DevilsProphet schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:29:
[...]
Ik heb een Laptop met een PentiumM 1,87GHz en een intel 915 chipset (met dus een intel GMA900 onboard grafische chipset) en ik speel HL2 met alles op laagst, 1280x720 (HL2 heeft hor+ als je widescreen resoluties gebruikt, wat leuk is voor de spelervaring) en in de eigenschappen van de intel grafische chipset texture compression op enabled/forced (weet het niet goed meer) gezet. Dit zorgt ervoor dat het meestal vlot genoeg loopt, behalve op sommige plekken zoals de vuurtoren.
Qua specs is mijn laptop vrij vergelijkbaar met de huidige netbooks, dus ik hoop dat je er iets aan zult hebben.
Dit wist ik niet, ik was dus opzoek naar de beste instellingen bij de GMA 3D settings.
Het is toch stom? Dat je nergens op het net duidelijke info kan vinden welke settings je het beste kan nemen? Of, ik zoek gewoon verkeerd dat kan natuurlijk ook.
Ik heb nu deze aanpassingen:
Asynchroom flippen - uit
Drievouding bufferen - uit
Flipbeleid - Flip
Bitdiepte van dieptebuffer - standaard
S3TC-textuurcompressie forceren - uit
FXT1-textuurcompressie forceren - uit
Geheugengebruik stuurprogramma - hoog
Kleurdiepte textuur - Kleurdiepte bureaublad
Anisotropische filtering - uit
Ik zag bij jou compressie aanstaan?
Toch zou ik wel meer willen leren over deze instellingen eigenlijk, omdat ik toch wil proberen of HL2 een beetje kan draaien.
Nu heb ik de 900 bijna een jaar en ben er nog steeds wel gelukkig mee, alleen lees ik dat de 901 945 chipset heeft! Dus ja voor vista werkt Aero dan wel en misschien gaan games op de 950 GMA wat beter.
Buiten dit puur een algemene vraag:
Is het stom van mij om nu al mijn 900 te verkopen (als je er uberhaupt op marktplaats wat voor terug krijgt) en voor een 901 te gaan?
Of is de echt zonde voor me geld om puur voor een nieuwe cpu en de 50 optie van de GMA te gaan. Dus 950 ipv 900.
Wel weet ik dat 965 chipset ipv de 915 meer support heeft voor games en andere zaken, om alleen voor Vista aero te upgraden tja weet het niet haha
Ik adviseer wel om voor 901 te gaan op dit moment en als ik geen 900 had zou ik daar ook voor gaan. Ik vind de SSD 4 GB nog steeds sneller dan de HDD in de 1000H (Maar goed kan ook zijn dat ik me vergis en de verkeerde youtube filmpjes heb gezien)
Mijn 900 start binnen 20 seconden op in XP.
Er zijn mensen die om de 4 maanden ofzo een nieuwe video kaart kopen bij een desktop pc, toch vraag ik me altijd af hoe je er dan vanaf komt en of markplaats de juiste oplossing is.
Omdat de asus eee pc's complete laptops zijn is het dan gek om zoiets te gaan vervangen wat nog geen jaar oud is voor een paar features? of moet ik gewoon es leren tevreden te zijn met wat ik nu heb en beter wachten tot volgend jaar een dual core cpu uit komt.
Ach ja, ik ben nog wel blij hoor! Maar wie weet zijn hier mensen die wel van de ene op de andere al zijn overgestapt met de juiste intensies en die me dan ook kunnen vertellen of ze er gelukiger mee zijn.
Een oude video kaart heb ik wel eens bij de vuilnis gezet omdat ik wist dat die toch niets meer op zou leveren 2e hands, om zoiets te doen met een laptop (geen idee)
Anyway die 900GO is ook een mooie ontwikkelingen, maar ik heb liever dat asus de chipset upgrade.