[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.261 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:16

JK

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:08:
[...]
Op het internet heb ik trouwens nog geen vervangingsaccu voor de 900HD gevonden. Zal wel aan die afwijkende maat liggen... Wat mij betreft is de 900HD de goedkoopste keus van de eee-range, zonder dat het gebruiksgemak daar onder lijd.
Leuk dat je er ook eentje hebt gekocht ;) Zou een accu van een gewone 900 niet passen? Ook zag ik wel 10400mah batterijen voor de 900, dat zou dus ook niet passen? Misschien wel makkelijk als ik ooit nog een extra batterij voor dit dingetje heb.

Verder heb ik 'm na vrijdagavond niet meer aangeraakt (wel volgeladen weggelegd) en zojuist pas aangezet, had nog 97% capaciteit over. Nu weet ik niet wat een 4400mah batterij doet na zeg ruwweg anderhalve dag? ook 3% of veel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weten jullie of het schadelijk is om de eee pc aan de oplader te laten hangen, ook al is ie vol? Ik heb dat ding hier dagen aan staan als downloader en dan moet hij gewoon op de adapter... Ook als ik hem af en toe uit zet heb ik de adapter er nog gewoon in... Is dit erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Sj44k13 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:39:
Weten jullie of het schadelijk is om de eee pc aan de oplader te laten hangen, ook al is ie vol? Ik heb dat ding hier dagen aan staan als downloader en dan moet hij gewoon op de adapter... Ook als ik hem af en toe uit zet heb ik de adapter er nog gewoon in... Is dit erg?
Opladen terwijl hij uit staat is niet erg. Zodra hij opgeladen is, wordt de oplader ook niet meer warm, soort van slimme modus van de oplader...
Als de laptop aan staat, en de accu is 100%, moet je de lader uit de laptop halen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Volgens mij is dit net zoals bij normale laptops totaal geen probleem. Iemand die voor uitsluitsel kan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verpest net als bij een gewone laptop je accu ;) Als je 'm dagen aan laat staan trek dan de accu er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik heb vaak de adapter gewoon aan m'n Eee PC hangen, hij werkt dan gewoon op netvoeding ipv. vanaf de batterij. Je schijnt zelfs de batterij eruit te kunnen halen als je Eee aan de netvoeding hangt.

Vanaf netvoeding werken is heel normaal voor laptops. De Super Hybrid Engine switcht niet voor niets automatisch tussen Power Saving Mode en High Performance Mode

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Not Pingu schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:23:
Je schijnt zelfs de batterij eruit te kunnen halen als je Eee aan de netvoeding hangt.
Schijnt niet zo te zijn, het is zo ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:22:
Het verpest net als bij een gewone laptop je accu ;) Als je 'm dagen aan laat staan trek dan de accu er uit.
Onzin, wat is je onderbouwing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 20:14
Ik las vanmorgen dat er een vernieuwde 901 - met achtervoegsel BK051X - aan zit te komen, die al mondjesmaat verkocht wordt in Frankrijk. De belangrijkste verbeteringen zijn een 8700 mAh accu, en een enkele 16 GB SSD, die volgens eerste tests tot 85 MB/s leest en tot 50 MB/s schrijft.

Bron: http://jkkmobile.blogspot...ave-high-cap-battery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:00:
[...]

Waarschijnlijk dat het "leeglekken" van de batterij (het verliezen van lading over een grotere tijdspanne) er telkens voor zorgt dat de batterij voor 1 percent wordt opgeladen, vanaf wanneer er dus genoeg weggelekt is om de batterij te aanzien als niet vol en hem op te laden tot als hij volledig vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar zo werkt dat niet, de spanning uit het laadcircuit voorkomt de chemische reactie in de batterij en de batterij zal dus nooit leeglopen op het moment dat de lader eraan zit.

Wel zal de batterij leeglopen op het moment dat je er helemaal niets aan stopt, maar dat is zo langzaam bij moderne accu's dat dit niet echt een hele grote issue is. (Helaas heeft de 900 een slecht ontworpen moederbord waardoor ie wel de accu leeg slurpt als ie uit staat, maar dit heeft niets met de accu an sich te maken).

Het kan geen enkele kwaad voor de accu om em continu aan de lader te hebben, net als dat het geen kwaad kan om continu te switchen tussen accu en laden (hoewel de accu wel slijt met gebruik, das logisch).

Wat wel kwaad kan is de accu steeds helemaal leeg laten gaan en dan weer helemaal vol te laden, hier slijten moderne accu's enorm van en is dus echt niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:00:
[...]

Heb 't zelf een keer getest (6 maanden 40 uur per week aan het lichtnet). Om zeker te zijn heeft m'n vriendin ongeveer dezelfde test uitgevoerd, met hetzelfde resultaat :P

Maar wellicht dat nieuwere accu's anders werken. Zou heel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:41:
[...]

Heb 't zelf een keer getest (6 maanden 40 uur per week aan het lichtnet). Om zeker te zijn heeft m'n vriendin ongeveer dezelfde test uitgevoerd, met hetzelfde resultaat :P

Maar wellicht dat nieuwere accu's anders werken. Zou heel mooi zijn :)
Wat voor soort accu had je toen? In de EEE's zitten moderne Li-ion accu's en daarbij kan het zeker geen kwaad om ze continu op het lichtnet te hebben en zo lang je ze niet gebruikt slijten ze ook amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 20:14
@TRRoads: je bedoelt Lithium-ion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat bedoelde ik inderdaad, ik wou eigenlijk zeggen: Er zitten geen ni-mh accu's in maar moderne li-ion accu's maar dat ging dus even mis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 15:35
DevilsProphet schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:37:
Waarschijnlijk dat het "leeglekken" van de batterij (het verliezen van lading over een grotere tijdspanne) er telkens voor zorgt dat de batterij voor 1 percent wordt opgeladen, vanaf wanneer er dus genoeg weggelekt is om de batterij te aanzien als niet vol en hem op te laden tot als hij volledig vol is.
Dat lijkt mij sterk, anders zou druppelladen (dat doet een laptobaccu ook) ook onzin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Het heeft te maken met de hitte die ontstaat tijdens netstroom (= high performance = hitte). Daardoor kan de batterij wat aan capaciteit verliezen. Zelfde reden waarom je 'm niet op de hoedenplank van je auto moet laten slingeren, en de accu in de koelkast zou kunnen gooien als je'm een tijdje niet gebruikt.
Maar de hitte van een EEE kun je volgens mij beter "hitte" noemen. Stelt niet zo gek veel voor denk ik.
Ik zou zeggen: gebruik 'm gewoon lekker. De moeite die het kost weegt niet op tegen de baten (IMO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JK schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:19:
[...]
Leuk dat je er ook eentje hebt gekocht ;) Zou een accu van een gewone 900 niet passen? Ook zag ik wel 10400mah batterijen voor de 900, dat zou dus ook niet passen? Misschien wel makkelijk als ik ooit nog een extra batterij voor dit dingetje heb.

Verder heb ik 'm na vrijdagavond niet meer aangeraakt (wel volgeladen weggelegd) en zojuist pas aangezet, had nog 97% capaciteit over. Nu weet ik niet wat een 4400mah batterij doet na zeg ruwweg anderhalve dag? ook 3% of veel meer?
Ik zie op de diverse websites van aanbieders van accu's dat een 701 en een 'gewone' 900 qua accu identiek zijn. Weet trouwens niet of dat klopt :?. Wat ik wél zeker weet is dat de accu van mijn 701 niet in een 900HD past (en andersom). Geen idee dus hoe dat nou eigenlijk zit. Wil dit wel graag weten want wil er ook wel een extra batterij bij hebben zonder het originele geval van Asus te hoeven kopen (duur!!!).

De 4400 mAh accu van m'n 701 is na anderhalve dag ongeveer 10 tot 15% minder gevuld... Loopt dus erg snel leeg in vergelijking tot de 900HD. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat mijn 701 nu 9 maanden oud is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Anthracite schreef op zondag 16 november 2008 @ 20:36:
Ik las vanmorgen dat er een vernieuwde 901 - met achtervoegsel BK051X - aan zit te komen, die al mondjesmaat verkocht wordt in Frankrijk. De belangrijkste verbeteringen zijn een 8700 mAh accu, en een enkele 16 GB SSD, die volgens eerste tests tot 85 MB/s leest en tot 50 MB/s schrijft.

Bron: http://jkkmobile.blogspot...ave-high-cap-battery.html
Nu nog s-video of hdmi of dvi en dual core en 2GB RAM en een chipset met minder verbruik en het is perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 17-11-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:06:

Wat wel kwaad kan is de accu steeds helemaal leeg laten gaan en dan weer helemaal vol te laden, hier slijten moderne accu's enorm van en is dus echt niet de bedoeling.
het lijkt me toch dat dit de bedoeling is van een accu?

maar als dat zo is, is helemaal leeg dan de laatste paar procenten, of dat je eee-tje uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meurton schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:51:
[...]

[...]

het lijkt me toch dat dit de bedoeling is van een accu?

maar als dat zo is, is helemaal leeg dan de laatste paar procenten, of dat je eee-tje uitvalt?
Maakt niet uit, continu helemaal leeg en vol laden is extreem slecht voor li-ion accu's. Dit werd gedaan bij oude Ni-Mh accu's om het geheugen effect tegen te gaan maar voor Li-ion accu's is dit killing.

Het is zelfs zo dat een Li-ion accu kapot kan gaan door em te leeg te laten worden.

Gewoon normaal gebruik is geen probleem, maar dat geeft ook gewoon normale slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meurton
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:02:
[...]

Maakt niet uit, continu helemaal leeg en vol laden is extreem slecht voor li-ion accu's. Dit werd gedaan bij oude Ni-Mh accu's om het geheugen effect tegen te gaan maar voor Li-ion accu's is dit killing.

Het is zelfs zo dat een Li-ion accu kapot kan gaan door em te leeg te laten worden.

Gewoon normaal gebruik is geen probleem, maar dat geeft ook gewoon normale slijtage.
Is een Li-ion accu niet beschermd tegen diepontlading? Maar wat is normaal gebruik. Helemaal leegmaken is bij mij ook niet van toepassing, maar elke keer tot de 10 procent grens (hier xp, dan gaat ie piepen) is bij mij wel standaard. Dat is voor mij ook het nut van de grotere accu, dat je met je eee-tje ook langer (elke dag of elke maand) kan werken.
10 procent lijkt me toch normaal gebruik!? Of is misschien dan de tip om hem niet gelijk weer helemaal op te laden.

iets anders.
Cletje schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:37:
[...]

Welke driverversie gebruik je? In oudere drivers kun je "naar bureaublad" activeren (ik meen drie vingers naar links). Anders toch nog eens goed kijken naar de geactiveerde functies in je driver; bij een aantal vingerbewegingen kun je voor "venster sluiten" kiezen.
heb nog even gekeken, driver version ETDWare PS/2-86 7.0.3.6 WHQL. Nergens venster sluiten aangevinkt. De drie vingers bureaublad is naar boven schuiven, en naar onder voor [alt+tab].
Maar ik kan bepaalde bewegingen maken, en floep, firefox vraagt of ie de tabs moet opslaan, of verkenner verdwijnt. Ben al wel wat verder welke combo t veroorzaakt. Na een paar keer achter elkaar tikken met twee vingers sluit hij het actieve venster (ook) af. Spannend.

edit: wijsvinger tapt, daarna gelijk middelvinger tap, waarna gelijk weer wijsvinger tap schijnt t te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door meurton op 17-11-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

aargh dit is ook weer leuk; ik gooi de 2e hdd ffe wat voller (901) vervolgens loopt alles vast reboot ik en..."file record segment unreadeble"

zometeen eerst maar eens opnieuw installeren :(

edit: oh fijn de 2e schijf wil niet eens formatteren :? nouja ben iig weer in windows

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 17-11-2008 20:42 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meurton schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:33:
[...]
Is een Li-ion accu niet beschermd tegen diepontlading? Maar wat is normaal gebruik. Helemaal leegmaken is bij mij ook niet van toepassing, maar elke keer tot de 10 procent grens (hier xp, dan gaat ie piepen) is bij mij wel standaard. Dat is voor mij ook het nut van de grotere accu, dat je met je eee-tje ook langer (elke dag of elke maand) kan werken.
10 procent lijkt me toch normaal gebruik!? Of is misschien dan de tip om hem niet gelijk weer helemaal op te laden.
Ja daar is ie wel tegen beschermd, maar dat is meer dat ie niet compleet kapot gaat. Slijten doet ie altijd ervan.

Normaal gebruik wil zeggen niet expres continu tot 10% laten gaan en weer terug opladen, maar gewoon bijladen wanneer mogelijk en op de netstroom werken wanneer mogelijk. Wat precies normaal gebruik is is lastig te definieren, maar het is vaak wel voor iedereen duidelijk wat niet normaal gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik meen zelfs te horen dat optimaal voor Li-ion maximale aanteraden ontlating tot ~30% is, wat ook altijd helpt is na het leegtrekken even een uurtje te wachten voordat je em oplaad.

Helemaal leegtrekken vanuit het besturingsysteem van je laptop is nooit mogelijk, de accu heeft daar een beveiliging voor, let op als de accu echt leeg is (dmv een 12v lampje oid) hij niet meer oplaadt. de accu heeft namelijk ook een chipje die stroom nodig heeft.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ghostrider schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:16:

let op als de accu echt leeg is (dmv een 12v lampje oid) hij niet meer oplaadt. de accu heeft namelijk ook een chipje die stroom nodig heeft.
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar dat vind ik onzin. Als je spanning op een batterij zet heb je ook spanning voor elektronica in een batterij.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Maasluip schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 07:50:
[...]

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar dat vind ik onzin. Als je spanning op een batterij zet heb je ook spanning voor elektronica in een batterij.
Oke, dan mag jij je accu wel even volledig leegtrekken totdat zelfs een 12v lampje niet meer op je accu brand; mooie testcase.

Trouwens mijn 2e ssd heeft volgens mij het loodje gelegt, hij wil em niet eens meer formatteren :/

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek me een ongeluk naar een 'third party' accu voor mijn 900HD. Zie overal dat de accu's van de 701/900 hetzelfde zijn. Nou vergeet dat maar, een 701 accu past niet in een 900HD. Zelfs op de site van Asus is er helemaal niks over te vinden. Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:53:
Ik zoek me een ongeluk naar een 'third party' accu voor mijn 900HD. Zie overal dat de accu's van de 701/900 hetzelfde zijn. Nou vergeet dat maar, een 701 accu past niet in een 900HD. Zelfs op de site van Asus is er helemaal niks over te vinden. Iemand een gouden tip?
Ik denk dat teweinig mensen ervaring hebben met de EEE 900HD.

Misschien helpt het om duidelijke foto's te nemen van beide accu's en van beide laptops met de lege plek waarin de accu moet komen zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:53:
IZie overal dat de accu's van de 701/900 hetzelfde zijn. Nou vergeet dat maar, een 701 accu past niet in een 900HD.
Niet in de 900HD misschien, maar in de 900 toch echt wel. ;)
Heb hier beide en die zijn qua formaat identiek, mijn 701 accu zit dan ook in mijn 900 vanwege de hogere capaciteit.
Foto van het verschil ben ik ook wel benieuwd naar, de 900HD zal wel wat dikker zijn vanwege de 2.5inch harde schijf, is de accu dan ook dikker? Of zit er nog een verschil in de lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiterlijk is er nauwelijks verschil, qua buitenmaten ook niet. Het enig verschil is de connectie die de accu maakt met de laptop, die zit iets verschoven en lijkt contra te zijn aan de 701 (mannetje/vrouwtje omgekeerd).
Heb m'n 701 zojuist verkocht, maar zal in ieder geval nog even een prent maken van de 900HD accu.

Ben er inmiddels achter (na veel lezen op diverse fora) dat de accu's van de 900A, 900HA en 900HD identiek zijn. Het gaat om het type SL22-900A. Ze hebben 9 aansluitpuntjes i.p.v. de 7 op de reguliere 701/900 accu. Alleen weet nog niemand waar je een extra exemplaar vandaan kan halen, Asus heeft ze ook niet op voorraad...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES! Dat is 'em dus... Foekerdefoek... kost effe 103 euries 8)7
Maar in ieder geval bedankt Cletje!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:54:
YES! Dat is 'em dus... Foekerdefoek... kost effe 103 euries 8)7
Maar in ieder geval bedankt Cletje!
Inderdaad, goedkoop is anders, maar dan heb je wel een originele, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje nieuw op de site hier maar had wel een vraag..

De asus serie is verkrijgbaar in vele verschillende kleuren, maar ik kan nergens iets vinden hoe welke kleur eruit ziet..

Weet iemand hier ergens meer info over te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:08:
Ik ben een beetje nieuw op de site hier maar had wel een vraag..

De asus serie is verkrijgbaar in vele verschillende kleuren, maar ik kan nergens iets vinden hoe welke kleur eruit ziet..

Weet iemand hier ergens meer info over te vinden?
http://event.asus.com/eeepc/microsites/color/en/main.html

Zijn het deze kleuren?

Iets anders, ik zie dat de S101 nu eindelijk ook is toegevoegd op asus.nl. Bovendien zag ik nu dat de S101 ook zijn eigen microsite heeft gekregen (met superspannende speurtocht waar je 800x600 en 1024x768 wallpaper kan 'winnen'). Het persbericht op die site dateert echter al van 3 oktober en vertelt niet alleen weinig nieuws, maar heeft ook geen nieuwe informatie over de release... hij staat echter wel sinds vandaag in de pricewatch! Ik zie alleen nog geen voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 14:24
Hmm inderdaad.

Echter zie ik het verschil/nut nou niet echt ivm de Eeepc lijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-09 22:29
Ik heb sinds gisteren een 1000H in mijn bezit. Mooie laptop, maar ik loop tegen een probleem aan waar ik geen andere meldingen of oplossingen voor kan vinden op het internet.

Zodra ik de laptop opstart geeft de laptop 1 of 2 "plop" geluiden (nog voor het laden van Windows). Onder Windows gebeurt dit op willekeurige momenten. Open ik de Realtek audio utility uit de systray, dan geeft hij dit geluid altijd.

Het laatste bios heb ik er al op staan (1206) en de voorgeinstalleerd Realtek driver is nieuwer dan die op de website van Asus beschikbaar (5.10.0.5667 vs. 5.10.0.5612). Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Duck schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:39:
De voorgeinstalleerd Realtek driver is nieuwer dan die op de website van Asus beschikbaar (5.10.0.5667 vs. 5.10.0.5612).
meuk: Realtek HD Audio 2.09 proberen.

Mocht je een groot genoege SD-kaart hebben of een externe cd/dvd-lezer dan zou je een EEEBuntu release kunnen proberen en kijken of je nog steeds de plopjes hebt, zo ja, hardware matig dus garantie claimen, zo nee, dan software matig en is een reïnstall van je windows een mogelijkheid die je kan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
Hmm, helaas geen verandering. Ik heb inmiddels een kale, eigen installatie van XP met de laatste Realtek driver en zelfs de nog onofficiële 1301 bios geprobeerd, maar het helpt niet ;( Balen, dan moet ik er maar mee terug naar de winkel of iemand moet nog een oplossing kunnen bedenken? De plopjes zijn redelijk hard en erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Laatst online: 27-09 18:28
Gisteren een EEEpc 900 via m'n XS4all ADSL abbo binnen gekregen. Deze heeft specs die ik nog niet ben tegen gekomen: 1 16GB SSD en 5200 mAh accu. Kwam met XP, maar die heb ik direct met Ubuntu 8.10 overschreven (via bootable USB stickje). Met de kernel van array.org/ubuntu (de normale versie, de 'lean' versie heb ik nog niet geprobeerd) werkt alles perfect: Wifi, camera, hibernate. Via Wine werkt bv. World of Goo ook perfect; Google Earth trekt-ie echter niet.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Mijn 901 geeft continu melding dat er geen ruimte meer is op de c schijf.
Nu staat ook nog SP3 van XP in de wachtrij.
Wie geeft mij wat info of linkjes voor een lean & mean XP installatie?

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:52:
Mijn 901 geeft continu melding dat er geen ruimte meer is op de c schijf.
Nu staat ook nog SP3 van XP in de wachtrij.
Wie geeft mij wat info of linkjes voor een lean & mean XP installatie?
Probeer eerst eens het e.e.a. opteruimen dmv ccleaner.

(mijn rma is aangevraagt voor de 2e ssd; haal me nieuwe wifi kaart er voor de zekerheid maar uit alsmede de 2gig. De man aan de telefoon gaf aan dat dat kon :) )

Asus Zenbook i7 256gb

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:17
Duck schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:39:
Ik heb sinds gisteren een 1000H in mijn bezit. Mooie laptop, maar ik loop tegen een probleem aan waar ik geen andere meldingen of oplossingen voor kan vinden op het internet.

Zodra ik de laptop opstart geeft de laptop 1 of 2 "plop" geluiden (nog voor het laden van Windows). Onder Windows gebeurt dit op willekeurige momenten. Open ik de Realtek audio utility uit de systray, dan geeft hij dit geluid altijd.

Het laatste bios heb ik er al op staan (1206) en de voorgeinstalleerd Realtek driver is nieuwer dan die op de website van Asus beschikbaar (5.10.0.5667 vs. 5.10.0.5612). Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen :?
Dit heb ik ook! Geen idee wat het kan zijn, irriteert me ook niet zo.

Facts don't care about your feelings

• Duck
Op zich is het geen heel groot probleem, maar het is storend en hoort niet. Daarnaast is het gewoon vervelend als ik in stilteruimtes zit te werken.

• YoshiBignose
Duck schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:51:
Op zich is het geen heel groot probleem, maar het is storend en hoort niet. Daarnaast is het gewoon vervelend als ik in stilteruimtes zit te werken.
Idd heel vreemd nu ik erop ga letten valt me het mee veel meer op. Het komt toch redelijk vaak en zelfs met geluid uit...

• sroebert
  • Laatst online: 16-09 08:39
geen enkele last van hier... (ook een 1000H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 19:46
Hoi, ik heb de Eee 900. Ik heb twee issues waar ik weinig over kan vinden, wie weet meer?

1. De accu is slechts 4400mAh. Is er een omruilactie in NL, zoals in Hong Kong en UK?
2. De accu ontlaadt in 2-3 dagen, ook als de Eee helemaal uitgeschakeld staat. Her en der lees ik dat dat een fout op het moederbord is. Heeft iemand dit al van Asus bevestigd gekregen?

Ikzelf heb al geprobeerd een RMA aan te vragen op de Asus website, maar die is geweigerd. Ik zoek dus even wat meer achtergrondinformatie...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58
SvenHazejager schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:50:
Hoi, ik heb de Eee 900. Ik heb twee issues waar ik weinig over kan vinden, wie weet meer?

1. De accu is slechts 4400mAh. Is er een omruilactie in NL, zoals in Hong Kong en UK?
2. De accu ontlaadt in 2-3 dagen, ook als de Eee helemaal uitgeschakeld staat. Her en der lees ik dat dat een fout op het moederbord is. Heeft iemand dit al van Asus bevestigd gekregen?

Ikzelf heb al geprobeerd een RMA aan te vragen op de Asus website, maar die is geweigerd. Ik zoek dus even wat meer achtergrondinformatie...

Dank!
Voor die info ben je hier aan het juiste adres! je kan het antwoord op je vragen in deze thread vinden, de zoek functie staat rechts boven. Succes!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Nu online

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SvenHazejager schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:50:

Bel gewoon even naar Asus 0591-570290 die mensen heb je zo goed als direct aan de lijn ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:41:
[...]

Foto van het verschil ben ik ook wel benieuwd naar, de 900HD zal wel wat dikker zijn vanwege de 2.5inch harde schijf, is de accu dan ook dikker? Of zit er nog een verschil in de lengte?
dutchphoto wrote

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
YoshiBignose schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:54:
[...]

Idd heel vreemd nu ik erop ga letten valt me het mee veel meer op. Het komt toch redelijk vaak en zelfs met geluid uit...
Ik ben inmiddels terug geweest naar de winkel, na een emailwisseling met Asus. Zij gaven mij de standaard tips, XP restoren en bios updaten. Dit mocht niet baten, dus ik heb hem terug gebracht naar de winkel. Ze hadden zelf geen voorraad meer en heb hem toen nogmaals aangeschaft bij MediaMarkt Den Haag en deze werkt wél probleemloos!

Wat de oorzaak achter dit probleem is blijft een vraag, maar het komt gelukkig bij de meeste 1000H's dus niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Och ik ga dat niet helemaal inruilen voor zoiets. Ik hoor het nu ook al wat minder. Heb nu Halflife 1 en Hexen, Doom etc. erop. Echt meester :D En soms loopt het nog gewoon traag ook haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb er gewoon GTA Vice City op draaien (vloeiend) en Halo multiplayer en Quake 3 gaan ook best goed ;)
Hexen, Half Life 1 moeten er gewoon supergoed op draaien, zonder vertraging.
Maar wil je gamen, dan kan je beter een andere laptop kopen, maargoed dat weet elke eeepc eigenaar.

Nog steeds erg tevreden en die 5200mah batterij loopt maar ietsje leeg op een paar dagen, niet zoals de 4400-serie. Jammer dat zo'n accu 103 euro kost, hopen dat die prijs nog zakt en dan koop ik er wel een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring mee?

Vandaag m'n EEE pc aangehad op het bureau (kwam wel met dat ding van buiten temperatuur). Daarna goed gewerkt op het bureau. Wilde ik hem uitzetten... deed het scherm ineens dit...
Afbeeldingslocatie: http://www.limitedbookings.com/eee-pc-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.limitedbookings.com/eee-pc-2.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee? Gebeurt dit vaker met zulk soort schermpjes? Heb de EEE pc via MyCom en pas sinds juni. Dus valt dik in de garantie nog. Maar voordat ik er mee terug ga, hoor ik graag meer hier over.

Heb eerst via de search gezocht maar kon in de 8 topics niet zo snel er iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het het touchscreen gedeelte of puur het scherm? Ik had hetzelfde met het touchscreen wat iemand anders er in gezet had, dat scheurde helemaal uit, dus heb ik het touch scherm er maar weer uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchscreen? Bestaan ze met Touchscreen?

Dit is de EEE Pc met 20GB. (volgens mee de 900)

Maar nee is het antwoord(denk ik). Dit is het reguliere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JK schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:58:
Ik heb er gewoon GTA Vice City op draaien (vloeiend) en Halo multiplayer en Quake 3 gaan ook best goed ;)
Hexen, Half Life 1 moeten er gewoon supergoed op draaien, zonder vertraging.
Maar wil je gamen, dan kan je beter een andere laptop kopen, maargoed dat weet elke eeepc eigenaar.

Nog steeds erg tevreden en die 5200mah batterij loopt maar ietsje leeg op een paar dagen, niet zoals de 4400-serie. Jammer dat zo'n accu 103 euro kost, hopen dat die prijs nog zakt en dan koop ik er wel een.
:o Ja i know, is ook niet gekocht voor het gamen. Moet ik misschien speciale drivers installeren? En wat is het beste, OpenGL D3D of software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:19:
Touchscreen? Bestaan ze met Touchscreen?

Maar nee is het antwoord(denk ik). Dit is het reguliere scherm.
Nee, ze worden officieel niet met touchscreens geleverd. Wat je hier ziet zijn meestal DIY erin gezet, dus door mensen zelf gemonteerd. Probleem is dat schermbehuizing hierdoor meer knelt op de touchscreen. Te hard aan schroeven draaien doet eerder krak.... En hier bij sluiten is schermbehuizing kennelijk heel beetje gebogen en dat doet al krak...
Je krijgt hier problemen mee als schermbehuizing niet eerst aangepast wordt voor de touchscreen, dus meer ruimte maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
MrDummy schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:34:
[...]

Nee, ze worden officieel niet met touchscreens geleverd. Wat je hier ziet zijn meestal DIY erin gezet, dus door mensen zelf gemonteerd. Probleem is dat schermbehuizing hierdoor meer knelt op de touchscreen. Te hard aan schroeven draaien doet eerder krak.... En hier bij sluiten is schermbehuizing kennelijk heel beetje gebogen en dat doet al krak...
Je krijgt hier problemen mee als schermbehuizing niet eerst aangepast wordt voor de touchscreen, dus meer ruimte maken.
hij heeft dus geen touchscreen, dus het ligt daar niet aan. Hoewel het er wel uit ziet alsof het scherm gebarsten is. Vraag me af of je hier geen problemen mee krijgt bij het aanvragen van garantie, omdat die toch niet snel gebeurd, zonder dat je zelf iets raars met je laptop heb uitgehaald. Dit komt meestal door valschade naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

sinds een week heb ik een eeepc 900 en zit er inmiddels speling op de accubevestiging, zo vaak heb ik er nog niet aangezeten dus ik vroeg mij af of dat normaal is.

En misschien een stomme vraag, wanneer je batterij vol is en je draait op netspanning, maakt het dan uit of je de accu erin laat zitten? Of is het beter om dan zonder accu erin te werken?

Nou nog eentje dan, dit is mijn eerste laptop en ik worstel regelmatig met het openmaken van mijn asusje, ik bedoel, kan het op een elegante manier zonder dat het dus lijkt alsof ik ermee aan het worstelen ben?

Verder ben ik er heel blij mee,lekker in bed filmpje kijken, o ja, is het een dom idee om twee schroefdraadjes bij de vga connector te draaien zodat ik niet iedere keer in paniek raak als de katten langs de monitor kabel lopen?

Overall, als lapnettop newbee, ben ik heel erg tevreden alhoewel ik het een beetje teleurstellend vond om te moeten constateren dat ubuntu langzamer is dan mijn pre-installed xp sp3 mét zelf toegevoegde eye candy (waarom? omdat het kan ;-)) maar daar ben ik dus nog niet klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

De EEE 900 heeft last van batterij-volheids-verlies ook al gebruik je hem niet, dus het lijkt me beter als je op netspanning zit de accu er ook uit te halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:54:
[...]

hij heeft dus geen touchscreen, dus het ligt daar niet aan. Hoewel het er wel uit ziet alsof het scherm gebarsten is. Vraag me af of je hier geen problemen mee krijgt bij het aanvragen van garantie, omdat die toch niet snel gebeurd, zonder dat je zelf iets raars met je laptop heb uitgehaald. Dit komt meestal door valschade naar mijn ervaring.
Ben benieuwd. Want de laptop is totaal intact. Ik bedoel geen beschadigingen op de hoeken van het plastic etc. Dus val schade kunnen ze niet zien. Wel kan het door schok schade ofzo zijn. Want tja werd vervoerd in een tas (in het hoesje van Asus).

Anyway, thanks voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

klap op de deksel kan genoeg zijn geweest.. scherm is daar best gevoelig voor bij laptops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
MsG schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:25:
De EEE 900 heeft last van batterij-volheids-verlies ook al gebruik je hem niet, dus het lijkt me beter als je op netspanning zit de accu er ook uit te halen.
Wou eventjes toevoegen,
Merk dit nu ook bij mijn EEE 1000H 80gb variant.
Is dit over het algemeen niet bij veel laptop batterijen? :D

Grtz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:19:

De 900 heb je met 16GB (XPH) en met 20GB (Xandros)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:25:
Nieuwe term voor zelfontlading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:31:
[...]

Nieuwe term voor zelfontlading?
Met daarbij wel de kanttekening dat het dus geen zelfontlading van de accu is. De accu los behoudt z'n lading gewoon perfect (net zo goed als alle andere Li-ion accu's in ieder geval). De fout zit in het moederbord waardoor de accu z'n lading verliest ook als de EEE niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:52:
[...]

Met daarbij wel de kanttekening dat het dus geen zelfontlading van de accu is. De accu los behoudt z'n lading gewoon perfect (net zo goed als alle andere Li-ion accu's in ieder geval). De fout zit in het moederbord waardoor de accu z'n lading verliest ook als de EEE niet aan staat.
Dus is het aan ASUS om met een oplossing te komen, soft of hardware-matig. Dat laatste is moeilijk en zou betekenen dat ze alle typen die daar last van hebben terug moeten halen cq moeten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
b00ster schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:18:
[...]

Wou eventjes toevoegen,
Merk dit nu ook bij mijn EEE 1000H 80gb variant.
Is dit over het algemeen niet bij veel laptop batterijen? :D

Grtz :)
Ik neem aan dat je het nauwelijks merkt, terwijl het (zoals ik overal lees) enorm duidelijk is bij de 900. Als ik mijn 1000H een uur of vijf op standby laat staan, scheelt dit toch meestal maar 1 of 2 procent in batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:23:
[...]

Dus is het aan ASUS om met een oplossing te komen, soft of hardware-matig. Dat laatste is moeilijk en zou betekenen dat ze alle typen die daar last van hebben terug moeten halen cq moeten repareren.
Ik denk dat je dat iets te optimistisch ziet. Ik denk niet dat Asus met een oplossing gaat komen. Je neemt het bij de EEE 900 of je koopt een nieuwere EEE. Hoe storend is deze "bug" eigenlijk? Je kan hem toch gewoon aan de lader laten totdat je hem nodig hebt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.alibaba.com/pr...inpec_USB_2_0_CD_DVD.html

Deze vandaag gekocht bij Paradigit voor 29,95. Is USB-powered (twee stekkers), maar kan ook met adapter worden aangedreven. Werkt prima, is solide spul. Kan branden en lezen.

Heb er vandaag al twee DVD's mee gekeken in de trein; en ben toch wel erg te spreken over dat mooie schermpje dat de 1000H heeft. :-)

Draai m'n DVD's in Windows Mediacenter van MS Vista HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:23:
[...]

Nee hoor, het is voor hun geen issue wat ze willen erkennen of ooit gaan erkennen.

Dus geloof maar niet dat het ooit gefixed gaat worden, alle 900 EEE's hebben daar last van aangezien het een ontwerpfout is in het moederbord. Om dat te fixen zouden al die EEE's teruggeroepen moeten worden en vervangen worden, ik betwijfel of Asus uberhaupt de mogelijkheden heeft om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 22:36:
http://www.alibaba.com/pr...inpec_USB_2_0_CD_DVD.html

Deze vandaag gekocht bij Paradigit voor 29,95. Is USB-powered (twee stekkers), maar kan ook met adapter worden aangedreven. Werkt prima, is solide spul. Kan branden en lezen.

Heb er vandaag al twee DVD's mee gekeken in de trein; en ben toch wel erg te spreken over dat mooie schermpje dat de 1000H heeft. :-)

Draai m'n DVD's in Windows Mediacenter van MS Vista HP.
DE hamvraag : kan je de speler vervangen door een ander model ?
is het een standaard aansluiting ?
ik ga deze week een langs paradigit, om er een op te pikken, heb nog wel wat writers liggen die er in zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:12:
[...]

DE hamvraag : kan je de speler vervangen door een ander model ?
is het een standaard aansluiting ?
ik ga deze week een langs paradigit, om er een op te pikken, heb nog wel wat writers liggen die er in zouden kunnen.http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shiny.gif
De aansluiting achterop is zo'n standaard aansluiting die je ook vaak in printers ziet, geen idee hoe dat heet. De aansluiting op de PC bestaat uit twee USB-stekkers aan één cabel, ee rode en een zwarte. Dit omdat één stekker niet genoeg stroom meekrijgt. Het ziet er nogal compact uit, en ik heb niet het idee dat je 'm ook open kunt schroeven om een nieuwe drive in te doen, maar durf het niet aan om 'em open te maken. Maar waarom zou je dat doen?

Op de paradigit site staat ook een mobiele dvd-drive van 29-95, maar ik heb het idee dat dat een andere is.
deze

Als ik op het plaatje afga tenminste. Ik kreeg in ieder geval de tintec mee, en dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:27:
[...]Op de paradigit site staat ook een mobiele dvd-drive van 29-95, maar ik heb het idee dat dat een andere is.
deze

Als ik op het plaatje afga tenminste. Ik kreeg in ieder geval de tintec mee, en dat werkt prima
Ik snap je verhaal niet helemaal... Betekent dit dat je voor 29,95 bij Paradigit een externe CD/RW writer/DVD speler koopt? Of krijg je alleen de lege doos mee zodat je er zelf een speler/brander in moet stoppen?

Of haalde je in China zo'n apparaat met of zonder drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, heb 'em bij paradigit gekocht. Mét een brander ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:53:
Heb 'em net gehaald... Het is zelfs een CD én DVDbrander, van Tinpec. Ideaal om aan je eee te hangen dus.
Voor de knutselaars: met vier schroefjes heb je 'em uitelkaar en kan je er een andere slimline drive in stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/Tinpec.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, vandaag bericht gekregen dat me 901(zwart) klaar ligt, zaterdag avond besteld bij 4launch. Heb al 'n aantal weken links en rechts, ook veel hier, gelezen etc over de EEE pc's. Wat ik niet lees, of kan vinden, hoeveel gb ram kan er in , maximaal, 2? of ook 4? en welke "snelheid"? 553,of 667Mhz? of maakt dat niet zo uit. Wil de 901 gaan gebruiken met mobiel internet ( moet nog kijken/ uitzoeken welke provider, en welk abonnement/ snelheid,max download) , en om mee te nemen op Urbex foto locaties, als extra opslag, foto's bekijken, en om onderweg te kunnen internetten voor locaties etc......Heb bewust voor de SSD uitvoering gekozen, voor het gesjouw enzo.Wil wel nog een SD hc kaartje erbij, om wat meer opslag te hebben. Dusse, adviezen en aanraders zijn welkom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Laatst online: 30-09 13:13
De Eee 901 12GB XP is nu in de aanbieding bij Dixons. In de folder staat €369.99, met inlevering van 5000 Airmiles maar €349.99. Ik kreeg hem echter mee voor €319.99 + 5000 Airmiles, de verkoper zei dat de laptop in prijs verlaagd was. Prima, geen problemen mee. Ik vind het alleen wel vreemd dat het niet in de winkel noch op internet stond/staat aangegeven...

Dus als je nog een handvol Airmiles over hebt dan kun je de 901 voor een prikkie ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:27:
Ha, vandaag bericht gekregen dat me 901(zwart) klaar ligt, zaterdag avond besteld bij 4launch. Heb al 'n aantal weken links en rechts, ook veel hier, gelezen etc over de EEE pc's. Wat ik niet lees, of kan vinden, hoeveel gb ram kan er in , maximaal, 2? of ook 4? en welke "snelheid"? 553,of 667Mhz? of maakt dat niet zo uit. Wil de 901 gaan gebruiken met mobiel internet ( moet nog kijken/ uitzoeken welke provider, en welk abonnement/ snelheid,max download) , en om mee te nemen op Urbex foto locaties, als extra opslag, foto's bekijken, en om onderweg te kunnen internetten voor locaties etc......Heb bewust voor de SSD uitvoering gekozen, voor het gesjouw enzo.Wil wel nog een SD hc kaartje erbij, om wat meer opslag te hebben. Dusse, adviezen en aanraders zijn welkom.....
Heb een 901 met 2GB werkt prima. Geen idee of 4GB ook werkt. Lijkt me bovendien onzin voor zo'n apparaatje.

Proc is trouwens 32 bit dus meer dan 3 gaat sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
De Atom ondersteunt maar 2GB geheugen, dat is dus gewoon het maximum voor een EEE pc.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

JeanLeGrand schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:38:
De Atom945G chipset ondersteunt maar 2GB geheugen, dat is dus gewoon het maximum voor een EEE pc.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de Eee S101 nu al een tijdje in aantocht, alhoewel de eerste lading S101's lang op zich laat wachten! Terwijl de netbooks in landen zoals Amerika nu al meer dan een maand uit zijn, moet de eerste batch nog komen in Europa. Weet iemand hier meer van? Weet iemand toevallig ook wat over de Asus ZX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Laatst online: 15:16

Zenyatta

Tsjakka!

Inmiddels heb ik een 1000H besteld. Ben alleen benieuwd of daar ook een sleeve bij zit en een herstel-DVD bij meegeleverd wordt. Vooral de herstel-DVD wil ik er toch wel bij hebben, voor het geval het OS crashet.Weten jullie of die meegeleverd worden en of ze anders eventueel los te koop zijn?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:53:
Computerland heeft hem ook, zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Christijn schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:18:
Inmiddels heb ik een 1000H besteld. Ben alleen benieuwd of daar ook een sleeve bij zit en een herstel-DVD bij meegeleverd wordt. Vooral de herstel-DVD wil ik er toch wel bij hebben, voor het geval het OS crashet.Weten jullie of die meegeleverd worden en of ze anders eventueel los te koop zijn?
Yes er zit een recovery DVD en een sleeve bij in het pakket. (er zit geen dvd speler in of bij, dus die zal je wel moeten hebben/kopen/emuleren)

[ Voor 11% gewijzigd door SithWarrior op 26-11-2008 13:14 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Laatst online: 15:16

Zenyatta

Tsjakka!

SithWarrior schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:12:
[...]

Yes er zit een recovery DVD en een sleeve bij in het pakket. (er zit geen dvd speler in of bij, dus die zal je wel moeten hebben/kopen/emuleren)
Dat schept dus even verwarring, want ik heb eerder contact gehad met een winkel waar mij wat betreft de DVD wat anders gezegd werd. (Ik wilde nazoeken wat er stond, kon dat niet vinden, plaatste deze post en kon daarna het mailtje wel vinden |:( ) Daar werd mij verteld dat er geen recovery DVD bij zit omdat er geen speler in de Eee zit. Herstellen kan volgens hen wel met de recoverypartitie. :?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

hav0c schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:20:
Proc is trouwens 32 bit dus meer dan 3 gaat sowieso niet werken.
Het is niet vlakaf maximaal 3GB ram bij een 32bit systeem, het gaat erom dat er 4GB geheugen adresseerbaar is, waarvan er zoveel megabytes worden afgehaald voor geheugenmapping van apparaten verbonden met de pc, intern of extern. Mensen met een 512MB grafische kaart zijn al gauw veel kwijt waardoor er inderdaad rond de 3GB overblijft. Maar met een interne grafische kaart die zelf geen geheugen heeft lijkt me het dat de hoeveelheid bruikbare ram eerder tegen de 3,5 à 3,75GB aanschurkt.

Dit doet natuurlijk niets af van het feit dat ~4GB ram overkill is voor een netbook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Christijn schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:26:
[...]

Dat schept dus even verwarring, want ik heb eerder contact gehad met een winkel waar mij wat betreft de DVD wat anders gezegd werd. (Ik wilde nazoeken wat er stond, kon dat niet vinden, plaatste deze post en kon daarna het mailtje wel vinden |:( ) Daar werd mij verteld dat er geen recovery DVD bij zit omdat er geen speler in de Eee zit. Herstellen kan volgens hen wel met de recoverypartitie. :?
Nou dan hebben hun zeker zelf gemaakten pakketen, want normaal gesproken zit die er wel bij, behalve ik heeft bijvoorbeeld deze review schrijver er op tweakers ook 1: productreview: Asus Eee PC 1000H Wit review door VVVJeroen

Ik heb net toen ik thuis kwam is even gekeken, mijnes heeft niet eens een recovery partitie.

en de voorbeelden zijn legio als je op asus EEE pc 1000H recovery dvd/cd zoekt.

[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 26-11-2008 19:16 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
DevilsProphet schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:29:
[...]

Ik heb een Laptop met een PentiumM 1,87GHz en een intel 915 chipset (met dus een intel GMA900 onboard grafische chipset) en ik speel HL2 met alles op laagst, 1280x720 (HL2 heeft hor+ als je widescreen resoluties gebruikt, wat leuk is voor de spelervaring) en in de eigenschappen van de intel grafische chipset texture compression op enabled/forced (weet het niet goed meer) gezet. Dit zorgt ervoor dat het meestal vlot genoeg loopt, behalve op sommige plekken zoals de vuurtoren.

Qua specs is mijn laptop vrij vergelijkbaar met de huidige netbooks, dus ik hoop dat je er iets aan zult hebben.
Dit wist ik niet, ik was dus opzoek naar de beste instellingen bij de GMA 3D settings.
Het is toch stom? Dat je nergens op het net duidelijke info kan vinden welke settings je het beste kan nemen? Of, ik zoek gewoon verkeerd dat kan natuurlijk ook.

Ik heb nu deze aanpassingen:

Asynchroom flippen - uit
Drievouding bufferen - uit
Flipbeleid - Flip
Bitdiepte van dieptebuffer - standaard
S3TC-textuurcompressie forceren - uit
FXT1-textuurcompressie forceren - uit
Geheugengebruik stuurprogramma - hoog
Kleurdiepte textuur - Kleurdiepte bureaublad
Anisotropische filtering - uit

Ik zag bij jou compressie aanstaan?
Toch zou ik wel meer willen leren over deze instellingen eigenlijk, omdat ik toch wil proberen of HL2 een beetje kan draaien.

Nu heb ik de 900 bijna een jaar en ben er nog steeds wel gelukkig mee, alleen lees ik dat de 901 945 chipset heeft! Dus ja voor vista werkt Aero dan wel en misschien gaan games op de 950 GMA wat beter.
Buiten dit puur een algemene vraag:

Is het stom van mij om nu al mijn 900 te verkopen (als je er uberhaupt op marktplaats wat voor terug krijgt) en voor een 901 te gaan?

Of is de echt zonde voor me geld om puur voor een nieuwe cpu en de 50 optie van de GMA te gaan. Dus 950 ipv 900.

Wel weet ik dat 965 chipset ipv de 915 meer support heeft voor games en andere zaken, om alleen voor Vista aero te upgraden tja weet het niet haha

Ik adviseer wel om voor 901 te gaan op dit moment en als ik geen 900 had zou ik daar ook voor gaan. Ik vind de SSD 4 GB nog steeds sneller dan de HDD in de 1000H (Maar goed kan ook zijn dat ik me vergis en de verkeerde youtube filmpjes heb gezien)

Mijn 900 start binnen 20 seconden op in XP.

Er zijn mensen die om de 4 maanden ofzo een nieuwe video kaart kopen bij een desktop pc, toch vraag ik me altijd af hoe je er dan vanaf komt en of markplaats de juiste oplossing is.

Omdat de asus eee pc's complete laptops zijn is het dan gek om zoiets te gaan vervangen wat nog geen jaar oud is voor een paar features? of moet ik gewoon es leren tevreden te zijn met wat ik nu heb en beter wachten tot volgend jaar een dual core cpu uit komt.

Ach ja, ik ben nog wel blij hoor! Maar wie weet zijn hier mensen die wel van de ene op de andere al zijn overgestapt met de juiste intensies en die me dan ook kunnen vertellen of ze er gelukiger mee zijn.

Een oude video kaart heb ik wel eens bij de vuilnis gezet omdat ik wist dat die toch niets meer op zou leveren 2e hands, om zoiets te doen met een laptop (geen idee)

Anyway die 900GO is ook een mooie ontwikkelingen, maar ik heb liever dat asus de chipset upgrade.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Kort vraagje, ik heb een 900, en gebruik deze ongeveer 1x per week.
maar het lijkt erop, dat de accu dan altijd leeg is, persoonlijk vind ik dit een beetje vreemd.

mijn vraag is dus wat jullie ervaring hiermee is?
normaal houd hij het wel 2uur uit oid, op de standaard 4400 accu.
hij draait eeebuntu vanaf de 16 Gb ssd, op de 4 staat nu nog xandros.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Ja dat is een bekend probleem van de 900, door een fout op het moederbord loopt de accu leeg als de EEE uit staat. Gewoon de accu loshalen als je em niet gebruikt dan blijft ie wel goed vol.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:43:
Ja dat is een bekend probleem van de 900, door een fout op het moederbord loopt de accu leeg als de EEE uit staat. Gewoon de accu loshalen als je em niet gebruikt dan blijft ie wel goed vol.
Groffe fout van Asus, en ik snap niet dat ze hier zo makkelijk mee wegkomen. Als jij je laptop een tijdje niet gebruikt kan je accu dan zo leegetrokken zijn dat ie defect raakt. Li-Ion accu's kunnen er namelijk niet zo best tegen als ze echt leeggetrokken worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JK

JK

Ik heb nu de 900HD redelijk kunnen testen met de accu, had 'm vrijdag mee naar het werk en 'm daar tot 100% opgeladen. Thuis in de kast gelegd, dinsdagavond pas weer aangezet en toen had ik nog 93% over. Lijkt erop dat de 900HD dus geen last heeft van het accu-leegtrek-probleem. Dus iets aan het moederbord gedaan of misschien gewoon een fout in de 4400mah accu's?

Verwijderd

Heb dezelfde goede ervaring met de 900HD. Heb 'm nu bijna twee weken en merk hoegenaamd niets van het leeglopen van de 5200 mAh accu terwijl 'ie (ongebruikt) in de laptop zit :)

En zo hoort het natuurlijk ook...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 19:17 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik heb beide vormen van textuur compressie ingeschakeld staan. Dit zorgt voor lelijkere textures (alsof je een JPG met teveel compressie opslaat, zeer wazig zo) maar het gaat allemaal nog iets sneller.

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

even een vraagje aan de touchscreen bezitters hier.
Ik bleef in mijn eee901 problemen hebben dat de muis naar één hoed werd getrokken doordat de rand daar te had er op drukte.

Ik heb de eee nu weer uit elkaar liggen, maar ik zie nog niet helemaal in hoe ik het beter zou kunnen maken. Aan de zijkant van het scherm zitten deze strips:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/CIMG2065.jpg

Ik dacht ergens gezien te hebben dat je de gaatjes waar die schoefjes in zitten uit zou moeten boren, maar dan kan je volgens mij die strips helemaal niet meer vast schoeven toch?

Iemand tips hoe ik er wel voor kan zorgen dat het scherm wat verder naar achteren ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:08

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Mensen, bedankt voor de antwoorden over de 900 accu.
ik zal hem voortaan na opladen, eruithalen, zodat hij niet meer leeg kan lopen.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Laatst online: 25-09 14:49
Beste mensen,
Heb hier een Eee PC 4G voor me liggen (Xandros), maar kom er even niet wbt. het afspelen van muziek; als ik luister naar webradio dan schakelt de eee zich vanzelf uit !
Erg bijzonder en heb al her en der gekeken voor een oplossing hiervoor, wil de leverancier hier niet voor bellen dus wellicht heeft 1 van jullie hier een oplossing voor ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic