om even het stukje folie weg te knippen, zodat de warmte die een snellere schijf genereert in ieder geval makkelijker weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
crack_en_hack schreef op maandag 29 december 2008 @ 22:52:
[...]

Betwijfel dat je er echt wat mee opschiet ten opzichte van een 5400rpm schijf. Meestal is een 7200rpm alleen echt nuttig wanneer je veel grote data bestanden achter elkaar aan het verwerken bent. Bijvoorbeeld bij video verwerking, of voor games. Beide niet echt van toepassing op je 1000H toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
martoediefroets schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:12:
weet er iemand toevallig hoe ik XP op mn Eee wat meer snelheid kan geven met wat simpele tweaks of progs.
ook tijdens het afspelen van films hakkelt het beeld soms en of loopt ie7 vaak vast of reageert heel traag.
ik heb al wat zitten klooien maar schiet niet veel op en weet ook niet echt waar het aan ligt.
Help!
Tje, er zijn veel kleine dingen, wat heb je al gedaan...?

* msconfig -> opstarten + services dingen uitzetten.
* Schijf defragmenteren.
* Startup Delayer 2.3 (best handig)
* 1GB werkgeheugen vervangen door 2GB.
* 7200rpm schijf erin bouwen.
* Indexering uitzetten.
* Register opruimen met o.a. RegSeeker.
* XP op klassiek uiterlijk zetten.
* Schaduw onder muis en menu's uitzetten.
* Schijfopruiming doen.
* Diskperf uitschakelen.
* Uitklap snelheid van het startmenu versnellen.
* Bootvis programma gebruiken.
* XP kernel in RAM-geheugen zetten.
* Bestanden zoals foto's, mp3's etc etc... zoveel mogelijk van de Windows partitie afhalen.
* Bureaublad zo leeg mogelijk houden.
* Scannen met bijvoorbeeld Ad-Aware voor Spyware, Cookies, Temp. bestanden en andere reclame meuk.

Probeer ook eens een andere lichtgewicht media player (VLC player, BS Player) en/of installeer de juiste codecs (K-Lite codec pack) en up-to-date drivers en Windows updates.

Alle kleine beetjes helpen bij een EEE PC ;)

[ Voor 27% gewijzigd door crack_en_hack op 30-12-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martoediefroets schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:12:
Help!
Ik heb ooit eens een Engelstalig eee installatiedocument vertaald naar het Nederlands en helemaal aan het eind een verhaaltje toegevoegd om alles wat soepeler te laten lopen. Je vind het hier.

Zie het documentje "Installatie van Windows XP [NL] op een ASUS Eee PC.doc".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:29
Over het het sleeve gebeuren.
Ik zag dit in een ander topic langskomen
Deze sleeve is voor een Macbook..!
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/uk/Images/TR045_screen2.jpg
Iemand die weet of er ook zoiets is voor deze netbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Tomino schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:11:
[afbeelding]
Ik kan helaas net de naam van de fabriekant niet lezen op dat labeltje wat ik zie anders zou je die fabriekant kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 12:25

Mex

Ik had een probleempje na het installeren van Ubuntu via USB, dit was de oplossing:
In de nieuwe versie zit een mount fout voor het aankoppelen van usb,sd kaartjes en harde schijven.

Oplossing:

This is probably because you installed from a memory card or stick. The
installer adds cdrom to the /etc/fstab file even though there isn't a cd
rom. This is a bug which Ferry is working on.
Fix:
sudo gedit /etc/fstab
The last line should be something something cdrom something something.
Comment it out (put a: # in front of the line)
Reboot and mounting should work

en inderdaad na dit te hebben uit gevoerd werkt alles naar behoren en kan ik de sd en usb schijfjes benaderen.
Grote kans dat andere hier ook mee te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 10:52
Die Sleeve is van http://goincase.com/products/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb sinds gisteren de 1000H. Fijn ding maar mijn harddisk blijft de hele tijd zacht ratelen.
Gebruikelijk? Heb indexering al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verleemen schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:54:
[...]

eeehm, je bedoeld de ssds die op t moederboard gesoldeerd zijn?

[...]
Ai, pardon. Ik had er geen idee van dat de ssd op het mobo gesoldeerd zit.(Ik heb zelf een 1000H met hdd dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

trillion schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:09:
Heb sinds gisteren de 1000H. Fijn ding maar mijn harddisk blijft de hele tijd zacht ratelen.
Hoor je hem trillen, trillion? ;) Die van mij ratelt ook regelmatig. Vooral bij het opstarten van dingen. Je merkt dat hij ook niet zo snel is, het duurt even voordat hij op snelheid is lijkt wel. Dat merk ik vooral als ik opslaan-als kies ergens en ik kies Deze Computer, daar is hij een paar seconden mee bezig. Alleen de eerste keer per opstart.

Het lijkt me met deze HDD handig als je je swap-space zo min mogelijk laat gebruiken...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:11:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.laptoppen.nl/uploads/Products/127_a_large.jpg

voor de duidelijkheid de witte.
Alleen heeft ie niet zo'n mooie print
http://www.laptoppen.nl/p...-Tas-Asus-eee-PC-900.html

Inmiddels heb ik een 900HD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
kKaltUu schreef op maandag 29 december 2008 @ 23:57:
[...]

Je moet ook geen su gebruiken bij een livesessie, maar sudo.
Je kan Ubuntu naast XP installeren, en volgens mij kon deze zelfs ook op NTFS partities.
Wat je het beste kan doen is de livesessie starten, en de foto's naar een USB stick kopieren, en dan windows herinstalleren.
K'apla!
de fotos zijn gered.

mamma weer blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:53:
[...]

Ik heb ooit eens een Engelstalig eee installatiedocument vertaald naar het Nederlands en helemaal aan het eind een verhaaltje toegevoegd om alles wat soepeler te laten lopen. Je vind het hier.

Zie het documentje "Installatie van Windows XP [NL] op een ASUS Eee PC.doc".
Ha Hanz,

Volgens mij is het document niet meer te downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 08:48:
[...]

Ha Hanz,

Volgens mij is het document niet meer te downloaden....
Net ff geprobeerd.
Is wel te downloaden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte,

Een dezer dagen wil ik mijn EEE PC 901 verkopen.

Nu vroeg ik mij af hoe ik Windows opnieuw kan installeren zonder een externe cd-rom driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:31:
Nu vroeg ik mij af hoe ik Windows opnieuw kan installeren zonder een externe cd-rom driver?
google eens op bootable usb evt in combinatie met eee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:43:
[...]

google eens op bootable usb evt in combinatie met eee ;)
Ik vind het allemaal wat omslachtig.

Nergens staat het duidelijk.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander1 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 10:07:
[...]

Net ff geprobeerd.
Is wel te downloaden !
Klopt, ook geprobeerd. Echter die vergelijking "
MiniTest_subnotebooks_NL.pdf" niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:02:
[...]

Ik vind het allemaal wat omslachtig.

Nergens staat het duidelijk.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Mvg
Anders lees je de openingspost, daar staat het ook in :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

We zijn hier erg blij met onze 1000H! Pracht aparaatje...

Enige waar we een beetje moeite mee hebben is met de ruimte die Firefox op het scherm inneemt. De fullscreen functie werkt niet lekker, dus weten jullie van andere add-ons die hier bij kunnen helpen?.

Ook heb ik via de site van Shark (van de Vista Codec pack) een lite versie van Quicktime gedownload en geïnstalleerd. Maar .mov files kan ik nog steeds niet (zonder FireFox of IE) niet afspelen.
Ook niet via de combinatie Visat Codec pack en Media player classic.
Hoe doen jullie dat?

Ik gebruik trouwens als virus scanner de ESET NOD32 Antivirus beta 4 welke je hier gratis kan downloaden.
De snelheid van m'n eee is totaal niet veranderd. Erg mooi.... d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 02-01-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jobbie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:04:
Enige waar we een beetje moeite mee hebben is met de ruimte die Firefox op het scherm inneemt. De fullscreen functie werkt niet lekker, dus weten jullie van andere add-ons die hier bij kunnen helpen?.
Als je even een [url="[TOPIC=1311973?data]\[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8[/TOPIC][filter_keywords]=firefox&data[boolean]=AND"]search op firefox[/url] in dit topic doet krijg je een aantal posts met tips en tweaks voor je browser. Vanaf Wiethoofd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8" staan er een paar posts met tips etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
trillion schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:09:
Heb precies hetzelde, gewoon als hij niks staat te doen een ratel of een klik. Mn accu is ook al binnen 2 maanden minder geworden. 4u max nog(idle). Heb hem gewoon netjes gebruikt alleen af en toe als hij leeg was wel gebruikt tijdens het opladen, moet toch kunnen? Verder ook erg tevreden, wel works eraf gehaald en nog wat zinloze troep. Opstarten gaat echt supersnel alleen is de webcam erg slecht in donkere omgeving?
Hoorde dat hij bij Bartsmit(dordrecht) voor 200 over de toonbank ging...denk een uitverkoop want de ps3 gingen ook voor 250 weg!

[ Voor 13% gewijzigd door LosGieros op 02-01-2009 14:01 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:03:
[...]

Anders lees je de openingspost, daar staat het ook in :-)
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:58
De openingspost misschien? (oftewel, pagina 1, eerste bericht? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:29
Omdat ik overstap naar een Samsung NC10 en mijn eee900 door gaat naar mn zus, heb ik er EEEbuntu op gezet.
Indrukken: Boot redelijk snel. Performance is in mijn ogen béter. Alles loopt soepeler.
Reden waarom ik 't er op gezet heb is omdat er niet veel mis kan gaan aan deze install. firefox, openoffice en muziek luisteren zijn de enige dingen die er mee zullen gebeuren, en dat loopt tot nu toe prima!

Probeer het gewoon een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
ik heb win7 op mijn 1000H draaien. de score is 1.8 op de windows experience index

waarbij de processor snelheid de laagste score heeft (1,8) en de disk data transfer rate (1,9) misschien is er aan het laatste nog wel wat te doen... heb in de device manager nog één unknown device staan...

verder draait het wel lekker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
ikke4 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:48:
ik heb win7 op mijn 1000H draaien. de score is 1.8 op de windows experience index

waarbij de processor snelheid de laagste score heeft (1,8) en de disk data transfer rate (1,9) misschien is er aan het laatste nog wel wat te doen... heb in de device manager nog één unknown device staan...

Hoe heb je dat gedaan, gewoon vanaf een USB stick de iso draaien in magic iso?
Ik wil als dat zo is graag Vista draaien op mijn 1000H, heb je daar ook ervaring mee?
Ik hoor het graag?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Hoeveel RAM heb jij in je 1000H?

Ik hoorde dat Vista met 2GB net zogoed(of beter) draait dan XP met 1GB
Ik hoorde ook dat Windows 7 beter is geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld netbooks...

Ik was ik wel benieuwd naar de facts :)

Ik heb 1GB en wil pas upgraden als het nodig is met de tijd mee te gaan

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
jmk schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:31:
[...]

Ik hoorde ook dat Windows 7 beter is geoptimaliseerd voor bijvoorbeeld netbooks...

ik heb 2gb erin gestopt... de installatie heb ik met een externe dvd speler gedaan.. makkelijkste manier... heb me nog niet bezondigd aan cracks om van de tijdbom af te komen... maar alles draait lekker... zelfs media center met mijn pinnacle nano dvbt stick... soms houdt die het beeld niet geheel bij, maar het was te kijken... als iemand nog een leuk alternatief heeft om tv te kijken dan hoor ik het graag.. ga ook nog dvbviewer nog installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
jmk schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:31:
[...]

Ram kost nauwelijks meer wat voor onder de €20 heb je al 2 GB
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR667D2S5/2G

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:12
Heb de 1000H gisteren gekocht....eerste indrukken zijn positief. Hij voldoet aan mijn verwachtingen.

Ik heb een vraag omtrent de stickers die rond het touchpad zijn geplakt...Zijn deze er zomaar af te halen zonder dat er sporen achterblijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Crawl NL schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:59:
Heb de 1000H gisteren gekocht....eerste indrukken zijn positief. Hij voldoet aan mijn verwachtingen.

Ik heb een vraag omtrent de stickers die rond het touchpad zijn geplakt...Zijn deze er zomaar af te halen zonder dat er sporen achterblijven ?
Laat ik nou net met dezelfde vraag zitten :P, 7 weken na de aankoop van mijn 1000H ben ik wel uitgekeken op die 7 hour battery life sticker...

Atom & Windows sticker mogen blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
crack_en_hack schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:15:
[...]

Laat ik nou net met dezelfde vraag zitten :P, 7 weken na de aankoop van mijn 1000H ben ik wel uitgekeken op die 7 hour battery life sticker...

Atom & Windows sticker mogen blijven ;)
Ik heb alle stickers eraf gehaalt (ook intel & windows),
voorzichtig met een nagel een hoekje opgetilt (pas op dat je geen krassen maakt),
vervolgens met een tang het hoekje gepakt, en er langzaam afgetrokken (die kleine stickers), dat grote ding kan prima met je handen.

Hierna kan je eventuele lijmrestjes eraf halen door me je vinger eroverheen te wrijven zodat het warm wordt, en verkruimeld (slecht uit te leggen, maar bekend effect)

De laatste restjes heb ik er met tft reiniger afgehaalt, je ziet er nu niks meer van :)

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 03-01-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:04:
We zijn hier erg blij met onze 1000H! Pracht aparaatje...

Little Fox en Fullerscreen meer op je 7 of 9 inch scherm.
Werkt prima dan het standaard theme.
of Personal menu

Nog meer info over je scherm aanpassen voor FF, hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:32:
[...]

Little Fox en Fullerscreen meer op je 7 of 9 inch scherm.
Werkt prima dan het standaard theme.
Fullerscreen is niet zo perfect als men claimt (ik zie nog steeds een grijze rand bovenin het scherm wanneer alles is uitgeschakeld en het scherm staat op full-screen). Littlefox is een mooie theme, maar ik heb liever Classic Compact: kleiner dan Littlefox en lijkt meer op de originele Firefox-theme.

[edit]
Een betere Full Screen-extensie is Full Fullscreen, welke echt full-screen is. Optioneel kan je het tabblad-menu laten tonen wanneer er meerdere tabs openstaan.

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2009 23:55 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 30-09 14:27

Neoz

Neoz & Hobbes

Ben zelf diep aan het graven voor het installeren van mijn kpn dongle, ik moet een aantal bestanden kopieren van een usb stick naar een map op de root schijf, nu kan ik wel kopieren maar plakken kan niet, het zal wel iets met rechten zijn, maar is het mogelijk dit via de console te doen ? en welk commando heb ik dan nodig ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat mijn TouchPad van mijn Asus 1000H helemaal van slag is als ik net ben opgestart, dit is na een halve minuut wel weer goed maar ik vind het toch lastig.

Zodra ik hem aanraak gaat het muispijltje alle kanten op behalve de goeie.

Nou heb ik een tijdje geleden wel met msconfig / opstart processen zitten klooien dus ik denk dat het daar is foutgegaan.

Alleen hoe weet ik welk process voor het TouchPad is en hoe zorg ik ervoor dat dat process als eerste opstart?

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 04-01-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crack_en_hack schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:42:
Alleen hoe weet ik welk process voor het TouchPad is?
Gewoon de Touchpad driver van synaptics opnieuw installeren en kijken of het probleem verholpen is.

Verder in de driver zelf instellen dat het geen taakbalkicoon moet laten zien en je hoeft em niet meer uit msconfig te slopen.
en hoe zorg ik ervoor dat dat process als eerste opstart?
Bootvis, tooltje van Microsoft. Eerst Trace -> Next Boot + Driver Delays en na de reboot Trace -> Optimize System.

[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 04-01-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Weet je zeker dat je alles goed hebt staan? Ik haal namelijk hogere waardes:
processor 2.3
memory 4.5
graphics 2.3
gaming 3.0
harddisk 2.9

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Microkid, toevallig de WEI laten draaien aan de netstroom en ikke4 op de batterij? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:46:
[...]
Fullerscreen is niet zo perfect als men claimt (ik zie nog steeds een grijze rand bovenin het scherm wanneer alles is uitgeschakeld en het scherm staat op full-screen). Littlefox is een mooie theme, maar ik heb liever Classic Compact: kleiner dan Littlefox en lijkt meer op de originele Firefox-theme.
Tsja, dat is dan jouw persooonlijke mening. Voor mij werkt het prima. En vooralsnog heb ik geen reden om iets anders te gebruiken. Van een grijze rand heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wiethoofd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:36:
Microkid, toevallig de WEI laten draaien aan de netstroom en ikke4 op de batterij? :Y)
Op netstroom, ja. Maar dat zou (zover ik dacht) niet uit mogen maken. toch? :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Microkid schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:04:
Op netstroom, ja. Maar dat zou (zover ik dacht) niet uit mogen maken. toch? :?
Mijn EEE 900 klokt zichzelf van 900MHz naar 630MHz terug op het moment dat ik hem van netstroom afhaal. Alles werkt dan dus trager, CPU, datatransfer, geheugen etc. Welke snelheden een Atom precies op gaat draaien zou ik zo niet weten, maar mijn 900 kan ik niet op 900MHz draaien op het moment dat hij op de batterij loopt. 810MHz is dan weer wel mogelijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Laatst online: 06-10-2018
Wiethoofd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:09:
[...]

Mijn EEE 900 klokt zichzelf van 900MHz naar 630MHz terug op het moment dat ik hem van netstroom afhaal. Alles werkt dan dus trager, CPU, datatransfer, geheugen etc. Welke snelheden een Atom precies op gaat draaien zou ik zo niet weten, maar mijn 900 kan ik niet op 900MHz draaien op het moment dat hij op de batterij loopt. 810MHz is dan weer wel mogelijk :Y)
Ik ben er ook achter dat mn Eee 900 op netstroom zonder accu erin veel "snappier" aanvoelt en gewoon sneller draait. Ik heb geen idee of ie zichzelf terug klokt naar 630MHz maar als dat zo is :( , is dit dan te veranderen ?
proggje dat hem ook op 900MHz houdt bij accugebruik ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik weet niet hoer het met de 900's zit, maar op mijn 1000h zit er in de system tray een Super Hybrid Engine icoontje waarmee je de performance mode kunt instellen (power saving/high performance/super performance). Standaard staat ie op Auto wat er dus voor zorgt dat ie switcht tussen power saving en high performance als je de netstroom eraf haalt/erop zet.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

martoediefroets schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:22:
Ik heb geen idee of ie zichzelf terug klokt naar 630MHz maar als dat zo is :( ,
Start meuk: Cpu-z 1.49 eens op en haal hem van netstroom af. Als het goed is zie je bij Corespeed 900 naar 630 veranderen.
is dit dan te veranderen ? proggje dat hem ook op 900MHz houdt bij accugebruik ??
Als het goed is staat hij in de TS: EEEctl (en anders gewoon even googlen).

Het is niet voor beginnende gebruikers, dus als je het niet vertrouwt doe het dan niet. Zie ook dit deel en voorgaande delen voor problemen die eventueel op kunnen treden als je EEEctl aan hebt staan (kopieren naar usb werkt niet als je underclockt etc.)
Not Pingu schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:27:
Ik weet niet hoer het met de 900's zit, maar op mijn 1000h zit er in de system tray een Super Hybrid Engine icoontje waarmee je de performance mode kunt instellen (power saving/high performance/super performance).
De 1000h heeft een Atom en waarschijnlijk een iets uitgebreidere ACPI ;) Verder heb ik een custom XP install dus moet je niet aan mij vragen wat voor progsels er origineel allemaal op staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Zou een vriendelijke Eee 901 bezitter mij misschien kunnen helpen aan een kopie van de XP restore CD/DVD? Hetzij via een ISO upload, hetzij per post tegen kleine vergoeding? Ik heb net een gebruikte 901 gekocht, waarvan de eigenaar de restore disk kwijt is. Ik kan evt. fotos leveren van de Eee met licentiesticker en bon om te laten zien dat ik een geldige licentie heb.

edit: Als iemand me zou willen helpen, graag een mailtje naar pxa270 at gmail.com

[ Voor 10% gewijzigd door pxa270 op 05-01-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Microkid schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:33:
[...]

Weet je zeker dat je alles goed hebt staan? Ik haal namelijk hogere waardes:
processor 2.3
memory 4.5
graphics 2.3
gaming 3.0
harddisk 2.9
welke drivers heb je geïnstalleerd? want bij jou ziet het er goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, even wat anders, ben er achter gekomen dat mijn asusje in augustus 2008 is gefabriceerd, maar mijn scherm heeft volgens HWinfo een inmiddels respectabele leeftijd van minstens 6 jaar (productiedatum 2002).

Mag dat wel, kan dat wel? Of een foutje van HWinfo?

Ik bedoel, nou ja, naïef wellicht maar nieuw betekend toch nieuw?

Na ruim 2 maanden vrij intensief gebruik en gerommel presteert het nog steeds naar mijn wensen maar zou een iets grotere SSD en de mogelijkheid om van processor te wisselen welkom zijn. Ik heb trouwens ergens op een eee forum gelezen dat iemand er een andere processor in heeft gezet (hoog DIY gehalte), ik zal kijken of ik die link nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:04:
Zeg, even wat anders, ben er achter gekomen dat mijn asusje in augustus 2008 is gefabriceerd, maar mijn scherm heeft volgens HWinfo een inmiddels respectabele leeftijd van minstens 6 jaar (productiedatum 2002).

Ik bedoel, nou ja, naïef wellicht maar nieuw betekend toch nieuw?

Na ruim 2 maanden vrij intensief gebruik en gerommel presteert het nog steeds naar mijn wensen maar zou een iets grotere SSD en de mogelijkheid om van processor te wisselen welkom zijn. Ik heb trouwens ergens op een eee forum gelezen dat iemand er een andere processor in heeft gezet (hoog DIY gehalte), ik zal kijken of ik die link nog kan vinden.
Iets van 6 jaar oud kan natuurlijk ook nieuw zijn, want nieuw is ook gewoon dat het nog nooit is gebruikt.
Maar het klinkt me wel raar toe, temeer omdat een display 6 jaar op voorraad houden gewoon niet logisch is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:04:

Dat klopt gewoon niet. Mijn 1500-euro-notebook van Asus uit 2003 heeft een veel beroerder scherm dan alle EEE modellen van nu. 800x480 displays bestaan opzich wel al langer, maar die waren toch echt nog niet zo goed. Laat staan de 1024x600 schermpjes op 8.9", want die waren er gewoon niet. Een fabrikant gaat overigens echt geen componenten 6 jaar lang op de plank laten liggen hoor, dat kost een fortuin :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Laatst online: 27-01 13:07
Ik heb een 1000H, met alleen de vervelende bijwerkingen dat ik een BSOD krijg als ik een tijdje mijn web'n'walk stick gebruik. Iemand ook deze ervaring of tips?

( Uw computer heeft de lease verloren van het IP-adres 192.168.2.107 op de netwerkkaart met netwerkadres 0015AFxxxxxB.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.)

[ Voor 40% gewijzigd door Petre op 06-01-2009 15:23 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic