[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.261 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:27:
[...]

Verstandig! Het is tenslotte 'Crisis'! :)

Crisis? What Crisis???
[off-topic]
Niet zo verstandig. Als we straks in de recessie zitten wordt het geld minder waard en gaan de prijzen omhoog. Economische daling en depressie zijn het gevolg.Ontslagen zullen volgen en minder geld zal worden uitgegeven.Volgens mij is het dus belangrijk om juist NU je geld uit te geven/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:29:
[...]

Via de asus website je laptop aanmelden voor RMA werkt ook prima, binnen 10 dagen oid is je laptop weer terug onderweg! en ze halen em bij je op :)
Klopt. Heb ik ook gedaan vanwege die leeglopende batterij. Hij is woensdag j.l. opgehaald dus ik ben benieuwd wanneer hij weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
RobbertC schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:16:
Nieuwtje voor koopjesjagers: De 1000H (zwart) is vanaf morgen € 349,95 bij The Phone House. Toch weer 35 euro goedkoper als de goedkoopste in de pricewatch nu.
Klonk interessant, vandaag bij de lokale Phone House geweest maar de normale folderprijs stond daar nog in hun systeem: 449 euro. 8)7
Een heel stuk duurder dan menig pricewatch shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

1002HA review door Laptopmag http://www.laptopmag.com/review/laptops/eeepc-1002ha.aspx
3:30 uur op de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
en dan houdt het voor mij dus wel weer op. Ik heb juist mijn 1000H gekocht, vanwege het makkelijk meenemen EN de lange batterij duur. Het is fijn dat hij er mooier uitziet, met name omdat hij dunner is, maar dit scheelt toch ruim een uur kwa batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:34
troftnom schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:14:
[...]

Klonk interessant, vandaag bij de lokale Phone House geweest maar de normale folderprijs stond daar nog in hun systeem: 449 euro. 8)7
Een heel stuk duurder dan menig pricewatch shop...
Dan heeft het personeel daar z'n e-mail niet goed gelezen kan ik je vertellen... Laptop staat inderdaad voor 449 in de kassa, maar er mag 100 euro korting gegeven worden. Hoewel ik niet 100% zeker weet of het ook bij franchisers van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste EEE users :) ,

Ik ben gek genoeg sinds een paar dagen mn hele webcam kwijt op mijn Asus 1000H/Windows XP versie, nadat ik een BIOS update heb gedaan i.v.m de incorrecte weergave van batterijduur heb ik dit denk ik.

Nou kan ik nergens geen stuurprogramma's/drivers vinden wat ik zeer vreemd vind van de Asus site.

Ook heeft mijn startmenu opeens een nare fade-in/vertraging na een paar keer aanklikken.

Is dit bij meerdere van jullie bekend...?, en hoe kan ik mijn webcam weer terug krijgen...?

Alvast bedankt... _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
crack_en_hack schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:02:
Beste EEE users :) ,

Ik ben gek genoeg sinds een paar dagen mn hele webcam kwijt op mijn Asus 1000H/Windows XP versie, nadat ik een BIOS update heb gedaan i.v.m de incorrecte weergave van batterijduur heb ik dit denk ik.

Nou kan ik nergens geen stuurprogramma's/drivers vinden wat ik zeer vreemd vind van de Asus site.

Ook heeft mijn startmenu opeens een nare fade-in/vertraging na een paar keer aanklikken.

Is dit bij meerdere van jullie bekend...?, en hoe kan ik mijn webcam weer terug krijgen...?

Alvast bedankt... _/-\o_
in de bios de webcam aan zetten......

greetingz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Zijn er mensen die XBMC_for_Windows-8.10 hebben geprobeerd op bijvoorbeeld de 1000H EEE PC?

Ik heb het net geprobeerd, en de menu;s zijn echt verschrikkelijk langzaam.
Het afspelen van een gewone serie-aflevering van 350 mb ging slecht, de lippen waren niet in sync.
Als ik keek onder Process Explorer, zag ik dat niet eens 100% CPU werd gebruikt. Kennelijk ondersteund XMBC geen hyperthreding optimalisatie.

Het leek me wel leuk om mee te spelen, ook omdat er best goede plugins in zitten voor trailers ed. toch jammer dat het zo slecht presteert.

Of zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben, bijvoorbeeld dmv tweaks?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:07:
Zijn er mensen die XBMC_for_Windows-8.10 hebben geprobeerd op bijvoorbeeld de 1000H EEE PC?
Ik had XBMC for Windows op m'n 701 draaien. Ging allemaal prima. Er zat wel 2 GB intern geheugen in die 701, geen pagefile. Heb nu een 900HD en daar draait XBMC for Windows net zo goed op. Ook met 2 GB intern geheugen én een pagefile (weet eigenlijk niet waarom ik er nog een pagefile op heb staan).

De series, films en muziek die ik via XBMC bekijk/beluister staan op een Synology DS-106 NAS, via een share start ik de hele handel over het draadloze netwerk op. En dat gaat dus gewoon zoals het hoort: GOED! Overigens doen de trailers het ook redelijk tot goed, al is de slechtste netwerkverbinding over het internet natuurlijk altijd de zwakste schakel. Dat heeft niets met de performance van XBMC of een eee te maken. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel... Ik sta voor een raadsel waarom het bij jou niet loopt, ik heb niks getweaked aan de XBMC installatie, gewoon botweg geïnstalleerd en de te benaderen shares geconfigureerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:28:
[...]

Ik had XBMC for Windows op m'n 701 draaien. Ging allemaal prima. Er zat wel 2 GB intern geheugen in die 701, geen pagefile. Heb nu een 900HD en daar draait XBMC for Windows net zo goed op. Ook met 2 GB intern geheugen én een pagefile (weet eigenlijk niet waarom ik er nog een pagefile op heb staan).

De series, films en muziek die ik via XBMC bekijk/beluister staan op een Synology DS-106 NAS, via een share start ik de hele handel over het draadloze netwerk op. En dat gaat dus gewoon zoals het hoort: GOED! Overigens doen de trailers het ook redelijk tot goed, al is de slechtste netwerkverbinding over het internet natuurlijk altijd de zwakste schakel. Dat heeft niets met de performance van XBMC of een eee te maken. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel... Ik sta voor een raadsel waarom het bij jou niet loopt, ik heb niks getweaked aan de XBMC installatie, gewoon botweg geïnstalleerd en de te benaderen shares geconfigureerd.
Ik zie net dat als ik niets doe in XBMC, Process Explorer 50%-60% CPU aangeeft, terwel ik gewoon in een optie menu zit. Wellicht dat er iets niet goed is met de software configuratie. Ik heb misschien conflicterende codec geïnstalleerd. Ik probeer het na een versie installatie nog eens. CoreAVC bijvoorbeeld om te kijken wat dit beestje aankon.
Wel leuk om een nlited CD te maken speciaal voor mijn 1000H(met behoud van OEM licentie)

1 GB of 2 GB ram mag niets uitmaken als er nog 500+ MB vrij is zoals bij mij. Hoewel jij een Intel Celeron M
353 en ik een atom1.6 Mhz Verschillen zijn minimaal. (of in mijn voordeel)

Dit geeft wel hoop, omdat jij aangeeft dat het wel soepel reageert en goed afspeelt.
*moe*

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 10-12-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

jmk schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:50:
[...]
Dit geeft wel hoop, omdat jij aangeeft dat het wel soepel reageerd en goed afspeeld.
*kuch* het is "reageert" en "afspeelt", net zoals je vijf woorden daarvoor "aangeeft" wel goed hebt vervoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Heeft al iemand een 901 RMA gestuurd omdat de battery geheel leegloopt als je hem een aantal dagen niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb net de nieuwste inofficiële SVN build van XBMC geïnstalleerd.
Draait heel soepel, geen problemen meer! CPU blijft onder de 50% bij "normale" video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dijkhuis schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:41:
Heeft al iemand een 901 RMA gestuurd omdat de battery geheel leegloopt als je hem een aantal dagen niet gebruikt?
Zodat je weer een nieuwe 901 terug kunt krijgen met exact hetzelfde probleem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 14:09
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 01:35:
[...]

Zodat je weer een nieuwe 901 terug kunt krijgen met exact hetzelfde probleem? 8)7
een 901 loopt niet leeg. dit deed de 900 serie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik wat vragen?

Is het met nettops nu zo dat je er na verloop van tijd een ander bordje met processor in kan zetten of is zoiets totaal niet aan de orde?

Ben er nog steeds heel tevreden mee (900 XP 16G met 5200mA), ik vind het maar een wonder(tje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 09:24
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:45:
Mag ik wat vragen?

Is het met nettops nu zo dat je er na verloop van tijd een ander bordje met processor in kan zetten of is zoiets totaal niet aan de orde?
nee.

bordjes zullen niet passen, en chips zijn meestal vast gesoldeerd.

koop maar een nieuwe wanneer de tijd rijp is.

• djlinsen
  • Laatst online: 14:37

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Ik heb een Assus Eee 1000h onder handen gekregen omdat de accu het niet lijkt te doen. Zodra je hem van de adapter haalt dan geeft hij een te lage accuspanning en schakeld hij binnen 1 a 2 minuten uit. De accu kan natuurlijk gewoon defect zijn, maar ik las in de changelog van de bios dat er een probleempje is geweest met de accu. Ik heb nu de laatste bios versie ingeladen (versie 1206), er leek heel even iets veranderd te zijn, bij de energie meter gaf hij eventjes aan dat de batterij 92% opgeladen was. Nu geeft hij weer net als eerst 0% geladen aan. Heeft iemand dit nog meer gehad? Enig idee of dit software matig op te lossen is of is dit een typisch gevalletje van garantie?

Alvast Bedankt

Are you following me, Are you following me?

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 14:27

Neoz

Neoz & Hobbes

Heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van de KPN USB Dongle (ZTE MF628) op de 701 ? Er bestaat een soort driver voor, maar ik kan niet eens bestanden kopiëren en plakken op mijn EEE :(

Serve The Humanity , Be Server

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:29
Riiight, groot probeem op mijn Eeepc 900!

Het geluid doet het niet meer:
Wat geprobeerd:

- Hersteld naar 2 weken terug. Geen oplossing
- Geluidsapparaten verwijderd en drivers opnieuw geinstalleerd

Meer kan ik niet doen... en alles werkt correct volgens apparaatbeheer.

Echter, als ik iets van audio af wil spelen ( bv in itunes) komt er een melding dat er iets mis is met de audioconfiguratie..

Iemand ? :(

btw, over de jack uitgang doet hij het ook niet, het is dus echt softwarematig..

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 11-12-2008 21:01 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tomino schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:00:
Riiight, groot probeem op mijn Eeepc 900!
Mocht je de beschikking hebben over een externe cd/dvd-speler, download eens een linux live cd en probeer daarmee geluid uit je EEE te toveren, anders zul je met een bootable usb-stickje met EEEbuntu ofzo aan de slag moeten.

Verder droevig nieuws: mijn 16GB geheugenkaartje is overleden na het in een andere computer dan m'n EEE geprobeerd te hebben :( (update: hij doet het nog wel in m'n externe kaartlezer :S)

[ Voor 5% gewijzigd door Wiethoofd op 11-12-2008 21:07 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tomino
Wiethoofd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:05:
[...]

Mocht je de beschikking hebben over een externe cd/dvd-speler, download eens een linux live cd en probeer daarmee geluid uit je EEE te toveren, anders zul je met een bootable usb-stickje met EEEbuntu ofzo aan de slag moeten.

Verder droevig nieuws: mijn 16GB geheugenkaartje is overleden na het in een andere computer dan m'n EEE geprobeerd te hebben :( (update: hij doet het nog wel in m'n externe kaartlezer :S)
Ik merk nu dat het een groter probleem is..
Firewall start niet meer, Winsock errors en sound errors.. Erg vreemd.

Daar gaat mn vrije avond :/

+ :(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tomino schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:29:
Ik merk nu dat het een groter probleem is..
Firewall start niet meer, Winsock errors en sound errors.. Erg vreemd.
Ik denk dat in bovenstaande geval een verse install toch het handigst is...

• Tomino
Bezig met verse install inderdaad :)

Wat ik me afvraag, om zo min mogelijk bulk van de drivers mee te installeren, is er ergens een guide of een gestripte driver pakketje ergens op internet? Dus zonder al die setups etc?

Als dat niet is, iemand met een zip met alle drivers?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tomino schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:20:
Wat ik me afvraag, om zo min mogelijk bulk van de drivers mee te installeren, is er ergens een guide of een gestripte driver pakketje ergens op internet? Dus zonder al die setups etc?
Guide staat in de topic start, dus slipstreamen van je drivers is gewoon mogelijk, heb ik ook gedaan.
Als dat niet is, iemand met een zip met alle drivers?
Die zijn vast ook wel te vinden, maar is minder veilig dan zelf de boel even binnen hengelen en een eigen nLited XP te maken.

• Tomino
Thnx voor je post.. Echter had ik al een cd liggen van xp die Genlite was.
Dus voor mij wordt het handmatig achteraf..
Ik zie dat ze op eeeuser ook al wat lijstjes hebben gemaakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunCore 32GB PATA Mini PCI-e PCIe SSD for ASUS EEE PC 901

Is er al iemand die er eentje heeft, en ge-instaleerd ook? heb net de ervaringen gelezen op Jkk, en 't is me nie helemaal duidelijk, de 4 gb blijft er in? maar wel windows opnieuw instaleren? en iets met master/slave? Iemand die licht in deze duisternis kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:07:
RunCore 32GB PATA Mini PCI-e PCIe SSD for ASUS EEE PC 901

Is er al iemand die er eentje heeft, en ge-instaleerd ook? heb net de ervaringen gelezen op Jkk, en 't is me nie helemaal duidelijk, de 4 gb blijft er in? maar wel windows opnieuw instaleren? en iets met master/slave? Iemand die licht in deze duisternis kan schijnen?
Nog niet binnen helaas als alles meezit volgende week. Als je ik het goed heb begrepen moet je in de bios de runcore als master zetten dan de 4gb schijf formatteren als je windows installeerd en de installatie op de runcore schijf doen dan wordt die automatisch de c: schijf.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Laatst online: 15:16

Zenyatta

Tsjakka!

Zie nu hierboven dat er meerdere mensen probleempjes hebben na het updaten van de bios van hun Eee. Zelf heb ik nog de bios ingeladen staan die er door Asus opgezet is, volgens mij de 1206. Heeft het zin om deze te updaten? Ik bedoel: nu werkt alles goed, is het dan wel verstandig de bios te updaten of kan ik beter wachten totdat er een echte reden is om dat te doen?

Verder wil ik een compacte USB-muis bij mijn Eee kopen. Iemand een advies welke muis klein maar niet te klein is en toch prettig is? Doel is om met de USB-muis ook een enkel spel te gaan spelen. Zelf zat ik te denken aan een muis als deze: http://www.informatique.nl/123383. Iemand ervaringen met deze muis?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tsja, heeft alles met budget te maken..

Mijn mening, geef er 1x wat meer aan uit en heb er 3x langer plezier van.
Kijk is naar de Logitech Nanohttp://tweakers.net/pricewatch/159413/logitech-vx-nano.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik die k*ote partities samenvoegen. Ik word er echt strontziek van. Die C: heeft maar 3gb en zat na 1 uur al vol.

Een radeloze,teleurgestelde EEE PC 901 gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik wil films op mijn 1000h bekijken terwijl deze op de accu draait.

Wat zou minder stroom gebruiken:
De films vanaf de harddisk bekijken, of de films vanaf een USB stick / SDHC kaart bekijken.

Gedachte is dat in een harddisk mechanische delen zitten die moeten draaien en dus (extra) stroom verbruiken, en in een USB stick / SDHC kaart zitten geen mechanische delen die stroom vragen.
Ik zou dus denken dat het qua uithoudingsvermogen van de accu beter is de films vanaf een USB stick / SDHC laart te bekijken.

Klopt dit, en als dit zo is, zou het verschil groot zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Xander1 op 13-12-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:28:
Hoe kan ik die k*ote partities samenvoegen. Ik word er echt strontziek van. Die C: heeft maar 3gb en zat na 1 uur al vol.
Het zijn geen partities, maar twee logische stations, die kan je dus niet samenvoegen zonder echt moeilijk te gaan doen.
Xander1 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:38:
De films vanaf de harddisk bekijken, of de films vanaf een USB stick / SDHC kaart bekijken.

Gedachte is dat in een harddisk mechanische delen zitten die moeten draaien en dus (extra) stroom verbruiken, en in een USB stick / SDHC kaart zitten geen mechanische delen die stroom vragen.
Ik zou dus denken dat het qua uithoudingsvermogen van de accu beter is de films vanaf een USB stick / SDHC laart te bekijken.

Klopt dit, en als dit zo is, zou het verschil groot zijn ?
Ga het testen zou ik zeggen ;) Ik kijk alles vanaf mijn SDHC-kaartje(s) omdat ik anders eerst alles naar m'n SSD moet gaan kopieren voordat ik de boel kan gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:24

superblaag

Mooi spul hoor!

En hoeveel zou de beslasting zijn als je een film via wifi gaat kijken? :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander1 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:38:
Ik wil films op mijn 1000h bekijken terwijl deze op de accu draait.

Ik vraag me inmiddels af of het ook maar iets uitmaakt. Ik heb een 900HD met 160GB 'mechanische' harddisk. Ik haal moeiteloos 3,5 uur uit de 5200 mAh accu, waardoor ik begin te twijfelen of een 160 GB harddisk nou echt zoveel meer stroom gebruikt dan een SSD, USBstick of SDHCkaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Laatst online: 23-09 09:24
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:12:
Beschadigen? Ik heb de afgelopen zomer m'n eee achterin de topkoffer van mijn motorfiets gedurende vier weken half europa doorgesleurd. Ook 45 graden in de Spaanse Sierra Nevada heeft hij overleefd. Ik had toen nog een 701 en daar wordt geen sleeve bijgeleverd. Dus 'verpakte' ik hem in een t-shirt. De eee is beresterk, er zit bij mij nog geen krasje op.
geen sleeve ? bij mijn 701 zat toch echt een mooie neopreen sleeve. Maar een handdoek is waarschijnlijk beter, valt veelminder op en is daasrdoor minder diefstalgevoelig (ditto voor T-shirt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn EEE 901 die voor RMA was is weer terug, had voor de zekerheid er 512mb in en mijn intel wifi kaart eruit gehaald, Na 10 dagen was die terug en bij het opstarten brandde het Wifi lampje, kortom ik heb perongeluk een 2e wifi kaart. En mijn kapotte 8gb ssd was vervangen :) en hij is opnieuw geinstalleerd met sp3 :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wazzup105 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:14:
[...]

geen sleeve ? bij mijn 701 zat toch echt een mooie neopreen sleeve. Maar een handdoek is waarschijnlijk beter, valt veelminder op en is daasrdoor minder diefstalgevoelig (ditto voor T-shirt)
Ik had een 701 4G Surf (zonder webcam) en daar zat/zit dus geen sleeve bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Beste iedereen, ik heb sinds een paar dagen een eee pc 900 van de xs4all actie in mijn bezit. Deze versie is vrij bijzonder want hij heeft een 16g ssd en xp erop staan. Wat ik mij alleen afvroeg, is of de levensduur van mijn accu wel goed is. Er zit een 5200mAH accu op, maar als ik een potje age of empires aan het spelen ben (wifi aan, brightness op 20% van het balkje) gaat hij maar 50 minuten mee voordat hij op 20% staat. Is dat normaal of moet ik me zorgen maken?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:42

Slapstick

Me, myself or I

R420R schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:54:
Beste iedereen, ik heb sinds een paar dagen een eee pc 900 van de xs4all actie in mijn bezit. Deze versie is vrij bijzonder want hij heeft een 16g ssd en xp erop staan. Wat ik mij alleen afvroeg, is of de levensduur van mijn accu wel goed is. Er zit een 5200mAH accu op, maar als ik een potje age of empires aan het spelen ben (wifi aan, brightness op 20% van het balkje) gaat hij maar 50 minuten mee voordat hij op 20% staat. Is dat normaal of moet ik me zorgen maken?
De 900 heeft dan wel accu problemen, maar dat al na een uurtje de gehele accu leeg is, is wel erg overdreven; met mijn 1000H (heeft dacht ik ook een 5200mAH) kan ik 2 en half uur zwaar werk werk doen(film kijken/gamen/rarren) voordat de accu leeg is. Klinkt als een RMA'tje en ik heb gehoord dat asus hier gelukkig wel soepel mee is:)

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Weet iemand hier waar ik een kort stroomkabeltje kan kopen? (kabeltje van adapter naar stopcontact)
Ik zoek er 1 van minder dan 40cm om zo het reis gewicht en omvang te beperken.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 14-12-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
ikke4 schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:11:
[...]

in de bios de webcam aan zetten......

greetingz
My hero _/-\o_ (vreemd dat die na het updaten van de BIOS op disabled gaat, maarjah ;) )
djlinsen schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:23:
Ik heb een Assus Eee 1000h onder handen gekregen omdat de accu het niet lijkt te doen. Zodra je hem van de adapter haalt dan geeft hij een te lage accuspanning en schakeld hij binnen 1 a 2 minuten uit. De accu kan natuurlijk gewoon defect zijn, maar ik las in de changelog van de bios dat er een probleempje is geweest met de accu. Ik heb nu de laatste bios versie ingeladen (versie 1206), er leek heel even iets veranderd te zijn, bij de energie meter gaf hij eventjes aan dat de batterij 92% opgeladen was. Nu geeft hij weer net als eerst 0% geladen aan. Heeft iemand dit nog meer gehad? Enig idee of dit software matig op te lossen is of is dit een typisch gevalletje van garantie?

Alvast Bedankt
Ik denk typisch gevalletje van garantie, Ik heb vorige week mijn BIOS ook ge-up-date i.v.m. verkeerde aanduiding van accu tijd maar dit was lang niet zo ernstig als wat je hier schrijft.

Mijn accutijd was voor de BIOS update ± 4,5 uur en na de BIOS update 4 uur en 59min :+

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 16-09 08:39
slapstick schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:33:
[...]
De 900 heeft dan wel accu problemen, maar dat al na een uurtje de gehele accu leeg is, is wel erg overdreven; met mijn 1000H (heeft dacht ik ook een 5200mAH) kan ik 2 en half uur zwaar werk werk doen(film kijken/gamen/rarren) voordat de accu leeg is. Klinkt als een RMA'tje en ik heb gehoord dat asus hier gelukkig wel soepel mee is:)
1000H heeft niet voor niets een atom processor en toch echt een betere accu dan de 900 (namelijk 6600 mAh), dus het lijkt mij niet zo gek dat je snel door de batterij heen gaat als je een game aan het spelen bent met wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Achja als ik gewoon netjes aan het internetten ben doe ik er ongeveer 3 uur en 10 minuten mee. Dat valt eigenlijk nog best mee.

Ik heb voor de gein ook even hdtune laten lopen op de ssd in mijn 900 en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/9232/ssdtestjx1.jpg

Eigenlijk ben ik best tevreden daarover. Op een paar kleine uitschieters na zit hij lekker constant boven de 100mb/s. De schrijfsnelheid kon ik echter niet zo snel achterkomen.

EDIT:
Ik heb ook nog even (op netstroom) sisoft sandra laten lopen met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/7786/cputi4.jpg

Ook heel netjes vergeleken met andere cpu's (hij is tenslotte maar 900MHz) de performance per watt stak ver boven de rest uit alleen daar heb ik geen screenie van.

Ik ben erg benieuwd hoe anderen met een atom en/of andere ssd uit de test komen...

[ Voor 32% gewijzigd door Blaat op 15-12-2008 11:45 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:12

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
R420R schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:25:
Achja als ik gewoon netjes aan het internetten ben doe ik er ongeveer 3 uur en 10 minuten mee. Dat valt eigenlijk nog best mee.

Ik heb voor de gein ook even hdtune laten lopen op de ssd in mijn 900 en dit is het resultaat:

[afbeelding]

Eigenlijk ben ik best tevreden daarover. Op een paar kleine uitschieters na zit hij lekker constant boven de 100mb/s. De schrijfsnelheid kon ik echter niet zo snel achterkomen.

EDIT:
Ik heb ook nog even (op netstroom) sisoft sandra laten lopen met het volgende resultaat:

[afbeelding]

Ook heel netjes vergeleken met andere cpu's (hij is tenslotte maar 900MHz) de performance per watt stak ver boven de rest uit alleen daar heb ik geen screenie van.

Ik ben erg benieuwd hoe anderen met een atom en/of andere ssd uit de test komen...
Mijn god, dat zijn dikke resultaten!!!!

Ik haal net 40mb/s stabiel op mijn 900 :o

Ik vraag me af of Atom deze prestaties kan bijhouden...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Klik hier[/b] voor een uitgebreide HD Tune bench op de gloednieuwe Eee S101.

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0953/benchmark_2_HD_Tune.jpg

Gemeten in de Power Saving Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

EEE PC 1002HA gelanceerd
Een mooiere, dunnere EEE 1000H. Niet veel meer dan dat :)

Heeft iemand de Asus N10 in NL gespot?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

XanderDrake schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:26:
[...]

Mijn god, dat zijn dikke resultaten!!!!

Ik haal net 40mb/s stabiel op mijn 900 :o

Ik vraag me af of Atom deze prestaties kan bijhouden...
Je moet niet vergeten dat in de mijne een speciale Asus ssd van 16g zit, en ik kan mij vergissen maar volgens mij is dat niet in elke 900. Kijk eens naar het typenummer in de screenshot, lijkt het op wat jij hebt?
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:29:
[b]Klik hier[/b] voor een uitgebreide HD Tune bench op de gloednieuwe Eee S101.

Gemeten in de Power Saving Mode.
Bedankt voor het delen! Dat is wel een verschil met die van mij, waar zou dat vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Laatst online: 06-10-2018
Als Eee newbie heb ik deel 1 t/m 8 doorgelezen en er komt in de laatste posts een 900XP 16GB SSd en 5200 mAh accu voorbij. Nu kan ik eenzelfde overnemen maar vraag me af waarom er zo weinig over dit model bekend is en of ik niet beter een 901 kan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dat is heel persoonlijk en hangt van je eisen af. De verschillen zijn echter duidelijk. In de 901 zit een Atom en geen Celeron, een betere accu (hij doet er dus langer mee dan de 900) , een betere chipset (en dus betere graphics, 901 is in staat tot vista aero, 900 niet) , en de 901 loopt niet leeg als hij aan staat. Het enige voordeel dat de 900 in kwestie kan hebben is een grotere en snellere SSD. Moeilijke keuze. Een snelle ssd heeft ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:41:
Dat is heel persoonlijk en hangt van je eisen af.
En... het prijsverschil kan oplopen tot ongeveer 100 euries... :) Was voor mij de reden om toch een 900 te kopen, gecombineerd met het feit dat een 901 glossy is en een 900 gewoon een matte finish heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
R420R schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:41:
Dat is heel persoonlijk en hangt van je eisen af. De verschillen zijn echter duidelijk. In de 901 zit een Atom en geen Celeron, een betere accu (hij doet er dus langer mee dan de 900) , een betere chipset (en dus betere graphics, 901 is in staat tot vista aero, 900 niet) , en de 901 loopt niet leeg als hij aan staat. Het enige voordeel dat de 900 in kwestie kan hebben is een grotere en snellere SSD. Moeilijke keuze. Een snelle ssd heeft ook wel wat.
Veel van de verschillen zijn eigenlijk marginaal.
De celeron doet bijna niets onder aan atom in real-world apps.
Ook het video voordeel van de 901 is voornamelijk softwarematig.

Vooral de accu moet het verschil maken, want de 900 drained zichzelf een beetje.
En natuurlijk de prijs!

Wat is het belangrijkste voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001

Sick Nick

Drop the top!

Alleen die accu die leeg loopt was voor mij reden genoeg om m'n 900 weg te doen en een 901 te halen! Plus de betere batterijtijd, 6 uur ipv 2.5 :) Qua snelheid merk ik weinig verschil, die atom is niet echt sneller dan de celeron. Enige voordeel is dat ie minder stroom verbruikt (speedstep, automatisch terugklokken bij lage belasting) en dus minder hitte afgeeft. De fan springt minder aan dan bij de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
ik zat te twijfelen tussen een Eee 900XP en 901 !
maar nu heb ik de 900 met 16GB en 5200Mah accu gekocht :*)
na veel lezen op de topics was ik een beetje huiverig voor een 900 maar met deze accu, 16GB ssd en een zacht prijsje was ik snel overstag!
ik heb gelijk een 2GB upgrade besteld en een 16GB sd(hc)., heb nu al aardig wat software geinstalleerd en het lijkt allemaal wel erg soepel te draaien onder XP.
het enige wat ik er toch wel graag in gehad zou hebben is een bt ontvanger, is dit nog in te bouwen ?
verder een vet apparaat en een must voor elke gadgetfreak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 16:43
waarom dan niet voor de 901 gaan ? langere batterijduur fijnere muisknopjes ingebouwde bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

syntesia schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:59:
waarom dan niet voor de 901 gaan ? langere batterijduur fijnere muisknopjes ingebouwde bluetooth.
In z'n geheel een VEEL beter apparaat ja. Ik heb zelf de oude 7" gehad en de 901 is niet zomaar een beetje nieuwer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
martoediefroets schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:32:het enige wat ik er toch wel graag in gehad zou hebben is een bt ontvanger, is dit nog in te bouwen ?
Ik heb een 900HD, met daarin een USB BT-ontvanger van ca. €5 (inclusief verzendkosten), besteld via DealExtreme. Werkt probleemloos. Neemt wel een USB poort in beslag, maar ik heb zowel de BT-ontvanger als 3 USB poorten niet continu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
hav0c schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:20:
Net een nieuwe SSD in ge-preordered

RunCore 16GB PATA Mini PCI-e PCIe SSD for ASUS EEE PC 900, 900A, 901, and 1000 -

Na een bijzonder goede review op

http://jkkmobile.blogspot...italssd-team-up-high.html

Draai nu Ubuntu vanaf 16G SD kaart. Gaat prima maar soms blijft het beeld wat hangen bij het afspelen van video. Waarschijnlijk gaat deze SSD daar wel verandering in brengen 8)
Al nieuws wanneer jij hem binnen krijgt?

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 16:43
Exirion schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:16:
[...]

In z'n geheel een VEEL beter apparaat ja. Ik heb zelf de oude 7" gehad en de 901 is niet zomaar een beetje nieuwer.
precies ik vind mijn 1000h ook een veel beter apperaat dan mijn oude 900 en dat zou dan ook wel zo zijn met de 901. omdat dat gewoon een kleinere 1000h is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39
Ik zag laatst in de krant staan dat de ASUS EEE TOP eraan zit te komen. Volg de computerontwikkelingen op dit moment wat minder maar het zag er best aardig uit. Kan dit product ook hier besproken worden of is het handiger om daar een andere topic voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Lijkt me apart topic. Mede omdat deze ook echt EEEPC heet. En EEE TOP weer een andere lijn is!

Zag laatst een advert erover staan in een gratis krantje in de trein. Leuk ding, kan zo aan de koelkast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39
Vond het ook zeker een leuk ding en past idd mooi in de lijn van de EEE producten van ASUS. Ze zijn daar leuk mee bezig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martoediefroets schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:32:
ik zat te twijfelen tussen een Eee 900XP en 901 !
maar nu heb ik de 900 met 16GB en 5200Mah accu gekocht :*)
na veel lezen op de topics was ik een beetje huiverig voor een 900 maar met deze accu, 16GB ssd en een zacht prijsje was ik snel overstag!
De mijne is net terug uit Emmen. Batterij leegloop probleem nog aanwezig ondanks vervaning mobo.
Hij gaat dus weer richting Emmen.
Je had beter de 901 kunnen kopen. Of de 900HD.Die hebben het probleem niet.

Verwijderd

Iemand een idee of er ergens in Utrecht een S101 in een winkel te bezichtigen is?

Hoewel het een absurd prijsverschil is met een 1000H bijvoorbeeld, blijf ik toch twijfelen puur om het design en de exclusieve uitstraling... :/

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heb hier een apart probleem met een S901. De capslock gaat de laatste tijd steeds automatisch aan en uit at random. Op het scherm zie je dan capslock aan en capslock. Uit zo af en toe. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ DaannO, je zou je toetsenbord eens los kunnen halen en de aansluiting kunnen controleren. Verder zou je ook een registermod door kunnen voeren dat je je Capslock naar een Shift remapped en je dus in het geval van een zin/regel/woord full caps de shift zelf wat langer in moet drukken om toch alles in hoofdletters te krijgen:

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,2a,00,3a,00,00,00,00,00

Bovenstaande code even in een tekstbestandje plakken en opslaan als een .reg en vervolgens toevoegen aan je register.

• martoediefroets
ik heb mn Eee 900 gekocht als 1e netbook om te kijken of het me zal bevallen, puur voor erbij.
vandaag 16GB SDHC en 2GB 667 binnen gekregen en gelijk erin gezet.
van de 2GB 667 merk je niet echt veel alleen bij bv. ms autoroute of office 2007, de 16GB SDHC is echter wel goed merkbaar :*)
ik ben over de accu best tevreden, met wat gewoon surfen via usb met gsm houdt die het bijna 3,5 uur uit.
kortom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

martoediefroets schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:09:
ik heb mn Eee 900 gekocht als 1e netbook om te kijken of het me zal bevallen, puur voor erbij.
van de 2GB 667 merk je niet echt veel alleen bij bv. ms autoroute of office 2007, de 16GB SDHC is echter wel goed merkbaar :*)
ik ben over de accu best tevreden, met wat gewoon surfen via usb met gsm houdt die het bijna 3,5 uur uit.
kortom _/-\o_
Toch gefeliciteerd met je aankoop dan. Het is maar waar je aan gewend bent en het accuprobleem is bij mij niet aanwezig als ik de netbook helemaal uitzet (en niet de accu eruit haal). Dan staat hij de ochtend erna nog keurig op 100% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
martoediefroets schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:09:
kortom _/-\o_
Hi martoediefroets, Mag ik vragen waarom je voor de 900 gekozen hebt en niet de 1000H, qua prijsverschil zal het niet zo veel verschillen lijkt me en de 1000H heeft toch een paar extra pluspuntjes zoals Bluetooth
,Groter keyboard, en 5,5 tot 6 uur accutijd...

ByTheWay: De 1000H is in de aanbieding voor € 349,95 bij The Phone House.

Ook zie ik vaak 1000H's met een glimmende finish rondom het toetsenbord maar de mijne heeft weer een matte finish (behalve de bovenkant), Iemand enig idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:38:
[...]

Ook zie ik vaak 1000H's met een glimmende finish rondom het toetsenbord maar de mijne heeft weer een matte finish (behalve de bovenkant), Iemand enig idee hoe dat zit?
Ik zelf heb wel een glossy finish rondom de toetsenbord. Maar ik heb wel de 80gb versie. Ik denk dat de 160gb versie die kort na de 80gb uitkwamen dit niet hebben, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hi martoediefroets, Mag ik vragen waarom je voor de 900 gekozen hebt en niet de 1000H, qua prijsverschil zal het niet zo veel verschillen lijkt me en de 1000H heeft toch een paar extra pluspuntjes zoals Bluetooth

Ik zelf heb ook een 1000H (zwart met 160 gb harddisk) met glimmende finish rond de touchpad. M'n vader heeft recent ook een 1000H gekocht, maar die heeft een matte finish rond de touchpad. Ik denk dat die glimmende versie slechts korte tijd te koop is geweest en dat Asus is overgeschakeld naar de matte. Mijn 1000H kocht ik vlak na lancering en de recente demo modellen die ik gezien heb, hebben allemaal een matte finish.

Eerlijk gezegd had ik ook liever mat gehad, want ik ben niet zo van dat hoogglans plastic fantastic. Voor de bovenkant is het nog wel aardig, maar rond de touchpad....nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook geen fan van glans look, maar ik vind wel dat 1000h de beste netbook is die je nu kan krijgen. Ik ga wel over half jaar weer een halen dan moet asus wel een matte finish hebben want dan is dat mijn voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
[...]

ik heb de 900 gekocht puur omdat het mijn eerste ervaring met een netbook is en dat ik hem voor 150€ kon overnemen van een collega die naar XS4all geswitched is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zo, vandaag een EEE S101 gehaald als vervanger van zowel m'n 12" laptop en de EEE 901. Heb de pure performance van m'n 12" laptop niet meer nodig maar de 901 is te klein om echt als enige laptop te gebruiken. Dus dan meteen maar een mooie en lekker platte EEE gehaald, voelt erg lekker aan moet ik zeggen. Ook de snelle SSD is echt een stap beter dan de SSD in de 901. 90 MB/sec lezen en schrijven maakt dat de S101 sneller aanvoelt dan de 901 ondanks dezelfde CPU en ram.

En hoe plat is plat? Nou zo plat:

Afbeeldingslocatie: http://portablemonkey.com/images/uploads/reviews/compare02/s101-compare1-09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mooi ding, Nick!! Scheelt bijna een factor 2 in de hoogte.

Luxe hoor, 3 mini-laptops :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik sta ook op het punt om een 1000H te gaan halen... hopelijk vanmiddag bij The Phonehouse voor € 349,-.

Maar nou zijn er natuurlijk de Atom dual core cpu's en nu net lees ik over een nieuw Nvidia moederbord.

Nu weet ik dat niemand hier een glazenbol heeft (die ook echt werkt) maar weet iemand of er al sprake is van nieuwe netbooks obv. die dual core Atom, want daar heb ik al een tijd niets meer over gelezen.

Thanks!

[edit] Trouwens, over die actie van The Phonehouse van een 1000H voor € 349,- heb ik alleen in dit topic gelezen. Op de website van The Phonehouse kan ik helemaal niets vinden....

[ Voor 17% gewijzigd door SqueakyClean op 23-12-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Jobbie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:10:
Ik sta ook op het punt om een 1000H te gaan halen... hopelijk vanmiddag bij The Phonehouse voor € 349,-.

[edit] Trouwens, over die actie van The Phonehouse van een 1000H voor € 349,- heb ik alleen in dit topic gelezen. Op de website van The Phonehouse kan ik helemaal niets vinden....
Ik zag dat er een advertentie van in de Telegraaf stond vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:24:
[...]

En ik heb gisteren even gebeld met de Phone House en kon hem ook gelijk gisteren afhalen voor 349 euro. Tot nu toe verre van spijt.

Al met al ben ik dus toch voor de goedkopere 1000H gegaan. Belangrijkste redenen: goedkoper, hoef me minder zorgen te maken over eventuele beschadigingen (maar ben natuurlijk altijd voorzichtig met mijn spullen ;)), en makkelijker te modden/upgraden. Over dat laatste punt: uiteindelijk is een 1000H daardoor natuurlijk duurder, maar upgrades en mods kan ik tenminste aanschaffen net wanneer er weer wat geld over is en ik hoef het niet allemaal ineens op te hoesten. (en ik kan de reviews van verschillende aankomende ssd's nog even rustig afwachten :))

Hoe dan ook, tijd om verder te gaan met de Gentoo installatie }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
crack_en_hack schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:24:
[...]

Mooi, is er bewijs. Vorige week wilde ze me nog gewoon 100 euro meer laten betalen. Heb hem toen maar ergens anders aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Mijn vrouw heeft ook een 1000H. Zij heeft vaak last van een bevroren scherm. Meestal doet dit probleem zich voor als ze het scherm weer open klapt. Hij gaat dan alleen uit dmv de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Komt dit probleem vaker voor?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
EvoII schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:01:
Mijn vrouw heeft ook een 1000H. Zij heeft vaak last van een bevroren scherm.
Mischien de laptop s' nachts binnen zetten i.p.v. buiten (zeker in deze tijd van het jaar), je weet maar nooit met vrouwen :+
EvoII schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:01:
Meestal doet dit probleem zich voor als ze het scherm weer open klapt. Hij gaat dan alleen uit dmv de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Komt dit probleem vaker voor?
:N bij mij niet,... Bij mij is hij in de 4 weken dat ik hem heb pas 1 keer helemaal vastgelopen en dat kwam doordat ikzelf iets te anthausiast was.

Heeft iemand hier al ervaring met de 10400MaH accu's voor de 900/1000 serie...?, Ik zit er sterk aan te denken er zo een te kopen.
Zijn dit officiele Asus "goedgekeurde" accu's of een "vage poolse high risk 3rd party import waarbij je garantie meteen vervalt" accu...

http://www.laptoppen.nl/p...Zwart)-7.4V-10400MAH.html

Ook kwam ik dat bijgeleverde lapje/poetsdoekje weer tegen, Gebruikt iemand dat ook echt want een collega vertelde mij dat je dat tussen je toetsenbord en beeldscherm moet leggen ter bescherming?, Dat heb ik dus nooit gedaan :X

[ Voor 27% gewijzigd door crack_en_hack op 23-12-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb in m'n eerste eee (een 900 met xp erop en standaard 4cell prutaccu) een 10400 accu erbij gehaald. Ding was wel groot en relatief zwaar. Wel flinke accutijd, ruim 8 uur internetten via het draadloze netwerk :) Garantie vervalt er niet door maat het zijn geen 'goedgekeurde' accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om ook een netbookje aan te schaffen, puur voor de gadget waarde (en met mij nog vele anderen neem ik aan. ;)) En mijn oog is gevallen op de 1000H.

Ook heb ik nog even aan de S101 gesnuffeld, maar 125 euro meer zodat hij door de brievenbus past vond ik een beetje veel. Ik heb bovendien ook zeer betreurenswaardige SSD schrijftests gezien. SSD schijnt alleen lekker te draaien als je ervan leest, en veel kleine bestanden gebruikt. Ga je met flinke bestanden aan de slag, dan kan het wel eens problemen geven (.mkv 720p video bestanden van een slordige 6gb bijvoorbeeld). Ook schijnt volgens verschillende forums windows XP niet echt goed met SSD om te kunnen gaan, want de SSD is eigenlijk bedoeld voor linux systemen. Het is mischien niet de meest betrouwbare test, maar hier kunnen jullie hem zien: Youtube - (Asus 1000 SSD 40Gb. vs. Asus 1000H HDD 80gb.)

Het liefst zou ik de groene versie van de 1000H willen, maar ik kan helaas maar weinig fotos vinden van deze kleur variant om er zeker van te zijn dat het ook echt een mooie kleur groen is, en geen oude koelkast kleur. ;) Google komt alleen met wat steriel witte fototjes maar niet echt een van iemand die er bijvoorbeeld lekker mee op de bank zit. Bovendien lijkt het op de fototjes die ik heb kunnen vinden, of er vuile spetters op de klep zitten. Is dat iets van een esthetisch rottig gekozen printje ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/products/large/041653.jpg

Mijn vraag is mischien al wel duidelijk, heeft er hier iemand een groentje om te laten zien? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:32:
Ik heb besloten om ook een netbookje aan te schaffen, puur voor de gadget waarde (en met mij nog vele anderen neem ik aan. ;))
:N Ik heb de mijne echt voor het gebruik ervan.
En mijn oog is gevallen op de 1000H.
Goeie keus d:)b
Het liefst zou ik de groene versie van de 1000H willen, maar ik kan helaas maar weinig fotos vinden van deze kleur variant om er zeker van te zijn dat het ook echt een mooie kleur groen is, en geen oude koelkast kleur. ;) Google komt alleen met wat steriel witte fototjes maar niet echt een van iemand die er bijvoorbeeld lekker mee op de bank zit. Bovendien lijkt het op de fototjes die ik heb kunnen vinden, of er vuile spetters op de klep zitten. Is dat iets van een esthetisch rottig gekozen printje ofzo?

Mijn vraag is mischien al wel duidelijk, heeft er hier iemand een groentje om te laten zien? ;)
:N Nee ik heb geen groene maar een zwarte maar ik kan je wel vertellen dat die zogenaamde vuile spetters zo hoort, is een soort van design patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zon netbook eigenlijk meer als een volwassen nintendo DS. :p Het ding kan de wat oudere spelletjes aan (max payne, carmageddon, Need for speed 5), je kunt er een beetje op bloggen, skypen, filmpje doen. Gewoon een leuk speeltje, ookal is hij mischien bedoeld voor de zakenwereld (?).

Metname de accuduur van de 1000H spreekt mij aan, en de feature waardoor je de preformance met 1 druk op de (fisieke) knop kunt bijstellen tussen vollebak of energiezuinig, maakt het geheel nog aantrekkenlijker voor de gebruiker die veel zal wisselen tussen rustig desktop werk en het onderste uit de grafische kan.

Maar lijkt dat design printje in het echt ook alsof er wat modderspetters op zitten?
Op groen valt het best wel op, dus et is mischien zonde als et lelijk blijkt te zijn.
En het eraf schrapen/weken is denk ik niet echt een optie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:14:
Gewoon een leuk speeltje, ookal is hij mischien bedoeld voor de zakenwereld (?).
Hij is geïntroduceerd voor de minderbedeelden onder ons om toch goedkoop een klein computertje te hebben om op te kunnen internetten, word documentje maken etc.
Maar lijkt dat design printje in het echt ook alsof er wat modderspetters op zitten?
crack_en_hack schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:39:
:N Nee ik heb geen groene maar een zwarte maar ik kan je wel vertellen dat die zogenaamde vuile spetters zo hoort, is een soort van design patroon.
Op groen valt het best wel op, dus et is mischien zonde als et lelijk blijkt te zijn.
En het eraf schrapen/weken is denk ik niet echt een optie. ;)
Je kijkt aan de andere kant van het groen op het scherm, zelf zul je er dus weinig last van hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heheh nee natuurlijk merk ik het zelf niet,
maar als dat zogenaamde design op een afstandje lijkt op een hoop viezigheid, staat het niet echt netjes. ;)

Ik vind het zonde dat ze dr al die prut op drukken, ik vind dat logo ook al verre van subtiel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:04:
Je kijkt aan de andere kant van het groen op het scherm, zelf zul je er dus weinig last van hebben :+
Hmm... lijkt anders ook op de polssteun voor het toetsenbord en op het touchpad te zitten:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3043/2581100530_2f51f9627a_m.jpg
(klik voor groot)

Niet echt mijn kop thee... maar wel origineler dan de standaard zwarte... dat dan weer wel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He getver, dat kraakt het nou helemaal af voor mij, overal die lightscribe achtige meuk dr op..
Zit dat bij die zwarte ook overal overheen geprut?

Is dat plaatje eigenlijk niet toevallig van de 901? De Flickr pagina zegt namenlijk dat dat plaatje een deel van een set is voor de 901. Kijk maar: http://flickr.com/photos/...72157605072461763/?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 01:44:
He getver, dat kraakt het nou helemaal af voor mij, overal die lightscribe achtige meuk dr op..
Zit dat bij die zwarte ook overal overheen geprut?

Is dat plaatje eigenlijk niet toevallig van de 901? De Flickr pagina zegt namenlijk dat dat plaatje een deel van een set is voor de 901. Kijk maar: http://flickr.com/photos/...72157605072461763/?page=2
Hmm.. scherp. Ik vond de afbeelding met een simpele Google Image search op '1000H' en 'green'. Net even iets specifieker gezocht.. Enerzijds zie ik een toch wel redelijk mooie egale groene EeePC:
http://www.informatique.n...s-eee-pc-1000h-groen.html

En anderzijds toch een groene met alle vlekken erop:
http://www.salland.eu/?pid=67695
http://www.obcs.nl/go.php...t=Asus%20EPC1000H-GRN007X
http://www.4launch.nl/sho...60gb--xp--groen-/tweakers
http://www.hardware.info/...kZZiYmJbKY8g/viewproduct/
http://www.laptopshop.nl/...s-eee-pc-1000h-groen.html
http://netbooks.centralpo...n007x/eee-pc-1000h-green/
http://azerty.nl/producte...m-n270-1-6-ghz---ram.html

Een paar minuten gespendeerd aan Google en daarnaast alle Pricewatch winkels aangeklikt en er is helaas maar een winkel die een (in mijn ogen) mooie groene 1000H aanbiedt. De ASUS site zelf lijkt echter vrij duidelijk: zowel de 901 als 1000(H) hebben bij de groene variant altijd meuk op de buitenkant een 'stylish motif design'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Ik heb gisteren ook een 1000H gekocht bij PhoneHouse. Die hebben tot vandaag een actieprijs van €349.
Wat me meteen opviel is dat er wel heel veel pre-installed software op staat. Ben even aan het bekijken wat er eigenlijk meteen af kan.
Paar vraagjes:
- Heeft iemand ervaring met Windows Live Mail (t.o.v. Windows Mail/Outlook Express)?
- Kan Microsoft Works visa-versa overweg met MS Word/Excel bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Jobbie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:10:

[...]

Gister gehaald: eee pc 1000H wit
Waar: Media Markt Rotterdam Centrum
Prijs: € 349,-
Hoe: Price match met The PhoneHouse

Prachtig apparaat. Nog weinig tijd gehad om alles te bekijken, maar ik ben zeer tevreden!

Bevindingen:

Plus
Hij is nog beter dan verwacht
- Mooi, degelijk aparaat
- Groot toetsenbord
- Touchpad is erg goed
- XP start snel op en werkt lekker soepel
- weinig bloatware (Live! proggies, Skype, dvd prog, Works, office prog)

Min
- Partities van 80Gb om 80Gb (omzetten naar 30/130)
- Rechter shift (wellicht remap)
- Touchpad is erg gevoelig
- Scherm ziet er wat granig uit

ToDo:
- Nieuwe drivers voor het touchpad zoeken (2 vinger scrollen gaat helemaal niet lekker, Synaptics?)
- Plugins voor Firefox zoeken (om het scherm beter te benutten)
- Need For Speed Porsche Unleashed opzoeken en World of Goo eens proberen.
- Open Office proberen

Gedaan:
- Bloatware verwijderd (wat deed dat eeepc storage programma eigenlijk... :$ )
- Vista Codec pack van Shark007 geïnstalleerd om alle video's af te kunnen spelen (Quicktime Lite for VCP niet vergeten).
- Accu opgeladen

Al met al super tevreden. Hij is perfect te gebruiken als laptop en is een grote stap vooruit voor mij als iPhone internetter... :)

Iemand nog suggesties voor m'n nieuwe speeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 07:51:
[...]

Enerzijds zie ik een toch wel redelijk mooie egale groene EeePC:
http://www.informatique.n...s-eee-pc-1000h-groen.html
Dit is een plaatje van een 900 bij een beschrijving van de 1000H (Erg slordig van informatique 8)7)
Dat zie je aan het logo op de bovenkant, De 900 heeft een Asus logo en de 1000H een EEE PC logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 23:42

eisbaer

Zie signature

tollo71 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:02:
Ik heb gisteren ook een 1000H gekocht bij PhoneHouse. Die hebben tot vandaag een actieprijs van €349.
Tot of t/m de 24e?
Anders ga ik zo nog ff naar de stad.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
eisbaer schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:27:
[...]

Tot of t/m de 24e?
Vandaag ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
eisbaer schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:27:
[...]

Tot of t/m de 24e?
t/m dus haast je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de zwarte of de witte ook zon opdruk als de groene?
Anders neem ik wel gewoon een zwarte of een witte, en haal ik ergens een mooie vinyl decal skin vandaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:22:
Heeft de zwarte of de witte ook zon opdruk als de groene?
Anders neem ik wel gewoon een zwarte of een witte, en haal ik ergens een mooie vinyl decal skin vandaan. ;)
Nee, mijn zwarte 1000H is egaal zwart, dus geen rare patronen of versiersels, en ik weet dat die witte dat ook niet heeft, die is dus ook egaal wit.

Mocht je een vinyl skin gaan gebruiken raad ik je een zwarte aan omdat dat er wel iets mooier eruit ziet.

Het nadeel van een zwarte is dat je snel vette vingers ziet.
Het nadeel van een witte is dat ze na verloop van tijd geel worden en dat ze snel vies lijken (ieder vuiltje zie je).

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic