is er trouwens een nieuwe bios update voor de 1000h?
Verwijderd
Valt mee. Ik weet dat het niet realiseerbaar is.Dat schreef ik ook .MsG schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:11:
[...]
Ik denk dat je dat iets te optimistisch ziet.
"
Dus is het aan ASUS om met een oplossing te komen, soft of hardware-matig. Dat laatste is moeilijk en zou betekenen dat ze alle typen die daar last van hebben terug moeten halen cq moeten repareren."
Laat ik het zo stellen. Als ik het wist voordat ik hem kocht in okt. had ik de 900 niet gekocht. Het is de bedoeling dat ik zo weinig mogelijk mee hoeft te slepen, ook geen lader dus als het kan. Ik zal dus binnenkort wel die 10.400mAh batterij gaan aankopen.. Hoe storend is deze "bug" eigenlijk? Je kan hem toch gewoon aan de lader laten totdat je hem nodig hebt?
Overigens is de zelfontlading bij mij 10% in ongeveer 12 uur
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 17:10 ]
Verwijderd
Je maakt een denkfout.JK schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:04:
Ik heb nu de 900HD redelijk kunnen testen met de accu, had 'm vrijdag mee naar het werk en 'm daar tot 100% opgeladen. Thuis in de kast gelegd, dinsdagavond pas weer aangezet en toen had ik nog 93% over. Lijkt erop dat de 900HD dus geen last heeft van het accu-leegtrek-probleem. Dus iets aan het moederbord gedaan of misschien gewoon een fout in de 4400mah accu's?
1. die batterij hoort niet leeg te lopen als ie uitstaat.
2. wie heeft gesteld dat het uitsluitend voorkomt bij 4400mAh accu's voorkomt? de mijne is 5200mAh!
1206 is de nieuwste naar mijn wetne die officiel uit is. Op asustreiber.de is nog wel weer een nieuwere maar die schijnt niet echt bijzonder te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:24:
is er trouwens een nieuwe bios update voor de 1000h?
1.Een accu laat altijd wel ietsje los... 100% blijft echt niet 100%, is ook afhankelijk van de temperatuur van de kamer waar de laptop is opgeslagen. Leg 'm eens een nachtje buiten neer, kan je lachen met deze kou (even los van de luchtvochtigheid buiten wat niet echt goed is voor zo'n ding).Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:16:
[...]
Je maakt een denkfout.
1. die batterij hoort niet leeg te lopen als ie uitstaat.
2. wie heeft gesteld dat het uitsluitend voorkomt bij 4400mAh accu's voorkomt? de mijne is 5200mAh!
Ik vind een paar procent na een paar dagen goed zat, ik had hiervoor een Compaq laptop en als ik die na 1 of 2 weken aan wilde zetten, was de accu ook zo goed als helemaal leeg.
Dus als ik jou mag geloven is er iets op mijn moederbord aangepast van de 900HD versie, waardoor de leegloop heel erg beperkt is. 10% in 12 uur haal ik namelijk echt niet. Misschien 1% in 12u.
2. Ik nam dat aan, omdat alle Nederlandse 900's standaard geleverd worden met 4400mah accu, de 900HD met 5200mah. Maar blijkbaar kreeg jij een 900 (met SSD) met een 5200mah accu? Dan heb je of een import of geluk denk ik. Anyway, mij maakt het allemaal niet uit hoe het zit met dat accuprobleem, de HD versie heeft er geen last van dus mij hoor je verder niet klagen over leegloop. Het is niet mijn probleem gelukkig
Aha. Inmiddels heb ik hem binnen. Werkt perfect. Er zat inderdaad gewoon een sleeve bij en een Recovery-schijf. Geen probleem dus wat dat betreft.SithWarrior schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:11:
[...]
Nou dan hebben hun zeker zelf gemaakten pakketen, want normaal gesproken zit die er wel bij, behalve ik heeft bijvoorbeeld deze review schrijver er op tweakers ook 1: productreview: Asus Eee PC 1000H Wit review door VVVJeroen
Ik heb net toen ik thuis kwam is even gekeken, mijnes heeft niet eens een recovery partitie.
en de voorbeelden zijn legio als je op asus EEE pc 1000H recovery dvd/cd zoekt.
Eerdaags wilde ik proberen er Office 2007 op zetten. Gaat dat werken? De systeemvereisten stellen volgens mij dat de resolutie ten minste 1024x768 is. Gaat dat problemen opleveren als ik de 1024x600 draai?
The answer is 42.
Verwijderd
Zoals iemand al in deze thread (van maar liefst 28 pagina's!) stelde:JK schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:49:
[...]
1.Een accu laat altijd wel ietsje los... 100% blijft echt niet 100%, is ook afhankelijk van de temperatuur van de kamer waar de laptop is opgeslagen.
1. het is niet normaal als die batterij leeg is na approx.1 week
2. het is niet normaal als die batterij leegloopt buiten de EeePC
3. het is niet normaal dat USB stroom blijft leveren als een PC uitstaat.
En dat ben ik volledig met hem eens. Dat batterijen een zelfontlading hebben, ala maar dit is TE gek!
Ik had een dergelijk probleem met m'n camera. Zelfontlading van gewone NiMh's is 20% per maand.
Ik gebruik nu Sanyo Eneloops. De zelfontlading daarvan is 10% per jaar!
Dat scheelt dus wel even!
Het probleem zou al opgelost moeten zijn. De history van BIOS 0601 zegt:
"[ 0601 ]
----------------------
Updated all battery discharge tables to extend battery life"
Ik heb BIOS 0802!
Je neemt teveel aan dat niet steekhoudend is.2. Ik nam dat aan, omdat alle Nederlandse 900's standaard geleverd worden met 4400mah accu, de 900HD met 5200mah. Maar blijkbaar kreeg jij een 900 (met SSD) met een 5200mah accu? Dan heb je of een import of geluk denk ik.
1. mijn EeePC komt van Dixons
2. ik ben niet de enige met een 5200mAh batterij
3. al een poosje geleden melden tweakers nieuws dat de Eeepc zouden worden voorzien van een betere, lees hogere capaciteit batterij.Volgens dat artikel zijn er review exemplaren geweest die een batterij van 5800mAh hadden! Kortom. Volgens dat artikel zit ik nog met een batterij die 600mAh minder is!
Kijk dat het jouw niet uitmaakt. Dat is nou het probleem.Fabrikanten komen op deze manier makkelijk weg met dit soort problemen en blijven dan "rommel"leveren voor veel geld!Anyway, mij maakt het allemaal niet uit hoe het zit met dat accuprobleem, de HD versie heeft er geen last van dus mij hoor je verder niet klagen over leegloop. Het is niet mijn probleem gelukkig
Nee. Het is jouw probleem niet. Het bekende "ver van m'n bed show" Je hebt oogkleppen op. Man, wordt eens volwassen en kijk eens om je heen! Daarbij. Je pretendeerd een tweaker te zijn dus denk eens mee!
Ik ben nu wat testen aan het doen. De resultaten zal ik posten. Bevallen die mij niet gaat er toch een mailtje naar "meneer"ASUS en zorgen ze maar voor een oplossing.Ga jij maar lekker lui in je stoel hangen. Per slot is het jouw probleem niet Oja. het is "mAh"en niet "mah"(gelukkig maar)
@ALL
het probleem schijnt overigens opgelost te kunnen worden door ASUS. Zie dit bericht
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 20:52 ]
Gaat prima!Christijn schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:48:
[...]
Aha. Inmiddels heb ik hem binnen. Werkt perfect. Er zat inderdaad gewoon een sleeve bij en een Recovery-schijf. Geen probleem dus wat dat betreft.
Eerdaags wilde ik proberen er Office 2007 op zetten. Gaat dat werken? De systeemvereisten stellen volgens mij dat de resolutie ten minste 1024x768 is. Gaat dat problemen opleveren als ik de 1024x600 draai?
Ik heb het "lint" wel ingeklapt. Verder geen problemen met 2007!
Ik had tot vorige week een 900, deze is gerepareerd door Asus voor het batterij leegloop probleem. De laptop is toen voorzien van een nieuw gemodificeerd moederbord. Echter het notebook kwam zwaar gekrast terug uit de reparatie.
De 900 is toen opnieuw opgestuurd, alleen ging de reparatie te lang duren en daarom heeft Asus me een refund aangeboden. Deze heb ik met 2 handen aangegrepen. Ik heb nu een 901 en dat is een wereld van verschil.
Alle 900 eigenaren kan ik 1 ding aanraden. Vraag een RMA aan (klacht: battery runs dry when notebook is switched off) en sta erop dat er een gemodificeerd moederbord wordt gemonteerd. Normaliter heb je binnen 2 weken je notebook terug
Succes
De 900 is toen opnieuw opgestuurd, alleen ging de reparatie te lang duren en daarom heeft Asus me een refund aangeboden. Deze heb ik met 2 handen aangegrepen. Ik heb nu een 901 en dat is een wereld van verschil.
Alle 900 eigenaren kan ik 1 ding aanraden. Vraag een RMA aan (klacht: battery runs dry when notebook is switched off) en sta erop dat er een gemodificeerd moederbord wordt gemonteerd. Normaliter heb je binnen 2 weken je notebook terug
Succes
Verwijderd
Jawel, dat is het wel. Dat doet mijn 1000H, dat doet mijn Acer Desktop, dat doet mijn Asus Flightsim PC en dat doet de HP Pavillion voor het gezin beneden ook.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:06:
[...]
3. het is niet normaal dat USB stroom blijft leveren als een PC uitstaat.
Als ik mijn telefoon aan de computer hang met USB-kabel terwijl deze uitstaat, wordt 'ie keurig opgeladen. Heb het even getest, gebeurt op alle bovengenoemde PC's.
Dat hangt af van instellingen in het bios. Voor wake on lan en wake from usb e.d. moet het moederbord wel spanning houden anders werkt het niet.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb bios 0203 (dit is de meest recente versie en werd al out of the box zo geleverd), dus blijkbaar al een ander moederbord.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:06:
[...]
Kijk dat het jouw niet uitmaakt. Dat is nou het probleem.Fabrikanten komen op deze manier makkelijk weg met dit soort problemen en blijven dan "rommel"leveren voor veel geld!
Nee. Het is jouw probleem niet. Het bekende "ver van m'n bed show" Je hebt oogkleppen op. Man, wordt eens volwassen en kijk eens om je heen! Daarbij. Je pretendeerd een tweaker te zijn dus denk eens mee!
Ik ben nu wat testen aan het doen. De resultaten zal ik posten. Bevallen die mij niet gaat er toch een mailtje naar "meneer"ASUS en zorgen ze maar voor een oplossing.Ga jij maar lekker lui in je stoel hangen. Per slot is het jouw probleem niet Oja. het is "mAh"en niet "mah"(gelukkig maar)
@ALL
het probleem schijnt overigens opgelost te kunnen worden door ASUS. Zie dit bericht
Batterij leeg na 1 week is zeker niet normaal en dan had ik het apparaat allang teruggebracht naar de winkel als Asus niet mee wilde werken.
Daarnaast heb ik niet elk bericht in 'deel 8' aandachtig doorgelezen dus ik nam aan door steeksgewijs wat berichten te lezen dat de meeste 900's een 4400mAh accu gebruiken, ook in mijn kennissenkring.
Ben ik meteen een tweaker die voor iedereen klaar staat en elk probleem wil oplossen omdat ik dit forum bezoek en heel af en toe iets post (zie m'n history over de jaren heen maar een paar berichten) ? Misschien ben jij zo, maar ik niet. Jij bent al een komma-n**ker omdat ik eventjes een hoofdlettertje vergeet. Ik weet ook wel hoe het zit, maar jij bent wel erg triest om daar op in te gaan.

Als mijn 900HD geen last heeft van het accuprobleem (en ik dit wel eventjes hier neerzet ter info), waarom moet ik dan met jullie meedenken om het probleem op te lossen? Het balletje ligt bij Asus en blijkbaar vervangen ze dus al volgens jouw link mobo's en accu's. Lijkt mij een gevalletje 'probleem opgelost'.
Ik gaf aan hoe het met een 900HD werkt, maargoed jij wil dus zeggen dat minimale leegloop al niet mag en ik moet mijn 900HD dus ook opsturen.... nou die paar procent in een paar dagen vind ik dus minimaal en niet het zeuren waard. De accu van een auto loopt ook leeg als je er niet mee rijd, zal eens gaan klagen bij de autofabrikant.
Ohja, dat je PC van Dixons vandaan komt, wil niet zeggen dat het hoofdkantoor een keertje een pallet heeft laten binnenkomen uit een ander deel van de wereld voor een lagere prijs.
Ik ga weer verder met m'n leven, veel succes met het helpen van alle hulpzoekenden in deze wereld. Ik hoop dat je genoeg tijd over houd voor jezelf.
Misschien een stomme vraag maar ik kon het antwoord niet vinden via google/verschillende fora. Kan je de Eeepc tijdens slaapmodus (suspend) ook in de sleeve vervoeren?
Als ik mijn oor bij de laptop hou dan hoor ik nog steeds een lichte en hoge 'piep', maar ik weet dus niet of hij dan genoeg 'uit' staat om hem in de sleeve te stoppen (met het risico op oververhitting en eventuele schade wil ik dit ook liever niet uitproberen..)
Tussendoor voor de Ubuntu liefhebbers; Op Array.org staat een mooie nieuwe kernel die alleen gecompileerd is met de broodnodige EeePC modules, het dingetje is echt razendsnel (scheelde bij mij 20 seconden op boottime)
Het gaat om de linux-eeepc-lean package voor Ibex, nu nog officieel in Testing maar hij werkt bij mij al een goede week zonder problemen!
Voor de liefhebbers; instructies zijn te vinden via: http://www.array.org/ubuntu/setup-intrepid.html
Als ik mijn oor bij de laptop hou dan hoor ik nog steeds een lichte en hoge 'piep', maar ik weet dus niet of hij dan genoeg 'uit' staat om hem in de sleeve te stoppen (met het risico op oververhitting en eventuele schade wil ik dit ook liever niet uitproberen..)
Tussendoor voor de Ubuntu liefhebbers; Op Array.org staat een mooie nieuwe kernel die alleen gecompileerd is met de broodnodige EeePC modules, het dingetje is echt razendsnel (scheelde bij mij 20 seconden op boottime)
Het gaat om de linux-eeepc-lean package voor Ibex, nu nog officieel in Testing maar hij werkt bij mij al een goede week zonder problemen!
Voor de liefhebbers; instructies zijn te vinden via: http://www.array.org/ubuntu/setup-intrepid.html
I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes
Verwijderd
Snelle service van Asus.basvandesande schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:48:
Ik had tot vorige week een 900, deze is gerepareerd door Asus voor het batterij leegloop probleem. De laptop is toen voorzien van een nieuw gemodificeerd moederbord. Echter het notebook kwam zwaar gekrast terug uit de reparatie.
Succes
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 09:33 ]
Verwijderd
Er is al veel gezegd over accu-problemen... maar net als JK heb ik ook volstrekt geen leegloop-problemen met mijn 900HD. Die heb ik overigens wel gehad op de vijf laptops die ik inmiddels in dit leven heb versleten. De meesten waren van Dell, ik nam het leeglopen van de accu ook als een normaal gegeven. Zoals JK al zegt; de accu van je auto (motor in mijn geval) loopt toch ook leeg als je 'em niet gebruikt?
Maar goed, Asus heeft dit probleem kennelijk wél serieus genomen en doet er wat aan. Iedereen blij zou ik zeggen.
Maar goed, Asus heeft dit probleem kennelijk wél serieus genomen en doet er wat aan. Iedereen blij zou ik zeggen.
Het gaat toch ook enkel om de normale 900's? De 900HD lijkt me vrij van de fout.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Asynchroom flippen - uit
Drievouding bufferen - uit
Flipbeleid - Flip
Bitdiepte van dieptebuffer - standaard
S3TC-textuurcompressie forceren - uit
FXT1-textuurcompressie forceren - uit
Geheugengebruik stuurprogramma - hoog
Kleurdiepte textuur - Kleurdiepte bureaublad
Anisotropische filtering - uit
S3TC-textuurcompressie forceren - uitDevilsProphet schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:30:
[...]
Ik heb beide vormen van textuur compressie ingeschakeld staan. Dit zorgt voor lelijkere textures (alsof je een JPG met teveel compressie opslaat, zeer wazig zo) maar het gaat allemaal nog iets sneller.
FXT1-textuurcompressie forceren - uit
Moeten dus op Aan/ Enable staan ?
Maar als jij zegt dat dit de beste instellingen zijn om zoveel mogelijk te expirimenteren met games dan laat ik de rest zo staan.
Al vast bedankt, zeker omdat ik geen info kan vinden wat de instellingen allemaal betekenen.
Thnx!
heeft iemand nog tips voor skins voor de 901? waar zijn deze het goedkoopste en dergelijke?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Even een vraagje betreft bescherming van een eeepc. Momenteel hebben wij er een lopen in de werkplaats (toyota), maar bestaat er een soort sealing of folie wat je om het ding heen kan doen om het te beschermen tegen olie en vieze vingers etc.
Je moet de RMA bij Asus Nederland aanvragen. Je krijgt dan alle informatie die je nodig hebt om je machine op te kunnen sturen. Dit opsturen gebeurt via TNT die met jou een afspraak maakt om de EEE op te komen halen.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:53:
[...]
Ik heb ook dat probleem, eerste serie. RMA direct bij Asus Nederland aanvragen of moet ik eerst de winkelier raadplegen (online besteld)?
Succes ermee
Verwijderd
Klopt Lekkende batterij bij 900 - fabricagefout en reparatie onder garantieMsG schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:50:
Het gaat toch ook enkel om de normale 900's? De 900HD lijkt me vrij van de fout.
reparatieformulier
Ervaringen na reparatie
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:11 ]
Ik heb de gaatjes wat langwerpiger uitgeboord zodat ik het scherm wat kon laten zakken, maar dat was niet genoeg, aangezien er achter het scherm ook nog wat zit, bedrading ed.AtlonXP1800 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:25:
even een vraagje aan de touchscreen bezitters hier.
Ik bleef in mijn eee901 problemen hebben dat de muis naar één hoed werd getrokken doordat de rand daar te had er op drukte.
Ik heb de eee nu weer uit elkaar liggen, maar ik zie nog niet helemaal in hoe ik het beter zou kunnen maken. Aan de zijkant van het scherm zitten deze strips:
....
Ik heb een karton gepakt van de achterzijde van een A4 blok. Die is net zo dik als het touchscreen
Ik heb toen een mal uitgesneden, rondom 1½-2 mm breed. en dat om het touchscreen past.
Na dichtbouwen drukte de schermrand niet meer op het touchscreen, werkt tot nu toe goed. (2 maanden)
Alleen de calibratie, verloopt toch wel eens. ook terwijl ie aanstaat. wat dat is weet ik niet of de drivers ofzo.
Is wel jammer want het is erg prettig zo'n touchscreen. Na vaker gebruik heb ik de neiging om op mijn 'grote' laptop op het scherm te tikken
Gisteravond Ubuntu 8.10 op mn EEE pc 901 gezet, samen met de kernel van array.org. Draait echt als een zonnetje. Heb van te voren mn windows xp installatie met behulp van een externe schijf en dd gebackupt, dus kan eventueel altijd nog terug.
Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, ben veel te verwend met alle handige tools etc. voor Linux/Ubuntu. Alles wat ik nodig heb, 1 apt-get van me verwijderd. Vooral LaTeX-ondersteuning is toch iets beter in Linux imho.
Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren, ben veel te verwend met alle handige tools etc. voor Linux/Ubuntu. Alles wat ik nodig heb, 1 apt-get van me verwijderd. Vooral LaTeX-ondersteuning is toch iets beter in Linux imho.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Hier is iemand bezig xubuntu erop te zetten op Asus EEE
Installatie via usb stick.
Heb verder niet gevraagd en ook niet gewacht hoe het loopt, maar het is in elk geval een voorbeeld van mogelijkheid. Het is bij DOSgg stand, in de linux hoekje, op "hcc dagen"
Dat is volgens mij een 900, maar het is echt heel simpel hoor; een Ubuntu 8.10 installatie heeft tegenwoordig de optie 'Create a usb startup disk'. Je download een iso van een desktop installatie, gebruikt die tool om een USB stick opstartbaar te maken. Opstarten vanaf die USB stick, eventueel via live sessie backup maken, en installeren maar. Of het dan nu xubuntu, ubuntu of kubuntu is maakt niet zoveel uit. Na installatie heb je alleen bedraad netwerk, maar als je dan de kernel van array.org installeert heb je meteen al je hardware werkend.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Bij mij werkt ie ook gewoon goed. Vandaag weer een tijd zitten typen.Tomino schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:09:
[...]
Gaat prima!
Ik heb het "lint" wel ingeklapt. Verder geen problemen met 2007!
Overigens geeft mijn Eee sinds vanmiddag het icoon met de accustatus niet meer weer rechtsonder bij de klok. Niet wanneer ik van accustroom werk en niet wanneer ik van netstroom werk (dan kwam er eerst een stekkertje te staan met de status van het opladen van de accu). Werken vanaf de accu kan wel gewoon.
Als ik kijk bij de eigenschappen van het systeemvak dan staat het logo van de accu bij de 'niet actieve items', zelfs als ik van accustroom werk. Ook daar aangeven dat het logo altijd weergegeven moet worden helpt niet.
Iemand een idee hoe ik de accustatus weer gewoon kan raadplegen?
The answer is 42.
Start -> (Instellingen) -> Configuratiescherm -> Energiebeheer -> Tabblad 'Geavanceerd' en het vinkje plaatsen bij: Pictogram altijd in systeemvak weergeven al geprobeerd?Christijn schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:04:
Iemand een idee hoe ik de accustatus weer gewoon kan raadplegen?
Yep, staat aangevinkt. Daarom vind ik het ook zo raar dat ie het logotje niet weergeeft.Wiethoofd schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:51:
[...]
Start -> (Instellingen) -> Configuratiescherm -> Energiebeheer -> Tabblad 'Geavanceerd' en het vinkje plaatsen bij: Pictogram altijd in systeemvak weergeven al geprobeerd?
Bij de instellingen van het systeemvak zelf staat het logo van de accu overigens als niet actief. Dat vind ik op zichzelf al raar...
The answer is 42.
Vinkje weghalen, rebooten en daarna vinkje terug zetten al geprobeerd?Christijn schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:55:
Yep, staat aangevinkt. Daarom vind ik het ook zo raar dat ie het logotje niet weergeeft.
Verwijderd
Misschien kan ik aan een Asus EEE 1000H komen. Nadeel van deze is dat hij een Duits toetsenbord heeft. Is er een winkel die losse QWERTY toetsenborden verkopen?
Heb ik net nog maar een keer gedaan. Maakt alleen geen verschil. Begin er een beetje moedeloos van te wordenWiethoofd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:06:
[...]
Vinkje weghalen, rebooten en daarna vinkje terug zetten al geprobeerd?

The answer is 42.
Nee. De Atom N en Z processoren zijn niet 64-bit. Ik weet niet precies welke waarin zit, maar de 901 heeft de N270Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:26:
Zijn de Eee pc's gewoon 64-bit?
Signatures zijn voor boomers.
Klopt preciesTomino schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:35:
Hoe moet ik dat zien?
Ubuntu 8.10 met andere kernel?
Overigens is een goede optie om een USB bootdisk te maken ook UNetBootin ( http://unetbootin.sourceforge.net/ )
Werkt probleemloos onder Windows en GNU/Linux, heb het al een paar keer gebruikt om een GParted stickje te maken, een Ubuntu en Arch Linux stickje (tot nu toe werkt het als een zonnetje, alleen even opletten dat je niet per ongeluk je SD kaart formateerd.., deze wordt door het programma gezien als een USB stick)
Hier een screen van het progje incl. het dropdown menu waar je alle distro's kan kiezen, maar je eigen ISO kan je ook gebruiken:
I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes
Iemand info over die Eee's die op de HME beurs stonden afgelopen week?
Waren donkerbruine / zwarte Eee's van metaal en erg mooi afgewerkt... bevatten SSD's...
Maar ik heb helaas geen typenummers opgeschreven of iets in die trend...
Dat waren weer mooi afewerkt Eee's en niet die plastic dingen die er nu zijn (en die ik heb) Dus iemand?
Waren donkerbruine / zwarte Eee's van metaal en erg mooi afgewerkt... bevatten SSD's...
Dat waren weer mooi afewerkt Eee's en niet die plastic dingen die er nu zijn (en die ik heb) Dus iemand?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het zou de nieuwe EeePC S101 kunnen zijn, hier een paar plaatjes:CLB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 01:43:
Iemand info over die Eee's die op de HME beurs stonden afgelopen week?
http://images.google.nl/images?q=eee%20s101
Nice dude, nice! Die waren 't inderdaad!
En die zijn echt heel anders dan de huidige Asus Eee's die er echt bij in 't niet vallen! Dank voor de info!
En die zijn echt heel anders dan de huidige Asus Eee's die er echt bij in 't niet vallen! Dank voor de info!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8" voor linkje naar Pricewatch ed.CLB schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 02:00:
Nice dude, nice! Die waren 't inderdaad!
Ben er zelf nog niet uit of ik een 1000H/901 neem en er zelf het een en ander aan upgrade of toch kies voor het design van de S101... vind het op dit moment toch een behoorlijk prijsverschil.
Start de Power Meter via het configuratiescherm. Bovenin dat schermpje moet je nóg een vinkje plaatsen, n.l. bij "Always show icon on the taskbar".Christijn schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:14:
[...]
Heb ik net nog maar een keer gedaan. Maakt alleen geen verschil. Begin er een beetje moedeloos van te worden
Bij mij ook behoorlijk, vind het ook niet zo praktisch dat ze aan de onderkant zitten - met gewone stickers. Dat is toch het vlak waar de meeste aanraking en wrijving plaatsvindt (op het toetsenbord/muis na natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:12:
Mijn serienummer onder mijn 900 is helemaal weggesleten. Bij anderen ook?
Verwijderd
Het serienummer van je Eee vind je ook op de (originele!) accu. En op de doos waarin je Eee zat verpakt. Dus no stress, dat nummer onderop je laptopje heb je niet nodig. Als het om je XP serienummer gaat; daar zijn meerdere tools voor te vinden om het weer boven water te krijgen, mits je die configuratie nog op je Eee hebt staan.3lmo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:50:
[...]
Bij mij ook behoorlijk, vind het ook niet zo praktisch dat ze aan de onderkant zitten - met gewone stickers. Dat is toch het vlak waar de meeste aanraking en wrijving plaatsvindt (op het toetsenbord/muis na natuurlijk.)
Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je hierdoor in voorkomende gevallen geen garantie meer krijgt. Asus heeft er immers zelf zo'n gebrekkig k*t-stickertje op geplakt.
Heb ik gedaan. Probleem bleek te zijn dat ik bij de instellingen van het systeemvak had aangevinkt dat niet actieve pictogrammen niet weergegeven mogen worden. Ook al had ik aangegeven dat de accustatus altijd weergegeven moest worden bleef het pictogram weg.Frank S schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:46:
[...]
Start de Power Meter via het configuratiescherm. Bovenin dat schermpje moet je nóg een vinkje plaatsen, n.l. bij "Always show icon on the taskbar".
Nu heb ik maar weer ingesteld dat geen pictogrammen verborgen worden, en is alles in orde. Alleen jammer dat er nu een grote rij pictogrammen staat.
Dit typ ik nu vanaf mijn gewone computer met normaal toetsenbord. Moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben over het compacte formaat van het tobo van de Eee. Net iets kleiner dan een gewoon toetsenbord en toetsen die lekker licht indrukken. Erg fijn!
The answer is 42.
Als je OSX op de 901 zet, hoe draait dan bv een programma als iPhoto? Bijvoorbeeld draaien van slideshows met overgangseffecten? En het openen of scrollen door de foto's?
Ik zie net een nieuwsbericht op Slashgear dat er een nieuw design komt voor de 10" serie, ze verwachten dat hij redelijk vlot in Europa uitkomt. Moet eerlijk zeggen dat ik hem wel een stukje mooier vind dan de oudeVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:08:
[...]
Zie ook Verwijderd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8" voor linkje naar Pricewatch ed.
Ben er zelf nog niet uit of ik een 1000H/901 neem en er zelf het een en ander aan upgrade of toch kies voor het design van de S101... vind het op dit moment toch een behoorlijk prijsverschil.
Specs:
26.4 x 18.1 x 2.76cm
1,26KG
10.1-inch LED
Intel Atom 1.6GHz
1GB of RAM
160GB hard-drive
4200mAh Accu
Asus productpagina:
http://www.asus.com/produ...=0&model=2659&modelmenu=2

ziet er straks uit, maar vanwege die accu zou ik nog steeds voor de 1000H gaan.
Mijn handen jeuken!random schreef op woensdag 03 december 2008 @ 08:11:
[...]
Ik zie net een nieuwsbericht op Slashgear dat er een nieuw design komt voor de 10" serie, ze verwachten dat hij redelijk vlot in Europa uitkomt. Moet eerlijk zeggen dat ik hem wel een stukje mooier vind dan de oudeMisschien dat deze voor jou het wachten waard is
Specs:
26.4 x 18.1 x 2.76cm
1,26KG
10.1-inch LED
Intel Atom 1.6GHz
1GB of RAM
160GB hard-drive
4200mAh Accu
Asus productpagina:
http://www.asus.com/produ...=0&model=2659&modelmenu=2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, hij is te koop en ja ik heb ook de site gevonden waar je hem al kan kopen.
De vraag is, is het slim, betrouwbaar, veilig? Ik ken de site niet maar mijn god wat jeuken mijn handen!
Of de kosten onder de 500 euro tot aan de deur zouden blijkven weet ik niet.
http://www.pc-look.com/bo...HA-BLK001X__21719_en.html
Echt precies wat ik zoek, ik wilde een 1000H kopen maar deze trekt nu echt mijn aandacht.
Kopen op afstand vind ik altijd wel wat eng daarom kocht ik mijn 900 ook bij paradigit, maar die hebben geen eens de 1000H in Apeldoorn dus was ik op zoek via google en kwam dus ook deze nieuwe tegen.
Kopen iemand? haha of toch maar effe wachten
*Jeuk*
Edit:*
http://www.pixmania-pro.b...rt/asus/eeepc-1002ha.html
Nederland/ België
http://www.pixmania.be/be...rt/asus/eeepc-1002ha.html
[ Voor 3% gewijzigd door maartn op 03-12-2008 11:12 ]
Wil je mijn 1000H kopen?
Facts don't care about your feelings
* Ray-zor wacht ongeduldig op de touchscreen versie...
Q1 2009 waren volgens mij de berichten in oktober.
Q1 2009 waren volgens mij de berichten in oktober.
is er niemand hier die hun eeepc een andere look heeft gegeven met zo'n sticker/skin?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nog niet, maar een drukker bij mij om de hoek kan vinyl stickers maken voor een nette prijs (15x7 cm voor €1,70) en ik denk dat ik dat ga doen (met het logo van m'n eigen bedrijfje)kmf schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:37:
is er niemand hier die hun eeepc een andere look heeft gegeven met zo'n sticker/skin?
Dus als je ergens een leuke wallpaper ziet dan kan je het zelf ook maken.
Ik zoek nog een goede europese/NL shop die die stickers aanbiedt. Tot nu toe niks gevonden voor de juiste prijs. Vanuit amerika kost het weer 25 dollar. Maar dan kan je wel custommade dingen maken.random schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:20:
[...]
Nog niet, maar een drukker bij mij om de hoek kan vinyl stickers maken voor een nette prijs (15x7 cm voor €1,70) en ik denk dat ik dat ga doen (met het logo van m'n eigen bedrijfje)
Iemand al een datum gehoord voor de 1002HA in nederland?
In de US wordt ie al verkocht.
In de US wordt ie al verkocht.
Ojee, Ojee,
Ik wil er ook één! De EEE 900 is inmiddels een stuk leuker geprijst. €299,-
Daarintegen gaat de 901 een stuk langer mee omdat de batterij beter is (zou er 5 uur mee moeten kunnen doen......iemand ervaring?) maar die is wel gelijk een stuk duurder.
Ik ben expres van de MSI wind afgestapt opdat ik de grote schijfruimte niet nodig heb. het is puur voor erbij op school. maar mijn eis is dan wel... ik moet er LANG mee kunnen doen. vandaar dat ik op zoek ben naar het systeem met de beste batterij.
Wie kan mij wat kennis en ervaring geven over in ieder geval de EEE 900 en 901? Mijn dank is groot
Daarintegen gaat de 901 een stuk langer mee omdat de batterij beter is (zou er 5 uur mee moeten kunnen doen......iemand ervaring?) maar die is wel gelijk een stuk duurder.
Ik ben expres van de MSI wind afgestapt opdat ik de grote schijfruimte niet nodig heb. het is puur voor erbij op school. maar mijn eis is dan wel... ik moet er LANG mee kunnen doen. vandaar dat ik op zoek ben naar het systeem met de beste batterij.
Wie kan mij wat kennis en ervaring geven over in ieder geval de EEE 900 en 901? Mijn dank is groot
voor de beste batterij, moet je (zoals je zeker hebt gelezen als je ook maar even dit forum hebt doorgekeken) niet de 900 hebben. De 901 en 1000H gaan beiden zeer lang mee met hun batterij (6 cells), gemiddeld rond de 4 en een half uur op mijn 1000H.Duupjuh schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:24:
Ojee, Ojee,
De accu van mijn 1000H (6cel) gaat ongeveer tussen de 3,5 en de 5,5uur mee afhankelijk van wat ik er mee doet. Dit zal voor de 901 praktisch hetzelfde zijn (ook 6cel, maar iets kleine scherm), maar een uur of 4 is zeker wel te halen tijdens wat wireless surfen en keertje een filmpje kijken.Duupjuh schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:24:
Ojee, Ojee,
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Tot nu toe heb ik op mijn 1000H met low settings en low brightness en Bluetooth en wlan uit al een paar keer ruim 6 uur gewerkt zonder opladen tussendoor. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met het apparaat!Duupjuh schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:24:
Ojee, Ojee,
The answer is 42.
Als je de eee 901 niet lelijk vind zou ik daar voor gaan, meer batterijduur en geen weglekkende spanning
Hier ook een 901 bezitter, dus heb hier alleen ervaring mee..
Met constant film kijken (bijna volle brightness, wifi en bluetooth aan) houdt hij het ongeveer 3 uur vol (maar dit moet beter kunnen zonder wifi, bluetooth en lagere brightness)
Als ik alleen aan het tekstverwerken/programmeren ben en een lagere brightness instel, dan is de vijf uur goed te passeren
Met constant film kijken (bijna volle brightness, wifi en bluetooth aan) houdt hij het ongeveer 3 uur vol (maar dit moet beter kunnen zonder wifi, bluetooth en lagere brightness)
Als ik alleen aan het tekstverwerken/programmeren ben en een lagere brightness instel, dan is de vijf uur goed te passeren
hier een 901 bezitter:
met scherm op halve lichtsterkte, wifi/bluetooth aan (en in gebruik) haal ik gemidddeld een uur of 5 op de accu. Met de 900 was ik blij als ik met hetzelfde op 2 uur uitkwam (als de batterij niet was leeggelopen in de uit stand)
met scherm op halve lichtsterkte, wifi/bluetooth aan (en in gebruik) haal ik gemidddeld een uur of 5 op de accu. Met de 900 was ik blij als ik met hetzelfde op 2 uur uitkwam (als de batterij niet was leeggelopen in de uit stand)
Mijn 900HD heeft geen enkele last van leeglopen van de accu (5200 mAh). Met een gemiddelde brightness en wifi aan haal ik ca. 3 uur aaneengesloten werken.
ik heb een sticker erop geplakt van de anime "one piece "besteld via ebay top kwaliteit en ziet er erg vet utirandom schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:20:
[...]
Nog niet, maar een drukker bij mij om de hoek kan vinyl stickers maken voor een nette prijs (15x7 cm voor €1,70) en ik denk dat ik dat ga doen (met het logo van m'n eigen bedrijfje)
En toch ben ik best gehecht aan het design van mijn 900 Linux SSD versie.
Ik was even op zoek naar het zelfde formaat maar dan met Atom, HDD en de GMA950 en als het nog even kan niet glossy.
Dan zou ik meteen Vista kunnen draaien en heb je dus meer ruimte en werkt Aero ook meteen.
Ik kwam uit op Asus Eee PC 900HA.
Bijna de zelfde als de 900 maar dan met harddisk, Atom, GMA950.
Ben je dan een dief van je eigen geld als je al een 900 hebt?
Ik las wel van mensen die een 901 hebben hun design wel mooier vinden dan op de fotos.
Ben dus erg gehecht aan het design van de 900, alleen wat ruimte betreft zou ik wel willen overstappen naar HDD en zeker wat betreft de chipset ( 945 dacht ik, gaat toch weer wat langer mee )
Misschien dat ik ook nog even wacht op reviews van de 1002H, dat design vind ik mooi alleen het moet allemaal niet te groot of te duur worden.
Ik was even op zoek naar het zelfde formaat maar dan met Atom, HDD en de GMA950 en als het nog even kan niet glossy.
Dan zou ik meteen Vista kunnen draaien en heb je dus meer ruimte en werkt Aero ook meteen.
Ik las wel van mensen die een 901 hebben hun design wel mooier vinden dan op de fotos.
Ben dus erg gehecht aan het design van de 900, alleen wat ruimte betreft zou ik wel willen overstappen naar HDD en zeker wat betreft de chipset ( 945 dacht ik, gaat toch weer wat langer mee )
Misschien dat ik ook nog even wacht op reviews van de 1002H, dat design vind ik mooi alleen het moet allemaal niet te groot of te duur worden.
Heeft er iemand ervaring met de Intel 4965AGN icm Backtrack 3?
Jouw naam in onder mijn Post
Net m'n 901 met de zandstraler bewerkt.
Nooit zo dol op dat glans gedoe geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door hav0c op 04-12-2008 18:32 ]
Verwijderd
Heb sinds een dag of wat een eee 901 werkt prima.
Heeft iemand een touch panel kit over? Zoja graag PB
Ik persoonlijk vind het design van de 900 ook mooier dan 901. Puur het feit dat de batterij een stuk minder is, maakt dat ik eventueel toch de overstap maak naar de 901. maar wat hoor ik nou over verschillende versies 900 hd enz... zit daar dan ook weer verschil in? Zal nog wel een keer de topicstart lezen maar dat heb ik dan even gemist.Fonk schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:14:
En toch ben ik best gehecht aan het design van mijn 900 Linux SSD versie.
@ hav0c Gaaf trouwens die mat versie 901
Verwijderd
Kan dit bevestigen, sterker nog, met mijn 900HD (en dus de bijbehorende 5200 mAh accu) doe ik tot 3,5 uur. Denk er dus aan dat in de meeste 'standaard' 900's een 4400 mAh accu zit! Ik vind de 900HD een prima eee voor z'n 299 euro. Een 160 GB harde schijf en toch het gemak van een kleine laptop. Windows XP Home (NL) zit er standaard op geïnstalleerd en met de bijbehorende DVD kan je een corrupt geraakte installatie in no-time weer terugzetten (mits je een externe USB DVD drive hebt). Overigens is de 900HD gewoon bij Paradigit te koop en te bekijken, je hoeft dus niet bij een internetshop te kopen als je daar niet van houd.Frank S schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:43:
Mijn 900HD heeft geen enkele last van leeglopen van de accu (5200 mAh). Met een gemiddelde brightness en wifi aan haal ik ca. 3 uur aaneengesloten werken.
Ik vind de plastic glossy looks van de 901 werkelijk spuuglelijk, vandaar mijn keuze voor een 'matte' 900HD. Als je glossy geen bezwaar vind zou ik de 901 kopen i.v.m. zijn zuinige accu.
Kijk, dat maakt de 900 weer interessant dan. Ik vind de mat-look ook weer netter inderdaad. Persoonlijk heb ik de 160 gig niet perse nodig, maar als ik met deze versie toch 3.5 uur haal... vind ik dat goed te doen. Wat ik dan niet snap....bij saturn heb je de 900 Linux versie met de 4400mAh accu voor dezelfde 299 euro. Bij paradigit dus met betere accu, XP home edition en 160 gig. Ben alleen bang dat ik met de harddisk meer accu zuip, dan met het flashgeheugen, maar das logisch.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:53:
[...]
Kan dit bevestigen, sterker nog, met mijn 900HD (en dus de bijbehorende 5200 mAh accu) doe ik tot 3,5 uur. Denk er dus aan dat in de meeste 'standaard' 900's een 4400 mAh accu zit! Ik vind de 900HD een prima eee voor z'n 299 euro. Een 160 GB harde schijf en toch het gemak van een kleine laptop. Windows XP Home (NL) zit er standaard op geïnstalleerd en met de bijbehorende DVD kan je een corrupt geraakte installatie in no-time weer terugzetten (mits je een externe USB DVD drive hebt). Overigens is de 900HD gewoon bij Paradigit te koop en te bekijken, je hoeft dus niet bij een internetshop te kopen als je daar niet van houd.
Ik vind de plastic glossy looks van de 901 werkelijk spuuglelijk, vandaar mijn keuze voor een 'matte' 900HD. Als je glossy geen bezwaar vind zou ik de 901 kopen i.v.m. zijn zuinige accu.
@ TweakHanz Mijn dank is groot voor deze tip!!
Ja Asus maakt het soms wel onoverzichtelijk met al die modellen.Duupjuh schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:51:
[...]
Ik persoonlijk vind het design van de 900 ook mooier dan 901. Puur het feit dat de batterij een stuk minder is, maakt dat ik eventueel toch de overstap maak naar de 901. maar wat hoor ik nou over verschillende versies 900 hd enz... zit daar dan ook weer verschil in? Zal nog wel een keer de topicstart lezen maar dat heb ik dan even gemist.
@ hav0c Gaaf trouwens die mat versie 901
Voor mezelf vind ik de 900 het beste design en wil ik ook geen 500 euro betalen, dan kan je net zo goed een normale laptop kopen.
Even wat op een rij:
Asus Eee PC 900
Dit is die ik nu heb, SSD 20 GB, Linux, Celeron.
Asus Eee PC 900HD
Dit is de celeron maar wel met HDD 160 GB
Helaas nog steeds een leegloop probleem met de accu vanwege het moederbord (en celeron)
Asus Eee PC 900HA <----------
Haaaaaaaaa, juist!
1. Atom
2. HDD 160 GB
3. 99,9 % design en formaat van de mooie 900 versie.
4. Vista Aero vanwege GMA950
Dus perfect zou je zeggen toch?
Helaas paradigit wat ik zo mega goede winkel vind verkoopt alleen HD
900A is geen optie, zit je nog met de oude GMA900.
Leuk is de HA niet te koop in NL en nu ga ik dus een beslissing maken (ik heb niet veel koop ervaring op het net)
http://cgi.ebay.nl/ASUS-E...3&_trksid=p3286.m63.l1177
De HA naar NL, erkende shop in de VS.
Kosten vallen me mee.
Nu moet ik denk ik wel Paypal aanmaken en ik hoop echt dat dit veilig is.
Ik moet de HA hebben, geen ruimte meer op de SSD en te veel beperkingen.
Wachten op de 1002HA doe ik niet, me te duur ook.
Kan iemand mij gerust stellen als ik dit koop en laat verzenden naar gelderland doe ik daar slim aan?
Ik kan echt na 3 uur zoeken geen winkel in NL vinden en tweede hands vind ik ook niet slim.
Ziet er op zich leuk uit, kan je misschien ook een foto van de bovenkant posten + wat meer info over hoe je het gedaan hebt? Neem aan dat je hem hiervoor helemaal uit elkaar moet halen?hav0c schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:27:
Net m'n 901 met de zandstraler bewerkt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja maar als ik de reactie van TweakHanz bekijk, klinkt de 900HD ook prima. Ik weet niet of er problemen zijn met dat de batterij leegloopt. Misschien kan hij dat nog even onderbouwen. Maar mocht de batterij prima werken, waarom dan zoveel moeite doen en niet gewoon de HD nemen. Ik denk dat ik m morgen gewoon ga halenFonk schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:23:
[...]
Ja Asus maakt het soms wel onoverzichtelijk met al die modellen.
Voor mezelf vind ik de 900 het beste design en wil ik ook geen 500 euro betalen, dan kan je net zo goed een normale laptop kopen.
*knip*
Verwijderd
@Fonk; Ik pas je rijtje wat aan... de Eee PC 900HD heeft namelijk GEEN last van het 'leegloop' probleem. Tenminste, de mijne, nu bijna een maand 'oud', kent dit probleem niet. Van drie andere tweakers hier heb ik ook al gelezen dat hun 900HD niet leegloopt. Wellicht hebben wij een nieuwer moederbordje dan de standaard 900?
Asus Eee PC 900 - € 249
Celeron, 20 GB SSD, 4400 mAh accu, Linux, matte behuizing
Celeron, 12 GB SSD, 4400 mAh accu, XP Home NL, matte behuizing
Asus Eee PC 900HD - € 299
Celeron, 160 GB HDD, 5200 mAh accu, XP Home NL, matte behuizing
Asus Eee PC 900HA - $ 329 + $ 89 verzenden = $ 418 = € 331
Atom, 160 GB HDD, 5200 mAh accu, XP Home ENU, matte behuizing
Asus Eee PC 901 - € 341
Atom, 12 GB SDD, 6600 mAh accu, XP Home NL, glossy behuizing
De prijzen heb ik van de pricewatch hier, de 900HA is volgens mij (nog?) niet leverbaar in NL. Lijkt me overigens wél de beste keus. Let op! Je KAN door de douane worden aangeslagen voor de Nederlandse BTW en/of invoerrechten ofzo... ik heb daar geen ervaring mee (en we worden geacht daar niet oeverloos over te zwammen hier). Overigens heb ik nu een jaar of drie een PayPal-account en volgens mij is dat hartstikke veilig. Heb zelfs een keer (na drie maanden 'onderzoek') mijn geld teruggekregen van PayPal omdat ik m'n bestelling nooit had binnengekregen.
Zoals de Consumentenbond zou zeggen vind ik de 900HD de 'beste voordelige keus', is 'ie in NL te koop en heb ik hem daarom uiteindelijk ook gekozen
Asus Eee PC 900 - € 249
Asus Eee PC 901 - € 341
De prijzen heb ik van de pricewatch hier, de 900HA is volgens mij (nog?) niet leverbaar in NL. Lijkt me overigens wél de beste keus. Let op! Je KAN door de douane worden aangeslagen voor de Nederlandse BTW en/of invoerrechten ofzo... ik heb daar geen ervaring mee (en we worden geacht daar niet oeverloos over te zwammen hier). Overigens heb ik nu een jaar of drie een PayPal-account en volgens mij is dat hartstikke veilig. Heb zelfs een keer (na drie maanden 'onderzoek') mijn geld teruggekregen van PayPal omdat ik m'n bestelling nooit had binnengekregen.
Zoals de Consumentenbond zou zeggen vind ik de 900HD de 'beste voordelige keus', is 'ie in NL te koop en heb ik hem daarom uiteindelijk ook gekozen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 22:02 ]
Weet je welke chipset de HD heeft ?Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:16:
@Fonk; Ik pas je rijtje wat aan... de Eee PC 900HD heeft namelijk GEEN last van het 'leegloop' probleem. Tenminste, de mijne, nu bijna een maand 'oud', kent dit probleem niet. Van twee andere tweakers hier heb ik ook al gelezen dat hun 900HD niet leegloopt. Wellicht hebben wij een nieuwer moederbordje dan de standaard 900?
Asus Eee PC 900 - € 249
Asus Eee PC 901 - € 341
Atom, 12 GB SDD, ???? mAh accu, XP Home NL, glossy behuizing
Zoals de Consumentbond zou zeggen vind ik de 900HD de 'beste voordelige keus', is 'ie in NL te koop en heb ik hem daarom uiteindelijk ook gekozen
Heb ook wat zitten uitrekenen:
Ik was aan het kijken wat het verschil in prijs zou zijn met de nieuweste (puur om het even op papier te hebben)
Stel je koopt de Asus Eee PC 1002HA (Om welke reden dan ook)
Bij Pixmania.be (België) dan betaal je exclusief 378.12
Dit bedrag is met hun 0,5 % korting en vervoerskosten binnen Nederland
Als ik het goed uitreken komt dit op:
449.96 Inclusief BTW.
De Asus Eee PC 900HA via eBay kost Ongeveer EUR 259,69
Daar komen de vervoerskosten bij van US $89,00. Volgens mij is dat 70 Euro ?
329,69 (volgens mij inclusief VTW)
Verschil is dus 120,27 Euro.
Tja ben je dan dief van je eigen portmonee?
Naar die HD ga ik even opzoek, als die toch een Intel(R) 945 Express Chipset Family heeft dan kan dat wel ondanks het geen Atom is. Gaat mij meer om die chipset.
Edit: heb me vergist, ze verzenden alleen naar België wat betreft de nieuwste.
Voor de volledigheid: In de 901 zit een 6600mAh accuVerwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:16:
[.....]
Asus Eee PC 901 - € 341
Atom, 12 GB SDD, ???? mAh accu, XP Home NL, glossy behuizing
[.....]
Hans ik had je reply niet goed gelezen maar ik zie nuVerwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:16:
@Fonk; Ik pas je rijtje wat aan... de Eee PC 900HD heeft namelijk GEEN last van het 'leegloop' probleem. Tenminste, de mijne, nu bijna een maand 'oud', kent dit probleem niet. Van drie andere tweakers hier heb ik ook al gelezen dat hun 900HD niet leegloopt. Wellicht hebben wij een nieuwer moederbordje dan de standaard 900?
Asus Eee PC 900 - € 249
Asus Eee PC 901 - € 341
Zoals de Consumentbond zou zeggen vind ik de 900HD de 'beste voordelige keus', is 'ie in NL te koop en heb ik hem daarom uiteindelijk ook gekozen
Thanks voor de informatie
Verwijderd
Ik ben een waardeloze Tweaker...

In de 901 zit dus een 6600 mAh accu. Da's niet mis! Heb het even aangepast in m'n vorige post.
PS: ik zou niet die hele lappen tekst quoten... wordt het zo 'vol' hier...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 21:35 ]
CPU-Z kan je proberen in het tabblad: MainboardVerwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:32:
Ik ben een waardeloze Tweaker...Waar/hoe vind ik dat?
Ja of bij start uitvoeren -> Dxdiag
Dacht dat je dan ook kon zien wat voor chipset de HD heeft.
als er GMA 900 staat is dat prima hoor, maar ik zoek specifiek naar GMA 950.
299 is idd een mooi bedrag. en een drive die makkelijk te vervangen is, mijn 4.8 GB is echt niet meer genoeg na het OS, dat was het eerst wel, maar na de grote updates nee 120 MB over hehe
Dacht dat je dan ook kon zien wat voor chipset de HD heeft.
als er GMA 900 staat is dat prima hoor, maar ik zoek specifiek naar GMA 950.
299 is idd een mooi bedrag. en een drive die makkelijk te vervangen is, mijn 4.8 GB is echt niet meer genoeg na het OS, dat was het eerst wel, maar na de grote updates nee 120 MB over hehe
Verwijderd
Handig tooltje, dat CPU-Z!
In de Eee PC 900HD zit dus een Mobile Intel GMS 915 / GML 910 chipset...
Hmm... zegt me nog steeds niks... Neem aan dat een GMA 950 beter is?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 22:18 ]
Zandstralen met glas (gewoon zandstralen is harder)MaximusTG schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:30:
[...]
Ziet er op zich leuk uit, kan je misschien ook een foto van de bovenkant posten + wat meer info over hoe je het gedaan hebt? Neem aan dat je hem hiervoor helemaal uit elkaar moet halen?
Hij moet inderdaad helemaal uit elkaar aangezien dat poeder echt overal tussen gaat zitten.
Redelijk wat werk maar ik ben er wel erg tevreden over moet ik zeggen. Afgezien van de vingerafdrukken vind ik dat "glossy" er ook speelgoedachtig uitzien..
Het plastic word van het stralen trouwens ook zo statisch dat je de onladingen over de bovenkant zag springen

[ Voor 5% gewijzigd door hav0c op 04-12-2008 22:20 ]
Nee hoor niet om je een rot gevoel te geven die GMA 900 is prima.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:57:
Handig tooltje, dat CPU-Z!
Straks ga je denken shit had ik maar die 950, maar nee man!
Alleen omdat ik een upgrade wil, wil ik dan ook een iets snellere video chip vandaar de 50, maar scheelt ook niet veel.
Trouwens voor de liefhebbers, ik stap van mijn idee om door te spaken voor een 1002HA af en wel om de volgende reden:
Typisch Asus!Note that the 1002HA's battery doesn't slide into the back edge of the system; rather, it is buried on the bottom, so users won't be able to use a standard Eee PC battery. Unfortunately, ASUS says it has no plans to offer an extended battery for the 1002HA.
Mensen die alleen voor design gaan prima dan is het een mooi ding, maar alles went toch?
Precies als met een vrouw, al heb je de mooiste vriendin van NL alles went hehe
Nee ik vind dit juist goed nieuws voor mensen die denken shit waarom heb ik nu de 1000H gekocht, zou zeggen wees maar blij
Voor mij is het nu gewoon 900HA/HD of 1000H
(Ik houd me geld nog effe vast en werk wel een paar uur over)
Bron:
http://www.laptopmag.com/.../eeepc-1002ha.aspx?page=1
Ziet er goed uit! Alleen niet iets wat ik zou durven denk ik:P. Heb je het zelf gedaan? Zie trouwens dat je ook Ubuntu draait; Is dat een Uplink themehav0c schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:11:
[...]
Zandstralen met glas (gewoon zandstralen is harder)
Hij moet inderdaad helemaal uit elkaar aangezien dat poeder echt overal tussen gaat zitten.
Redelijk wat werk maar ik ben er wel erg tevreden over moet ik zeggen. Afgezien van de vingerafdrukken vind ik dat "glossy" er ook speelgoedachtig uitzien..
Het plastic word van het stralen trouwens ook zo statisch dat je de onladingen over de bovenkant zag springen
[afbeelding]
Edit: dit is mijn Ubuntu desktop op mn eee pc:
EEE pc desktop
[ Voor 7% gewijzigd door MaximusTG op 04-12-2008 23:41 ]
Verwijderd
Verstandig! Het is tenslotte 'Crisis'!Fonk schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:59:
[...]
(Ik houd me geld nog effe vast en werk wel een paar uur over)
Crisis? What Crisis???
Verwijderd
Ofwel een tip waar ik deze (goedkoop) kan bestellen... Ik heb geen paypal wel aangemaakt maar voor ik het kan gaan gebruiken (ivm. bank verificatie) gaan er wel een paar dagen overheen.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:28:
Heb sinds een dag of wat een eee 901 werkt prima.
Heb wel moneybookers, neteller.. en een ABN rekening
Voorkeur natuurlijk een tweaker die er nog een heeft liggen voor de eee 901.
Uiteraard zelf gedaan.MaximusTG schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:23:
[...]
Ziet er goed uit! Alleen niet iets wat ik zou durven denk ik:P. Heb je het zelf gedaan? Zie trouwens dat je ook Ubuntu draait; Is dat een Uplink theme?
Edit: dit is mijn Ubuntu desktop op mn eee pc:
EEE pc desktop
Al raadt aan de je laptop niet het eerste is wat je ooit met een zandstraler bewerkt
Het volledig uit elkaar halen (en in elkaar zetten) van de laptop kostte aanzienlijk meer tijd. Vooral omdat er zoveel onderdelen in kappen zijn verwerkt (mic, geluid, camera, wifi antenne, touchpad, etc..)
Gebruik standaard thema in Ubuntu. Alleen zelf even wat kleuren veranderd
Net een nieuwe SSD in ge-preordered
RunCore 16GB PATA Mini PCI-e PCIe SSD for ASUS EEE PC 900, 900A, 901, and 1000 -
Na een bijzonder goede review op
http://jkkmobile.blogspot...italssd-team-up-high.html
Draai nu Ubuntu vanaf 16G SD kaart. Gaat prima maar soms blijft het beeld wat hangen bij het afspelen van video. Waarschijnlijk gaat deze SSD daar wel verandering in brengen
RunCore 16GB PATA Mini PCI-e PCIe SSD for ASUS EEE PC 900, 900A, 901, and 1000 -
Draai nu Ubuntu vanaf 16G SD kaart. Gaat prima maar soms blijft het beeld wat hangen bij het afspelen van video. Waarschijnlijk gaat deze SSD daar wel verandering in brengen
Nieuwtje voor koopjesjagers: De 1000H (zwart) is vanaf morgen € 349,95 bij The Phone House. Toch weer 35 euro goedkoper als de goedkoopste in de pricewatch nu.
Ik heb een 1000H gekocht omdat deze nog steeds klein is maar geen minutieus toetsenbord. Dit voornamelijk omdat ik redelijk grote handen heb.
Nu zit hier standaard XP op geïnstaleerd maar heb hier gelijk Vista Inspirat 2 over heen gegooit. Iets waar ik totaal geen spijt van heb. Met een donkere achtergrond geeft het m'n witte laptop een heel mooi uiterlijk. Het is echt een aanrader en ik merk geen duidelijk verschil in snelheid.
Is het normaal dat je een kleine stofzuiger als fan heb? en is de standaard beschermhoes goed genoeg?
Nu zit hier standaard XP op geïnstaleerd maar heb hier gelijk Vista Inspirat 2 over heen gegooit. Iets waar ik totaal geen spijt van heb. Met een donkere achtergrond geeft het m'n witte laptop een heel mooi uiterlijk. Het is echt een aanrader en ik merk geen duidelijk verschil in snelheid.
Is het normaal dat je een kleine stofzuiger als fan heb? en is de standaard beschermhoes goed genoeg?
Heb ook grote handen alleen gebruik ik hem als desktop vervanger, dus extern logitech toetsenbord en muis met zo ontvanger in 1 van de USB poorten.slapstick schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:39:
Ik heb een 1000H gekocht omdat deze nog steeds klein is maar geen minutieus toetsenbord. Dit voornamelijk omdat ik redelijk grote handen heb.
En een samsung monitor.
Alleen jammer dat die zender zo mega lang is, bij sommige noteboek muizen zie je zo'n heel klein dingetje die dan net iets uit de ubs poort steekt, maar vaak is dat alleen voor muizen.
Zat er wel aan te denken om zo'n kleine muis extra te kopen zoals de Nano omdat die zo'n mooie kleine zender heeft en dan bijv kijken of die zender me logitech MX 3200 toetsenbord ook zou herkennen.
Dit gaat toch wel steeds interresanter worden!RobbertC schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:16:
Nieuwtje voor koopjesjagers: De 1000H (zwart) is vanaf morgen € 349,95 bij The Phone House. Toch weer 35 euro goedkoper als de goedkoopste in de pricewatch nu.
Ik kreeg net een mail van Asus dat als ik via ebay bestel en dan internationaal dat de garantie alleen via die winkel loopt. Dit is toch niet fijn, stel er is een defect.
Ik vraag nog even via laptopshop.nl of ze ook aan inporteren doen zo niet ga ik misschien ook de 1000H kopen. Ondanks dat iedereen roept hij groot is en zwaarder als mijn 900.
349 is echt geen geld meer. en anders betaal ik dus 331 voor de 900HA uit de VS.
Zijn jullie happy met de 1000H ? Ik moet echt een doorslaggevende reden vinden om toch voor de 1000H te gaan en niet voor 900HA. Ik ben alleen wel gek op het kleine 900 formaat en matte behuizing, maar goed.
Fotos zeggen niets, misschien als je in de winkel een 1000H ziet hij dat hij er toch anders uit ziet als sommige lompe fotos op internet
[ Voor 28% gewijzigd door maartn op 06-12-2008 02:31 ]
Verwijderd
FYI alles is binnen anderhalve week door Asus gefixed (via Mycom). Netjes binnen de garantie. Ben erg te vreden met ze!
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:31:
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vandaag m'n EEE pc aangehad op het bureau (kwam wel met dat ding van buiten temperatuur). Daarna goed gewerkt op het bureau. Wilde ik hem uitzetten... deed het scherm ineens dit...
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand hier ervaring mee? Gebeurt dit vaker met zulk soort schermpjes? Heb de EEE pc via MyCom en pas sinds juni. Dus valt dik in de garantie nog. Maar voordat ik er mee terug ga, hoor ik graag meer hier over.
Heb eerst via de search gezocht maar kon in de 8 topics niet zo snel er iets over vinden.
Via de asus website je laptop aanmelden voor RMA werkt ook prima, binnen 10 dagen oid is je laptop weer terug onderweg! en ze halen em bij je opVerwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:20:
FYI alles is binnen anderhalve week door Asus gefixed (via Mycom). Netjes binnen de garantie. Ben erg te vreden met ze!
[...]
als die terug is ben ik benieuwd wat ze hebben gedaan met de kapotte 8gb SSD (had voor de zekerheid met nieuwe wlan en 2gig er ook uit gehaald)
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Sinds een week kan ik mijn Eee PC 901 (Windows, niet ge-nlite) niet meer op de gewone manier opstarten. Hij doet dan helemaal niet. Alleen als ik de batterij eruit haal en het er weer in stop doet ie het weer. Eenmaal opgestart geeft de batterijstatus-indicator aan dat de batterij leeg is (0%) en zit er een rood kruisje door het symbool. Als ik vervolgens de adapter aansluit, wordt deze wel herkend, maar wordt de Eee niet opgeladen (batterij blijft constant 0% aangeven). Ik vermoed dat het een hardwarematige fout is (contactjes aan de batterij), maar aangezien ik de batterij nooit uit de Eee haal denk ik niet dat het mijn fout is. Heeft iemand ervaring met dit probleem en een oplossing ervoor? En hoeveel dagen neemt de RMA-service van Asus in beslag?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Heb de RunCore 32GB PATA Mini PCI-e PCIe SSD for ASUS EEE PC 901 besteld.hav0c schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:20:
Net een nieuwe SSD in ge-preordered
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
De fan maakt bij mij niet echt veel geluid. Ik vind hem opvallend stil, maar ik heb daarentegen een enorm lawaaierige desktop staan. Dan is een computer al snel stil.Is het normaal dat je een kleine stofzuiger als fan heb? en is de standaard beschermhoes goed genoeg?
Zelf vind ik de beschermhoes eigenlijk nog een beetje groot. Hij beschermt prima, maar omdat ik toch het risico niet wil nemen mijn Eee te beschadigen, heb ik er een oude laptoptas er extra omheen.
The answer is 42.
Verwijderd
Beschadigen? Ik heb de afgelopen zomer m'n eee achterin de topkoffer van mijn motorfiets gedurende vier weken half europa doorgesleurd. Ook 45 graden in de Spaanse Sierra Nevada heeft hij overleefd. Ik had toen nog een 701 en daar wordt geen sleeve bijgeleverd. Dus 'verpakte' ik hem in een t-shirt. De eee is beresterk, er zit bij mij nog geen krasje op.
Heb geprobeerd de tutorial om xp te installeren uit een van de vorige topics te volgen, PetoUSB werkt maar zodra ik bootsect.exe probeer uit te voren krijg ik de melding : could not map drive partitions to the associated volume device objects : toegang geweigerd
Beetje jammer kan iemand me vertellen wat er fout gaat ?
Beetje jammer kan iemand me vertellen wat er fout gaat ?
Serve The Humanity , Be Server
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic